PDA

View Full Version : België Blijft!


Patriot!
13 maart 2003, 21:01
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!

datri
13 maart 2003, 21:10
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!


:sleeping:

zorroaster
13 maart 2003, 22:49
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!

Als jullie nu eens één procentje zouden halen op 18 mei, dan zou al dat BUB-geblèr over "de meerderheid der Belgen" die achter hen staat iets minder potsierlijk overkomen.
Voorlopig is de boom wel doorgezaagd hoor, het lijkt of jullie alleen je eigen twijfels willen wegnemen.

Supe®Staaf
14 maart 2003, 06:29
Als jullie nu eens één procentje zouden halen op 18 mei, dan zou al dat BUB-geblèr over "de meerderheid der Belgen" die achter hen staat iets minder potsierlijk overkomen.
Ik zou niet echt durven stellen dat de eventuele mindere verkiezingsscore van BUB relevant is wat betreft het BelgiË-gevoel van de meerderheid der bevolking.

1/het is een beginnende, nog onbekende, kleine partij.
2/ze hebben slechts één (prachtig) programmapunt, maar ietwat onhandig qua presentatie (website-de historische argumentatie rammelt een weinig)
3/ze hebben nog niet de kans gehad zoals andere partijen om 'cliënteel' te binden.
4/ze hebben waarschijnlijk nog niet de middelen om barnumcampagnes te voeren, vol wattige slogans en wollige beloften zoals de traditionele partijen.
5/de traditionele partijen zijn ook pro-België ondanks de confederalistische oprispingen van hun jongerenvleugels, dus de nood is voor velen nog niet hoog genoeg om BUB te stemmen......
6/bekende Belgen werden nog niet gestrikt, wat helaas bijna een noodzaak is geworden sinds de nieuwe kieswet

Conclusies uit hun uitslag trekken i.v.m. splitsings(on)wil bij de Belgen zou dus getuigen van verregaande stupiditeit en idiotie. Al even belachelijk om te gaan beweren dat de score vl-bl+n-va aantoont dat er 20% vlamingen vóór een splitsing zouden opteren, terwijl een groot deel eigenlijk uit heel andere motieven voor een bepaalde partij stemt. Gemakkelijkheidshalve hanteer ik echter die anderhalve vlaming op tien in discussies, als zijnde wél separatist. Ik ben immers royaal en gul voor mijn tegenstrevers. Immers 10�*20% is bijlange nog geen meerderheid, wat reeds 170 jaar bewezen wordt.
:lol: :twisted: 8)

Knuppel
14 maart 2003, 09:02
De meeste Belgen kan het inderdaad geen barst schelen of het land uiteenvalt. Net zoals het hen geen bal kan verdommen dat het een geheel blijft. Het is echter zelden een meerderheid die belangrijke beslissingen neemt.

Supe®Staaf
14 maart 2003, 09:25
De meeste Belgen kan het inderdaad geen barst schelen of het land uiteenvalt. Net zoals het hen geen bal kan verdommen dat het een geheel blijft.
Misschien beseffen ze de noodzaak van België na een objectieve voorlichting.
Misschien zullen ze wel een beetje actiever ons vrolijk België verdedigen eens ze inzien uit welke hand ze werkelijk eten.
Misschien worden die wilde Vlaamse dromen opgeborgen wanneer ze beseffen dat ze van de regen in de drup geraken.

datri
14 maart 2003, 09:30
De meeste Belgen kan het inderdaad geen barst schelen of het land uiteenvalt. Net zoals het hen geen bal kan verdommen dat het een geheel blijft.
Misschien beseffen ze de noodzaak van België na een objectieve voorlichting.
Misschien zullen ze wel een beetje actiever ons vrolijk België verdedigen eens ze inzien uit welke hand ze werkelijk eten.
Misschien worden die wilde Vlaamse dromen opgeborgen wanneer ze beseffen dat ze van de regen in de drup geraken.

Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........

Supe®Staaf
14 maart 2003, 10:22
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat. Dus ook duidelijk stellen wat de sociaal-economische gevolgen zijn voor al wie op één of andere manier (misschien zonder het te beseffen) aan België zijn boterham verdient.................
Ik ben er overigens tamelijk gerust in. Mocht een meerderheid er echt objectief beter van worden, de natie België werd stante pede opgedoekt, daar voor iedereen het hemd steeds nader dan de rok is.
Mijn Vrolijk België is nog lang niet naar de verdoemenis.
:P :) :lol: :wink:

Calle
14 maart 2003, 10:35
Inderdaad, de ambtenaren ( en ik noem de meeste van die mensen LUI , schiet me nu maar af ) zullen inderdaad protesteren.

Nu zullen ze immers een job moeten gaan zoeken. ( en ik heb hier het woord andere NIET vergeten)

Supe®Staaf
14 maart 2003, 11:08
Inderdaad, de ambtenaren ( en ik noem de meeste van die mensen LUI , schiet me nu maar af ) zullen inderdaad protesteren.

