PDA

View Full Version : VRT - Weeral erover! - Misplaatste grap?


Sam
29 november 2004, 19:14
Gezond verstand heeft gezegevierd" http://vrtnieuws.streampower.be/html/snelnieuws/images/spacer.gif De partij Vlaams Belang is tevreden dat
ze haar Vlaamse dotatie kan behouden.
Volgens de extreem-rechtse partij heeft
het Vlaams Parlement een politieke
afrekening willen vermijden.

Philip Dewinter van Vlaams Belang zegt
dat het gezond verstand heeft
gezegevierd.

Hij benadrukt dat Vlaams Belang de
rechtsopvolger en de politieke
erfgenaam van het Vlaams Blok is.

Het is nu afwachten wat er op federaal
vlak zal gebeuren, want ook daar
riskeert Vlaams Belang dat er aan haar
overheidstoelage wordt geraakt.



http://vrtnieuws.streampower.be/html/snelnieuws/images/spacer.gif
Bron: rode Staatsomroep



Dit gaat echt te ver! Politieke vooringenomenheid!

Lijkt wel of er een thePiano, Pieter, BUB'er of LSP'er aan de redactie zit

Wat staat er ons nog te wachten?

Valt me op als ze de SP.a voorzitter vernoemen, het toch steeds hebben over Steve en niet Robert,

CONSEQUENT BLIJVEN MENSEN!
Nuja VRT blijft het, de rode staatsomroep

Jan van den Berghe
29 november 2004, 19:19
CONSEQUENT BLIJVEN MENSEN!
Nuja VRT blijft het, de rode staatsomroep
U weet toch dat bepaalde mensen voor de VRT "meer gelijk" zijn dan anderen. Stunt wordt inderdaad voortdurend onder zijn eigen pseudoniem aangekondigd, terwijl men doet alsof Filip Dewinter zijn naam in het dagdagelijks gebruik toch niet anders schrijft.

solidarnosc
29 november 2004, 19:20
Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang. Denk daar maar eens over na voor je begint te klagen over de spelling van een naam.

Jan van den Berghe
29 november 2004, 19:23
Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang. Denk daar maar eens over na voor je begint te klagen over de spelling van een naam.
U slaat de bal mis. Daar gaat het immers niet over, welke over de inconsequentie waarmee de VRT met naamgeving omgaat.

Bij Stunt wordt 99,9% van de gevallen geopteerd voor diens zelf gebruikte pseudoniem;
Bij Filip Dewinter wordt 99,9% teruggegrepen naar een schrijfwijze die hij evenwel zelf niet gebruikt.

Niet echt samenhangend.

solidarnosc
29 november 2004, 19:29
U slaat de bal mis. Daar gaat het immers niet over, welke over de inconsequentie waarmee de VRT met naamgeving omgaat.

Bij Stunt wordt 99,9% van de gevallen geopteerd voor diens zelf gebruikte pseudoniem;
Bij Filip Dewinter wordt 99,9% teruggegrepen naar een schrijfwijze die hij evenwel zelf niet gebruikt.

Niet echt samenhangend.
Tja mij moet je niets zeggen over de rol van de media. ;-) Doet niets af van het feit dat geen enkele partij als die van jullie zo gemakkelijk in de media komt waar ook ter wereld.

Spolpoel
29 november 2004, 19:31
Dit gaat echt te ver! Politieke vooringenomenheid!

Lijkt wel of er een thePiano, Pieter, BUB'er of LSP'er aan de redactie zit

Wat staat er ons nog te wachten?

Valt me op als ze de SP.a voorzitter vernoemen, het toch steeds hebben over Steve en niet Robert,

CONSEQUENT BLIJVEN MENSEN!
Nuja VRT blijft het, de rode staatsomroep
Het Vlaams Parlement vond het OPPORTUUN om de dotatie niet in te trekken. In mensentaal betekent dat dat ze stijf van de angst staan : ze hebben genoeg IQ en EQ om te beseffen dat de kiezers hun voor de rechtbank georkestreerde heksenjacht NIET slikken en dat dat zich wel eens zou kunnen vertalen in een volgend verkiezingssucces van het VB.
Het woord opportuun is een beleefde term om aan te tonen hoe jammer ze het vinden dat ze in hun eigen voet geschoten hebben met het VB-proces, en dat ze nu geen zin hebben om zich nog eens in een andere voet te schieten.

Nu wachten op de maneuvers in het Federaal Parlement. Dat gaat vonken geven. Benieuwd hoe de 'democratische Vlaams partijen' de aasgieren van de PS op andere gedachten gaan proberen te brengen.8)
Straks moet u beslist naar de propagandamachine in het RTBf-nieuws bekijken. Ik kijk al uit naar de verzuurde gezichten van Moureaux en consoorten. :-P

Distel
29 november 2004, 19:33
Tja mij moet je niets zeggen over de rol van de media. ;-) Doet niets af van het feit dat geen enkele partij als die van jullie zo gemakkelijk in de media komt waar ook ter wereld.
Uit welk onderzoek blijkt dat?

Knuppel
29 november 2004, 19:36
Het Vlaams Parlement vond het OPPORTUUN om de dotatie niet in te trekken. In mensentaal betekent dat dat ze stijf van de angst staan : ze hebben genoeg IQ en EQ om te beseffen dat de kiezers hun voor de rechtbank georkestreerde heksenjacht NIET slikken en dat dat zich wel eens zou kunnen vertalen in een volgend verkiezingssucces van het VB.
Het woord opportuun is een beleefde term om aan te tonen hoe jammer ze het vinden dat ze in hun eigen voet geschoten hebben met het VB-proces, en dat ze nu geen zin hebben om zich nog eens in een andere voet te schieten.

