PDA

View Full Version : Meerderheid Vlamingen geeft Filip inhoudelijk gelijk


gm10
1 december 2004, 23:58
Prins Filip gepeild

Een peiling van Het Laatste Nieuw en VTM over de uitspraken van prins Filip bij 500 Belgen toont aan dat Vlamingen er anders over denken dan Franstaligen. Op de vraag ,,heeft de prins inhoudelijk gelijk?'' antwoordde 49 procent van de Vlamingen ,,ja'' en 40 procent ,,nee''. 65 procent van de Franstaligen zegt ,,ja'', slechts 16 procent is niet akkoord.

Volgens 76 procent van de Vlamingen heeft een lid van de koninklijke familie recht op een eigen mening, 17 procent vindt van niet. Slechts 5 procent van de Franstaligen vindt dat de prins geen eigen mening mag hebben.

80 procent van de Franstaligen acht de prins klaar voor de troon, 8 procent zegt daarop ,,neen''. Bij de Vlamingen is maar 58 procent overtuigd dat de prins de troon kan bestijgen, 27 procent zegt dat hij niet klaar is.

------------------------------------------

Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.

Gauss
2 december 2004, 00:02
Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.
Natuurlijk heeft hij inhoudelijk gelijk, het is vrij duidelijk dat VB België wil doen verdwijnen en vanzelfsprekend heeft hij daarvoor schrik, de vraag is enkel mocht hij dat zeggen. Hoewel ik moet zeggen dat ik het inteview nog niet helemaal gelezen heb, misschien moet ik toch een abbonement op de Story nemen.;-)

lustige lezer
2 december 2004, 00:02
Prins Filip gepeild
Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

Voor mij mag 'm zeggen wat 'm wilt, we leven toch in een land met vrije meningsuiting? Maar de vrije meningsuiting moet wel op iedereen worden toegepast. Er zijn hier mensen die zich het recht toeëigenen om te kiezen wie zijn mening mag uiten.

Jan van den Berghe
2 december 2004, 00:02
Het Laatste Nieuw[/i]]Een peiling van Het Laatste Nieuw en VTM over de uitspraken van prins Filip bij 500 Belgen toont aan dat Vlamingen er anders over denken dan Franstaligen. Op de vraag ,,heeft de prins inhoudelijk gelijk?'' antwoordde 49 procent van de Vlamingen ,,ja'' en 40 procent ,,nee''. 65 procent van de Franstaligen zegt ,,ja'', slechts 16 procent is niet akkoord.
49 + 40 = 89%

En wat zei die andere 11% dan?

Maar afgaande op die cijfers komt het me voor dat er eerder sprake van een Vlaanderen waar er twee opinieblokken tot uiting komen.

Distel
2 december 2004, 00:02
Op de site van de VRT bleek dan weer dat 50% vindt dat de prins zelfs geen politieke mening mag uiten, en op de VTM site is dat zelfs een meerderheid. Conclusie: zulke peilingen stellen geen ruk voor.

Jan van den Berghe
2 december 2004, 00:03
Het Laatste Nieuw[/i]]Volgens 76 procent van de Vlamingen heeft een lid van de koninklijke familie recht op een eigen mening, 17 procent vindt van niet. Slechts 5 procent van de Franstaligen vindt dat de prins geen eigen mening mag hebben.
Wat mij betreft mag hij ook een eigen mening hebben. Alleen is de vraag hierbij niet gesteld of hij die ook mag uiten.

Raf
2 december 2004, 00:04
Ach, dit hele akkefietje zal wel weer koelen zonder blazen... Het Vlaams BlokBelang probeert er politieke munt uit te slaan, maar een al te anti-royalistische houding zou hen nog wel eens zuur kunnen opbreken. De meerderheid van de Belgen is immers koningsgezind.

Distel
2 december 2004, 00:05
De meerderheid van de Belgen is immers koningsgezind.

Verdorie, dan houden ze eindelijk eens een referendum en dan mis ik het...

Raf
2 december 2004, 00:06
Verdorie, dan houden ze eindelijk eens een referendum en dan mis ik het...
Ach, trek het je niet aan... Je mist wel meer dingen.

Jan van den Berghe
2 december 2004, 00:06
Ach, dit hele akkefietje zal wel weer koelen zonder blazen... Het Vlaams BlokBelang probeert er politieke munt uit te slaan, maar een al te anti-royalistische houding zou hen nog wel eens zuur kunnen opbreken. De meerderheid van de Belgen is immers koningsgezind.
O ja... Daarom dat er massa's mensen stonden bij de laatste trouwerij van Laken... En zelfs op het huwelijk van de prince Philip moest men op de VRT wel toegeven dat de opkomst VER BENEDEN de verwachtingen was.

gm10
2 december 2004, 00:06
49 + 40 = 89%

En wat zei die andere 11% dan?

Maar afgaande op die cijfers komt het me voor dat er eerder sprake van een Vlaanderen waar er twee opinieblokken tot uiting komen.
Dat is "Geen opnie" he. Ik zal nog sympathiek zijn, jouw kamp krijgt er de helft vann. Jullie komen nu aan 45%.

gm10
2 december 2004, 00:07
Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

Voor mij mag 'm zeggen wat 'm wilt, we leven toch in een land met vrije meningsuiting? Maar de vrije meningsuiting moet wel op iedereen worden toegepast. Er zijn hier mensen die zich het recht toeëigenen om te kiezen wie zijn mening mag uiten.
Half Belgie? Bron?

Raf
2 december 2004, 00:08
O ja... Daarom dat er massa's mensen stonden bij de laatste trouwerij van Laken... En zelfs op het huwelijk van de prince Philip moest men op de VRT wel toegeven dat de opkomst VER BENEDEN de verwachtingen was.Natuurlijk. Je kan zulke dingen tegenwoordig immers veel beter op TV volgen.

lustige lezer
2 december 2004, 00:11
Half Belgie? Bron?
De media tijdens enna de verkiezingen ...

gm10
2 december 2004, 00:11
Op de site van de VRT bleek dan weer dat 50% vindt dat de prins zelfs geen politieke mening mag uiten, en op de VTM site is dat zelfs een meerderheid. Conclusie: zulke peilingen stellen geen ruk voor.
Nice try. De topic gaat echter duidelijk over de vraag of Fluppe inhoudelijk gelijk heeft.

Raf
2 december 2004, 00:12
De media tijdens enna de verkiezingen ...
Welke media? De blokbode?

gm10
2 december 2004, 00:12
De media tijdens enna de verkiezingen ...
Niks van gemerkt. Raar.

