PDA

View Full Version : De beste politicus en politica van 2004 !


obiwan
24 november 2004, 15:50
Wie zijn er voor jullie de beste mannelijke en vrouwelijke politici van 2004 !
Jullie mogen kiezen uit alle Belgische politici en deze voting is niet politiek correct zoals de 100 helden van 2004 op VTM. Je mag een reden geven voor je keuze, maar je moet niet. Ik ben gewoon eens benieuwd wie er welke politieke voorkeur heeft. Dit wordt interessant aangezien we misschien gaan weten wie de favoriete politicus wordt van The Piano en consoorten. Zij mogen dan ook maar eens met hun politieke voorkeur uitkomen, in plaats van altijd te zeveren over het VB.

Voor mij is de beste politicus: Filip Dewinter (durft ingaan tegen het corrupte politieke establishment en gaat voor een veilig en vrij Vlaanderen)
Beste politica: Marie Rose Morel (schone madam en is nog rechts en Vlaamsgezind ook, is ook uitstekend in het debat)

Buiten het VB heeft ook Hugo Coveliers en Jean-Marie Dedecker mijn sympathie. Ik had voor de verkiezingen van juni ook een beetje sympathie voor Yves Leterme maar door zijn verraad t.o.v de Vlamingen is dat helemaal niet meer zo.

PAJOT
24 november 2004, 16:16
Zelfde keuze, behalve geen sympathie voor Coveliers / Dedecker.

Is het niet mogelijk dat politics.be zulke verkiezing organiseert ?

Betweter
24 november 2004, 16:17
Joris Van Hauthem

Anke Vandermeersch

Piet Hein
24 november 2004, 16:18
Kris van Dijck

Helga Stevens

Pieter de Coninck
24 november 2004, 16:23
Geert Bourgeois en Helga Stevens

ilfalco
24 november 2004, 16:24
JM dedecker en coveliers zijn blaffende honden ... dikbetaalde schaamlapjes in een partij die juist het tegenovergestelde doet en zegt dan zijzelf.

beste politicus : Frank Vanhecke
beste politica : Marie Rose Morel

obiwan
24 november 2004, 16:45
Ik vind Dedecker en Coveliers wel goed omdat ze altijd voor heibel zorgen binnen de VLD :twisted: en heibel binnen de VLD leidt tot stemmen voor het VB. Hebben we gezien op 13 juni. Bij de verkiezingen van 2006 is Coveliers zelfs bereid om met het VB een coalitie aan te gaan in Antwerpen. Ben benieuwd hoe Guynokkio en reuzekleuter Somers daarop gaan reageren !

Piet Hein
24 november 2004, 16:52
Geert Bourgeois en Helga Stevens
Ook geen slechte keuze

SethMoN
24 november 2004, 17:13
Mijn voorkeur:
- Karel De Gucht: zijn eerlijkheid is een zeldzaam goed in de politiek. Wat hij bv. zei over de meeste Afrikaanse leiders is misschien pijnlijk voor sommigen om te horen maar hij legde de hopelijk helende vinger op de wonde.

- Mimount Bousakla: een vrouw die er niet voor terug deinst om haar opinie duidelijk te maken over hoe de Islam ook misbruikt wordt in ons land door bepaalde extrimisten.

big bad wolf
24 november 2004, 18:25
beste politicus: Filip Dewinter & Gerolf Annemans
speciale vermelding voor Dedecker & Coveliers die tenminste het lef hebben om een eigen mening te formuleren

beste politica: Bert Anciaux :p

Ambiorix
24 november 2004, 18:31
Politici: Bart De Wever, Hugo Coveliers, en Jurgen Verstrepen

Politica: Marie-rose Morel

t393137
24 november 2004, 18:36
Beste polticus:Filip De Winter en Gerolf Annemans
Grootste muilentrekker:Bart Somers

Fribre
24 november 2004, 18:48
Politicus:
N-VA: Kris Van Dijck
VLD: André Denys
sp.a: Frank Van den Broucke

