PDA

View Full Version : Aan PURE Vlamingen...


bambamboo
5 april 2003, 23:52
Vlamingen zijn veel te geduldige mensen. Ze zien niet in dat ons Rijk Welvarende Vlaanderen al redelijk veel schade heeft geleden. Kijk naar het onderwijs, daar wordt alles kapot gemaakt door 1 soort mensen. Namelijk mensen van vreemde afkomst die alles VERPESTEN en hun eisen stellen. De islam is dus een heel groot gevaar voor ons Vlaanderen!!! Vlaanderen hoeft geen moskee te worden binnen 50 jaar. Als de PURE Vlamingen vinden dat vreemdelingen lieve mensen zijn, VERGEET HET. De meeste vreemdelingen zijn niet vriendelijk, het zijn meestal criminelen, mafia, ze integreren zich niet en willen hun eigen eisen opstellen, gezinshereniging is hier vrijwel gemakkelijk, dopgeld en kindergeld krijgen zonder ooit gewerkt te hebben in hun leven hier in belgie. Is dit echt een VOLKSVERKRACHTING? Mensen die HARD werken en veel geld verdienen mogen geld afdokken, mensen die niet werken - cfr. Vreemdelingen van vreemde afkomst - mogen hier zomaar alles in de handen ontvangen en niks doen... Ach... Kijk ook maar eens naar de OCMW.. Deze koopt huizen over en plaatst er vreemdelingen in, waarom geen PURE belgen? EIGEN VOLK EERST! Het is al zo erg genoeg... waarom denken de mensen nu eens niet na? Kijk nu eens naar die achterlijke partij AGALEV, die willen vreemdelingenstemrecht, is dat nu echt normaal? Neen. Islam in de VLAAMSE scholen, normaal? NEEN!!! Als arabisch 4de landstaal wordt dan laat ik mij meteen denaturaliseren als belg en vertrek ik.

VOOR DE VREEMDELINGEN IS BELGIE EEN PARADIJS. DE HARD WERKENDE EN DOMME VLAMING ZIET NIET IN DAT DE ISLAM DE BOEL WILT OVERNEMEN, DOE UW OGEN OPEN WANT HET IS VRIJWEL TE LAAT!


mvg

"Een PURE Vlaamse Antwerpenaar"

Tantist
6 april 2003, 00:00
Is dat iets als pure chocolade?

Pelgrim
6 april 2003, 08:36
"puur"? Puur wat? Ariër misschien?

Supe®Staaf
6 april 2003, 09:17
@Tantist
Plaats uw prentje over Germaans-Joodse puurheid nog eens.
Dan hoeven we niet ver meer te zoeken om te weten uit welke hoek de PURISTISCHE opvattingen van aanstich(ts)ter dezer thread komen aangewaaid.
:roll: :lol: :P

maddox
6 april 2003, 09:20
'k kan me een beetje voorstellen wat er gebrald word in Bambamboo's stukje, sommige redevoeringen van Dictators klonken hetzelfde.

Ik kan me de idioterie in bepaalde ongelijkheden in de Politieke Correctheid, en blinde waanzin van sommige politieke achterlijkheden voorstellen.Maar het zo te veralgemenen, da's niet juist.

Maar er staan een paar prachtblunders in deze tekst.

"Mensen die HARD werken en veel geld verdienen mogen geld afdokken"
Met hard werken hebben de meeste arbeiders juist genoeg verdiend om hun huisje, klein wagentje(of 2de hands) ,hun 2 weken in een vochtige caravan en hun belastingen te betalen.
Veel geld binnenrijven doe je in de misdaad, politiek(voor zover dat nog verschild)of door veel geld te hebben.

Pure Vlamingen, waarover hier hard geroepen word, bestaan die?
Nadat Vlaanderen een dikke 2000jaar een Europees slagveld zijn geweest, denk je dat boeredochter X of Y geen oververhitte soldaat van vreemde orgine tegenkwam,in minder vriendelijk omstandigheden?Condooms waren er niet echt, en Abortus, voor zover uitvoerbaar, WAT een DOODZONDE, Mr pastoor zou daar wel een echte donderpreek over opzetten.

