PDA

View Full Version : Theo Francken valt Bart De Wever aan. Splitsing NVA?


Dadeemelee
30 november 2019, 10:10
Interne machtsstrijd bij de NVA. Het moest ervan komen.

Wat nu? Splitsing of machtsovername? Volgende keer Francken voorzitter en De Wever op pensioen in Antwerpen?

https://www.demorgen.be/politiek/niemand-heeft-nog-vat-op-theo-francken-het-rommelt-bij-n-va~bc0b8580/


Het valt zelfs buitenstaanders op. De almacht van Bart De Wever is voltooid verleden tijd. En er is één man die de vrijgekomen ruimte met veel bravoure bezet: de voor?*malige staatssecretaris van Asiel en Migratie. Een insider: ‘Niemand heeft nog vat op Theo Francken, hij doet vierkant zijn eigen zin. Maar als hij voorzitter wordt, scheurt de partij in twee.’

Zeus
30 november 2019, 10:26
Tja - het beseft groeit bij Francken dat hij het zal moeten rooien met een armtierig parlementariërsloon. Geen auto met chauffeur meer, de flexi-job als mensensmokkelaar gedwongen stopgezet, ....

Een mens zou voor minder baldadig worden.

Den Duisteren Duikboot
30 november 2019, 10:30
Interne machtsstrijd bij de NVA. Het moest ervan komen.

Wat nu? Splitsing of machtsovername? Volgende keer Francken voorzitter en De Wever op pensioen in Antwerpen?

Ach, gewoon wat gespin van De Morgen. Niet te veel belang aan hechten.

Zipper
30 november 2019, 10:31
"De Morgen" :rofl:

marie daenen
30 november 2019, 10:33
Ach, gewoon wat gespin van De Morgen. Niet te veel belang aan hechten.

Ze moeten toch iets vinden om de NVa in het slechte daglicht te stellen, vooral als nu blijk dat de NVa meer en meer gelijk krijgt; nl. la Belgique werkt niet meer...

Eduard Khil
30 november 2019, 10:36
nogal veel "van horen zeggen " in dat artikel van de morgen hé. Zo kennen we de pravda wel weer :lol:

Dadeemelee
30 november 2019, 10:37
Ze moeten toch iets vinden om de NVa in het slechte daglicht te stellen, vooral als nu blijk dat de NVa meer en meer gelijk krijgt; nl. la Belgique werkt niet meer...

Heb je het artikel gelezen? De informatie wordt bevestigd door twee publicisten van Doorbraak. Uw groot idool. :lol:

Anna List
30 november 2019, 10:37
lol Joel Ceulaer

Moest blijkbaar veel gal kwijt, in dezelfde krant ook een giftig stuk over Dries VL.


Zijn besluit was er deze keer wel boenk op!

'Ofwel komt er een nieuwe voorzitter bij NVA, ofw l doet BDW voort.'

Geen spelt tussen te krijgen. Echt visionair van Joël. :rofl:

Anna List
30 november 2019, 10:40
nogal veel "van horen zeggen " in dat artikel van de morgen hé. Zo kennen we de pravda wel weer :lol:

Je leest zo in het artikel dat Joël de 'dag allemaal taktiek' heeft toegepast.

BV's bellen met een 'schandaaltje' en als die dan zegt 'daar weet ik niks van' ... publiceren die dat t niet ontkend wordt. :lol:

Den Duisteren Duikboot
30 november 2019, 10:43
Geen spelt tussen te krijgen.

Tarwe misschien? Rogge?

Dadeemelee
30 november 2019, 10:46
Je leest zo in het artikel dat Joël de 'dag allemaal taktiek' heeft toegepast.

BV's bellen met een 'schandaaltje' en als die dan zegt 'daar weet ik niks van' ... publiceren die dat t niet ontkend wordt. :lol:

Alsof er NVA’ers zijn die intern kritiek zouden durven geven. Ze zouden nogal rap Vuye en co. achterna vliegen.

Peumans spreekt wel, die kan zijn mening zonder problemen zeggen.

Dadeemelee
30 november 2019, 10:46
Tarwe misschien? Rogge?

Anna is vegan. ;-)

Vrijheideerst
30 november 2019, 10:55
Je leest zo in het artikel dat Joël de 'dag allemaal taktiek' heeft toegepast.

BV's bellen met een 'schandaaltje' en als die dan zegt 'daar weet ik niks van' ... publiceren die dat t niet ontkend wordt. :lol:

En toch is een VU scenario nakende :magniet:

BWarrior
30 november 2019, 10:59
Ik denk dat het normaal is dat er na een zware verkiezingsnederlaag grote spanningen kunnen ontstaan. Waarom zou de N-VA daaraan immuun zijn?

Vrijheideerst
30 november 2019, 11:09
Ik denk dat het normaal is dat er na een zware verkiezingsnederlaag grote spanningen kunnen ontstaan. Waarom zou de N-VA daaraan immuun zijn?

Dat moeten er bij jullie constant spanningen zijn :?

Gaan lopen met de partijkas is er wel over vind ik. :oops:

Anna List
30 november 2019, 11:10
Tarwe misschien? Rogge?

Oesje :oops::oops::oops:

Anna List
30 november 2019, 11:10
Anna is vegan. ;-)

Die fase is alweer over! :cheer:

Anna List
30 november 2019, 11:14
Alsof er NVA’ers zijn die intern kritiek zouden durven geven. Ze zouden nogal rap Vuye en co. achterna vliegen.

Peumans spreekt wel, die kan zijn mening zonder problemen zeggen.

Er was een strekking Peumans idd, hij en Valerie. :lol:

De schoofzak
30 november 2019, 11:17
Ach, gewoon wat gespin van De Morgen. Niet te veel belang aan hechten.

2

Normaal zou ik nooit een link naar een riool openen.
Nu deed ik het wel.
Ik ben gestopt aan de eerste leugen:
Ook Jan Peumans, die de partij inmiddels verlaten heeft en van wie iedereen weet dat hij ...

Volgens mij is de Peuk nog altijd lid.
En hij loopt nog altijd de verschillende afdelingen af om een spreekbeurtje te geven voor de geïnteresseerde militanten (die dan het boek van zijn groene zoon kunnen kopen).

Wapper
30 november 2019, 11:19
Dadee zijn dag is weeral geslaagd...

fox
30 november 2019, 11:24
Ah, zoals Tavek stelde, heb je nieuwsbronnen die objectief zijn en heb je daarna wat roddelrubrieken. Tavek plaatste de morgen toen bij de objectieve doch beetje links gekleurde nieuwsbron.

Maar hij zal dat moeten bijstellen. De morgen kan je gewoon bij de dag allemaals van deze wereld indelen. Ook al noemen ze zichzelf zalm. Linkse pretentie, ze blijft amusant.

Dadeemelee
30 november 2019, 11:26
Ah, zoals Tavek stelde, heb je nieuwsbronnen die objectief zijn en heb je daarna wat roddelrubrieken. Tavek plaatste de morgen toen bij de objectieve doch beetje links gekleurde nieuwsbron.

Maar hij zal dat moeten bijstellen. De morgen kan je gewoon bij de dag allemaals van deze wereld indelen. Ook al noemen ze zichzelf zalm. Linkse pretentie, ze blijft amusant.

Dus Doorbraak is voor de Vlaams Nationalisten ook niet objectief? 8O

Anna List
30 november 2019, 11:27
En toch is een VU scenario nakende :magniet:

Daar moet je twee strekkingen voor hebben. ;-)

Dadeemelee
30 november 2019, 11:29
Daar moet je twee strekkingen voor hebben. ;-)

Dus iedereen in de NVA is van de strekking Francken? ;-)

Anna List
30 november 2019, 11:30
Alsof er NVA’ers zijn die intern kritiek zouden durven geven. Ze zouden nogal rap Vuye en co. achterna vliegen.

Peumans spreekt wel, die kan zijn mening zonder problemen zeggen.

Lol

Die 'daar weet ik niks van' is voor jou blijkbaar niet alleen gelijk aan 'het wordt niet ontkend' maar zelfs bewijs van het feit dat 'niemand durft het te bevestigen uit angst politiek geliquideerd te worden'

:lol::lol::lol:

Mss moet jij gaan solliciteren bij DM :lol:

Dadeemelee
30 november 2019, 11:32
Lol

Die 'daar weet ik niks van' is voor jou blijkbaar niet alleen gelijk aan 'het wordt niet ontkend' maar zelfs bewijs van het feit dat 'niemand durft het te bevestigen uit angst politiek geliquideerd te worden'

:lol::lol::lol:

Mss moet jij gaan solliciteren bij DM :lol:

Bij de NVA zitten ze echt met een ei he? ;-)

Anna List
30 november 2019, 11:33
Dus Doorbraak is voor de Vlaams Nationalisten ook niet objectief? 8O

Doorbraak is een platvorm met voornamelijk opiniestukken.
De bijdragen van Joël zijn ook opiniestukken.

Anna List
30 november 2019, 11:34
Dus iedereen in de NVA is van de strekking Francken? ;-)

Ik denk niet dat er een strekking tegen Francken bestaat, nee.

Dadeemelee
30 november 2019, 11:35
Doorbraak is een platvorm met voornamelijk opiniestukken.
De bijdragen van Joël zijn ook opiniestukken.

Die over Dries was een opiniestuk. Deze niet.

Anna List
30 november 2019, 11:35
Bij de NVA zitten ze echt met een ei he? ;-)

Ze zijn daar doodsbenauwd voor Joël Ceuleer jong! :-D

Anna List
30 november 2019, 11:36
Die over Dries was een opiniestuk. Deze niet.

Bron??

Dadeemelee
30 november 2019, 11:39
Ik denk niet dat er een strekking tegen Francken bestaat, nee.

Jong NVA zijn ook linkiewinkies?

Uit hetzelfde artikel:


Bij Jong N-VA is de irritatie over sommige uitspraken van Francken groot. “Wij zijn erg geschrokken van wat we maandag in De Morgen lazen over zijn toespraak in Beveren. Vooral dat hij naar eigen zeggen ‘creatief’ was in het terugsturen van illegale criminelen, en dat hij in de problemen zou geraken als hij zou vertellen hoe hij dat deed, vinden wij zeer problematisch. Ik vermoed dat velen bij Jong N-VA het geen goed idee zouden vinden mocht Francken ooit partijvoorzitter worden.”

Xenophon
30 november 2019, 11:40
Jong NVA zijn ook linkiewinkies?

Uit hetzelfde artikel:


Bij Jong N-VA is de irritatie over sommige uitspraken van Francken groot. “Wij zijn erg geschrokken van wat we maandag in De Morgen lazen over zijn toespraak in Beveren. Vooral dat hij naar eigen zeggen ‘creatief’ was in het terugsturen van illegale criminelen, en dat hij in de problemen zou geraken als hij zou vertellen hoe hij dat deed, vinden wij zeer problematisch. Ik vermoed dat velen bij Jong N-VA het geen goed idee zouden vinden mocht Francken ooit partijvoorzitter worden.”

- loooool -

Anna List
30 november 2019, 11:42
Jong NVA zijn ook linkiewinkies?

Uit hetzelfde artikel:

Je weet hoe t gaat in jongerenafdelingen van politieke partijen ook hé...daar lopen er één of twee met halvelinge charisma en die twee maken de lijn uit omdat iedereen volgt, omdat al de rest geen mening en geen inspiratie heeft. Overal zo, altijd geweest.

Vrijheideerst
30 november 2019, 12:01
Ik denk niet dat er een strekking tegen Francken bestaat, nee.

Toch wel, maar die hoor je (nog) niet.

Vrijheideerst
30 november 2019, 12:01
Doorbraak is een platvorm met voornamelijk opiniestukken.
De bijdragen van Joël zijn ook opiniestukken.

Doorbraak is vooral een ultraconservatief zeikplatform geworden ja.

DewareJakob
30 november 2019, 12:04
Ah, zoals Tavek stelde, heb je nieuwsbronnen die objectief zijn en heb je daarna wat roddelrubrieken. Tavek plaatste de morgen toen bij de objectieve doch beetje links gekleurde nieuwsbron.

Maar hij zal dat moeten bijstellen. De morgen kan je gewoon bij de dag allemaals van deze wereld indelen. Ook al noemen ze zichzelf zalm. Linkse pretentie, ze blijft amusant.
Juist.
1: De Morgen.:roll:
2: Joel De Ceuleer.:roll:

Eduard Khil
30 november 2019, 12:06
vooral het soort journalistiek als "er was een meeting tussen Jambon, Francken en Dewever, en enkel zij weten wat er feitelijk besproken is, maar dit is wat ze gezegd hebben..."

werkelijk, priceless :rofl:

DewareJakob
30 november 2019, 12:08
vooral het soort journalistiek als "er was een meeting tussen Jambon, Francken en Dewever, en enkel zij weten wat er feitelijk besproken is, maar dit is wat ze gezegd hebben..."

werkelijk, priceless :rofl:
De Ceuleer schrijft zijn artikels met 2 vingers in zijn neus, het is eraan te zien...

Tavek
30 november 2019, 12:09
"De Morgen" :rofl:

Inderdaad, neem het dus met een korrel zout. Alhoewel Joel de Ceulaer wel degelijk contacten heeft. Maargoed, die contacten geven u ook maar de informatie die hun uitkomt, en als je niet weet wie die contacten exact zijn....

Tavek
30 november 2019, 12:10
Er wordt langs alle kanten gespind....

Eduard Khil
30 november 2019, 12:12
Er wordt langs alle kanten gespind....

en de Pravda doet er lustig aan mee. Vandaag weer pamfletten in die "krant" dat paars-groen eraankomt en de enige mogelijkheid is etc

Vrijheideerst
30 november 2019, 12:12
Ja, MC Joel haat alles wat nog maar riekt naar Vlaamsnationalisme.

