PDA

View Full Version : Interne democratie �* la VB - het raadsel der getallen


Yossarian
18 december 2004, 15:40
Met 94, 24 procent werd Frank Vanhecke 'verkozen' tot voorzitter van het VB. Dat 'verkiezen' moet evenwel met een dikke korrel zout worden genomen. In tegenstelling tot andere partijen, moeten bij het VB de gewone partijmilitanten hun bek houden en applaudiseren wanneer hen dat bevolen wordt. De voorzitter wordt bij het VB namelijk gekozen door de partijraad. "De Partijraad heeft de exclusieve bevoegdheid om de nieuwe nationale voorzitter en het nieuwe Partijbestuur aan te duiden en heeft ook het laatste woord bij het vastleggen van de kandidatenlijsten bij verkiezingen", zo staat te lezen op de website van het VB.
Die partijraad bestaat uit de kaderleden van de partij: de leden van het partijbestuur, verkozenen en regionale verantwoordelijken.
Volgens het VB zelf waren er voor de voorzittersverkiezingen 901 stemgerechtigde kaderleden. Groot mysterie: slechts de helft daarvan (of iets meer, nl. 469) bracht zijn stem uit! Was de andere helft ziek thuisgebleven? Verloren gereden en/of te laat aangekomen? Niet geïnteresseerd in de zogenaamde 'verkiezing'?
Niets van dat alles. Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen met de verklaring voor het raadsel der getallen: "De overgrote meerderheid van de kaderleden mocht niet stemmen. Alleen vooraf gescreende lui kregen een stembrief".
'Democratie'. Voor het VB is het een hoer die je kan misbruiken waar, wanneer en hoe je maar wil. Maar dan wel in maatpak of 'deux-pièceke' en mét tandpastasmile. En de militant? Die zet de handjes op elkaar, bestelt nog een Duvel en rochelt een of ander racistische slogan.

Jampie
18 december 2004, 15:46
Ik kan dat moelijk geloven hoor. VB-leden vinden alles wat de top beslist fantastisch. Ik zie daarom niet in waarom kiesgerechtigden zouden moeten gescreend worden. Als de top morgen Sinterklaas naar voren schuift als voorzitter, wordt die ook verkozen.

Yossarian
18 december 2004, 15:52
Ik kan dat moelijk geloven hoor. VB-leden vinden alles wat de top beslist fantastisch. Ik zie daarom niet in waarom kiesgerechtigden zouden moeten gescreend worden. Als de top morgen Sinterklaas naar voren schuift als voorzitter, wordt die ook verkozen.
Overambitieuze kaderleden die ook maar de minste bedreiging kunnen vormen voor de partijtop, of die er een afwijkende mening op nahouden, kunnen door zo'n screening de mond gesnoerd worden.

Jampie
18 december 2004, 15:59
Overambitieuze kaderleden die ook maar de minste bedreiging kunnen vormen voor de partijtop, of die er een afwijkende mening op nahouden, kunnen door zo'n screening de mond gesnoerd worden.Het gaat hier wel over de helft van de stemgerechtigden. En geen van de dissidenten die deze gang van zaken aan de grote klok hangt ? Ik vind het nogal ongeloofwaardig.

Yossarian
18 december 2004, 16:02
Het gaat hier wel over de helft van de stemgerechtigden. En geen van de dissidenten die deze gang van zaken aan de grote klok hangt ? Ik vind het nogal ongeloofwaardig.
Misschien krijgen we nog een alternatieve verklaring voor het getallenraadsel van een VB-er?

Brugge Veilig en Leefbaar
18 december 2004, 17:53
Ik wacht met belangstelling op het antwoord van de deskundige Behangers op dit forum. Meer dan 1000 uitgenodigde aanwezigen en minder dan 500 met stemrecht. Terzake blijven jongens of is dit te moeilijk. Lees ook mijn lezersbrief van vandaag in Het Nieuwsblad en Het Volk ... :lol:

Yossarian
18 december 2004, 20:58
Ik wacht met belangstelling op het antwoord van de deskundige Behangers op dit forum. Meer dan 1000 uitgenodigde aanwezigen en minder dan 500 met stemrecht. Terzake blijven jongens of is dit te moeilijk. Lees ook mijn lezersbrief van vandaag in Het Nieuwsblad en Het Volk ... :lol:
Het blijft hier inderdaad verdacht stil. Kan u uw lezersbrief ook hier posten? Kunnen we meegenieten...

big bad wolf
19 december 2004, 03:02
Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen
haha, een anonieme VB-er die naar de anti-VB-krant bij uitstek mailt om kritiek te geven over het stemverloop. het steekt bij de morgen niet op een leugentje meer of minder om het gat van Guynocchio te likken

Rr00ttt
19 december 2004, 12:30
Het gaat hier wel over de helft van de stemgerechtigden. En geen van de dissidenten die deze gang van zaken aan de grote klok hangt ? Ik vind het nogal ongeloofwaardig. Natuurlijk wel! En het is toch algemeen bekend dat VB-ers zéér goede contacten hebben met De Morgen, dus dat is zeker de eerste krant waarnaar zij zullen hollen.

Indien u toch nog zou twijfelen, herinner u dan dat De Morgen, alomtrent bekend staat als dé (zelfuitgeroepen) 'kwaliteitskrant' van Vlaanderen. Zij zijn gekend om hun eerlijke, deontologisch verantwoorde berichtgeving. In het bijzonder hun berichtgeving over het VB is van ongekend niveau. Steeds objectief, genuanceerd en waarheidsgetrouw!

Lang Leve Goebb.. euh Desmet!

