PDA

View Full Version : Vreemde verlammingsverschijnselen na tsunamis..


Tegendradigaard
31 december 2004, 09:26
zoals zovele mensen kijken we met de nodige verbazing naar de beelden die we te zien krijgen op tv naar aanleiding van de aardbeving en de daaropvolgende tsunamis.

Gisteren keek ik eerst naar de VRT of VTM (whats the difference..) en daarna keek ik toevallig nog eens naar het NOS journaal.
En toen zag ik een enorm verschil.
In Thailand liepen de mensen mekaar voor de voeten om de gevolgen van de ramp op te lossen. De Thaise bevolking verzamelde lijken, ruimde puin, waren bezig met heropbouw. Men kan zeggen dat de Thaise mensen de handen uit de mouwen staken en terug hun leven wilden opbouwen.

Toen kwam een reportage uit Indonesie. En daar was het een volledig ander fenomeen. Daar zat men gewoon op zijn gat.. te wachten op ... tja Allah. Men liet een reportage zien waarin een jonge vrouw de plaats liet zien waar haar zuster gestorven was en nu zoveel dagen na de ramp lag het lijk nog gewoon op dezelfde plaats. En ook nu weer deden de mensen daar niets. Gewoon wachten op hulp. Maar zelf de handen uit de mouwen steken.... ? Een moslim werd ondervraagd en die zei dat men hen maar moest komen helpen. Nochtans zag het er een gezonde jonge man uit die zeker zelf de handen uit de mouwen kon steken en dus zelf wat hulp zou kunnen organiseren. Neen dus. Hij zei dat het buitenland hen maar moest komen helpen en dan liefst nog de Australiers wist hij te vertellen.
(Kunnen ze later nog eens wat discotheken met Australische toeristen de lucht in laten vliegen - dacht ik met mijn slecht karakter)

Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)

Tegendradigaard
31 december 2004, 09:29
Als ik dan bedenk dat de beschaving in de islamlanden ook is blijven stilstaan ongeveer op het moment dat de islam werd opgedrongen... tja dan kan het niet anders dan de islam zijn die de mensen geestelijk en lichamelijk verlamt...

Tegendradigaard
31 december 2004, 09:30
Of heeft er iemand anders een verklaring voor de lethargie die de Indonesische medemens kenmerkt tov de Thaise medemens ?

Bobke
31 december 2004, 10:03
Of heeft er iemand anders een verklaring voor de lethargie die de Indonesische medemens kenmerkt tov de Thaise medemens ?Nee

Tegendradigaard
31 december 2004, 10:17
ik sla weer iedereen met vreemde verstommingsverschijnselen.......

Bobke
31 december 2004, 10:31
ik sla weer iedereen met vreemde verstommingsverschijnselen.......Ze zijn er de koran op na aan het lezen.
Bestaat er een Arabisch woord voor tsunami ?

Tjeerd
31 december 2004, 10:51
In het zuiden van Thailand wonen trouwens veel moslims. Ik kan het fout hebben, maar ook in het door de tsoenami getroffen deel van Thailand wonen veel moslims.

Jolle
31 december 2004, 10:53
Als we het aantal doden vergelijken, tot welke conclusie komen we dan? Juist : minder mensen om meer doden te verplaatsen in Indonesia. Plus het feit dat de hulp vanuit het binnenland in Indonesia trager op gang kwam dan in Thailand, gezien de getroffen gebieden moeilijker bereikbaar waren. Tel daar nog bij dat er minder toeristen zaten dan in Thailand, dus buitenlandse hulp in de eerste plaats naar... juist ja, Thailand is getrokken.

Want laat U niks wijsmaken : die rennende poppetjes in de Thaise ravage zijn geen mensen die daar vijf dagen geleden woonden. Dié mensen zitten in het rond bij hun schamele bezittingen zoals in Indonesie, in shelters en aan gaarkeukens zoals hopelijk snel in Indonesie, of op het vliegtuig naar huis.

Maar zoals gewoonlijk kunnen de zelgenoegzame navelstaarders het niet nalaten om een eind na te trappen. 80.000 onopgeruimde doden eventjes gaan misbruiken als anti-Islam propaganda, en vanavond rustig vuurwerk afsteken, liters champagne naar binnen gieten en morgen met barstende hoofdpijn opstaan. Te lui om ergens in een gaarkeuken te gaan helpen met de nieuwjaarsbedeling van voedsel voor daklozen en zwervers. U heeft toch geen geld gestort hoop ik. Die luie moslims zouden het wel eens kunnen misbruiken om hun lijken te boobytrappen en in de Brusselse metro achter te laten.

Schrijnend. Als d�*t Vlaanderen is, laat het voor mij dan maar...

rodeo
31 december 2004, 11:37
...
Schrijnend. Als d�*t Vlaanderen is, laat het voor mij dan maar...
http://www.cic.gc.ca/

Jolle
31 december 2004, 11:43
http://www.cic.gc.ca/hmm... Canada... Ik had persoonlijk aan Noorwegen gedacht, maar Canada is zeker een optie.

Thanks pal.

Griffin
31 december 2004, 11:43
Of heeft er iemand anders een verklaring voor de lethargie die de Indonesische medemens kenmerkt tov de Thaise medemens ?
De provincie Atjeh is volgens mij minder goed bereikbaar en ook de hulp kwam er veel trager op gang dan in Thailand. Je mag niet vergeten dat daar al jaren een militair conflict is tussen rebellen en de overheid. Misschien telt ook het feit dat Atjeh nog dichter bij het epicentrum ligt en de dodentol er zoveel hoger is dan in de andere getroffen gebieden.

Turkse Nederlander
31 december 2004, 12:23
zoals zovele mensen kijken we met de nodige verbazing naar de beelden die we te zien krijgen op tv naar aanleiding van de aardbeving en de daaropvolgende tsunamis.

Gisteren keek ik eerst naar de VRT of VTM (whats the difference..) en daarna keek ik toevallig nog eens naar het NOS journaal.
En toen zag ik een enorm verschil.
In Thailand liepen de mensen mekaar voor de voeten om de gevolgen van de ramp op te lossen. De Thaise bevolking verzamelde lijken, ruimde puin, waren bezig met heropbouw. Men kan zeggen dat de Thaise mensen de handen uit de mouwen staken en terug hun leven wilden opbouwen.

Toen kwam een reportage uit Indonesie. En daar was het een volledig ander fenomeen. Daar zat men gewoon op zijn gat.. te wachten op ... tja Allah. Men liet een reportage zien waarin een jonge vrouw de plaats liet zien waar haar zuster gestorven was en nu zoveel dagen na de ramp lag het lijk nog gewoon op dezelfde plaats. En ook nu weer deden de mensen daar niets. Gewoon wachten op hulp. Maar zelf de handen uit de mouwen steken.... ? Een moslim werd ondervraagd en die zei dat men hen maar moest komen helpen. Nochtans zag het er een gezonde jonge man uit die zeker zelf de handen uit de mouwen kon steken en dus zelf wat hulp zou kunnen organiseren. Neen dus. Hij zei dat het buitenland hen maar moest komen helpen en dan liefst nog de Australiers wist hij te vertellen.
(Kunnen ze later nog eens wat discotheken met Australische toeristen de lucht in laten vliegen - dacht ik met mijn slecht karakter)

Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)Wat een walgelijke post. Je maakt op een smerige en nazi-achtige manier misbruik van de verschrikkelijke ramp in Zuid Azie.

maddox
31 december 2004, 12:55
Toch zit er iets in.In Tegendradigaards posting.

Ik snap niet dat je na een dergelijke ramp gewoon op je duimen kan blijven zitten.Puin ruimen, (om zo naar-)voedsel zoeken, lijken begraven of cremeren(nochtans een gebod in de Islam- de mens begraven voor ie koud is).Een afdakje optrekken tot er terug vervoer mogelijk is etc...
Dat er hulp van buitenaf komt is altijd een morele opsteker, dat wel.

Eneuh Turk4Ever, die vreselijke ramp, is dat geen straf van Allah?
Het lijkt er zo stilaan op nietwaar.
Turkije een tijdje geleden-gebouwen die instorten als zandtaartjes.
Vorig jaar bam, dag Bam in Iran

Jolle
31 december 2004, 13:12
Maddox, het zuiden van Thailand is... inderdaad, islamitisch. Tot zover het "iets" dat in het postje van tegendradigaard zou zitten...

Tegendradigaard
31 december 2004, 13:14
tja die beelden van Thailand dat zou dan zo een beetje in scene gezet zijn ?? Ik zag nochtans ook beelden van mensen die volop puin aan het ruimen waren op strand inclusief grote kranen en zo en die plots op de loop gingen omdat er een alarm werd gegeven.

Waarom moet men wachten op hulp van het buitenland trouwens ? Men kan zijn eigen lijken toch begraven ? of niet soms ?

ik kijk naar TV en constateer gewoon dat er een groot verschil is tussen de manier waarop de getroffen bevolking reageert... en dan zoek ik naar het waarom en dan kwam ik bij de islam uit...

als u mij een andere verklaring kan geven graag dan hoor... dat was de bedoeling, maar dan afkomen met woordje zoals "nazi-" tja ...

Geef liever dan de juiste verklaring he...

Tegendradigaard
31 december 2004, 13:17
Ik zag nochtans tussen de beelden van bvb Phuket duidelijk religieuze beelden tussen het puin liggen en zoals iedereen wel weet en voor diegenen die het niet weten : in de islam bestaan geen beelden (is zelfs verboden dacht ik he)

Tegendradigaard
31 december 2004, 13:22
Ter informatie van de beterweters :

Met 95% van de bevolking dat de tradities en overtuigingen van het Boeddhisme
volgt, is het Boeddhisme de overheersende religie in Thailand. ...
www.thaisverkeersbureau.nl/c01/cultuur/religie.aspx


zou dan het juist in dat 5 % stukje van Thailand geweest zijn... dan is het denk ik inderdaad een straf van God geweest....

maddox
31 december 2004, 13:26
Jolle, ik vrees dat je er pats neffe zit.

Waar werden die papieren vogeltjes uitgegooit, om gevolgd te worden door bloedige aanslagen?

Vlaanderen Boven
31 december 2004, 13:30
hmm... Canada... Ik had persoonlijk aan Noorwegen gedacht, maar Canada is zeker een optie.

Thanks pal.
Als ik hier alle berichten moet geloven, gaat de fucking helft van alle forumgebruikers hier emigreren.

Net of het hier zo slecht is, bende Vlaams Belangers die jullie zijn!

Jolle
31 december 2004, 13:31
Ik zag nochtans tussen de beelden van bvb Phuket duidelijk religieuze beelden tussen het puin liggen en zoals iedereen wel weet en voor diegenen die het niet weten : in de islam bestaan geen beelden (is zelfs verboden dacht ik he)Reuter, 24 december 2004 :

BANGKOK, Dec 24 (Reuters) - A bomb wounded five people at a bank in a town in Thailand's largely Muslim deep south on Friday, police said.

...

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/BKK147642.htm

Zelfs het terrorisme is hen niet vreemd. En toch...

Verder :
Maleisië : Islam als officiële religie
Bangladesh : Islam als officiële religie
...

