PDA

View Full Version : Politiek en geld !


Groene T
27 maart 2003, 16:24
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

die andere vijf procent zullen echte leiders zijn...
mensen die aan politiek willen doen uit respect, en niet uit 'we kunnen ze nogal binnenscheppen'

Op die manier zouden ze met recht kunnen stellen dat het vertegenwoordigers zijn van het volk...

Nu zijn de meeste gieren

Terechte uitspraak ?????

't kan genuanceerder, maar dat laat ik aan jullie over :wink:

LEFTeau
27 maart 2003, 16:28
vergelijk het met de bedrijfscultuur

als ik hier op lan management maar evenveel verdien als jan met de pet die van computers niets afweet, tenzij "hoe verneuk ik mijn pc", dan stap ik het morgen af

Coekie
27 maart 2003, 16:35
If you pay peanuts you'll get monkees.

Als je bekwame politici wil ipv goed menende amateurs dan zal je hen fatsoenlijk moeten betalen. En de hier ten overvloede aanwezige kritikasters moeten niet afkomen met te zeggen dat er geen bekwame politici zijn want die zijn er echt wel, toegegeven er zijn er ook enkele andere.

Coekie

Paulus de Boskabouter
27 maart 2003, 16:56
Misschien betalen n�* geleverde prestaties.
We maken van onze politiekers zelfstandigen!
:lol:

Supe®Staaf
27 maart 2003, 16:58
Bestuurders (tot hiertoe blijkbaar een noodzakelijk kwaad) moeten zeer goed betaald worden.
Zo vermijd je dat ze hun ambt misbruiken om een eventueel karig loon aan te vullen. (Corruptie, om het in één woord te zeggen)
Dat dit alsnog af en toe gebeurt, wil dus zeggen dat ze nog niet echt loon naar werken krijgen.
Misschien een paar regeringen afschaffen en in een unitaire staat een beperkte groep goede regeerders royaal betalen, zolang ze hun job naar behoren vervullen.
Een fijn corrigerend en democratisch middel zou dan het bindend referendum op volksinitiatief kunnen zijn.
Wanneer de bestuurder naast de pot piest en een deel van de bevolking tekort doet, dan kan op initiatief van de mensen, de rotte appel uit de mand gehaald worden, en vervangen worden door een frisse druif. :wink:

Groene T
27 maart 2003, 17:16
If you pay peanuts you'll get monkees.

Als je bekwame politici wil ipv goed menende amateurs dan zal je hen fatsoenlijk moeten betalen. En de hier ten overvloede aanwezige kritikasters moeten niet afkomen met te zeggen dat er geen bekwame politici zijn want die zijn er echt wel, toegegeven er zijn er ook enkele andere.

Coekie

If you pay peanuts you'll get monkees...

Dus draait het allemaal om geld, want als je de ziet hoe kapitalistisch jullie antwoord wel is, dan zie je ook wel dat het hen niet om het beste voor de kleine man te doen is, enkel zoveel mogelijk poen verwerven... is het niet voor persoonlijke doeleinden, dan wel voor de partij...
Je zit verstrikt...

Ik zie mensen die in de maatschappelijke zorg zitten zo'n antwoorden totaal niet uitspuwen...

Wat een staaltje hypocrisie

M'n vriendin is directrice van een hele grote vzw waar er dagelijks geknokt moet worden om mensen te begeleiden, te sturen, te helpen, te helpen, en nog eens te helpen... waarbij veelal ontevreden gereageerd wordt door de geholpene cq sociale gevallen !
Toch blijven al die mensen voor 'peanuts' (zoals je het zo lekker denigrerend stelt) hun ziel inzetten voor mensen die niet of weinig voor hunzelf kunnen denken.

Als er morgen in de sociale sector op jullie manier zou gedacht en gereageerd worden, dan voorspel ik jullie schrijnende toestanden...
Dan moeten ze allemaal de minderen aan hun lot overlaten,

en als je niet geloofd wat voor een peanuts de sociale sector ontvangt, dan mag je gerust eens naar een of andere vergadering komen om je standpunt te verdedigen !!!

Groene T
27 maart 2003, 17:18
Misschien betalen n�* geleverde prestaties.
We maken van onze politiekers zelfstandigen!
:lol:

Paulus, je antwoorden zijn steeds (altijd) gevat to the point...

Als ik iets van je lees kan ik alleen maar knikken !!!

Zoals nu dus... 'k ging er nooit opgekomen zijn !!!

Paulus de Boskabouter
27 maart 2003, 17:55
Misschien betalen n�* geleverde prestaties.
We maken van onze politiekers zelfstandigen!
:lol:

Paulus, je antwoorden zijn steeds (altijd) gevat to the point...