EXTREEM
19 december 2004, 12:37
BVL u hebt wel vergeten vermelden bij uw lezers brief dat u een ex VB bent.

muys
19 december 2004, 12:54
Met 94, 24 procent werd Frank Vanhecke 'verkozen' tot voorzitter van het VB. Dat 'verkiezen' moet evenwel met een dikke korrel zout worden genomen. In tegenstelling tot andere partijen, moeten bij het VB de gewone partijmilitanten hun bek houden en applaudiseren wanneer hen dat bevolen wordt. De voorzitter wordt bij het VB namelijk gekozen door de partijraad. "De Partijraad heeft de exclusieve bevoegdheid om de nieuwe nationale voorzitter en het nieuwe Partijbestuur aan te duiden en heeft ook het laatste woord bij het vastleggen van de kandidatenlijsten bij verkiezingen", zo staat te lezen op de website van het VB.
Die partijraad bestaat uit de kaderleden van de partij: de leden van het partijbestuur, verkozenen en regionale verantwoordelijken.
Volgens het VB zelf waren er voor de voorzittersverkiezingen 901 stemgerechtigde kaderleden. Groot mysterie: slechts de helft daarvan (of iets meer, nl. 469) bracht zijn stem uit! Was de andere helft ziek thuisgebleven? Verloren gereden en/of te laat aangekomen? Niet geïnteresseerd in de zogenaamde 'verkiezing'?
Niets van dat alles. Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen met de verklaring voor het raadsel der getallen: "De overgrote meerderheid van de kaderleden mocht niet stemmen. Alleen vooraf gescreende lui kregen een stembrief".
'Democratie'. Voor het VB is het een hoer die je kan misbruiken waar, wanneer en hoe je maar wil. Maar dan wel in maatpak of 'deux-pièceke' en mét tandpastasmile. En de militant? Die zet de handjes op elkaar, bestelt nog een Duvel en rochelt een of ander racistische slogan.



aangezien u geen lid bent van het vlaams belang zie ik niet in waar u last van hebt

giserke
19 december 2004, 13:34
Als dit zo gebeurt is, is dit belachelijk. Het heeft een direct beeld weer van hun handelswijzen. wat ik al altijd dacht over het VB

Maar eerst wil ik bewijzen zien.
Het valt wel direct op hoe de VB-ers hier rond de pot komen draaien.

Yossarian
19 december 2004, 13:39
haha, een anonieme VB-er die naar de anti-VB-krant bij uitstek mailt om kritiek te geven over het stemverloop. het steekt bij de morgen niet op een leugentje meer of minder om het gat van Guynocchio te likken
Natuurlijk wel! En het is toch algemeen bekend dat VB-ers zéér goede contacten hebben met De Morgen, dus dat is zeker de eerste krant waarnaar zij zullen hollen.

Indien u toch nog zou twijfelen, herinner u dan dat De Morgen, alomtrent bekend staat als dé (zelfuitgeroepen) 'kwaliteitskrant' van Vlaanderen. Zij zijn gekend om hun eerlijke, deontologisch verantwoorde berichtgeving. In het bijzonder hun berichtgeving over het VB is van ongekend niveau. Steeds objectief, genuanceerd en waarheidsgetrouw!

Lang Leve Goebb.. euh Desmet!
Tot zover het traditionele rondje 'De Morgen-bashing'.

En UW verklaring voor het raadsel der getallen is...??

muys
19 december 2004, 13:49
Tot zover het traditionele rondje 'De Morgen-bashing'.

En UW verklaring voor het raadsel der getallen is...??
......heel simpel

niet alle stemgerechtigden zijn gaan stemmen, zelfs niet alle stemgerechtigden waren op het congres.....

verder zijn voorzittersverkiezingen in alle partijen tegenwoordig een grote farce, het is immers altijd de kandidaat die door de partijtop naar voren wordt geschoven die aan het langste eind trekt. voorzittersverkiezingen zijn in geen enkele partij een voorbeeld van democratie....

big bad wolf
19 december 2004, 13:52
Tot zover het traditionele rondje 'De Morgen-bashing'kom af met een quote van een degelijke gazet, een naam van de 'anonieme getuige', en een copie van de mail, en ik geloof je

aangezien je dit niet kunt, hoort dit thuis bij het lijstje "leugens om het VB zwart te maken"

big bad wolf
19 december 2004, 13:53
En UW verklaring voor het raadsel der getallen is...??don't know, don't care, Frank Vanhecke is een goede voorzitter, en mag er gerust nog heel wat jaartjes bijdoen

EXTREEM
19 december 2004, 13:53
Mijn vermoeden is dat men meer vertrouwen heeft bij het VB in hun voorzitter,dan de VLD in die van hun.

big bad wolf
19 december 2004, 14:24
Mijn vermoeden is dat men meer vertrouwen heeft bij het VB in hun voorzitter,dan de VLD in die van hun.uiteraard, een partij die al 13 keer op rij verkiezingen wint, kan gerust zijn met zijn voorzitter

een partij die tijdens de laatste verkiezingen ferm op zijn bek is gegaan, waarvan de vorige voorzitter aan de kant is geduwd omdat hij de officiële standpunten van zijn partij wilde verdedigen (migrantenstemrecht), die dan een machtswellustige premier levert die om zijn vetbetaalde job te houden volledig naar de pijpen danst van Di Rupo en daarmee zijn eigen volk verraadt en dan dagelijks afkomt met een nieuwe aflevering van de fabeltjeskrant waarin hij steeds nieuwe leugens de wereld instuurt, en tot slot een nieuwe voorzitter krijgt die enkel door gefoefel met de stembrieven voorzitter kan worden... tja, dan is het wel moeilijk om vertrouwen te hebben in die partij ja

Yossarian
19 december 2004, 14:25
......heel simpel

niet alle stemgerechtigden zijn gaan stemmen, zelfs niet alle stemgerechtigden waren op het congres.....
Yep, wisten we al, dat is nu net de merkwaardige vaststelling. Een kleine duizend aanwezige stemgerechtigde leden, en toch maar 469 stemmen. De vraag is: waarom bracht de helft van de stemgerechtigde leden zijn stem niet uit?

Verder zijn voorzittersverkiezingen in alle partijen tegenwoordig een grote farce, het is immers altijd de kandidaat die door de partijtop naar voren wordt geschoven die aan het langste eind trekt. voorzittersverkiezingen zijn in geen enkele partij een voorbeeld van democratie.... Kan zijn, maar het VB maakt het wel al te gortig. Dit is gewoon nog eens een illustratie van het feit dat van alle partijen het VB intern het minst democratisch is. Dat werd eerder al bewezen door academisch onderzoek (zie http://www.uia.ac.be/u/wwwm2p/upload/download/Eigen%20democratie%20eerst!.pdf en http://home.planetinternet.be/~sintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm (http://home.planetinternet.be/%7Esintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm) )
Waartoe dient die hele show als de voorzitter in feite toch nog gewoon aangeduid wordt als vroeger?

