PDA

View Full Version : Vlaams Behang wil huiszoekingen...


Brugge Veilig en Leefbaar
14 januari 2005, 23:47
Vlaams Belang start petitie voor huis-aan-huis-controles in Antwerpen



(Belga) Het Vlaams Belang start vrijdag met een petitiecampagne in Antwerpen-Noord voor de huis-aan-huis-controles zoals die in het "Stadsplan Veilig" van schepen Dirk Grootjans (VLD) naar voren zijn gebracht. De oppositiepartij reageert daarmee op de protestacties van Basta, een organisatie die zich tegen deze controles verzet. Met de controles in bepaalde buurten, zoals Antwerpen-Noord, wil het stadsbestuur een inventaris maken van wie waar en in welke omstandigheden woont. Basta, dat gesteund wordt door enkele politici, onder wie sp.a-senator Mimount Bousakla, twijfelt aan de rechtsgeldigheid van deze controles en wil ze zelf juridisch aanvechten. Het Vlaams Belang wil nu een petitie houden om de controles alsnog door te laten gaan. "Wie ondertekent zegt ja aan de inventaris van de wijkbevolking en aan de kordate aanpak van criminaliteit en illegaliteit in Antwerpen-Noord," zegt de partij, die ook vindt dat de meerderheid "dringend klare wijn moet schenken" over het al dan niet uitvoeren van het plan.

Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis. Maar liefst niet in Ekeren... 8)

Pietje
14 januari 2005, 23:50
Vlaams Belang start petitie voor huis-aan-huis-controles in Antwerpen



(Belga) Het Vlaams Belang start vrijdag met een petitiecampagne in Antwerpen-Noord voor de huis-aan-huis-controles zoals die in het "Stadsplan Veilig" van schepen Dirk Grootjans (VLD) naar voren zijn gebracht. De oppositiepartij reageert daarmee op de protestacties van Basta, een organisatie die zich tegen deze controles verzet. Met de controles in bepaalde buurten, zoals Antwerpen-Noord, wil het stadsbestuur een inventaris maken van wie waar en in welke omstandigheden woont. Basta, dat gesteund wordt door enkele politici, onder wie sp.a-senator Mimount Bousakla, twijfelt aan de rechtsgeldigheid van deze controles en wil ze zelf juridisch aanvechten. Het Vlaams Belang wil nu een petitie houden om de controles alsnog door te laten gaan. "Wie ondertekent zegt ja aan de inventaris van de wijkbevolking en aan de kordate aanpak van criminaliteit en illegaliteit in Antwerpen-Noord," zegt de partij, die ook vindt dat de meerderheid "dringend klare wijn moet schenken" over het al dan niet uitvoeren van het plan.

Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis. Maar liefst niet in Ekeren... 8)



of Schilde, of Brasschaat 8)

Bobke
14 januari 2005, 23:53
Vlaams Belang start petitie voor huis-aan-huis-controles in Antwerpen



(Belga) Het Vlaams Belang start vrijdag met een petitiecampagne in Antwerpen-Noord voor de huis-aan-huis-controles zoals die in het "Stadsplan Veilig" van schepen Dirk Grootjans (VLD) naar voren zijn gebracht. De oppositiepartij reageert daarmee op de protestacties van Basta, een organisatie die zich tegen deze controles verzet. Met de controles in bepaalde buurten, zoals Antwerpen-Noord, wil het stadsbestuur een inventaris maken van wie waar en in welke omstandigheden woont. Basta, dat gesteund wordt door enkele politici, onder wie sp.a-senator Mimount Bousakla, twijfelt aan de rechtsgeldigheid van deze controles en wil ze zelf juridisch aanvechten. Het Vlaams Belang wil nu een petitie houden om de controles alsnog door te laten gaan. "Wie ondertekent zegt ja aan de inventaris van de wijkbevolking en aan de kordate aanpak van criminaliteit en illegaliteit in Antwerpen-Noord," zegt de partij, die ook vindt dat de meerderheid "dringend klare wijn moet schenken" over het al dan niet uitvoeren van het plan.

Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis. Maar liefst niet in Ekeren... 8)


Voor zover ik weet komt de politie ook controleren of ik op het aangeduid adres woon of als nog iemand bij mij op dat adres komt wonen..

ilfalco
15 januari 2005, 00:02
Onze frituurpyromaan heeft blijkbaar niet door dat dat voorstel van cdenv , vld , spa etc komt ... van het stadsbestuur dus....maar ja voor lucien frustré is enkel het vb beschadigen interessant.

