PDA

View Full Version : Staking in tijde van crisis.


Patrick M.
3 april 2016, 17:49
"Stakingsrecht is hard nodig, zeker in crisisperiode", zegt Jan Buelens
Wanneer werknemers overgaan tot een staking, hebben ze niet altijd de sympathie van de publieke opinie. Meer dan eens is dat te verklaren door het feit dat het publiek te weinig geïnformeerd is over de opeenstapeling van feiten die tot de staking leidden. Advocaat Jan Buelens (Progress Lawyers Network) onderstreept hoe belangrijk het stakingsrecht wel is. Zeker in tijden van economische crisis.

Heel interessant artikel.

reservespeler
3 april 2016, 18:16
"Stakingsrecht is hard nodig, zeker in crisisperiode", zegt Jan Buelens
Wanneer werknemers overgaan tot een staking, hebben ze niet altijd de sympathie van de publieke opinie. Meer dan eens is dat te verklaren door het feit dat het publiek te weinig geïnformeerd is over de opeenstapeling van feiten die tot de staking leidden. Advocaat Jan Buelens (Progress Lawyers Network) onderstreept hoe belangrijk het stakingsrecht wel is. Zeker in tijden van economische crisis.

Heel interessant artikel.

Wie wil hier het stakingsrecht afnemen?
Ik denk dat er hier op dit forum niemand voor pleit.

Patrick M.
3 april 2016, 20:46
Wie wil hier het stakingsrecht afnemen?
Ik denk dat er hier op dit forum niemand voor pleit.

Wie gaat er hier omhoog als de spoorbonden een stakingsaanvraag doen?
U en nog een paar mensen hier op dit forum.
En dan de vakbonden en de leden uitmaken voor
uitschot, lui,uil krapuul, enz...

IanVD
4 april 2016, 11:43
Heel interessant artikel.

Ook een zeer mooie link.

Patrick M.
4 april 2016, 13:32
Zo is er ook een heel interessant artikel over staken en mensen recht.
Staken staat zelf in de liga voor mensenrechten.

Tavek
4 april 2016, 21:55
Staken moet kunnen. Zeker tegen bazen die hun personeel uitbuiten.

Maar als je er een hobby van moet maken, kan je beter ander werk zoeken. Alleen doen statutairen dat niet, zijn laten hun eigen bedrijf liever creperen.

Patrick M.
5 april 2016, 08:36
Staken moet kunnen. Zeker tegen bazen die hun personeel uitbuiten.

Maar als je er een hobby van moet maken, kan je beter ander werk zoeken. Alleen doen statutairen dat niet, zijn laten hun eigen bedrijf liever creperen.

Ik weet niet of er mensen zijn die een hobby hebben gelijk staken.
Ik heb andere hobby's.
Maar de bazen hebben niet graag dat er iemand van het werkvolk uit het rijtje springt.
De bazen hebben liever dat het werkvolk allemaal gelijk 1 kudde dezelfde richting oploopt, de richting die de baas aanwijst.
En als er dan 1 werkman is die toch niet mooi in de pas loopt dan is die werkman de...
Jullie zullen de rest wel zelf kunnen invullen.

Tavek
5 april 2016, 09:02
Ik weet niet of er mensen zijn die een hobby hebben gelijk staken.
Ik heb andere hobby's.
Maar de bazen hebben niet graag dat er iemand van het werkvolk uit het rijtje springt.
De bazen hebben liever dat het werkvolk allemaal gelijk 1 kudde dezelfde richting oploopt, de richting die de baas aanwijst.
En als er dan 1 werkman is die toch niet mooi in de pas loopt dan is die werkman de...
Jullie zullen de rest wel zelf kunnen invullen.

Kortom, je staakt zoveel omdat je werk kut is.

Waarom zoek je dan geen ander werk ?

Of is je werk eigenlijk niet kut, en wil je gewoon bbq'en ?