Als ik iets van je lees kan ik alleen maar knikken !!!

Zoals nu dus... 'k ging er nooit opgekomen zijn !!!

Eindelijk erkenning!
:wink:
:lol: :lol: :lol:

maddox
27 maart 2003, 20:50
De leiders zijn gekozen door de partijen, die ons de keuze laten daartussen.(geloof je dat nu echt?)

Probleem is, de echte leiding zit niet bij deze hoge heren en dames, die de informatie van hun kabinetten krijgen, ambtenaren die al vele jaren dienst hebben in veel gevallen.In de andere gevallen aangevuld met "vriendjes" die commisie X en Y bemannen.

Een optie is de democratie die we nu kennen, wat eigenlijk een particratie is, te veranderen in een meritocratie,oftewel ,alleen competenten mogen gekozen worden.

De mensen die dus dan gekozen kunnen worden zijn op zijn minst opgeleid ,of hebben praktijkervaring in soortgelijke posities.

Ook mogen deze zeer goed betaald worden, maar dit naar hun verwezelijkingen.

Een "leider" die zijn programmapunten kan verwezelijken krijgt een dikke bonus, eentje die incompetent geknoeit heeft een trap onder zijn reet-desnoods met een soort van boete.
En eentje die betrapt word op corruptie, een trap richting steenkoolmijnen

Patriot!
27 maart 2003, 21:05
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

die andere vijf procent zullen echte leiders zijn...
mensen die aan politiek willen doen uit respect, en niet uit 'we kunnen ze nogal binnenscheppen'

Op die manier zouden ze met recht kunnen stellen dat het vertegenwoordigers zijn van het volk...

Nu zijn de meeste gieren

Terechte uitspraak ?????

't kan genuanceerder, maar dat laat ik aan jullie over :wink:


Je vergeet de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de macht...

Groene T
27 maart 2003, 21:51
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

die andere vijf procent zullen echte leiders zijn...
mensen die aan politiek willen doen uit respect, en niet uit 'we kunnen ze nogal binnenscheppen'

Op die manier zouden ze met recht kunnen stellen dat het vertegenwoordigers zijn van het volk...

Nu zijn de meeste gieren

Terechte uitspraak ?????

't kan genuanceerder, maar dat laat ik aan jullie over :wink:


Je vergeet de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de macht...

Toch niet ... Geld en macht zie ik hand in hand... die niet zonder elkaar kunnen

Paulus de Boskabouter
27 maart 2003, 23:17
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

die andere vijf procent zullen echte leiders zijn...
mensen die aan politiek willen doen uit respect, en niet uit 'we kunnen ze nogal binnenscheppen'

Op die manier zouden ze met recht kunnen stellen dat het vertegenwoordigers zijn van het volk...

Nu zijn de meeste gieren

Terechte uitspraak ?????

't kan genuanceerder, maar dat laat ik aan jullie over :wink:


Je vergeet de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de macht...

Toch niet ... Geld en macht zie ik hand in hand... die niet zonder elkaar kunnen

En hoe zat het dan voor het geld werd uitgevonden?
Macht alleen al geeft een enorme kick voor sommige mensen.

Groene T
27 maart 2003, 23:40
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

die andere vijf procent zullen echte leiders zijn...
mensen die aan politiek willen doen uit respect, en niet uit 'we kunnen ze nogal binnenscheppen'

Op die manier zouden ze met recht kunnen stellen dat het vertegenwoordigers zijn van het volk...

Nu zijn de meeste gieren

Terechte uitspraak ?????

't kan genuanceerder, maar dat laat ik aan jullie over :wink:


Je vergeet de onweerstaanbare aantrekkingskracht van de macht...

Toch niet ... Geld en macht zie ik hand in hand... die niet zonder elkaar kunnen

En hoe zat het dan voor het geld werd uitgevonden?
Macht alleen al geeft een enorme kick voor sommige mensen.

nonde Paulus... weeral gelijk :fist:

Paulus de Boskabouter
28 maart 2003, 00:31
nonde Paulus... weeral gelijk :fist:

Ik heb niet liever dat je mij tegenspreekt.
:wink:

Wie is eigenlijk de idioot die geld uitgevonden heeft?
Nu moet ik door die lul werken, en anders kon ik gewoon tegen een boom van het weer liggen genieten.
:evil:

Groene T
28 maart 2003, 01:02
nonde Paulus... weeral gelijk :fist:

Ik heb niet liever dat je mij tegenspreekt.
:wink:

Wie is eigenlijk de idioot die geld uitgevonden heeft?
Nu moet ik door die lul werken, en anders kon ik gewoon tegen een boom van het weer liggen genieten.
:evil:

En als je hele dagen tegen die boom zou liggen, zou je gek worden omdat je hele dagen tegen die boom zou liggen :lol: dus ga maar vlug met plezier gaan werken, anders ga je zot worden ! 8) :lol: 8) :lol:

Paulus de Boskabouter
28 maart 2003, 10:07
nonde Paulus... weeral gelijk :fist:

Ik heb niet liever dat je mij tegenspreekt.
:wink:

Wie is eigenlijk de idioot die geld uitgevonden heeft?
Nu moet ik door die lul werken, en anders kon ik gewoon tegen een boom van het weer liggen genieten.
:evil:

En als je hele dagen tegen die boom zou liggen, zou je gek worden omdat je hele dagen tegen die boom zou liggen :lol: dus ga maar vlug met plezier gaan werken, anders ga je zot worden ! 8) :lol: 8) :lol:

Om het zot worden tegen te gaan kan je eens variëren hé ;
eens in de zon liggen, een wandelingetje, een vrouwtje opzoeken, bessen plukken , vissen.
Alhoewel...
Dat begint al op werken te lijken...
En dan nog onbetaald! :wink:

LEFTeau
28 maart 2003, 10:13
spijtig dat veel mensen zonder hun werk een leeg bestaan hebben, ik moet snoeien in hobbies en intresses omdat ik door werk geen tijd genoeg heb voor mijn zelfontplooing

Groene T
28 maart 2003, 14:54
spijtig dat veel mensen zonder hun werk een leeg bestaan hebben, ik moet snoeien in hobbies en intresses omdat ik door werk geen tijd genoeg heb voor mijn zelfontplooing

Ik heb het risico genomen om te snoeien in 'werk' omdat ik het nodig acht dit te doen waar ik me enkel goed bij voel... ('k moe luisteren naar mezelf) ...zie m'n quote op 't einde

Wat wil zeggen dat ik na tien jaar zwoegen de brui heb gegeven aan werken, en me enkel nog bezig hou met producen cq hobby.

Na een opleiding van twee jaar kan ik in een studio gaan producen... in mijn ogen is dat niet meer werken, maar 't geen doen wat ik altijd al heb willen doen... enkel doen wat je graag wil doen is de boodschap !!

LEFTeau
28 maart 2003, 14:55
spijtig dat veel mensen zonder hun werk een leeg bestaan hebben, ik moet snoeien in hobbies en intresses omdat ik door werk geen tijd genoeg heb voor mijn zelfontplooing

Ik heb het risico genomen om te snoeien in 'werk' omdat ik het nodig acht dit te doen waar ik me enkel goed bij voel... ('k moe luisteren naar mezelf) ...zie m'n quote op 't einde

Wat wil zeggen dat ik na tien jaar zwoegen de brui heb gegeven aan werken, en me enkel nog bezig hou met producen cq hobby.

Na een opleiding van twee jaar kan ik in een studio gaan producen... in mijn ogen is dat niet meer werken, maar 't geen doen wat ik altijd al heb willen doen... enkel doen wat je graag wil doen is de boodschap !!
you are a lucky man

Paulus de Boskabouter
28 maart 2003, 15:07
spijtig dat veel mensen zonder hun werk een leeg bestaan hebben, ik moet snoeien in hobbies en intresses omdat ik door werk geen tijd genoeg heb voor mijn zelfontplooing

Ik heb het risico genomen om te snoeien in 'werk' omdat ik het nodig acht dit te doen waar ik me enkel goed bij voel... ('k moe luisteren naar mezelf) ...zie m'n quote op 't einde

Wat wil zeggen dat ik na tien jaar zwoegen de brui heb gegeven aan werken, en me enkel nog bezig hou met producen cq hobby.

Na een opleiding van twee jaar kan ik in een studio gaan producen... in mijn ogen is dat niet meer werken, maar 't geen doen wat ik altijd al heb willen doen... enkel doen wat je graag wil doen is de boodschap !!
you are a lucky man

Indeed!
Ik heb ook van mijn hobby mijn werk gemaakt, maar 'k heb me voorgenomen me geenszins dood te werken voor wat geld.
Het leven is te mooi om het werkend door te brengen, en daar komt bij dat, als je veel werkt (veel verdient), je zelfs geen tijd meer hebt om je centen op te maken.
Ik hoef dan ook geen hobby's die enorm veel geld kosten of waar je zonnodig een adrenaline-rush van moet krijgen.
Gewoon onder die boom gaan liggen is al z�*�*�*�*�*�*lig, maar schijnbaar kunnen veel mensen daar niet meer van genieten omdat de marketingboys er anders over denken.