Uw observatie houdt al weinig steek (zie de aangebrachte punten zoals bereikbaarheid, "toeristische aaibaarheid", verschil in aantal doden, ...). De achterliggende reden die U meent te ontdekken houdt helemaal geen steek.

met vriendelijke groeten

Tegendradigaard
31 december 2004, 13:35
Het lijkt wel of het enige waar moslims hun krent voor willen opheffen is om aanslagen te plegen...

en wat doe je met mijn verwijzing ? dat 95 % van Thailand boedhistisch is ?

en het verschil in doden ?? het zijn verdomme de overlevenden die de handen uit de mouwen moeten moeten steken....

maddox
31 december 2004, 13:37
Boedhisten staan echt wel bekend om hun terreurdaden nietwaar Jolle.

Bof, ik zal het maar houden op een straf van Allah.

Tegendradigaard
31 december 2004, 13:45
Iemand nog een verklaring voor het verschil in gedrag van de overlevenden ?

Jolle
31 december 2004, 13:45
Ter informatie van de beterweters :

Met 95% van de bevolking dat de tradities en overtuigingen van het Boeddhisme
volgt, is het Boeddhisme de overheersende religie in Thailand. ...
www.thaisverkeersbureau.nl/c01/cultuur/religie.aspx (http://www.thaisverkeersbureau.nl/c01/cultuur/religie.aspx)


zou dan het juist in dat 5 % stukje van Thailand geweest zijn... dan is het denk ik inderdaad een straf van God geweest....Het diepe zuiden is overwegend moslim, net zoals het buurland Maleisië trouwens (een officieel moslimland)
http://www.thaiworldview.com/bouddha/islam.htm

Het diepe zuiden is die landtong die zo uitsteekt, en zo zwaar getroffen is.
Een straf van god dus...

En verder, als U niet gelooft dat het voornamelijk om de toeristen te doen is :
Shortly after the water subsided from exclusive resorts and palm-fringed beaches of southern Thailand, authorities began setting up makeshift embassies, providing free phones and food to tourists. Hotels and an international school that survived relatively unscathed threw open their doors to shellshocked tourists and foreign governments laid on evacuation flights.

But Wimol Thongthae said that in Ban Nam Khem, there was no help at all on the first day.
...
In Ban Nam Khem, fishing boats have been dumped by the waves in the middle of town, a quarter mile from the beach. They are still there and the stench of dead bodies rotting inside is overpowering.

“The government gave more importance to Khao Lak and other tourist areas ... because this area is full of poor people,” said provincial Senator. Wongphan Natakuathung.
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=3946077
Maar dat zijn de beelden die wij NIET zien, want daar zitten geen toeristen, en dus geen journalisten wegens niet interessant...

Wat die doden betreft : als je met meer levenden bent dan doden, lijkt de job nog te klaren. Als je meer doden hebt dan levenden, zijn die laatsten zo murw geslagen dat ze inderdaad niet weten waar beginnen. Je kan niet weten wat jij zou doen in die situatie, want je hebt niet juist je ganse familie zien wegspoelen.

Dus tegendradigaard, zeer jammer, maar deze keer houdt uw opmerking geen steek.

PS : ge moet niet afwijken, deze discussie gaat niet over terorrisme.

De schoofzak
31 december 2004, 13:54
Als je wil konklusies trekken uit enkele beelden van het nieuws van de televisie, dan moet je wel profetische gaven hebben.

Wel, ik durf de volgende konklusie trekken uit deze draad: er zijn er hier die een enorm hoge dunk van hun eigen kapaciteiten hebben.

Griffin
31 december 2004, 14:09
Iemand nog een verklaring voor het verschil in gedrag van de overlevenden ? De provincie Atjeh is volgens mij minder goed bereikbaar en ook de hulp kwam er veel trager op gang dan in Thailand. Je mag niet vergeten dat daar al jaren een militair conflict is tussen rebellen en de overheid. Misschien telt ook het feit dat Atjeh nog dichter bij het epicentrum ligt en de dodentol er zoveel hoger is dan in de andere getroffen gebieden.

I hate to repeat myself

Plus het feit dat je uit televisiebeelden ook niet al teveel conclusies mag trekken. Ze brengen maar een klein gebied voor een korte tijd in beeld.

Tegendradigaard
31 december 2004, 14:22
Jolle zoek eens op wie hier het eerst een moslim aanslag vermelde aub als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied zou zijn. Dank U.

Schoofzak gij kent mijn profetische gaven nog niet echt....

Ik zat in mijne zetel en ik bekeek gewoon het verschil tussen die twee werelden. Langs Thaise kant liep men de benen onder zijn gat bij wijze van spreken en bij de moslims (duidelijk herkenbaar aan de hooffdoek etc...) stond men met de handen in de lucht. en ik dacht in mijn eigen : in plaats van te staan klagen doe liever iets als ik die moslims bezig zag (of niet bezig zag eigenlijk)

Ik kan in de Jolle zijn uitleg ergens inkomen trouwens waar hij zegt dat als er minder overlevenden zijn het moeilijker is. Maar komaan dat is toch geen excuus om helemaal niets te doen. En zeker niet na bijna 1 week he dan moeten de overlevenden toch al in staat zijn om iets te doen he...

Tegendradigaard
31 december 2004, 14:30
samenvatting van mijnentwege :

1. ik zag de beelden zoals beschreven
2. ik vergeleek met de stilstand in de Arabische wereld sinds het onststaan van de islam
3. ik maakte een vergelijking met de 'schijnbare' stilstand van die moslims in het rampgebied
4. ik vergeleek die beide "stilstanden" en kwam tot de conclusie (misschien te vlug of verkeerdelijk) dat in beide situaties de islam toch wel een zekere rol speelt.

Misschien kan men mij er van overtuigen dat de Arabische wereld nog altijd voorop loopt op alle gebieden (zoals tot aan de jaren 700-800 trouwens) en dan valt natuurlijk de voornaamste vergelijking weg he...

Jolle
31 december 2004, 14:31
Jolle zoek eens op wie hier het eerst een moslim aanslag vermelde aub als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied zou zijn. Dank U.Juist : als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied IS (en dat was niet de enige website, dit werd mij door een sadistisch gevoel voor cynisme ingegeven) ;-)

Ik zat in mijne zetel en ik bekeek gewoon het verschil tussen die twee werelden. Langs Thaise kant liep men de benen onder zijn gat bij wijze van spreken en bij de moslims (duidelijk herkenbaar aan de hooffdoek etc...) stond men met de handen in de lucht. en ik dacht in mijn eigen : in plaats van te staan klagen doe liever iets als ik die moslims bezig zag (of niet bezig zag eigenlijk)voila, nu weet ge dat er ook moslims waren die hun benen vanonder hun gat liepen, en dat ook in Thailand velen op hun gat zaten omdat er gewoon geen beginnen aan was. Alleen is dat niet gefilmd omdat alle journalisten rond die paar toeristen zwermen als vliegen rond ne koeiestront.

Ik kan in de Jolle zijn uitleg ergens inkomen trouwens waar hij zegt dat als er minder overlevenden zijn het moeilijker is. Maar komaan dat is toch geen excuus om helemaal niets te doen. En zeker niet na bijna 1 week he dan moeten de overlevenden toch al in staat zijn om iets te doen he...Wie weet zaten die gewoon even uit te puffen, waren ze zelf gewond, of is een shock van dien aard niet op een week uit je kleren geblazen. Het verschil is me ook opgevallen. Ik dacht toen eigenlijk eerder "verdorie, als er toeristen rondhangen is de hulp er snel, maar in 'rebellengebied' moeite steken, da's weer teveel gevraagd"

Soit, uw ongezouten interpretatie heeft ons weer een mooie middag bezig gehouden met opzoekwerk en over en weer leuteren.

Het was mij aangenaam, tot over enkele weken.

Tegendradigaard
31 december 2004, 14:34
als het voor U aangenaam was, dan was het voor mij ook aangenaam

jovada
31 december 2004, 14:56
Ik wil ook even een korte reactie toevoegen:
in een stukje tekst dat ik onlangs heb gelezen, en dat wel degelijk vanuit een neutraal standpunt was geschreven, stond uitgelegd dat moslims hun lot/leven/toekomst/... veel meer in handen leggen van Allah, terwijl andere religies meer vertrouwen op het eigen kunnen van de mensen. Dit IS gewoon zo, het zit ingebakken in hun cultuur. Of het slecht is of niet kan in dit geval niet gezegd worden, hun wereld draait nu eenmaal zo.

Tegendradigaard
31 december 2004, 15:15
Zo kwam het eigenlijk over Jovada...

... een moslim vrouw stond zich af te vragen hoe ze dat moest overkomen en vroeg hulp aan allah...
een moslim man vroeg ook hulp van allah om over deze ramp te komen en als Allah niet kon mochten het ook de (anders soms vervloekte) Australiers zijn....

en die lamlendige houding deed bij mij het bloed koken en kreeg ik de reactie die ik hier gepost heb zo van : doe er verdomme zelf iets aan... wentel U zelf zo niet in zelfbeklag maar reageer...

rodeo
31 december 2004, 15:27
...

Eneuh Turk4Ever, die vreselijke ramp, is dat geen straf van Allah?
Het lijkt er zo stilaan op nietwaar.
Turkije een tijdje geleden-gebouwen die instorten als zandtaartjes.
Vorig jaar bam, dag Bam in Iran
"straf van Allah"

mja, ik persoonlijk vond het "straf van die aannemers", dat ze zóveel geld hadden achtergehouden aan bouwmaterialen:|, want dat was de reden dat zoveel gebouwen waren ingestort

phoebe
31 december 2004, 15:29
aha, dus daarom pleegt men terroristische aanslagen de andere religie's werken gewoon te hard, en allha doet niks...

tja, ik zou ook gefustreerd zijn

Turkse Nederlander
31 december 2004, 15:45
Dit doet mij denken aan Nazi propaganda toen alle schuld werd toegeschoven aan de Joden.

Werkloosheid? De Joden hebben het gedaan
Ziektes? De Joden hebben het gedaan
Armoede? De Joden hebben het gedaan

Het is gewoon om te kotsen en ik zie geen enkel verschil met Nazi propaganda.

Flippend Rund
31 december 2004, 15:54
Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)
Proficiat! Je hebt op de valreep nog de prijs gewonnen voor het stomste idee van 2004.

maddox
31 december 2004, 16:04
Turk4Ever schrijft,

Dit doet mij denken aan Nazi propaganda toen alle schuld werd toegeschoven aan de Joden.

Werkloosheid? De Joden hebben het gedaan
Ziektes? De Joden hebben het gedaan
Armoede? De Joden hebben het gedaan

Het is gewoon om te kotsen en ik zie geen enkel verschil met Nazi propaganda.

Ik bekijkt het vanuit het Koranstandpunt.

Werkloosheid, Allah heeft den dop uitgevonden (praktijkervaring)
Ziektes, Allah is groot, maar de ziekenkas is groter(vrij naar de Strangers)
Armoede Allah is barmhartig.(direct uit de koran)
Natuurrampen , Allah heeft de ongelovigen en afvalligen gestraft.(blijkbaar veel ongelovigen en afvalligen in "moslim" gebied)

Flippend Rund, je hebt je naam niet gestolen.

