PDA

View Full Version : Mitraillette in moskee


Horus
11 januari 2005, 22:22
Vanavond naar het 7uur nieuws van de vrt gekeken.
Nu kwam er op een bepaald moment een moskee in beeld.
Wat die mensen siert, is dat ze kiezen en gaan voor hun geloof.
Ze hebben er veel voor over, de moskee, tussen het puin denk ik, blonk als een spiegel, gelovigen waren aan het bidden.

Maar wat zie je in het beeld, een 'gelovige' die blootvoets (wat logisch is, geen schoenen op heilige grond) aan het bidden is, met een mitraillette vlak langs hem!

Een wapen, in een gebedshuis!8O
Nu wil ik toch wel eens weten welke gelovige dat goed keurt.
Een wapen in een gebedshuis, ik kan voor mezelf geen 'link' vinden tussen godsdienst en vrede, als in een gebedshuis wapens langs een gelovige liggen...............

Is er dan geen 'reglement' wat wapens in een moskee verbiedt, of behoort dat tot de 'uitrusting om goede punten te scoren voor het goede doel'...



Beelden zeggen soms meer dan woorden...............

Raf
11 januari 2005, 22:58
Vanavond naar het 7uur nieuws van de vrt gekeken.
Nu kwam er op een bepaald moment een moskee in beeld.
Wat die mensen siert, is dat ze kiezen en gaan voor hun geloof.
Ze hebben er veel voor over, de moskee, tussen het puin denk ik, blonk als een spiegel, gelovigen waren aan het bidden.

Maar wat zie je in het beeld, een 'gelovige' die blootvoets (wat logisch is, geen schoenen op heilige grond) aan het bidden is, met een mitraillette vlak langs hem!

Een wapen, in een gebedshuis!8O
Nu wil ik toch wel eens weten welke gelovige dat goed keurt.
Een wapen in een gebedshuis, ik kan voor mezelf geen 'link' vinden tussen godsdienst en vrede, als in een gebedshuis wapens langs een gelovige liggen...............

Is er dan geen 'reglement' wat wapens in een moskee verbiedt, of behoort dat tot de 'uitrusting om goede punten te scoren voor het goede doel'...



Beelden zeggen soms meer dan woorden...............

Uit het verband gerukte nieuwsitems ook... Waar was die moskee gelegen, beste?

Horus
11 januari 2005, 23:19
Uit het verband gerukte nieuwsitems ook... Waar was die moskee gelegen, beste?
Indonesië, een plaats waar ze op dit moment alles kunnen gebruiken, behalve wapens, mijn beste.

Is een wapen in een gebedshuis een uit het verband gerukt nieuwsitem?
Zoek eens een betere argumentatie.

Raf
11 januari 2005, 23:21
Indonesië, een plaats waar ze op dit moment alles kunnen gebruiken, behalve wapens, mijn beste.

Is een wapen in een gebedshuis een uit het verband gerukt nieuwsitem?
Zoek eens een betere argumentatie.
Geen zin in. Als die mens goesting heeft om met zijn geweerke naar de moskee te gaan, dan doet ie dat maar. Who cares?

Horus
11 januari 2005, 23:25
Geen zin in. Als die mens goesting heeft om met zijn geweerke naar de moskee te gaan, dan doet ie dat maar. Who cares?
Kijk, dat is nu eens het voorbeeld van naïviteit.
Een moskee, is heilige grond, daar blijf je weg met schoenen, daar kan ik voor 100% voor inkomen.

Maar een wapen is WEL toegelaten!!?? 8O
Get real.

Wat baten kaarsen bril...................

Peace
12 januari 2005, 07:52
Islam is geen geloof maar een overtuiging. De overtuiging dat ze de rest van de wereld aan hun geloof moeten onderwerpen.

Daarom gaat Islam en wapens samen.

Wat hier het zangboek is, is daar de khalasnikov

maddox
12 januari 2005, 08:36
In theorie heeft een moskee eenzelfde functie als een christelijke kerk, een plaats waar geen geweld toegelaten is.Een asieloord.

Maar laat onze moslimmetjes leuk hun loodspuiten mee naar moskeeën nemen. Dan is het wel zeker dat het geen asieloorden zijn, maar mislukte kazernes, oftewel legitime doelwitten.

Herr Flick
12 januari 2005, 09:45
Geen zin in. Als die mens goesting heeft om met zijn geweerke naar de moskee te gaan, dan doet ie dat maar. Who cares?

Ik kan u een ding vertellen als ik met mijn jachtgeweer een kerk betreed en daar wil bidden staat binnen de 10 minuten de SIE rond de kerk en sturen ze een onderhandelaar naar binnen om mij te vragen om mij alstublieft over te geven ? ...