Al heeft hij zeker een punt. De columns dat er destijds bij het VB zware spanningen waren tussen de clan Morel en Dewinter waren zogezegd ook "desinformatie van de media".

marie daenen
30 november 2019, 12:13
Heb je het artikel gelezen? De informatie wordt bevestigd door twee publicisten van Doorbraak. Uw groot idool. :lol:

Het artikel zit achter een muur...

Tavek
30 november 2019, 12:14
Ja, MC Joel haat alles wat nog maar riekt naar Vlaamsnationalisme.

Al heeft hij zeker een punt. De columns dat er destijds bij het VB zware spanningen waren tussen de clan Morel en Dewinter waren ook "desinformatie van de media".

Mijne man! 8-)

Maar ik geloof pas dat er iets rommelt in de NVA als men openlijk elkaar begint af te vallen/aan te vallen.

De communicatie is nu eenduidig: er is geen communicatie van de NVA naar buiten.

marie daenen
30 november 2019, 12:14
Je leest zo in het artikel dat Joël de 'dag allemaal taktiek' heeft toegepast.

BV's bellen met een 'schandaaltje' en als die dan zegt 'daar weet ik niks van' ... publiceren die dat t niet ontkend wordt. :lol:

Zo kennen we onze poco's... :-)

Vrijheideerst
30 november 2019, 12:15
Mijne man! 8-)

Maar ik geloof pas dat er iets rommelt in de NVA als men openlijk elkaar begint af te vallen/aan te vallen.

De communicatie is nu eenduidig: er is geen communicatie van de NVA naar buiten.

Sla bommas in mekaar op de Hasselaarse Boulevard... 8-)

Er rommelt wat, maar het komt nog niet naar buiten.

marie daenen
30 november 2019, 12:15
Alsof er NVA’ers zijn die intern kritiek zouden durven geven. Ze zouden nogal rap Vuye en co. achterna vliegen.

Peumans spreekt wel, die kan zijn mening zonder problemen zeggen.

In je twee zinnen spreek je jezelf al tegen... Straf...

lamenielachen
30 november 2019, 12:15
Ach, gewoon wat gespin van De Morgen. Niet te veel belang aan hechten.

Ik heb toh niet de indruk dat BDW zich goed in zijn vel voelt, het hoogmoedige trekje komt niet zo veel meer verkondigen hoe het moet maar zelf niet doet.

marie daenen
30 november 2019, 12:18
Dadee zijn dag is weeral geslaagd...

Inderdaad, als hij maar iets tegen de Vlamingen, en nog beter de NVa, kan aanhalen dan is zijn dag goed... Hoe zielig...

Tavek
30 november 2019, 12:18
Sla bommas in mekaar op de Hasselaarse Boulevard... 8-)

Er rommelt wat, maar het komt nog niet naar buiten.

https://www.youtube.com/watch?v=A9k14WcJXzM

Bus kapen met tek 7 :D

marie daenen
30 november 2019, 12:20
Dus Doorbraak is voor de Vlaams Nationalisten ook niet objectief? 8O

Doorbraak wil pro en contra nieuws geven om niet helemaal in het hoekje van anti ingedeeld te worden...

Henri1
30 november 2019, 12:21
Interne machtsstrijd bij de NVA. Het moest ervan komen.

Wat nu? Splitsing of machtsovername? Volgende keer Francken voorzitter en De Wever op pensioen in Antwerpen?

https://www.demorgen.be/politiek/niemand-heeft-nog-vat-op-theo-francken-het-rommelt-bij-n-va~bc0b8580/

Herrie, in de prairie ?

Maar ja, N-VA zal ook zonder T.F. overleven.

Henri1
30 november 2019, 12:22
Dus Doorbraak is voor de Vlaams Nationalisten ook niet objectief? 8O

Die zijn sinds kort in onmin geraakt.

marie daenen
30 november 2019, 12:22
Bij de NVA zitten ze echt met een ei he? ;-)

Spijtig, maar tot nu toe zie ik dat ei nog niet zitten...
Veel roddel van de anderen, die tegen de NVa zijn, dat zie ik wel; maar dat is al lang gewone dagelijkse kost geworden...
Zou het kunnen dat die tegenstanders met een ei zitten misschien???

Henri1
30 november 2019, 12:24
N-VA is een tijdelijk verschijnsel, net als de Oerstartvereniging, de Volksunie en alles wat erop volgde.

Ook N-VA zal imploderen.

Anna List
30 november 2019, 12:27
Interne machtsstrijd bij de NVA. Het moest ervan komen.

Wat nu? Splitsing of machtsovername? Volgende keer Francken voorzitter en De Wever op pensioen in Antwerpen?

https://www.demorgen.be/politiek/niemand-heeft-nog-vat-op-theo-francken-het-rommelt-bij-n-va~bc0b8580/

Wat allemaal niet wegneemt dat de opdracht van Magnette aan het mislukken is en er verkiezingen op ons afkomen. :-D

Magnette heeft zijn informatie opdracht (de koning informeren over de mogelijkheden) nogal voluntaristisch klungelig ingevuld als formatieopdracht voor de PS. ... Hierdoor heeft hij eigenlijk verdere voortgang zo goed als onmogelijk gemaakt...

Binnen een week kiezingen aankondigen.

marie daenen
30 november 2019, 12:27
Ik heb toh niet de indruk dat BDW zich goed in zijn vel voelt, het hoogmoedige trekje komt niet zo veel meer verkondigen hoe het moet maar zelf niet doet.

Hij heeft waarschijnlijk door dat door te zwijgen hij de anderen veel meer op stang jaagt dan door te spreken...
Niemand is inderdaad te oud om te leren...
Wat voor kwaad kunnen ze nu over hem zeggen als die man zelf niets zegt...

marie daenen
30 november 2019, 12:29
N-VA is een tijdelijk verschijnsel, net als de Oerstartvereniging, de Volksunie en alles wat erop volgde.

Ook N-VA zal imploderen.

Inderdaad, net zo als la Belgique...

Hypochonder
30 november 2019, 12:36
"Kwaliteitskrant" De Morgen begint meer en meer op een rioolgazet te lijken.

De schoofzak
30 november 2019, 12:36
N-VA is een tijdelijk verschijnsel, net als de Oerstartvereniging, de Volksunie en alles wat erop volgde.

Ook N-VA zal imploderen.

Zo lang we boven de 10 procent zitten, duurt het feestje verder.
De brouwer moet dus niet vrezen voor een failliet dit jaar.

DewareJakob
30 november 2019, 12:36
Hij heeft waarschijnlijk door dat door te zwijgen hij de anderen veel meer op stang jaagt dan door te spreken...
Niemand is inderdaad te oud om te leren...
Wat voor kwaad kunnen ze nu over hem zeggen als die man zelf niets zegt...
De rooie rakkers moeten geen stok zoeken (om een hond te slaan), die zijn ermee geboren.

Eduard Khil
30 november 2019, 12:41
N-VA is een tijdelijk verschijnsel, net als de Oerstartvereniging, de Volksunie en alles wat erop volgde.

Ook N-VA zal imploderen.

zoals de cd&v, vld en spa? :lol:

subocaj
30 november 2019, 12:46
Hij heeft waarschijnlijk door dat door te zwijgen hij de anderen veel meer op stang jaagt dan door te spreken...
Niemand is inderdaad te oud om te leren...
Wat voor kwaad kunnen ze nu over hem zeggen als die man zelf niets zegt...

Hij beseft nu zelf dat hij een windbuil is.

marie daenen
30 november 2019, 12:49
Hij beseft nu zelf dat hij een windbuil is.

Hij beseft dat te willen praten met windbuilen geen enkel nut heeft...

Anna List
30 november 2019, 12:59
Hij beseft nu zelf dat hij een windbuil is.

Nu gij nog.

Dadeemelee
30 november 2019, 13:40
zoals de cd&v, vld en spa? :lol:

Zelfde scenario. Volgend jaar een 'Wissel van de Macht' over de NVA. ;-)

Guinevere
30 november 2019, 14:28
Ik heb toh niet de indruk dat BDW zich goed in zijn vel voelt, het hoogmoedige trekje komt niet zo veel meer verkondigen hoe het moet maar zelf niet doet.

2. Hij is NVA voorzitter en burgemeester van Antwerpen. Volgens mij zijn die twee zaken moeilijk te combineren. Mss minder hooi op z'n vork nemen? Voor hem en de partij is het het beste dat hij de burgemeestersjerp laat vallen en terug de nationale (nationalistische) leider wordt. Zijn partij gaat anders ook sneller verdeeld geraken.

Xenophon
30 november 2019, 15:06
2. Hij is NVA voorzitter en burgemeester van Antwerpen. Volgens mij zijn die twee zaken moeilijk te combineren. Mss minder hooi op z'n vork nemen? Voor hem en de partij is het het beste dat hij de burgemeestersjerp laat vallen en terug de nationale (nationalistische) leider wordt. Zijn partij gaat anders ook sneller verdeeld geraken.

:D

subocaj
30 november 2019, 15:14
Nu gij nog.

Moet dat niet zijn: nu wij nog?

subocaj
30 november 2019, 15:17
Hij beseft dat te willen praten met windbuilen geen enkel nut heeft...

Dan overtreft hij nog iedereen met orkaankracht.

Anselmo
30 november 2019, 15:20
"Kwaliteitskrant" De Morgen begint meer en meer op een rioolgazet te lijken.


...begint, ...begint.... dat is echt een understatement !8O

quercus
30 november 2019, 15:22
lol Joel Ceulaer

Moest blijkbaar veel gal kwijt, in dezelfde krant ook een giftig stuk over Dries VL.


Zijn besluit was er deze keer wel boenk op!

'Ofwel komt er een nieuwe voorzitter bij NVA, ofw l doet BDW voort.'

Geen spelt tussen te krijgen. Echt visionair van Joël. :rofl:
En ik zeg “ofwel gebeurt er iets, ofwel gebeurt er niets!”
Awel, ‘t is toch waar zeker? 8O8O8O

Anselmo
30 november 2019, 15:29
En ik zeg “ofwel gebeurt er iets, ofwel gebeurt er niets!”
Awel, ‘t is toch waar zeker? 8O8O8O

Wenn der Hahn kräht auf dem Mist, ändert sich das Wetter, oder es bleibt wie es ist…

vanderzapig
30 november 2019, 15:38
https://www.demorgen.be/politiek/niemand-heeft-nog-vat-op-theo-francken-het-rommelt-bij-n-va~bc0b8580/

____________________________________


‘Niemand heeft nog vat op Theo Francken’: het rommelt bij N-VA

Het valt zelfs buitenstaanders op. De almacht van Bart De Wever is voltooid verleden tijd. En er is één man die de vrijgekomen ruimte met veel bravoure bezet: de voormalige staatssecretaris van Asiel en Migratie. Een insider: ‘Niemand heeft nog vat op Theo Francken, hij doet vierkant zijn eigen zin. Maar als hij voorzitter wordt, scheurt de partij in twee.’

Exclusief voor abonnees door Joël De Ceulaer 29 november 2019, 16:00

Het heeft lang geduurd, maar nu is het dan zover. De verhoudingen zijn gekanteld. Was het vroeger Bart De Wever die Theo Francken tijdens het partijbestuur weleens op zijn plaats moest zetten, met een geïrriteerde opmerking over zijn soms rauwe standpunten en dito tweets, dan zijn de rollen nu omgekeerd. De laatste tijd is het Theo Francken die Bart De Wever onderbreekt en openlijk tegenspreekt, ook in het bijzijn van derden, van andere partijen zelfs. “Dat is volledig nieuw”, vertelt een toppoliticus die aanwezig was bij federaal overleg tussen de verschillende partijen. “Soms was De Wever iets aan het uitleggen, en nam Francken het gewoon over, om namens de partij de puntjes op de ‘i’ te zetten. Het is duidelijk dat de positie van De Wever serieus is aangetast.”

Dat Francken vaak het hoge woord voert, en zijn voorzitter overvleugelt, wordt ook door andere bronnen bevestigd. In de krant La Dernière Heure van 12 oktober viel al te lezen dat het ook de PS-gezanten bij die federale besprekingen opviel: hoe De Wever haast in permanente twijfel verkeert, terwijl Francken één brok twijfelvrije zelfverzekerdheid is en niet aarzelt om zijn voorzitter te onderbreken.

Op het Vlaamse niveau zouden zich soortgelijke scènes hebben voorgedaan. Bij die onderhandelingen zat Francken niet in de centrale N-VA-delegatie, maar maakte hij wel deel uit van de werkgroep integratie, bijvoorbeeld. “En ook daar week hij op eigen initiatief vaak af van de partijlijn”, vertelt iemand die namens een andere partij in dezelfde werkgroep zat. “Soms leidde dat zelfs tot spanningen binnen de N-VA-delegatie, en moest de vergadering worden geschorst omdat Francken een zorgvuldig voorbereide N-VA-nota ineens niet meer volgde.”

Wat is er aan de hand? Een partijmedewerker laat er geen twijfel over bestaan: “Het ego van Francken is uit zijn voegen gebarsten. Hij is een loose cannon. Niemand heeft hem nog in de hand. Niemand heeft nog vat op hem. Hij doet vierkant zijn eigen zin. En hij heeft duidelijk de ambitie om partijvoorzitter te worden. Maar als het ooit zover komt, scheurt de partij in twee.”

Ook Jan Peumans, die de partij inmiddels verlaten heeft en van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in. “U hebt het zelf ooit voorspeld”, lacht hij. “Dat de problemen voor N-VA zouden beginnen op het moment dat Bart De Wever niet langer voorzitter is. Welnu, dat zal inderdaad zo zijn. En Francken gloeit momenteel van ambitie, dat is duidelijk. Hij heeft het gevoel dat de wereld aan zijn voeten ligt. En hij heeft zeker aanhangers binnen de partij.

“Maar vergis u niet, ook mijn strekking is duidelijk aanwezig, alleen is die niet zo luidruchtig. Ik hoor momenteel van veel mensen dat ze het spijtig vinden dat ik vrijwillig ben opgestapt.”

