PDA

View Full Version : Leefloon in april opnieuw omhoog


De schoofzak
16 februari 2016, 22:07
Wie wordt er ook alweer altijd maar beschuldigd van voor de rijken te zijn, en anti-sociaal te zijn en nog van dien onnozelen bla bla ?

titel: Leefloon in april opnieuw omhoog
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160216_02131220



Minister van Maatschappelijke Integratie Willy Borsus (MR) informeerde de Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) vorige week over een nieuwe stijging van het leefloon op 1 april. Toch blijven de nieuwe bedragen ver onder de Europese armoedegrens steken, waarschuwt de VVSG.

Ook dit jaar zal het leefloon met twee procent stijgen, zegt Borsus in een brief aan de VVSG. In die brief mikt Borsus op april voor de invoering. Het gaat om de uitvoering van een maatregel uit de taxshift. Een alleenstaande krijgt maandelijks 850,39 euro, een samenwonende 566,92 euro. Een gezin met minstens één kind ten laste klokt af op 1.133,85 euro. Een vorige stijging van het leefloon vond plaats in september van vorig jaar.

Het plan van Borsus wordt in regeringskringen bevestigd. 'CD&V heeft er een strijdpunt vna gemaakt om een verhoging van de leeflonen mogelijk te maken. Dit wordt binnenkort definitief bevestigd', klinkt het op het kabinet-Peeters.

Basiskosten

De VVSGwaarschuwt echter voor al te veel optimisme. 'Wie met een leefloon moet rondkomen, ontvangt vanaf april 2016 iets meer, maar nog altijd niet genoeg om de basiskosten te betalen', zegt Nathalie Debast. 'Zeker gezinnen met kinderen blijven ook na april ver onder de Europese armoedegrens steken.'

VVSG maakte de berekening: 'Een gezin met twee volwassenen en twee kinderen krijgt maandelijks een leefloon van zo'n 1.134 euro. Zelfs met kinderbijslag bij, ontvangt het gezin 890 euro minder dan de Europese armoedegrens. Een alleenstaande krijgt 235 euro minder, voor samenwonenden gaat het om 482 euro.'

Tavek
16 februari 2016, 23:27
bembem kan eens naar de quick gaan ipv de voedselbank !

Xenophon
17 februari 2016, 01:26
Wie wordt er ook alweer altijd maar beschuldigd van voor de rijken te zijn, en anti-sociaal te zijn en nog van dien onnozelen bla bla ?

titel: Leefloon in april opnieuw omhoog
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160216_02131220

De VVSGwaarschuwt echter voor al te veel optimisme. 'Wie met een leefloon moet rondkomen, ontvangt vanaf april 2016 iets meer, maar nog altijd niet genoeg om de basiskosten te betalen', zegt Nathalie Debast. 'Zeker gezinnen met kinderen blijven ook na april ver onder de Europese armoedegrens steken.'

Heel sociaal, daar mag Belgie terecht trots op zijn.

SDX
17 februari 2016, 01:43
... wie leeft er allemaal zoal van 'n leefloon?

't Zullen zeker weer de autochtone profiteurs zijn, want de verrijkers zijn hard aan't werken voor onze pensioenen, om nog te zwijgen van die arme hoogopgeleide oorlogsvluchtelingen die in 'n mum van tijd aan 'n job geraken.

De schoofzak
17 februari 2016, 08:07
Heel sociaal, daar mag Belgie terecht trots op zijn.

Duidelijker zijn aub:

Di Rupo mag er fier op zijn. 26 jaar ononderbroken in de federale meerderheid ...

.

Brakelaar
17 februari 2016, 08:14
Duidelijker zijn aub:

Di Rupo mag er fier op zijn. 26 jaar ononderbroken in de federale meerderheid ...

.

zeker....2

Pandareus
17 februari 2016, 08:34
Duidelijker zijn aub:

Di Rupo mag er fier op zijn. 26 jaar ononderbroken in de federale meerderheid ...

.


Duidelijk voor mij is dat hier een n-va afficionado zit te cheeren met een door cd&v binnengehaalde maatregel in de taxshift.

