PDA

View Full Version : Prins Filip haalt bijzonder scherp uit naar Vlaams Belang


Pagina's : [1] 2

bartje
30 november 2004, 19:14
Zonet in het VTM nieuws, hij zegt wie aan België raakt, raakt aan mij en dat hij zich niet zo maar zal laten doen door het Vlaams Belang.
Zo dadelijk meer.

Het ganse verhaal zou donderdag in Story staan.

obiwan
30 november 2004, 19:17
Een schande, dat hij dan aftreedt en op een lijst van de BUB gaat staan hé !

Ik vind nu wel dat er mag een referendum gehouden worden over de positie van het koningshuis ! DIT IS ONAANVAARDBAAR !

djaap
30 november 2004, 19:19
ja, dat was niet een officiele interview, maar wel alleen een gesprek die in de blad zal getoond worden. En ik hoop dat hij alles tegen de racisten zal doen !


Albert II heeft al gezegd dat hij tegen nationalisme is, 2 jaar geleden in Kerstmis denk ik. Er waren geen politieke probleem met dat. want nationalisme=racisme, te stoppen dus !

Sam
30 november 2004, 19:20
Wahahahaaha wa nene loser!

Slechte verliezers daar in Laken,

U priveleges zijn gedaan Filip,

Dankzij deze uitspraken worden wij nog sterker, en zullen velen zich vragen beginnen stellen bij "België als monarchie"



REPUBLIEK
VLAANDEREN!

Yann
30 november 2004, 19:21
Zonet in het VTM nieuws, hij zegt wie aan België raakt, raakt aan mij en dat hij zich niet zo maar zal laten doen door het Vlaams Belang.
Zo dadelijk meer.

Het ganse verhaal zou donderdag in Story staan.Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!

Towelie030981
30 november 2004, 19:22
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?

Sam
30 november 2004, 19:23
ja, dat was niet een officiele interview, maar wel alleen een gesprek die in de blad zal getoond worden. En ik hoop dat hij alles tegen de racisten zal doen !


Albert II heeft al gezegd dat hij tegen nationalisme is, 2 jaar geleden in Kerstmis denk ik. Er waren geen politieke probleem met dat. want nationalisme=racisme, te stoppen dus !

Geen officieel intervieuw, wahahahahaa

okay hij zal wel weer wat ingefluisterd krijgen om zijn gefrustreerde uitspraken te niet te doen.


Het koningshuis doet niet aan politiek?

MIJN:
http://www.iselinge.nl/scholenplein/pabolessen/99002dontdek-lichaam/oor%20Rienke.jpg

Sam
30 november 2004, 19:24
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?
Verkiest de monarchie niet zich politiek onafzijdig te houden?

CONSEQENT BLIJVEN!

Schijnt men ferm problemen bij te hebben!

Yann
30 november 2004, 19:25
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?Natuurlijk mag hij dat. Voor de nazisten van het Belang geldt vrijheid van meningsuiting enkel voor hen.

Sam
30 november 2004, 19:26
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!
Sterven voor die aap,

Wow en dan wil jij nog mensen winnen voor jouw politieke opvatting, je bent geen haar beter dan die moslim-extremisten, die doen het voor Allah... jij voor die kwibussen in Laken.

obiwan
30 november 2004, 19:26
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?
Niet als die persoon een miljoen euro belastingsgeld krijgt van de belastingbetaler en niet door het volk verkozen is ! Hij wordt betaalt om te zwijgen en zijn middeleeuwse poppenkast op te voeren. En niet om de oppositie aan te vallen !
Die 1000 000 Vlaamse kiezers van het VB betalen ook wel mee hé voor zijn dotatie !

Niets belet de prince om op een lijst van de BUB te gaan staan en af te treden. Trouwens heel dat koningshuis met hem erbij !

snoodaard
30 november 2004, 19:26
Filipa van sexen-homoburg moet haar muil houden en als ze dat niet wil moet ze maar doen als tante boudin en zich zot laten verklaren of anders gewoon aftreden.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 19:27
ja, dat was niet een officiele interview, maar wel alleen een gesprek die in de blad zal getoond worden. En ik hoop dat hij alles tegen de racisten zal doen !
Geen officieel interview? Wat voor interview was dat dan wel, misschien? Eentje gegeven door Filips dubbelganger???

Wie een interview toelaat van een weekblad, moet weten dat z'n uitspraken in de media zullen verschijnen.

"Votre prince Philip" richt zijn pijlen trouwens uitdrukkelijk op de Vlaamsnationalistische betrachting van het Vlaams Belang/Blok. Juist daarover heeft hij in alle talen te zwijgen. Hiermee zondigt hij tegen de neutraliteit die hij in dat verband zou moeten tonen.

Yann
30 november 2004, 19:27
Sterven voor die aap,

Wow en dan wil jij nog mensen winnen voor jouw politieke opvatting, je bent geen haar beter dan die moslim-extremisten, die doen het voor Allah... jij voor die kwibussen in Laken.
Jij bent de extremist Sam.

Sterven voor die aap? Welke aap. Die aapkes zitten in uw nazistische partij, die binnenkort toch verboden zal worden.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 19:28
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?
De eerste minister heeft zich in een persbericht onmiddellijk gedistancieerd van de uitspraak van de kroonprins en er duidelijk aan toegevoegd dat er in ons bestel geen plaats is voor dergelijke optredens van een toekomstig staatshoofd.

Yann
30 november 2004, 19:28
Filipa van sexen-homoburg moet haar muil houden en als ze dat niet wil moet ze maar doen als tante boudin en zich zot laten verklaren of anders gewoon aftreden.
Dwing hem er maar toe snoodaard. Je bent zelfs te laf om op een forum voor u identiteit uit te komen, dus laat staan dat je de ballen hebt om de Koning zijn troon af te pakken! :lol:

Fieseler
30 november 2004, 19:29
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?


Ja hoor maar niet voor achterlijken zonder democratische legitimatie.
En zeker niet achterlijkie Pruisen die betaald worden om te zwijgen.
En zeker niet nationalistische klootzakken die wel mogen spreken maar niet mogen van antwoord gediend.
...

Jan van den Berghe
30 november 2004, 19:30
Dwing hem er maar toe snoodaard. Je bent zelfs te laf om op een forum voor u identiteit uit te komen, dus laat staan dat je de ballen hebt om de Koning zijn troon af te pakken! :lol:
Bij mijn weten is "le prince Philip" nog geen koning. Hopelijk nog een paar van dergelijke uitspraken en bijgesloten relletjes, en hij mag zijn koningstitel wel vergeten.

Yann
30 november 2004, 19:31
Bij mijn weten is "le prince Philip" nog geen koning. Hopelijk nog een paar van dergelijke uitspraken en bijgesloten relletjes, en hij mag zijn koningstitel wel vergeten.
You wish. Die is nu erg realistisch geworden. En heeft al een prachtig voorsmaakje gegeven!!!

De Prof
30 november 2004, 19:31
Dit krijgt zeker nog een staartje.
Verhofstadt heeft al gereageerd.
De Prins verkeerde in een emotioneel moment zij hij. :roll:

Ook FDW reageerde verbolgen.
De premier is voor de uitspraken van de prins verantwoordelijk.
Hij zal het mogen komen uitleggen in het parlement.
Dit is de democratie onwaardig, de Prins en vooral de kroonprins kan het zich niet veroorloven om één miljoen Vlamingen te negeren.

Hij verliest zen neutraliteit, en kan zo nooit Koning van ALLE Belgen worden.

De politicoloog in het nieuws vond zen uitspraak ook gevaarlijk.
De Waalse politici kunnen van deze stelling misbruik maken, om verdere regionalisering te vermoeilijken.
Om zen beurt kan dit dan weer werken tegen ALLE Vlaamse partijen.

Sam
30 november 2004, 19:31
Jij bent de extremist Sam.

Sterven voor die aap? Welke aap. Die aapkes zitten in uw nazistische partij, die binnenkort toch verboden zal worden.
Ik extremist, ik sterf niet voor een koningsaapje.

Toch verboden zal worden?

Hoezo, verklaar nader...

Ik wil me wel laten meeslepen in jouw fictie verhaaltjes waar jij het ene orgasme na het andere aan overhoudt.

djaap
30 november 2004, 19:32
Geen officieel intervieuw, wahahahahaa

okay hij zal wel weer wat ingefluisterd krijgen om zijn gefrustreerde uitspraken te niet te doen.
ja, dat is wat ik heb gehoord en gezien, dat was tijdens een gesprek, en ik ben zeker dat elke leed van onze koninklijke familie heeft dezelfde mening (iedereen zouden tegen deze neo-nazi's zijn; maar een groot deel van Vlaanderen is ziek, heeft geen gedachtenissen van 33-45...)

leve België, dat is heel goed om iemand bekend te zien die tegen de néo-nazi's iets wil doen ! Filip doe meer voor de democratie dan de vreemdelingen haters.

Sam
30 november 2004, 19:33
You wish. Die is nu erg realistisch geworden. En heeft al een prachtig voorsmaakje gegeven!!!
Prince Filip is gewoon incapabel. Dus moest ie wel luidop zeggen wat zijn adviseurs hem influisterden, case closed


NEXT !

wahaha

johan
30 november 2004, 19:36
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!


Ik zal U niet tegenhouden. Doen !!

Sam
30 november 2004, 19:36
ja, dat is wat ik heb gehoord en gezien, dat was tijdens een gesprek, en ik ben zeker dat elke leed van onze koninklijke familie heeft dezelfde mening (iedereen zouden tegen deze neo-nazi's zijn; maar een groot deel van Vlaanderen is ziek, heeft geen gedachtenissen van 33-45...)

leve België, dat is heel goed om iemand bekend te zien die tegen de néo-nazi's iets wil doen ! Filip doe meer voor de democratie dan de vreemdelingen haters.
Ik heb geen nazi-sympathieën, geen duitse-voorliefden.

Als je toch data wilt bijhalen, zou ik het liever hebben over die racistendaden door Leopold 2 in Congo, de tijd voor 1908!

Sam
30 november 2004, 19:36
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!


Ik zal U niet tegenhouden. Doen !!
Shit de aanhang is verdubbeld ;-)

obiwan
30 november 2004, 19:38
Dit krijgt zeker nog een staartje.
Verhofstadt heeft al gereageerd.
De Prins verkeerde in een emotioneel moment zij hij. :roll:

Ook FDW reageerde verbolgen.
De premier is voor de uitspraken van de prins verantwoordelijk.
Hij zal het mogen komen uitleggen in het parlement.
Dit is de democratie onwaardig, de Prins en vooral de kroonprins kan het zich niet veroorloven om één miljoen Vlamingen te negeren.

Hij verliest zen neutraliteit, en kan zo nooit Koning van ALLE Belgen worden.

De politicoloog in het nieuws vond zen uitspraak ook gevaarlijk.
De Waalse politici kunnen van deze stelling misbruik maken, om verdere regionalisering te vermoeilijken.
Om zen beurt kan dit dan weer werken tegen ALLE Vlaamse partijen.
1 000 000 Vlamingen die moeten betalen voor onze prince Philip en die ze bovendien niet verkozen hebben !

Yann
30 november 2004, 19:40
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!


Ik zal U niet tegenhouden. Doen !!
Zijt maar zeker. :)

In crisissituaties gaan we hier naar Oekraïnse toestanden, waarbij jacht gemaakt wordt op al het Vlaams gespuis dat jaren en jaren en jaren ons Koningshuis én ons land bespot heeft. BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE! :)

Yann
30 november 2004, 19:41
1 000 000 Vlamingen die moeten betalen voor onze prince Philip en die ze bovendien niet verkozen hebben !
Die 1 miljoen Vlamingen moeten hun mond houden. Zij hebben gestemd op een racistische partij. Als het hen hier niet bevalt kunnen ze nog altijd zelfmoord plegen.

snoodaard
30 november 2004, 19:42
Dwing hem er maar toe snoodaard. Je bent zelfs te laf om op een forum voor u identiteit uit te komen, dus laat staan dat je de ballen hebt om de Koning zijn troon af te pakken! :lol:De geflupte heeft een welomschreven taak als hij deze niet kan vervullen moet hij oprotten.Hij doet dit niet om dat hij dan zijn miljoenen kwijt is.Wie is hier dan de lafbek?ik die mijn ongezouten mening uitspuug of de buiten zijn grenzen tredende zakkenvuller.

johan
30 november 2004, 19:43
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?
Hij mag gerust een mening hebben, maar als hij die wil uiten moet hij ontslag nemen als prins. Dan mag hij zoveel zijn mening verkondigen als hij wil. Nu wordt hij rijkelijk betaald door alle belgen voor zijn neutraal prinsen jobke, ook door dat miljoen Belangers(klinkt toch anders dan blokkers...). en door noch vele andere republikeinen.

http://www.jongerenaktief.org/diep/foto/z12.jpg
Ik heb ook mijn mening : Leve de republiek !

Sam
30 november 2004, 19:44
Die 1 miljoen Vlamingen moeten hun mond houden. Zij hebben gestemd op een racistische partij. Als het hen hier niet bevalt kunnen ze nog altijd zelfmoord plegen.
Das genoteerd man,

Proficiat , de extremisten van de BUBBEL-partij zijn weer aan het geven!

Lijkt wel cafeepraat zeg,

dit verdient een speciaal (bier)plaatje

http://www.breweriana.com/coasters/mat00496.jpg

djaap
30 november 2004, 19:45
Ik heb geen nazi-sympathieën, geen duitse-voorliefden.

Als je toch data wilt bijhalen, zou ik het liever hebben over die racistendaden door Leopold 2 in Congo, de tijd voor 1908!jij bent dus een grote zieker... hoe kan je stemmen voor mensen die néo-nazi zijn ?? ben jij naar school gegaan, luister je hun toespraaken ?? onze volk eerst : mouarf !!! terug naar 1933 dit mening... Vlaanderen zou mooier zijn zonder de racisten.

Leopold 2 ?? ja, ik hoop dat je niet zoals de mensen 110 jaar geleden nadenkt... maar ik denk dat wel...