Nu zullen ze immers een job moeten gaan zoeken. ( en ik heb hier het woord andere NIET vergeten)
Denk je echt te scoren met dergelijke clichés over het ambtenaren-apparaat?
Dat het verre van perfect draait, weet zowat iedereen, maar het is echt zielig om de vele goedmenende en hardwerkende ambtenaren te gaan stigmatiseren omwille van een minderheid onderpresterende collegae.
Wens je het ambtenaarschap te betrekken in ernstige discussie, dan tap je best uit een ander vaatje. :roll:

Knuppel
14 maart 2003, 11:23
Superstaaf schreef:


Mocht een meerderheid er echt objectief beter van worden, de natie België werd stante pede opgedoekt


Het was een minderheid die België liet ontstaan, het is een minderheid die er het meeste voordeel uithaalt en het zal naar alle waarschijnlijkheid een (geïnteresseerde) minderheid zijn die deze staat eens zal doen ophouden. Van koning, kerk, kapitaal en hun marionetten moeten we dit vanzelfsprekend niet verwachten. Het is dus wel degelijk een even geïnteresseerde minderheid die dit land (nog even) samenhoudt. Niet terwille van het belang des volks maar terwille van het eigenbelang der 'groten' des lands. Dezelfde groten hebben de macht en de middelen het volk te laten geloven dat ook zij beter af zijn met een land met twee totaal verschillende snelheden maar met één centraal beleid dat daar geen rekening mee houdt. Behalve om, via zogenaamde' solidariteitsmechanismen', het ene landsdeel te bevoordelen ten koste van het andere.
Ze doen maar. Zelfs de hersens van klootjesjan en prullemieke zijn voldoende ontwikkeld om uit 172 jaar franstalige dominantie en manipulatie de hedendaagse waarheid te filteren. En die is dat deze toestand onmogelijk tot in der eeuwigheid kan blijven duren. Amen.

alpina
14 maart 2003, 12:51
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat. Dus ook duidelijk stellen wat de sociaal-economische gevolgen zijn voor al wie op één of andere manier (misschien zonder het te beseffen) aan België zijn boterham verdient.................
Ik ben er overigens tamelijk gerust in. Mocht een meerderheid er echt objectief beter van worden, de natie België werd stante pede opgedoekt, daar voor iedereen het hemd steeds nader dan de rok is.
Mijn Vrolijk België is nog lang niet naar de verdoemenis.
:P :) :lol: :wink:

Jij haalt altijd maar dezelfde reden aan om Belgie te laten bestaan, nl dat er mensen hun brood verdienen aan het systeem Belgie. Maar sta je er dan nooit even bij stil dat een aantal functies die nu nog worden geregeld door de Belgische staat gewoon overgenomen zullen worden in een nieuwe Vlaamse staat? Er zullen misschien een aantal jobs verdwijnen, en dat is dan ook het bewijs dat deze jobs overbodig waren, al weet ik wel dat jij dat niet kunt aanvaarden...
Als men bv. 40 mensen te werk kan stellen in een slecht draaiend Belgisch systeem en als men daarna nog bv 16 mensen in Wallonie en 18 mensen in Vlaanderen te werk kan stellen om de zelfde taken te verrichten in een beter draaiend systeem, dan is het toch wel duidelijk dat de 6mensen die vroeger nog wel werk hadden in een slecht draaiend systeem overbodig zijn geworden. Men kan deze mensen gebruiken om andere functies te vervullen maar het heeft geen zin om deze mensen terug in te zetten in een systeem dat onrendabel blijkt! Jij wil gewoon zoveel mogelijk mensen aan de slag hebben, als het even kan allemaal voor de overheid, wel nu zo een systeem kan niet wereken!

Bruno*
14 maart 2003, 15:31
ij haalt altijd maar dezelfde reden aan om Belgie te laten bestaan, nl dat er mensen hun brood verdienen aan het systeem Belgie.

correctie: brood verdienen aan federalisme.

zorroaster
14 maart 2003, 17:36
Inderdaad, de ambtenaren ( en ik noem de meeste van die mensen LUI , schiet me nu maar af ) zullen inderdaad protesteren.

Nu zullen ze immers een job moeten gaan zoeken. ( en ik heb hier het woord andere NIET vergeten)
Denk je echt te scoren met dergelijke clichés over het ambtenaren-apparaat?
Dat het verre van perfect draait, weet zowat iedereen, maar het is echt zielig om de vele goedmenende en hardwerkende ambtenaren te gaan stigmatiseren omwille van een minderheid onderpresterende collegae.
Wens je het ambtenaarschap te betrekken in ernstige discussie, dan tap je best uit een ander vaatje. :roll:

Tja, als volgens een werknemersbevraging nog niet de helft van het NMBS-personeel gelooft dat zij en hun collega's geschikt zijn voor een kwalitatieve dienstverlening en een goed spoorvervoer en nog geen 16% van hen zegt "sterk gemotiveerd te zijn", stel je jezelf weleens vragen.

Napoleon
14 maart 2003, 18:02
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!



De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .

datri
14 maart 2003, 18:07
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!



De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .

Dat is gesproken se, alleen zullen ze het niet willen begrijpen

België Barst - Vlaanderen onafhankelijk

Napoleon
14 maart 2003, 18:16
De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .

Dat is gesproken se, alleen zullen ze het niet willen begrijpen

België Barst - Vlaanderen onafhankelijk


Kweeget , zemme getracht mij ne kloot af te trekken .

Kwas godver bij de BUB gegaan omdat hun programma punt over Criminaliteit en vreemdelingen nog bewerkt moest worden en dat het de enige nog niet uitgesloten partij was die een rechtse houding over die standpunten hadden .
Khad hen ook gezegt dat ik niet akkoord ging met hun separatisme en2taligheids standpunt ...en da'k mij "neutraal" zou opstellen .
Maar ze waren zo verdraagzaam dat ze mij een ultimatum gaven ....waarna ik uit de partij gestapt zijn dezelfde dag nog .....kem nog altijd gene mail gekregen om te bevestigen da'k uitgeschreven zijn !

Bruno*
14 maart 2003, 18:27
Maar ze waren zo verdraagzaam dat ze mij een ultimatum gaven ....waarna ik uit de partij gestapt zijn dezelfde dag nog .....kem nog altijd gene mail gekregen om te bevestigen da'k uitgeschreven zijn !


Baarlijke onzin. Bovendien: wie gaat er nu in een partij die Belgischgezind is als Vlaams-nationalist?

datri
14 maart 2003, 18:56
Het juiste verhaal ken ik niet, maar wat telt is dat hij beseft dat zowel de BUB als België niets te bieden heeft, en als hij in 't verleden bij de BUB heeft gezeten en nu niet meer, dan kan ik dat alleen maar toejuichen :!:

N-VA
14 maart 2003, 21:27
Het is zoals ik zeg: België blijft... een land dat zich tegen 60% van zijn bevolking keert! Het is dus zeker en vast geen democratie, maar dat wisten jullie al zeker?

datri
14 maart 2003, 21:30
Het is zoals ik zeg: België blijft... een land dat zich tegen 60% van zijn bevolking keert! Het is dus zeker en vast geen democratie, maar dat wisten jullie al zeker?

Nog niet iedereen, dus je mag het gerust nog eens herhalen :wink:

Zeno!
14 maart 2003, 22:29
Het is zoals ik zeg: België blijft... een land dat zich tegen 60% van zijn bevolking keert! Het is dus zeker en vast geen democratie, maar dat wisten jullie al zeker?

Ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen! :D


PS: De kans dat "Belgie blijft" is ongeveer even groot als de kans dat Amerika Irak niet zal aanvallen. 8)

Nello
14 maart 2003, 23:07
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!



De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .

Uw tijd zal het niet meer wezen hoor Nappie.
't Is ni omdat de Vlaamse leeuw de strofe heeft, dat het waar moet zijn he. De laatste keer dat de leeuw geklauwd heeft voor Vlaanderen was in... 1302.

Ik denk dat je nu die Vlaamse leeuw kan zoeken in de antwerpse zoologie.

Neen, de toekomst is groter, de toekomst is België, een sterk voorbeeld in een even sterk Europa, d�*t is de toekomst.

Royalist
14 maart 2003, 23:27
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat.

Je denkt toch niet dat er met die Vlamingen enige objectiviteit kan zijn in die voorlichting? Als je ziet hoe zelfs een zogezegd gematigde partij probeert haat te zaaien tegenover anderstaligen door kleine kinderen te indoctrineren met speelgoedwagentjes, dan geloof je dat toch niet?

Neen, zelfs al zouden de Vlaamse extremisten meer dan de helft van de bevolking achter zich hebben, mag Vlaanderen zich nog niet afscheiden van België. We moeten ze tegen zichzelf beschermen. Vlaanderen zal dan toch hervallen tot een fascistische staat.

Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Tegen het fascisme, maar ook tegen de platte emotionaliteit die dikwijls heerst in Vlaamse kringen.

Napoleon
15 maart 2003, 00:19
Maar ze waren zo verdraagzaam dat ze mij een ultimatum gaven ....waarna ik uit de partij gestapt zijn dezelfde dag nog .....kem nog altijd gene mail gekregen om te bevestigen da'k uitgeschreven zijn !


Baarlijke onzin. Bovendien: wie gaat er nu in een partij die Belgischgezind is als Vlaams-nationalist?

Een verdraagzaam iemand die dacht dat de BUB volwassen zou zijn en de mening van zijn leden zou respecteren .

Napoleon
15 maart 2003, 00:21
Ja, België Blijft!

Eindelijk is er een partij die zegt wat de mensen denken!
Eindelijk een partij die niet slechts de 10-15 procent separatisten in België dient!
Een partij die België wil verenigen in plaats van afbreken!
Een partij die resoluut kiest voor het Unitarisme en daarmee radicaal komaf wil maken met het (con)federalistisch gezever dat ons land teistert!

Want alle opiniepeilingen tonen het aan: de Belgen voelen zich Belg en hebben genoeg van het communautair gezever!
Gedaan met het uiteenrijten van een Natie, eindelijk wordt de stem van de meerderheid gehoord!
Laten we België verenigen, dan kunnen we ons eindelijk bezig houden met serieuze problemen!

STEM DUS BUB OP 18 MEI!

En wees niet bevreesd: BELGIË BLIJFT!