Schoof zit te cheeren voor kris peeters ! :lol::lol::lol:

:cheer::cheer::cheer: CD&V :cheer::cheer::cheer:

subocaj
17 februari 2016, 08:53
Duidelijk voor mij is dat hier een n-va afficionado zit te cheeren met een door cd&v binnengehaalde maatregel in de taxshift.

Schoof zit te cheeren voor kris peeters ! :lol::lol::lol:

:cheer::cheer::cheer: CD&V :cheer::cheer::cheer:

Net genoeg om de indexering van de huurprijs, enkel voor mensen met een leefloon teniet te doen.
Voor de rest, PR.

demonen
17 februari 2016, 09:09
Wie wordt er ook alweer altijd maar beschuldigd van voor de rijken te zijn, en anti-sociaal te zijn en nog van dien onnozelen bla bla ?

titel: Leefloon in april opnieuw omhoog
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160216_02131220

Uw "leefloon", U noemt dat "uitgesteld loon" gaat ook omhoog!

Scherven A. Mok
17 februari 2016, 09:53
2% bij een inflatie van 1.4% is 0.6% en 0.6% bij veel te weinig om van te leven blijft veel te weinig om van te leven. Zeker als de inflatie vooral in de vaste kosten zit zoals energie en onderdak. Gelijk dat stijgt moogt ge de leeflonen +25% doen dan heeft het nog geen effect. De dogooders bij de voedselbanken en de zakateraars kunnen er maar wel bij varen. Wat gaan ze zich weer van hun beste kant kunnen laten zien. Kruipt leefloners kruipt.

subocaj
17 februari 2016, 10:09
Hij is hier weer. Denk toch eerst even na vooraleer de N-VA te bashen. Of ben je een journalist van De Morgen?

Kris Peeters voert immers enkel de verkiezingsbelofte van de N-VA uit.

La vache qui rit!

vlijmscherp
17 februari 2016, 10:27
er is een moment dat je niet meer alles op vorige regeringen kunt steken, zeker niet als je daar zelf jaren hebt in gezeten.

Leefloon is een federale materie maar ook op Vlaams vlak zitten bevoegdheden om de armoede te bestrijden.

subocaj
17 februari 2016, 10:30
er is een moment dat je niet meer alles op vorige regeringen kunt steken, zeker niet als je daar zelf jaren hebt in gezeten.

Leefloon is een federale materie maar ook op Vlaams vlak zitten bevoegdheden om de armoede te bestrijden.

Waar was er ook alweer nog veel te halen?

De schoofzak
17 februari 2016, 10:35
Duidelijk voor mij is dat hier een n-va afficionado zit te cheeren met een door cd&v binnengehaalde maatregel in de taxshift.

Schoof zit te cheeren voor kris peeters !
...


Als't ook in ons programma staat, dan is het een goede maatregel.
Mag ik je er aan herinneren dat ik al aangegeven heb dat ik op politiek vlak me situeer binnen de nva:
- aan de extreem-flamingante, maar wel real-politieke kant
- en op de sociale as, grenzend aan de centrum-linker kant ?

.

De schoofzak
17 februari 2016, 10:39
Net genoeg om de indexering van de huurprijs, enkel voor mensen met een leefloon teniet te doen.
Voor de rest, PR.

Nader bekeken, vertel jij hier de meest gore propagandistische leugen !

De verhoging is bovenop de index.
De verhoging van de huurprijs (die voor een sociale woning toch laag is), wordt verrekend in de index-aanpassing.

Stout ! Zeer stout van jou.

Voor straf gaan wij proberen om de sossen nog een extra 26 jaar lang uit alle meerderheden te houden.

.

De schoofzak
17 februari 2016, 10:42
Uw "leefloon", U noemt dat "uitgesteld loon" gaat ook omhoog!

Krijgt ge ook dit bericht niet in je eigen draad over het juiste onderwerp gewrongen ?

En dan mij maar bashen omdat ik ambtenaar was. Ik, die het beste van mij gegeven heb, zo lang ... (ik was dan ook geen vakboungder bij de overheid ...)