Gargamel
30 november 2004, 19:45
*knip*

snoodaard
30 november 2004, 19:45
Die 1 miljoen Vlamingen moeten hun mond houden. Zij hebben gestemd op een racistische partij. Als het hen hier niet bevalt kunnen ze nog altijd zelfmoord plegen.Of hun afscheuren,kunnen we nog enkele jaren lachen met de belzieke franskilions op idiote herdenkingsplechtigheden.Belgie is aan het barsten,zij die het ontkennen mogen bij siegfried verbeke gaan zitten.

CutTheCrap
30 november 2004, 19:45
Zijt maar zeker. :-)

In crisissituaties gaan we hier naar Oekraïnse toestanden, waarbij jacht gemaakt wordt op al het Vlaams gespuis dat jaren en jaren en jaren ons Koningshuis én ons land bespot heeft. BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE! :-)
Jacht maken op het Vlaams gespuis, idioot, je vergeet dat wij de meerderheid zijn en dat wij lak hebben aan het Belgische geschijt.

djaap
30 november 2004, 19:47
De Blubbers tegen de muur
:roll:

sorry, niet voor mij, ik ben geen lid en stemmer van BUB, alleen een Belg zoals iedereen

Sam
30 november 2004, 19:48
jij bent dus een grote zieker... hoe kan je stemmen voor mensen die néo-nazi zijn ?? ben jij naar school gegaan, luister je hun toespraaken ?? onze volk eerst : mouarf !!! terug naar 1933 dit mening... Vlaanderen zou mooier zijn zonder de racisten.

Leopold 2 ?? ja, ik hoop dat je niet zoals de mensen 110 jaar geleden nadenkt... maar ik denk dat wel...
Jij mag gerust linken naar het verleden, en ik mag dat niet? Jij bent elite-blubber, juist ja, uw vriendjes in Laken zijn de baas hier hé ;)

Eigen volk eerst! ja! Dit heeft niks met hitler-toestanden te maken, nuja iets in de juiste context plaatsen is te moeilijk voor sommigen.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 19:48
De Blubbers tegen de muur
En zeggen dat diezelfde Blubbers, die nu met veel omhaal de politieke stellingname van de prins verdedigen, maanden geleden hier op dit eigenste forum nog betoogden dat het voordeel van de monarchie juist haar politieke neutraliteit was.

Een president zou niet zo goed passen, beweerden ze toen. Een koning (en dus ook een kroonprins) wel, daar die verheven was boven ALLE partijen.

Nu is duidelijk gebleken dat dit niet het geval is.

De Blubbers tegen de muur en nu wiekend als windhanen...

mulder7
30 november 2004, 19:49
Lang leve Flupke! Dat hij zo snel mogelijk koning moge worden, het rund. Eén zo een dwaze stoot van Flipper helpt de Vlaamse zaak met rasse schreden vooruit!

jOOSt
30 november 2004, 19:49
Zijt maar zeker. :-)

In crisissituaties gaan we hier naar Oekraïnse toestanden, waarbij jacht gemaakt wordt op al het Vlaams gespuis dat jaren en jaren en jaren ons Koningshuis én ons land bespot heeft. BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE! :-)Jullie verleren het niet, hè, stelletje vlaminghaters.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 19:49
sorry, niet voor mij, ik ben geen lid en stemmer van BUB, alleen een Belg zoals iedereen
Neen, u stemt voor de SP.a, zeker?

Sam
30 november 2004, 19:50
En zeggen dat diezelfde Blubbers, die nu met veel omhaal de politieke stellingname van de prins verdedigen, maanden geleden hier op dit eigenste forum nog betoogden dat het voordeel van de monarchie juist haar politieke neutraliteit was.

Een president zou niet zo goed passen, beweerden ze toen. Een koning (en dus ook een kroonprins) wel, daar die verheven was boven ALLE partijen.

Nu is duidelijk gebleken dat dit niet het geval is.

De Blubbers tegen de muur en nu wiekend als windhanen...
Der hangt duidelijk STR**T aan de knikker voor de BLUBBERS

Pieter de Coninck
30 november 2004, 19:51
In crisissituaties gaan we hier naar Oekraïnse toestanden, waarbij jacht gemaakt wordt op al het Vlaams gespuis dat jaren en jaren en jaren ons Koningshuis én ons land bespot heeft. BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE! :-)
En brengt Kim, het sukkeltje van Antwerpen, weer een nieuwe vlag mee?

snoodaard
30 november 2004, 19:51
Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!Doe maar ge kunt u zelf uit protest tegen de vlamingen misschien in brand steken voor het standbeeld van Rodenbach in Roeselare,ik zal eens komen lachen sukkelaar.

Zeno!
30 november 2004, 19:52
Als het moet: sterven voor den Koning!
:rofl: :rofl: :rofl:

Het is met u nog erger gesteld dan ik dacht! Ik zou zeggen: hou u vooral niet in! :lol:

jOOSt
30 november 2004, 19:53
Mijn mening omtrend deze klucht: Zijne Hoogheid Prins Filip heeft geen schuld. Waarom? Omdat die jongen te dom is om hooi te eten, hoe kan hij nu een mening hebben over politiek. Iemand heeft het hem in zijn oor gefluisterd...

Pieter de Coninck
30 november 2004, 19:53
Aan de koninklijke hoogheid van de Blubbers.
Bedankt voor de uitspraak. Weer 10% meer stemmen voor het VB

snoodaard
30 november 2004, 19:54
Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!In het zothuis zitten er betere weg dan jij.

Pieter de Coninck
30 november 2004, 19:54
Mijn mening omtrend deze klucht: Zijne Hoogheid Prins Filip heeft geen schuld. Waarom? Omdat die jongen te dom is om hooi te eten, hoe kan hij nu een mening hebben over politiek. Iemand heeft het hem in zijn oor gefluisterd...
Met zo'n dotatie kan Flupke geen schuld hebben.

mulder7
30 november 2004, 19:54
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!Wij nemen U op Uw woord :lol: .

Gargamel
30 november 2004, 20:01
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!

Begin er maar aan

Fieseler
30 november 2004, 20:04
Als het moet: sterven voor den Koning!
Mogen uw verzuchtingen alras uitkomen O hoogedelgeboren hofnar!

Sam
30 november 2004, 20:05
Als ik zo de drie achtereenvolgende berichtjes lees, kom ik tot de conclusie dat Yann en zijn Laken-vriendjes niet echt geliefd zijn ;-)

Gargamel
30 november 2004, 20:06
Idd,en vergeet niet van de andere Blobbers mee te trekken

Yann
30 november 2004, 20:09
Jullie verleren het niet, hè, stelletje FLAMINGANTENhaters.
Kleine correctie. :)

Gargamel
30 november 2004, 20:09
Moest je eventueel teveel last hebben om te sterven,geef een seintje,zal je handje toesteken

Yann
30 november 2004, 20:09
In het zothuis zitten er betere weg dan jij.
Dit is geen correct Nederlands.

Yann
30 november 2004, 20:11
Doe maar ge kunt u zelf uit protest tegen de vlamingen misschien in brand steken voor het standbeeld van Rodenbach in Roeselare,ik zal eens komen lachen sukkelaar.
Nee hoor. Als een minderheid flaminganten het ooit aandurft om België te doen barsten, of het Koningshuis aan te vallen, dan zullen ze ervan lusten! :)

Yann
30 november 2004, 20:12
Mogen uw verzuchtingen alras uitkomen O hoogedelgeboren hofnar!
Ik sterf liever voor mijn land, en het Koningshuis, dan moeten luisteren naar een nazi �* la Filip Dewinter.

Yann
30 november 2004, 20:13
Begin er maar aan
Beginnen jullie er maar aan! Voer die geplande staatsgreep uit!!

Yann
30 november 2004, 20:14
Jacht maken op het Vlaams gespuis, idioot, je vergeet dat wij de meerderheid zijn en dat wij lak hebben aan het Belgische geschijt.
Vlaams gespuis in de meerderheid?

Gargamel
30 november 2004, 20:14
Het narrenkot bedoel je

Yann
30 november 2004, 20:16
Lang leve Flupke! Dat hij zo snel mogelijk koning moge worden, het rund. Eén zo een dwaze stoot van Flipper helpt de Vlaamse zaak met rasse schreden vooruit!
Ben je het wachten nog niet beu???? :lol:

bartje
30 november 2004, 20:17
Ik vind dat de uitspraken van Prins Filip eigenlijk niet kunnen, leden van de koninklijke familie zijn geacht politiek volledig neutraal te zijn.Dat hij zijn ongenoegen wil uiten kan ik deels wel begrijpen maar hij moet weten van zichzelf dat hij over de streep is gegaan.
Wel bewijst het misschien dat een prins (toekomstig koning) zich niet meer zo laat doen maar over wat hij gedaan heeft stel ik mij toch héél ernstig vragen hoor.
Misschien is hij bang om ook zijn dotaties te verliezen, ik weet het niet hé.

EXTREEM
30 november 2004, 20:17
Staats greep ? Welke deze van filipus de sterke.Welke zever vertelt die kerel, en konijnetand zal dit even recht zetten.Weg met die onozelle konings familie.Dat bespaart ons centen

Yann
30 november 2004, 20:18
Het narrenkot bedoel je
Let op je taal Flamin! Het Koningshuis heeft nog altijd meer te zeggen dan een voor racisme veroordeelde nazipartij. En "meer" hoeft daarom niet veel te betekenen, het is echter (te) weinig. Als ik zie hoe de Kroonprins niet voor zijn mening mag uitkomen, dan stevenen we hier niet af op een onafhankelijk Vlaanderen, maar op nazi-republiek II uit de Europese geschiedenis!

VlomsBelang
30 november 2004, 20:18
Jij bent de extremist Sam.

Sterven voor die aap? Welke aap. Die aapkes zitten in uw nazistische partij, die binnenkort toch verboden zal worden.

Aapekes zitten in Laken en in de Zoo.

Morgen volgt er een klacht tegen Prins Filip wegens Racisme en discriminatie.
Ooit zal ik nog op het dak van het paleis staan vieren met nen goeie Palm in mijn pollen, en beire en C° zal dan ofwel (ge)DOOD of gevlucht zijn....

LEVE VLAANDEREN!!
Laken, 1 groot pretpark!

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:18
Wel bewijst het misschien dat een prins (toekomstig koning) zich niet meer zo laat doen maar over wat hij gedaan heeft stel ik mij toch héél ernstig vragen hoor.
Wat dus ook kan betekenen dat hij later als koning achter de schermen zal proberen te manoeuvreren...

Yann
30 november 2004, 20:19
Staats greep ? Welke deze van filipus de sterke.Welke zever vertelt die kerel, en konijnetand zal dit even recht zetten.Weg met die onozelle konings familie.Dat bespaart ons centen
Ongeveer 70 cent per jaar.

http://www.belgischeunie.be/ned/publicaties.htm#65

En die geef ik liever aan hen, dan aan een nazistische partij.

Sam
30 november 2004, 20:20
Let op je taal Flamin! Het Koningshuis heeft nog altijd meer te zeggen dan een voor racisme veroordeelde nazipartij. En "meer" hoeft daarom niet veel te betekenen, het is echter (te) weinig. Als ik zie hoe de Kroonprins niet voor zijn mening mag uitkomen, dan stevenen we hier niet af op een onafhankelijk Vlaanderen, maar op nazi-republiek II uit de Europese geschiedenis!
Eum nog iet doorgedrongen dat we nu Vlaams Belang heten?

Kun je nog racistische argumenten aanhalen? En niet steeds in het verleden duiken, dank U!

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:20
Let op je taal Flamin! Het Koningshuis heeft nog altijd meer te zeggen dan een voor racisme veroordeelde nazipartij. En "meer" hoeft daarom niet veel te betekenen, het is echter (te) weinig.
Aha. Dus jullie zijn blijkbaar voor een overtreding van de Grondwet, daar de koning volgens de Grondwet toch bepaalde rechten niet heeft die wel de verkozenen des volks hebben.

VlomsBelang
30 november 2004, 20:21
Let op je taal Flamin! Het Koningshuis heeft nog altijd meer te zeggen dan een voor racisme veroordeelde nazipartij. En "meer" hoeft daarom niet veel te betekenen, het is echter (te) weinig. Als ik zie hoe de Kroonprins niet voor zijn mening mag uitkomen, dan stevenen we hier niet af op een onafhankelijk Vlaanderen, maar op nazi-republiek II uit de Europese geschiedenis!
Lette gij maar op uw taaltje, stukske Royalist van men klooten.
Ik stel voor dat gij uw volledig loon geeft aan het koningshuis.
Dan moet ik mijn deel niemeer betalen.
En de koning is er enkel maar voor de schijn.
Voor mijn part mogen ze heel de familie publiekelijk ophangen op de grote markt van Brussel, en er een groot feest bij geven.
De koning heeft hier NIKS TE ZEGGEN!!!

WIJ BEPALEN WAT ER GEZEGD WORDT, WANT WIJ BETALEN DE KONING, en niet jullie groepeke van BUB met elle 20 leden ....

Sam
30 november 2004, 20:21
Filip niet capabel, punt uit.

70 cent besteed ik zelf liever aan een pakske stimrol dan aan dat pseudo-dierentuin!

Yann
30 november 2004, 20:21
Aapekes zitten in Laken en in de Zoo.Wie weet kan jij binnenkort je voorouders in de voetsporen treden. Die hebben we ook een tijdje in de apekooien van de Antwerpse Zoo opgesloten.

Morgen volgt er een klacht tegen Prins Filip wegens Racisme en discriminatie.
Ooit zal ik nog op het dak van het paleis staan vieren met nen goeie Palm in mijn pollen, en beire en C° zal dan ofwel (ge)DOOD of gevlucht zijn....

LEVE VLAANDEREN!!
Laken, 1 groot pretpark!Dromen zijn bedrog. Luidop dromen ook!

Sam
30 november 2004, 20:21
Filip niet capabel, punt uit.

70 cent besteed ik zelf liever aan een pakske stimrol dan aan dat pseudo-dierentuintje!

