PDA

View Full Version : Waals Minister wil Waalse inbreng aan "uitermate Vlaams "Brussels Airlines stoppen


Witte Kaproen
14 februari 2016, 20:15
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.



De Vlaamse minister wil een Vlaamse spoormaatschappij zonder Waalse inbreng
en deze Waalse minister wil nu blijkbaar daarbovenop ook nog
Brussels Airlines zonder Waalse inbreng.:-)

We zijn blijkbaar op de goede weg .

DucDEnghien
14 februari 2016, 20:20
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.

Het lijkt me een goede zaak dat de Staat (welke dan ook) uit het kapitaal van een privébedrijf stapt. En dat Brussels Airlines vooral de Vlamingen ten goede komt, hoeft geen betoog.

Witte Kaproen
14 februari 2016, 20:23
Het lijkt me een goede zaak dat de Staat (welke dan ook) uit het kapitaal van een privébedrijf stapt. En dat Brussels Airlines vooral de Vlamingen ten goede komt, hoeft geen betoog.

Waarom komt Brussels Airlines volgens U vooral de Vlamingen ten goede?

Denkt U dat er geen Waalse piloten en Waalse stewardessen bij Brussels Airlines werken ?

Volgens mij heeft het Waals Gewest zelfs meer in Brussels Airlines geïnvesteerd dan het Vlaams Gewest.

"Brussels Airlines is voor quasi 100% eigendom van SN Airholding (1.811.308 aandelen uit 1.811.309).
De SN Airholding is voor 45% eigendom van Lufthansa AG.
SN Airholding is een Belgische holding die meer dan dertig aandeelhouders telt en zich uitsluitend concentreert op de luchtvaartactiviteit.

Onder de aandeelhouders zijn belangrijke bedrijven, financiële instellingen en investeringsgroepen terug te vinden zoals de
Virgin Group,
Fortis,
ING,
Suez,
Tractebel,
Brussels Airport en
de Gewestelijke Investeringsmaatschappijen Wallonië en Brussel."

In 2009 kocht Lufthansa AG, via een kapitaalsinjectie, 45% van de aandelen van het bedrijf.


https://www.brusselsairlines.com/nl-nl/corporate/ons-bedrijf/organisatie.aspx

DucDEnghien
14 februari 2016, 20:30
Waarom komt Brussels Airlines volgens U vooral de Vlamingen ten goede?

Denkt U dat er geen Waalse piloten en Waalse stewardessen bij Brussels Airlines werken ?

Volgens mij heeft het Waals Gewest zelfs meer in Brussels Airlines geïnvesteerd dan het Vlaams Gewest.

In de eerste plaats omdat de hub van Brussels Airlines in Vlaanderen ligt, en in de tweede plaats omdat er bitter weinig Walen voor Brussels Airlines werken. Raush damit dus. Met de opbrengst kan de infrastructuur van Bierset uitgebreid worden voor nog veel meer cargovluchten.

Witte Kaproen
14 februari 2016, 20:34
In de eerste plaats omdat de hub van Brussels Airlines in Vlaanderen ligt, en in de tweede plaats omdat er bitter weinig Walen voor Brussels Airlines werken. Raush damit dus. Met de opbrengst kan de infrastructuur van Bierset uitgebreid worden voor nog veel meer cargovluchten.

Eigenaardig toch
dat er meer Vlamingen voor Brussels Airlines zouden werken dan Walen
,terwijl de Waalse investeringsmaatschappij aandeelhouder is
en de Vlaamse investeringsmaatschappij geen aandeelhouder is
van Brussels Airlines:roll:

Xenophon
14 februari 2016, 20:34
Ze hebben eindelijk begrepen dat het vliegveld in Vlaanderen ligt.

Witte Kaproen
14 februari 2016, 20:36
Ze hebben eindelijk begrepen dat het vliegveld in Vlaanderen ligt.

Inderdaad :-)

Zij liggen de kappen op de N-VA
omdat ze de Nationale spoormaatschappij willen splitsen
en nu gaan ze de Nationale vliegmaatschappij de facto zelf splitsen.:-)

Laat ze maar doen ik hou ze niet tegen ,verre van.

DucDEnghien
14 februari 2016, 20:38
Eigenaardig toch
dat er meer Vlamingen voor Brussels Airlines zouden werken dan Walen
,terwijl de Waalse investeringsmaatschappij aandeelhouder is
en de Vlaamse investeringsmaatschappij geen aandeelhouder is
van Brussels Airlines:roll:

De recrutering bij Brussels Airlines is in de handen van Vlamingen, need to say more ...

Witte Kaproen
14 februari 2016, 20:48
De recrutering bij Brussels Airlines is in de handen van Vlamingen, need to say more ...

Waarom zou dat dan zijn,vinden ze geen meertalige Walen misschien :-)

DucDEnghien
14 februari 2016, 20:55
Waarom zou dat dan zijn,vinden ze geen meertalige Walen misschien :-)

Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.

Witte Kaproen
14 februari 2016, 20:58
Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.

Hoe kan dat nu,
als het Waals Gewest aandeelhouder is en het Vlaams gewest niet :roll:

DucDEnghien
14 februari 2016, 20:59
Hoe kan dat nu,
als het Waals Gewest aandeelhouder is en het Vlaams gewest niet :roll:

Wat denk jij eigenlijk dat de rol is van een aandeelhouder?

