PDA

View Full Version : Acties van Waalse truckers in Vlaanderen.


Patrick M.
7 april 2016, 10:02
Vlaamse truckers zijn boos op hun collega's de Waalse truckers door de acties van Waalse truckers in Vlaanderen.
Truckers en truckersbedrijven zijn zelfstandigen en werken dus in de privé.
Ik dacht dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter ging.
Daar heb ik de laatste dagen niet veel van gemerkt.
Maar als er acties zijn door de spoorbonden in België dan...

Jan van den Berghe
7 april 2016, 10:13
Vlaamse truckers zijn boos op hun collega's de Waalse truckers door de acties van Waalse truckers in Vlaanderen.
Truckers en truckersbedrijven zijn zelfstandigen en werken dus in de privé.
Ik dacht dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter ging.
Daar heb ik de laatste dagen niet veel van gemerkt.
Maar als er acties zijn door de spoorbonden in België dan...

Pleit u nu voor een "nationale maatschappij voor vrachtwagenvervoer"?

Patrick M.
7 april 2016, 10:16
Pleit u nu voor een "nationale maatschappij voor vrachtwagenvervoer"?

Neen.
Maar de gedachte dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter gaat heeft toch een flinke deuk gekregen.
Maar heel weinig reacties hier over de acties van de Waalse truckers.
Maar als de Waalse spoorbonden acties voeren dan honderden reacties.
En dan de reacties als de spoorbonden staken: luierikken, krapuul, uil, uitschot enz...
En de reacties op de Waalse truckers...nul.

reservespeler
7 april 2016, 18:18
Neen.
Maar de gedachte dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter gaat heeft toch een flinke deuk gekregen.
Maar heel weinig reacties hier over de acties van de Waalse truckers.
Maar als de Waalse spoorbonden acties voeren dan honderden reacties.
En dan de reacties als de spoorbonden staken: luierikken, krapuul, uil, uitschot enz...
En de reacties op de Waalse truckers...nul.

Ik ga proberen om u het verschil uit te leggen.

Truckers werken voor een baas.
Deze baas moet ervoor zorgen dat er voldoende geld binnenkomt om alles te betalen.

Spoorwegwerknemers werken voor de NMBS.
De NMBS moet nergens voor zorgen, tekorten worden betaald door de belastingbetaler.

reservespeler
7 april 2016, 18:18
Neen.
Maar de gedachte dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter gaat heeft toch een flinke deuk gekregen.
Maar heel weinig reacties hier over de acties van de Waalse truckers.
Maar als de Waalse spoorbonden acties voeren dan honderden reacties.
En dan de reacties als de spoorbonden staken: luierikken, krapuul, uil, uitschot enz...
En de reacties op de Waalse truckers...nul.

Ik ga proberen om u het verschil uit te leggen.

Truckers werken voor een baas.
Deze baas moet ervoor zorgen dat er voldoende geld binnenkomt om alles te betalen.

Spoorwegwerknemers werken voor de NMBS.
De NMBS moet nergens voor zorgen, tekorten worden betaald door de belastingbetaler.

Patrick M.
8 april 2016, 09:02
reservespeler, ge blijft hangen.
Zo overtuigd van uw gelijk dat je hetzelfde twee keer op het forum zet.

reservespeler
10 april 2016, 16:25
reservespeler, ge blijft hangen.
Zo overtuigd van uw gelijk dat je hetzelfde twee keer op het forum zet.

Inhoudelijk ook iets op te merken?

DewareJakob
10 april 2016, 16:31
Inhoudelijk ook iets op te merken?


Ja, maar daar hebt ge toch geen oren naar.

reservespeler
10 april 2016, 16:37
Ja, maar daar hebt ge toch geen oren naar.

Leg uit.

Patrick M.
10 april 2016, 16:45
Leg uit.

Weet u het niet meer, kan iedereen overkomen.

reservespeler
10 april 2016, 16:47
Weet u het niet meer, kan iedereen overkomen.

Waar heb ik geen oren naar?
Laat mij de inhoudelijke argumenten nog eens zien.
Een linkje volstaat.

Patrick M.
10 april 2016, 17:04
Waar heb ik geen oren naar?
Laat mij de inhoudelijke argumenten nog eens zien.
Een linkje volstaat.

Maar u bent volgens u eigen toch slim genoeg.
U gaat het zeker vinden maar u moet een beetje zoeken.

Jan van den Berghe
10 april 2016, 20:00
Neen.
Maar de gedachte dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter gaat heeft toch een flinke deuk gekregen.

Helemaal niet. Dat verzint u er echt bij.

DewareJakob
11 april 2016, 09:51
Leg uit.

Neen, want je hebt er geen oren naar.

Libro
11 april 2016, 13:38
Vlaamse truckers zijn boos op hun collega's de Waalse truckers door de acties van Waalse truckers in Vlaanderen.
Truckers en truckersbedrijven zijn zelfstandigen en werken dus in de privé.
Ik dacht dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter ging.
Daar heb ik de laatste dagen niet veel van gemerkt.
Maar als er acties zijn door de spoorbonden in België dan...

Er staan hier op het forum wel reacties over de blokkades, en raar maar waar al even scabreus als over de eerste de beste treinstaking. Je zou toch verwachten dat de neoliberale fractie hier een actie tegen een verdere stijging van de belastingdruk voor de privé zouden aanmoedigen, maar da's blijkbaar verkeerd gedacht.

Libro
11 april 2016, 13:43
Ik ga proberen om u het verschil uit te leggen.

Truckers werken voor een baas.
Deze baas moet ervoor zorgen dat er voldoende geld binnenkomt om alles te betalen.

Spoorwegwerknemers werken voor de NMBS.
De NMBS moet nergens voor zorgen, tekorten worden betaald door de belastingbetaler.

Ik ga even abstractie maken van de schijnzelfstandigheid in deze sector. Wat u hier impliceert, is dat werknemers in de privé maar met hun voeten moeten laten spelen en dat elke sociale actie uit den boze is.

Patrick M.
11 april 2016, 14:38
Helemaal niet. Dat verzint u er echt bij.

Niks verzinnen, met mijn eigen ogen gezien.
Spaanse privé arbeiders die 2 jaar in een werkcontainer zitten om het product van hun baas(privé) in orde te krijgen.
Dat is efficiënt en goedkoop.
Moest van bij levering van het product in orde zijn en niet na 2 jaar.
Of privé firma van rolluiken en garagepoorten die een kapotte impulsrelais moet komen vervangen maar een privé werker stuurt die niet weet hoe je het moet aansluiten.
Dat is efficiënt.

reservespeler
17 april 2016, 10:52
Neen, want je hebt er geen oren naar.

Leg uit?

reservespeler
17 april 2016, 10:55
Niks verzinnen, met mijn eigen ogen gezien.
Spaanse privé arbeiders die 2 jaar in een werkcontainer zitten om het product van hun baas(privé) in orde te krijgen.
Dat is efficiënt en goedkoop.
Moest van bij levering van het product in orde zijn en niet na 2 jaar.
Of privé firma van rolluiken en garagepoorten die een kapotte impulsrelais moet komen vervangen maar een privé werker stuurt die niet weet hoe je het moet aansluiten.
Dat is efficiënt.

Een teleruptorke aansluiten is toch helemaal niet moeilijk.
Dat is waarschijnlijk een firmake dat nu al niet meer bestaat.

Patrick M.
17 april 2016, 17:12
Een teleruptorke aansluiten is toch helemaal niet moeilijk.
Dat is waarschijnlijk een firmake dat nu al niet meer bestaat.

Is nochtans een firma die bekend staat om rolluiken en garagepoorten te plaatsen.
Handbediend en electrisch.

Wapper
31 juli 2016, 23:50
Is nochtans een firma die bekend staat om rolluiken en garagepoorten te plaatsen.
Handbediend en electrisch.

Verband met Waalse truckers = ?

Patrick M.
1 augustus 2016, 10:55
Verband met Waalse truckers = ?

Verband is dat de Waalse truckers werken voor een privébaas en omdat er hier mensen schrijven dat in de privé alles beter en efficiënter en goedkoper gaat.
De arbeider van die firma die een inpulsrelais kwam aanschakelen was ook iemand die voor een privé firma werkte en dat ging niet beter, goedkoper of efficiënter.Hij kreeg de inpulsrelais niet geïnstalleerd.
Privé werkt niet altijd beter, efficiënter of goedkoper, daar is het verband.

De schoofzak
1 augustus 2016, 11:10
Verband is dat de Waalse truckers werken voor een privébaas en omdat er hier mensen schrijven dat in de privé alles beter en efficiënter en goedkoper gaat.
De arbeider van die firma die een inpulsrelais kwam aanschakelen was ook iemand die voor een privé firma werkte en dat ging niet beter, goedkoper of efficiënter.Hij kreeg de inpulsrelais niet geïnstalleerd.
Privé werkt niet altijd beter, efficiënter of goedkoper, daar is het verband.

Altijd, in de zin zoals jij nu gebruikt:
zie je de zaken echt zo zwart-wit ?

.

Patrick M.
1 augustus 2016, 11:12
Altijd, in de zin zoals jij nu gebruikt:
zie je de zaken echt zo zwart-wit ?

.

Natuurlijk zie ik de zaken niet alleen zwart of wit.
Maar ik geef een antwoord op een vraag.

reservespeler
1 augustus 2016, 11:14
Verband met Waalse truckers = ?

Is er niet.

reservespeler
1 augustus 2016, 11:15
Verband is dat de Waalse truckers werken voor een privébaas en omdat er hier mensen schrijven dat in de privé alles beter en efficiënter en goedkoper gaat.
De arbeider van die firma die een inpulsrelais kwam aanschakelen was ook iemand die voor een privé firma werkte en dat ging niet beter, goedkoper of efficiënter.Hij kreeg de inpulsrelais niet geïnstalleerd.
Privé werkt niet altijd beter, efficiënter of goedkoper, daar is het verband.

Welke overheidsdienst plaats impulsrelais voor rolluiken?
Graag de contactgegevens van deze dienst.

Patrick M.
1 augustus 2016, 11:53
Welke overheidsdienst plaats impulsrelais voor rolluiken?
Graag de contactgegevens van deze dienst.

De arbeider van de privé firma kreeg de impulsrelais niet aangeschakeld.
Dat is het verband.
Waar is daar de efficiëntie?
Is nochtans een firma die garagepoorten en rolluiken plaatst, handbediend en met den elentriek.