Nu wachten op de maneuvers in het Federaal Parlement. Dat gaat vonken geven. Benieuwd hoe de 'democratische Vlaams partijen' de aasgieren van de PS op andere gedachten gaan proberen te brengen.8)
Straks moet u beslist naar de propagandamachine in het RTBf-nieuws bekijken. Ik kijk al uit naar de verzuurde gezichten van Moureaux en consoorten. :-P
Uitstekende analyse.

solidarnosc
29 november 2004, 19:37
Uit welk onderzoek blijkt dat?
Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)

Knuppel
29 november 2004, 19:38
Tja mij moet je niets zeggen over de rol van de media. ;-) Doet niets af van het feit dat geen enkele partij als die van jullie zo gemakkelijk in de media komt waar ook ter wereld.
In Oostenrijk en Italie zitten partijen 'zoals die van jullie' zelfs in de regering.

Maar in de media worden ze uiteraard geweerd...

solidarnosc
29 november 2004, 19:41
Uitstekende analyse.
Ja en neen. Ik ben er niet helemaal van overtuigd dat ze het afpakken van de dotatie niet aan de bevolking en aan een deel van de Blok-kiezers zouden kunnen verkopen mochten ze daar enigszins de kloten voor hebben. Nu wellicht bestaat dan wel het risico dat de vetpotten van de andere partijen dan ook breed zouden worden uitgesmeerd en dat hebben ze uiteraard liever niet. ;-)

G.U.D
29 november 2004, 19:42
Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)

Op de ZDF , WRD en ARD is de Nationaal_Demokratische Partei Deutschland(NPD) toch wel gehoord in de verkiezingsdebatten na hun overwinning in Sachsen ondanks het hysterische gekrijs en getier "nazi's raus' van de rode PDS-verdraagzamen.

solidarnosc
29 november 2004, 19:42
In Oostenrijk en Italie zitten partijen 'zoals die van jullie' zelfs in de regering.

Maar in de media worden ze uiteraard geweerd...
2 landen maken Dewinter niet én jullie zitten in geen enkele regering, al zou je dat niet zeggen, maar kom. ;-)

Knuppel
29 november 2004, 19:43
Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)
Blij te horen dat Wallonië een land is.

Om ter hardst door een welbepaald 'volksfront' gekloot worden is nu eenmaal eigen aan een normale democratie.8)

Distel
29 november 2004, 19:43
Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)
Slechts enkele naburige landen waarvan dan nog eentje met iemand die de media in handen heeft.

Da's gene vette, he Soli? Kijk misschien eerst zelf eens om je heen, man. :lol:

solidarnosc
29 november 2004, 19:44
Op de ZDF , WRD en ARD is de Nationaal_Demokratische Partei Deutschland(NPD) toch wel gehoord in de verkiezingsdebatten na hun overwinning in Sachsen ondanks het hysterische gekrijs en getier "nazi's raus' van de rode PDS-verdraagzamen.
Dat was een zeer grote uitzondering op de regel en dan nog enkel om de proteststemmen te kunnen laten horen. ;-)

Distel
29 november 2004, 19:45
2 landen maken Dewinter niet én jullie zitten in geen enkele regering, al zou je dat niet zeggen, maar kom. ;-)
Wanneer het de bedoeling is om een stelling gebaseerd op "In geen enkel land ter wereld" te weerleggen, maakt zelfs 1 land "Dewinter" al.

solidarnosc
29 november 2004, 19:46
Slechts enkele naburige landen waarvan dan nog eentje met iemand die de media in handen heeft.

Da's gene vette, he Soli? Kijk misschien eerst zelf eens om je heen, man. :lol:
Ach, lul toch op, man. ;-) Als je andere landen kan aanhalen waar Blok vrienden evengrote en gemakkelijke toegang krijgen tot de media dan mag je het zeggen maar ik zie er geen.

Distel
29 november 2004, 19:46
Dat was een zeer grote uitzondering op de regel en dan nog enkel om de proteststemmen te kunnen laten horen. ;-)
De uitzonderingen blijven zich maar opstapelen zeg.

Distel
29 november 2004, 19:47
Ach, lul toch op, man. ;-) Als je andere landen kan aanhalen waar Blok vrienden evengrote en gemakkelijke toegang krijgen tot de media dan mag je het zeggen maar ik zie er geen.
Jij bent degene die een stelling plaatst en ze dan ook mag aantonen. We hebben intussen al enkele landen gegeven die je stelling onderuit haalt. Wat zeg ik, je hebt er zelf al eentje gegeven.

Knuppel
29 november 2004, 19:49
...maar ik zie er geen.

Omdat jij er geen ziet, zijn er dus ook geen, bedoel je?

C uit W
29 november 2004, 19:49
Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang. Denk daar maar eens over na voor je begint te klagen over de spelling van een naam.Hangt er vanaf.
Volgens VoRT maatstaven zouden alle buitenlandse partijen extreem rechts zijn. Denk maar aan de maatregelen van de Nederlandse regering tegen moslimfascisme. In Vlaanderen mag je daar nog niet eens aan denken.

solidarnosc
29 november 2004, 19:50
Jij bent degene die een stelling plaatst en ze dan ook mag aantonen. We hebben intussen al enkele landen gegeven die je stelling onderuit haalt. Wat zeg ik, je hebt er zelf al eentje gegeven.
De NPD komt eenmaal om de 10 jaar in de media en dan mogen ze zelf nog niets zeggen. Ik herken het Blok niet in die situatie. ;-)

Knuppel
29 november 2004, 19:51
De NPD komt eenmaal om de 10 jaar in de media en dan mogen ze zelf nog niets zeggen. Ik herken het Blok niet in die situatie. ;-)Ahaaaaaaaaaaaaaa!
D�*t zit jou dus dwars? :-P

solidarnosc
29 november 2004, 19:54
Ahaaaaaaaaaaaaaa!
D�*t zit jou dus dwars? :-P
Helemaal niet. Ik vergelijk de situatie gewoon met de meeste andere landen en ik vind dat het Blok geen enkele reden heeft om te klagen over de media en zeker niet over de burgerlijke partijen die vandaag nog maar eens hun impotentie hebben laten blijken.

Distel
29 november 2004, 19:57
De NPD komt eenmaal om de 10 jaar in de media en dan mogen ze zelf nog niets zeggen. Ik herken het Blok niet in die situatie. ;-)
Doe geen moeite. Je hebt zelf al je stelling onderuit gehaald door Italië te vernoemen.