.

De schoofzak
17 februari 2016, 10:47
2% bij een inflatie van 1.4% is 0.6% en 0.6% bij veel te weinig om van te leven blijft veel te weinig om van te leven. Zeker als de inflatie vooral in de vaste kosten zit zoals energie en onderdak. Gelijk dat stijgt moogt ge de leeflonen +25% doen dan heeft het nog geen effect. De dogooders bij de voedselbanken en de zakateraars kunnen er maar wel bij varen. Wat gaan ze zich weer van hun beste kant kunnen laten zien. Kruipt leefloners kruipt.

Het zijn alleen maar de communisten die verwarring zaaien tussen
- verhogingen ingevolge de index-stijgingen,
en
- verhogingen supplementair daar boven op.

Behalve als Di Rupo aan de stuurknuppel zit. Wat een geluk dat die 26 jaar ononderbroken armoede bestreden heeft ....

.

demonen
17 februari 2016, 10:52
En dan mij maar bashen omdat ik ambtenaar was.

Nee, omdat U ondanks een levenslange benoeming 15 jaar te vroeg aan de kant zijt gaan staan, vrijwillig!!, met behoud van 80% van uw wedde en vol dubbel pensioen!
U komt hier bashen op mensen die U moeten onderhouden vanaf uw geboorte tot uw dood. Die mensen moeten langer, harder en voor veel minder werken om uw weelde waarvoor je nooit hebt toe bijgedragen te financieren en U vindt dat normaal????
Trouwens, uw partij van de grote verandering is gedoemd om te imploderen!
U heeft op het verkeerde paard gegokt!

subocaj
17 februari 2016, 11:13
Nader bekeken, vertel jij hier de meest gore propagandistische leugen !

De verhoging is bovenop de index.
De verhoging van de huurprijs (die voor een sociale woning toch laag is), wordt verrekend in de index-aanpassing.

Stout ! Zeer stout van jou.

Voor straf gaan wij proberen om de sossen nog een extra 26 jaar lang uit alle meerderheden te houden.

.

Dus de indexverhoging van de huurprijzen is niet gebleven.
Je weet toch dat de gezondheidsindex van tel is voor de huurprijzen?
Sociale woning? Er zijn nog 70.000 wachtenden voor u.

Braaf, zeer braaf van jou.

Sukkelaar
17 februari 2016, 11:20
La vache qui rit!

Maak je nu ook al publiciteit voor kaas? ;-)

Sukkelaar
17 februari 2016, 11:21
Waar was er ook alweer nog veel te halen?

Bij de vakbonden?

Sukkelaar
17 februari 2016, 11:23
Als't ook in ons programma staat, dan is het een goede maatregel.
Mag ik je er aan herinneren dat ik al aangegeven heb dat ik op politiek vlak me situeer binnen de nva:
- aan de extreem-flamingante, maar wel real-politieke kant
- en op de sociale as, grenzend aan de centrum-linker kant ?

.

Hoe lang kan je beiden volhouden?

Sukkelaar
17 februari 2016, 11:24
Voor straf gaan wij proberen om de sossen nog een extra 26 jaar lang uit alle meerderheden te houden.

.

Wij ? Wie zijn dat? Toch niet NVA. Besef dat dit de eerste en laatste regeringsdeelname is in een nationale regering.

Xenophon
17 februari 2016, 11:27
Duidelijker zijn aub:

Di Rupo mag er fier op zijn. 26 jaar ononderbroken in de federale meerderheid ...

.

Samen met jullie vrienden van het ACW en de OVLD zeker?

Sukkelaar
17 februari 2016, 11:28
Krijgt ge ook dit bericht niet in je eigen draad over het juiste onderwerp gewrongen ?

En dan mij maar bashen omdat ik ambtenaar was. Ik, die het beste van mij gegeven heb, zo lang ... (ik was dan ook geen vakboungder bij de overheid ...)

.

Dus diegenen die vertellen dat de NVA allemaal ex ambtenaren waren hebben gelijk?