Cheminot
1 augustus 2016, 12:02
De arbeider van de privé firma kreeg de impulsrelais niet aangeschakeld.
Dat is het verband.
Waar is daar de efficiëntie?
Is nochtans een firma die garagepoorten en rolluiken plaatst, handbediend en met den elentriek.

Als dat bedrijf het niet kan zal het binnen de kortste keren van de markt verdwijnen.

Patrick M.
1 augustus 2016, 13:17
Als dat bedrijf het niet kan zal het binnen de kortste keren van de markt verdwijnen.

Maar daaraan zie je dat het in de privé niet altijd beter en efficiënter is.

reservespeler
1 augustus 2016, 15:32
Maar daaraan zie je dat het in de privé niet altijd beter en efficiënter is.

Geef me de overheidsdienst die impulsrelais plaatst in rolluiken.
Ik kan dan vergelijken met privé bedrijven.

Patrick M.
1 augustus 2016, 16:38
Geef me de overheidsdienst die impulsrelais plaatst in rolluiken.
Ik kan dan vergelijken met privé bedrijven.

Het gaat erover dat die privéfirma een werknemer stuurde die het niet kon, waar is daar de efficiëntie?
Antwoord : nergens.

Cheminot
1 augustus 2016, 16:51
Maar daaraan zie je dat het in de privé niet altijd beter en efficiënter is.

Toch wel, want zoals de evolutie het wilt verdwijnen die bedrijven. In de "echte" wereld was van de NMBS al lang geen sprake meer...

Patrick M.
1 augustus 2016, 16:57
Toch wel, want zoals de evolutie het wilt verdwijnen die bedrijven. In de "echte" wereld was van de NMBS al lang geen sprake meer...

Maar in de volgens u echte wereld gebeurd dit.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjmgeCYyqDOAhXLuhoKHVePBC4QFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.hln.be%2Fhln%2Fnl%2F942%2FEco nomie%2Farticle%2Fdetail%2F2819163%2F2016%2F08%2F0 1%2FZelfstandigen-vallen-steeds-vaker-langdurig-ziek.dhtml&usg=AFQjCNF7RBiINwssXOJMSB7xSrITbJgTmg&bvm=bv.128617741,d.d2s

Leg dat dan eens uit?

reservespeler
1 augustus 2016, 17:39
Het gaat erover dat die privéfirma een werknemer stuurde die het niet kon, waar is daar de efficiëntie?
Antwoord : nergens.

Ik herhaal mijn vraag, welke overheidsdienst plaatst impulsrelais?

Cheminot
1 augustus 2016, 17:55
Maar in de volgens u echte wereld gebeurd dit.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjmgeCYyqDOAhXLuhoKHVePBC4QFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.hln.be%2Fhln%2Fnl%2F942%2FEco nomie%2Farticle%2Fdetail%2F2819163%2F2016%2F08%2F0 1%2FZelfstandigen-vallen-steeds-vaker-langdurig-ziek.dhtml&usg=AFQjCNF7RBiINwssXOJMSB7xSrITbJgTmg&bvm=bv.128617741,d.d2s

Leg dat dan eens uit?

Die mensen betalen zich blauw aan belastingen om uw bedrijf in leven te houden. U zou van deur tot deur moeten gaan om u te verontschuldigen voor al dat verderf dat u zaait samen met uw staakbond.

Er is nog niks veranderd:

http://images.linnlive.com/1e037c81da387d8e4d1c2557d0a46f2b/f51cd4c1-9842-4c3b-b05b-fee3c9c98032.jpg

Jan van den Berghe
1 augustus 2016, 20:17
Verband is dat de Waalse truckers werken voor een privébaas en omdat er hier mensen schrijven dat in de privé alles beter en efficiënter en goedkoper gaat.

Laten we eens concreet worden: wat kan volgens u de private sector niet "beter, efficiënter of goedkoper"?

Patrick M.
2 augustus 2016, 11:14
Laten we eens concreet worden: wat kan volgens u de private sector niet "beter, efficiënter of goedkoper"?

Het gaat er over dat er hier wordt geschreven dat de privé alles beter, efficiënter en goedkoper doet.
Als ik dan bewijs dat het zo niet is, is er hier een hoop commentaar.
Voorbeeld: de post bij de NMBS tussen de verschillende stations was vroeger intern.De post werd meegegeven met de treinen.
De meeste stations kregen de post dezelfde dag aan.
Nu is dat niet meer intern maar de post tussen de verschillende stations is 3 tot 4 dagen onderweg.
Beter en efficiënter?????

Cheminot
2 augustus 2016, 11:34
Het gaat er over dat er hier wordt geschreven dat de privé alles beter, efficiënter en goedkoper doet.
Als ik dan bewijs dat het zo niet is, is er hier een hoop commentaar.
Voorbeeld: de post bij de NMBS tussen de verschillende stations was vroeger intern.De post werd meegegeven met de treinen.
De meeste stations kregen de post dezelfde dag aan.
Nu is dat niet meer intern maar de post tussen de verschillende stations is 3 tot 4 dagen onderweg.
Beter en efficiënter?????

Zijn daar ook cijfers van dat de post langer onderweg is? Of is dat weer van horen zeggen? :lol:

Patrick M.
2 augustus 2016, 14:30
Zijn daar ook cijfers van dat de post langer onderweg is? Of is dat weer van horen zeggen? :lol:

Niet van horen zeggen, eigen ondervinding.

reservespeler
2 augustus 2016, 16:35
Het gaat er over dat er hier wordt geschreven dat de privé alles beter, efficiënter en goedkoper doet.
Als ik dan bewijs dat het zo niet is, is er hier een hoop commentaar.
Voorbeeld: de post bij de NMBS tussen de verschillende stations was vroeger intern.De post werd meegegeven met de treinen.
De meeste stations kregen de post dezelfde dag aan.
Nu is dat niet meer intern maar de post tussen de verschillende stations is 3 tot 4 dagen onderweg.
Beter en efficiënter?????

Waarom wordt die post niet meer per trein vervoerd?
In de privé zouden ze zoiets juist wel doen.
Duidelijk dat jullie gewoon de verkeerde maatregelen nemen.

In de privé wordt wel heel veel gebruik gemaakt van mails, misschien ook een suggestie voor den ijzeren weg.

reservespeler
2 augustus 2016, 16:36
Niet van horen zeggen, eigen ondervinding.

Dus van horen zeggen.
U kunt niet weten wanneer iets gepost werd (dat u aankrijgt) en u kunt niet weten wanneer iets aankomt (dat u gepost heeft).

Zwitser
2 augustus 2016, 16:36
Neen.
Maar de gedachte dat in de privé alles beter, goedkoper en efficiënter gaat heeft toch een flinke deuk gekregen.


Wat hier vooral een flinke deuk gekregen heeft is het (toch al lage) beeld dat we van uw vermogen tot begrijpend lezen en nadenken hebben...

reservespeler
2 augustus 2016, 16:37
Wat hier vooral een flinke deuk gekregen heeft is het (toch al lage) beeld dat we van uw vermogen tot begrijpend lezen en nadenken hebben...

Waarschijnlijk begrijpt hij dat niet.

Patrick M.
3 augustus 2016, 10:38
Wat hier vooral een flinke deuk gekregen heeft is het (toch al lage) beeld dat we van uw vermogen tot begrijpend lezen en nadenken hebben...

Waarschijnlijk begrijpt hij dat niet.

Oei, oei, nu ben ik wel een beetje bedroefd.
Wat ik moet weten en kennen om mijn werk binnen de NMBS te doen, ken ik en kan ik.
En dat is alles wat telt voor mij.
Jullie kunnen hier schrijven over de spoorbonden en de NMBS wat jullie willen maar dat veranderd juist niks aan de situatie.
Juist gelijk ik al een paar keren geschreven heb : veel blabla van jullie maar niks boemboem.

reservespeler
3 augustus 2016, 17:03
Oei, oei, nu ben ik wel een beetje bedroefd.
Wat ik moet weten en kennen om mijn werk binnen de NMBS te doen, ken ik en kan ik.
En dat is alles wat telt voor mij.
Jullie kunnen hier schrijven over de spoorbonden en de NMBS wat jullie willen maar dat veranderd juist niks aan de situatie.
Juist gelijk ik al een paar keren geschreven heb : veel blabla van jullie maar niks boemboem.

Graag de lijst met overheidsdiensten die impulsrelais plaatst in rolluiken.

Cheminot
3 augustus 2016, 17:25
Graag de lijst met overheidsdiensten die impulsrelais plaatst in rolluiken.

We wachten ook nog altijd op de overheidsbedrijven die treinen produceren en dat beter doen dan privé bedrijven... :lol::lol::lol:

reservespeler
3 augustus 2016, 17:46
We wachten ook nog altijd op de overheidsbedrijven die treinen produceren en dat beter doen dan privé bedrijven... :lol::lol::lol:

Dat gaat nogal een lijst worden seg :lol:

Patrick M.
4 augustus 2016, 18:00
Graag de lijst met overheidsdiensten die impulsrelais plaatst in rolluiken.

Geen overheidsdienst maar iemand die er werken, namelijk ik en mijn broer.

reservespeler
4 augustus 2016, 18:03
Geen overheidsdienst maar iemand die er werken, namelijk ik en mijn broer.

Geen goed antwoord.
Bij ons lacht iedereen om zo'n relais aan te sluiten.
Ik vraag gewoon naar de overheidsdienst die zoiets doet.
Volgens u zijn er geen, dus doet de privé het beter.

Patrick M.
4 augustus 2016, 18:16
Geen goed antwoord.
Bij ons lacht iedereen om zo'n relais aan te sluiten.
Ik vraag gewoon naar de overheidsdienst die zoiets doet.
Volgens u zijn er geen, dus doet de privé het beter.

Maar de werknemer van de privé firma kon die relais niet aansluiten.
Heel efficiënt.
Ik heb daarna de baas van die firma gebeld en een e-mail gedaan dat ik geen factuur moest hebben en tot nu toe heb ik nog geen factuur gehad.
De baas zal het begrepen hebben.

reservespeler
4 augustus 2016, 19:03
Maar de werknemer van de privé firma kon die relais niet aansluiten.
Heel efficiënt.
Ik heb daarna de baas van die firma gebeld en een e-mail gedaan dat ik geen factuur moest hebben en tot nu toe heb ik nog geen factuur gehad.
De baas zal het begrepen hebben.

Eén zwaluw maakt volgens u de lente.

Patrick M.
5 augustus 2016, 11:50
Eén zwaluw maakt volgens u de lente.

Neen, maar uw argument dat een privé firma alles efficiënter en beter doet telt hier niet.

reservespeler
5 augustus 2016, 11:51
Neen, maar uw argument dat een privé firma alles efficiënter en beter doet telt hier niet.

