PDA

View Full Version : Geen groene woorden maar groene daden


Tegendradigaard
27 december 2004, 13:13
Ik woon in een dorpje onderdeel van een grotere fusiegemeente in de provincie Antwerpen. Ik ben er komen wonen in een doodlopende straat. Deze straat loopt dood op een bos en het bos strekt zich met zijn tentakels uit tot achter mijn tuin zodat ik echt in een groene oase woon.

Toen wij onze grond daar kochten hebben wij de plannen bekeken van onze gemeente en nog gebeld met de gemeentediensten om te vragen of er plannen waren met het bos en toen werd ons gezegd : maar meneer toch, dat is in het gewestplan ingekleurd als bosgebied en dat kan niet meer veranderen, zeker niet aangezien AGALEV ook nog in de meerderheid zit, zie ik dat echt niet gebeuren.

en ik was gerustgesteld....... helaas helaas helaas.......

ergens vroeg hier iemand het verschil tussen links en rechts... wel het verschil tussen Agalev(groen) en de andere politieke partijen ken ik al... er is er geen.

Want nu zitten de groenen in de meerderheid en steunen zij dus volop de plannen om het bosgebied te laten omzetten in bouwgrond......

jawel en de groentjes hebben ook een infoblaadje en in dat infoblaadje lukken zij er in om gewoon niet te praten over hun plannen om bos in bouwgebied om te zetten..
Wel lukken zij er in om mensen die hiertegen willen protesteren af te schilderen als .... egoïsten.....

Goe bezig "GROEN!" of mag ik zeggen "GRIJS!" (kleur van beton......)

Tegendradigaard
27 december 2004, 13:49
Oja de bosgrond is eigenlijk eigendom van een buurgemeente. en die buurgemeente heeft centen nodig. En bouwgrond brengt veel op bij verkoop en bosgrond... veel minder he.
Bouwgrond brengt onze gemeente op termijn belastingsinkomsten op en bosgrond brengt onze gemeente op termijn niks op...

Het plaatje is nu wel getekend zeker... en groen! ??? Het doet dapper mee met de betonbaronnen he....

stelletje hypochrieten ....

Als ge moet weten tot welke rampen een groen burgemeester kan leiden dan moet ge maar eens bij de inwoners van Mortsel gaan horen....

Pieter de Coninck
27 december 2004, 14:00
http://users.pandora.be/abramis/Lachen%20met%20de%20politiek/agalevwapenleverancier.jpg

Tegendradigaard
27 december 2004, 15:19
LOL... of moet ik zeggen... groene LOL.....

en dan maar met het vingertje staan zwaaien .....
of forums openen over hoe verheven "links-groen" wel is ... braakbal...

PAJOT
27 december 2004, 15:36
Bossen moeten weggekapt worden om het wanbeleid van de "bekwamen" te financieren. Droevig.

Ik hoop dat het niet zover komt voor u, Tegendradigaard. Ik woon zelf ook in een groene streek (bij de abdij van Affligem, Pajottenland) en kan mij dus al goed inbeelden waarom ge 't niet wilt missen.

Hier ziet ge wat foto's van de streek : http://www.defaluintjes.be/

Tegendradigaard
27 december 2004, 15:45
en ik maar wachten op protest van de groene jongens en meidekens uit mijn streek... en het bleef maar stil en stil en stil en stil en nog stil... bijna zo stil als inhet lieke stille nacht....

tja eens de groenen aan de vette ruiven beginnen te vreten is het gedaan met hun groene gedachtengoed....

schoon streek trouwens....

Zondagmorgend in alle vroegte toen ik wakker werd en het nog schemerde in de nu kale bomen van het bos zag ik daar vrij en vrolijk twee eekhoorntjes rondspringen en van boom naar boom vliegen.... en ik kan U verzekeren dat ik in mijn hoofd enkele groen kopstukken doodgebliksemd heb... dat ze gedomme met hun vuil poten van onze bomen blijven....

maar ze protesteren zelfs niet... of ja ze protesteren tegen diegenen die willen protesteren tegen hun medeplichtigheid aan de bosmoord...

Tegendradigaard
27 december 2004, 15:47
die schoon streek is op uw streek bedoeld he... maar mijn streek (de voorkempen- de Kempen) is ook heel schoon vind ik....

eigen streek eerst he...

rodeo
27 december 2004, 15:47
je mist de leuke foto's (op http://users.pandora.be/abramis/Lachen%20met%20de%20politiek/)

http://users.pandora.be/abramis/Lachen%20met%20de%20politiek/VATICAN11.jpg

Cyperken
27 december 2004, 15:49
Bossen moeten weggekapt worden om het wanbeleid van de "bekwamen" te financieren. Droevig.

Ik hoop dat het niet zover komt voor u, Tegendradigaard. Ik woon zelf ook in een groene streek (bij de abdij van Affligem, Pajottenland) en kan mij dus al goed inbeelden waarom ge 't niet wilt missen.

