PDA

View Full Version : Prins Laurent boycot Vlaamse pers


Zeno!
25 maart 2003, 13:14
Prins Woef gaat binnenkort trouwen met -om niet te breken met de traditie in de familie- een Franstalige die bijzonder gebrekkig Nederlands spreekt. "Join the club, Claire"! :wink:

In de Humo van deze week staat een artikel over het konklijke koppel, waarbij kenissen de twee beschrijven.
Zo staat er ook een interessante passage over het feit dat Laurent de Vlaamse pers boycot:

Sinds de Vlaamse pers zijn trouwplannen voortijdig bekend maakte, weigert Laurent alle medewerking met Vlaamse journalisten. Cameramannen vraagt hij altijd of ze van VTM of RTL-TVI zijn. Komen ze uit Vilvoorde, dan gebiedt de prins hen te stoppen met filmen of keert hij hen gewoonweg de rug toe.

Dus, als de Vlamingen al iets willen weten over Laurent (en spijtig genoeg bestaan die Vlamingen) moeten ze zich wenden tot de Waalse televisie. Pour les Flamands la même chose...

En ondertussen stromen de miljoenen dotaties van "het volk" maar toe. Alstublieft Laurent.











Vive la république


8)

Patriot!
25 maart 2003, 19:53
Communautair?

Stefanie
25 maart 2003, 21:33
Ah, dat hele huwelijk is een schertsvertoning. Dat mens geeft zich uit voor Belgicist, maar spreekt gebrekkig Nederlands. Dat mens is dus een Waalse en zéker geen Belgische. Een prinses die enkel maar met 40 % van haar onderdanen een deftig gesprek kan voeren maakt zich onsterfelijk belachelijk, vind ik. Ze komt immers uit België. Het interesseert haar duidelijk niet om Nederlands te leren, anders had ze 't al lang geleerd. Toen hun verloving bekend werd, had ze al j�*ren de tijd gehad om onze taal te leren. Paola kwam uit Italië en op Italiaanse scholen kan je geen Nederlands leren. Maar die Claire...

Knuppel
25 maart 2003, 22:03
Oef! En ik die dacht dat ze bij de VTM zo dol zijn op de adel in al zijn rijk(s)dommen dat ze er speciale zendtijd in steken...

Calle
26 maart 2003, 12:09
Ik ben die mensen, die per ongeluk uit het juiste "gaatje" gekomen zijn , dus meer dan beu.

Ik wil ook wel een jaarlijkse dotatie, en ik wil daarvoor ook wel snoepreisjes maken. Mag ik nu ook koning zijn ?????

Knuppel
26 maart 2003, 13:34
Communautair?

Bwa, eerder de zoveelste uiting van hoe royaal de Belgische Royals zijn tegenover de royale meerderheid van dit bekakte koninkrijk. :P

Tjolder
30 maart 2003, 10:18
Zo staat er ook een interessante passage over het feit dat Laurent de Vlaamse pers boycot:

Sinds de Vlaamse pers zijn trouwplannen voortijdig bekend maakte, weigert Laurent alle medewerking met Vlaamse journalisten. Cameramannen vraagt hij altijd of ze van VTM of RTL-TVI zijn. Komen ze uit Vilvoorde, dan gebiedt de prins hen te stoppen met filmen of keert hij hen gewoonweg de rug toe.

Dus, als de Vlamingen al iets willen weten over Laurent (en spijtig genoeg bestaan die Vlamingen) moeten ze zich wenden tot de Waalse televisie. Pour les Flamands la même chose...


VTM of RTL-TVI dat zijn de comercieële zenders.

Voor de BRT of RTBF is het dus geen probleem.