Yann
30 november 2004, 20:22
Lette gij maar op uw taaltje, stukske Royalist van men klooten.
Ik stel voor dat gij uw volledig loon geeft aan het koningshuis.
Dan moet ik mijn deel niemeer betalen.
En de koning is er enkel maar voor de schijn.
Voor mijn part mogen ze heel de familie publiekelijk ophangen op de grote markt van Brussel, en er een groot feest bij geven.
De koning heeft hier NIKS TE ZEGGEN!!!

WIJ BEPALEN WAT ER GEZEGD WORDT, WANT WIJ BETALEN DE KONING, en niet jullie groepeke van BUB met elle 20 leden ....
Mijn loon is hoger dan 70 cent per jaar. Het spijt me dat ik u nu jaloers maak.

Pieter de Coninck
30 november 2004, 20:23
Mijn loon is hoger dan 70 cent per jaar. Het spijt me dat ik u nu jaloers maak.
Yanneke is weer sterk overtuigend.

Yann
30 november 2004, 20:23
Aha. Dus jullie zijn blijkbaar voor een overtreding van de Grondwet, daar de koning volgens de Grondwet toch bepaalde rechten niet heeft die wel de verkozenen des volks hebben.
De Koning en de Kroonprins hebben het recht op vrije meningsuiting. Dat onze moraalridders van het Vlaams Belang daar nu niet mee op de proppen komen, is wel opmerkelijk.

Yann
30 november 2004, 20:24
Eum nog iet doorgedrongen dat we nu Vlaams Belang heten?

Kun je nog racistische argumenten aanhalen? En niet steeds in het verleden duiken, dank U!
Bij deze genoteerd dat het Vlaams Blok volgens u een nazipartij was. :lol:

En bij deze ook genoteerd dat het Vlaams Belang verklaarde niet van de oorspronkelijke standpunten af te wijken. :lol:

Gargamel
30 november 2004, 20:25
Let op je taal Flamin! Het Koningshuis heeft nog altijd meer te zeggen dan een voor racisme veroordeelde nazipartij. En "meer" hoeft daarom niet veel te betekenen, het is echter (te) weinig. Als ik zie hoe de Kroonprins niet voor zijn mening mag uitkomen, dan stevenen we hier niet af op een onafhankelijk Vlaanderen, maar op nazi-republiek II uit de Europese geschiedenis!

Belachelijk ventje,zijn er nog veel randdebielen zoals jij bij de Blobbers

EXTREEM
30 november 2004, 20:26
Boedewijn had ook veel tezeggen.24u afgezet,voor de ABORTUS WET

Yann
30 november 2004, 20:27
Ik vind dat de uitspraken van Prins Filip eigenlijk niet kunnen, leden van de koninklijke familie zijn geacht politiek volledig neutraal te zijn.Dat hij zijn ongenoegen wil uiten kan ik deels wel begrijpen maar hij moet weten van zichzelf dat hij over de streep is gegaan.
Wel bewijst het misschien dat een prins (toekomstig koning) zich niet meer zo laat doen maar over wat hij gedaan heeft stel ik mij toch héél ernstig vragen hoor.
Misschien is hij bang om ook zijn dotaties te verliezen, ik weet het niet hé.
Het gaat hem niet om de dotaties. Het gaat over België.

Prins Filip heeft een mening als een ander. Als Verbeke (holocaust-ontkenner) zijn mening van de VB'ers mag verkondigen, dan mag Filip dat zéker.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:27
1. Welke wet verbiedt een Kroonprins zijn mening te zeggen?

2. Hoort de (toekomstige) Koning niet garant te staan voor het bewaren van de soevereiniteit van het land?

Yann
30 november 2004, 20:27
Belachelijk ventje,zijn er nog veel randdebielen zoals jij bij de BlobbersUw gefrustreerde commentaar doet mij enorm veel plezier. Doe zo voort. :lol:

Yann
30 november 2004, 20:28
1. Welke wet verbiedt een Kroonprins zijn mening te zeggen?

2. Hoort de (toekomstige) Koning niet garant te staan voor het bewaren van de soevereiniteit van het land?
In het opzicht van de flaminganten zou je het Prins Filip-fonds ook politiek geïnspireerd kunnen noemen. Het kan ver gaan bij de mentaal gehandicapten.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:29
Ik vind dat de uitspraken van Prins Filip eigenlijk niet kunnen, leden van de koninklijke familie zijn geacht politiek volledig neutraal te zijn.
Volgens welke wet?

djaap
30 november 2004, 20:31
Neen, u stemt voor de SP.a, zeker?
nee, recht, links, argh...politieke spellen dat. anti-racisten, dat is genoeg.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:32
nee, recht, links, argh...politieke spellen dat. anti-racisten, dat is genoeg.
Misschien eerst even denken voor u hier iets probeert neer te schrijven.

Gargamel
30 november 2004, 20:33
Ik hoef helemaal niet op te passen Bubber,vooral niet voor zeikerds van je soort,loop nooit voor men voeten want ik zou je wel eens laten zien wat dreigen is,bleekscheet

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:33
Volgens welke wet?
Volgens het gewoonterecht. Trouwens, ook de eerste minister heeft daarop gewezen. Of meent u dat men de wetten niet meer kent op het kabinet?

EXTREEM
30 november 2004, 20:34
fILIP IS BANG OM GEEN CENTEN MEER VAN ONS TE ONVANGEN.ANDERS MOET HIJ VOOR EEN VREEMDE LUCHHAVEN GAAN VLIEGEN.WAT WAT HEBBEN WE NOG IN BELGIE.GEEN SABENA,GEEN DHL

Yann
30 november 2004, 20:34
Het Blobberke duwde op knopke,ocharme het sukkeltje
Wie deed dat?

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:35
Volgens het gewoonterecht. Trouwens, ook de eerste minister heeft daarop gewezen. Of meent u dat men de wetten niet meer kent op het kabinet?
Volgens het "gewoonterecht". En, waar kunnen we dat lezen?
(Blijkbaar bent u het ook eens met de veroordeling van het VB op basis van een democratisch gestemde wet?)

Gargamel
30 november 2004, 20:38
fILIP IS BANG OM GEEN CENTEN MEER VAN ONS TE ONVANGEN.ANDERS MOET HIJ VOOR EEN VREEMDE LUCHHAVEN GAAN VLIEGEN.WAT WAT HEBBEN WE NOG IN BELGIE.GEEN SABENA,GEEN DHL

Je gaat me niet zeggen dat je in dat sprookje dat hij kan vliegen gelooft:rofl:

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:38
Volgens het "gewoonterecht". En, waar kunnen we dat lezen?
Gewoonterecht is die vorm van recht dat zich ontwikkelt door bepaalde gewoonten die na verloop van tijd groeien. Dat een koning niet meer een wet weigert te ondertekenen, is ondertussen gewoonterecht geworden. Zou Albert II dat nu bijvoorbeeld doen, dan zou dat tot veel heibel leiden. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de afkondiging van oorlog en vrede. Strikt genomen een koninklijk voorrecht, maar door het gewoonterecht behoort dit al lang niet meer aan de koning.

U kunt dit aan iedere hoogleraar staatsrecht vragen.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:40
Gewoonterecht is die vorm van recht dat zich ontwikkelt door bepaalde gewoonten die na verloop van tijd groeien. Dat een koning niet meer een wet weigert te ondertekenen, is ondertussen gewoonterecht geworden. Zou Albert II dat nu bijvoorbeeld doen, dan zou dat tot veel heibel leiden. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de afkondiging van oorlog en vrede. Strikt genomen een koninklijk voorrecht, maar door het gewoonterecht behoort dit al lang niet meer aan de koning.

U kunt dit aan iedere hoogleraar staatsrecht vragen.
Er is geen wettelijke basis voor hetgeen u zegt. De Grondwet spreekt zelfs met geen woord over (kroon)prinsen. De vrijheid van mening daarentegen is voor ieder Belg gewaarborgd.

solidarnosc
30 november 2004, 20:41
Volgens het gewoonterecht. Trouwens, ook de eerste minister heeft daarop gewezen. Of meent u dat men de wetten niet meer kent op het kabinet?
Het gewoonterecht? :lol: Iemand de mond snoeren omdat dit de ''gewoonte'' is. :lol: En dat voor een partij die de martelaar uithangt van hier tot in Zuid-Afika omdat ze (althans 3 vzw's) veroordeeld werden omdat ze geschreven wetten hebben overtreden en daarvoor door verschillende rechtbanken werden veroordeeld. Tss. ;-)

Knuppel
30 november 2004, 20:42
Ik vind dat de uitspraken van Prins Filip eigenlijk niet kunnen, leden van de koninklijke familie zijn geacht politiek volledig neutraal te zijn.Dat hij zijn ongenoegen wil uiten kan ik deels wel begrijpen maar hij moet weten van zichzelf dat hij over de streep is gegaan.
Wel bewijst het misschien dat een prins (toekomstig koning) zich niet meer zo laat doen maar over wat hij gedaan heeft stel ik mij toch héél ernstig vragen hoor.
Misschien is hij bang om ook zijn dotaties te verliezen, ik weet het niet hé.
Ik denk dat de Flippe simpelweg oerdom is. Eigenlijk zelfs op het debiele af.
Ik begrijp nu nog beter waarom ze die dommekloot nog altijd niet op de troon hebben gezet en vrees voor hem dat hij daar ook nooit op zal geraken. Het zal nu wel zijn zus worden.

Arme Matil. Ze had er het er zelfs voor over met een homo te trouwen om queen van Belgique te kunnen worden...

Pieter de Coninck
30 november 2004, 20:47
Het kan ver gaan bij de mentaal gehandicapten.
een beetje eerbied voor onze fluppe hé.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:48
Het gewoonterecht? :lol: Iemand de mond snoeren omdat dit de ''gewoonte'' is. :lol: En dat voor een partij die de martelaar uithangt van hier tot in Zuid-Afika omdat ze (althans 3 vzw's) veroordeeld werden omdat ze geschreven wetten hebben overtreden en daarvoor door verschillende rechtbanken werden veroordeeld. Tss. ;-)
Inderdaad, erg hypocriet.

rroloff
30 november 2004, 20:49
Zeldzaam dom van de kroonprins: hij toont zich niet boven de partijenstaand en zal nooit meer een bemiddelende of sussende rol kunnen spelen. Zodoende benadrukt hij ook het anachronistische anti-democratie van de monarchie: ondanks dit falen kan hij niet naar huis worden gestuurd.

Zelden zijn voorstanders van de republiek zulke schitterende argumenten in de schoot geworpen.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:55
Er is geen wettelijke basis voor hetgeen u zegt. De Grondwet spreekt zelfs met geen woord over (kroon)prinsen. De vrijheid van mening daarentegen is voor ieder Belg gewaarborgd.
Gelieve dit dan eens te melden aan Verhofstadt en diens kabinet, daar er in het persbericht uit die hoek juist hetzelfde staat als wat ik zeg. Of anders gezegd, ik herhaal slechts wat ik op het nieuws daaromtrent vernam: het stond letterlijk in het dat bericht.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:55
Zeldzaam dom van de kroonprins: hij toont zich niet boven de partijenstaand en zal nooit meer een bemiddelende of sussende rol kunnen spelen. Zodoende benadrukt hij ook het anachronistische anti-democratie van de monarchie: ondanks dit falen kan hij niet naar huis worden gestuurd.

Zelden zijn voorstanders van de republiek zulke schitterende argumenten in de schoot geworpen.
Volgens u moet een lid van een Koninklijk Huis dus neutraal blijven tegenover organisaties die de monarchie wensen af te schaffen?

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 20:56
Gelieve dit dan eens te melden aan Verhofstadt en diens kabinet, daar er in het persbericht uit die hoek juist hetzelfde staat als wat ik zeg. Of anders gezegd, ik herhaal slechts wat ik op het nieuws daaromtrent vernam: het stond letterlijk in het dat bericht.
Kortom: u weet dus geen antwoord. Buiten "de prins mag geen ongeschreven wet overtreden en het VB mag wél geschreven overtreden (!!!)"

Jan van den Berghe
30 november 2004, 20:58
Volgens u moet een lid van een Koninklijk Huis dus neutraal blijven tegenover organisaties die de monarchie wensen af te schaffen?
Jazeker, daar de monarchie in een democratische rechtsstaat slechts bestaat bij gratie van het volk (d.i. door de volksvertegenwoordigers). Kiest dat volk nu volksvertegenwoordigers die vraagtekens plaatsen bij de monarchie, dan kan de monarch dat enkel lijdzaam aanvaarden. Zoniet, ondergraaft hij de basis juist van de democratische rechtsstaat, nl. de soevereiniteit van het volk.

U heeft maar twee keuze: ofwel kiest u voor de democratie waarbij de macht uitiendelijk bij het volk (en dus de door het volk verkozen vertegenwoordigers ligt);

ofwel kiest u voor een autocratisch bestel waarbij de koning regeert op basis van slechts één principe, nl. de macht van de koning.

Vlaanderen de Leeuw
30 november 2004, 21:00
Zalug :d
Laat Fluppe maar schoon voortdoen. En morren mag Guyke tgaan uiteggen. Hij mag geen politieke uitspraken doen omdat hij kroonprins is, maar wie zegt dat diene mens nog koning wordt. Tegen dan is Vlaanderen al lang onafhankelijk!!!!!

Koenraad Maesschalck
30 november 2004, 21:00
ja, dat was niet een officiele interview, maar wel alleen een gesprek die in de blad zal getoond worden. En ik hoop dat hij alles tegen de racisten zal doen !


Albert II heeft al gezegd dat hij tegen nationalisme is, 2 jaar geleden in Kerstmis denk ik. Er waren geen politieke probleem met dat. want nationalisme=racisme, te stoppen dus !
:roll:
Ge zijt zelf bezig met nationalistische praat slimme! Belgisch nationalisme dan nog wel, het soort staatsnationalisme dat oorlogen veroorzaakt.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:01
Jazeker, daar de monarchie in een democratische rechtsstaat slechts bestaat bij gratie van het volk (d.i. door de volksvertegenwoordigers). Kiest dat volk nu volksvertegenwoordigers die vraagtekens plaatsen bij de monarchie, dan kan de monarch dat enkel lijdzaam aanvaarden. Zoniet, ondergraaft hij de basis juist van de democratische rechtsstaat, nl. de soevereiniteit van het volk.