Lincoln
31 december 2004, 17:22
zoals zovele mensen kijken we met de nodige verbazing naar de beelden die we te zien krijgen op tv naar aanleiding van de aardbeving en de daaropvolgende tsunamis.

Gisteren keek ik eerst naar de VRT of VTM (whats the difference..) en daarna keek ik toevallig nog eens naar het NOS journaal.
En toen zag ik een enorm verschil.
In Thailand liepen de mensen mekaar voor de voeten om de gevolgen van de ramp op te lossen. De Thaise bevolking verzamelde lijken, ruimde puin, waren bezig met heropbouw. Men kan zeggen dat de Thaise mensen de handen uit de mouwen staken en terug hun leven wilden opbouwen.

Toen kwam een reportage uit Indonesie. En daar was het een volledig ander fenomeen. Daar zat men gewoon op zijn gat.. te wachten op ... tja Allah. Men liet een reportage zien waarin een jonge vrouw de plaats liet zien waar haar zuster gestorven was en nu zoveel dagen na de ramp lag het lijk nog gewoon op dezelfde plaats. En ook nu weer deden de mensen daar niets. Gewoon wachten op hulp. Maar zelf de handen uit de mouwen steken.... ? Een moslim werd ondervraagd en die zei dat men hen maar moest komen helpen. Nochtans zag het er een gezonde jonge man uit die zeker zelf de handen uit de mouwen kon steken en dus zelf wat hulp zou kunnen organiseren. Neen dus. Hij zei dat het buitenland hen maar moest komen helpen en dan liefst nog de Australiers wist hij te vertellen.
(Kunnen ze later nog eens wat discotheken met Australische toeristen de lucht in laten vliegen - dacht ik met mijn slecht karakter)

Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)Héh héh *kuch* *kuch*, Man man toch wat heb jij gegeten vandaag , Je moest maar een vleigtuig pakken een naar die rampgebieden gaan dan kun je wat beter verslag uitgeven want wat je hier lult is gewoon dat je even dronken bent dan m'n pupie !!

uwagan
31 december 2004, 18:29
Thai behoren tot de Indochinese bevolkingsgroep en verschillen volledig van de Indonesiers die behoren tot de Maleisische bevolkingsgroep. Indochinezen zijn verwant met de Vietnamezen en Chinezen en dat zijn harde werkers. Maleisiers en Polynesiers hebben een totaal andere ingesteldheid. Een beetje liggen in een hangmat en wachten tot de kokosnoten in je handen vallen. De hele business in deze landen is dan ook vrijwel volledig in handen van mensen van Chinese afkomst. Die houden de zaak daar nog een beetje draaiende. Anders was het daar nog veel erger.

sinan123
31 december 2004, 18:48
Werkloosheid, Allah heeft den dop uitgevonden (praktijkervaring)
Ziektes, Allah is groot, maar de ziekenkas is groter(vrij naar de Strangers)
Armoede Allah is barmhartig.(direct uit de koran)
Natuurrampen , Allah heeft de ongelovigen en afvalligen gestraft.(blijkbaar veel ongelovigen en afvalligen in "moslim" gebied)

Duidelijk Nazi-propaganda.

Griffin
31 december 2004, 18:59
Zo kwam het eigenlijk over Jovada...

... een moslim vrouw stond zich af te vragen hoe ze dat moest overkomen en vroeg hulp aan allah...
een moslim man vroeg ook hulp van allah om over deze ramp te komen en als Allah niet kon mochten het ook de (anders soms vervloekte) Australiers zijn....

en die lamlendige houding deed bij mij het bloed koken en kreeg ik de reactie die ik hier gepost heb zo van : doe er verdomme zelf iets aan... wentel U zelf zo niet in zelfbeklag maar reageer...
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/4136465.stm

Lees even wat artikels over de toestand ter plaatse. En vergeet ook niet dat daar waar buitenlandse toeristen waren, de hulp veel sneller op gang gekomen is.

Kitten
31 december 2004, 20:51
*knip*

Gelieve inhoudelijk te reageren, en niet met een persoonlijke aanval.

EXTREEM
31 december 2004, 21:02
Zielig heel zielig is het.Vele milioenen euros zijn er al beschikbaar voor hulp van de vloed golf.Maar hier in belgie,na de gas ramp zitten nog menssen te wachten.

EXTREEM
31 december 2004, 21:13
Heeft nu iemand de verdronken sextoeristen vergeten filmen.Of die pedofien?Hopelijk veel hun verdient loon.

Phrea|K
31 december 2004, 21:37
Zielig heel zielig is het.Vele milioenen euros zijn er al beschikbaar voor hulp van de vloed golf.Maar hier in belgie,na de gas ramp zitten nog menssen te wachten.Ja, qua magnitude kon je die gasontploffing zeker wel vergelijken met de tsunami. Voor zover ik me kan herinneren waren er ook ongeveer 140.000 doden en vele tientallen miljarden euro's schade in Ghislenghien. :roll:

alpina
1 januari 2005, 01:28
Je kan de toestand in Atjeh onmogelijk vergelijken met die in toeristische gebieden zoals Phuket. Het heeft enkele dagen geduurd voor er ook maar iemand de toestand in Atjeh kende, het heeft nog langer geduurd voor er hulp arriveerde. Sommige steden zijn daar volledig verwoest, er schiet geen straat meer over. Ik heb beelden gezien van een stad waar de enige overlevenden een aantal mensen waren die op een heuvel stonden.

De beelden waarop jij je baseert gaan waarschijnlijk over de dame die rouwt bij haar dode zuster? Hoe zou jij je gedragen nadat al je familieleden en dichte vrienden onvindbaar zijn, als de enigste die je teruggevonden hebt je dode zuster is? Hupla, iedereen die ik ken is dood maar geen probleem hoor, laten we deze compleet vernietigde stad even op ons eentje (want van buitenlandse hulp is daar nog geen sprake) heropbouwen?!

Het is gewoon hopeloos belachelijk hoe men de Islam op iedere mogelijke manier probeert te schofferen tot het genante toe. En dat zeg ik als tegenstander van eender welke religie.

groene flamingant
1 januari 2005, 16:19
Inderdaad. Nog een interessant punt:

Vanmorgen op de radio: tot nu toe in Taiwan 7000 doden geteld... op een totaal van 150.000 wereldwijd. In Indonesië zijn hele steden volledig weggespoeld. Ik hoorde van een stad van 40.000 inwoners waarvan ze 'al' 7000 overlevenden hadden teruggevonden. Nogal logisch dat het daar in Thailand wat rapper vooruit gaat.

circe
1 januari 2005, 18:05
Thai behoren tot de Indochinese bevolkingsgroep en verschillen volledig van de Indonesiers die behoren tot de Maleisische bevolkingsgroep. Indochinezen zijn verwant met de Vietnamezen en Chinezen en dat zijn harde werkers. Maleisiers en Polynesiers hebben een totaal andere ingesteldheid. Een beetje liggen in een hangmat en wachten tot de kokosnoten in je handen vallen. De hele business in deze landen is dan ook vrijwel volledig in handen van mensen van Chinese afkomst. Die houden de zaak daar nog een beetje draaiende. Anders was het daar nog veel erger.
Dat kan al een eerste beschouwing zijn. Een paar jaar geleden werden nog hopen Chinezen door moslims uit hun huizen en winkels verjaagd.

Ik vrees echter dat het de omvang van de ramp is die de Indonesiers met verlamming geslagen hebben.
Rekenen we daar nog bij dat de eerste westerse hulp eerder gericht werd op Thailand vanwege het grote aantal daar verblijvende toeristen, dan valt het plaatje al beter in mekaar.

Samen met het "de wil van Allah" gehalte, in combinatie met de reusachtige hoeveelheid slachtoffers én bovendien de onbereikbaarheid/minder westerse hulp zal het plaatje wel steek maken.

Turkse Nederlander
1 januari 2005, 20:46
Samen met het "de wil van Allah" gehalte, in combinatie met de reusachtige hoeveelheid slachtoffers én bovendien de onbereikbaarheid/minder westerse hulp zal het plaatje wel steek maken.Weer iemand die er geen drol van afweet. Moslimdoden MOETEN binnen een paar dagen begraven worden volgens de Islam. Ze mogen niet daar te rotten achtergelaten worden. Dit laat duidelijk zien dat jij zoals gewoonlijk uit je nek kletst.

EXTREEM
1 januari 2005, 20:58
En daar is het woord weer moslims moeten.Ze moeten juist niks.

maddox
1 januari 2005, 21:02
Waarom zien we dan een hele hoop van deze gelovigen op hun duimen zitten tenmidden hopen lijken.

Horus
1 januari 2005, 21:04
Weer iemand die er geen drol van afweet. Moslimdoden MOETEN binnen een paar dagen begraven worden volgens de Islam. Ze mogen niet daar te rotten achtergelaten worden. Dit laat duidelijk zien dat jij zoals gewoonlijk uit je nek kletst.
Maar waarom zijn ze dan in Indonesië niet onmiddelijk beginnen graven.
Ik dacht dat Moslims in een laken gewikkeld moesten worden, dat ze niet in een kist begraven werden.
Waarom dan zoveel houten kisten in Thailand, als ik net lees dat daar ook het grootste deel Moslims zou wonen?

Soit, ik kan me het meeste vinden in de uitleg van uwagan.

circe
1 januari 2005, 21:12
Weer iemand die er geen drol van afweet. Moslimdoden MOETEN binnen een paar dagen begraven worden volgens de Islam. Ze mogen niet daar te rotten achtergelaten worden. Dit laat duidelijk zien dat jij zoals gewoonlijk uit je nek kletst.Ik vrees dat jij het bent die hier uit de nek kletst lieverd. Dat moslims binnen 48 uur zouden moeten worden begraven weet ik inderdaad.
De vraag was waarom ze dan in Indonesie fatalistisch "op hun gat" zitten, terwijl men in Thailand druk in de weer is.

Als er honderdduizend lijken liggen te wachten zullen die 48 uur niet veel meer uitmaken vrees ik. Maar je moet er wel aan BEGINNEN.

Pat
1 januari 2005, 21:33
Aceh is verboden gebied voor westerlingen wegens een teveel aan Moslimrebellen die streven naar een zuivere Islamstaat. Dit heeft tot gevolg dat het gebied in een zeker isolement was geraakt, ook tegenover de regering in Jakarta.

Het is waarschijnlijk dat dit vrijwillig isolement dat hen nu parten speelt. Op tv zag ik beelden van tonnen voedselhulp die maar niet ter plaatse geraakt omwille van een gebrek aan mankracht. Verder is het inderdaad zo dat Moslims fatalistisch zijn. Op de Indonesische tv verscheen er een protestantse priester en een Imam die beiden ongeveer hetzelfde beweerden: de ramp is volgens hen "het werk van God die wil dat de mensen terug Godsvrezend moeten worden". Het is echt wraakroepend hoe geestelijken de ramp misbruiken voor hun eigen santaboetiek.

In Thailand zag ik dan hoe ze daar fuivend, inclusief vuurwerk, het nieuwe jaar tegemoet gingen, de sexindustrie draait op volle toeren terwijl er enkele honderden meter verderop de lijken aanspoelden. Ik vermoed dat de Thais trouwens ook gedreven worden door hun zin voor commercie: Zo snel mogelijk de myserie opruimen opdat de toeristen snel terug komen.