Cheminot
5 april 2016, 09:28
Ik weet niet of er mensen zijn die een hobby hebben gelijk staken.
Ik heb andere hobby's.
Maar de bazen hebben niet graag dat er iemand van het werkvolk uit het rijtje springt.
De bazen hebben liever dat het werkvolk allemaal gelijk 1 kudde dezelfde richting oploopt, de richting die de baas aanwijst.
En als er dan 1 werkman is die toch niet mooi in de pas loopt dan is die werkman de...
Jullie zullen de rest wel zelf kunnen invullen.

Uw rol is nu eenmaal uitvoeren wat de bazen beslissen.

Patrick M.
5 april 2016, 10:37
Uw rol is nu eenmaal uitvoeren wat de bazen beslissen.

Maar niet alles wat de bazen beslissen is daarom juist.
En dan moet er iemand de moed hebben om dat aan de baas te zeggen.
Maar dat hebben de bazen niet graag.
Of neem je alles zo maar klakkeloos aan?
Of heeft Mayeur nu ook gelijk?

reservespeler
5 april 2016, 19:25
Wie gaat er hier omhoog als de spoorbonden een stakingsaanvraag doen?
U en nog een paar mensen hier op dit forum.
En dan de vakbonden en de leden uitmaken voor
uitschot, lui,uil krapuul, enz...

Toch zijn wij voor het stakingsrecht.
Dit hebben we al meermaals bewezen op dit forum.

reservespeler
5 april 2016, 19:25
Ook een zeer mooie link.

:lol::lol::lol: Het artikel leest als een roman. :lol::lol::lol:

reservespeler
5 april 2016, 19:26
Zo is er ook een heel interessant artikel over staken en mensen recht.
Staken staat zelf in de liga voor mensenrechten.

Ook ditmaal bedankt voor de link.
Het is inderdaad een mooi artikel.

reservespeler
5 april 2016, 19:27
Ik weet niet of er mensen zijn die een hobby hebben gelijk staken.
Ik heb andere hobby's.
Maar de bazen hebben niet graag dat er iemand van het werkvolk uit het rijtje springt.
De bazen hebben liever dat het werkvolk allemaal gelijk 1 kudde dezelfde richting oploopt, de richting die de baas aanwijst.
En als er dan 1 werkman is die toch niet mooi in de pas loopt dan is die werkman de...
Jullie zullen de rest wel zelf kunnen invullen.

Welke hobby's heeft u dan buiten de barbecue en de bak bier?

reservespeler
5 april 2016, 19:28
Maar niet alles wat de bazen beslissen is daarom juist.
En dan moet er iemand de moed hebben om dat aan de baas te zeggen.
Maar dat hebben de bazen niet graag.
Of neem je alles zo maar klakkeloos aan?
Of heeft Mayeur nu ook gelijk?

Bij ons heeft de baas ook niet altijd gelijk.
Wij hebben echter nog nooit moeten staken om hem te overtuigen.
Wij overleggen gewoon als iets ons niet aanstaat.

Patrick M.
5 april 2016, 21:01
Bij ons heeft de baas ook niet altijd gelijk.
Wij hebben echter nog nooit moeten staken om hem te overtuigen.
Wij overleggen gewoon als iets ons niet aanstaat.

Maar als de bazen niet willen overleggen, wat dan?
En er zijn héél véél bazen bij de NMBS.

Vette Pois(s)on
5 april 2016, 21:04
Maar als de bazen niet willen overleggen, wat dan?
En er zijn héél véél bazen bij de NMBS.

veel sossen ook

Eduard Khil
5 april 2016, 21:10
Maar als de bazen niet willen overleggen, wat dan?
En er zijn héél véél bazen bij de NMBS.

even het type "overleg" schetsen waar jullie nmbs-vakbondsuitschot over spreken:

"Hela, wij hier van de vakbond willen dit. En als jullie het ons niet geven, dan staken we hier de boel kapot."

AnarchoChristophe
5 april 2016, 21:34
Advocaat Jan Buelens (Progress Lawyers Network) onderstreept hoe belangrijk het stakingsrecht wel is.

Als ge een advocaat nodig hebt om uw kar te trekken, is de zaak wel helemaal verloren.

AnarchoChristophe
5 april 2016, 21:35
Maar als de bazen niet willen overleggen, wat dan?
En er zijn héél véél bazen bij de NMBS.