Dus één zwaluw maakt toch de lente.

Patrick M.
5 augustus 2016, 12:25
Dus van horen zeggen.
U kunt niet weten wanneer iets gepost werd (dat u aankrijgt) en u kunt niet weten wanneer iets aankomt (dat u gepost heeft).

Dat kan ik wel.
Als ik iets van het station waar ik werk naar Brussel opstuur dan kan ik perfect weten wanneer die post aankomt.
Gewoon 1 telefoontje doen.
Maar vroeger was die post er dezelfde dag.
Maar de postverdeling wordt nu gedaan door een externe firma en het duurt veel langer dan vroeger.
Vroeger 1 dag en nu 3 tot 4 dagen.
Maar het zal aan de vooruitgang liggen.

reservespeler
5 augustus 2016, 15:41
Dat kan ik wel.
Als ik iets van het station waar ik werk naar Brussel opstuur dan kan ik perfect weten wanneer die post aankomt.
Gewoon 1 telefoontje doen.
Maar vroeger was die post er dezelfde dag.
Maar de postverdeling wordt nu gedaan door een externe firma en het duurt veel langer dan vroeger.
Vroeger 1 dag en nu 3 tot 4 dagen.
Maar het zal aan de vooruitgang liggen.

En u belt steevast naar de bestemmeling?

Patrick M.
6 augustus 2016, 16:55
En u belt steevast naar de bestemmeling?

Niet steevast maar wel als het dringend is.
De bestemmeling belt soms naar het station waar ik werk om te vragen waar de post blijft.
En dan moeten wij zeggen dat we die post 2 tot 3 dagen geleden hebben opgestuurd.
Maar met de externe firma zou het beter gaan en efficiënter en de post die vroeger op dezelfde dag ter plaatse was is er soms na 2 of 3 dagen nog niet.
Maar beter en efficiënter volgens jullie.

reservespeler
6 augustus 2016, 17:19
Niet steevast maar wel als het dringend is.
De bestemmeling belt soms naar het station waar ik werk om te vragen waar de post blijft.
En dan moeten wij zeggen dat we die post 2 tot 3 dagen geleden hebben opgestuurd.
Maar met de externe firma zou het beter gaan en efficiënter en de post die vroeger op dezelfde dag ter plaatse was is er soms na 2 of 3 dagen nog niet.
Maar beter en efficiënter volgens jullie.

Zelfs dat hebben wij nooit beweerd.
Er zijn dingen die intern beter kunnen dan extern.
Een pakket versturen van het één station naar het ander kan intern misschien sneller als het op dezelfde lijn ligt, als de pakjes regelmatig omgeladen moeten worden, dan zal het waarschijnlijk veel personeelsuren kosten.

Daarbij is er een bijkomende vraag: "Wat is de afspraak met de externe firma? Wekelijks, twee keer per week, dagelijks, ieder uur?".

Patrick M.
6 augustus 2016, 20:13
Zelfs dat hebben wij nooit beweerd.
Er zijn dingen die intern beter kunnen dan extern.
Een pakket versturen van het één station naar het ander kan intern misschien sneller als het op dezelfde lijn ligt, als de pakjes regelmatig omgeladen moeten worden, dan zal het waarschijnlijk veel personeelsuren kosten.

Daarbij is er een bijkomende vraag: "Wat is de afspraak met de externe firma? Wekelijks, twee keer per week, dagelijks, ieder uur?".

U draait weeral 180 graden.
U heeft altijd beweerd dat de privé beter, goedkoper en efficiënter werkt dan de NMBS.
En nu dat ik bewijs dat het zo niet is schrijft u: zelfs dat hebben wij nooit beweerd.
Wij niet maar u wel.
Externe firma komt dagelijks in de week de post halen en de post brengen.
Maar het duurt nu 2 tot 3 dagen voordat de post op de bestemming is en vroeger toen de post van de NMBS nog intern was, was de post dezelfde dag op de bestemming.
Dus niet beter en efficiënter.

reservespeler
7 augustus 2016, 06:27
U draait weeral 180 graden.
U heeft altijd beweerd dat de privé beter, goedkoper en efficiënter werkt dan de NMBS.
En nu dat ik bewijs dat het zo niet is schrijft u: zelfs dat hebben wij nooit beweerd.
Wij niet maar u wel.
Externe firma komt dagelijks in de week de post halen en de post brengen.
Maar het duurt nu 2 tot 3 dagen voordat de post op de bestemming is en vroeger toen de post van de NMBS nog intern was, was de post dezelfde dag op de bestemming.
Dus niet beter en efficiënter.

U fietst weer netjes naast de vraag.

Wat is de afspraak die gemaakt werd met de directie. Het is niet omdat een dienst dagelijks langskomt dat er ook maar één dag in het contract staat.

Waarschijnlijk was de kostprijs om de post intern te verdelen veel te hoog, waardoor het wel snel kon maar het eigenlijk onbetaalbaar was. Om zoiets te weten moet je cijfers hebben.


Bijvoorbeeld (fictief):

Zending via de NMBS:

Zeer snel, binnen de 24 uur op de plaats.
Zeer duur, gemiddeld 100 euro per zending.


Zending via een externe firma:

Traag, gegarandeerd binnen de 72 uur op de plaats.
Zeer goedkoop, gemiddeld 7,50 euro per zending.


Het is dan aan de directie om prioriteiten te stellen, wat primeert er? Snelheid of kostprijs?
In het geval van de NMBS hebben ze gekozen voor de kostprijs.

Let op: Een privé firma kan ook snel leveren, het kost dan wel iets meer.

Het bedrag van de NMBS is fictief daar ik de kostprijs niet ken.
Het bedrag voor de privé firma is realiteit, wij werken dagelijks met zo'n firma's om onderdelen te versturen. Gemiddeld kost ons (de firma van onze baas) € 7,50 van België naar Duitsland.
Voor een expresbestelling betalen wij soms meer dan 100 euro, gewoon een kwestie van prioriteiten.


Berijp je (om Betty te citeren!).

Patrick M.
7 augustus 2016, 11:04
U fietst weer netjes naast de vraag.

Wat is de afspraak die gemaakt werd met de directie. Het is niet omdat een dienst dagelijks langskomt dat er ook maar één dag in het contract staat.

Waarschijnlijk was de kostprijs om de post intern te verdelen veel te hoog, waardoor het wel snel kon maar het eigenlijk onbetaalbaar was. Om zoiets te weten moet je cijfers hebben.


Bijvoorbeeld (fictief):

Zending via de NMBS:

Zeer snel, binnen de 24 uur op de plaats.
Zeer duur, gemiddeld 100 euro per zending.


Zending via een externe firma:

Traag, gegarandeerd binnen de 72 uur op de plaats.
Zeer goedkoop, gemiddeld 7,50 euro per zending.


Het is dan aan de directie om prioriteiten te stellen, wat primeert er? Snelheid of kostprijs?
In het geval van de NMBS hebben ze gekozen voor de kostprijs.

Let op: Een privé firma kan ook snel leveren, het kost dan wel iets meer.

Het bedrag van de NMBS is fictief daar ik de kostprijs niet ken.
Het bedrag voor de privé firma is realiteit, wij werken dagelijks met zo'n firma's om onderdelen te versturen. Gemiddeld kost ons (de firma van onze baas) € 7,50 van België naar Duitsland.
Voor een expresbestelling betalen wij soms meer dan 100 euro, gewoon een kwestie van prioriteiten.


Berijp je (om Betty te citeren!).

U snapt er niks van.:oops::oops:
Kosten om post intern te versturen was 0€ omdat de interne post opgestuurd werd met de treinen en er personeel in de stations aanwezig was om de post af te halen en om de post op de treinen te zetten.
Kostprijs was 0€ maar dat had u duidelijk niet begrepen omdat je van de werking van de NMBS niets kent omdat je er niet werkt.
Als u bij de NMBS zou gewerkt hebben dan wist je dat.:oops::lol::oops:

reservespeler
7 augustus 2016, 11:22
U snapt er niks van.:oops::oops:
Kosten om post intern te versturen was 0€ omdat de interne post opgestuurd werd met de treinen en er personeel in de stations aanwezig was om de post af te halen en om de post op de treinen te zetten.
Kostprijs was 0€ maar dat had u duidelijk niet begrepen omdat je van de werking van de NMBS niets kent omdat je er niet werkt.
Als u bij de NMBS zou gewerkt hebben dan wist je dat.:oops::lol::oops:

U gelooft toch zelf niet dat zoiets niets kost, zelfs als dat met den traing meegegeven wordt.
Waarschijnlijk zat er in ieder groot station iemand die niets anders deed dan pakjes van de ene trein over te zetten naar de andere trein, dit bijhouden op fiches en .... kost zeer veel manuren, maar dat zijn dingen die u niet ziet door uw gekleurde vakboungdsbril.

Patrick M.
7 augustus 2016, 12:02
U gelooft toch zelf niet dat zoiets niets kost, zelfs als dat met den traing meegegeven wordt.
Waarschijnlijk zat er in ieder groot station iemand die niets anders deed dan pakjes van de ene trein over te zetten naar de andere trein, dit bijhouden op fiches en .... kost zeer veel manuren, maar dat zijn dingen die u niet ziet door uw gekleurde vakboungdsbril.

Neen, dat werd niet gedaan door iemand die niets anders deed dan alleen maar pakjes overzetten van de ene trein naar de andere.
Die persoon had nog ander werk maar dat kan of kon u niet weten.
Kosten voor pakjes op de trein was 0€ en de interne post was dezelfde dag nog ter plaatse.
Nu met de externe firma heeft het wel een kostenplaatje en de post doet er veel langer over om op de eindbestemming aan te komen.
Maar dat is efficiënter?

reservespeler
7 augustus 2016, 14:56
Neen, dat werd niet gedaan door iemand die niets anders deed dan alleen maar pakjes overzetten van de ene trein naar de andere.
Die persoon had nog ander werk maar dat kan of kon u niet weten.
Kosten voor pakjes op de trein was 0€ en de interne post was dezelfde dag nog ter plaatse.
Nu met de externe firma heeft het wel een kostenplaatje en de post doet er veel langer over om op de eindbestemming aan te komen.
Maar dat is efficiënter?

Ik begrijp niet dat pakjes of post versturen geen extra werk met zich meebrengt.
U ziet waarschijnlijk alleen degene die een pakje uit de trein neemt en het in een andere trein deponeert.

Heel de logistiek er achter zie je niet door je rode vakbondsbril.