Maar laat jullie niet misleiden en laat vooral jullie geweten hierdoor niet sussen op basis van enkele frappante feiten of tv beelden. Stort gewoon een bedrag op 1212 of via AZG, of geef iets aan Thomas Siffer die er prachtige dingen mee doet: http://www.landinzicht.be/

Vlaanderen Boven
1 januari 2005, 22:25
*knip* Ik begin een zeker patroon van agressie vanwege Kitten te ontwaren...

Flippend Rund
1 januari 2005, 22:26
Ik vrees dat jij het bent die hier uit de nek kletst lieverd. Dat moslims binnen 48 uur zouden moeten worden begraven weet ik inderdaad.
De vraag was waarom ze dan in Indonesie fatalistisch "op hun gat" zitten, terwijl men in Thailand druk in de weer is.

Als er honderdduizend lijken liggen te wachten zullen die 48 uur niet veel meer uitmaken vrees ik. Maar je moet er wel aan BEGINNEN.
...

sinan123
1 januari 2005, 22:52
Verder is het inderdaad zo dat Moslims fatalistisch zijn.

En dat moest je opeens plotseling zeggen, het past niet een in je verhaal man....

De schoofzak
1 januari 2005, 23:20
Ik ga ne mail maken aan dokteur Beaucourt. Met ne knip-en-plak van heel deze draad. Als hij terug komt van ginder, moet hij onmiddellijk ten raden gaan bij deze specialisten hier.
Dan wordt hij gegarandeerd van BV een BW (bekende wereldburger) en meer dan waarschijnlijk den opvolger van koffie Annan, president of the World for life. Op basis van zijn nieuw boek: beoordelen van wereldrampen op basis van tv-beelden en diep inzicht in de maatschappij.

circe
1 januari 2005, 23:31
Aceh is verboden gebied voor westerlingen wegens een teveel aan Moslimrebellen die streven naar een zuivere Islamstaat. Dit heeft tot gevolg dat het gebied in een zeker isolement was geraakt, ook tegenover de regering in Jakarta.

Het is waarschijnlijk dat dit vrijwillig isolement dat hen nu parten speelt. Op tv zag ik beelden van tonnen voedselhulp die maar niet ter plaatse geraakt omwille van een gebrek aan mankracht. Verder is het inderdaad zo dat Moslims fatalistisch zijn. Op de Indonesische tv verscheen er een protestantse priester en een Imam die beiden ongeveer hetzelfde beweerden: de ramp is volgens hen "het werk van God die wil dat de mensen terug Godsvrezend moeten worden". Het is echt wraakroepend hoe geestelijken de ramp misbruiken voor hun eigen santaboetiek.

In Thailand zag ik dan hoe ze daar fuivend, inclusief vuurwerk, het nieuwe jaar tegemoet gingen, de sexindustrie draait op volle toeren terwijl er enkele honderden meter verderop de lijken aanspoelden. Ik vermoed dat de Thais trouwens ook gedreven worden door hun zin voor commercie: Zo snel mogelijk de myserie opruimen opdat de toeristen snel terug komen.

Maar laat jullie niet misleiden en laat vooral jullie geweten hierdoor niet sussen op basis van enkele frappante feiten of tv beelden. Stort gewoon een bedrag op 1212 of via AZG, of geef iets aan Thomas Siffer die er prachtige dingen mee doet: http://www.landinzicht.be/Ik wou net melden dat op dit ogenblik op Ned.2 een uitzending loopt (gezamenlijk NOVA / NETWERK / TWEE VANDAAG) waarin inderdaad EXACT dezelfde vraag wordt gesteld als hier opgemerkt door Tegendradigaard.

Dus al diegenen die er een probleem mee hebben dat het verschil in de situatie tussen Thailand en Indonesie wordt opgemerkt, mogen misschien ook even stilstaan bij het "waarom", net zoals ze het doen in Nederland nu.

Nog andere 'excuses' waren
- minder wegen
- geen landingsrechten op de (kleine) luchthaven.

Waarom de Indonesische regeringen dan niet onmiddellijk helicopters heeft ingezet heeft inderdaad te maken met die moslimterroristen.
Zij hebben wel een staakt het vuren afgekondigd maar WEIGEREN mee te werken aan de opruimingswerken en hebben zich verschanst in de bergen.

Misschien kan Dr. Beaucourt met die informatie ook iets doen!

EXTREEM
1 januari 2005, 23:36
Wij weten nikks van die bruin apen.Maar die islamieten vergeten.Dat we weten wat die bruin apen van plan zijn.

Griffin
2 januari 2005, 18:52
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/4139643.stm

Alle informatie die uit dat gebied komt lijkt wat mij betreft die "verlammingsverschijnselen" goed te verklaren. Is Tegendradigaard er nog steeds van overtuigd dat het door de religie komt? :)

Tegendradigaard
3 januari 2005, 13:57
Proficiat! Je hebt op de valreep nog de prijs gewonnen voor het stomste idee van 2004.

Mijn dank is groot....

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:02
Thai behoren tot de Indochinese bevolkingsgroep en verschillen volledig van de Indonesiers die behoren tot de Maleisische bevolkingsgroep. Indochinezen zijn verwant met de Vietnamezen en Chinezen en dat zijn harde werkers. Maleisiers en Polynesiers hebben een totaal andere ingesteldheid. Een beetje liggen in een hangmat en wachten tot de kokosnoten in je handen vallen. De hele business in deze landen is dan ook vrijwel volledig in handen van mensen van Chinese afkomst. Die houden de zaak daar nog een beetje draaiende. Anders was het daar nog veel erger.
Hehe bedankt Uwagan, heel hartelijk bedankt.

Ik lees hier wel veel mensen die op mijn persoontje inhakken, hoe harder hoe liever ik het heb, maar wel langs de andere kant geen andere oorzaak kunnen geven over het verschil.

Met de bijdrage van Uwagan komen we tenminste een stuk verder.

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:05
*knip* spank me kitten .....
spank me... mmmmmhhhmmmmm

bedankt dat je mijn waarnemingen intellectueel noemt.. zelfs ik heb die pretentie niet...

Lincoln
3 januari 2005, 14:08
Jolle zoek eens op wie hier het eerst een moslim aanslag vermelde aub als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied zou zijn. Dank U.

Schoofzak gij kent mijn profetische gaven nog niet echt....

Ik zat in mijne zetel en ik bekeek gewoon het verschil tussen die twee werelden. Langs Thaise kant liep men de benen onder zijn gat bij wijze van spreken en bij de moslims (duidelijk herkenbaar aan de hooffdoek etc...) stond men met de handen in de lucht. en ik dacht in mijn eigen : in plaats van te staan klagen doe liever iets als ik die moslims bezig zag (of niet bezig zag eigenlijk)

Ik kan in de Jolle zijn uitleg ergens inkomen trouwens waar hij zegt dat als er minder overlevenden zijn het moeilijker is. Maar komaan dat is toch geen excuus om helemaal niets te doen. En zeker niet na bijna 1 week he dan moeten de overlevenden toch al in staat zijn om iets te doen he...
Profetisch...... http://smilies.sofrayt.com/%5E/n/smiliechicken.gif

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:13
Ik wou net melden dat op dit ogenblik op Ned.2 een uitzending loopt (gezamenlijk NOVA / NETWERK / TWEE VANDAAG) waarin inderdaad EXACT dezelfde vraag wordt gesteld als hier opgemerkt door Tegendradigaard.

Dus al diegenen die er een probleem mee hebben dat het verschil in de situatie tussen Thailand en Indonesie wordt opgemerkt, mogen misschien ook even stilstaan bij het "waarom", net zoals ze het doen in Nederland nu.

Nog andere 'excuses' waren
- minder wegen
- geen landingsrechten op de (kleine) luchthaven.

Waarom de Indonesische regeringen dan niet onmiddellijk helicopters heeft ingezet heeft inderdaad te maken met die moslimterroristen.
Zij hebben wel een staakt het vuren afgekondigd maar WEIGEREN mee te werken aan de opruimingswerken en hebben zich verschanst in de bergen.

Misschien kan Dr. Beaucourt met die informatie ook iets doen!

Zozo zal ik maar zeggen...
Tja ik kan er ook niets aan doen dat ik verder dan het oppervlakkige eerste beeld kijk dat op het scherm verschijnt he.... schijnbaar ben ik af en toe mijn tijd wat vooruit he...

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:15
Profetisch...... http://smilies.sofrayt.com/%5E/n/smiliechicken.gif
Tja Lincoln mijnen humor zal niet aan U besteed zijn vrees ik...

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:21
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/4139643.stm

Alle informatie die uit dat gebied komt lijkt wat mij betreft die "verlammingsverschijnselen" goed te verklaren. Is Tegendradigaard er nog steeds van overtuigd dat het door de religie komt? :)
Ik denk dat de islam wel degelijk een rol speelt. Niet alleen schijnbaar maar toch wel een rol.
De bijdrage van Uwagan maakte veel duidelijk. Ik zeg het eerlijk dat ik er niet durfde van uit te gaan dat het een andere soort van mensen zou zijn ... want dan zou ik met racistische bankbliksem hebben moeten afrekenen he.

Dus ik denk nu en dan zal ik dicht bij de waarheid zitten denk ik :

1. De verschillen in afknomst zoals Uwagan uitgelegd heeft
2. De islam (fataliteit - rebellen - geweld)
3. Omvang van de catastrofe

en dat deze drie dingen tesamen de oorzaak zijn van het niets zitten doen in tegenstelling tov Thailand

Maar als ge liever hebt dan zal ik in het vervolg eerst de rassenleer aanspreken ipv de godsdienstleer als ik een vermoeden heb...

tiens euh rassen bestaan die wel.... ?

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:24
Profetisch Lincoln zoals in de betekenis van deze mens kaart soms dingen aan alvoren anderen ze opgemerkt hebben...

o wat neem ik mezelf serieus vandaag... 't is het nieuwe jaar denk ik..

Tegendradigaard
3 januari 2005, 14:25
en wat die scheldpartijen betreft : wie voorop fietst vangt de wind he...
whoeehaaaa..

mijn sm trekske he

Lincoln
3 januari 2005, 14:37
Ik denk dat de islam wel degelijk een rol speelt. Niet alleen schijnbaar maar toch wel een rol.
De bijdrage van Uwagan maakte veel duidelijk. Ik zeg het eerlijk dat ik er niet durfde van uit te gaan dat het een andere soort van mensen zou zijn ... want dan zou ik met racistische bankbliksem hebben moeten afrekenen he.