Sukkelaar
17 februari 2016, 11:31
[QUOTE=demonen;7998918
U heeft op het verkeerde paard gegokt![/QUOTE]

Daarom ook dat ik NVA ook de Nieuwe Vlaamse Aarrivisten noem.

Xenophon
17 februari 2016, 11:31
Nader bekeken, vertel jij hier de meest gore propagandistische leugen !

De verhoging is bovenop de index.
De verhoging van de huurprijs (die voor een sociale woning toch laag is), wordt verrekend in de index-aanpassing.

Stout ! Zeer stout van jou.

Voor straf gaan wij proberen om de sossen nog een extra 26 jaar lang uit alle meerderheden te houden.

.

En daarna gaan we voor een onafhankelijk Vlaanderen...

subocaj
17 februari 2016, 11:42
Bij de vakbonden?

Ook!
Maar beleggen die ook niet in bedrijven?

Anitta
17 februari 2016, 11:47
Nader bekeken, vertel jij hier de meest gore propagandistische leugen !

De verhoging is bovenop de index.
De verhoging van de huurprijs (die voor een sociale woning toch laag is), wordt verrekend in de index-aanpassing.

Stout ! Zeer stout van jou.

Voor straf gaan wij proberen om de sossen nog een extra 26 jaar lang uit alle meerderheden te houden.

.

kijk in de spiegel schoofzak, maar ik ben bang dat die spiegel uit elkaar klapt van schaamte.

subocaj
17 februari 2016, 11:56
En daarna gaan we voor een onafhankelijk Vlaanderen...

Denk je?

26 jaar vanaf heden? Zijn de kinderen van BDW dan al pensioengerechtigd?

subocaj
17 februari 2016, 11:58
kijk in de spiegel schoofzak, maar ik ben bang dat die spiegel uit elkaar klapt van schaamte.

Kan niet, vampieren hebben geen spiegelbeeld.

vlijmscherp
17 februari 2016, 12:07
Nader bekeken, vertel jij hier de meest gore propagandistische leugen !

De verhoging is bovenop de index.
De verhoging van de huurprijs (die voor een sociale woning toch laag is), wordt verrekend in de index-aanpassing.

Stout ! Zeer stout van jou.

Voor straf gaan wij proberen om de sossen nog een extra 26 jaar lang uit alle meerderheden te houden.

.

dus nog zeker 26 jaar geen verdere staatshervormingen, laat staan staatsvorming?

ja, dat lijkt me idd het plan van de N-VA.

De schoofzak
17 februari 2016, 12:34
Hoe lang kan je beiden volhouden?

Nog een keer zo lang als dat ik al bezig ben.
Dat zal dan wel zeer duur uitkomen voor de pensioenkas ...

.

De schoofzak
17 februari 2016, 12:36
Wij ? Wie zijn dat? Toch niet NVA. Besef dat dit de eerste en laatste regeringsdeelname is in een nationale regering.

Ik heb gezegd dat we gaan proberen.

Maar jij met je glazen bol kan blijkbaar voorspellen. Bezorg me eens de cijfers van de lotto van volgende week.

.

Another Jack
17 februari 2016, 12:40
Ik dacht nochtans dat er in de sociale zekerheid nog kon bespaard worden, nu ineens kan er extra worden uitgegeven...

fred vanhove
17 februari 2016, 12:54
Nee, omdat U ondanks een levenslange benoeming 15 jaar te vroeg aan de kant zijt gaan staan, vrijwillig!!, met behoud van 80% van uw wedde en vol dubbel pensioen!
U komt hier bashen op mensen die U moeten onderhouden vanaf uw geboorte tot uw dood. Die mensen moeten langer, harder en voor veel minder werken om uw weelde waarvoor je nooit hebt toe bijgedragen te financieren en U vindt dat normaal????
Trouwens, uw partij van de grote verandering is gedoemd om te imploderen!
U heeft op het verkeerde paard gegokt!