U heeft maar twee keuze: ofwel kiest u voor de democratie waarbij de macht uitiendelijk bij het volk (en dus de door het volk verkozen vertegenwoordigers ligt);

ofwel kiest u voor een autocratisch bestel waarbij de koning regeert op basis van slechts één principe, nl. de macht van de koning.
Onzin, nergens is er één wet of bepaling die de koning of kroonprins verbieden er een mening op na te houden.

Jan van den Berghe
30 november 2004, 21:01
Kortom: u weet dus geen antwoord. Buiten "de prins mag geen ongeschreven wet overtreden en het VB mag wél geschreven overtreden (!!!)"
Bij mijn weten gaat de discussie over de prinselijke uitlatingen; niet over het proces tegen het Vlaams Blok (daar bestaat zelfs een aparte rubriek binnen dit forum over).

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:02
:roll:
Ge zijt zelf bezig met nationalistische praat slimme! Belgisch nationalisme dan nog wel, het soort staatsnationalisme dat oorlogen veroorzaakt.
Aha, u wil
-geen Vlaamse staat
-een Vlaamse staat zonder nationalisme;-) ?

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:03
Bij mijn weten gaat de discussie over de prinselijke uitlatingen; niet over het proces tegen het Vlaams Blok (daar bestaat zelfs een aparte rubriek binnen dit forum over).
Fijn dat u al de krijtlijnen uitstippelt tussen de welke ik mijn woorden moet wikken en wegen:roll:

Jan van den Berghe
30 november 2004, 21:04
Onzin, nergens is er één wet of bepaling die de koning of kroonprins verbieden er een mening op na te houden.
Aha. Daarom dat het kabinet-Verhofstadt een persbericht de wereld instuurt waarin er staat dat de prins politiek neutraal moet zijn. Daarom dat de op het VTM-journaal geïnterviewde politieke analyst hetzelfde zegt.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:07
Aha. Daarom dat het kabinet-Verhofstadt een persbericht de wereld instuurt waarin er staat dat de prins politiek neutraal moet zijn. Daarom dat de op het VTM-journaal geïnterviewde politieke analyst hetzelfde zegt.
Sinds wanneer is het "omdat" deze ofgene iets zegt dat dat correct is? In uw logica bent u het eens met elke maatregel van de regering.

Patriot!
30 november 2004, 21:09
Lette gij maar op uw taaltje, stukske Royalist van men klooten.
Ik stel voor dat gij uw volledig loon geeft aan het koningshuis.
Dan moet ik mijn deel niemeer betalen.
En de koning is er enkel maar voor de schijn.
Voor mijn part mogen ze heel de familie publiekelijk ophangen op de grote markt van Brussel, en er een groot feest bij geven.
De koning heeft hier NIKS TE ZEGGEN!!!

WIJ BEPALEN WAT ER GEZEGD WORDT, WANT WIJ BETALEN DE KONING, en niet jullie groepeke van BUB met elle 20 leden ....

Klep toe achterlijke nazi

Pieter de Coninck
30 november 2004, 21:11
Klep toe achterlijke nazi
Beleefd hé voor iemand die communicatie studeert.

zorroaster
30 november 2004, 21:12
Zijt maar zeker. :-)

In crisissituaties gaan we hier naar Oekraïnse toestanden, waarbij jacht gemaakt wordt op al het Vlaams gespuis dat jaren en jaren en jaren ons Koningshuis én ons land bespot heeft. BOONTJE KOMT OM ZIJN LOONTJE! :-)
Gekke Yann begint weer door te draven. Heeft de BUB na Bruno nog niet geleerd hun labiele leden weg te houden van politieke fora?

Sam
30 november 2004, 21:12
Bij deze genoteerd dat het Vlaams Blok volgens u een nazipartij was. :lol:

En bij deze ook genoteerd dat het Vlaams Belang verklaarde niet van de oorspronkelijke standpunten af te wijken. :lol:
Klopt en hoeft ze niet te doen, ze wijkt geen letter af van het verkiezingsprogramma 2004 :)


Ik lig weeral strijk van je commentaar, grappig toch die BLUBBERTJES!

Pieter de Coninck
30 november 2004, 21:12
Gekke Yann begint weer door te draven. Heeft de BUB na Bruno nog niet geleerd hun labiele leden weg te houden van politieke fora?
hebben ze dan andere dan labiele leden?

Hans1
30 november 2004, 21:14
Verkiest de monarchie niet zich politiek onafzijdig te houden?

CONSEQENT BLIJVEN!

Schijnt men ferm problemen bij te hebben!
Inderdaad, het VB schijnt grote problemen te hebben met het feit dat vrije meningsuiting ook voor niet-Blok-leden telt. :evil:

rroloff
30 november 2004, 21:15
Volgens u moet een lid van een Koninklijk Huis dus neutraal blijven tegenover organisaties die de monarchie wensen af te schaffen?
Hooguit kan de kroonprins of koning namens de regering spreken. Maar dan is de premier verantwoordelijk voor wat hij zegt. Uit de reactie van Verhofstadt leid ik af dat dit niet afgesproken was. Hij - de kroonprins dus - zal door het stof moeten om daarmee te laten zien wie er de baas is in Belgie - en dat is (formeel) niet de koninklijke familie maar de door een keuze der bevolking geligitimeerde regering.

instromaniac
30 november 2004, 21:15
Ik snap niet goed waarom al die zogezegde democraten hier het koningshuis door dik en dun steunen. Is het nog altijd niet tot jullie doorgedrongen dat je geen flamingant of Vlaams-nationalist moet zijn om republikein te zijn?

Jullie zijn dan ook de eersten die staan te roepen als FDW een van zijn domme uitspraken maakt. Als je dan toch zo'n democraat ben wees dan consequent. Waar zijn de socialisten van vroeger die tegen het koningshuis waren? Waar zijn de communisten die maar al te graag de koning wilden afzetten?

Hebben jullie er ook bij stil gestaan dat le prince met geen woord rept over racisme of de zogezegd ondemocratische of fascistoïde neigingen van het VB? Hij, net zoals vele politice, vindt het duidelijk veel erger dat je Vlaams-nationalist bent of flamingant dan dat je onverdraagzaam bent. Als zo de prioriteiten liggen bij die mensen verdienen ze geen greintje respekt.

Trouwens als de koning of de prins tegen nationalisme zijn spreken ze zich uit tegen zichzelf. Wat Filip deed is een Belgisch-nationalistische uitspraak. Het is natuurlijk gemakkelijk om de term 'nationalist' op iedere flamingant te zetten omdat het een negative connotatie heeft.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:16
Hooguit kan prins of koning namens de regering spreken. Maar dan is de premier verantwoordelijk voor wat hij zegt. Uit de reactie van Verhofstadt leid ik af dat dit niet afgesproken was. Hij - prins dus - zal door het stof moeten om daarmee te laten zien wie er de baas is in Belgie - en dat is (formeel) niet de koninklijke familie.
Binnenkort kunnen jullie nog zeggen dat als de koning spreekt over de eenheid van België hij één miljoen kiezers beledigt.

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:17
Ik snap niet goed waarom al die zogezegde democraten hier het koningshuis door dik en dun steunen. Is het nog altijd niet tot jullie doorgedrongen dat je geen flamingant of Vlaams-nationalist moet zijn om republikein te zijn?

Jullie zijn dan ook de eersten die staan te roepen als FDW een van zijn domme uitspraken maakt. Als je dan toch zo'n democraat ben wees dan consequent. Waar zijn de socialisten van vroeger die tegen het koningshuis waren? Waar zijn de communisten die maar al te graag de koning wilden afzetten?

Hebben jullie er ook bij stil gestaan dat le prince met geen woord rept over racisme of de zogezegd ondemocratische of fascistoïde neigingen van het VB? Hij, net zoals vele politice, vindt het duidelijk veel erger dat je Vlaams-nationalist bent of flamingant dan dat je onverdraagzaam bent. Als zo de prioriteiten liggen bij die mensen verdienen ze geen greintje respekt.

Trouwens als de koning of de prins tegen nationalisme zijn spreken ze zich uit tegen zichzelf. Wat Filip deed is een Belgisch-nationalistische uitspraak. Het is natuurlijk gemakkelijk om de term 'nationalist' op iedere flamingant te zetten omdat het een negative connotatie heeft.
Welke partij in het parlement bestrijdt het VB dan wel ondubelzinnig op haar nationalisme?

Pieter de Coninck
30 november 2004, 21:18
Binnenkort kunnen jullie nog zeggen dat als de koning spreekt over de eenheid van België hij één miljoen kiezers beledigt.
Hij beledigt inderdaad één miljoen kiezers door het geld van deze wel aan te nemen. Dat hij dan een gedeelte van zijn dotatie teruggeven.

rroloff
30 november 2004, 21:18
Binnenkort kunnen jullie nog zeggen dat als de koning spreekt over de eenheid van België hij één miljoen kiezers beledigt. De eenheid van Belgie lijkt mij een gegeven. Vooralsnog. Daar mag hij over spreken.

John Stufflebeam
30 november 2004, 21:21
"In ons land zijn er mensen, partijen zoals Vlaams Belang, die tegen België zijn, ons land kapot willen maken. Ik kan je verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen. Vergis je niet, ik ben een taaie als het moet. Ik laat niet zomaar over me heen wandelen".

"Zoals het Vlaams Belang", er zijn er dus nog anderen. N-VA?

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 21:22
De eenheid van Belgie lijkt mij een gegeven. Vooralsnog. Daar mag hij over spreken.
Waarom? Op basis van wat mag hij wél pleiten voor de eenheid van ons land, maar niét pleiten tegen partijen die het land kapot willen maken?

instromaniac
30 november 2004, 21:24
Welke partij in het parlement bestrijdt het VB dan wel ondubelzinnig op haar nationalisme?
VLD- en SP.A-mandatarissen maken geregeld zo'n uitspraken. Verhofstadt, Somers en Stevaert hebben zo'n uitingen reeds gemaakt. Somers deed het bvb net voor de verkiezingen, hij zei letterlijk in het Vlaams parlement dat de VLD nooit zal samenwerken met een partij die van Vlaanderen een republiek wil maken, hij zei echter geen woord over de redenen waarom het VB is aangeklaagd.

sfbtkm2
30 november 2004, 21:24
Volgens u moet een lid van een Koninklijk Huis dus neutraal blijven tegenover organisaties die de monarchie wensen af te schaffen?Art. 88 Grondwet De persoon des Konings is onschendbaar; zijn ministers zijn verantwoordelijk

Art. 106 Grondwet Geen akte van de Koning kan gevolg hebben, wanneer zij niet medeondertekend is door een minister, die daardoor alleen reeds, ervoor verantwoordelijk wordt.

Alles wat de Koning doet moet dus akkoord verklaard zijn door één van de ministers, omdat Prins Filip waarschijnlijk Koning wordt moet hij dus die neutraliteit behouden, anders schendt hij de Grondwet.

zorroaster
30 november 2004, 21:25
hebben ze dan andere dan labiele leden?
Ik begin eraan te twijfelen. Als zo'n storm in een glas water al volstaat om te beginnen dreigen met "klopjachten" en uit te roepen dat men bereid is te "sterven voor de koning", ben je gewoon geschift. Dat heeft niets meer met politiek te maken, dat is gebral van een getikte.

Hans1
30 november 2004, 21:28
En die getikte heet Filip De Winter. Goed dat je het eens zegt. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk.

Hans1
30 november 2004, 21:30
"Zoals het Vlaams Belang", er zijn er dus nog anderen. N-VA?
Uiteraard. Waarom de waarheid verzwijgen? Vrijheid van meningsuiting, weet je wel.;-)

De Prof
30 november 2004, 21:31
Wat ik me afvraag:
Waarom doet de Prins die uitspraken 'nu'.
Hij is pas terug van de grootste handelsmissie van ons land
Was die dan zo slecht, dat hij een "zondebok" zocht?

Het VB was niet eens vertegenwoordigd, bij deze missie.
Enkel Marie Rose, maar die mocht niets zeggen.

Toch raar hé, hoe onze 'geijkte' "democraten" en hooggeplaatse personen, het VB zo snel opzoeken om zich op af te reageren, na een verkiezing of missie.

Pieter de Coninck
30 november 2004, 21:32
Wat ik me afvraag:
Waarom doet de Prins die uitspraken 'nu'.
Hij is pas terug van de grootste handelsmissie van ons land
Was die dan zo slecht, dat hij een "zondebok" zocht?

Het VB was niet eens vertegenwoordigd, bij deze missie.
Enkel Marie Rose, maar die mocht niets zeggen.

Toch raar hé, hoe onze 'geijkte' "democraten" en hooggeplaatse personen, het VB zo snel opzoeken om zich op af te reageren, na een verkiezing of missie.
Dat onnozel manneke begint voor zijn centjes te vrezen. Een andere verklaring is er niet

De schoofzak
30 november 2004, 21:37
Art. 88 Grondwet De persoon des Konings is onschendbaar; zijn ministers zijn verantwoordelijk

Art. 106 Grondwet Geen akte van de Koning kan gevolg hebben, wanneer zij niet medeondertekend is door een minister, die daardoor alleen reeds, ervoor verantwoordelijk wordt.

Alles wat de Koning doet moet dus akkoord verklaard zijn door één van de ministers, omdat Prins Filip waarschijnlijk Koning wordt moet hij dus die neutraliteit behouden, anders schendt hij de Grondwet.
Ik ben geen jurist, maar heb lang geleden wel wat lessen recht gevolgd in mijn tijd aan de toenmalige RUG, nu UG.
Het is naar mijn herinnering de unanieme visie van de rechtsleer dat deze artikelen insluiten dat het staatshoofd zich neutraal en terughoudend moet opstellen; bij uitbreiding - en even unaniem - geldt dit ook voor de kroonprins en de andere troonopvolgers.