Xenophon
14 februari 2016, 21:05
Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.

Logisch, het is een Vlaams vliegveld.

Witte Kaproen
14 februari 2016, 21:06
Wat denk jij eigenlijk dat de rol is van een aandeelhouder?

Het beleid van een firma bepalen.
Het lijkt mij niet logisch dat een Waals aandeelhouder het promoten van Vlaamse werknemers boven Waals werknemers zou aanmoedigen als er voldoende goede Waals kandidaten zouden zijn .

Als er natuurlijke niet voldoende goede Waalse kandidaten voorradig zijn ,ja dan kan je moeilijk eisen dat er meer Walen aangenomen worden.

DucDEnghien
14 februari 2016, 21:24
Het beleid van een firma bepalen.
Het lijkt mij niet logisch dat een Waals aandeelhouder het promoten van Vlaamse werknemers boven Waals werknemers zou aanmoedigen als er voldoende goede Waals kandidaten zouden zijn .

Als er natuurlijke niet voldoende goede Waalse kandidaten voorradig zijn ,ja dan kan je moeilijk eisen dat er meer Walen aangenomen worden.

Je weet dus duidelijk niet wat de rol is van een aandeelhouder. De rol van een aandeelhouder is niet om zich met zuiver operationele zaken bezig te houden, zoals recrutering, wel met controle te hebben over kosten, investeringen, strategische beslissingen en exits voor te bereiden om meerwaardes te realiseren. Jouw visie van het aandeelhouderschap is een PS-visie.

Cheminot
14 februari 2016, 21:27
In de eerste plaats omdat de hub van Brussels Airlines in Vlaanderen ligt, en in de tweede plaats omdat er bitter weinig Walen voor Brussels Airlines werken. Raush damit dus. Met de opbrengst kan de infrastructuur van Bierset uitgebreid worden voor nog veel meer cargovluchten.

Zolang ze maar niet over Vlaanderen vliegen is het mij allemaal goed...

Cheminot
14 februari 2016, 21:27
Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.

Meertalige Walen, de grap van de dag!

vlijmscherp
14 februari 2016, 21:34
Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.

Dat heeft Delvaux in 2006 op de Franse tv ook eens komen vertellen. Ze hebben ze daar vierkantig uitgelachen.

DucDEnghien
14 februari 2016, 21:51
Meertalige Walen, de grap van de dag!

Je spreekt tegen een meertalige Waal. Ik wil de kwaliteit van je Frans wel eens horen. Het zal weer op zijn boerkes zijn.

Witte Kaproen
14 februari 2016, 21:59
Je spreekt tegen een meertalige Waal.

Dan wacht er u nog een mooie toekomst bij Brussels Airlines.

Hypochonder
14 februari 2016, 22:06
Laat dat waals kloteministertje hun geld maar uit BA halen en het in hun eigen zakken of de waalse staalindustrie stoppen. Het resultaat zal hetzelfde zijn: Brussels Airlines zal blijven winst maken en Wallonië zal blijven sukkelen.

DucDEnghien
14 februari 2016, 22:09
Dan wacht er u nog een mooie toekomst bij Brussels Airlines.

Ik heb mijn eigen bedrijven. BA is not a business opportunity.

Johan Bollen
14 februari 2016, 22:15
Lufthansa heeft waarschijnlijk een stokje voor politieke benoemingen gestoken. Vandaar het gemorrel van Franstaligen.

Hypochonder
14 februari 2016, 22:38
Men zal het nog meemaken dat de waalse sossen vragende partij zullen zijn voor een splitsing van dit land.

Henri1
14 februari 2016, 22:44
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.



De Vlaamse minister wil een Vlaamse spoormaatschappij zonder Waalse inbreng
en deze Waalse minister wil nu blijkbaar daarbovenop ook nog
Brussels Airlines zonder Waalse inbreng.:-)

We zijn blijkbaar op de goede weg .

U heeft het blijkbaar weer eens niet helemaal gied begrepen.
1hint: Lufthansa.

Everytime
14 februari 2016, 22:52
Waarom zou dat dan zijn,vinden ze geen meertalige Walen misschien :-)

Of ze willen gewoon geen Franstaligen aanwerven.

vlijmscherp
14 februari 2016, 22:53
Of ze willen gewoon geen Franstaligen aanwerven.

Een manager gaat voor de beste kandidaat, of hij nu Waal of Vlaming is.

Everytime
14 februari 2016, 22:55
Meertalige Walen, de grap van de dag!

Zijn alle Walen eentalig volgens u? Of is het gewoon blinde haat tegenover de Walen?

Everytime
14 februari 2016, 22:57
Je spreekt tegen een meertalige Waal. Ik wil de kwaliteit van je Frans wel eens horen. Het zal weer op zijn boerkes zijn.

Goed geantwoord!8-)

Everytime
14 februari 2016, 22:59
Men zal het nog meemaken dat de waalse sossen vragende partij zullen zijn voor een splitsing van dit land.

Ik denk het niet echt.

Everytime
14 februari 2016, 22:59
Een manager gaat voor de beste kandidaat, of hij nu Waal of Vlaming is.

Ja, in theorie.