Dus ik denk nu en dan zal ik dicht bij de waarheid zitten denk ik :

1. De verschillen in afknomst zoals Uwagan uitgelegd heeft
2. De islam (fataliteit - rebellen - geweld)
3. Omvang van de catastrofe

en dat deze drie dingen tesamen de oorzaak zijn van het niets zitten doen in tegenstelling tov Thailand

Maar als ge liever hebt dan zal ik in het vervolg eerst de rassenleer aanspreken ipv de godsdienstleer als ik een vermoeden heb...

tiens euh rassen bestaan die wel.... ?Ik zou graag eens vragen hoeveel slachtoffers zijn er gevallen in atjeh een sumatra , Als je verschil kent tussen "de aantal slchtoffrs" van thailand een indonesie , plus de situatie een de ligging van beide gebieden een waar de aardbeving + tsunami's het meest aan trof dan zou ik niet met dit lullezeik afkomen !!!

circe
3 januari 2005, 14:50
‘Moslimfundamentalisten Atjeh weigeren christelijke noodhulp’

Hilversum (Van onze redactie) 3 januari 2005 - De RK-Kerk in Noord-Sumatra werkt nauw samen met de Indonesische regering bij de hulp aan de noodlijdende bevolking van Atjeh. Dat zegt mgr. Anicetus Sinaga, coadjutor-aartsbisschop van Medan tegenover katholieknederland.nl. Volgens de hulpbisschop maken moslimfundamentalisten in Atjeh bezwaar tegen hulp uit het buitenland en van christelijke landgenoten. Sinaga: "Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen."

Stank
Het Sumatraanse aartsbisdom Medan heeft twee teams van hulpverleners naar het rampgebied in Atjeh gestuurd. Ook vangt de kerk de duizenden evacués op die in de Noord-Sumatraanse hoofdstad Medan zijn neergestreken. "Zij komen uit Banda Aceh. Die stad is een spookstad. De stank van de lijken is er niet te harden. Mensen willen er dan ook weg. Ze willen alles zo snel mogelijk vergeten en doorgaan met hun leven", aldus mgr. Sinaga.

Grote chaos
Het is nog steeds moeilijk om contact te krijgen met het rampgebied. Sinaga: "Het communicatienetwerk ligt zo goed als plat. Het is echt een enorme chaos. Gelukkig is er een luchtbrug tot stand gebracht, waardoor we hulpgoederen kunnen sturen".

Hulp weigeren
Het merendeel van de bevolking van Atjeh voelt zich gesteund door de regering in Jakarta en door buitenlandse hulporganisaties. "Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Aceh te kerstenen", aldus Sinaga.

Verrijzenis
Volgens de tweede man van het aartsbisdom Medan, dat werd gesticht door Nederlandse kapucijnen, is het christendom beter dan de islam in staat om de gruwel van de ramp een plaats te geven. "Mensen vragen: waar is God? Wij, christenen, hebben Christus. Onze Heer weet wat lijden is. Hij is door de dood heengegaan. Als wij sterven, wacht ons het eeuwig leven. Na het kruis komt de Verrijzenis."


------------------

Voil�* daar komt de aap uit de mouw!
Of moeten we zeggen: "daar komt Allah uit de mouw?"

Shizie
3 januari 2005, 15:41
Wanneer gaan wij ALLEMAAL es begrijpen dat godsdiensten achterlijk zijn.

Ik heb het over ALLE godsdiensten maar vooral over Islam.

Wake up people, its 21st century for f*ck's sake!

circe
3 januari 2005, 15:58
Legal requirements

Not everyone was so enthusiastic.

"The Americans have to understand our culture here," said Hilmy Bakar Almascaty, vice-chairman of the Jakarta-based Islamic Defenders Front, which is mobilising relief efforts of its own.

"If they are not sensitive to local issues then there will be problems. If American women come to Aceh, they must wear dilbab for example. There is Sharia law in Aceh and that is what is dictated."

USAid's Bok said it was unlikely US service personnel would adhere to a Muslim dresscode.

"I don't think the practice of Islam in Aceh is such that it forces all people to wear dilbab," said Weiss. "This is not Saudi Arabia."

In addition to the helicopters, American forces have committed six C-130 transport planes to the relief effort. Four Australian aircraft have been flying supplies between Banda Aceh since Tuesday. Both nations are flying C-130 transport planes on a regular run between Medan and Band Aceh.

"So far the Indonesian government has not been able to deliver the aid quickly," she said. "Hopefully now we will receive the food and medicine we need to save these people."

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/4A0A0C42-C6C4-42A8-8B5D-5BAC00C99BA2.htm


Nog iemand zin om een donatie te doen voor de moslimslachtoffers in Indonesie? Toch even goed nadenken dan:

Can we give those afflicted people a portion of our zakah money even if they are non-Muslims? How about giving them charity?

(...)
Thus, Zakah should be given to poor and needy Muslims. Some non-Muslims may receive a portion of Zakah if there is hope that by giving them Zakah that might lead to their conversion into Islam. They would be then considered under the category of mu'allafati qulubuhun or those whose hearts are inclined to accept Islam.

bron: http://www.islamonline.net/livefatwa/english/Browse.asp?hGuestID=pL4f9i
----------------


Eigen moslims eerst!

Tegendradigaard
3 januari 2005, 16:16
Zucht .... zucht....

waar gaan we heen...... naar de verdoemenis gaan we met heel dienen islamsanteboetiek...

't zal uiteindelijk wel mijn schuld blijken te zijn.. of die van Circe he...

Tegendradigaard
3 januari 2005, 16:21
Ik zou graag eens vragen hoeveel slachtoffers zijn er gevallen in atjeh een sumatra , Als je verschil kent tussen "de aantal slchtoffrs" van thailand een indonesie , plus de situatie een de ligging van beide gebieden een waar de aardbeving + tsunami's het meest aan trof dan zou ik niet met dit lullezeik afkomen !!!
bwa as gij hier af en toe met lullezeik afkomt, waarom zou ik dat dan ook niet mogen ?

Is het dan toch echt een straf van Allah... ze zullen niet zuiver geweest zijn in hun gedachten die moslims zeker... Want allah is alwetend... en zijn toorn zal over hen nederdalen..... ?

Lees de posten die Circe hier gezet heeft nog maar eens... neen echt waar ik geloof U Lincoln dat de islam er helemaal niets maar dan ook helemaal niets mee te maken heeft... lullezeik ja..

Nynorsk
3 januari 2005, 16:21
Citaat:
Legal requirements

Not everyone was so enthusiastic.

"The Americans have to understand our culture here," said Hilmy Bakar Almascaty, vice-chairman of the Jakarta-based Islamic Defenders Front, which is mobilising relief efforts of its own.

"If they are not sensitive to local issues then there will be problems. If American women come to Aceh, they must wear dilbab for example. There is Sharia law in Aceh and that is what is dictated."

USAid's Bok said it was unlikely US service personnel would adhere to a Muslim dresscode.

"I don't think the practice of Islam in Aceh is such that it forces all people to wear dilbab," said Weiss. "This is not Saudi Arabia."

In addition to the helicopters, American forces have committed six C-130 transport planes to the relief effort. Four Australian aircraft have been flying supplies between Banda Aceh since Tuesday. Both nations are flying C-130 transport planes on a regular run between Medan and Band Aceh.

Awel, was jij er niet voor dat mensen die naar hier komen zich aanpassen aan onze wetten? Stel je voor dat de situatie omgekeerd was, zou je het appreciëren mochten hier hulpverleners in Burka rondlopen of zou je verwachten dat ze zich aanpassen? Beetje consequent zijn hé.


Citaat:

"So far the Indonesian government has not been able to deliver the aid quickly," she said. "Hopefully now we will receive the food and medicine we need to save these people."
En? Wat is daar nu mis mee? Het gaat daar zeer traag, nogal logisch dat die mensen hopen dat de hulpgoederen er snel zijn.


http://english.aljazeera.net/NR/exeres/4A0A0C42-C6C4-42A8-8B5D-5BAC00C99BA2.htm


Nog iemand zin om een donatie te doen voor de moslimslachtoffers in Indonesie? Toch even goed nadenken dan:

Can we give those afflicted people a portion of our zakah money even if they are non-Muslims? How about giving them charity?

(...)
Thus, Zakah should be given to poor and needy Muslims. Some non-Muslims may receive a portion of Zakah if there is hope that by giving them Zakah that might lead to their conversion into Islam. They would be then considered under the category of mu'allafati qulubuhun or those whose hearts are inclined to accept Islam.

bron: http://www.islamonline.net/livefatwa/english/Browse.asp?hGuestID=pL4f9i
----------------


Eigen moslims eerst!
En op diezelfde site lezen we ook:

Thus, the Muslim is not only allowed to help those in need or those afflicted by the earthquakes, but it is his or her obligation and religious responsibility to do so. This is applicable if the relief organization is Muslim or non-Muslim. What matters here is whether the organization is trustworthy or not.

Nynorsk
3 januari 2005, 16:22
*'kbenaantklungelenmetdiecitaatfunctie*

Nynorsk
3 januari 2005, 16:25
Is het dan toch echt een straf van Allah... ze zullen niet zuiver geweest zijn in hun gedachten die moslims zeker... Want allah is alwetend... en zijn toorn zal over hen nederdalen..... ?
Deze gebeurtenissen worden allen voorspeld in de Bijbel (de eindtijd). Ik vraag me eigenlijk af of zoiets ook beschreven staat in de Koran. Een korankenner kn me hier mss antwoord op geven?

Herr Flick
3 januari 2005, 16:28
ik sla weer iedereen met vreemde verstommingsverschijnselen.......

Gij weet het dan ook weer straf te brengen hé, ...

Naar het schijnt zijn er nauwelijks wilde beesten dood, die zijn niet gelovig, ...

1+1 = 2


;-)

Herr Flick
3 januari 2005, 16:41
Maddox, het zuiden van Thailand is... inderdaad, islamitisch. Tot zover het "iets" dat in het postje van tegendradigaard zou zitten...

Het is inderdaad nogal vergezocht allemaal, maar ik heb toch ook zoiets van als uw zuster, of moeder of broer daar ligt te rotten in het water, laat het ons nu zo cru stellen, dan ga je die daar toch uithalen en begraven, ? dat is toch het eerste wat ge als gelovig mens doet. ?

Uw naasten een propere begrafenis geven... (alleen al voor uw eigen veiligheid, de hindoes doen het nog proper op de koop toe, direct de lijken verbranden. )

lijken bestrooien met kalk en ze verzamelen, je laat die toch niet in 't straat liggen, alleen al voor uw eigen gezondheid zou je ze al zo snel mogelijk moeten verbranden, snij wat haar af, als DNA staal bewaar dat en de rest zo snel mogelijk verbranden.

En dan ja je eigen overleven, zo snel mogelijk hoger gelegen grond opzoeken, een paar bomen of takken omleggen, een hut maken, eten zoeken, ...

In elk geval als ge op uw reet blijft zitten om welke reden dan ook zijde ne vogel voor de kat, ...

Tegendradigaard
3 januari 2005, 16:42
Zou ik het einde van de wereld al voorspellen ... of laat ik jullie nog even in het ongewisse.... moeeeehaaaaaaa

't zou wel cool zijn he... nu het einde van de wereld... en wij zitten op de eerste rij via CNN en de Moslims kunnen het bekijken via Al Jazeera....

