PDA

View Full Version : Groen-discussie n.a.v. Guderian.


Guderian
8 januari 2005, 18:26
U vindt met niks stoerders, ruigers, achterlijkers, racistischers, gewelddadigers, fascistischers, extremers, radicalers?
Jammer toch! Misschien zelf een partijtje stichten? Vlaams Onkruid of zo.
:lol: Is uw partijtje eigenlijk nog vertegenwoordigd in een parlement?

Nick_
8 januari 2005, 18:29
:lol: Is uw partijtje eigenlijk nog vertegenwoordigd in een parlement?
Heeft dat er ook maar iets mee te maken? :lol:

Guderian
8 januari 2005, 18:40
Heeft dat er ook maar iets mee te maken? :lol:
Ja, namelijk iets typisch voor groenen (en andere communisten): een grote muil opzetten over anderen, terwijl ze zelf niks voorstellen. ;-)
:-D

solidarnosc
8 januari 2005, 18:41
Ja, namelijk iets typisch voor groenen (en andere communisten): een grote muil opzetten over anderen, terwijl ze zelf niks voorstellen. ;-)
:-DMeneer denkt dat ie in Rostock woont zeker?

Guderian
8 januari 2005, 18:45
Meneer denkt dat ie in Rostock woont zeker?
Niet echt nee, maar naar het schijnt kunnen ze daar zeer goed barbecue's organiseren. Vooral in de wijk Lichtenhagen... :twisted:

Arnold
8 januari 2005, 18:49
Gesplitst uit "Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, wat zou u stemmen?"

Musketo
8 januari 2005, 23:11
Niet echt nee, maar naar het schijnt kunnen ze daar zeer goed barbecue's organiseren. Vooral in de wijk Lichtenhagen... :twisted:
Is dit de humor waar je het eerder over had m'n beste?

Guderian
11 januari 2005, 15:25
Is dit de humor waar je het eerder over had m'n beste?
Humor? Welnee, het is serieus bedoeld.

Nynorsk
11 januari 2005, 15:38
Gaat dit eigenlijk ergens over?

De rechtvaardige rechter
11 januari 2005, 15:41
Gaat dit eigenlijk ergens over?
eigenlijk niet neen.

garfield
11 januari 2005, 15:46
Groen! en extreem links zijn gelukkig bijna niet vertegenwoordigd

instromaniac
11 januari 2005, 15:51
Groen! en extreem links zijn gelukkig bijna niet vertegenwoordigd En gelukkig zotten zoals Guderian ook niet.

De rechtvaardige rechter
11 januari 2005, 15:53
idd gurderian maakt de vlaamse beweging ten schande

Vlaamse Jongeren Westland
11 januari 2005, 18:15
idd gurderian maakt de vlaamse beweging ten schande
Ach ach, waarom altijd dat ruzie maken?

Clemens
11 januari 2005, 18:25
Ach ach, waarom altijd dat ruzie maken?

Van ruzie maken en de Vlamingen verdelen weten de Blokkers alles.

Ik ben Blok-rellen van jaren geleden nog niet vergeten op de IJzerbedevaart.

De rechtvaardige rechter
11 januari 2005, 18:26
Ach ach, waarom altijd dat ruzie maken?
Hebt gij dien ze onderschrift al gezien "mensenrechten = onzin" in zo'n vlaanderen zou ik toch niet willen leven.

garfield
11 januari 2005, 18:37
Van ruzie maken en de Vlamingen verdelen weten de Blokkers alles.

Ik ben Blok-rellen van jaren geleden nog niet vergeten op de IJzerbedevaart.
geen oude koeien uit de gracht halen hé .
Ikzit op de ijzerwake (de ware bedevaart) en zal daar blijven totdat de bedevaart terug een vlaamse koers vaart en niet langere die pluralistische onzin verteld

garfield
11 januari 2005, 18:39
Ach ach, waarom altijd dat ruzie maken?
"de broedertwist en schande" zeker (gebed voor het vaderland).
Hopelijk zal de vlaamse beweging ooit eens eendrachtig achter onze leeuw staan.

PAJOT
11 januari 2005, 18:51
Hebt gij dien ze onderschrift al gezien "mensenrechten = onzin" in zo'n vlaanderen zou ik toch niet willen leven.Ik wil niet leven in een onafhankelijk Vlaanderen waar Mohammed en Fatima de plak zwaaien !