Xenophon
14 februari 2016, 23:01
Dan wacht er u nog een mooie toekomst bij Brussels Airlines.

- lol -

Hypochonder
14 februari 2016, 23:12
Ik denk het niet echt.

Net zoals types zoals jij nooit hadden gedacht dat NVA de grote baas zou zijn in dit land.

Boduo
14 februari 2016, 23:57
Lufthansa heeft waarschijnlijk een stokje voor politieke benoemingen gestoken. Vandaar het gemorrel van Franstaligen.

ik denk dat dit de enige juiste verklaring is.

Boduo
15 februari 2016, 00:03
Je spreekt tegen een meertalige Waal. Ik wil de kwaliteit van je Frans wel eens horen. Het zal weer op zijn boerkes zijn.

De kwaliteit van dat Frans is onbelangrijk.
De kwaliteit van het ENGELS: dat is wat telt !
Momenteel is Engels de 3de wereldtaal.
Frans is de ...
14de !!!

PORSCHE
15 februari 2016, 01:22
Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.
Dat zullen er dan niet veel zijn want meertalig en Waal : dat vloekt. BA is een Vlaamstalig bedrijf waar de voertaal ook Nederlands is. Dat een Waal daar slachtoffertje wil gaan spelen zegt genoeg over die Waal. Het calimero effect is niet voor niets een Waalse ziekte :D

PORSCHE
15 februari 2016, 01:23
Ik heb mijn eigen bedrijven. BA is not a business opportunity.:D Het stempelgeld? Is dat ook al een bedrijf? Aja voor de meeste LUIE Walen wel ja ;)

De schoofzak
15 februari 2016, 09:04
Meertalige Walen, de grap van de dag!

Er zijn er.
Maar niet veel.

En zelfs als ze tweetalig Frans-Engels zijn, dan is het nog een mager beestje.

Op de luchthaven is het voor alle bedrijven zaak om polyglot personeel te hebben.

.

Hypochonder
15 februari 2016, 09:14
Veel van die zogenaamd meertalige walen weigeren gewoonweg om Nederlands te spreken.

job
15 februari 2016, 09:24
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.



De Vlaamse minister wil een Vlaamse spoormaatschappij zonder Waalse inbreng
en deze Waalse minister wil nu blijkbaar daarbovenop ook nog
Brussels Airlines zonder Waalse inbreng.:-)

We zijn blijkbaar op de goede weg .

Doe eens moeite om het om te zetten naar het Nederlands !

Zeus
15 februari 2016, 10:34
Ze hebben eindelijk begrepen dat het vliegveld in Vlaanderen ligt.

Misschien eens het onderscheid maken tussen Brussels Airport en Brussels Airlines. Die tweede is maar een luchtvaartmaatschappij als elke andere.

Niets zegt dat de Walen hun invloed op Brussels Airport willen lossen.

fox
15 februari 2016, 10:39
Ik heb mijn eigen bedrijven. BA is not a business opportunity.

lol. Uw eigen bedrijven :) Hoogstens een bureau gekregen met een functie waar je niet teveel schade kan aanrichten. Nu ja, net zoals niet iedereen rijk geboren wordt, is het ook zo dat niet iedereen dezelfde verstandelijke capaciteiten heeft hé. Pas op dat is niet erg, jij kan daar per slot van rekening ook niet veel aan doen. Het komt wel vaker voor in adelijke kringen, niet in het minst door de hoge graad aan inteelt.

Dadeemelee
15 februari 2016, 10:49
Er zijn er.
Maar niet veel.

En zelfs als ze tweetalig Frans-Engels zijn, dan is het nog een mager beestje.

Op de luchthaven is het voor alle bedrijven zaak om polyglot personeel te hebben.

.
Er zijn ook niet veel tweetalige (Nederlands-Frans) Vlamingen meer. Een hoop van onze (Nederlandstalige) ministers spreken belabberd Frans en zelfs belabberd Engels.

Everytime
15 februari 2016, 10:59
Net zoals types zoals jij nooit hadden gedacht dat NVA de grote baas zou zijn in dit land.

Zo'n "grote baas" dat ze geen andere keuze hebben België te accepteren.

marie daenen
15 februari 2016, 11:05
Men zal het nog meemaken dat de waalse sossen vragende partij zullen zijn voor een splitsing van dit land.


Daar zijn ze al lang mee bezig; de splitsing van het land; maar zo lang ze kunnen zullen ze eerst de Vlaamse koe verder leegmelken.

marie daenen
15 februari 2016, 11:06
Zijn alle Walen eentalig volgens u? Of is het gewoon blinde haat tegenover de Walen?

Meer dan 90% kent geen woord Nederlands...

Bad Attila
15 februari 2016, 11:06
Of ze willen gewoon geen Franstaligen aanwerven.

Heb je daar bewijzen van?

marie daenen
15 februari 2016, 11:08
Ik denk het niet echt.

Oh jawel, ze bereiden zich goed voor en ze zijn al heel ver gevorderd in hun plan B... natuurlijk helemaal ten nadele van Vlaanderen... Tot daar hun zogenaamde liefde voor Vlaanderen.

marie daenen
15 februari 2016, 11:12
Ja, in theorie.