Zeer interessant ook hoe dat geïnterpreteerd werd, zoals je kan lezen in dat boek van Leopolleke den derde !

instromaniac
30 november 2004, 21:38
Ik denk dat hij zijn incidentje met Morel wil goedpraten. Hij is ook wel slim genoeg om te beseffen dat hij op de tenen heeft getrapt van veel Vlaamse bedrijfsleiders door zo onrechtstreeks Morel haar vader te beledigen. Hij is natuurlijk wel zo dom om het op deze manier aan te pakken.

Koenraad Maesschalck
30 november 2004, 21:57
Aha, u wil
-geen Vlaamse staat
-een Vlaamse staat zonder nationalisme;-) ?
Ach ja, ik met belgicisten te doen dus moet alles extra duidelijk en aandachtig benaderd worden.
Uw reactie slaat dus nergens op. Ik reageer op de dwaze klap van die belgicist (zoals gewoonlijk) die stelt dat nationalisme = racisme, terwijl hij er zelf een fervent Belgisch nationalisme op na houdt, net zoals jij overigens. Een staatsnationalisme dan nog wel dat al vele oorlogen heeft veroorzaakt.

Karel Hendrik
30 november 2004, 22:12
De ene dag komt Filip ons verklaren dat hij klaar is voor het koningschap en de volgende dag bewijst hij ons dat hij helemaal niet klaar is.
Iemand die klaar is voor het koningschap weet dat hij politieke uitspraken alleen kan doen als daar een rugdekking voor is van de regering.
Uit de reactie van Verhofstadt blijkt dit echter niet het geval te zijn.
Filip heeft op zijn minst bewezen dat hij als troonopvolger nog heel wat te leren heeft.

Pieter de Coninck
30 november 2004, 22:13
De ene dag komt Filip ons verklaren dat hij klaar is voor het koningschap en de volgende dag bewijst hij ons dat hij helemaal niet klaar is.
Iemand die klaar is voor het koningschap weet dat hij politieke uitspraken alleen kan doen als daar een rugdekking voor is van de regering.
Uit de reactie van Verhofstadt blijkt dit echter niet het geval te zijn.
Filip heeft op zijn minst bewezen dat hij als troonopvolger nog heel wat te leren heeft.
En toch wiel iek konink worden papa

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 22:18
Ach ja, ik met belgicisten te doen dus moet alles extra duidelijk en aandachtig benaderd worden.
Uw reactie slaat dus nergens op. Ik reageer op de dwaze klap van die belgicist (zoals gewoonlijk) die stelt dat nationalisme = racisme, terwijl hij er zelf een fervent Belgisch nationalisme op na houdt, net zoals jij overigens. Een staatsnationalisme dan nog wel dat al vele oorlogen heeft veroorzaakt.
Tja, je kan moeilijk zeggen dat Vlaams-nationalisme en oorlogen niet samengaan:evil: :twisted:

ossaert
30 november 2004, 22:18
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:
1. Filip doet zijn uitspraken over het VB uit lijfsbehoud; wat hij nu zegt, komt eigenlijk neer op "Ik laat me m'n vetbetaald postje niet afpakken!".

2. Hoe kan hij nu nog koning worden, als hij zich distantieert van 10% van zijn onderdanen?

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!
En dan maar zeuren dat die VB'ers zo'n enge nationalisten zijn... Dit kan ook wel tellen als staaltje van domdenkende verdwazing!

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 22:20
1. Filip doet zijn uitspraken over het VB uit lijfsbehoud; wat hij nu zegt, komt eigenlijk neer op "Ik laat me m'n vetbetaald postje niet afpakken!".

2. Hoe kan hij nu nog koning worden, als hij zich distantieert van 10% van zijn onderdanen?


En dan maar zeuren dat die VB'ers zo'n enge nationalisten zijn... Dit kan ook wel tellen als staaltje van domdenkende verdwazing!
1.Waar distantieert hij zich van zijn medeburgers?
2. Sinds wanneer zijn hier "onderdanen"?
3.Hoe moét hij dan over het VB oordelen?

ossaert
30 november 2004, 22:20
Tja, je kan moeilijk zeggen dat Vlaams-nationalisme en oorlogen niet samengaan:evil: :twisted:
Ik denk niet dat het 'Vlaams-Nationalisme' in tegenstelling tot de Belgische variant zich ooit aan expansionistische of kolonialistische waanbeelden heeft laten verleiden... en wat dan met de jaarlijkse militaristische opvoering op 21 juli?

Gargamel
30 november 2004, 22:24
Indien jij tevreden bent met het discriminerende onderdaan,mij goed.
Mij niet gezien,ik ben onderdaan van geen enkele artist,vooral niet van de poppenkast uit Laken.De middeleeuwen zijn al lang achter de rug

ossaert
30 november 2004, 22:25
1.Waar distantieert hij zich van zijn medeburgers?
2. Sinds wanneer zijn hier "onderdanen"?
3.Hoe moét hij dan over het VB oordelen?
1. Als hij zich tegen het VB keert, keert hij zich tegen 1.000.000 kiezers, ergo 10% van de Belgische, ruim 20% van de Vlaamse bevolking.

2. Technisch gezien zijn wij allemaal onderdanen, tenminste als hij koning is / zal zijn... Zou je echt geloven dat wij zijn 'waarde landgenoten' zijn, en hij een 'primus inter pares'? Nee hoor, de Coburgs zitten vanboven op de hoop en zijn meer dan gepriviligeerd, en wij, wij kunnen enkel braaf knikken.

3. Hij is constitutioneel monarch, wat wil zeggen dat hij, in ruil voor zijn privileges, zich niet in de politieke discussies mag mengen. Hij mag een mening hebben zoals iedereen (ook over het VB), maar hij moet zijn mond houden. Voor wat hoort wat, niet?

4. Trouwens, denk eens aan de implicaties: uit zijn uitspraken kan je opmaken dat hij zich, mocht het ooit zo ver komen (hout vasthouden), tegen elke republikeinse hervorming zou verzetten. Als hij nu zijn mond opentrekt, zal hij dat dan zeker doen. Democratie iemand?

ossaert
30 november 2004, 22:27
Indien jij tevreden bent met het discriminerende onderdaan,mij goed.
Mij niet gezien,ik ben onderdaan van geen enkele artist,vooral niet van de poppenkast uit Laken.De middeleeuwen zijn al lang achter de rug
Denk je dan dat ik mijzelf als onderdaan beschouw? Ik zou begot zelfs vlieglessen nemen om ze persoonlijk op Sint-Helena te kunnen droppen...

BELGIAN WARRIOR
30 november 2004, 22:29
1. Waarom? Is de VLD dan ook tegen één miljoen potentiële kiezers?

2. Waar vindt u wettelijke basis voor die bewering?

3. Heeft Albert II dan een uitspraak gedaan?

4. U antwoordt niet op mijn vraag: hoe moet een kroonprins dan wél denken over een partij die het land wil kapotmaken?

ossaert
30 november 2004, 22:36
1. Waarom? Is de VLD dan ook tegen één miljoen potentiële kiezers?

2. Waar vindt u wettelijke basis voor die bewering?

3. Heeft Albert II dan een uitspraak gedaan?

4. U antwoordt niet op mijn vraag: hoe moet een kroonprins dan wél denken over een partij die het land wil kapotmaken?

1. De VLD is een politieke partij, net als het VB, die worden geacht elkaar de duvel aan te doen (op een, ahem, beschaafde manier althans). Prins Filip en de hele koninklijke familie met hem, worden geacht boven die politieke discussies te staan en het hele land te representeren, niet enkel wie achter hem aanholt. Is dat net niet één van de hoekstenen van het royalisme? Een vorst die boven alle gekrakeel staat, een rots in de politieke branding?

2. De vorst moet met zijn politieke uitspraken steeds gedekt worden door de regering. Ook als is Filip nog geen koning en was dit geen 'officieel' interview (flauw argument trouwens), dit is een duidelijke politieke uitspraak die ernstige gevolgen kan hebben.

3. Zeg, mierenneuker, dit argument is ook maar een zwaktebod... Cf. supra.

4. Hij mag denken wat hij wil, hoe hij over het VB denkt zal me worst wezen, maar in dit soort (partij)politieke discussies moet hij zijn mond houden, punt aan de lijn.

daiwa
30 november 2004, 23:20
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!
uw laatste zin doet mij sterk denken aan die gestoorde moslimextremisten die ook willen sterven voor Allah

Jan van den Berghe
30 november 2004, 23:22
uw laatste zin doet mij sterk denken aan die gestoorde moslimextremisten die ook willen sterven voor Allah
Maar de moslims willen dan nog sterver voor een hogere macht, voor iets dat de mens overstijgt, terwijl de Bubbels blijkbaar hun leven willen geven voor een autocratisch vorst.

Jack Bauer
30 november 2004, 23:22
HAHAHAHAHAHAHA

Dorian
30 november 2004, 23:53
Dit krijgt zeker nog een staartje.
Verhofstadt heeft al gereageerd.
De Prins verkeerde in een emotioneel moment zij hij. :roll:

Ook FDW reageerde verbolgen.
De premier is voor de uitspraken van de prins verantwoordelijk.
Hij zal het mogen komen uitleggen in het parlement.
Dit is de democratie onwaardig, de Prins en vooral de kroonprins kan het zich niet veroorloven om één miljoen Vlamingen te negeren.

Hij verliest zen neutraliteit, en kan zo nooit Koning van ALLE Belgen worden.

De politicoloog in het nieuws vond zen uitspraak ook gevaarlijk.
De Waalse politici kunnen van deze stelling misbruik maken, om verdere regionalisering te vermoeilijken.
Om zen beurt kan dit dan weer werken tegen ALLE Vlaamse partijen.
Wat een gezever ! 8O

Jan van den Berghe
30 november 2004, 23:54
Wat een gezever ! 8O
Ondertussen beperken de bijdragen van de belgicisten zich tot dergelijke nietszeggende berichten...

Dorian
30 november 2004, 23:59
Ondertussen beperken de bijdragen van de belgicisten zich tot dergelijke nietszeggende berichten...
Zij blijven tenminste kort ! Niet zoals de stomme teksten van Flaminganten !

ancapa
1 december 2004, 00:02
Morel heeft precies op zijn systeem gewerkt... volledig de kluts kwijt die jonge prins...

zij heeft hem toch niet gehypnotiseerd ? of toch dichter dan 50 meter geweest ?!

Jan van den Berghe
1 december 2004, 00:05
Morel heeft precies op zijn systeem gewerkt... volledig de kluts kwijt die jonge prins...

zij heeft hem toch niet gehypnotiseerd ? of toch dichter dan 50 meter geweest ?!
Ja, het is duidelijk: het is een complot waar het Vlaams Belang/Blok achter zit om het koninklijk Hof in diskrediet te brengen! Ja, zoveel is duidelijk!

Dorian
1 december 2004, 00:09
Morel heeft precies op zijn systeem gewerkt... volledig de kluts kwijt die jonge prins...

zij heeft hem toch niet gehypnotiseerd ? of toch dichter dan 50 meter geweest ?!
Misschien stinkt zij te veel of heeft zij hem met een Flamingante virus besmet, die stomme truut !

ancapa
1 december 2004, 00:12
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

wanneer kom je terug op aarde... 8O

ancapa
1 december 2004, 00:14
Waarom mag Prins Filip geen mening hebben? Is vrije meninguiting niet het paradepaardje van het Vlaams Belang of vergis ik mij?
hij mag geen politieke uitspraken doen !! hij moet neutraal zijn als lid van het hof !

dus zijn gekanker eerst op Morel... en nu op het Vlaams Belang, mag dus niet !

Spolpoel
1 december 2004, 00:15
Misschien stinkt zij te veel of heeft zij hem met een Flamingante virus besmet, die stomme truut !
Kijk, Wallonië wordt voor een keer wakker om 'haar' centen te verdedigen.
Normaal gaat dat ontwikkelingsgebied er vanuit dat ze dat geld al slapend verder zal blijven ontvangen uit Vlaanderen.
Voorwaar, de paniek zit er echt in !

ancapa
1 december 2004, 00:18
Ik heb geen nazi-sympathieën, geen duitse-voorliefden.

Als je toch data wilt bijhalen, zou ik het liever hebben over die racistendaden door Leopold 2 in Congo, de tijd voor 1908!
1-0 !

Dorian
1 december 2004, 00:18
Kijk, Wallonië wordt voor een keer wakker om 'haar' centen te verdedigen.
Normaal gaat dat ontwikkelingsgebied er vanuit dat ze dat geld al slapend verder zal blijven ontvangen uit Vlaanderen.
Voorwaar, de paniek zit er echt in !
Paniek ? Wat ken jij van Wallonië, domme ezel, behalve wat jij op de website van het VB leest ? Jij bent verkeerd, dat kan ik jou verzekeren !

ancapa
1 december 2004, 00:20
Zalig! Onze Kroonprins moet zich openlijk distantiëren van racistische neo-nazistische partijen. RESPECT VOOR PRINS FILIP!!! Dat die flamimbo's nu nog maar eens afkomen met hun koekjesdozenromantiek. :lol:

Ik sta volledig achter Prins Filip. Als het moet: sterven voor den Koning!
een echte fanatiekeling... sterven voor den Koning ! 8O

wie gij of de prins ? want dat was niet duidelijk...

Gargamel
1 december 2004, 00:21
De gewone Waal weet niet wat aan de hand is,die worden dagelijks voorgelogen door de maffia van Di Rupo,en het komt niet van een domme ezel,maar iemand die Wallonië goed kent

Gargamel
1 december 2004, 00:22
een echte fanatiekeling... sterven voor den Koning ! 8O

wie gij of de prins ? want dat was niet duidelijk...
Waarschijnlijk doelt hij alle 2,hoe eerder hoe liever,moet hij een koord hebben of ander gerief:-D


En als vurige aanbiddder zou hij zich er wel VOOR mogen zetten om te sterven:-P

Dorian
1 december 2004, 00:23
De gewone Waal weet niet wat aan de hand is,die worden dagelijks voorgelogen door de maffia van Di Rupo,en het komt niet van een domme ezel,maar iemand die Wallonië goed kent
De "gewone Waal" BEN ik en ik weet precies wat aan de hand is. Gezever vermijden aub.