En de BRT is toevallig ook Vlaams dus geen boycot

Tantist
12 april 2003, 11:28
Prins Woef gaat binnenkort trouwen met -om niet te breken met de traditie in de familie- een Franstalige die bijzonder gebrekkig Nederlands spreekt. "Join the club, Claire"! :wink:

In de Humo van deze week staat een artikel over het konklijke koppel, waarbij kenissen de twee beschrijven.
Zo staat er ook een interessante passage over het feit dat Laurent de Vlaamse pers boycot:

Sinds de Vlaamse pers zijn trouwplannen voortijdig bekend maakte, weigert Laurent alle medewerking met Vlaamse journalisten. Cameramannen vraagt hij altijd of ze van VTM of RTL-TVI zijn. Komen ze uit Vilvoorde, dan gebiedt de prins hen te stoppen met filmen of keert hij hen gewoonweg de rug toe.

Dus, als de Vlamingen al iets willen weten over Laurent (en spijtig genoeg bestaan die Vlamingen) moeten ze zich wenden tot de Waalse televisie. Pour les Flamands la même chose...

En ondertussen stromen de miljoenen dotaties van "het volk" maar toe. Alstublieft Laurent.


Dat volk mag overigens die geheime trouw mooi betalen...

Zeno!
12 april 2003, 11:44
http://193.121.55.225/pages/ttWAXjLt_c.gif

Bruno*
12 april 2003, 17:11
Onnozel... Ik was er ook niet. En? Ben ik nu flamingant? 8e troonopvolger in lijn...

Patriot!
12 april 2003, 18:06
Onnozel... Ik was er ook niet. En? Ben ik nu flamingant? 8e troonopvolger in lijn...

Tiende.

Zeno!
12 april 2003, 18:50
Onnozel... Ik was er ook niet. En? Ben ik nu flamingant? 8e troonopvolger in lijn...

:lol:

En dat voor iemand die de populariteit van de Vlaamse beweging afleidt uit de opkomst bij de IJzerbedevaart! Ook mooi doorprikt dus. :roll:

Patriot!
12 april 2003, 18:55
Onnozel... Ik was er ook niet. En? Ben ik nu flamingant? 8e troonopvolger in lijn...

:lol:

En dat voor iemand die de populariteit van de Vlaamse beweging afleidt uit de opkomst bij de IJzerbedevaart! Ook mooi doorprikt dus. :roll:

Doen we niet, we stellen alleen vast dat jullie alles willen splitsen :lol: :lol: :lol:

Zeno!
12 april 2003, 18:57
Onnozel... Ik was er ook niet. En? Ben ik nu flamingant? 8e troonopvolger in lijn...

:lol:

En dat voor iemand die de populariteit van de Vlaamse beweging afleidt uit de opkomst bij de IJzerbedevaart! Ook mooi doorprikt dus. :roll:

Doen we niet, we stellen alleen vast dat jullie alles willen splitsen :lol: :lol: :lol:

:?:

Patriot!
12 april 2003, 19:02
Onnozel... Ik was er ook niet. En? Ben ik nu flamingant? 8e troonopvolger in lijn...

:lol:

En dat voor iemand die de populariteit van de Vlaamse beweging afleidt uit de opkomst bij de IJzerbedevaart! Ook mooi doorprikt dus. :roll:

Doen we niet, we stellen alleen vast dat jullie alles willen splitsen :lol: :lol: :lol:

:?:

De IJzerbedevaart is ook gesplitst :!:

Zeno!
12 april 2003, 19:21
De IJzerbedevaart is ook gesplitst :!:

Kan mij persoonlijk geen barst schelen...

Bruno*
12 april 2003, 22:44
Hoe is de situatie nu m.b.t. Ijzerbedevaart 2003?

-federaal?

-confederaal? (comités beslissen wat ze samen doen)

-gesplitst?

Ik denk eerder confederaal, omdat het doel tenslotte toch hetzelfde blijft. Graag meer uitleg van bevoegden. :P

Jan van den Berghe
13 april 2003, 07:47
VTM of RTL-TVI dat zijn de comercieële zenders.

Voor de BRT of RTBF is het dus geen probleem.

En de BRT is toevallig ook Vlaams dus geen boycot

Misschien niet, maar daarmee is nog steeds niet verklaard waarom RTL-TVI wel mag doorgaan met filmen en VTM niet.