Jan van den Berghe
2 december 2004, 00:12
Natuurlijk. Je kan zulke dingen tegenwoordig immers veel beter op TV volgen.
Zelfs de kijkdichtheid was ver beneden de verwachtingen van de VRT. De belangstelling was maar bijzonder matig...

Merkwaardig is wel dat toen de Nederlandse kroonprins trouwde de Nederlanders wel massaal op straat stonden. Of hebben die geen tv misschien??? :-D

Distel
2 december 2004, 00:12
Ach, trek het je niet aan... Je mist wel meer dingen.

Ja, onder andere een bron die je uitspraak staaft.

Distel
2 december 2004, 00:13
Dat is "Geen opnie" he. Ik zal nog sympathiek zijn, jouw kamp krijgt er de helft vann. Jullie komen nu aan 45%.

Met als resultaat dat die peiling nog altijd geen ruk voorstelt.

Raf
2 december 2004, 00:13
Zelfs de kijkdichtheid was ver beneden de verwachtingen van de VRT. De belangstelling was maar bijzonder matig...Bron?

Merkwaardig is wel dat toen de Nederlandse kroonprins trouwde de Nederlanders wel massaal op straat stonden. Of hebben die geen tv misschien??? :-DDat was gefilmd met een groothoeklens. Er leek veel volk te staan, maar er stond eigenlijk maar twee man en een paardenkop...

lustige lezer
2 december 2004, 00:14
Niks van gemerkt. Raar.
Tja ...

Distel
2 december 2004, 00:14
Nice try. De topic gaat echter duidelijk over de vraag of Fluppe inhoudelijk gelijk heeft.

En in andere peilingen blijkt dat de helft of meer zelfs niet wilt dat hij een opinie heeft over zo'n dingen, laat staan dan wat de inhoud zou zijn. Inderdaad nice try.

Raf
2 december 2004, 00:14
Ja, onder andere een bron die je uitspraak staaft.
Zoals ik al zei: je mist wel meer dingen. 8)

joeri-dc
2 december 2004, 00:14
het is en blijft een peiling he,
weinig belgen zeggen voor de camera of aan de pers wat ze echt denken...
zoals er zovelen zijn die openlijk niet durven toegeven dat ze voor het vb stemmen.
ik daarentegen geef dat wel toe, ik ben niet beschaamd om voor mijn persoonlijke mening uit te komen...
ik heb het schijt aan wat anderen over mij denken.

Distel
2 december 2004, 00:16
Zoals ik al zei: je mist wel meer dingen. 8)

Geen bron dus, en niet meer dan een holle slogan. Blijkbaar zijn er wel meer mensen die dingen missen.

Jan van den Berghe
2 december 2004, 00:16
Dat was gefilmd met een groothoeklens. Er leek veel volk te staan, maar er stond eigenlijk maar twee man en een paardenkop...
Hahaha. De belgicisten kunnen het maar niet verkroppen dat de Belgische monarchie gewoon niet populair is, zeker niet in vergelijking met de populariteit die het Huis van Oranje in Nederland geniet.

De Nederlandse media had het over een "overweldigende belanstelling". Niet onmiddellijk iets wat hier over Flupkes huwelijk kan geschreven worden.

Raf
2 december 2004, 00:18
Geen bron dus, en niet meer dan een holle slogan. Blijkbaar zijn er wel meer mensen die dingen missen.Vraag het eens aan je vriendinnetje, misschien heeft zij wel wat opgemerkt. ;-)

lustige lezer
2 december 2004, 00:25
Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

Voor mij mag 'm zeggen wat 'm wilt, we leven toch in een land met vrije meningsuiting? Maar de vrije meningsuiting moet wel op iedereen worden toegepast. Er zijn hier mensen die zich het recht toeëigenen om te kiezen wie zijn mening mag uiten.
Natuurlijk mag hem geen politieke functie uitoefenen omdat hij niet verkoezen is. Anders moet hij zich neutraal houden en zijn mening voor zich houden. Dus van het moment dat de koning niet meer een handtekening moet zetten om een wet te bekrachten dan mogen ze zeggen wat ze willen. Nu echter moeten ze hun mening wel voor zich houden omdat ze toch enige invloed hebben waarvor we niet gekozen hebben.

Distel
2 december 2004, 00:27
Vraag het eens aan je vriendinnetje, misschien heeft zij wel wat opgemerkt. ;-)

Zolang jij maar rond de pot kan blijven draaien he.

gm10
2 december 2004, 00:31
Met als resultaat dat die peiling nog altijd geen ruk voorstelt.
Tuurlijk niet. Kan je nu niks beter verzinnen?

gm10
2 december 2004, 00:33
Hahaha. De belgicisten kunnen het maar niet verkroppen dat de Belgische monarchie gewoon niet populair is, zeker niet in vergelijking met de populariteit die het Huis van Oranje in Nederland geniet.

De Nederlandse media had het over een "overweldigende belanstelling". Niet onmiddellijk iets wat hier over Flupkes huwelijk kan geschreven worden.
Hahaha. De argumenten zijn dun gezaaid in deze discussie. Nu gaat het al over de belangstelling voor een prinsenhuwelijk. Misschien had Fluppe beter een fascisten-dochter gehuwd?

Distel
2 december 2004, 00:37
Tuurlijk niet. Kan je nu niks beter verzinnen?

Beter dan uw peiling die door andere peilingen wordt tegengesproken? Nee, dat zal wel moeilijk beter kunnen. :lol:

Distel
2 december 2004, 00:38
Hahaha. De argumenten zijn dun gezaaid in deze discussie.

Een voortzetting van de eerste post in deze topic dus.

gm10
2 december 2004, 00:54
Beter dan uw peiling die door andere peilingen wordt tegengesproken? Nee, dat zal wel moeilijk beter kunnen. :lol:
Kan ik even wat meer details hebben over die peilingen? Een URL misschien?

gm10
2 december 2004, 00:54
Een voortzetting van de eerste post in deze topic dus.
Dat was geen argument.

lustige lezer
2 december 2004, 01:04
Bij nader inzien mag eigenlijk toch zeggen wat 'm wilt, hij is gewoon onverstandig geweest door dit te zeggen.
Zoals dat advocaatje van het Vlaams Belang... eigenlijk heeft hij het zelfde gezegd over de rechters als Filip over het VB. Alleen kreeg het VB toen veel meer kritiek.

Alleen zijn die Walen toch onwetend, het Vlaams Belang is als partij nog nooit veroordeeld geweest voor rascisme en toch noemen ze het een rascistische partij???