Spolpoel
1 december 2004, 00:23
Waarschijnlijk doelt hij alle 2,hoe eerder hoe liever,moet hij een koord hebben of ander gerief:-D

:rofl: :rofl: :rofl:

Spolpoel
1 december 2004, 00:25
Waarschijnlijk doelt hij alle 2,hoe eerder hoe liever,moet hij een koord hebben of ander gerief:-D
Ik denk dat een knoop in een koord leggen iets te hoog gegrepen is voor de Fluppe.

ancapa
1 december 2004, 00:30
Nee hoor. Als een minderheid flaminganten het ooit aandurft om België te doen barsten, of het Koningshuis aan te vallen, dan zullen ze ervan lusten! :-)
de splitsing zet zich verder via de staatshervormingen... sociale zekerheid volgt snel...

wij lusten er pap van... lekker :-D :lol: :lol:

ancapa
1 december 2004, 00:33
Die 1 miljoen Vlamingen moeten hun mond houden. Zij hebben gestemd op een racistische partij. Als het hen hier niet bevalt kunnen ze nog altijd zelfmoord plegen.
gaat gemakkelijker met slechts een 1000 idioten, zotten of senielen... ;-)

er zijn nog koningen die in het buitenland verblijven hoor... of verbleven hebben :roll:

ancapa
1 december 2004, 00:37
Kleine correctie. :-)
zeg, die 2 lachen daarmee hoor Yann... met dat onderschrift :lol:

verander dat maar snel :oops:

ancapa
1 december 2004, 00:40
Volgens welke wet?
de grondwet !

Dorian
1 december 2004, 00:41
de grondwet !
Het Vlaams Belang verwijst naar de Grondwet, hahahahahahahahahahahahahaha !!! Van hypocrieten krijg je de beste grappen !

ancapa
1 december 2004, 00:51
Misschien stinkt zij te veel of heeft zij hem met een Flamingante virus besmet, die stomme truut !
altijd fris gewassen ons Marie-Rose... een PC-virus dan... of van een vuil chinees spelleke... :oops: :roll:

ancapa
1 december 2004, 00:53
Het Vlaams Belang verwijst naar de Grondwet, hahahahahahahahahahahahahaha !!! Van hypocrieten krijg je de beste grappen !
serieus hoor ! probeer eens "La CONstitution"... ;-)

ancapa
1 december 2004, 00:54
Het Vlaams Belang verwijst naar de Grondwet, hahahahahahahahahahahahahaha !!! Van hypocrieten krijg je de beste grappen !
jaja... de wet in de grond ... la loi dans la terre ! tu comprends ?! :lol:

Dorian
1 december 2004, 00:57
jaja... de wet in de grond ... la loi dans la terre ! tu comprends ?! :lol:
Oui, moi comprendre parfaitement petit con de flamingant, petite mouche �* merde raciste. Moi tout reçu message.

ancapa
1 december 2004, 00:57
Meer info bij het hof van Castratie... bij de rechtvaardige rechters op canvas TV 2 ;-)

en françois : �* la cour de castration :lol:

Gargamel
1 december 2004, 01:01
Oui, moi comprendre parfaitement petit con de flamingant, petite mouche �* merde raciste. Moi tout reçu message.
Tiens,toi parler bougnoule,pourquoi toi pas retourner dans ton cocotier

zorroaster
1 december 2004, 01:04
En die getikte heet Filip De Winter. Goed dat je het eens zegt. Vrijheid van meningsuiting is belangrijk.
Kom Hans, hou je eens met nuttigere dingen bezig dan naast de kwestie te lullen. Labiele BUB'ers van fora weghouden bijvoorbeeld: Met lui die voor de hele wereld staan te roepen dat ze "voor den vorst willen sterven" en zich al verlekkerd in de handen wrijven bij het idee klopjachten op andersdenkenden te mogen houden en hen in de zoo te mogen opsluiten, gaat het nog LANG duren voor de BUB wat geloofwaardigheid opbouwt.

BELGIAN WARRIOR
1 december 2004, 01:06
de grondwet !
Welk artikel? Ik vraag het al uren, maar niemand antwoordt. Volgens VAN ORSHOVEN (toch geen Belgischgezinde) is er juridisch geen enkel bezwaar te maken op vrije meningsuiting van een prins.

Gargamel
1 december 2004, 01:06
Niet teveel mee inzitten,gek zijn doet geen zeer,laat ze doen ,ze zijn zo gelukkig met hun Alzheimer,alle dagen bij het wakker worden een ander vrouw,een ander huis.....

Hans1
1 december 2004, 01:08
Och, ze moeten eerst nog aan de Führer "intellectuele" hulp gaan vragen. Maar die zit zelf met de handen in het haar na zijn belachelijke uitval op VTM. ;-)

Gargamel
1 december 2004, 01:10
Wie is eigenlijk die Hans worst

BELGIAN WARRIOR
1 december 2004, 01:11
Grappig was wel dat volgens Dewinter de prins "de Grondwet" schond. Een artikel gaf hij er niet bij. Nog volgens FDW schond de prins "de" wetten. Het VB ook, maar ja, dat mag dan weer wel:lol:

Hans1
1 december 2004, 01:18
Wie is eigenlijk die Hans worst
Een landgenoot van u. :lol:

Yann
1 december 2004, 08:30
Ik begin eraan te twijfelen. Als zo'n storm in een glas water al volstaat om te beginnen dreigen met "klopjachten" en uit te roepen dat men bereid is te "sterven voor de koning", ben je gewoon geschift. Dat heeft niets meer met politiek te maken, dat is gebral van een getikte.
Mijn liefde voor het vaderland kent géén grenzen!!!

VlomsBelang
1 december 2004, 08:34
de prins uit bedreigingen, en dan heeft de grondwet er niks mee te maken.


Dat is net zoals Annemans zei dat de rechters in zijn geheugen gegrift staan.
En dan gaan de Liga tegen een Annemans een klacht indienen?
Dan moeten ze dat tegen Filip ook doen, wegens het bedreigen van 1.000.000 mensen in Vlaanderen!!!

VlomsBelang
1 december 2004, 08:35
Grappig was wel dat volgens Dewinter de prins "de Grondwet" schond. Een artikel gaf hij er niet bij. Nog volgens FDW schond de prins "de" wetten. Het VB ook, maar ja, dat mag dan weer wel:lol:
en slimme,

als ge GOED HAD GELUISTERD, dan zei De WInter dat "het koningshuis zich NEUTRAAL moet opstellen volgens de grondwet"

Brugge Veilig en Leefbaar
1 december 2004, 09:01
Hij had die vunzige partij moeten aanvallen omwille van de kanker die ze is in onze maatschappij. Haat en onverdraagzaamheid zaaien is een pak erger dan het op de helling komen van een vetbetaald rustig baantje als koning. Voor die ene keer dat de flippe eens politiek incorrect is pakt hij het verkeerd aan. Inderdaad niet direkt een man om koning te worden, een droomjob waar je het beste presteert door niets te doen.

Master Yoda
1 december 2004, 09:10
Verkiest de monarchie niet zich politiek onafzijdig te houden?

CONSEQENT BLIJVEN!

Schijnt men ferm problemen bij te hebben!

Het vlaams belang is de enige die in deze absuluut niet consequent blijft !!!

Hun grote verkiezingsthema "de vrije meningsuiting" blijkt nu opeens niet meer voor iedereen te gelden !!!

Gargamel
1 december 2004, 09:13
Het vlaams belang is de enige die in deze absuluut niet consequent blijft !!!

Hun grote verkiezingsthema "de vrije meningsuiting" blijkt nu opeens niet meer voor iedereen te gelden !!!

In ieder geval niet voor Laken en haar middeleeuwers,die worden vet betaald om te praten wanneer ze erom gevraagd worden,anders geen dotatie

Geertje
1 december 2004, 09:15
Het vlaams belang is de enige die in deze absuluut niet consequent blijft !!!

Hun grote verkiezingsthema "de vrije meningsuiting" blijkt nu opeens niet meer voor iedereen te gelden !!!
Het koningshuis moet er voor ALLE burgers zijn. Hij moet geen onderscheid maken. Waarom minacht hij een deel (volgens mij alle) van de Vlamingen. Als hij toch uitspraken wil doen, dat hij dan mistoestanden in de maatschappij aanklaagt en niet partijen die aan zijn royale toelage willen zitten. Dit is een uitspraak uit puur EGOISME gedaan : als ze aan mijn geld zitten hebben ze met mij te doen.

Tegendradigaard
1 december 2004, 09:24
LEVE DE PRINS

VIVE LE PRINCE

Ik dank de prins hartelijk voor zijn recht om de vrije meningsuiting te gebruiken.
Want nu kan niemand meer ontkennen dat le prince de Belgique eigenlijk een PS-adept en vazal is.
Ziet ge nu wat het voordeel is van openlijke en onbeperkte vrije meningsuiting.
Bedankt prins Philippe om u bloot te geven.

En vanaf nu zal ik tegen ieder zeggen die het wil horen : het koningshuis is niet neutraal en bedreigt de Vlamingen.
Tot voor deze uitspraak was het 'bedriegt' de Vlamingen (met hun zogenaamde neutraliteit).
Nu heeft het koningshuis duidelijk de kant van de Walen gekozen... bien très bien.. nu mogen ze er de gevolgen van dragen.
Ik stel dan ook voor dat men de dotatie van het koningshuis in Wallonie gaat halen en gene cent meer van Vlaanderen.
Ik hoop dat de Philippe vlug Philippe 1 wordt.. ik ben er zeker van dat hij met zijn domme kop de Vlamingen nog meer tegen het hoofd gaat stoten en zich verder zal laten kennen als een despoot uit de middeleeuwen..

Tijl Uilenspiegel
1 december 2004, 09:27
Volgens de grondwet mag hij zijn mening zeggen. Alleen de koning mag dit niet. Maar wat Philip nu uitgekraamd heeft bewijst dat hij niet geschikt is om koning te worden. Dehaene had dit volgens mij allang in de peiling daarom is de wet verandert zodat ook een vrouw op de belgische troon mag zitten. Vroeger na Philip Laurent dan was de klucht kompleet geweest.

obiwan
1 december 2004, 09:29
Welk artikel? Ik vraag het al uren, maar niemand antwoordt. Volgens VAN ORSHOVEN (toch geen Belgischgezinde) is er juridisch geen enkel bezwaar te maken op vrije meningsuiting van een prins.
Blijkbaar mag de prins volgens de letter van de grondwet ongezouten zijn politieke mening uiten zoals in het Ancien Regime. Je ziet maar weer welke grondwet wij hebben in dit apenland ! Trouwens de prins kan dus volgens de grondwet nog 20 jaar zijn politieke mening vrij uiten en dan op het ogenblik dat hij koning is zou hij dan van de ene op de andere dag politiek neutraal zijn. Onaanvaardbaar natuurlijk ! Een grondwetswijziging waarbij de kroonprins aan dezelfde eisen moet voldoen als de koning lijkt mij dan ook meer dan aangewezen. Dat mag ook gelden voor de echtgenoot van de koning en de kroonprins !

CutTheCrap
1 december 2004, 09:31
Wel stel je hetvolgende eens voor. Je bent de franstalige kroonprins met beperkte capaciteiten van een land waar franstaligen een minderheid zijn en je hebt 35 jaar moeten studeren om 5 woorden van de taal van de meerderheid van de bevolking na elkaar te kunnen zeggen zonder fouten. Stel dan eens dat je dan te horen krijgt dat meer en meer mensen van de rijke meerdeheid het op de heupen krijgen van het wanbeleid en de arrogantie van de arme minderheid en aandringt op een splitsing. Zou je dan ook als kroonprins niet een beetje boos worden als je ziet dat 35 jaar van hard werken zomaar dreigt verloren te gaan.

obiwan
1 december 2004, 09:35
Volgens de grondwet mag hij zijn mening zeggen. Alleen de koning mag dit niet. Maar wat Philip nu uitgekraamd heeft bewijst dat hij niet geschikt is om koning te worden. Dehaene had dit volgens mij allang in de peiling daarom is de wet verandert zodat ook een vrouw op de belgische troon mag zitten. Vroeger na Philip Laurent dan was de klucht kompleet geweest.
Maar als de premier niet zijn verantwoordelijkheid neemt en Filip koning wordt, dan hebben wij een zogezegde politiek neutrale koning, die wel stemadvies gegeven heeft aan de Vlamingen en openlijk een politiek partij heeft aangevallen ! Voor mij is de beste beveiliging tegen het franskiljonne Ancien Regime een aanpassing van de grondwet ! Ik zal mij echter niet te veel illusies maken want de PS en de rest van de Franstalige maffia zal toch nooit een grondwetswijzing goedkeuren. Ze wijzigen enkel de grondwet om een democratische verkozen oppositiepartij te laten vervolgen natuurlijk...

svetlana_haek
1 december 2004, 09:39
en slimme,

als ge GOED HAD GELUISTERD, dan zei De WInter dat "het koningshuis zich NEUTRAAL moet opstellen volgens de grondwet" Prins gehoorzaamt wel degelijk de wet http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif Zuiver juridisch gezien is er niks aan de hand, zegt grondwetspecialist Paul Van Orshoven de universiteit van Leuven. In tegenstelling tot de koning mag een kroonprins zeggen wat hij wil, meent de professor.

"De koning is onschendbaar, wat het gevolg heeft dat wat de koning ook doet, hijzelf daar niet voor verantwoordelijk is, maar wel een minister, desnoods de hele regering. Maar dat geldt per definitie alleen maar voor de koning, niet voor een prins, en ook niet voor de kroonprins", zegt Van Orshoven.


Bron: www.vrtnieuws.net

obiwan
1 december 2004, 09:43
Prins gehoorzaamt wel degelijk de wet http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gif Zuiver juridisch gezien is er niks aan de hand, zegt grondwetspecialist Paul Van Orshoven de universiteit van Leuven. In tegenstelling tot de koning mag een kroonprins zeggen wat hij wil, meent de professor.