Niet langer almachtig

De opmars van Francken verloopt volgens een ijzeren politieke logica. De N-VA heeft bij de laatste verkiezingen een kwart van haar kiezers verloren. Dat is een dreun waarvan veel partijvoorzitters nooit meer herstellen. Voor De Wever betekent dat niet het einde – per slot van rekening is N-VA nog altijd de grootste partij – maar wel het einde van zijn almacht. Dat Francken de vrijgekomen ruimte wil innemen, spreekt vanzelf: hij was de enige lijsttrekker die alle Kamerzetels in zijn provincie heeft behouden. Wie dat kan, stijgt in de politieke pikorde. De kiezer bepaalt hoeveel iemand weegt.

Behalve Francken en De Wever maakt ook Jan Jambon vandaag deel uit van de heilige drievuldigheid bij N-VA. Op dinsdag 11 juni, dik twee weken na de verkiezingen van 26 mei, probeerde dat drietal de violen te stemmen tijdens een bijeenkomst bij De Wever thuis.

Tijdens die vergadering zou naar verluidt bevestigd zijn dat Jambon de Vlaamse formatie in handen zou nemen – dat De Wever zich kandidaat had gesteld om minister-president te worden, zou een afleidingsmaneuver zijn geweest met een dubbel oogmerk: de kiezer zo massaal mogelijk mobiliseren, en gezichtsverlies vermijden voor de vorige minister-president Geert Bourgeois, die alleen voor De Wever zelf bereid was om een stap opzij te zetten, niet voor Jan Jambon.

Wat het triumviraat die avond verder nog heeft afgesproken, weten uiteraard alleen de betrokkenen zelf. Maar de kans is niet denkbeeldig dat ook de opvolging van De Wever als partijvoorzitterschap er ter sprake is gekomen.

In elk geval is er beslist dat Francken deel zou uitmaken van de federale onderhandelingsploeg. Terwijl hij niet alleen bij de PS, maar ook bij de MR zeer moeilijk ligt – de Franstalige liberalen schrijven hun enorme verkiezingsnederlaag deels toe aan de factor-Francken, die voormalig premier Charles Michel verschillende keren fameus op de zenuwen heeft gewerkt.

Dat Francken federaal mee aanschuift, kan dus twee dingen betekenen. Ofwel ging De Wever daarmee akkoord, en koos N-VA van meet af aan voor een federale blokkering. Ofwel had De Wever het liever anders aangepakt, maar heeft Francken die plek aan tafel afgedwongen.

Dat Francken meer ruimte opeist, is duidelijk. Maar wil hij ook partijvoorzitter worden? Als N-VA niet in een federale regering stapt, en Peter De Roover fractievoorzitter blijft in de Kamer, zou Francken ‘gedegradeerd’ worden tot gewoon Kamerlid. Zal hij zich in die relatief ondergeschikte rol kunnen vinden? Of wil en kan hij aan het roer komen?

Dat laatste hangt uiteraard af van De Wever zelf. Over een jaar loopt diens vijfde termijn als voorzitter af. Vraagt hij opnieuw een uitzondering op de partijstatuten – die maar twee ambtstermijnen toelaten – of maakt hij plaats voor een opvolger?

In 2012 zei De Wever in P-Magazine nog dat hij niet van plan was om eeuwig voorzitter te blijven: “In 2014 ben ik het tien jaar. Dan moet ik een bos bloemen, een fles porto en een opvolger krijgen.” Zes jaar later zei hij in Humo: “Vroeger zei ik altijd dat het mijn laatste mandaat als voorzitter was. Ik prentte mezelf in dat de partij me niet meer kon overtuigen om verder te doen, terwijl dat telkens wel zo was. Nu heb ik het losgelaten. Misschien stopt het volgend jaar, misschien doe ik nog tien jaar verder.”

Tot een open duel zal het nooit komen – als De Wever voorzitter wil blijven, zál hij het blijven. Maar gelet op zijn verzwakte positie en duidelijke vermoeidheid – De Wever was de laatste maanden erg spaarzaam met tussenkomsten die niets met zijn Antwerpse burgemeesterschap te maken hadden – wordt de vraag almaar prangender: wat doet hij volgend jaar? Nog een termijn erbij, of wordt de strijd voor geopend verklaard?

Het lege hoofdkwartier

Dat er een nieuw tijdperk is aangebroken voor de Vlaams-nationalisten, is ook achter de schermen duidelijk merkbaar. In het hoofdkwartier werd de communicatie tot dusver gestroomlijnd onder de strakke leiding van Joachim Pohlmann, die jarenlang een soort Siamese tweeling vormde met Bart De Wever.

Pohlmann, die al enige tijd zelf columnist is in De Morgen, was mede-inspirator en coauteur van heel wat columns die De Wever vroeger zelf in De Morgen en De Standaard publiceerde. In het hoofdkwartier zette hij de lijnen uit en hield hij de falanx, de op welhaast militaire wijze gesloten formatie die de N-VA altijd geweest is, op het goede spoor.

Die Pohlmann is nu, onder licht protest van zijn voorzitter, verhuisd naar het kabinet van Jambon, als kabinetschef cultuur. Pol Van Den Driessche, die andere vertrouweling en communicatieve secondant van De Wever, heeft het hoofdkwartier ook verlaten, om diplomatiek adviseur te worden, ook bij Vlaams minister-president Jambon.

Blijft over van de oude garde: Piet De Zaeger, politiek directeur en al sinds hun studententijd een fellowtraveller van de voorzitter. “Maar die leegloop op het hoofdkwartier is wel degelijk een probleem”, zegt een insider. “De partijmachine is even stilgevallen en zal nu moeten worden heropgebouwd. Dat is niet simpel, want ook Bram Bombeek, de gedoodverfde opvolger van Pohlmann, is recent van functie veranderd.”

Tel dat allemaal bij elkaar op – een verzwakte voorzitter, een hyperactieve Francken, een kink in de structuren en het vermoeiende schimmenspel dat de federale formatie tot dusver is – en er ontstaat een ideale voedingsbodem voor iets wat de N-VA altijd goed heeft weten te bedwingen: interne verdeeldheid.

Pijnlijke traditie

Bij partijen zoals sp.a en Open Vld is dat een pijnlijke traditie, bij N-VA is het nieuw: medewerkers en mandatarissen die zich niet meer inhouden om hun ongenoegen te uiten tegenover een journalist, in dit geval van De Morgen, die bereid is om een paar dagen van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat aan de telefoon te hangen. Alles altijd off the record, dat wel. Zeker als het over Francken gaat. Wie niet op zijn lijn zit, zwijgt, uit angst of opportunisme: “Wie Francken tegen de kar rijdt, komt op de zwarte lijst en heeft het verkorven.”

Maar het ongenoegen zit diep, en is wijdverspreid. Van de onbekende voorzitter van een Oost-Vlaamse afdeling die het beu is zich altijd te moeten verdedigen als Francken weer eens uit de bocht gevlogen is, tot een aantal bekende volksvertegenwoordigers die zich niet kunnen vinden in de lijn van Francken, omdat hij de Chinese Muur tussen N-VA en Vlaams Belang niet altijd even goed bewaakt.

“Bart De Wever vindt dat we aan de juiste kant van die muur moeten blijven”, zegt een partijmedewerker. “Maar Francken ligt daar niet meer van wakker. Hij staat als het ware óp die muur. Het is moeilijk te zeggen hoeveel procent van de partij hij vertegenwoordigt, maar het is een minderheid. Met de natte vinger zou ik zeggen: zo’n 20 tot 30 procent van onze mandatarissen. Maar wie het niet met Francken eens is, zal dat nooit on the record zeggen.”

Dat laatste klopt volledig, blijkt tijdens die uitgebreide belronde. “Er zijn inderdaad wel spanningen”, bevestigt een bekende mandataris. “Tegen het Vlaams Belang kun je toch niet op. Als je hun retoriek overneemt, kiezen mensen voor het origineel. Wij zijn altijd een aanbodpartij geweest. Dat was onder Bourgeois zo, dat is onder De Wever nog zo. Francken loopt de VB-kiezer achterna, en dat is niet waar wij voor staan.”

Het verdeelde applaus

Het was een op het eerste gezicht onopvallend, maar bij nader toezien zeer opmerkelijk tafereel, twee weken geleden in het Vlaams Parlement. Na de felle uithaal naar Vlaams Belanger Filip Dewinter werd de liberale minister van Samenleven Bart Somers door de meerderheid getrakteerd op een gul applaus – ook op de voorste banken van de N-VA-fractie, waar onder meer Wilfried Vandaele en Philippe Muyters flink meeklapten.

Wat sommigen in het halfrond evenwel opviel, was dat niet álle N-VA’ers dat enthousiasme deelden. Nadia Sminate, bijvoorbeeld. “Ha, u zoekt verdeeldheid bij de N-VA”, lacht ze als we haar bellen voor tekst en uitleg. “Maar het klopt, ik heb niet mee geapplaudisseerd voor Bart Somers. Heel bewust. Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik vind het ongepast dat een minister die de mond vol heeft over verbinden en bruggen slaan, zo hard uithaalt en op de man speelt. Ik heb een andere politieke overtuiging dan Vlaams Belang, maar ik vind niet dat je mensen moet uitschelden voor nazi.”

Sminate is een van de N-VA-mandatarissen die door waarnemers en kenners eerder in de invloedssfeer van Francken wordt gesitueerd. “Het is de groep die zich weleens durft te bedienen van het hondenfluitje”, zegt een insider. “Tot die groep behoren ook Darya Safai en Assita Kanko, bijvoorbeeld, de exponenten van het zogenaamde Nieuw Vlaams Feminisme.”

Een politicus die zich van een hondenfluitje bedient, stuurt een boodschap uit waar officieel niets mis mee is, maar waarvan de betekenis toch duidelijk aankomt bij de doelgroep – zoals het geluid van een hondenfluitje niet door het menselijk oor kan worden waargenomen. In de politiek gaat het dan bijvoorbeeld om als migratiekritiek vermomde islamofobie.

De verdeeldheid van N-VA op dat punt ligt al jaren open en bloot op straat. Founding father Geert Bourgeois, ondertussen op een zijspoor gezet in het Europees Parlement, staat als inclusief nationalist boven elke twijfel verheven. Als minister-president liet hij altijd luid en duidelijk verstaan dat Vlaamse moslims er gewoon bij horen. Bij Bart De Wever ligt dat al iets moeilijker. Zo noemt hij in zijn boek Over identiteit de islamitische hoofddoek sarcastisch in één adem met de peniskoker en het spaghettivergiet.

Toch is de voorzitter tot nader order duidelijk een inclusief nationalist. In 2004, toen hij Bourgeois opvolgde aan het hoofd van de toen nog minuscule N-VA, was het zelfs zijn grote missie om het Vlaams-nationalisme te redden uit de klauwen van Vlaams Belang, dat het nationalisme had besmeurd en toen een kwart van het Vlaams Parlement innam.

“Ik zal in deze strijd, waarin de vroegere Volksunie veel terrein verloren heeft, desnoods ten onder moeten gaan”, zei De Wever in de zomer van 2006 in Knack. “Het is een soort Stalingrad geworden. Dat gevoel heb ik als voorzitter van N-VA. Ik ben de commandant van de Russen in Stalingrad. En ik moet mij staande houden tegen die overmacht van het Vlaams Belang. Ik kan alleen maar hopen dat mijn strijd ook afloopt zoals in Stalingrad, met een overwinning voor de Russen. Achteruitgaan is alleszins geen optie. Het is winnen of sterven.”

Ironisch genoeg is vandaag Theo Francken, de man die het dichtste aanleunt bij de retoriek van Vlaams Belang, de enige N-VA’er die standhoudt. En ook de N-VA’er die het minste moeite zou hebben met een samenwerking. Denk aan zijn fameuze opmerking voor de camera van Jambers in de politiek, op zondagavond 26 mei, toen hij verheugd vaststelde dat N-VA en Vlaams Belang op een bepaalde plek “samen een meerderheid” leken te zullen hebben.

- ‘Samen een meerderheid! Samen een meerderheid!’
- ‘Ssst!’ #jambersindepolitiek pic.twitter.com/mSfkcsvjKS
— Johan Sebastiaan Stuer (@blijgeest) 28 mei 2019

Bij insiders valt te horen dat Francken vindt dat De Wever nog langer had moeten praten met Vlaams Belang bij de vorming van een Vlaamse regering. Een bevoorrecht waarnemer: “Francken vindt dat De Wever nog veel langer had moeten wachten, tot CD&V of Open Vld bereid waren geweest om een minderheidsregering te vormen in Vlaanderen, met gedoogsteun van Vlaams Belang.”

Het charisma van Salvini

“De partij is gespleten”, zegt een actief lid van Jong N-VA. “Dat was al meteen te merken op de avond na de verkiezingen. Er is een deel dat zaken wil doen met Vlaams Belang, er is een deel dat daar nooit mee akkoord zal gaan. Die strubbelingen zijn duidelijk. Bij Jong N-VA hebben we daarover gestemd, en – een beetje tot mijn verbazing – hebben wij ons op de lijn gezet dat er met Vlaams Belang niet kan worden samengewerkt.”

Bij Jong N-VA is de irritatie over sommige uitspraken van Francken groot. “Wij zijn erg geschrokken van wat we maandag in De Morgen lazen over zijn toespraak in Beveren. Vooral dat hij naar eigen zeggen ‘creatief’ was in het terugsturen van illegale criminelen, en dat hij in de problemen zou geraken als hij zou vertellen hoe hij dat deed, vinden wij zeer problematisch. Ik vermoed dat velen bij Jong N-VA het geen goed idee zouden vinden mocht Francken ooit partijvoorzitter worden.”