Brugge Veilig en Leefbaar
15 januari 2005, 00:05
Onze frituurpyromaan heeft blijkbaar niet door dat dat voorstel van cdenv , vld , spa etc komt ... van het stadsbestuur dus....maar ja voor lucien frustré is enkel het vb beschadigen interessant.
Op legale basis, ja !!
Het Behang negeert dat er zijn wetten en regels te respecteren vallen. Elk huiszoekingsbevel moet nauwkeurig geargumenteerd zijn, en ondertekend door een onderzoeksrechter. Deze zaak in een domme petitie stoppen is MISDADIG demagogisch. 8)

Bobke
15 januari 2005, 00:15
Op legale basis, ja !!
Het Behang negeert dat er zijn wetten en regels te respecteren vallen. Elk huiszoekingsbevel moet nauwkeurig geargumenteerd zijn, en ondertekend door een onderzoeksrechter. Deze zaak in een domme petitie stoppen is MISDADIG demagogisch. 8)Waarom is die actie misdadig en die van Basta niet ?

Lone Wolf
15 januari 2005, 00:17
Hoe kun je daar als normale Vlaming die niets te verbergen heeft, nu tegen zijn ? Al eens in Antwerpen Noord geweest Lucien ? Ga daar eens een jaartje wonen, misschien zul je dan de eerste zijn om de petitie te tekenen.

The_Prodigy
15 januari 2005, 00:21
Wat is er misdadig aan om de mensen te vragen of ze akkoord gaan met hun standpunt inzake deze controle? Als ik het goed begrijp vraagt het VB enkel om uit te voeren wat er in het "Stadsplan Veilig" staat. Een plan nota bene opgesteld door de beleidsmensen van de pc partijen.

lustige lezer
15 januari 2005, 00:23
Vlaams Belang start petitie voor huis-aan-huis-controles in Antwerpen



(Belga) Het Vlaams Belang start vrijdag met een petitiecampagne in Antwerpen-Noord voor de huis-aan-huis-controles zoals die in het "Stadsplan Veilig" van schepen Dirk Grootjans (VLD) naar voren zijn gebracht. De oppositiepartij reageert daarmee op de protestacties van Basta, een organisatie die zich tegen deze controles verzet. Met de controles in bepaalde buurten, zoals Antwerpen-Noord, wil het stadsbestuur een inventaris maken van wie waar en in welke omstandigheden woont. Basta, dat gesteund wordt door enkele politici, onder wie sp.a-senator Mimount Bousakla, twijfelt aan de rechtsgeldigheid van deze controles en wil ze zelf juridisch aanvechten. Het Vlaams Belang wil nu een petitie houden om de controles alsnog door te laten gaan. "Wie ondertekent zegt ja aan de inventaris van de wijkbevolking en aan de kordate aanpak van criminaliteit en illegaliteit in Antwerpen-Noord," zegt de partij, die ook vindt dat de meerderheid "dringend klare wijn moet schenken" over het al dan niet uitvoeren van het plan.

Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis. Maar liefst niet in Ekeren... 8)



Ik zie liever criminelen in de gevangenis, dan criminelen in mijn huis ...:roll: Dit is trouwens een actie en voorstel van het stadsbestuur, niet van he VB. Het VB geeft alleen zijn goedkeuring.

lustige lezer
15 januari 2005, 00:25
Op legale basis, ja !!
Het Behang negeert dat er zijn wetten en regels te respecteren vallen. Elk huiszoekingsbevel moet nauwkeurig geargumenteerd zijn, en ondertekend door een onderzoeksrechter. Deze zaak in een domme petitie stoppen is MISDADIG demagogisch. 8)
Wat is daar misdadig of demagogisch aan? Een petitie vraagt naar de mening van de mensen, daarna kunnen er conclusies worden uit getrokken om te zien ofdat we de wet niet moeten aanpassen. Wat jij nu verkondigt is nonsens.

