PDA

View Full Version : Vragen bij het VB programma


Pagina's : [1] 2 3

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 09:24
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Behalve dan het oprichten van een hoop extra administraties.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 09:33
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.

Tja, wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil. Het krioelt van de concrete oplossingen, maar ja, wie door haat verblind is...

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 09:36
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.

Tja, wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil. Het krioelt van de concrete oplossingen, maar ja, wie door haat verblind is...

Maar beste vriend, ik ben niet door haat jegens uw VB verblind!
Het zou fijn zijn moest je dat programma eens even objectief kunt bekijken.

jan hyoens
15 april 2003, 09:43
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Behalve dan het oprichten van een hoop extra administraties.

Wie probeer je nu te overtuigen? Jezelf? Laat het blok dan meeregeren en dan zullen we wel zien of ze het al dan niet goed doet!

Jan van den Berghe
15 april 2003, 09:44
Maar beste vriend, ik ben niet door haat jegens uw VB verblind!
Het zou fijn zijn moest je dat programma eens even objectief kunt bekijken.

Neen, natuurlijk niet. Wie had daar nu aangetwijfeld...

Wel, laten we even starten met een objectieve benadering. Laten we een bepaalde paragraaf uit het programma halen en dan kunt u ons eens uitleggen waar de tekst aan concrete oplossingen ontbeert. Aan u het woord.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 09:45
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Behalve dan het oprichten van een hoop extra administraties.

Wie probeer je nu te overtuigen? Jezelf? Laat het blok dan meeregeren en dan zullen we wel zien of ze het al dan niet goed doet!

Ik ben er voorstander van het VB mee te laten regeren.
:!:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 09:50
Maar beste vriend, ik ben niet door haat jegens uw VB verblind!
Het zou fijn zijn moest je dat programma eens even objectief kunt bekijken.

Neen, natuurlijk niet. Wie had daar nu aangetwijfeld...

Wel, laten we even starten met een objectieve benadering. Laten we een bepaalde paragraaf uit het programma halen en dan kunt u ons eens uitleggen waar de tekst aan concrete oplossingen ontbeert. Aan u het woord.

:? tekst is beschermd.
Even geduld.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 11:02
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.

Tja, wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil. Het krioelt van de concrete oplossingen, maar ja, wie door haat verblind is...

eerst en vooral: dit noemt selectief citeren

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 11:06
Ten tweede; DAT kan ik ook.

http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Behalve dan het oprichten van een hoop extra administraties.Neen, natuurlijk niet. Wie had daar nu aangetwijfeld...

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 11:14
Derde;

Hoofdstuk 1

De concrete oplossing is; Vlaanderen Onafhankelijk.

Hoofdstuk 2

De concrete oplossing is; een republiek (nergens wordt verwezen of het de republiek België moet zijn of Vlaanderen - ik neem aan dat men België bedoelt, gezien men de koning wil vervangen) en een herwaardering van het parlement.

Dat is al in tegenspraak met heel hoofdstuk 1

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 11:29
Hoofdstuk 3 paragraaf B; De vergrijzing stoppen

Concrete oplossing; geen migranten meer toelaten
:lol:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 11:36
Hoofdstuk 3 paragraaf c; opvoedersloon

concrete oplossing; we geven iedereen geld die veel kinderen op de wereld zet en thuisblijft om ze op te voeden.
Idd. goede oplossing, van waar gaat het geld komen?

zie ook hoofdstuk 'de vergrijzing stoppen'

Raf
15 april 2003, 11:59
Deze vind ik pas ècht om te gillen...

7. SOCIALE EN ETHISCHE WAARDEN

c. Gezondheidszorg

iii. Aids

De inspanningen van de Vlaamse regering schijnen zich tegenwoordig te beperken tot solidariteitscampagnes met seropositieven. Voor preventie en informatie is er weinig interesse en weinig geld. Het effect van de beruchte ”bla bla – boem boem”-campagne is al even twijfelachtig als het niveau.

Het Vlaams Blok pleit voor een verplichte HIV-test voor wie ons land binnenkomt of terugkeert uit risicogebieden. Om iedereen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen, heeft het Vlaams Blok ook een voorstel van decreet ingediend, dat voorziet in zware straffen voor wie niet de nodige voorzorgsmaatregelen neemt om de verspreiding van levensbedreigende ziektes zoals aids en hepatitis C te verhinderen.

een verplichte HIV-test voor wie ons land binnenkomt of terugkeert uit risicogebieden???? Gaan jullie die mensen dan ook eerst zes maanden in quarantaine zetten (aangezien de incubatieperiode van HIV ongeveer 6 maanden bedraagt)?
Enig idee wat zo'n HIV-test kost? Wie gaat dat bekostigen, of moeten die mensen dat allemaal zelf betalen?
Overigens, wat zijn precies die "risicogebieden"?

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:09
Hoofdstuk 7 paragraaf i; Abortus & bio ethiek

Oplossing; AL mijn kinderen zijn ongewenst, vadertje staat, gelieve uw financiële en materiële hulp dingend te verlenen.

:lol:
Vraag is weer ; van waar komt het geld?
En wie gaat onderzoeken of het kind gewenst is of niet.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 12:31
[quote="Raf"]een verplichte HIV-test voor wie ons land binnenkomt of terugkeert uit risicogebieden???? Gaan jullie die mensen dan ook eerst zes maanden in quarantaine zetten (aangezien de incubatieperiode van HIV ongeveer 6 maanden bedraagt)?

Blijkbaar bent u snel in het oordelen, maar ontbreekt u de nodige basiskennis rond HIV en AIDS. HIV-besmetting kan men voor het uitbreken van de ziekte opsporen (door de anti-stoffen). Deze anti-stoffen worden inderdaad pas na ongeveer zes maanden in het bloed aangetroffen.

De ziekte zelf, AIDS, breekt pas na een incubatieperiode uit en die periode varieert naargelang de persoon en het type AIDS. De incubatietijd kan verschillen van een paar maanden tot meerdere jaren.

Tussen haakjes, alwie bloed geeft (ook ondergetekende) weet dat het gegeven bloed ook op HIV wordt getest. Is dit dan onzinnig?

Enig idee wat zo'n HIV-test kost? Wie gaat dat bekostigen, of moeten die mensen dat allemaal zelf betalen?

Geen idee hoeveel het kost. U zegt het maar. Maar zoals boven al gezegd wordt ieder bloedstaal van het Rode Kruis op HIV gecontroleerd. Zo verschrikkelijk duur kan het toch weer niet zijn.

Overigens, wat zijn precies die "risicogebieden"?

Vraag eens na bij uw dokter; hij zal u onmiddellijk een paar van die "risicogebieden" opsommen.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:35
[quote=Raf]een verplichte HIV-test voor wie ons land binnenkomt of terugkeert uit risicogebieden???? Gaan jullie die mensen dan ook eerst zes maanden in quarantaine zetten (aangezien de incubatieperiode van HIV ongeveer 6 maanden bedraagt)?

Blijkbaar bent u snel in het oordelen, maar ontbreekt u de nodige basiskennis rond HIV en AIDS. HIV-besmetting kan men voor het uitbreken van de ziekte opsporen (door de anti-stoffen). Deze anti-stoffen worden inderdaad pas na ongeveer zes maanden in het bloed aangetroffen.

De ziekte zelf, AIDS, breekt pas na een incubatieperiode uit en die periode varieert naargelang de persoon en het type AIDS. De incubatietijd kan verschillen van een paar maanden tot meerdere jaren.

Tussen haakjes, alwie bloed geeft (ook ondergetekende) weet dat het gegeven bloed ook op HIV wordt getest. Is dit dan onzinnig?

Enig idee wat zo'n HIV-test kost? Wie gaat dat bekostigen, of moeten die mensen dat allemaal zelf betalen?

Geen idee hoeveel het kost. U zegt het maar. Maar zoals boven al gezegd wordt ieder bloedstaal van het Rode Kruis op HIV gecontroleerd. Zo verschrikkelijk duur kan het toch weer niet zijn.

Overigens, wat zijn precies die "risicogebieden"?

Vraag eens na bij uw dokter; hij zal u onmiddellijk een paar van die "risicogebieden" opsommen.

Ik denk dat de vraag was of jullie deze mensen in quarantaine gaan zetten voor 6 maand, Jan

Jan van den Berghe
15 april 2003, 12:40
Ik denk dat de vraag was of jullie deze mensen in quarantaine gaan zetten voor 6 maand, Jan

Kan het zijn dat uw "telkunst" u in de steek laat? Ik tel vier vragen, waaronder de bovenstaande.

Sluitende controlemechanismen zullen er nooit bestaan. Uit ervaring weet ik dat het niet uitgesloten is dat er HIV aangetroffen wordt in bloedstalen die door het Rode Kruis worden afgenomen. Immers, bij iemand die recent is besmet geraakt met HIV kan het niet in het bloedstaal worden opgespoord.

De desbetreffende persoon kan gerust na zes maanden weer opgeroepen worden om een HIV-test te ondergaan. Zoiets is trouwens in zijn/haar eigen belang.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:45
Ik denk dat de vraag was of jullie deze mensen in quarantaine gaan zetten voor 6 maand, Jan

Kan het zijn dat uw "telkunst" u in de steek laat? Ik tel vier vragen, waaronder de bovenstaande.

Sluitende controlemechanismen zullen er nooit bestaan. Uit ervaring weet ik dat het niet uitgesloten is dat er HIV aangetroffen wordt in bloedstalen die door het Rode Kruis worden afgenomen. Immers, bij iemand die recent is besmet geraakt met HIV kan het niet in het bloedstaal worden opgespoord.

De desbetreffende persoon kan gerust na zes maanden weer opgeroepen worden om een HIV-test te ondergaan. Zoiets is trouwens in zijn/haar eigen belang.

Nee hoor, mijn rekencapaciteiten zijn in orde.
Uw ontwijkkunsten daarentegen deugen niet.

Dus; je weet het antwoord op die vraag ook niet.
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:45
en gelieve ook eens te reageren op hetgene ik gepost heb, of zijn het weer leugens en desinformatie?

Jan van den Berghe
15 april 2003, 12:49
Dus; je weet het antwoord op die vraag ook niet.
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Niet alleen gaat het niet vlot in het rekenen, ook het lezen wordt door u nog niet volledig beheerst. Las u soms niet: "een test na zes maanden"? Een bijhorende verklaring op eer is tevens wenselijk, net zoals we bij het Rode Kruis altijd moeten afleggen.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 12:50
en gelieve ook eens te reageren op hetgene ik gepost heb, of zijn het weer leugens en desinformatie?

Ja natuurlijk, is het weer het gebruikelijke rondje desinformatie. Maar op mijn reacties zult u nog een beetje moeten wachten.

jan hyoens
15 april 2003, 12:52
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Er bestaat ook zo iets als condooms (dat zijn die rubberen niet eetbare spulletjes die je uit die automaten in openbare WC's haalt!) :roll:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:57
Dus; je weet het antwoord op die vraag ook niet.
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Niet alleen gaat het niet vlot in het rekenen, ook het lezen wordt door u nog niet volledig beheerst. Las u soms niet: "een test na zes maanden"? Een bijhorende verklaring op eer is tevens wenselijk, net zoals we bij het Rode Kruis altijd moeten afleggen.

Ik heb dat inderdaad gelezen.
En tussen de regels lees ik dat je geen antwoord hebt op de vraag.
Een verklaring op eer.....
laat me niet lachen.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:58
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Er bestaat ook zo iets als condooms (dat zijn die rubberen niet eetbare spulletjes die je uit die automaten in openbare WC's haalt!) :roll:

Een blabla-boemboem aanpak dus.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 12:59
en gelieve ook eens te reageren op hetgene ik gepost heb, of zijn het weer leugens en desinformatie?

Ja natuurlijk, is het weer het gebruikelijke rondje desinformatie. Maar op mijn reacties zult u nog een beetje moeten wachten.

Desinformatie!
:lol:
Het staat wél op jullie site te lezen hé!!!
:lol:

jan hyoens
15 april 2003, 13:01
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Er bestaat ook zo iets als condooms (dat zijn die rubberen niet eetbare spulletjes die je uit die automaten in openbare WC's haalt!) :roll:

Een blabla-boemboem aanpak dus.

Paulus goe begrepen hebben! eerst blabla dan boemboem! Paulus braaf ventje zijn! :lol: :lol: :lol:

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:03
Ik heb dat inderdaad gelezen.
En tussen de regels lees ik dat je geen antwoord hebt op de vraag.
Een verklaring op eer.....
laat me niet lachen.

Blijkbaar leest u nog altijd met veel moeite: een verplichte test na zes maanden terugkeer. Reeds de derde maal dat ik dit hier moet schrijven, maar deze keer met de stille hoop dat u deze regels zit staan.

Een leugenachtige verklaring op eer is zoveel als meineed en daar staan gerechterlijke straffen op. Of wist u dat niet? Informeer maar eens bij het Rode Kruis.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:04
Wat gaan we concreet doen?
Iemand voor 6 maanden een verbod op sex opleggen?

Er bestaat ook zo iets als condooms (dat zijn die rubberen niet eetbare spulletjes die je uit die automaten in openbare WC's haalt!) :roll:

Een blabla-boemboem aanpak dus.

Paulus goe begrepen hebben! eerst blabla dan boemboem! Paulus braaf ventje zijn! :lol: :lol: :lol:

Jan schrijven gelijk immigrant
:lol: :lol: :lol:

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:05
Desinformatie!
:lol:
Het staat wél op jullie site te lezen hé!!!
:lol:

Het lezen en het contextueel begrip gaat blijkbaar altijd maar moeilijker. Uw reacties zijn natuurlijk desinformatie, om even het duidelijke nog duidelijker te stellen. Menslief, wat hebben de linksen het toch zo moeilijk gewoon te lezen wat er staat en normaal te reageren.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:14
Ik heb dat inderdaad gelezen.
En tussen de regels lees ik dat je geen antwoord hebt op de vraag.
Een verklaring op eer.....
laat me niet lachen.

Blijkbaar leest u nog altijd met veel moeite: een verplichte test na zes maanden terugkeer. Reeds de derde maal dat ik dit hier moet schrijven, maar deze keer met de stille hoop dat u deze regels zit staan.

Een leugenachtige verklaring op eer is zoveel als meineed en daar staan gerechterlijke straffen op. Of wist u dat niet? Informeer maar eens bij het Rode Kruis.

Gerechterlijke straffen....
Verklaringen op eer.....
Grote woorden als EER en MEINEED....
Een waterdicht systeem!
Riekt naar politiestaat.


Ok, de verplichte test na zes maanden en een verklaring op eer is de oplossing.
Uit welke tijd kom jij?

Wat zijn de uit te spreken straffen in het geval een seropositief persoon binnen de termijn van 6 maand iemand besmet?
Wat ook n�* een positieve test ? terug naar land van herkomst?
Een verbod op sex?
Toch geen gevangenisstraf?
Je kan geen condoom rond iemands geslachtsdeel ketenen hé!
Misschien verplicht laten rondlopen met een herkenningsteken.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:18
Wat zijn de uit te spreken straffen in het geval een seropositief persoon binnen de termijn van 6 maand iemand besmet?

Het is aan de wetgevende macht om hieromtrent het strafrecht te regelen. Als ik me niet vergis zijn er in de VS al veroordelingen uitgesproken bij mensen die anderen moedwillig, d.i. met het besef dat ze HIV hadden of risicovolle contacten hadden gehad, besmet hadden. De moeilijkheid ligt natuurlijk bij het aantonen van de moedwilligheid.