Twee buitenstaanders, die Francken allebei erg goed kennen, willen wel on the record. Philip Roose, publicist op Doorbraak.be en goed ingevoerd in de interne keuken, ziet dat Francken iets heeft wat De Wever niet heeft. “Ik zeg niet dat hij op dezelfde lijn zit als de Italiaanse populist Matteo Salvini, maar hij heeft in sommige opzichten dezelfde stijl en hetzelfde effect op mensen”, aldus Roose. “Men zegt nogal vaak dat Francken het moet hebben van zijn sociale media, maar dat klopt niet. Hij gaat elke week een paar keer spreken voor de lokale afdelingen, en brengt mensen op de been. Hij heeft duidelijk leiderskwaliteiten, is een harde werker en kan een ploeg motiveren. Hij heeft een speciaal charisma, mensen willen een selfie met hem, ze willen hem aanraken. Ik denk ook dat hij de ambitie heeft om ooit voorzitter te worden.”

Karl Drabbe, drijvende kracht achter Doorbraak.be en uitgever van de boeken van Theo Francken, is het daarmee eens. “Theo heeft de carrure om voorzitter te worden”, zegt hij. “Hij zou aan de rechterkant zeker zieltjes kunnen terugwinnen, en zo opnieuw een dam opwerpen tegen Vlaams Belang. De man is niet zo rechts als de perceptie soms wil. Hij is bijvoorbeeld bijzonder sociaal, veel meer dan De Wever. Herinner u dat De Wever ooit zei dat de Vlaamse werkgeversvereniging Voka zijn baas is? Wel, dat zou Francken nooit zeggen. Een bijkomend pluspunt is dat hij al heel wat politieke kopstoten heeft gekregen en dus wel bestand is tegen wat kritiek.”

In een uitgebreide reactie – die u onderaan dit verhaal kunt lezen – drukt Francken alle speculaties over zijn eventuele voorzittersambities de kop in. Maar een jaar is lang in de politiek. “En Francken gelooft dat hij het recept heeft om de partij opnieuw te doen groeien, ten koste van Vlaams Belang”, zegt een partijmedewerker. “Hij zal De Wever nooit rechtstreeks uitdagen, maar De Wever oogt erg vermoeid”, zegt een andere bevoorrechte waarnemer. “De komende maanden zijn dus onvoorspelbaar. Maar De Wever zal zich vroeg of laat helemaal willen terugplooien op Antwerpen. Als hij over vijf jaar het burgemeesterschap wil behouden, zal hij daar hard moeten werken. Vergeet niet dat de demografische evolutie in die stad momenteel niet in zijn voordeel speelt.”

Eén grote angst

Er zijn de voorbije jaren al een paar kroonprinsen de revue gepasseerd in de zoektocht van De Wever naar een eventuele opvolger. Zo liepen Jan Jambon en Ben Weyts even in de kijker, maar was snel duidelijk dat zij niet het geknipte profiel hebben: Weyts vond zelf ook dat hij te veel een specialist is, een goed vakminister dus, en niet de generalist die een voorzitter nu eenmaal moet zijn. Jambon werd de bestuurder bij uitstek van de partij. De West-Vlaming Sander Loones, die door De Wever een paar jaar geleden heel expliciet tot opvolger werd gekroond, heeft de verwachtingen niet ingelost.

Blijft over: Theo Francken, die eerder al in de running leek te zijn. Heeft vele kwaliteiten, daarover zijn vriend en vijand het eens. Maar is ook een ongeleid projectiel. Er circuleert een anekdote over de avond waarop De Wever de federale ploeg voor de regering-Michel I voorstelde aan het partijbestuur, met Francken als staatssecretaris en Steven Vandeput als minister van Defensie. De Wever zou toen gegrapt hebben: “Als ik Theo minister van Defensie maak, hebben we morgen oorlog met een van de buurlanden.”

Er is nog één naam die voortdurend opduikt tijdens gesprekken met mensen in de buik van de partij: Valerie Van Peel. “Ze is mediatiek heel sterk”, aldus een insider. “Ze is ook altijd fatsoenlijk in haar standpunten en communicatie, bijzonder ambitieus en zeker in staat om een extra kiezersmarkt aan te boren.”

Anderen maken zich sterk dat het nooit zover zal komen. Tussen haakjes: zelf suggereerde Van Peel in een interview met De Morgen twee jaar geleden om stichter Geert Bourgeois als een soort tussenpaus aan te duiden, zodat de nieuwe voorzitter niet met onmiddellijke ingang de schoenen van De Wever zou moeten vullen – want dat lijkt haast ondoenbaar. Maar nu Bourgeois uit het centrum van de macht verdwenen is, lijkt dat scenario verder weg dan ooit.

En zo ligt een oude vraag nog altijd op tafel: hoelang houdt De Wever dit vol, en wat ná De Wever? Hoe luider die vraag klinkt, hoe groter de interne spanningen en hoe vaker u dit soort verhalen zult lezen – over een verdeelde N-VA. Het is de ultieme nachtmerrie van zowel Bourgeois als De Wever: een herhaling van de Volksunie-crash in 2001, toen die partij explodeerde na onhoudbare spanningen tussen de verschillende vleugels en strekkingen, met Bert Anciaux als splijtstof.

De ironie van de geschiedenis wil dat de rol die Anciaux toen speelde, nu – in het worstcasescenario voor de partij – wordt gespeeld door Theo Francken. Alleen trok Anciaux de Volksunie volgens velen te hard naar links, en trekt Francken de N-VA volgens velen te hard naar rechts. Nationalisme heeft geen vaste plaats op de as van links naar rechts, dus verdeeldheid is nooit verrassend.

Als De Wever de eenheid wil bewaren, moet hij de Gerry Adams van de N-VA worden en er vanaf volgend najaar nog eens twintig jaar bijdoen. Het wordt een spannend jaar in het hoofdkwartier van de grootste partij van Vlaanderen.

Dit artikel kwam tot stand op basis van gesprekken met meer dan twintig medewerkers, mandatarissen en kenners van de N-VA. De meesten wilden alleen off the record praten.

Theo Francken reageert: ‘Ik sta open voor kritiek’

Bart De Wever, aldus zijn woordvoerder, houdt “een mediastilte” in acht. Ook Kamerlid Valerie Van Peel en Europees Parlementslid Geert Bourgeois, wier namen vallen in verband met de opvolging van De Wever, wilden niet reageren. Theo Francken wel.

Wilt u partijvoorzitter worden?

Theo Francken: “Dat is niet aan de orde.”

Maar hebt u de ambitie?

“Ik heb vooral veel bewondering voor Bart De Wever. Ik vind hem de verstandigste en scherpste en sterkste partijvoorzitter van België. Zelfs buiten België zie ik weinig politici die zich met hem kunnen meten. Wat mij betreft is Gerry Adams een goed voorbeeld: die is 35 jaar de leider geweest van de Noord-Ierse politieke partij Sinn Féin, en heeft met die partij zowel hoogtepunten als dieptepunten beleefd.”

Maar de positie van De Wever is nu verzwakt.

“Bart heeft nog altijd alle steun binnen de partij. En hij zal zelf beslissen wanneer hij het voorzitterschap wil doorgeven. Wij zijn een partij waarin alles op een erg ordelijke wijze verloopt, zoals u weet.”

Maar naar verluidt spreekt u De Wever tegen tijdens regeringsonderhandelingen.

“Dat is dan een zeer selectieve lezing van de feiten. Ik probeer altijd beleefd te zijn en zal mensen nooit onderbreken. Zeker mijn voorzitter niet tijdens formatiegesprekken. Maar vraag hem dat zelf vooral eens.”

Hij wil niet met mij praten. Bent u zich bewust van de gespletenheid in uw partij tussen de zachte, inclusieve flank en de harde strekking die, onder uw invloed, richting Vlaams Belang leunt?

“Dat is uw eigen overtuiging, die u probeert te bevestigen.”

Ik heb heel wat mensen gebeld en noteer gewoon wat zij mij vertellen.

“Ik vind het een kwalijke framing. U, en uw krant, schilderen mij af als een soort van extreemrechtse idioot. Dat ben ik niet. Ik ben een sociale, inclusieve Vlaams-nationalist, die trouw blijft aan de lijn die Geert Bourgeois en Bart De Wever hebben uitgezet.”

Toch hebben heel wat partijgenoten problemen met uw lijn. Zo hoor ik bij Jong N-VA dat ze schrokken van uw uitspraken over de “creatieve” praktijken die u als staatssecretaris toepaste om illegale criminelen het land uit te krijgen. De Morgen bracht daar maandag nog verslag over uit.

“Uw collega was naar een lezing in Beveren gekomen om aan te tonen dat ik mensen zou ophitsen tegen een asielcentrum. Toen dat niet het geval bleek te zijn, heeft hij een paar uitspraken los uit de context gehaald. Opnieuw zeer kwalijke framing. Misschien had ik het anders moeten formuleren, maar mijn uitspraak verwees niet naar onwettige praktijken, maar naar afspraken die ik moest maken met Buitenlandse Zaken.”

Ook uw cijfers over alleenstaande mannen klopte niet.

“Dat heb ik ondertussen dan ook rechtgezet. Iedereen maakt fouten. Maar laat mij u eens iets vragen: gaat uw krant voortaan bij elke toespraak van elke politicus een journalist zetten om elke uitspraak en elk cijfer te checken? Ik begrijp dat hoge bomen veel wind vangen, maar ik zie bij sommige journalisten toch twee maten en gewichten.”

Maar ook binnen uw partij is er kritiek, hoor.

“Dat is mogelijk. Ik weet dat Jan Peumans het bijvoorbeeld soms moeilijk heeft met mijn stijl. En ik maak fouten en ga soms kort door de bocht, dat weet ik. Maar ik sta open voor kritiek en wil van iedereen leren. En ik ben wel een asset, een troef, voor mijn partij. Ik heb goed werk geleverd, in de regering, als burgemeester en nu als Kamerlid. Dus ik laat mij door al die negatieve stemmingmakerij in de pers niet van de wijs brengen.”

Anselmo
30 november 2019, 15:50
____________________________________






Wilt u partijvoorzitter worden?

Theo Francken: “Dat is niet aan de orde.”

Maar hebt u de ambitie?

“Ik heb vooral veel bewondering voor Bart De Wever. Ik vind hem de verstandigste en scherpste en sterkste partijvoorzitter van België. Zelfs buiten België zie ik weinig politici die zich met hem kunnen meten. Wat mij betreft is Gerry Adams een goed voorbeeld: die is 35 jaar de leider geweest van de Noord-Ierse politieke partij Sinn Féin, en heeft met die partij zowel hoogtepunten als dieptepunten beleefd.”

Maar de positie van De Wever is nu verzwakt.
. En hij zal zelf beslissen w
“Bart heeft nog altijd alle steun binnen de partij


“Ik vind het een kwalijke framing. U, en uw krant, schilderen mij af als een soort van extreemrechtse idioot. Dat ben ik niet. Ik ben een sociale, inclusieve Vlaams-nationalist, die trouw blijft aan de lijn die Geert Bourgeois en Bart De Wever hebben uitgezet.”





Even ingekort, maar wel de essentie.

Dadeemelee
30 november 2019, 16:14
Even ingekort, maar wel de essentie.

Dat is schijnheilige Theo die debatfiches afleest.

De essentie is dit:

Wat is er aan de hand? Een partijmedewerker laat er geen twijfel over bestaan: “Het ego van Francken is uit zijn voegen gebarsten. Hij is een loose cannon. Niemand heeft hem nog in de hand. Niemand heeft nog vat op hem. Hij doet vierkant zijn eigen zin. En hij heeft duidelijk de ambitie om partijvoorzitter te worden. Maar als het ooit zover komt, scheurt de partij in twee.”

Ook Jan Peumans, die de partij inmiddels verlaten heeft en van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in. “U hebt het zelf ooit voorspeld”, lacht hij. “Dat de problemen voor N-VA zouden beginnen op het moment dat Bart De Wever niet langer voorzitter is. Welnu, dat zal inderdaad zo zijn. En Francken gloeit momenteel van ambitie, dat is duidelijk. Hij heeft het gevoel dat de wereld aan zijn voeten ligt. En hij heeft zeker aanhangers binnen de partij.

“Maar vergis u niet, ook mijn strekking is duidelijk aanwezig, alleen is die niet zo luidruchtig. Ik hoor momenteel van veel mensen dat ze het spijtig vinden dat ik vrijwillig ben opgestapt.”

Anselmo
30 november 2019, 17:31
Dat is schijnheilige Theo die debatfiches afleest.

De essentie is dit:

Een partijmedewerker ?!?

Zoiets als "uit welingelichtebron" zoals vroeger gebruikt.

Jan Peumans ?!? De Mark Eyskens van de N-VA.

Allemaal zéér overtuigende bronnen !

Het is wel zo dat de Ceulaer nog altijd zeer gefrustreerd is over het feit dat BDW hem totaal negeert.
Komt ervan wanneer je gefingeerde interviews met BDW publiceert.( volledig uit de duim gezogen)
Dat was het toppunt van desinformatie nog voor de term fake-news was uitgevonden.

Zipper
30 november 2019, 17:34
Een partijmedewerker ?!?

Zoiets als "uit welingelichtebron" zoals vroeger gebruikt.

Jan Peumans ?!? De Mark Eyskens van de N-VA.

Allemaal zéér overtuigende bronnen !

Het is wel zo dat de Ceulaer nog altijd zeer gefrustreerd is over het feit dat BDW hem totaal negeert.
Komt ervan wanneer je gefingeerde interviews met BDW publiceert.( volledig uit de duim gezogen)
Dat was het toppunt van desinformatie nog voor de term fake-news was uitgevonden.

de Ceulaer is een riool-journalist. Geen enkele normale mens neemt die au serieux.

Vrijheideerst
30 november 2019, 17:40
de Ceulaer is een riool-journalist. Geen enkele normale mens neemt die au serieux.

