PDA

View Full Version : Rattachisten bereiden zich voor op verkiezingen


Zeno!
14 maart 2003, 22:58
Ils nous voient bien réunis �* la France

Mis en ligne le 14/03/2003
- - - - - - - - - - -

Candidats et programme du Rassemblement Wallonie/Bruxelles-France


C'est partout le 18 mai, côté francophone, que se présenteront les rattachistes - précisément, les «réunionistes» - �* la France que préside Paul-Henry Gendebien. Le RWF (Rassemblement Wallonie-France) prolongé du RBF (Rassemblement Bruxelles-France), qu'a rejoint François Perin, est né fin 1999. On y revendique aujourd'hui un millier de membres, quelque 2500 sympathisants, et une conjoncture porteuse. C'est vrai que «nous avons été confinés �* la discrétion», mais «nous sommes en train de débouler dans la société civile», assure Gendebien, l'ancien président de feu le Rassemblement wallon.

Lequel, ex-Thudinien, sera tête de liste hennuyère pour la Chambre, devant Guy Piérard, longtemps parlementaire PRL (3ème). À Liège, ce sera Marc Philippe, un cadre d'entreprise, devant l'essayiste Pierre-René Mélon, venu de la concurrence (amoindrie) de «France». Un autre Liégeois, l'avocat-écrivain René Swennen, conduira la liste du Sénat; et un autre homme de lettres, Marc Wilmet, académicien et professeur �* l'ULB, celle de la Chambre �* Bruxelles-Halle-Vilvorde. Pierre Bary (journaliste pensionné) en Brabant wallon, Jeannine Holsbecks �* Namur et Christine Bergmann dans le Luxembourg (avec le dramaturge Guy Denis �* la 1ère suppléance) complètent le tableau.

Le RWF-RBF va (re)dire aux francophones qu'ils doivent se préparer �* la fois �* la post-Belgique et �* «entrer dans un autre régime politique qui sera celui de la République française», foi de Gendebien. Programme monothématique, voire monomaniaque? «Toute une série de revendications découlent de notre thème central, se défend le président. Ainsi, nous voulons un avenir social et économique rassurant. Et une Wallonie quittant la coupe d'un régime clientéliste, particratique et népotique. Mais une fois réunis �* la France, bien sûr, chacun retournera �* la famille politique de son choix».

© La Libre Belgique 2003


Het RWF heeft dus al een meer dan behoorlijke aanhang gekregen, en dat onanks de media-boycot door de belgicistische Franstalige media!

Het RWF en de Parti France komen bijna nooit op de Waalse televisie (RTBF staat nog sterk onder de "hoede" :roll: van de Franstalige politici) en artikels over het rattachisme zijn eerder te vinden in Vlaamse dan in Waalse kranten...

(Dit artikel uit La Libre stond ergens ver weggestopt op de site...)

Maar hun aanhang groeit...

Royalist
14 maart 2003, 23:30
Dromen de Vlamingen nu al dat de Walen zich opeens niet meer Belg zouden voelen?

Die Gendebiens hebben al bijna twee eeuwen hetzelfde waanidee. Net als al die separatisten, en je ziet wat er uiteindelijk van komt: meeheulen met de eerste de beste die het land binnen valt.

Napoleon
15 maart 2003, 01:04
Dromen de Vlamingen nu al dat de Walen zich opeens niet meer Belg zouden voelen?

Die Gendebiens hebben al bijna twee eeuwen hetzelfde waanidee. Net als al die separatisten, en je ziet wat er uiteindelijk van komt: meeheulen met de eerste de beste die het land binnen valt.

Beste Belgicist ,

Het einde begint altijd met een lichte vorm van kortzichtigheid en seniliteit.
Ik vrees dat u voorbij dat stadium bent .
T' volgende stadium is er eentje van Ontkenning , waar u zich nu in bevindt .U heeft dit juist aangetonen met uw bovenvermelde reactie :)

Royalist
15 maart 2003, 01:09
Is dat een poging om grappig te zijn of zit je zonder argumenten. Vlaamsgezind zeker?