Misschien verplicht laten rondlopen met een herkenningsteken.

Wel, wel, wie had ooit gedacht dat de linksen hun inspiratie zouden putten bij de nazi's...

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:19
Desinformatie!
:lol:
Het staat wél op jullie site te lezen hé!!!
:lol:

Het lezen en het contextueel begrip gaat blijkbaar altijd maar moeilijker. Uw reacties zijn natuurlijk desinformatie, om even het duidelijke nog duidelijker te stellen. Menslief, wat hebben de linksen het toch zo moeilijk gewoon te lezen wat er staat en normaal te reageren.

OK, ik hou me er aan géén verbanden meer te zoeken tussen verschillende hoofdstukken. Dat bespaart denkwerk.

:twisted:
Als ik lees wat er staat en ik post het hier, reageer je er ook niet op.
Enige reactie die komt zijn verwijten dat linksen het moeilijk hebben normaal te reageren.
BTW ik ben NIET partijgebonden.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:21
BTW ik ben NIET partijgebonden.

Nergens ook gesteld, nietwaar. Of hebt u dat soms ergens gelezen. Links en rechts zijn ook sociologische begrippen die voor een bepaalde maatschappijvisie staan. Wist u dat dan niet?

jan hyoens
15 april 2003, 13:21
Ik heb dat inderdaad gelezen.
En tussen de regels lees ik dat je geen antwoord hebt op de vraag.
Een verklaring op eer.....
laat me niet lachen.

Blijkbaar leest u nog altijd met veel moeite: een verplichte test na zes maanden terugkeer. Reeds de derde maal dat ik dit hier moet schrijven, maar deze keer met de stille hoop dat u deze regels zit staan.

Een leugenachtige verklaring op eer is zoveel als meineed en daar staan gerechterlijke straffen op. Of wist u dat niet? Informeer maar eens bij het Rode Kruis.

Gerechterlijke straffen....
Verklaringen op eer.....
Grote woorden als EER en MEINEED....
Een waterdicht systeem!
Riekt naar politiestaat.


Ok, de verplichte test na zes maanden en een verklaring op eer is de oplossing.
Uit welke tijd kom jij?

Wat zijn de uit te spreken straffen in het geval een seropositief persoon binnen de termijn van 6 maand iemand besmet?
Wat ook n�* een positieve test ? terug naar land van herkomst?
Een verbod op sex?
Toch geen gevangenisstraf?
Je kan geen condoom rond iemands geslachtsdeel ketenen hé!
Misschien verplicht laten rondlopen met een herkenningsteken.

Tot de dag dat jij met iemand in bed duikt en 6 maanden later aids hebt! Dan zal je zeggen " had ik maar op het Blok gestemd!", maar dan zal het te laat zijn!

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:22
OK, ik hou me er aan géén verbanden meer te zoeken tussen verschillende hoofdstukken. Dat bespaart denkwerk.

Redeneren veronderstelt dat men verbanden leert leggen tussen verschillen elementen. Anders komt men tot verkeerde conclusies en eigengereide omschrijvingen.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:24
Wat zijn de uit te spreken straffen in het geval een seropositief persoon binnen de termijn van 6 maand iemand besmet?

Het is aan de wetgevende macht om hieromtrent het strafrecht te regelen. Als ik me niet vergis zijn er in de VS al veroordelingen uitgesproken bij mensen die anderen moedwillig, d.i. met het besef dat ze HIV hadden of risicovolle contacten hadden gehad, besmet hadden. De moeilijkheid ligt natuurlijk bij het aantonen van de moedwilligheid.

Misschien verplicht laten rondlopen met een herkenningsteken.

Wel, wel, wie had ooit gedacht dat de linksen hun inspiratie zouden putten bij de nazi's...

*Zorg dat je je niet vergist en haal bewijzen boven
*De VS kennen een rechtssysteem waar het ook mogelijk is een schadevergoeding te verkrijgen als u ZELF uw hete koffie morst op uw broek.
*NAZI's zijn het eerste waar ik aan dacht als ik uw antwoord las. Ik heb me vrijwillig gehouden tot 'politiestaat' om de discussie niet te hypothekeren. Nu, u zit er blijkbaar niet mee.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:27
Tot de dag dat jij met iemand in bed duikt en 6 maanden later aids hebt! Dan zal je zeggen " had ik maar op het Blok gestemd!", maar dan zal het te laat zijn!

:lol: :lol:

Nu moet ik toch zeggen dat, als je niets zinnigers te vertellen hebt, het beter is dat je zwijgt.

jan hyoens
15 april 2003, 13:31
Tot de dag dat jij met iemand in bed duikt en 6 maanden later aids hebt! Dan zal je zeggen " had ik maar op het Blok gestemd!", maar dan zal het te laat zijn!

:lol: :lol:

Nu moet ik toch zeggen dat, als je niets zinnigers te vertellen hebt, het beter is dat je zwijgt.

Zegt de blalblaboemboem-man! :roll:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:31
Deze niet vergeten!


OK, ik hou me er aan géén verbanden meer te zoeken tussen verschillende hoofdstukken. Dat bespaart denkwerk.

Redeneren veronderstelt dat men verbanden leert leggen tussen verschillen elementen. Anders komt men tot verkeerde conclusies en eigengereide omschrijvingen.

Wel, legt u dan eens een verband tussen de hoofdstukken 1 en 2 van het programma.
Ik ben altijd bereid bij te leren.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:38
*Zorg dat je je niet vergist en haal bewijzen boven

In Nevada worden prostituées tot de gevangenis veroordeeld omdat ze toch hun "werkzaamheden" verder zetten alhoewel ze heel goed wisten dat ze met HIV waren besmet.

Als ik me niet vergis werd er zelfs in de VS een vonnis geveld over de onmogelijkheid een huwelijk te sluiten door een HIV-patient.

*De VS kennen een rechtssysteem waar het ook mogelijk is een schadevergoeding te verkrijgen als u ZELF uw hete koffie morst op uw broek.

Dat moet dan maar eens proberen!

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:45
*Zorg dat je je niet vergist en haal bewijzen boven

In Nevada worden prostituées tot de gevangenis veroordeeld omdat ze toch hun "werkzaamheden" verder zetten alhoewel ze heel goed wisten dat ze met HIV waren besmet.

Als ik me niet vergis werd er zelfs in de VS een vonnis geveld over de onmogelijkheid een huwelijk te sluiten door een HIV-patient.

*De VS kennen een rechtssysteem waar het ook mogelijk is een schadevergoeding te verkrijgen als u ZELF uw hete koffie morst op uw broek.

Dat moet dan maar eens proberen!

Dat IS al gebeurd, Jan.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:48
Dat IS al gebeurd, Jan.

Nogmaals verduidelijken wat al duidelijk was. Maar goed...

Een rechtzaak aanspannen tegen uzelf wanneer op vakantie zijnde in de VS op uw eigen broek morst. Doen!

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:50
Dat IS al gebeurd, Jan.

Nogmaals verduidelijken wat al duidelijk was. Maar goed...

Een rechtzaak aanspannen tegen uzelf wanneer op vakantie zijnde in de VS op uw eigen broek morst. Doen!

Beste Jan,

Het gaat hier wel degelijk om een rechtszaak tegen de verkoper van de te hete koffie.
Hallo!
Blijkbaar toch wat verduidelijking nodig hé!

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:55
Hoofdstuk 3 paragraaf B; De vergrijzing stoppen

Concrete oplossing; geen migranten meer toelaten
:lol:

Mijn excuses, via verbanden te leggen op eigen houtje heb ik ontdekt dat de oplossing kinderen kweken is.
Stond wel niet bij de tekst zelf.
Pech voor u als u er maar ééntje wil, of erger nog, géén.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 13:55
Blijkbaar toch wat verduidelijking nodig hé!

Inderdaad, daar dit zeker niet kan begrepen worden uit uw eerste bericht. Daar staat gewoon "als u ZELF uw hete koffie morst op uw broek". En de nadruk legt u daarbij dan nog eens zelf op ZELF en niet op HETE, laat staan op TE HETE.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 13:57
Blijkbaar toch wat verduidelijking nodig hé!

Inderdaad, daar dit zeker niet kan begrepen worden uit uw eerste bericht. Daar staat gewoon "als u ZELF uw hete koffie morst op uw broek". En de nadruk legt u daarbij dan nog eens zelf op ZELF en niet op HETE, laat staan op TE HETE.

Ik dacht zo, de Jan is zo goed op de hoogte van de rechtsspraak in de VS, of zo laat hij toch uitschijnen, dat hij het wel zal begrijpen.
Wie gaat er nu koffie morsen op zijn been en zichzelf voor de rechter dagen?? komaan zeg!

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 14:14
BTW ik ben NIET partijgebonden.

Nergens ook gesteld, nietwaar. Of hebt u dat soms ergens gelezen. Links en rechts zijn ook sociologische begrippen die voor een bepaalde maatschappijvisie staan. Wist u dat dan niet?

Zelfs de vakjes links en rechts verwerp ik.

U vergeet het centrum.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 14:16
Bon, hoe ziet het VB het bestraffen van iemand die het HIV virus doorgeeft?
Niet onbelangrijk.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 14:20
Deze niet vergeten!


OK, ik hou me er aan géén verbanden meer te zoeken tussen verschillende hoofdstukken. Dat bespaart denkwerk.

Redeneren veronderstelt dat men verbanden leert leggen tussen verschillen elementen. Anders komt men tot verkeerde conclusies en eigengereide omschrijvingen.

Wel, legt u dan eens een verband tussen de hoofdstukken 1 en 2 van het programma.
Ik ben altijd bereid bij te leren.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 14:21
deze ook niet vergeten!



Hoofdstuk 7 paragraaf i; Abortus & bio ethiek

Oplossing; AL mijn kinderen zijn ongewenst, vadertje staat, gelieve uw financiële en materiële hulp dingend te verlenen.

:lol:
Vraag is weer ; van waar komt het geld?
En wie gaat onderzoeken of het kind gewenst is of niet.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 14:27
Bon, hoe ziet het VB het bestraffen van iemand die het HIV virus doorgeeft?
Niet onbelangrijk.

Even over de muur kijken. Daarom haalde ik de voorbeelden uit de VS aan.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 14:37
Bon, hoe ziet het VB het bestraffen van iemand die het HIV virus doorgeeft?
Niet onbelangrijk.

Even over de muur kijken. Daarom haalde ik de voorbeelden uit de VS aan.

Ik denk dat je best eens je muur afbreekt.
Alhoewel...

Raf
15 april 2003, 14:55
Ik heb nog nooit iemand zó krampachtig rond de pot zien draaien.

Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 15:01
Ik heb nog nooit iemand zó krampachtig rond de pot zien draaien.

Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...


Raf, als je dat durft zeggen ben je een leugenachtige linkse!
:wink:

Raf
15 april 2003, 15:05
Ik heb nog nooit iemand zó krampachtig rond de pot zien draaien.

Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...


Raf, als je dat durft zeggen ben je een leugenachtige linkse!
:wink:

Ach, dat kan er ook nog wel bij... Maar ja, tegenover het Vlaams Blok is natuurlijk alles links hé.

(Voor alle duidelijkheid: ik ben NIET aan één bepaalde partij gebonden)

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 15:13
Ik heb nog nooit iemand zó krampachtig rond de pot zien draaien.

Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...


Raf, als je dat durft zeggen ben je een leugenachtige linkse!
:wink:

Ach, dat kan er ook nog wel bij... Maar ja, tegenover het Vlaams Blok is natuurlijk alles links hé.

(Voor alle duidelijkheid: ik ben NIET aan één bepaalde partij gebonden)

Fijn dat te horen!

Dit is wel een afgang voor de VB-adepten hé!
Triestig....

Raf
15 april 2003, 15:17
Ach, 't was toch wel weer leuk om dat programmaatje eens te lezen.
Ik mag graag af en toe eens een stukje Vlaemsche kolder lezen :wink:

jan hyoens
15 april 2003, 15:20
We zullen wel zien wie zal lachen op 18 mei!!!! :lol:

bartje
15 april 2003, 15:20
Tja we kunnen er misschien wel eens mee lachen en een komische noot insteken maar als je sommige punten leest tja dan vraag ik me af: is dat nu om te lachen of te huilen??? Ik zou het echt niet weten.

En ik ben dus liberaal dat zal je wel geweten hebben ondertussen me dunkt, maar voel me nog rechts nog links

Jan van den Berghe
15 april 2003, 15:23
Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...

Ach, merkwaardig toch dat u al een oordeel velt over een zaak die nog niet beklonken is en alvorens de discussie nog maar van start is gegaan. De discussie over het partijprogramma is nog niet aangevat, afgezien dan van dat ene puntje over HIV. Dus we moeten er nog aan beginnen, maar blijkbaar heeft dat niet veel zin rekening houdend met uw a priori oordeel.

Het aloude spreekwoord is nog altijd even toepasselijk: wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil...

Jan van den Berghe
15 april 2003, 15:27
Ach, 't was toch wel weer leuk om dat programmaatje eens te lezen.
Ik mag graag af en toe eens een stukje Vlaemsche kolder lezen :wink:

En blijkbaar wordt dat soort humor als heel bedreigend ervaren. Als het toch maar kolder is, waarom doet men dan zo angstig over de opkomst van het Vlaams Blok? Ach, de honden blaffen, maar de karavaan van het Vlaams Blok trekt verder...

Jan van den Berghe
15 april 2003, 15:28
[Maar ja, tegenover het Vlaams Blok is natuurlijk alles links hé.

Helemaal niet, het Liberaal Appel en een niet onaardig deel van N-VA zit op dezelfde bank.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 15:30
Jan, antwoord nu eens op de vragen aub.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 15:33
Jan, antwoord nu eens op de vragen aub.

Wel, ik had het voornemen na de "onderbreking" - ik had eerst iets buitenshuis te regelen - op uw opmerkingen grondig in te gaan (zoals aangekondigd), maar dat heeft nu duidelijk geen nut meer. De toon is gezet en daarmee valt er geen vruchtbare discussie meer te voeren.

merel
15 april 2003, 15:35
Wel, ik had het voornemen na de "onderbreking" - ik had eerst iets buitenshuis te regelen - op uw opmerkingen grondig in te gaan (zoals aangekondigd), maar dat heeft nu duidelijk geen nut meer. De toon is gezet en daarmee valt er geen vruchtbare discussie meer te voeren.

Excuses alom, en ik zat dan te wachten om te zien of men mij eindelijk tot het blok kon bekeren :P

jan hyoens
15 april 2003, 15:35
Jan, antwoord nu eens op de vragen aub.

De antwoorden staan al op dit forum of op dat van PI! Dus doe eens wat moeite en ga ze zoeken! :roll:

TomB
15 april 2003, 15:36
Over te hete koffie:

http://www.okbar.org/publicinfo/mcdonaldsoutline.pdf

Naar 't schijnt heeft die madam in beroep verloren. De dagen van de absurde lawsuits zijn nog niet voorbij, maar een zeker billijkheidsbesef is over de laatste jaren gegroeid bij de rechters. Het is wel zo dat het nog steeds een case-law rechtssysteem is, waardoor het lang duurt vooraleer een trend zoals deze uitgeroeid is. Het streven naar meer redelijke vergoedingen kent, brgijpelijkerwijze, zijn grootste lobbie in de verzekeringssector. Het is een beetje passe om dit nog als argument te gebruiken.