Voor Vlamingen is dat inderdaad de logica zelve; niet voor franstaligen waar de grote francofonie en zijn belangen alle andere waarden op de achtergrond duwt... en al degene die het daar niet mee eens is verwijten ze dan, voor hun gemak, dat ze de franstaligen haten...
Inderdaad over misprijzen en haat gesproken...

Zipper
15 februari 2016, 11:15
Waarom zou dat dan zijn,vinden ze geen meertalige Walen misschien :-)

dat "meertalig" is er idd teveel aan.

marie daenen
15 februari 2016, 11:21
Veel van die zogenaamd meertalige walen weigeren gewoonweg om Nederlands te spreken.

2

marie daenen
15 februari 2016, 11:25
Er zijn ook niet veel tweetalige (Nederlands-Frans) Vlamingen meer. Een hoop van onze (Nederlandstalige) ministers spreken belabberd Frans en zelfs belabberd Engels.

Zelfs dat kunnen we niet zeggen van onze franstalige excellenties...
Ze geven ten andere zelf toe dat ze in Bruxelles alles wat federaal is niet correct kunnen invullen bij gebrek aan tweetalige franstaligen... (dixit Minister President van het Bruxelles gewest over justitie)

marie daenen
15 februari 2016, 11:26
Zo'n "grote baas" dat ze geen andere keuze hebben België te accepteren.

Beste bewijs dat België geen democratie is...

Witte Kaproen
15 februari 2016, 12:49
U heeft het blijkbaar weer eens niet helemaal gied begrepen.
1hint: Lufthansa.

Lufthansa is economisch veel sterker dan Air France,

dus waar zit Uw probleem.:roll:

Witte Kaproen
15 februari 2016, 12:54
Zo'n "grote baas" dat ze geen andere keuze hebben België te accepteren.

Zolang het N-VA middenkader de tijd nodig heeft om bestuurservaring op te doen .

Tot het einde van deze regering,dus en geen dag langer :-)

Everytime
15 februari 2016, 12:58
Meer dan 90% kent geen woord Nederlands...

Bron?

Witte Kaproen
15 februari 2016, 13:05
Bron?

De dagdagelijkse realiteit. :-)


Zoals bij onderstaande tekst

"De Zon geeft licht en warmte"

Bron ?

De dagdagelijkse realiteit.

PORSCHE
15 februari 2016, 16:07
Er zijn ook niet veel tweetalige (Nederlands-Frans) Vlamingen meer. Een hoop van onze (Nederlandstalige) ministers spreken belabberd Frans en zelfs belabberd Engels.Ik kan Frans spreken, lezen en schrijven. Zelfs vrij goed maar in België weiger ik dat! Ik woon in Vlaanderen en hier spreekt men Vlaams. Heeft een Fransman daar een probleem mee dan is dat zijn probleem. Het mag eender wie zijn maar als ze weigeren Vlaams te spreken is het einde gesprek. Zelfs een potentiële Waalse klant die over miljoenen spreekt mag Vlaams spreken. Anders mag hij een andere leverancier zoeken.

Walen zijn in mijn ogen profiteurs, luieriken en oproerkraaiers. Dus van mij mag België gesplitst worden. En Brussel krijgen de Walen cadeau! Een splitsing zou echter het faillissement van de Walen betekenen (en de rijkdom en groei voor Vlaanderen).

Over BA : niet meer dan de zoveelste luchtvaartmaatschappij waar jaren geld door vensters en deuren is gesmeten en zoals alle anderen nu beseffen dat het 5 voor 12 is. Ik vlieg er nooit mee dus voor mijn part gaan ze op de fles.

fox
15 februari 2016, 16:35
Ik kan Frans spreken, lezen en schrijven. Zelfs vrij goed maar in België weiger ik dat! Ik woon in Vlaanderen en hier spreekt men Vlaams. Heeft een Fransman daar een probleem mee dan is dat zijn probleem. Het mag eender wie zijn maar als ze weigeren Vlaams te spreken is het einde gesprek. Zelfs een potentiële Waalse klant die over miljoenen spreekt mag Vlaams spreken. Anders mag hij een andere leverancier zoeken.

Walen zijn in mijn ogen profiteurs, luieriken en oproerkraaiers. Dus van mij mag België gesplitst worden. En Brussel krijgen de Walen cadeau! Een splitsing zou echter het faillissement van de Walen betekenen (en de rijkdom en groei voor Vlaanderen).

Over BA : niet meer dan de zoveelste luchtvaartmaatschappij waar jaren geld door vensters en deuren is gesmeten en zoals alle anderen nu beseffen dat het 5 voor 12 is. Ik vlieg er nooit mee dus voor mijn part gaan ze op de fles.


Juist ja, een gevierd ondernemer die alleen zaken doet onder zijn kerktoren omdat buitenlanders geen Nederlands kunnen. Geloofwaardig allemaal.

Henri1
15 februari 2016, 18:56
Lufthansa is economisch veel sterker dan Air France,

dus waar zit Uw probleem.:roll:

Alsof Lufthansa zo goed bezig is na het Germanwings débacle.......

Witte Kaproen
15 februari 2016, 19:49
Alsof Lufthansa zo goed bezig is na het Germanwings débacle.......

Lufthansa zit in elk geval in veel betere papieren dan Air France ,

dat op het punt staat om KLM mee in de dieperik te sleuren .