Yossarian
19 december 2004, 14:29
kom af met een quote van een degelijke gazet, een naam van de 'anonieme getuige', en een copie van de mail, en ik geloof je

aangezien je dit niet kunt, hoort dit thuis bij het lijstje "leugens om het VB zwart te maken"
1) er is het raadsel van de getallen - en dat is een vaststaand feit dat losstaat van de partijdigheid van de krant of de betrouwbaarheid van haar bron
2) er is een mogelijke verklaring, maar u trekt die in twijfel
3) uw hebt dus ongetwijfeld een alternatieve verklaring
4) wil u die met ons delen?

muys
19 december 2004, 14:48
Yep, wisten we al, dat is nu net de merkwaardige vaststelling. Een kleine duizend aanwezige stemgerechtigde leden, en toch maar 469 stemmen. De vraag is: waarom bracht de helft van de stemgerechtigde leden zijn stem niet uit?

Kan zijn, maar het VB maakt het wel al te gortig. Dit is gewoon nog eens een illustratie van het feit dat van alle partijen het VB intern het minst democratisch is. Dat werd eerder al bewezen door academisch onderzoek (zie http://www.uia.ac.be/u/wwwm2p/upload/download/Eigen%20democratie%20eerst!.pdf en http://home.planetinternet.be/~sintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm (http://home.planetinternet.be/%7Esintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm) )
Waartoe dient die hele show als de voorzitter in feite toch nog gewoon aangeduid wordt als vroeger?
je moest naar het congres gaan om te kunnen stemmen, als je niet naar het congres ging kon je dus ook niet stemmen..... een deel van de mandatarissen en lokale verantwoordelijken was niet aanwezig op het congres en konden dus ook niet stemmen...

verder hoeft die show voor de voorzitter er voor mij helemaal niet te zijn, frank vanhecke is een goede voorzitter en van mij mocht hij gewoon aanblijven. verder vraag ik mij af waarom u zich zo druk maakt over het al dan niet democratisch zijn van de instellingen van het vlaams blok..... sinds je geen lid bent van die partij gaat je dat geen moer aan

Brugge Veilig en Leefbaar
19 december 2004, 14:57
je moest naar het congres gaan om te kunnen stemmen, als je niet naar het congres ging kon je dus ook niet stemmen..... een deel van de mandatarissen en lokale verantwoordelijken was niet aanwezig op het congres en konden dus ook niet stemmen...

verder hoeft die show voor de voorzitter er voor mij helemaal niet te zijn, frank vanhecke is een goede voorzitter en van mij mocht hij gewoon aanblijven. verder vraag ik mij af waarom u zich zo druk maakt over het al dan niet democratisch zijn van de instellingen van het vlaams blok..... sinds je geen lid bent van die partij gaat je dat geen moer aan

Het gaat hem om het doorprikken van het ballonnetje van het "democratisch" gehalte van het Behang, ge weet wel de 'vernieuwing' van het fascitisch Blok.
In de (ijdele ?) stille hoop dat u het nu begrepen hebt... 8)

big bad wolf
19 december 2004, 15:02
waarom bracht de helft van de stemgerechtigde leden zijn stem niet uit?waarom bracht amper een derde van de VLD-ers hun stem uit tijdens hun voorzittersverkiezingen? waarom waren er zelfs zo'n 500 speciaal uit hun bed gekomen om ongeldig te stemmen?

ik heb geen idee, speculaties over waarom iemand al dan niet gaat stemmen zijn maar weinig zinvol

Yossarian
19 december 2004, 15:04
verder vraag ik mij af waarom u zich zo druk maakt over het al dan niet democratisch zijn van de instellingen van het vlaams blok..... sinds je geen lid bent van die partij gaat je dat geen moer aan
Ik ben Vlaming, woon, werk en leef in Vlaanderen. Bijna 1 miljoen van mijn medeburgers stemt op het VB. Niet zomaar een partij, veeleer een vehikel voor een handvol autoritaire kerels met een bewijsbaar neonazi-verleden. ZIJ en niemand anders hebben de touwtjes in handen, de partijmilitanten zijn loutere marionetten. Het doel van de partijtop is niks minder dan de absolute macht en om dat doel te bereiken is alles geoorloofd.
Wel mijnheer of mevrouw Muys, of u dat nu leuk vindt of niet: wat die kerels met Vlaanderen van plan zijn, dat trek ik mij TEN ZEERSTE aan.

big bad wolf
19 december 2004, 15:07
Kan zijn, maar het VB maakt het wel al te gortig. Dit is gewoon nog eens een illustratie van het feit dat van alle partijen het VB intern het minst democratisch is. Dat werd eerder al bewezen door academisch onderzoek (zie http://www.uia.ac.be/u/wwwm2p/upload/download/Eigen%20democratie%20eerst!.pdf en http://home.planetinternet.be/~sintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm (http://home.planetinternet.be/%7Esintlod2/democratie/democratie_deel_I.htm) )
Waartoe dient die hele show als de voorzitter in feite toch nog gewoon aangeduid wordt als vroeger?
hoe is het bij andere partijen? SStevaert werd met een nog ruimere meerderheid verkozen tot nieuwe voorzitter, bij de VLD kon Bartje Somers enkel door gefoefel voorzitter worden, en bij vele vroegere voorzittersverkiezingen was er vaak maar 1 kandidaat. een politieke partij is als een groot bedrijf: ook daar stemmen de werknemers niet wie de volgende directeur wordt, enkel als die het te gortig zou maken binnen zijn bedrijf, zou die wel es kunnen worden buitengezet

EXTREEM
19 december 2004, 15:08
Vergelijk de voorzitter van het VB en de voorzitter van de VLD.Wie is nu eerlijk verkozen.Een partij die in 2 verdeeld is.Of een partij waar 94 procent achter staat.

big bad wolf
19 december 2004, 15:13
1) er is het raadsel van de getallen - en dat is een vaststaand feit dat losstaat van de partijdigheid van de krant of de betrouwbaarheid van haar bron
2) er is een mogelijke verklaring, maar u trekt die in twijfel
3) uw hebt dus ongetwijfeld een alternatieve verklaring
4) wil u die met ons delen?
1) wat is er nu zo belangrijk aan hoeveel mensen hun stem hebben gegeven: er was stemrecht, geen stemplicht, als er mensen zijn die niet gaan stemmen, is dit hun recht
2) de morgen heeft al langer dan vandaag een beperkte geloofwaardigheid in politieke kwesties, en heeft die helemaal niet in politieke kwesties inzake het VB. dus tenzij jij of je favoriete rioolgazet met een naam en de echte inhoud van de mail op de proppen komt, bestempel ik de kleuterlectuur van de morgen als onwaar

Jampie
19 december 2004, 15:16
Yossarian, zoals je ziet moet je deftige bewijzen hebben voor je iets op het forum smijt. Nu heb je dezelfde fout gemaakt als het VB : Loze, niet gefundeerde verdachtmakingen. Kom met je bewijzen en iedere verdere discussie is onmogelijk. Nu heb je jezelf vastgereden.

