PDA

View Full Version : Luchthaven Zaventem weer plat, nu door staking luchtverkeersleiders


De schoofzak
12 april 2016, 18:07
Omdat de luiaards niet akkoord zijn om te werken tot hun 58ste.

Ofwel gaat de overheid moeten doen zoals destijds in de usa: alle luchtverkeersleiders die staken, ontslagen; en heel het boeltje een tijdje laten leiden door militaire luchtverkeersleiders.

Ofwel gaat de consument afhaken.

titel:
Voka: ‘Acties luchtverkeersleiders zijn voer voor Trump en Erdogan’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160412_02233085



Voor de Vlaamse werkgeversorganisatie Voka zijn de sociale acties bij Belgocontrol, waardoor het luchtverkeer zeer ernstig verstoord is, ‘totaal onverantwoord’. ‘Men speelt met het imago van het land, voor het eigenbelang van een beperkte groep’, reageert Voka-topman Hans Maertens. ‘Deze reputatieschade is voer Erdogan en Trump.’

Voka verwijst daarmee naar de kritiek die de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan en de Republikeinse presidentskandidaat in de Verenigde Staten na de aanslagen van 22 maart haden geuit op ons land.

‘Vandaag zijn heel veel mensen in shock door deze actie’, klinkt het bij Maertens. Die deelt daarmee een sneer uit naar vakbondsvertegenwoordigers die verklaarden dat personeelsleden in shock waren toen ze hoorden over de inhoud van het eerder op de dag bereikte sociaal akkoord voor de luchtverkeersleiders.

De gedelegeerd bestuurder van Voka spreekt van ‘inciviek gedrag’ (gebrek aan burgerzin, red.) vanwege de actievoerders, ‘tegen het maatschappelijk belang in’. ‘De regering moet nu ingrijpen. Minister van Mobiliteit Jacqueline Galant moet nu bekijken wat er moet gebeuren.’

Gamla
12 april 2016, 18:34
Vrijheid komt wanneer je op pensioen bent.
Dan is het te laat.

vrijzinnige
12 april 2016, 18:44
Omdat de luiaards niet akkoord zijn om te werken tot hun 58ste.

Ofwel gaat de overheid moeten doen zoals destijds in de usa: alle luchtverkeersleiders die staken, ontslagen; en heel het boeltje een tijdje laten leiden door militaire luchtverkeersleiders.

Ofwel gaat de consument afhaken.

titel:
Voka: ‘Acties luchtverkeersleiders zijn voer voor Trump en Erdogan’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160412_02233085

"Omdat de luiaards niet akkoord zijn om te werken tot hun 58ste."

Is dat de titel van de wekelijkse haat en verdeelboodschap van BDW deze week ?

Maar troost je schoofje, de luchthaven van Luik is open om het land en VOKA te redden :-) :-) :-)

De schoofzak
12 april 2016, 19:04
"Omdat de luiaards niet akkoord zijn om te werken tot hun 58ste."

Is dat de titel van de wekelijkse haat en verdeelboodschap van BDW deze week ?

Maar troost je schoofje, de luchthaven van Luik is open om het land en VOKA te redden :-) :-) :-)

En is dat je liefste koosnaampje voor deze week ? Klinkt in alle geval schattiger dan wat mijn heksie perfeksie bijwijlen durft zeggen.

.

Anitta
12 april 2016, 19:06
Omdat de luiaards niet akkoord zijn om te werken tot hun 58ste.

Ofwel gaat de overheid moeten doen zoals destijds in de usa: alle luchtverkeersleiders die staken, ontslagen; en heel het boeltje een tijdje laten leiden door militaire luchtverkeersleiders.

Ofwel gaat de consument afhaken.

titel:
Voka: ‘Acties luchtverkeersleiders zijn voer voor Trump en Erdogan’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160412_02233085

begin zelf uw vervroegde gestopte jaren in te halen, jullie hypocrite oude vet betaalde amtenaren.

Eduard Khil
12 april 2016, 20:11
er is een akkoord tussen de sociale partners en toch staken. Waar is Reagan als je hem nodig hebt? Peper die sjarels in dat ze morgen moeten komen werken, of ander werk kunnen zoeken

Dadeemelee
12 april 2016, 21:32
Ik quote mijzelf hier:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=230752&page=21

Wat kan het mij eigenlijk schelen. Ik ga de komende maanden toch niet vliegen en de extra economische schade aan de Belgische economie zal mij persoonlijk maar een euro of tien kosten.

Dat heb ik er wel voor over om straks naar al die sukkelaars gestrand op de luchthaven te kijken en er eens goed mee te lachen

kelt
13 april 2016, 05:43
Er werd gisteren (12/4) op de radio gesuggereerd dat "de luchtverkeersleiders" een beetje afgekeken hebben van de luchthavenpolitie die het bestond om,ondanks kolossale inspanningen van alle andere actoren in de luchtvaart ,toch nog een dag vertraging te veroorzaken in de heropening van Zaventem, door lastig te doen.

Belangrijk verschil,de stugheid van de luchthavenpolitie had te maken met de technische aspecten van het garanderen van veiligheid ,het betrof dus het werk van hier en nu.En als de politie iets "verkregen" heeft,dan betreft het hun werk van hier en nu.De Minister van BiZa heeft dat blijkbaar begripvol behandeld.

Die Luchtverkeersleiders laten de heropstart van Zaventem ,en de inspanningen van duizenden mensen struikelen vanwege....euhmm....pensioen?Duizenden mensen die geleidelijk aan weer naar hun bestaande werkpatroon,op hun bestaande werkplaats kunnen glijden moeten straks opnieuw stressen.Want zo een sluiting van het luchtruim is equivalent aan aanslagen op alle luchthavens terzelfdertijd.


Neen,dat krijg je in ieder geval aan mij niet uitgelegd.
We hebben IS helemaal niet nodig voor een beetje anarchie en sabotage.

Scherven A. Mok
13 april 2016, 07:03
De gore rode vakbond laat de mensen met een zware job weeral in de steek voor postjes, "werkgelegenheid", ... . De mensen in de verkeerstoren hebben een heel zware job. Als ze daar zo maar een aantal jaren bijdoen opdat elders niet moet gesnoeid worden vind ik dat niet kunnen. Groot gelijk dat ze staken.
Binnenkort bij het spoor ook hopelijk. Maanden aan een stuk tegen de rode slavendrijversvakbond in. Ze moesten alle vrijgestelden en politiek geparachuteerden tegen de muur zetten ipv de mensen die het werk doen uit te persen als een citroen.
Bij Belgocontrol laat de 'rode' vakbond weer haar ware gelaat zien : pikzwart. Fuck de racistische fascistische babyboomervakbond.