Over HIV:

http://www.hivcriminallaw.org/prosecutions/index.cfm

Onthoudt: More than 80% of the cases whose outcome could be determined resulted in a conviction on the HIV-related charge or in the imposition of a penalty because the defendant's HIV status. Selling blood and having otherwise consensual sex without disclosure of HIV were the two behaviors most likely to result in a conviction.

jan hyoens
15 april 2003, 15:41
Wel, ik had het voornemen na de "onderbreking" - ik had eerst iets buitenshuis te regelen - op uw opmerkingen grondig in te gaan (zoals aangekondigd), maar dat heeft nu duidelijk geen nut meer. De toon is gezet en daarmee valt er geen vruchtbare discussie meer te voeren.

Excuses alom, en ik zat dan te wachten om te zien of men mij eindelijk tot het blok kon bekeren :P

Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!! :lol: :lol: :lol:

TomB
15 april 2003, 15:43
Bovenstaande post neemt natuurlijk niet weg dat het HIV testen van iedereen die het land binnenkomt enkel en alleen maar negatieve effecten heeft. Denkt u echt dat ik als zakenman die maandelijks Europa moet bezoeken nog naar Belgie ga komen als ik daar telkens mijn mouw moet oprollen om daar zoals een verslaafde een pikuur te gaan krijgen terwijl ik elders in Europa kan landen en op twintig minuten uit de luchthaven ben?

Denkt u echt dat iemand zich gaat houden aan een 'no sex' voorschrift?

Waarom niet ineens ook alle Belgen, en iedereen die hier woont verplicht en onmiddelijk laten testen zodat je mooie boompjes kan opzetten en zien hoe de epidemie zich verspreid? Of is dat toch een beetje too much fascism voor het Blok?

Hoewel de maatregel belachelijk is, past ze zeer zeker binnen het VB dat denkt dat een landsgrens/taalgrens 100% controleerbaar is.

Raf
15 april 2003, 15:49
[Maar ja, tegenover het Vlaams Blok is natuurlijk alles links hé.

Helemaal niet, het Liberaal Appel en een niet onaardig deel van N-VA zit op dezelfde bank.

Wil je beweren dat Liberaal Appèl en NVA rechtser zijn dan het Vlaams Blok?

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 15:50
Jan, antwoord nu eens op de vragen aub.

Wel, ik had het voornemen na de "onderbreking" - ik had eerst iets buitenshuis te regelen - op uw opmerkingen grondig in te gaan (zoals aangekondigd), maar dat heeft nu duidelijk geen nut meer. De toon is gezet en daarmee valt er geen vruchtbare discussie meer te voeren.

Voil�*!
Probleem opgelost.
De gemakkelijkste weg.
Eerst vuile linkse roepen en dan zeggen dat je niet meer wil praten.

Chique !

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 15:51
Jan, antwoord nu eens op de vragen aub.

De antwoorden staan al op dit forum of op dat van PI! Dus doe eens wat moeite en ga ze zoeken! :roll:

Moet ik nu 2 keer zeggen dat als je niets beter te zeggen hebt... etc.. ?

Raf
15 april 2003, 15:51
Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...

Ach, merkwaardig toch dat u al een oordeel velt over een zaak die nog niet beklonken is en alvorens de discussie nog maar van start is gegaan. De discussie over het partijprogramma is nog niet aangevat, afgezien dan van dat ene puntje over HIV. Dus we moeten er nog aan beginnen, maar blijkbaar heeft dat niet veel zin rekening houdend met uw a priori oordeel.

Het aloude spreekwoord is nog altijd even toepasselijk: wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil...

Jamaar, vat de discussie dan aan! Dat zijn we nu juist al de hele tijd aan het vragen... Maar niet rond de pot draaien met uw verklaring op eer en zo hé.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 16:18
Eerst vuile linkse roepen en dan zeggen dat je niet meer wil praten.

Dat eerste heb ik niet gezegd, maar eens te meer wordt hiermee duidelijk dat men de zaak niet objectief wil benaderen.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 16:20
Menslief, wat hebben de linksen het toch zo moeilijk gewoon te lezen wat er staat en normaal te reageren.

Toch al evengoed.

jan hyoens
15 april 2003, 16:22
Eerst vuile linkse roepen en dan zeggen dat je niet meer wil praten.

Dat eerste heb ik niet gezegd, maar eens te meer wordt hiermee duidelijk dat men de zaak niet objectief wil benaderen.

Het zijn hopeloze gevallen! Nu ja, laat ons hopen dat ze met de jaren wijzer worden! :roll:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 16:23
Eerst vuile linkse roepen en dan zeggen dat je niet meer wil praten.

Dat eerste heb ik niet gezegd, maar eens te meer wordt hiermee duidelijk dat men de zaak niet objectief wil benaderen.

Het zijn hopeloze gevallen! Nu ja, laat ons hopen dat ze met de jaren wijzer worden! :roll:

3 keer is scheepsrecht; als je ECHT niets beter .... etc....

Jan van den Berghe
15 april 2003, 16:24
Hoewel de maatregel belachelijk is, past ze zeer zeker binnen het VB dat denkt dat een landsgrens/taalgrens 100% controleerbaar is.

Er wordt nergens gesteld dat de grenzen 100% te controleren of af te schermen zijn. Wel, dat er veel strenge controles nodig zijn. D�*t is het punt.

In sommige Arabische landen worden vreemdelingen trouwens wel op HIV gecontroleerd en desnoods weggezonden. Los van een oordeel over de regimes aldaar zelf, kan het blijkbaar wel dat vreemdelingen op HIV worden gecontroleerd. Bijgevolg is de maatregel op zich niet zo belachelijk.

Raf
15 april 2003, 16:26
Hoewel de maatregel belachelijk is, past ze zeer zeker binnen het VB dat denkt dat een landsgrens/taalgrens 100% controleerbaar is.

Er wordt nergens gesteld dat de grenzen 100% te controleren of af te schermen zijn. Wel, dat er veel strenge controles nodig zijn. D�*t is het punt.

In sommige Arabische landen worden vreemdelingen trouwens wel op HIV gecontroleerd en desnoods weggezonden. Los van een oordeel over de regimes aldaar zelf, kan het blijkbaar wel dat vreemdelingen op HIV worden gecontroleerd. Bijgevolg is de maatregel op zich niet zo belachelijk.

Noem mij eens één Arabisch land waar het gangbaar is dat vreemdelingen op HIV getest worden vooraleer ze het land in mogen.

jan hyoens
15 april 2003, 16:27
Eerst vuile linkse roepen en dan zeggen dat je niet meer wil praten.

Dat eerste heb ik niet gezegd, maar eens te meer wordt hiermee duidelijk dat men de zaak niet objectief wil benaderen.

Het zijn hopeloze gevallen! Nu ja, laat ons hopen dat ze met de jaren wijzer worden! :roll:

3 keer is scheepsrecht; als je ECHT niets beter .... etc....

Je valt in herhaling, soskabouter! :!:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 16:28
Je valt in herhaling, soskabouter! :!:

:lol: :lol:

Goei!
:lol:

Jan van den Berghe
15 april 2003, 16:33
Noem mij eens één Arabisch land waar het gangbaar is dat vreemdelingen op HIV getest worden vooraleer ze het land in mogen.

Saoudie-Arabië. Tevens is het in Qatar gebruikelijk. Jaren geleden heb ik er zelf gewoond en onderging ook de test.

Raf
15 april 2003, 16:35
Noem mij eens één Arabisch land waar het gangbaar is dat vreemdelingen op HIV getest worden vooraleer ze het land in mogen.

Saoudie-Arabië. Tevens is het in Qatar gebruikelijk. Jaren geleden heb ik er zelf gewoond en onderging ook de test.

Bestaat er ook ergens een weblink waar een geïnteresseerde over deze gewoonte op de hoogte kan worden gesteld? (Niet dat ik aan je woord twijfel hoor, maar ik zie nu eenmaal het bewijs van zo'n beweringen graag zwart op wit).

Jan van den Berghe
15 april 2003, 16:37
Bestaat er ook ergens een weblink waar een geïnteresseerde over deze gewoonte op de hoogte kan worden gesteld? (Niet dat ik aan je woord twijfel hoor, maar ik zie nu eenmaal het bewijs van zo'n beweringen graag zwart op wit).

Geen idee. Misschien even saudi arabia en hiv in google intikken. Ongetwijfeld moet er wel iets te vinden zijn.

merel
15 april 2003, 16:58
Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!!


Ik, sympathie voor linksEXTREMISME ?

Waar haal je dat?

Raf
15 april 2003, 17:03
Bestaat er ook ergens een weblink waar een geïnteresseerde over deze gewoonte op de hoogte kan worden gesteld? (Niet dat ik aan je woord twijfel hoor, maar ik zie nu eenmaal het bewijs van zo'n beweringen graag zwart op wit).

Geen idee. Misschien even saudi arabia en hiv in google intikken. Ongetwijfeld moet er wel iets te vinden zijn.

Inderdaad, je hebt gelijk. In Saoedi-Arabië zijn tussen 1997 en 1998 zo'n 350 vreemdelingen met HIV gedeporteerd.

Amper een jaar geleden werden er zelfs 3 homo's onthoofd, nadat ze voor de tweede keer "veroordeeld" werden omwillen van hun homoseksualiteit. Van pervers gesproken...

TomB
15 april 2003, 17:31
Bestaat er ook ergens een weblink waar een geïnteresseerde over deze gewoonte op de hoogte kan worden gesteld? (Niet dat ik aan je woord twijfel hoor, maar ik zie nu eenmaal het bewijs van zo'n beweringen graag zwart op wit).

Geen idee. Misschien even saudi arabia en hiv in google intikken. Ongetwijfeld moet er wel iets te vinden zijn.

Inderdaad, je hebt gelijk. In Saoedi-Arabië zijn tussen 1997 en 1998 zo'n 350 vreemdelingen met HIV gedeporteerd.

Amper een jaar geleden werden er zelfs 3 homo's onthoofd, nadat ze voor de tweede keer "veroordeeld" werden omwillen van hun homoseksualiteit. Van pervers gesproken...

Wist gij nog niet dat het VB naar Saudi Arabie kijkt als groot voorbeeld voor hun beleid? ;)

Bobke
15 april 2003, 17:34
Raf schreef:
Amper een jaar geleden werden er zelfs 3 homo's onthoofd, nadat ze voor de tweede keer "veroordeeld" werden omwillen van hun homoseksualiteit.

Misschien hadden ze zich voor de tweede keer misdragen bij het bidden.
Stel je voor dat jij bij het bidden achter iemand zit. :wink:

Raf
15 april 2003, 17:43
Bestaat er ook ergens een weblink waar een geïnteresseerde over deze gewoonte op de hoogte kan worden gesteld? (Niet dat ik aan je woord twijfel hoor, maar ik zie nu eenmaal het bewijs van zo'n beweringen graag zwart op wit).

Geen idee. Misschien even saudi arabia en hiv in google intikken. Ongetwijfeld moet er wel iets te vinden zijn.

Inderdaad, je hebt gelijk. In Saoedi-Arabië zijn tussen 1997 en 1998 zo'n 350 vreemdelingen met HIV gedeporteerd.

Amper een jaar geleden werden er zelfs 3 homo's onthoofd, nadat ze voor de tweede keer "veroordeeld" werden omwillen van hun homoseksualiteit. Van pervers gesproken...

Wist gij nog niet dat het VB naar Saudi Arabie kijkt als groot voorbeeld voor hun beleid? ;)

Nee, daar was ik me nog niet van bewust. Nu wel.

Raf
15 april 2003, 17:45
Raf schreef:
Amper een jaar geleden werden er zelfs 3 homo's onthoofd, nadat ze voor de tweede keer "veroordeeld" werden omwillen van hun homoseksualiteit.

Misschien hadden ze zich voor de tweede keer misdragen bij het bidden.
Stel je voor dat jij bij het bidden achter iemand zit. :wink:

Ik vind het eigenlijk vrij ongepast om daar grapjes over te maken, ongeacht of je nu voor of tegen homoseksualiteit bent. Ik vraag me af hoe je zou reageren, mocht één van je kinderen homoseksueel blijken te zijn...

bartje
15 april 2003, 18:20
Jan, jongen, ondanks je dure woorden en je onberispelijke taalgebruik, benje hier zwaar door de mand gevallen. Ik dank dat het nu wel duidelijk is dat je het programma van je clubje niet ten gronde kent en dat je het zelfs niet weet te verdedigen. Je pogingen tot rechtvaardiging hebben meer weg van de stuiptrekkingen van een ziek dier.

Zielig hoor...

Ach, merkwaardig toch dat u al een oordeel velt over een zaak die nog niet beklonken is en alvorens de discussie nog maar van start is gegaan. De discussie over het partijprogramma is nog niet aangevat, afgezien dan van dat ene puntje over HIV. Dus we moeten er nog aan beginnen, maar blijkbaar heeft dat niet veel zin rekening houdend met uw a priori oordeel.

Het aloude spreekwoord is nog altijd even toepasselijk: wat baten kaars ende bril als den uil niet zien en wil...

Tja jij moet er van praten Jan, wat baten kaars en de bril als den Jan mij niet herinneren wil desbetreffende het homohuwelijk...

Nu wat die HIV beterft. Hilarish gewoon!!!

TomB
15 april 2003, 18:41
Hoewel de maatregel belachelijk is, past ze zeer zeker binnen het VB dat denkt dat een landsgrens/taalgrens 100% controleerbaar is.

Er wordt nergens gesteld dat de grenzen 100% te controleren of af te schermen zijn. Wel, dat er veel strenge controles nodig zijn. D�*t is het punt.

In sommige Arabische landen worden vreemdelingen trouwens wel op HIV gecontroleerd en desnoods weggezonden. Los van een oordeel over de regimes aldaar zelf, kan het blijkbaar wel dat vreemdelingen op HIV worden gecontroleerd. Bijgevolg is de maatregel op zich niet zo belachelijk.

We moeten misschien ineens de Sharia invoeren Jan, dan krijg je pas goeie repressie tegen de criminaliteit. VB/AEL, ze kunnen samen nog een coalitie vormen in Antwerpen.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 18:58
We moeten misschien ineens de Sharia invoeren Jan, dan krijg je pas goeie repressie tegen de criminaliteit. VB/AEL, ze kunnen samen nog een coalitie vormen in Antwerpen.

Hoeft niet. Een strenge toepassing en volledige herwaardering van ons strafwetboek volstaat ruimschoots: volledige uitvoering van de straf en herinvoering van de doodstraf. Tevens een streng uitwijsbeleid ten opzichte van misdadige vreemdelingen.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 19:00
Nu wat die HIV beterft. Hilarish gewoon!!!

Er is daar weinig hilarisch aan, dunkt me. Blijkbaar werkt het wel in andere landen.

Raf
15 april 2003, 19:08
[...] Een strenge toepassing en volledige herwaardering van ons strafwetboek volstaat ruimschoots: volledige uitvoering van de straf en herinvoering van de doodstraf. Tevens een streng uitwijsbeleid ten opzichte van misdadige vreemdelingen.

Is dat ook één van de strijdpunten van het Vlaams Blok, de herinvoering van de doodstraf?

Jan van den Berghe
15 april 2003, 19:12
Is dat ook één van de strijdpunten van het Vlaams Blok, de herinvoering van de doodstraf?