Ik persoonlijk keur niet enkel de universele mensenrechten af, ik ben ook voorstander van het vervolgen van propagandisten ervan wegens het meehelpen aan een wereldwijde culturele genocide.

Het UVRM wordt mijns inziens best afgeschaft en het EVRM hervormd, waarbij ook volkeren- en familie-rechten opgenomen worden.

De rechtvaardige rechter
11 januari 2005, 18:56
De mensenrechten zijn ook uw rechten en die van mensen in heel de wereld en trouwens men kan mensenrechten en een goed immigratie beleid hebt. Of wilt gij naar cuba of stalin of nazi toestanden gaan.

Guderian
11 januari 2005, 19:43
idd gurderian maakt de vlaamse beweging ten schande
Jouw Vlaamse "beweging" maak ik met veel plezier ten schande ja. Het soort Vlaamse beweging dat B-H-V eens onverwijld gaat splitsen maar maanden later enkel met de belgische broodheren zat en zit te konkelfoezen.

Guderian
11 januari 2005, 19:44
Van ruzie maken en de Vlamingen verdelen weten de Blokkers alles.

Ik ben Blok-rellen van jaren geleden nog niet vergeten op de IJzerbedevaart.
Wat komt dat Vlaams Blok of Vlaams Behang hier nu doen, tuit?!?

Guderian
11 januari 2005, 19:45
Hebt gij dien ze onderschrift al gezien "mensenrechten = onzin" in zo'n vlaanderen zou ik toch niet willen leven.
Heb je eigenlijk al eens de moeite gedaan om de teksten te lezen in plaats van enkel de titels? :twisted:

lustige lezer
11 januari 2005, 20:40
De mensenrechten zijn ook uw rechten en die van mensen in heel de wereld en trouwens men kan mensenrechten en een goed immigratie beleid hebt. Of wilt gij naar cuba of stalin of nazi toestanden gaan.Mensenrechten gaan tegenwoordig iets te ver. Ik kreeg vroeger een petat tegen mijn oren als ik iets misdeed. Blijkbaar doen ze dat niemeer en zie eens wat van de jeugd geworden is.
Mensen die de rechten van een ander mens schenden verdienen die zelf niet.

lustige lezer
11 januari 2005, 20:42
Heb je eigenlijk al eens de moeite gedaan om de teksten te lezen in plaats van enkel de titels? :twisted:
Niet op letten, voor sommigen is het een hobby om ongeinformeerd te reageren ...

De rechtvaardige rechter
11 januari 2005, 23:21
En voor sommige is een hobby haat te verspreiden.

lustige lezer
12 januari 2005, 00:06
Ben je mij aan't viseren?

De rechtvaardige rechter
12 januari 2005, 00:08
ik viseer enkel neo-nazi's en omdat u geen neo-nazi bent viseer ik u niet. Maar u probeert mij welde mond te snoeren.

jorisjeroen
12 januari 2005, 11:58
Mensenrechten gaan tegenwoordig iets te ver. Ik kreeg vroeger een petat tegen mijn oren als ik iets misdeed. Blijkbaar doen ze dat niemeer en zie eens wat van de jeugd geworden is.
Mensen die de rechten van een ander mens schenden verdienen die zelf niet. ik heb ook nooit klappen gekregen, maar het gaat goed met mij hoor... de "jeugd van tegenwoordig" is er altijd geweest. Ik besef wel dat kinderen tegenwoordig verwaand en verwend zijn, maar dat krijg je er niet uit met klappen.

Zijne Heerlijkheid
12 januari 2005, 14:35
Mensenrechten gaan tegenwoordig iets te ver. Ik kreeg vroeger een petat tegen mijn oren als ik iets misdeed. Blijkbaar doen ze dat niemeer en zie eens wat van de jeugd geworden is.
Mensen die de rechten van een ander mens schenden verdienen die zelf niet.
Als mensen vandaag hun kinderen veel vrijer opvoeden dan vroeger, is dat misschien wel doordat ze in hun jeugd juist zoveel "petatten" tegen hun oren gekregen hebben...
Ik zie trouwens niet in wat er zo verkeerd is aan de jeugd van tegenwoordig.