Gipsy
15 februari 2016, 20:52
Lufthansa zit in elk geval in veel betere papieren dan Air France ,

dat op het punt staat om KLM mee in de dieperik te sleuren .

Door de zware concurrentie van de MO maatschappijen zoals Qatar, Emirates en Etihad zitten bijna alle Europese maatschappijen in de problemen. Grotere luxe, laatste generatie vliegtuigen, beter eten, betere service en vriendelijker, jonger (goedkoper)personeel.

Cheminot
15 februari 2016, 21:03
Zijn alle Walen eentalig volgens u? Of is het gewoon blinde haat tegenover de Walen?

Jarenlange ervaring met onze Waalse broeders die geen andere taal onder de knie hebben buiten het Frans. En zelfs dan is het niveau van schrijven schabouwelijk slecht waarbij zelfs een Nederlandstalige er pijn van aan z'n ogen krijgt...

Cheminot
15 februari 2016, 21:05
Goed geantwoord!8-)

Hahahahahahaha...

DucDEnghien
15 februari 2016, 21:08
Jarenlange ervaring met onze Waalse broeders die geen andere taal onder de knie hebben buiten het Frans. En zelfs dan is het niveau van schrijven schabouwelijk slecht waarbij zelfs een Nederlandstalige er pijn van aan z'n ogen krijgt...

Laat broeders maar vallen, untermenschen is een betere beschrijving hoe u over de Walen denkt.

werkman
15 februari 2016, 23:30
Je spreekt tegen een meertalige Waal. Ik wil de kwaliteit van je Frans wel eens horen. Het zal weer op zijn boerkes zijn.

Mijnheerke van gepretendeerde Adel. Mag ik er U opmerkzaam op maken dat je op een Nederlandstalig forum zit? Je hoeft hier niet te komen vragen achter kennis van de Franse taal. Als het je stoort dat er hier Nederlands wordt gepraat dan verwijs ik je graag naar een Franstalig forum. En ervan uitgaan dat Nederlandstaligen alleen Frans spreken op zijn boerkes getuigt van minachting.
Een mogelijke adellijke minachting weliswaar maar alleszins een minachting die te wijten is aan gebrek aan opvoeding en ook aan gebrek van verstand.
Ik kom veel in Wallonië. Maar dergelijke prietpraat heb ik nog nooit waargenomen bij de Waalse boerkes. Maar ja; die beschikken over logisch verstand en leven niet met hun kop in de wolken. Want zij moeten meestal ook wel werken voor hun boterham.
En als je met zagemeel in uw hoofd leeft omwille van uw gekozen schuilnaam verwijs ik U naar vele Vlamingen die "De Keyser" noemen en die desondanks toch niet de onzin uitkramen waarmee je deze topic vult.
Voila! Mijn gedacht op zijn boerkes. :evil:
En je gaat nooit enige vorm van kameraadschap oogsten bij de Vlamingen die dergelijke mentaliteit verafschuwen.
En vooral als een tweetalige dergelijke prietpraat gebruikt verafschuwen ze dat nog meer. Want meestal zijn dat de volksverraders. :evil:

speurneus
15 februari 2016, 23:56
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.



De Vlaamse minister wil een Vlaamse spoormaatschappij zonder Waalse inbreng
en deze Waalse minister wil nu blijkbaar daarbovenop ook nog
Brussels Airlines zonder Waalse inbreng.:-)

We zijn blijkbaar op de goede weg .
Vlaanderen heeft geen aandelen in Brussels Airlines.
Alleen Wallonie en Brussel hebben aandelen in BA

Misschien heeft Marcourt het over destaff van het bedrijf!!

werkman
16 februari 2016, 20:39
Vlaanderen heeft geen aandelen in Brussels Airlines.
Alleen Wallonie en Brussel hebben aandelen in BA

Misschien heeft Marcourt het over destaff van het bedrijf!!

In TV Vlaanderen zullen ze ook wel geen aandelen hebben vermoed ik.
Alleen vraag ik mij af waarom dit bedrijf; met toch uitermate Vlaamse naam en dienstverlening in Vlaanderen buitenlanders uitgezonderd want die komen ook aan hun trekken; haar maatschappelijke zetel in het Groot Hertogdom moet hebben en haar briefwisseling naar Nederlandstalige klanten die in Vlaanderen wonen uitsluitend in het Frans voert.
En dan durven ze nog beweren dat wij in Vlaanderen een taalwetgeving hebben. Wie moet zich dan nog aan die taalwetgeving houden? :evil:
Words...words.....words......;

Shadowke
16 februari 2016, 21:15
:clapping: de splitsing komt naderbij :clapping:

Another Jack
16 februari 2016, 21:22
"We zijn er bijna!!
We zijn er bijnaa!!!"


maar nog niet helemaal....
:lol:

Cheminot
16 februari 2016, 21:29
Laat broeders maar vallen, untermenschen is een betere beschrijving hoe u over de Walen denkt.

Nee, sommige Franstaligen leven nog altijd in de veronderstelling dat ze een soort übermensch zijn in dit landje. Die tijd is lang vervlogen en het doet pijn, heel veel pijn...