Je hebt gelijk, feitelijk zouden die duur betaalde ambtenaren, euhm, bazen ook ontslagen moeten worden en heel die boel geprivatiseerd.

Bobke
5 april 2016, 21:58
Maar niet alles wat de bazen beslissen is daarom juist.
En dan moet er iemand de moed hebben om dat aan de baas te zeggen.
Maar dat hebben de bazen niet graag.
Of neem je alles zo maar klakkeloos aan?
Of heeft Mayeur nu ook gelijk?
Niemand heeft altijd gelijk.
Maar als we moeten staken voor alles waar we een andere menig over hebben dan krijgen we inderdaad toestanden zoals bij de spoorwegen.
De taak van de spoorwegen is reizigers zo goed mogelijk vervoeren.
Niet de top hervormen.
Welk wapen heeft de reiziger om zijn ongenoegen over de dienstverlening aan te klagen?

Patrick M.
5 april 2016, 22:15
Niemand heeft altijd gelijk.
Maar als we moeten staken voor alles waar we een andere menig over hebben dan krijgen we inderdaad toestanden zoals bij de spoorwegen.
De taak van de spoorwegen is reizigers zo goed mogelijk vervoeren.
Niet de top hervormen.
Welk wapen heeft de reiziger om zijn ongenoegen over de dienstverlening aan te klagen?

Zorgen dat er bij een nieuwe verkiezing andere personen aan de macht komen in de Belgische regering en misschien krijgen we dan een minister van openbaar vervoer die het wel opgelost krijgt.
En die wel openstaat voor overleg met de spoorbonden.

Cheminot
6 april 2016, 04:40
Zorgen dat er bij een nieuwe verkiezing andere personen aan de macht komen in de Belgische regering en misschien krijgen we dan een minister van openbaar vervoer die het wel opgelost krijgt.
En die wel openstaat voor overleg met de spoorbonden.

Zeg er dan wel bij dat "overleg" voor de spoorbonden gelijk staat aan "dictaten".

reservespeler
6 april 2016, 06:56
Maar als de bazen niet willen overleggen, wat dan?
En er zijn héél véél bazen bij de NMBS.

Misschien is de stijl van de vakbonden hier een heel klein beetje verantwoordelijk voor.

reservespeler
6 april 2016, 07:01
Niemand heeft altijd gelijk.
Maar als we moeten staken voor alles waar we een andere menig over hebben dan krijgen we inderdaad toestanden zoals bij de spoorwegen.
De taak van de spoorwegen is reizigers zo goed mogelijk vervoeren.
Niet de top hervormen.
Welk wapen heeft de reiziger om zijn ongenoegen over de dienstverlening aan te klagen?

Zo is het Bobke.
Wij krijgen ook niet altijd wat we zouden willen krijgen (ik spreek dan niet over het loon, ik kreeg onlangs ongevraagd een opslag) maar over materialen. Hier wordt dan over overlegd, dat draait bij ons altijd uit op een consensus. Argumenten van onze baad die wij niet kennen, argumenten van ons die onze baas niet kent proberen wij altijd met elkaar te verzoenen.
Ik (lees wij hebben) heb op die bijna 40 jaar nog nooit moeten staken om iets te verkrijgen.

De enige stakingsdagen die wij op ons actief hebben, zijn die dagen dat het ons onmogelijk werd gemaakt om te werken. Onmogelijk door de vakbonden.

reservespeler
6 april 2016, 07:03
Zorgen dat er bij een nieuwe verkiezing andere personen aan de macht komen in de Belgische regering en misschien krijgen we dan een minister van openbaar vervoer die het wel opgelost krijgt.
En die wel openstaat voor overleg met de spoorbonden.

Ik denk dat iedere minister openstaat voor overleg, ik denk dat die andere partij moet veranderen.

Jammer genoeg is de uitslag voor de sociale verkiezingen al bekend, dit door het ondemocratische systeem van sociale verkiezingen bij het spoor.

reservespeler
6 april 2016, 07:03
Zeg er dan wel bij dat "overleg" voor de spoorbonden gelijk staat aan "dictaten".