EXTREEM
19 december 2004, 15:28
En velen rijden hun vast,die het VLAAMS BELANG aanvallen.Het blijft bij schelden, nazi racist het is het eenige dat ik al gelezen heb tegen het VLAAMS BELANG.

Jampie
19 december 2004, 15:31
En velen rijden hun vast,die het VLAAMS BELANG aanvallen.Het blijft bij schelden, nazi racist het is het eenige dat ik al gelezen heb tegen het VLAAMS BELANG.
Is dat echt het enige, tja, dat zegt veel over u natuurlijk.

Yossarian
19 december 2004, 15:32
Yossarian, zoals je ziet moet je deftige bewijzen hebben voor je iets op het forum smijt. Nu heb je dezelfde fout gemaakt als het VB : Loze, niet gefundeerde verdachtmakingen. Kom met je bewijzen en iedere verdere discussie is onmogelijk. Nu heb je jezelf vastgereden.
Ik heb me helemaal niet "vastgereden", ik heb ook nooit gepretendeerd om iets staalhard te bewijzen. Ik wil gewoon nog maar eens illustreren dat de zelfverklaarde "democratie" van het VB zever in pakskes is. De goede verstaander had dat al lang door, u kennelijk niet.

De bewijzen omtrent het intern democratische gehalte vindt u op de links hierboven ergens. Om te zien hoe "democratisch" een VB-samenleving zou zijn, hoeft u simpelweg eens in het partijprogramma te kijken.

(By the way: VB'ers hebben schrik van bewijzen. Op de inhoud van de tekst van Vermeersch die ik hier meermaals postte heeft er, zonder overdrijven, NIET EEN, ik herhaal, GEEN ENKELE VB'er gereageerd. Veel gescheld, dat wel...)

big bad wolf
19 december 2004, 15:37
(By the way: VB'ers hebben schrik van bewijzen. Op de inhoud van de tekst van Vermeersch die ik hier meermaals postte heeft er, zonder overdrijven, NIET EEN, ik herhaal, GEEN ENKELE VB'er gereageerd. Veel gescheld, dat wel...)een essay geldt nog altijd niet als bewijs, de 'feiten' die bovendien aangehaald werden in dat gezwam datereerden van minstens een decennium geleden en de gefrustreerde ex-pater is nu ook niet bepaald het toonbeeld van respect t.o.v. de grootste partij van Vlaanderen

Jampie
19 december 2004, 15:37
Ik heb me helemaal niet "vastgereden", ik heb ook nooit gepretendeerd om iets staalhard te bewijzen. Ik wil gewoon nog maar eens illustreren dat de zelfverklaarde "democratie" van het VB zever in pakskes is. De goede verstaander had dat al lang door, u kennelijk niet.

De bewijzen omtrent het intern democratische gehalte vindt u op de links hierboven ergens. Om te zien hoe "democratisch" een VB-samenleving zou zijn, hoeft u simpelweg eens in het partijprogramma te kijken.

(By the way: VB'ers hebben schrik van bewijzen. Op de inhoud van de tekst van Vermeersch die ik hier meermaals postte heeft er, zonder overdrijven, NIET EEN, ik herhaal, GEEN ENKELE VB'er gereageerd. Veel gescheld, dat wel...)
Ik zie in die links geen enkel bewijs dat de helft van de stemgerechtigden de mond is gesnoerd.

Yossarian
19 december 2004, 15:39
een essay geldt nog altijd niet als bewijs, de 'feiten' die bovendien aangehaald werden in dat gezwam datereerden van minstens een decennium geleden en de gefrustreerde ex-pater is nu ook niet bepaald het toonbeeld van respect t.o.v. de grootste partij van Vlaanderen
See what I mean, Jampie? Ze durven het niet aan!

Yossarian
19 december 2004, 15:40
Ik zie in die links geen enkel bewijs dat de helft van de stemgerechtigden de mond is gesnoerd.
Dat beweer ik ook niet hé! Lees wat er staat.

Yossarian
19 december 2004, 15:42
een essay geldt nog altijd niet als bewijs, de 'feiten' die bovendien aangehaald werden in dat gezwam datereerden van minstens een decennium geleden en de gefrustreerde ex-pater is nu ook niet bepaald het toonbeeld van respect t.o.v. de grootste partij van Vlaanderen
Is een feit minder 'feit' naarmate het ouder is?
Hebben de betrokken zich ooit gedistancieerd van die feiten?
Komt u echt niet verder dan dit, qua verweer?

(De antwoorden, respectievelijk:
neen.
neen.
tot nu toe niet.)

Jampie
19 december 2004, 15:46
Dat beweer ik ook niet hé! Lees wat er staat.
U bent deze draad begonnen over de helft van de stemgerechtigden die de mond zijn gesnoerd. Ik heb u aangeraden eerst met bewijzen te komen. U hebt dit nog steeds niet gedaan. U bent hier het VB aan het promoten. U moet mij niet proberen te overtuigen dat het VB ondemocratisch is. U moet de VB-kiezers overtuigen. Vermits die niet al te intelligent zijn is het best met onweerlegbare feiten te komen.

big bad wolf
19 december 2004, 15:46
See what I mean, Jampie? Ze durven het niet aan!wat is dat nu weer voor zever?

een pedofiel die jarenlang gerechtskinderen heeft misbruikt, wordt vrijgesproken voor kinderverkrachting omdat de feiten verjaard zijn, FDW en zijn collega's hebben niet het minste misdaan behalve het schrijven van politiek incorrecte teksten, als dat al niet mag, ligt het niet zozeer aan het VB, maar aan jullie PC-ers die tegenovergestelde meningen illegaal willen maken, en jullie noemen jezelf nog democraten, wat een mop

Brugge Veilig en Leefbaar
19 december 2004, 15:53
U bent deze draad begonnen over de helft van de stemgerechtigden die de mond zijn gesnoerd. Ik heb u aangeraden eerst met bewijzen te komen. U hebt dit nog steeds niet gedaan. U bent hier het VB aan het promoten. U moet mij niet proberen te overtuigen dat het VB ondemocratisch is. U moet de VB-kiezers overtuigen. Vermits die niet al te intelligent zijn is het best met onweerlegbare feiten te komen.
Jampie toch, kunt ge nog onnozeler praat verkopen ? Geef gewoon antwoord op de vraag waarom slechts 469 kaderleden hun stem mochten uitbrengen op de enige kandidaat, en er meer dan 550 aanwezigen geen stemrecht kregen...
Meer moet dat niet zijn ! :lol:

Yossarian
19 december 2004, 15:55
U bent deze draad begonnen over de helft van de stemgerechtigden die de mond zijn gesnoerd. Ik heb u aangeraden eerst met bewijzen te komen. U hebt dit nog steeds niet gedaan. U bent hier het VB aan het promoten. U moet mij niet proberen te overtuigen dat het VB ondemocratisch is. U moet de VB-kiezers overtuigen. Vermits die niet al te intelligent zijn is het best met onweerlegbare feiten te komen.
Ik heb u reeds omstandig uitgelegd dat

1) het mij eerder om een 'illustratie' te doen was, zonder te pretenderen bewijzen te hebben
2) het interne democratische gehalte wél al wetenschappelijk is onderzocht, de papers (uiteraard hier wél bewijsvoering) vindt u in de links

Jampie
19 december 2004, 15:57
Jampie toch, kunt ge nog onnozeler praat verkopen ? Geef gewoon antwoord op de vraag waarom slechts 469 kaderleden hun stem mochten uitbrengen op de enige kandidaat, en er meer dan 550 aanwezigen geen stemrecht kregen...
Meer moet dat niet zijn ! :lol:
Dat is het nu net. Waar haal je het dat er 550 stemgerechtigde aanwezigen de mond werd gesnoerd ? Waren die effectief aanwezig ? Bewijs het dan. Werden ze de mond gesnoerd ? Bewijs het dan. Nogmaals, je moet mij niet overtuigen, je moet de VB-kiezers overtuigen.

Yossarian
19 december 2004, 15:59
wat is dat nu weer voor zever?

een pedofiel die jarenlang gerechtskinderen heeft misbruikt, wordt vrijgesproken voor kinderverkrachting omdat de feiten verjaard zijn, FDW en zijn collega's hebben niet het minste misdaan behalve het schrijven van politiek incorrecte teksten, als dat al niet mag, ligt het niet zozeer aan het VB, maar aan jullie PC-ers die tegenovergestelde meningen illegaal willen maken, en jullie noemen jezelf nog democraten, wat een mop
Het VB is VEROORDEELD voor die teksten, o.m. uit het 70-puntenprogramma.
Maar nu ziet u dus wél onder ogen dat Dewinter verantwoordelijk is voor die neonazistische teksten?

EXTREEM
19 december 2004, 16:05
Het VLAAMS BLOK niet,maar wel drie vzw,En een veroordeeling die erg twijvelachtig is.Hoeveel wijzegingen zijn er aangebracht.En een uitspraak door politiek benoemde rechters,in GENT en leden van de LOGE

Jampie
19 december 2004, 16:07
Het VLAAMS BLOK niet,maar wel drie vzw,En een veroordeeling die erg twijvelachtig is.Hoeveel wijzegingen zijn er aangebracht.En een uitspraak door politiek benoemde rechters,in GENT en leden van de LOGE
Waar het VB alle vertouwen in had....

Rr00ttt
19 december 2004, 16:10
Yep, wisten we al, dat is nu net de merkwaardige vaststelling. Een kleine duizend aanwezige stemgerechtigde leden, en toch maar 469 stemmen. De vraag is: waarom bracht de helft van de stemgerechtigde leden zijn stem niet uit?

Bij CD&V stemde geloof ik net de helft en bij VLD veel minder dan de helft. Your point being?

De interne werking van partijen intereseert mij trouwens maar matig. Het daadwerkelijke beleid is waar het om gaat.

Yossarian
19 december 2004, 16:16
Bij CD&V stemde geloof ik net de helft en bij VLD veel minder dan de helft. Your point being?

De interne werking van partijen intereseert mij trouwens maar matig. Het daadwerkelijke beleid is waar het om gaat.
Het interesseert u maar 'matig' dat u louter en alleen de slippendrager bent van een clubje neonazi's-in-maatpak? Dat het enige recht dat u hebt, het recht is om de ranzige slogans mee te brullen?

Jampie
19 december 2004, 16:18
Bij CD&V stemde geloof ik net de helft en bij VLD veel minder dan de helft. Your point being?

De interne werking van partijen intereseert mij trouwens maar matig. Het daadwerkelijke beleid is waar het om gaat.
Zijn punt is dat de helft van de stemgerechtigden AANWEZIG waren maar DE MOND WERD GESNOERD en NIET MOCHTEN STEMMEN.

Brugge Veilig en Leefbaar
19 december 2004, 16:43
Dat is het nu net. Waar haal je het dat er 550 stemgerechtigde aanwezigen de mond werd gesnoerd ? Waren die effectief aanwezig ? Bewijs het dan. Werden ze de mond gesnoerd ? Bewijs het dan. Nogmaals, je moet mij niet overtuigen, je moet de VB-kiezers overtuigen.

Kunt ge dan echt niet lezen, Jampie ???? De meerderheid kaderleden in de zaal waren niet stemgerechtigd. MOCHTEN NIET KIEZEN (niet voldoende gescreend ?). 8)

Jampie
19 december 2004, 16:48
Kunt ge dan echt niet lezen, Jampie ???? De meerderheid kaderleden in de zaal waren niet stemgerechtigd. MOCHTEN NIET KIEZEN (niet voldoende gescreend ?). 8)
Het ging dus niet om stemgerechtigden. En iemand die niet stemgerechtigd is mag niet kiezen. Dat is logisch.

big bad wolf
19 december 2004, 16:49
Het VB is VEROORDEELD voor die teksten, o.m. uit het 70-puntenprogramma.
Maar nu ziet u dus wél onder ogen dat Dewinter verantwoordelijk is voor die neonazistische teksten?het Vlaams Blok (of tenminste 3 vzw's ervan) werden veroordeeld door twijfelachtige rechtspraak op basis van ruim interpreteerbare wetten opgesteld en gewijzigd door politieke tegenstanders van het Blok. het 70-puntenprogramma hoort al een paar jaar niet meer tot het partijprogramma van het VB. al voor de veroordeling was de partij al bezig met het moderniseren van zijn programma, en zelfs de inquisitiepater van Verhofstadt (Leman) vond zelfs geen punten om op te vitten in het nieuwe programma.

Vlaamse Leeuw
19 december 2004, 16:51
Even een vraagje aan de VB'ers: waarom mochten jullie partijleden dan niet kiezen tussen 2 of 3 kandidaten op een congres?

