PDA

View Full Version : Niet voor mijn deur parkeren


Blue Sky
21 juni 2022, 08:28
De parkeerplaats op straat voor mijn woning is voor mijn auto en daar mag niemand anders parkeren. Doe je dat toch, dan bekras ik de wagen.

Zo zijn er nogal wat, van die auto-egoïsten die de parkeerplaats op de openbare weg voor hun huis opeisen, terwijl in feite iedereen er mag parkeren.

Ga je er toch parkeren, dan maken ze van hun oren of doen ze aan vandalisme.

Wat vindt u van dergelijke figuren en hoe hier iets tegen doen?

patrickve
21 juni 2022, 10:23
Wat vindt u van dergelijke figuren en hoe hier iets tegen doen?

Groot gelijk. Eigen parkeerplaats eerst !

Blue Sky
21 juni 2022, 10:46
Groot gelijk. Eigen parkeerplaats eerst !

Jamaar dat is het hem net; die parkeerplaats is van niemand en iedereen mag er dus staan.

De schoofzak
21 juni 2022, 11:45
De parkeerplaats op straat voor mijn woning is voor mijn auto en daar mag niemand anders parkeren. Doe je dat toch, dan bekras ik de wagen.

Zo zijn er nogal wat, van die auto-egoïsten die de parkeerplaats op de openbare weg voor hun huis opeisen, terwijl in feite iedereen er mag parkeren.

Ga je er toch parkeren, dan maken ze van hun oren of doen ze aan vandalisme.

Wat vindt u van dergelijke figuren en hoe hier iets tegen doen?

Ja maar als ik voor mijn eigen deur parkeer, dan mankeer ik teveel van mijn mooi uitzicht.
Dus ga ik maar voor het huis van mijn buurman staan.

Herr Flick
22 juni 2022, 08:10
Zo lang ze niet voor mijn oprit staan kan het mij niet schelen.

patrickve
22 juni 2022, 08:24
Jamaar dat is het hem net; die parkeerplaats is van niemand en iedereen mag er dus staan.

Met voldoende intimidatie is die wel de facto van U he :-)

Dat is hoe eigendom bepaald wordt, niewaar.

maddox
22 juni 2022, 08:30
Met voldoende intimidatie is die wel de facto van U he :-)

Dat is hoe eigendom bepaald wordt, niewaar.

Dan is bekrassen wel een zeer idiote manier.
Niet echt intimiderend in mijn belevingwereld. Ik doe even aangifte bij de politie, en de verzekering doet de rest.

Intimiderend is een maddoxje die staat te wachten om het punt duidelijk te maken. Niks krassen, niks plakken, gewoon een gesprekje. Ik ga zeker niet roepen of dreigen.

Pol Dolf
22 juni 2022, 08:55
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

dalibor
22 juni 2022, 09:02
De parkeerplaats op straat voor mijn woning is voor mijn auto en daar mag niemand anders parkeren. Doe je dat toch, dan bekras ik de wagen.

Zo zijn er nogal wat, van die auto-egoïsten die de parkeerplaats op de openbare weg voor hun huis opeisen, terwijl in feite iedereen er mag parkeren.

Ga je er toch parkeren, dan maken ze van hun oren of doen ze aan vandalisme.

Wat vindt u van dergelijke figuren en hoe hier iets tegen doen?

Ik heb er ooit ene op het werk gehad die daarover kwam discussiëren. Die had daar een geschil over met buren en met de politie en omdat ik jurist ben en meneer te gierig was om een advocaat te nemen dacht die zo argumenten te verzamelen.

Heb gezegd dat zijn buren 100% gelijk hadden. Hij was in zijn gat gebeten maar is er niet meer over begonnen.

maddox
22 juni 2022, 09:03
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

En bent u nu geïntimiteerd?

Blue Sky
22 juni 2022, 09:03
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

Het toont de tunnelvisie aan van de mensen en hoe ze daarbij niet vatbaar zijn voor enige rede, zelfs als zijn ze wettelijk compleet verkeerd.

maddox
22 juni 2022, 09:12
Het toont de tunnelvisie aan van de mensen en hoe ze daarbij niet vatbaar zijn voor enige rede, zelfs als zijn ze wettelijk compleet verkeerd.

Wie heeft beslist dat de briefschrijver eigenaar is van die plaats?