Maar mocht hij dit over Groen of de SP.A geschreven hebben het was een vaststaand feit zeker?

marie daenen
30 november 2019, 17:41
De rooie rakkers moeten geen stok zoeken (om een hond te slaan), die zijn ermee geboren.

:-)

marie daenen
30 november 2019, 17:43
Dan overtreft hij nog iedereen met orkaankracht.

Als hij dan la Belgique omver blaast hebben we toch wat we willen...

Zipper
30 november 2019, 17:47
Maar mocht hij dit over Groen of de SP.A geschreven hebben het was een vaststaand feit zeker?

dat is het hem juist, hij is altijd eenzijdig in zijn commentaren en viseert altijd de meer rechtse partijen, nauwelijks of nooit de linkse.

marie daenen
30 november 2019, 17:54
Dat is schijnheilige Theo die debatfiches afleest.

De essentie is dit:

Oké, dat is het standpunt van de tegenstanders, die al herhaaldelijk bewezen hebben dat ze niet te vertrouwen zijn... Dus blijf ik bij het standpunt van de voorstanders ...

marie daenen
30 november 2019, 17:56
Maar mocht hij dit over Groen of de SP.A geschreven hebben het was een vaststaand feit zeker?

Interesseert mij geen bars wat zijn mening over die partijen is...

Pandareus
30 november 2019, 18:05
Tja - het beseft groeit bij Francken dat hij het zal moeten rooien met een armtierig parlementariërsloon. Geen auto met chauffeur meer, de flexi-job als mensensmokkelaar gedwongen stopgezet, ....

Een mens zou voor minder baldadig worden.

:lol::lol::lol:

Mindset
30 november 2019, 18:06
En toch is een VU scenario nakende :magniet:

75% naar VB.

Pandareus
30 november 2019, 18:08
Tarwe misschien? Rogge?

:? alsjeblieeeef zeg... er zijn hier al genoeg bejaarden die proberen 'lollig' te doen, ga er nu niet toe bijdragen hee...

Pandareus
30 november 2019, 18:09
Anna is vegan. ;-)

Situationeel vegan als de laatste koeketiene dat is, maar voor de rest 100% Blokker hoor.

Xenophon
30 november 2019, 18:12
Situationeel vegan als de laatste koeketiene dat is, maar voor de rest 100% Blokker hoor.

Een soort van moderne vrijbuiter dus.

Pandareus
30 november 2019, 18:14
Er was een strekking Peumans idd, hij en Valerie. :lol:

Peumans was een links-kritische nationalist, Van Peel toont nu duidelijk dat zij hoort bij het Nieuw Ethisch Reveil, tsjeef in hart & nieren, Legioen voor Fatsoen en de Brave Katholieke Moeders.

Henri1
30 november 2019, 18:18
"Kwaliteitskrant" De Morgen begint meer en meer op een rioolgazet te lijken.

Uit uw mond komende is dat een dik compliment

Anna List
30 november 2019, 18:19
Situationeel vegan als de laatste koeketiene dat is, maar voor de rest 100% Blokker hoor.

De laatste kiezing maar 33% Blokker (EU) en 66% N-VA ze. Ik stem gewoon zo strategisch mogelijk tegen België.
Als ik morgen België kan doen ophouden te bestaan, dan stem ik daar ook zonder scrupules PVDA voor als dat zou werken.
De enige lijn is dus : België moet kapot. Meer niet, de rest zien we nadien wel in een onafhankelijk Vlaanderen of in een confederatie, met Nederland welteverstaan.

En vanwege de vegan zoon ook ze. ... Maar hij is het rigide stadium vegan ook al voorbij. :-D

Henri1
30 november 2019, 18:20
zoals de cd&v, vld en spa? :lol:

Die hebben wel alle vlaamse rechtse partijen overleefd.

Anna List
30 november 2019, 18:20
Peumans was een links-kritische nationalist, Van Peel toont nu duidelijk dat zij hoort bij het Nieuw Ethisch Reveil, tsjeef in hart & nieren, Legioen voor Fatsoen en de Brave Katholieke Moeders.

In dat geval is er helemaal geen strekking tegen Theo.

Anna List
30 november 2019, 18:21
Een soort van moderne vrijbuiter dus.

Geus hé. :-D

Zipper
30 november 2019, 18:28
Situationeel vegan als de laatste koeketiene dat is, maar voor de rest 100% Blokker hoor.

Anna is dus een kakkerlak (die moet verdelgd worden) ???

Anna List
30 november 2019, 18:33
Anna is dus een kakkerlak (die moet verdelgd worden) ???

T zal gaan ja?!? :lol::lol::lol:

marie daenen
30 november 2019, 18:34
T zal gaan ja?!? :lol::lol::lol:

Pandabeer komt daar toch openlijk voor uit...

Anna List
30 november 2019, 18:35
Anna is dus een kakkerlak (die moet verdelgd worden) ???

Nog niet vandaag toch he, moet vanavond nog naar een gay party waar ik voor gevraagd ben :-P (en ja die kennen mijn politieke voorkeuren :lol:) eerst nog naar Duncan in de Lotto Arena. :|

Zipper
30 november 2019, 18:57
T zal gaan ja?!? :lol::lol::lol:

de logische vraag, toch ?? gezien zijn opvattingen :-)

Xenophon
30 november 2019, 18:57
Anna is dus een kakkerlak (die moet verdelgd worden) ???

Wees voorzichtig, hij heeft een Kalasjnikov.

Zipper
30 november 2019, 18:58
Nog niet vandaag toch he, moet vanavond nog naar een gay party waar ik voor gevraagd ben :-P (en ja die kennen mijn politieke voorkeuren :lol:) eerst nog naar Duncan in de Lotto Arena. :|

welk soort muziek is dat ??

Zucht
30 november 2019, 18:58
Wees voorzichtig, hij heeft een Kalasjnikov.

In Brussel en Antwerpen heeft iedereen een Kalasjnikov.

Anna List
30 november 2019, 19:05
Wees voorzichtig, hij heeft een Kalasjnikov.

Ik heb alleen een hardhouten wandelstok ze, maar iedereen is altijd welkom bij mij. :-P

Anna List
30 november 2019, 19:08
welk soort muziek is dat ??

De NL inzending voor t songfestival :lol::lol::lol:
Hij heeft maar 1 nummer denk ik. :?
Hopelijk speelt m t rap dat we kunnen gaan stappen. :-D
Zal wel Red en Blue worden denk ik...

Zipper
30 november 2019, 19:20
De NL inzending voor t songfestival :lol::lol::lol:
Hij heeft maar 1 nummer denk ik. :?
Hopelijk speelt m t rap dat we kunnen gaan stappen. :-D
Zal wel Red en Blue worden denk ik...

Ah ok :-D

Pandareus
30 november 2019, 20:18
Anna is dus een kakkerlak (die moet verdelgd worden) ???

Wat dacht je dan zelf ? adopteren of zo ? Uiteraard mikt men op verdelging van kakkerlakken... :?

Jan van den Berghe
30 november 2019, 20:20
Wat dacht je dan zelf ? adopteren of zo ? Uiteraard mikt men op verdelging van kakkerlakken... :?

't Lukt niet echt, he, Pandaman, dat verdelgen...

Pandareus
30 november 2019, 20:29
't Lukt niet echt, he, Pandaman, dat verdelgen...

De wettelijke perimeter is voor iedereen dezelfde hee Jan. Enkel de Braune Bataillonen zetten die lastige horde aan de kant als ze de macht grijpen. Zo leert ons toch de geschiedenis.

Universalia
30 november 2019, 20:37
Ik wil nu geen kwaad schrijven maar ik denk dat de N-VA ver dood is. :oops:

Jan van den Berghe
30 november 2019, 20:59
Heb je het artikel gelezen? De informatie wordt bevestigd door twee publicisten van Doorbraak. Uw groot idool. :lol:

Wat wordt precies bevestigd? Dat "Theo Francken Bart De Wever aanvalt..." zoals de titel van deze draad stelt?

Jan van den Berghe
30 november 2019, 21:01
De wettelijke perimeter is voor iedereen dezelfde hee Jan. Enkel de Braune Bataillonen zetten die lastige horde aan de kant als ze de macht grijpen. Zo leert ons toch de geschiedenis.

Tijd dat u toch eens de geschiedenis bestudeert. "Die braunen Bataillone" (u ziet: uw Duits moet u toch dringend bijspijkeren) werden bij de machtswissel aan de kant gezet. Niet omgekeerd zoals u beweert.

Dadeemelee
30 november 2019, 21:16
Wat wordt precies bevestigd? Dat "Theo Francken Bart De Wever aanvalt..." zoals de titel van deze draad stelt?

Wat de ‘drijvende kracht’ van Doorbraak en de intimus van Francken zeggen is nogal duidelijk:

Francken is beter dan De Wever.

marie daenen
30 november 2019, 21:24
Wat de ‘drijvende kracht’ van Doorbraak en de intimus van Francken zeggen is nogal duidelijk:

Francken is beter dan De Wever.

En jij gelooft dat... Geen verder commentaar nodig daarop...
Na al hun liegen en bedriegen zou ik ze nu ineens moeten gaan geloven omdat ze de NVa trachten zwart te maken???

Jan van den Berghe
30 november 2019, 21:25
Wat de ‘drijvende kracht’ van Doorbraak en de intimus van Francken zeggen is nogal duidelijk:

Francken is beter dan De Wever.

Dat kan. Alleen zie ik de titel niet bevestigd.

vanderzapig
30 november 2019, 21:25
Na vele decennia van islamofiel geneuzel hebben de reguliere media zich helemaal vastgereden in Orwelliaanse nieuwspraak.

Dit artikel is een zoveelste toonbeeld in een lange reeks:

‘Niemand heeft nog vat op Theo Francken’: het rommelt bij N-VA

Als we de Senior Writer van De Morgen mogen geloven dan is er bij de Vlaams-nationale N-VA enerzijds een "inclusieve" flank die de Vlaamse identiteit ruim opvat, en anderzijds een "harde strekking" met onder andere ... *achum* ... Nadia Sminate, Darya Safai en Assita Kanko.

Theo Francken, aanvoerder van die "harde strekking", loopt met zijn uitlatingen de VB-kiezer achterna. Aldus Joël De Ceulaer.

En dit allemaal op basis van anoniem gefezel off the record. En door gebruik te maken van de ultieme retorische truuk in het arsenaal van elke broodschrijver bij de leugenpers: het zogenaamde "hondenfluitje":

Met het "hondenfluitje" kan JDC elke uitspraak van een N-VA'er naar believen ombuigen tot de interpretatie die hem het beste uitkomt.

In plaats van een artikel te schrijven vol geruchten en gespin over wat er in het hoofd van Francken & co zou omgaan, had JDC zich veel beter gebaseerd op de cijfers van Francken zijn beleid:

http://www.npdata.be/BuG/382-Asiel/Asiel.7.gif

http://www.npdata.be/BuG/382-Asiel/Asiel.htm

Een aanvoerder van een "harde strekking" die alle records breekt qua asiel-instroom en erkenningen? Dat lijkt me eerder een zachtgekookt eitje als je naar de cijfers kijkt.

Maar zoveel realiteitszin zou een te grote breuk betekenen met het normale discours van de afgelopen jaren in DM. Dan geeft DM eigenlijk toe aan haar lezers dat ze al die jaren door hun krant voor de gek werden gehouden.

marie daenen
30 november 2019, 21:31
Na vele decennia van islamofiel geneuzel hebben de reguliere media zich helemaal vastgereden in Orwelliaanse nieuwspraak.

Dit artikel is een zoveelste toonbeeld in een lange reeks:



Als we de Senior Writer van De Morgen mogen geloven dan is er bij de Vlaams-nationale N-VA enerzijds een "inclusieve" flank die de Vlaamse identiteit ruim opvat, en anderzijds een "harde strekking" met onder andere ... *achum* ... Nadia Sminate, Darya Safai en Assita Kanko.

Theo Francken, aanvoerder van die "harde strekking", loopt met zijn uitlatingen de VB-kiezer achterna. Aldus Joël De Ceulaer.

En dit allemaal op basis van anoniem gefezel off the record. En door gebruik te maken van de ultieme retorische truuk in het arsenaal van elke broodschrijver bij de leugenpers: het zogenaamde "hondenfluitje":

Met het "hondenfluitje" kan JDC elke uitspraak van een N-VA'er naar believen ombuigen tot de interpretatie die hem het beste uitkomt.

In plaats van een artikel te schrijven vol geruchten en gespin over wat er in het hoofd van Francken & co zou omgaan, had JDC zich veel beter gebaseerd op de cijfers van Francken zijn beleid:

http://www.npdata.be/BuG/382-Asiel/Asiel.7.gif

http://www.npdata.be/BuG/382-Asiel/Asiel.htm

Een aanvoerder van een "harde strekking" die alle records breekt qua asiel-instroom en erkenningen? Dat lijkt me eerder een zachtgekookt eitje als je naar de cijfers kijkt.

Maar zoveel realiteitszin zou een te grote breuk betekenen met het normale discours van de afgelopen jaren in DM. Dan geeft DM eigenlijk toe aan haar lezers dat ze al die jaren door hun krant voor de gek werden gehouden.

2

Dadeemelee
30 november 2019, 21:34
Dat kan. Alleen zie ik de titel niet bevestigd.

Maar Francken is wel beter dan De Wever?

marie daenen
30 november 2019, 21:38
Maar Francken is wel beter dan De Wever?

Man, man, man, wie interesseert dat??? De reguliere pers die iets moet hebben om over te schrijven of moet ik zeggen om over te roddelen???

Jan van den Berghe
30 november 2019, 21:40
Maar Francken is wel beter dan De Wever?

Geen idee. Alleen moet ik vaststellen dat niemand de titel kan bevestigen.

Wapper
30 november 2019, 21:45
Maar Francken is wel beter dan De Wever?

In het driebanden is Francken niet te kloppen.