Hier ziet ge wat foto's van de streek : http://www.defaluintjes.be/
Affligem is nog ongerept tot nu toe maar de gemeenten van het Pajotteland tegen de Brusselse noordwestrand worden verkaveld aan een sneltempo, zie ik hier onder mijn eigen neus gebeuren. Dat de plannen werden verschoven van lokaal naar vlaams niveau heeft die trend gelukkig wat afgezwakt, iedereen kon vroeger ongestraft bouwovertredingen maken, het enige wat ze nodig hadden was een ''lange arm''.

Pieter de Coninck
27 december 2004, 15:51
Agalev is de meest hypocriete partij die België ooit gekend heeft, voor de achterban hangen ze de witte ridder uit, en buiten beeld ziten ze met hun handen in de vetpotten. Ze keuren wapenleveringen toe, ze smijten al hun pricipes overboord om toch maar in die pluche stoel te kunnen blijven zitten. En de achterban merkt het niet, waarschijnlijk allemaal sufgerookt van de joints.

Groen! naar Nova Zembla sturen. Dan kunnen ze daar lekker groen doen zonder dat ze een wezenlijk gevaar voor de economie betekenen. bv taksen heffen op het smelten van ijs

rodeo
27 december 2004, 16:03
Agalev is idd de meest hypocriete partij die België ooit gekend heeft! Ze zweren voor de splitsing van BHV NIET in de regering te stappen, en zie ze nu zitten (Bourgeois met ministerpost)

ah,
neen,
das niet van Agelev,
sorry

EXTREEM
27 december 2004, 16:08
Was dat niet NV A

Cyperken
27 december 2004, 16:11
Was dat niet NV A
De wat?

EXTREEM
27 december 2004, 16:14
De partij van boerke swa NVA

Tegendradigaard
27 december 2004, 16:21
laat ons hier maar de jas passen van de groenen he....
Mijn kinderen hebben al gezegd dat ze zich gaan vastbinden aan de bomen als ze zouden beginnen omzagen.....

Ik hoop dat de groene stemmers en gemeenteraadsleden allemaal present zullen zijn en ik hoop dat ze allemaal nen ouwen dikken boom op hunne hypochriete kop krijgen als ze komen zien hoe het bos vermoord wordt... maar iets in mij zegt dat ze dan niet te zien zullen zijn...

Pieter de Coninck
27 december 2004, 16:23
Agalev is idd de meest hypocriete partij die België ooit gekend heeft! Ze zweren voor de splitsing van BHV NIET in de regering te stappen, en zie ze nu zitten (Bourgeois met ministerpost)

ah,
neen,
das niet van Agelev,
sorryDe N-VA heeft zich nooit willen vastpinnen op een concrete datum voor de splitsing (dit in tegenstelling tot Spirit, SP.a en VLD, die zich hebben geëngageerd om de kieskring te splitsen vóór 1 januari 2005). De N-VA gaat in dit dossier 100% voor het resultaat. De splitsing van B-H-V is té belangrijk om partijpolitieke spelletjes rond te spelen. De N-VA wil de motor zijn die ervoor zorgt dat het splitsingsproces op gang blijft. We staan vandaag verder dan ooit en laat er geen twijfel over bestaan: dat is vooral de verdienste van de N-VA!

Tegendradigaard
27 december 2004, 16:30
jezus toch richt een eigen forum op he... en splits daar BHV eens... laat mij hier nu eens vechten voor mijn bomen en die groenen eens een veeg uit de pan geven...

geef toe das toch veel leuker dan nu over BHV te komen lullen he...

't is stil aan de groene waterkant trouwens vind ik....

EXTREEM
27 december 2004, 16:30
Geen deelnaame,voor BHV gesplitst is?ONVERWIJLD.Waar heb ik dat nog gehoord

EXTREEM
27 december 2004, 16:31
Groen moet blijven.Maar de partij groen zekere niet

Tegendradigaard
27 december 2004, 16:34
Is hier nu niemand meer van Groen! over .... ?

Tegendradigaard
27 december 2004, 16:36
Groen moet blijven.Maar de partij groen zekere niet

Zet deze uitspraak maar in het vet en met een hele hoop !!!!!!!!!! achter... die zien ze graag die !!!!!!!! .... he

dat trekt wat op nen doorgezaagde boom he zo'n "!"....

PAJOT
27 december 2004, 16:42
dat trekt wat op nen doorgezaagde boom he zo'n "!"....Misschien kunnen ze een groen verfken op hunnen beton zetten... Dan valt het wat minder op.

Morghodius
27 december 2004, 16:45
Goe bezig "GROEN!" of mag ik zeggen "GRIJS!" (kleur van beton......)
PRECIES!

wij hebben dat ook in Nederland, alle zogenaamde linkse groene partijen geven niks om de natuur, groen links heeft in haar hele programma nada meer over natuur, en dat terwijl ze GROEN links heten, ze kunnen beter hun naam veranderen in kapitalistisch links, doet hun partij meer eer aan

Pieter de Coninck
27 december 2004, 17:00
jezus toch richt een eigen forum op he... en splits daar BHV eens... laat mij hier nu eens vechten voor mijn bomen en die groenen eens een veeg uit de pan geven...

geef toe das toch veel leuker dan nu over BHV te komen lullen he...