De meest realistische mens ziet zelfs in dat België zal barsten en dat het enkel een kwestie van tijd is .

Uw tijd zal het niet meer wezen hoor Nappie.
't Is ni omdat de Vlaamse leeuw de strofe heeft, dat het waar moet zijn he. De laatste keer dat de leeuw geklauwd heeft voor Vlaanderen was in... 1302.

Ik denk dat je nu die Vlaamse leeuw kan zoeken in de antwerpse zoologie.

Neen, de toekomst is groter, de toekomst is België, een sterk voorbeeld in een even sterk Europa, d�*t is de toekomst.

Meneer veroorloofd zich kortzichtig te zijn .
De leeuw klauwt nog steeds .

Napoleon
15 maart 2003, 00:23
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat.

Je denkt toch niet dat er met die Vlamingen enige objectiviteit kan zijn in die voorlichting? Als je ziet hoe zelfs een zogezegd gematigde partij probeert haat te zaaien tegenover anderstaligen door kleine kinderen te indoctrineren met speelgoedwagentjes, dan geloof je dat toch niet?

Neen, zelfs al zouden de Vlaamse extremisten meer dan de helft van de bevolking achter zich hebben, mag Vlaanderen zich nog niet afscheiden van België. We moeten ze tegen zichzelf beschermen. Vlaanderen zal dan toch hervallen tot een fascistische staat.

Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Tegen het fascisme, maar ook tegen de platte emotionaliteit die dikwijls heerst in Vlaamse kringen.


IN Duitsland dachten ze zoals U : WE MOETEN DUITSLAND VRIJWAREN .
In Rusland dachten ze ook zo : We MOETEN MOEDERTJE STAAT VRIJWAREN ....

en ze sturen ze allen naar kampen .
Belgisch-gezind zekerst ?
BUBer ?

Tantist
15 maart 2003, 03:33
We zullen wel eens zien of België blijft. Zelfs gematigde realisten zoals Luc Vandenbrande geven een termijn op van 20 jaar.

Time will tell...

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 09:33
't Is ni omdat de Vlaamse leeuw de strofe heeft, dat het waar moet zijn he. De laatste keer dat de leeuw geklauwd heeft voor Vlaanderen was in... 1302.

In de strijd tegen de Spanjaarden deed ook het graafschap Vlaanderen mee en ook Brabant was van de partij. Ook een klauw.

En toen de Fransen binnenvielen en de Oostenrijkse keizerlijke troepen het hazepad kozen, ontstonden er in de grensstreek (o.a. te Poperinge) stadsmilities die de Fransen bekampten. En later stonden de eenvoudige Vlaamse boertjes op tegen de Franse bezetter. De Boerenkrijg. Ook een klauw.

En dat België niet langer een unitaire Franstalige staat is te danken aan de hardnekkige vastberadendheid van de Vlaamse Beweging. Ook een klauw.

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 09:36
Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden.

Kijk eens aan! De aap komt uit de mouw! Niet het volk is voor deze belgicisten de basis van de democratische rechtsstaat, maar slechts de staat heeft legitimiteit. Als de volkswil een andere richting uitgaat, dan moet dat volgens de belgicisten in de kiem gesmoord worden. Democratie? Weg ermee!

Bruno*
15 maart 2003, 12:24
gematigde realisten zoals Luc Vandenbrande

:lol: :lol: :lol:

Tantist
15 maart 2003, 12:34
gematigde realisten zoals Luc Vandenbrande

:lol: :lol: :lol:Tja, extremisten als jullie staan niet open voor enige nuance, dat is duidelijk.

Supe®Staaf
15 maart 2003, 14:24
Of misschien beseffen ze dat België gewoon geen nut meer heeft na deze objectieve voorlichting, en zien ze meer in een onafhankelijke Vlaamse staat..........
Mocht dat voor een meerderheid zo uitvallen, dan kan ik me daar probleemloos bij neerleggen, mits objectieve voorlichting eraan voorafgaat.
Neen, zelfs al zouden de Vlaamse extremisten meer dan de helft van de bevolking achter zich hebben, mag Vlaanderen zich nog niet afscheiden van België. We moeten ze tegen zichzelf beschermen. Vlaanderen zal dan toch hervallen tot een fascistische staat.
Als jij je weigert neer te leggen bij de wil van een meerderheid van de bevolking omdat ze tegen jouw ideeën indruist, dan heb je niet het recht om anderen fascistoïde trekjes te verwijten.......... :evil:

Het Belgische volk moet enigszins een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Tegen het fascisme, maar ook tegen de platte emotionaliteit die dikwijls heerst in Vlaamse kringen.
Dergelijk bevoogdend, paternalistisch, elitaristisch discours doet mij over de nek gaan.
De wil van het volk moet op de eerste plaats komen. Niet de wil van een bende verplicht gekozen, elitair boven onze hoofden regerend, particratisch kliekje. De bestuurders moeten hun macht van het volk krijgen, en inbinden als ze door het volk teruggefloten worden.
Bestuurlijke macht wordt niet door een goddelijke instantie aan een zelfverklaarde elite verleend.
Wanneer je met dergelijke nonsens aan komt draven, dan kan je gans je BUB stoppen waar de zon nooit schijnt!
Trouwens, in hun (vernieuwde!) programma, kom ik nog niks tegen wat erop wijst dat ze het bindend referendum op volksinitiatief gunstig gezind zijn.