:twisted: Idd :twisted:

Patrick M.
6 april 2016, 11:06
Niks overleg, de regering en de top van de NMBS hebben geprobeerd om maatregelen eenzijdig uit te voeren zonder overleg met de spoorbonden.
Maar dat was zonder aan de reacties van de spoorbonden te denken en dan heb je stakingsaanvragen en stakingen.
Daarom dat de regering en jullie de spoorbonden het liefst zouden afschaffen.
Maar nu dat de truckers van de privé staken en ook terreinen en snelwegen bezetten hoor ik jullie niet.

reservespeler
6 april 2016, 18:34
Niks overleg, de regering en de top van de NMBS hebben geprobeerd om maatregelen eenzijdig uit te voeren zonder overleg met de spoorbonden.
Maar dat was zonder aan de reacties van de spoorbonden te denken en dan heb je stakingsaanvragen en stakingen.
Daarom dat de regering en jullie de spoorbonden het liefst zouden afschaffen.
Maar nu dat de truckers van de privé staken en ook terreinen en snelwegen bezetten hoor ik jullie niet.

De truckersstakingen hebben niets te maken met de vele spoorstakingen.

De vakbonden en overleggen, 1 april is al voorbij hoor.

Patrick M.
7 april 2016, 08:47
De truckersstakingen hebben niets te maken met de vele spoorstakingen.

De vakbonden en overleggen, 1 april is al voorbij hoor.

Maar aslsde spoorbonden staken dan is het kot te klein en als de truckers staken en actie voeren dan hoor ik u niet.
En dan zegt u dat het er niks mee te maken heeft.
Dat is natuurlijk gemakkelijk.
Dan kan ik ook zeggen dat u niks te maken heeft met een spoorstaking.
Wat was dat van 2 maten en 2 gewichten?

Bobke
7 april 2016, 09:01
Zorgen dat er bij een nieuwe verkiezing andere personen aan de macht komen in de Belgische regering en misschien krijgen we dan een minister van openbaar vervoer die het wel opgelost krijgt.
En die wel openstaat voor overleg met de spoorbonden.
Zouden de spoorbonden de oplossing kennen volgens u?
Ik krijg steeds meer de indruk dat die vooral om zichzelf bezorgd zijn.
De reiziger komt op de laatste plaats.

Patrick M.
7 april 2016, 09:10
Zouden de spoorbonden de oplossing kennen volgens u?
Ik krijg steeds meer de indruk dat die vooral om zichzelf bezorgd zijn.
De reiziger komt op de laatste plaats.

Neen, er moet staan:
de reizigers komen op de eerste plaats want:
de trein is altijd een beetje reizen.

Patrick M.
7 april 2016, 09:15
Welke hobby's heeft u dan buiten de barbecue en de bak bier?

Daar heeft u geen zaken bij, juist zoals u geen zaken heeft bij mijn werk.
Als iedereen zich zou bezig houden bij zijn of haar werk en zou proberen dat werk zo goed mogelijk uit te voeren dan zouden er veel minder problemen zijn dan nu.
Maar ja, zich toch moeien met zaken die hun niet aangaan.
Ik vraag toch ook niet welk werk u voor uw baas doet.
Ik vraag toch ook niet naar uw zelfstandig bijberoep.
Ik vraag toch ook niet naar uw bezigheid in de politiek.
Ik vraag toch ook niet naar uw werk bij kinderen.

Bobke
7 april 2016, 09:53
Maar aslsde spoorbonden staken dan is het kot te klein en als de truckers staken en actie voeren dan hoor ik u niet.
En dan zegt u dat het er niks mee te maken heeft.
Dat is natuurlijk gemakkelijk.
Dan kan ik ook zeggen dat u niks te maken heeft met een spoorstaking.
Wat was dat van 2 maten en 2 gewichten?
Truckers zijn nu eenmaal zelfstandigen en het spoor is een staatsbedrijf.
Iedereen voelt zich dus een beetje werkgever van het spoor.

Patrick M.
7 april 2016, 09:58
Truckers zijn nu eenmaal zelfstandigen en het spoor is een staatsbedrijf.
Iedereen voelt zich dus een beetje werkgever van het spoor.

