PDA

View Full Version : Filip zorgt voor tweedracht


Antoon
2 december 2004, 10:08
Eendracht maakt macht? Prins Filip zorgt in ieder geval voor tweedracht!

Uitspraken over eenheid België hebben averechts effect
Met zijn uitval naar het Vlaams Belang heeft prins Filip tweedracht gezaaid tussen Franstalige en Vlaamse politici. Dat staat haaks op de boodschap die de kroonprins wou overbrengen: die van verzoening tussen Walen en Vlamingen.

,,Wie aan België komt, komt aan mij'', zei een strijdvaardige prins Filip in een interview. Ironisch genoeg heeft hij met zijn uitspraken de communautaire kloof in ons land pijnlijk duidelijk gemaakt.

De Vlaamse politici zijn niet opgezet met de ,,openhartigheid'' van de kroonprins. Het Vlaams Belang en de N-VA vinden dat Filip niet één partij, maar heel Vlaanderen heeft beledigd. De andere Vlaamse partijen reageren voorzichtiger, maar laten verstaan dat Filip onverstandig is geweest.

In de wandelgangen van het Vlaams Parlement was het ongenoegen gisteren groot. Omdat de kroonprins het Vlaams Belang weer in de schijnwerpers had gezet, maar ook omdat de Franstalige politici er als de kippen bij waren om zich achter Filip te scharen.

Verdeeld

Dat blijkt inderdaad uit de reacties van de Franstalige partijvoorzitters. Van ,,Ik begrijp prins Filip'' (Elio Di Rupo) tot ,,De prins zegt wat de meerderheid van de Belgen denken'' (Isabelle Durant). Wat een Vlaamse VLD'er deed verzuchten ,,dat Filip de prins van Wallonië is''.

Laudi
2 december 2004, 11:36
Filip is ne lompe boer , ne clown !

Polarisering is weeral groter!
Mijn vrouw is waalse en ik ben vlaming .
Wij hebben 1 groot voordeel : we zijn nl allebei veel slimmer als dat hele koninklijke circus én de kutpolitiekers , waalse en vlaamse , tesamen !!

Ik moet er niet aan denken dat mijn vrouw of ik er teveel in op gaan

Zeno!
2 december 2004, 11:38
Hij deed een poging om de eenheid te promoten, maar heeft net de grote verdeeldheid tussen VL en WL benadrukt... Flupke toch.... Vanavond geen gouden bestek als straf? :)

Antoon
2 december 2004, 12:49
Hij deed een poging om de eenheid te promoten, maar heeft net de grote verdeeldheid tussen VL en WL benadrukt... Flupke toch.... Vanavond geen gouden bestek als straf? :)De koninklijke familie heeft als enige bestaansreden dat ze het land België samenhouden. Niet dat alle inwoners van België het land wensen samen te houden, maar dat is het leitmotiv van de monarchie.

Gezien Filip eerder tweedracht zaait dan wel omgekeerd, is dat laatste argument vervallen, en mag nu dus zonder meer de monarchie meteen worden afgeschaft.

Jampie
2 december 2004, 13:18
Filip is ne lompe boer , ne clown !

Polarisering is weeral groter!
Mijn vrouw is waalse en ik ben vlaming .
Wij hebben 1 groot voordeel : we zijn nl allebei veel slimmer als dat hele koninklijke circus én de kutpolitiekers , waalse en vlaamse , tesamen !!

Ik moet er niet aan denken dat mijn vrouw of ik er teveel in op gaan
Heb jij kinderen ? En zullen die in het onafhankelijke Vlaanderen de dubbele nationaliteit krijgen ?

Piet Hein
2 december 2004, 13:30
naast bert den bleiter nu ook filip den bleiter.

BELGIAN WARRIOR
2 december 2004, 13:33
De koninklijke familie heeft als enige bestaansreden dat ze het land België samenhouden. Niet dat alle inwoners van België het land wensen samen te houden, maar dat is het leitmotiv van de monarchie.

Gezien Filip eerder tweedracht zaait dan wel omgekeerd, is dat laatste argument vervallen, en mag nu dus zonder meer de monarchie meteen worden afgeschaft.
Waarom heeft België een Koning nodig, die dan nog geen énkele macht heeft, om één te zijn?

lyot
2 december 2004, 13:44
we zijn nl allebei veel slimmer als dat hele koninklijke circus én de kutpolitiekers , waalse en vlaamse , tesamen !!

ja, dat ge slim zijt blijkt wel uit uwe avatar..