Brugge Veilig en Leefbaar
15 januari 2005, 00:30
Ik zie liever criminelen in de gevangenis, dan criminelen in mijn huis ...:roll: Dit is trouwens een actie en voorstel van het stadsbestuur, niet van he VB. Het VB geeft alleen zijn goedkeuring.
Ik herhaal dat het misdadig is dergelijke zaken in een volkspetitie te stoppen, ge kunt net zo goed vragen naar de Far West en om lynchpartijen...
Wees nu voor één keer ernstig, het volk laten (mee) oordelen via een domme en uiterst manipuleerbare petitie, is dat een legale basis ?

lustige lezer
15 januari 2005, 00:36
Ik herhaal dat het misdadig is dergelijke zaken in een volkspetitie te stoppen, ge kunt net zo goed vragen naar de Far West en om lynchpartijen...
Wees nu voor één keer ernstig, het volk laten (mee) oordelen via een domme en uiterst manipuleerbare petitie, is dat een legale basis ?
Sinds wanneer heeft een petitie beslissingskracht? Je kunt met een petitie bevoegde instanties laten zien wat de mening van de bevolking is. En het is dan aan die instanties om te beslissen wat ze er mee doen.
Er gaan zoveel petities rond... heeft het vb niet het recht om zelf een te doen? Ik denk dat ieder individu het recht heeft een petitie te houden.

het volk laten (mee) oordelen via een domme en uiterst manipuleerbare petitie Zo u hebt de petie zelf gezien, want uit dit krantenbericht kan ik niet afleiden dat de petitie een van die kenmerken heeft die u hier juist opnoemt.

Bobke
15 januari 2005, 00:56
Ik herhaal dat het misdadig is dergelijke zaken in een volkspetitie te stoppen, ge kunt net zo goed vragen naar de Far West en om lynchpartijen...
Wees nu voor één keer ernstig, het volk laten (mee) oordelen via een domme en uiterst manipuleerbare petitie, is dat een legale basis ?De petitie is louter informatief.
De wet is er, hij moet allen toegepast worden.
Het is dus niet misdadiger dan een petitie opzetten om de wet niet toe te passen.

Brugge Veilig en Leefbaar
15 januari 2005, 11:54
Iedereen gaat hier -al dan niet opzettelijk- voorbij aan de kern van de zaak.
In de race om het Behang bij te benen reageert de VLD op de rand van de wettelijkheid, met lange tanden gevolgd door de rest. Het Behang zou dit kunnen toejuichen en zelfs verwijzen naar hun suggesties desbetreffend. Dat is echter niet genoeg voor de fascisten. Wat zij doen met hun petitie is het volk verder opjutten en verzuren. Haat en onverdraagzaamheid zaaien zonder verpozen. En d�*t is de echte reden van hun terechte veroordeling...8)

Bobke
15 januari 2005, 17:57
Iedereen gaat hier -al dan niet opzettelijk- voorbij aan de kern van de zaak.
In de race om het Behang bij te benen reageert de VLD op de rand van de wettelijkheid, met lange tanden gevolgd door de rest. Het Behang zou dit kunnen toejuichen en zelfs verwijzen naar hun suggesties desbetreffend. Dat is echter niet genoeg voor de fascisten. Wat zij doen met hun petitie is het volk verder opjutten en verzuren. Haat en onverdraagzaamheid zaaien zonder verpozen. En d�*t is de echte reden van hun terechte veroordeling...8)En wat is het doel van uw post, haat en onverdraagzaamheid zaaien zonder verpozen? 8)
Van verzuring gesproken. :?

Alvader
15 januari 2005, 23:47
Op legale basis, ja !!
Het Behang negeert dat er zijn wetten en regels te respecteren vallen. Elk huiszoekingsbevel moet nauwkeurig geargumenteerd zijn, en ondertekend door een onderzoeksrechter. Deze zaak in een domme petitie stoppen is MISDADIG demagogisch. 8)
Niet demagogisch, maar democratisch !

Alvader
15 januari 2005, 23:48
Iedereen gaat hier -al dan niet opzettelijk- voorbij aan de kern van de zaak.
In de race om het Behang bij te benen reageert de VLD op de rand van de wettelijkheid, met lange tanden gevolgd door de rest. Het Behang zou dit kunnen toejuichen en zelfs verwijzen naar hun suggesties desbetreffend. Dat is echter niet genoeg voor de fascisten. Wat zij doen met hun petitie is het volk verder opjutten en verzuren. Haat en onverdraagzaamheid zaaien zonder verpozen. En d�*t is de echte reden van hun terechte veroordeling...8)
Wat u verzuren noemt, is in werkelijkheid een reactie van de bevolking naar minder individualisme en meer samenhorigheid, meer Vlaanderen !