Vlaanderen Boven
12 januari 2005, 14:42
Ik zie trouwens niet in wat er zo verkeerd is aan de jeugd van tegenwoordig.
Echt he, bende zageventen.

instromaniac
12 januari 2005, 16:50
Mensenrechten gaan tegenwoordig iets te ver. Ik kreeg vroeger een petat tegen mijn oren als ik iets misdeed. Blijkbaar doen ze dat niemeer en zie eens wat van de jeugd geworden is.
Mensen die de rechten van een ander mens schenden verdienen die zelf niet. Ik ken mensen die van die "petatten" kregen en ook nogal lastig in de omgang zijn. Ikzelf heb nooit "petatten" gekregen maar ben niet bepaald onhandelbaar.
Ik denk dat het weinig met elkaar te maken heeft en vooral iets over zo'n ouders zegt. Dat hun kinderen onhandelbaar zijn zegt opnieuw ook veel van die ouders. Ik denk dat er tegenwoordig te weinig gestraft wordt en een beetje te veel goedgepraat/verwend wordt. Misschien zouden sommige ouders hun kinderen beter wat basisprincipes meegeven (zoals respect hebben voor elkaar) i.p.v. hen te leren veel te consumeren en het geld naar hun hoofd te slingeren.

R. Heydrich
13 januari 2005, 21:51
Hebt gij dien ze onderschrift al gezien "mensenrechten = onzin" in zo'n vlaanderen zou ik toch niet willen leven.
Natuurlijk is mensenrechten onzin. Voor links zijn alle "levens" evenvéél waard, voor ons niet.

de limburgse leeuw
14 januari 2005, 02:28
Natuurlijk is mensenrechten onzin. Voor links zijn alle "levens" evenvéél waard, voor ons niet.

Ik denk dat deze uitspraak de kern van de discussie raakt, ook al komt ze van iemand waar ik het waarschijnlijk niet mee eens ben. Het is inderdaad zo dat het begrip 'mensenrechten' tot in het oneindige interpreteerbaar wordt als je niet iedereen als mens erkent. In de Joegoslavische burgeroorlog zagen de tegenstanders elkaar ook niet meer als mensen, wat aanleiding gaf tot de grootst mogelijke wreedheden. Om tot een Universele verklaring van mensenrechten te komen is de vooronderstelling natuurlijk dat je iedereen die er uitziet als een mens, ook dezelfde rechten toekent.
Maar als dat niet het geval is (als ik bijvoorbeeld een jood, een nazi, een arme, een rijke, een moslim of een communist niet als mens erken) kan men in de grootst mogelijke wreedheden vervallen.
Dan komen we tot het volgende probleem: wat is de definitie van een mens? Kun je me een definitie geven wat voor jou een mens is ? Filosoof Richard Rorty loste het op door de definitie 'tweevoetigen zonder vleugels' te geven.
Maar jij zou waarschijnlijk een andere definitie geven, bijvoorbeeld blauwogig, blond en blank ? Terwijl ik zelf daar weer een heel andere inhoud aan zou kunnen geven.
Zo is er een nieuwe film uit over de laatste dagen van Hitler. Ik heb hem nog niet gezien (maar wil zeker gaan kijken). Er wordt in Duitsland nu al moord en brand geschreeuwd dat Hitler in deze film teveel wordt voorgesteld als mens. Maar was hij dan geen mens? En als hij geen mens was, wat was hij dan wel ?
Het sleutelwoord is dus 'erkenning'. Indien ik iemand erken als mens, zal ik hem als gelijke beschouwen en anders niet. Zullen we hierover eens verder praten, of loont het de moeite niet ?

johan
14 januari 2005, 10:25
Van ruzie maken en de Vlamingen verdelen weten de Blokkers alles.

Ik ben Blok-rellen van jaren geleden nog niet vergeten op de IJzerbedevaart.
Blok-rellen???
Je hebt er toch geen trauma aan overgehouden?
U heeft nog niet veel meegemaakt, zeker.
Enkele weken geleden waren er echte rellen in Gent toen links janhagel gewapend met betonijzers NSV-studenten aanviel... U bevond zich toen allicht in uw luie zetel mijmerend over de "Vlaamse strijd".

Volksstormer
17 januari 2005, 10:35
De mensenrechten zijn ook uw rechten en die van mensen in heel de wereld en trouwens men kan mensenrechten en een goed immigratie beleid hebt. Of wilt gij naar cuba of stalin of nazi toestanden gaan.
Wat verstaan de mensenrechtenactivistjes onder hun 'vrijheid' ? De vernietiging van alle gezag! Het is een schandalig joods geïnspireerd instrument om de Europeanen eronder te krijgen door hen met een slecht geweten op te zadelen. :x
Net zoals dat hele tsunami-moralisme overigens. En wat dat laatste betreft, is het alleen maar positief dat het Vlaams Belang zich onthoudt van de hele heisa. :-)

Ambiorix
17 januari 2005, 11:25
mensenrechten mogen niet misbruikt worden voor politieke doeleinden, zoals het opvangen, en blijven opvangen, en blijven opvangen, van vreemdelingen. Daarentegen staat wel dat er een internationale norm moet zijn die de behandeling van een mens reguleert, maar dit is waardeloos als de VS ze niet eens toepast.