PORSCHE
17 februari 2016, 02:39
Juist ja, een gevierd ondernemer die alleen zaken doet onder zijn kerktoren omdat buitenlanders geen Nederlands kunnen. Geloofwaardig allemaal.Wie zegt dat ik een groot ondernemer ben? Ik heb zelf vennootschappen ja. En zelfs twee mensen in dienst (wauw). En inderdaad de meeste klanten situeren zich in Vlaanderen. Dus onder de kerktoren. En ja ik heb al klanten geweigerd puur op basis van hun afkomst en taal. Ik heb wel een paar Franstalige klanten. Gelukkig voor hen spreken ze Engels want Frans weiger ik. Ze weten dat en aanvaarden dat. Anders moeten ze via de officiële distributeurs veel duurder aankopen. Dus ze nemen dat ongemak er graag bij.

Wat zou jij doen? Frans mogen spreken en ongeveer 30% duurder aankopen of even Nederlands of Engels spreken en 30% goedkoper aankopen? Terwijl bijna alles toch automatisch via e-mail gaat en leveringen door een extern logistiek bedrijf gedaan wordt.

En over BA : ze doen maar. Een maatschappij zoals 12 in een dozijn. Niets speciaal aan en zolang ze poen kunnen pakken is het voor hun toch goed. Vanwaar geld komt maakt niets uit. Want als er 1 ding is dat niet stinkt en iedereen wil vast pakken dan is het geld.

kelt
17 februari 2016, 06:57
Ik neem aan dat het een aandeelhouder in een bedrijf geheel vrij staat om zich,voor geheel eigen redenen,terug te trekken uit het kapitaal.

Voor een bedrijf kan het ook intressant zijn dat bepaalde types aandeelhouders niet meer aanwezig zijn .Overheidsaandeelhouders lijken me voor een luchtvaartmaatschappij anno 2016 eerder hinderlijk.

Hopelijk kan men de uitstap van overheidsaandeelhouders een beetje beredeneerd,en tot wederszijds voordeel,organiseren....

Henri1
17 februari 2016, 07:13
"We zijn er bijna!!
We zijn er bijnaa!!!"


maar nog niet helemaal....
:lol:

Het komt er vast en zeker, na Armageddon. :-)

maddox
17 februari 2016, 07:42
Door de zware concurrentie van de MO maatschappijen zoals Qatar, Emirates en Etihad zitten bijna alle Europese maatschappijen in de problemen. Grotere luxe, laatste generatie vliegtuigen, beter eten, betere service en vriendelijker, jonger (goedkoper)personeel.

U vergeet het kwasie gratis tanken voor de toestellen die even een tussenstopje maken in olierijk zandbakkiestan.

maddox
17 februari 2016, 07:47
Laat broeders maar vallen, untermenschen is een betere beschrijving hoe u over de Walen denkt.

Ik zou onder/minderwaardige mens niet gebruiken voor de doorsnee Waal.

Energiebesparend lijkt me een betere omschrijving.

Natuurlijk, doordat u het getypte Nederlands goed beheerst bent U geen doorsnee Waal.

Another Jack
17 februari 2016, 08:39
Ik zou onder/minderwaardige mens niet gebruiken voor de doorsnee Waal.

Energiebesparend lijkt me een betere omschrijving.

Natuurlijk, doordat u het getypte Nederlands goed beheerst bent U geen doorsnee Waal.

De doorsnee Vlaming begrijpt anderzijds wel de dt-regel.

Shadowke
17 februari 2016, 16:32
Het komt er vast en zeker, na Armageddon. :-)

:clapping: Rikske binnenkort Fransman :clapping: dan is hij eindelijk verlost van die asociale, fascistische boeren uit het noorden :clapping:

Another Jack
17 februari 2016, 16:39
:clapping: Rikske binnenkort Fransman :clapping: dan is hij eindelijk verlost van die asociale, fascistische boeren uit het noorden :clapping:

Rikske is en blijft Belg.
Net als jij.

Shadowke
17 februari 2016, 16:55
Rikske is en blijft Belg.
Net als jij.

is het leuk met je oogkleppen op en hoofd int zand?
ik kijk liever ook naar links en rechts en boven de grond.

Another Jack
17 februari 2016, 16:57
is het leuk met je oogkleppen op en hoofd int zand?
ik kijk liever ook naar links en rechts en boven de grond.

Met of zonder oogkleppen, links, rechts, boven en onder, huppelend op één been als het moet:
Op je pas staat: Belg, net als op Rikske zijn pas.

Henri1
17 februari 2016, 19:02
:clapping: Rikske binnenkort Fransman :clapping: dan is hij eindelijk verlost van die asociale, fascistische boeren uit het noorden :clapping:

Van de Ollanders zijn we al 186 jaar verlost.

