PDA

View Full Version : binnen 5 min, onmiddelijk, onverwijld,...


jan hyoens
22 november 2004, 09:54
ONVERWIJLD...


Nog niet zo lang geleden stelde Eric Van Rompuy (CD&V) nog dat hij "zich na 1 januari niet meer durft te vertonen als tegen dan het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet is gesplist." Het ziet er ondertussen stilaan naar uit dat het CD&V-boegbeeld zich maar beter op een vrijwillige ballingschap voorbereidt. In een interview met 'Het Nieuwsblad' (16.11.04) stelde Yves Leterme immers dat hij zich niet op een precieze datum wil vastpinnen en de splitsing dus ook na nieuwjaar kan gebeuren. Hij voegt er nog aan toe dat '31 december' immers niet als 'deadline' in het Vlaamse regeerakkoord staat ingeschreven. Wellicht is de Vlaamse minister-president vergeten dat in het regeerakkoord expliciet wordt verwezen naar het akkoord dat voor de verkiezingen met de Vlaamse burgemeesters van Halle-Vilvoorde werd gesloten, en waarin '31 december' wel degelijk als 'deadline' is opgenomen...

Leterme spreekt echter wél de waarheid waar hij zegt dat ook Bart De Wever (NV-A) zich de jongste tijd weigert vast te pinnen op een precieze datum en 'wat ruimte laat'. Hij is er dan ook vrij gerust in dat het niet tot een crisis in de Vlaamse regering zal komen wanneer de kieskring niet voor nieuwjaar is gesplitst.


http://www.vlaamsbelang.org/emagazine/images/item.gif GELOOFWAARDIGHEID


De minister-president verwacht echter wel dat, indien '31 december' niet wordt gehaald, de Vlaamse partijen een geloofwaardigheidsprobleem met de Vlaamse burgemeesters van Halle-Vilvoorde zullen hebben.

Dat zal niet alleen met de burgemeesters het geval zijn, en dat zou Leterme ook moeten weten. Was het niet uitgerekend huidig CD&V-voorzitter, Jo Vandeurzen, die eerder verklaarde dat de splitsing van B-H-V "meer mensen bezighoudt dan u denkt, want het draait ook rond politieke geloofwaardigheid" (Humo, 12.10.04).

Misschien moet Vandeurzen zijn partijgenoot nog eens aan die woorden herinneren. Als hij er zelf al aan wil herinnerd worden natuurlijk...

Bhairav
22 november 2004, 10:28
Saai.

Steenbok66
22 november 2004, 10:31
Ga na de zondagsmis in Sint-Genesius-Rode maar eens luisteren naar de Van Rompuy die er woont en een franstalig babbeltje voert met de mede kerkgangers aan de kerkpoort na die mis...
en dan maar lullen over splitsing, etc....
zielige vent die Van Rompuy....
trouwens het is zijn partij die aan dat zogenaamd probleem al tientallen jaren niets doet....

Patriot!
22 november 2004, 12:55
BHV is achterlijke zever wie houdt zich daar nu mee bezig.
Maar dat de Niveanen het nog altijd niet gesplitst krijgen spreekt wel boekdelen over de 'nakende Vlaemsche onafhankelijkheid'! :lol: :lol: :lol:

giserke
22 november 2004, 17:23
BHV is achterlijke zever wie houdt zich daar nu mee bezig.
Maar dat de Niveanen het nog altijd niet gesplitst krijgen spreekt wel boekdelen over de 'nakende Vlaemsche onafhankelijkheid'! :lol: :lol: :lol:komt 'splitsen van de gezondheidszorg' niet bekend voor de laatste tijd? :twisted:

Patriot!
22 november 2004, 17:38
Op vrtnieuws.net stond een poll. 73 procent van de bijna 6000 mensen die gestemd hadden bleken tegen de splitsing. Plots verdween de poll, wegens te Belgisch.

Dank u Geert. Het Vlaams-nationale regime maakt de bevolking monddood.

giserke
22 november 2004, 17:53
Op vrtnieuws.net stond een poll. 73 procent van de bijna 6000 mensen die gestemd hadden bleken tegen de splitsing. Plots verdween de poll, wegens te Belgisch.

Dank u Geert. Het Vlaams-nationale regime maakt de bevolking monddood.
Op de VRT poll daarover was het ook weer prijs, daarnet 80 % van de kiezers voor splitsing van de sociale zekerheid, ...

dat zegt genoeg zeker, ...

Pieter de Coninck
23 november 2004, 12:05
BHV is achterlijke zever wie houdt zich daar nu mee bezig.
Maar dat de Niveanen het nog altijd niet gesplitst krijgen spreekt wel boekdelen over de 'nakende Vlaemsche onafhankelijkheid'! :lol: :lol: :lol:
Dom patriotje. De splitsing komt er. Wees gerust. Eerst BHV, dan de sociale zekerheid en dan het hoogtepunt den belgiek.

Hans1
23 november 2004, 17:27
Zie dat jullie tevoren zelf maar niet splitsen. :lol:

Knuppel
23 november 2004, 20:41
Zie dat jullie tevoren zelf maar niet splitsen. :lol:
Zeg eens Hanske, hoe kreeg jij je kopstukken Vangeel en Yaminne weer terug in je BUBstal nadat ze naar Vivant uitweken?

Beloofde je ze een ministerpost of zijn ze content als kabinetschef en adjunct-kabinetchef op jouw toekomstige kabinet?