Neen, dat is mijn persoonlijke overtuiging. U ziet: we mogen het ook wel eens oneens met de partij zijn.

TomB
15 april 2003, 19:17
We moeten misschien ineens de Sharia invoeren Jan, dan krijg je pas goeie repressie tegen de criminaliteit. VB/AEL, ze kunnen samen nog een coalitie vormen in Antwerpen.

Hoeft niet. Een strenge toepassing en volledige herwaardering van ons strafwetboek volstaat ruimschoots: volledige uitvoering van de straf en herinvoering van de doodstraf. Tevens een streng uitwijsbeleid ten opzichte van misdadige vreemdelingen.

Een streng uitwijsbeleid ten opzichte van misdadige vreemdelingen.

Wat doet u met misdadige Belgen?

Waarom wordt een vreemdeling 'anders' behandeld als een Belg?

Hoe noemt men zulke 'andere' behandeling gebaseerd op afkomst nog?

Raf
15 april 2003, 19:25
Is dat ook één van de strijdpunten van het Vlaams Blok, de herinvoering van de doodstraf?

Neen, dat is mijn persoonlijke overtuiging. U ziet: we mogen het ook wel eens oneens met de partij zijn.

U bent een angstaanjagen mens.

Is het een overtuiging die binnen uw partij veel weerklank vindt?

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:26
U bent een angstaanjagen mens.

Wat is daar nu zo angstaanjagend aan? De doodstraf bestaat nog altijd in de VS en in menig ander land.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:29
Hoe noemt men zulke 'andere' behandeling gebaseerd op afkomst nog?

Niet afkomst is daarbij bepalend (anders zou ik ook een "vreemdeling" zijn), maar wel nationaliteit. Zoiets is helemaal niet discriminerend, daar het een staat vrij staat de verschillen in rechten en plichten van haar burgers ten opzichte van niet-burgers te bepalen. Burgers hebben bijvoorbeeld stemrecht, niet-burgers niet.

Bobke
15 april 2003, 20:29
Raf schreef:
Ik vind het eigenlijk vrij ongepast om daar grapjes over te maken, ongeacht of je nu voor of tegen homoseksualiteit bent. Ik vraag me af hoe je zou reageren, mocht één van je kinderen homoseksueel blijken te zijn...

Ik geef toe dat het mij niet direct blij zou maken, maar daar zou ik weinig tegen in kunnen brengen hé.
Houdt het bespreekbaar maken van de homoseksualiteit dan in dat er geen grapjes over mogen gemaakt worden.?

vlaanderen72
15 april 2003, 20:29
U bent een angstaanjagen mens.

Wat is daar nu zo angstaanjagend aan? De doodstraf bestaat nog altijd in de VS en in menig ander land.

Ik ben ook VOOR de doodstraf!

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:30
Wat doet u met misdadige Belgen?

Dat is toch al gezegd: volledige toepassing van het strafrecht en -maat.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:31
Waarom wordt een vreemdeling 'anders' behandeld als een Belg?

Bij mijn weten bestaat er nu al een overeenkomst tussen de Belgische en Roemeense staat waarbij Roemeense staatsburgers die hier een misdaad hebben begaan naar het land van herkomst worden teruggestuurd om daar te worden berecht. Ook met Frankrijk is er zo'n overeenkomst.

Raf
15 april 2003, 20:32
U bent een angstaanjagen mens.

Wat is daar nu zo angstaanjagend aan? De doodstraf bestaat nog altijd in de VS en in menig ander land.

Ik ben ook VOOR de doodstraf!

Als het over JOU gaat, ben ik er ook voor!

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:32
Houdt het bespreekbaar maken van de homoseksualiteit dan in dat er geen grapjes over mogen gemaakt worden.?

Blijkbaar. Er is zo'n kilte in dit politiek correct land getreden. Binnenkort wordt het nog strafbaar grapjes over homoseksuelen te maken... Het Centrum Leman zal er nog een taak bijkregen.

Raf
15 april 2003, 20:34
Raf schreef:
Ik vind het eigenlijk vrij ongepast om daar grapjes over te maken, ongeacht of je nu voor of tegen homoseksualiteit bent. Ik vraag me af hoe je zou reageren, mocht één van je kinderen homoseksueel blijken te zijn...

Ik geef toe dat het mij niet direct blij zou maken, maar daar zou ik weinig tegen in kunnen brengen hé.
Houdt het bespreekbaar maken van de homoseksualiteit dan in dat er geen grapjes over mogen gemaakt worden.?

Met grapjes over homoseksualiteit heb ik geen probleem, de beste homo-grappen komen trouwens van de homo's zelf.
Grapjes maken over de moord op drie mensen is een heel ander chapiter.

TomB
15 april 2003, 20:37
Hoe noemt men zulke 'andere' behandeling gebaseerd op afkomst nog?

Niet afkomst is daarbij bepalend (anders zou ik ook een "vreemdeling" zijn), maar wel nationaliteit. Zoiets is helemaal niet discriminerend, daar het een staat vrij staat de verschillen in rechten en plichten van haar burgers ten opzichte van niet-burgers te bepalen. Burgers hebben bijvoorbeeld stemrecht, niet-burgers niet.

Het is niet omdat het wetmatig kan, dat het daarom ook moreel juist is.

Nationaliteit = afkomst. Omdat ik elders geboren ben, krijg ik een andere straf als iemand die hier geboren is.

Wat is er gebeurd met het principe: Iedereen gelijk voor de wet? Nu wordt dat: Iedereen gelijk voor de wet, maar sommigen zijn meer gelijk als anderen.

bartje
15 april 2003, 20:37
Is dat ook één van de strijdpunten van het Vlaams Blok, de herinvoering van de doodstraf?

Neen, dat is mijn persoonlijke overtuiging. U ziet: we mogen het ook wel eens oneens met de partij zijn.

Brrr voorstander van de doodstraf. Dat past gewoon niet meer in deze tijden. Laat dan de mensen levenslang goed afzien en hen creperen voor hun daden. Maar de doodstraf, nee dat geef je aan niemand meer in deze tijden...

vlaanderen72
15 april 2003, 20:38
U bent een angstaanjagen mens.

Wat is daar nu zo angstaanjagend aan? De doodstraf bestaat nog altijd in de VS en in menig ander land.

Ik ben ook VOOR de doodstraf!

Als het over JOU gaat, ben ik er ook voor!

Zie je wel dat je voor rede vatbaar bent ! :wink:
De doodstraf moet terug ingevoerd worden!
Jij wenst me dood via dit systeem dat is je recht daar niet van heheheh... maar natuurlijk zijn er anderen die ik op de stoel wil zien branden. :wink: :D

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:42
Maar de doodstraf, nee dat geef je aan niemand meer in deze tijden...

Waarom niet? Is het niet veel menselijker en barmhartiger iemand de doodstraf te geven dan hem beetje bij beetje psychologisch te laten wegrotten in een of andere cel?

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:44
Nationaliteit = afkomst. Omdat ik elders geboren ben, krijg ik een andere straf als iemand die hier geboren is.

Neen, u wordt geoordeeld volgens de wetten van uw eigen land. Bent u een Roemeense misdadiger die hier in België iets uitspookt, dan wordt u weer naar Roemenië gestuurd en daar berecht.

Ook voor de grenscriminaliteit heeft men met de Franse justitie iets dergelijks afgesproken. Wie hier ingerekend wordt, zal aan de Franse diensten overgedragen worden en in eigen land berecht.

Daar is niets onrechtvaardigs aan.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 20:45
Wat is er gebeurd met het principe: Iedereen gelijk voor de wet? Nu wordt dat: Iedereen gelijk voor de wet, maar sommigen zijn meer gelijk als anderen.

Het staatsrecht is duidelijk: alle BURGERS zijn gelijk voor de wet. Het staat de overheid vrij andere maatregelen uit te werken voor niet-burgers. Dat is altijd zo geweest, anders wordt de soevereiniteit van de staat in vraag gesteld.

Raf
15 april 2003, 20:50
U bent een angstaanjagen mens.

Wat is daar nu zo angstaanjagend aan? De doodstraf bestaat nog altijd in de VS en in menig ander land.

Ik ben ook VOOR de doodstraf!

Als het over JOU gaat, ben ik er ook voor!

Zie je wel dat je voor rede vatbaar bent ! :wink:

Het begrip "ironie" is je bljkbaar onbekend...

De doodstraf moet terug ingevoerd worden!
Jij wenst me dood via dit systeem dat is je recht daar niet van heheheh... maar natuurlijk zijn er anderen die ik op de stoel wil zien branden. :wink: :D

Tja, je bent dan ook niet goed snik, maar dat wist ik al langer...

vlaanderen72
15 april 2003, 20:53
[Het begrip "ironie" is je bljkbaar onbekend...

Heheheheh....


Tja, je bent dan ook niet goed snik, maar dat wist ik al langer...

:lol: :lol: :lol: Jij en je onderbroekenhumor!

Raf
15 april 2003, 21:11
[Het begrip "ironie" is je bljkbaar onbekend...

Heheheheh....


Tja, je bent dan ook niet goed snik, maar dat wist ik al langer...

:lol: :lol: :lol: Jij en je onderbroekenhumor!

:?: :!: :?:

TomB
15 april 2003, 21:11
Wat is er gebeurd met het principe: Iedereen gelijk voor de wet? Nu wordt dat: Iedereen gelijk voor de wet, maar sommigen zijn meer gelijk als anderen.

Het staatsrecht is duidelijk: alle BURGERS zijn gelijk voor de wet. Het staat de overheid vrij andere maatregelen uit te werken voor niet-burgers. Dat is altijd zo geweest, anders wordt de soevereiniteit van de staat in vraag gesteld.

Ge blijft mijn posts in stukskes kappen, wat de discussie moeilijk maakt.

We verschillen ergens aan de basis van mening. Ik vind dat waar je geboren bent, niet mag uitmaken welke behandeling je krijgt. Volgens staatsrecht hebt u inderdaad gelijk. Moreel voel ik aan dat dat niet strookt met de universele moraal dat iedereen gelijk is voor de wet.

Uw principe kan trouwens serieus in uw rug komen bijten:
Hier is een extreem voorbeeldje voor u: Ik zet een aanslag op die het ZuidStation doet ontploffen voor de cause of Islam. 10,000 mensen komen om. Ik ben van een fundamentalistisch moslimland afkomstig. De Belgische politie pakt mij op. Het VB systeem is in plaats, ik word naar land van herkomst gedeporteerd om daar berecht te worden. In eigen land wordt ik als held onthaald en zorgt de publieke opinie ervoor dat ik niet bestraft wordt. Ik duik onder en begin opnieuw.

Aan de basis: Waarom zou ik onderworpen zijn aan uw wetten en moet ik berecht worden in een land met andere wetten? Dit brengt een grote contradictie met zich mee, want ik moet me als vreemdeling helemaal niet aanpassen aan uw gebruiken, wetten en gewoontes. Neen: Ik kan alles doen wat me thuis is toegelaten, WANT ik word daar berecht. Zo zal ik mijn vrouw blijven slaan, want de wetten van mijn land laten dat toe.

Nog meer verdergaand: Ik heb geen enkele motivatie om in Belgie belastingen te betalen, in tegendeel. Als na 10 jaar de overheid daar achterkomt, dan wordt ik uitgewezen en gooi het in mijn thuisland op een akkoordje met de belastingsdienst.

Verder is het allesbehalve commonpractice om zulke akkoorden te hebben. Probeert u gerust eens drugs te smokkelen in Indonesie en verwijs dan naar het staatsrecht om in Belgie berecht te worden voor uw 20 gram wiet. Ik zal naar uw executie komen kijken.

Me dunkt dat het voor een echte aanpassing veel beter is berecht te worden in het systeem waarin je leeft.
Me dunkt dat een verschillende behandeling gebaseerd op nationaliteit ervoor zorgt dat twee buurmannen voor dezelfde misdaad een verschillende bestraffing krijgen en dat dat regelrechte discriminatie is.

Staatsrechtmatig is wat u zegt dus waar, maar moreel is het in geen geval.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 21:20
Ik vind dat waar je geboren bent, niet mag uitmaken welke behandeling je krijgt. Volgens staatsrecht hebt u inderdaad gelijk. Moreel voel ik aan dat dat niet strookt met de universele moraal dat iedereen gelijk is voor de wet.

Daar draait het ook niet om: niet afkomst is bepalend, wel nationaliteit. Het kan gerust zijn dat u in Spanje geboren bent maar ondertussen de Britse nationaliteit heb. Bij rechterlijke vervolging zal u bijgevolg volgens Brits recht g/veroordeeld worden.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 21:23
Het VB systeem is in plaats ...

VB-systeem? Het wordt nu al toegepast voor de grenscriminaliteit door Franse staatsburgers. Wat er in het Vlaams Blok-programma staat is dat men recidivisten van buitenlandse afkomst eventueel hun Belgische nationaliteit weer kan afnemen.

TomB
15 april 2003, 21:28
Ik vind dat waar je geboren bent, niet mag uitmaken welke behandeling je krijgt. Volgens staatsrecht hebt u inderdaad gelijk. Moreel voel ik aan dat dat niet strookt met de universele moraal dat iedereen gelijk is voor de wet.

Daar draait het ook niet om: niet afkomst is bepalend, wel nationaliteit. Het kan gerust zijn dat u in Spanje geboren bent maar ondertussen de Britse nationaliteit heb. Bij rechterlijke vervolging zal u bijgevolg volgens Brits recht g/veroordeeld worden.

Verander gerust nationaliteit met 'waar je geboren bent' in mijn post. antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

numarx
15 april 2003, 21:29
Ik ben ook VOOR de doodstraf!
En waarom?

vlaanderen72
15 april 2003, 21:32
Ik ben ook VOOR de doodstraf!
En waarom?

Simpel: een leven voor een leven.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 21:34
antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

Een van de punten die in deze discussie over het hoofd werd gezien is het feit dat de rechterlijke vervolging in het buitenland samengaat met het ontnemen van het verblijfsrecht in een bepaald land. Wie bijvoorbeeld zijn vrouw slaat kan bij herhaling van de feiten daarvoor in dat scenario uit het land worden gezet. Ook dat is nog steeds een recht dat soevereine staten bezitten, maar waarop ze jammer genoeg de laatste tijd niet veel beroep meer doen. Ook het Vlaams Blok wil dat nogmaals verscherpen. Daarmee samenhangend is er de mogelijkheid om nieuwe Belgen bij recidivisme hun recent ontvangen nationaliteit te ontnemen.

numarx
15 april 2003, 21:35
Simpel: een leven voor een leven.
Heel simpel. Wat doe je dan met seriemoordenaars? Een leven voor twaalf levens? (Dit alles geheel terzijde trouwens, sorry dat ik de discussie laat ontsporen.)

vlaanderen72
15 april 2003, 21:39
Simpel: een leven voor een leven.
Heel simpel. Wat doe je dan met seriemoordenaars? Een leven voor twaalf levens? (Dit alles geheel terzijde trouwens, sorry dat ik de discussie laat ontsporen.)

Daar zal de persoon in kwestie eerst voor boeten, ik zou de martelpraktijken terug invoeren tot men smeekt voor de dood!
Geen spuitje o nee eerst afzien net als de slachtoffers ,geen genade!