Sam
29 november 2004, 19:57
Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)

Misschien zijn de partijen niet zo groot als hier, hier scoort men 1/4.

solidarnosc
29 november 2004, 19:57
Doe geen moeite. Je hebt zelf al je stelling onderuit gehaald door Italië te vernoemen.
Waar Berlusconi 90% van de audiovisuele media bezit of controleert.

Towelie030981
29 november 2004, 19:58
Interessante discussie hier of neen toch niet. Iedereen heeft het over vrije meningsuiting, maar wat is vrije meninguiting, blijkbaar willen velen onder jullie dit enkel gebruiken voor eigen doeleinden. Eigen mening behoort tot de vrije mening, maar wat die andere zegt moeten we toch beknotten. Zou voorstellen enige logica in uw mening te leggen.

Distel
29 november 2004, 19:58
Helemaal niet. Ik vergelijk de situatie gewoon met de meeste andere landen en ik vind dat het Blok geen enkele reden heeft om te klagen over de media en zeker niet over de burgerlijke partijen die vandaag nog maar eens hun impotentie hebben laten blijken.
"De meeste" andere landen? Je hebt er maar een stuk of 4 genoemd. En toen zat je er al meteen naast.

solidarnosc
29 november 2004, 19:58
Misschien zijn de partijen niet zo groot als hier, hier scoort men 1/4.
Dan nog. In Wallonië scoort het FN in bepaalde streken ook goed. Hoeveel aandacht krijgen ze. Niets.

Distel
29 november 2004, 20:00
Waar Berlusconi 90% van de audiovisuele media bezit of controleert.
En dan? Het ging niet over extreem-rechtse partijen met controle over de media. Het ging over extreem-rechtse partijen.

solidarnosc
29 november 2004, 20:02
"De meeste" andere landen? Je hebt er maar een stuk of 4 genoemd. En toen zat je er al meteen naast.
Helemaal niet, ..meeuh. ;)

Knuppel
29 november 2004, 20:05
Helemaal niet. Ik vergelijk de situatie gewoon met de meeste andere landen en ik vind dat het Blok geen enkele reden heeft om te klagen over de media en zeker niet over de burgerlijke partijen die vandaag nog maar eens hun impotentie hebben laten blijken.Leuk, nu zijn het plots niet mee alle landen maar 'de meeste'.

Bestaat die beruchte nota van de VRT trouwens nog altijd?

En hebben die 'burgerlijke partijen' zopas niet het schitterende resultaat mogen meemaken van hun politieke potentie?

Van het verkiezingsresultaat wegens het in alle andere landen bestaande cordon sanitaire zullen we maar zwijgen, zeker?

solidarnosc
29 november 2004, 20:09
Leuk, nu zijn het plots niet mee alle landen maar 'de meeste'.

Bestaat die beruchte nota van de VRT trouwens nog altijd?

En hebben die 'burgerlijke partijen' zopas niet het schitterende resultaat mogen meemaken van hun politieke potentie?

Van het verkiezingsresultaat wegens het in alle andere landen bestaande cordon sanitaire zullen we maar zwijgen, zeker?
Ik dacht dat het Blok de grootste extreem-rechtse partij in Europa was (qua percentage van de stemmen)?

kelt
29 november 2004, 20:10
Het zou eigenlijk een "stunt van de Eeuw" geweest zijn moest het Blo...euhm....Belang medegedeeld hebben aan de "Vroede Vaderen des Vaderlands" dat ze hun partijsubsidies "ge weet wel waar" mochten steken tot na de volgende verkiezingen....


Ik heb zo een vermoeden dat dan de tafel wel eens helemaal gedraaid zou staan...


Maar ja....wie ben ik.... :roll:

solidarnosc
29 november 2004, 20:15
Het zou eigenlijk een "stunt van de Eeuw" geweest zijn moest het Blo...euhm....Belang medegedeeld hebben aan de "Vroede Vaderen des Vaderlands" dat ze hun partijsubsidies "ge weet wel waar" mochten steken tot na de volgende verkiezingen....


Ik heb zo een vermoeden dat dan de tafel wel eens helemaal gedraaid zou staan...


Maar ja....wie ben ik.... :roll:
Nope, ze zullen hetzelfde zeggen mét hun dotatie wat die idioten van SP-a, VLD en CD&V ook moge denken.

Peace
29 november 2004, 20:19
De Raad van Bestuur van de VRT bestaat uit twaalf leden, die voor een periode van vijf jaar aangewezen worden door de aandeelhouders van de NV VRT (m.a.w. door de Vlaamse Regering).

Waarom wordt de raad van bestuur eigenlijk enkel door de regering gevormd, m.a.w. de postjes in die raad verdeeld onder regeringsvriendjes.

Het Vlaams Belang vertegenwoordigd 25% van de Vlaamse bevolking. waarom is het Vlaams Belang dan niet ook voor 25% vertegenwoordigd in de raad van bestuur van deze Vlaamse omroep???

Raad van Bestuur

voorzitter Raad van Bestuur: Guy Peeters
leden: Henny De Baets, Paskal Deboosere, Rudi De Kerpel, Thérèse Deshayes, Jan Kempinaire, Ludo Leen, Werner Marginet, Leo Pauwels, Annelies Van Cauwelaert, Luc Van Nevel

Ik vindt daar niemand met een enige Vlaams Belang signatuur.

Knuppel
29 november 2004, 20:20
Ik dacht dat het Blok de grootste extreem-rechtse partij in Europa was (qua percentage van de stemmen)?
En dat zijn de dus kunnen worden omdat ze nergens zo gepamperd werden als op de rode zender, bedoel je?

solidarnosc
29 november 2004, 20:22
En dat zijn de dus kunnen worden omdat ze nergens zo gepamperd werden als op de rode zender, bedoel je?
Dat zeg ik niet. Tal van andere factoren (intern en extern) spelen ook een rol. Ik zeg alleen dat jullie in vergelijking met veel andere extreem-rechtse partijen niet al te veel reden hebben om te klagen. Ik denk aan de BNP, FN, NPD etc....