Royalist
15 maart 2003, 15:04
Wat een lulkoek!!!!!!!

Als het volk nu morgen "democratisch" zou beslissen dat alle vreemdelingen uitgemoord moeten worden, zou jij dat verhinderen als paternalisme verketteren?

Het is duidelijk dat de zogezegde belgicisten niets meer geven om hun o zo geliefde vaderland. :roll:

Supe®Staaf
15 maart 2003, 15:12
Als het volk nu morgen "democratisch" zou beslissen dat alle vreemdelingen uitgemoord moeten worden, zou jij dat verhinderen als paternalisme verketteren?
We hebben het over de wil van het volk in bestuurlijke aangelegenheden.
Gelieve dus geen van de pot gerukte voorbeelden aan te halen.
Wanneer een meerderheid van de Belgen werkelijk separatistisch het hun brijzel gronds wil besturen, dan moet dat maar.
Hoe jammer ik het ook zou vinden.
Die meerderheid zou dan ook naderhand ondervinden dat ze fameus in hun vel snijdt, maar als het volk het wil, en de democratische middelen zijn voorhanden, dan is er steeds een weg terug.


Het is duidelijk dat de zogezegde belgicisten niets meer geven om hun o zo geliefde vaderland. :roll:
Haal mij een zakdoek, of neen, direct een badlaken om vol te snotteren.

Ik behoef allerminst een zelfstandig Vlaanderen dat bestuurlijk een doorslagje is van het nog steeds ondemocratische-particratisch bestuurde België.
Maar ik ben evenmin gediend van een België tegen de wil van een meerderheid. Dat is pas fascisme.
De huidige particratie is reeds erg genoeg.
Door met neo-fascistische prietpraat aan te draven, schaad je de Belgische zaak meer dan je ze goeddoet.
Ik voel niet echt eerlijke bedoelingen van jouwentwege t.a.v. ons vrolijk België. Is er een BUB-mol in de zaal????

Bruno*
15 maart 2003, 15:18
Wanneer je met dergelijke nonsens aan komt draven, dan kan je gans je BUB stoppen waar de zon nooit schijnt!
Trouwens, in hun (vernieuwde!) programma, kom ik nog niks tegen wat erop wijst dat ze het bindend referendum op volksinitiatief gunstig gezind zijn.


Superstaaf, Royalist maakt geen deel uit van de BUB.

Supe®Staaf
15 maart 2003, 15:19
Superstaaf, Royalist maakt geen deel uit van de BUB.
Een mol aan het werk dus. :roll:

Royalist
15 maart 2003, 15:22
We hebben het over de wil van het volk in bestuurlijke aangelegenheden.
Gelieve dus geen van de pot gerukte voorbeelden aan te halen.


Het spijt me zeer, maar dit is to the point.

Maar om even in uw ondoordachte logica te blijven... Stel: de stad Antwerpen haalt 51% Vlaams Blok. Ze verklaart haar onafhankelijkheid, en we hebben dus een staat van fascisten. Daar kan ze rustig beginnen met het uitmoorden van vreemdelingen. Lijkt je dat beter, of zijn je paardenkleppen nog te groot?

Royalist
15 maart 2003, 15:26
Wanneer je met dergelijke nonsens aan komt draven, dan kan je gans je BUB stoppen waar de zon nooit schijnt!
Trouwens, in hun (vernieuwde!) programma, kom ik nog niks tegen wat erop wijst dat ze het bindend referendum op volksinitiatief gunstig gezind zijn.


Superstaaf, Royalist maakt geen deel uit van de BUB.

En daar ben ik blij om. De BUB zal uiteindelijk mijn stem wel krijgen, maar bij gebrek aan beter. Ze is echter een partij die zich draait en keert naar wat de anderen zeggen, en niet naar wat de meerderheid van de Belgen zegt.

Alles wat ik zeg, is volledig BUB (buiten dat de gemeenschappen ook afgeschaft moeten worden), maar ik kom er tenminste voor uit. Ik verwacht van de BUB evenveel intellectuele en politieke eerlijkheid.

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 15:26
Maar om even in uw ondoordachte logica te blijven... Stel: de stad Antwerpen haalt 51% Vlaams Blok. Ze verklaart haar onafhankelijkheid, en we hebben dus een staat van fascisten. Daar kan ze rustig beginnen met het uitmoorden van vreemdelingen. Lijkt je dat beter, of zijn je paardenkleppen nog te groot?

Wat is dat voor flauwekul. Het Vlaams Blok is geen Antwerpse onafhankelijkheidspartij, maar een Vlaamsnationalistische partij. En dat "uitmooorden van vreemdelingen" en "fascistenstaat" is er zo met de haren bijgesleurd.

Royalist
15 maart 2003, 15:32
Denk je nu echt dat ik nog nooit met een Vlaams Blokker een pint gedronken heb? Je moet ze dan eens bezig horen over hoe dat ze de vreemdelingen gaan aanpakken als ze de macht in handen krijgen.

