PDA

View Full Version : "zotte linksen"


GC
6 april 2003, 21:10
In het linkse milieu kom je soms toch wel vreemde groepen tegen. Hieronder vind je een foto vanop een anti-oorlogsbetoging in Dublin waarbij een klein groepje (3-4 mensen) campagne voerde met de slogan "Defend the North Korean deformed workers state's right to nuclear weapons"... Ze zouden deze slogan zelfs kunnen scanderen! Moet een heuse bezienswaardigheid zijn ;-) In België is deze groep nog niet gesignaleerd... (oef!)

http://www.indymedia.ie/cgi-bin/newswire.cgi?id=37123

solidarnosc
6 april 2003, 21:40
Ik wist niet dat de PVDA een zusterpartij had in Ierland. :)

Pelgrim
7 april 2003, 16:30
Ah, een wedstrijdje om ter langste leuzes verzinnen?

Jonas De muynck
9 april 2003, 16:28
Onze leuke vrienden van de PVDA hadden toch een tijdje zo'n groot spandoek boven hun hoofdkwartier in Brussel hangen?

Iets in de zin van: "steun de as van het verzet: Irak, Noord-Korea en Palestina"?

Een verklaring van een PVDA'er zou bij deze erg nuttig zijn, want ik begrijp er echt geen bal van. 8)

filippicus
13 april 2003, 15:07
Hehe, sorry mannen, ik kom net van PI, maar: "een verklaring van de PVDA" ???

allez laten we niet te sectair doen maar ze laten zich zo wat onzin ontvallen, en niet te vergeten: de verdedigers van de Republikeinse VS-Garde hier ten lande zijn niet veel beter.

Jonas De muynck
15 april 2003, 10:51
als je van Pi komt heb je inderdaad alles gezien, een mens zou er bijna moedeloos van worden.

Ik ben echt dol op de onwaarschijnlijke hersenkronkels van de PVDA, keer op keer geven ze de boel een nieuwe wending.

Weet er iemand van jullie trouwens iets meer over het geplande boek van de PVDA over de voormalige Kommunistische Partij van België?

Ze gebruiken naar het schijnt al een paar jaar hun leden om licentieverhandelingen over de KPB te schrijven om die dan vervolgens te laten compileren. Ik ben eens benieuwd wat er zal uitkomen. :D

merel
15 april 2003, 11:55
Als ze daar een boek willen over schrijven zullen ze wel iets ruimer moeten gaan dan hun eigen achterban.
Alhoewel het me niet zou verwonderen als ze er van overtuigd zijn dat "de echten" enkel bij hen zitten.

Jonas De muynck
15 april 2003, 18:54
Daar zijn ze rotsvast van overtuigd, het boek zou zelfs één dezer maanden al moeten uitkomen...

De bedoeling ligt nu al vast, de PVDA afschilderen als de enige waarachtig "linkse" partij in de geschiedenis van de Belgische arbeidersbeweging...nu ja ze doen maar...veel mensen zullen er niet van wakker liggen.

merel
15 april 2003, 18:56
Ja, elk zijn ding he.
En inderdaad, 'k denk niet dat er veel van wakker zullen liggen.

Jonas De muynck
16 april 2003, 18:08
Hoe zit het eigenlijk met animo? Ik heb gehoord dat jullie je op nogal "onconventionele" topics profileren? Wat denk je daar zelf van?

merel
16 april 2003, 19:45
Welke zijn die onconventionele topics?

Jonas De muynck
17 april 2003, 11:16
Meer in de lijn van spirit dan in de lijn van een waarachtig linkse partij? Topics die de problemen van jongeren van een zeer eng individueel standpunt benaderen zonder de bredere context te durven aanwijzen die daar aan ten grondslag ligt?

hincapie
13 mei 2003, 09:55
Jonas bedoelt waarschijnlijk dat ze hedendaagse problemen aankaarten in plaats van een theoretisch discours te geven in het ijle...

solidarnosc
13 mei 2003, 10:48
Hij bedoelt wellicht dat ze hun mond moeten houden over de echte problemen, hun verstand op nul moeten zetten over de oorzaken van die problemen en zich moeten zien bezig te houden met dingen waar niemand van wakker ligt. Enfin alle repect voor die mensen maar op die manier is de pret er wellicht vlug af. 't is misschien daarom dat de meeste Teletubbies van buiten de SP-a afkomstig zijn.

carf
15 mei 2003, 00:45
De PvdA is toch weer byzonder grappig vandaag. Deze ochtend hoorde ik in het nieuws dat ze het hoofd van het amerikaans leger een proces aan zijn broek willen lappen wegens oorlogsmisdaden. Op basis van de verklaring van 2 dokters... Hehe, hallo Geert de Duikboot :lol: Net voor de verkiezingen kan zo'n stunt we tellen hé. Maar ja, daar lig ik niet wakker van hoor. De PvdA heeft zichzelf al opgeblazen, maar ze weten het gewoon nog niet.

Door nog steeds Stalin te vereren en door in zee te gaan met Aboe Jahjah hebben ze bij jongeren alle zin voor geloofwaardigheid verloren. Daardoor stoten ze zelfs heel wat jongeren af van politiek. Goed bezig jongens, doe maar voort, ondergraaf jezelf. Ondergraaf het stalinisme en geef het Marxisme weer een kans!

carf
15 mei 2003, 00:46
De PvdA is toch weer byzonder grappig vandaag. Deze ochtend hoorde ik in het nieuws dat ze het hoofd van het amerikaans leger een proces aan zijn broek willen lappen wegens oorlogsmisdaden. Op basis van de verklaring van 2 dokters... Hehe, hallo Geert de Duikboot :lol: Net voor de verkiezingen kan zo'n stunt we tellen hé. Maar ja, daar lig ik niet wakker van hoor. De PvdA heeft zichzelf al opgeblazen, maar ze weten het gewoon nog niet.

Door nog steeds Stalin te vereren en door in zee te gaan met Aboe Jahjah hebben ze bij jongeren alle zin voor geloofwaardigheid verloren. Daardoor stoten ze zelfs heel wat jongeren af van politiek. Goed bezig jongens, doe maar voort, ondergraaf jezelf. Ondergraaf het Stalinisme en geef het marxisme weer een kans!

hincapie
15 mei 2003, 10:04
Elke oorlog is een misdaad, dus moet je elk leger in oorlog gaan aanklagen en niet alleen vijand nummer 1 (van de PVDA wel te verstaan!). Veel succes zou ik zeggen.