Raven
16 januari 2005, 00:33
En wat is het doel van uw post, haat en onverdraagzaamheid zaaien zonder verpozen? 8)
Van verzuring gesproken. :?
Brugge veilig & leefbaar kan dan ook nauwelijks nog slapen, nadat hij voor allerhande mistoestanden uit het Vlaams Belang is gezet. Blazend & kokend van haat met het plaatsen van deze foto :twisted: , is het verhaal van een verzuurde Brugse verschoppeling best medelijde wekkend.

http://wwwdb.europarl.eu.int/ep-img/whos/leg4/3911.jpg

Ambiorix
16 januari 2005, 00:43
Brugge veilig & leefbaar kan dan ook nauwelijks nog slapen, nadat hij voor allerhande mistoestanden uit het Vlaams Belang is gezet. Blazend & kokend van haat met het plaatsen van deze foto :twisted: , is het verhaal van een verzuurde Brugse verschoppeling best medelijde wekkend.
ocharm
ik krijg der bijna medelijden mee

Tyr de Dietser
16 januari 2005, 02:09
Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis.
Waarom niet?

Bobke
16 januari 2005, 02:15
Waarom niet?Niet zo lang geleden had elk politiekantoor ook een cel.
Toen werd het kantoor ook dag en nacht bemand, zo gek is het niet.

Tyr de Dietser
16 januari 2005, 02:32
Niet zo lang geleden had elk politiekantoor ook een cel.
Toen werd het kantoor ook dag en nacht bemand, zo gek is het niet.
Tout �* fait. Privacy is trouwens ook overgewaardeerd vind ik. Als ik logisch nadenk, is het doel van de huiszoeking om bewijzen te vergaren, en zijn deze bewijzen geen voorwaarde ervan...

Pietje
16 januari 2005, 02:35
Bij mij, zouden "ze" er alleszins niet inkomen zonder huiszoekingsbevel, ondertekend door een onderzoeksrechter. 8)

Bobke
16 januari 2005, 02:54
Bij mij, zouden "ze" er alleszins niet inkomen zonder huiszoekingsbevel, ondertekend door een onderzoeksrechter. 8)Niemand die iets te verbergen heeft laat ze er natuurlijk in. 8)
Voor het bekomen van bepaalde vergunningen geeft ge wel degelijk toestemming voor controle zonder huiszoekingbevel.
Onrechtmatig verkregen bewijs zou naar mijn mening uit het strafrecht moeten.
Wel zware straffen voor degenen die er misbruik van maken.
Privacy is mooi maar wordt te vaak misbruikt om misdaden toe te dekken.

lustige lezer
16 januari 2005, 13:32
Iedereen gaat hier -al dan niet opzettelijk- voorbij aan de kern van de zaak.
In de race om het Behang bij te benen reageert de VLD op de rand van de wettelijkheid, met lange tanden gevolgd door de rest. Het Behang zou dit kunnen toejuichen en zelfs verwijzen naar hun suggesties desbetreffend. Dat is echter niet genoeg voor de fascisten. Wat zij doen met hun petitie is het volk verder opjutten en verzuren. Haat en onverdraagzaamheid zaaien zonder verpozen. En d�*t is de echte reden van hun terechte veroordeling...8)
Wat een onzin, waren je argumenten op ?

Het Skill Effect
16 januari 2005, 14:11
Vlaams Belang start petitie voor huis-aan-huis-controles in Antwerpen



(Belga) Het Vlaams Belang start vrijdag met een petitiecampagne in Antwerpen-Noord voor de huis-aan-huis-controles zoals die in het "Stadsplan Veilig" van schepen Dirk Grootjans (VLD) naar voren zijn gebracht. De oppositiepartij reageert daarmee op de protestacties van Basta, een organisatie die zich tegen deze controles verzet. Met de controles in bepaalde buurten, zoals Antwerpen-Noord, wil het stadsbestuur een inventaris maken van wie waar en in welke omstandigheden woont. Basta, dat gesteund wordt door enkele politici, onder wie sp.a-senator Mimount Bousakla, twijfelt aan de rechtsgeldigheid van deze controles en wil ze zelf juridisch aanvechten. Het Vlaams Belang wil nu een petitie houden om de controles alsnog door te laten gaan. "Wie ondertekent zegt ja aan de inventaris van de wijkbevolking en aan de kordate aanpak van criminaliteit en illegaliteit in Antwerpen-Noord," zegt de partij, die ook vindt dat de meerderheid "dringend klare wijn moet schenken" over het al dan niet uitvoeren van het plan.

Weg met de privacy, Vlaanderen politiestaat met in elke wijk een gevangenis. Maar liefst niet in Ekeren... 8)



Gisteren nog een documentaire gezien over de Stasi van Oostduitsland.
Dat was hetzelfde als wat het blok nu wil gaan doen.