Het Gagalev stokpaardje van vreemdelingenstemrecht is een idiologisch waanbeeld,waarmee ze denken het tij te keren van "extreem rechts"
Probleem in dit waanbeeld is dat de groep vreemdelingen verdomd klein is ten opzichte van de genaturaliseerde allochtoontjes.
De meeste "echte" vreemdelingen die totaal geen zin hebben in de Belgische nationaliteit zijn de hoge jongen in Japanse of VS (Chinees komt ook al vooor)bedrijven, en de EU ambetantenaren in hun ivoren torens.

Mijn menig word meestal omschreven als Ultra Extreem rechts.Omdat ik nu eenmaal niks heb tegen democratie, anders had ik het al lang gebruikt.
En voel me wel Vlaming, desondanks mijn gemengde Belgisch(moeder is zeker, vader kan een vraag zijn)Nederlandse afkomst.

Raf
6 april 2003, 09:43
Vlamingen zijn veel te geduldige mensen. Ze zien niet in dat ons Rijk Welvarende Vlaanderen al redelijk veel schade heeft geleden. Kijk naar het onderwijs, daar wordt alles kapot gemaakt door 1 soort mensen. Namelijk mensen van vreemde afkomst die alles VERPESTEN en hun eisen stellen. De islam is dus een heel groot gevaar voor ons Vlaanderen!!!

Er zitten ook héél veel kinderen van vreemde herkomst in onze scholen die NIETS met de islam te maken hebben. Hoe wordt volgens jou ons onderwijs "verpest" door die vreemdelingen? Omdat er ook islam-onderricht gegeven wordt? Volgens mij hoort godsdienstonderwijs sowieso niet in de scholen thuis, maar als het dan toch moet, dan moet je ook maar zo consequent zijn om alle strekkingen aan bod te laten komen.

Vlaanderen hoeft geen moskee te worden binnen 50 jaar. Als de PURE Vlamingen vinden dat vreemdelingen lieve mensen zijn, VERGEET HET. De meeste vreemdelingen zijn niet vriendelijk, het zijn meestal criminelen, mafia, ze integreren zich niet en willen hun eigen eisen opstellen, gezinshereniging is hier vrijwel gemakkelijk,

De meeste vreemdelingen zijn afkomstig uit Europese (lid)staten en niet - zoals jij insinueert - van Noord-Afrika. De meeste vreemdelingen die ik ken - ook die van Noord-Afrikaanse origine - zijn zeer vriendelijke mensen, hebben helemaal geen crimineel verleden en zijn hier perfect geïntegreerd.

dopgeld en kindergeld krijgen zonder ooit gewerkt te hebben in hun leven hier in belgie. Is dit echt een VOLKSVERKRACHTING? Mensen die HARD werken en veel geld verdienen mogen geld afdokken, mensen die niet werken - cfr. Vreemdelingen van vreemde afkomst - mogen hier zomaar alles in de handen ontvangen en niks doen... Ach... Kijk ook maar eens naar de OCMW.. Deze koopt huizen over en plaatst er vreemdelingen in, waarom geen PURE belgen? EIGEN VOLK EERST! Het is al zo erg genoeg... waarom denken de mensen nu eens niet na?

Na tien jaar op een OCMW te hebben gewerkt, kan ik je met de hand op het hart verzekeren dat het MERENDEEL van het OCMW-cliënteel BELGEN zijn. Daar waren heel wat mensen bij die door allerlei tegenslagen in financiële moeilijkheden waren gekomen. Er waren er echter ook heel wat waarvan we DUIDELIJK wisten dat ze te lui waren om te werken en die jaar in jaar uit misbruik maakten van het sociale vangnet. Dan kan je als OCMW alleen maar lijdzaam toezien hoe die mensen parasiteren op de kap van de maatschappij. De cliënten van vreemde origine wilden vaak maar al te graag uit werken gaan, maar konden dit niet vanwege hun statuut (politieke vluchtelingen krijgen geen arbeidskaart).

Kijk nu eens naar die achterlijke partij AGALEV, die willen vreemdelingenstemrecht, is dat nu echt normaal? Neen. Islam in de VLAAMSE scholen, normaal? NEEN!!! Als arabisch 4de landstaal wordt dan laat ik mij meteen denaturaliseren als belg en vertrek ik.

Je laat je "denaturaliseren"? Nou ja, je doet maar hoor... goodbye and good ridance wat mij betreft...

Kotsmos
6 april 2003, 12:56
bij "bambamboo" denk ik aan een tamtam. Aardige bijkomstigheid is dat u dat waarschijnlijk als een belediging zal opvatten.

ga weg

Tantist
6 april 2003, 13:48
'k kan me een beetje voorstellen wat er gebrald word in Bambamboo's stukje, sommige redevoeringen van Dictators klonken hetzelfde.