Pro deo advocaten worden betaald door de staat, is iedereen dan een beetje werkgever van de pro deo advocaten.
Cipiers, schoolpersoneel, personeel op de belastingsdiensten en ik weet niet hoeveel andere beroepen worden betaald door overheidsgeld.
Ook een beetje werkgever?

IanVD
7 april 2016, 10:26
Pro deo advocaten worden betaald door de staat, is iedereen dan een beetje werkgever van de pro deo advocaten.
Cipiers, schoolpersoneel, personeel op de belastingsdiensten en ik weet niet hoeveel andere beroepen worden betaald door overheidsgeld.
Ook een beetje werkgever?

Ja, er bestaat trouwens zoiets als een ombudsman om al deze diensten te kunnen controleren.

Patrick M.
7 april 2016, 10:30
Ja, er bestaat trouwens zoiets als een ombudsman om al deze diensten te kunnen controleren.

En waar is de ombudsman als ik last had van de acties van de Waalse truckers in de privé?

IanVD
7 april 2016, 10:34
Als iedereen zich zou bezig houden bij zijn of haar werk en zou proberen dat werk zo goed mogelijk uit te voeren dan zouden er veel minder problemen zijn dan nu.

Om werk zo goed mogelijk te blijven uitvoeren is er nu eenmaal input nodig van andere personen, anders staat men stil.

IanVD
7 april 2016, 12:00
En waar is de ombudsman als ik last had van de acties van de Waalse truckers in de privé?

Let eens op kerel. Die ombudsmannen dienen voornamelijk voor overheidsinstellingen. Juist omdat deze mee betaald worden voor de belastingsbetaler.

Als u wil klagen over privé-instellingen moet u aandelen kopen en bij de AVA uw mond opendoen.

reservespeler
7 april 2016, 18:14
Daar heeft u geen zaken bij, juist zoals u geen zaken heeft bij mijn werk.
Als iedereen zich zou bezig houden bij zijn of haar werk en zou proberen dat werk zo goed mogelijk uit te voeren dan zouden er veel minder problemen zijn dan nu.
Maar ja, zich toch moeien met zaken die hun niet aangaan.
Ik vraag toch ook niet welk werk u voor uw baas doet.
Ik vraag toch ook niet naar uw zelfstandig bijberoep.
Ik vraag toch ook niet naar uw bezigheid in de politiek.
Ik vraag toch ook niet naar uw werk bij kinderen.

Mijn werk met kinderen = mijn zelfstandig bijberoep slimmeke, vandaar dat ik graag vrij ben in de schoolvakanties.

Ik zit in de Politie- en gemeenteraad.
Ik zit in enkele gemeenteraadscommissies en in het AGB.

Het werk dat ik voor mijn baas doe:
Ik zit op het niveau van ploegbaas (supervisor).
Ik doe vooral voorbereidend werk en ben meestal ook aanwezig bij de Try-outs en de afnames.
Onze firma bouwt productielijnen in opdracht van verschillende firma's.
Wij doen ook aanpassingen aan bestaande installaties (zoals bij de NMBS).
Wij werken ook in onder aanneming voor grote bedrijven, wij leggen bijvoorbeeld alle nutsvoorzieningen (kabels, gas- water- perslucht- en koelleidingen.
Wij verplaatsen ook volledige productielijnen, zo heeft onze firma een deel van de Ford Genk productielijn verhuisd naar Valencia (was ik niet bij).

Nog vragen?
Ik maak hier helemaal geen geheim van, ik heb dit hier al meermaals gepost.

Patrick M.
8 april 2016, 09:05
Mijn werk met kinderen = mijn zelfstandig bijberoep slimmeke, vandaar dat ik graag vrij ben in de schoolvakanties.

Ik zit in de Politie- en gemeenteraad.
Ik zit in enkele gemeenteraadscommissies en in het AGB.