Dat ze eerst maar eens de huizen van de eigenbelangers gaan doorzoeken naar bewijzen van hun obsessie met het nazisme!

giserke
16 januari 2005, 14:45
Zelfs al heb ik niks te verbergen, zou in 'ze' er ook niet inlaten zonder een huiszoekingsbevel van de onderzoeksrechter. Dit hoort niet thuis in een democratische rechtstaat maar in een totalitair regime die geen respect heeft voor het individu zoals de jaren 30 in Duitsland.

Dit zal trouwens in dergelijke wijken niks oplossen omdat misdadigers hun 'buit' of verdachte voorwerpen zullen verplaatsen naar veiliger oorden. Het zal alleen wrevel en een intimiderend gevoel opwekken bij de normale gewone bewoner van die wijk waar niks te zoeken valt.

Bobke
16 januari 2005, 15:51
Zelfs al heb ik niks te verbergen, zou in 'ze' er ook niet inlaten zonder een huiszoekingsbevel van de onderzoeksrechter. Dit hoort niet thuis in een democratische rechtstaat maar in een totalitair regime die geen respect heeft voor het individu zoals de jaren 30 in Duitsland.

Dit zal trouwens in dergelijke wijken niks oplossen omdat misdadigers hun 'buit' of verdachte voorwerpen zullen verplaatsen naar veiliger oorden. Het zal alleen wrevel en een intimiderend gevoel opwekken bij de normale gewone bewoner van die wijk waar niks te zoeken valt.Ik stel voor dat we het bevolkingsregister ook maar meteen afschaffen.
We kunnen er een hoop ambtenaren mee uitsparen en het lost toch niets op aangezien sommigen er zich toch niet aan houden.
Idem voor arbeidsinspectie, voedingsinspectie en noem maar op.
Het zet alleen maar kwaad bloed bij de gewone mensen terwijl de misdadigers hun activiteiten toch verder zetten.

Bobke
16 januari 2005, 15:58
Zelfs al heb ik niks te verbergen, zou in 'ze' er ook niet inlaten zonder een huiszoekingsbevel van de onderzoeksrechter. Dit hoort niet thuis in een democratische rechtstaat maar in een totalitair regime die geen respect heeft voor het individu zoals de jaren 30 in Duitsland.
Nooit verhuisd ?
Dan komt de politie ook op huisbezoek om vast te stellen of u daar ook daadwerkelijk woont. Bij mijn weten heeft hij dan helemaal geen huiszoekingbevel bij.
Of al eens OCMW steun aangevraagd, of co-ouderschap, of .. ?

Het Skill Effect
16 januari 2005, 16:10
bobbie, niet binnen zonder huiszoekingsbevel of op goedkeuren van de inwoner.

zo moeilijk is da toch nie?

Raven
16 januari 2005, 19:53
Feit dat men zich er zo hard tegen verzet is dat er iets niet pluis is... En antwerpen-noord kennende ......

Brussel zou ook eens doorgekamd moeten worden.

Ik zou er alvast niets op tegen hebben.

Raven
16 januari 2005, 19:55
Immers, de politie is mijn vriend :wink: . En zoals elke goeie vriend mogen ze langskomen wanneer ze willen.

Pietje
16 januari 2005, 19:59
Immers, de politie is mijn vriend :wink: . En zoals elke goeie vriend mogen ze langskomen wanneer ze willen.
Mijn vrienden kies ik wel zelf 8) ;-)

Pietje
16 januari 2005, 20:00
Feit dat men zich er zo hard tegen verzet is dat er iets niet pluis is... En antwerpen-noord kennende ......

Brussel zou ook eens doorgekamd moeten worden.

Ik zou er alvast niets op tegen hebben.Zolang het gedekt is door een, door een onderzoeksrechter ondertekend huiszoekingsbevel zie ik ook geen probleem 8)

Bobke
16 januari 2005, 22:27
bobbie, niet binnen zonder huiszoekingsbevel of op goedkeuren van de inwoner.

zo moeilijk is da toch nie?En zonder die toestemming even een huiszoekingsbevel gaan halen.
Zo moeilijk is het inderdaad niet.

Het Skill Effect
16 januari 2005, 22:35
inderdaad, met het eigenbelang zal dat alleen nog maar versoepelen.

Tyr de Dietser
16 januari 2005, 23:22
bobbie, niet binnen zonder huiszoekingsbevel of op goedkeuren van de inwoner.

zo moeilijk is da toch nie?
Moeilijk niet. Maar wel belachelijk. Als de politie er is om het Volk te beschermen tegen misdadigers, dan mag het toch wel wat privilleges hebben?