Di Rupo wilt echt wel eerste minister worden gezien zijn voorzichtige reactie :)

gm10
2 december 2004, 01:07
Zelfs de kijkdichtheid was ver beneden de verwachtingen van de VRT. De belangstelling was maar bijzonder matig...

Merkwaardig is wel dat toen de Nederlandse kroonprins trouwde de Nederlanders wel massaal op straat stonden. Of hebben die geen tv misschien??? :-D
Of misschien heeft de belangstelling voor dat huwelijk niks te maken met de voorkeur om belgie te behouden?

Distel
2 december 2004, 08:45
Kan ik even wat meer details hebben over die peilingen? Een URL misschien?
www.vrtnieuws.be (http://www.vrtnieuws.be)
www.vtm.be (http://www.vtm.be)

Distel
2 december 2004, 08:46
Dat was geen argument.
Inderdaad.

gm10
2 december 2004, 10:37
www.vrtnieuws.be (http://www.vrtnieuws.be/)
www.vtm.be (http://www.vtm.be)
iets precieser misschien? jouw geloofwaardigheid is al niet te fameus, het gaat niet helpen als blijkt dat je iets uit je duim gezogen hebt

Distel
2 december 2004, 10:45
iets precieser misschien? jouw geloofwaardigheid is al niet te fameus, het gaat niet helpen als blijkt dat je iets uit je duim gezogen hebt
De VTM poll stond op de voorpagina (je moet wel eerst door een splash-screen en een reclamevenster dacht ik). De VRT poll stond ook op de voorpagina, en is gisteren in het journaal vermeld.

Maar dat jij mij niet geloofwaardig vindt, zal mij eigenlijk worst wezen. :lol:

Raf
2 december 2004, 10:46
Zolang jij maar rond de pot kan blijven draaien he.

We verkiezen de term "lesbienne" tegenwoordig... Pot klinkt nogal denigrerend. ;-)

Kim
2 december 2004, 10:47
Ik heb gisteren ook gezocht naar die poll, maar blijkbaar ineens verdwenen. Had dat iets te maken met de geruchten dat de poll gemanipuleerd zou worden?

Distel
2 december 2004, 11:14
We verkiezen de term "lesbienne" tegenwoordig... Pot klinkt nogal denigrerend. ;-)
Weet je nu al waar je die "de meerderheid van de Belgen" uit je eerste berichtje in deze topic vandaan haalt?

gm10
2 december 2004, 11:25
De VTM poll stond op de voorpagina (je moet wel eerst door een splash-screen en een reclamevenster dacht ik). De VRT poll stond ook op de voorpagina, en is gisteren in het journaal vermeld.

Maar dat jij mij niet geloofwaardig vindt, zal mij eigenlijk worst wezen. :lol:
Hang on. Gaat het hier om internet-enquete's??? Dan kan je me even goed een politics.be peiling quoten. Jij kunt de mensen nogal tijd doen verliezen, zulle.

Distel
2 december 2004, 11:29
Hang on. Gaat het hier om internet-enquete's??? Dan kan je me even goed een politics.be peiling quoten. Jij kunt de mensen nogal tijd doen verliezen, zulle.
Zo'n peiling stelt inderdaad niks voor. My point exactly. Jij kunt de mensen nogal tijd doen verliezen, zulle.

Raf
2 december 2004, 11:33
Weet je nu al waar je die "de meerderheid van de Belgen" uit je eerste berichtje in deze topic vandaan haalt?
Dat wist ik op dat moment zelfs al. Jij niet hé? 8)

Distel
2 december 2004, 11:53
Dat wist ik op dat moment zelfs al. Jij niet hé? 8)
Toch wel. Maar ik wilde je nog het voordeel van de twijfel gunnen en kijken of je het toch niet uit je duim gezogen had.

Raf
2 december 2004, 11:55
Toch wel. Maar ik wilde je nog het voordeel van de twijfel gunnen en kijken of je het toch niet uit je duim gezogen had.
Nee, want je weet het nog steeds niet... En het lezen lukt blijkbaar ook niet al te best meer...

Distel
2 december 2004, 11:59
Nee, want je weet het nog steeds niet... En het lezen lukt blijkbaar ook niet al te best meer...
Dan kan jij me ongetwijfeld zeggen waar ik dat had moeten lezen.

Raf
2 december 2004, 12:00
Dan kan jij me ongetwijfeld zeggen waar ik dat had moeten lezen.

Hier: http://forum.politics.be/showpost.php?p=805491&postcount=48

Distel
2 december 2004, 12:02
Hier: http://forum.politics.be/showpost.php?p=805491&postcount=48
Uit je duim dus. :rofl:

obiwan
2 december 2004, 12:02
Als inderdaad 40% van de Vlamingen de prins inhoudelijk niet gelijk geven en dus het Vlaams nationalisme steunen, is dit een zeer goede uitslag. Er zijn slechts 2 partijen die gaan voor Vlaamse onafhankelijkheid: NVA en Vlaams Belang. Aangezien NVA niet veel uitsteekt in de Vlaamse regering, gaat het overgrote deel van die 40% naar het Vlaams Belang en dit zou wel een schitterende uitslag zijn in de verkiezingen. Weliswaar nog geen meerderheid, maar wat niet is kan nog komen. En zeker als onze chocoprince nog een paar van die uitspraken gaat doen :-)

instromaniac
2 december 2004, 12:11
Er zijn slechts 2 partijen die gaan voor Vlaamse onafhankelijkheid: NVA en Vlaams Belang.
Binnen de andere partijen heb je ook verschillende republikeinen en flaminganten, niet alleen VB of N-VA. Trouwens voor veel van die mensen die de prins ongelijk geven betekent het niet dat daarom Vlaanderen moet onafhankelijk worden of dat dit een prioriteit is in hun politieke keuze.

Jampie
2 december 2004, 12:17
Wie gaat hier vertellen dat de prins inhoudelijk geen gelijk had ? De prins heeft gesteld dat het VB België wil afschaffen. Wie durft hier beweren dat dat niet zo is ?

instromaniac
2 december 2004, 12:19
De prins zei ook dat als ze dat gaan doen ze met hem te maken zullen krijgen! Dat is het probleem.

Raf
2 december 2004, 12:23
Even recapituleren, want je snapt het blijkbaar nog steeds niet...
Je vroeg me of ik al wist waar ik mijn gegevens vandaan had gehaald, waarop ik antwoordde dat ik dat al wist op het moment dat ik het postte.