Denk je ook niet ?

dorus
12 januari 2005, 09:50
Geen zin in. Als die mens goesting heeft om met zijn geweerke naar de moskee te gaan, dan doet ie dat maar. Who cares?Deze *knip* medemens bedreigt mij in persoonlijke boodschappen met alle kwaad. Geen wonder dus dat hij voorstander is van wapens, zelfs in gebedshuizen.
Zo krijgt de lezer een dieper inzicht in de mentaliteit en de meest intieme verzuchtingen van deze *knip*: zinloos geweld, moord, doodslag.
Heren moderatoren hou u vast, daar komt *knip*!!!!!:lol:

Geen persoonlijke aanvallen.

Arnold.

de Vexille
12 januari 2005, 10:29
De islam is dan ook geen godsdienst die vrede, tolerantie en menslievendheid hoog in het vaandel voert. Vergelijk een moskee dan ook niet met een kerk.

Reeds in de vroege middeleeuwen waren kerken oorden waar men geen wapengekletter tolereerde; de keren dat dit wel is gebeurd (vb. de moord op Thomas Becket), werden reeds door tijdgenoten aanzien als schandelijk.

En inderdaad, moskeeën zijn legitimate targets als wapen- en munitiedepots, als hoofdkwartieren van milities ... christenen verkijken zich daar wel eens op omdat ze hun beeld van een "kerk" ten onrechte projecteren op iets wat niet dezelfde functie heeft.

koolvis
12 januari 2005, 10:41
De Geheime Agenda van de Islam

1- De islam en de wereldheerschappij.

Het boek "DE HEILIGE KORAN" uitgegeven door Verba BV te Hoevelaken stelt aan het eind van een lange inleiding op bladzijde 178 en 179 het volgende:


"Het rijk van de koran zal stellig worden gevestigd, de ernstigste tegenstand ten spijt"
"Niets en niemand kan de zege van de islam en de heilige profeet tegenhouden"
"Die omwenteling zal leiden tot een tijdperk van vrede en orde"
"Alle pogingen, in strijd met deze principes, om vrede aan de wereld te brengen en onrust te doen verdwijnen, zullen vruchteloos blijven"

Kortom: Vrede in deze wereld is onmogelijk voordat de islam de hele wereld heeft onderworpen. Dit is geen godsdienst maar een oorlogsdoctrine.

2 - Het gezag van de islam.
...
De overheid maakt zich schuldig aan de meest extreme vorm van discriminatie waar zij de verkondiging van koran en hadith in woord en geschrift toestaat, maar iedereen die meent dat dit niet zou mogen, beschuldigt van racisme, fascisme, discriminatie etc.etc..

Die islam wordt zelfs in alle Westerse landen bevorderd door massale immigratie van moslims, uitkeringen en subsidies en de bouw van moskeeën en islamitische scholen. De Westerse overheden vormen daarmee een grotere bedreiging voor hun eigen bevolking dan de islam zelf.
...
http://www.democrates.net/islam/agenda.htm

Ik weet niet van wie de site is, maar als je de Koran ter hand neemt zult ge geen 3 bladzijden moeten lezen om teksten zaols vermeld op site van de link hierboven te vinden!
En dan maar muggeziften over een geweertje?
Het wordt hoog tijd dat wij en de politiekers de islam beter leren kennen!
De islam kent 2 uitersten: aanzetten tot gebed en godsvrucht enderzijds en tot geweld anderzijds.
"Wie een engel wil worden; wordt een duivel" B.P.

ashrawi
13 januari 2005, 13:09
Auteur?

Raven
13 januari 2005, 15:21
Vanavond naar het 7uur nieuws van de vrt gekeken.
Nu kwam er op een bepaald moment een moskee in beeld.
Wat die mensen siert, is dat ze kiezen en gaan voor hun geloof.
Ze hebben er veel voor over, de moskee, tussen het puin denk ik, blonk als een spiegel, gelovigen waren aan het bidden.

Maar wat zie je in het beeld, een 'gelovige' die blootvoets (wat logisch is, geen schoenen op heilige grond) aan het bidden is, met een mitraillette vlak langs hem!

Een wapen, in een gebedshuis!8O
Nu wil ik toch wel eens weten welke gelovige dat goed keurt.
Een wapen in een gebedshuis, ik kan voor mezelf geen 'link' vinden tussen godsdienst en vrede, als in een gebedshuis wapens langs een gelovige liggen...............

Is er dan geen 'reglement' wat wapens in een moskee verbiedt, of behoort dat tot de 'uitrusting om goede punten te scoren voor het goede doel'...



Beelden zeggen soms meer dan woorden...............
Islam is dan ook geen religie van vrede :D . AK-47 is dan ook gratis meegeleverd met de meeste Indonesische Qur'ans ;-) .

koolvis
13 januari 2005, 19:58
"Wie een engel wil worden; wordt een duivel" B.P.
= Blaise Pascal.

Nogal onnauwkeurig geciteerd van me:
"Had Pascal niet gezegd: wie een engel wil maken, maakt het beest?"
http://www.xs4all.nl/~jeroenvu/gwv/eeden.htm