Jampie
19 december 2004, 16:53
het Vlaams Blok (of tenminste 3 vzw's ervan) werden veroordeeld door twijfelachtige rechtspraak op basis van ruim interpreteerbare wetten opgesteld en gewijzigd door politieke tegenstanders van het Blok. het 70-puntenprogramma hoort al een paar jaar niet meer tot het partijprogramma van het VB. al voor de veroordeling was de partij al bezig met het moderniseren van zijn programma, en zelfs de inquisitiepater van Verhofstadt (Leman) vond zelfs geen punten om op te vitten in het nieuwe programma.
Maar je hebt enerzijds het programma waar niet niet veel of niets op aan te merken valt en anderzijds PDW en co die dezelfde onzin blijven uitkramen als voor de 'modernisering'.

Yossarian
19 december 2004, 16:56
het Vlaams Blok (of tenminste 3 vzw's ervan) werden veroordeeld door twijfelachtige rechtspraak op basis van ruim interpreteerbare wetten opgesteld en gewijzigd door politieke tegenstanders van het Blok. het 70-puntenprogramma hoort al een paar jaar niet meer tot het partijprogramma van het VB. al voor de veroordeling was de partij al bezig met het moderniseren van zijn programma, en zelfs de inquisitiepater van Verhofstadt (Leman) vond zelfs geen punten om op te vitten in het nieuwe programma.
...maar nog voor de cosmetische operatie (Blok > Belang) sloeg uw führer alle illusies over 'modernisering' aan diggelen door live op tv te verkondigen dat alle allochtone vrouwen met een hoofdoek het land uit moeten. De rest is propagandistische zever die u maar blijft na-apen. (wat ik me trouwens al een tijdje afvraag: hebt u in feite een EIGEN mening?)

EXTREEM
19 december 2004, 16:58
Vlaamse Leeuw.Te eerste er moeten meer kandidaten zijn?

Jampie
19 december 2004, 16:59
...maar nog voor de cosmetische operatie (Blok > Belang) sloeg uw führer alle illusies over 'modernisering' aan diggelen door live op tv te verkondigen dat alle allochtone vrouwen met een hoofdoek het land uit moeten. De rest is propagandistische zever die u maar blijft na-apen. (wat ik me trouwens al een tijdje afvraag: hebt u in feite een EIGEN mening?)
Het VB, de partij die zegt wat u moet denken !!

big bad wolf
19 december 2004, 17:01
Vlaamse Leeuw.Te eerste er moeten meer kandidaten zijn?een gekibbel zoals bij de vld of in mindere mate bij cd&v zeker?

liever niet

big bad wolf
19 december 2004, 17:02
Kunt ge dan echt niet lezen, Jampie ???? De meerderheid kaderleden in de zaal waren niet stemgerechtigd. MOCHTEN NIET KIEZEN (niet voldoende gescreend ?). 8)laat je maar leiden door de rioolgazet van Utopia, kom es terug als je terug voet in de realiteit hebt gezet

Jampie
19 december 2004, 17:05
een gekibbel zoals bij de vld of in mindere mate bij cd&v zeker?

liever niet
En om gekibbel te voorkomen heeft het VB de oplossing. De gewone leden mogen niet meedoen aan de verkiezingen. Die mogen enkel hun lidgeld betalen en klaar is kees.

EXTREEM
19 december 2004, 17:05
En BVL zegt de waarheid,Lucien de EX BLOKKER

Yossarian
19 december 2004, 17:06
een gekibbel zoals bij de vld of in mindere mate bij cd&v zeker?

liever niet
Q.E.D.

In een autoritaire, op fascistische leest geschoeide partij moeten meningsverschillen verborgen blijven. Dat is wat vermoedelijk gebeurde bij de 'screening': wie verdacht werd niet in het gareel te (willen) lopen kreeg simpelweg geen stembrief van Dewinter en co.

Yossarian
19 december 2004, 17:07
En om gekibbel te voorkomen heeft het VB de oplossing. De gewone leden mogen niet meedoen aan de verkiezingen. Die mogen enkel hun lidgeld betalen en klaar is kees.
De gewone leden? Geen sprake van dat die stemrecht krijgen!

big bad wolf
19 december 2004, 17:07
Even een vraagje aan de VB'ers: waarom mochten jullie partijleden dan niet kiezen tussen 2 of 3 kandidaten op een congres?nog maar eens:

een politieke partij is als een groot bedrijf: ook daar stemmen de werknemers niet wie de volgende directeur wordt, enkel als die het te gortig zou maken binnen zijn bedrijf, zou die wel es kunnen worden buitengezet

big bad wolf
19 december 2004, 17:09
wat ik me trouwens al een tijdje afvraag: hebt u in feite een EIGEN mening?ja hoor, ook al valt die in grote lijnen samen met de standpunten van het Vlaams Belang

Jampie
19 december 2004, 17:11
De gewone leden? Geen sprake van dat die stemrecht krijgen!Hun lidgeld betalen daarentegen.....

EXTREEM
19 december 2004, 17:11
En Jampie en Yossarian kunnen het weten .

Jampie
19 december 2004, 17:12
Wat weten ?

big bad wolf
19 december 2004, 17:14
...maar nog voor de cosmetische operatie (Blok > Belang) sloeg uw führer alle illusies over 'modernisering' aan diggelen door live op tv te verkondigen dat alle allochtone vrouwen met een hoofdoek het land uit moeten.dat is bijvoorbeeld een puntje waarin ik FDW niet volg.

ik ben bijvoorbeeld niet voor een volledig hoofddoekenverbod: thuis en op straat dragen ze wat ze willen, maar scholen moeten wel zelf mogen beslissen of ze in hun schoolreglement een clausule opnemen voor een verbod op religieuze symbolen, zonder dat allochtone meisjes naar de rechter stappen, idem voor werkgevers die wensen dat hun personeel zonder hoofddoek rondloopt

Yossarian
19 december 2004, 17:14

EXTREEM
19 december 2004, 17:15
Raar dat een VLAAMS BELANGER een van de trouwstekiezer is,aan zijn partij.Van anderre partijen kan men dit niet zeggen.Er moet toch een groot vertrouwen zijn in deze partij,want ze blijft groeien.

big bad wolf
19 december 2004, 17:16
De gewone leden? Geen sprake van dat die stemrecht krijgen!organiseer jij maar es een referendum om je baas buiten te gooien, zal op veel meeval kunnen rekenen :roll:

big bad wolf
19 december 2004, 17:19
Hun lidgeld betalen daarentegen.....dus jij wil stemrecht voor interne verkiezingen zonder zelfs lid te zijn (en dus vanzelfsprekend lidgeld te betalen)?

de argumenten tégen het VB worden almaar zieliger

Yossarian
19 december 2004, 17:19
organiseer jij maar es een referendum om je baas buiten te gooien, zal op veel meeval kunnen rekenen :roll:
Het gaat dan ook niet om een bedrijf, maar om een poltitieke partij. In de meeste andere partijen kan dat overigens wél.