Goed zo....met de kleine werknemer moet je geen medelijden hebben:evil:....die moet werken zwijgen en betalen;-)

Pandareus
17 februari 2016, 13:21
Wij ? Wie zijn dat? Toch niet NVA. Besef dat dit de eerste en laatste regeringsdeelname is in een nationale regering.

Dat is absoluut niet zeker. Het belangrijkste objectief van een partij in een meerderheid is om daar ook in te blijven, ook na verkiezingen. Als zij volgende keer tijdens de coalitiegesprekken terug een reallo houding aannemen (= het communautaire op zolder) dan zit een verlenging van Michel I er dik in.
Links is niet bij machte om deze coalitie echt aan te tasten. Dus is de enige bepalende factor die er hen kan uithouden hun eigen attitude na de verkiezingen.
Nu, iets dat men al één keer zonder veel moeite heeft gedaan kan zonder veel problemen een nieuwe gewoonte worden hoor. Alles zal BDW eraan doen om niet terug naar de oppositie te moeten, alles.

Pandareus
17 februari 2016, 13:23
En daarna gaan we voor een onafhankelijk Vlaanderen...

:lol:

Ja, na die 26 jaar...
Tegen dan zit BDW in RVT sint-franciscus in brake te kleurenwiezen samen met Liesbethje en Bean, en zijn bourgeois, Peumans en Jambon al seniel of dood.

Pandareus
17 februari 2016, 13:31
dus nog zeker 26 jaar geen verdere staatshervormingen, laat staan staatsvorming?

ja, dat lijkt me idd het plan van de N-VA.

Ze zijn nu een grote partij, op het toppunt van hun macht. Die moet het partijbestuur ten koste van alles zien te consolideren. Zelfs één legislatuur terug in de oppositie zou voor hen financieel en ook in termen van macht een regelrechte ramp zijn. Benoemingstreinen wachten geen 5 jaar.

De schoofzak
17 februari 2016, 15:09
Ik dacht nochtans dat er in de sociale zekerheid nog kon bespaard worden, nu ineens kan er extra worden uitgegeven...

shit, dat is een shift, en geen lift ...

.

Boduo
17 februari 2016, 16:29
shit, dat is een shift, en geen lift ...

.

Wie de jaren van sociale onzekerheid en schaarste aan den lijve heeft ondervonden, beseft welke strijd & inzet hebben geleid tot onze welvaartmaatschappij.
Velen vinden dat "normaal".
Ik behoor niet tot degenen die �*lles normaal vinden.

De schoofzak
17 februari 2016, 17:19
Wie de jaren van sociale onzekerheid en schaarste aan den lijve heeft ondervonden, beseft welke strijd & inzet hebben geleid tot onze welvaartmaatschappij.
Velen vinden dat "normaal".
Ik behoor niet tot degenen die �*lles normaal vinden.

Ik vind dat wat in Griekenland gebeurd is, ook niet normaal.

Zou er al één land ter wereld zijn dat de armoede opgelost heeft ? Dat vind ik ook niet normaal.

Basisbehoeften zouden niet onderhevig mogen zijn aan belastingen, integendeel.
Maar is werken voor je boterham èn werken voor je sociale ontplooiing dan geen basisbehoefte ?

Niks is normaal.
Behalve de schrik van domme mensen om dingen ten goede te veranderen.

.

demonen
17 februari 2016, 17:44
Maar is werken voor je boterham èn werken voor je sociale ontplooiing dan geen basisbehoefte ?





Waarom bent U dan vrijwillig 15 jaar te vroeg aan de kant gaan staan ondanks een benoeming voor het leven?

http://trends.knack.be/economie/beleid/de-belgische-economie-reed-de-voorbije-jaren-op-een-sjoemelfiets/article-opinion-666401.html

Tot slot, straf vervroegde uittreding uit de arbeidsmarkt financieel af. Iedereen heeft het recht om vroeger met pensioen te gaan, maar het is een kwestie van elementaire sociale rechtvaardigheid dat de samenleving niet opdraait voor die individuele keuze. Dat is de beste maatregel om de sociale zekerheid betaalbaar te houden en de begroting te saneren, en harder te fietsen zonder te sjoemelen.

demonen
17 februari 2016, 17:48
Behalve de schrik van domme mensen om dingen ten goede te veranderen.