Altijd relaxed!


Simpele levensfilosofie, maar ik heb er toch al veel plezier aan gehad.

LEFTeau
28 maart 2003, 15:10
spijtig dat veel mensen zonder hun werk een leeg bestaan hebben, ik moet snoeien in hobbies en intresses omdat ik door werk geen tijd genoeg heb voor mijn zelfontplooing

Ik heb het risico genomen om te snoeien in 'werk' omdat ik het nodig acht dit te doen waar ik me enkel goed bij voel... ('k moe luisteren naar mezelf) ...zie m'n quote op 't einde

Wat wil zeggen dat ik na tien jaar zwoegen de brui heb gegeven aan werken, en me enkel nog bezig hou met producen cq hobby.

Na een opleiding van twee jaar kan ik in een studio gaan producen... in mijn ogen is dat niet meer werken, maar 't geen doen wat ik altijd al heb willen doen... enkel doen wat je graag wil doen is de boodschap !!
you are a lucky man

Indeed!
Ik heb ook van mijn hobby mijn werk gemaakt, maar 'k heb me voorgenomen me geenszins dood te werken voor wat geld.
Het leven is te mooi om het werkend door te brengen, en daar komt bij dat, als je veel werkt (veel verdient), je zelfs geen tijd meer hebt om je centen op te maken.
Ik hoef dan ook geen hobby's die enorm veel geld kosten of waar je zonnodig een adrenaline-rush van moet krijgen.
Gewoon onder die boom gaan liggen is al z�*�*�*�*�*�*lig, maar schijnbaar kunnen veel mensen daar niet meer van genieten omdat de marketingboys er anders over denken.

Altijd relaxed!


Simpele levensfilosofie, maar ik heb er toch al veel plezier aan gehad.
:-) ik werk 6-8 maand per jaar, is voor mij al meer dan genoeg om de rest van de tijd aan hobbies en reizen te spenderen

Groene T
28 maart 2003, 15:51
spijtig dat veel mensen zonder hun werk een leeg bestaan hebben, ik moet snoeien in hobbies en intresses omdat ik door werk geen tijd genoeg heb voor mijn zelfontplooing

Ik heb het risico genomen om te snoeien in 'werk' omdat ik het nodig acht dit te doen waar ik me enkel goed bij voel... ('k moe luisteren naar mezelf) ...zie m'n quote op 't einde

Wat wil zeggen dat ik na tien jaar zwoegen de brui heb gegeven aan werken, en me enkel nog bezig hou met producen cq hobby.

Na een opleiding van twee jaar kan ik in een studio gaan producen... in mijn ogen is dat niet meer werken, maar 't geen doen wat ik altijd al heb willen doen... enkel doen wat je graag wil doen is de boodschap !!
you are a lucky man

niets te 'lucky man'...
ik heb hiervoor moeten knokken (figuurlijk, want 'k moe opletten wat ik zeg) en zwoegen... iedereen kan daarvoor kiezen en het krijgen, maar dan moet je je er wel in 'smijten' want anders kom je er niet !

M.a.w. zekerheden opgeven en je volledig bloot stellen aan gevaarlijke consequenties...
Een duidelijk beeld scheppen en je daarop nonstop focussen is de boodschap... wat er ook gebeurt !

Bece
28 maart 2003, 20:02
vergelijk het met de bedrijfscultuur

als ik hier op lan management maar evenveel verdien als jan met de pet die van computers niets afweet, tenzij "hoe verneuk ik mijn pc", dan stap ik het morgen af
Ah ja?
Stel je hebt de keuze uit 2 mogelijkheden. Het werk van jan met de pet te gaan doen of , voor datzelfde geld, je huidige job te doen.
Voor hoeveel wedden we dat je je huidige job blijft doen?
Het is nu eenmaal zo dat hoe minder men presteerd hoe beter men betaald wordt. Of hoe nuttelozer het werk hoe groter de verdiensten.

Voor de anderen.
Als ik mij niet vergis zijn onze politiekers officieel zelfstandigen.

Betaal morgen al onze politiekers 1miljoen per maand en de kans is groot dat ze nog corrupter worden. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Hoe meer geld en macht iemand heeft hoe meer geld en macht hij/zij wil.