EXTREEM
19 december 2004, 17:30
Zoals bij de VLD de KLUCHT om zijn mening aan de kant geschoven werdt.

Jampie
19 december 2004, 17:32
dus jij wil stemrecht voor interne verkiezingen zonder zelfs lid te zijn (en dus vanzelfsprekend lidgeld te betalen)?

de argumenten tégen het VB worden almaar zieligerWaar leid je dat uit af ??

Het Skill Effect
19 december 2004, 17:34
Met 94, 24 procent werd Frank Vanhecke 'verkozen' tot voorzitter van het VB. Dat 'verkiezen' moet evenwel met een dikke korrel zout worden genomen. In tegenstelling tot andere partijen, moeten bij het VB de gewone partijmilitanten hun bek houden en applaudiseren wanneer hen dat bevolen wordt. De voorzitter wordt bij het VB namelijk gekozen door de partijraad. "De Partijraad heeft de exclusieve bevoegdheid om de nieuwe nationale voorzitter en het nieuwe Partijbestuur aan te duiden en heeft ook het laatste woord bij het vastleggen van de kandidatenlijsten bij verkiezingen", zo staat te lezen op de website van het VB.
Die partijraad bestaat uit de kaderleden van de partij: de leden van het partijbestuur, verkozenen en regionale verantwoordelijken.
Volgens het VB zelf waren er voor de voorzittersverkiezingen 901 stemgerechtigde kaderleden. Groot mysterie: slechts de helft daarvan (of iets meer, nl. 469) bracht zijn stem uit! Was de andere helft ziek thuisgebleven? Verloren gereden en/of te laat aangekomen? Niet geïnteresseerd in de zogenaamde 'verkiezing'?
Niets van dat alles. Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen met de verklaring voor het raadsel der getallen: "De overgrote meerderheid van de kaderleden mocht niet stemmen. Alleen vooraf gescreende lui kregen een stembrief".
'Democratie'. Voor het VB is het een hoer die je kan misbruiken waar, wanneer en hoe je maar wil. Maar dan wel in maatpak of 'deux-pièceke' en mét tandpastasmile. En de militant? Die zet de handjes op elkaar, bestelt nog een Duvel en rochelt een of ander racistische slogan.


:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

nog erger dan bij VLD!



_____________

http://www.pk-hq.com/community/images/smilies/5crazylol.gif

Duifje
19 december 2004, 17:52
Het ging dus niet om stemgerechtigden. En iemand die niet stemgerechtigd is mag niet kiezen. Dat is logisch.
Jij hebt echt verzorging nodig jong, men klaagt hier het gebrek aan democratie aan en jij lult wat uit uw nek dat kaderleden geen stemrecht moeten krijgen. Terwijl het Behang de pers wijst maakt dat de voorzitter gekozen wordt door alle kaderleden. Komt er dan niets anders dan leugens en onzin uit jullie klavier ?

Jampie
19 december 2004, 17:55
Jij hebt echt verzorging nodig jong, men klaagt hier het gebrek aan democratie aan en jij lult wat uit uw nek dat kaderleden geen stemrecht moeten krijgen. Terwijl het Behang de pers wijst maakt dat de voorzitter gekozen wordt door alle kaderleden. Komt er dan niets anders dan leugens en onzin uit jullie klavier ?Duifje, lees de hele draad en kom dan nog eens terug.

big bad wolf
19 december 2004, 17:58
Het gaat dan ook niet om een bedrijf, maar om een poltitieke partij. In de meeste andere partijen kan dat overigens wél.ja, ofwel is er maar 1 kandidaat, ofwel een soap waarbij telkens de partij dreigt te scheuren

Yossarian
19 december 2004, 18:09
ja, ofwel is er maar 1 kandidaat, ofwel een soap waarbij telkens de partij dreigt te scheuren
Bij mijn weten is er nog nooit een partij "gescheurd" wegens te democratisch

thePiano
19 december 2004, 18:12
Volgens het VB zelf waren er voor de voorzittersverkiezingen 901 stemgerechtigde kaderleden. Groot mysterie: slechts de helft daarvan (of iets meer, nl. 469) bracht zijn stem uit! Was de andere helft ziek thuisgebleven? Verloren gereden en/of te laat aangekomen? Niet geïnteresseerd in de zogenaamde 'verkiezing'?
Niets van dat alles. Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen met de verklaring voor het raadsel der getallen: "De overgrote meerderheid van de kaderleden mocht niet stemmen. Alleen vooraf gescreende lui kregen een stembrief".
Ben ik verbaasd? :-P

Afgedankte Geert Van Cleemput, voormalig coördinator van de studiedienst van het Vlaams Blok en arrondissementeel bestuurslid in Antwerpen, over de aanpak van de partijtop op 9 november 2003 op de VRT.

VRT: Waarom zegt de rest dan niks?

G. Van Cleemput: Wel ja, dat is eigenlijk een pijnlijke zaak. Hoe zit mijn partij in elkaar. Er is een partijbestuur met vijftien mensen en daarboven is een partij-TRIO. Er is een triumviraat met Frank Vanhecke, Gerolf Annemans en Filip Dewinter. Die drie onder elkaar bedisselen alles. Zij coöpteren hun medepartijbestuursleden. Zij beslissen wat er moet gebeuren en de partijraad zit er eigenlijk bij voor Piet Snot, en een Mie Snot zit daar niet bij.

big bad wolf
19 december 2004, 18:19
Bij mijn weten is er nog nooit een partij "gescheurd" wegens te democratischnee, wel door tegengestelde meningen binnen een partij die met "democratische" voorzittersverkiezingen enkel kunnen escaleren

Yossarian
19 december 2004, 18:23
nee, wel door tegengestelde meningen binnen een partij die met "democratische" voorzittersverkiezingen enkel kunnen escaleren Voor het triumviraat van het VB is het inderdaad relaxter werken ZONDER afwijkende meningen, dat kan ik me goed voorstellen :-)

Jampie
19 december 2004, 18:37
VB, de partij die zegt wat de gewone man..... moet denken.