Napoleon
15 maart 2003, 01:15
Is dat een poging om grappig te zijn of zit je zonder argumenten. Vlaamsgezind zeker?
Sarcastisch ....Zullen zelfs de meest logische argumenten (anti-Belgisch) u dan overtuigen ? Ik betwijfel het .
Ik heb argumenten genoeg ...behalve heb ik het gevoel dat wanneer ik ze zou gebruiken u zich mogelijk aangerand zou voelen .

NBV
15 maart 2003, 01:18
Is dat een poging om grappig te zijn of zit je zonder argumenten. Vlaamsgezind zeker?

Laat hem even in de waan :wink:
Ja, Napoleon, je bent grappig.
Hoor ons eens lachen! Ha, ha, ha!
Ga nu maar fijn slapen.

Royalist
15 maart 2003, 01:21
Is dat een poging om grappig te zijn of zit je zonder argumenten. Vlaamsgezind zeker?
Sarcastisch ....Zullen zelfs de meest logische argumenten (anti-Belgisch) u dan overtuigen ? Ik betwijfel het .
Ik heb argumenten genoeg ...behalve heb ik het gevoel dat wanneer ik ze zou gebruiken u zich mogelijk aangerand zou voelen .

Er wordt wel eens gezegd dat mannen met hun penis denken, u bent hiervan dus duidelijk het levende bewijs :lol:

Napoleon
15 maart 2003, 01:27
Is dat een poging om grappig te zijn of zit je zonder argumenten. Vlaamsgezind zeker?
Sarcastisch ....Zullen zelfs de meest logische argumenten (anti-Belgisch) u dan overtuigen ? Ik betwijfel het .
Ik heb argumenten genoeg ...behalve heb ik het gevoel dat wanneer ik ze zou gebruiken u zich mogelijk aangerand zou voelen .

Er wordt wel eens gezegd dat mannen met hun penis denken, u bent hiervan dus duidelijk het levende bewijs :lol:

niveau :)

Royalist
15 maart 2003, 01:45
Wie is er begonnen denk je?

Napoleon
15 maart 2003, 01:51
Wie is er begonnen denk je?

Alles is begonnen met België .....gij dus :)

Royalist
15 maart 2003, 01:52
Is het weer laat aan het worden? Worden de kleine kindjes lastig en moeten ze het bedje in?

Napoleon
15 maart 2003, 01:53
Is het weer laat aan het worden? Worden de kleine kindjes lastig en moeten ze het bedje in?

Nope , ik doe trouwens de nacht door .
Kga nu wel de DVD's gaan zien van Band of Brothers ...

Royalist
15 maart 2003, 01:55
Excellente keuze!!! Als er maar nazi's afgeknald worden, is het educatief.

Tantist
15 maart 2003, 03:20
België is onstaan uit een rattachistische beweging, maar is verhinderd door o.a. Engeland, die Antwerpen ("het pistool gericht op het hart van Engeland") liever niet in Franse handen zag vallen.

Talleyrand reageerde scherp, en stelde een verdeling voor, waarbij een Brits protectoraat, de Vrijstaat Antwerpen, in de Engelse invloedssfeer zat en Pruisen ook een deel van de koek kreeg, net als Nederland en vooral Frankrijk. Uiteindelijk werd dit plan gekelderd, en vervormde de rattachisten tot belgicisten. Rogier, Lebeau etc etc ontdekten dat ze best wel meer konden poen scheppen in België dan in een paar departementjes van La France. Enkel Gendebien bleef trouw aan het rattachisme. Tot zelfs zijn nazaten zoveel generaties later.

Bruno*
15 maart 2003, 12:21
Ik snap niet dat iemand het rattachisme (een foute term trouwens, Wallonie is nooit als entiteit bij Frankrijk aangehecht geweest) kan toejuichen. De RWF wil Brussel én Wallonie bij Frankrijk. Dat betekent een serieuze verfransing, waartegen de 'verfransingen' nu in Brabant zullen lijken op een kleuterspelletje.
Lees overigens het uitstekende artikel erover na op:
www.belgischeunie.be

Tantist
15 maart 2003, 12:49
Ik snap niet dat iemand het rattachisme (een foute term trouwens, Wallonie is nooit als entiteit bij Frankrijk aangehecht geweest) kan toejuichen.