En als ze veel pintjes gedronken hebben en in groep zijn, beginnen ze Duitse soldatenliedjes te zingen, zoals Die Fahne Hoch en Vorwarts.

Uiteraard weet u van niets?

Supe®Staaf
15 maart 2003, 15:42
We hebben het over de wil van het volk in bestuurlijke aangelegenheden.
Gelieve dus geen van de pot gerukte voorbeelden aan te halen.


Het spijt me zeer, maar dit is to the point.
Neen het was volledig naats de kwestie.
Ik roep de wil van het volk in inzake nestuurlijke aangelegenheden, en u begint te freewheelen over massamoorden.

Stel: de stad Antwerpen haalt 51% Vlaams Blok. Ze verklaart haar onafhankelijkheid, en we hebben dus een staat van fascisten. Daar kan ze rustig beginnen met het uitmoorden van vreemdelingen. Lijkt je dat beter, of zijn je paardenkleppen nog te groot?
Vreemdelingen deporteren is een programmapunt dat ik reeds in blokse blaadjes terugvond, maar uitmoorden....... :roll:
Weerom verwart u bestuur met zaken die er niks mee te maken hebben.
Genocide is geen bestuurlijke aangelegenheid.
Wanneer de Antwerpenaren zo lomp zijn om het blok aan een absolute meerderheid te helpen, dan moeten ze daar op bestuurlijk vlak de gevolgen van dragen.
Wanneer dit bestuur zich nadien echter te buiten gaat aan mis- en wandaden, dan grijpt de gerecht en politie in, zoals nu de huidige Antwerpse bestierders met hun fikken in de VISA-kassa betrapt werden..........

Hoe langer hoe meer denk ik dat jij enkel een psuedo-belgicist bent om als mol het goedbedoelde werk van de BUB'ers te destabiliseren en ondergraven.......................

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 15:44
Denk je nu echt dat ik nog nooit met een Vlaams Blokker een pint gedronken heb? Je moet ze dan eens bezig horen over hoe dat ze de vreemdelingen gaan aanpakken als ze de macht in handen krijgen.

Ondergetekende dienaar is sedert véééle jaren Vlaams Blokker en heb waarschijnlijk veel meer pinten met andere VB'ers gedronken dan u. Er zijn altijd mensen die wat overhit zijn, maar dat betekent niet dat dit ons standpunt is.

Royalist
15 maart 2003, 15:45
Nee, het is volledig to the point. En ik heb u dat ook verduidelijkt in mijn voorbeeld. Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil :roll:

Nello
15 maart 2003, 16:52
Denk je nu echt dat ik nog nooit met een Vlaams Blokker een pint gedronken heb? Je moet ze dan eens bezig horen over hoe dat ze de vreemdelingen gaan aanpakken als ze de macht in handen krijgen.

Ondergetekende dienaar is sedert véééle jaren Vlaams Blokker en heb waarschijnlijk veel meer pinten met andere VB'ers gedronken dan u. Er zijn altijd mensen die wat overhit zijn, maar dat betekent niet dat dit ons standpunt is.

Ik moet ook toegeven, er zijn zeer ernstige VB'ers, en ik denk dat Jan daar wel kan toe behoren.

Verder wil ik melden dat noch ik, noch andere leden van BUB enige relatie vertoont met Royalist.

Nello
15 maart 2003, 16:55
Wat een lulkoek!!!!!!!

Als het volk nu morgen "democratisch" zou beslissen dat alle vreemdelingen uitgemoord moeten worden, zou jij dat verhinderen als paternalisme verketteren?



Wat is dit voor bullshit, alsof één zinnig mens zelfs maar overweegt om alle vreemdelingen uit te moorden, zelfs Vlaams Blok vraagt dit niet :D

zorroaster
15 maart 2003, 19:13
En als ze veel pintjes gedronken hebben en in groep zijn, beginnen ze Duitse soldatenliedjes te zingen, zoals Die Fahne Hoch en Vorwarts.



"Die Fahne Hoch"? Bedoelt u niet het Horst Wessel-lied, waarvan uw term de beginzin is?
(Jaja, ik weet het, ik heb mezelf nu verraden als stiekeme nazi.. :lol: ) )

Nello
15 maart 2003, 20:20
En als ze veel pintjes gedronken hebben en in groep zijn, beginnen ze Duitse soldatenliedjes te zingen, zoals Die Fahne Hoch en Vorwarts.



"Die Fahne Hoch"? Bedoelt u niet het Horst Wessel-lied, waarvan uw term de beginzin is?
(Jaja, ik weet het, ik heb mezelf nu verraden als stiekeme nazi.. :lol: ) )

Ik ken de Vlaamse Leeuw, maakt dat van mij een VlaemSSch Nationalist?

zorroaster
16 maart 2003, 01:06
En als ze veel pintjes gedronken hebben en in groep zijn, beginnen ze Duitse soldatenliedjes te zingen, zoals Die Fahne Hoch en Vorwarts.