En schoofzak : luchtverkeersleiders lui noemen ? Ge houdt het daar geen week uit. Dat uitgerekend gij, een sedentaire dagambtenaar die na nog geen 35 jaar "arbeid" al op pensioen is gegaan, zulks durft zeggen over mensen die één van de meest stresserende jobs, dag en nacht, hebben ... echt ... man man man

de vuile muilekoek
13 april 2016, 07:29
begin zelf uw vervroegde gestopte jaren in te halen, jullie hypocrite oude vet betaalde amtenaren.

Werken tot 58 is nu niet zo erg toch ... bureel werk ? ik wil het zelf doen tot mijn 65 ... lichaam lijk zwaar werk daarin tegen dat is wat anders ..... dat is heel andere koek .... zij eens eerlijk ,,:roll::roll:

vlijmscherp
13 april 2016, 07:33
dat ze die job niet kunnen doen tot hun 58e, ok. Maar kunnen ze vanaf 55 dan niet een andere job die minder veeleisend is, doen?

marie daenen
13 april 2016, 07:35
"Omdat de luiaards niet akkoord zijn om te werken tot hun 58ste."

Is dat de titel van de wekelijkse haat en verdeelboodschap van BDW deze week ?

Maar troost je schoofje, de luchthaven van Luik is open om het land en VOKA te redden :-) :-) :-)

Oei, is het weer de fout van BDW???? Man, man, met de dag wordt uw commentaar meer en meer bekrompen...
Belgique Failed state.... de fout van BDW...

de vuile muilekoek
13 april 2016, 07:37
dat ze die job niet kunnen doen tot hun 58e, ok. Maar kunnen ze vanaf 55 dan niet een andere job die minder veeleisend is, doen?

Ja dat heb ik ook zitten denken ,, er zou veel meer flexibel moeten geruild kunnen worden op de werkvloeren van posten .... door jonger en ouder werknemers gewoon te ruilen van stoel .... met hun eigen toestemming ?:roll:

De schoofzak
13 april 2016, 08:18
De gore rode vakbond laat de mensen met een zware job weeral in de steek voor postjes, "werkgelegenheid", ... . De mensen in de verkeerstoren hebben een heel zware job. Als ze daar zo maar een aantal jaren bijdoen opdat elders niet moet gesnoeid worden vind ik dat niet kunnen. Groot gelijk dat ze staken.
Binnenkort bij het spoor ook hopelijk. Maanden aan een stuk tegen de rode slavendrijversvakbond in. Ze moesten alle vrijgestelden en politiek geparachuteerden tegen de muur zetten ipv de mensen die het werk doen uit te persen als een citroen.
Bij Belgocontrol laat de 'rode' vakbond weer haar ware gelaat zien : pikzwart. Fuck de racistische fascistische babyboomervakbond.

En schoofzak : luchtverkeersleiders lui noemen ? Ge houdt het daar geen week uit. Dat uitgerekend gij, een sedentaire dagambtenaar die na nog geen 35 jaar "arbeid" al op pensioen is gegaan, zulks durft zeggen over mensen die één van de meest stresserende jobs, dag en nacht, hebben ... echt ... man man man

Ben jij gestopt met het verdedigen van de gewone ambtenaar misschien ?
En daarbij enkele overdrijvingen gebruikend, zoals die 35 en die omfloerste term van sedentaire enz. ?

Ik zeg dat die gasten onverantwoorde luie vetgemeste varkens zijn, dat ze nu zo op deze wijze staken tegen een zeer voordelige want veel te lichte aanpassing van hun statuut.

(een flink deel van mijn job hield in dat ik contacten had met de privé, en met diverse andere openbare diensten. Ook voor beide (privé en openbaar) op de luchthaven. Ook met vb. provinciale en gemeentelijke ambtenaren. En ik heb daarbij altijd mijn ogen en oren goed open gehouden. Ge moet een oude aap geen smoelen leren trekken.)

.

Dadeemelee
13 april 2016, 09:07
Ben jij gestopt met het verdedigen van de gewone ambtenaar misschien ?
En daarbij enkele overdrijvingen gebruikend, zoals die 35 en die omfloerste term van sedentaire enz. ?

Ik zeg dat die gasten onverantwoorde luie vetgemeste varkens zijn, dat ze nu zo op deze wijze staken tegen een zeer voordelige want veel te lichte aanpassing van hun statuut.

(een flink deel van mijn job hield in dat ik contacten had met de privé, en met diverse andere openbare diensten. Ook voor beide (privé en openbaar) op de luchthaven. Ook met vb. provinciale en gemeentelijke ambtenaren. En ik heb daarbij altijd mijn ogen en oren goed open gehouden. Ge moet een oude aap geen smoelen leren trekken.)

.
Ge moet zo niet afgeven op die mensen, die zijn gewoon een beetje ziekskes. De meesten hebben het spit van het vele zitten.

En het voordeel is dat we deze avond om 7 uur weer naar al die onnozelaars op Zaventem kunnen kijken die niet weggeraken.
Dat maakt de dag weer goed :lol:

Vrijheideerst
13 april 2016, 09:09
Tes allemoale de skuld van de N-VA.

Hypochonder
13 april 2016, 09:48
Die luchtverkeersleidertjes, schop die gasten eens tot de werkelijkheid aub. En stel de ophitsende vakbonden buiten de wet, die gasten hebben ons al veel te veel schade aangedaan.

Hypochonder
13 april 2016, 09:50
Wanneer je dit leest dan is woede de enig mogelijke reactie.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2674332/2016/04/13/Basisloon-van-6-200-euro-VIP-restaurant-werken-tot-amper-58-jaar-en-toch-staken-luchtverkeersleiders.dhtml

quercus
13 april 2016, 09:52
Die luchtverkeersleidertjes, schop die gasten eens tot de werkelijkheid aub. En stel de ophitsende vakbonden buiten de wet, die gasten hebben ons al veel te veel schade aangedaan.
Laat ze zo vlug mogelijk die rot verwende egoïstische smeerlappen gerechtelijk opeisen en ze van hun zo gezegd "ziektebed" afhalen.

fox
13 april 2016, 10:30
Als een starter begint aan 6K, het gemiddelde op 12K ligt, dan mogen we misschien wel extrapoleren naar 18K voor een 55 jarige luchtverkeersleider. Dit toonbeeld van stressbestendigheid (want dat moet je wel zijn met zo een job), zou nu volgens de vakbond aan het wenen geslaan zijn bij het horen dat hij 3 jaar langer moet werken. 3 jaar waarin hij een slordige 300K extra op zijn rekening mag zetten en waarvan hij kan genieten op zijn 58ste aan de costa del sol of zo. ocharme die mens.

vlijmscherp
13 april 2016, 10:33
Als een starter begint aan 6K, het gemiddelde op 12K ligt, dan mogen we misschien wel extrapoleren naar 18K voor een 55 jarige luchtverkeersleider. Dit toonbeeld van stressbestendigheid (want dat moet je wel zijn met zo een job), zou nu volgens de vakbond aan het wenen geslaan zijn bij het horen dat hij 3 jaar langer moet werken. 3 jaar waarin hij een slordige 300K extra op zijn rekening mag zetten en waarvan hij kan genieten op zijn 58ste aan de costa del sol of zo. ocharme die mens.

ik kan me voorstellen dat je die job vanaf een bepaalde leeftijd te veeleisend wordt, dat wordt ook niet in vraag gesteld. Maar waarom kunnen ze dan niet naar een andere job gaan tot hun pensioensleeftijd?

