PDA

View Full Version : Annemans, quo vadis?


PieterP
19 november 2004, 16:19
Mijnheer de Volksvertegenwoordiger,
Geachte Heer Annemans

Ik had verwacht dat de naamswijziging een momentum zou zijn voor actualisering van de standpunten van het voormalig Vlaams Blok zodat het mogelijk zou zijn enkele politieke doelstellingen te realiseren, uiteraard samen met andere partijen die gelijklopende meningen hebben doch die afgeschikt waren door het gedrag en de toon van de leiders van uw partij.
Als doeleinden kunnen worden aangemerkt een autonoom financieel en economisch beleid met zelfstandig beheer van de instrumenten, en een andere migratiebeleid dat zich inschrijft in een Europese context zoals de afschaffing van de snel Belg Wet, afschaffen van het migrantenstemrecht en dies meer, het regulariseren van de transfers.

Ik ben ervan overtuigd dat hiervoor in Vlaanderen een maatschappelijk draagvlak bestaat, en dat indien nodig, indien het zover moet komen, dan maar eens de wet van de getallen dient te gelden.

Ik ben ten zeerste ontgoocheld over uw uitspraken op het stichtingscongres van het Vlaams Blok.

Dat de heer Dewinter eerder de rol speelt van straatvechter, de man steekt zo in elkaar. Doch u hebt een credibiliteit opgebouwd naar aanleiding van uw houding in de commissie Dutroux die van u een potentieel bruggenhoofd maakten. Doch zoals u wellicht weet is credibiliteit opbouwen een zaak van lange adem, een zaak van vertrouwen kweken, opbouwen en blijvend onderhouden. Doch deze kan op dertig seconden verloren gaan. Ik ga volledig akkoord dat de veroordeling van een politieke partijen een flater is van jewelste. Ik kan begrijpen dat sommigen van het rouwproces een overwinning kunnen maken. Doch dat u uw verworven reputatie te grabbel zou gooien door een niet mis te verstane bedreiging aan het adres van de rechters dat was niet verwacht en is zeer slecht overgekomen in de financieel economische kringen waarin ik verkeer. Doch ik kan misschien nog altijd begrijpen dat in een sfeer ten overstaan van 1000 opgezweepte militanten het ene woord wat luider klinkt dan het andere, doch ik weet ook uit ervaring dat dit soort ogenblikken het beste momentum bieden om een andere tactiek te doen aanvaarden terwijl de doelstellingen dezelfde blijven.

Ik meende hier niet onmiddellijk te moeten reageren en het voordeel te laten van de tijd.

Ik was vandaag echter onaangenaam verrast door Uw open brief in GVA aan de heer Duchatelet van Vivant. Ik ben het niet eens met het concept Vivant doch ik ben geschrokken van uw polemische stijl. Men kan van mening verschillen, dat is trouwens de essentie van democratie, doch dit doet men niet met deze stijl en op deze wijze. Men doet dit door overleg te zoeken met potentiële partners en te pogen potentiële bondgenoten te vinden ten einde samen enkele programmapunten te realiseren. Ik voel dat er weinigen zijn die met zo’n stijl in zee willen gaan. Wat ik hoor is: het papier is anders, maar de inhoud en de vorm blijven dezelfde.

Ik hoop Mijnheer Andermans dat mijn eerste indrukken en deze van collega’s in het bedrijfsleven verkeerd zijn over uw persoon.

Ik hoop dit uit de grond van mijn hart, en dit vermoedelijk namens vele vlamingen dat het Vb de kans krijgt om mede met anderen een beter beleid te voeren om het belangrijkste probleem op ter losen waar wij nu vor staan, met name de werkgelegenheid en een autonomie op sociaal economisch vlak.

En dit voor ons volk.

Jampie
19 november 2004, 16:25
Tja,.... Zo voel ik het ook. Ik dacht dat Annemans anders was dan de rest. Maar ik geef hem nog het voordeel van de twijfel, misschien was dit een 'slip of the tongue'.

Karel Hendrik
19 november 2004, 17:49
Toen de heer Slangen in de parlementscommissie weigerde om een antwoord te geven op de vraag van Annemans, heeft Annemans klacht ingediend tegen Slangen. Het ging hier duidelijk om een belediging.
De magistratuur heeft die klacht geseponeerd.
Het valt dus te begrijpen dat Annemans niet erg ingenomen is met de daden van de magistratuur.
Als Annemans dan de magistratuur beledigt kan men dus verwachten dat een eventuele klacht ook geseponeerd wordt. Of niet soms?
Annemans geniet ook de onschendbaarheid, bij Slangen was dat niet het geval.