't is stil aan de groene waterkant trouwens vind ik....
Groot gelijk Tegendradigaard. Een belgicist moest het weer eens om zeep helpen

Morghodius
27 december 2004, 18:31
doet me denken aan een video die ik heb gezien uit Amerika, een grote anti oorlog anti kapitalisme pro communisme optocht.demonstratie

je wilt niet weten het vuil dat ze achter lieten na de demo.........

en waar zaten ze massaal te eten na de demo ? met hun anti kapitalisme protest borden netjes naast hun tafel? DE MCDONALDS!

groene flamingant
27 december 2004, 20:56
Oja de bosgrond is eigenlijk eigendom van een buurgemeente. en die buurgemeente heeft centen nodig. En bouwgrond brengt veel op bij verkoop en bosgrond... veel minder he.
Bouwgrond brengt onze gemeente op termijn belastingsinkomsten op en bosgrond brengt onze gemeente op termijn niks op...

Het plaatje is nu wel getekend zeker... en groen! ??? Het doet dapper mee met de betonbaronnen he....

stelletje hypochrieten ....

Als ge moet weten tot welke rampen een groen burgemeester kan leiden dan moet ge maar eens bij de inwoners van Mortsel gaan horen....
Klinkt inderdaad niet consequent: een groene partij die de Vlaamse bossen plat legt. Wat is hun excuus om die beslissing goed te keuren?

Knuppel
27 december 2004, 22:05
Als Groen zelfs Doel als doelgroep liet vallen, wat wil jij dan dat ze jouw groengroepje bomen als doel zouden kiezen?

Ze steken hun energie nog liever in het wachten op de volgende dyoxinecrisis.
Dat brengt tenminste wat op buiten bulten in de weg en wapenuitvoer naar landen in oorlog.

groene flamingant
27 december 2004, 23:01
Als Groen zelfs Doel als doelgroep liet vallen, wat wil jij dan dat ze jouw groengroepje bomen als doel zouden kiezen?

Ze steken hun energie nog liever in het wachten op de volgende dyoxinecrisis.
Dat brengt tenminste wat op buiten bulten in de weg en wapenuitvoer naar landen in oorlog.
Doe mij een plezier en reageer met argumenten in plaats van mij persoonlijk aan te vallen. Ik zie trouwens niet goed in waarom ik mij zou moeten verantwoorden voor de standpunten van een partij waar ik zelfs geen lid van ben. (Ik ben er ooit lid van geweest maar heb het lidmaatschap laten vallen juist omdat ze te weinig vechten voor de échte groene thema's zoals bvb. Doel.)
Naar ze mij verteld hebben, zijn het trouwens nog altijd in de eerste plaats de grote partijen die Doel laten vallen hebben. (Agalev is in de regeerperiode voor het blok gezet door de andere regeringspartijen: akkoord verlenen met de bouw van één van de twee dokken oftewel stemming over het gehele voorstel. Aangezien Agalev toen de kleinste regeringspartner was, hadden ze weinig keuze. Ofwel een miserabel compromis (en het dorp zelf redden), ofwel stemming (wat zou betekenen álles plat, aangezien ze met hun standpunt in de regering alleen stonden.)) Wat betreft die wapenuitvoer: Magda Aelvoet was daar inderdaad een kieken door dat goed te keuren. Maar of een eventuele weigering veel verschil had gemaakt, betwijfel ik want alle andere partijen waren voor. Dat ze sindsdien nog amper hun mond open doen over zaken als Doel klopt spijtig genoeg en is een triestige zaak. Ik heb over dat soort zaken meer dan eens mijn beklag gedaan.

Jonas Elossov
27 december 2004, 23:30
Tiens, blijkbaar zijn ze ineens verwonderd dat ook groen reeds lang de rechtse neoliberale koers gekozen heeft. Wie niet wil breken met het kapitalisme, wordt er slaaf van... Groen, slaaf van de wapenbedrijven, bouwbedrijven, havenbedrijven, multinationals...

Wie opkomt voor een groene wereld, kan dat alleen consequent door te strijden tegen de belangen die de vijand vormen van een groene wereld. Een ecologische strijd is in eerste plaats een strijd tegen het kapitalisme. Het duurt alleen een tijdje voor die boodschapper te voet in het achtergelegen vlaanderen komt.

Enkel diep rood strijd aan de zijde van HET groen!