"Die Fahne Hoch"? Bedoelt u niet het Horst Wessel-lied, waarvan uw term de beginzin is?
(Jaja, ik weet het, ik heb mezelf nu verraden als stiekeme nazi.. :lol: ) )

Ik ken de Vlaamse Leeuw, maakt dat van mij een VlaemSSch Nationalist?

Helaas Nello, door het kennen van dit kwaadaardige lied ben je onvermijdelijk besmet met het zwart-gele virus der flamingitis. Al wat je nu te doen staat is een N-VA-lidkaart te kopen, het proces is helaas onomkeerbaar... :lol:

Royalist beweerde een tijdje terug dat alle Vlaams-nationalisten (spel het nu toch eens juist, de 19e eeuw is nu toch al even voorbij hoor) onverbiddelijke fascisten zijn die nazi-liederen aanheffen en kennen. Vandaar dus...

Bruno*
16 maart 2003, 02:05
Royalist beweerde een tijdje terug dat alle Vlaams-nationalisten (spel het nu toch eens juist, de 19e eeuw is nu toch al even voorbij hoor)

Vlaams-nationalisten in de 19e eeuw? Zozo.

Jan van den Berghe
16 maart 2003, 05:03
Vlaams-nationalisten in de 19e eeuw? Zozo.

Inderdaad. Ken uw geschiedenis.

zorroaster
16 maart 2003, 11:34
Royalist beweerde een tijdje terug dat alle Vlaams-nationalisten (spel het nu toch eens juist, de 19e eeuw is nu toch al even voorbij hoor)

Vlaams-nationalisten in de 19e eeuw? Zozo.

Tsja, dat je geen snars van geschiedenis kent weten we ook wel... :wink:

Bruno*
16 maart 2003, 12:17
Misschien kan u zo enkele van die Vlaams-nationalisten citeren?

Napoleon
16 maart 2003, 17:10
We hebben het over de wil van het volk in bestuurlijke aangelegenheden.
Gelieve dus geen van de pot gerukte voorbeelden aan te halen.


Het spijt me zeer, maar dit is to the point.

Maar om even in uw ondoordachte logica te blijven... Stel: de stad Antwerpen haalt 51% Vlaams Blok. Ze verklaart haar onafhankelijkheid, en we hebben dus een staat van fascisten. Daar kan ze rustig beginnen met het uitmoorden van vreemdelingen. Lijkt je dat beter, of zijn je paardenkleppen nog te groot?

U zou beter zelf de paardekleppen uitdoen .
U kan duidelijk niet het verschil maken tussen fictie en realiteit .
De realiteit vereist dat de "democratische" partijen alles zullen doen om het Blok te weerhouden van de macht (A) .
(B) Het is maar al te duidelijk dat U subjectief bent en geblinddoekt want het Blok zou nooit A'werpen onafhankelijk verklaren .
(C) U kunt duidelijk ook geen verschil maken tussen Facisme en het Blok...dit zegt al genoeg...DUIDELIJK geen realisme aanwezig .
(D) Nog ergere vorm van fantasie : Denkt U echt dat men zomaar mensen kan uitmoorden ? Waar was U tijdens de Kosovo-oorlog ?

Jan van den Berghe
16 maart 2003, 18:36
Misschien kan u zo enkele van die Vlaams-nationalisten citeren?

Laat ik uw geheugen dan maar opfrissen en beginnen met de grote nummer één die in alle geschiedenisboeken vermeld staat en al heel vlug de eretitel "vader van de Vlaamse Beweging" kreeg, nl. Jan Frans Willems.

Patriot!
16 maart 2003, 18:40
Denkt U echt dat men zomaar mensen kan uitmoorden ? Waar was U tijdens de Kosovo-oorlog ?

In China misschien? Of in een of ander door de VS gesteund dictatoriaal land waar mensen aan de lopende band worden uitgemoord en waar nooit een haan naar kraait?

Napoleon
16 maart 2003, 18:41
Denkt U echt dat men zomaar mensen kan uitmoorden ? Waar was U tijdens de Kosovo-oorlog ?

In China misschien? Of in een of ander door de VS gesteund dictatoriaal land waar mensen aan de lopende band worden uitgemoord en waar nooit een haan naar kraait?

U moet het niet aan mij vragen , ik weet allesinds niet waar u was .

Bruno*
16 maart 2003, 22:35
Willems stamt uit een kleinburgerlijk, arm gezin. Waneer zijn vader in 1807 ontslagen wordt vanwege zijn Fransonkundigheid, wordt Willems Vlaamsgezind. Hij studeert vanaf 1805 voor koster in Lier en komt er in contact met Georg Bergmann, die hem behoorlijk Nederlands, Frans en Duits leert en hem o.a. liefde voor de vrijheid en de moedertaal en een bekommernis om de eenheid der Nederlanden inprent.

In 1809 trekt Willems als klerk naar Antwerpen. Hij schrijft er poëzie en toneelstukken. In 1816 wordt hij klerk bij de ontvanger der registratie; in 1821 wordt hij zelf ontvanger. Door zijn huwelijk in 1818 wordt hij opgenomen in de kringen van de hogere burgerij. Met zijn gedicht Aen de Belgen -- Aux Belges (1818), waarin hij pleit voor het Nederlands als landstaal en verbondenheid tussen Noord en Zuid, raakt hij in het Noorden bekend in literaire en in regeringskringen (Willem I en zijn ministers).