Ik snap het wel. Wallonië heeft in zijn bestaan 20 jaar lang deel uitgemaakt van Frankrijk, tijdens de Franse Revolutie. Vooral in het prinsbisdom Luik, dat nooit tot de Nederlanden behoorde voorheen, kreeg men het gevoel voor het eerst ergens bij te horen (althans het Franstalige deel, want in Loon was men niet zo happig als in Luik).

De Franstaligheid zette de deur open voor verdere adaptatie aan de Franse identiteit. Die overheerste effectief in 1830 in de Franstalige landsdelen, tenminste bij wie het allemaal iets kon schelen. Alle Franstalige revolutionairen waren rattachist: Rogier (nota bene zelf Fransman), Lebeau, Gendebien (uiteraard),... Voor zover er enige beroering was in de Nederlandstalige landsdelen, was dit vooral de Zuid-Nederlandse identiteit die overheerste (als er al een overname was van de Franse identiteit, bleef deze beperkt tot de taal, voor een totale assimilatie was 20 jaar te kort), maar dit was nog beperkter. Later zijn de Zuid-Nederlanders hierover goed afgestraft, en ontstond als reactie hierop de Vlaamse beweging.

Later zijn enigszins de modaliteiten verschoven naar het meer intrapolitieke spectrum. De rattachisten zijn geëvolueerd tot de Waalse identiteit. De Zuid-Nederlandse identiteit is verschoven naar de Vlaamse. En de Belgische? Die heeft enkel bij een groepje profiteurs opgang gemaakt, naarmate ze van het beleid konden profiteren. Paul Belien (de vent van Colen) heeft daar een interessant artikel over geschreven in Secessie (http://www.secessie.nu/pdf/9-3.pdf).


De RWF wil Brussel én Wallonie bij Frankrijk. Dat betekent een serieuze verfransing, waartegen de 'verfransingen' nu in Brabant zullen lijken op een kleuterspelletje.

Sinds wanneer zit jij in met de verfransing? Als ik mij niet vergis, verklaarde je nog niet zo lang geleden trouwens dat je in het verlies van het Nederlands gelooft en dit klakkeloos aanvaardt. Je verklaarde zelfs ronduit in de taalracistische Wat van Bismarck te geloven.

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 12:58
Wallonië heeft in zijn bestaan 20 jaar lang deel uitgemaakt van Frankrijk, tijdens de Franse Revolutie. Vooral in het prinsbisdom Luik, dat nooit tot de Nederlanden behoorde voorheen, kreeg men het gevoel voor het eerst ergens bij te horen (althans het Franstalige deel, want in Loon was men niet zo happig als in Luik).

En daardoor wordt 14 juli in de stad Luik nog altijd uitbundig gevierd, zelfs uitbundiger dan de Belgische feestdag.

En niet alleen Luik is uitgesproken Fransgezind, ook de Gaumais, het zuidwestelijkste deel van de provincie Luxemburg kijkt liever Frankrijkwaarts.

Of het geopolitiek gezien aan te raden dat Frankrijk tot aan onze achterdeur uitstrekt is echter nog maar de vraag. Liever zag ik een onafhankelijke Waalse staat.

Tantist
15 maart 2003, 13:11
En dat is best wel mogelijk. Als we nu al zouden beginnen met een aparte loonnorm, dan zijn we al halfweg in de recuperatie van de Waalse economie. Vlaanderen heeft alleen maar baat bij een sterk Wallonië.

Jan van den Berghe
15 maart 2003, 14:28
Vlaanderen heeft alleen maar baat bij een sterk Wallonië.

Inderdaad. Daarom juich ik de plannen van de rattachisten niet toe. Beter een onafhankelijk Wallonië aan onze achterdeur dan de Franse molog.

Tantist
15 maart 2003, 14:31
Wallonië zou als eerste zich beklagen dat het in de Franse val zit. Let op mijn woorden.

Bruno*
15 maart 2003, 15:20
Vergeet het. Vlaanderen, ja.

Royalist
15 maart 2003, 16:02
Vergeet het. Vlaanderen, ja.

U stelt dat Wallonië zich dus gelukkig zou voelen in Frankrijk? Dat zo ver de Belgische houding van de BUB. :evil:

NBV
15 maart 2003, 17:19
Wallonië zou als eerste zich beklagen dat het in de Franse val zit. Let op mijn woorden.

En Vlaanderen ook. En Brussel.