Knuppel
27 december 2004, 23:35
Doe mij een plezier en reageer met argumenten in plaats van mij persoonlijk aan te vallen. Ik zie trouwens niet goed in waarom ik mij zou moeten verantwoorden voor de standpunten van een partij waar ik zelfs geen lid van ben. (Ik ben er ooit lid van geweest maar heb het lidmaatschap laten vallen juist omdat ze te weinig vechten voor de échte groene thema's zoals bvb. Doel.)
Naar ze mij verteld hebben, zijn het trouwens nog altijd in de eerste plaats de grote partijen die Doel laten vallen hebben. (Agalev is in de regeerperiode voor het blok gezet door de andere regeringspartijen: akkoord verlenen met de bouw van één van de twee dokken oftewel stemming over het gehele voorstel. Aangezien Agalev toen de kleinste regeringspartner was, hadden ze weinig keuze. Ofwel een miserabel compromis (en het dorp zelf redden), ofwel stemming (wat zou betekenen álles plat, aangezien ze met hun standpunt in de regering alleen stonden.)) Wat betreft die wapenuitvoer: Magda Aelvoet was daar inderdaad een kieken door dat goed te keuren. Maar of een eventuele weigering veel verschil had gemaakt, betwijfel ik want alle andere partijen waren voor. Dat ze sindsdien nog amper hun mond open doen over zaken als Doel klopt spijtig genoeg en is een triestige zaak. Ik heb over dat soort zaken meer dan eens mijn beklag gedaan. Noemde ik jou?
Onmogelijk daar het als reactie op tegendradigaard bedoeld was maar jij kwam er ondertussen tussen.8)

By the way, ik denk dat de dorpelingen op agalev stemden voor dat miserabel compromis.

groene flamingant
27 december 2004, 23:46
Noemde ik jou?
Onmogelijk daar het als reactie op tegendradigaard bedoeld was maar jij kwam er ondertussen tussen.8)

By the way, ik denk dat de dorpelingen op agalev stemden voor dat miserabel compromis.
Blijkbaar een misverstand. Ik was nogal verbaasd van je reactie maar ik dacht dat je reactie tegen mij bedoeld was, aangezien je vlak na mijn reactie postte en ik niet direct kon afleiden dat het op tegendradigaard bedoeld was. OK dus, geen probleem dan.

Tegendradigaard
28 december 2004, 10:37
Het bos moet volgens "groen!" opgeofferd worden om er sociale woningen te zetten....
Nu kan ik als nieuwe dorpeling (zo lang woon ik er nog niet) zo met de mensen van groen meegaan en zo een stuk of 10 percelen aanduiden die braak liggen, waar vervallen huizen op staan en die mits afbraak kunnen gebruikt worden om bvb sociale appartementen op te bouwen...

en "groen!" beschuldigt nu iedereen die protesteert tegen de bosmoord van ... asociaal te zijn (uit de tekst die men gebruikt kan men bijna opmaken dat de protesteerders... egoïsten zijn die alleen aan hun eigen denken... kortom men durfde net niet schrijven ... Vlaams Blokkers of belangers waren....)

Wel de protesteerders hebben laten weten dat voor hen part sociale woningen mogen gebouwd worden maar niet in het deel van de plannen die als bos staan ingekleurd.

zoals gezegd : er zijn percelen genoeg die vrij liggen en waar men sociale woningen op kan bouwen zonder dat er 1 boom van het bos moet sneuvelen..

groene flamingant
28 december 2004, 12:39
Het bos moet volgens "groen!" opgeofferd worden om er sociale woningen te zetten....
Nu kan ik als nieuwe dorpeling (zo lang woon ik er nog niet) zo met de mensen van groen meegaan en zo een stuk of 10 percelen aanduiden die braak liggen, waar vervallen huizen op staan en die mits afbraak kunnen gebruikt worden om bvb sociale appartementen op te bouwen...

en "groen!" beschuldigt nu iedereen die protesteert tegen de bosmoord van ... asociaal te zijn (uit de tekst die men gebruikt kan men bijna opmaken dat de protesteerders... egoïsten zijn die alleen aan hun eigen denken... kortom men durfde net niet schrijven ... Vlaams Blokkers of belangers waren....)

Wel de protesteerders hebben laten weten dat voor hen part sociale woningen mogen gebouwd worden maar niet in het deel van de plannen die als bos staan ingekleurd.

zoals gezegd : er zijn percelen genoeg die vrij liggen en waar men sociale woningen op kan bouwen zonder dat er 1 boom van het bos moet sneuvelen..Als het is zoals ge beschrijft, is het inderdaad schandalig. En ze zondigen daarmee nog maar eens tegen de basisdemocratie, een principe dat voor de groenen toch belangrijk zou moeten zijn. Ik wil niet zo ver gaan door ze allemaal over dezelfde kam te scheren, want ik weet dat er nog altijd consequenten tussenzitten, maar op zijn minst in uw gemeente gaan ze nog maar eens zwaar in de fout op hun eigen belangrijkste programmapunt.