Politica:
N-VA: Frieda Brepoels
Groen!: Ann de Martelaer (stommen Eloi!)
CD&V: Inge Vervotte
buiten categorie: Condi

groene flamingant
25 november 2004, 19:02
De N-VA-ers steken er duidelijk met kop en schouders bovenuit. Geen gezever, geen rond de pot gedraai, maar werken! Helemaal aan de top: Geert Bourgeois en Frieda Brepoels. Goeie punten voor Helga Stevens. (doof maar geen sukkel; integendeel een sterke vrouw). Ook sympathie voor Van Grembergen ondanks lidmaatschap van het onnozele SPIRIT!

doornroosje
26 november 2004, 00:05
beste mannelijke politicus: De chauffeur van Verhofstadt

beste vrouwelijke politica: wivina de Meester(zij kwam tenminste op voor de andersvaliden)

slechtste mannelijke politicus:Bart Somers(grote mond geen inhoud)
Bert anciaux(grote Bleiter geen inhoud)
slechtste vrouwelijke politica: Isabelle Durant

zorroaster
26 november 2004, 00:54
Bart de Wever en (damn, over die vrouw moest ik lang nadenken) Frieda Brepoels...

wout_er
26 november 2004, 22:18
uiteraard frank van den broucke, zonder de minste twijfel. hij is zowel rationeel als emotioneel bijzonder begaafd. en hij is sociaal. hij is één van de weinige politici die al echt iets gedaan hebben voor de mensen, ja, de maximumfactuur is een dankbaar gegeven, zoiets heeft heer dewinter niet op zijn palmares. enkel goedkope, spotgoedkope kritiek geven, dat kan een puber ook. "we halen het geld bij de walen" het enige wat hij zegt, wel hij zal wit uitslaan als hij ziet wat solidariteit is, en hoe relatief die masale geldstromen... hij kan nooit zijn beloften nakomen, maar ja, dan steken ze het op het feit dat ze een ander programma hebben, ook de aggressie hou ik niet van: ' eigen volk eerst' of zoals annemans, de democraat op zijn kop, wij zijn voor de democratie, vrije meningsuiting, maar als ze ons veroordelen moeten ze vrezen voor hun carriere, dat zijn de kiemen van een dictatuur...

neen, en vrouw morel haar hoofddoel is scholen splitsen in jongen en meisjes scholen, wat ze dan netjes nuanceert bij intelligente journalisten in: 'we moeten keuze laten' ach kom zeg en dat u ze mooi vind, dat kan zijn, maar dat is geen politieke kwaliteit. ze bijt zelfs de neus van mijn tv scherm af, dus ja, zo snauwen dat ze doet, kan dat iemand zijn met een gerust geweten? ik vrees ervoor...

de vld och ja... hypocriet kan ik hen niet noemen, open debat hé jongen... maar het steekt in hun kaarten ipv spelen.

de cd en v zijn soms wel schijnheilig, vb heer huisje zuiden van frankerijk, milieubox, geld van de partij en zaak verjaard en meneer denk dat hij clean is... kom zeg, dat is echte nonsens. dat is onaanvaardbaar, gelukkig is er nog phara, om eens te zeggen: maar meneer, de zaken zijn enkel verjaard, u bent veroordeeld wegens fraude, u bent een fraudeur en de cd en v jongeren moeten niet weten van u.

groen, ja, daar zitten ook wel koppen. neem nu jos, jammer dat hij op de achtergrond zeteld, maar zo gaat dat. soms zijn ze wel vrij idealistisch... maar gelukkig zijn ze er, net zoals rood.

trouwens, morel wat heeft die nu al bewezen? niks, niks niks.

mensen hier zijn grotendeels vb merk ik, omwille van etnische redenen. maar zijn ze dan zo dom dat ze dwars door die ijle mist kijken van het vb, liefde maakt blind.

t393137
26 november 2004, 22:25
Miljarde van nen echte linkse gesproken,soit elk zijn goesting is nie teveel.

wout_er
26 november 2004, 22:29
links ja, echt links ja zeker, want valsheid is minder mooi. ik hou van solidariteit.
maar ik ben zeker niet extreem links. dat was ccc, en dat ben ik niet mee tevree, of communistje ben ik ook niet neen, gewoon links ja. dat is mijn overtuiging, progressief denkend. zo gaan we vooruit nietwaar?