Paulus de Boskabouter
28 maart 2003, 22:23
vergelijk het met de bedrijfscultuur

als ik hier op lan management maar evenveel verdien als jan met de pet die van computers niets afweet, tenzij "hoe verneuk ik mijn pc", dan stap ik het morgen af
Ah ja?
Stel je hebt de keuze uit 2 mogelijkheden. Het werk van jan met de pet te gaan doen of , voor datzelfde geld, je huidige job te doen.
Voor hoeveel wedden we dat je je huidige job blijft doen?
Het is nu eenmaal zo dat hoe minder men presteerd hoe beter men betaald wordt. Of hoe nuttelozer het werk hoe groter de verdiensten.

Voor de anderen.
Als ik mij niet vergis zijn onze politiekers officieel zelfstandigen.

Betaal morgen al onze politiekers 1miljoen per maand en de kans is groot dat ze nog corrupter worden. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Hoe meer geld en macht iemand heeft hoe meer geld en macht hij/zij wil.

euh...
euh...

gij gaat ze nog op gedachten brengen van ze 1 milj. per maand te geven ook!!!!
Jan met de pet is redelijk onnozel dat hij dat werk BLIJFT doen.
Het wordt tijd voor een revolutieken want het is al te lang geleden.

Groene T
28 maart 2003, 23:30
vergelijk het met de bedrijfscultuur

als ik hier op lan management maar evenveel verdien als jan met de pet die van computers niets afweet, tenzij "hoe verneuk ik mijn pc", dan stap ik het morgen af
Ah ja?
Stel je hebt de keuze uit 2 mogelijkheden. Het werk van jan met de pet te gaan doen of , voor datzelfde geld, je huidige job te doen.
Voor hoeveel wedden we dat je je huidige job blijft doen?
Het is nu eenmaal zo dat hoe minder men presteerd hoe beter men betaald wordt. Of hoe nuttelozer het werk hoe groter de verdiensten.

Voor de anderen.
Als ik mij niet vergis zijn onze politiekers officieel zelfstandigen.

Betaal morgen al onze politiekers 1miljoen per maand en de kans is groot dat ze nog corrupter worden. Voor zover dat mogelijk is natuurlijk. Hoe meer geld en macht iemand heeft hoe meer geld en macht hij/zij wil.

euh...
euh...

gij gaat ze nog op gedachten brengen van ze 1 milj. per maand te geven ook!!!!
Jan met de pet is redelijk onnozel dat hij dat werk BLIJFT doen.
Het wordt tijd voor een revolutieken want het is al te lang geleden.
'
Boah, niet te rap 'Paulus', moet het niet van die kant bekijken,
als we de logica volgen, moeten we morgen allemaal op straat komen om het bestaansminimum te eisen voor alle politiekers ! :silly:

En, 't is omdat 'jan met de pet' onnozel IS beste 'Paulus' dat hij dat werk BLIJFT doen ! :!:

'k Heb daarjuist nog met Marx gebelt, en hij verzekerde me ook, dat het omwille van de onnozelheid is dat 'jan met de pet' dat werk blijft doen... trouwens, als ze niet onnozel zouden zijn, dan zouden ze er iets aan (kunnen) doen, en zou er geen revolutie nodig zijn !
Nu staat la revolucion reeds klaar om z'n rambokleren te wassen (zo zei hij) opdat hij in volle debiliteit terug kan roepen 'jan met de petjes' aller landen, verenig U.... wat op zich dan weer een stelling is voor het feit dat ze 'onnozel' zijn !
...etc u know

Paulus de Boskabouter
28 maart 2003, 23:41
'
Boah, niet te rap 'Paulus', moet het niet van die kant bekijken,
als we de logica volgen, moeten we morgen allemaal op straat komen om het bestaansminimum te eisen voor alle politiekers ! :silly:


Het bestaansminimum lijkt me nog wel iets...
Nu noemt dat een 'leefloon' :drinking:


En, 't is omdat 'jan met de pet' onnozel IS beste 'Paulus' dat hij dat werk BLIJFT doen ! :!:


INDERDAAD! EN JAN MET DE PET EN ZIJN MIEKE KUNNEN HET GOD****MME NOG NIET EENS APPRECIEEREN ALS JE IETS VOOR HEN WIL DOEN. GELOOF ME IK HEB ER ERVARING MEE.



'k Heb daarjuist nog met Marx gebeld, en hij verzekerde me ook, dat het omwille van de onnozelheid is dat 'jan met de pet' dat werk blijft doen... trouwens, als ze niet onnozel zouden zijn, dan zouden ze er iets aan (kunnen) doen, en zou er geen revolutie nodig zijn !
Nu staat la revolucion reeds klaar om z'n rambokleren te wassen (zo zei hij) opdat hij in volle debiliteit terug kan roepen 'jan met de petjes' aller landen, verenig U.... wat op zich dan weer een stelling is voor het feit dat ze 'onnozel' zijn !
...etc u know

Janneken is te lam om zich nog te verenigen ( tenzij in een of andere afstompende club).
Voor de rest zorgen we er wel voor dat hij te moe wordt om nog te denken, en als hij iets denkt, dat het aan iets is om te kopen.