Dadeemelee
22 juni 2022, 09:13
Er zijn er zo die een paar stoelen op de parkeerstrook voor hun huis zetten om die te ‘reserveren’.

maddox
22 juni 2022, 09:15
Er zijn er zo die een paar stoelen op de parkeerstrook voor hun huis zetten om die te ‘reserveren’.

En dat werkt, voor een beperkte tijd. En het zou een aanvaarde methode kunnen zijn als er niemand misbruik van zou maken.

Helaas is kiesvee niet eens bewust dat ze misbruik maken.

reservespeler
22 juni 2022, 09:45
De parkeerplaats op straat voor mijn woning is voor mijn auto en daar mag niemand anders parkeren. Doe je dat toch, dan bekras ik de wagen.

Zo zijn er nogal wat, van die auto-egoïsten die de parkeerplaats op de openbare weg voor hun huis opeisen, terwijl in feite iedereen er mag parkeren.

Ga je er toch parkeren, dan maken ze van hun oren of doen ze aan vandalisme.

Wat vindt u van dergelijke figuren en hoe hier iets tegen doen?

Als het geen oprit is (dan is het sowieso geen parkeerplaats) dan parkeer ik er.
Mijne camera zal wel registreren als er iemand mijn wagen bekrast.

reservespeler
22 juni 2022, 09:45
Jamaar dat is het hem net; die parkeerplaats is van niemand en iedereen mag er dus staan.

Hoe die is van niemand?

reservespeler
22 juni 2022, 09:46
Zo lang ze niet voor mijn oprit staan kan het mij niet schelen.

2

dalibor
22 juni 2022, 09:46
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

Nog maar eens een bewijs dat de eindtermen van belang zijn. :-D

reservespeler
22 juni 2022, 09:47
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

Ik zou mijne ruitenwisser krom plooien en met het briefke naar de politie gaan.

reservespeler
22 juni 2022, 09:50
Er zijn er zo die een paar stoelen op de parkeerstrook voor hun huis zetten om die te ‘reserveren’.

Dat mag.
Soms is dat toegelaten (in de stad toelating vragen aan de gemeente) als je gaat verhuizen of meubelen verwacht die geleverd worden met een verhuislift.

Mambo
22 juni 2022, 10:36
Ik heb dat vroeger regelmatig gezien van iemand wat verder in mijn straat.
Die kon echt agressief worden en zelfs banden lek steken met een mes.

En hij had zelf geen auto!

Pandareus
22 juni 2022, 11:14
Er zijn er zo die een paar stoelen op de parkeerstrook voor hun huis zetten om die te ‘reserveren’.

Hier is er ook zo eentje, die doet dat om de haverklap. Wel grappig om dan de flikken in hun camionette te zien voorbijrijden terwijl ze doen dat ze niks zagen.

patrickve
22 juni 2022, 13:12
Dan is bekrassen wel een zeer idiote manier.
Niet echt intimiderend in mijn belevingwereld. Ik doe even aangifte bij de politie, en de verzekering doet de rest.

Intimiderend is een maddoxje die staat te wachten om het punt duidelijk te maken. Niks krassen, niks plakken, gewoon een gesprekje. Ik ga zeker niet roepen of dreigen.

Het punt is wel dat ge gewoon iets wilt aanslaan dat van U niet is, he, die plaats voor uw huis. Als ge mensen echter voldoende pest, blijven ze er misschien weg, en dan kunt ge die plaats dus "claimen" als het ware.

patrickve
22 juni 2022, 13:13
Hier is er ook zo eentje, die doet dat om de haverklap. Wel grappig om dan de flikken in hun camionette te zien voorbijrijden terwijl ze doen dat ze niks zagen.

Ge moogt daar toch stoelen parkeren ?

De schoofzak
22 juni 2022, 17:49
Naar de schatting van onze geachte mede-forummers:
hoeveel procent van de Vlaamse bevolking is agressief-psychopatisch?

Ik schat 2%.

patrickve
22 juni 2022, 19:56
Naar de schatting van onze geachte mede-forummers:
hoeveel procent van de Vlaamse bevolking is agressief-psychopatisch?

Ik schat 2%.

En hoeveel is rationeel-gewelddadig ?

maddox
22 juni 2022, 20:47
Het punt is wel dat ge gewoon iets wilt aanslaan dat van U niet is, he, die plaats voor uw huis. Als ge mensen echter voldoende pest, blijven ze er misschien weg, en dan kunt ge die plaats dus "claimen" als het ware.