Weet je nu al waar je die "de meerderheid van de Belgen" uit je eerste berichtje in deze topic vandaan haalt?Dat wist ik op dat moment zelfs al. Jij niet hé? 8)

Jij hebt dat klaarblijkelijk niet gesnapt, want je volgende bericht was:


Dat wist ik op dat moment zelfs al. Jij niet hé?
Toch wel. Maar ik wilde je nog het voordeel van de twijfel gunnen en kijken of je het toch niet uit je duim gezogen had.

Jij wist dus NIET waar ik mijn gegevens haalde op het moment dat ik mijn bericht postte, want dan zou je er niet naar gevraagd hebben. Aangezien je dat wel deed, klopt je bovenstaande reactie dus niet. Da's toch evident?

Jampie
2 december 2004, 12:24
Het gaat erover of hij inhoudelijk gelijk heeft. Ja, hij heeft gelijk, het VB wil België afschaffen. Geen enkele VB-er zal dat ontkennen. En of 'ze' dan met hem te maken zullen krijgen, zullen we nog moeten zien. Ik ben benieuwd.

Raf
2 december 2004, 12:24
De prins zei ook dat als ze dat gaan doen ze met hem te maken zullen krijgen! Dat is het probleem.
Dat is helemaal geen probleem, want dat is de taak die de grondwet hem toevertrouwt: zorgen dat het grondgebied van zijn koninkrijk behouden blijft.

Distel
2 december 2004, 12:31
Even recapituleren, want je snapt het blijkbaar nog steeds niet...
Je vroeg me of ik al wist waar ik mijn gegevens vandaan had gehaald, waarop ik antwoordde dat ik dat al wist op het moment dat ik het postte.



Jij hebt dat klaarblijkelijk niet gesnapt, want je volgende bericht was:



Jij wist dus NIET waar ik mijn gegevens haalde op het moment dat ik mijn bericht postte, want dan zou je er niet naar gevraagd hebben. Aangezien je dat wel deed, klopt je bovenstaande reactie dus niet. Da's toch evident?
:roll:
Maar goed, we zullen het spelletje even meespelen. Je weet dus waar je dat vandaan haalt. Plaats je die bron dan ook even in deze topic?

Raf
2 december 2004, 12:32
:roll:
Maar goed, we zullen het spelletje even meespelen. Je weet dus waar je dat vandaan haalt. Plaats je die bron dan ook even in deze topic?

Nee. 8)

obiwan
2 december 2004, 12:38
Het gaat erover of hij inhoudelijk gelijk heeft. Ja, hij heeft gelijk, het VB wil België afschaffen. Geen enkele VB-er zal dat ontkennen. En of 'ze' dan met hem te maken zullen krijgen, zullen we nog moeten zien. Ik ben benieuwd.
Wat bedoelen ze dan eigenlijk in die peiling met de prins inhoudelijk gelijk te geven ?? Tja als de prins zegt dat het VB België wil afschaffen, dan moet in feite 100 % van de bevolking de prins gelijkgeven. Want het VB wil gewoon een onafhankelijk Vlaanderen, punt uit ! Volgens mij gaat het om de stellingname van de prins tegen het Vlaams nationalisme en hoeveel % van de Vlamingen zijn mening delen of niet delen ! Want wie meer en meer autonomie wil krijgen voor Vlaanderen zal met Filip de Taaie te maken krijgen !

Distel
2 december 2004, 12:38
Nee. 8)
De eindconclusie blijft dus overeind: uit je duim.

Raf
2 december 2004, 12:48
De eindconclusie blijft dus overeind: uit je duim.
Nope. 8)

Distel
2 december 2004, 12:55
Nope. 8)
De horoscoop dan. Of nee wacht, jij werkt eigenlijk voor de staatsveiligheid en jouw bron is "need to know only".

Philips Inc.
2 december 2004, 12:56
Nope. 8)
Ach, hier sé, Raf: nog steeds gefrustreerde Vlaming?

Pieter de Coninck
2 december 2004, 12:59
Hoewel ik moet zeggen dat ik het inteview nog niet helemaal gelezen heb, misschien moet ik toch een abbonement op de Story nemen.;-)
Ik lees liever 't Pallieterke.

Jampie
2 december 2004, 13:03
Wat bedoelen ze dan eigenlijk in die peiling met de prins inhoudelijk gelijk te geven ?? Tja als de prins zegt dat het VB België wil afschaffen, dan moet in feite 100 % van de bevolking de prins gelijkgeven. Want het VB wil gewoon een onafhankelijk Vlaanderen, punt uit ! Volgens mij gaat het om de stellingname van de prins tegen het Vlaams nationalisme en hoeveel % van de Vlamingen zijn mening delen of niet delen ! Want wie meer en meer autonomie wil krijgen voor Vlaanderen zal met Filip de Taaie te maken krijgen !
Dat is ook zo. De prins heeft zich uitgesproken tegen het VB dat België wil afschaffen. Voila, topic gesloten. En heeft hij zich uitgesproken tegen het Vlaam nationalisme? Dat heb ik niet gehoord. Als Vlaams nationalist voel ik mij niet aangesproken. Trouwens, voor mij mag hij zeggen wat hij wil. 't Is een triestige plant, ongevaarlijk volgens mij.

lyot
2 december 2004, 13:59
De VTM poll stond op de voorpagina (je moet wel eerst door een splash-screen en een reclamevenster dacht ik). De VRT poll stond ook op de voorpagina, en is gisteren in het journaal vermeld.

Maar dat jij mij niet geloofwaardig vindt, zal mij eigenlijk worst wezen. :lol:
Ik heb enkel de enquete op VRTnieuws bekeken en daaruit blijkt dat dit een peiling is waarbij ieder zijn mening mag geven.. Absoluut géén sample van de Vlaamse bevolking en bijgevolg totaal niet geloofwaardig

Welke methodes zijn toegepast bij de enquete in het Laatste Nieuws is niet geweten, maar er is gisteren in het Laatste Nieuws of op de website bij mijn weten geen peiling georganiseerd waarbij iedereen mocht meedoen als hij daar zin in had. M.a.w het zal wel een iets meer wetenschappelijke aanpak geweest zijn.

Yann
2 december 2004, 14:25
De horoscoop dan. Of nee wacht, jij werkt eigenlijk voor de staatsveiligheid en jouw bron is "need to know only".
In de horoscoop van de Leeuw stond vandaag te lezen: grote tegenslagen maken u het leven zuur. Probeer je niet zo aan 1 dogma vast te pinnen. Je moet er later toch afstand van nemen.