Met een stukje zilverpapier voor de mond klinkt het een beetje als Jef Van De Wiele :-)

vlaanderen72
6 april 2003, 18:56
@Tantist
Plaats uw prentje over Germaans-Joodse puurheid nog eens.
Dan hoeven we niet ver meer te zoeken om te weten uit welke hoek de PURISTISCHE opvattingen van aanstich(ts)ter dezer thread komen aangewaaid.
:roll: :lol: :P

U doeld uiteraard op mij,het spijt me ,alhoewel ik deze persoon 100% gelijk geef heb ik dit hoogstaand stukje zelf niet geschreven.

kiezel
8 april 2003, 15:47
'k kan mij niks voorstellen bij pure Vlamingen, maar denken aan Vlamingen in hunne pure kan best vermakelijk zijn...

Bobke
8 april 2003, 16:07
Raf schreef:

Er zitten ook héél veel kinderen van vreemde herkomst in onze scholen die NIETS met de islam te maken hebben. Hoe wordt volgens jou ons onderwijs "verpest" door die vreemdelingen? Omdat er ook islam-onderricht gegeven wordt? Volgens mij hoort godsdienstonderwijs sowieso niet in de scholen thuis, maar als het dan toch moet, dan moet je ook maar zo consequent zijn om alle strekkingen aan bod te laten komen.

En wat stelt u voor? Allemaal onderricht in elk hun eigen godsdienst geven?
Een eigen onderwijsnet voor alle verschillende godsdiensten?

De meeste vreemdelingen zijn afkomstig uit Europese (lid)staten en niet - zoals jij insinueert - van Noord-Afrika. De meeste vreemdelingen die ik ken - ook die van Noord-Afrikaanse origine - zijn zeer vriendelijke mensen, hebben helemaal geen crimineel verleden en zijn hier perfect geïntegreerd.

Die hoor je ook niet zo vaak klagen, of wel?


Na tien jaar op een OCMW te hebben gewerkt,

Toch niet zo’n verkeerd gevoel nietwaar.

kan ik je met de hand op het hart verzekeren dat het MERENDEEL van het OCMW-cliënteel BELGEN zijn.

Dat is toch logisch nietwaar, aangezien slechts 10% van de bevolking allochtoon is, zou slechts 10% OCMW-cliënten uit allochtonen mogen bestaan. Kun je ook met de hand op het hart verzekeren hoeveel van die Belgen voor 100% van vreemde origine zijn?

Daar waren heel wat mensen bij die door allerlei tegenslagen in financiële moeilijkheden waren gekomen.

Dat is inderdaad de taak van het OCMW denk ik.

Er waren er echter ook heel wat waarvan we DUIDELIJK wisten dat ze te lui waren om te werken en die jaar in jaar uit misbruik maakten van het sociale vangnet. Dan kan je als OCMW alleen maar lijdzaam toezien hoe die mensen parasiteren op de kap van de maatschappij.

Inderdaad jammer maar wat doe je eraan. Sommige mensen komen nu eenmaal niet aan de bak.


De cliënten van vreemde origine wilden vaak maar al te graag uit werken gaan, maar konden dit niet vanwege hun statuut (politieke vluchtelingen krijgen geen arbeidskaart).

Politieke vluchtelingen zouden eigenlijk niet naar het OCMW mogen doorverwezen worden vindt ik.
Waarom worden zij niet opgevangen in opvangcentra in afwachting van een definitief statuut of uitwijzing?
Trouwens, de meeste werklozen beweren dat zij graag zouden werken, biedt ze maar eens een job aan.

Raf
8 april 2003, 16:40
Raf schreef:

Er zitten ook héél veel kinderen van vreemde herkomst in onze scholen die NIETS met de islam te maken hebben. Hoe wordt volgens jou ons onderwijs "verpest" door die vreemdelingen? Omdat er ook islam-onderricht gegeven wordt? Volgens mij hoort godsdienstonderwijs sowieso niet in de scholen thuis, maar als het dan toch moet, dan moet je ook maar zo consequent zijn om alle strekkingen aan bod te laten komen.

En wat stelt u voor? Allemaal onderricht in elk hun eigen godsdienst geven?
Een eigen onderwijsnet voor alle verschillende godsdiensten?