Verhinder het dan! En stop met het verzwakkende separatisme!
Je denkt toch niet dat we Brussel en de Rand op deze mannier kunnen houden?!

zorroaster
16 maart 2003, 01:11
Wallonië zou als eerste zich beklagen dat het in de Franse val zit. Let op mijn woorden.

En Vlaanderen ook. En Brussel.

Verhinder het dan! En stop met het verzwakkende separatisme!
Je denkt toch niet dat we Brussel en de Rand op deze mannier kunnen houden?!

En weer zit hij "Lebensraum"-theorieën te verkondigen over binnendringende culturen die gestopt moeten worden...
Wie ben jij dan eigenlijk, mannetje, om anderen dan fascisten te noemen en met Hitler te vergelijken?

Bruno*
16 maart 2003, 02:04
En weer zit hij "Lebensraum"-theorieën te verkondigen over binnendringende culturen die gestopt moeten worden...


Beste,
een ongelukkige interventie, nietwaar? Als culturen niet gestopt moeten worden, dan kan de fameuze verfransing van Vlaams-Brabant u allicht ook niet schelen?

Zeno!
16 maart 2003, 09:51
Vlaanderen heeft alleen maar baat bij een sterk Wallonië.

Inderdaad. Daarom juich ik de plannen van de rattachisten niet toe. Beter een onafhankelijk Wallonië aan onze achterdeur dan de Franse molog.

Ik ben ook eerder voor een Waalse staat dan voor het rattachisme, maar we moeten eerlijk zijn: het rattachisme is zowat de énige stroming in Wallonie die niet meer Belgisch denkt. En daarom alléén al, verdienen zij meer aandacht. Het is als het ware een middel om de Walen te laten inzien dat ze dringend moeten gaan nadenken over een "après-Belgique". En uiteindelijk zullen ze wel niet kiezen voor het rattachisme, maar voor een Waalse staat.

Er bestaat trouwens een leuke site van een Waal (Stéphane Dohet) die vóór een Waalse staat en tégen het rattachisme is:
http://www.geocities.com/CapitolHill/7128/index2.htm

http://www.geocities.com/CapitolHill/7128/frwal2.gif

zorroaster
16 maart 2003, 11:25
En weer zit hij "Lebensraum"-theorieën te verkondigen over binnendringende culturen die gestopt moeten worden...


Beste,
een ongelukkige interventie, nietwaar? Als culturen niet gestopt moeten worden, dan kan de fameuze verfransing van Vlaams-Brabant u allicht ook niet schelen?

NBV vindt een "Belgische cultuur" uit en een "Belgisch" territorium", dat hij met hand en tand wenst te expanderen, waarbij hij een terminologie niet schuwt (heroveren, annexeren, binnendringen...) waarbij je zou denken dat Wilhelm II nog leefde. Hij denkt nog in een 19e-eeuwse staatsnationalistische termen (territoriale driften dus), dus niet te vergelijken met de bescherming van de eigen taal in de 21e eeuw, zoals de kwestie Vlaams-Brabant.

Dan stel ik hem de vraag wie hij wel meent te zijn om anderen (VlaemSSch-nationalisten... :roll: ) fascisme te verwijten?

Bruno*
16 maart 2003, 12:24
dus niet te vergelijken met de bescherming van de eigen taal in de 21e eeuw, zoals de kwestie Vlaams-Brabant.

En hoe dacht u die eigen taal te beschermen?

Zeno!
16 maart 2003, 12:44
dus niet te vergelijken met de bescherming van de eigen taal in de 21e eeuw, zoals de kwestie Vlaams-Brabant.

En hoe dacht u die eigen taal te beschermen?

- Eéntaligheid van de lokale administratie
- Onmiddellijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde
- Onmiddellijke afschaffing van de faciliteiten

Maar dit alles wordt door de Belgische constructie geblokkeerd!
M.A.W.: Belgie werkt de verfransing van Vlaanderen in de hand!

Bruno*
16 maart 2003, 12:49
- Eéntaligheid van de lokale administratie
- Onmiddellijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde
- Onmiddellijke afschaffing van de faciliteiten

1) Die is reeds grondwettelijk geregeld
2) Waarom? Waarom niet één Brabantse kieskring?
3) Dat is toch niet realistisch. Je zou beter het talenonderwijs in Wallonie opkrikken en op lange termijn werken.