Knuppel
29 november 2004, 20:34
Dat zeg ik niet. Tal van andere factoren (intern en extern) spelen ook een rol. Ik zeg alleen dat jullie in vergelijking met veel andere extreem-rechtse partijen niet al te veel reden hebben om te klagen. Ik denk aan de BNP, FN, NPD etc....

Dat zei je dus wél.



Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang.

Overigens kan het mij geen fluit schelen wie er wel of niet veel of weinig toegang krijgt tot de rode zender.
Als je mij dus met 'jullie' bedoelt, zit je ernaast.
Ik ben niet eens een tv-kijker en kom er nog minder op.

solidarnosc
29 november 2004, 20:38
Dat zei je dus wél.



Overigens kan het mij geen fluit schelen wie er wel of niet veel of weinig toegang krijgt tot de rode zender.
Als je mij dus met 'jullie' bedoelt, zit je ernaast.
Ik ben niet eens een tv-kijker en kom er nog minder op.


Djeezes. Met jullie bedoel ik uiteraard het Belang/Blok wie of wat anders?

LA'er
29 november 2004, 20:50
Kijk dan toch om je heen man! In Duitsland, Wallonie, VK, Nederland is het nul de ballen. Daar moet je nog niet aan denken om in de media te komen als extreem-rechtse partij. In Frankrijk is er een ''volksfront'' tegen FN die door alle burgerlijke media wordt gesteund en proberen ze allen om 't er hardst FN te kloten. De enige uitzondering is wellicht Italië maar tja daar zitten ze dan ook in een regering met iemand die 90% van de audiovisuele pers controleert. ;-)
90%???

U blijft goochelen met beweringen en cijfers.

Het Vlaams Belang komt, in vergelijking met het aantal kiezers dat ze vertegenwoordigd, veel te weinig in de media. En bedoel ik niet één of ander artikel waar ze worden belachelijk gemaakt of zoiets dergelijks, maar op politieke praat-en debatprogramma's en dergelijke.

Het exacte cijfer ken ik niet, maar het Vlaams Belang kwam in 2003 in totaal van het politiek nieuws rond de 12% in beeld en dan meestal op een manier zoals de hele hetze rond Rob Klop. (Het cijfer heb ik onthouden van een debat van Nova Civitas waar ik aanwezig was. Het onderwerp was pers en politiek)

Met mijn post wil ik niet aantonen dat ik voor het Belang ben, ik ben ook niet tegen. Ik ben gewoon een overtuigd democraat die vindt dat de stem van het volk (in het geval van het Belang: 1 000 000 mensen) telt!

Zijne Heerlijkheid
29 november 2004, 20:54
Wow!!
Nu lees ik hier toch wel Philip ipv Filip op VRTnieuws.net!!! Geïndoctrineerd dat ik nu ben....



:roll:

Knuppel
29 november 2004, 20:58
Djeezes. Met jullie bedoel ik uiteraard het Belang/Blok wie of wat anders?
Omdat ik voor het VB heb gekozen ben ik er nog geen deel van.

Je kan de machtspartijen niet harder afstraffen dan op hun grootste tegenstander te stemmen.:-)

Zijne Heerlijkheid
29 november 2004, 21:01
Het exacte cijfer ken ik niet, maar het Vlaams Belang kwam in 2003 in totaal van het politiek nieuws rond de 12% in beeld en dan meestal op een manier zoals de hele hetze rond Rob Klop. (Het cijfer heb ik onthouden van een debat van Nova Civitas waar ik aanwezig was. Het onderwerp was pers en politiek)

Inderdaad spijtig. Dat het negeren van het Blok een totaal omgekeerd effect heeft, hebben ze blijkbaar nog steeds niet begrepen.

solidarnosc
29 november 2004, 21:03
Omdat ik voor het VB heb gekozen ben ik er nog geen deel van.

Je kan de machtspartijen niet harder afstraffen dan op hun grootste tegenstander te stemmen.:-)
Ach je vergeet dat je het voor 95% eens bent met het beleid van die machtspartijen.

solidarnosc
29 november 2004, 21:04
90%???

U blijft goochelen met beweringen en cijfers.

Het Vlaams Belang komt, in vergelijking met het aantal kiezers dat ze vertegenwoordigd, veel te weinig in de media. En bedoel ik niet één of ander artikel waar ze worden belachelijk gemaakt of zoiets dergelijks, maar op politieke praat-en debatprogramma's en dergelijke.

Het exacte cijfer ken ik niet, maar het Vlaams Belang kwam in 2003 in totaal van het politiek nieuws rond de 12% in beeld en dan meestal op een manier zoals de hele hetze rond Rob Klop. (Het cijfer heb ik onthouden van een debat van Nova Civitas waar ik aanwezig was. Het onderwerp was pers en politiek)

Met mijn post wil ik niet aantonen dat ik voor het Belang ben, ik ben ook niet tegen. Ik ben gewoon een overtuigd democraat die vindt dat de stem van het volk (in het geval van het Belang: 1 000 000 mensen) telt!
12% is beter dan de 0% voor FN in Wallonië of de 0% voor de NPD in Duitsland of de 0% voor de BNP in VK.

LA'er
29 november 2004, 21:07
12% is beter dan de 0% voor FN in Wallonië of de 0% voor de NPD in Duitsland of de 0% voor de BNP in VK.
Maar nog altijd niet goed.

1 200 doden in het verkeer is beter dan 1 500, moeten we daarom ons niet over de resterende 1 200 bekommeren?

solidarnosc
29 november 2004, 21:09
Inderdaad spijtig. Dat het negeren van het Blok een totaal omgekeerd effect heeft, hebben ze blijkbaar nog steeds niet begrepen.
Hoe zouden we dat kunnen weten? Is het Blok ooit genegeerd geweest waar dan ook?

Knuppel
29 november 2004, 21:09
Ach je vergeet dat je het voor 95% eens bent met het beleid van die machtspartijen.
Vergeet jij maar beter niet voor jezelf te denken inplaats van voor mij.