C uit W
15 april 2003, 21:41
Simpel: een leven voor een leven.
Heel simpel. Wat doe je dan met seriemoordenaars? Een leven voor twaalf levens? (Dit alles geheel terzijde trouwens, sorry dat ik de discussie laat ontsporen.)Martelen tot de dood :mrgreen:
Ah, al dat vergelijken is zever, maar is toch niet zo vergezocht : zware misdaad = zware straf

vlaanderen72
15 april 2003, 21:42
Simpel: een leven voor een leven.
Heel simpel. Wat doe je dan met seriemoordenaars? Een leven voor twaalf levens? (Dit alles geheel terzijde trouwens, sorry dat ik de discussie laat ontsporen.)Martelen tot de dood :mrgreen:
Ah, al dat vergelijken is zever, maar is toch niet zo vergezocht : zware misdaad = zware straf

Hier word je erger gestraft als je je belastingen niet zou betalen dan dat je er ene neersteekt! :?

Raf
15 april 2003, 21:46
Simpel: een leven voor een leven.
Heel simpel. Wat doe je dan met seriemoordenaars? Een leven voor twaalf levens? (Dit alles geheel terzijde trouwens, sorry dat ik de discussie laat ontsporen.)Martelen tot de dood :mrgreen:
Ah, al dat vergelijken is zever, maar is toch niet zo vergezocht : zware misdaad = zware straf

Hier word je erger gestraft als je je belastingen niet zou betalen dan dat je er ene neersteekt! :?

Waar is mijn mes?

vlaanderen72
15 april 2003, 21:47
Simpel: een leven voor een leven.
Heel simpel. Wat doe je dan met seriemoordenaars? Een leven voor twaalf levens? (Dit alles geheel terzijde trouwens, sorry dat ik de discussie laat ontsporen.)Martelen tot de dood :mrgreen:
Ah, al dat vergelijken is zever, maar is toch niet zo vergezocht : zware misdaad = zware straf

Hier word je erger gestraft als je je belastingen niet zou betalen dan dat je er ene neersteekt! :?

Waar is mijn mes?

Dat zou voor jou wat te lief zijn! :wink:

TomB
15 april 2003, 21:49
antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

Een van de punten die in deze discussie over het hoofd werd gezien is het feit dat de rechterlijke vervolging in het buitenland samengaat met het ontnemen van het verblijfsrecht in een bepaald land. Wie bijvoorbeeld zijn vrouw slaat kan bij herhaling van de feiten daarvoor in dat scenario uit het land worden gezet. Ook dat is nog steeds een recht dat soevereine staten bezitten, maar waarop ze jammer genoeg de laatste tijd niet veel beroep meer doen. Ook het Vlaams Blok wil dat nogmaals verscherpen. Daarmee samenhangend is er de mogelijkheid om nieuwe Belgen bij recidivisme hun recent ontvangen nationaliteit te ontnemen.

Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 21:54
Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Dank u. Wie weet ziet u me over enkele jaren in het VB-bestuur :wink:

vlaanderen72
15 april 2003, 21:54
Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Dank u. Wie weet ziet u me over enkele jaren in het VB-bestuur :wink:

Ik hoop het. :P

Raf
15 april 2003, 21:58
antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

Een van de punten die in deze discussie over het hoofd werd gezien is het feit dat de rechterlijke vervolging in het buitenland samengaat met het ontnemen van het verblijfsrecht in een bepaald land. Wie bijvoorbeeld zijn vrouw slaat kan bij herhaling van de feiten daarvoor in dat scenario uit het land worden gezet. Ook dat is nog steeds een recht dat soevereine staten bezitten, maar waarop ze jammer genoeg de laatste tijd niet veel beroep meer doen. Ook het Vlaams Blok wil dat nogmaals verscherpen. Daarmee samenhangend is er de mogelijkheid om nieuwe Belgen bij recidivisme hun recent ontvangen nationaliteit te ontnemen.

Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Inderdaad. Veel woorden en niets gezegd. Dat is een kunst!
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

TomB
15 april 2003, 22:04
Ik ben ook VOOR de doodstraf!
En waarom?

Simpel: een leven voor een leven.

An eye for an eye only makes the whole world blind.

Mahatama Ghandi.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:04
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Wat gaan we nog allemaal horen vandaag. Blijkbaar is dus het Vlaams Blok een partij als een ander. Eerder vandaag was het enige maar wat koldergedoe, dus, veronderstel ik, ongevaarlijk. Nu is het ook van de oude stijl. Waarom dan nog die politieke schutskring?

vlaanderen72
15 april 2003, 22:04
antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

Een van de punten die in deze discussie over het hoofd werd gezien is het feit dat de rechterlijke vervolging in het buitenland samengaat met het ontnemen van het verblijfsrecht in een bepaald land. Wie bijvoorbeeld zijn vrouw slaat kan bij herhaling van de feiten daarvoor in dat scenario uit het land worden gezet. Ook dat is nog steeds een recht dat soevereine staten bezitten, maar waarop ze jammer genoeg de laatste tijd niet veel beroep meer doen. Ook het Vlaams Blok wil dat nogmaals verscherpen. Daarmee samenhangend is er de mogelijkheid om nieuwe Belgen bij recidivisme hun recent ontvangen nationaliteit te ontnemen.

Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Inderdaad. Veel woorden en niets gezegd. Dat is een kunst!
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Das zoals jij dus, holle vaten klinken het hardst! :wink:

vlaanderen72
15 april 2003, 22:05
Ik ben ook VOOR de doodstraf!
En waarom?

Simpel: een leven voor een leven.

An eye for an eye only makes the whole world blind.

Mahatama Ghandi.

Dan maar blind.

Raf
15 april 2003, 22:05
antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

Een van de punten die in deze discussie over het hoofd werd gezien is het feit dat de rechterlijke vervolging in het buitenland samengaat met het ontnemen van het verblijfsrecht in een bepaald land. Wie bijvoorbeeld zijn vrouw slaat kan bij herhaling van de feiten daarvoor in dat scenario uit het land worden gezet. Ook dat is nog steeds een recht dat soevereine staten bezitten, maar waarop ze jammer genoeg de laatste tijd niet veel beroep meer doen. Ook het Vlaams Blok wil dat nogmaals verscherpen. Daarmee samenhangend is er de mogelijkheid om nieuwe Belgen bij recidivisme hun recent ontvangen nationaliteit te ontnemen.

Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Inderdaad. Veel woorden en niets gezegd. Dat is een kunst!
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Das zoals jij dus, holle vaten klinken het hardst! :wink:

JIJ mag dat zeggen :lol: :lol: :lol:

vlaanderen72
15 april 2003, 22:06
antwoord dan op de hele post aub. U slaat boekdelen argumentatie over.

Een van de punten die in deze discussie over het hoofd werd gezien is het feit dat de rechterlijke vervolging in het buitenland samengaat met het ontnemen van het verblijfsrecht in een bepaald land. Wie bijvoorbeeld zijn vrouw slaat kan bij herhaling van de feiten daarvoor in dat scenario uit het land worden gezet. Ook dat is nog steeds een recht dat soevereine staten bezitten, maar waarop ze jammer genoeg de laatste tijd niet veel beroep meer doen. Ook het Vlaams Blok wil dat nogmaals verscherpen. Daarmee samenhangend is er de mogelijkheid om nieuwe Belgen bij recidivisme hun recent ontvangen nationaliteit te ontnemen.

Blijf maar kronkelen en de posts in stukjes hakken Jan, ge gaat het ooit nog maken in de politiek.

Inderdaad. Veel woorden en niets gezegd. Dat is een kunst!
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Das zoals jij dus, holle vaten klinken het hardst! :wink:

JIJ mag dat zeggen :lol: :lol: :lol:

Inderdaad :trek maar gauw dat schoentje aan het past perfect. :wink:

Raf
15 april 2003, 22:08
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Wat gaan we nog allemaal horen vandaag. Blijkbaar is dus het Vlaams Blok een partij als een ander. Eerder vandaag was het enige maar wat koldergedoe, dus, veronderstel ik, ongevaarlijk. Nu is het ook van de oude stijl. Waarom dan nog die politieke schutskring?

Daarmee bedoel ik dat het Vlaams Blok er zich op laat voorstaan het allemaal eens anders aan te pakken als ze aan het bewind raken. Jij hebt vandaag bewezen dat je het programma van je partij niet kent en niet kan verdedigen als het er op aankomt. Veel blazen, maar weinig wind!

TomB
15 april 2003, 22:14
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Wat gaan we nog allemaal horen vandaag. Blijkbaar is dus het Vlaams Blok een partij als een ander. Eerder vandaag was het enige maar wat koldergedoe, dus, veronderstel ik, ongevaarlijk. Nu is het ook van de oude stijl. Waarom dan nog die politieke schutskring?

Daarmee bedoel ik dat het Vlaams Blok er zich op laat voorstaan het allemaal eens anders aan te pakken als ze aan het bewind raken. Jij hebt vandaag bewezen dat je het programma van je partij niet kent en niet kan verdedigen als het er op aankomt. Veel blazen, maar weinig wind!

U schijnt niet te beseffen dat er maar 1 persoon moet zijn die het programma kent in zulks een systeem.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:15
Daarmee bedoel ik dat het Vlaams Blok er zich op laat voorstaan het allemaal eens anders aan te pakken als ze aan het bewind raken. Jij hebt vandaag bewezen dat je het programma van je partij niet kent en niet kan verdedigen als het er op aankomt. Veel blazen, maar weinig wind!

Och, dat over het programma vind ik eigenlijk wel grappig. Ongeveer twee maanden geleden heb ik het programma nog bij vrienden bijna blad voor blad doorgenomen. Maar ja, daar u, samen met de "Boskabouter", al onmiddellijk duidelijk maakte dat u niet echt uit was op discussie, hoefde het voor mij niet. En voor de rest: geloven staat vrij, aan ieder daarin zijn mening. Als u een goed gevoel daarbij hebt, mij niet gelaten. De waard wist beter en dronk een goed biertje uit het vat.

TomB
15 april 2003, 22:16
Ik ben ook VOOR de doodstraf!
En waarom?

Simpel: een leven voor een leven.

An eye for an eye only makes the whole world blind.

Mahatama Ghandi.

Dan maar blind.

Voor u misschien de oplossing, dan kent u ineens de huidskleur niet meer van de persoon waarmee u omgaat.

Raf
15 april 2003, 22:16
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Wat gaan we nog allemaal horen vandaag. Blijkbaar is dus het Vlaams Blok een partij als een ander. Eerder vandaag was het enige maar wat koldergedoe, dus, veronderstel ik, ongevaarlijk. Nu is het ook van de oude stijl. Waarom dan nog die politieke schutskring?

Daarmee bedoel ik dat het Vlaams Blok er zich op laat voorstaan het allemaal eens anders aan te pakken als ze aan het bewind raken. Jij hebt vandaag bewezen dat je het programma van je partij niet kent en niet kan verdedigen als het er op aankomt. Veel blazen, maar weinig wind!

U schijnt niet te beseffen dat er maar 1 persoon moet zijn die het programma kent in zulks een systeem.

Ach ja, dat klopt... de führer weet altijd het juiste antwoord, de rest is het met hem eens...

vlaanderen72
15 april 2003, 22:17
Nieuwe politieke cultuur? Ammehoela! Ouwe wijn in nog ouwere vaten...

Wat gaan we nog allemaal horen vandaag. Blijkbaar is dus het Vlaams Blok een partij als een ander. Eerder vandaag was het enige maar wat koldergedoe, dus, veronderstel ik, ongevaarlijk. Nu is het ook van de oude stijl. Waarom dan nog die politieke schutskring?

Daarmee bedoel ik dat het Vlaams Blok er zich op laat voorstaan het allemaal eens anders aan te pakken als ze aan het bewind raken. Jij hebt vandaag bewezen dat je het programma van je partij niet kent en niet kan verdedigen als het er op aankomt. Veel blazen, maar weinig wind!

U schijnt niet te beseffen dat er maar 1 persoon moet zijn die het programma kent in zulks een systeem.

Ach ja, dat klopt... de führer weet altijd het juiste antwoord, de rest is het met hem eens...

:roll:

Raf
15 april 2003, 22:18
Daarmee bedoel ik dat het Vlaams Blok er zich op laat voorstaan het allemaal eens anders aan te pakken als ze aan het bewind raken. Jij hebt vandaag bewezen dat je het programma van je partij niet kent en niet kan verdedigen als het er op aankomt. Veel blazen, maar weinig wind!

Och, dat over het programma vind ik eigenlijk wel grappig. Ongeveer twee maanden geleden heb ik het programma nog bij vrienden bijna blad voor blad doorgenomen. Maar ja, daar u, samen met de "Boskabouter", al onmiddellijk duidelijk maakte dat u niet echt uit was op discussie, hoefde het voor mij niet. En voor de rest: geloven staat vrij, aan ieder daarin zijn mening. Als u een goed gevoel daarbij hebt, mij niet gelaten. De waard wist beter en dronk een goed biertje uit het vat.

Mja, dat is ook een uitleg om je er makkelijk vanaf te maken... Simpele zielen als Vlaanderen72 kan je daarmee in de luren leggen, mij niet!

vlaanderen72
15 april 2003, 22:18
[quote="TomB
Voor u misschien de oplossing, dan kent u ineens de huidskleur niet meer van de persoon waarmee u omgaat.[/quote]

Zolang het maar blank is geen probleem hoor. :wink:

vlaanderen72
15 april 2003, 22:20
[quote="Raf.
Mja, dat is ook een uitleg om je er makkelijk vanaf te maken... Simpele zielen als Vlaanderen72 kan je daarmee in de luren leggen, mij niet![/quote]


De simpele ziel ben jij ,jij geeft het blok ooit nog gelijk ,zwier het maar ver weg maar je komt er ooit nog op terug! :wink: 8)

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:23
Mja, dat is ook een uitleg om je er makkelijk vanaf te maken... Simpele zielen als Vlaanderen72 kan je daarmee in de luren leggen, mij niet!

Merkwaardig toch, die ene had een diploma HOLT op zak, die andere vriendin was een verpleegster en de derde persoon had juist een Erasmus-uitwisseling achter de rug. Niet onmiddellijk "simpele zielen", dunkt me en toch zijn ze VB'ers geworden.

Voor de rest gelooft u natuurlijk maar wat u wilt. In het geloof is er geen dwang (staat ook in de koran :wink: ).

Raf
15 april 2003, 22:24
[quote="Raf.
Mja, dat is ook een uitleg om je er makkelijk vanaf te maken... Simpele zielen als Vlaanderen72 kan je daarmee in de luren leggen, mij niet!


De simpele ziel ben jij ,jij geeft het blok ooit nog gelijk ,zwier het maar ver weg maar je komt er ooit nog op terug! :wink: 8)[/quote]

Dat "quoten" schijn je maar niet onde de knie te krijgen hé :lol:

Vóór ik het Vlaams Blok gelijk wil geven, zullen er straffer mannen voor de pinnen moeten komen. Mensen die weten wat er in het partijprogramma staat bijvoorbeeld, en die daar ook een behoorlijke uitleg aan kunnen geven.

Raf
15 april 2003, 22:26
Mja, dat is ook een uitleg om je er makkelijk vanaf te maken... Simpele zielen als Vlaanderen72 kan je daarmee in de luren leggen, mij niet!

Merkwaardig toch, die ene had een diploma HOLT op zak, die andere vriendin was een verpleegster en de derde persoon had juist een Erasmus-uitwisseling achter de rug. Niet onmiddellijk "simpele zielen", dunkt me en toch zijn ze VB'ers geworden.