Shadowke
17 februari 2016, 19:04
Van de Ollanders zijn we al 186 jaar verlost.

en wanneer is le grand rattachement Rikske? op 14 juli 2016?

werkman
17 februari 2016, 22:33
Mijnheerke van gepretendeerde Adel. Mag ik er U opmerkzaam op maken dat je op een Nederlandstalig forum zit? Je hoeft hier niet te komen vragen achter kennis van de Franse taal. Als het je stoort dat er hier Nederlands wordt gepraat dan verwijs ik je graag naar een Franstalig forum. En ervan uitgaan dat Nederlandstaligen alleen Frans spreken op zijn boerkes getuigt van minachting.
Een mogelijke adellijke minachting weliswaar maar alleszins een minachting die te wijten is aan gebrek aan opvoeding en ook aan gebrek van verstand.
Ik kom veel in Wallonië. Maar dergelijke prietpraat heb ik nog nooit waargenomen bij de Waalse boerkes. Maar ja; die beschikken over logisch verstand en leven niet met hun kop in de wolken. Want zij moeten meestal ook wel werken voor hun boterham.
En als je met zagemeel in uw hoofd leeft omwille van uw gekozen schuilnaam verwijs ik U naar vele Vlamingen die "De Keyser" noemen en die desondanks toch niet de onzin uitkramen waarmee je deze topic vult.
Voila! Mijn gedacht op zijn boerkes. :evil:
En je gaat nooit enige vorm van kameraadschap oogsten bij de Vlamingen die dergelijke mentaliteit verafschuwen.
En vooral als een tweetalige dergelijke prietpraat gebruikt verafschuwen ze dat nog meer. Want meestal zijn dat de volksverraders. :evil:

Le DUCD'Enghien is spoorloos. We zullen zijn verdwijning moeten gaan aangeven bij de politie. :lol:

Gipsy
17 februari 2016, 22:41
Van de Ollanders zijn we al 186 jaar verlost.

Nog niet want ze vinden Pelgië soo gesellig.

werkman
18 februari 2016, 12:55
Le Duc is een Vlaming…

Een tweetalige Vlaming?
Ongetwijfeld weer ene die zich verheven voelt boven de boerkes.
Zo lopen er in Brussel nog wel een paar rond.
Als ik destijds er de weg vroeg in het Nederlands en ik kreeg als antwoord :"Comprend pas" dan vroeg ik de weg in het Engels of het Duits.
En dan werden die tweetaligen pas razend. :lol:
Maar.....in Wallonië spreek ik vanzelfsprekend wel de taal van Voltaire.
Weliswaar op zijn boers maar ik probeer toch.
De eerste kennismaking met een tweetalige Vlaming was op mijn werk in Brussel.
Hij was zelfs uit mijn streek van geboorte en opvoeding.
Hij informeerde of ik van "Montaigu" afkomstig was.
Had al meteen mijn buik vol van die tweetalige Vlamingen.
Dat zijn de ergsten. Zij verdedigen dit land met hand en tand omdat ze een voordeel denken te hebben met de taal van Voltaire te wauwelen.
"C'est très bien, la petite différence!" Zij leven met die mentaliteit. :evil:
Voor de rest moet je er meestal niet teveel van verwachten. :lol:

Sukkelaar
18 februari 2016, 15:01
Vlamingen krijgen er systematisch de voorkeur. Meertalige Walen of Franstalige Brusselaars dienen enkel om de gaatjes te vullen.

Kun je dit ook staven?

Boduo
19 februari 2016, 10:05
Laat broeders maar vallen, untermenschen is een betere beschrijving hoe u over de Walen denkt.

Wat zegden de Walen ook weer over de Vlamingen die gingen werken in de koolputten ???

Everytime
19 februari 2016, 12:54
Jarenlange ervaring met onze Waalse broeders die geen andere taal onder de knie hebben buiten het Frans. En zelfs dan is het niveau van schrijven schabouwelijk slecht waarbij zelfs een Nederlandstalige er pijn van aan z'n ogen krijgt...

Uw ervaring is maar een ervaring en niets anders.

Everytime
19 februari 2016, 12:58
Wat zegden de Walen ook weer over de Vlamingen die gingen werken in de koolputten ???

Ik weet het niet maar u hebt misschien een antwoord op die vraag.

Eyjafjallajökull
19 februari 2016, 13:01
Ik weet het niet maar u hebt misschien een antwoord op die vraag.

Hou je toch zo niet van de domme, man :roll:

werkman
19 februari 2016, 23:55
Hou je toch zo niet van de domme, man :roll:

Hij heeft er niet het minste probleem mee om zich dom voor te doen.
Hij is eenvoudig dom. En nog wel tweetalig dom dus.
Dus dubbel dom. Erg! Heel erg!! :lol:
Sorry voor het taalgebruik. Ik ben maar een Vlaams boerke en kan mij dus alleen maar uitdrukken op zijn boers.
Alleen mijn stoelgang kan ik beter uitdrukken dan tweetalige blaaskaken maar dat is dan wegens mijn gezonder boerenleven.
Men kan niet alles het beste hebben in dit leven. :lol:

subocaj
20 februari 2016, 08:14
Wat zegden de Walen ook weer over de Vlamingen die gingen werken in de koolputten ???

Nous devons travailleur étrangers?

Everytime
21 februari 2016, 10:31
Hij heeft er niet het minste probleem mee om zich dom voor te doen.
Hij is eenvoudig dom. En nog wel tweetalig dom dus.
Dus dubbel dom. Erg! Heel erg!! :lol:
Sorry voor het taalgebruik. Ik ben maar een Vlaams boerke en kan mij dus alleen maar uitdrukken op zijn boers.
Alleen mijn stoelgang kan ik beter uitdrukken dan tweetalige blaaskaken maar dat is dan wegens mijn gezonder boerenleven.
Men kan niet alles het beste hebben in dit leven. :lol:

En u gelooft uwzelf verstandig met zo'n onzin?