Knuppel
29 november 2004, 21:12
Hoe zouden we dat kunnen weten? Is het Blok ooit genegeerd geweest waar dan ook?
Waar diende het cordon sanitaire dan voor als het niet was om het VB en zijn kiezers te kunnen 'negeren'?

Distel
29 november 2004, 21:13
Ach je vergeet dat je het voor 95% eens bent met het beleid van die machtspartijen.
Er wordt weer met percentages gesmeten vandaag.

kelt
29 november 2004, 21:13
Nope, ze zullen hetzelfde zeggen mét hun dotatie wat die idioten van SP-a, VLD en CD&V ook moge denken.

Mja.....tuurlijk...

Ik vraag mij wel af wat die "idioten" eigenlijk denken bereikt te hebben nu.

IEDERE DAG is er wel eventjes iets over het Belang van doen in de pers.....van een cordon sanitaire gesproken,de pers trekt er zich zelf niks van aan,dat is zo een klein detailje dat de "idioten" geheel over het hoofd schijnen te zien. :twisted:

politiek is perceptie kweken tussen twee verkiezingen door...

Distel
29 november 2004, 21:14
Hoe zouden we dat kunnen weten? Is het Blok ooit genegeerd geweest waar dan ook?
Neen. Het cordon was maar om te spelen. En de beleidsnota van de VRT over hoe het Blok diende behandeld te worden ook.

solidarnosc
29 november 2004, 21:32
Vergeet jij maar beter niet voor jezelf te denken inplaats van voor mij.
''Mij'' is dan het Vlaams Belang zeker?

solidarnosc
29 november 2004, 21:33
Neen. Het cordon was maar om te spelen. En de beleidsnota van de VRT over hoe het Blok diende behandeld te worden ook.
:-D De waarheid is concreet zegt men. De VRT heeft het Blok geen millimeter in de weg gestaan wat men ook moge beweren.

Knuppel
29 november 2004, 21:40
:-D De waarheid is concreet zegt men. De VRT heeft het Blok geen millimeter in de weg gestaan wat men ook moge beweren.
De waarheid is dat de BRT het VB zoveel in de weg heeft gestaan als maar enigszins mogelijk was.
Dat het niet al te best gelukt is ligt dan ook niet (alleen) aan de BRT.

Knuppel
29 november 2004, 21:45
''Mij'' is dan het Vlaams Belang zeker?

"Mij" ben enkel ikzelf.

Zoals "hij/zij" zichzelf is en

zoals 'jij' ook enkel jijzelf bent.

Of ben jij de LSP?

Distel
29 november 2004, 21:57
:-D De waarheid is concreet zegt men. De VRT heeft het Blok geen millimeter in de weg gestaan wat men ook moge beweren.
De VRT heeft het Blok zoveel mogelijk in de weg proberen te staan, wat jij ook mag beweren.

Distel
29 november 2004, 21:57
Of ben jij de LSP?
Gezien de grootte van de partij scheelt het niet veel. ;)

Zijne Heerlijkheid
29 november 2004, 22:22
Hoe zouden we dat kunnen weten? Is het Blok ooit genegeerd geweest waar dan ook? Het is niet zo dat het Blok volledig wordt uitgesloten, da's juist. In de meeste kranten komt het Blok de laatste tijd zelfs meer dan genoeg aan bod. Op tv echter valt het op dat het Blok relatief gezien veel minder te zien is dan de andere partijen. Gevolg:

1) aan "moeilijkere discussies, over bvb sociaal-economische kwesties, nemen zo goed als nooit Blokkers deel. Dit heeft als gevolg dat het Blok in dergelijke thema's nooit een standpunt moet innemen t.o.v. een groot publiek en dus rustig van twee walletjes kan blijven eten.

2)als er al eens Blokkers te zien zijn bij een discussie, is het zo goed als altijd iemand van het triumviraat Frank-Gerolf-Filip. Die mannen gaan, bedreven als ze zijn in het spelletje, zich zelden in het nauw laten drijven. Ik wil de mindere goden van het Blok ook eens aan het werk zien!

Rr00ttt
30 november 2004, 00:01
Lijkt wel of er een thePiano, Pieter, BUB'er of LSP'er aan de redactie zit

Dat lijkt niet alleen zo. Zo is het ook....

Tzuvar Raemborr
30 november 2004, 08:20
Geen enkele extreem-rechtse partij ter wereld krijgt zo'n toegang tot de media als het Vlaams Blok/Belang. Denk daar maar eens over na voor je begint te klagen over de spelling van een naam.
Vanaf nu elke dag een uurtje lang op TV : een nieuwslezer of vijf die scanderen : "Solidarnosc is een idioot, Solidarnosc is een stommeling, Solidarnosc is een neonazi, Solidarnosc is een klootzak, Solidarnosc is een smeerlap, (etc etc)."

Wauw, heb jij effe toegang tot de media zeg! Ik ben jaloers.

ancapa
30 november 2004, 08:30
die De (V)adder begint er bijna van te lissssssspelen... 8O

hij begint bijna te sissssssssssssen als een ssssssssssslang ... :?

zou het een sosssssssss sssssssssijn misssssschien? :roll:

ancapa
30 november 2004, 08:35
:-D De waarheid is concreet zegt men. De VRT heeft het Blok geen millimeter in de weg gestaan wat men ook moge beweren.
de groootste Vlaamse partij was zondag weer helemaal vergeten in de zeverende dag terwijl steve weer rustig met stront mocht gooien naar het Vlaams Belang ! 8O

moedig zeg zonder kans op wederwoord... :oops:

ancapa
30 november 2004, 10:13
Martine heeft haar RODE Amada-roots nooit echt kunnen wegsteken.
Dat was er dan ook aan te merken samen met Ivan De (V)adder...

Totaal onbevooroordeeld, objectief en onpartijdig – zoals dat van een VRT-journalist in alle omstandigheden mag verwacht worden – vroeg Martine zich luidop af “waarom er dan nog een reglement was in het Vlaams Parlement, want dat voorzag toch in het schrappen van subsidies voor partijen die veroordeeld werden wegens ‘racisme’” … “Zouden we dat reglement dan niet beter gewoon schrappen?”.