Kaal
2 december 2004, 14:34
Nice try. De topic gaat echter duidelijk over de vraag of Fluppe inhoudelijk gelijk heeft.
Ik denk dat zelfs FDW het met de prins eens is dat het Vlaams Belang het einde van België wilt. Daar ligt het probleem heel duidelijk niet.

Distel
2 december 2004, 14:37
Ik heb enkel de enquete op VRTnieuws bekeken en daaruit blijkt dat dit een peiling is waarbij ieder zijn mening mag geven.. Absoluut géén sample van de Vlaamse bevolking en bijgevolg totaal niet geloofwaardig
Nee, een peiling waar alleen zij met de "juiste" opinie hun mening mogen geven was wellicht veel "representatiever" geweest.

Welke methodes zijn toegepast bij de enquete in het Laatste Nieuws is niet geweten, maar er is gisteren in het Laatste Nieuws of op de website bij mijn weten geen peiling georganiseerd waarbij iedereen mocht meedoen als hij daar zin in had. M.a.w het zal wel een iets meer wetenschappelijke aanpak geweest zijn.
Er is bij mijn weten geen nationaal referendum over georganiseerd. Dat zou de enige representatieve peiling zijn.

Distel
2 december 2004, 14:39
In de horoscoop van de Leeuw stond vandaag te lezen: grote tegenslagen maken u het leven zuur. Probeer je niet zo aan 1 dogma vast te pinnen. Je moet er later toch afstand van nemen.
Ik wist niet dat jij een leeuw was.

lyot
2 december 2004, 14:48
Er is bij mijn weten geen nationaal referendum over georganiseerd. Dat zou de enige representatieve peiling zijn.
elke peiling die zich aan de principes der statistiek en wetenschappelijk onderzoek houdt is een weergave van de werkelijheid op dat ogenblik. Niet meer of minder dan een referendum

labyrinth
2 december 2004, 14:51
Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

Voor mij mag 'm zeggen wat 'm wilt, we leven toch in een land met vrije meningsuiting? Maar de vrije meningsuiting moet wel op iedereen worden toegepast. Er zijn hier mensen die zich het recht toeëigenen om te kiezen wie zijn mening mag uiten.
Panikeren was er vooral bij de kiezers van het Vlaams Blok.......
Dat bewezen ze door te stemmen op een partij waarvan ze meestal het programma niet eens gelezen hadden. Dat is niet echt verstandig zomaar je stem weggeven.....
Verkiezingen dat is serieus hoor ......:|

alexi
2 december 2004, 14:56
och, wat een heibel omdat de Filip is zijn bek heeft opengetrokken. Dien onnozelaar heeft toch geen enkele macht in dit land? Laat em maar wat zeiken, hij heeft toch niets anders te doen. Natuurlijk is hij tegen het VB, want als die aan de macht komen, mag hij gaan doppen met zijn geliefde Walen, en zijn kinders ook.

labyrinth
2 december 2004, 15:00
och, wat een heibel omdat de Filip is zijn bek heeft opengetrokken. Dien onnozelaar heeft toch geen enkele macht in dit land? Laat em maar wat zeiken, hij heeft toch niets anders te doen. Natuurlijk is hij tegen het VB, want als die aan de macht komen, mag hij gaan doppen met zijn geliefde Walen, en zijn kinders ook.
Dat noem ik nu eens empathie, je in de plaats stellen van iemand anders.

Raf
2 december 2004, 15:03
Ach, hier sé, Raf: nog steeds gefrustreerde Vlaming?
Ik ben geen Vlaming, beste, ik ben Belg en een trotse Belg zelfs sinds de recente uitspraken van onze geliefde kroonprins. Me dunkt dat JIJ eerder de gefrustreerde Vlaming bent... :-D

Knuppel
2 december 2004, 15:03
Panikeren was er vooral bij de kiezers van het Vlaams Blok.......
Dat bewezen ze door te stemmen op een partij waarvan ze meestal het programma niet eens gelezen hadden. Dat is niet echt verstandig zomaar je stem weggeven.....
Verkiezingen dat is serieus hoor ......:|

:rofl:
Wees maar zeker dat ze elders panikeerden dan bij het Vlaams Blok!

Dus jij denkt dat kiezers die voor een andere partij stemden dan voor het VB, allemaal de partijprogrammas kenden van de partij waarvoor ze hun stem uitbrachten?:rofl:

'Zomaar' je stem weggeven aan de PS of de BUB zou dus verstandiger zijn? :rofl::rofl::rofl:

Raf
2 december 2004, 15:04
Ik wist niet dat jij een leeuw was.
Kunnen alleen leeuwen de horoscoop van de leeuw lezen? 8O

jOOSt
2 december 2004, 15:05
Ik ben geen Vlaming, beste, ik ben Belg en een trotse Belg zelfs sinds de recente uitspraken van onze geliefde kroonprins. Me dunkt dat JIJ eerder de gefrustreerde Vlaming bent... :-DEn u bent monarchist...dat had ik niet verwacht.

Knuppel
2 december 2004, 15:07
'Onze' geliefde kroonprins....

'Zelfs' na zijn recente uitspraken....

Zeg eens, tot welk gewest en welke gemeenschap behoor jij?
Tot het Belgische gewest en de Belgische gemeenschap, waar het Belgisch de taal is die je spreekt?

Yann
2 december 2004, 15:10
Ik wist niet dat jij een leeuw was.Ik ben een tweeling. Als ik een leeuw zou zijn, zou ik mijn geboorteakte vervalsen.

Distel
2 december 2004, 15:26
Kunnen alleen leeuwen de horoscoop van de leeuw lezen? 8O
Niet bij mijn weten. Daarom ook dat ik dat niet zei.

Distel
2 december 2004, 15:27
Ik ben een tweeling. Als ik een leeuw zou zijn, zou ik mijn geboorteakte vervalsen.Sterven voor uw prins gaat rapper.

Het Skill Effect
2 december 2004, 15:37
Waarom was half Belgie dan aan't panikeren vorige verkiezingen??

U bedoeld 75% van de Vlamingen en nog veel meer Walen.

Geertje
2 december 2004, 15:42
Toch vreemd, in het echte leven ben ik nog niemand tegengekomen die vind dat prins Filip gelijk had met zijn uitspraken. Je vraagt je af hoe ze zo'n enquete organizeren. Ze zullen overdag alle oudjes bellen misschien om toch wat voorstanders te hebben want een normale mens die voor het koningshuis is, die ben ik nog niet tegengekomen. Maar als je de oudjes vraagt of Eddy Wally koning moet worden zal je ook wel een meerderheid vinden.

