PDA

View Full Version : Groen en de tsunami


ilfalco
9 januari 2005, 00:50
De groenen hebben weer een idee.
Naast politieke vluchtelingen moeten ook milieumigranten erkend kunnen worden bij grote rampen zoals nu in Zuidoost Azië...Dus Groen wil misbruik maken van een ramp om nogeens haar multiculturele agenda door te drukken en een nieuwe immigratiegolf opgang te brengen , of heeft groen dringend kiezers vandoen ....in ieder geval knettergek.

.

tronca
9 januari 2005, 00:54
Kan je in het vervolg in het juiste subforum posten aub? Topics over partijen horen bij Partijdiscussies, niet bij Politiek binnenland. Logisch toch?

Towelie030981
9 januari 2005, 01:29
De groenen hebben weer een idee.
Naast politieke vluchtelingen moeten ook milieumigranten erkend kunnen worden bij grote rampen zoals nu in Zuidoost Azië...Dus Groen wil misbruik maken van een ramp om nogeens haar multiculturele agenda door te drukken en een nieuwe immigratiegolf opgang te brengen , of heeft groen dringend kiezers vandoen ....in ieder geval knettergek.

.Milieumigranten dat gaat mij iets te ver. Zo stelt men Belgie voor heel de wereld open aangezien veelal de hongersnoden te wijten zijn aan milieu. Dan toch maar een uitgebreid hulp- en ontwikkelingsplan.

Towelie030981
9 januari 2005, 01:31
Wie had gedacht dat ik nog met een Vlaams Belanger overeen zou komen ivm een migratiestandpunt. Misschien zijn de verschillen toch niet zo groot met de linkiwinkies.

Bobke
9 januari 2005, 02:10
De groenen hebben weer een idee.
Naast politieke vluchtelingen moeten ook milieumigranten erkend kunnen worden bij grote rampen zoals nu in Zuidoost Azië...Dus Groen wil misbruik maken van een ramp om nogeens haar multiculturele agenda door te drukken en een nieuwe immigratiegolf opgang te brengen , of heeft groen dringend kiezers vandoen ....in ieder geval knettergek.

.De toeristen gaan daarheen omdat het milieu daar nog onaangetast is.
Ons millieu gaat ten onder door overbevolking.
Erg logisch lijk het mij dus niet van groene jongens.

Nick_
9 januari 2005, 11:09
De toeristen gaan daarheen omdat het milieu daar nog onaangetast is.
Ons millieu gaat ten onder door overbevolking.
Erg logisch lijk het mij dus niet van groene jongens.
Het milieu onaangetast in Phuket??? Het staat/stond daar volgebouwd met hotels, jongen.
En dan nog: dit voorstel van Groen! heeft niks met ons milieu te maken; het is gewoon een poging om de slachtoffers te helpen. Een goed voorstel? Geen idee, ik zou toch eerst liever wat meer erover horen. Hoe zien ze dit concreet en zo? Persoonlijk lijkt het me ook niet haalbaar, maar we zien wel. Moest dit haalbaar zijn, dan juich ik het in ieder geval toe.

Bobke
9 januari 2005, 11:33
Het milieu onaangetast in Phuket??? Het staat/stond daar volgebouwd met hotels, jongen.
En dan nog: dit voorstel van Groen! heeft niks met ons milieu te maken; het is gewoon een poging om de slachtoffers te helpen. Een goed voorstel? Geen idee, ik zou toch eerst liever wat meer erover horen. Hoe zien ze dit concreet en zo? Persoonlijk lijkt het me ook niet haalbaar, maar we zien wel. Moest dit haalbaar zijn, dan juich ik het in ieder geval toe.Die slachtoffers helpt ge ter plaatse en dan denk ik niet aan de hoteleigenaars in Phuket.
Groen heeft blijkbaar niet door dat een deel van de millieu- en andere problemen voor een deel te wijten zijn aan de overbevolking in Belgie.
Door die mensen naar hier te brengen neemt de overbevolking hier toe.
Hier kunnen ze niet overleven van jacht en visvangst.