Ivan De (V)adder sisssssste er ook weer op lossssss

solidarnosc
30 november 2004, 12:05
Vanaf nu elke dag een uurtje lang op TV : een nieuwslezer of vijf die scanderen : "Solidarnosc is een idioot, Solidarnosc is een stommeling, Solidarnosc is een neonazi, Solidarnosc is een klootzak, Solidarnosc is een smeerlap, (etc etc)."

Wauw, heb jij effe toegang tot de media zeg! Ik ben jaloers.
:lol: Je weet niet wat je zegt. Ieder leider van de BNP, FN, NPD etc... zou een figuurlijke moord begaan om nog maar 10% van de mediatoegang en publieke fora te krijgen als het Vlaams Belang. Maar bon ik veronderstel dat je niet verder kijkt dat de Vlaamsche grenzen en het dus niet kan weten. Heb je de Franse media geobserveerd in de tweede ronde van de Franse presidentsverkiezingen tussen Le Pen en Chirac? De BBC na overwinningen van de BNP in lokale verkiezingen etc... Dat is wat anders dan de mediabehandeling van het Belang.

Knuppel
30 november 2004, 14:03
Het is niet zo dat het Blok volledig wordt uitgesloten, da's juist. In de meeste kranten komt het Blok de laatste tijd zelfs meer dan genoeg aan bod. Op tv echter valt het op dat het Blok relatief gezien veel minder te zien is dan de andere partijen. Gevolg:

1) aan "moeilijkere discussies, over bvb sociaal-economische kwesties, nemen zo goed als nooit Blokkers deel. Dit heeft als gevolg dat het Blok in dergelijke thema's nooit een standpunt moet innemen t.o.v. een groot publiek en dus rustig van twee walletjes kan blijven eten.

2)als er al eens Blokkers te zien zijn bij een discussie, is het zo goed als altijd iemand van het triumviraat Frank-Gerolf-Filip. Die mannen gaan, bedreven als ze zijn in het spelletje, zich zelden in het nauw laten drijven. Ik wil de mindere goden van het Blok ook eens aan het werk zien!
Ik heb anders al eens een Blokvrouw aan het woord gezien en ze dwong behoorlijk respect af.

De BRT bepaalt overigens wie ze bij voorkeur in het programma haalt. Om die reden hebben we Dewinter altijd veel meer te zien gekregen dan van Hecke of Annemans.
Niemand die het negatieve imago van het VB zo goed in stand weet te houden dan Dewinter, vandaar.

Tegendradigaard
30 november 2004, 14:08
Turkije misschien ?
Denemarken misschien ?
Noorwegen misschien ?

solidarnosc
30 november 2004, 14:53
Ik heb anders al eens een Blokvrouw aan het woord gezien en ze dwong behoorlijk respect af.

De BRT bepaalt overigens wie ze bij voorkeur in het programma haalt. Om die reden hebben we Dewinter altijd veel meer te zien gekregen dan van Hecke of Annemans.
Niemand die het negatieve imago van het VB zo goed in stand weet te houden dan Dewinter, vandaar.
Misschien is Dewinter het boegbeeld van het VB en niet Van Hecke of Annemans?

Knuppel
30 november 2004, 15:13
Misschien is Dewinter het boegbeeld van het VB en niet Van Hecke of Annemans?
Maakt niks uit vermits de BRT ervoor kon kiezen om niet uitgerekend het boegbeeld aan het woord te laten.
Als de BRT dat tenminste wilde...

Knuppel
30 november 2004, 15:19
Hoe, door wie en waarom wordt een boegbeeld trouwens tot partij-boegbeeld gebombardeerd?

Hoe werd Bert Anciaux het boegbeeld van de VU?

Hoe Stevaert dat van de SP-A?

Hoe Di Rupo dat van de PS?

Hoe zou Hans van de Cauter ooit BUB-boegbeeld kunnen worden zonder de medewerking van....
de media?

solidarnosc
30 november 2004, 15:36
Hoe, door wie en waarom wordt een boegbeeld trouwens tot partij-boegbeeld gebombardeerd?

Hoe werd Bert Anciaux het boegbeeld van de VU?

Hoe Stevaert dat van de SP-A?

Hoe Di Rupo dat van de PS?

Hoe zou Hans van de Cauter ooit BUB-boegbeeld kunnen worden zonder de medewerking van....
de media?
Nja zoals ik reeds heb gezegd moet je mij niets zeggen over de rol van de media. Maar bon. 1 miljoen stemmen. Zo ''slecht'' doet Dewinter het niet. Wellicht daarom dat hij altijd op TV komt.....wat niet echt klopt volgens uw redenering maar kom. ;-)

Wat heb je trouwens tegen de heer Dewinter?

Tegendradigaard
30 november 2004, 15:39
Ik heb liever de zomer eigenlijk...

jorisjeroen
30 november 2004, 17:16
interessante discussie... werkelijk belangrijk voor de samenleving, vooral omdat de rest van het persbericht niet meer te begrijpen was omdat niemand meer wist over wie het ging.
Steve zou ik anderzijds wel consequent veranderen in "Robert" want daar is geen verwarring mogelijk, je ziet meteen dat het niet over een broer, een neef of wat dan ook gaat... het lijkt namelijk erg hard op elkaar.

waarschijnlijk wilden ze alleen maar juiste informatie geven en stonden ze niet stil bij de schrijfwijze.

verder: doe gerust verder met het zoeken naar complotten (een typisch kenmerk van extremistische groeperingen)

solidarnosc
30 november 2004, 18:10
interessante discussie... werkelijk belangrijk voor de samenleving, vooral omdat de rest van het persbericht niet meer te begrijpen was omdat niemand meer wist over wie het ging.
Steve zou ik anderzijds wel consequent veranderen in "Robert" want daar is geen verwarring mogelijk, je ziet meteen dat het niet over een broer, een neef of wat dan ook gaat... het lijkt namelijk erg hard op elkaar.

waarschijnlijk wilden ze alleen maar juiste informatie geven en stonden ze niet stil bij de schrijfwijze.

verder: doe gerust verder met het zoeken naar complotten (een typisch kenmerk van extremistische groeperingen)
Ik wist niet dat de VLD een extremistische groepering is? ;-)

Distel
30 november 2004, 18:12
Ik wist niet dat de VLD een extremistische groepering is? ;-)

De partijtop alleszins wel.

