PDA

View Full Version : Wat is het meest democratische?


lustige lezer
7 december 2004, 21:02
"Houding tegenover Vlaams Belang onbegrijpelijk"zo 05/12/04 - Franstalig België begrijpt niet waarom het Vlaams Parlement vorige week niet beslist heeft de dotatie van Vlaams Belang in te trekken. Dat werd duidelijk op de wekelijkse debatprogramma's op de RTBF en RTL-TVi.


http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifEerdekens noemde Vlaams Belang "neo-nazistisch met banden met Hitler".

http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifMR-voorzitter Didier Reynders betreurde dat prins Filip zich vorige week enkel uitsprak over het separatistisch discours van Vlaams Belang, terwijl het Vlaams Blok veroordeeld is wegens racisme. Brussels parlementslid Josy Dubié sloot zich daarbij aan. Voor CDH-senator Francis Delperée zijn de slogan "België barst" en de idee van het verspillende Wallonië racistisch.

Waals minister Claude Eerdekens (PS) vond de reactie van de Vlaamse democratische partijen tegenover "een neo-nazistische partij die een band heeft met Hitler" maar zwakjes. De partij kan via gerechtelijke weg worden gestopt op basis van de Europese Conventie van de Rechten van de Mens, zo zei hij.

http://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifhttp://www.vrtnieuws.net/html/nieuws/images/spacer.gifVLD-senator Jean-Marie Dedecker vroeg zich af wat het meest democratisch was: een partij met een miljoen kiezers of de monarchie. Hij vroeg de aanwezige Franstalige politici welke de mirakeloplossing tegen Vlaams Belang is.

CDH-voorzitster Joëlle Milquet (foto) stelde voor het debat te openen over een verbod in de grondwet op extremistische partijen. Alle Franstalige partijen willen in het federaal parlement een wet goedkeuren die de financiering van ondemocratische partijen verbiedt.

The Paulus Experience
7 december 2004, 21:04
Geen van beiden.

alletwee de pot op:-D

lustige lezer
7 december 2004, 21:05
Niet slecht gezegd van de Decker , ik vraag me af wat de walen daarop te zeggen hadden.

Nog een opmerking. Zijn we nu aan't terugkeren naar de Middeleuwen. Verbod op dit, verbod op dat. Vroeger mocht je niet denken van kerk en vooral geen andere opvattingen hebben als die van de kerk. Nu is de kerk vervangen door een aantal politieke partijen. Ik kan niet wachten op de volgende verlichting :)

lustige lezer
7 december 2004, 21:06
Geen van beiden.

alletwee de pot op:-D
Dan moet u nog eens gaan checken wat democratie betekend, want u hebt duidelijk de betekenis niet begrepen.

The Paulus Experience
7 december 2004, 21:07
Dan moet u nog eens gaan checken wat democratie betekend, want u hebt duidelijk de betekenis niet begrepen.
een partij waarvan de aanhangers beweren dat 25% een meerderheid is .. tja.

Leer het eerst es aan hen

lustige lezer
7 december 2004, 21:12
een partij waarvan de aanhangers beweren dat 25% een meerderheid is .. tja.

Leer het eerst es aan henNou een leugen vertellen is niet argumenteren.

Nog een bedenking: hoe wel de cdh extremisme definieren?

maarte
7 december 2004, 21:15
Ten eerste,Monarchie is zeker niet democratisch, als een koning mij meer zou kosten dan een president dat moet ik hem niet.(WANNEER wordt hier eens een berekening over gedaan).Ten tweede zo'n wet over dotaties bestond toch al (of was dit alleen voor vlaanderen).Ten derde het Belang is ook niet consequent ofwel geeft men toe een nieuwe partij te zijn en dan vervallen de dotaties wat logisch is, of men is nog altijd het vlaams blok en dan moet de partij ontbonden worden wegens het aanzetten tot racisme.

maarte
7 december 2004, 21:18
De oplossing is simpel ze mee laten regeren, ze zouden gewoon imploderen wegens de tegenstrijdige verwachtingen die ze geschept hebben.
één groot probleem zijn de politieke benoemingen die het blok zou doen

The Paulus Experience
7 december 2004, 21:18
Nou een leugen vertellen is niet argumenteren.