Pieter de Coninck
26 november 2004, 22:30
liefde maakt blind.
Gij bent daar het bewijs van.

wout_er
26 november 2004, 22:31
waarom zou ik dat zijn?

Pieter de Coninck
26 november 2004, 22:32
waarom zou ik dat zijn?
Omdat je inderdaad blind bent.

wout_er
26 november 2004, 22:33
einde discussie, je argumenteert niet. zo kan je alles beweren... ik ga een intelligentere kamer opzoeken.

doei,

Geertje
26 november 2004, 22:34
Beste politica : Inge Vervotte (is een nuchter iemand)
Beste politico? : Karel De Gucht en Frank Van Den Broecke (durven tegen de partij in te gaan)

Slechste politici : de lijst is lang maar ik geef er toch maar enkele : Bert Anciaux, Fientje Moerman, Freya VandenBossche, Steve Stevaert, Marino Keulen, Els Van Weert, ... (vinden zichzelf enorm goed maar stellen niets voor)

Pieter de Coninck
26 november 2004, 22:34
einde discussie, je argumenteert niet. zo kan je alles beweren... ik ga een intelligentere kamer opzoeken.

doei,gelukkig maar

big bad wolf
26 november 2004, 22:36
mensen hier zijn grotendeels vb merk ik, omwille van etnische redenen. maar zijn ze dan zo dom dat ze dwars door die ijle mist kijken van het vb, liefde maakt blind.stem jij gerust verder op de partij met het wereldrecord schandalen op het palmares, of doe zoals SStevaert en ga het gat gaan likken van castro

big bad wolf
26 november 2004, 22:37
einde discussie, je argumenteert niet. zo kan je alles beweren... ik ga een intelligentere kamer opzoeken.

doei,één met intelligente sossen mss? dan zal jij je wel hééél eenzaam voelen :D

big bad wolf
26 november 2004, 22:39
[QUOTE=wout_er]uiteraard frank van den broucke, zonder de minste twijfel. /QUOTE]
zou ook stemmen op een geldverbrander.. NOT

wout_er
26 november 2004, 22:41
je moet kijken naar nu beste, nu heeft hij al fantastische dingen gerealiseerd.

hij is een eerlijk man hoor, maar gezien je rechts bent hou je je zo danig weinig met links bezig, dat je er niks over weet...

wout_er
26 november 2004, 22:42
en laten we niet patrick janssens vergeten, die is ook goed, al ben ik niet van zijn streek.

wout_er
26 november 2004, 22:47
iedereen maakt fouten, maar hij is eerlijk en geeft het toe. en bovendien doet hij meer, en dat is goed beleid voeren. vb is veroordeeld, en ze gebaren van krommen aas.

t393137
26 november 2004, 22:53
De Schandaal Partij-Anders zou best ook nie te hoog van de toren blazen,of hebt ge het syndroom van Bert?

Pieter de Coninck
26 november 2004, 23:01
je moet kijken naar nu beste, nu heeft hij al fantastische dingen gerealiseerd.

hij is een eerlijk man hoor, maar gezien je rechts bent hou je je zo danig weinig met links bezig, dat je er niks over weet...
Doei. Al terug? Nog niet telang weggeweest. Of heb je niets gevonden?

lyot
26 november 2004, 23:19
beste politicus : Ivo Thys

wout_er
27 november 2004, 00:13
Doei. Al terug? Nog niet telang weggeweest. Of heb je niets gevonden?
zo kinderachtig!! denk daar eens aan. er zijn andere fora hoor.

doei!

giserke
27 november 2004, 00:40
zonder twijfel Bart en Helga.
Leterme begint bij mij ook meer en meer respect af te dwingen.
En de Brusselse burgemeesters. (zoals Leo Peeters SPA)

Supe®Staaf
27 november 2004, 14:59
http://www.upc-online.org/summer97/su97molting.gif

Alle drie ex-aequo

t393137
27 november 2004, 16:14
Waarom niet kiezen voor de slechtste politicus,hebben we toch veel meer keuze!

Kim
27 november 2004, 18:48
beste vrouwelijke politica: wivina de Meester(zij kwam tenminste op voor de andersvaliden)


EN heeft haar handtekening aan de BUB gegeven! :-D

t393137
27 november 2004, 18:57
Zegt Guynokio dat,alee dan zal't wel waar zijn,k'heb diene tiest nog nooit weten liegen.
Net zoals de rest van het leugenpaleis op uw site.