Het argument dat ze mensen boven de 55 bijna niet aannemen is uiteraard geldig, maar dat geldt voor iedereen, ook de bouwvakkers die op 55 hun rug kapot gewerkt hebben.

Hypochonder
13 april 2016, 10:34
Als een starter begint aan 6K, het gemiddelde op 12K ligt, dan mogen we misschien wel extrapoleren naar 18K voor een 55 jarige luchtverkeersleider. Dit toonbeeld van stressbestendigheid (want dat moet je wel zijn met zo een job), zou nu volgens de vakbond aan het wenen geslaan zijn bij het horen dat hij 3 jaar langer moet werken. 3 jaar waarin hij een slordige 300K extra op zijn rekening mag zetten en waarvan hij kan genieten op zijn 58ste aan de costa del sol of zo. ocharme die mens.

Luchtverkeersleiders trekken dus evenveel binnen als de gemiddelde Europarlementariër. Die gasten zijn dan toch binnen ten laatste op hun 45ste?

De hele wereld spuwt die paljassen nu uit. Enige stressbestendigheid zal nu wel nodig zijn voor die rotverwaande kleutertjes :D

DewareJakob
13 april 2016, 10:37
Oei, is het weer de fout van BDW???? Man, man, met de dag wordt uw commentaar meer en meer bekrompen...
Belgique Failed state.... de fout van BDW...

Alles is de fout van BDW en NVA of 'deze regering'. Zo eenvoudig (simplistisch) is dat voor die bende die nooit hun eigen balk in hun ogen zien en zelf nooit iets constructiefs in de plaats (kunnen) stellen.

vlijmscherp
13 april 2016, 10:39
Alles is de fout van BDW en NVA of 'deze regering'. Zo eenvoudig (simplistisch) is dat voor die bende die nooit hun eigen balk in hun ogen zien en zelf nooit iets constructiefs in de plaats (kunnen) stellen.

goed, het is even simplistisch als zeggen dat alles de fout is van de sossen natuurlijk.

fox
13 april 2016, 10:44
ik kan me voorstellen dat je die job vanaf een bepaalde leeftijd te veeleisend wordt, dat wordt ook niet in vraag gesteld. Maar waarom kunnen ze dan niet naar een andere job gaan tot hun pensioensleeftijd?

Het argument dat ze mensen boven de 55 bijna niet aannemen is uiteraard geldig, maar dat geldt voor iedereen, ook de bouwvakkers die op 55 hun rug kapot gewerkt hebben.

Zoveel luchtverkeersleiders zijn er natuurlijk niet. Dus een uitbolbaantje vinden voor die mensen op de luchthaven, zal niet echt een probleem zijn. Het probleem zal zijn dat die mensen vooral niet zullen willen werken voor een loon dat ver beneden hun norm ligt. Ze zullen waarschijnlijk moeten werken voor een loon dat onder hun pensioen ligt...

DewareJakob
13 april 2016, 10:48
goed, het is even simplistisch als zeggen dat alles de fout is van de sossen natuurlijk.

Waar zei ik dat? Maar nu je het zegt, waarschijnlijk is dat ook zo..:rofl:

vlijmscherp
13 april 2016, 10:57
Zoveel luchtverkeersleiders zijn er natuurlijk niet. Dus een uitbolbaantje vinden voor die mensen op de luchthaven, zal niet echt een probleem zijn. Het probleem zal zijn dat die mensen vooral niet zullen willen werken voor een loon dat ver beneden hun norm ligt. Ze zullen waarschijnlijk moeten werken voor een loon dat onder hun pensioen ligt...

tja, dan moeten ze er dan bijnemen natuurlijk.

Scherven A. Mok
13 april 2016, 10:58
Ben jij gestopt met het verdedigen van de gewone ambtenaar misschien ?
En daarbij enkele overdrijvingen gebruikend, zoals die 35 en die omfloerste term van sedentaire enz. ?

Ik zeg dat die gasten onverantwoorde luie vetgemeste varkens zijn, dat ze nu zo op deze wijze staken tegen een zeer voordelige want veel te lichte aanpassing van hun statuut.

(een flink deel van mijn job hield in dat ik contacten had met de privé, en met diverse andere openbare diensten. Ook voor beide (privé en openbaar) op de luchthaven. Ook met vb. provinciale en gemeentelijke ambtenaren. En ik heb daarbij altijd mijn ogen en oren goed open gehouden. Ge moet een oude aap geen smoelen leren trekken.)

.

Ge zijt op 57 jaar in vervroegd pensioen gegaan en hebt naar eigen zeggen een universitair diploma (iets waar wij hier nog nooit iets van gemerkt hebben) dus ge hebt een loopbaan van 35 of 36 jaar. Dat is even lang als de mensen met een zwaar beroep en gij vindt dat de zware beroepen geen recht hebben om te staken omdat ze langer als u gaan moeten werken ? Laag. Zeer laag.

fox
13 april 2016, 11:36
En ondertussen blijven ze volharden. Een Reagan'tje dringt zich op.

De schoofzak
13 april 2016, 12:33
Zo loste Reagan het ooit op: 11.000 stakende luchtverkeersleiders in een ruk ontslagen

http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/article/detail/2674467/2016/04/13/Zo-loste-Reagan-het-ooit-op-11-000-stakende-luchtverkeersleiders-in-een-ruk-ontslagen.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

.

De schoofzak
13 april 2016, 12:44
Ge zijt op 57 jaar in vervroegd pensioen gegaan en hebt naar eigen zeggen een universitair diploma (iets waar wij hier nog nooit iets van gemerkt hebben) dus ge hebt een loopbaan van 35 of 36 jaar. Dat is even lang als de mensen met een zwaar beroep en gij vindt dat de zware beroepen geen recht hebben om te staken omdat ze langer als u gaan moeten werken ? Laag. Zeer laag.

1) uw cijfers over mijn individuele situatie kloppen niet; en gaan u ook niets aan
2) stakingsrecht: er zijn volgens mij beroepen die terecht niet zouden mogen staken, zonder dat er een absolute minimumdienst gegarandeerd wordt
3) zware beroepen moeten van voordelen kunnen genieten; ik acht eer de job van kleuterleidster een zwaar beroep, dan zo'n gast die tien minuten "het verkeer regelt" en dan tien minuten koffie gaat drinken;
Voordelen voor kleuterleidster zouden kunnen zijn: van hun 55° voor een klas van maximaal 12 kleuters bla bla ... en op hun 62° met pensioen.
4) voor mensen met extreem hoge inkomsten, is het evenzeer mogelijk om goed op tijd over te schakelen naar 4/5 werktijd, en zelfs half time.