Als ouders er op staan dat hun kinderen geïndoctrineerd worden met religieuze flauwekul, dan moeten ze dat thuis maar zelf doen, daar dient het onderwijs niet voor.

De meeste vreemdelingen zijn afkomstig uit Europese (lid)staten en niet - zoals jij insinueert - van Noord-Afrika. De meeste vreemdelingen die ik ken - ook die van Noord-Afrikaanse origine - zijn zeer vriendelijke mensen, hebben helemaal geen crimineel verleden en zijn hier perfect geïntegreerd.

Die hoor je ook niet zo vaak klagen, of wel?

Wie bedoel je? Die vreemdelingen van Europese origine of de mensen die ik ken van Noord-Afrikaanse origine?

Na tien jaar op een OCMW te hebben gewerkt,

Toch niet zo’n verkeerd gevoel nietwaar.

Verkeerd gevoel? Over wat?

kan ik je met de hand op het hart verzekeren dat het MERENDEEL van het OCMW-cliënteel BELGEN zijn.

Dat is toch logisch nietwaar, aangezien slechts 10% van de bevolking allochtoon is, zou slechts 10% OCMW-cliënten uit allochtonen mogen bestaan. Kun je ook met de hand op het hart verzekeren hoeveel van die Belgen voor 100% van vreemde origine zijn?

Het merendeel zijn Belgen, geen allochtonen, genaturaliseerd of niet.

Daar waren heel wat mensen bij die door allerlei tegenslagen in financiële moeilijkheden waren gekomen.

Dat is inderdaad de taak van het OCMW denk ik.

Inderdaad! Is het volgens u hun taak om daarbij een onderscheid te maken naargelang het land van herkomst?

Er waren er echter ook heel wat waarvan we DUIDELIJK wisten dat ze te lui waren om te werken en die jaar in jaar uit misbruik maakten van het sociale vangnet. Dan kan je als OCMW alleen maar lijdzaam toezien hoe die mensen parasiteren op de kap van de maatschappij.

Inderdaad jammer maar wat doe je eraan. Sommige mensen komen nu eenmaal niet aan de bak.

Dat heeft niets te maken met niet aan de bak komen, maar met niet aan de bak WILLEN komen; een hemelsbreed verschil.

De cliënten van vreemde origine wilden vaak maar al te graag uit werken gaan, maar konden dit niet vanwege hun statuut (politieke vluchtelingen krijgen geen arbeidskaart).

Politieke vluchtelingen zouden eigenlijk niet naar het OCMW mogen doorverwezen worden vindt ik.
Waarom worden zij niet opgevangen in opvangcentra in afwachting van een definitief statuut of uitwijzing?
Trouwens, de meeste werklozen beweren dat zij graag zouden werken, biedt ze maar eens een job aan.

Waarom niet meteen een concentratiekamp?

Bobke
8 april 2003, 17:32
Raf schreef:
Als ouders er op staan dat hun kinderen geïndoctrineerd worden met religieuze flauwekul, dan moeten ze dat thuis maar zelf doen, daar dient het onderwijs niet voor.
Dat bedoelde ik inderdaad.

Wie bedoel je? Die vreemdelingen van Europese origine of de mensen die ik ken van Noord-Afrikaanse origine?
Deze zonder crimineel verleden die perfect geïntegreerd zijn, ongeacht van welke origine.

Het merendeel zijn Belgen, geen allochtonen, genaturaliseerd of niet.

Dat wilde ik horen, waarom wordt dan beweert dat ze gediscrimineerd worden bij hun zoektocht naar een job.

Inderdaad! Is het volgens u hun taak om daarbij een onderscheid te maken naargelang het land van herkomst?
Nee, wordt het dan gedaan ?


Waarom niet meteen een concentratiekamp?
Vindt u dat ouderen in een bejaardentehuis in een concentratiekamp leven?

Raf
8 april 2003, 19:02
Raf schreef:
Het merendeel zijn Belgen, geen allochtonen, genaturaliseerd of niet.

Dat wilde ik horen, waarom wordt dan beweert dat ze gediscrimineerd worden bij hun zoektocht naar een job.

Wordt er beweerd dat Belgen gediscrimineerd worden in hun zoektocht naar een job? Dat is nieuw... Ik veronderstel dat je hier een bedoeling mee hebt, alleen zie ik niet zo direct wat die is...