Mijn vrienden kies ik wel zelf 8) ;-)
Misschien kunnen we de politie dan ook laten kiezen welke misdaad ze wel en welke ze niet op willen lossen?

Bobke
16 januari 2005, 23:24
inderdaad, met het eigenbelang zal dat alleen nog maar versoepelen.Het voorstel kwam van schepen Dirk Grootjans (VLD). :roll:

Pietje
16 januari 2005, 23:39
Moeilijk niet. Maar wel belachelijk.
Belachelijk ?? Hoezo ??


Als de politie er is om het Volk te beschermen tegen misdadigers, dan mag het toch wel wat privilleges hebben?
Welke privileges ??? Bij iedereen op elk moment vd dag kunnen "binnenvallen", bijvoorbeeld ?????????


Misschien kunnen we de politie dan ook laten kiezen welke misdaad ze wel en welke ze niet op willen lossen?
Kiezen ???? Ze horen hun werk te doen, en wel binnen het wettelijk kader.

Raven
17 januari 2005, 00:23
Zolang het gedekt is door een, door een onderzoeksrechter ondertekend huiszoekingsbevel zie ik ook geen probleem 8)
Awel,

Een algemeen huiszoekingsbevel doorheen Antwerpen-Noord, gedekt en ondertekent door een onderzoeksrechter 8)

Pietje
17 januari 2005, 00:53
Awel,

Een algemeen huiszoekingsbevel doorheen Antwerpen-Noord, gedekt en ondertekent door een onderzoeksrechter 8)
Ik twijfel er echt aan, of je een onderzoeksrechter gaat vinden die "zoiets" zou ondertekenen. Ik hoop dan ook op een meer doordachte reactie van uwentwege. 8)

Raven
17 januari 2005, 20:31
Ik twijfel er echt aan, of je een onderzoeksrechter gaat vinden die "zoiets" zou ondertekenen. Ik hoop dan ook op een meer doordachte reactie van uwentwege. 8)
Bwa.... Socialisten zijn toch zo corrupt als wat. Er zal er wel ene te vinden zijn

BigF
19 januari 2005, 23:15
Mijn huis is mijn eigendom en daar komen de flikken alleen in met een huiszoekingsbevel. En dat zou ik graag zo houden. En nee, ik heb niks te verbergen.
Ik vraag mij weleens af wat al die 'brave' burgers zouden zeggen als de flikken hen voor de -tigste keer uit hun bed komen lichtten voor weer een nutteloze huiszoeking. 't Zal dan heel wat minder zijn.
En waarop moeten de flikken zich dan baseren om bij iemand langs te gaan? Een vermoeden? Dan krijgen ze nu (als dat vermoeden geargumenteerd wordt) ook al een huiszoekingsbevel. Wat blijft erover; willekeur!! Of anonieme telefoontjes, waarna je al snel afzakt naar Amerikaanse toestanden; ik bel naar de flikken om te zeggen dat jij 1 kg coke hebt ingevoerd en jij mag bewijzen dat dat niet zo is...
Leuk vooruitzicht.

Tyr de Dietser
19 januari 2005, 23:48
Ik vraag mij weleens af wat al die 'brave' burgers zouden zeggen als de flikken hen voor de -tigste keer uit hun bed komen lichtten voor weer een nutteloze huiszoeking. 't Zal dan heel wat minder zijn.
Wat een intelligente opmerking! Natuurlijk zou de politie ieder huis wel wekelijks willen onderzoeken. :roll:

En waarop moeten de flikken zich dan baseren om bij iemand langs te gaan? Een vermoeden?
De nagel op de kop!

Dan krijgen ze nu (als dat vermoeden geargumenteerd wordt) ook al een huiszoekingsbevel.
Je dwaalt man. Je verwart "argumentatie" met "bewijzen". En als je al bewijzen hebt, waarom dan nog een huiszoeking?

Bobke
20 januari 2005, 00:46
Mijn huis is mijn eigendom en daar komen de flikken alleen in met een huiszoekingsbevel. En dat zou ik graag zo houden. En nee, ik heb niks te verbergen.
Ik vraag mij weleens af wat al die 'brave' burgers zouden zeggen als de flikken hen voor de -tigste keer uit hun bed komen lichtten voor weer een nutteloze huiszoeking. 't Zal dan heel wat minder zijn.
En waarop moeten de flikken zich dan baseren om bij iemand langs te gaan? Een vermoeden? Dan krijgen ze nu (als dat vermoeden geargumenteerd wordt) ook al een huiszoekingsbevel. Wat blijft erover; willekeur!! Of anonieme telefoontjes, waarna je al snel afzakt naar Amerikaanse toestanden; ik bel naar de flikken om te zeggen dat jij 1 kg coke hebt ingevoerd en jij mag bewijzen dat dat niet zo is...
Leuk vooruitzicht.Allez quote eens waar dat staat.