Dit belet niet dat Annemans zijn befaamde woorden beter niet had uitgesproken. De inmenging van de politiek in de benoemingen kunnen wij missen. En dat geldt voor elke partij ook voor het Blok of zijn opvolger.

Jolle
19 november 2004, 18:20
hmm. die open brief, waar kan ik die vinden?

Luddo
19 november 2004, 18:28
Mijnheer de Volksvertegenwoordiger,
Geachte Heer Annemans

Ik had verwacht dat de naamswijziging een momentum zou zijn voor actualisering van de standpunten van het voormalig Vlaams Blok zodat het mogelijk zou zijn enkele politieke doelstellingen te realiseren, uiteraard samen met andere partijen die gelijklopende meningen hebben doch die afgeschikt waren door het gedrag en de toon van de leiders van uw partij.
Als doeleinden kunnen worden aangemerkt een autonoom financieel en economisch beleid met zelfstandig beheer van de instrumenten, en een andere migratiebeleid dat zich inschrijft in een Europese context zoals de afschaffing van de snel Belg Wet, afschaffen van het migrantenstemrecht en dies meer, het regulariseren van de transfers.

Ik ben ervan overtuigd dat hiervoor in Vlaanderen een maatschappelijk draagvlak bestaat, en dat indien nodig, indien het zover moet komen, dan maar eens de wet van de getallen dient te gelden.

Ik ben ten zeerste ontgoocheld over uw uitspraken op het stichtingscongres van het Vlaams Blok.

Dat de heer Dewinter eerder de rol speelt van straatvechter, de man steekt zo in elkaar. Doch u hebt een credibiliteit opgebouwd naar aanleiding van uw houding in de commissie Dutroux die van u een potentieel bruggenhoofd maakten. Doch zoals u wellicht weet is credibiliteit opbouwen een zaak van lange adem, een zaak van vertrouwen kweken, opbouwen en blijvend onderhouden. Doch deze kan op dertig seconden verloren gaan. Ik ga volledig akkoord dat de veroordeling van een politieke partijen een flater is van jewelste. Ik kan begrijpen dat sommigen van het rouwproces een overwinning kunnen maken. Doch dat u uw verworven reputatie te grabbel zou gooien door een niet mis te verstane bedreiging aan het adres van de rechters dat was niet verwacht en is zeer slecht overgekomen in de financieel economische kringen waarin ik verkeer. Doch ik kan misschien nog altijd begrijpen dat in een sfeer ten overstaan van 1000 opgezweepte militanten het ene woord wat luider klinkt dan het andere, doch ik weet ook uit ervaring dat dit soort ogenblikken het beste momentum bieden om een andere tactiek te doen aanvaarden terwijl de doelstellingen dezelfde blijven.

Ik meende hier niet onmiddellijk te moeten reageren en het voordeel te laten van de tijd.

Ik was vandaag echter onaangenaam verrast door Uw open brief in GVA aan de heer Duchatelet van Vivant. Ik ben het niet eens met het concept Vivant doch ik ben geschrokken van uw polemische stijl. Men kan van mening verschillen, dat is trouwens de essentie van democratie, doch dit doet men niet met deze stijl en op deze wijze. Men doet dit door overleg te zoeken met potentiële partners en te pogen potentiële bondgenoten te vinden ten einde samen enkele programmapunten te realiseren. Ik voel dat er weinigen zijn die met zo’n stijl in zee willen gaan. Wat ik hoor is: het papier is anders, maar de inhoud en de vorm blijven dezelfde.

Ik hoop Mijnheer Andermans dat mijn eerste indrukken en deze van collega’s in het bedrijfsleven verkeerd zijn over uw persoon.

Ik hoop dit uit de grond van mijn hart, en dit vermoedelijk namens vele vlamingen dat het Vb de kans krijgt om mede met anderen een beter beleid te voeren om het belangrijkste probleem op ter losen waar wij nu vor staan, met name de werkgelegenheid en een autonomie op sociaal economisch vlak.

En dit voor ons volk.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord,
zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Jolle
19 november 2004, 18:31
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord,
zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!Oh jawel. Niet door de echte mannen natuurlijk, maar er zijn ervan overtuigd dat :
Money is like a stringed instrument;
he who does not know how to use it properly will hear only discordant music.
Money is like love;
it kills slowly and painfully the one who withholds it, and it enlivens the other who turns it upon his fellow man.En die geven wel aan hen die stamelend staan te bidden en bedelen bij de poort...

