PDA

View Full Version : Termont doet open aanval op N-VA en Open VLD


Universalia
12 oktober 2018, 10:36
Termont doet open aanval op N-VA en Open VLD (https://a.msn.com/r/2/BBOgC7r?m=nl-be&referrerID=InAppShare)

Daniël Termont (sp.a) sluit z'n volle twee periodes als burgemeester af. Maar dat doet hij op een opmerkelijke manier: hij haalt in een felle brief uit naar 'rechts'. De brief is niet mis te verstaan: het is een regelrechte aanval op N-VA, maar ook op Open Vld, van coalitiepartner Mathias De Clercq.

Misschien ook maar eens tot op het bot doorlichten die Termont voor zijn pensioentje?

Zijn 'aanvallen' klinken zo een beetje als:

"Ik zal mij voor de verkiezingen nog eens laten horen, de boel even overhoop zetten?" :-o

Hypochonder
12 oktober 2018, 10:40
Vraag is natuurlijk wat de Gentenaar het best zal onthouden: dit of de schandaalsfeer die de laatste jaren onophoudelijk rond Termont en zijn Gentse coalitie heeft gehangen.

Elio di Supo
12 oktober 2018, 10:48
De Gentenaar zal Termont altijd erkentelijk blijven voor zijn verwezenlijkingen als schepen voor feestelijke aangelegenheden.

Vrijheideerst
12 oktober 2018, 11:14
De Gentenaar zal Termont altijd erkentelijk blijven voor zijn verwezenlijkingen als schepen voor feestelijke aangelegenheden.

Ja en voor zijn goede eerste zes jaar.

Toen besloot hij de groenen erbij te nemen en werd het rampzalig.

Anselmo
12 oktober 2018, 11:19
De Gentenaar zal Termont altijd erkentelijk blijven voor zijn verwezenlijkingen als schepen voor feestelijke aangelegenheden.

Ik ben ervan overtuigd dat hij zijn laatste "verwikkelingen" niet als een "feest" heeft ervaren.

Vette Pois(s)on
12 oktober 2018, 12:31
valiezenman zijn valies is gepakt

vlijmscherp
12 oktober 2018, 12:35
Hij mag toch nog zijn mening uiten, veronderstel ik?

Ik hoor sommigen in Antwerpen bv zeggen dat de coalitiebesprekingen voor de gemeenteraad invloed kunnen hebben voor de federale of Vlaamse regering. Dat lijkt me ook een mening die men mag uiten.

robert t
12 oktober 2018, 16:23
Hij mag toch nog zijn mening uiten, veronderstel ik?

Ik hoor sommigen in Antwerpen bv zeggen dat de coalitiebesprekingen voor de gemeenteraad invloed kunnen hebben voor de federale of Vlaamse regering. Dat lijkt me ook een mening die men mag uiten.Uiteraard mag Termont zijn mening uiten. Maar alleen op voorwaarde dat hij de waarheid niet te veel geweld aan doegt. Het begon al met zijn uitspraak dat hij ging verhuizen als de N-VA aan de macht kwam. Niet dus.

Sindsdien zijn de uitvallen naar vooral de N-VA niet meer gestopt. Nu het verkiezingen zijn neemt hij ook Mathias De Clercq op de korrel. Een unitarist zoals zijn grootvader, niet mijn vriend. Ik hoop dat hij burgemeester wordt aangezien hij dan ook de N-VA én de tsjeven nodig heeft om aan een meerderheid te geraken.

vlijmscherp
12 oktober 2018, 16:24
Uiteraard mag Termont zijn mening uiten. Maar alleen op voorwaarde dat hij de waarheid niet te veel geweld aan doegt. Het begon al met zijn uitspraak dat hij ging verhuizen als de N-VA aan de macht kwam. Niet dus.

Sindsdien zijn de uitvallen naar vooral de N-VA niet meer gestopt. Nu het verkiezingen zijn neemt hij ook Mathias De Clercq op de korrel. Een unitarist zoals zijn grootvader, niet mijn vriend. Ik hoop dat hij burgemeester wordt aangezien hij dan ook de N-VA én de tsjeven nodig heeft om aan een meerderheid te geraken.

ja, een politicus die in de aanloop van verkiezingen de waarheid geweld aan doet, dat hebben we nog nooit meegemaakt.