Het werk dat ik voor mijn baas doe:
Ik zit op het niveau van ploegbaas (supervisor).
Ik doe vooral voorbereidend werk en ben meestal ook aanwezig bij de Try-outs en de afnames.
Onze firma bouwt productielijnen in opdracht van verschillende firma's.
Wij doen ook aanpassingen aan bestaande installaties (zoals bij de NMBS).
Wij werken ook in onder aanneming voor grote bedrijven, wij leggen bijvoorbeeld alle nutsvoorzieningen (kabels, gas- water- perslucht- en koelleidingen.
Wij verplaatsen ook volledige productielijnen, zo heeft onze firma een deel van de Ford Genk productielijn verhuisd naar Valencia (was ik niet bij).

Nog vragen?
Ik maak hier helemaal geen geheim van, ik heb dit hier al meermaals gepost.

En dan maar klagen dat de werknemers van de NMBS niet veel moeten doen.
Maar u moet in ieder van uw bezigheden niet veel doen, daarom dat u zoveel bezigheden hebt.

En u werkt met kinderen en dan post u het woord pedofiel.
Toch raar.

reservespeler
9 april 2016, 12:32
En dan maar klagen dat de werknemers van de NMBS niet veel moeten doen.
Maar u moet in ieder van uw bezigheden niet veel doen, daarom dat u zoveel bezigheden hebt.

En u werkt met kinderen en dan post u het woord pedofiel.
Toch raar.

Begrijpend lezen, het zal nooit goedkomen met PM.

Ik werk inderdaad niet hard met mijn handen (is ook niet nodig voor een baas :lol:)
Ik ben wel constant bezig met mijn werk. Soms urenlang niets anders doen dan een productieproces bekijken om nadien aanpassingen te doen.

BTW: Morgen mijn laatste vrije dag van de Paasvakantie.
Vanaf morgen zal ik meer dan waarschijnlijk 14 dagen van huis zijn (op hotel).
Maar maak u niet ongerust, ik neem mijne laptop (van het werk) mee. Mijne tablet (van de gemeente) neem ik ook mee, dan kan ik dossiers volgen en instuderen.

Patrick M.
9 april 2016, 13:14
Begrijpend lezen, het zal nooit goedkomen met PM.

Ik werk inderdaad niet hard met mijn handen (is ook niet nodig voor een baas :lol:)
Ik ben wel constant bezig met mijn werk. Soms urenlang niets anders doen dan een productieproces bekijken om nadien aanpassingen te doen.

BTW: Morgen mijn laatste vrije dag van de Paasvakantie.
Vanaf morgen zal ik meer dan waarschijnlijk 14 dagen van huis zijn (op hotel).
Maar maak u niet ongerust, ik neem mijne laptop (van het werk) mee. Mijne tablet (van de gemeente) neem ik ook mee, dan kan ik dossiers volgen en instuderen.

En dan maar afgeven op de werknemers van de NMBS. Werkmannen en werkvrouwen die wel met hun handen werken.

reservespeler
10 april 2016, 16:24
En dan maar afgeven op de werknemers van de NMBS. Werkmannen en werkvrouwen die wel met hun handen werken.

Natuurlijk geef ik daarop af. Ze werken nu eenmaal niet efficient.

Mijn werk dient om verbouwingen te realiseren zonder het lopende productieproces te hinderen (of de om hinder tot een minimum te beperken).
Als ik mijn werk goed gedaan heb (wat meestal ook zo is) dan kunnen de werknemers van onze firma goed doorwerken (lees zeer efficient werken).

U vliegt erin als u op uw werk komt, u geeft zich volledig. Jammer dat u niet nadenkt over uw werk.

Patrick M.
10 april 2016, 16:59
Natuurlijk geef ik daarop af. Ze werken nu eenmaal niet efficient.

Mijn werk dient om verbouwingen te realiseren zonder het lopende productieproces te hinderen (of de om hinder tot een minimum te beperken).
Als ik mijn werk goed gedaan heb (wat meestal ook zo is) dan kunnen de werknemers van onze firma goed doorwerken (lees zeer efficient werken).

U vliegt erin als u op uw werk komt, u geeft zich volledig. Jammer dat u niet nadenkt over uw werk.