Foert :)

The Paulus Experience
7 december 2004, 21:19
De oplossing is simpel ze mee laten regeren, ze zouden gewoon imploderen wegens de tegenstrijdige verwachtingen die ze geschept hebben.
één groot probleem zijn de politieke benoemingen die het blok zou doen:) idd. de laatste ontslaan we dan wel weer . En geen OCMW hé!! niet profiteren!!

lustige lezer
7 december 2004, 21:23
Ten eerste, de partij zelf is niet veroordeeld. Ten tweede heeft het hun programma aangepast. Ten derde zijn ze gestraft door een verplichte naamsverandering vanwege hun vzw's die hebben aangezet tot rascisme. Vergeet niet dat het partijprogramma geen rascistische element bezit!

lustige lezer
7 december 2004, 21:24
De oplossing is simpel ze mee laten regeren, ze zouden gewoon imploderen wegens de tegenstrijdige verwachtingen die ze geschept hebben.
één groot probleem zijn de politieke benoemingen die het blok zou doenU beschuldigd hen van iets wat u zeker niet met zekerheid kunt voorspellen. Maar dat er nu politieke benoemingen gedaan worden, vergeet u blijkbaar. Of ben je naief? Politieke benoemingen s avn alle tijden. Ik zou ook liever niet hebben, maar eens een mens macht begint te hebben doet ie rare dingen...

BTW, dat imploderen zijn we nu ondertussen al gewend zeker, het komt dagelijks op het nieuws:-P

Ik denk ook wel dat hun regeringsdeelname niet van een leien dakje zal lopen, de eerste regeringsdeelnames van alle ander partijen kun je moeilijk geslaagd noemen.

lustige lezer
7 december 2004, 21:26
:-) idd. de laatste ontslaan we dan wel weer . En geen OCMW hé!! niet profiteren!!
Nou ze zouden al bijdragen hebben geleverd omdat ze gewerkt hebben, dus je zal het moeilijk profiteren kunnen noemen :) Even verder nadenken he !

maarte
7 december 2004, 21:31
Ten eerste, de partij zelf is niet veroordeeld. Ten tweede heeft het hun programma aangepast. Ten derde zijn ze gestraft door een verplichte naamsverandering vanwege hun vzw's die hebben aangezet tot rascisme. Vergeet niet dat het partijprogramma geen rascistische element bezit!waarom veranderen ze het programma als het toch geen rascistische element bezit, baarbij dat heeft men trouwens al toegegeven

The Paulus Experience
7 december 2004, 21:34
Nou ze zouden al bijdragen hebben geleverd omdat ze gewerkt hebben, dus je zal het moeilijk profiteren kunnen noemen :-) Even verder nadenken he !
4 jaar (max) is niet lang genoeg he

maarte
7 december 2004, 21:38
Nat: daarbij dit heeft men al toegegeven (Annemans: Het zeventig puntenplan was maar om te lachen, hé) u heeft inderdaad gelijk als u zegt dat er nu ook politieke benoemingen worden gedaan en ik ben iets te vlug geweest om dit direct en op voorhand aan te nemen maar stel zou, dan zou (als het een rascist zou zijn) dit de democratie ondermijnen,(vb rascistische rechters)

maarte
7 december 2004, 21:42
waarbij in niet beweer dat alle vlaams belangers racist zouden zijn,verrevan, ik vraag me alleen af wat ze vlaanderen zouden kunnen bij brengen.

lustige lezer
7 december 2004, 22:17
waarbij in niet beweer dat alle vlaams belangers racist zouden zijn,verrevan, ik vraag me alleen af wat ze vlaanderen zouden kunnen bij brengen.
Tja dat vraag ik me ook af, dus ik probeer het dan maar. Want zoals het nu staat komen we geen stap verder.

lustige lezer
7 december 2004, 22:19
4 jaar (max) is niet lang genoeg he
Geizen wat de staat aftrekt van de lonen kun je er wel een tiental jaren mee verder :)

lustige lezer
8 december 2004, 20:24

jehann
9 december 2004, 19:51
Ten eerste, de partij zelf is niet veroordeeld. Ten tweede heeft het hun programma aangepast. Ten derde zijn ze gestraft door een verplichte naamsverandering vanwege hun vzw's die hebben aangezet tot rascisme. Vergeet niet dat het partijprogramma geen rascistische element bezit!bij mijn weten was die naamsverandering totaal niet aan de orde, en was dat een vrijwillige operatie.