Zeno!
16 maart 2003, 13:05
2) Waarom? Waarom niet één Brabantse kieskring?
3) Dat is toch niet realistisch. Je zou beter het talenonderwijs in Wallonie opkrikken en op lange termijn werken.

Waarbij u nogmaals bewijst dat de verdedigers van Belgie de verfransing van Vlaams-Brabant niet wensen te stoppen. Danku wel.

Bruno*
16 maart 2003, 14:05
Lees misschien puntje 2 nog eens aandachtig.

Patriot!
16 maart 2003, 14:41
:lol: :lol: :lol:

Zeno!
16 maart 2003, 15:05
Lees misschien puntje 2 nog eens aandachtig.

Met één Brabantse kieskring kunnen de Franstaligen die in de Vlaamse rand wonen blijven stemmen op Franstalige partijen (en zelfs op anti-Vlaamse partijen zoals het FDF).

Dit kan gewoon niet.

Patriot!
16 maart 2003, 15:09
En waarom mag dat niet? Is dat niet democratisch?

Dan kunnen die Franstaligen ook op het Blok stemmen, die geeft toch al brochures uit in het Frans :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Voor alle duidelijkheid: voor mij zijn Blok, N-VA, FDF,... allemaal een pot nat, maar dat betekent nog niet dat ik mensen ga verhinderen om erop te stemmen!

Bruno*
16 maart 2003, 15:13
Met één Brabantse kieskring kunnen de Franstaligen die in de Vlaamse rand wonen blijven stemmen op Franstalige partijen (en zelfs op anti-Vlaamse partijen zoals het FDF).


Mensen stemmen op wie ze WILLEN. Bovendien: het FDF haalde amper nog stemmen in tegenstelling tot het Vlaams Blok, dat Franstaligenhatend is.

C uit W
16 maart 2003, 15:14
Voor alle duidelijkheid: voor mij zijn Blok, N-VA, FDF,... allemaal een pot nat
1 pot nat misschien wel, maar ze halen tenminste stemmen, dat kan jij niet zggen he.

Bruno*
16 maart 2003, 15:15
Wij hebben nog niet geparticipeerd aan de verkiezingen. Dan kan u ons moeilijk beoordelen, niet? Blij dat u toegeeft dat NVA=VB=FDF. Ga het aan uw broeders vertellen :twisted:

Napoleon
16 maart 2003, 17:20
Excellente keuze!!! Als er maar nazi's afgeknald worden, is het educatief.

Daar is niets educatiefs aan . Enkel historisch ...behalve enkele dingen .
Het bewijs dat Flaminganten geen nazi's zijn heeft U juist zelf geleverd , IK DANK U IN DE NAAM VAN V L A A N D E R E N :)

Napoleon
16 maart 2003, 17:22
Met één Brabantse kieskring kunnen de Franstaligen die in de Vlaamse rand wonen blijven stemmen op Franstalige partijen (en zelfs op anti-Vlaamse partijen zoals het FDF).


Mensen stemmen op wie ze WILLEN. Bovendien: het FDF haalde amper nog stemmen in tegenstelling tot het Vlaams Blok, dat Franstaligenhatend is.

En de FDF is de enige Vlaming hatende partij ...
in de woorden van Di Rupo : N O N !

C uit W
16 maart 2003, 17:23
Wij hebben nog niet geparticipeerd aan de verkiezingen. Dan kan u ons moeilijk beoordelen, niet? Blij dat u toegeeft dat NVA=VB=FDF. Ga het aan uw broeders vertellen :twisted:
1) gelijkaardige partijen wel, maar ja, we zullen zien na de verkiezingen :lol:
2) misschien, in de trant van misschien heb jij gelijk ( :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dat is nog noooooooooooooit gebeurt, dus... :roll: )
3) Broeders? Ken ik niet, ik weet wel dat onze koninklijke familie (belastingsgeld)geld zend naar katholieke sekten, daar zitten er broeders.

Napoleon
16 maart 2003, 17:23
Wij hebben nog niet geparticipeerd aan de verkiezingen. Dan kan u ons moeilijk beoordelen, niet? Blij dat u toegeeft dat NVA=VB=FDF. Ga het aan uw broeders vertellen :twisted:

En uw wapenbroeders de BEB is geen Belgisch-gezinde partij die toevallig gelinkt is met de BUB .
U heeft niet geparticipeerd maar de BEB wel :) .