Oei, u heeft een foutje geschreven.(wat verweet u mij ook alweer?)
Maar ik twijfel er niet aan dat u uw werk goed doet maar u twijfelt wel aan mij.
U kent mij niet eens, hoe kunt u dan weten of ik mijn werk efficiënt doe of niet?
En ik denk altijd aan mijn werk op mijn werk.

reservespeler
10 april 2016, 17:04
Oei, u heeft een foutje geschreven.(wat verweet u mij ook alweer?)
Maar ik twijfel er niet aan dat u uw werk goed doet maar u twijfelt wel aan mij.
U kent mij niet eens, hoe kunt u dan weten of ik mijn werk efficiënt doe of niet?
En ik denk altijd aan mijn werk op mijn werk.

U zal in uw ogen uw werk zeer efficient doen. Ik twijfel daar zelfs niet aan.
De realiteit leert ons dat, indien we met andere ogen naar iemands werk kijken, we dingen zien die overbodig zijn of anders gedaan kunnen worden.

Meestal is het ook goedkoper om bepaalde dingen te laten doen door externe firma's. Deze firma's hebben meestal de installaties, het materiaal en know-how om deze zaken uit te voeren.

Troost u, mensen zoals u kom ik dagdagelijks tegen, het aanvankelijk verzet slaat meestal zeer snel naar enthousiaste medewerking.

Patrick M.
10 april 2016, 17:08
U zal in uw ogen uw werk zeer efficient doen. Ik twijfel daar zelfs niet aan.
De realiteit leert ons dat, indien we met andere ogen naar iemands werk kijken, we dingen zien die overbodig zijn of anders gedaan kunnen worden.

Meestal is het ook goedkoper om bepaalde dingen te laten doen door externe firma's. Deze firma's hebben meestal de installaties, het materiaal en know-how om deze zaken uit te voeren.

Troost u, mensen zoals u kom ik dagdagelijks tegen, het aanvankelijk verzet slaat meestal zeer snel naar enthousiaste medewerking.

Ik geef mijn verzet nooit op, wees daar maar zeker van.

reservespeler
10 april 2016, 17:10
Ik geef mijn verzet nooit op, wees daar maar zeker van.

Dat kan zijn, maar dat zegt heel veel over uw mentaliteit.

Patrick M.
10 april 2016, 17:25
Dat kan zijn, maar dat zegt heel veel over uw mentaliteit.

En u gaat dat mij zeker uitleggen.
Dat betekend dat ik vastberaden ben en dat ik niet opgeef.
Wat er ook gebeurd.

reservespeler
10 april 2016, 17:26
En u gaat dat mij zeker uitleggen.
Dat betekend dat ik vastberaden ben en dat ik niet opgeef.
Wat er ook gebeurd.

Nee, dat u in de eerste plaats zeer dom bent.
U staat gewoon niet open voor noodzakelijke veranderingen.

Patrick M.
10 april 2016, 17:43
Nee, dat u in de eerste plaats zeer dom bent.
U staat gewoon niet open voor noodzakelijke veranderingen.

Nu ook al dom.
Eerst was ik uitschot, lui, krapuul.
Zegt meer over u dan over mij.
Wie bent u om mij dom te noemen, u kent mij niet eens.
Maar ja, in uw denkwereld.

reservespeler
16 april 2016, 15:59
Nu ook al dom.
Eerst was ik uitschot, lui, krapuul.
Zegt meer over u dan over mij.
Wie bent u om mij dom te noemen, u kent mij niet eens.
Maar ja, in uw denkwereld.

Niet in mijn denkwereld maar in mijn leeswereld hier op het forum.

Patrick M.
16 april 2016, 17:19
Begrijpend lezen, het zal nooit goedkomen met PM.

Ik werk inderdaad niet hard met mijn handen (is ook niet nodig voor een baas :lol:)
Ik ben wel constant bezig met mijn werk. Soms urenlang niets anders doen dan een productieproces bekijken om nadien aanpassingen te doen.

BTW: Morgen mijn laatste vrije dag van de Paasvakantie.
Vanaf morgen zal ik meer dan waarschijnlijk 14 dagen van huis zijn (op hotel).
Maar maak u niet ongerust, ik neem mijne laptop (van het werk) mee. Mijne tablet (van de gemeente) neem ik ook mee, dan kan ik dossiers volgen en instuderen.