Boduo
21 februari 2016, 11:01
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.



De Vlaamse minister wil een Vlaamse spoormaatschappij zonder Waalse inbreng
en deze Waalse minister wil nu blijkbaar daarbovenop ook nog
Brussels Airlines zonder Waalse inbreng.:-)

We zijn blijkbaar op de goede weg .

Achterhoede gevecht v.e. Waals ministertje...

Boduo
21 februari 2016, 11:02
Le ministre wallon de l'Economie, Jean-Claude Marcourt (PS),
se dit "disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a-t-il affirmé dimanche sur le plateau de RTL-TVI.

"Je suis disponible pour sortir du capital de Brussels Airlines", a confirmé M. Marcourt dimanche, rappelant que la Wallonie avait été "patriote" en investissant "pour sauver de l'emploi d'abord", après la faillite de la Sabena.

Il a précisé que la Lufthansa, compagnie allemande qui détient actuellement 45% du capital de la compagnie belge, a une option de rachat des actions de Brussels Airlines et que "si elle l'exerce, nous sortirons".

"Nous n'avons plus de raison �* long terme de rester dans cette compagnie", a encore ajouté M. Marcourt,

qui a glissé par ailleurs que


"Brussels Airlines est profondément flamand". :roll:

http://www.lalibre.be/actu/politique-belge/marcourt-il-faut-pouvoir-remettre-a-plat-les-competences-entre-francophones-56c086113570b1fc1122ae2d


Waarom Brussels Airlines nu plots" uitermate Vlaams "zou zijn ,

heeft deze Waalse Minister wel nergens uitgelegd.



De Vlaamse minister wil een Vlaamse spoormaatschappij zonder Waalse inbreng
en deze Waalse minister wil nu blijkbaar daarbovenop ook nog
Brussels Airlines zonder Waalse inbreng.:-)

We zijn blijkbaar op de goede weg .

Achterhoede gevecht v.e. Waals ministertje...

Hollander
21 februari 2016, 13:08
Je weet dus duidelijk niet wat de rol is van een aandeelhouder. De rol van een aandeelhouder is niet om zich met zuiver operationele zaken bezig te houden, zoals recrutering, wel met controle te hebben over kosten, investeringen, strategische beslissingen en exits voor te bereiden om meerwaardes te realiseren. Jouw visie van het aandeelhouderschap is een PS-visie.

De rol van de aandeelhouder (als groep) is het benoemen en ontslaan van bestuurders. Aandeelhouders houden zich niet bezig met controle over kosten en strategische beslissingen. Jouw visie van het aandeelhouderschap is een franse visie.

Witte Kaproen
21 februari 2016, 13:16
De rol van de aandeelhouder (als groep) is het benoemen en ontslaan van bestuurders. Aandeelhouders houden zich niet bezig met controle over kosten en strategische beslissingen. Jouw visie van het aandeelhouderschap is een franse visie.

Ben jij daar verwonderd over Hollander ?

Voor een Belgicist is de Franse versie
steeds en overal de enige ,echte visie .

DucDEnghien
21 februari 2016, 13:25
De rol van de aandeelhouder (als groep) is het benoemen en ontslaan van bestuurders. Aandeelhouders houden zich niet bezig met controle over kosten en strategische beslissingen. Jouw visie van het aandeelhouderschap is een franse visie.

Dat aandeelhouders (de grote) meestal ook bestuurder zijn, ben je wellicht uit het oog verloren ...

werkman
21 februari 2016, 13:35
En u gelooft uwzelf verstandig met zo'n onzin?

Ja.
Alleen uw onzin is plezant. Kan ik toch nog eens lachen. :lol:
En uw schabouwelijk Nederlands vind ik nog plezanter.
Dat is dus Nederlands op zijn boerkes.
Opgepast. Die uitvinding komt niet van mij hoor.
Bij mij kan je alleen onzin verwachten.
Ja vent; de ene heeft nu meer capaciteiten dan de andere natuurlijk.
Dank de goede Heer dat jij zo verstandig bent.
Dan ben je goed bezig en maak je U minder zorgen over mogelijke onzin van anderen. :lol:

werkman
21 februari 2016, 13:43
Nous devons travailleur étrangers?

En ook als ze het hadden over de ijver van de Vlaamse werkkrachten zegden ze :" Ils vont aller un corridor" en als de Vlamingen per bus werden afgevoerd na de werkuren zegden ze : "Ils sont chemin". :lol::lol::lol:

Boduo
21 februari 2016, 19:30
Dat aandeelhouders (de grote) meestal ook bestuurder zijn, ben je wellicht uit het oog verloren ...

Et alors ???

Hollander
14 november 2016, 18:07
Et alors ???

Heeft u hier ooit antwoord op gehad?

reservespeler
14 november 2016, 19:05
Heeft u hier ooit antwoord op gehad?

Natuurlijk niet!

geertvdb
14 november 2016, 20:10
En ook als ze het hadden over de ijver van de Vlaamse werkkrachten zegden ze :" Ils vont aller un corridor" en als de Vlamingen per bus werden afgevoerd na de werkuren zegden ze : "Ils sont chemin". :lol::lol::lol:
God mens! Deze grap heeft nen ongelooflijk langen baard, en was in 1952 al niet meer grappig ....