Voor de rest gelooft u natuurlijk maar wat u wilt. In het geloof is er geen dwang (staat ook in de koran :wink: ).

Tja, diploma's zijn geen indicatie van iemands intelligentie, dat LIJKT alleen maar zo...

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 22:26
Och, dat over het programma vind ik eigenlijk wel grappig. Ongeveer twee maanden geleden heb ik het programma nog bij vrienden bijna blad voor blad doorgenomen. Maar ja, daar u, samen met de "Boskabouter", al onmiddellijk duidelijk maakte dat u niet echt uit was op discussie, hoefde het voor mij niet. En voor de rest: geloven staat vrij, aan ieder daarin zijn mening. Als u een goed gevoel daarbij hebt, mij niet gelaten. De waard wist beter en dronk een goed biertje uit het vat.

De 'boskabouter' wacht nog steeds op de antwoorden op zijn vragen van zo'n 6 paginas geleden.
Vruchteloos blijkbaar.

vlaanderen72
15 april 2003, 22:27
[quote="Raf
Dat "quoten" schijn je maar niet onde de knie te krijgen hé :lol:


En?!

Vóór ik het Vlaams Blok gelijk wil geven, zullen er straffer mannen voor de pinnen moeten komen. Mensen die weten wat er in het partijprogramma staat bijvoorbeeld, en die daar ook een behoorlijke uitleg aan kunnen geven.[/quote]

Bij jou mogen de grootste professoren iets in je bolle kop proberen krijgen dan nog is het ijdele hoop! :lol:

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:27
Mensen die weten wat er in het partijprogramma staat bijvoorbeeld, en die daar ook een behoorlijke uitleg aan kunnen geven.

Geen probleem, jongen, dan nodig ik u even uit op onze VB-afdeling en dan kan ik u, en eventueel andere VB'ers, zo lang u wilt over ons programma onderhouden.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 22:30
Mensen die weten wat er in het partijprogramma staat bijvoorbeeld, en die daar ook een behoorlijke uitleg aan kunnen geven.

Geen probleem, jongen, dan nodig ik u even uit op onze VB-afdeling en dan kan ik u, en eventueel andere VB'ers, zo lang u wilt over ons programma onderhouden.

Brainwashen in vaktermen genoemd.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:30
Tja, diploma's zijn geen indicatie van iemands intelligentie, dat LIJKT alleen maar zo...

Ja natuurlijk, dat zei ik al eerder toen we het hadden over "gezond boerenverstand". Alleen nu even onderstrepen dat de linksen graag in de mythe geloven van de gefrustreerde, onderontwikkelde, sociaal gemarginaliseerde, lagergeschoolde foertstemmer op het Vlaams Blok. Mooi is dan wel vast te stellen dat de overgrote meerderheid van VBJ bijna allemaal een HOLT of HOKT diploma op zak heeft. Maar ja, dat zal er waarschijnlijk veel toe te doen. Ondertussen vraagt een mens zich af wat er nog wel toe doet.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:31
Vruchteloos blijkbaar.

Inderdaad. De redenen weet u al.

vlaanderen72
15 april 2003, 22:31
Mensen die weten wat er in het partijprogramma staat bijvoorbeeld, en die daar ook een behoorlijke uitleg aan kunnen geven.

Geen probleem, jongen, dan nodig ik u even uit op onze VB-afdeling en dan kan ik u, en eventueel andere VB'ers, zo lang u wilt over ons programma onderhouden.

Brainwashen in vaktermen genoemd.


Dat is de waarheid tot je nemen ,maar ja als jij nu in een zak wil blijven lopen. :roll:

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 22:32
Janneke, hoe zit het man?
Hoe rijm je hoofdstuk 1 met hoofdstuk 2 van jullie programma??
Uitleg NU.
En niet rond de pot draaien.

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:33
Uitleg NU.
En niet rond de pot draaien.

Altijd welkom op onze afdeling. U stuurt me maar een PB en we regelen een avondje uitleg over ons programma.

Raf
15 april 2003, 22:33
Mensen die weten wat er in het partijprogramma staat bijvoorbeeld, en die daar ook een behoorlijke uitleg aan kunnen geven.

Geen probleem, jongen, dan nodig ik u even uit op onze VB-afdeling en dan kan ik u, en eventueel andere VB'ers, zo lang u wilt over ons programma onderhouden.

Kan je dan op de VB-afdeling wel wat je hier niet kan? Lijkt me enigszins vreemd... Je beschikt toch over een voldoende ruime woordenschat, me dunkt.

Paulus de Boskabouter
15 april 2003, 22:35
Uitleg NU.
En niet rond de pot draaien.

Altijd welkom op onze afdeling. U stuurt me maar een PB en we regelen een avondje uitleg over ons programma.

:lol:

Leg het hier maar eens uit, zonder uw KAMERADEN

vlaanderen72
15 april 2003, 22:36
Uitleg NU.
En niet rond de pot draaien.

Altijd welkom op onze afdeling. U stuurt me maar een PB en we regelen een avondje uitleg over ons programma.

:lol:

Leg het hier maar eens uit, zonder uw KAMERADEN


Denkt gij nu echt dat het gehele blokprogamma op enkele bladen staat?

Jan van den Berghe
15 april 2003, 22:37
Kan je dan op de VB-afdeling wel wat je hier niet kan? Lijkt me enigszins vreemd...

Integendeel, dan maakt u ook eens kennis met de mensen die achter het Vlaams Blok staan en dan vallen de muur van de vooroordelen veel sneller naar beneden. Wij zijn helemaal niet die baarlijke duivels zoals de media zegt, maar evenwichtige mensen met een bepaalde visie.

Raf
15 april 2003, 22:40
Uitleg NU.
En niet rond de pot draaien.

Altijd welkom op onze afdeling. U stuurt me maar een PB en we regelen een avondje uitleg over ons programma.

:lol:

Leg het hier maar eens uit, zonder uw KAMERADEN


Denkt gij nu echt dat het gehele blokprogamma op enkele bladen staat?

We vragen ook niet het hele programma. We vragen alleen maar wat uitleg over één enkel puntje uit dat programma.

Raf
15 april 2003, 22:41
Kan je dan op de VB-afdeling wel wat je hier niet kan? Lijkt me enigszins vreemd...

Integendeel, dan maakt u ook eens kennis met de mensen die achter het Vlaams Blok staan en dan vallen de muur van de vooroordelen veel sneller naar beneden. Wij zijn helemaal niet die baarlijke duivels zoals de media zegt, maar evenwichtige mensen met een bepaalde visie.

Eerlijk gezegd voel ik me een stuk veiliger met een hele virtuele wereld tussen ons in...

Thomas
15 april 2003, 22:56
Alles wat democratisch is wordt hier extreem-links genoemd en fascisme wordt hier netjes uitgelegd als fatsoenlijk rechts of zoiets.

De meeste mensen die uitkomen voor hun Vlaams Bloksympathieen zeggen dit te doen omwille van die goede fascistische ideeen tav migranten
die het blok op tv verkondigt. Deze mensen voelen zich in hun rascisme gesteund door het blok. Bewijst genoeg voor mij.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 05:53
Eerlijk gezegd voel ik me een stuk veiliger met een hele virtuele wereld tussen ons in...

Kijk, daar hebben we weer de gekende vooroordelen. Men blijft zelfs liever in de ivoren toren dan open te staan voor een uitnodiging.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 05:56
Alles wat democratisch is wordt hier extreem-links genoemd en fascisme wordt hier netjes uitgelegd als fatsoenlijk rechts of zoiets.

U vergist zich op een bijzonder grove manier. Is een volksraadpleging (een idee dat me nauw aan het hart ligt) soms ondemocratisch? Is een verstrengd asielbeleid ondemocratisch? Dat heeft niets met fascisme te maken; ik durf zelfs wedden dat u niet eens weet waarvoor de term "fascisme" eigenlijk staat.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 05:58
De meeste mensen die uitkomen voor hun Vlaams Bloksympathieen zeggen dit te doen omwille van die goede fascistische ideeen tav migranten
die het blok op tv verkondigt. Deze mensen voelen zich in hun rascisme gesteund door het blok. Bewijst genoeg voor mij.

Schitterend, dat voortdurend gegoochel met twee termen waarvan u waarschijnlijk niet eens de draagwijdte beseft. Fascisme en racisme, twee etiketjes die men graag op Vlaams Blokkers kleeft. Dan moet men immers niet meer ingaan op het inhoudelijk van hun stellingen.

Wat heeft fascisme en racisme nu van doen met een verstrengd asielbeleid? Met een consequent integratiebeleid en met een uitwijsbeleid voor misdadige vreemdelingen?

Raf
16 april 2003, 07:10
Eerlijk gezegd voel ik me een stuk veiliger met een hele virtuele wereld tussen ons in...

Kijk, daar hebben we weer de gekende vooroordelen. Men blijft zelfs liever in de ivoren toren dan open te staan voor een uitnodiging.

Dat heeft niets met vooroordelen te maken. Als je hier op een politiek discussieforum het programma van je partij niet kan verdedigen, is er geen enkele reden om aan te nemen dat je dat in real life wel zou kunnen.
Ik hoef niet naar het hoofdkwartier van elke partij te gaan om te weten waar een partij voor staat.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 07:37
[quote="Raf"]Dat heeft niets met vooroordelen te maken. Als je hier op een politiek discussieforum het programma van je partij niet kan verdedigen, is er geen enkele reden om aan te nemen dat je dat in real life wel zou kunnen.

Ach, dan moet dat maar, nietwaar. Scripsi.

jan hyoens
16 april 2003, 08:13
Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!!


Ik, sympathie voor linksEXTREMISME ?

Waar haal je dat?

uit je posting bij "islamitisch extremisme in België"

"Wat je nu zegt, wie elk partijprogramma doorneemt, zal in elk programma punten vinden waarmee hij of zij het eens is. Wie elk programma doorleest zal in enkele programmas punten vinden die er voor hem of haar ideologisch absoluut niet in kunnen. Deze punten kom ikzelf tegen bij de extremistische partijen. In de rechtsextremistische kan ik me totaal niet vinden, de linksextremistische steun ik niet, maar kunnen wel mijn "sympathie" wegdragen, omdat het idealisme er van afstraalt"

jan hyoens
16 april 2003, 08:32
Eerlijk gezegd voel ik me een stuk veiliger met een hele virtuele wereld tussen ons in...

Kijk, daar hebben we weer de gekende vooroordelen. Men blijft zelfs liever in de ivoren toren dan open te staan voor een uitnodiging.

Dat heeft niets met vooroordelen te maken. Als je hier op een politiek discussieforum het programma van je partij niet kan verdedigen, is er geen enkele reden om aan te nemen dat je dat in real life wel zou kunnen.
Ik hoef niet naar het hoofdkwartier van elke partij te gaan om te weten waar een partij voor staat.

Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht! :wink:

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 09:12
Eerlijk gezegd voel ik me een stuk veiliger met een hele virtuele wereld tussen ons in...

Kijk, daar hebben we weer de gekende vooroordelen. Men blijft zelfs liever in de ivoren toren dan open te staan voor een uitnodiging.

Dat heeft niets met vooroordelen te maken. Als je hier op een politiek discussieforum het programma van je partij niet kan verdedigen, is er geen enkele reden om aan te nemen dat je dat in real life wel zou kunnen.
Ik hoef niet naar het hoofdkwartier van elke partij te gaan om te weten waar een partij voor staat.

Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht! :wink:

Fijn, laat dan eens zien dat je geen steen bent en verander je gedacht.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 09:14
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.

jan hyoens
16 april 2003, 09:20
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.

Pojke,

1) Op dit forum weten de meesten al op wie ze gaan stemmen, jij ook, en ze zullen niet zo gauw van gedacht veranderen!
2)Wie het programma van het Blok wil kennen moet maar de site bezoeken of de talloze discussies hier lezen!
3) De mensen die op het blok stemmen durven er voor uitkomen op dit forum in tegenstelling tot de anderen die enkel goedkope laster kunnen verkopen tegen het Blok en de mensen hier!
4) �* bon entendeur salut!

jan hyoens
16 april 2003, 09:22
Eerlijk gezegd voel ik me een stuk veiliger met een hele virtuele wereld tussen ons in...

Kijk, daar hebben we weer de gekende vooroordelen. Men blijft zelfs liever in de ivoren toren dan open te staan voor een uitnodiging.

Dat heeft niets met vooroordelen te maken. Als je hier op een politiek discussieforum het programma van je partij niet kan verdedigen, is er geen enkele reden om aan te nemen dat je dat in real life wel zou kunnen.
Ik hoef niet naar het hoofdkwartier van elke partij te gaan om te weten waar een partij voor staat.

Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht! :wink:

Fijn, laat dan eens zien dat je geen steen bent en verander je gedacht.

zaag niet zo veel en ik zou dan wel eens van gedacht kunnen veranderen over u! :wink:

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 09:25
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.

Pojke,

1) Op dit forum weten de meesten al op wie ze gaan stemmen, jij ook, en ze zullen niet zo gauw van gedacht veranderen!
2)Wie het programma van het Blok wil kennen moet maar de site bezoeken of de talloze discussies hier lezen!
3) De mensen die op het blok stemmen durven er voor uitkomen op dit forum in tegenstelling tot de anderen die enkel goedkope laster kunnen verkopen tegen het Blok en de mensen hier!
4) �* bon entendeur salut!

Wat een dooddoener!
:(

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 09:26
zaag niet zo veel en ik zou dan wel eens van gedacht kunnen veranderen over u! :wink:

8O

jan hyoens
16 april 2003, 09:27
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.

Pojke,

1) Op dit forum weten de meesten al op wie ze gaan stemmen, jij ook, en ze zullen niet zo gauw van gedacht veranderen!
2)Wie het programma van het Blok wil kennen moet maar de site bezoeken of de talloze discussies hier lezen!
3) De mensen die op het blok stemmen durven er voor uitkomen op dit forum in tegenstelling tot de anderen die enkel goedkope laster kunnen verkopen tegen het Blok en de mensen hier!
4) �* bon entendeur salut!

Wat een dooddoener!
:(

Heb ik gelijk of heb ik gelijk? 8O

Jan van den Berghe
16 april 2003, 09:33
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.

Hahaha. Dit lijkt wel op een oratio pro domo...

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 09:33
Intussen geen antwoord gekregen.

Conclusie: ze weten het zelf niet.

Pojke,

1) Op dit forum weten de meesten al op wie ze gaan stemmen, jij ook, en ze zullen niet zo gauw van gedacht veranderen!
2)Wie het programma van het Blok wil kennen moet maar de site bezoeken of de talloze discussies hier lezen!
3) De mensen die op het blok stemmen durven er voor uitkomen op dit forum in tegenstelling tot de anderen die enkel goedkope laster kunnen verkopen tegen het Blok en de mensen hier!
4) �* bon entendeur salut!