Groene T
29 maart 2003, 01:14
'
Boah, niet te rap 'Paulus', moet het niet van die kant bekijken,
als we de logica volgen, moeten we morgen allemaal op straat komen om het bestaansminimum te eisen voor alle politiekers ! :silly:


Het bestaansminimum lijkt me nog wel iets...
Nu noemt dat een 'leefloon' :drinking: ah, merci :lol:

En, 't is omdat 'jan met de pet' onnozel IS beste 'Paulus' dat hij dat werk BLIJFT doen ! :!:


INDERDAAD! EN JAN MET DE PET EN ZIJN MIEKE KUNNEN HET GOD****MME NOG NIET EENS APPRECIEEREN ALS JE IETS VOOR HEN WIL DOEN. GELOOF ME IK HEB ER ERVARING MEE.

Daarom moet je ergens een 'kompassie' voor die mensen ontwikkelen...
want ze kunnen werkelijk zo koppig zijn in hun blindheid door hun vertroebeld denken en blind onbewust leven dat je er op den duur links of rechts zou van worden :wink: ('k zweer het je, dualisme, christelijk denken, 't patriarchs verleden, die juist een paar generaties achter ons ligt nota bene, 't kapitalisme, het vlugger evolueren van de techniek dan de psyche, dat moet ze nog allemaal duidelijk worden dan moet nog allemaal verteert worden, als het ooit al zover komt)
ik heb het al lang gezien dat het voor binnen duizend jaar is die verandering, 'k zal dan nog ne keer weerkomen met wat idealen, maar ondertussen... ondertussen zit ik ook onder dienen boom met 't zonneke, soms 't zeetje... en zoveel mogelijk proberen te genieten met een minimum aan werken !
Boedha zei mij vanmorgen nog : 'kunde 'd er niks aan doen, wel zit er dan niet mee in... kun je 'd er wel iets aan doen, wel doe het dan...
Maar na vele vele vele vele ervaringen zoals de jouwe :wink: ben ik verplicht om het mij niet meer aan te trekken, en gewoon te doen wat ik moet doen om gelukkig te zijn ! (Kant kon alleen maar knikken)



'k Heb daarjuist nog met Marx gebeld :fist: , en hij verzekerde me ook, dat het omwille van de onnozelheid is dat 'jan met de pet' dat werk blijft doen... trouwens, als ze niet onnozel zouden zijn, dan zouden ze er iets aan (kunnen) doen, en zou er geen revolutie nodig zijn !
Nu staat la revolucion reeds klaar om z'n rambokleren te wassen (zo zei hij) opdat hij in volle debiliteit terug kan roepen 'jan met de petjes' aller landen, verenig U.... wat op zich dan weer een stelling is voor het feit dat ze 'onnozel' zijn !
...etc u know

Janneken is te lam om zich nog te verenigen ( tenzij in een of andere afstompende club).
Voor de rest zorgen we er wel voor dat hij te moe wordt om nog te denken, en als hij iets denkt, dat het aan iets is om te kopen.

Ah Paulus, daar behoor ik nu niet bij zie, 'k zeg het, je moet een soort kompassie ontwikkelen voor die gasten, anders ga je met een soort van frustratie of kwaadheid, of ikweetniewa gaan kijken naar die gasten !
Ocharme, stel je voor... niet verder kunnen kijken dan pakweg je eigen land of volk of zelfs werelddeel... 't is toch om van te bleiten

:silly:
maar voor de rest, cava ze :silly: :silly:
:silly:

Tantist
29 maart 2003, 02:06
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

Wel, je word op je wenken bediend. Als je de grondwet van den Belziek letterlijk zou interpreteren (zonder rekening te houden met opcentiemen etc etc), zou volgens artikels 66 en 71 een volksvertegenwoordiger 12.000 frank per jaar verdienen, en een senator noppes (wel 4.000 frank onkosten).

Art. 66

Ieder lid van de Kamer van volksvertegenwoordigers geniet een jaarlijkse vergoeding van twaalfduizend frank. (knip knip)

Art. 71

De senatoren genieten geen wedde.

Zij hebben evenwel recht op vergoeding van hun onkosten; die vergoeding is vastgesteld op vierduizend frank per jaar.

Wat je daar zegt over de échte leiders...