Dadeemelee
30 november 2019, 21:49
Geen idee. Alleen moet ik vaststellen dat niemand de titel kan bevestigen.

Je hebt dus geen voorkeur tussen Francken en De Wever?

Durf je niet?
Dat is toch volkomen broekschijten.
Bah. :-(

Ik wil wel: Bart De Wever ftw.

Jan van den Berghe
30 november 2019, 21:54
Je hebt dus geen voorkeur tussen Francken en De Wever?

Durf je niet?
Dat is toch volkomen broekschijten.
Bah. :-(

Ik wil wel: Bart De Wever ftw.

Ik heb geen voorkeur. Ik ben geen N-VA'er.

Dadeemelee
30 november 2019, 21:57
Ik heb geen voorkeur. Ik ben geen N-VA'er.

Ik ben ook geen NVA’er.

Daarom is het zo vreemd dat je niet durft. ;-)

Henri1
30 november 2019, 22:01
Zo lang we boven de 10 procent zitten, duurt het feestje verder.
De brouwer moet dus niet vrezen voor een failliet dit jaar.

U legt de lat ineens zo laag. Wat scheelt er Schoof ?

Jan van den Berghe
30 november 2019, 22:08
Ik ben ook geen NVA’er.

Daarom is het zo vreemd dat je niet durft. ;-)

Wat durf ik niet?

Dadeemelee
30 november 2019, 22:09
Wat durf ik niet?

Kiezen voor Francken of De Wever.

Jan van den Berghe
30 november 2019, 22:11
Kiezen voor Francken of De Wever.

Ik kies nooit voor personen. Wel voor ideeën. BdW is een intelligent man, maar seculier. Over de levensbeschouwelijke Francken weet ik niet veel. Een beetje gauw opgewarmd.

Dadeemelee
30 november 2019, 22:13
Ik kies nooit voor personen. Wel voor ideeën. BdW is een intelligent man, maar seculier. Over de levensbeschouwelijke Francken weet ik niet veel. Een beetje gauw opgewarmd.

Maar geef dan toe dat je een NVA partijlid bent.

Mij mag je over alle partijen zo’n vragen stellen. Ik chicken niet uit.

quercus
30 november 2019, 22:23
De laatste kiezing maar 33% Blokker (EU) en 66% N-VA ze. Ik stem gewoon zo strategisch mogelijk tegen België.
Als ik morgen België kan doen ophouden te bestaan, dan stem ik daar ook zonder scrupules PVDA voor als dat zou werken.
De enige lijn is dus : België moet kapot. Meer niet, de rest zien we nadien wel in een onafhankelijk Vlaanderen of in een confederatie, met Nederland welteverstaan.

En vanwege de vegan zoon ook ze. ... Maar hij is het rigide stadium vegan ook al voorbij. :-D
Voil?* se... zolang Wallonië op een of andere manier aan Vlaanderen blijft plakken zullen we er altijd miserie mee hebben. Veel beter de korte pijn en volop gaan voor een volledig zelfstandig Vlaanderen dat in alle vrijheid zijn eigen lot in handen neemt en toenadering zoekt tot Nederland.

Jan van den Berghe
30 november 2019, 22:28
Maar geef dan toe dat je een NVA partijlid bent.

Mij mag je over alle partijen zo’n vragen stellen. Ik chicken niet uit.

Ik ben lid van het Vlaams Belang. Al vele tientallen jaren.

Dadeemelee
30 november 2019, 22:35
Ik ben lid van het Vlaams Belang. Al vele tientallen jaren.

En je durft niet te kiezen tussen Bart De Wever en Theo Francken. 8-)

Jan van den Berghe
30 november 2019, 22:37
En je durft niet te kiezen tussen Bart De Wever en Theo Francken. 8-)

U ging er niet op in, maar ik antwoordde het volgende:

Ik kies nooit voor personen. Wel voor ideeën. BdW is een intelligent man, maar seculier. Over de levensbeschouwelijke Francken weet ik niet veel. Een beetje gauw opgewarmd.

Henri1
30 november 2019, 22:38
Ik ben lid van het Vlaams Belang. Al vele tientallen jaren.

Dan bent u misschien ook bekend bij de staatsveiligheid?

quercus
30 november 2019, 22:41
Dan bent u misschien ook bekend bij de staatsveiligheid?
Maar Henri toch! Jan is bij de staatsveiligheid. Dat wist je niet hé?

Dadeemelee
30 november 2019, 22:42
U ging er niet op in, maar ik antwoordde het volgende:

Je hebt nog altijd als vermeend VB’er niet gekozen:

Francken of De Wever. ;-) :twisted:

Jan van den Berghe
30 november 2019, 22:42
Maar Henri toch! Jan is bij de staatsveiligheid. Dat wist je niet hé?

Juist, en ik ga regelmatig op de thee in Laken.

Jan van den Berghe
30 november 2019, 22:43
Je hebt nog altijd als vermeend VB’er niet gekozen:

Francken of De Wever. ;-) :oops:

Vermeend? Lees gerust eens mijn oudste berichten op dit forum erop na.

Dadeemelee
30 november 2019, 22:53
Vermeend? Lees gerust eens mijn oudste berichten op dit forum erop na.

Je durft gewoon niet te kiezen voor Theo of Bart. ;-)

quercus
30 november 2019, 22:53
Vermeend? Lees gerust eens mijn oudste berichten op dit forum erop na.
:lol::lol::lol:
Dadee kan blijkbaar zijn ogen niet geloven!

Dadeemelee
30 november 2019, 22:54
:lol::lol::lol:
Dadee kan blijkbaar zijn ogen niet geloven!

En gij quercus: Theo of Bart?

Dadeemelee
30 november 2019, 23:39
Quercus durft ook niet.

NVA, de nieuwe communisten. ;-)

lamenielachen
1 december 2019, 00:18
En op ons bord kunnen we kiezen tussen slechte vis of rotte eieren.....

Het VB links laten liggen nu de Vlamingen duidelijk kozen, hebben ze de kans laten liggen een sterk Vlaams front te maken.
CDen V en de liberalen die modderen maar wat aan en eten de kruimels waar ze te vinden zijn maar maken wel veel lawaai om zich zichtbaar te maken.

daiwa
1 december 2019, 00:50
de Ceulaer is een riool-journalist. Geen enkele normale mens neemt die au serieux.

2 !

Anna List
1 december 2019, 00:56
Kiezen voor Francken of De Wever.

Francken, BDW is passé.... Teveel strategische flaters gemaakt.

nabat54
1 december 2019, 05:22
Heb je het artikel gelezen? De informatie wordt bevestigd door twee publicisten van Doorbraak. Uw groot idool. :lol:

Pffft
Ik lees gewoon in het artikel van de Morgen, dat er zich een kandidaat voorzitter
aan het aandienen is, lijkt me redelijk normaal in een politieke partij..... o wacht ja , de morgen
en uw soort zeveraars zijn van mening dat BDW de enige voorzitter is en zal zijn.
Tja kijk , N-VA is niet de communistiche partij van Cuba of Noord-Korea, of de spA (Tobback) .

Als referentie gebruiken wat de PS "zogezegd" vastgesteld heeft bij de huidige onderhandelingen is eigenlijk te belachlijk om
naar te luisteren, dat zou ieder journalist moeten weten !

en ja ik heb het artikel gelezen.


Karl Drabbe, drijvende kracht achter Doorbraak.be en uitgever van de boeken van Theo Francken,
is het daarmee eens. “Theo heeft de carrure om voorzitter te worden”, zegt hij.
“Hij zou aan de rechterkant zeker zieltjes kunnen terugwinnen, en zo opnieuw een dam
opwerpen tegen Vlaams Belang. De man is niet zo rechts als de perceptie soms wil.
Hij is bijvoorbeeld bijzonder sociaal, veel meer dan De Wever.
Herinner u dat De Wever ooit zei dat de Vlaamse werkgeversvereniging Voka zijn baas is?
Wel, dat zou Francken nooit zeggen. Een bijkomend pluspunt is dat hij al heel wat politieke
kopstoten heeft gekregen en dus wel bestand is tegen wat kritiek.”

Dus mijn vraag aan u , en vele zogezegde "democraten" hier op het forum.

Liever een groot VB en een klein N-VA , of liever een groot N-VA en een klein VB ?
De illusie/theorie van de communicerende vaten tussen VB en N-VA is sedert de verkiezingen van
26/05 van tafel geveegd.

nabat54
1 december 2019, 05:34
lol Joel Ceulaer

Moest blijkbaar veel gal kwijt, in dezelfde krant ook een giftig stuk over Dries VL.


Zijn besluit was er deze keer wel boenk op!

'Ofwel komt er een nieuwe voorzitter bij NVA, ofw l doet BDW voort.'

Geen spelt tussen te krijgen. Echt visionair van Joël. :rofl:

:-D

nabat54
1 december 2019, 05:41
2

Normaal zou ik nooit een link naar een riool openen.
Nu deed ik het wel.
Ik ben gestopt aan de eerste leugen:


Volgens mij is de Peuk nog altijd lid.
En hij loopt nog altijd de verschillende afdelingen af om een spreekbeurtje te geven voor de geïnteresseerde militanten (die dan het boek van zijn groene zoon kunnen kopen).



shoof niet zeveren aub

"Ook Jan Peumans, die de nationale politiek inmiddels verlaten heeft en van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in."

nabat54
1 december 2019, 05:57
- loooool -

Ik vraag me soms af hoeveel voeten dat Dadeeke heeft ?
Aan het tempo dat hij zichzelf in de voet schiet , vermoed ik enorm veel voeten, of zo een supersnel groeiproces...:-P

nabat54
1 december 2019, 06:10
En ik zeg “ofwel gebeurt er iets, ofwel gebeurt er niets!”
Awel, ‘t is toch waar zeker? 8O8O8O

ewel ik zeg zelfs meer;-)

"Er zal iets gebeuren of er zal niets gebeuren" ,
dus mag ik nu ook artikels
schrijven die geplubiceerd worden in de Morgen :lol:;-)

nabat54
1 december 2019, 06:41
Maar mocht hij dit over Groen of de SP.A geschreven hebben het was een vaststaand feit zeker?


Zielig uw opmerking, absoluut met de combinatie van uw handtekening.

nabat54
1 december 2019, 07:11
Maar geef dan toe dat je een NVA partijlid bent.

Mij mag je over alle partijen zo’n vragen stellen. Ik chicken niet uit.

Jij beseft niet dat Jan een VB 'er is ?
OMG

eigenlijk zielig , je bent zo actief op dit forum....

https://forum.politics.be/showpost.php?p=9183396&postcount=132

reservespeler
1 december 2019, 07:29
shoof niet zeveren aub

"Ook Jan Peumans, die de nationale politiek inmiddels verlaten heeft en van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in."

Is dat zo?

nabat54
1 december 2019, 07:45
Is dat zo?


Tja ik had begrepen dat hij bij de laatste verkiezingen op de lijst stond, maar dat hij niet ging zetelen.
Dus ja de nationale politiek verlaten.
Maar geef me absoluut een bron die dat zou tegenspreken, ik ben niet de "alwetende" !

ps : Ik reageerde op shoof !

nabat54
1 december 2019, 08:06
Peumans was een links-kritische nationalist, Van Peel toont nu duidelijk dat zij hoort bij het Nieuw Ethisch Reveil, tsjeef in hart & nieren, Legioen voor Fatsoen en de Brave Katholieke Moeders.


Tsssss Panda, je niet teveel opwinden, de N-VA en VB zijn niet de katholieke partij "CVP/CD&V"
VVP is niet Alexandra Colen.

Dus rustig aub.

reservespeler
1 december 2019, 08:21
Tja ik had begrepen dat hij bij de laatste verkiezingen op de lijst stond, maar dat hij niet ging zetelen.
Dus ja de nationale politiek verlaten.
Maar geef me absoluut een bron die dat zou tegenspreken, ik ben niet de "alwetende" !

ps : Ik reageerde op shoof !

Natuurlijk heeft Jan de nationale politiek verlaten.
Mijn vraag sloeg dus ook niet daarop maar op dit:

"van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in"

Pandareus
1 december 2019, 09:51
Tsssss Panda, je niet teveel opwinden, de N-VA en VB zijn niet de katholieke partij "CVP/CD&V"
VVP is niet Alexandra Colen.

Dus rustig aub.

Dat dacht ik vroeger ook, tot Valerie Van Peel haar nonnekespreek afstak in het parlement. Totaal inwisselbaar met CVP en het Blok. :?

werkman
1 december 2019, 10:28
Dat dacht ik vroeger ook, tot Valerie Van Peel haar nonnekespreek afstak in het parlement. Totaal inwisselbaar met CVP en het Blok. :?


Ja; ik moest ook denken aan Coolen met een nikab op haar kop dan.
En met dat ding over uw kletskop kun je beletten dat iedereen ziet dat uw kop nogal klein is. Maar het resultaat is wel dat iedereen vermoedt dat je een non bent. :roll:

nabat54
1 december 2019, 10:41
Natuurlijk heeft Jan de nationale politiek verlaten.
Mijn vraag sloeg dus ook niet daarop maar op dit:

"van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in"

Dan moet jij eens deftig uw vraag leren stellen, of deftig quoten !

De schoofzak
1 december 2019, 11:42
shoof niet zeveren aub

"Ook Jan Peumans, die de nationale politiek inmiddels verlaten heeft en van wie iedereen weet dat hij zich niet kon vinden in de lijn-Francken, heeft er geen goed oog in."

Ik zever helemaal niet !!
Ik heb die passage geknipt en geplakt.
Inmiddels hebben ze dat gewijzigd in de riooluitgave.

Wellicht heeft de Peuk zelf gereclameerd, maar is de riooluitgave te hautain om een vergissing toe te geven.

Universalia
1 december 2019, 11:43
Francken, BDW is passé.... Teveel strategische flaters gemaakt.