Raf
2 december 2004, 15:49
Niet bij mijn weten. Daarom ook dat ik dat niet zei.

Wat was dan de bedoeling van deze opmerking?

Ik wist niet dat jij een leeuw was

Distel
2 december 2004, 15:52
Wat was dan de bedoeling van deze opmerking?
Dat horoscoopberichtje (niet dat ik in die dingen geloof) leek mij nogal goed bij Yann te passen.

Raf
2 december 2004, 16:06
Dat horoscoopberichtje (niet dat ik in die dingen geloof) leek mij nogal goed bij Yann te passen.
Nee hoor, naar aanleiding van dat horoscoopberichtje merkte jij op "ik wist niet dat jij een leeuw was", waarmee je impliceerde dat Yann een leeuw was omdat hij dat horoscoopberichtje gelezen en geciteerd had. Jouw opmerking dat Yann een leeuw zou zijn, was dus een rechtstreeks gevolg van het feit dat hij dat horoscoopberichtje gelezen had en vandaar mijn vraag aan jou of alleen leeuwen de horoscoop van leeuwen kunnen lezen. Het antwoord is natuurlijk ontkennend, want ik ben kreeft en ik kan evengoed de horoscoop van de leeuw lezen. Kortom: je opmerking aan Yann "ik wist niet dat jij een leeuw was", was een ridicule opmerking. Snappie?

Yann
2 december 2004, 16:11
Nee hoor, naar aanleiding van dat horoscoopberichtje merkte jij op "ik wist niet dat jij een leeuw was", waarmee je impliceerde dat Yann een leeuw was omdat hij dat horoscoopberichtje gelezen en geciteerd had. Jouw opmerking dat Yann een leeuw zou zijn, was dus een rechtstreeks gevolg van het feit dat hij dat horoscoopberichtje gelezen had en vandaar mijn vraag aan jou of alleen leeuwen de horoscoop van leeuwen kunnen lezen. Het antwoord is natuurlijk ontkennend, want ik ben kreeft en ik kan evengoed de horoscoop van de leeuw lezen. Kortom: je opmerking aan Yann "ik wist niet dat jij een leeuw was", was een ridicule opmerking. Snappie?
Inderdaad, zo is het!

R. Heydrich
2 december 2004, 16:13
Prins Filip gepeild

Een peiling van Het Laatste Nieuw en VTM over de uitspraken van prins Filip bij 500 Belgen toont aan dat Vlamingen er anders over denken dan Franstaligen. Op de vraag ,,heeft de prins inhoudelijk gelijk?'' antwoordde 49 procent van de Vlamingen ,,ja'' en 40 procent ,,nee''. 65 procent van de Franstaligen zegt ,,ja'', slechts 16 procent is niet akkoord.

Volgens 76 procent van de Vlamingen heeft een lid van de koninklijke familie recht op een eigen mening, 17 procent vindt van niet. Slechts 5 procent van de Franstaligen vindt dat de prins geen eigen mening mag hebben.

80 procent van de Franstaligen acht de prins klaar voor de troon, 8 procent zegt daarop ,,neen''. Bij de Vlamingen is maar 58 procent overtuigd dat de prins de troon kan bestijgen, 27 procent zegt dat hij niet klaar is.

------------------------------------------

Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.

Peilingen zeggen niets!!

Distel
2 december 2004, 16:48
Nee hoor, naar aanleiding van dat horoscoopberichtje merkte jij op "ik wist niet dat jij een leeuw was", waarmee je impliceerde dat Yann een leeuw was omdat hij dat horoscoopberichtje gelezen en geciteerd had. Jouw opmerking dat Yann een leeuw zou zijn, was dus een rechtstreeks gevolg van het feit dat hij dat horoscoopberichtje gelezen had en vandaar mijn vraag aan jou of alleen leeuwen de horoscoop van leeuwen kunnen lezen. Het antwoord is natuurlijk ontkennend, want ik ben kreeft en ik kan evengoed de horoscoop van de leeuw lezen. Kortom: je opmerking aan Yann "ik wist niet dat jij een leeuw was", was een ridicule opmerking. Snappie?

Dat zal het zijn, Raf. En dat jij een halve epistel nodig hebt en ik slechts 1 regeltje om uit te leggen waarom ik die opmerking maakte (en wat weet ik nu over mijn eigen opmerkingen) spreekt alleen maar in je voordeel. Goh, was ik ook maar zo onfeilbaar als jij.

Calle
2 december 2004, 17:40
Dat is helemaal geen probleem, want dat is de taak die de grondwet hem toevertrouwt: zorgen dat het grondgebied van zijn koninkrijk behouden blijft.
Verdekke, ik zou bijna beginnen hopen dat den duits nog eens probeert :)

Heel de koninklijke familie naar het front !

Jan van den Berghe
2 december 2004, 17:56
Ik ben geen Vlaming, beste, ik ben Belg en een trotse Belg zelfs sinds de recente uitspraken van onze geliefde kroonprins.
En wat is er dan zo in het oog springend aan België dat u daar trots op bent?

En wat heeft de kroonprins dan wel in zijn leven verwezenlijkt dat we hem op handen kunnen dragen?

Yann
2 december 2004, 17:58
Peilingen zeggen niets!!
Jij evenmin.

Raf
2 december 2004, 17:58
Dat zal het zijn, Raf. En dat jij een halve epistel nodig hebt en ik slechts 1 regeltje om uit te leggen waarom ik die opmerking maakte (en wat weet ik nu over mijn eigen opmerkingen) spreekt alleen maar in je voordeel. Neenee, beste, je probeert in één regeltje je woorden terug in te slikken en ik heb eventjes omstandig aangetoond waarom je het ook hier bij het verkeerde eind had.

Goh, was ik ook maar zo onfeilbaar als jij.Inderdaad. Het zou het forum in het algemeen en jou in het bijzonder ten goed komen. Spijtig genoeg staat je torenhoge ego dat in de weg.

Raf
2 december 2004, 17:59
En wat is er dan zo in het oog springend aan België dat u daar trots op bent?

En wat heeft de kroonprins dan wel in zijn leven verwezenlijkt dat we hem op handen kunnen dragen?
Ga jij eerst maar eens de grondwet lezen...

Distel
2 december 2004, 18:07
Neenee, beste, je probeert in één regeltje je woorden terug in te slikken en ik heb eventjes omstandig aangetoond waarom je het ook hier bij het verkeerde eind had.