"De koning is onschendbaar, wat het gevolg heeft dat wat de koning ook doet, hijzelf daar niet voor verantwoordelijk is, maar wel een minister, desnoods de hele regering. Maar dat geldt per definitie alleen maar voor de koning, niet voor een prins, en ook niet voor de kroonprins", zegt Van Orshoven.


Bron: www.vrtnieuws.net (http://www.vrtnieuws.net)
Inderdaad een schande is dat ! Deze verdekte vorm van Ancien Regime is toegelaten in de grondwet opgesteld in 1830 ! Ik weet niet of die al ooit is aangepast, ze mogen er wel eens mee opschieten !

CutTheCrap
1 december 2004, 09:50
Inderdaad een schande is dat ! Deze verdekte vorm van Ancien Regime is toegelaten in de grondwet opgesteld in 1830 ! Ik weet niet of die al ooit is aangepast, ze mogen er wel eens mee opschieten !
Inderdaad, allemaal dingen uit de oude doos, en deze keer is het niet die van Fabiola.

PS Afschaffing van het koningshuis werkt de verzuring in de hand, want als de Flup of de Lorre geen koning worden met wie gaan we dan nog kunnen lachen.

Tegendradigaard
1 december 2004, 09:53
Hoe moet ik die "ge krijgt met mij te maken" opvatten ?

Want de prins heeft gezegd : "Sommige MENSEN en partijen, zoals het Vlaams Belang, zijn tegen Belgie en willen ons land kapot maken. Welnu, ik kan U verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen..."

Ik ben dus ne mens die geviseerd werd in de prinselijke uitspraak, want ik ben ne MENS die tegen Belgie is en dat land wil kapot maken.

Dus heeft de prins mij persoonlijk aangesproken.
Vandaar mijn vraag : Prins hoe ga ik met U te maken krijgen ? Gaat ge mij vervolgen, in het gevang gooien, vierendelen of onthoofden op de grote markt, een ouderwets duel... ?

Komaan Prins maak astemblief verder gebruik van uw recht op vrije meningsuiting. Laat ons weten hoe ge mensen zoals mij gaat aanpakken. Ik wacht in spanning.

Geertje
1 december 2004, 09:54
Inderdaad, allemaal dingen uit de oude doos, en deze keer is het niet die van Fabiola.

PS Afschaffing van het koningshuis werkt de verzuring in de hand, want als de Flup of de Lorre geen koning worden met wie gaan we dan nog kunnen lachen.
We kunnen nog altijd lachen met onze politici : keuze genoeg.

Gargamel
1 december 2004, 09:57
Hoe moet ik die "ge krijgt met mij te maken" opvatten ?

Want de prins heeft gezegd : "Sommige MENSEN en partijen, zoals het Vlaams Belang, zijn tegen Belgie en willen ons land kapot maken. Welnu, ik kan U verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen..."

Ik ben dus ne mens die geviseerd werd in de prinselijke uitspraak, want ik ben ne MENS die tegen Belgie is en dat land wil kapot maken.

Dus heeft de prins mij persoonlijk aangesproken.
Vandaar mijn vraag : Prins hoe ga ik met U te maken krijgen ? Gaat ge mij vervolgen, in het gevang gooien, vierendelen of onthoofden op de grote markt, een ouderwets duel... ?

Komaan Prins maak astemblief verder gebruik van uw recht op vrije meningsuiting. Laat ons weten hoe ge mensen zoals mij gaat aanpakken. Ik wacht in spanning.

Een duel,woehahahaha,die vent kan alleen maar scherp schijten

obiwan
1 december 2004, 10:00
Hoe moet ik die "ge krijgt met mij te maken" opvatten ?

Want de prins heeft gezegd : "Sommige MENSEN en partijen, zoals het Vlaams Belang, zijn tegen Belgie en willen ons land kapot maken. Welnu, ik kan U verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen..."

Ik ben dus ne mens die geviseerd werd in de prinselijke uitspraak, want ik ben ne MENS die tegen Belgie is en dat land wil kapot maken.

Dus heeft de prins mij persoonlijk aangesproken.
Vandaar mijn vraag : Prins hoe ga ik met U te maken krijgen ? Gaat ge mij vervolgen, in het gevang gooien, vierendelen of onthoofden op de grote markt, een ouderwets duel... ?

Komaan Prins maak astemblief verder gebruik van uw recht op vrije meningsuiting. Laat ons weten hoe ge mensen zoals mij gaat aanpakken. Ik wacht in spanning.En dan maakten ze een hele heisa rond Gerolf Annemans die zei dat de ondemocratische rechters in zijn geheugen gegrift staan ! Gerolf Annemans die democratisch verkozen is en bovendien zijn democratische partij zag vervolgt worden door een corrupt politiek establishment.

Hetgeen onze prince zei was veel erger, jullie Vlaams Belangers zullen met mij te maken krijgen en pas op ik ben een taaie ! Dit is regelrecht uitdagen voor een ouderwets middeleeuws duel ! Of zal prins Filip misschien het leger inzetten om de grootste democratisch verkozen partij van Vlaanderen te vernietigen ! Had FDW dat eens moeten zeggen: jullie zullen met mij te maken krijgen, ik denk dat hij nu al in de gevangenis zat. Nu de leiding van het Vlaams Belang zijn treffelijke mensen en geen corrupte middeleeuwers zoals de prince !

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:01
Alleen Elio heeft begrip voor de uitspraak van de prins.
Wie zou wie langs achter nemen.... ?

CutTheCrap
1 december 2004, 10:01
Hoe moet ik die "ge krijgt met mij te maken" opvatten ?

Want de prins heeft gezegd : "Sommige MENSEN en partijen, zoals het Vlaams Belang, zijn tegen Belgie en willen ons land kapot maken. Welnu, ik kan U verzekeren dat ze dan met mij te maken krijgen..."

Ik ben dus ne mens die geviseerd werd in de prinselijke uitspraak, want ik ben ne MENS die tegen Belgie is en dat land wil kapot maken.

Dus heeft de prins mij persoonlijk aangesproken.
Vandaar mijn vraag : Prins hoe ga ik met U te maken krijgen ? Gaat ge mij vervolgen, in het gevang gooien, vierendelen of onthoofden op de grote markt, een ouderwets duel... ?

Komaan Prins maak astemblief verder gebruik van uw recht op vrije meningsuiting. Laat ons weten hoe ge mensen zoals mij gaat aanpakken. Ik wacht in spanning.
Zojuist ontvangen:

Bootskap van Flup an de tekendratigkgard:
Mneer mak nie vegeet ik was in de leger belge en heb al in de vliektuig gevloog.

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:02
Prins Filip, ik verzeker U : ge krijgt met mij te maken....

as hij het mag mag ik het toch ook he...

Gargamel
1 december 2004, 10:03
Juist,erin kevloog,maar niet met

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:04
Sommige mensen en partijen, zoals de PS en het koningshuis zijn tegen Vlaanderen en willen Vlaanderen kapot maken. Welnu ik kan U verzekeren dat ze met mij te maken zullen krijgen.

CutTheCrap
1 december 2004, 10:05
Prins Filip, ik verzeker U : ge krijgt met mij te maken....

as hij het mag mag ik het toch ook he...
Van KolderFlupken

Pas mar op of ik stuur mijn mama die met haar dikke gat op uw kop komt zit.

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:05
'tis een vrouwke...

wat leuk toch dat we die clowns hebben ... ze kosten alleen wat veel ...

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:06
Van KolderFlupken

Pas mar op of ik stuur mijn mama die met haar dikke gat op uw kop komt zit.
das dan baffen voor mij.... jakkes...

Gargamel
1 december 2004, 10:06
Tis kij moet dotatie krijg Tegndradigkard

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:07
Een koning die zijn onderdanen hun politieke partijen bedreigt.... der zijn der voor minder hunne kop kwijt geraakt....

Dorian
1 december 2004, 10:08
Tiens,toi parler bougnoule,pourquoi toi pas retourner dans ton cocotier
je suis très bien ici, je vis des transferts flamands !! Et je t'emmerde !! :twisted:

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:10
Ik vind de prins echt een hele geschikte mens om de laatste koning van Belgie te worden. Of de laatste kroonprins van Belgie is ook al genoeg...

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:11
Ah Dorian, de onderdaan van le prince des Wallons...

Waar is den tijd dat de Walen het koningshuis weg wilden he...

Gargamel
1 december 2004, 10:12
je suis très bien ici, je vis des transferts flamands !! Et je t'emmerde !! :twisted:
Rien de nouveau sous le Soleil,que vous êtes des mendiants,nous le savons depuis longtemps,mettez un crocodil dans votre drapeau...grande gueule et petits bras

Vlaamse Leeuw
1 december 2004, 10:13
Alleen Elio heeft begrip voor de uitspraak van de prins.
Blijkbaar zijn de Franstaligen over het algemeen milder tegenover de uitspraken van de prins. Een paar uitspraken van politici:

Premier Guy Verhofstadt (VLD) heeft de kroonprins meteen teruggefloten. Volgens de eerste minister stroken de uitspraken niet met de huidige en toekomstige rol van de prins in ons land. De prins moet zich terughoudend opstellen, meent de premier.

Verhofstadt heeft ondertussen al met de prins gesproken over zijn uitlatingen. "Ik moet dit toeschrijven aan een emotioneel moment van de prins. Hij is bijzonder begaan met de uitstraling van ons land in het buitenland."
Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter reageert verbolgen op de uitspraken van zijn naamgenoot. "Ongehoord en ongezien", zei die andere Filip op VTM. "De man moet zich houden aan de grondwet en de wetten van het land. Hij mag geen politieke uitspraken doen", voegde hij er in één adem aan toe.
"Partijpolitieke uitspraken komen niet toe aan het hof", luidt het. "Prins Filip mag aan politiek doen, maar dan moet hij wel de consequenties dragen en afstand doen van zijn dotaties", aldus de N-VA. "Het is of het één of het ander".
Spirit-voorzitter Geert Lambert meent dat Filip voor de tweede keer in een paar dagen "zijn boekje zwaar te buiten gaat met ongeoorloofde uitspraken". "Hoezeer Spirit het oneens is met de stellingen van het Vlaams Belang, prins Filip heeft zich niet te moeien in politieke kwesties", luidt het.
"Ik hoop dat dit de laatste keer is dat we de prins tot orde moeten roepen" stelt Lambert. En nog: "Voor Spirit is het afschaffen van het koningshuis geen fetish. Als de prins dat zo wil houden, raden wij hem aan zich in de toekomst te begeven binnen de bewegingsruimte eigen aan zijn functie en de federale realiteit van België te onderkennen en te respecteren".
,,Hij is een zeer gemotiveerde man'', aldus De Croo. ,,Kunnen we hem beperken tot eeuwig stilzwijgen, omdat hij erfgenaam is van de grondwettelijke monarchie. Dat is de vraag''.

,,Ik denk niet dat ik hem zou hebben aangeraden om het te zeggen, maar het feit dat hij het heeft gedaan is ook iets positief. Het opent de ogen van miljoenen Vlamingen, Brusselaars en Belgen die menen te maken hebben met een kleine onschuldige rechtse partij, waarmee je zaken kunt doen''.
PS-voorzitter Elio Di Rupo steunt de prins, ,,want hij heeft de moed gehad te zeggen wat veel democraten denken. Ik begrijp dat hij zich verzet tegen een partij die zegt dat België moet barsten''. Uit grondwettelijk oogpunt is het voor Di Rupo duidelijk dat de koning dergelijke woorden niet kan uitspreken. ,,De prins, ook al is hij erfgenaam van de kroon, heeft hier gewoon een gevoel van democraat verwoord'', tekent de krant La dernière Heure op.Deze uitspraken van vooral Verhofstadt, De Croo en Di Rupo versterken me alleen maar in mijn mening dat België - en het koningshuis - zo snel mogelijk moeten verdwijnen.

labyrinth
1 december 2004, 10:14
Zonet in het VTM nieuws, hij zegt wie aan België raakt, raakt aan mij en dat hij zich niet zo maar zal laten doen door het Vlaams Belang.
Zo dadelijk meer.

Het ganse verhaal zou donderdag in Story staan.
Wat een publiciteit voor Story..... het kwaliteitsblad van Vlaanderen.....
"Philip......la poule aux oeufs d'or".....:rofl::rofl::rofl:voor Story toch....;-)

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:14
Ik vind het ook wel leuk langs de ene kant. Voor mij is de koning nooit mijn koning geweest. En nu bevestigen ze het zelf dat ze alleen de koning van de Walen willen zijn.

Dag neutrale instelling koningshuis. Hoe dom moet men zijn om uw eigen ruiten zo in te slaan....

De prins likt de reet van Di Rupo en de PS....
Ik hoop dat de prins vlug nog eens een interview toestaat aan de Story.....
Dan ga ik die zelfs kopen... woehaaaa LOL.

Dorian
1 december 2004, 10:17
Rien de nouveau sous le Soleil,que vous êtes des mendiants,nous le savons depuis longtemps,mettez un crocodil dans votre drapeau...grande gueule et petits bras
Geef mij geld, geld, geld, tralalalalalala Flamingantje !

Dorian
1 december 2004, 10:26
Deze uitspraken van vooral Verhofstadt, De Croo en Di Rupo versterken me alleen maar in mijn mening dat België - en het koningshuis - zo snel mogelijk moeten verdwijnen.
Jouw mening is de mening van het lid van een onbeduidende partij ... Een kleine brol met de naam NVA.

Yann
1 december 2004, 10:27
Oorspronkelijk bericht door De Croo
,,Hij is een zeer gemotiveerde man'', aldus De Croo. ,,Kunnen we hem beperken tot eeuwig stilzwijgen, omdat hij erfgenaam is van de grondwettelijke monarchie. Dat is de vraag''.

,,Ik denk niet dat ik hem zou hebben aangeraden om het te zeggen, maar het feit dat hij het heeft gedaan is ook iets positief. Het opent de ogen van miljoenen Vlamingen, Brusselaars en Belgen die menen te maken hebben met een kleine onschuldige rechtse partij, waarmee je zaken kunt doen''.