Bruno*
16 maart 2003, 17:33
En de FDF is de enige Vlaming hatende partij ...


Misschien kan u dat aan de lezer verduidelijken door een citaatje?

Napoleon
16 maart 2003, 17:50
En de FDF is de enige Vlaming hatende partij ...


Misschien kan u dat aan de lezer verduidelijken door een citaatje?


Verduidelijken omdat U het niet snapt ?
Ik een Belgisch-gezinde persoon helpen ?
Herlees een het volgende boekje : De Politieke geschiedenis van België .
Auteur = ondermeer mv. Els Witte .

Bruno*
16 maart 2003, 17:52
Ik vroeg een citaat.

Napoleon
16 maart 2003, 18:01
Ik vroeg een citaat.

Raar want ik citeerde niemand...bent U misschien al vergeten dat de de partij van Di Rupo zeer anti-Vlaams is.
Trouwens citaten geven is zo cliché ....zo passé .
Als zij iets van doen hebben dan zijn de Vlamingen schatten en wanneer men iets degelijks in de plaats vraagt dan zijn we facisten .

Bruno*
16 maart 2003, 18:04
Raar want ik citeerde niemand...bent U misschien al vergeten dat de de partij van Di Rupo zeer anti-Vlaams is.


U gebruikt dus een citaat ("non") van Elio di Rupo, een PS-voorman om te bewijzen dat de FDF, die in de MR ingekapseld is Vlamingenhaters zijn. Interessante tactiek.

Napoleon
16 maart 2003, 18:05
Raar want ik citeerde niemand...bent U misschien al vergeten dat de de partij van Di Rupo zeer anti-Vlaams is.


U gebruikt dus een citaat ("non") van Elio di Rupo, een PS-voorman om te bewijzen dat de FDF, die in de MR ingekapseld is Vlamingenhaters zijn. Interessante tactiek.

U bent enkel degene die impliceert dat ik het Citaat van Di Rupo gebruikt heb om dit te bewijzen .
Het was ook niet de bedoeling dat aan te brengen als bewijs .

Bruno*
16 maart 2003, 18:08
Wat is dan wél uw bewijs?

Napoleon
16 maart 2003, 18:18
Wat is dan wél uw bewijs?

Ik hoef niets te bewijzen.
Als ik het moet bewijzen dan bent u de laatste 15 jaar toch wel heel ver buiten ons zonnestelsel geweest .

Bruno*
16 maart 2003, 18:20
Met andere woorden: u hebt geen been om op te staan buiten wat rond-de-pot-gedraai.

Napoleon
16 maart 2003, 18:28
Met andere woorden: u hebt geen been om op te staan buiten wat rond-de-pot-gedraai.

Ik sta niet op 1 been , ik sta op beide benen .

Zeno!
16 maart 2003, 18:35
On-topic: Net gelezen (op VRT-teletekst) dat de zoon van André Cools (Marcel Cools) is overgestapt naar het Rassemblement Wallonie-France...

Napoleon
16 maart 2003, 18:36
On-topic: Net gelezen (op VRT-teletekst) dat de zoon van André Cools (Marcel Cools) is overgestapt naar het Rassemblement Wallonie-France...

Kem ni liever .

Hans1
16 maart 2003, 18:45
Is het dat wat de flaminganten willen? Frankrijk in Brussel en Brabant?

A wel, merci. Zeno is een onvervalste franskiljon, als je het mij vraagt. Bevriend met Happart en Maingain, misschien? Alleszins goed op de hoogte van wat 0,1% rattachisten uitspoken ! :wink: Tss, Tss

Bruno*
16 maart 2003, 22:25
:wink:

zorroaster
16 maart 2003, 23:06
Raar want ik citeerde niemand...bent U misschien al vergeten dat de de partij van Di Rupo zeer anti-Vlaams is.


U gebruikt dus een citaat ("non") van Elio di Rupo, een PS-voorman om te bewijzen dat de FDF, die in de MR ingekapseld is Vlamingenhaters zijn. Interessante tactiek.