Als het het sop van de kool waard zou zijn, zou ik die moeite wel kunnen doen. Maar dan nog, een willekeurige auto bekrassen, in de hoop dat er niemand meer op die plaats gaat staan, da's wel heel simpel gedacht nietwaar.

Onzijdig
22 juni 2022, 22:28
Ge moogt daar toch stoelen parkeren ?

Het plaatsen van stoelen is onwettig. Bij een verhuis dient men een bord met parkeerverbod aan te vragen. Uiteraard moet men betalen voor die Borden. De stad loopt immers parkeer geld mis. Zie maar naar Antwerpen, de grootste betaalparking van Vlaanderen.

Henri1
23 juni 2022, 05:34
Jamaar dat is het hem net; die parkeerplaats is van niemand en iedereen mag er dus staan.

Dan is ze van iedereen toch ?

Henri1
23 juni 2022, 05:36
Met voldoende intimidatie is die wel de facto van U he :-)

Dat is hoe eigendom bepaald wordt, niewaar.

Als je de aspirant parkeerder bejegend met een VU baardje laten ze de parkeerplaats aan zich voorbijgaan.

Henri1
23 juni 2022, 05:36
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

Hebt u teruggeschreven ?

De schoofzak
23 juni 2022, 13:55
Hebt u teruggeschreven ?

Goed idee.
Nieuw briefje onder je eigen ruitenwisser steken, met de boodschap dat je het vorige bericht afgegeven hebt aan de wijkagent.

patrickve
23 juni 2022, 14:13
Als het het sop van de kool waard zou zijn, zou ik die moeite wel kunnen doen. Maar dan nog, een willekeurige auto bekrassen, in de hoop dat er niemand meer op die plaats gaat staan, da's wel heel simpel gedacht nietwaar.

Het heeft inderdaad enkel maar zin als de personen die op die plaats willen parkeren, beperkt zijn in aantal. Je zou denken dat iemand die al 3 keer een bekraste auto heeft gehad op die plek, daar in 't vervolg weg blijft. Tegen dat je dat dus gedaan hebt met alle auto's die daar geregeld eens willen staan (bijvoorbeeld, die van uw buren), is die plaats vrij he.

Natuurlijk gaat het voor U OOK riskant worden van U daar dan te parkeren mocht men weten dat gij het zijt. Ge kunt dus enkel maar "stiekem" van die plaats gebruik maken.

Misschien is het daarom beter om dat niet voor UW huis te doen, maar voor dat van de buurman :-)

fox
23 juni 2022, 14:42
Ik zou mijne ruitenwisser krom plooien en met het briefke naar de politie gaan.

Waarom zou je nu vernielingen aanbrengen aan je eigen wagen en jezelf dan nog gaan aangeven aan de politie?

Patrick M
23 juni 2022, 15:17
Ik zou mijne ruitenwisser krom plooien en met het briefke naar de politie gaan.

Je doet jezelf dus schade aan en steekt het dan op iemand anders.

Patrick M
23 juni 2022, 15:19
Vroeger was dat in mijn straat ook zo.
Tot als de stad besloot om aan mijne kant van de straat verboden te parkeren te plaatsen.
Nu heb ik altijd plaats voor mijn huis en ik sta niet op de straat.

Herr Flick
24 juni 2022, 07:34
heb al 2 keer een briefje op mijn ruit gevonden : 'u staat op mijn plaats"

Hahaha voor mij een reden om elke keer terug op die plek te gaan staan.

(en te wachten tot ik de mongool zie die dat briefke op mijn ruit legt... )

Herr Flick
24 juni 2022, 07:36
Dat mag.
Soms is dat toegelaten (in de stad toelating vragen aan de gemeente) als je gaat verhuizen of meubelen verwacht die geleverd worden met een verhuislift.

Olla dan krijg je wel van die platen van verboden te parkeren mee, of ze komen die plaatsen.

Waar ik vroeger woonde kwamen ze zelf controleren of er effectief een verhuis / levering of werken waren.

reservespeler
24 juni 2022, 07:47
Olla dan krijg je wel van die platen van verboden te parkeren mee, of ze komen die plaatsen.

Waar ik vroeger woonde kwamen ze zelf controleren of er effectief een verhuis / levering of werken waren.

Doen ze meestal.