Indertijd huldigde men hetzelfde principe bij de Romeinen, waar een politiek ambt een ereambt was, en dus onbezoldigd. Dit zorgde er voor dat enkel de rijksten aan politiek konden doen, ook al had je 2 partijen: de Populares (het zogezegde gewone volk) en de Optimates (de aristocratie). Bovendien recupereerde men dit ambt zodanig, dat Rome gewoon een grote corrupte boel was, waar zelfs België bij verbleekt. Er werd volop aan nepotisme gedaan, en de machthebbers misbruikten hun positie om zelf allerlei dubieuze activiteiten er op na te houden.

Een van de leukere anecdotes is die van Crassus (u weet wel, van het verhaal van Spartacus). Die had een brandweerdienst opgericht, en als er brand uitbrak, kwamen zijn slaven pas in actie als de eigenaar zijn huis aan Crassus verkocht (hoe meer de vlammen hun werk deden, hoe minder dat hij bood uiteraard).

Nee, ik vind het niet slecht dat onze vertegenwoordigers bezoldigt zijn, al stel ik me wel vragen bij de grootte van de sommen. Een kamerlid verdient zo'n 200.000 frank bruto, wat ik nog acceptabel vind (ze houden dan 100.000 frank netto of zo over). Europarlementariërs daarentegen verdienen bruto zo'n 250.000 frank, maar met alle "onkosten" erbij, kan dat makkelijk 3 keer zo veel worden, zonder dat hier echte controle op bestaat, en dat kan dus niet vind ik...

Groene T
29 maart 2003, 02:50
Alle politiek draait rond geld...

Geef alle politiekers, ongeacht welke positie ze bekleden nie meer dan vijftigduizend frank in de maand...

Je zal zien, 95% zal de politiek vaarwel zeggen,

Wel, je word op je wenken bediend. Als je de grondwet van den Belziek letterlijk zou interpreteren (zonder rekening te houden met opcentiemen etc etc), zou volgens artikels 66 en 71 een volksvertegenwoordiger 12.000 frank per jaar verdienen, en een senator noppes (wel 4.000 frank onkosten).

Art. 66

Ieder lid van de Kamer van volksvertegenwoordigers geniet een jaarlijkse vergoeding van twaalfduizend frank. (knip knip)

Art. 71

De senatoren genieten geen wedde.

Zij hebben evenwel recht op vergoeding van hun onkosten; die vergoeding is vastgesteld op vierduizend frank per jaar.

Wat je daar zegt over de échte leiders...

Indertijd huldigde men hetzelfde principe bij de Romeinen, waar een politiek ambt een ereambt was, en dus onbezoldigd. Dit zorgde er voor dat enkel de rijksten aan politiek konden doen, ook al had je 2 partijen: de Populares (het zogezegde gewone volk) en de Optimates (de aristocratie). Bovendien recupereerde men dit ambt zodanig, dat Rome gewoon een grote corrupte boel was, waar zelfs België bij verbleekt. Er werd volop aan nepotisme gedaan, en de machthebbers misbruikten hun positie om zelf allerlei dubieuze activiteiten er op na te houden.

Een van de leukere anecdotes is die van Crassus (u weet wel, van het verhaal van Spartacus). Die had een brandweerdienst opgericht, en als er brand uitbrak, kwamen zijn slaven pas in actie als de eigenaar zijn huis aan Crassus verkocht (hoe meer de vlammen hun werk deden, hoe minder dat hij bood uiteraard).

Nee, ik vind het niet slecht dat onze vertegenwoordigers bezoldigt zijn, al stel ik me wel vragen bij de grootte van de sommen. Een kamerlid verdient zo'n 200.000 frank bruto, wat ik nog acceptabel vind (ze houden dan 100.000 frank netto of zo over). Europarlementariërs daarentegen verdienen bruto zo'n 250.000 frank, maar met alle "onkosten" erbij, kan dat makkelijk 3 keer zo veel worden, zonder dat hier echte controle op bestaat, en dat kan dus niet vind ik...

Dit wist ik niet !!

... dik interessant alleszins !

maar die wettelijk neergeschreven lonen is toch een lachertje van jewelste... of nie ? 'k bedoel, heb je al één politieker gezien die nie serieus verdient ?

En dus nog maar eens het mooiste bewijs, dat het westerse 'rijk', dezelfde weg aan het opgaan is als het romeinse 'rijk'...

'k vraag me af hoe de 'middeleeuwen' eruit gaan zien !
Islamitisch misschien... haha :silly:

Tantist
29 maart 2003, 03:58
???

Bece
29 maart 2003, 07:30
Wel, je word op je wenken bediend. Als je de grondwet van den Belziek letterlijk zou interpreteren (zonder rekening te houden met opcentiemen etc etc), zou volgens artikels 66 en 71 een volksvertegenwoordiger 12.000 frank per jaar verdienen, en een senator noppes (wel 4.000 frank onkosten).