Guderian
17 januari 2005, 14:55
mensenrechten mogen niet misbruikt worden voor politieke doeleinden, zoals het opvangen, en blijven opvangen, en blijven opvangen, van vreemdelingen. Daarentegen staat wel dat er een internationale norm moet zijn die de behandeling van een mens reguleert, maar dit is waardeloos als de VS ze niet eens toepast.
:roll:

Kijk, dit is nu eens een schoolvoorbeeld van hoe ideologische suprematie (namelijk die van het liberalisme) de mensen kan verblinden!

De mensenrechten zijn politiek-ideologische NIET neutraal en kunnen dus nooit losgezien worden van politiek en ideologie.

Een voorbeeld: in sommige (vaak islamitische) landen bestaat de regel van de familie-eer en het recht van de bloedwraak. Als iemand van een familie iets verkeerd doet aan een lid van een andere familie, mag een lid van die familie op haar beurt wraak nemen hiervoor bij een lid van de andere familie. Dit is onbegrijpelijk en niet in te passen in de westerse; liberale opvattingen van de mensenrechten, om de eenvoudige reden dat die mensenrechten liberaal en dus individualistisch zijn opgevat. Maar waarom zou die liberaal-individualistische rechts-opvatting beter zijn dan die in andere opvattingen waar een groter belang wordt gehecht aan familie, volk, gemeenschap, geslacht... Niemand durft het verachtelijke egalitarisme (basis van de mensenrechten-onzin) in vraag stellen.

Ambiorix
17 januari 2005, 18:05
:roll:

Kijk, dit is nu eens een schoolvoorbeeld van hoe ideologische suprematie (namelijk die van het liberalisme) de mensen kan verblinden!

De mensenrechten zijn politiek-ideologische NIET neutraal en kunnen dus nooit losgezien worden van politiek en ideologie.

Een voorbeeld: in sommige (vaak islamitische) landen bestaat de regel van de familie-eer en het recht van de bloedwraak. Als iemand van een familie iets verkeerd doet aan een lid van een andere familie, mag een lid van die familie op haar beurt wraak nemen hiervoor bij een lid van de andere familie. Dit is onbegrijpelijk en niet in te passen in de westerse; liberale opvattingen van de mensenrechten, om de eenvoudige reden dat die mensenrechten liberaal en dus individualistisch zijn opgevat. Maar waarom zou die liberaal-individualistische rechts-opvatting beter zijn dan die in andere opvattingen waar een groter belang wordt gehecht aan familie, volk, gemeenschap, geslacht... Niemand durft het verachtelijke egalitarisme (basis van de mensenrechten-onzin) in vraag stellen. ok, de mensenrechten zijn misschien westers en liberaal. Dat klopt. Maar is dat verkeerd? Wij leven in een westerse maatschappij, als hier nietwesterse vreemdelingen komen wonen, en hun bloedwraak praktijken hier even komen beoefenen: hooow maar, dát kan niet. En hoe kan je dat zeggen? "waarden en normen" is een begrip, "mensenrechten" is een ander. De gelijkheid tussen man en vrouw is inderdaad een resultaat van het westers modernisme, en dit is een norm voor ons, niet voor volkeren uit het middenoosten, azie, etc.

Ambiorix
17 januari 2005, 18:08
Niemand durft het verachtelijke egalitarisme (basis van de mensenrechten-onzin) in vraag stellen. vraag is: wat ligt aan de basis van dat "verachtelijk" egalitarisme: de mensenrechten ? Ik dacht het niet. De mensenrechten zijn slechts een beschrijving van de gemiddelde en aanvaarde levenswijze in Europa in de tweede helft van de twintigste eeuw. Dus je moet het helemaal daar niet op steken.
Je moet de URVM wel in vraag kunnen stellen. Persoonlijk vind ik dat de nationale bevoegdheden ze moeten kunnen aanpassen aan de specifieke binnenlandse problematiek. de UVRM zou dan als "model" dienen.