Tegendradigaard
3 januari 2005, 16:44
Soms moet ge het al eens ver gaan zoeken he Herr Flick... ik vond Zuid oost Azie al redelijk ver trouwens...

k9
3 januari 2005, 17:00
Als ik dan bedenk dat de beschaving in de islamlanden ook is blijven stilstaan ongeveer op het moment dat de islam werd opgedrongen... Dan denk je volledig verkeerd? De bloeiperiode van arabie ligt juist na ze islamitisch geworden zijn. Zelfde voor ottomaanse rijk.



tja dan kan het niet anders dan de islam zijn die de mensen geestelijk en lichamelijk verlamt...
Wel grappig islam als virus.

k9
3 januari 2005, 17:01
Of heeft er iemand anders een verklaring voor de lethargie die de Indonesische medemens kenmerkt tov de Thaise medemens ?
Indonesie is een stuk harder getroffen als thailand, het lag ook een stuk dichter .

Ik heb trouwens beelden gezien van indonesie waar ze ook volop aan het herop bouwen zijn. Jij hebt ongetwijfeld beelden gezien van dicht bij het epicenter waar zowat alles verwoest is.

MVB
3 januari 2005, 23:15
Berichtje aan de moslimgemeenschap :

Vroeger had je een paar onwetende pummels die het C8) 8) L vonden
onozele nazi praat te verkopen zonder echte argumenten te hebben.
Die tijd is voorgoed voorbij.
Want bij een groot deel v/d Belgische bevolking, die nochthans zeer tolerant is hebben jullie zeker afgedaan.
Nogmaals chapeau om het zover gebracht te hebben.
Dit is zeker niet van vandaag op morgen gekomen, maar door de jaren heen steeds escalerende problemen die maar van geen ophouden kennen.
Gelukkig hoeft men niet langer meer bang te zijn in België om als nette burger te durven toegeven dat de moslimgemeenschap een probleem is voor onze maatschappij. Er was een tijd dat je dan direct als nazi werd aanzien, gelukkig zegevierd ons gezond verstand en is dit al te zien in meerdere politieke partijen. Hopelijk zet de goeie trend zich verder, want met mensen die in trance een oud boekske van 1000jaar oud lezen en enkel deze gedicteerde levenswijze willen aannemen willen Belgen & Europeanen niets meer mee te maken hebben.
Kansen en middelen hebben jullie genoeg gekregen, maar als er slechte wil in het spel zit moeten er maatregelen genomen worden.

Ik spreek in de naam van al wie z'n vrijheid lief is en die wil behouden.

circe
4 januari 2005, 01:38
Deze gebeurtenissen worden allen voorspeld in de Bijbel (de eindtijd). Ik vraag me eigenlijk af of zoiets ook beschreven staat in de Koran. Een korankenner kn me hier mss antwoord op geven?
Praise be to Allaah, and peace and blessings be upon the Messenger of Allaah, and upon his family, companions, and those who follow his guidance.

Allaah is the All-Wise, All-Knowing in all that He wills and decrees, and He is the All-Wise, All-Knowing in all that He legislates and commands. He creates and decrees whatever signs He wills, to frighten His slaves and remind them of their obligations and duties towards Him, and to warn them against associating anything in worship with Him, going against His commands and doing that which He has forbidden. Allaah says (interpretation of the meaning):

“And We sent not the signs except to warn” [al-Israa’ 17:59]

“We will show them Our Signs in the universe, and in their own selves, until it becomes manifest to them that this (the Qur’aan) is the truth. Is it not sufficient in regard to your Lord that He is a Witness over all things?” [Fussilat 41:53]

“Say: ‘He has power to send torment on you from above or from under your feet, or to cover you with confusion in party strife, and make you to taste the violence of one another.’” [al-An’aam 6:65]

Al-Bukhaari narrated in his Saheeh from Jaabir ibn ‘Abd-Allaah (may Allaah be pleased with him) that when the aayah (interpretation of the meaning) “Say: ‘He has power to send torment on you from above” was revealed, the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, “A’oodhu bi wajhika (I seek refuge in Your Face”; “or from under your feet”, he said, “A’oodhu bi wajhika (I seek refuge in Your Face).” (Saheeh al-Bukhaari, 5/193).

(Abu’l-Shaykh al-Isbahaani narrated from Mujaahid concerning the Tafseer of this aayah, “Say: ‘He has power to send torment on you from above”: (this means) al-Sayhah (the shout or tumult), stones and strong wind; “or from under your feet”, (means) earthquakes and being swallowed up by the earth.)

Undoubtedly the earthquakes that are happening these days are among the signs which Allaah uses to frighten His slaves. All the earthquakes and other things which happen and cause harm and injury to people are because of shirk and sins, as Allaah says (interpretation of the meanings):

“And whatever of misfortune befalls you, it is because of what your hands have earned. And He pardons much” [al-Shoora 42:30]

“Whatever of good reaches you, is from Allaah, but whatever of evil befalls you, is from yourself” [al-Nisaa’ 4:79]

And Allaah said concerning the nations of the past:

“So We punished each (of them) for his sins, of them were some on whom We sent Haasib (a violent wind with shower of stones) [as on the people of Loot (Lot)], and of them were some who were overtaken by As-Saihah [torment — awful cry, (as Thamood or Shu‘ayb’s people)], and of them were some whom We caused the earth to swallow [as Qaaroon (Korah)], and of them were some whom We drowned [as the people of Nooh (Noah), or Fir‘aun (Pharaoh) and his people]. It was not Allaah Who wronged them, but they wronged themselves” [al-‘Ankaboot 29:40]

What Muslims and others who are accountable and of sound mind must do is repent to Allaah, adhere firmly to His Religion and avoid all that He has forbidden of Shirk and sin, so that they may be safe and attain salvation from all evils in this world and the next, and so that Allaah will ward off from them all harm, and bless them with all good. Allaah says (interpretation of the meaning):

“And if the people of the towns had believed and had the Taqwaa (piety), certainly, We should have opened for them blessings from the heaven and the earth, but they belied (the Messengers). So We took them (with punishment) for what they used to earn (polytheism and crimes).” [al-A’raaf 7:96]

And Allaah says concerning the People of the Book (interpretation of the meaning):

“And if only they had acted according to the Tawraah (Torah), the Injeel (Gospel), and what has (now) been sent down to them from their Lord (the Qur’ân), they would surely, have gotten provision from above them and from underneath their feet” [al-Maa’idah 5:66].

And Allaah says (interpretation of the meaning):

“Did the people of the towns then feel secure against the coming of Our punishment by night while they were asleep? Or, did the people of the towns then feel secure against the coming of Our punishment in the forenoon while they were playing? Did they then feel secure against the Plan of Allaah? None feels secure from the Plan of Allaah except the people who are the losers.” [al-A’raaf 7:97-99]

Al-‘Allaamah Ibn al-Qayyim (may Allaah have mercy on him) said: “Allaah sometimes gives the earth permission to breathe, which is when major earthquakes happen; this makes people feel scared, so they repent, give up sins, pray to Allaah and feel regret [for their sins]. When there had been an earthquake, some of the Salaf said: your Lord is warning you. When Madeenah was struck by an earthquake, ‘Umar ibn al-Khattaab (may Allaah be pleased with you) addressed the people and said: if there is another earthquake, I will not stay here with you.”

And there are many similar reportes from the Salaf.

Our response when there is an earthquake or some other sign such as an eclipse, strong winds or floods, should be to hasten to repent to Allaah and pray to Him for safety, and to remember Him much and seek His forgiveness, as the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said when there was an eclipse: “If you see anything like that, hasten to remember Him, call on Him and seek His forgiveness.” (Part of an agreed-upon hadeeth narrated by al-Bukhaari (2/30) and Muslim (2/628)).

It is also mustahabb (recommended, encouraged) to show compassion to the poor and needy, and to give charity to them, because the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said:

“Show mercy, you will be shown mercy.” (Narrated by Imaam Ahmad, 2/165)

“Those who are merciful will be shown mercy by the Most Merciful. Have mercy on those who are on earth, and the One Who is in heaven will show mercy to you.” (Narrated by Abu Dawood (13/285), al-Tirmidhi (6/43)).

“Whoever does not show mercy will not be shown mercy.” (Narrated by al-Bukhaari (5/75), Muslim (4/1809)).

It was reported that when there was an earthquake, ‘Umar ibn ‘Abd al-‘Azeez (may Allaah have mercy on him) would write to his governors telling them to give in charity.

One of the things which will help to keep people safe and sound is if the authorities impose an immediate crack-down on the foolish elements in society, forcing them to behave and applying the laws of sharee’ah to them, enjoining what is good and forbidding what is evil. Allaah says (interpretation of the meaning):

“The believers, men and women, are Awliyaa’ (helpers, supporters, friends, protectors) of one another; they enjoin (on the people) Al-Ma‘roof (i.e. Islamic Monotheism and all that Islam orders one to do), and forbid (people) from Al-Munkar (i.e. polytheism and disbelief of all kinds, and all that Islam has forbidden); they perform As-Salaah (Iqaamat-as-Salaah), and give the Zakaah, and obey Allaah and His Messenger. Allaah will have His Mercy on them. Surely, Allaah is All-Mighty, All-Wise” [al-Tawbah 9:71]

“Verily, Allaah will help those who help His (Cause). Truly, Allaah is All-Strong, All-Mighty. Those (Muslim rulers) who, if We give them power in the land, (they) enjoin Iqamat-as-Salaah [i.e. to perform the five compulsory congregational Salaah (prayers) (the males in mosques)], to pay the Zakaah and they enjoin Al-Ma‘roof (i.e. Islamic Monotheism and all that Islam orders one to do), and forbid Al-Munkar (i.e. disbelief, polytheism and all that Islam has forbidden) [i.e. they make the Qur’aan as the law of their country in all the spheres of life]. And with Allaah rests the end of (all) matters (of creatures).” [al-Hajj 22:40-41]

“And whosoever fears Allaah and keeps his duty to Him, He will make a way for him to get out (from every difficulty). And He will provide him from (sources) he never could imagine. And whosoever puts his trust in Allaah, then He will suffice him.” [al-Talaaq 65:2-3]

And there are many aayaat on this topic.

The Prophet ( peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever meets the need of his brother, Allaah will meet his needs.” (Agreed upon; al-Bukhaari, 3/98; Muslim, 4/1996).

And he ( peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever relieves a believer of some of the distress of this world, Allaah will relieve him of some of the distress of the Day of Resurrection. Whoever makes things easier for one who is suffering hardship, Allaah will make things easier for him in this world and in the Hereafter. Whoever conceals a Muslim’s faults, Allaah will conceal his faults in this world and in the Hereafter. Allaah will help a person so long as he helps his brother.” (Narrated by Muslim, 4/2074). And there are many ahaadeeth on this topic.

Allaah is the One Whom we ask to reform the affairs of all the Muslims and to bless them with proper understanding of Islam and help them to adhere steadfastly to it and repent to Allaah from all their sins. We ask Him to reform all those who are in authority over the Muslims’ affairs and to support the Truth and eradicate falsehood through them, and to help them to rule the people according to the laws of sharee’ah, and to protect them and all the Muslims from misguidance and temptation and the tricks of the Shaytaan, for He is Able to do all that.

May the blessings and peace of Allaah be upon our Prophet Muhammad, and upon his family and companions, and those who follow them in truth until the Day of Resurrection.