Eén heel klein simpel vraagje:


"Hoe weet die persoon, die ook nog ander werk heeft, welk pakje hij van welke trein moet afhalen en eventueel deponeren in een andere trein?".

Patrick M.
7 augustus 2016, 17:21
Ik begrijp niet dat pakjes of post versturen geen extra werk met zich meebrengt.
U ziet waarschijnlijk alleen degene die een pakje uit de trein neemt en het in een andere trein deponeert.

Heel de logistiek er achter zie je niet door je rode vakbondsbril.

Eén heel klein simpel vraagje:


"Hoe weet die persoon, die ook nog ander werk heeft, welk pakje hij van welke trein moet afhalen en eventueel deponeren in een andere trein?".

Omdat die persoon zijn of haar werk kent.
Omdat die persoon dat werk al jaren doet.
Hoe kent u uw werk?
Door het te doen.

reservespeler
7 augustus 2016, 19:01
Omdat die persoon zijn of haar werk kent.
Omdat die persoon dat werk al jaren doet.
Hoe kent u uw werk?
Door het te doen.

Sarcasmeknop op de stand on.

Straffe man / vrouw.
Dat meen ik!


Sarcasmeknop op de stand off.


Over mijn werk gesproken, wij hebben plannen van de oude en de nieuwe situatie. Daarna maken we een werkschema op.

Het is niet zo dat wij er zo maar invliegen, zo werkt het helemaal niet.

Ik schreef eerder al dat ik werksituaties ga analyseren, zeker aan productielijnen waar wij 's nachts werken en waar er overdag productie gemaakt wordt. Met de natte vinger werken kunnen ze blijkbaar alleen bij de NMBS.

Patrick M.
8 augustus 2016, 08:50
Sarcasmeknop op de stand on.

Straffe man / vrouw.
Dat meen ik!


Sarcasmeknop op de stand off.


Over mijn werk gesproken, wij hebben plannen van de oude en de nieuwe situatie. Daarna maken we een werkschema op.

Het is niet zo dat wij er zo maar invliegen, zo werkt het helemaal niet.

Ik schreef eerder al dat ik werksituaties ga analyseren, zeker aan productielijnen waar wij 's nachts werken en waar er overdag productie gemaakt wordt. Met de natte vinger werken kunnen ze blijkbaar alleen bij de NMBS.

Neen, u denkt dat ze dat met de natte vinger doen maar u kunt dat niet weten want...
u werkt daar niet.
En dat is mijn mening en dus is het nu aan u om het tegendeel te bewijzen.

reservespeler
8 augustus 2016, 19:53
Neen, u denkt dat ze dat met de natte vinger doen maar u kunt dat niet weten want...
u werkt daar niet.
En dat is mijn mening en dus is het nu aan u om het tegendeel te bewijzen.

Ik zie wat ik zie.
Bewijzen moet ik juist niets.
Hoeveel treinbegeleiders en machinisten heeft de NMBS weer teveel?

Patrick M.
9 augustus 2016, 14:53
Ik zie wat ik zie.
Bewijzen moet ik juist niets.
Hoeveel treinbegeleiders en machinisten heeft de NMBS weer teveel?

En wat gaat u daar aan doen?
U kunt daar niks aan doen, alleen er hier maar over schrijven.
Feit is dat de postbedeling langer duurt dan toen het door de NMBS intern werd gedaan.
Vroeger was de post dezelfde dag nog ter plaatse en nu duurt het 3 dagen.
Dat is 3 maal zo lang.
Maar toch vooruitgang volgens u.

Cheminot
9 augustus 2016, 18:10
En wat gaat u daar aan doen?
U kunt daar niks aan doen, alleen er hier maar over schrijven.
Feit is dat de postbedeling langer duurt dan toen het door de NMBS intern werd gedaan.
Vroeger was de post dezelfde dag nog ter plaatse en nu duurt het 3 dagen.
Dat is 3 maal zo lang.
Maar toch vooruitgang volgens u.

En de kostprijs? Hoe zit het met het aantal verloren zendingen in beide systemen?

reservespeler
9 augustus 2016, 19:42
En de kostprijs? Hoe zit het met het aantal verloren zendingen in beide systemen?

Dat kost niets volgens Patrick.

Dat er bij zo'n zendingen een hele logistiek zit, gaat er bij hem gewoon niet in.

Patrick M.
17 augustus 2016, 11:00
Dat kost niets volgens Patrick.

Dat er bij zo'n zendingen een hele logistiek zit, gaat er bij hem gewoon niet in.

Dat er een hele logistiek achter zit begrijp ik wel maar ik begrijp ook dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
Maar het zal aan de vooruitgang liggen.

Eyjafjallajökull
17 augustus 2016, 11:03
Dat er een hele logistiek achter zit begrijp ik wel maar ik begrijp ook dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
Maar het zal aan de vooruitgang liggen.

Wat las ik ?
Was je gebannen ? 8O

Patrick M.
17 augustus 2016, 11:29
Wat las ik ?
Was je gebannen ? 8O

Ja, maar de ban is voorbij.
Kan gebeuren.
Maar gelijk iemand zei: I"ll be back.

Cheminot
17 augustus 2016, 11:48
Dat er een hele logistiek achter zit begrijp ik wel maar ik begrijp ook dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
Maar het zal aan de vooruitgang liggen.

Zijn daar objectieve cijfers van en dus niet uw zeer gekleurde eigen ervaring? Hoe zit het met de kosten/baten analyse?

reservespeler
17 augustus 2016, 11:49
Zijn daar objectieve cijfers van en dus niet uw zeer gekleurde eigen ervaring? Hoe zit het met de kosten/baten analyse?

Dat laatste is maar een bijzaak. :lol:

Vrijheideerst
17 augustus 2016, 14:45
Dat laatste is maar een bijzaak. :lol:

L&H waren daar goed in.

Patrick M.
17 augustus 2016, 14:59
Zijn daar objectieve cijfers van en dus niet uw zeer gekleurde eigen ervaring? Hoe zit het met de kosten/baten analyse?

Ik zie toch wat ik zie.
Maar ja, dat kan ik niet bewijzen.
Maar vroeger was de post intern op 1 dag ter bestemming en nu duurt het 3 dagen.
Vooruitgang en efficiënt.

Eyjafjallajökull
17 augustus 2016, 15:05
Ja, maar de ban is voorbij.
Kan gebeuren.
Maar gelijk iemand zei: I"ll be back.

Kan gebeuren ?

Geen schuldbesef dus...

Cheminot
17 augustus 2016, 16:56
Ik zie toch wat ik zie.
Maar ja, dat kan ik niet bewijzen.
Maar vroeger was de post intern op 1 dag ter bestemming en nu duurt het 3 dagen.
Vooruitgang en efficiënt.

Maar u kan niks bewijzen, dus valt er niks te zeggen. Als u komt aandraven met objectieve cijfers ook qua kosten/baten dan spreken we nog.

reservespeler
17 augustus 2016, 16:59
Ik zie toch wat ik zie.
Maar ja, dat kan ik niet bewijzen.
Maar vroeger was de post intern op 1 dag ter bestemming en nu duurt het 3 dagen.
Vooruitgang en efficiënt.
U geeft antwoord op een vraag die niet gesteld werd.

Gelieve op deze vragen te antwoorden:
Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

reservespeler
17 augustus 2016, 17:00
Maar u kan niks bewijzen, dus valt er niks te zeggen. Als u komt aandraven met objectieve cijfers ook qua kosten/baten dan spreken we nog.

Die cijfers zijn er, maar hij zal er niet over kunnen beschikken.
Misschien als de baas verlof heeft, het paswoord en de login liggen onder het toetsenbord.

Patrick M.
18 augustus 2016, 08:45
Die cijfers zijn er, maar hij zal er niet over kunnen beschikken.
Misschien als de baas verlof heeft, het paswoord en de login liggen onder het toetsenbord.

Iedere werknemer bij de NMBS weet dat de bezorging van de post nu langer duurt dan toen het intern gebeurde.
Is voor mij genoeg bewijs.

reservespeler
18 augustus 2016, 08:54
Iedere werknemer bij de NMBS weet dat de bezorging van de post nu langer duurt dan toen het intern gebeurde.
Is voor mij genoeg bewijs.

Dat is helemaal niet de kwestie.

Nogmaals, gewoon antwoorden op deze vragen:


Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?



Als je altijd met een Porche gereden hebt, een wagen die gemakkelijk 200 per uur haalt, en onlangs een Citroën C2 gekocht hebt, kan u van dat laatste autoke moeilijk verwachten dat het dezelfde prestaties haalt als uwe Porche.

U gaat er kwa snelheid op achteruit.
Budgettair gaat u er op vooruit.
Vraag is en blijft dan: "Wat is uw prioriteit, snelheid of budget?".


PS: Deze oefening kan ook met andere auto's of andere voorwerpen gemaakt worden.

Cheminot
18 augustus 2016, 09:17
Iedere werknemer bij de NMBS weet dat de bezorging van de post nu langer duurt dan toen het intern gebeurde.
Is voor mij genoeg bewijs.

U kent iedere werknemer bij de NMBS? Straf!

reservespeler
18 augustus 2016, 10:09
U kent iedere werknemer bij de NMBS? Straf!

Dat is inderdaad heel straf.
Daarbij is hetgeen blijkbaar iedereen weet geen antwoord op mijn vragen.

Patrick M.
18 augustus 2016, 17:59
Dat is inderdaad heel straf.
Daarbij is hetgeen blijkbaar iedereen weet geen antwoord op mijn vragen.

Feit is dat de interne post vroeger op 1 dag op de plaats was waar de post moest zijn en nu duurt het 3 dagen.
Vroeger werd de interne post gewoon meegegeven met de trein en de post was dezelfde dag ter plaatse.
Is nu wel anders met de externe firma, wat het kostenplaatje ook is.

reservespeler
18 augustus 2016, 19:44
Feit is dat de interne post vroeger op 1 dag op de plaats was waar de post moest zijn en nu duurt het 3 dagen.
Vroeger werd de interne post gewoon meegegeven met de trein en de post was dezelfde dag ter plaatse.
Is nu wel anders met de externe firma, wat het kostenplaatje ook is.

Weeral geen antwoord op mijn vragen, voor het gemak stel ik ze nog eens. Misschien begrijpt u nu wat ik vraag.



1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Patrick M.
19 augustus 2016, 09:12
Weeral geen antwoord op mijn vragen, voor het gemak stel ik ze nog eens. Misschien begrijpt u nu wat ik vraag.