Morghodius
28 februari 2005, 23:50
hoe is het verder gegaan? nog acties ondernomen? zijn de bossen, het bos al kapot gemaakt door de zogenaamde groene partij/mensen?

ik ben benieuwd

Raven
1 maart 2005, 13:46
De reden is heel simpel, groen! is niet echt groen. T'enige groen dat ze willen zien zijn de groene kleuren op de euro's.

Waarom denk je dat ze Pater Versteylen hebben buitengewerkt.

Hiernaast denk ik dat hoe minder groene ideeën uitgevoerd worden hoe beter, kwestie over enkele jaren niet allemaal ons huis te moeten verkopen wegens te duur en te gaan wonen in een bos.... (wat nu echter niet gaat, want groen! laat ze wegkappen)

Melf
1 maart 2005, 14:42
Is hier nu niemand meer van Groen! over .... ?tegendradigheid, zijde gij van mortsel ?
over welk bos had ge het precies ?


mvg.melf

Geertje
1 maart 2005, 15:14
Ik ken het probleem. In mijn gemeente zit Groen! (Agavalev) nu voor de 2de keer mee in het bestuur. In al die jaren dat ze meebestuurd hebben zijn er een recordaantal bomen gesneuveld in het stadscentrum en allemaal vervangen door beton. De groene rand rond de stad wordt stuk voor stuk ingepalmd door gebouwen van openbaar nut zoals administratief centrum, ziekenhuis, school, opvang voor mentaal gehandicapten en nu is er weer een gevangenis voorzien.

Als Groen! in het bestuur zit moet je pas beginnen oppassen voor de natuur. Vanaf dan kan pas de aanslag op de natuur beginnen. Je begrijpt het niet : als Groen! meedoet wordt de natuur versneld vernietigd. Vooral als ze met de SP.a meedoet is het dubbel oppassen geblazen. Deze laten de dommeriken van Groen! opkomen voor één of ander opgeblazen pseudo-racisme-akkefietje (een slogan op een muurtje ergens achteraan een garage) en ondertussen maar bomen kappen en beton gieten terwijl Groen! domweg zijn tijd steekt in het verdedigen van de SP.a-doctrine.

Raven
2 maart 2005, 10:00
Ik stel voor dat ze Groen! omdopen naar Grijs!

groentje
4 maart 2005, 07:04
Ik ken de situatie onvoldoende om er een uitspraak over te doen. Persoonlijk vind ik woongebied nog makkelijker goed te keuren dan industriegebied, maar goed. Als de situatie is, zoals je zegt, heb ik er ook mijn bedenkingen bij.
Ik zal mij eens informeren bij het nationaal secretariaat.

Tegendradigaard
4 maart 2005, 12:27
Groentje, ik heb je pb gezonden imv de gemeente.

Hopelijk worden de lokale potentaten terechtgewezen door Groen nationaal...

Voor de rest geen nieuws meer te melden .... Of dat goed is voor het groene bos weet ik nog niet... maar de actiegroep waakt ...

Ook is het stil op gebied van folders van politieke partijen voor de moment dus daar kan ik geen extra informatie uithalen..

Tegendradigaard
4 maart 2005, 12:30
En op de vraag of ik in Mortsel woon... neen gelukkig niet. De meest vervuilde stad van het land....

Maar ik ken wel vele inwoners van de stad Mortsel en toeval misschien maar ze verwensen de groene burgemeester Pira naar de groene hel... unaniem... en daar zit ene bij die zelfs op haar gestemd had vorige keer... die heeft zich zijn stem al meermaals beklaagd...

Mortsel de enige stad waar geen enkele snelheidsovertreding gebeurt trouwens.... kan niet want de hoogste snelheid die je daar met je wagen kunt halen is ongeveer 15 km per uur...

Rr00ttt
4 maart 2005, 12:53
Als ge moet weten tot welke rampen een groen burgemeester kan leiden dan moet ge maar eens bij de inwoners van Mortsel gaan horen....
Groen! te mortsel.

Begonnen met 70 miljoen in kas, nu is daar al 66 miljoen van opgesoeppeerd. Waarschijnlijk kan het volgende bestuur met schulden beginnen.

Verkeersellende van begin tot eind. Alles, maar dan ook alles wordt er in het werk gesteld om automobilisten het leven zuur te maken. De dagelijkse filestroom (vaak 's avonds laat nog) is waarschijnlijk ingepland.

Vroeger mortsel - antwerpen = 10-15 minuten. Nu: 30 minuten+ en dan maak ik nog gebruik van een hoop sluipwegen...

Daarnaast is er ook nog de categorie 'complete waanzin'. Heraanleg van statielei e.d. (nu slechts 1 rijvak voor automobilisten) maar wel om de 5 meter een boom gezet die eens volgroeid gegarandeerd het wegdek zal vernielen.

Vermoedelijk heeft er niemand bij het gemeentebestuur het besef dat kleine bomen groot worden...

Wie op groen! stemt zou idd best eens een kijkje in mortsel gaan nemen om de onkunde en het anti-auto fundamentalisme in levende lijve waar te nemen.