Waarom niet meteen een concentratiekamp?
Vindt u dat ouderen in een bejaardentehuis in een concentratiekamp leven?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

Bobke
8 april 2003, 20:32
Raf schreef:
Bobke schreef:
Raf schreef:
Waarom niet meteen een concentratiekamp??
Vindt u dat ouderen in een bejaardentehuis in een concentratiekamp leven
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
U maakte de vergelijking tussen een opvangcentra en een concentratiekamp, niet ik.

Raf
8 april 2003, 20:38
Raf schreef:
Bobke schreef:
Raf schreef:
Waarom niet meteen een concentratiekamp??
Vindt u dat ouderen in een bejaardentehuis in een concentratiekamp leven
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
U maakte de vergelijking tussen een opvangcentra en een concentratiekamp, niet ik.

Heb je al eens zo'n opvangcentrum bezocht? Ben je de laatste tijd nog eens bij je ouwe oma in het bejaardentehuis geweest? Zou je je ouwe oma haar plaatsje in het bejaardentehuis inruilen voor eentje in zo'n opvangcentrum?

Bobke
8 april 2003, 20:49
Raf schreef:
Heb je al eens zo'n opvangcentrum bezocht? Ben je de laatste tijd nog eens bij je ouwe oma in het bejaardentehuis geweest? Zou je je ouwe oma haar plaatsje in het bejaardentehuis inruilen voor eentje in zo'n opvangcentrum?
Nog geen opvangcentrum bezocht nee, en van mijn oma is dat ondertussen dertig jaar geleden. :cry:

Raf
8 april 2003, 21:01
Raf schreef:
Heb je al eens zo'n opvangcentrum bezocht? Ben je de laatste tijd nog eens bij je ouwe oma in het bejaardentehuis geweest? Zou je je ouwe oma haar plaatsje in het bejaardentehuis inruilen voor eentje in zo'n opvangcentrum?
Nog geen opvangcentrum bezocht nee, en van mijn oma is dat ondertussen dertig jaar geleden. :cry:

Doe dat dan eerst eens.

Bobke
8 april 2003, 22:37
Raf schreef:
Doe dat dan eerst eens.
Waarom zou ik, bent u als eens in een bejaardentehuis geweest?

Raf
9 april 2003, 07:41
Raf schreef:
Doe dat dan eerst eens.
Waarom zou ik, bent u als eens in een bejaardentehuis geweest?

Omdat u anders niet weet waar u over lult!
Ja ik ben al vaak en in verschillende bejaardentehuizen geweest... ik begrijp nog steeds niet waarom u er persé bejaardentehuizen wil blijven bijsleuren, tenzij u voorstelt om politieke vluchtelingen in bejaardentehuizen op te vangen.

Bobke
9 april 2003, 08:09
Raf schreef:
Omdat u anders niet weet waar u over lult!
Dan kunt u mij ongetwijfeld helpen nietwaar

Ja ik ben al vaak en in verschillende bejaardentehuizen geweest... ik begrijp nog steeds niet waarom u er persé bejaardentehuizen wil blijven bijsleuren, tenzij u voorstelt om politieke vluchtelingen in bejaardentehuizen op te vangen.

Omdat u opvangcentra vergeleek met concentratiekampen weet je nog?
Ik logeerde eens in een vakantiecentrum dat nu als opvangcentrum gebruikt wordt.
Weet je hoeveel bejaarden op een opvang wachten?
Ik ben ervan overtuigd dat heel wat bejaarden daar graag zouden verblijven.
Wanneer de opvang van vluchtelingen fout loopt dan kan een mogelijke oorzaak zijn dat er teveel toegelaten worden.
Indien u echter meent dat alle vluchtelingen in vakantieverblijven moeten ondergebracht worden dan willen er nog wel een paar miljoen naar hier komen.

Ik zie de affiches in hun thuisland al voor me:
Reis naar België voor 2.500 euro.
Verblijf in luxueuze vakantiewoningen.
Maandelijks X euro zakgeld.
Weinig politiecontrole, lucratieve bijverdienste mogelijk.

Raf
9 april 2003, 08:51
Omdat u opvangcentra vergeleek met concentratiekampen weet je nog?

En wat heeft dat met bejaardentehuizen te maken?

Ik zie de affiches in hun thuisland al voor me:
Reis naar België voor 2.500 euro.
Verblijf in luxueuze vakantiewoningen.
Maandelijks X euro zakgeld.
Weinig politiecontrole, lucratieve bijverdienste mogelijk.