Wel ik denk dat ook al een tijd adt BDW passé is mede ook dat er uit zijn hoek héél veel radiostilte is de laatste tijd.

2 dus voor uw gedachte. :-D

De schoofzak
1 december 2019, 11:46
Dat dacht ik vroeger ook, tot Valerie Van Peel haar nonnekespreek afstak in het parlement. Totaal inwisselbaar met CVP en het Blok. :?

Dat klopt niet helemaal.
Op tv heeft zij recent verklaard dat zij niet religieus is, maar wel een debat ten gronde wil.

Zij vergist zich, want er is al genoeg gedebatteerd, maar er is nog altijd een groot verschil met de soeur sourire van het Belang.

De schoofzak
1 december 2019, 11:48
De riooluitgave doet nu precies of er iets nieuws is.
Dat er meerdere onderstromingen in de nva zouden zijn opgedoken.

Wel beminde broeders, die zijn er al altijd geweest.

Maar geen nood. Over een jaartje zullen we deze draad eens terug naar boven halen.

dalibor
1 december 2019, 12:10
Er lijkt me wel degelijk wat aan de hand. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. In andere partijen heb je regelmatig net hetzelfde. Als buitenstaander heb ik niet te willen wie in N-VA de lakens moet uitdelen. VB'ers zijn trouwens eveneens buitenstaanders maar er zitten er hier heel wat die daar feestelijk aan voorbijgaan en als Blokker eens komen zeggen wat N-VA zou moeten doen.

Vrijheideerst
1 december 2019, 12:16
Er lijkt me wel degelijk wat aan de hand. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. In andere partijen heb je regelmatig net hetzelfde. Als buitenstaander heb ik niet te willen wie in N-VA de lakens moet uitdelen. VB'ers zijn trouwens eveneens buitenstaanders maar er zitten er hier heel wat die daar feestelijk aan voorbijgaan en als Blokker eens komen zeggen wat N-VA zou moeten doen.

Zo is dat.

Al worden conflicten bij "nationalisten" sterker afgestraft dan bij andere partijen.

nabat54
1 december 2019, 13:46
Ik zever helemaal niet !!
Ik heb die passage geknipt en geplakt.
Inmiddels hebben ze dat gewijzigd in de riooluitgave.

Wellicht heeft de Peuk zelf gereclameerd, maar is de riooluitgave te hautain om een vergissing toe te geven.


Tja schoof, ik baseer me maar op het wat ik lees in het artikel hé!

dalibor
1 december 2019, 13:51
Het migratiethema leeft nogal onder de bevolking. Dertien betogers in Gent om tegen De Blocks voornemen om een asielboot opnieuw in gebruik te nemen. Na het 'succes' van Pegida zijn de mannen nog niet geleerd.

Xenophon
1 december 2019, 13:54
Het migratiethema leeft nogal onder de bevolking. Dertien betogers in Gent om tegen De Blocks voornemen om een asielboot opnieuw in gebruik te nemen. Na het 'succes' van Pegida zijn de mannen nog niet geleerd.

Ik dacht net van wel als ze maar met 13 waren.

We weten sinds de witte betoging dat als er volk genoeg komt de politiek de beweging recupereert en kapot maakt.

We weten ook sinds de klimaatbetogingen dat daar letterlijk niemand van wakker ligt.

We regelen het wel in het kieshokje.

Knuppel
1 december 2019, 14:36
Zopas verschenen in De Standaard:

Francken schets hoe 'onze geliefde ngo's', 'activistische rechters' en 'internationale bureaucraten' het via rechtspraak en verdragen steeds moeilijker maken om een migratiebeleid te voeren, om bijvoorbeeld geredde bootvluchtelingen terug naar de Afrikaanse kust te brengen.
Daarmee vergroot Francken nog eens de kloof met de andere partijen, schrijft Het Nieuwsblad op Zondag: de volgende regering moet het Migratiepact in principe wel uitvoeren.


https://www.standaard.be/cnt/dmf20190526_04424894

Het migratiepact is niet juridisch bindend, waardoor er geen directe juridische verplichtingen zijn voor de landen die het ondertekenen. De principes moeten niet worden omgezet in wetgeving.

https://multimedia.tijd.be/uitgelegd/migratiepact/wat-zijn-de-gevolgen

Uit een uitgelekte nota van de juridische dienst van de Europese Commissie blijkt dat het omstreden Global Compact for Migration (GCM), kortweg het Marrakesh-pact, dan toch wettelijk bindend kan werken.

https://sceptr.net/2019/03/marrakesh-pact-dan-toch-bindend-blijkt-uit-gelekte-nota/

factcheck

Vlaams Belang, in een persbericht en op sociale media (19 maart)

‘Marrakechpact is wel degelijk bindend volgens Europese Commissie’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190319_04268832

Wie spreekt de waarheid en wie liegt?

Zal de man die het Marrakeshpact als mislukte Belgische premier ondertekende ons het “niet bindende” pact ook als Europees president principegetrouw door onze Vlaamse strot rammen?

Intussen zitten we opgescheept met twee frêle, door Turkije overgevlogen IS-vrouwtjes die zich jankend als slachtoffers proberen te verkopen. Terwijl maken de volgende cultuurverrijkers van IS zich klaar om hun Belgische nationaliteit maximaal te laten renderen.
Een zekere La-la-li, vraagt alvast psychologische hulp voor zijn intens verdrietige islamitische klanten. Te betalen door de belastingbetaler, of wat dachten jullie?
In afwachting van hun vrijspraak leggen de OCMW's een gulle uitkering klaar en worden de arme, getormenteerde IS-sukkeltjes naar voren geschoven op de wachtlijsten voor een sociale woning.
Niet klagen hé, want wie reclameert is een racist, fascist en smerige nazi.

Ik kijk vol verwachting uit naar 6 december. Dan komen Sint Magnette en zijn "Vlaamse" roetpieten ons een paars-groen-cadeautje brengen. Héééérlijk!
Of toch niet? Wat zou goede sint Magnette, die zo positief aan zijn koninklijke taak begon, het zelfverzekerde Flipke in het geniep hebben toevertrouwd dat hij er ineens twee weken bij kreeg om zijn hemel te verdienen?

Wat een geluk dat De Wever niet als ultieme onderhandelaar het Belgische mijnenveld hoeft te worden ingestuurd. Hij mag dan (volgens sommigen) overhoop liggen met Francken, ik zie De Wever nog niet in zee gaan met de ondertekenaars die er het officieel niet bindende, maar in principe wél bindende Marraheshpact willen doorduwen.

De rest zal wel in de sacoche komen, zeker?
De compromissen op zijn Belgisch staan toch bekend als wereldzaligmakend?

Wat de stille hartewens van de draadstarter en zijn verbelziekte geestesgenossen betreft: Ik denk niet dat De Wever de populairste politicus van het hele Belgische rijk der koningen veel in de weg zal leggen. En Francken zal, met of zonder nazikostuum, nog lang de Belgische nummer één blijven. Op voorwaarde natuurlijk dat de media hun best blijven doen om hem (en met hem zijn partij) kapot te krijgen.

Het was al niet simpel om het beziekske overeind te houden. Nu de Belgische strijders voor een onafhankelijke Islamitische Staat naar hun Belgische heimat terugkeren zal de toestand er niet op verbeteren.
Sint Magnette zal héél wat cadeautjes moeten gaan uitdelen om nieuwe verkiezingen te voorkomen. Iedereen weet wie die zal winnen, en wat daar de gevolgen van zullen zijn.

En toch zullen er ooit nieuwe verkiezingen moeten komen. Hopelijk maken de strijders voor een onafhankelijke Islamitische Staat het ondertussen niet te bont in het Belziekske. 8-)

nabat54
1 december 2019, 15:22
Dat dacht ik vroeger ook, tot Valerie Van Peel haar nonnekespreek afstak in het parlement. Totaal inwisselbaar met CVP en het Blok. :?




Oei dus VVP (N-VA) is dus inwisselbaar met C&DV en VB , dus opgteld 58,7 % van de stemmen in Vlaanderen :-)
Maar goed, VVP en Lorin Parys zitten in dezelfde partij dus dat "gepreek" zal wel meevallen in vergelijking met
fundamentaliste katho strijdster Alexandra.


Het gekke is dat jij nog altijd denkt dat iemand
die voorstander is van een vlaamse republiek, niet per definitie een etisch conservatieve klootzak is.
Een reden waarom ik niet (een paar uitzonderingen) voor het VB gestemd heb, is juist dat soort zoals Alexandra van Colen.

VVP op dezelfde lijn plaatsen als Alexandra Colen is die laatste te veel eer toeschrijven !

Xenophon
1 december 2019, 15:27
Oei dus VVP (N-VA) is dus inwisselbaar met C&DV en VB , dus opgteld 58,7 % van de stemmen in Vlaanderen :-)
Maar goed, VVP en Lorin Parys zitten in dezelfde partij dus dat "gepreek" zal wel meevallen in vergelijking met
fundamentaliste katho strijdster Alexandra.


Het gekke is dat jij nog altijd denkt dat iemand
die voorstander is van een vlaamse republiek, niet per definitie een etisch conservatieve klootzak is.
Een reden waarom ik niet (een paar uitzonderingen) voor het VB gestemd heb, is juist dat soort zoals Alexandra van Colen.

VVP op dezelfde lijn plaatsen als Alexandra Colen is die laatste te veel eer toeschrijven !

VVP op dezelfde lijn plaatsen als Alexandra Colen is die laatste te veel eer toeschrijven

Ik heb Colen nooit zoveel schade weten aanrichten als dat VVP gedaan heeft met haar oproep aan de N-VA kiezer om op het VB te stemmen.

nabat54
1 december 2019, 15:30
Het migratiethema leeft nogal onder de bevolking. Dertien betogers in Gent om tegen De Blocks voornemen om een asielboot opnieuw in gebruik te nemen. Na het 'succes' van Pegida zijn de mannen nog niet geleerd.

Ze waren aan het brossen ? Want als ge brost dan is het wel ok om te betogen.:twisted:

@ Anuna , ik wil mijn belastingsgeld terug.

nabat54
1 december 2019, 15:36
Ik heb Colen nooit zoveel schade weten aanrichten als dat VVP gedaan heeft met haar oproep aan de N-VA kiezer om op het VB te stemmen.

Heeft VVP opgeroepen om op het VB te stemmen ?

Xenophon
1 december 2019, 15:45
Heeft VVP opgeroepen om op het VB te stemmen ?

Ja, ze maakte in een of ander TV-programma, net voor de verkiezingen, heel duidelijk dat ze de stemmen van de VB'ers, die N-VA hadden gestemd, niet wilden.

nabat54
1 december 2019, 15:49
Ja, ze maakte in een of ander TV-programma, net voor de verkiezingen, heel duidelijk dat ze de stemmen van de VB'ers, die N-VA hadden gestemd, niet wilden.

https://forum.politics.be/showpost.php?p=9183721&postcount=174

Anna List
1 december 2019, 15:59
https://forum.politics.be/showpost.php?p=9183721&postcount=174

VVP wist op een paar weken voor de verkiezingen op ATV te vertellen dat ze die extreme VB kiezers die ze hadden binnengehaald bij de vorige kiezing, niet meer nodig had, en ze zei letterlijk dat die kiezers voor haar best terug op VB konden stemmen. Ze heeft nooit meer impact gehad dan toen blijkbaar.

fcal
1 december 2019, 16:06
VVP wist op een paar weken voor de verkiezingen op ATV te vertellen dat ze die extreme VB kiezers die ze hadden binnengehaald bij de vorige kiezing, niet meer nodig had, en ze zei letterlijk dat die kiezers voor haar best terug op VB konden stemmen. Ze heeft nooit meer impact gehad dan toen blijkbaar.Ik heb de indruk dat de door BDW gebruikte onheuse terminologie in verband met het VB en TVG ook niet zo gunstig waren voor het stemresultaat.

marie daenen
1 december 2019, 16:06
Zopas verschenen in De Standaard:



https://www.standaard.be/cnt/dmf20190526_04424894



https://multimedia.tijd.be/uitgelegd/migratiepact/wat-zijn-de-gevolgen



https://sceptr.net/2019/03/marrakesh-pact-dan-toch-bindend-blijkt-uit-gelekte-nota/



https://www.standaard.be/cnt/dmf20190319_04268832

Wie spreekt de waarheid en wie liegt?

Zal de man die het Marrakeshpact als mislukte Belgische premier ondertekende ons het “niet bindende” pact ook als Europees president principegetrouw door onze Vlaamse strot rammen?

Intussen zitten we opgescheept met twee frêle, door Turkije overgevlogen IS-vrouwtjes die zich jankend als slachtoffers proberen te verkopen. Terwijl maken de volgende cultuurverrijkers van IS zich klaar om hun Belgische nationaliteit maximaal te laten renderen.
Een zekere La-la-li, vraagt alvast psychologische hulp voor zijn intens verdrietige islamitische klanten. Te betalen door de belastingbetaler, of wat dachten jullie?
In afwachting van hun vrijspraak leggen de OCMW's een gulle uitkering klaar en worden de arme, getormenteerde IS-sukkeltjes naar voren geschoven op de wachtlijsten voor een sociale woning.
Niet klagen hé, want wie reclameert is een racist, fascist en smerige nazi.

Ik kijk vol verwachting uit naar 6 december. Dan komen Sint Magnette en zijn "Vlaamse" roetpieten ons een paars-groen-cadeautje brengen. Héééérlijk!
Of toch niet? Wat zou goede sint Magnette, die zo positief aan zijn koninklijke taak begon, het zelfverzekerde Flipke in het geniep hebben toevertrouwd dat hij er ineens twee weken bij kreeg om zijn hemel te verdienen?

Wat een geluk dat De Wever niet als ultieme onderhandelaar het Belgische mijnenveld hoeft te worden ingestuurd. Hij mag dan (volgens sommigen) overhoop liggen met Francken, ik zie De Wever nog niet in zee gaan met de ondertekenaars die er het officieel niet bindende, maar in principe wél bindende Marraheshpact willen doorduwen.