Philips Inc.
23 november 2004, 20:43
Zie dat jullie tevoren zelf maar niet splitsen. :lol:
Jullie zijn gewoon zo klein dat er nog weinig te splitsen valt ...:twisted:

Patriot!
23 november 2004, 20:50
Zeg eens Hanske, hoe kreeg jij je kopstukken Vangeel en Yaminne weer terug in je BUBstal nadat ze naar Vivant uitweken?

Beloofde je ze een ministerpost of zijn ze content als kabinetschef en adjunct-kabinetchef op jouw toekomstige kabinet?
Wij zijn unitaristen. Achteraf bleek dat alles op enkele misverstanden, en kleine ergernissen berustte. Die zijn weggewerkt, en we zijn een hechter team dan ooit.

Ik zie de parallel met België. Veel kleine frustraties, kleinmenselijke discussies en persoonlijke vetes kregen welhaast epische proporties door er een 'heroïsche' communautaire stammentwist van te maken. Ik ben er zeker van dat die akkefietjes weggewerkt kunnen worden, als er een wil is, en dat grotere problemen van hun communautaire dimensie, die er eigenlijk geen was, kunnen ontdaan worden. Hierna zal België hechter dan ooit aaneen hangen.

bartje
23 november 2004, 20:52
Ik begrijp de mensen die BHV willen splitsen maar eerlijk gezegd lig ik er totaal niet wakker van en houdt het me eigenlijk niet bezig ook, misschien omdat ik er niet woon ook hé; kan zijn maar persoonlijk vind ik dat nu niet belangrijk zu; er zijn interessantere zaken.

Philips Inc.
23 november 2004, 21:06
Wij zijn unitaristen. Achteraf bleek dat alles op enkele misverstanden, en kleine ergernissen berustte. Die zijn weggewerkt, en we zijn een hechter team dan ooit.

Ik zie de parallel met België. Veel kleine frustraties, kleinmenselijke discussies en persoonlijke vetes kregen welhaast epische proporties door er een 'heroïsche' communautaire stammentwist van te maken. Ik ben er zeker van dat die akkefietjes weggewerkt kunnen worden, als er een wil is, en dat grotere problemen van hun communautaire dimensie, die er eigenlijk geen was, kunnen ontdaan worden. Hierna zal België hechter dan ooit aaneen hangen.
Dus de Vlamingen zijn een stam ...

Uw arrogantie kent geen grenzen.

Knuppel
23 november 2004, 21:19
Ik ben er zeker van dat die akkefietjes weggewerkt kunnen worden.......

Hierna zal België hechter dan ooit aaneen hangen.
En Di Rupo en de Saksen Coburgers werden dikke maatjes met 1,2 miljoen Vlaemsche neonazi's en ze leefden nog lang en gelukkig.:silly:

Hans1
23 november 2004, 21:38
Ik begrijp de mensen die BHV willen splitsen maar eerlijk gezegd lig ik er totaal niet wakker van en houdt het me eigenlijk niet bezig ook, misschien omdat ik er niet woon ook hé; kan zijn maar persoonlijk vind ik dat nu niet belangrijk zu; er zijn interessantere zaken.
Ik begrijp die mensen niet omdat het totaal onbelangrijk is en ik er geen enkele goede reden toe zie.

Patriot!
23 november 2004, 21:40
Dus de Vlamingen zijn een stam ...

Uw arrogantie kent geen grenzen.

Vlamingen maken deel uit van de Belgische volksstam.

Hebt ge verder nog iets gelezen?

Knuppel
23 november 2004, 21:45
Vlamingen maken deel uit van de Belgische volksstam.

Hebt ge verder nog iets gelezen?
Ja.
De BUB die in een niet al te ver verleden beweerde dat er helemaal géén volkeren bestaan.

Als het in de BUBkraam te pas komt bestaan er echter zelfs volksSTAMMEN.

EEN enkele toch:

De BELGISCHE.:rofl: :rofl: :rofl:

Knuppel
23 november 2004, 21:48
Ik begrijp die mensen niet omdat het totaal onbelangrijk is en ik er geen enkele goede reden toe zie.

Daarom ben je dan ook advokaat en oppergaai van de BUB.
Die club begrijpt enkel zichzelf.

daiwa
23 november 2004, 22:07
Ik begrijp die mensen niet omdat het totaal onbelangrijk is en ik er geen enkele goede reden toe zie.
als gij de grondwet van een land en het naleven van die grondwet niet belangrijk vind heeft dat land geen reden van bestaan meer en spiltst men het beter en dan kan ieder deel zijn eigen wetten maken en die naar eigen goeddunken naleven zonder dat men op de vingers word getikt door het ander landsgedeelte

probleem opgelost ;-)

Piet Hein
23 november 2004, 22:56
taalgrens = staatsgrens (tak)

giserke
23 november 2004, 22:57
Daarom ben je dan ook advokaat en oppergaai van de BUB.
Die club begrijpt enkel zichzelf.en dat het als advocaat een hoogvlieger is moogt ge gerust weten.
Hij is nog niet in staat een discutie te voeren, tegen de gewone sterveling zoals ons.
:rofl:

Pieter de Coninck
24 november 2004, 11:18
Ik begrijp die mensen niet omdat het totaal onbelangrijk is en ik er geen enkele goede reden toe zie.
Een blinde ziet inderdaad geen reden.
Een dommerik begrijpt het inderdaad niet.