N.J.S.V. Antwerpen
19 november 2004, 18:37
hmm. die open brief, waar kan ik die vinden?
Hier is hij.

Meer Vlaanderen, meer welvaart

Na de emotionele oproep van premier Verhofstadt aan de media en politici om minder aandacht te besteden aan het Vlaams Belang, schrijft Vivant-voorzitter Roland Duchâtelet - de kartelpartner van de VLD - in Gazet van Antwerpen een vrije tribune. Daarin komen een aantal pertinente onjuistheden voor.

Volgens de heer Duchâtelet zou het Vlaams Belang voorstander zijn van een omvangrijk staatsapparaat en kennelijk geen voorstander van lage belastingen.
Dit is een wel heel onjuiste stelling die verbazing wekt omdat ze zo uitdrukkelijk in strijd is met de waarheid. Ik citeer uit de beginselverklaring van de nieuwe partij, goedgekeurd door het stichtingscongres van 14 november laatsleden: "De overheid en het politiek bestuur treden dus in principe sober en terughoudend op. Hieruit vloeit voort dat de partij bijvoorbeeld steeds zal opkomen voor de laagst mogelijke fiscale druk en tegen verkwisting." Juist het omgekeerde dus van datgene wat de Vivant-voorzitter beweert.

Ik vraag me trouwens af of mijnheer Duchâtelet contacten onderhoudt met Madame Soleil of over een kristallen bol beschikt. Het programma van het Vlaams Belang wordt pas op 12 december aan de partijraad en nadien aan het statutair congres voorgelegd. De auteur zou dus beter wachten om kritiek te spuien tot na de officiële goedkeuring ervan.

Het lijkt me dan ook waarschijnlijk dat hij het Vlaams Belang verwart met het Vlaams Blok. Doch ook hier moet ik hem teleurstellen. Roland Duchâtelet is ofwel te kwader trouw of heeft het programma 2004 van het Vlaams Blok niet gelezen. Ik raad hem dan ook aan om dat programma nog eens rustig te bekijken, en met name het hoofdstuk 'Een welvarend Vlaanderen'. Hierin pleit de partij onomwonden voor een sterke verlaging van de (para)fiscale druk.

Prioritair denken we hier onder andere aan een drastische lineaire verlaging van de loonlasten om de concurrentiekracht van onze economie te herstellen. Dit is maar één van de vele maatregelen die terug te vinden zijn in de programmabrochure en het ook in het VL+ boek voor de Vlaamse verkiezingen van 13 juni. Het verwijt dat het Vlaams Blok geen oplossing heeft voor delokalisatie houdt dan ook geen steek.

Indien de heer Duchâtelet echt bekommerd is om de enorme belastingdruk, met bijna 46% van het BNP in 2003 nog steeds de derde hoogste van de OESO-landen, zou hij beter zijn pijlen richten op zijn kartelpartner VLD. Misschien kan hij dit doen aan de hand van enkele beloftes, waarvan ik er hierbij graag enkele meegeef. Was het niet Verhofstadt die beloofde de loonkosten drastisch te verlagen, te zorgen voor 200.000 jobs, een begrotingsoverschot te realiseren van 0,5% in 2005 en de enorme interregionale geldstromen aan banden te leggen? Wat betreft dus de kritiek op het programma van het Vlaams Belang, stel ik u voor nog een maandje te wachten of anders Madame Soleil te gunnen dat zij als bron zou worden vermeld.

Gerolf Annemans
Voorzitter Studiedienst Vlaams Belang

Bron: webstek Vlaams Belang (http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=22)

Ik zie persoonlijk het probleem niet zo met het woordgebruik...

PieterP
19 november 2004, 18:55
Hier is hij.

Ik zie persoonlijk het probleem niet zo met het woordgebruik...

Anderen wel, waaronder decision makers in de financieel ekonomische wereld.

Raven
20 november 2004, 10:46
Tja, de rechtelijke macht wordt nu eenmaal politiek benoemd. De waarheid mag toch verteld worden, niet waar?

Fieseler
20 november 2004, 12:42
Mijnheer de Volksvertegenwoordiger,
Geachte Heer Annemans

Ik had verwacht dat de naamswijziging een momentum zou zijn voor actualisering van de standpunten van het voormalig Vlaams Blok zodat het mogelijk zou zijn enkele politieke doelstellingen te realiseren, uiteraard samen met andere partijen die gelijklopende meningen hebben doch die afgeschikt waren door het gedrag en de toon van de leiders van uw partij.
Als doeleinden kunnen worden aangemerkt een autonoom financieel en economisch beleid met zelfstandig beheer van de instrumenten, en een andere migratiebeleid dat zich inschrijft in een Europese context zoals de afschaffing van de snel Belg Wet, afschaffen van het migrantenstemrecht en dies meer, het regulariseren van de transfers.

