PDA

View Full Version : Hare Krishna vraagjes


VlaamseBelg
4 januari 2005, 15:44
Ik heb 2 vraagjes ivm deze godsdienst:
- Waarom gebruiken ze (en ook andere godsdiensten) nu net dat oranje als kleur?
- Wat dragen ze onder die jurk? Ze hebben nl afstand gedaan van bezittingen, ook hun ondergoed?

Raven
4 januari 2005, 21:59
Waarom zelfs nog die jurk? Dat is toch ook een bezitting?

Hup, shake that booty!

boaz
4 januari 2005, 23:27
Ik heb 2 vraagjes ivm deze godsdienst:
- Waarom gebruiken ze (en ook andere godsdiensten) nu net dat oranje als kleur?
- Wat dragen ze onder die jurk? Ze hebben nl afstand gedaan van bezittingen, ook hun ondergoed?

Studenten dragen oranje kleren, gehuwden witte. Oranje is het kleur van verzaking. Typisch is ook het afgeschoren haar. Dat drukt uit dat ze onthecht leven. Het staartje symboliseert het geloof in een persoonlijke God.

Jeshua
5 januari 2005, 00:04
ehm over welk staartje heb je het? dat vind ik, als iemand die als kind een staartje in mijn haar droeg en nogal erg met God bezig was, nogal belangrijk.

ehm nouja, hare krishnas , ik geloof dat vishnu jezus is, maarja waarom gaan die hare krishnas zeggen dat je geen seks mag hebben als hare krishna-vishnu erom bekend staat dat hij de halve schaapsherdermeisje-populatie in dat gebied seksueel heeft beliefd?

Jeshua
5 januari 2005, 00:05
Oranje is mijn favoriete kleur en betekent voor mij 'meisje' in mijn vermoeide periodes wanneer ik verzaak te aanbidden wanneer dat wel hoort word ik vrij snel homo en verandert mijn favoriete kleur in het rustgevende donkere blauw.

myrdjinn
6 januari 2005, 15:57
als jezus dan vishnu is, wie is dan brahma, shiva?

Jeshua
6 januari 2005, 16:06
vraag ik me ook al af