Halcyon
30 november 2004, 18:26
interessante discussie... werkelijk belangrijk voor de samenleving, vooral omdat de rest van het persbericht niet meer te begrijpen was omdat niemand meer wist over wie het ging.
Steve zou ik anderzijds wel consequent veranderen in "Robert" want daar is geen verwarring mogelijk, je ziet meteen dat het niet over een broer, een neef of wat dan ook gaat... het lijkt namelijk erg hard op elkaar.

waarschijnlijk wilden ze alleen maar juiste informatie geven en stonden ze niet stil bij de schrijfwijze.

verder: doe gerust verder met het zoeken naar complotten (een typisch kenmerk van extremistische groeperingen)
mee eens...
'k vind het allemaal een beetje vergezocht en kinderachtig om daarop te vitten

mulder7
30 november 2004, 18:59
Nu het hier toch weer gaat over de media:

In een uitgebreid artikel heeft deze Waalse Dag Allemaal, een echt kwaliteitsmagazine dus 8) , nog eens het Vlaams Belang en al zijn kiezers zonder meer afgemaakt.
Ook enkele Vlaamse artiesten lieten hierover hun licht schijnen. Zo kwam Clouseau (die zouden nochtans beter moeten weten als Rodenaren), Hooverphonic en vooral Daan (Stuyven) aan de beurt om te klagen over het vermaledijde VB. Deze laatste ging naar mijn mening wel iets te ver. Hij zei dat hij van Antwerpen naar Brussel was verhuisd onder meer omwille van het VB. Tot daar aan toe, maar hij meldde ook dat hij tijdens een optreden in de "commune bruxelloise" Dilbeek (Daan is klaarblijkelijk goed op de hoogte van de Vlaamse geografie, sic!) een affiche "Waar Vlamingen Thuis Zijn" heeft verscheurd tijdens het nummer Victory om zo een soort van eigen victory te vieren.
Daar wordt een mens nu eens kwaad van zie :evil: . Daan is een geweldige artiest die geweldige muziek maakt, maar ik kan het als overtuigde Vlaming niet hebben dat de zogenaamde "smet" van het VB wordt misbruikt om mijn Vlaanderen door de mangel te halen, en dan nog wel door een toonaangevende Vlaamse artiest. Hij zou maar beter moeten weten en zich eens realiseren waarom die affiches daar in Dilbeek eigenlijk zo talrijk hangen! Ik denk met name niet dat het VB daarvoor verantwoordelijk is...
Dit alles maar om maar een impressie te geven van hoe het er in de Waalse mainstream-pers aan toe gaat.

solidarnosc
30 november 2004, 19:11
Nu het hier toch weer gaat over de media:

In een uitgebreid artikel heeft deze Waalse Dag Allemaal, een echt kwaliteitsmagazine dus 8) , nog eens het Vlaams Belang en al zijn kiezers zonder meer afgemaakt.
Ook enkele Vlaamse artiesten lieten hierover hun licht schijnen. Zo kwam Clouseau (die zouden nochtans beter moeten weten als Rodenaren), Hooverphonic en vooral Daan (Stuyven) aan de beurt om te klagen over het vermaledijde VB. Deze laatste ging naar mijn mening wel iets te ver. Hij zei dat hij van Antwerpen naar Brussel was verhuisd onder meer omwille van het VB. Tot daar aan toe, maar hij meldde ook dat hij tijdens een optreden in de "commune bruxelloise" Dilbeek (Daan is klaarblijkelijk goed op de hoogte van de Vlaamse geografie, sic!) een affiche "Waar Vlamingen Thuis Zijn" heeft verscheurd tijdens het nummer Victory om zo een soort van eigen victory te vieren.
Daar wordt een mens nu eens kwaad van zie :evil: . Daan is een geweldige artiest die geweldige muziek maakt, maar ik kan het als overtuigde Vlaming niet hebben dat de zogenaamde "smet" van het VB wordt misbruikt om mijn Vlaanderen door de mangel te halen, en dan nog wel door een toonaangevende Vlaamse artiest. Hij zou maar beter moeten weten en zich eens realiseren waarom die affiches daar in Dilbeek eigenlijk zo talrijk hangen! Ik denk met name niet dat het VB daarvoor verantwoordelijk is...
Dit alles maar om maar een impressie te geven van hoe het er in de Waalse mainstream-pers aan toe gaat.
Ik zeg toch dat jullie in Vlaanderen weinig redenen hebben om te klagen over de media. ;-)

Löwe
30 november 2004, 20:49
De partij Vlaams Belang is tevreden dat
ze haar Vlaamse dotatie kan behouden.
Volgens de extreem-rechtse partij heeft
het Vlaams Parlement een politieke
afrekening willen vermijden.
Het BLIJFT toch terugkomen hé. ;-)
De VRT kan het maar niet laten om zo'n beledigende, valse en uiteraard "contraproductieve" term te gebruiken.
Ik moet die rode uitdrukking nog maar lézen om ervan overtuigd te zijn dat ik goed zit. :lol:

jorisjeroen
1 december 2004, 18:19
Het BLIJFT toch terugkomen hé. ;-)
De VRT kan het maar niet laten om zo'n beledigende, valse en uiteraard "contraproductieve" term te gebruiken.
Ik moet die rode uitdrukking nog maar lézen om ervan overtuigd te zijn dat ik goed zit. :lol: Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.

Sam
1 december 2004, 18:31
Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.
Het Vlaams Belang is rechts, niet extreem rechts, daarvoor moet je op het politieke landschap eerst RECHTSE partijen hebben, vooraleer je kan spreken over extremen.

BTW, alles hangt af van hoeverre jij je wel bevindt aan de andere kant van het politieke landschap, hoe linkser je bent, des te meer denk je dat rechts extreem is.