Wel grappig detail. Niet zo lang geleden werd mevrouw Pira uitgejouwd toen ze op het podium verscheen. Wat zie je een dag later op de vrt? Dezelfde mevrouw pira, maar nu mét applaus dankzij de vakkundige montage van onze vrt jongens en meisjes...

Melf
4 maart 2005, 13:17
tegendradigheid, zijde gij van mortsel ?
( zo ja ... ) over welk bos had ge het precies ?


mvg.melf

Morghodius
10 april 2005, 18:03
Ik ken het probleem. In mijn gemeente zit Groen! (Agavalev) nu voor de 2de keer mee in het bestuur. In al die jaren dat ze meebestuurd hebben zijn er een recordaantal bomen gesneuveld in het stadscentrum en allemaal vervangen door beton. De groene rand rond de stad wordt stuk voor stuk ingepalmd door gebouwen van openbaar nut zoals administratief centrum, ziekenhuis, school, opvang voor mentaal gehandicapten en nu is er weer een gevangenis voorzien.

Als Groen! in het bestuur zit moet je pas beginnen oppassen voor de natuur. Vanaf dan kan pas de aanslag op de natuur beginnen. Je begrijpt het niet : als Groen! meedoet wordt de natuur versneld vernietigd. Vooral als ze met de SP.a meedoet is het dubbel oppassen geblazen. Deze laten de dommeriken van Groen! opkomen voor één of ander opgeblazen pseudo-racisme-akkefietje (een slogan op een muurtje ergens achteraan een garage) en ondertussen maar bomen kappen en beton gieten terwijl Groen! domweg zijn tijd steekt in het verdedigen van de SP.a-doctrine.
Inderdaad!

En hier in Nederland kennen we hetzelfde met groenlinks, die mensen zijn alles behalve voor de natuur en haar dieren.

Morghodius
10 april 2005, 18:04
Ik stel voor dat ze Groen! omdopen naar Grijs!
Inderdaad!

sinan123
10 april 2005, 18:10
Inderdaad!

En hier in Nederland kennen we hetzelfde met groenlinks, die mensen zijn alles behalve voor de natuur en haar dieren. OP wie ga jij stemmen(als je kan stemmen)?
Geert Wilders? VVD? Nieuw Rechts?

Morghodius
10 april 2005, 18:23
Groen! te mortsel.

Begonnen met 70 miljoen in kas, nu is daar al 66 miljoen van opgesoeppeerd. Waarschijnlijk kan het volgende bestuur met schulden beginnen.

Verkeersellende van begin tot eind. Alles, maar dan ook alles wordt er in het werk gesteld om automobilisten het leven zuur te maken. De dagelijkse filestroom (vaak 's avonds laat nog) is waarschijnlijk ingepland.

Vroeger mortsel - antwerpen = 10-15 minuten. Nu: 30 minuten+ en dan maak ik nog gebruik van een hoop sluipwegen...

Daarnaast is er ook nog de categorie 'complete waanzin'. Heraanleg van statielei e.d. (nu slechts 1 rijvak voor automobilisten) maar wel om de 5 meter een boom gezet die eens volgroeid gegarandeerd het wegdek zal vernielen.

Vermoedelijk heeft er niemand bij het gemeentebestuur het besef dat kleine bomen groot worden...

Wie op groen! stemt zou idd best eens een kijkje in mortsel gaan nemen om de onkunde en het anti-auto fundamentalisme in levende lijve waar te nemen.

Wel grappig detail. Niet zo lang geleden werd mevrouw Pira uitgejouwd toen ze op het podium verscheen. Wat zie je een dag later op de vrt? Dezelfde mevrouw pira, maar nu mét applaus dankzij de vakkundige montage van onze vrt jongens en meisjes...
Dat is wel heel erg van die zogenaamde Groen, walgelijk gewoon.

Ik ga er denk ik maar een pagina over maken over de echte anti groen praktijken van groen in Belgie en Nederland.

Morghodius
10 april 2005, 18:25
OP wie ga jij stemmen(als je kan stemmen)?
Geert Wilders? VVD? Nieuw Rechts?
Geert Wilders is een optie, ik woon zelf in Zuid Nederland dus de problemen waar hij het over heeft heb ik dagelijks last van, en daar moet wat aan gedaan worden, en hij wilt ook wat doen aan dieren rechten, dus dat is ook mooi.


Maar anders stem ik gewoon weer op de Partij voor de Dieren.

sinan123
10 april 2005, 18:29
Geert Wilders is een optie, ik woon zelf in Zuid Nederland dus de problemen waar hij het over heeft heb ik dagelijks last van, en daar moet wat aan gedaan worden, en hij wilt ook wat doen aan dieren rechten, dus dat is ook mooi. Oh, ik woon in ROtterdam en het probleem beperkt zich echt tot 1 of 2 wijken. Wel krijg ik steeds vaker last van ''Lonsdalers''.