1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Vraagt wat u wilt.
Feit is dat de post nu 3 dagen later is op de eindbestemming en dat toen de post intern was de post dezelfde dag op de eindbestemming was.
Maar dat is nu de efficiëntie van een externe firma.

Cheminot
19 augustus 2016, 09:34
Vraagt wat u wilt.
Feit is dat de post nu 3 dagen later is op de eindbestemming en dat toen de post intern was de post dezelfde dag op de eindbestemming was.
Maar dat is nu de efficiëntie van een externe firma.

Heeft u daar effectieve cijfers van dat de post op dezelfde dag op de eindbestemming was? Tegen welke kostprijs en was het ook nodig dat die post dezelfde dag op de bestemming was?

reservespeler
19 augustus 2016, 11:54
Vraagt wat u wilt.
Feit is dat de post nu 3 dagen later is op de eindbestemming en dat toen de post intern was de post dezelfde dag op de eindbestemming was.
Maar dat is nu de efficiëntie van een externe firma.

Wij werken samen met firma's die pakjes tot 200 kilometer binnen de drie uur brengen.
Zo'n dienst kost wel rond de 400 euro (+/- 1 euro / km)
Het is gewoon wat de klant wil en wat hij ervoor wil betalen.

Dus blijven mijn vragen, die zeer belangrijk zijn in deze discussie:

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

reservespeler
19 augustus 2016, 11:57
Heeft u daar effectieve cijfers van dat de post op dezelfde dag op de eindbestemming was? Tegen welke kostprijs en was het ook nodig dat die post dezelfde dag op de bestemming was?

Op die vragen krijg ik dus geen antwoord.

Patrick M.
19 augustus 2016, 12:53
Heeft u daar effectieve cijfers van dat de post op dezelfde dag op de eindbestemming was? Tegen welke kostprijs en was het ook nodig dat die post dezelfde dag op de bestemming was?

De trein reed en daarop werd de interne post gelegd. Is toch niet moeilijk om te snappen dat de interne post dezelfde dag op de eindbestemming was.
En het volk was ook aanwezig in de stations.
Wat begrijpen jullie daar niet van?
Het is gewoon een vaststaand feit dat het nu 3 maal zolang duurt voordat de post op de eindbestemming is.

reservespeler
19 augustus 2016, 14:49
De trein reed en daarop werd de interne post gelegd. Is toch niet moeilijk om te snappen dat de interne post dezelfde dag op de eindbestemming was.
En het volk was ook aanwezig in de stations.
Wat begrijpen jullie daar niet van?
Het is gewoon een vaststaand feit dat het nu 3 maal zolang duurt voordat de post op de eindbestemming is.

Dat u niet begrijpt dat niet iedere trein in ieder station komt is op zich al frappant.
Dat u niet begrijpt dat er achter zo'n interne pakjesdienst ook een hele logistiek hangt, dat is zelfs onbegrijpelijk.


Of gaan de mensen, die toch op die stations rondlopen, ieder pakje nazien om te kijken of er soms eentje voor hun station of hunne dienst bij is?
Heel simpel!

Ik ben in Genk.
Ik leg een pakje voor luik in den trein die naar Brussel rijdt.
Hoe komt dat pakje aan in Luik?

En als je toch aan het antwoorden bent, beantwoord dan ook deze vragen a.u.b.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Patrick M.
19 augustus 2016, 17:50
Dat u niet begrijpt dat niet iedere trein in ieder station komt is op zich al frappant.
Dat u niet begrijpt dat er achter zo'n interne pakjesdienst ook een hele logistiek hangt, dat is zelfs onbegrijpelijk.


Of gaan de mensen, die toch op die stations rondlopen, ieder pakje nazien om te kijken of er soms eentje voor hun station of hunne dienst bij is?
Heel simpel!

Ik ben in Genk.
Ik leg een pakje voor luik in den trein die naar Brussel rijdt.
Hoe komt dat pakje aan in Luik?

En als je toch aan het antwoorden bent, beantwoord dan ook deze vragen a.u.b.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

U bewijst nu dat u er niks van weet.
Voorbeeld : een pakje in Brussel voor Antwerpen.
Bestaande lijst van voorziene treinen die de post meepakken.
De verantwoordelijke legt dat pakje in Brussel in de trein naar Antwerpen.
De verantwoordelijke in Antwerpen weet dat met die bepaalde trein uit Brussel de interne post kan meekomen.
De verantwoordelijke in Antwerpen gaat naar die bepaalde trein controleren of er post is meegekomen en gaat die post afhalen.
Met waarde zendingen of verloren voorwerpen die naar een bepaald station moest gestuurd worden, daar werd een telegram voor gedaan.
Voorbeeld: waardezending van Brussel naar Antwerpen.
Verantwoordelijke in Brussel legt op een bepaalde trein een waardezending voor Antwerpen.
Bij vertrek van de trein van Brussel naar Antwerpen doet de verantwoordelijke van Brussel een telefonische telegram naar de verantwoordelijke in Antwerpen.
Verantwoordelijke in Antwerpen weet met welke trein de waardezending meekwam en gaat bij aankomst van de trein de waardezending afhalen.
Is toch niet moeilijk.

Uw voorbeeld: u legt in Genk een pakje voor Luik in de trein naar Brussel.
Dan verwittigd u Hasselt en in Hasselt haalt men het pakje voor Luik in de trein naar Brussel af.
De verantwoordelijke in Hasselt legt dat pakje in de trein naar Luik.
Iedereen die op een perron werkt weet hoe de interne post werd gedaan.
Had u dit zelf niet kunnen bedenken?

Cheminot
19 augustus 2016, 18:07
U bewijst nu dat u er niks van weet.
Voorbeeld : een pakje in Brussel voor Antwerpen.
Bestaande lijst van voorziene treinen die de post meepakken.
De verantwoordelijke legt dat pakje in Brussel in de trein naar Antwerpen.
De verantwoordelijke in Antwerpen weet dat met die bepaalde trein uit Brussel de interne post kan meekomen.
De verantwoordelijke in Antwerpen gaat naar die bepaalde trein controleren of er post is meegekomen en gaat die post afhalen.
Met waarde zendingen of verloren voorwerpen die naar een bepaald station moest gestuurd worden, daar werd een telegram voor gedaan.
Voorbeeld: waardezending van Brussel naar Antwerpen.
Verantwoordelijke in Brussel legt op een bepaalde trein een waardezending voor Antwerpen.
Bij vertrek van de trein van Brussel naar Antwerpen doet de verantwoordelijke van Brussel een telefonische telegram naar de verantwoordelijke in Antwerpen.
Verantwoordelijke in Antwerpen weet met welke trein de waardezending meekwam en gaat bij aankomst van de trein de waardezending afhalen.
Is toch niet moeilijk.

Uw voorbeeld: u legt in Genk een pakje voor Luik in de trein naar Brussel.
Dan verwittigd u Hasselt en in Hasselt haalt men het pakje voor Luik in de trein naar Brussel af.
De verantwoordelijke in Hasselt legt dat pakje in de trein naar Luik.
Iedereen die op een perron werkt weet hoe de interne post werd gedaan.
Had u dit zelf niet kunnen bedenken?

Als u zelf niet beseft hoe inefficiënt dat systeem is dan stopt het wel hoor. Ook nog eens onbetrouwbaar zo blijkt:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130213_080

Want hoeveel pakjes zijn al op die manier verloren gegaan? U zei zelf dat de persoon die de post afhaalt ook andere taken heeft, dus kan hij de trein met de post "missen". Wat dan? Hoeveel keer is dat voorgevallen? Andere pertinente vragen zijn of het nodig is dat die post de dag zelf arriveert. Sommige brieven die ik verstuur zijn ook 2-3 dagen onderweg, als het dringend is dan doe ik het aangetekend, kosten/baten weet je wel.

reservespeler
19 augustus 2016, 18:15
U bewijst nu dat u er niks van weet.
Voorbeeld : een pakje in Brussel voor Antwerpen.
Bestaande lijst van voorziene treinen die de post meepakken.
De verantwoordelijke legt dat pakje in Brussel in de trein naar Antwerpen.
De verantwoordelijke in Antwerpen weet dat met die bepaalde trein uit Brussel de interne post kan meekomen.
De verantwoordelijke in Antwerpen gaat naar die bepaalde trein controleren of er post is meegekomen en gaat die post afhalen.
Met waarde zendingen of verloren voorwerpen die naar een bepaald station moest gestuurd worden, daar werd een telegram voor gedaan.
Voorbeeld: waardezending van Brussel naar Antwerpen.
Verantwoordelijke in Brussel legt op een bepaalde trein een waardezending voor Antwerpen.
Bij vertrek van de trein van Brussel naar Antwerpen doet de verantwoordelijke van Brussel een telefonische telegram naar de verantwoordelijke in Antwerpen.
Verantwoordelijke in Antwerpen weet met welke trein de waardezending meekwam en gaat bij aankomst van de trein de waardezending afhalen.
Is toch niet moeilijk.

Uw voorbeeld: u legt in Genk een pakje voor Luik in de trein naar Brussel.
Dan verwittigd u Hasselt en in Hasselt haalt men het pakje voor Luik in de trein naar Brussel af.
De verantwoordelijke in Hasselt legt dat pakje in de trein naar Luik.
Iedereen die op een perron werkt weet hoe de interne post werd gedaan.
Had u dit zelf niet kunnen bedenken?

Awel, dit bewijst dat u niet weet wat logistiek is.

Jongens toch, ga met zoiets naar den oorlog.

Patrick M.
19 augustus 2016, 18:17
Als u zelf niet beseft hoe inefficiënt dat systeem is dan stopt het wel hoor. Ook nog eens onbetrouwbaar zo blijkt:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130213_080

Want hoeveel pakjes zijn al op die manier verloren gegaan? U zei zelf dat de persoon die de post afhaalt ook andere taken heeft, dus kan hij de trein met de post "missen". Wat dan? Hoeveel keer is dat voorgevallen? Andere pertinente vragen zijn of het nodig is dat die post de dag zelf arriveert. Sommige brieven die ik verstuur zijn ook 2-3 dagen onderweg, als het dringend is dan doe ik het aangetekend, kosten/baten weet je wel.

Maar 'hij' miste de post niet.
En als hij op dat moment ander werk had dan kon hij nog altijd aan iemand anders vragen om de interne post van de trein te halen.
Het gaat er over dat de post 3 dagen onderweg is en vroeger toen de post intern was was de post dezelfde dag ter plaatse.
Daar gaat het over.
Maar mensen die niet weten of wisten hoe de interne post gebeurde hebben het meeste commentaar erover.