Wat een dooddoener!
:(

Heb ik gelijk of heb ik gelijk? 8O

Geen gelijk.
1) blijkbaar weten sommige leden van pzrtijen niet waar ze voor stemmen
2) Ik lees het programma, ik heb vragen, ik stel ze in een van de talloze discussies hier, ik krijg geen antwoord.
3) inderdaad, sommige mensen kennen geen schaamte. Aan u om uit te mekan wie ik bedoel.
4) u spreekt Frans, en dat is in strijd met uw programma. Let op of ze gooien u nog uit de partij.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 09:37
Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht! :wink:

Inderdaad. Uit ervaring weet dat heel wat mensen hun ideeën wat bijstellen wanneer ze met ons over de VB-standpunten hebben gepraat. Er leven heel wat vooroordelen en in een gesprek wordt duidelijk dat ze meestal nergens op slaan. Onlangs nog met een jonge frisse meid gesproken van 23 jaar. Het begon met haar opmerking: "Jamaar, er zijn toch geen grotere racisten dan Vlaams Blokkers. Ben jij er ook zo één?" Waarop ik antwoordde: "Ja, de laatste wel, dat eerste niet." En daarna hebben we een avond lang gepraat (wel niet allemaal over politiek), maar het resultaat was dat deze jongedame toegaf: "Ik wist niet dat het allemaal zo in elkaar zat."

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 09:39
Een losse babbel met een frisse pint erbij doet veel wonderen!Alleen een steen verandert nooit van gedacht! :wink:

Inderdaad. Uit ervaring weet dat heel wat mensen hun ideeën wat bijstellen wanneer ze met ons over de VB-standpunten hebben gepraat. Er leven heel wat vooroordelen en in een gesprek wordt duidelijk dat ze meestal nergens op slaan. Onlangs nog met een jonge frisse meid gesproken van 23 jaar. Het begon met haar opmerking: "Jamaar, er zijn toch geen grotere racisten dan Vlaams Blokkers. Ben jij er ook zo één?" Waarop ik antwoordde: "Ja, de laatste wel, dat eerste niet." En daarna hebben we een avond lang gepraat (wel niet allemaal over politiek), maar het resultaat was dat deze jongedame toegaf: "Ik wist niet dat het allemaal zo in elkaar zat."

Was ze blond?

Jan van den Berghe
16 april 2003, 09:44
Was ze blond?

Neen, donkerzwart haar en mooie donkere ogen. Geen dom blondje dus. :wink:

merel
16 april 2003, 09:48
merel schreef:
Quote:
Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!!



Ik, sympathie voor linksEXTREMISME ?

Waar haal je dat?


uit je posting bij "islamitisch extremisme in België"

"Wat je nu zegt, wie elk partijprogramma doorneemt, zal in elk programma punten vinden waarmee hij of zij het eens is. Wie elk programma doorleest zal in enkele programmas punten vinden die er voor hem of haar ideologisch absoluut niet in kunnen. Deze punten kom ikzelf tegen bij de extremistische partijen. In de rechtsextremistische kan ik me totaal niet vinden, de linksextremistische steun ik niet, maar kunnen wel mijn "sympathie" wegdragen, omdat het idealisme er van afstraalt"





Ok, betrapt. :cry:

Wat niet wegneemt dat een terecht "rechts" standpunt ook niet mijn sympathie kan hebben he.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 09:50
Ok, betrapt. :cry:


Waarom dan de zaak eerst ontkennen? Uit lijkt wel op Claes, mijn naam is haas...

jan hyoens
16 april 2003, 09:52
Geen gelijk.
1) blijkbaar weten sommige leden van pzrtijen niet waar ze voor stemmen
2) Ik lees het programma, ik heb vragen, ik stel ze in een van de talloze discussies hier, ik krijg geen antwoord.
3) inderdaad, sommige mensen kennen geen schaamte. Aan u om uit te mekan wie ik bedoel.
4) u spreekt Frans, en dat is in strijd met uw programma. Let op of ze gooien u nog uit de partij.

1) Uit een universitaire studie bleek dat de Vlaams blokstemmer het best op de hoogte was van het programma van zijn partij en van de politiek in het algemeen!
2)geen antwoord? Tot nu toe hebben we op al uw opmerkingen ( zelfs de domste) een antwoord gegeven!
3) Spasten, gagabeffers, linkse liberalen,... keuze genoeg!
4) Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!

jan hyoens
16 april 2003, 09:54
merel schreef:
Quote:
Zegt iemand die sympathie heeft voor linksextremisme omdat het idealisme ervan uitstraalt!!!!



Ik, sympathie voor linksEXTREMISME ?

Waar haal je dat?


uit je posting bij "islamitisch extremisme in België"

"Wat je nu zegt, wie elk partijprogramma doorneemt, zal in elk programma punten vinden waarmee hij of zij het eens is. Wie elk programma doorleest zal in enkele programmas punten vinden die er voor hem of haar ideologisch absoluut niet in kunnen. Deze punten kom ikzelf tegen bij de extremistische partijen. In de rechtsextremistische kan ik me totaal niet vinden, de linksextremistische steun ik niet, maar kunnen wel mijn "sympathie" wegdragen, omdat het idealisme er van afstraalt"





Ok, betrapt. :cry:

Wat niet wegneemt dat een terecht "rechts" standpunt ook niet mijn sympathie kan hebben he.

Bestaan er dan onterechte rechtse standpunten? :D

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 10:01
Bestaan er dan onterechte rechtse standpunten? :D

:twisted: don't get me started

Jan van den Berghe
16 april 2003, 10:09
Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!

In de VB-partijleiding zijn er zelfs enkelen die vloeiend Zweeds, Noors en Bulgaars spreken.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 10:14
1) Uit een universitaire studie bleek dat de Vlaams blokstemmer het best op de hoogte was van het programma van zijn partij en van de politiek in het algemeen!

*Laat zien die studie.
*maar stond er ook in dat ze het programma BEGRIJPEN?
*Dat ze op de hoogte zijn kan ik goed geloven. Voortdurend wordt iedereen bestookt met jullie folders.
2)geen antwoord? Tot nu toe hebben we op al uw opmerkingen ( zelfs de domste) een antwoord gegeven!

Rijm dan eens hoofdstuk 1 met hoofdstuk 2
Ik heb het antwoord nergens gelezen hier.

3) Spasten, gagabeffers, linkse liberalen,... keuze genoeg!

Je vergeet nog HOLEBIS, Jan.

4) Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!

Blijkt dat jullie veel naar de Costa del Sol op vakantie gaan. So what?
Mensen van de wereld.... ik hoop dat je snapt wat het wil zeggen.

jan hyoens
16 april 2003, 10:42
1) Uit een universitaire studie bleek dat de Vlaams blokstemmer het best op de hoogte was van het programma van zijn partij en van de politiek in het algemeen!

*Laat zien die studie.
*maar stond er ook in dat ze het programma BEGRIJPEN?
*Dat ze op de hoogte zijn kan ik goed geloven. Voortdurend wordt iedereen bestookt met jullie folders.
2)geen antwoord? Tot nu toe hebben we op al uw opmerkingen ( zelfs de domste) een antwoord gegeven!

Rijm dan eens hoofdstuk 1 met hoofdstuk 2
Ik heb het antwoord nergens gelezen hier.

3) Spasten, gagabeffers, linkse liberalen,... keuze genoeg!

Je vergeet nog HOLEBIS, Jan.

4) Ik spreek ook Engels, Duits en een beetje Spaans! Zoals de meeste Blokkers die mensen van de wereld zijn!

Blijkt dat jullie veel naar de Costa del Sol op vakantie gaan. So what?
Mensen van de wereld.... ik hoop dat je snapt wat het wil zeggen.




1) Het was een studie die kort na de laatste verkiezingen was verschenen, toen bepaalde politici (vdbossche) opperden dat het afschaffen van de stemplicht een middel was om het blok te stoppen! Uit de studie bleek echter dat het Blok het trouwste kiespubliek had en werd dat idee dus maar gauw verticaal geklasseerd!
Wat het blok onderscheidt van de andere partijen is dat ze op een duidelijke en klare manier haar programma naar voren brengt (dus geen verborgen agenda's of ander complotten)! Het feit dat het blok veel folders moet verspreiden is gewoon het gevolg dat ze in tegenstelling tot de andere partijen geen gratis reclame kan maken op de staatzender of de commerciële zenders!

2) er is geen verband! zo simpel is dat!

3) zwijgt daarover! straks hebben we bartje op onze nek! :wink:

4) verleden jaar was ik op vakantie in Turkije en niemand in de partij die daarvan een probleem maakte! En blokkers maken er een punt van om verzorgd en beleefd naar buiten te komen!

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 10:45
2) er is geen verband! zo simpel is dat!



Prachtige opmerking.

Dat er geen verband is besef ik ook.
hoofdst. 1:Vlaanderen onafhankelijk <=> hoofdst. 2:België republiek.
Slaat idd nergens op.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:12
Gezien er geen zinnige reacties komen op mijn vragen kan ik het volgende concluderen over het Vlaams Blok programma;

*het is niet echt volledig samenhangend
*het spreekt zichzelf tegen op bepaalde punten
*het biedt geen concrete oplossingen buiten enorme mééruitgaves waarbij niet vermeld wordt waar het geld vandaan moet komen - besparingen op??
*het is volledig gebaseerd op Walen en vreemdelingen
*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn oubollig en totaal passé
*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn irreëel en dus onhaalbaar
*Wat niet gebaseerd is op Walen of vreemdelingen, is gebaseerd op een opgeklopt 'onveiligheidsgevoel' of zaken die op de trein besproken worden door 'Jan-met-de-pet'

Jan van den Berghe
16 april 2003, 13:19
En daar onze linkse jongens er alleen maar op uit zijn hun eigen vooringenomenheid bevestigd te zien, laten we dat dan ook maar doen! Een mens gelukkig maken is immers een mooie deugd.

Gezien er geen zinnige reacties komen op mijn vragen kan ik het volgende concluderen over het Vlaams Blok programma;

*het is niet echt volledig samenhangend

Inderdaad. U mag dat toch niet verwachten van die laaggeschoolde "Blokkers", nietwaar.

*het spreekt zichzelf tegen op bepaalde punten

Juist, maar toen hadden we juist teveel gedronken na die beruchte cantus waarna we dan ook nog een aantal "getinte medeburgers" in elkaar hadden geslagen.

*het biedt geen concrete oplossingen buiten enorme mééruitgaves waarbij niet vermeld wordt waar het geld vandaan moet komen - besparingen op??

Hoeft ook niet. We nemen de ziekte van de Walen over: gewoon poen scheppen en ons voor de rest geen zorgen maken.

*het is volledig gebaseerd op Walen en vreemdelingen

Tja, wat wilt u. De een heeft een bal om zijn frustratie uit te werken; de ander slaat zijn vrouw; de ander gaat naar een striptent; weer een ander scheldt op de Walen en die andere schiet op "getinte medeburgers". Deze twee laatste categorieën zijn natuurlijk Vlaams Blokkers, want alwie in de partij wil komen moet dergelijke heldendaden kunnen voorleggen.

*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn oubollig en totaal passé

Natuurlijk, maar zeg dat niet te luid. Ze komen ergens uit een gescheidenisboekje uit de lagere school toen we leerden over de Codex Hamoerabi.

*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn irreëel en dus onhaalbaar

Hoe kan dat ook anders? Vlaams Blokkers zijn immers, naar wat hier iemand zei en dat vernomen heeft uit goede en betrouwbare bron, niet echt zo intelligent.

*Wat niet gebaseerd is op Walen of vreemdelingen, is gebaseerd op een opgeklopt 'onveiligheidsgevoel' of zaken die op de trein besproken worden door 'Jan-met-de-pet'

Gelukkig is er nog die trein (toch een vervoermiddel waar het stikt van de Agalev'ers) en vooral de dorpskroeg waar de domme boerenlullen ons honderden onnozelheden opdissen.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:22
En daar onze linkse jongens er alleen maar op uit zijn hun eigen vooringenomenheid bevestigd te zien, laten we dat dan ook maar doen! Een mens gelukkig maken is immers een mooie deugd.

Gezien er geen zinnige reacties komen op mijn vragen kan ik het volgende concluderen over het Vlaams Blok programma;

*het is niet echt volledig samenhangend

Inderdaad. U mag dat toch niet verwachten van die laaggeschoolde "Blokkers", nietwaar.

*het spreekt zichzelf tegen op bepaalde punten

Juist, maar toen hadden we juist teveel gedronken na die beruchte cantus waarna we dan ook nog een aantal "getinte medeburgers" in elkaar hadden geslagen.

*het biedt geen concrete oplossingen buiten enorme mééruitgaves waarbij niet vermeld wordt waar het geld vandaan moet komen - besparingen op??

Hoeft ook niet. We nemen de ziekte van de Walen over: gewoon poen scheppen en ons voor de rest geen zorgen maken.

*het is volledig gebaseerd op Walen en vreemdelingen

Tja, wat wilt u. De een heeft een bal om zijn frustratie uit te werken; de ander slaat zijn vrouw; de ander gaat naar een striptent; weer een ander scheldt op de Walen en die andere schiet op "getinte medeburgers". Deze twee laatste categorieën zijn natuurlijk Vlaams Blokkers, want alwie in de partij wil komen moet dergelijke heldendaden kunnen voorleggen.

*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn oubollig en totaal passé

Natuurlijk, maar zeg dat niet te luid. Ze komen ergens uit een gescheidenisboekje uit de lagere school toen we leerden over de Codex Hamoerabi.

*de meeste van de voorgestelde oplossingen zijn irreëel en dus onhaalbaar

Hoe kan dat ook anders? Vlaams Blokkers hebben immers, naar wat hier iemand zei en dat vernomen heeft uit goede en betrouwbare bron, niet echt zo intelligent.

*Wat niet gebaseerd is op Walen of vreemdelingen, is gebaseerd op een opgeklopt 'onveiligheidsgevoel' of zaken die op de trein besproken worden door 'Jan-met-de-pet'

Gelukkig is er nog die trein (toch een vervoermiddel waar het stikt van de Agalev'ers) en vooral de dorpskroeg waar de domme boerenlullen ons honderden onnozelheden opdissen.

Blij dat je eens EERLIJK antwoordt!
:lol:

Jan van den Berghe
16 april 2003, 13:23
Blij dat je eens EERLIJK antwoordt!
:lol:

Misschien niet, misschien wel. Aan u de keuze, daar ik niet graag zou willen dat u nu ongelukkig wordt. Een mens plezieren is immers een goede zaak, zoals ik eerder al zei.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:24
De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:25
Blij dat je eens EERLIJK antwoordt!
:lol:

Misschien niet, misschien wel. Aan u de keuze, daar ik niet graag zou willen dat u nu ongelukkig wordt. Een mens plezieren is immers een goede zaak, zoals ik eerder al zei.

U bent veel te goed voor deze wereld!

Jan van den Berghe
16 april 2003, 13:26
*Wij moeten dat niet uitleggen!

Jawel, maar u lijkt daarvoor op dit ogenblik en deze omstandigheden duidelijk niet de geschikste luisteraar. Of zoals in het Evangelie staat: men moet geen paarlen voor de zwijnen gooien.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:29
*Wij moeten dat niet uitleggen!

Jawel, maar u lijkt daarvoor op dit ogenblik en deze omstandigheden duidelijk niet de geschikste luisteraar. Of zoals in het Evangelie staat: men moet geen paarlen voor de zwijnen gooien.

Waarom?
Denkt u dat mijn intelligentie uw uitleg niet aankan of is het omgekeerd?

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:31
*Wij moeten dat niet uitleggen!

Jawel, maar u lijkt daarvoor op dit ogenblik en deze omstandigheden duidelijk niet de geschikste luisteraar. Of zoals in het Evangelie staat: men moet geen paarlen voor de zwijnen gooien.