Nu meer dan ooit het bewijs dat De Croo één van de meest bekwame politici is!

:belgievl: :belgievl: :belgievl:

muys
1 december 2004, 10:31
ik vind niet dat elio di rupo zo hoog van de toren moet blazen, zijn partij heeft immers ook een rattachistische vleugel die het einde van belgie wenst

Knuppel
1 december 2004, 10:32
Ik hoop dat de prins vlug nog eens een interview toestaat aan de Story.....

De woordvoerder van 'Story' deed zich vanmorgen op de radio alle moeite van de wereld om te beklemtonen dat de prins tot tweemaal toe toelating gaf om het interview te publiceren. Toch leek de man me behoorlijk zenuwachtig.

Wat ik me afvraag is of dat interview in het Frans werd afgenomen en naar het Nederlands vertaald ter publicatie in de 'Story'. Die woordvoerder vond het nog zo 'moedig' van de prins dat hij zijn woorden niet terug trok.

Het is voor die man dus te hopen dat er geen drie 'herschrijvingen' van het interview nodig zijn om de woorden van de Flippe wat minder 'gewicht' te geven...

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:33
Als het moet sterven voor de koning.... ik denk dat Yann eigenlijk Prince Philippe is..

Knuppel
1 december 2004, 10:34
Oorspronkelijk bericht door De Croo
,,Hij is een zeer gemotiveerde man'', aldus De Croo. ,,Kunnen we hem beperken tot eeuwig stilzwijgen, omdat hij erfgenaam is van de grondwettelijke monarchie. Dat is de vraag''.

,,Ik denk niet dat ik hem zou hebben aangeraden om het te zeggen, maar het feit dat hij het heeft gedaan is ook iets positief. Het opent de ogen van miljoenen Vlamingen, Brusselaars en Belgen die menen te maken hebben met een kleine onschuldige rechtse partij, waarmee je zaken kunt doen''.

Nu meer dan ooit het bewijs dat De Croo één van de meest bekwame politici is!

:belgievl: :belgievl: :belgievl:
Het enige dat dit bewijst is dat hij een belgicist van het 'zuiverste' water is.
Zoals de reacties van de UBbels hetzelfde bewijzen.

Tegendradigaard
1 december 2004, 10:41
Het bewijst voroal dat De Croo een specialist is in het baffen van de leden van de koninklijke familie..

Knuppel
1 december 2004, 10:46
Als het moet sterven voor de koning.... ik denk dat Yann eigenlijk Prince Philippe is..


Yann vergeet wel dat de Prins nog altijd geen koning is.
(En het heel waarschijnlijk ook nooit meer zal worden)

Enige consequentie is de UBbeltjes dan ook volkomen vreemd, behalve hun dodelijke verering voor de Belzieke monarchie.8O


Eerst noemen de UBbeltjes de 'grootste troef' van die kliek van Duitschen bloeden hun politieke onpartijdigheid, en als de toekomstige oppergaai dubbeldwars door de mand gaat, is hij weet niet gebonden door die neutraliteit omdat de grondwet (nog) niet zou gelden voor de troonopvolger.
Uit Yann's ondertiteling blijkt dan weer dat hij de Flippe al als koning ziet, waarvoor hij bovendien zijn jonge UBbeltjesleven wil geven.:lol:

Ubbeltjeszot zijn doet duidelijk geen pijn.8)

Distel
1 december 2004, 10:51
Oorspronkelijk bericht door De Croo
,,Hij is een zeer gemotiveerde man'', aldus De Croo. ,,Kunnen we hem beperken tot eeuwig stilzwijgen, omdat hij erfgenaam is van de grondwettelijke monarchie. Dat is de vraag''.

,,Ik denk niet dat ik hem zou hebben aangeraden om het te zeggen, maar het feit dat hij het heeft gedaan is ook iets positief. Het opent de ogen van miljoenen Vlamingen, Brusselaars en Belgen die menen te maken hebben met een kleine onschuldige rechtse partij, waarmee je zaken kunt doen''.

Nu meer dan ooit het bewijs dat De Croo één van de meest bekwame politici is!

:belgievl: :belgievl: :belgievl:

De Croo zou dan beter ook de privileges van de prins in vraag stellen, die hij ook maar heeft omdat hij toevallig erfgenaam is van de grondwettelijke monarchie.

Juju_La_Terreure
1 december 2004, 11:06
Prins Filip is een waardige opvolger van Albert II.

Hij komt onder de mensen en neemt zijn taak serieus. Tijdens zijn handelsmissie in China heeft hij bewezen dat hij zijn toekomstige taak aankan.

Dat hij uithaalt naar het Vlaams Belang ( in 't belang van wie is de vraag ?! )
is in principe een onderdeel van zijn taak. Als lid van de koninklijke familie,
is het namelijk zijn taak om de eenheid van het land te bewaren.
En aangezien Het VB het land wil scheuren ( kapotmaken dus, wat het Vlaams Belang nooit onder stoelen of banken heeft gestoken ), mag hij naar deze partij uithalen.

In principe is het VB ook hypocriet. Zei mogen het koningshuis zonder meer aanvallen naar believen. En als ze de bal teruggekaatst krijgen reageren ze ''verbolgen''.

Dat de NVA nog kan uithalen naar het koningshuis, hebben ze te danken aan de CD&V. Normaliter waren ze bij vorige verkiezing volledig van de kaart geveegd. Maarja de CD&V wou ze niet laten verzuipen, om met die paar % extra toch maar de grootste partij te worden, stomste zet van CD&V in jaren.

Gargamel
1 december 2004, 11:08
Prins Filip is een waardige opvolger van Albert II.

Hij komt onder de mensen en neemt zijn taak serieus. Tijdens zijn handelsmissie in China heeft hij bewezen dat hij zijn toekomstige taak aankan.

Dat hij uithaalt naar het Vlaams Belang ( in 't belang van wie is de vraag ?! )
is in principe een onderdeel van zijn taak. Als lid van de koninklijke familie,
is het namelijk zijn taak om de eenheid van het land te bewaren.
En aangezien Het VB het land wil scheuren ( kapotmaken dus, wat het Vlaams Belang nooit onder stoelen of banken heeft gestoken ), mag hij naar deze partij uithalen.

In principe is het VB ook hypocriet. Zei mogen het koningshuis zonder meer aanvallen naar believen. En als ze de bal teruggekaatst krijgen reageren ze ''verbolgen''.

Dat de NVA nog kan uithalen naar het koningshuis, hebben ze te danken aan de CD&V. Normaliter waren ze bij vorige verkiezing volledig van de kaart geveegd. Maarja de CD&V wou ze niet laten verzuipen, om met die paar % extra toch maar de grootste partij te worden, stomste zet van CD&V in jaren.

Grapjas

Distel
1 december 2004, 11:11
Franskiljon Filip is als VB-hater die de verschillen tussen Vl en W nog eens aantoont (zie de reacties op zijn uitspraak) inderdaad een waardige opvolger van Albert II.

Knuppel
1 december 2004, 11:18
Dat de NVA nog kan uithalen naar het koningshuis, hebben ze te danken aan de CD&V. Normaliter waren ze bij vorige verkiezing volledig van de kaart geveegd. Maarja de CD&V wou ze niet laten verzuipen, om met die paar % extra toch maar de grootste partij te worden, stomste zet van CD&V in jaren.
Waarmee je toegeeft dat Paars wél de bedoeling had de N-VA te laten verzuipen.
Net zoals Paars het VB heeft proberen te verzuipen.

Waarom sta ik dan ook niet verstomd van de goedkeurende reacties op de politieke stellingname van de Flippe door heel francofoon Belgique, tot en met de UBbeltjes toe?

Yann
1 december 2004, 11:21
Yann vergeet wel dat de Prins nog altijd geen koning is.

Nee, dat vergeet jij. Prins Filip heeft de wet niet overtreden:

"Filip is de koning niet, dus er is geen probleem"wo 01/12/04 - Mag de kroonprons volgens de grondwet uitspraken doen over politiek of politieke partijen? De experts zijn het er niet helemaal over eens. Is er nu niks aan de hand, of heeft de prins de wet overtreden? Jurist Paul Van Orshoven en historicus Mark Van den Wijngaert laten hun licht schijnen over de zaak.

http://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifZuiver juridisch gezien is er niks aan de hand, zegt grondwetspecialist Paul Van Orshoven van de Katholieke Universiteit van Leuven. In tegenstelling tot de koning mag een kroonprins zeggen wat hij wil, meent de professor.

"De koning is onschendbaar, wat het gevolg heeft dat wat de koning ook doet, hijzelf daar niet voor verantwoordelijk is, maar wel een minister, desnoods de hele regering. Maar dat geldt per definitie alleen maar voor de koning, niet voor een prins, en ook niet voor de kroonprins", zegt Van Orshoven.



http://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gif"Niet zonder de steun van de ministers"http://vrtnieuws.streampower.be/html/nieuws/images/spacer.gifMark Van den Wijngaert, professor hedendaagse geschiednenis aan de Katholieke Universiteit van Brussel, is het daar niet mee eens. "Wat voor de koning geldt volgens de grondwet, geldt in feite ook voor de kroonprins", zegt Van den Wijngaert in Voor de dag op Radio 1.

"Deze kroonprins heeft zich toch al gemanifesteerd als de opvolger van de huidige koning en dus moet hij zich ook houden aan de regels die in de grondwet staan", zegt hij nog. Er mag dus strikt juridisch misschien geen probleem zijn, volgens de geest van de wet heeft de prins geen uitspraken te doen over politiek.

"De grondwet is ook erg expliciet: de koning mag geen persoonlijke initiatieven nemen. Hij kan binnen de regering wel een aantal dingen doen: hij mag raad geven, waarschuwen, maar hij mag niet naar buiten treden tenzij hij de steun heeft van de ministers, want die zijn verantwoordelijk voor hem", zegt van den Wijngaert nog.



BRON: VRTNIEUWS.NET

Yann
1 december 2004, 11:24
Op diezelfde website (vrtnieuws.net) loopt een poll met de vraag: Mag Prins Filip politieke uitspraken doen?

De stand is nu ongeveer 50-50, en dat wetende dat je evengoed als royalist "nee" op die vraag kan antwoorden. Ik ken veel royalisten die het niet eens zijn met Filips' uitspraken.

Juju_La_Terreure
1 december 2004, 11:26
Waarmee je toegeeft dat Paars wél de bedoeling had de N-VA te laten verzuipen.
Net zoals Paars het VB heeft proberen te verzuipen.

Dus had paars volgens u de NVA moeten bijstaan, indien de CD&V dit niet had gedaan zodat de partij verder zou leven. Dat is gewoon onzin. Dat is niet de taak van paars. Dat is de taak van NVA zelf. ALs zei geen genoeg kiezers konden krijgen is dat hun probleem, daar moet paars zich toch niks van aantrekken.

Knuppel
1 december 2004, 11:27
Wat voor de koning geldt volgens de grondwet, geldt in feite ook voor de kroonprins",

De prins is dus wel degelijk zijn boekje te buiten gegaan.

Franstaligen en belgicisten vinden desalniettemin van niet.

Vlamingen wel.

Trek je conclussies, Yann.
Maar volgens mij heeft de gedoodverfde toekomstige roi alleen maar eendracht gezaaid in 'zijn' deel van dit land.

Pieter de Coninck
1 december 2004, 11:32
Jouw mening is de mening van het lid van een onbeduidende partij ... Een kleine brol met de naam NVA.
Drie letters, en toch kan je de naam niet juist schrijven.

Pieter de Coninck
1 december 2004, 11:37
Op diezelfde website (vrtnieuws.net) loopt een poll met de vraag: Mag Prins Filip politieke uitspraken doen?

De stand is nu ongeveer 50-50, en dat wetende dat je evengoed als royalist "nee" op die vraag kan antwoorden. Ik ken veel royalisten die het niet eens zijn met Filips' uitspraken.
Het is niet de eerste keer dat de poll wordt verwijderd omdat de BUBbelkes het spelletje misbruiken.

Pieter de Coninck
1 december 2004, 11:40
Na de oorlog hebben de waalse socialisten Leopold 3 weggestemd.
De chocoprince weet dat precies niet.

Dorian
1 december 2004, 11:40
Drie letters, en toch kan je de naam niet juist schrijven.
NVA of UFO, who cares ?

Herr Flick
1 december 2004, 11:44
Het bewijst voroal dat De Croo een specialist is in het baffen van de leden van de koninklijke familie..

Ja dat moest hij al niet meer bewijzen overigens, ...


trouwens wat moet je denken van iemand die de pretentie heeft zichzelf de eerste burger van het land te noemen, ...

Yann
1 december 2004, 11:44
Het is niet de eerste keer dat de poll wordt verwijderd omdat de BUBbelkes het spelletje misbruiken.
Wat?!!!! Dat is een beschuldiging die ik niet pik! Alvorens ons te betichten van manipulatie van polls, mag u eens afkomen met bewijzen.

Knuppel
1 december 2004, 11:44
Na de oorlog hebben de waalse socialisten Leopold 3 weggestemd.
De chocoprince weet dat precies niet.
En waarom de Waalse 'socialisten' dat deden WILLEN ze vandaag zelfs niet meer geweten hebben.

En niet alleen de Waalse socialisten zo te zien....

Yann
1 december 2004, 11:46
De prins is dus wel degelijk zijn boekje te buiten gegaan.
Dat is niet zo. Geef mij één wet die Prins Filip verbiedt zijn mening te verkondigen!

Franstaligen en belgicisten vinden desalniettemin van niet.

Vlamingen wel.
Ik ben Belg en Vlaming. Ik ben geen Flamingant. U heeft niet het recht om namens alle Vlamingen te spreken. Ik doe dat ook niet.

Geertje
1 december 2004, 11:52
Dat is niet zo. Geef mij één wet die Prins Filip verbiedt zijn mening te verkondigen!
Is er geen wet die zegt dat alle Belgen gelijk zijn ? Waarom moet er dan van geboorte één zijn die koning wordt en poen mag scheppen zonder iets te kunnen, te willen of zelfs nog maar respect te hebben voor de ganse bevolking ?