Cheminot
19 augustus 2016, 18:18
Dubbel

Cheminot
19 augustus 2016, 18:19
De trein reed en daarop werd de interne post gelegd. Is toch niet moeilijk om te snappen dat de interne post dezelfde dag op de eindbestemming was.
En het volk was ook aanwezig in de stations.
Wat begrijpen jullie daar niet van?
Het is gewoon een vaststaand feit dat het nu 3 maal zolang duurt voordat de post op de eindbestemming is.

Nog één persoon om de post van een bureau naar het station te brengen. Aangezien er volgens u maar bepaalde treinen post mee hebben moet dat ook voor een bepaald tijdstip, dus is de kans klein dat het dezelfde dag ter plaatse is. Net zoals de post zal uw interne dienst ook maar op bepaalde tijdstippen de post rond halen en is de kans eigenlijk gering dat een pakje op dezelfde dag op de bestemming is. Misschien dezelfde dag dat het op een trein wordt gelegd, maar dat is nog iets heel anders. U vergeet gewoon de helft van de logistieke ketting.

Cheminot
19 augustus 2016, 18:21
Maar 'hij' miste de post niet.
En als hij op dat moment ander werk had dan kon hij nog altijd aan iemand anders vragen om de interne post van de trein te halen.
Het gaat er over dat de post 3 dagen onderweg is en vroeger toen de post intern was was de post dezelfde dag ter plaatse.
Daar gaat het over.
Maar mensen die niet weten of wisten hoe de interne post gebeurde hebben het meeste commentaar erover.

U weet het duidelijk zelf niet.

Maar wel frappant dat er nooit één keer post is gemist bij de NMBS. :lol::lol::lol:

reservespeler
19 augustus 2016, 18:29
Maar 'hij' miste de post niet.
En als hij op dat moment ander werk had dan kon hij nog altijd aan iemand anders vragen om de interne post van de trein te halen.
Het gaat er over dat de post 3 dagen onderweg is en vroeger toen de post intern was was de post dezelfde dag ter plaatse.
Daar gaat het over.
Maar mensen die niet weten of wisten hoe de interne post gebeurde hebben het meeste commentaar erover.

En hoe wist ie dat er post was of dat er post van ene op de andere trein gelegd moest worden?

reservespeler
19 augustus 2016, 18:30
U weet het duidelijk zelf niet.

Maar wel frappant dat er nooit één keer post is gemist bij de NMBS. :lol::lol::lol:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol:

reservespeler
19 augustus 2016, 18:30
U weet het duidelijk zelf niet.

Maar wel frappant dat er nooit één keer post is gemist bij de NMBS. :lol::lol::lol:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol:

Patrick M.
20 augustus 2016, 16:12
En hoe wist ie dat er post was of dat er post van ene op de andere trein gelegd moest worden?

Door zijn of haar ervaring.
Hoe weet men iets?
Of hoe kan men iets?
Door het te doen.

Patrick M.
20 augustus 2016, 16:13
U weet het duidelijk zelf niet.

Maar wel frappant dat er nooit één keer post is gemist bij de NMBS. :lol::lol::lol:

Ik wist het duidelijk wel.
Hier is nu een antwoord dat jullie dikwijls zelf schrijven...
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol:
Waarom kunnen jullie nu gewoon niet aanvaarden dat de post bij de NMBS nu 3 maal zolang onderweg is als toe het intern gedaan werd.
Is gewoon zo.
Maar jullie blijven discussiëren over iets dat jullie niet kunnen weten.

reservespeler
20 augustus 2016, 17:17
Door zijn of haar ervaring.
Hoe weet men iets?
Of hoe kan men iets?
Door het te doen.

Hoe kan iemand door ervaring weten welke post naar waar moet?
Jongens toch...

reservespeler
20 augustus 2016, 17:19
Waarom kunnen jullie nu gewoon niet aanvaarden dat de post bij de NMBS nu 3 maal zolang onderweg is als toe het intern gedaan werd.
Is gewoon zo.
Maar jullie blijven discussiëren over iets dat jullie niet kunnen weten.


Dat is toch helemaal niet het punt van discussie!

Begrijpt u het niet of bent u echt ...

Antwoord gewoon op deze simpele vraagjes:

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Als we het antwoord op deze vragen krijgen, stoppen we de discussie.

Patrick M.
20 augustus 2016, 17:39
Hoe kan iemand door ervaring weten welke post naar waar moet?
Jongens toch...

Als iemand al jaren dezelfde job doet en 1 van de verantwoordelijkheden van die job is de interne post dagelijks meegegeven op bepaalde treinen dan zal die persoon zijn of haar job toch wel kennen.
Als een machinist jaren op dezelfde lijnen met de trein rijdt dan kent hij die weg toch ook en weet hij of zij de signalen al op voorhand staan.
Als een vertegenwoordiger altijd dezelfde weg met de auto moet afleggen dan kent hij of zij die weg toch ook.
Maar dat begrijpt u niet.

Cheminot
20 augustus 2016, 20:32
Als iemand al jaren dezelfde job doet en 1 van de verantwoordelijkheden van die job is de interne post dagelijks meegegeven op bepaalde treinen dan zal die persoon zijn of haar job toch wel kennen.
Als een machinist jaren op dezelfde lijnen met de trein rijdt dan kent hij die weg toch ook en weet hij of zij de signalen al op voorhand staan.
Als een vertegenwoordiger altijd dezelfde weg met de auto moet afleggen dan kent hij of zij die weg toch ook.
Maar dat begrijpt u niet.

Niks zo gevaarlijk als routine...

reservespeler
21 augustus 2016, 06:27
Als iemand al jaren dezelfde job doet en 1 van de verantwoordelijkheden van die job is de interne post dagelijks meegegeven op bepaalde treinen dan zal die persoon zijn of haar job toch wel kennen.
Als een machinist jaren op dezelfde lijnen met de trein rijdt dan kent hij die weg toch ook en weet hij of zij de signalen al op voorhand staan.
Als een vertegenwoordiger altijd dezelfde weg met de auto moet afleggen dan kent hij of zij die weg toch ook.
Maar dat begrijpt u niet.

Nogmaals, hoe weet die persoon welke post naar waar moet.
Dat heeft echt niets te maken met een job kennen, dat heeft alleen iets te maken met logistiek.

Logistiek is een heel complex ding, achter het fysieke transport zit een hele administratie die uittekent met welke trein het pakje vertrekt, in welke stations het moet overgeladen worden, in welk station het uiteindelijk terecht moet komen.
Meestal is dit een veel duurdere kost dan het transport zelf, zeker als zo'n dienst bevolkt wordt door statutairen, maar dat kunt u niet weten want u werkt daar niet, en als u het wist dan had u dat hier zeker geschreven. "Het van iemand kent zijn job" is in de logistiek pure bullshit.

Dat is één kant van het verhaal, nu de andere kant, de kostprijs, voor de verandering heb ik hier 3 simpele vraagjes over, gewoon antwoorden op die simpele vraagskes volstaat, u kent toch uwe job hé!

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Patrick M.
21 augustus 2016, 11:10
Nogmaals, hoe weet die persoon welke post naar waar moet.
Dat heeft echt niets te maken met een job kennen, dat heeft alleen iets te maken met logistiek.

Logistiek is een heel complex ding, achter het fysieke transport zit een hele administratie die uittekent met welke trein het pakje vertrekt, in welke stations het moet overgeladen worden, in welk station het uiteindelijk terecht moet komen.
Meestal is dit een veel duurdere kost dan het transport zelf, zeker als zo'n dienst bevolkt wordt door statutairen, maar dat kunt u niet weten want u werkt daar niet, en als u het wist dan had u dat hier zeker geschreven. "Het van iemand kent zijn job" is in de logistiek pure bullshit.

Dat is één kant van het verhaal, nu de andere kant, de kostprijs, voor de verandering heb ik hier 3 simpele vraagjes over, gewoon antwoorden op die simpele vraagskes volstaat, u kent toch uwe job hé!

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Heeft geen belang, wat belangrijk is dat het nu 3 maal zolang duurt voordat de post op de eindbestemming is.
Vooruitgang noemen ze zoiets.

Cheminot
21 augustus 2016, 11:45
Heeft geen belang, wat belangrijk is dat het nu 3 maal zolang duurt voordat de post op de eindbestemming is.
Vooruitgang noemen ze zoiets.

U heeft geen enkel concreet bewijs dat de post vandaag effectief drie dagen onderweg is en vroeger maar één dag. U kan dat niet weten want u werkt nu éénmaal niet op de postbedeling van de NMBS... :lol::lol::lol:

reservespeler
21 augustus 2016, 11:58
Heeft geen belang, wat belangrijk is dat het nu 3 maal zolang duurt voordat de post op de eindbestemming is.
Vooruitgang noemen ze zoiets.

Kostprijs speelt dus geen enkele rol.
Blijkbaar normaal bij mensen die bij de overheid werken.
De echte belastingbetaler past het tekort wel bij.


Is het echt nodig dat de pakjes (brieven worden via mail verstuurd) binnen de 24 uur op de plaats moeten zijn?
De externe firma kan dit ongetwijfeld binnen de 3 uur fiksen, daar de kostprijs toch geen rol speelt .....

Toch opnieuw drie vraagskes:


1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

reservespeler
21 augustus 2016, 11:59
U heeft geen enkel concreet bewijs dat de post vandaag effectief drie dagen onderweg is en vroeger maar één dag. U kan dat niet weten want u werkt nu éénmaal niet op de postbedeling van de NMBS... :lol::lol::lol:

:lol::lol: Ik kom bijna niet bij. :lol::lol:

Patrick M.
22 augustus 2016, 16:23
:lol::lol: Ik kom bijna niet bij. :lol::lol:

Laat u maar eens goed gaan.:lol::lol::lol:
Het is een vaststaand feit dat de post na 3 maal zolang onderweg is als toen de post intern werd gedaan bij de NMBS.
Ik weet dat omdat ik de persoon die vroeger instond voor de interne post goed kent en die persoon zegt het nu zelf dat het 3 maal zolang duurt.
Maar of jullie mij geloven of niet kan mij geen moer schelen.
Ik weet dat het waar is, mijn collega's weten ook dat het waar is.

Cheminot
22 augustus 2016, 17:12
Laat u maar eens goed gaan.:lol::lol::lol:
Het is een vaststaand feit dat de post na 3 maal zolang onderweg is als toen de post intern werd gedaan bij de NMBS.
Ik weet dat omdat ik de persoon die vroeger instond voor de interne post goed kent en die persoon zegt het nu zelf dat het 3 maal zolang duurt.
Maar of jullie mij geloven of niet kan mij geen moer schelen.
Ik weet dat het waar is, mijn collega's weten ook dat het waar is.