Eerst werkt u voor een baas, dan een zelfstandig bijberoep, dan in de politiek, en dan iets met kinderen.
En nu bent u een baas?
Bent u dan een baas die werkt voor een andere baas of bent u baas in uw zelfstandig bijberoep?
Maar u geeft toe dat u niet hard werkt met uw handen en dan toch commentaar geven op werkmensen die werken met hun handen en met hun verstand.
Nog geen hoogtevrees gekregen daarboven?

reservespeler
17 april 2016, 07:17
Eerst werkt u voor een baas, dan een zelfstandig bijberoep, dan in de politiek, en dan iets met kinderen.
En nu bent u een baas?
Bent u dan een baas die werkt voor een andere baas of bent u baas in uw zelfstandig bijberoep?
Maar u geeft toe dat u niet hard werkt met uw handen en dan toch commentaar geven op werkmensen die werken met hun handen en met hun verstand.
Nog geen hoogtevrees gekregen daarboven?

Ik ben supervisor bij mijn baas.
In onze bvba ben ik mede-eigenaar en sta ik in voor het technische gedeelte en de periodieke keuringen.
Mijn 3 zussen staan in voor het onderhoud, het ontvangen van de gasten, het rondleiden, de facturatie, de boekhouding, het aanvragen van subsidies, contacten met de overheid, het (laaggeschoold) personeel (personeel (drie dames) dat aangesloten is bij een vakbond).

Patrick M.
17 april 2016, 17:31
Ik ben supervisor bij mijn baas.
In onze bvba ben ik mede-eigenaar en sta ik in voor het technische gedeelte en de periodieke keuringen.
Mijn 3 zussen staan in voor het onderhoud, het ontvangen van de gasten, het rondleiden, de facturatie, de boekhouding, het aanvragen van subsidies, contacten met de overheid, het (laaggeschoold) personeel (personeel (drie dames) dat aangesloten is bij een vakbond).

U bent de kinderen vergeten en de politiek.

reservespeler
23 april 2016, 17:35
U bent de kinderen vergeten en de politiek.

U kunt gewoon niet vol.

vrijzinnige
24 april 2016, 07:43
"Stakingsrecht is hard nodig, zeker in crisisperiode", zegt Jan Buelens
Wanneer werknemers overgaan tot een staking, hebben ze niet altijd de sympathie van de publieke opinie. Meer dan eens is dat te verklaren door het feit dat het publiek te weinig geïnformeerd is over de opeenstapeling van feiten die tot de staking leidden. Advocaat Jan Buelens (Progress Lawyers Network) onderstreept hoe belangrijk het stakingsrecht wel is. Zeker in tijden van economische crisis.

Heel interessant artikel.

"crisisperiode" ? Voor wie ? Zeker niet voor de werkgevers en de neoliberale regering !
Voor wie het wel crisisperiode is, dat is voor de Belgen, want Vlaanderen koos voor een oorlogspartij die in "crisisperiode" er niet voor schrikt om voor 15 miljard nieuwe gevechtsvliegtuigen te kopen die nergens voor nodig zijn, en dit naar het Griekse voorbeeld dat in 2009 ook een grote leger aankoop plaatste en NU de rekeningen NIET meer kan betalen.

de vuile muilekoek
24 april 2016, 08:01
Welke hobby's heeft u dan buiten de barbecue en de bak bier?

Ik heb mijne hobby gevonden "politiek" .....goedkoopste hobby die er te vinden is .... kost bijna niets .... en het is hartstikke leuk.. je ontmoet veel mensen....(de rest ga ik denken wegens Te gortig):roll:

Patrick M.
24 april 2016, 09:55
U kunt gewoon niet vol.

vol?

U gaat het mij nu zeker eens uitleggen.

reservespeler
24 april 2016, 10:39
vol?

U gaat het mij nu zeker eens uitleggen.

gen

Patrick M.
24 april 2016, 12:52
gen

Een stukje vergeten, kan gebeuren met een slecht geheugen.