.

PORSCHE
13 april 2016, 12:53
Ze moeten werken tot hun 58e, ocharme ik krijg al tranen in mijn ogen. Wetende dat die max. 1,5 uur werken en dan 1 uur BETAALD mogen gaan sporten in een hypermoderene privé sportzaal of zich in hun luxe restaurant GRATIS mogen gaan vetmesten. Een basisloon van 6200 euro brutto + massa's premies en extra voordelen. En de verantwoordelijkheid =akkoord, hoog. Zoals iedereen die snelle en grote beslissingen moet nemen. Maar wie het niet aankan valt al bij de selectieprocedures door de mand. Dus hoog werkritme en pakken stress? Mogen we nu ook eens lachen :D

Ten eerste een wettelijk verbod op elke vorm van staken. Ten tweede het onwettlijk verklaren van elke mogelijk vakbond. Ten derde omdat ze zich ziek melden (en zo het woord staken niet moeten gebruiken) een snelle en grondige controle door controledokters. Maar we weten dat het allemaal komedie is dus ten vierde onmiddelijk hun C4 geven met dwingende reden (geen gouden hangmat maar uitsluiting) en een levenslang verbod om nog eender welke verantwoordelijk functie te mogen doen. Ten vijfde de dokters die de ziekteattesten hebben geschreven mede aansprakelijk stellen voor het economisch verlies, dus zowel de "zieke" vluchtverkeersleiders en de dokters hun hebben en houden aanslaan.

Of zouden ze jaloers zijn omdat BA nu zoveel media aandacht krijgt en zij niet? Misschien waren ze nu meer blij geweest als er ne zot in hun gebouw een bompakket had laten afgaan? Dan hadden ze een ECHTE REDEN om te klagen en zagen.

En toen ik die Björn Borrey op het nieuws bezig hoorde kon ik maar 1 ding denken : duidelijk vanaf de eerste seconde wat voor een macho amokmaker die is. Direct de kogel geven!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scherven A. Mok
13 april 2016, 13:18
Zo loste Reagan het ooit op: 11.000 stakende luchtverkeersleiders in een ruk ontslagen

http://www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/article/detail/2674467/2016/04/13/Zo-loste-Reagan-het-ooit-op-11-000-stakende-luchtverkeersleiders-in-een-ruk-ontslagen.dhtml?utm_source=hln&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter&utm_content=daily&utm_userid=f7dd77e-4026-4308-5e04-400212814eec

.

Bij ons moeten ze ons ketenen met een volledig jaar vooropzeg en het terugbetalen van de opleiding of we nemen zelf ontslag ...

fox
13 april 2016, 15:30
Het zou trouwens niet gaan om een verhoging van de pensioenleeftijd, maar om de verhoging van de beschikbaarheidsleeftijd. Blijkbaar stoppen die nog vroeger met werken, maar moeten ze nog 5 jaar beschikbaar blijven tegen 85 procent van hun wedde. Dat zou nu 8 jaar worden als ik het goed begrijp.

Weet iemand meer over de werkdruk tijdens die laatste jaren? Wat houdt die beschikbaarheid juist in?

de vuile muilekoek
13 april 2016, 15:41
Nu het toch over de luchthaven gaat ..... gisteravond laat was er groot tumult op Schiphol Nederland .... hier nergens iets van te horen ? gelande passagiers zaten meer dan uur vast in de luchthaven omdat er een zware verdachte aanhouding was .... alles was afgezet niemand kon nog tot bij de ingang............................................ ........................................... TVNieuws Ned. 1 daar veel meer uitgebreid internationaal nieuws voor de kijkers .... (hierop ons TV nieuws alles zo beperkt en alle dagen het zelfde verhaaltje dat ze herhalen over die zelfde terroristen ....:roll:) Er is nog een Wereld naast België ook hoor .....:roll:

Patrick M.
13 april 2016, 15:43
Als ik al die posts hier zo lees is er toch veel frustratie.
Vakbonden staan sterk door hun leden en door de acties van hun leden.
Maar zoals ik al zo dikwijls geschreven heb: ik kan de frustratie begrijpen.

Eduard Khil
13 april 2016, 15:47
wat die verkeersleiders doen is gewoon schandalig. Er is in het pariteit comité een akkoord. En toch niet willen volgen. Waarom dan nog onderhandelen?
Dat uitschot onderhandelt niet meer, dus moet de overheid dat ook niet meer doen! Zonder boe of ba gewoon buiten als ze morgen niet werken! En als ze blokkades of gelijk wat opwerpen: de flikken erop af met de getrokken matrak en mikken achter hun hoofd

Patrick M.
13 april 2016, 15:53
wat die verkeersleiders doen is gewoon schandalig. Er is in het pariteit comité een akkoord. En toch niet willen volgen. Waarom dan nog onderhandelen?
Dat uitschot onderhandelt niet meer, dus moet de overheid dat ook niet meer doen! Zonder boe of ba gewoon buiten als ze morgen niet werken! En als ze blokkades of gelijk wat opwerpen: de flikken erop af met de getrokken matrak en mikken achter hun hoofd

Zonder boe of ba buiten en er vertrekt géén één vliegtuig.
Goede oplosssing.:roll:

de vuile muilekoek
13 april 2016, 16:04
Zonder boe of ba buiten en er vertrekt géén één vliegtuig.
Goede oplosssing.:roll:

Maar zijt eerlijk mensen die werk hebben met zoveel voordelen dan nog , beetje schandalig .... terwijl er mensen zijn die aan geen deftige job geraken.... is ergens ook een kaakslag voor die werklozen ...:roll:

Athelas
13 april 2016, 16:13
Zonder boe of ba buiten en er vertrekt géén één vliegtuig.
Goede oplosssing.:roll:

180 van de 260 doen sowieso niet mee met de staking. Wat mij betreft is onwettig afwezig = op staande voet ontslaan. Enige juiste beleid.

Anitta
13 april 2016, 16:14
1) uw cijfers over mijn individuele situatie kloppen niet; en gaan u ook niets aan
2) stakingsrecht: er zijn volgens mij beroepen die terecht niet zouden mogen staken, zonder dat er een absolute minimumdienst gegarandeerd wordt
3) zware beroepen moeten van voordelen kunnen genieten; ik acht eer de job van kleuterleidster een zwaar beroep, dan zo'n gast die tien minuten "het verkeer regelt" en dan tien minuten koffie gaat drinken;
Voordelen voor kleuterleidster zouden kunnen zijn: van hun 55° voor een klas van maximaal 12 kleuters bla bla ... en op hun 62° met pensioen.
4) voor mensen met extreem hoge inkomsten, is het evenzeer mogelijk om goed op tijd over te schakelen naar 4/5 werktijd, en zelfs half time.