De rest zal wel in de sacoche komen, zeker?
De compromissen op zijn Belgisch staan toch bekend als wereldzaligmakend?

Wat de stille hartewens van de draadstarter en zijn verbelziekte geestesgenossen betreft: Ik denk niet dat De Wever de populairste politicus van het hele Belgische rijk der koningen veel in de weg zal leggen. En Francken zal, met of zonder nazikostuum, nog lang de Belgische nummer één blijven. Op voorwaarde natuurlijk dat de media hun best blijven doen om hem (en met hem zijn partij) kapot te krijgen.

Het was al niet simpel om het beziekske overeind te houden. Nu de Belgische strijders voor een onafhankelijke Islamitische Staat naar hun Belgische heimat terugkeren zal de toestand er niet op verbeteren.
Sint Magnette zal héél wat cadeautjes moeten gaan uitdelen om nieuwe verkiezingen te voorkomen. Iedereen weet wie die zal winnen, en wat daar de gevolgen van zullen zijn.

En toch zullen er ooit nieuwe verkiezingen moeten komen. Hopelijk maken de strijders voor een onafhankelijke Islamitische Staat het ondertussen niet te bont in het Belziekske. 8-)

Blij je nog eens te lezen...

Xenophon
1 december 2019, 16:32
https://forum.politics.be/showpost.php?p=9183721&postcount=174

VVP wist op een paar weken voor de verkiezingen op ATV te vertellen dat ze die extreme VB kiezers die ze hadden binnengehaald bij de vorige kiezing, niet meer nodig had, en ze zei letterlijk dat die kiezers voor haar best terug op VB konden stemmen. Ze heeft nooit meer impact gehad dan toen blijkbaar.

lamenielachen
1 december 2019, 18:01
2. Hij is NVA voorzitter en burgemeester van Antwerpen. Volgens mij zijn die twee zaken moeilijk te combineren. Mss minder hooi op z'n vork nemen? Voor hem en de partij is het het beste dat hij de burgemeestersjerp laat vallen en terug de nationale (nationalistische) leider wordt. Zijn partij gaat anders ook sneller verdeeld geraken.

En wie gaat dat betalen slechts 1 job? Buiten mediageil ziet hij ook heel graag centen.
Ik zie zelfs een waardige toekomstige Termont in hem.

Xenophon
1 december 2019, 18:03
En wie gaat dat betalen slechts 1 job? Buiten mediageil ziet hij ook heel graag centen.
Ik zie zelfs een waardige toekomstige Termont in hem.

Amai, BDW zal blij zijn.

Hem vergelijken met een anti-Vlaamse rotzak.

Tavek
1 december 2019, 18:14
Zopas verschenen in De Standaard:



https://www.standaard.be/cnt/dmf20190526_04424894



https://multimedia.tijd.be/uitgelegd/migratiepact/wat-zijn-de-gevolgen



https://sceptr.net/2019/03/marrakesh-pact-dan-toch-bindend-blijkt-uit-gelekte-nota/



https://www.standaard.be/cnt/dmf20190319_04268832

Wie spreekt de waarheid en wie liegt?

Zal de man die het Marrakeshpact als mislukte Belgische premier ondertekende ons het “niet bindende” pact ook als Europees president principegetrouw door onze Vlaamse strot rammen?

Intussen zitten we opgescheept met twee frêle, door Turkije overgevlogen IS-vrouwtjes die zich jankend als slachtoffers proberen te verkopen. Terwijl maken de volgende cultuurverrijkers van IS zich klaar om hun Belgische nationaliteit maximaal te laten renderen.
Een zekere La-la-li, vraagt alvast psychologische hulp voor zijn intens verdrietige islamitische klanten. Te betalen door de belastingbetaler, of wat dachten jullie?
In afwachting van hun vrijspraak leggen de OCMW's een gulle uitkering klaar en worden de arme, getormenteerde IS-sukkeltjes naar voren geschoven op de wachtlijsten voor een sociale woning.
Niet klagen hé, want wie reclameert is een racist, fascist en smerige nazi.

Ik kijk vol verwachting uit naar 6 december. Dan komen Sint Magnette en zijn "Vlaamse" roetpieten ons een paars-groen-cadeautje brengen. Héééérlijk!
Of toch niet? Wat zou goede sint Magnette, die zo positief aan zijn koninklijke taak begon, het zelfverzekerde Flipke in het geniep hebben toevertrouwd dat hij er ineens twee weken bij kreeg om zijn hemel te verdienen?

Wat een geluk dat De Wever niet als ultieme onderhandelaar het Belgische mijnenveld hoeft te worden ingestuurd. Hij mag dan (volgens sommigen) overhoop liggen met Francken, ik zie De Wever nog niet in zee gaan met de ondertekenaars die er het officieel niet bindende, maar in principe wél bindende Marraheshpact willen doorduwen.

De rest zal wel in de sacoche komen, zeker?
De compromissen op zijn Belgisch staan toch bekend als wereldzaligmakend?

Wat de stille hartewens van de draadstarter en zijn verbelziekte geestesgenossen betreft: Ik denk niet dat De Wever de populairste politicus van het hele Belgische rijk der koningen veel in de weg zal leggen. En Francken zal, met of zonder nazikostuum, nog lang de Belgische nummer één blijven. Op voorwaarde natuurlijk dat de media hun best blijven doen om hem (en met hem zijn partij) kapot te krijgen.

Het was al niet simpel om het beziekske overeind te houden. Nu de Belgische strijders voor een onafhankelijke Islamitische Staat naar hun Belgische heimat terugkeren zal de toestand er niet op verbeteren.
Sint Magnette zal héél wat cadeautjes moeten gaan uitdelen om nieuwe verkiezingen te voorkomen. Iedereen weet wie die zal winnen, en wat daar de gevolgen van zullen zijn.

En toch zullen er ooit nieuwe verkiezingen moeten komen. Hopelijk maken de strijders voor een onafhankelijke Islamitische Staat het ondertussen niet te bont in het Belziekske. 8-)

Lees dat compact eens, en kom dan terug.

Er staat daar niks in waar men echt bezwaar tegen kan maken, indien met ook maar 1 jota inzit met de veiligheid van de migrant en een goed migratiebeleid, voor zowel het westen als het zuiden.

Ik heb nog nooit een NVA'er op dit forum weten vertellen wat er nu exact in dit pact staat dat problematisch is.

Ik weet alleen dit: als het pact getekend werd in Oslo, spraken we er al lang niet meer over....

nabat54
1 december 2019, 18:30
VVP wist op een paar weken voor de verkiezingen op ATV te vertellen dat ze die extreme VB kiezers die ze hadden binnengehaald bij de vorige kiezing, niet meer nodig had, en ze zei letterlijk dat die kiezers voor haar best terug op VB konden stemmen. Ze heeft nooit meer impact gehad dan toen blijkbaar.

@Xenophon
@Anna List

Heeft VVP , lid van de politieke partij NVA, opgeroepen om voor het VB (een andere politieke partij) te stemmen !
Jullie gaan me natuurlijk onmiddelijk die link geven dat ik het even
kan nalezen, de link naar één of andere toog (vlaams republikeinse toog GA IK VANUIT)
is irrelevant... want toogpraat.

Ik weet ook wel dat VVP gezegd heeft dat ze de VB stemmen niet nodig had, dat is inderdaad een zeer klote opmerking !
Persoonlijk , en de cijfers bewijzen het, ga ik niet uit van de communicerende vaten N-VA tov VB
Dus de vlaamse republikeinen winnen hier en werken samen ... of niet ?

marie daenen
1 december 2019, 18:33
Lees dat compact eens, en kom dan terug.

Er staat daar niks in waar men echt bezwaar tegen kan maken, indien met ook maar 1 jota inzit met de veiligheid van de migrant en een goed migratiebeleid, voor zowel het westen als het zuiden.

Ik heb nog nooit een NVA'er op dit forum weten vertellen wat er nu exact in dit pact staat dat problematisch is.

Ik weet alleen dit: als het pact getekend werd in Oslo, spraken we er al lang niet meer over....


Inderdaad, bootjes de zee opsturen om de immigranten al vanaf de Libyse kust onmiddellijk op te pakken en over te brengen naar Europa ipv ze terug in Libië aan wal te zetten... Alsof dat geen enorme aantrekkingspleister is voor al die immigranten en daarna komen huilen dat door onze zogezegde hardvochtigheid er een paar verdrinken op zee???

Al gehoord, we moeten overal besparingen doorvoeren, maar het immigrantenbudget moet nog verhoogd worden...

En wij zouden dat allemaal braaf moeten slikken...

Tavek
1 december 2019, 18:37
Inderdaad, bootjes de zee opsturen om de immigranten al vanaf de Libyse kust onmiddellijk op te pakken en over te brengen naar Europa ipv ze terug in Libië aan wal te zetten... Alsof dat geen enorme aantrekkingspleister is voor al die immigranten en daarna komen huilen dat door onze zogezegde hardvochtigheid er een paar verdrinken op zee???

Al gehoord, we moeten overal besparingen doorvoeren, maar het immigrantenbudget moet nog verhoogd worden...

En wij zouden dat allemaal braaf moeten slikken...

Lees het eens.

marie daenen
1 december 2019, 18:41
Lees het eens.

Niet nodig, want het is al overduidelijk hoe het altijd en overal nu al geinterpreteerd wordt door zogezegde goede politici en goede rechters...

Guinevere
1 december 2019, 18:41
En wie gaat dat betalen slechts 1 job? Buiten mediageil ziet hij ook heel graag centen.
Ik zie zelfs een waardige toekomstige Termont in hem.

Inderdaad. Dat is het grote probleem. De centen wegen nu bij De Wever meer door dan partijbelangen. Zelfs een blinde ziet dit. We, en zeker vlaams-nationalistische kiezers, mogen zich gerust de vraag stellen of hij nog wel gelooft in z'n boodschap, en indien ja, van hem eisen dat hij meer moeite doet om het te bereiken.
Ook is het een zeer zelfdestructieve houding van BDW om lokaal terug te vallen. Want hoger dan burgemeester kun je op dat vlak niet raken, dus wordt het voor hem enkel nog bergaf in de toekomst als hij niet nationaal gaat. Een Termontje doen, dat zit er afgaande op de demografie in Antwerpen niet in, denk ik.

Dadeemelee
3 december 2019, 15:12
Tegenaanval van De Wever is ingezet. This means war! :2gunfire:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191203_04748692


“Ik kan iedereen met een Twitterprofiel aanraden om minder op Twitter te zitten en te zetten.” Dat heeft N-VA-voorzitter Bart De Wever gezegd in een interview met Humo. Een opmerkelijke uitspraak, gezien enkele van zijn partijgenoten - zoals Theo Francken - heel prominent aanwezig zijn op de

Anna List
3 december 2019, 15:37
Tegenaanval van De Wever is ingezet. This means war! :2gunfire:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191203_04748692

Lol, waar blijven ze die foto's toch vinden? :lol:

Tavek
3 december 2019, 16:43
Niet nodig, want het is al overduidelijk hoe het altijd en overal nu al geinterpreteerd wordt door zogezegde goede politici en goede rechters...

Ok.

U maakt hier trammelant over een compact dat u nog niet hebt gelezen. Ik durf trouwens te wedden dat 99,9 % van de NVA en VB adepten hier het compact ook nog niet hebben bekeken, en enkel de haatpraat van Theo en Tom hebben gehoord. Hersenloze schepsels....

Tavek
3 december 2019, 16:44
Tegenaanval van De Wever is ingezet. This means war! :2gunfire:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191203_04748692

Ceulaer zat er blijkbaar boenk op. De antwoorden voor het partijbureau op de vraag "zit u op dezelfde lijn als theo" waren ook veelzeggend. Niemand wilt antwoorden ja, iedereen ontweek....theo zelf wilde helemaal niks zeggen.

marie daenen
3 december 2019, 18:21
Ceulaer zat er blijkbaar boenk op. De antwoorden voor het partijbureau op de vraag "zit u op dezelfde lijn als theo" waren ook veelzeggend. Niemand wilt antwoorden ja, iedereen ontweek....theo zelf wilde helemaal niks zeggen.

Waar zat Ceulaer boenk op??? Op zijn eigen eieren die hij onder de stoel van de NVa wou leggen...
Wie interesseert de eieren van Ceulaer???

Dadeemelee
3 december 2019, 18:24
Ceulaer zat er blijkbaar boenk op. De antwoorden voor het partijbureau op de vraag "zit u op dezelfde lijn als theo" waren ook veelzeggend. Niemand wilt antwoorden ja, iedereen ontweek....theo zelf wilde helemaal niks zeggen.

En de opvolger van Pohlmann wordt bio-boer. 8O

https://www.demorgen.be/politiek/n-va-woordvoerder-wordt-boer-niet-iedereen-in-partij-is-overtuigd-van-regeringsdeelname~b202ec1a/


Dat hij het schimmenspel van de Wetstraat moe is, herhaalt hij meer dan eens tijdens het interview op het rundveebedrijf van zijn ouders in Denderleeuw. Nochtans draaide hij negen jaar lang mee in de communicatiemachine van N-VA, de laatste jaren als adjunct-partijwoordvoerder.

Tavek
3 december 2019, 18:31
En de opvolger van Pohlmann wordt bio-boer. 8O

https://www.demorgen.be/politiek/n-va-woordvoerder-wordt-boer-niet-iedereen-in-partij-is-overtuigd-van-regeringsdeelname~b202ec1a/

Die had zo een zetel in het parlement kunnen "krijgen" volgende kiezing, mocht hij willen. Voor dienst aan de partij, 1ste opvolger ofzo.

Dat hij nu kiest voor een totaal andere carriere is ofwel erg lovenswaardig, ofwel zeer pragmatisch en met voorkennis van de shitstorm die er aan komt.