.

Wat zijn goede dingen?
Iemand verder financieren die 15 jaar te vroeg vrijwillig aan de kant is gaan staan ondanks een benoeming voor het leven?
Moeten wij die verder financieren?
Moet die 80% van zijn laatste loon krijgen en een dubbel pensioen?
Wie is er dom?
Ambtenaar Dewever die mensen 2 jaar langer laat werken om zijn ambtenarenvrienden te soigneren of zij die hier tegen protesteren?

demonen
17 februari 2016, 17:49
Wie wordt er ook alweer altijd maar beschuldigd van voor de rijken te zijn, en anti-sociaal te zijn en nog van dien onnozelen bla bla ?

titel: Leefloon in april opnieuw omhoog
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160216_02131220

Daarnet op de radio: 140.000 meer arme gezinnen dan 7 jaar geleden en 120.000 meer sedert de N-VA aan de macht is!
Deze partij moet weg!!

Henri1
17 februari 2016, 18:49
Wie wordt er ook alweer altijd maar beschuldigd van voor de rijken te zijn, en anti-sociaal te zijn en nog van dien onnozelen bla bla ?

titel: Leefloon in april opnieuw omhoog
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160216_02131220

Een doekje voor het bloeden ?

To little too late......

De schoofzak
17 februari 2016, 19:26
Daarnet op de radio: 140.000 meer arme gezinnen dan 7 jaar geleden en 120.000 meer sedert de N-VA aan de macht is!
Deze partij moet weg!!

Eergisteren (in de standaard dacht ik) stond dat de kloof tussen rijk en arm niet vergroot was ...

'k Zal maar zeggen: ach, de rode bRT ...

.

De schoofzak
17 februari 2016, 19:32
Een doekje voor het bloeden ?

To little too late......

Drie pampers en twee tourniquets voor Di Rupo om zijn bloeduitstorting ter zake te dempen.

too nothing too late ...

.

Another Jack
17 februari 2016, 19:38
Drie pampers en twee tourniquets voor Di Rupo om zijn bloeduitstorting ter zake te dempen.

too nothing too late ...

.

Wat wil dat juist zeggen?

Scherven A. Mok
18 februari 2016, 05:57
http://deredactie.be/permalink/2.42992?video=1.2575561

Henri1
18 februari 2016, 06:50
Wat wil dat juist zeggen?

Ik vraag me dat ook terdege af.

kelt
18 februari 2016, 06:55
De tijd dat overheden de "armen" koesterden en zo,geheel onnodig,een aanzienlijk deel van hen arm HIELD is nu wel voorbij.
Als men,langzaam maar zeker, de toegang tot de arbeidsmarkt kan verbeteren,dan zal men minder moeten "koesteren",maar kan men,eindelijk,eens de echte probleemgevallen uitfilteren.

Uiterraard is dit heel slecht nieuws voor allerlei organisaties die hun inkomsten halen uit "armenzorg"....Ook voor deze mensen is het de bedoeling dat de normale arbeidsmarkt zich opent.....(dat gaat bij velen van hen,die echt werk verafschuwen,nog een probleem worden) :roll:

Ongelukkigerwijze wordt Belgie al een jaar "overspoeld" met tienduizenden nieuwe armen.Die raken in de statistieken onvermijdelijk in het klassement "armen".Ze verpesten alle onderwijshervormingen van de laatste 20 jaar,want er moet weer op aap-noot-mies terug gevallen worden,ze maken alle besparingen en efficiencyverbeteringen in de sociale sector ongedaan,en ze torpederen zelfs het streefdoel naar het begrotingsevenwicht.

Meest zenuwachtig nog word ik van het mogelijke medische probleem dat broeit.....Ziektes die hier al decennia weg zijn,zijn teruggebracht.Chapeau voor de eerstelijns medische hulpverleners(ook weggetrokken uit hun normale doen in een meer moderne omgeving naar een net-niet AzG situatie IN BELGIE!)