Abd al-‘Azeez ibn ‘Abd-Allaah ibn Baaz (may Allaah have mercy on him).

temp
4 januari 2005, 07:39
ik kijk naar TV en constateer gewoon ...
Dat was je grote fout ;)

ingenious
4 januari 2005, 08:09
Ik spreek in de naam van al wie z'n vrijheid lief is en die wil behouden.
een beetje last van grootheidswaanzin? je spreekt enkel voor jezelfd kerel.

ingenious
4 januari 2005, 08:17
verder denk ik dat er genoeg redenen zijn aangehaald die het verschil in optreden kunnen verklaren:
- de ravage was niet overal even groot
- in sommige gebieden was de internationale hulp veel sneller ter plaatse en die hebben toch iets meer ervaring en kunnen wat beter coördineren

bovendien kan je en mentaliteitsverschil inderdaad niet vaststellen op basis van enkele tv-beelden. indien er dan nog een veschil is kan je al helemaal niet concluderen dat dit aan de islam ligt. dat godsdiensten een mentaliteitsverschil kunnen meebrengen bestrijd ik niet. dat wat jij meent gezien te hebben erdoor te verklaren valt is voorlopig niet meer dan een ongefundeerde veronderstelling. en Tegendradigaard, je vroeg andere redenen, je kreeg ze. kan je nu ook toegeven dat je je veronderstelling niet kan staven?

Herr Flick
4 januari 2005, 08:24
Soms moet ge het al eens ver gaan zoeken he Herr Flick... ik vond Zuid oost Azie al redelijk ver trouwens...


Gisteren werd uw ver gezochte theorie overigens in NOVA bevestigd, ...


Een dorpshoofd deed rondleiding in zijn overspoelde dorp, een puinhoop...

Het leger was bezig het eigen materiaal te bergen, met zeker 10 man waren ze een buitenboordmotor aan het versjauwen, Ah, vroeg de journalist, moeten jullie geen lijken bergen ? Kapitein antwoord, : nee, we moeten eerst ons materiaal redden, de wegen zijn toch kapot en we wachten op transport om de doden weg te brengen... (van een putteke graven had hij blijkbaar nog nooit gehoord... )

Het dorpshoofd was ondertussen aan het vertellen dat ze de lijken het best verbranden, maar hij was niet zeker of dat wel mocht van de ISLAM, ... de geestelijken moeten zich daar over uitspreken... hij vertelde dit met een mondmaskertje op, tussen de lijken, die zo wat overal rondslingerden, geloof me, ze zaggen er nie al te fris meer uit, het zou me niks verbazen als dat dorpshoofd binnenkort zelf ook niet ligt rond te slingeren met al die basielen in de lucht.

Dan maar naar de plaatselijke iman getrokken, ... verbranden is uitgesloten !

de islam verbied dat ! Eerst bergen, dan ritueel wassen en dan pas onder de grond, terwijl er een gebed wordt gezegd... (wel als je 100 000 lijken ritueel moogt gaan wassen, dan zijn we nog wel een paar weken bezig, ... ) Maar wist de iman te vertellen , als ze al aan het rotten zijn, (letterlijk) dan mogen ze met een ceremoniele reiniging ter aarde besteld worden... De iman vertelde dit vanop de trappen van zijn brandschone ongetroffen moskee...

Daarna kregen we een rondleiding door het dorp, van de dorpsoverste, ha hier was mijn huis, en dat lijk daar, dat daar ligt ken je dat, ? ah ja, dat is mijn neefje, ... (hallo, raap da manneke op, begraaf het, dat is toch het minste wat je kan doen, ? ... ) men wandelde gewoon verder, ondertussen struikelend over het volgende lijk,...

Het dorpshoofd wist te besluiten : UN zend zo vlug mogelijk hulp want de indonische overheid is te traag met hulp, ... (ondertussen dacht ik aan de soldaten met hun buitenboordmotor en het rottende lijk van het neefje tussen het puin van het dorpshoofd zijn eigen huis... )

Ok, dat je de eerste dagen misschien de kracht niet vind om uw eigen te behelpen in die rotzooi, dat kan ik nog begrijpen, maar dat je een week lang het lijk van uw bloedeigen neef laat rondslingeren ... ongelofelijk !

Zelf dat je na 1 week nog niet bezig bent met de puinhopen van je eigen huis op te ruimen versta ik niet. iedereen van ons zou toch zijn handen uit de mauwen steken en recupereren wat er te recuperen valt in zo'n omstandigheden.

k9
4 januari 2005, 08:31
Gisteren werd uw ver gezochte theorie overigens in NOVA bevestigd, ...


Een dorpshoofd deed rondleiding in zijn overspoelde dorp, een puinhoop...

En? Dit bevestigd juist niks, de theorie was dat islam de bevolking apatisch maakte.

Dit bevestigd enkel dat de bevolking wel degelijk bezig was met opruimen maar dat het enkele veel moeiljker is dan in thailand omdat indonesie veel zwaarder getroffen is.

circe
4 januari 2005, 09:07
En? Dit bevestigd juist niks, de theorie was dat islam de bevolking apatisch maakte.

Dit bevestigd enkel dat de bevolking wel degelijk bezig was met opruimen maar dat het enkele veel moeiljker is dan in thailand omdat indonesie veel zwaarder getroffen is.
Je hebt duidelijk het programma niet gezien. Er was helemaal geen "bevolking" bezig met ruimen: enkel het leger was aanwezig (en ruimde hun eigen materiaal).

Bovendien werd er ook nog een of andere minister geïnterviewd die duidelijk zei dat ze de lijken wensten te laten liggen zodat hun familieleden ze konden gaan zoeken!(?): als er nog familie over is ? Bovendien is het vragen om een epidemie om familieleden zo'n beetje tussen de rottende lijken te laten snuffelen in de hoop hun vermisten terug te vinden.
Als ze nog een paar weken wachten dan valt er niks meer te zoeken dan een hoop skeletten.

Het verschil met de bedrijvigheid in Thailand is overduidelijk.

k9
4 januari 2005, 09:17
Je hebt duidelijk het programma niet gezien. Er was helemaal geen "bevolking" bezig met ruimen: enkel het leger was aanwezig (en ruimde hun eigen materiaal).

IK heb ook al beelden gezien van indonesie waar ze wel aan het opruimen waren, de enige beelden die ik zag van mensen die niet aan het opruimen waren zijn die uit de zwaarst getroffen gebieden en toevallig is dat nu indonesie.


Bovendien werd er ook nog een of andere minister geïnterviewd die duidelijk zei dat ze de lijken wensten te laten liggen zodat hun familieleden ze konden gaan zoeken!(?): als er nog familie over is ? Bovendien is het vragen om een epidemie om familieleden zo'n beetje tussen de rottende lijken te laten snuffelen in de hoop hun vermisten terug te vinden.
Als ze nog een paar weken wachten dan valt er niks meer te zoeken dan een hoop skeletten.
Duurt wel iets langer hoor.

Het verschil met de bedrijvigheid in Thailand is overduidelijk.
Duh indonesie lag vlak naast het epicentrum de ramp daar was veel zwaarder, komt daar nog bij dat het bestaat uit eilanden waarvan in het rampgebied zowat de hele infrastructuur verietigd is en dat indonesie veel armer is dan thailand. Van thailand is alleen de kust getroffen het overgrote deel van het achterland en de infrastructuur is nog intact. Natuurlijj kan je dan sneller beginnen opbouwen . Mensen in indonesie zijn bezig met overleven in het rampgebied in thailand denken ze al aan de nieuwe toeristen. Klein verschilletje hoor.

Geertje
4 januari 2005, 09:28
zoals zovele mensen kijken we met de nodige verbazing naar de beelden die we te zien krijgen op tv naar aanleiding van de aardbeving en de daaropvolgende tsunamis.

Gisteren keek ik eerst naar de VRT of VTM (whats the difference..) en daarna keek ik toevallig nog eens naar het NOS journaal.
En toen zag ik een enorm verschil.
In Thailand liepen de mensen mekaar voor de voeten om de gevolgen van de ramp op te lossen. De Thaise bevolking verzamelde lijken, ruimde puin, waren bezig met heropbouw. Men kan zeggen dat de Thaise mensen de handen uit de mouwen staken en terug hun leven wilden opbouwen.

Toen kwam een reportage uit Indonesie. En daar was het een volledig ander fenomeen. Daar zat men gewoon op zijn gat.. te wachten op ... tja Allah. Men liet een reportage zien waarin een jonge vrouw de plaats liet zien waar haar zuster gestorven was en nu zoveel dagen na de ramp lag het lijk nog gewoon op dezelfde plaats. En ook nu weer deden de mensen daar niets. Gewoon wachten op hulp. Maar zelf de handen uit de mouwen steken.... ? Een moslim werd ondervraagd en die zei dat men hen maar moest komen helpen. Nochtans zag het er een gezonde jonge man uit die zeker zelf de handen uit de mouwen kon steken en dus zelf wat hulp zou kunnen organiseren. Neen dus. Hij zei dat het buitenland hen maar moest komen helpen en dan liefst nog de Australiers wist hij te vertellen.
(Kunnen ze later nog eens wat discotheken met Australische toeristen de lucht in laten vliegen - dacht ik met mijn slecht karakter)

Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)
In Thailand is lokaal uiteindelijk maar een 'klein' aantal doden gevallen. In Indonesië lijkt de catastrofe veel groter, veel meer doden en een totaal verwoeste infrastructuur. Daar zit het grote verschil.

ingenious
4 januari 2005, 10:51
Hopelijk kunt ge met die "ironie" van u de islam tereur in europa tegen houden.

Teveel willen ironisch overkomen = is een vorm van onzekerheid&onverschilligheid en met zulke mensen zijt ge niets, die draaien mee met de wind.
Soms moet je durven standpunten innemen en er 100% achter staan.


Aan u de kenner van ironie, om uit te maken of dit ironisch bedoeld is ;-)
lees eerst wat van mijn posts, en oordeel dan of al wat je hier uit mijn nick denkt af te leiden klopt. ;-)

ingenious
4 januari 2005, 10:58
Over pretentie gesproken, waarschijnlijk een moslim of een moslim bewonderaar.;-) blijven oefenen, t zal je ooit wel lukken. net als die humor ;-)

Bobke
4 januari 2005, 11:06
I
Duh indonesie lag vlak naast het epicentrum de ramp daar was veel zwaarder, komt daar nog bij dat het bestaat uit eilanden waarvan in het rampgebied zowat de hele infrastructuur verietigd is en dat indonesie veel armer is dan thailand. Van thailand is alleen de kust getroffen het overgrote deel van het achterland en de infrastructuur is nog intact. Natuurlijj kan je dan sneller beginnen opbouwen . Mensen in indonesie zijn bezig met overleven in het rampgebied in thailand denken ze al aan de nieuwe toeristen. Klein verschilletje hoor.De doden zijn even dood en begraven even moeilijk.

Bhairav
4 januari 2005, 11:08
Wat een leuke kutdiscussie!http://www.virtual-suicide.com/forum/style_emoticons/VS/icon6.gif

MVB
4 januari 2005, 11:14
Wat een leuke kutdiscussie!http://www.virtual-suicide.com/forum/style_emoticons/VS/icon6.gifhhehehe join us;-) , hoe meer zielen hoe meer vreugde:multi:

k9
4 januari 2005, 11:19
De doden zijn even dood en begraven even moeilijk.
Onzin in thailand kan er makkelijk hulp bijkomen in indonesie zijn er nu nog streken waar geen hulp geraakt is van buiten of van indonesie zelf.