Ja, gelukkig ben jij er nog om mij te vertellen wat ikzelf bedoel met mijn uitspraken. :lol:

Inderdaad. Het zou het forum in het algemeen en jou in het bijzonder ten goed komen. Spijtig genoeg staat je torenhoge ego dat in de weg.

:rofl: :rofl: :rofl:
Nu wordt het wel helemaal potsierlijk:

Ik: "Goh, was ik ook maar zo onfeilbaar als jij."
Jij: "Inderdaad. Het zou het forum in het algemeen en jou in het bijzonder ten goed komen."

En dan zou ik een torenhoog ego hebben?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Raf
2 december 2004, 18:10
Ja, gelukkig ben jij er nog om mij te vertellen wat ikzelf bedoel met mijn uitspraken. :lol: Tja, je hebt blijkbaar zo iemand nodig die je er op wijst wanneer je je eigen woorden begint te verdraaien om jezelf een (zoveelste) nederlaag te besparen...


:rofl: :rofl: :rofl:
Nu wordt het wel helemaal potsierlijk:

Ik: "Goh, was ik ook maar zo onfeilbaar als jij."
Jij: "Inderdaad. Het zou het forum in het algemeen en jou in het bijzonder ten goed komen."

En dan zou ik een torenhoog ego hebben?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Ja, dat heb je goed begrepen. Zie je wel: je kan het best als je maar probeert!

Distel
2 december 2004, 18:17
Rafke, ik ben niet diegene die rond de pot blijft draaien over die "meerderheid der belgen" waarvoor we nog altijd geen bron hebben. Ik ben niet diegene die een theorietje verzint over mijn reactie op die horoscoop, om toch maar gelijk te kunnen krijgen. Ik ben niet diegene die zichzelf als onfeilbaar afdoet en dan anderen een torenhoog ego verwijt.

Ik ben dus niet diegene die zich een zoveelste nederlaag probeert te besparen...

C uit W
2 december 2004, 18:27
Nee hoor, naar aanleiding van dat horoscoopberichtje merkte jij op "ik wist niet dat jij een leeuw was", waarmee je impliceerde dat Yann een leeuw was omdat hij dat horoscoopberichtje gelezen en geciteerd had. Jouw opmerking dat Yann een leeuw zou zijn, was dus een rechtstreeks gevolg van het feit dat hij dat horoscoopberichtje gelezen had en vandaar mijn vraag aan jou of alleen leeuwen de horoscoop van leeuwen kunnen lezen. Het antwoord is natuurlijk ontkennend, want ik ben kreeft en ik kan evengoed de horoscoop van de leeuw lezen. Kortom: je opmerking aan Yann "ik wist niet dat jij een leeuw was", was een ridicule opmerking. Snappie?Distels opmerking impliceerde enkel dat hij yann dogmatisch vindt.
Al de rest zijn overhaaste conclusies van jou.
Conclusie: Je half boek is ridicuul.

Philips Inc.
2 december 2004, 18:35
Prins Filip gepeild

Een peiling van Het Laatste Nieuw en VTM over de uitspraken van prins Filip bij 500 Belgen toont aan dat Vlamingen er anders over denken dan Franstaligen. Op de vraag ,,heeft de prins inhoudelijk gelijk?'' antwoordde 49 procent van de Vlamingen ,,ja'' en 40 procent ,,nee''. 65 procent van de Franstaligen zegt ,,ja'', slechts 16 procent is niet akkoord.

Volgens 76 procent van de Vlamingen heeft een lid van de koninklijke familie recht op een eigen mening, 17 procent vindt van niet. Slechts 5 procent van de Franstaligen vindt dat de prins geen eigen mening mag hebben.

80 procent van de Franstaligen acht de prins klaar voor de troon, 8 procent zegt daarop ,,neen''. Bij de Vlamingen is maar 58 procent overtuigd dat de prins de troon kan bestijgen, 27 procent zegt dat hij niet klaar is.

------------------------------------------

Een nieuwe kaakslag voor de flaminganten-dromers. Zelfs wanneer het om een erg dubieus geval gaat, kiezen meer Vlamingen voor Belgie dan tegen.
500 belgen ... hahahahah ... wat een peiling ....

gm10
2 december 2004, 19:29
Zo'n peiling stelt inderdaad niks voor. My point exactly. Jij kunt de mensen nogal tijd doen verliezen, zulle.
Die peiling toont aan dat de meerderheid van de Vlamingen Filip inhoudelijk gelijk geven. Pech.

gm10
2 december 2004, 19:30
500 belgen ... hahahahah ... wat een peiling ....
Oooooh maar het verschil tussen JA en NEE is statistisch significant hoor, my statistically challenged friend. Maak je daar maar geen zorgen over.

Hans1
2 december 2004, 19:44
Dat is "Geen opnie" he. Ik zal nog sympathiek zijn, jouw kamp krijgt er de helft vann. Jullie komen nu aan 45%.
Het is bijlange niet zeker dat dat ook allemaal separatisten zijn. Ik ken goede Belgen die zeggen dat de Prins dit niet had mogen zeggen om onpartijdig te blijven. Maar daar ben ik het niet mee eens.

Raf
2 december 2004, 21:17
Distels opmerking impliceerde enkel dat hij yann dogmatisch vindt.
Al de rest zijn overhaaste conclusies van jou.
Conclusie: Je half boek is ridicuul.
8O Oh nee! Trek jij partij voor Distel? I'm shocked! Shocked I tell you!

:roll:

lustige lezer
2 december 2004, 21:29
elke peiling die zich aan de principes der statistiek en wetenschappelijk onderzoek houdt is een weergave van de werkelijheid op dat ogenblik. Niet meer of minder dan een referendum
Fout, de statistiek kan wel zeggen hoeveel de enquete juist is. Een referendum is de beste enquete die je kunt houden, een grotere steekproef is niet mogelijk. Al het andere zijn benaderingen.

lustige lezer
2 december 2004, 21:35
Panikeren was er vooral bij de kiezers van het Vlaams Blok.......
Dat bewezen ze door te stemmen op een partij waarvan ze meestal het programma niet eens gelezen hadden. Dat is niet echt verstandig zomaar je stem weggeven.....
Verkiezingen dat is serieus hoor ......:|
O als je denkt dat er alleen bij het VB kiezers zijn die de programma niet kennen ben je wel echt een idioot. Zo'n kiezers zijn er altijd. DE meerderheid van de vlamingen denk ik zelfs.
De meeste mensen die het VB bekritiseren, dat zijn mensen die de programma van het VB niet kennen...
Neen neen, de Walen en nog Steeveart en nog enkele "politiek correcten" waren aan't flippen toen ze zagen dat het VB weer maar eens een overwinning had behaald. Ze hadden het immers niet verwacht wegens de veroordeling van een paar VZW's.