Ik mag er niet aan denken mochten we een linkse regering gehad hebben....:-(

subocaj
18 februari 2016, 06:58
Het resultaat van decennialang sossenbeleid.

Ken je het spreekwoord niet:
'Met het beleid van een sos is de echte arme de klos'?

Ja, iedereen begint te merken dat de echte sossen nu aan de macht zijn.:oops:

De schoofzak
18 februari 2016, 07:05
Wat wil dat juist zeggen?

Niks is nog minder dan weinig.
Moeilijk hé.
Di Rupo deed niks voor de armen. Integendeel, hij creëerde uitkeringsafhankelijkheid.

.

Scherven A. Mok
18 februari 2016, 07:07
Dankjewel.

En waar is te horen dat er 120.000 armen zijn bijgekomen sinds de N-VA aan de macht is?

Helemaal op het einde toen je al met je handen over je horen tegen de vloer lag de kokhalzen. Uit de mond van fascist Gheysels. 140.000 meer ipv 120.000 minder beweert hij.

Henri1
18 februari 2016, 07:12
Niks is nog minder dan weinig.
Moeilijk hé.
Di Rupo deed niks voor de armen. Integendeel, hij creëerde uitkeringsafhankelijkheid.

.

Wat doet De Wever ?
Hij promoveert "behoeftigen" tot derderangsburgers.

Scherven A. Mok
18 februari 2016, 07:16
De tijd dat overheden de "armen" koesterden en zo,geheel onnodig,een aanzienlijk deel van hen arm HIELD is nu wel voorbij.
Als men,langzaam maar zeker, de toegang tot de arbeidsmarkt kan verbeteren,dan zal men minder moeten "koesteren",maar kan men,eindelijk,eens de echte probleemgevallen uitfilteren.



Het vroegere tewerkstellingsbeleid was er één waarbij de overheid hielp voor tewerkstellingsplaatsen zorgen. Het huidige is er één waarbij de overheid probeert de mensen ten alle prijze in private tewerkstelling te duwen. Het maakt haar niet uit of het in bijna regelrechte slavernij is en de armoede blijft. Er is nooit een tijd geweest dat men van armen hield en hen koesterde.

subocaj
18 februari 2016, 07:24
Link?

Je moet wel beseffen dat diegenen die die cijfers bekendmaken... linkse rakkers zijn. En linkse rakkers... :lol:

Jack, jij bent ook iemand van de slimste, tel het aantal leefloners en het aantal economische en echte vluchtelingen samen, sedert juni 2014, dan moet je de illegalen waar men niets over weet, zelfs niet bijtellen en je bent er.

Ik zal dan ook nog grootmoedig zijn en er 300 terug gestuurden vanaf trekken.

subocaj
18 februari 2016, 07:38
Wat doet De Wever ?
Hij promoveert "behoeftigen" tot derderangsburgers.

Normaal gun ik iedereen een goede gezondheid, maar de top van N-VA gun ik nu voor een jaar of 2 een hart of herseninfarct met gedeeltelijke of hele verlamming en een loon van 1.500 € netto
Enkel om hun te kunnen laten "profiteren" van de SZ.

De schoofzak
18 februari 2016, 08:17
Normaal gun ik iedereen een goede gezondheid, maar de top van N-VA gun ik nu voor een jaar of 2 een hart of herseninfarct met gedeeltelijke of hele verlamming en een loon van 1.500 € netto
Enkel om hun te kunnen laten "profiteren" van de SZ.

Komaan, je kan beter. Een beetje durf.

Zoals die ene BV, na de dood van Pim Fortuyn: "one down, many to go".

.