Kim
27 november 2004, 19:00
Kijk de lijsten maar eens na makker, valt tegen he!

Pieter de Coninck
28 november 2004, 09:39
http://www.upc-online.org/summer97/su97molting.gif

Een mooie foto met v.l.n.r. patriot, hans1 en Yann. Kim was afwezig wegens zoeken van vlag.

woollywalter
28 november 2004, 15:05
Beste politicus:
-VLD: Karel De Gucht (rechtlijnig)
SP-A: Frank Van Den Broucke: intilligent en met visie
CD&V: Marianne Thysen (Europa)

Steenbok66
28 november 2004, 17:23
ha ha ha ha ah ha... nooit zoveel onzin samengeschreven gezien...
nog erger als die Fortuyn mop als grootste Nederlander...

mensen toch, mensen toch...

onnozeler prietpraat dan dit hier kan niet...

Knuppel
29 november 2004, 12:21
Beste Vlaamse politici volgens Knuppel: Hans, Yann en Bruno.

Wedden dat ze bedanken voor deze eer?

Knuppel
29 november 2004, 12:25
ha ha ha ha ah ha... nooit zoveel onzin samengeschreven gezien...
nog erger als die Fortuyn mop als grootste Nederlander...

mensen toch, mensen toch...

onnozeler prietpraat dan dit hier kan niet...
Als Willem van Oranje het gehaald had (wat hij in feite ook deed) dan had het voor Steenbokske evenmin gedeugd, vrees ik.
Ik vermoed dat enige man die zou aanvaard worden als grootste Nederlander 'Verhofstadt' heet.

Geertje
29 november 2004, 12:39
ha ha ha ha ah ha... nooit zoveel onzin samengeschreven gezien...
nog erger als die Fortuyn mop als grootste Nederlander...

mensen toch, mensen toch...

onnozeler prietpraat dan dit hier kan niet...
Natuurlijk moeten ze eerst de "politiek correct"-test doorstaan : corrupt zijn, prietpraat verkopen, anti-Bush zijn, geen toekomstvisie hebben, Stalin verheerlijken, ...

Geertje
29 november 2004, 12:41
Als Willem van Oranje het gehaald had (wat hij in feite ook deed) dan had het voor Steenbokske evenmin gedeugd, vrees ik.
Ik vermoed dat enige man die zou aanvaard worden als grootste Nederlander 'Verhofstadt' heet.
Ik denk eerder dat Steenbok66 als grootste Nederlander Brilsmurf zou noemen. Dit zou bij zijn intelligentie passen.

Steenbok66
29 november 2004, 16:45
Ik denk eerder dat Steenbok66 als grootste Nederlander Brilsmurf zou noemen. Dit zou bij zijn intelligentie passen.
Willem van Oranje heb ik altijd heel hoog geacht...
niet steeds akkoord met alles wat hij deed...
maar zeker een man in de rij van de heel grote politiekers... van Europa...

en over mijn intelligentie gesproken...
die is nog altijd hoger dan 97,99 percent van de Vlaamse stankers...
want buiten hier en daar een enkeling is het niet veel zaaks, ook niet dat miljoen "kiezers", eerder kiekens zonder kop...

sieg heil.....

Steenbok66
29 november 2004, 16:45
Ik denk eerder dat Steenbok66 als grootste Nederlander Brilsmurf zou noemen. Dit zou bij zijn intelligentie passen.

big bad wolf
29 november 2004, 17:12
en over mijn intelligentie gesproken...
die is nog altijd hoger dan 97,99 percent van de Vlaamse stankers...
want buiten hier en daar een enkeling is het niet veel zaaks, ook niet dat miljoen "kiezers", eerder kiekens zonder kop...aan die reply te zien kan dat iq van jou niet veel hoger liggen dan dat van brilsmurf :p

Knuppel
29 november 2004, 18:27
Willem van Oranje heb ik altijd heel hoog geacht...
niet steeds akkoord met alles wat hij deed...
maar zeker een man in de rij van de heel grote politiekers... van Europa...

en over mijn intelligentie gesproken...
die is nog altijd hoger dan 97,99 percent van de Vlaamse stankers...
want buiten hier en daar een enkeling is het niet veel zaaks, ook niet dat miljoen "kiezers", eerder kiekens zonder kop...

sieg heil.....
Het mooiste bewijs van domheid is 'pretentie', Steenbokske.