lustige lezer
2 december 2004, 21:40
U bedoeld 75% van de Vlamingen en nog veel meer Walen.
Bwa, ik denk dat ik met alle onozelaars van Belgie wel toekom;-) Dat daar veel meer Walen bij zitten ? DAt zeg IK niet... :twisted:

lyot
2 december 2004, 22:05
Fout, de statistiek kan wel zeggen hoeveel de enquete juist is. Een referendum is de beste enquete die je kunt houden, een grotere steekproef is niet mogelijk. Al het andere zijn benaderingen.
en denk jij dan misschien dat een telling van een referendum zonder fouten gebeurt ? Een afwijking van 1% is voor mij hetzelfde als 'de werkelijkheid'. Absolute perfectie bestaat niet in zulke dingen.

Peace
2 december 2004, 22:10
Ondanks dat ik geen glazen bol heb om in de toekomst te kijken, acht ik de kans bijzonder groot dat prins Flop nooit Koning zal worden. In het beste geval zal de monarchie omgevormd worden tot een puur ceremoniële monarchie zonder enige macht.

lustige lezer
2 december 2004, 23:31
en denk jij dan misschien dat een telling van een referendum zonder fouten gebeurt ? Een afwijking van 1% is voor mij hetzelfde als 'de werkelijkheid'. Absolute perfectie bestaat niet in zulke dingen.
Die telling moet juist zijn, of is het nu ook al zo datook hier corruptie optreed tijdens verkieingen en referendums.Nu, dat had ik niet verwacht van Elio,steeveart en co.

Distel
3 december 2004, 07:14
Die peiling toont aan dat de meerderheid van de Vlamingen Filip inhoudelijk gelijk geven. Pech.Die peiling toont aan dat een meerderheid van 500 Vlamingen de prins gelijk geeft. Pech.

Distel
3 december 2004, 07:24
8O Oh nee! Trek jij partij voor Distel? I'm shocked! Shocked I tell you!

:roll:
Triestig.

Raf
3 december 2004, 08:21
Triestig.Ja, dat vond ik ook...

Distel
3 december 2004, 08:26
Ja, dat vond ik ook...
En jij bent onfeilbaar dus jij kan het weten he.

lyot
3 december 2004, 08:59
Die telling moet juist zijn, of is het nu ook al zo datook hier corruptie optreed tijdens verkieingen en referendums.Nu, dat had ik niet verwacht van Elio,steeveart en co.
in het kader van de Amerikaanse verkiezingen zijn er voldoende specialisten aan het woord gekomen die duidelijk hebben gemaakt dat er ALTIJD een zekere menselijke fout zal meespelen en dat er daardoor altijd kleine foutmarges ingecalculeerd moeten worden.. No big deal , zolang het inderdaad geen gemanipuleer betreft

lyot
3 december 2004, 09:00
Ondanks dat ik geen glazen bol heb om in de toekomst te kijken, acht ik de kans bijzonder groot dat....

jij doet nochtansn niets anders dan de toekomst 'voorspellen' Peace..

Raf
3 december 2004, 10:36
En jij bent onfeilbaar dus jij kan het weten he.
Zo onfeilbaar als god himself; je mag dan nu mijn heilig kruis kussen.

Pieter de Coninck
3 december 2004, 10:55
Het is bijlange niet zeker dat dat ook allemaal separatisten zijn. Ik ken goede Belgen die zeggen dat de Prins dit niet had mogen zeggen om onpartijdig te blijven. Maar daar ben ik het niet mee eens.
Hangt er vanaf wat jij goed vindt. En gij bent precies toch geen referentie.

lyot
3 december 2004, 13:50
500 onderzochten is wel wat weinig.

gm10
3 december 2004, 14:55
500 onderzochten is wel wat weinig.
Het is te weinig om een correcte schatting van het % pro en contra te vinden. Het is echter genoeg om een significant score-verschil tussen pro en contra vast te stellen.

predator
3 december 2004, 15:28
Beste gm10 !

Zoals Jan van den Berghe reeds bemerkte is rekenen inderdaad blijkbaar je sterkste "vak" niet : 49 + 40 is niet gelijk aan 100 nietwaar ?

Vermits je, gm10, in de grond, eigenlijk nog niet de slechtste ben, wil ik, als goede ziel, je uiteraard helpen.

Voil�* !

Afrikaans rekenen ... en't klopt nog ook!

Hoofdrekenen in Suid-Afrika

Nu ga je het eindelijk kunnen:
Een truukje om de tafel van negen te leren.

't Is wel afkomstig uit Zuid Afrika en 't is in het Zuid Afrikaans
maar het is echt ongelooflijk. En nu maar tellen - echt geweldig!
voor diegenen die wiskunde nooit gesnapt hebben!!!

Hoe om die 9 x-tafel te onthou :

Wat is 9 x 7 ?

Gebruik hier die metode:

Hou al 10 jou vingers in die lugt voor jou uitgesprei met die
handpalms weg van jou af. Laat sak nou die 7de vinger. Daar is
altesame 6 vingers links van die gesakte vinger en 3 vingers
regs van die gesakte vinger. Die antwoord is 63. Gebruik nou
dieselfde metode met 9x2, 9x3, 9x4, ens. Dit werk elke keer.

Beste Groeten.

C uit W
3 december 2004, 21:51
8O Oh nee! Trek jij partij voor Distel? I'm shocked! Shocked I tell you!

:roll:Uw gebrek aan inhoud en pretentie zijn aan elkaar gewaagd.

Raf
3 december 2004, 22:24
Uw gebrek aan inhoud en pretentie zijn aan elkaar gewaagd.Auw! Dat is niet lief hoor... :-(

gm10
3 december 2004, 23:15
....

Beste Groeten.Beste Predator!

Bedankt voor de behulpzame reply!

Echter. Ik heb al lang gezegd dat die 11% onder de categorie "GEEN MENING" valt. Ik was trouwens sympathiek genoeg om 5.5% aan de groep contra te geven die hiermee nog altijd maar op 45% kwam. Eerlijker zou zijn om slechts (40/89) *11% (<5%) te geven aan de contra's.

Groentjes,

G.