PDA

View Full Version : Roemenië en Bulgarije in 2007 bij EU??????


Dutchie_153
5 november 2004, 19:10
De Europese Commissie vindt dat Bulgarije en Roemenië in 2007 kunnen toetreden tot de Europese Unie. Voorwaarde is dat de twee landen hun hervormingen doorvoeren.
©RTLNieuws.nl

Roemenië en Bulgarije zijn 2 landen met een zeer grote economische achterstand, en erg veel criminaliteit hebben.
Ik zie over 2,5 jaar liever geen Roemeense maffia op de hoek van de straat.
Bovendien vind ik dat de EU het moeilijker moet maken voor landen om toe te treden, want we zijn echter geen ''hoe meer zielen, hoe meer vreugd'' unie

Vlaamse Leeuw
5 november 2004, 21:10
Roemenië en Bulgarije zijn 2 landen met een zeer grote economische achterstand, en erg veel criminaliteit hebben.
Dit kan kloppen. Misschien dat we Roemenië en Bulgarije nog een aantal jaren - bijvoorbeeld tot 2010 - de tijd moeten geven om zelf initiatieven te nemen om de economie terug aan te zwengelen en de criminaliteit te bestrijden.


Ik zie over 2,5 jaar liever geen Roemeense maffia op de hoek van de straat.
De Roemeense maffia of eendert wlke maffia laat zich huis niet tegenhouden door EU-grenzen.


Bovendien vind ik dat de EU het moeilijker moet maken voor landen om toe te treden, want we zijn echter geen ''hoe meer zielen, hoe meer vreugd'' unie
Akkoord.

Pieterjan
6 november 2004, 13:13
Al es gehoord van de Nederlandse maffia? Indien je uit Apeldoorn komt dan zou je toch moeten weten dat ook vele Nederlanders grote criminelen zijn, soms meedogenlozer dan die Roemeense gozers. Klaas Bruinsma en de bende, Big Willem en de gang,...

KAA Gent
6 november 2004, 13:57
De Europese Commissie vindt dat Bulgarije en Roemenië in 2007 kunnen toetreden tot de Europese Unie. Voorwaarde is dat de twee landen hun hervormingen doorvoeren.
©RTLNieuws.nl

Roemenië en Bulgarije zijn 2 landen met een zeer grote economische achterstand, en erg veel criminaliteit hebben.
Ik zie over 2,5 jaar liever geen Roemeense maffia op de hoek van de straat.
Bovendien vind ik dat de EU het moeilijker moet maken voor landen om toe te treden, want we zijn echter geen ''hoe meer zielen, hoe meer vreugd'' unie

Kgeef je deels gelijk.
Benvoor hun toetreding maar alles opzijn tijd.
RoemenIë en Hongarije zijn nog altijd bijzonder corrupte landen.
Voglens mij was het een vergissing om hen al een datum te geven waarop ze zouden kunnen toetreden.
Ze hadden zich eerst eens moeten bewijzen. Niet alles moet hen zomaar in de schoot geworpen worden.

sinan123
6 november 2004, 15:03
Waarom is 80% van de mensen hier tegen de toetreding van Turkije en heel veel mensen voor de toetrding van Roemenië/Bulgarije

Veel mensen zeggen dat het geen zin heeft te investeren in ''de bodemloze economie'' van Turkije. Maar de Roemeense/ Bulgaarse economie is veel bodemlozer.

Turkije heeft een flinke economische achterstand op de Europese lidstaten. Het Turkse bnp bedraagt 30 procent van het EU-gemiddelde. Het Turkse inkomen bedroeg in 2003 per hoofd 62 procent van dat van Polen en ten opzichte van de 15 oude EU-lidstaten bedroeg het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking zelfs maar 12 procent.

Wel doet Turkije het economisch beter dat twee andere kandidaten voor de EU die in 2007 zullen toetreden, Bulgarije en Roemenië. Zo was het Turkse inkomen per hoofd van de bevolking 29 procent hoger dan in Roemenië en 32 procent hoger dan in Bulgarije.

Dus ik neem aan dat er maar een paar redenen overblijven:
Islam
Turkije is groter