.

en wat gaat ge zeggen als die gast een fout maakt en twee vliegtuigen op elkaar laat knallen, dan hoop ik dat ge in een van die twee zit, wat gaat ge dan nog uit uw botten slaan.
eerlijk gezegd zou ik die verantwoordelijkheid niet willen dragen van die gasten die met zoveel levens omgaan, ik denk dat een specialist geneesheer nog veel meer verdiend dan die gasten.

nu gij papegaait een beetje uw leiders na die elke staking willen breken.

vrijzinnige
13 april 2016, 16:16
wat die verkeersleiders doen is gewoon schandalig. Er is in het pariteit comité een akkoord. En toch niet willen volgen. Waarom dan nog onderhandelen?
Dat uitschot onderhandelt niet meer, dus moet de overheid dat ook niet meer doen! Zonder boe of ba gewoon buiten als ze morgen niet werken! En als ze blokkades of gelijk wat opwerpen: de flikken erop af met de getrokken matrak en mikken achter hun hoofd

Er was geen akkoord in het paritair Comité, want dat blijkt een leugen te zijn !
En.....de politie op de stakers af sturen ? Denk jij dat die de minister van Binnenlandse zaken nog zo genegen zijn, na het mes dat ook zij in de rug kregen bij de aanpassingen van het ambtenaren pensioen en het niet opsparen van de ziektedagen !
Maw, de neoliberale regering komt langzaam maar zeker alleen te staan, want na zijn partij voorzitter krijgt de overgelopen CEO van belgocontrol dit op zijn beurt niet meer verkocht aan de mensen 😱

de vuile muilekoek
13 april 2016, 16:17
en wat gaat ge zeggen als die gast een fout maakt en twee vliegtuigen op elkaar laat knallen, dan hoop ik dat ge in een van die twee zit, wat gaat ge dan nog uit uw botten slaan.
eerlijk gezegd zou ik die verantwoordelijkheid niet willen dragen van die gasten die met zoveel levens omgaan, ik denk dat een specialist geneesheer nog veel meer verdiend dan die gasten.

nu gij papegaait een beetje uw leiders na die elke staking willen breken.

Ja Annita had ik maar in mijn leven de kans gehad zo 'n job te hebben gehad ...... :roll:

Patrick M.
13 april 2016, 16:31
En schoofke maar afgeven op de werkende mens maar nu heb ik gelezen dat schoofke zelf vervroegd op pensioen is gegaan na 35 jaren gewerkt te hebben.
De pot... de ketel...zwart...
En zwart ziet schoofke want...er hangt nog iets aan.

Eduard Khil
13 april 2016, 17:39
alle stakers zijn lui en dat soort gedrag moet uitgeroeid worden

Zipper
13 april 2016, 17:42
Die verkeersleiders gedragen zich even verwaand als rocksterren.

dpg
13 april 2016, 18:46
en wat gaat ge zeggen als die gast een fout maakt en twee vliegtuigen op elkaar laat knallen, dan hoop ik dat ge in een van die twee zit, wat gaat ge dan nog uit uw botten slaan.
eerlijk gezegd zou ik die verantwoordelijkheid niet willen dragen van die gasten die met zoveel levens omgaan, ik denk dat een specialist geneesheer nog veel meer verdiend dan die gasten.

nu gij papegaait een beetje uw leiders na die elke staking willen breken.

Daarvoor bestaan al langer automatische systemen voor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_alert_and_collision_avoidance_system

vrijzinnige
13 april 2016, 19:06
Daarvoor bestaan al langer automatische systemen voor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_alert_and_collision_avoidance_system

Dat klopt, maar niet bij het opstijgen of landen, want dat is nog grotendeels in handen van de verkeersleiders en......de piloten.

kelt
13 april 2016, 19:14
Nu de lucht een beetje opklaart beginnen een paar vragen op te komen aangaande dat even-niet-meer-werken van vele verkeersleiders.

-de "officiele" vakbonden hebben nooit opgeroepen om te staken.
-Het "gilde" heeft dat,blijkbaar,ook niet gedaan.

We WETEN dus niet waarom tientallen mensen in een veiligheidsfunctie en bloc niet komen werken.
hmmmm.....Dat is pas UITERST verontrustend...:lol:

Wapper
13 april 2016, 19:57
Op het VRt-nieuws kwam een van die typen argumenteren dat de leeftijdsgrens van 55 jaar indertijd werd ingesteld omdat men vanaf die leeftijd niet meer zo alert en geconcentreerd kan werken. Ik wil dat best geloven - better safe than sorry - maar mensen met dergelijk hoog opleidingsniveau kunnen in de luchtvaartsector toch op andere manieren nuttig ingezet worden? Waarom hoort daar automatisch een pensioen op 55 bij? Zijn die totaal uitgeblust of zo?

Scherven A. Mok
14 april 2016, 05:28
Op het VRt-nieuws kwam een van die typen argumenteren dat de leeftijdsgrens van 55 jaar indertijd werd ingesteld omdat men vanaf die leeftijd niet meer zo alert en geconcentreerd kan werken. Ik wil dat best geloven - better safe than sorry - maar mensen met dergelijk hoog opleidingsniveau kunnen in de luchtvaartsector toch op andere manieren nuttig ingezet worden? Waarom hoort daar automatisch een pensioen op 55 bij? Zijn die totaal uitgeblust of zo?

Dat is wel geen dagjobke he. Zulke zware jobs zijn roofbouw op jezelf. Pas als je eruit stapt besef je hoe diep je bent gegaan.

kelt
14 april 2016, 05:36
Dat is wel geen dagjobke he. Zulke zware jobs zijn roofbouw op jezelf. Pas als je eruit stapt besef je hoe diep je bent gegaan.

Goed...
Dat moet dan maar een job worden zoals er nog wel zijn.Vanaf een bepaalde leeftijd,of gewoon na enkele jaren, doe je beter iets anders .

Anna List
14 april 2016, 07:37
dat ze die job niet kunnen doen tot hun 58e, ok. Maar kunnen ze vanaf 55 dan niet een andere job die minder veeleisend is, doen?

euhm ? omdat ge wanneer ge op uw 57 verjaart en de volgende dag wakker wordt een ander mens zijt ? uw onderbroek niet meer opgetrokken krijgt ? ...

de vuile muilekoek
14 april 2016, 07:41
Op het VRt-nieuws kwam een van die typen argumenteren dat de leeftijdsgrens van 55 jaar indertijd werd ingesteld omdat men vanaf die leeftijd niet meer zo alert en geconcentreerd kan werken. Ik wil dat best geloven - better safe than sorry - maar mensen met dergelijk hoog opleidingsniveau kunnen in de luchtvaartsector toch op andere manieren nuttig ingezet worden? Waarom hoort daar automatisch een pensioen op 55 bij? Zijn die totaal uitgeblust of zo?

maar helemaal niet ... kijk maar naar mij :silly:

de vuile muilekoek
14 april 2016, 07:43
Dat is wel geen dagjobke he. Zulke zware jobs zijn roofbouw op jezelf. Pas als je eruit stapt besef je hoe diep je bent gegaan.