Flegma
19 december 2004, 18:45
Gelukkig dat de SPA het toonbeeld is van interne democratie, maar daar wordt door de felle "intellectuele" anti-blokkers niets over gezegd, het is belangrijk dat een fel bekritiseerde partij zoals het vb, rechtlijnig, zonder interne twisten naar voren komt, dat is één van hun grote sterktes, en die paar individuele excessen in het verleden, dat is een zonde, die 0.00000001% van de aanhang uitmaakt, proberen ze uit te vergroten, omzo het vb te marginaliseren, tot heden is dat niet gelukt, tot grote spijt van onze linkse vrienden

Jampie
19 december 2004, 18:50
Gelukkig dat de SPA het toonbeeld is van interne democratie, maar daar wordt door de felle "intellectuele" anti-blokkers niets over gezegd, het is belangrijk dat een fel bekritiseerde partij zoals het vb, rechtlijnig, zonder interne twisten naar voren komt, dat is één van hun grote sterktes, en die paar individuele excessen in het verleden, dat is een zonde, die 0.00000001% van de aanhang uitmaakt, proberen ze uit te vergroten, omzo het vb te marginaliseren, tot heden is dat niet gelukt, tot grote spijt van onze linkse vrienden
En hiermee heb je mooi bewezen dat de VB-voorzitter democratisch werd verkozen....

giserke
19 december 2004, 18:53
VB, de partij die zegt wat de gewone man..... moet denken.
VB, de partij die zegt wat de gewone man zal moeten denken.

lustige lezer
19 december 2004, 19:09
Niets van dat alles. Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen met de verklaring voor het raadsel der getallen: "De overgrote meerderheid van de kaderleden mocht niet stemmen. Alleen vooraf gescreende lui kregen een stembrief".

Dat geloof je toch zelf niet:-o Een VB'er die naar De Morgend gaat??? :roll:
Als zo'n praktijken inderdaad waarheid bevatten, dan had je wel wat anders gezien dan een applaudiserende menigte za.

Maar democratische kan je het niet echt noemen hun verkiezing, maar het is wel een stap dichterbij. Vroeger werd de voorzitter niet verkozen.

Yossarian
19 december 2004, 19:13
Maar democratische kan je het niet echt noemen hun verkiezing, maar het is wel een stap dichterbij. Vroeger werd de voorzitter niet verkozen.
Vroeger werd hij "aangeduid"
Nu is dat nog altijd zo, alleen wordt er nu een "democratische show" rond opgevoerd, dat staat beschaafder.

Tyr de Dietser
19 december 2004, 19:29
[size=2]Een VB-insider mailde zélf naar de krant De Morgen
Vanaf hier denk ik reeds: mooi geprobeerd kameraad, ik trap er niet in.

En de militant? Die zet de handjes op elkaar!
Inderdaad, ik hoef helemaal niet te stemmen. De partijleiding zal zelf wel weten wat goed is voor de partij en voor Vlaanderen!

Jampie
19 december 2004, 19:34
Vanaf hier denk ik reeds: mooi geprobeerd kameraad, ik trap er niet in.


Inderdaad, ik hoef helemaal niet te stemmen. De partijleiding zal zelf wel weten wat goed is voor de partij en voor Vlaanderen!
Tot zover de 'eigen mening' van een vb-er.
VB, de partij die zegt wat de gewone man....moet denken.

Yossarian
19 december 2004, 19:39
Vanaf hier denk ik reeds: mooi geprobeerd kameraad, ik trap er niet in.


Inderdaad, ik hoef helemaal niet te stemmen. De partijleiding zal zelf wel weten wat goed is voor de partij en voor Vlaanderen!
Gefeliciteerd!
Als u zo'n trouw partijslaafje blijft, krijgt u heel misschien ooit nog eens een vooraf ingevulde stembrief

Tyr de Dietser
19 december 2004, 19:50
Tot zover de 'eigen mening' van een vb-er.
VB, de partij die zegt wat de gewone man....moet denken.
Nee, FOUT!

De partij die weet wat er moet gedaan worden in Vlaanderen. Het verschil is natuurlijk enorm: de vrijheid om te denken wat je wil.

Brugge Veilig en Leefbaar
20 december 2004, 09:05
VB, de partij die zegt wat de gewone man..... moet denken.Proficiat Jampie, je bewijst hiermee in de leer te zijn geweest bij fascisten, je verdient een erediploma ! 8O
J. Goebbels: "Steeds moeten slogans en parolen herhaald worden, tot ook de domste mens ze kan onthouden."

Jampie
21 december 2004, 13:37
Nee, FOUT!

De partij die weet wat er moet gedaan worden in Vlaanderen. Het verschil is natuurlijk enorm: de vrijheid om te denken wat je wil.
Kijk dan maar eens hierboven naar Tyr de Dietser. Die volgt trouw, zonder nadenken, wat hem wordt opgelegd.

Rr00ttt
22 december 2004, 20:26
Het interesseert u maar 'matig' dat u louter en alleen de slippendrager bent van een clubje neonazi's-in-maatpak? Dat het enige recht dat u hebt, het recht is om de ranzige slogans mee te brullen?
Ik stem liever op een intern ondemocratische partij met democratische standpunten dan op een - pro forma - intern democratische partij met dictatoriale standpunten.

giserke
23 december 2004, 01:20
Ik stem liever op een intern ondemocratische partij met democratische standpunten dan op een - pro forma - intern democratische partij met dictatoriale standpunten.En partij die intern ondemocratisch en op dictoriale manier tewerk gaat, zal dit ook zo verder zetten op beleidsniveau.
De weerspiegeling van de VLD intern is exact dezelfde van wat de regering presteert. (leugens bedrog en intriges)
Een partij die intern niet in staat is op een democratische manier te werken, kan dit ook niet buiten de partij.

big bad wolf
23 december 2004, 01:52
En partij die intern ondemocratisch en op dictoriale manier tewerk gaat, zal dit ook zo verder zetten op beleidsniveau.
De weerspiegeling van de VLD intern is exact dezelfde van wat de regering presteert. (leugens bedrog en intriges)
Een partij die intern niet in staat is op een democratische manier te werken, kan dit ook niet buiten de partij.eerst zien, dan geloven..

zolang de andere partijen dat cordon sanitaire in stand houden, is er hier van democratie nergens sprake!