Boduo
18 februari 2016, 18:56
Waarom bent U dan vrijwillig 15 jaar te vroeg aan de kant gaan staan ondanks een benoeming voor het leven?

http://trends.knack.be/economie/beleid/de-belgische-economie-reed-de-voorbije-jaren-op-een-sjoemelfiets/article-opinion-666401.html

Tot slot, straf vervroegde uittreding uit de arbeidsmarkt financieel af. Iedereen heeft het recht om vroeger met pensioen te gaan, maar het is een kwestie van elementaire sociale rechtvaardigheid dat de samenleving niet opdraait voor die individuele keuze. Dat is de beste maatregel om de sociale zekerheid betaalbaar te houden en de begroting te saneren, en harder te fietsen zonder te sjoemelen.
(Blablabla)²

Boduo
18 februari 2016, 18:57
Daarnet op de radio: 140.000 meer arme gezinnen dan 7 jaar geleden en 120.000 meer sedert de N-VA aan de macht is!
Deze partij moet weg!!

NVA + CDV + VLD zijn SAMEN a.d. macht hé !!!

subocaj
18 februari 2016, 19:03
NVA + CDV + VLD zijn SAMEN a.d. macht hé !!!

Ik dacht Di Rupo II met al die belastingverhogingen.;-)

subocaj
18 februari 2016, 19:15
Komaan, je kan beter. Een beetje durf.

Zoals die ene BV, na de dood van Pim Fortuyn: "one down, many to go".

.

Je moet je eigen gedachten niet op mij projecteren.

Ik gun hen zelfs nog een gezond leven na die 2 jaar.
Alleen hun hersens een beetje aangetast, zodat ze weer als normale "werkmensen" kunnen denken, en niet zoals nu:

Geef ze water, geef ze brood, maar niet teveel want anders gaan ze dood.

De schoofzak
18 februari 2016, 23:03
Daarnet op de radio: 140.000 meer arme gezinnen dan 7 jaar geleden en 120.000 meer sedert de N-VA aan de macht is!
Deze partij moet weg!!

De statistieken van de besproken periode (sedert de nva aan de macht is) zijn nog lang niet klaar.
Dikke duimzuigerij. PS-duimzuigerij.

.

Boduo
19 februari 2016, 10:02
De statistieken van de besproken periode (sedert de nva aan de macht is) zijn nog lang niet klaar.
Dikke duimzuigerij. PS-duimzuigerij.

.

...sedert NVA + CDV + VLD aan de macht zijn...

subocaj
19 februari 2016, 10:04
De statistieken van de besproken periode (sedert de nva aan de macht is) zijn nog lang niet klaar.
Dikke duimzuigerij. PS-duimzuigerij.

.

Oktober 2014 N-VA aan de macht.

2015 kennen ze wel de inkomsten en uitgaven dacht ik, of heeft demonen toch gelijk dat sommige ambtenaren te langzaam werken?

Wat wel al zeker is, is dat er zowel op federaal als op regionaal vlak veel te weinig geld is, ondanks alle belastingverhogingen, die geen belastingverhogingen genoemd mogen worden.

Moet ik even de statistieken van de Vlaamse begrotingscijfers, die de laatste legislatuur altijd in evenwicht waren, dus 0 bedroegen, plots 20 miljard tekort bedroegen in herinnering brengen?

0 = -20 miljard in jouw statistiek?

Boduo
19 februari 2016, 10:17
Oktober 2014 N-VA aan de macht.

2015 kennen ze wel de inkomsten en uitgaven dacht ik, of heeft demonen toch gelijk dat sommige ambtenaren te langzaam werken?

Wat wel al zeker is, is dat er zowel op federaal als op regionaal vlak veel te weinig geld is, ondanks alle belastingverhogingen, die geen belastingverhogingen genoemd mogen worden.

Moet ik even de statistieken van de Vlaamse begrotingscijfers, die de laatste legislatuur altijd in evenwicht waren, dus 0 bedroegen, plots 20 miljard tekort bedroegen in herinnering brengen?

0 = -20 miljard in jouw statistiek?

Oktober 2014: NVA + CDV + VLD aan de macht.
Belastingverlaging: wij betalen sedert kort +/- 10 € minder belastingen per maand. Over 12 maanden hebben we 120 € in een apart spaarpotje: daarmee gaan we dan eens op restaurant op een donderdagavond ( op vrijdag- en zaterdagavond zitten de meeste restaurants propvol wegens de "crisis". )