Das voor alle jobs beetje zo....:roll: denk ik ,

Anna List
14 april 2016, 07:47
dat ze die job niet kunnen doen tot hun 58e, ok. Maar kunnen ze vanaf 55 dan niet een andere job die minder veeleisend is, doen?

t is niet dat ze dan op pensioen gaan he, dan mogen ze 5 JAAR thuis blijven met 85% van hun wedde ...

mss was die maatregel er al om die 'ouderdom' op te vangen ?

Anna List
14 april 2016, 07:50
alle stakers zijn lui en dat soort gedrag moet uitgeroeid worden

het ligt aan de softies van bazen.

bij elke staking wordt er wel iemand geinterviewd die dan die staking komt verdedigen ...

ge gaat me niet vertellen dat een werkgever met voldoende drive geen manier vindt hé ... geduld en vastberadenheid, dat is t enige wat zo'n werkgever nodig heeft.

vrijzinnige
14 april 2016, 08:07
t is niet dat ze dan op pensioen gaan he, dan mogen ze 5 JAAR thuis blijven met 85% van hun wedde ...

mss was die maatregel er al om die 'ouderdom' op te vangen ?

Statutaire ambtenaren kan men niet naar de werkloosheid sturen zoals in de prive. Daarom is er een systeem dat statutaire ambtenaren in dispo kan plaatsen, wat wil zeggen: twee jaar 100% van de wedde, het derde jaar 80% van de wedde en het vierde en vijfde jaar 60% van de wedde. Het gemiddelde over de vijf jaar is dan 80% van de wedde. Die vijf jaar tellen wel niet als dienstjaren.

Wapper
14 april 2016, 09:08
Dat is wel geen dagjobke he. Zulke zware jobs zijn roofbouw op jezelf. Pas als je eruit stapt besef je hoe diep je bent gegaan.

Als dat inderdaad zo is (u bent ervaringsdeskundige?) dan wordt het hoog tijd de werkorganisatie van verkeersleiders te herbekijken. Bovendien weet iemand die in de job stapt - en dat slechts na een zeer strenge selectie - waar hij aan toe is.

vrijzinnige
14 april 2016, 09:12
Als dat inderdaad zo is (u bent ervaringsdeskundige?) dan wordt het hoog tijd de werkorganisatie van verkeersleiders te herbekijken. Bovendien weet iemand die in de job stapt - en dat slechts na een zeer strenge selectie - waar hij aan toe is.

"Bovendien weet iemand die in de job stapt - en dat slechts na een zeer strenge selectie - waar hij aan toe is."

Is dat niet het antwoord op de vraag over het WAAROM van die staking ?

Skobelev
14 april 2016, 12:26
Ze hadden overschot van gelijk die verkeersleiders dat ze opkomen voor hun verworven rechten. We hadden, ipv op een ander te zeiken, zelf de straat moeten opkomen toen ze onze pensioengerechtigde leeftijd optrokken. Het politiek cumulerend crapuul die op welke leeftijd en met welke premies mag stoppen? Die zelfs niet aanwezig moeten zijn om hun riante wedde op te strijken, voor een jobke zonder enig risico. Overschot van gelijk de verkeersleiders.

De schoofzak
14 april 2016, 12:42
Ze hadden overschot van gelijk die verkeersleiders dat ze opkomen voor hun verworven rechten. We hadden, ipv op een ander te zeiken, zelf de straat moeten opkomen toen ze onze pensioengerechtigde leeftijd optrokken. Het politiek cumulerend crapuul die op welke leeftijd en met welke premies mag stoppen? Die zelfs niet aanwezig moeten zijn om hun riante wedde op te strijken, voor een jobke zonder enig risico. Overschot van gelijk de verkeersleiders.

Zelfs al komt ge op straat,
zelfs al komt ge met tienduizenden ineens op straat,

dan nog moet elke euro die uitbetaald worden aan pensioen, ergens eerst verdiend/gevonden worden;
in een bestaand spaarpotje (pensioenfonds) of in een soort van belofte (een wet die zegt van wie de euro afgepakt wordt, ten voordele van jouw en van mijn pensioen).

.

vrijzinnige
14 april 2016, 13:16
Ze hadden overschot van gelijk die verkeersleiders dat ze opkomen voor hun verworven rechten. We hadden, ipv op een ander te zeiken, zelf de straat moeten opkomen toen ze onze pensioengerechtigde leeftijd optrokken. Het politiek cumulerend crapuul die op welke leeftijd en met welke premies mag stoppen? Die zelfs niet aanwezig moeten zijn om hun riante wedde op te strijken, voor een jobke zonder enig risico. Overschot van gelijk de verkeersleiders.

Die kans om zelf op straat te komen, die heb jij gekregen Skobelev !
Want als jij de daad bij het woord had gevoegd, dan waren er toen 100001 aanwezigen geweest ipv de te verwaarlozen 100000 😁

Skobelev
14 april 2016, 13:26
Die kans om zelf op straat te komen, die heb jij gekregen Skobelev !
Want als jij de daad bij het woord had gevoegd, dan waren er toen 100001 aanwezigen geweest ipv de te verwaarlozen 100000 😁

Ik zit ook niet te zeiken op de "staking" van de verkeersleiders, integendeel, ik geef ze gelijk. ;-)

Skobelev
14 april 2016, 13:28
Zelfs al komt ge op straat,
zelfs al komt ge met tienduizenden ineens op straat,

dan nog moet elke euro die uitbetaald worden aan pensioen, ergens eerst verdiend/gevonden worden;
in een bestaand spaarpotje (pensioenfonds) of in een soort van belofte (een wet die zegt van wie de euro afgepakt wordt, ten voordele van jouw en van mijn pensioen).

.

Niet zeveren hé, we zijn hier ten lande een van de meest belaste ter wereld maar de put wordt alsmaar groter. Doe verder met 1 ipv 6 parasitaire regeringen.

vrijzinnige
14 april 2016, 13:42
Ik zit ook niet te zeiken op de "staking" van de verkeersleiders, integendeel, ik geef ze gelijk. ;-)

Het is duidelijk dat jij nooit hebt stage gelopen bij de vis nog vlees partij, want anders zou je een rondje "rond de pot draaien" hebben geschreven 😊

Anna List
14 april 2016, 13:43
Ze hadden overschot van gelijk die verkeersleiders dat ze opkomen voor hun verworven rechten. We hadden, ipv op een ander te zeiken, zelf de straat moeten opkomen toen ze onze pensioengerechtigde leeftijd optrokken. Het politiek cumulerend crapuul die op welke leeftijd en met welke premies mag stoppen? Die zelfs niet aanwezig moeten zijn om hun riante wedde op te strijken, voor een jobke zonder enig risico. Overschot van gelijk de verkeersleiders.

als dat zo geweldig is, ga die job dan doen hé.