Di Rupo in "de Standaard":

"De Vlamingen zullen nog wel eens zien wat er gebeurt, als Wallonië en Brussel morgen besluiten géén Vlaamse producten meer te kopen!" (als antwoord op een vraag over Vlaamse autonomie).

Di Rupo geeft duidelijk aan dat hij niet bang is de grove middelen in te zetten om de Vlamingen te treffen wanneer die dingen zouden gaan doen die hem niet bevallen. Zoiets noemt men ook wel een "gijzeling", wat niet van een grote liefde getuigt voor de medelanders...

Als wij morgen eens onmiddellijk alle transfers naar Wallonië stopzetten als er niet gepraat wordt over een verdere staatshervorming, wat gaat er dan gebeuren? Denkt Di Rupo dat hij de enige is die kan dreigen? :twisted:

alpina
16 maart 2003, 23:21
Raar want ik citeerde niemand...bent U misschien al vergeten dat de de partij van Di Rupo zeer anti-Vlaams is.


U gebruikt dus een citaat ("non") van Elio di Rupo, een PS-voorman om te bewijzen dat de FDF, die in de MR ingekapseld is Vlamingenhaters zijn. Interessante tactiek.

Di Rupo in "de Standaard":

"De Vlamingen zullen nog wel eens zien wat er gebeurt, als Wallonië en Brussel morgen besluiten géén Vlaamse producten meer te kopen!" (als antwoord op een vraag over Vlaamse autonomie).

Di Rupo geeft duidelijk aan dat hij niet bang is de grove middelen in te zetten om de Vlamingen te treffen wanneer die dingen zouden gaan doen die hem niet bevallen. Zoiets noemt men ook wel een "gijzeling", wat niet van een grote liefde getuigt voor de medelanders...

Als wij morgen eens onmiddellijk alle transfers naar Wallonië stopzetten als er niet gepraat wordt over een verdere staatshervorming, wat gaat er dan gebeuren? Denkt Di Rupo dat hij de enige is die kan dreigen? :twisted:

Onbegrijpelijk vind ik de arrogantie van Di Rupo, heel zijn PS-bastion wordt onderhouden door Vlaams belastinggeld en dan nog doet hij zo arrogant. Ik ben benieuwd wat hij zou zeggen moesten de transfers morgen naar een derdewereldland gaan i.p.v naar Wallonie, hij doet toch maar alsof men ze daar niet nodig heeft! :twisted:

Zeno!
16 maart 2003, 23:26
Is het dat wat de flaminganten willen? Frankrijk in Brussel en Brabant?

A wel, merci. Zeno is een onvervalste franskiljon, als je het mij vraagt. Bevriend met Happart en Maingain, misschien? Alleszins goed op de hoogte van wat 0,1% rattachisten uitspoken ! :wink: Tss, Tss

Je zou beter de hele discussie eens lezen...

Ik ben geen voorstander van het rattachisme, maar het rattachisme is zowat de énige stroming in Franstalig Belgie die niet meer Belgisch denkt. Zij doen de Walen inzien dat ze dringend moeten gaan nadenken over een après-Belgique. En d�*�*rom alleen al, verdient het rattachisme meer aandacht.

Ik denk trouwens niet dat de Walen effectief voor het rattachisme zullen kiezen bij het uiteenvallen van Belgie. Eerder voor een onafhankelijk Wallonie.

Bruno*
17 maart 2003, 18:42
Als je goed je laatste zin leest, toont het aan dat een bepaald deel van de Nederlandstalige politici het zuiden des lands voor een fait accompli willen stellen.

Knuppel
17 maart 2003, 19:57
Als je goed je laatste zin leest, toont het aan dat een bepaald deel van de Nederlandstalige politici het zuiden des lands voor een fait accompli willen stellen.

Zoals de BUB en Di Rupo dat doen met slechts één woord: NON :!: :idea:

Tantist
5 april 2003, 02:51
Als je goed je laatste zin leest, toont het aan dat een bepaald deel van de Nederlandstalige politici het zuiden des lands voor een fait accompli willen stellen.

Zoals de BUB en Di Rupo dat doen met slechts één woord: NON :!: :idea:

Tot voor kort, rechtstreeks gelinkt vanaf de PS-site, te lezen in een profiel van een BUB'er...