Nee, dat is uw mening, geen vaststaand feit. Buiten dat heeft u weinig te melden en kunnen we hier enkel concluderen dat u het niet weet. Want ja, u werkt daar nu éénmaal niet...

Patrick M.
22 augustus 2016, 17:34
Nee, dat is uw mening, geen vaststaand feit. Buiten dat heeft u weinig te melden en kunnen we hier enkel concluderen dat u het niet weet. Want ja, u werkt daar nu éénmaal niet...

Maar diegene(factage) die vroeger de interne post regelde in het station waar ik werk kwam bij ons al eens de bureau binnen en zo weet ik het.
We deden al eens een praatje.
Dat jullie daar niet aan gedacht hebben, maar jullie kunnen daar niet aan denken want jullie werken daar niet.

reservespeler
22 augustus 2016, 18:49
Laat u maar eens goed gaan.:lol::lol::lol:
Het is een vaststaand feit dat de post na 3 maal zolang onderweg is als toen de post intern werd gedaan bij de NMBS.
Ik weet dat omdat ik de persoon die vroeger instond voor de interne post goed kent en die persoon zegt het nu zelf dat het 3 maal zolang duurt.
Maar of jullie mij geloven of niet kan mij geen moer schelen.
Ik weet dat het waar is, mijn collega's weten ook dat het waar is.

Begrijpend lezen was waarschijnlijk niet uw sterkste vak.

Geef gewoon een antwoordje op mijn drie vraagskes.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

reservespeler
22 augustus 2016, 18:59
Maar diegene(factage) die vroeger de interne post regelde in het station waar ik werk kwam bij ons al eens de bureau binnen en zo weet ik het.
We deden al eens een praatje.
Dat jullie daar niet aan gedacht hebben, maar jullie kunnen daar niet aan denken want jullie werken daar niet.

En je kan misschien eens aan dat vriendje van de factage de volgende vraagskes stellen en dan de antwoordjes hieronder neerschrijven.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Patrick M.
23 augustus 2016, 12:04
En je kan misschien eens aan dat vriendje van de factage de volgende vraagskes stellen en dan de antwoordjes hieronder neerschrijven.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

U kunt dit blijven vragen maar onder de NMBS werknemers is geweten dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
En u kunt daar met al uw vragen niks aan veranderen.
En voor mij is het voldoende dat mijn werkmakkers dat weten.
Maar voor u is het precies niet voldoende.
Waarom kunt u dit nu niet gewoon aannemen?

Cheminot
23 augustus 2016, 13:16
U kunt dit blijven vragen maar onder de NMBS werknemers is geweten dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
En u kunt daar met al uw vragen niks aan veranderen.
En voor mij is het voldoende dat mijn werkmakkers dat weten.
Maar voor u is het precies niet voldoende.
Waarom kunt u dit nu niet gewoon aannemen?

De post op één dag ter plaatse krijgen kostte 10€, zelfs als dat nodig was. Vandaag is de post langer onderweg aan een kost van 1€. Reken uit de winst die wordt gemaakt door de tering naar de nering te zetten. Zelfs de pertinente vraag of het nodig is dat die post snel ter plaatse is kan u niet beantwoorden. Zelf stuur ik ook brieven via de gewone post, die zijn ook niet op één dag ter plaatse en dat hoeft niet. Als het wel moet dan doe ik een aangetekende zending met de extra kost. Snappie?

Patrick M.
23 augustus 2016, 15:08
De post op één dag ter plaatse krijgen kostte 10€, zelfs als dat nodig was. Vandaag is de post langer onderweg aan een kost van 1€. Reken uit de winst die wordt gemaakt door de tering naar de nering te zetten. Zelfs de pertinente vraag of het nodig is dat die post snel ter plaatse is kan u niet beantwoorden. Zelf stuur ik ook brieven via de gewone post, die zijn ook niet op één dag ter plaatse en dat hoeft niet. Als het wel moet dan doe ik een aangetekende zending met de extra kost. Snappie?

De interne post dezelfde dag ter plaatse krijgen kostte geen 10€.
De treinen reden en het personeel was aanwezig.
Nu rijden de treinen ook en de factageklerk is afgeschaft en vervangen door de assistent klanten.
Nu moet de assistent klanten de post naar een centraal punten brengen voor 11h30 en om 13h00 de post gaan halen en verdelen.
Die assistent klanten brengt dan de post naar ons bureau.
De kost voor de post is nu de kost wat de externe firma vraagt.
Is meer dan vroeger en de post is nu 3 maal zolang onderweg.
Waarom gelooft u dat niet?
U kunt dit toch niet weten want...
Of heeft u het ook van horen zeggen?

reservespeler
23 augustus 2016, 15:36
U kunt dit blijven vragen maar onder de NMBS werknemers is geweten dat de post nu 3 maal zolang onderweg is.
En u kunt daar met al uw vragen niks aan veranderen.
En voor mij is het voldoende dat mijn werkmakkers dat weten.
Maar voor u is het precies niet voldoende.
Waarom kunt u dit nu niet gewoon aannemen?

Maar jongen toch, ik neem aan dat de post toen drie keer zo snel was (begrijpend lezen!!!!!), dat staat niet ter discussie en heeft nooit ter discussie gestaan.

Ik vraag alleen hoeveel het toen meer kostte.

Mijn punt is dat een privé firma dat binnen de drie uur kan in heel België, het zal dan wel iets meer kosten.

Maar blijkbaar moet dit niet van de NMBS, dringende zaken worden gemaild of gefaxt. Niet dringende doet de privéfirma.

Daarom graag antwoord op enkele heel simpele vragen.
Je mag zelfs een hulplijn inschakelen (vriend van de factage).

De vragen:

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

reservespeler
23 augustus 2016, 15:38
De interne post dezelfde dag ter plaatse krijgen kostte geen 10€.
De treinen reden en het personeel was aanwezig.
Nu rijden de treinen ook en de factageklerk is afgeschaft en vervangen door de assistent klanten.
Nu moet de assistent klanten de post naar een centraal punten brengen voor 11h30 en om 13h00 de post gaan halen en verdelen.
Die assistent klanten brengt dan de post naar ons bureau.
De kost voor de post is nu de kost wat de externe firma vraagt.
Is meer dan vroeger en de post is nu 3 maal zolang onderweg.
Waarom gelooft u dat niet?
U kunt dit toch niet weten want...
Of heeft u het ook van horen zeggen?

Wij weten dat u geen kloten kent van logistiek.

Patrick M.
24 augustus 2016, 09:17
Maar jongen toch, ik neem aan dat de post toen drie keer zo snel was (begrijpend lezen!!!!!), dat staat niet ter discussie en heeft nooit ter discussie gestaan.

Ik vraag alleen hoeveel het toen meer kostte.

Mijn punt is dat een privé firma dat binnen de drie uur kan in heel België, het zal dan wel iets meer kosten.

Maar blijkbaar moet dit niet van de NMBS, dringende zaken worden gemaild of gefaxt. Niet dringende doet de privéfirma.

Daarom graag antwoord op enkele heel simpele vragen.
Je mag zelfs een hulplijn inschakelen (vriend van de factage).

De vragen:

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Ik heb geen hulplijn nodig.
Door uw antwoord laat u blijken dat u van de werking van de NMBS niks kent.
Betiteling factageklerk bestaat niet meer, is nu assistent klanten.
Dit had ik geschreven maar dat heeft u niet begrepen.
En dan toch anderen het verwijt geven van niet begrijpend lezen.
Maar u begrijpt het zelf niet.
pot.......zwart.

Cheminot
24 augustus 2016, 09:23
Ik heb geen hulplijn nodig.
Door uw antwoord laat u blijken dat u van de werking van de NMBS niks kent.
Betiteling factageklerk bestaat niet meer, is nu assistent klanten.
Dit had ik geschreven maar dat heeft u niet begrepen.
En dan toch anderen het verwijt geven van niet begrijpend lezen.
Maar u begrijpt het zelf niet.
pot.......zwart.

Eerste les:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten-batenanalyse

Patrick M.
24 augustus 2016, 11:28
Eerste les:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten-batenanalyse

Eerste les heb ik ook niet nodig om te snappen dat de post nu langer onderweg is dan vroeger toen de post intern was.
Waarom wilt u dat niet snappen?

Cheminot
24 augustus 2016, 12:12
Eerste les heb ik ook niet nodig om te snappen dat de post nu langer onderweg is dan vroeger toen de post intern was.
Waarom wilt u dat niet snappen?

Opnieuw,

Eerste les:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten-batenanalyse

Patrick M.
24 augustus 2016, 14:40
Opnieuw,

Eerste les:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kosten-batenanalyse

Eerste les heb ik ook niet nodig om te snappen dat de post nu langer onderweg is dan vroeger toen de post intern was.
Waarom wilt u dat niet snappen?

:lol::lol::lol:

Cheminot
24 augustus 2016, 16:56
:lol::lol::lol:

U blijft hangen bij de eerste les, zo gaat u nooit iets leren...

reservespeler
25 augustus 2016, 05:53
Eerste les heb ik ook niet nodig om te snappen dat de post nu langer onderweg is dan vroeger toen de post intern was.
Waarom wilt u dat niet snappen?

Hij heeft de eerste les niet begrepen.

reservespeler
25 augustus 2016, 05:55
Ik heb geen hulplijn nodig.
Door uw antwoord laat u blijken dat u van de werking van de NMBS niks kent.
Betiteling factageklerk bestaat niet meer, is nu assistent klanten.
Dit had ik geschreven maar dat heeft u niet begrepen.
En dan toch anderen het verwijt geven van niet begrijpend lezen.
Maar u begrijpt het zelf niet.
pot.......zwart.

Graag antwoord op de drie vraagjes.
De drie vragen sluiten heel nauw aan bij de eerste les die u hier gratis aangeboden krijgt door Chemiot.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Patrick M.
25 augustus 2016, 13:29
Graag antwoord op de drie vraagjes.
De drie vragen sluiten heel nauw aan bij de eerste les die u hier gratis aangeboden krijgt door Chemiot.

1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?
2.Wat is de kostprijs van de externe pakjesdienst?
3.Welke afspraken zijn er gemaakt met de externe pakjesdienst?