Patrick M.
14 april 2016, 15:18
Zelfs al komt ge op straat,
zelfs al komt ge met tienduizenden ineens op straat,

dan nog moet elke euro die uitbetaald worden aan pensioen, ergens eerst verdiend/gevonden worden;
in een bestaand spaarpotje (pensioenfonds) of in een soort van belofte (een wet die zegt van wie de euro afgepakt wordt, ten voordele van jouw en van mijn pensioen).

.

schoofke, uw pensioen?
Hoelang hebt ge gewerkt?
En dan maar afgeven op mensen die nog werken en opkomen voor hun job.

Skobelev
14 april 2016, 15:41
als dat zo geweldig is, ga die job dan doen hé.

Beroepspolitieker? 8O Ik heb nog enige ethiek hé seg, dat is voor uitschot pur sang.

Patrick M.
14 april 2016, 20:33
Het is gelijk welke job ge doet maar ge doet die job aan bepaalde voorwaarden.
Als dan de bazen of de Belgische regering eenzijdig die voorwaarden veranderen is het toch normaal dat er een reactie volgt.
En als die reactie dan een staking is dan is dat maar zo.
Hadden ze op voorhand kunnen weten.

De schoofzak
14 april 2016, 21:31
Het is gelijk welke job ge doet maar ge doet die job aan bepaalde voorwaarden.
Als dan de bazen of de Belgische regering eenzijdig die voorwaarden veranderen is het toch normaal dat er een reactie volgt.
En als die reactie dan een staking is dan is dat maar zo.
Hadden ze op voorhand kunnen weten.

Als gijzelf, èn die o zo zieke luchtverkeersleiders maar op voorhand weten dat we de boel aan het opkuisen zijn.
Zonder overdrijven aan de andere kant, zoals sommigen hier graat toeteren, maar hardnekkig bestendig en stap voor stap.

.

Scherven A. Mok
15 april 2016, 05:45
"De werkdruk is al jaren erg hoog, maar uit een uitgeperste citroen krijg je geen sap meer. Met nog minder mensen per shift werken, is niet verantwoord." Onze gesprekspartner vindt de boze reacties op de gebeurtenissen van gisteren en vandaag pijnlijk. "Het is niet juist om ons af te schilderen alsof wij niet willen werken. We waren bereid om langer te werken, op voorwaarde dat de procedures worden aangepast, maar de directie van Belgocontrol heeft ons afgeblokt. Ik begrijp die tactiek niet."bron (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.43774?eid=1.2628045)

Politiek geparachuteerden of mensen die enkel goed zijn in het afleggen van examens krijgen de boel niet deftig georganiseerd en de uitvoerders krijgen alles in hun nek. Ik ken dat precies van ergens.

De schoofzak
15 april 2016, 06:45
bron (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.43774?eid=1.2628045)

Politiek geparachuteerden of mensen die enkel goed zijn in het afleggen van examens krijgen de boel niet deftig georganiseerd en de uitvoerders krijgen alles in hun nek. Ik ken dat precies van ergens.

Die luchtverkeersleiders zijn allemaal (zo zeggen ze zelf toch) hoog opgeleiden.
Wel, als zo'n mensen er niet in slagen om op een fatsoenlijke en beschaafde manier hun rechtvaardige eisen ter kennis te brengen tot bij de minister, en wel op een wijze dat er een oplossing aan gegeven wordt,

dan moet ik maar één ding besluiten:
ofwel zijn het vette varkens die niet willen geweten hebben dat magere varkens honger hebben;
ofwel hebben ze een dubbele politieke agenda.

.

Skobelev
15 april 2016, 07:32
Die luchtverkeersleiders zijn allemaal (zo zeggen ze zelf toch) hoog opgeleiden.
Wel, als zo'n mensen er niet in slagen om op een fatsoenlijke en beschaafde manier hun rechtvaardige eisen ter kennis te brengen tot bij de minister, en wel op een wijze dat er een oplossing aan gegeven wordt,

dan moet ik maar één ding besluiten:
ofwel zijn het vette varkens die niet willen geweten hebben dat magere varkens honger hebben;
ofwel hebben ze een dubbele politieke agenda.

.

Misschien zitten de vette varkens wel aan de andere kant. Hebben de vette varkens zonder enig overleg en nog minder fatsoen hun zin doorgevoerd.

Als je de beroepspolitiekers van vandaag bekijkt....na een paar jaar is er bij allemaal een dikke speklaag bijgekomen.

PORSCHE
15 april 2016, 12:55
Die luchtverkeersleiders zijn allemaal (zo zeggen ze zelf toch) hoog opgeleiden.
Wel, als zo'n mensen er niet in slagen om op een fatsoenlijke en beschaafde manier hun rechtvaardige eisen ter kennis te brengen tot bij de minister, en wel op een wijze dat er een oplossing aan gegeven wordt,

dan moet ik maar één ding besluiten:
ofwel zijn het vette varkens die niet willen geweten hebben dat magere varkens honger hebben;
ofwel hebben ze een dubbele politieke agenda.

.Maar ze kennen wel bijna allemaal iemand in de politiek. 99% van hun job wordt door modernisering en softwarematig gestuurd. Zitten ze eens in een stresssituatie dan hebben ze direct de nodige noodnummers. Dus zo zwaar is die job niet. Onregelmatige uren, zoals veel personeel op de luchthaven. Politiek spelen op hoog niveau was het, niets meer en niets minder.

Another Jack
15 april 2016, 13:54
Die luchtverkeersleiders zijn allemaal (zo zeggen ze zelf toch) hoog opgeleiden.
Wel, als zo'n mensen er niet in slagen om op een fatsoenlijke en beschaafde manier hun rechtvaardige eisen ter kennis te brengen tot bij de minister, en wel op een wijze dat er een oplossing aan gegeven wordt,

dan moet ik maar één ding besluiten:
ofwel zijn het vette varkens die niet willen geweten hebben dat magere varkens honger hebben;
ofwel hebben ze een dubbele politieke agenda.

.

Dat de minister net op zo'n ongepast moment haar eisen wilde doorduwen vind jij normaal zeker?

De schoofzak
15 april 2016, 14:30
Dat de minister net op zo'n ongepast moment haar eisen wilde doorduwen vind jij normaal zeker?

Haar eisen, dat gaat als ik me goed herinner over langer werken, van hun 54 naar hun 57 (met naargelang hun leeftijd enkele extra verlofdagen nog eens).