Bobke
20 januari 2005, 00:49
Mijn huis is mijn eigendom en daar komen de flikken alleen in met een huiszoekingsbevel. Begin maar eens een handelszaak, of vraag een CB of wapenvergunning aan.

BigF
20 januari 2005, 00:55
Allez quote eens waar dat staat.
Tout �* fait. Privacy is trouwens ook overgewaardeerd vind ik. Als ik logisch nadenk, is het doel van de huiszoeking om bewijzen te vergaren, en zijn deze bewijzen geen voorwaarde ervan...

Een algemeen huiszoekingsbevel doorheen Antwerpen-Noord, gedekt en ondertekent door een onderzoeksrechter 8)
En zonder die toestemming even een huiszoekingsbevel gaan halen.Zolang het gedekt is door een, door een onderzoeksrechter ondertekend huiszoekingsbevel zie ik ook geen probleem 8)
Nog quotes nodig?

BigF
20 januari 2005, 00:59
Wat een intelligente opmerking! Natuurlijk zou de politie ieder huis wel wekelijks willen onderzoeken. :roll:


De nagel op de kop!


Je dwaalt man. Je verwart "argumentatie" met "bewijzen". En als je al bewijzen hebt, waarom dan nog een huiszoeking?En jij verwijt mij dat ik dwaal??
Weet jij nog wel wat je zegt?
IK zeg: met geargumenteerde vermoedens krijgen de flikken nu ook al een huiszoekingsbevel. Waar heb ik het over bewijzen?
En wat zou de flikken tegenhouden om iedere week hetzelfde huis te doorzoeken? Ook een manier om lastposten die verder niks misdaan hebben weg te pesten. Ik zeg niet dat het gebeurt, ik zeg enkel dat we de mogelijkheid moeten uitsluiten!!

BigF
20 januari 2005, 01:00
Begin maar eens een handelszaak, of vraag een CB of wapenvergunning aan.Ik heb het over mijn huis, niet mijn handelszaak.
En wat moet ik met een CB of een wapen godbetert?

Dit soort opmerkingen maakt een discussie als deze gewoon veel onoverzichtelijker en is trouwens compleet naast de kwestie!

Bobke
20 januari 2005, 01:25
Nog quotes nodig?Zo staat het niet in de openingpost.

Bobke
20 januari 2005, 01:29
Ik heb het over mijn huis, niet mijn handelszaak.
En wat moet ik met een CB of een wapen godbetert?

Dit soort opmerkingen maakt een discussie als deze gewoon veel onoverzichtelijker en is trouwens compleet naast de kwestie!Vraag dan OCMW steun aan of verhuis gewoon eens.
Wedden dat de politie komt kijken of ge op het aangeduid adres woont ?

BigF
20 januari 2005, 01:29
Zo staat het niet in de openingpost.Ik heb nergens de openingspost gequoted!
Als het na 3 pagina's ondertussen over huiszoekingen gaat, discussieer ik daar gewoon over mee. Wat er dan ook in de openingspost staat.
En ook hier weer;

Dit soort opmerkingen maakt een discussie als deze gewoon veel onoverzichtelijker en is trouwens compleet naast de kwestie!

BigF
20 januari 2005, 01:33
Vraag dan OCMW steun aan of verhuis gewoon eens.
Wedden dat de politie komt kijken of ge op het aangeduid adres woont ?Inderdaad, en wat gebeurt er dan; politie belt aan, ik doe open en zeg dat ik hier woon, politie vraagt eventueel of ze eens binnen mogen komen kijken en als ik dan nee zeg is de kous af. Als ik ja zeg komen ze binnen, maar dan gaan ze nog niet in mijn kasten zitten te neuzen!
Ik ben de laatste 15 jaar 5 keer verhuisd en de politie is welgeteld 1 keer langsgeweest. Tot aan de voordeur. Ze vroegen niet eens om binnen te komen.

Bobke
20 januari 2005, 02:04
Ik heb nergens de openingspost gequoted!
Als het na 3 pagina's ondertussen over huiszoekingen gaat, discussieer ik daar gewoon over mee. Wat er dan ook in de openingspost staat.
En ook hier weer;Huiszoekingen zijn wat ze zijn en het voorstel gaat niet over huiszoekingen maar over controles.
Voor een huiszoeking is een huiszoekingsbevel nodig, voor een controle niet.
Wilt ge niet meewerken bij een controle dan riskeert ge een huiszoeking en daar is niets mis mee.