Ik ben ervan overtuigd dat hiervoor in Vlaanderen een maatschappelijk draagvlak bestaat, en dat indien nodig, indien het zover moet komen, dan maar eens de wet van de getallen dient te gelden.

Ik ben ten zeerste ontgoocheld over uw uitspraken op het stichtingscongres van het Vlaams Blok.

Dat de heer Dewinter eerder de rol speelt van straatvechter, de man steekt zo in elkaar. Doch u hebt een credibiliteit opgebouwd naar aanleiding van uw houding in de commissie Dutroux die van u een potentieel bruggenhoofd maakten. Doch zoals u wellicht weet is credibiliteit opbouwen een zaak van lange adem, een zaak van vertrouwen kweken, opbouwen en blijvend onderhouden. Doch deze kan op dertig seconden verloren gaan. Ik ga volledig akkoord dat de veroordeling van een politieke partijen een flater is van jewelste. Ik kan begrijpen dat sommigen van het rouwproces een overwinning kunnen maken. Doch dat u uw verworven reputatie te grabbel zou gooien door een niet mis te verstane bedreiging aan het adres van de rechters dat was niet verwacht en is zeer slecht overgekomen in de financieel economische kringen waarin ik verkeer. Doch ik kan misschien nog altijd begrijpen dat in een sfeer ten overstaan van 1000 opgezweepte militanten het ene woord wat luider klinkt dan het andere, doch ik weet ook uit ervaring dat dit soort ogenblikken het beste momentum bieden om een andere tactiek te doen aanvaarden terwijl de doelstellingen dezelfde blijven.

Ik meende hier niet onmiddellijk te moeten reageren en het voordeel te laten van de tijd.

Ik was vandaag echter onaangenaam verrast door Uw open brief in GVA aan de heer Duchatelet van Vivant. Ik ben het niet eens met het concept Vivant doch ik ben geschrokken van uw polemische stijl. Men kan van mening verschillen, dat is trouwens de essentie van democratie, doch dit doet men niet met deze stijl en op deze wijze. Men doet dit door overleg te zoeken met potentiële partners en te pogen potentiële bondgenoten te vinden ten einde samen enkele programmapunten te realiseren. Ik voel dat er weinigen zijn die met zo’n stijl in zee willen gaan. Wat ik hoor is: het papier is anders, maar de inhoud en de vorm blijven dezelfde.

Ik hoop Mijnheer Andermans dat mijn eerste indrukken en deze van collega’s in het bedrijfsleven verkeerd zijn over uw persoon.

Ik hoop dit uit de grond van mijn hart, en dit vermoedelijk namens vele vlamingen dat het Vb de kans krijgt om mede met anderen een beter beleid te voeren om het belangrijkste probleem op ter losen waar wij nu vor staan, met name de werkgelegenheid en een autonomie op sociaal economisch vlak.

En dit voor ons volk.
Heel simpel!
A/ Gerolf heeft alleen gezegd dat hij hun namen nooit zou vergeten. Als hij dat wel gedwongen moet doen moet hij ofwel een lobotomie laten uitvoeren of zware zelfverminkingen inflikteren en dat kan niet de bedoeling zijn.
B/ Het zijn de rechters zelf die als eerste de Rubicon zijn overgestoken door een uitpraak te doen over en mee te spelen in een politiek spel ivm een opiniedelict en over het voortbestaan van een politieke oppositiepartij.
Door zo graag mee te stappen in een door andere rechters en rechtbanken verfoeide gerechtelijke démarche zijn zij het die het principe der scheiding der machten hebben opgeblazen.
Dat ze nu niet komen janken als ze niet meer achter hun eigen vermoorde principe kunnen wegkruipen.

Gerolf heeft overschot van gelijk.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Of nog

Wie zin billen brandt moet op de blaren zitten

Supe®Staaf
20 november 2004, 13:38
In die brief aan Dûchatelet zie ik geen graten.
Als het programma werkelijk nog niet publiek is, dan heeft Roland Dûchatelet zich vergallopeerd.
Politiek is niet voor mietjes, dacht ik, dus een beetje polemisch schrijven kan geen kwaad.
Dat houdt de geesten fris en alert.
Verwijten kan niet bijten, slaan is rap gedaan.

ancapa
21 november 2004, 21:06
waar zit hier de bedreiging 8O

P P op zijn Pietje getrapt door een schijnbeweging...