Pieter de Coninck
1 december 2004, 18:35
Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.
Is dit uberhaupt strafbaar om extreem rechts te zijn?

Löwe
1 december 2004, 19:25
Het Vlaams Belang is rechts, niet extreem rechts, daarvoor moet je op het politieke landschap eerst RECHTSE partijen hebben, vooraleer je kan spreken over extremen.

BTW, alles hangt af van hoeverre jij je wel bevindt aan de andere kant van het politieke landschap, hoe linkser je bent, des te meer denk je dat rechts extreem is.
Juist!

Fieseler
1 december 2004, 19:45
Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.:rofl:


Kijk maar eens aan zie...als je vanuit de positie van LSP-ers en amada-madammen �* la Martine Tanghe kijkt zijn zelfs de sossen extreem rechts.

Bob
1 december 2004, 20:11
Het Vlaams Belang niet extreem rechts? laat me niet lachen... trouwens vele aanhangers van het Vlaams Belang zeggen dat hier op het forum ook.De extremen zijn nu eenmaal de +/-5% uitersten. Zo is groen extreemlinks. Bij het vb ligt het iets ingewikkelder omdat enerzijds zij zowat een 20 �* 25% van het vlaams kiezerskorps bestrijken, maar er anderzijds geen echte meer rechtse partij is. Dus gewoon rechts, tenzij men de republikeinen in de vs ook als extreemrechts, en de democraten aldaar dan weer als extreemlinks gaat bestempelen.

Raven
1 december 2004, 21:04
U weet toch dat bepaalde mensen voor de VRT "meer gelijk" zijn dan anderen. Stunt wordt inderdaad voortdurend onder zijn eigen pseudoniem aangekondigd, terwijl men doet alsof Filip Dewinter zijn naam in het dagdagelijks gebruik toch niet anders schrijft.
Never blame malice, for what can easely be blamed on stupidity

Rr00ttt
2 december 2004, 19:13
Nu het hier toch weer gaat over de media:

In een uitgebreid artikel heeft deze Waalse Dag Allemaal, een echt kwaliteitsmagazine dus 8) , nog eens het Vlaams Belang en al zijn kiezers zonder meer afgemaakt.
Ook enkele Vlaamse artiesten lieten hierover hun licht schijnen. Zo kwam Clouseau (die zouden nochtans beter moeten weten als Rodenaren), Hooverphonic en vooral Daan (Stuyven) aan de beurt om te klagen over het vermaledijde VB. Deze laatste ging naar mijn mening wel iets te ver. Hij zei dat hij van Antwerpen naar Brussel was verhuisd onder meer omwille van het VB. Tot daar aan toe, maar hij meldde ook dat hij tijdens een optreden in de "commune bruxelloise" Dilbeek (Daan is klaarblijkelijk goed op de hoogte van de Vlaamse geografie, sic!) een affiche "Waar Vlamingen Thuis Zijn" heeft verscheurd tijdens het nummer Victory om zo een soort van eigen victory te vieren.
Daar wordt een mens nu eens kwaad van zie :evil: . Daan is een geweldige artiest die geweldige muziek maakt, maar ik kan het als overtuigde Vlaming niet hebben dat de zogenaamde "smet" van het VB wordt misbruikt om mijn Vlaanderen door de mangel te halen, en dan nog wel door een toonaangevende Vlaamse artiest. Hij zou maar beter moeten weten en zich eens realiseren waarom die affiches daar in Dilbeek eigenlijk zo talrijk hangen! Ik denk met name niet dat het VB daarvoor verantwoordelijk is...
Dit alles maar om maar een impressie te geven van hoe het er in de Waalse mainstream-pers aan toe gaat.
Het is vooral een idioot. In Brussel haalt het VB procentueel gezien onder de nederlandstalige partijen nog iets meer stemmen dan in Antwerpen :p

Laudi
2 december 2004, 19:25
Het Vlaams Belang is rechts, niet extreem rechts, daarvoor moet je op het politieke landschap eerst RECHTSE partijen hebben, vooraleer je kan spreken over extremen.

BTW, alles hangt af van hoeverre jij je wel bevindt aan de andere kant van het politieke landschap, hoe linkser je bent, des te meer denk je dat rechts extreem is.

Zeer juist ! :cheer: :cheer: :clapping: :clapping: :clapping:

jorisjeroen
7 december 2004, 10:25
Is dit uberhaupt strafbaar om extreem rechts te zijn? nee, het is niet strafbaar. ik vond het gewoon hilarisch dat werd ontkend dat Vlaams Belang extreem-rechts is.
Het maakt niet uit of rechts bestaat of niet in ons politieke landschap (het bestaat wel: N-VA, Liberaal Appel, de helft van de VLD). Vlaams Belang is extreem-rechts. Net zoals LSP of PVDA extreem-links is. En ik ben geen voorstander van extremen.
Het is niet omdat een partij plots veel stemmen haalt, dat ze niet meer extreem is... om even een vergelijking te maken wat betreft stemmenaantal: de NSDAP was ook verkozen... de communisten hadden na WOII ook veel stemmen in België.

extremen hebben niet altijd met stemmenaantal te maken in de politiek. Ik geef bob gelijk dat de extremen in een standaardnormale verdeling de marginale uitersten zijn. Maar men kan hier in geen geval spreken van een standaardnormale verdeling.

ilfalco
7 december 2004, 10:39
N-va is centrum ( dat zeggen ze zelf toch altijd) ..; er zitten veel linksen in( zie om meervoud groep) , La bestaat amper ... het VB is een grote rechtse partij waar zowel plaats is voor centrum en radicaal rechts , tot spijt van wie het benijdt.

Het Skill Effect
7 december 2004, 10:55
Alweer zo'n verzuringstopic.

LEER RELATIVEREN, uw hartje zal u dankbaar zijn! :roll:

Sam
7 december 2004, 15:50
Alweer zo'n verzuringstopic.

LEER RELATIVEREN, uw hartje zal u dankbaar zijn! :roll:
Is es wat anders hé ;-)