Waarom aanvaarden jullie de waarheid niet?
Het is een vasstaand feit dat de post bij de NMBS nu 3 maal zolang onderweg is dan toen de post intern was.
Kostprijs interne post was niet zo hoog omdat de treinen toch reden en het personeel was aanwezig.

reservespeler
25 augustus 2016, 14:17
Waarom aanvaarden jullie de waarheid niet?
Het is een vasstaand feit dat de post bij de NMBS nu 3 maal zolang onderweg is dan toen de post intern was.
Kostprijs interne post was niet zo hoog omdat de treinen toch reden en het personeel was aanwezig.

Beantwoord dan die drie vraagskes.

Patrick M.
25 augustus 2016, 18:07
Beantwoord dan die drie vraagskes.

Maar u kent volgens uzelf toch de werking van de NMBS zo goed en hierop weet u het antwoord niet.
Dus geeft u toe dat u de werking binnen de NMBS toch zo goed niet kent.
Maar u heeft het van horen zeggen.

reservespeler
25 augustus 2016, 18:57
Maar u kent volgens uzelf toch de werking van de NMBS zo goed en hierop weet u het antwoord niet.
Dus geeft u toe dat u de werking binnen de NMBS toch zo goed niet kent.
Maar u heeft het van horen zeggen.

Beantwoord gewoon de drie vraagskes, vraagskes die ik zelf reeds beantwoorde in een ander draad.

reservespeler
25 augustus 2016, 19:02
Maar u kent volgens uzelf toch de werking van de NMBS zo goed en hierop weet u het antwoord niet.
Dus geeft u toe dat u de werking binnen de NMBS toch zo goed niet kent.
Maar u heeft het van horen zeggen.

Inderdaad, nu content?

Dit is geen teken van opgave.

Patrick M.
26 augustus 2016, 11:25
Inderdaad, nu content?

Dit is geen teken van opgave.

De zoveelste keer dat u hetzelfde antwoord geeft.
U bent echt aan het einde van uw latijn en dus een opgave.
Maar...

reservespeler
26 augustus 2016, 19:26
De zoveelste keer dat u hetzelfde antwoord geeft.
U bent echt aan het einde van uw latijn en dus een opgave.
Maar...

Natuurlijk geeft u op!

Patrick M.
27 augustus 2016, 16:14
Natuurlijk geeft u op!

Neen, ik geef niet op.
U doet dat omdat u 5 of 6 maal hetzelfde antwoord geeft.
U kunt toch beter dan dat?:lol::lol::lol:

reservespeler
27 augustus 2016, 20:06
Neen, ik geef niet op.
U doet dat omdat u 5 of 6 maal hetzelfde antwoord geeft.
U kunt toch beter dan dat?:lol::lol::lol:

Natuurlijk kan ik beter, veel beter zelfs.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=8215151&postcount=107

Patrick M.
28 augustus 2016, 10:44
Natuurlijk kan ik beter, veel beter zelfs.

http://forum.politics.be/showpost.php?p=8215151&postcount=107

U schrijft dat u veel beter kunt.
Maar u geeft hetzelfde antwoord in zes verschillende discussies.
Mijn mening is dan dat u niet meer weet wat te antwoorden en daarom geeft u steeds hetzelfde antwoord.
Maar u verwijt wel iemand anders van hetzelfde antwoord te geven.

reservespeler
28 augustus 2016, 15:35
U schrijft dat u veel beter kunt.
Maar u geeft hetzelfde antwoord in zes verschillende discussies.
Mijn mening is dan dat u niet meer weet wat te antwoorden en daarom geeft u steeds hetzelfde antwoord.
Maar u verwijt wel iemand anders van hetzelfde antwoord te geven.

Meningen en gedachten zijn vrij.
Daarom stroken ze nog niet met de waarheid of met de werkelijkheid.

Patrick M.
29 augustus 2016, 12:43
Meningen en gedachten zijn vrij.
Daarom stroken ze nog niet met de waarheid of met de werkelijkheid.

Meningen en gedachten zijn inderdaad vrij.
Geen antwoord op een vraag geven is ook een vrijheid.
Maar u denkt daar toch anders over.

reservespeler
30 augustus 2016, 07:07
Meningen en gedachten zijn inderdaad vrij.
Geen antwoord op een vraag geven is ook een vrijheid.
Maar u denkt daar toch anders over.

Daar denk ik inderdaad anders over.
Ik heb dit in andere draden al aangehaald.

Patrick M.
30 augustus 2016, 16:57
Daar denk ik inderdaad anders over.
Ik heb dit in andere draden al aangehaald.

Maar iedereen is vrij in zijn of haar gedachten en in zijn of haar mening.

reservespeler
31 augustus 2016, 18:08
Maar iedereen is vrij in zijn of haar gedachten en in zijn of haar mening.

In een discussie of in een debat???? Ik dacht het niet.

Een teken van opgave, leugen of onwetendheid is het.
Daar u nooit opgeeft en alles weet, is het een leugen.

Patrick M.
1 september 2016, 17:36
In een discussie of in een debat???? Ik dacht het niet.

Een teken van opgave, leugen of onwetendheid is het.
Daar u nooit opgeeft en alles weet, is het een leugen.

In een discussie of in een debat is juist iedereen vrij van zijn of haar mening te hebben.
Maar u schrijft...ik dacht het niet. Moet dan iedereen dezelfde mening als u hebben?
Toch koud en eenzaam daarboven.

reservespeler
1 september 2016, 19:55
In een discussie of in een debat is juist iedereen vrij van zijn of haar mening te hebben.
Maar u schrijft...ik dacht het niet. Moet dan iedereen dezelfde mening als u hebben?
Toch koud en eenzaam daarboven.

Lees nog eens wat ik als antwoord schreef op uw bewering!

Patrick M.
2 september 2016, 18:00
Maar iedereen is vrij in zijn of haar gedachten en in zijn of haar mening.

In een discussie of in een debat???? Ik dacht het niet.

Een teken van opgave, leugen of onwetendheid is het.
Daar u nooit opgeeft en alles weet, is het een leugen.

Wat bedoelt u dan hier?
U schrijft toch duidelijk dat niet iedereen vrij is in zijn of haar gedachten en in zijn of haar mening.

reservespeler
3 september 2016, 08:16
[QUOTE=Patrick M.;8222013]Wat bedoelt u dan hier?
U schrijft toch duidelijk dat niet iedereen vrij is in zijn of haar gedachten en in zijn of haar Iets verder teruggaan mijn beste, iets verder teruggaan.

Patrick M.
3 september 2016, 17:09
[QUOTE=Patrick M.;8222013]Wat bedoelt u dan hier?
U schrijft toch duidelijk dat niet iedereen vrij is in zijn of haar gedachten en in zijn of haar Iets verder teruggaan mijn beste, iets verder teruggaan.

Maar in een discussie met u heeft de andere volgens u niet de vrijheid van gedachten of mening.
Dat is wat u schrijft.
U kunt de gedachten of de mening van iemand niet controleren.
U kunt uw eigen gedachtenwereld en uw eigen mening controleren en dat is het.

reservespeler
3 september 2016, 17:13
[QUOTE=reservespeler;8222508]

Maar in een discussie met u heeft de andere volgens u niet de vrijheid van gedachten of mening.
Dat is wat u schrijft.
U kunt de gedachten of de mening van iemand niet controleren.
U kunt uw eigen gedachtenwereld en uw eigen mening controleren en dat is het.

Och mijnheer, u weet gewoon niet wat ik kan.

Maar in een discussie heeft niemand het recht om niet te antwoorden op vragen die relevant zijn in de discussie en dan de discussie gewoon verder zetten in een andere richting, daar en nergens anders komt het op neer.

Zeker niet op wat u ervan denkt te moeten maken, zo werken kleutertjes, volwassen mensen doen dat zo niet.

Patrick M.
3 september 2016, 17:32
[QUOTE=Patrick M.;8223040]

Och mijnheer, u weet gewoon niet wat ik kan.

Maar in een discussie heeft niemand het recht om niet te antwoorden op vragen die relevant zijn in de discussie en dan de discussie gewoon verder zetten in een andere richting, daar en nergens anders komt het op neer.

Zeker niet op wat u ervan denkt te moeten maken, zo werken kleutertjes, volwassen mensen doen dat zo niet.

Maar mijnheer, ik moet niet weten wat u kunt.
Dat interesseert mij juist niks.
En iedereen heeft het recht van niet te antwoorden.
Zelfs als u voor de rechter moet komen dan moet u nog niet op zijn of haar vragen antwoorden.
En dat kleutertjes zo werken dat kunt u weten.
En alleen maar een discussie houden levert niks op, actie moet er zijn.
Wat doet u als u een probleem heeft?
Dan discussieert u erover maar daarbij is dat probleem niet opgelost.

reservespeler
3 september 2016, 17:50
[QUOTE=reservespeler;8223045]

Maar mijnheer, ik moet niet weten wat u kunt.
Dat interesseert mij juist niks.
En iedereen heeft het recht van niet te antwoorden.
Zelfs als u voor de rechter moet komen dan moet u nog niet op zijn of haar vragen antwoorden.
En dat kleutertjes zo werken dat kunt u weten.
En alleen maar een discussie houden levert niks op, actie moet er zijn.
Wat doet u als u een probleem heeft?
Dan discussieert u erover maar daarbij is dat probleem niet opgelost.

Met autobanden opstoken worden problemen wel opgelost?

Patrick M.
3 september 2016, 18:11
[QUOTE=Patrick M.;8223068]

Met autobanden opstoken worden problemen wel opgelost?

Waarom begint u nu over autobanden in brand steken?
Dat was actie.
Ik vond het zelf een goede actie.
Geen discussie of ze autobanden in brand gingen steken maar actie.

Karel Martel B
3 september 2016, 18:18
1.Wat was de kostprijs van de interne pakjesdienst?

die was gratis, want er was genoeg personeel bij den ijzeren weg dat niks te doen had.

Patrick M.
3 september 2016, 18:28
die was gratis, want er was genoeg personeel bij den ijzeren weg dat niks te doen had.

Neen, dat personeel had allemaal hun werk.

reservespeler
3 september 2016, 18:51
Wat is het nu?

Patrick M.
6 september 2016, 08:58
Wat is het nu?

Wat wilt u weten?
U moet wel duidelijk zijn.

Cheminot
6 september 2016, 08:59
die was gratis, want er was genoeg personeel bij den ijzeren weg dat niks te doen had.

Je zou denken dat ze nu wel een oud vrouwtje kunnen helpen in het station. :lol:

Patrick M.
6 september 2016, 09:05
Je zou denken dat ze nu wel een oud vrouwtje kunnen helpen in het station. :lol:

Maar als de mensen hulp vragen dan krijgen ze hulp.
Juist gelijk dat de PBM's geholpen worden.