Mitgard
9 januari 2005, 14:11
al jaren wordt de zee verkracht door de mens. overbevissing, olielozing, kernproeven, vervuiling...
de groenen zouden beter toejuichen dat de machtige zee de mens eens een lesje geleerd heeft.

jules
9 januari 2005, 16:24
De groenen hebben weer een idee.
Naast politieke vluchtelingen moeten ook milieumigranten erkend kunnen worden bij grote rampen zoals nu in Zuidoost Azië...Dus Groen wil misbruik maken van een ramp om nogeens haar multiculturele agenda door te drukken en een nieuwe immigratiegolf opgang te brengen , of heeft groen dringend kiezers vandoen ....in ieder geval knettergek.

.
als een bepaald deel van de wereld onbewoonbaar wordt door een natuurramp, ga je dan de bewoners dwingen om toch op die plek te blijven leven ?

Alss ik me niet vergis is de eilandstaat Tuvalu over "ecologisch asiel" aan het onderhandelen met Australië, omdat hun hele grondgebied dreigt te verdwijnen. Gesteld dat het broeikaseffect werkelijk dat effect heeft, ga je die inwoners dan zomaar laten verdrinken ?

ilfalco
9 januari 2005, 16:27
Neen opvangen in eigen regio ....maar ja dan kunnen ze niet voor groen stemmen hé...

jules
9 januari 2005, 16:37
hmm, waar stond dat voorstel eigenlijk ? (ik vind het nergens terug op de Groen! site - linkje graag ...)

Bobke
9 januari 2005, 17:17
als een bepaald deel van de wereld onbewoonbaar wordt door een natuurramp, ga je dan de bewoners dwingen om toch op die plek te blijven leven ?

Alss ik me niet vergis is de eilandstaat Tuvalu over "ecologisch asiel" aan het onderhandelen met Australië, omdat hun hele grondgebied dreigt te verdwijnen. Gesteld dat het broeikaseffect werkelijk dat effect heeft, ga je die inwoners dan zomaar laten verdrinken ?Het is daar nog even bewoonbaar als voorheen.
De toeristen vinden het trouwens een aards paradijs.

Nick_
9 januari 2005, 20:57
Dat vind iedere toerist van een strand met een palmboom.

Bobke
9 januari 2005, 21:50
Dat vind iedere toerist van een strand met een palmboom.De noten groeien daar nog aan de bomen en de vissen hebben het overleefd.
Dat is meer dan men kan zeggen van fabriekschouwen.

Tavek
9 januari 2005, 21:53
al jaren wordt de zee verkracht door de mens. overbevissing, olielozing, kernproeven, vervuiling...
de groenen zouden beter toejuichen dat de machtige zee de mens eens een lesje geleerd heeft.
Mja het is altijd vrij gemakkellijk dat te zeggen als het niet je eigen moeder of vader zijn die er in zitten.....

eno2
10 januari 2005, 11:59
Die slachtoffers helpt ge ter plaatse en dan denk ik niet aan de hoteleigenaars in Phuket.
Groen heeft blijkbaar niet door dat een deel van de millieu- en andere problemen voor een deel te wijten zijn aan de overbevolking in Belgie.
Door die mensen naar hier te brengen neemt de overbevolking hier toe.
Hier kunnen ze niet overleven van jacht en visvangst.____________

Akkoord.

Wat ik over het milieu-asielrecht van Groen! vernam, lijkt me totaal onvoldoende.
Meer uitleg, aub.
Zelfs dan blijft het misschien nog een ongelukkige provocatie.

Ik ben voor de vrije circulatie van mensen, maar je kan dat niet van vandaag op morgen regelen en vooral kan je hier (en bijna nergens meer) hele bevolkings-segmenten dumpen.

Bobke
10 januari 2005, 12:56
____________

Akkoord.

Wat ik over het milieu-asielrecht van Groen! vernam, lijkt me totaal onvoldoende.
Meer uitleg, aub.
Zelfs dan blijft het misschien nog een ongelukkige provocatie.

