PDA

View Full Version : Standpunt van de BUB over volgende bevoegdheden?


Tantist
27 december 2004, 14:50
Wat zou de BUB doen met de volgende bevoegdheden? Ze bij Vlaanderen laten of terug unitair door den Belziek laten behandelen?



Onderwijs
Wetenschapsbeleid
Sport
Media
Jeugdbeleid
Cultuurbeleid
last but not least: het sluiten van verdragen over deze materies
Dat zou ik graag weten...

big bad wolf
27 december 2004, 15:15
het is een unitaristische partijen: de gewesten willen ze afschaffen en als nieuwe dictators het volk zeggen wat te doen

Patriot!
27 december 2004, 22:06
Onderwijs
Gemeenschappen


Wetenschapsbeleid
België


Sport
België


Media
Gemeenschappen


Jeugdbeleid
België


Cultuurbeleid
Gemeenschappen


last but not least: het sluiten van verdragen over deze materies
België

Patriot!
27 december 2004, 22:07
het is een unitaristische partijen: de gewesten willen ze afschaffen en als nieuwe dictators het volk zeggen wat te doen
Toch niet. Jullie willen ons LAND afschaffen en ons als nieuwe dictators zeggen wat te doen. Jij wil zelfs een genocide plegen op de Belgischgezinden!

giserke
27 december 2004, 23:12
Toch niet. Jullie willen ons LAND afschaffen en ons als nieuwe dictators zeggen wat te doen. Jij wil zelfs een genocide plegen op de Belgischgezinden!
graag met bewijzen, zwart op wit?

zorroaster
28 december 2004, 03:21
Onderwijs
Gemeenschappen



Media
Gemeenschappen



Cultuurbeleid
Gemeenschappen


last but not least: het sluiten van verdragen over deze materies
België
Een beetje raar hé? De gemeenschappen mogen wel een beleid uittekenen, maar dat niet door verdragen uitdragen?

chinees
28 december 2004, 03:54
[QUOTE=Patriot!]Toch niet. Jullie willen ons LAND afschaffen en ons als nieuwe dictators zeggen wat te doen.



Belgie is een zeepbel die op springen staat zoals een rijpe zweer.
Het is niet hoe geraak ik daar van af,gij als b(p)ub(b)er moet dat weten
de vraag is wanneer springt de rotten hond open .

Groetjes en zweer barst;-)

big bad wolf
28 december 2004, 04:06
graag met bewijzen, zwart op wit?
hij had het op een ironisch commentaar van mij (zei iets dat ze BUBbelkes preventief moesten slachten zodat ze niet met het flamingantenvirus zouden komen).

trek er me nix van aan, sommigen hebben nu eenmaal geen humor

Internaut
28 december 2004, 10:15
Toch niet. Jullie willen ons LAND afschaffen en ons als nieuwe dictators zeggen wat te doen. Jij wil zelfs een genocide plegen op de Belgischgezinden!
:lol:
Denk je echt dat de mensen je zo serieus gaan nemen ?

Tantist
28 december 2004, 12:52
Wetenschapsbeleid
België

Nochtans hangt Onderwijs en Wetenschapsbeleid sterk samen. Denk jij niet dat er problemen ontstaan als universiteiten enerzijds bij België moeten aankloppen voor hun wetenschappelijk centen, en anderzijds bij Vlaanderen om hun onderwijstaak te kunnen uitvoeren? Vele doctoraten zouden zo verzanden in een administratief moeras...






Sport
België

Is nochtans een Gemeenschapsbevoegdheid. Erkenden jullie geen gemeenschappen?






Media
Gemeenschappen
En dat na zoveel klachten over het feit dat er geen Belgisch medialandschap bestaat, komt dit niet geloofwaardig over, Patriotteke...





last but not least: het sluiten van verdragen over deze materies
België
Dus de GENT akkoorden tussen Vlaanderen en Nederland vindt u een slecht idee?


Volgens mij een bewijs dat die gemeenschappen geen enkele betekenis hebben bij de BUB'ers...

Hans1
28 december 2004, 21:16
Als u erop aandringt, maken we alles gewoon Belgisch ! ;-)

Tantist
28 december 2004, 21:56
Als u erop aandringt, maken we alles gewoon Belgisch ! ;-)
Dat is het echte programma van uw partij, nietwaar?

big bad wolf
28 december 2004, 22:48
Als u erop aandringt, maken we alles gewoon Belgisch ! ;-)als iedereen tegen de volgende verkiezingen een hersentumor kweekt, kunnen jullie es stemmen halen

Jan van den Berghe
28 december 2004, 22:51
Dat is het echte programma van uw partij, nietwaar?

Natuurlijk, de nagel op de kop. In een eerdere discussie heeft een van de Bubbels trouwens openlijk toegegeven dat men de gemeenschapbevoegdheid van onderwijs eigenlijk zou moeten laten controleren door een federaal ministerie van onderwijs. M.a.w. eigenlijk zal er geen sprake meer zijn van zelfstandigheid, daar de Belgische overheid voortdurend zal controleren en interveniëren.

Hans1
28 december 2004, 23:59
Ja, nu doet de Vlaemsche overheid dat en dat is al erg genoeg.

instromaniac
29 december 2004, 01:09
Toch niet. Jullie willen ons LAND afschaffen en ons als nieuwe dictators zeggen wat te doen. Jij wil zelfs een genocide plegen op de Belgischgezinden! Wees niet zo laag bij de grond Patriot. Ik weet nog dat jij ook zo'n "moordende" uitspraak deed over flaminganten en dat ik je erop pakte. Je legde echter je standpunt uit en ik had tenminste het fatsoen om me te verontschuldigen; misschien zou jij dit beter ook doen want je weet ook maar al te goed dat die uitspraak niet serieus was.

Tantist
29 december 2004, 02:27
Ja, nu doet de Vlaemsche overheid dat en dat is al erg genoeg. Tiens, ik wist niet dat de Vlaamse overheid het handje vast hield van de federale regering. Of is Hansje weer iets uit zijn duim aan het zuigen?