Maar anders stem ik gewoon weer op de Partij voor de Dieren. Lijkt me een betere keuze.

sinan123
10 april 2005, 18:31
Echt walgelijk BTW die ''Lonsdalers'' ik denk dat ik er een pagina over ga maken.

Morghodius
10 april 2005, 18:34
Oh, ik woon in ROtterdam en het probleem beperkt zich echt tot 1 of 2 wijken. Wel krijg ik steeds vaker last van ''Lonsdalers''.

Lijkt me een betere keuze.
1 of 2 wijken?
HA

spreek geen leugens jongeman

Morghodius
10 april 2005, 18:36
Echt walgelijk BTW die ''Lonsdalers'' ik denk dat ik er een pagina over ga maken.ja het waren zeker lonsdalers die onlangs die ene jongen hebben doodgeslagen op de lijnbaan waarbij er nog eens 30 lonsdalers om het slachtoffer gingen staan en de politie en de ambulance personeel tegen hielden zodat hij dood ging en riepen ''ga dan dood! ga dan dood!''


ohnee...... het waren........... marokkanen.... zoals elke keer weer.

sinan123
10 april 2005, 18:39
1 of 2 wijken?
HA

spreek geen leugens jongeman
Noem de wijken maar op en dan zien we wie liegt.

sinan123
10 april 2005, 18:39
ja het waren zeker lonsdalers die onlangs die ene jongen hebben doodgeslagen op de lijnbaan waarbij er nog eens 30 lonsdalers om het slachtoffer gingen staan en de politie en de ambulance personeel tegen hielden zodat hij dood ging en riepen ''ga dan dood! ga dan dood!''

Waneer is dat gebeurd?

sinan123
10 april 2005, 18:41
ohnee...... het waren........... marokkanen.... zoals elke keer weer.
Wie zijn nu schuldig, de marokkanen? De politie? Alle moslims? De Lonsdalers?

Morghodius
10 april 2005, 18:45
Wie zijn nu schuldig, de marokkanen? De politie? Alle moslims? De Lonsdalers?nee het was de schuld van het slachtoffer, hij was immers Nederlands, en dan mag het dat een kut marokkaan je dood slaat en dat ze met z'n 30 man om je heen gaan dansen als de woestijn apen die ze zijn.

sinan123
10 april 2005, 18:46
nee het was de schuld van het slachtoffer, hij was immers Nederlands, en dan mag het dat een kut marokkaan je dood slaat en dat ze met z'n 30 man om je heen gaan dansen als de woestijn apen die ze zijn.
Ik heb zoeits nooit gezegd, en ik leef mee met de nabestaanden van het slachtoffer.
Kan je me nog even vertellen wanneer dit is gebeurd?

Morghodius
10 april 2005, 18:47
Waneer is dat gebeurd?HA, jij woont niet in Rotterdam, anders wist je dit wel

R'dam: Grote spanningen zinloos geweld (Marokkanen hinderen hulpverleners, man dood)

In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38 jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderden hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."


Slachtoffer nam bij ruzie op voor een ander

De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan."


Een 38-jarige man is vanmiddag overleden aan de verwondingen die hij opliep doordat hij afgelopen nacht werd mishandeld. Het slachtoffer uit Ridderkerk was samen met een vriend aan het stappen, toen hij door een aantal mannen in elkaar werd geslagen. Dat heeft de politie van Rotterdam laten weten.

Het incident vond rond 03.30 uur plaats op de Lijnbaan in Rotterdam. Het slachtoffer werd meteen opgenomen in het Erasmus Medisch Centrum, maar overleed later toch aan zijn verwondingen.

Door getuigenverklaringen heeft de politie twee verdachten kunnen aanhouden. Hierbij gaat het om een 20-jarige man uit Den Hoorn en een 21-jarige man uit Den Haag. Het is nog niet duidelijk waardoor de ruzie ontstond.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/50303 (http://frontpage.fok.nl/nieuws/50303)



Uit de Telegraaf van 19-1-2005:

HEADLINE: Belagers Jan Kievit eerder al opgepakt

door Jolande van der Graaf en Fred Pruim

ROTTERDAM, woensdag

De twee mannen, beiden Marokkanen, die sinds zaterdagochtend vastzitten wegens doodslag op de volkomen onschuldige kastenmaker Jan Kievit (38 uit Ridderkerk, blijken eerder op de avond al vanwege relschopperij en wangedrag door de politie opgepakt te zijn geweest.
Mohammed A. (21) en zijn vriend El G. (20) werden vrijdagavond, enkele uren voor de gewelddadige dood van Kievit, al aangehouden op het Centraal Station in Delft. Ze zouden daar de trein naar Rotterdam nemen.
Samen met een derde Marokkaan waren ze vanwege voortdurend klieren en lastigvallen van wachtende passagiers bij de spoorwegpolitie in de kijker gekomen. Nadat het drietal was aangehouden en even vermanend was toegesproken, kwamen de relschoppers weer op vrije voeten en reisden zij naar Rotterdam.
Mohammed A. en El G. raakten blijkbaar nog opgefokter toen hun bij diverse Rotterdamse dansclubs de toegang werd geweigerd.
In een broodjeszaak in het centrum van de stad bestookte het duo vervolgens een groep meisjes met beledigingen. Jan Kievit at daar op dat moment een broodje met een stapmaat.
Toen de Ridderkerker wat opmerkingen over het getreiter maakte, zou Mohammed A. buiten zinnen zijn geraakt.
Volgens verschillende getuigen riep de Marokkaan dat hij 'net als Theo van Goghs moordenaar Mohammed B. niet met zich liet sollen'.
Zijn vriend El G. probeerde hem vergeefs te kalmeren. Buiten de broodjeszaak gaf Mohammed A. Jan Kievit waarschijnlijk eerst een schop in de buikstreek en daarna een snoeiharde klap op het hoofd. De Ridderkerkse kastenmaker, getrouwd en vader van een dochtertje van acht maanden, zakte in elkaar en overleed enkele uren later in een ziekenhuis.
Het is niet uitgesloten dat Mohammed A. straks niet eens wegens doodslag kan worden vervolgd.
Uit sectie is gebleken, dat het slachtoffer al geruime tijd aan een ernstige vorm van kransslagaderverkalking leed en een scheurtje in een van zijn hersenslagaders had.
In zijn rapportage geeft de patholoog-anatoom aan, dat niet zeker is dat 'de geweldsinwerking' door A.'s klap een rol bij het overlijden van Jan Kievit heeft gespeeld.
Justitie Rotterdam bevestigde gisteren tegenover De Telegraaf dat 'niet duidelijk is hoe de vork in de steel zit' en dat het Nederlands Forensisch Instituut momenteel nader onderzoek naar de doodsoorzaak verricht. De uitkomsten hiervan zijn van wezenlijk belang voor het strafproces tegen Mohammed A.
Inmiddels blijken de voornamelijk Marokkaanse reljongeren op de Rotterdamse Lijnbaan zich weinig respectvol te gedragen. Volgens getuigen lopen zij voortdurend langs de broodjeszaak en steken zij daar provocerend hun duim omhoog.

sinan123
10 april 2005, 18:49
HA, jij woont niet in Rotterdam, anders wist je dit wel
Je mag me echt komen opzoeken, ik woon hier echt duidelijk wel.

Morghodius
10 april 2005, 18:49
Noem de wijken maar op en dan zien we wie liegt.
Het gebeurt door heel Rotterdam, je hoef maar door de stad te lopen in de avond, zoals op de lijnbaan op vrijdag zaterdag avond, kan je lachen

sinan123
10 april 2005, 18:50
IK ga geen adres geven maar ik woon aan de zuidkant van Rotterdam-Zuid dichtbij Barendrecht maar in ROtterdam. IK ga naar school in ROtterdam-West.

sinan123
10 april 2005, 18:52
Het gebeurt door heel Rotterdam, je hoef maar door de stad te lopen in de avond, zoals op de lijnbaan op vrijdag zaterdag avond, kan je lachen Jij hebt er zeker ervaring mee? De gemiddelde Rotterdammer maakt zoiets heel zelden mee.
Volgens mij woon jij niet in Rotterdam

DIt is wat jij onlangs noemt?

Uit de Telegraaf van 19-1-2005:

Waarschijnlijk heb jij het onlangs gelezen.

Morghodius
10 april 2005, 18:55
Jij hebt er zeker ervaring mee? De gemiddelde Rotterdammer maakt zoiets heel zelden mee.
Volgens mij woon jij niet in Rotterdam

DIt is wat jij onlangs noemt?

Uit de Telegraaf van 19-1-2005:

Waarschijnlijk heb jij het onlangs gelezen.3 maanden geleden

dat is niet lang geleden

en geen wonder dat jij er geen last van heb, die onmensen vallen alleen blanke Nederlanders aan, vandaar ook dat steeds meer buitenlanders worden opgepakt wegens racisme tegen blanke Nederlanders, zoals ook onlangs in Frankrijk er eindelijk een nieuwe wet is gemaakt waarbij racisme tegen Blanke mensen ook verboden is.

maar goed, ik kan jouw niet serieus nemen, doeg.

sinan123
10 april 2005, 18:59
en geen wonder dat jij er geen last van heb, die onmensen vallen alleen blanke Nederlanders aan,
Ik heb er weinig last van, bijna nooit. Een keer is er een groepje opme afgekomen.
Jij doet alsof Rotterdam altijd in rep en roer is.
Vandaag was er nog de Marathon, het was gezellig met allemaal mensen.

Maar jij beschouwt moslims niet als gelijkwaardige mensen, dus jij praat niet met me.
Lieve Groeten,
Sinan

Morghodius
20 april 2005, 15:14
Gelukkig is de Partij voor de Dieren tegen het offerfeest en vinden ze de islam maar niks! :-D

Morghodius
20 april 2005, 15:14
*dubbel*