Ik denk dat u er nogal licht overgaat. De beslissing om zijn thuisland te verlaten en alles achter te laten wat men zijn hele leven gekend heeft, lijkt me geen eenvoudige beslissing.
Wat zegt u tegen de mensen die zich nog aanbieden wanneer het quotum bereikt is? Sorry, voor u hebben we geen plaats meer, gaat u maar terug om u laten af te slachten in uw land van herkomst? U stelt de zaken een beetje te simplistisch voor.

Bobke
9 april 2003, 10:30
Raf schreef:
En wat heeft dat met bejaardentehuizen te maken?

Zijn bejaarden tehuizen dan geen opvangcentra.

Wat zegt u tegen de mensen die zich nog aanbieden wanneer het quotum bereikt is? Sorry, voor u hebben we geen plaats meer, gaat u maar terug om u laten af te slachten in uw land van herkomst? U stelt de zaken een beetje te simplistisch voor.
Ik stel het misschien te simplistisch voor maar dat is dan wederzijds.
Weet je hoeveel mensen er wereldwijd voor in aanmerking komen?
Wilt u deze dan allemaal in België asiel geven?
Trouwens, indien degene waarvan de aanvraag niet ontvankelijk is, inderdaad uitgewezen worden , inplaats van eindeloze procedures te voeren, dan kwam er misschien plaats vrij voor degene die er wel recht op hebben.

Raf
9 april 2003, 21:38
Weet je hoeveel mensen er wereldwijd voor in aanmerking komen?
Wilt u deze dan allemaal in België asiel geven?
Trouwens, indien degene waarvan de aanvraag niet ontvankelijk is, inderdaad uitgewezen worden , inplaats van eindeloze procedures te voeren, dan kwam er misschien plaats vrij voor degene die er wel recht op hebben.

Al die mensen die daar wereldwijd voor in aanmerking komen zullen ook wel niet allemaal naar België komen zeker? Ik denk dat er af en toe wel eens een paar in andere landen terecht komen ook...
Ons rechtssyteem is nu eenmaal zo opgebouwd dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan. Dat het administratief apparaat vreselijk langzaam werkt, is te betreuren, maar dat is nog geen reden om de asielzoeker dan nog eens extra te straffen.

Bobke
10 april 2003, 22:13
Raf schreef;
Al die mensen die daar wereldwijd voor in aanmerking komen zullen ook wel niet allemaal naar België komen zeker? Ik denk dat er af en toe wel eens een paar in andere landen terecht komen ook...
Ons rechtssyteem is nu eenmaal zo opgebouwd dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan. Dat het administratief apparaat vreselijk langzaam werkt, is te betreuren, maar dat is nog geen reden om de asielzoeker dan nog eens extra te straffen.
Nee maar de landen waar de procedure het gemakkelijkst is of gemakkelijker te omzeilen zullen er wel het meeste aantrekken.
Dat ons rechtssysteem zo opgebouwd is dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan is wellicht een goede zaak maar het opent natuurlijk de deur voor misbruiken. Om het volledig te benutten moet men alvast van goeden huize zijn of kunnen rekenen op de steun van allerlei belangengroepen. Het zullen wel niet altijd degene zijn die er werkelijk nood aan hebben die er het best door geholpen worden.

Zolang de politiek-correcten durven beweren dat de vergrijzing niet langer te betalen is, dat er ronde na ronde besparingen in de ziekenzorg nodig zijn, stel ik vast dat de koek te klein wordt om voor OCMW van de hele wereld te spelen.
Ik meen dat de vergrijzende mens zijn leven lang heeft bijgedragen aan de, weliswaar verplichte verzekering, de RSZ en belastingen heeft betaalt,

Men probeert de bevolking nu een private ziekteverzekering, een bijkomende pensioenverzekering enz aan te praten.
Ik neem aan dat Jan, Pol en klein Pierke van om de hoek, ook geen recht zullen hebben om van mijn privé verzekering te genieten.
Waarom zouden inwoners van andere landen dan wel recht hebben om van de sociale vangnet van de Belgen mee te genieten.
OK, “pure Vlamingen” vindt ik een slechte term, ook de Ali’s enz , die pakweg veertig jaar geleden naar België kwamen, hebben natuurlijk ook hun leven lang daaraan bijgedragen, zij hebben uiteraard dezelfde rechten. Ook zij zijn trouwens niet gebaat bij een blijvende instroom van gelukzoekers uit alle werelddelen.