Ik ben voor de vrije circulatie van mensen, maar je kan dat niet van vandaag op morgen regelen en vooral kan je hier (en bijna nergens meer) hele bevolkings-segmenten dumpen.Op zich kan milieu-asielrecht een optie zijn in gevallen dat een land permanent onbewoonbaar wordt. Dat venbinden aan een tsunami gaat te ver.
In de meeste gevallen is slechts een kleine kuststrook getroffen en het leven kan daar perfect hernomen worden.

eno2
11 januari 2005, 10:51
al jaren wordt de zee verkracht door de mens. overbevissing, olielozing, kernproeven, vervuiling...
de groenen zouden beter toejuichen dat de machtige zee de mens eens een lesje geleerd heeft.______

En jij beschuldigt een ander van cynisme...

de Vexille
11 januari 2005, 11:48
En hop... ook Groen! begint met de recuperatie.
Blijkbaar een bijzonder populaire stijlfiguur in de politiek.
De ranzige bijsmaak moeten we maar voor lief nemen...

Tja, het kon toch niet zijn dat Groen! ook over dit thema niks zinnigs te vertellen had?

de limburgse leeuw
13 januari 2005, 12:40
De groenen hebben weer een idee.
Naast politieke vluchtelingen moeten ook milieumigranten erkend kunnen worden bij grote rampen zoals nu in Zuidoost Azië...Dus Groen wil misbruik maken van een ramp om nogeens haar multiculturele agenda door te drukken en een nieuwe immigratiegolf opgang te brengen , of heeft groen dringend kiezers vandoen ....in ieder geval knettergek.

.

Na een beetje grasduinen in verschillende threads over de tsunami krijg ik alweer een misselijk gevoel. De dood van meer dan 150.000 mensen en de enorme ravage die werd aangericht door de tsunami worden hier misbruikt voor politieke spelletjes in Vlaanderen. Er worden allerhande hulpacties op touw gezet en de burger heeft er maar het raden naar of zijn centen ooit op de juiste plaats zullen belanden. Politieke recuperatie van hulpacties, walgelijk gewoon. Zou het niet beter zijn gewoon één nationaal rekeningnummer te openen waar iedereen die een beetje sociaal voelend is een x aantal euro's op kan storten, zonder de hulpacties in de politieke sfeer te brengen? De houding van het Vlaams Belang in laakbaar, net als die van sommige andere partijen overigens. Het gaat toch om de slachtoffers, hoop ik, en niet om er politieke munt uit te slaan ? Waarom een polemiek over hoeveel de Arabische landen gegeven hebben en waarom een vergelijking met de donaties van bijvoorbeeld Vlaanderen, de USA of de EU ? Het belangrijkste is toch dat er een enorme solidariteitsactie op touw wordt gezet, en niet wie er wat gegeven heeft?

Bobke
13 januari 2005, 21:37
Na een beetje grasduinen in verschillende threads over de tsunami krijg ik alweer een misselijk gevoel. De dood van meer dan 150.000 mensen en de enorme ravage die werd aangericht door de tsunami worden hier misbruikt voor politieke spelletjes in Vlaanderen. Er worden allerhande hulpacties op touw gezet en de burger heeft er maar het raden naar of zijn centen ooit op de juiste plaats zullen belanden. Politieke recuperatie van hulpacties, walgelijk gewoon. Zou het niet beter zijn gewoon één nationaal rekeningnummer te openen waar iedereen die een beetje sociaal voelend is een x aantal euro's op kan storten, zonder de hulpacties in de politieke sfeer te brengen? De houding van het Vlaams Belang in laakbaar, net als die van sommige andere partijen overigens. Het gaat toch om de slachtoffers, hoop ik, en niet om er politieke munt uit te slaan ? Waarom een polemiek over hoeveel de Arabische landen gegeven hebben en waarom een vergelijking met de donaties van bijvoorbeeld Vlaanderen, de USA of de EU ? Het belangrijkste is toch dat er een enorme solidariteitsactie op touw wordt gezet, en niet wie er wat gegeven heeft?Of zelfs een Europees rekeningnummer.