Wel, iedereen moet langer werken. Men had dat al 20 jaar geleden moeten beslissen, maar dan wel met een tijdpad dat gespreid was over 25 jaar.

De aanslagen in Vlaanderen (Zaventem) en Brussel (metro) hebben niks maar dan ook niks invloed te hebben op de binnenlandse politiek.

Een verhaaltje: de laatste keer dat ik naar Amerika ging, werd in het vliegtuig gemeld dat het de laatste vlucht was van de Amerikaanse piloot. Hij werd 60. De brandweer van Zaventem gaf hem een afscheid door het vliegtuig te besproeien.
Piloten. Dat die een gunstige pensioenleeftijd krijgen, daar ben ik mee akkoord. Ze zitten daar met twee (en dat is veel meer dan die luiaards op canac) en voor langere tijd dan een uurke.

.

Another Jack
15 april 2016, 14:41
Haar eisen, dat gaat als ik me goed herinner over langer werken, van hun 54 naar hun 57 (met naargelang hun leeftijd enkele extra verlofdagen nog eens).

Wel, iedereen moet langer werken. Men had dat al 20 jaar geleden moeten beslissen, maar dan wel met een tijdpad dat gespreid was over 25 jaar.

De aanslagen in Vlaanderen (Zaventem) en Brussel (metro) hebben niks maar dan ook niks invloed te hebben op de binnenlandse politiek.

Een verhaaltje: de laatste keer dat ik naar Amerika ging, werd in het vliegtuig gemeld dat het de laatste vlucht was van de Amerikaanse piloot. Hij werd 60. De brandweer van Zaventem gaf hem een afscheid door het vliegtuig te besproeien.
Piloten. Dat die een gunstige pensioenleeftijd krijgen, daar ben ik mee akkoord. Ze zitten daar met twee (en dat is veel meer dan die luiaards op canac) en voor langere tijd dan een uurke.

.

Het zijn altijd de anderen die lui zijn en die graaien...

Patrick M.
15 april 2016, 15:29
Als gijzelf, èn die o zo zieke luchtverkeersleiders maar op voorhand weten dat we de boel aan het opkuisen zijn.
Zonder overdrijven aan de andere kant, zoals sommigen hier graat toeteren, maar hardnekkig bestendig en stap voor stap.

.

schoofke schrijft 'we'.
Is schoofke dan bij die 'we'?
schoofke was toch in pensioen?
schoofke heeft zelf niet lang gewerkt.
schoofke geeft wel af op mensen die nog aan het werken zijn.

reservespeler
16 april 2016, 10:58
Het is gelijk welke job ge doet maar ge doet die job aan bepaalde voorwaarden.
Als dan de bazen of de Belgische regering eenzijdig die voorwaarden veranderen is het toch normaal dat er een reactie volgt.
En als die reactie dan een staking is dan is dat maar zo.
Hadden ze op voorhand kunnen weten.

Doe vooral zo voort, het zal dan rapper gedaan zijn dan jij ooit gedacht zou kunnen hebben.

Patrick M.
16 april 2016, 13:58
Doe vooral zo voort, het zal dan rapper gedaan zijn dan jij ooit gedacht zou kunnen hebben.

Nu, niet en binnen 10 jaar nog niet.
En dan is het aan de jongeren want dan is 60% van wat nu bij de NMBS werkt op pensioen.

reservespeler
16 april 2016, 15:55
Nu, niet en binnen 10 jaar nog niet.
En dan is het aan de jongeren want dan is 60% van wat nu bij de NMBS werkt op pensioen.

Eindelijk.
En het pensioen wordt dit onderverdeeld in twee:
- Gewerkte uch, kuch dagen?
- Stakingsdagen?

Patrick M.
16 april 2016, 17:26
Eindelijk.
En het pensioen wordt dit onderverdeeld in twee:
- Gewerkte uch, kuch dagen?
- Stakingsdagen?

Verkouden, dan moet u naar de dokter gaan maar oppassen dat hij u geen vals ziektebriefje meegeeft.
Gewerkte dagen en jaren, ik ga aan 42 jaren komen.
Is toch genoeg.

reservespeler
16 april 2016, 19:59
Verkouden, dan moet u naar de dokter gaan maar oppassen dat hij u geen vals ziektebriefje meegeeft.
Gewerkte dagen en jaren, ik ga aan 42 jaren komen.
Is toch genoeg.

Stakingsdagen (zo ongeveer een jaar) inbegrepen?

Patrick M.
16 april 2016, 20:10
Stakingsdagen (zo ongeveer een jaar) inbegrepen?

Ik zou de stakingsdagen eens moeten tellen, ik weet wel dat ik veel pinten heb gedronken tijdens die stakingen.

reservespeler
16 april 2016, 20:12
Ik zou de stakingsdagen eens moeten tellen, ik weet wel dat ik veel pinten heb gedronken tijdens die stakingen.

Tel de pinten en deel die door 10.

Patrick M.
16 april 2016, 20:15
Tel de pinten en deel die door 10.

Niet door 10, véél meer.

reservespeler
16 april 2016, 20:16
Niet door 10, véél meer.

Openbare dronkenschap is strafbaar.
Een boete van minimum 250 euro als ik het goed heb.

reservespeler
16 april 2016, 20:16
Niet door 10, véél meer.

Openbare dronkenschap is strafbaar.
Een boete van minimum 250 euro als ik het goed heb.

Patrick M.
16 april 2016, 20:30
Openbare dronkenschap is strafbaar.
Een boete van minimum 250 euro als ik het goed heb.

U bent precies zat want u post het 2 maal.
Of ziet u het al dubbel.
En openbare dronkenschap kan niet, ik ben dan niet dronken.

reservespeler
17 april 2016, 06:48
U bent precies zat want u post het 2 maal.
Of ziet u het al dubbel.
En openbare dronkenschap kan niet, ik ben dan niet dronken.

Jongen, iemand die veel meer dan tien pinten gedronken heeft is inderdaad niet dronken maar stomdronken.

Het is niet omdat u zich goed voelt en in staat acht tot grote dingen, dat de wetgever dat anders interpreteert.

Ik zou met zo'n alcoholconsumptie niet graag achter het stuur kruipen (doe ik trouwens ook niet).

Patrick M.
17 april 2016, 17:38
Jongen, iemand die veel meer dan tien pinten gedronken heeft is inderdaad niet dronken maar stomdronken.

Het is niet omdat u zich goed voelt en in staat acht tot grote dingen, dat de wetgever dat anders interpreteert.

Ik zou met zo'n alcoholconsumptie niet graag achter het stuur kruipen (doe ik trouwens ook niet).

Maar als ik pinten heb gedronken kruip ik niet achter een stuur.
Dat mag niet, dat zou jij toch moeten weten.
Want jij zit in de politiek.