T'hangt er maar vanaf wanneer dat artikel 66 is goedgekeurd. Als dat in 1830 was dan denk ik dat onze volksvertegenwoordigers nu misschien wel onderbetaald zijn.
Langs de andere kant is natuurlijk 200000Fr/maand om niets te doen wel goed betaald. Je moet zelfs maar enkele keren per jaar op je werk zijn.

Paulus de Boskabouter
29 maart 2003, 10:52
'k Heb daarjuist nog met Marx gebeld :fist:

Sorry :twisted:

, en hij verzekerde me ook, dat het omwille van de onnozelheid is dat 'jan met de pet' dat werk blijft doen... trouwens, als ze niet onnozel zouden zijn, dan zouden ze er iets aan (kunnen) doen, en zou er geen revolutie nodig zijn !
Nu staat la revolucion reeds klaar om z'n rambokleren te wassen (zo zei hij) opdat hij in volle debiliteit terug kan roepen 'jan met de petjes' aller landen, verenig U.... wat op zich dan weer een stelling is voor het feit dat ze 'onnozel' zijn !
...etc u know

Janneken is te lam om zich nog te verenigen ( tenzij in een of andere afstompende club).
Voor de rest zorgen we er wel voor dat hij te moe wordt om nog te denken, en als hij iets denkt, dat het aan iets is om te kopen.[/quote]

Ah Paulus, daar behoor ik nu niet bij zie, 'k zeg het, je moet een soort kompassie ontwikkelen voor die gasten, anders ga je met een soort van frustratie of kwaadheid, of ikweetniewa gaan kijken naar die gasten !
Ocharme, stel je voor... niet verder kunnen kijken dan pakweg je eigen land of volk of zelfs werelddeel... 't is toch om van te bleiten

Wel ik hoor daar ook niet bij hoor! het was cynisch bedoeld

:silly:
maar voor de rest, cava ze :silly: :silly:
:silly:[/quote]

Groene T
29 maart 2003, 23:16
'k Heb daarjuist nog met Marx gebeld :fist:

Sorry :twisted:

, en hij verzekerde me ook, dat het omwille van de onnozelheid is dat 'jan met de pet' dat werk blijft doen... trouwens, als ze niet onnozel zouden zijn, dan zouden ze er iets aan (kunnen) doen, en zou er geen revolutie nodig zijn !
Nu staat la revolucion reeds klaar om z'n rambokleren te wassen (zo zei hij) opdat hij in volle debiliteit terug kan roepen 'jan met de petjes' aller landen, verenig U.... wat op zich dan weer een stelling is voor het feit dat ze 'onnozel' zijn !
...etc u know

Janneken is te lam om zich nog te verenigen ( tenzij in een of andere afstompende club).
Voor de rest zorgen we er wel voor dat hij te moe wordt om nog te denken, en als hij iets denkt, dat het aan iets is om te kopen.

Ah Paulus, daar behoor ik nu niet bij zie, 'k zeg het, je moet een soort kompassie ontwikkelen voor die gasten, anders ga je met een soort van frustratie of kwaadheid, of ikweetniewa gaan kijken naar die gasten !
Ocharme, stel je voor... niet verder kunnen kijken dan pakweg je eigen land of volk of zelfs werelddeel... 't is toch om van te bleiten

Wel ik hoor daar ook niet bij hoor! het was cynisch bedoeld (ps : 't kleur stond mij niet aan :lol: )
:silly:
maar voor de rest, cava ze :silly: :silly:
:silly:[/quote][/quote]


Inderdaad... mea culpa, hierbij bied ik dan ook duizendmaal mijn verontschuldigingen aan...

zo zie je maar hoe rap je kunt 'vertrokken' zijn in het waas van de vergetelheid... :lol: :silly: :lol:

Paulus de Boskabouter
29 maart 2003, 23:26
Het is je vollen bak vergeven!

Groene T
29 maart 2003, 23:59
Het is je vollen bak vergeven!

...en van vergetelheid gesproken, we hebben de zever van vlaanderen72
nog niet over de vloer had vandaag...

zou ze ziek zijn ?

zou ze misschien haar quotes voorbereidend aan 't opstellen zijn... ?

Volgende week meer....

forum politics.be

:lol:

Michel`
2 april 2003, 15:07
:lol:

Groene T
2 april 2003, 17:31
:lol:

Hier moet ik je in tegenspreken...

ik beweer dat het niet :lol: is, maar :silly: huhu...