PDA

View Full Version : June. Automatisch overstappen naar de goedkoopste energieleverancier.


BigF
28 juni 2017, 18:40
June (https://june.energy/nl) dus.

In't kort: je energieverbruik (gas en/of electriciteit) wordt door cameraatjes op je meters opgevolgd en doorgestuurd via een apart kastje naar June. Die volgen je verbruik op en schakelen automatisch over naar de goedkoopste leverancier op dat moment. En dat zo vaak als nodig (mits in acht name van de maand opzegtermijn ofzo bij de leveranciers). June regelt alle papieren rompslomp zodat je zelf in je bed kan blijven liggen.

Kost: 5 euro per maand met de garantie dat je het eerste jaar die 5 euro er minstens uithaalt of je krijgt het verschil terugbetaald.

Heb nog maar enkele minuten op de website rondgedoold en ben dus geen expert maar mij lijkt dat geen slechte formule.

Wat jullie? Gedachten? Ervaringen? Tips? Huidziektes?

P.s. Ik ben niet de FAQ-sectie van June. Ik weet ook niet meer dan wat ik op hun website lees en die is voor jullie ook bereikbaar.

Eduard Khil
28 juni 2017, 18:42
we gaan ons moeten haasten, het is bijna al july

The Paulus Experience
28 juni 2017, 18:49
we gaan ons moeten haasten, het is bijna al july

Lol

kelt
30 juni 2017, 17:47
Als dat zo voortgaat eindigen we allemaal weer bij 1 energieleverancier.De rest zal al lang de handdoek gegooid hebben.

Waar die camera's dan naar gaan kijken?


Het is nu even wachten op een firma die aanbiedt haar klanten iedere.....euhm....2de maand vanzelf van leverancier te veranderen zodat ze allemaal (in willekeurig volgorde !!!!!!!) het rijtje passeren....

Zal even "goedkoop" zijn. :-)

BigF
1 juli 2017, 14:19
Als dat zo voortgaat eindigen we allemaal weer bij 1 energieleverancier.De rest zal al lang de handdoek gegooid hebben.
Dus concurrentie zorgt voor het ontstaan van een monopolie?
?

Waar die camera's dan naar gaan kijken?
Naar je meterstanden, tiens.

kelt
1 juli 2017, 17:44
Dus concurrentie zorgt voor het ontstaan van een monopolie?
?


Naar je meterstanden, tiens.

Concurrentie kan niet blijven bestaan als de deelnemers geen winstje gegund wordt door hun klanten. De aanbieders zitten daar NIET voor onze schone oogjes (hoewel hun websites soms anders doen vermoeden) :-)

orfeus5412
1 juli 2017, 18:00
Net gelezen op de webstek van "June":
June geeft tijdens het abonnement digitale meters in bruikleen. Je betaalt enkel een huurwaarborg van € 80 voor 1 meter en 40€ voor elke bijkomende meter (exclusief €9 verzend- en transactiekosten).
Bestaande meter(s) uitbreken dan??
Addertje in 't gras ??

BigF
2 juli 2017, 12:35
Net gelezen op de webstek van "June":

Bestaande meter(s) uitbreken dan??
Addertje in 't gras ??

Dat had ik ook al gelezen maar ook hier geen idee wat ze daarmee bedoelen.
Als je een digitale meter krijgt lijkt het me straf dat je daar nog een cameraatje op moet kleven om de meterstand af te lezen.

En verder lees ik er op de website ook niets over.
Soit, degenen die echt geinteresseerd zijn zullen met een mailtje naar de klantendienst wel geinformeerd worden zeker?

BigF
2 juli 2017, 12:43
Concurrentie kan niet blijven bestaan als de deelnemers geen winstje gegund wordt door hun klanten. De aanbieders zitten daar NIET voor onze schone oogjes (hoewel hun websites soms anders doen vermoeden) :-)
Waar slaat dit op?
Als je overschakelt naar een andere aanbieder ga je toch akkoord met zijn prijs?
De prijs die die aanbieder zelf heeft vastgelegd. Als-ie daar geen winst mee maakt ligt dat vooral aan de aanbieder zelf.

Volgens jou blijven we dus best klant bij de duurste aanbieder (of gaan we toch zeker niet naar de goedkoopste) want dat knabbelt aan de winst van de aanbieder?

Als je jou theorie volgt (niet de goedkoopste zoeken want dat is slecht voor de concurrentie) wordt het wel een heel dubbel verhaal. Want waarom zou je het erg vinden dat de concurrentie verdwijnt als je toch niet geinteresseerd bent in het goedkoopste tarief?
Kortom: je wil zorgen dat er concurrentie blijft bestaan maar je wil geen gebruik maken van die concurrentie...

kelt
2 juli 2017, 14:13
Waar slaat dit op?
Als je overschakelt naar een andere aanbieder ga je toch akkoord met zijn prijs?
De prijs die die aanbieder zelf heeft vastgelegd. Als-ie daar geen winst mee maakt ligt dat vooral aan de aanbieder zelf.

Volgens jou blijven we dus best klant bij de duurste aanbieder (of gaan we toch zeker niet naar de goedkoopste) want dat knabbelt aan de winst van de aanbieder?

Als je jou theorie volgt (niet de goedkoopste zoeken want dat is slecht voor de concurrentie) wordt het wel een heel dubbel verhaal. Want waarom zou je het erg vinden dat de concurrentie verdwijnt als je toch niet geinteresseerd bent in het goedkoopste tarief?
Kortom: je wil zorgen dat er concurrentie blijft bestaan maar je wil geen gebruik maken van die concurrentie...

euh.....U maakt wel heel erg veel op uit mijn ,eerder bescheiden,opmerking? :oops:

BigF
3 juli 2017, 10:57
euh.....U maakt wel heel erg veel op uit mijn ,eerder bescheiden,opmerking? :oops:

Ja, inderdaad.
Omdat dat allemaal op te maken is uit uw bescheiden opmerking.
Het houdt gewoon geen steek.