Pietje
20 januari 2005, 02:05
Huiszoekingen zijn wat ze zijn en het voorstel gaat niet over huiszoekingen maar over controles.
Voor een huiszoeking is een huiszoekingsbevel nodig, voor een controle niet.
Wilt ge niet meewerken bij een controle dan riskeert ge een huiszoeking en daar is niets mis mee.
In wat verschillen die "controles" dan van een klassieke huiszoeking ??

Bobke
20 januari 2005, 02:07
Dit soort opmerkingen maakt een discussie als deze gewoon veel onoverzichtelijker en is trouwens compleet naast de kwestie!Integendeel, daar gaat het juist wel over.
De discussie over huiszoekingen is naast de kwestie.

Bobke
20 januari 2005, 02:10
In wat verschillen die "controles" dan van een klassieke huiszoeking ??Dat ze niets kunnen doen wat jij niet toelaat.
Als je weigert om mee te werken en er is een aanleiding toe riskeer je een huiszoeking.

Pietje
20 januari 2005, 02:17
Dat ze niets kunnen doen wat jij niet toelaat.
Als je weigert om mee te werken en er is een aanleiding toe riskeer je een huiszoeking.
Hetgeen eigenlijk overeenkomt met een huiszoeking "met toestemming van.."
Daar bedank ik voor. Als het gerecht mij ergens van verdenkt, moet zij maar een mandaat afleveren.

BigF
20 januari 2005, 02:18
Integendeel, daar gaat het juist wel over.
De discussie over huiszoekingen is naast de kwestie.Als het in een topic van 3 pages al op page 2 over huiszoekingen gaat vind ik dat op page 3 niet echt meer naast de kwestie.

BigF
20 januari 2005, 02:25
Huiszoekingen zijn wat ze zijn en het voorstel gaat niet over huiszoekingen maar over controles.
Voor een huiszoeking is een huiszoekingsbevel nodig, voor een controle niet.
Wilt ge niet meewerken bij een controle dan riskeert ge een huiszoeking en daar is niets mis mee.Ik denk echter dat als je een controle (verder dan de voordeur) weigert, de politie eerder dat gewoon in hun pv zullen zetten en dat je later zelf in de problemen komt omdat allerlei instanties je adres niet kennen.
Ik zie een onderzoeksrechter niet direct een huiszoekingsbevel tekenen omdat je de politie (bij controle adres bv.) niet hebt binnengelaten.
Het moet zo blijven dat huiszoekingen enkel kunnen mits een gegrond vermoeden van schuld (aan wat dan ook) en dat controles waarbij de politie niet binnengelaten wordt niet op zich reden kunnen zijn van een huiszoeking.

Bobke
20 januari 2005, 02:48
Als het in een topic van 3 pages al op page 2 over huiszoekingen gaat vind ik dat op page 3 niet echt meer naast de kwestie.Het is niet uw schuld maar dat van de topicstarter die een misleidende titel gebruikte. Ge leert de pappenheimers nog wel kennen. ;-)

Bobke
20 januari 2005, 02:52
Hetgeen eigenlijk overeenkomt met een huiszoeking "met toestemming van.."
Daar bedank ik voor. Als het gerecht mij ergens van verdenkt, moet zij maar een mandaat afleveren.Dat doen ze wel, wees gerust.
Daarom zijn er ook tegenkantingen tegen het voorstel dat niet meer dan het uitvoeren van de bestaande wet is.
Het zou teveel misbruiken aan het licht brengen.

Bobke
20 januari 2005, 02:57
Ik denk echter dat als je een controle (verder dan de voordeur) weigert, de politie eerder dat gewoon in hun pv zullen zetten en dat je later zelf in de problemen komt omdat allerlei instanties je adres niet kennen.
Ik zie een onderzoeksrechter niet direct een huiszoekingsbevel tekenen omdat je de politie (bij controle adres bv.) niet hebt binnengelaten.
Het moet zo blijven dat huiszoekingen enkel kunnen mits een gegrond vermoeden van schuld (aan wat dan ook) en dat controles waarbij de politie niet binnengelaten wordt niet op zich reden kunnen zijn van een huiszoeking.Daar ben ik het dan ook mee eens.
Als een van de betrokkenen controle weigert zal hij bijvoorbeeld niet langer OCMW steun kunnen krijgen. Of hij zal het pand niet meer kunnen verhuren.