Tussen 1815 en 1825 groeit rond Willems de kern van de V.B. Willems verliest geleidelijk zijn geloof in de verenigde Nederlanden en wordt een kamergeleerde. Van 1826 tot 1830 wijdt hij zich aan volkskunde. In 1831 wordt hij door de Belgische overheid weggepromoveerd naar Eeklo. In 1835 vestigt hij zich (gerehabiliteerd) als ontvanger der registratie te Gent. Hij wijdt zich aan de spellingskwestie en het Vlaamse toneel.

Hij wordt de "vader van de Vlaamse Beweging" genoemd, omdat hij geen prediker in de woestijn was. Willems’ optreden leidde de V.B. gedurende de hele 19de eeuw in ongevaarlijke culturele banen.

Jan van den Berghe
17 maart 2003, 17:55
Willems’ optreden leidde de V.B. gedurende de hele 19de eeuw in ongevaarlijke culturele banen.


De tekst is heel algemeen en doet op een aantal punten oneer aan een groot man als Jan Frans Willems.

Er wordt bijvoorbeeld gesteld dat Jan Frans Willems reeds voor de Belgische afscheuring niet meer in de verenigde Nederlanden geloofde. Dat klopt zeker niet, daar hij juist omwille van zijn uitgesproken orangistische opvattingen door de Belgische overheid van zijn functies werd ontheven. Wel is het zo dat hij ergens rond 1825 zijn opvattingen over de uit te stippelen taalpolitiek in de Nederlanden gaat herzien. Vroeger stelde hij immers dat het noodzakelijk was dat de Walen uiteindelijk ook vernederlandst zouden worden. Hij benadrukte immers dat de Walen tot dezelfde Nederlandse stam behoorden, maar dat door allerlei geschiedkundige omstandigheden deze loot haar Germaanse taalwortels heeft verloren. Daarom drong hij bijvoorbeeld bij de koning aan om de uitgevaardigde taalwetten nog te verstrengen en het Frans daarbij slechts als tijdelijk toegelaten taal in Wallonië te bepalen. Later heeft hij ingezien dat dit moeilijk te realiseren was en begon hij zich al vragen te stellen rond het probleem van de Franstalige gebieden.

Nooit heeft hij echter getwijfeld aan de volkskundige band van Vlamingen en Nederlanders. Zelfs toen hij door de Belgische overheid weer met een belangrijke functies wordt bekleed (ook omdat hij perfect tweetalig was), schrijft hij in 1841 in het gezaghebbend letterkundig tijdschrift dat hij bekleed dat "wij allen door de bloed- en taalband Nederlanders zijn, slechts door staatsaanhorigheid zijn er Belgen en Hollanders".

Jan Frans Willems heeft zich uiteindelijk wel neergelegd bij de Belgische staat, maar hij verwierp de verfransingspolitiek van de Belgische overheid. Door zijn belangrijke letterkundige activiteit alsook de vele oude schatten die hij uit de Vlaams-Nederlandse literatuur haalde en het eerst sedert de Franse tijd weer liet publiceren, legde hij belangrijke stappen in de culturele emancipatie van de Vlamingen. Zonder hem was er geen taalfierheid ontstaan - in het voorwoord van "Reinaart de Vos" schrijft Willems daarover meesterlijke zinnen - en dat betrachtte hij met die publicaties ook. Misschien waren het geen grote politieke daden wat de man deed, wel legde hij de basis van het groeiend zelfbewustzijn van de Vlamingen. En dat is altijd eerst een culturele zaak, dan pas komt de politieke en economische emancipatie. Wat op het eerste zich ongevaarlijk lijkt, is dat wel op lange termijn gebleken voor de Franse suprematie in dat land.

Ook daarom wordt Jan Frans Willems terecht de "Vader van de Vlaamse Beweging" genoemd.

http://users.pandora.be/louis.jacobs/imageBF2.JPG

Bruno*
31 maart 2003, 14:24
Vroeger stelde hij immers dat het noodzakelijk was dat de Walen uiteindelijk ook vernederlandst zouden worden. Hij benadrukte immers dat de Walen tot dezelfde Nederlandse stam behoorden, maar dat door allerlei geschiedkundige omstandigheden deze loot haar Germaanse taalwortels heeft verloren.

Bent u het daar mee eens?

Jan van den Berghe
1 april 2003, 21:17
Vroeger stelde hij immers dat het noodzakelijk was dat de Walen uiteindelijk ook vernederlandst zouden worden. Hij benadrukte immers dat de Walen tot dezelfde Nederlandse stam behoorden, maar dat door allerlei geschiedkundige omstandigheden deze loot haar Germaanse taalwortels heeft verloren.

Bent u het daar mee eens?

Wat wilt u met die vraagstelling bereiken? Beseft u nog steeds niet dat we niet langer in de 19e eeuw leven en dus de werkelijkheid niet meer benaderen naar de toenmalige maatstaven?

Flauwe reactie trouwens...