Begraven als je zelfs geen schop meer hebt is iets moeilijker als in thailand waar ze eentjes de buldozer en de kraan bijhalen.

Bobke
4 januari 2005, 11:56
Onzin in thailand kan er makkelijk hulp bijkomen in indonesie zijn er nu nog streken waar geen hulp geraakt is van buiten of van indonesie zelf.

Begraven als je zelfs geen schop meer hebt is iets moeilijker als in thailand waar ze eentjes de buldozer en de kraan bijhalen.De journalisten zijn er blijkbaar wel geraakt.

Bobke
4 januari 2005, 11:58
Wat een leuke kutdiscussie!http://www.virtual-suicide.com/forum/style_emoticons/VS/icon6.gifGelukkig til jij het niveau omhoog.

Tegendradigaard
4 januari 2005, 12:08
verder denk ik dat er genoeg redenen zijn aangehaald die het verschil in optreden kunnen verklaren:
- de ravage was niet overal even groot
- in sommige gebieden was de internationale hulp veel sneller ter plaatse en die hebben toch iets meer ervaring en kunnen wat beter coördineren

bovendien kan je en mentaliteitsverschil inderdaad niet vaststellen op basis van enkele tv-beelden. indien er dan nog een veschil is kan je al helemaal niet concluderen dat dit aan de islam ligt. dat godsdiensten een mentaliteitsverschil kunnen meebrengen bestrijd ik niet. dat wat jij meent gezien te hebben erdoor te verklaren valt is voorlopig niet meer dan een ongefundeerde veronderstelling. en Tegendradigaard, je vroeg andere redenen, je kreeg ze. kan je nu ook toegeven dat je je veronderstelling niet kan staven?
Als je goed zou kunnen lezen dan zou je moeten gelezen hebben dat ik in een post ergens in de 60 geloof ik de redenen al verwerkt heb in een nieuwe veronderstelling. Ik gaf 3 redenen :

- verschil in ras (oesje tja... )
- godsdienst
- intensiteit van de ramp

Tja de islam zit er nog tussen, maar het is dan ook de straf van allah he..

ingenious
4 januari 2005, 12:11
Als je goed zou kunnen lezen dan zou je moeten gelezen hebben dat ik in een post ergens in de 60 geloof ik de redenen al verwerkt heb in een nieuwe veronderstelling. Ik gaf 3 redenen :

- verschil in ras (oesje tja... )
- godsdienst
- intensiteit van de ramp

Tja de islam zit er nog tussen, maar het is dan ook de straf van allah he..
en wat dan na de aardbeving in turkije? toen leken men toch heel actief te zijn. zijn toch ook moslims dacht ik?

en verschil in ras, bedoel je dan dat het genetisch bepaald is of wat? misschien is het gewoon de mentaliteit die van de ene gemeenschap tot de andere verschilt.

Herr Flick
4 januari 2005, 14:55
En? Dit bevestigd juist niks, de theorie was dat islam de bevolking apatisch maakte.

Dit bevestigd enkel dat de bevolking wel degelijk bezig was met opruimen maar dat het enkele veel moeiljker is dan in thailand omdat indonesie veel zwaarder getroffen is.


Zou jij je neef gewoon laten liggen rotten ? ... ik denk het niet hé, dan vraag ik mij af waarom het daar blijkbaar wel kan...

Herr Flick
4 januari 2005, 15:01
Wat een leuke kutdiscussie!http://www.virtual-suicide.com/forum/style_emoticons/VS/icon6.gif


Ik moet u zowaar gelijk geven ! ;-)

Lincoln
4 januari 2005, 15:30
Deze gebeurtenissen worden allen voorspeld in de Bijbel (de eindtijd). Ik vraag me eigenlijk af of zoiets ook beschreven staat in de Koran. Een korankenner kn me hier mss antwoord op geven? Lees de sourat "al-zilzal" i'da zoulzilati l ardou zilzalaha :Als de aarde met haar aardbeving beeft .....!! De einde tijd bestaat merendeels in de hadith gezegden van de profeet s.a.s !!

Herr Flick
4 januari 2005, 16:03
lincoln, geloofde gij al die einde van de wereld bullshit, ... ?

We kunnen morgen allemaal verdampen als we een meteoriet op onze kop krijgen, dat is waar, maar in al die voorspellingen geloof ik nie zulle !

Raven
4 januari 2005, 21:52
Blijkbaar was Allah de decadentie van de moslims van zuid Thailand beu.... (je weet wel, de hoererij met de talrijke thaise vrouwen in het niet-Moslim noorden). Tevens was Allah zeer ontnoegd door de gebrekkige Jihad tegen de resterende niet-moslims in indonesië.

Allah houdt van degene die constant naar hem gekeerd zijn, en die zichzelf rein en puur houden. Maar als men zich eerder in laat in decadentie en goddeloosheid.....

Dan zal Allah de zee openen.... om de gelovigen door te laten, en de ongelovigen weg te spoelen. Laat geen genade u overvallen in hun noodlot. (Wilt zeggen: Stuur geen geld).. Want Allah is meest wijs, meest hoog.

Raven
4 januari 2005, 21:53
lincoln, geloofde gij al die einde van de wereld bullshit, ... ?

We kunnen morgen allemaal verdampen als we een meteoriet op onze kop krijgen, dat is waar, maar in al die voorspellingen geloof ik nie zulle !
Mohammad is ten hemel gereden op een paard toen hij stierf. Men hakt uw hoofd af als je zou fronzen, moest je dit horen....

Jeshua
5 januari 2005, 00:09
maar weet je dan niet dat die 32 buigingen per dag je moe maken :p

k9
5 januari 2005, 08:05
De journalisten zijn er blijkbaar wel geraakt.
In een helicopter van het VS leger als ik mij goed herinner, als eerste die de mensen zagen na de ramp.

k9
5 januari 2005, 08:06
Zou jij je neef gewoon laten liggen rotten ? ... ik denk het niet hé, dan vraag ik mij af waarom het daar blijkbaar wel kan...
Als ik in lijn moet staan om drinkbaar water/eten te krijgen om mijn familie te laten overleven? Spijtig genoeg wel dan .

Bobke
5 januari 2005, 21:15
In een helicopter van het VS leger als ik mij goed herinner, als eerste die de mensen zagen na de ramp.Die helikopter hadden ze dan beter volgestouwd met materiaal en water. :-(

k9
6 januari 2005, 08:06
Die helikopter hadden ze dan beter volgestouwd met materiaal en water. :-(
DAt zat hij ook .

Bobke
6 januari 2005, 12:25
DAt zat hij ook .Maar niet op de plaats die door de journalisten werd ingenomen.

k9
6 januari 2005, 13:04
Maar niet op de plaats die door de journalisten werd ingenomen.
Zonder journalisten (en beelden) zou er de helft minder geld opgehaald worden .

Bobke
6 januari 2005, 17:59
Zonder journalisten (en beelden) zou er de helft minder geld opgehaald worden .Daar kunt ge gelijk in hebben.

Nick_
6 januari 2005, 23:44
Kijk jongetjes


De getroffen streek in Thailand was een puur toeristische streek. Die mensen aan de kust leefden van het toerisme en proberen asap alles weer snel op te bouwen. Groot gelijk zou ik zo zeggen!

In Atjeh hadden ze niks, alleen een jarenlange vergeten oorlog; nu hebben ze nog minder. Je zou er voor minder de moed bij verliezen.

Maar ja, dat moet ik allemaal aan jullie niet vertellen. Jullie zoeken er liever iets islamistisch achter. Doet u maar gerust, wring u maar in bochten om het toch maar weer op de koranlezers te steken.

Jeshua
6 januari 2005, 23:50
niet vergetend dat de islamieten een demon aanbidden die alle energie en wil om goed te doen wegzuipt. zelfs als je niet gelooft zie je dat, 'vrees allah hier en daar' 'je hebt 99% kans eeuwig te branden, 'in de eindtijd zijn er 73 groepen moslims, 72 gaan naar de hel'.

Jan van den Berghe
7 januari 2005, 00:17
Kijk jongetjes


De getroffen streek in Thailand was een puur toeristische streek. Die mensen aan de kust leefden van het toerisme en proberen asap alles weer snel op te bouwen. Groot gelijk zou ik zo zeggen!

In Atjeh hadden ze niks, alleen een jarenlange vergeten oorlog; nu hebben ze nog minder. Je zou er voor minder de moed bij verliezen.

Maar ja, dat moet ik allemaal aan jullie niet vertellen. Jullie zoeken er liever iets islamistisch achter. Doet u maar gerust, wring u maar in bochten om het toch maar weer op de koranlezers te steken.

Me dunkt dat men hier gerust een religieus luik aan mag plaatsen. De moslims geloven immers weldegelijk in het lot: d.i dat alles door Allah is bepaald en dat men zich bijgevolg bij de zaken die zich voordoen moet neerleggen. Mijns inziens verklaart dit wel voor een gedeelte waarom het daar zo troosteloos is in Indonesië en mensen blijkbaar met heel veel moeite de draad oppakken. Die berusting kent men in Thailand niet (nu, er zijn wel moslims maar ze zijn verre van in de meerderheid). Het boeddhisme kent niet die berusting. Bijgevolg zie je ook dat mensen veel gedrevener er tegenaan gaan.

myrdjinn
7 januari 2005, 07:56
niet vergetend dat de islamieten een demon aanbidden die alle energie en wil om goed te doen wegzuipt. zelfs als je niet gelooft zie je dat, 'vrees allah hier en daar' 'je hebt 99% kans eeuwig te branden, 'in de eindtijd zijn er 73 groepen moslims, 72 gaan naar de hel'.
tuurlijk niet :) niemand en dan ook NIEMAND weet (en nu praat ik dus volgens jouw regels van jouw religie) wie in de hemel of hel terecht komt, voor tzelfde geld heeft die moslim meer kans dan jij.

Geertje
7 januari 2005, 08:37
niet vergetend dat de islamieten een demon aanbidden die alle energie en wil om goed te doen wegzuipt. zelfs als je niet gelooft zie je dat, 'vrees allah hier en daar' 'je hebt 99% kans eeuwig te branden, 'in de eindtijd zijn er 73 groepen moslims, 72 gaan naar de hel'.
8O De pot die de ketel verwijt !

Lincoln
7 januari 2005, 14:31
niet vergetend dat de islamieten een demon aanbidden die alle energie en wil om goed te doen wegzuipt. zelfs als je niet gelooft zie je dat, 'vrees allah hier en daar' 'je hebt 99% kans eeuwig te branden, 'in de eindtijd zijn er 73 groepen moslims, 72 gaan naar de hel'. Een demon ??? Waar haal je dat vandaan ??

myrdjinn
7 januari 2005, 19:31
"engel in de woestzijn" als beeld zou mij idd ook doen denken aan de vuurgeesten van de heidense natuurgodsdiensten, die "de" nomaden in die periode toen aanhingen.

doet er niet echt toe voor mij :)