Dit voor het geval een intelligent mens zoals jij dat nog niet wist.

Wijze mensen missen daarom elke vorm van pretentie.

Steenbok66
30 november 2004, 14:19
Pretentie... laat me schaterlachen....
heel eenvoudig dit als antwoord....
weleke tendens jullie op dit forum ook aankleven...
wie niet denkt zoals jullie is *******
wie niet reageert zoals jullie is ******
ik heb er speciaal de laatste dagen een spelletje van gemaakt om jullie te tarten...
en me kosteloijk geamuseerd over de pretentie van de enen...
en de domheid van de anderen....
geloof me vrij...
Politics.be heeft misschien veel succes...
maar leren doe je er niets...
je steekt er niets op...
het is een spelletje van blokkers tegen unionisten en/of linksen...
die allema

Steenbok66
30 november 2004, 14:25
Pretentie... laat me schaterlachen....
heel eenvoudig dit als antwoord....
weleke tendens jullie op dit forum ook aankleven...
wie niet denkt zoals jullie is *******
wie niet reageert zoals jullie is ******
ik heb er speciaal de laatste dagen een spelletje van gemaakt om jullie te tarten...
en me kosteloijk geamuseerd over de pretentie van de enen...
en de domheid van de anderen....
geloof me vrij...
Politics.be heeft misschien veel succes...
maar leren doe je er niets...
je steekt er niets op...
het is een spelletje van blokkers tegen unionisten en/of linksen...
die allemaal denken dat ze de besten zijn en eigenlijk zeker niet slimmer of minder pretentieus dan ik...
de eneige, enkele die alhoewel verkeerde partij aankleeft... boven de anderen uitsteekr qua gedocumenteerd zijn en zorgvuldig werken... dat is Jan Van den Berghe...
en dat isdan ook de enige die respect verdient...
de rest is een zootje...
en hun politieke overtuiging een lachertje....
doe voort mensen, als het jullie amuseert...
ik heb mij goed geamuseerd en kom af en toe wel eens kijken en wat mekkeren...
vrijblijvend...
en zeker door geen enkele van jullie overtuigd...

zuur ben ik ook niet...
ik ben blij dat intussen de blaaskaken in de VLD zichzelf aan het uitsluiten zijn en dan blijven enkel de rechtgeaarde liberalen over...
die uiteraard klaar staan om de zaken te redden wanneer de anderen ze weer naar de kloten helpen...

en superblaas Dedeckr en zijn gebaardde welles-nietes medestaander... die moeten het maar aftrappen naar de Vlaamse stank...
en samen met die Vlaamse stank ten onder gaan wanneer de mensen van de NL-talige Regio van België rede en verstand terugvinden... LOL

Geertje
30 november 2004, 14:27
Pretentie... laat me schaterlachen....
heel eenvoudig dit als antwoord....
weleke tendens jullie op dit forum ook aankleven...
wie niet denkt zoals jullie is *******
wie niet reageert zoals jullie is ******
ik heb er speciaal de laatste dagen een spelletje van gemaakt om jullie te tarten...
en me kosteloijk geamuseerd over de pretentie van de enen...
en de domheid van de anderen....
geloof me vrij...
Politics.be heeft misschien veel succes...
maar leren doe je er niets...
je steekt er niets op...
het is een spelletje van blokkers tegen unionisten en/of linksen...
die allema
Hij begint te ijlen, waarschijnlijk te stoned geworden onze 'verhevene'. :rofl:

Geertje
30 november 2004, 14:29
't is dan nog ne supporter van Jan. Die zal content zijn.8)

Pieter de Coninck
30 november 2004, 18:59
ha ha ha ha ah ha... nooit zoveel onzin samengeschreven gezien...
nog erger als die Fortuyn mop als grootste Nederlander...

mensen toch, mensen toch...

onnozeler prietpraat dan dit hier kan niet...
Ja en 't is niet verbeterd met gij hier te komen.