In het evangelie staat ook : bemin uw naaste als uzelf.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 13:37
In het evangelie staat ook : bemin uw naaste als uzelf.

Inderdaad, en er staat eerst - u vergeet immers de vorige zin - dat de mens God moet liefhebben met geheel zijn hart, geheel zijn ziel en met geheel zijn verstand. "Dat", zegt Christus, "is het eerste en grootste gebod". M.a.w. de liefde tot de mens is gebaseerd op de liefde tot God. En de liefde tot God houdt drie elementen in: het onderhouden van Zijn geboden, Hem lofprijzen en Hem aanbidden. Liefde tot de mens is dus niet zomaar een soort schaamlapje voor "doe-maar-op-jongens-zolang-we-elkaar-maar-geen-pijn-doen" en "altijd-lief-zijn-voor-elkaar".

jan hyoens
16 april 2003, 13:40
De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

en je vergeet een peer op uwe smoel als derde optie! :lol:

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:42
In het evangelie staat ook : bemin uw naaste als uzelf.

Inderdaad, en er staat eerst - u vergeet immers de vorige zin - dat de mens God moet liefhebben met geheel zijn hart, geheel zijn ziel en met geheel zijn verstand. "Dat", zegt Christus, "is het eerste en grootste gebod". M.a.w. de liefde tot de mens is gebaseerd op de liefde tot God. En de liefde tot God houdt drie elementen in: het onderhouden van Zijn geboden, Hem lofprijzen en Hem aanbidden. Liefde tot de mens is dus niet zomaar een soort schaamlapje voor "doe-maar-op-jongens-zolang-we-elkaar-maar-geen-pijn-doen" en "altijd-lief-zijn-voor-elkaar".

8O 8O 8O

van zelfverklaard intellectueel gesproken.....
Waar blijf je het toch halen!
Beste Jan, vandaag schijnt het zonnetje, vraag eens aan de verplegers daar of je buiten mag.
Ik denk dat je daar meer geniet van zal hebben dan van nog eens een valium.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 13:42
en je vergeet een peer op uwe smoel als derde optie! :lol:

En daar zijn alle "Blokkers" natuurlijk bedreven in, daar we ieder ochtend voor het ontbijt een "getinte medeburger" in elkaar rammen.

O wat zullen ze weer smullen van genoegen, de linkse rakkertjes! Eens te meer hun vooroordelen bevestigd!

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:43
De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

en je vergeet een peer op uwe smoel als derde optie! :lol:

Ik denk dat moest Van Artevelde, die je blijkbaar zo graag ziet, je tegenkomen hij je allang een muilpeer verkocht had.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 13:45
Beste Jan, vandaag schijnt het zonnetje, vraag eens aan de verplegers daar of je buiten mag.

Inderdaad, het is hier heerlijk. De grote ramen staan hier open, een zwoel windje speelt hier binnen en ik kijk uit op mijn grote tuin met daarachter een prachtige akker met aan de horizon het begin van de bossen. Heerlijk.

jan hyoens
16 april 2003, 13:52
De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

en je vergeet een peer op uwe smoel als derde optie! :lol:

Ik denk dat moest Van Artevelde, die je blijkbaar zo graag ziet, je tegenkomen hij je allang een muilpeer verkocht had.

Huh? Artevelde is al lang dood voor het geval dat je dat niet wist! Niet opgelet tijdens de les geschiedenis?

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 13:59
De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

en je vergeet een peer op uwe smoel als derde optie! :lol:

Ik denk dat moest Van Artevelde, die je blijkbaar zo graag ziet, je tegenkomen hij je allang een muilpeer verkocht had.

Huh? Artevelde is al lang dood voor het geval dat je dat niet wist! Niet opgelet tijdens de les geschiedenis?

Zelfs niet naar school geweest!
14 jaar en't fabriek in!

Dat die niet meer leeft weet ik ook, DUMBASS!

jan hyoens
16 april 2003, 14:10
De reactie van de VB-militant als je hem vragen stelt;

*Linkse zelfverklaarde intellectueel!
*Wij moeten dat niet uitleggen!

en je vergeet een peer op uwe smoel als derde optie! :lol:

Ik denk dat moest Van Artevelde, die je blijkbaar zo graag ziet, je tegenkomen hij je allang een muilpeer verkocht had.

Huh? Artevelde is al lang dood voor het geval dat je dat niet wist! Niet opgelet tijdens de les geschiedenis?

Zelfs niet naar school geweest!
14 jaar en't fabriek in!

Dat die niet meer leeft weet ik ook, DUMBASS!

14 jaar en fabriek in? Hoe oud zijt ge dan wel niet; 100 jaar? Of teveel naar "Daens" gekeken? 8O

Jan van den Berghe
16 april 2003, 14:11
14 jaar en fabriek in? Hoe oud zijt ge dan wel niet; 100 jaar? Of teveel naar "Daens" gekeken? 8O

Maar beste naamgenoot, "Daens" is veel te Vlaams voor die heren. Foei, dat u zoiets denkt over onze linkse rakkertjes. Leve de Internationale!

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 14:14
14 jaar en fabriek in? Hoe oud zijt ge dan wel niet; 100 jaar? Of teveel naar "Daens" gekeken? 8O

Maar beste naamgenoot, "Daens" is veel te Vlaams voor die heren. Foei, dat u zoiets denkt over onze linkse rakkertjes. Leve de Internationale!

:lol: :lol:

Zelfs een grapje begrijpen ze niet!

Straks spant u E.H. Daens nog voor de kar van het VB!!!
:lol:
Hij zou op jullie gespuugd hebben!

Jan van den Berghe
16 april 2003, 14:20
Straks spant u E.H. Daens nog voor de kar van het VB!!!
:lol:
Hij zou op jullie gespuugd hebben!

Integendeel, hij was een oprecht Vlaming en bekommerd voor het leven en welzijn van de gewone man. Ook het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart. En Daens was in en in anti-socialistisch: met die goddelozen wilde hij niets maar ook niets te maken hebben.

bartje
16 april 2003, 14:35
Straks spant u E.H. Daens nog voor de kar van het VB!!!
:lol:
Hij zou op jullie gespuugd hebben!

Integendeel, hij was een oprecht Vlaming en bekommerd voor het leven en welzijn van de gewone man. Ook het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart. En Daens was in en in anti-socialistisch: met die goddelozen wilde hij niets maar ook niets te maken hebben.

Het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Zolang ze maar geen homo zijn en ze zolang ze maar in hun profiel passen...

jan hyoens
16 april 2003, 14:37
14 jaar en fabriek in? Hoe oud zijt ge dan wel niet; 100 jaar? Of teveel naar "Daens" gekeken? 8O

Maar beste naamgenoot, "Daens" is veel te Vlaams voor die heren. Foei, dat u zoiets denkt over onze linkse rakkertjes. Leve de Internationale!

:lol: :lol:

Zelfs een grapje begrijpen ze niet!

Straks spant u E.H. Daens nog voor de kar van het VB!!!
:lol:
Hij zou op jullie gespuugd hebben!

Geschiedenis is ook uw sterkste kant niet he! Lees eens het boek "Adolf daens" van Luc Delaforterie en kom dan eens terug!
(
Trouwens op PI is er een tread geopend door iemand die alle vragen over het programma van het Vlaams Blok wil beantwoorden)

jan hyoens
16 april 2003, 14:39
Straks spant u E.H. Daens nog voor de kar van het VB!!!
:lol:
Hij zou op jullie gespuugd hebben!

Integendeel, hij was een oprecht Vlaming en bekommerd voor het leven en welzijn van de gewone man. Ook het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart. En Daens was in en in anti-socialistisch: met die goddelozen wilde hij niets maar ook niets te maken hebben.

Het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Zolang ze maar geen homo zijn en ze zolang ze maar in hun profiel passen...

AUB maak er weer geen homodiscussie van! Moet ge geen sjakosh gaan kopen of zo?

bartje
16 april 2003, 14:46
Tja op die opmerking kon ik toch niet laten te reageren. Het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart... tjonge toch, hilarisch!!

jan hyoens
16 april 2003, 14:49
Tja op die opmerking kon ik toch niet laten te reageren. Het Vlaams Blok draagt het belang van de gewone Vlaming aan het hart... tjonge toch, hilarisch!!

Ne liberaal die het over de gewone Vlaming heeft dat is pas hilarisch! :lol:

bartje
16 april 2003, 14:53
Weer van het onderwerp afwijken.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 14:57
Weer van het onderwerp afwijken.

'k zal je eens een geheim vertellen; het zijn een stelletje onbenullen!
En als dit het gemiddelde van zo'n partij is, dan is die partij inderdaad gevaarlijk. Maar dan gevaarlijk zot.

Jan van den Berghe
16 april 2003, 15:07
Ne liberaal die het over de gewone Vlaming heeft dat is pas hilarisch! :lol:

Inderdaad, Verafstoot ging indertijd nu werk maken van zijn Burgermanifesten en dus grotere inspraak van de gewone burger in het beleid mogelijk maken. Maar daar hebben we tot nu toe nog niet veel van gemerkt.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 15:49
2. De keuze voor de ene of de andere partij is een afweging van de verschillende standpunten of het beeld dat men heeft van die partij en/of hun vertegenwoordigers. Het is dus niet zo dat wanneer iemand kiest voor partij X dat hij/zij het eens is met alle standpunten van die partij. Koningsgezinden kunnen dus toch voor het VB stemmen omdat de andere punten zwaarder doorwegen.

Ja, dat is inderdaad mogelijk. Maar water en vuur kan men toch maar moeilijk met elkaar verzoenen. Vlaamse onafhankelijkheid en afschaffing van de monarchie zijn niet zomaar onopvallende deelparagraafjes in het VB-plan. Vlaamse onafhankelijkheid is nog steeds een belangrijke pijler.

Er gaat geen enkele VB-manifestatie voorbij of daar wappert een Vlaamse Leeuw. Meent u dat een monarchist dat nog niet opgevallen is? Geeft hij dan toch zijn stem aan het Vlaams Blok dan negeert hij bij zichzelf een wezenlijk element. Eerlijk gezegd zie ik niet onmiddellijk voorstanders van de Belgische monarchie voor het Vlaams Blok stemmen. Op die manier graven ze immers het graf van een instelling die hen zo dierbaar is.

Men kan evengoed een hardleerse trotskist voor het Liberaal Appel laten stemmen. Daarvoor moet hij wel ferm veel gedronken hebben...

Water en vuur...
jullie programma...
hoofdstuk 1 en 2...

Godfried
16 april 2003, 16:41
Hoofdstuk 3 paragraaf c; opvoedersloon

concrete oplossing; we geven iedereen geld die veel kinderen op de wereld zet en thuisblijft om ze op te voeden.
Idd. goede oplossing, van waar gaat het geld komen?

Meer kinderen = grotere actieve bevolking. Grotere actieve bevolking = meer economische activiteit = meer belastingsinkomsten. Zo moeilijk is het niet hoor. Maar ja, zoals iemand anders reeds stelde: wie door haat verblind is, is niet meer in staat het elementairste gezond verstand te laten spreken.

Supe®Staaf
16 april 2003, 16:45
Meer kinderen = grotere actieve bevolking.
Vooropgesteld dat die willen actief zijn, natuurlijk.

Grotere actieve bevolking = meer economische activiteit = meer belastingsinkomsten.
Die positieve spiraal stuikte in de jaren 20 in de USA al eens in mekaar.

Zo moeilijk is het niet hoor. Maar ja, zoals iemand anders reeds stelde: wie door haat verblind is, is niet meer in staat het elementairste gezond verstand te laten spreken.
Jij verwart simplisme met gezond verstand.
En gezonde afkeer met haat.

Godfried
16 april 2003, 16:48
Deze vind ik pas ècht om te gillen...

7. SOCIALE EN ETHISCHE WAARDEN

c. Gezondheidszorg

iii. Aids

De inspanningen van de Vlaamse regering schijnen zich tegenwoordig te beperken tot solidariteitscampagnes met seropositieven. Voor preventie en informatie is er weinig interesse en weinig geld. Het effect van de beruchte ”bla bla – boem boem”-campagne is al even twijfelachtig als het niveau.

Het Vlaams Blok pleit voor een verplichte HIV-test voor wie ons land binnenkomt of terugkeert uit risicogebieden. Om iedereen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen, heeft het Vlaams Blok ook een voorstel van decreet ingediend, dat voorziet in zware straffen voor wie niet de nodige voorzorgsmaatregelen neemt om de verspreiding van levensbedreigende ziektes zoals aids en hepatitis C te verhinderen.

een verplichte HIV-test voor wie ons land binnenkomt of terugkeert uit risicogebieden???? Gaan jullie die mensen dan ook eerst zes maanden in quarantaine zetten (aangezien de incubatieperiode van HIV ongeveer 6 maanden bedraagt)?
Enig idee wat zo'n HIV-test kost? Wie gaat dat bekostigen, of moeten die mensen dat allemaal zelf betalen?
Overigens, wat zijn precies die "risicogebieden"?

Da's helemaal niet zo'n dwaas idee. Singapore heeft bv. ook een verplichte HIV-test voor gastarbeiders. Bovendien dacht ik dat de testen momenteel zover gevorderd waren dat men rechtstreeks kan testen op de aanwezigheid van het virus, eerder dan via de afgeleide weg van het aanwezigheid van antistoffen.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 16:50
Hoofdstuk 3 paragraaf c; opvoedersloon

concrete oplossing; we geven iedereen geld die veel kinderen op de wereld zet en thuisblijft om ze op te voeden.
Idd. goede oplossing, van waar gaat het geld komen?

Meer kinderen = grotere actieve bevolking. Grotere actieve bevolking = meer economische activiteit = meer belastingsinkomsten. Zo moeilijk is het niet hoor. Maar ja, zoals iemand anders reeds stelde: wie door haat verblind is, is niet meer in staat het elementairste gezond verstand te laten spreken.

Beste Domfried;

Meer kinderen = meer opvoedersloon= minder actieve bevolking (de mama's blijven thuis)= meer belasting betalen
Grotere actieve bevolking= binnen 24 jaar= intussen nog 24 jaar vergrijzing = meer belasting betalen
Meer economische activiteit= niet gegarandeerd => of gaat het blok ook de internationale handel controleren
Simpele holle slogans opstellen kan iedereen.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 16:51
ik denk dat het VB gewoon zinnens is geld bij te drukken in't geheim.

Godfried
16 april 2003, 16:59
Hoofdstuk 3 paragraaf c; opvoedersloon

concrete oplossing; we geven iedereen geld die veel kinderen op de wereld zet en thuisblijft om ze op te voeden.
Idd. goede oplossing, van waar gaat het geld komen?

Meer kinderen = grotere actieve bevolking. Grotere actieve bevolking = meer economische activiteit = meer belastingsinkomsten. Zo moeilijk is het niet hoor. Maar ja, zoals iemand anders reeds stelde: wie door haat verblind is, is niet meer in staat het elementairste gezond verstand te laten spreken.

Beste Domfried;

Meer kinderen = meer opvoedersloon= minder actieve bevolking (de mama's blijven thuis)= meer belasting betalen
Grotere actieve bevolking= binnen 24 jaar= intussen nog 24 jaar vergrijzing = meer belasting betalen
Meer economische activiteit= niet gegarandeerd => of gaat het blok ook de internationale handel controleren
Simpele holle slogans opstellen kan iedereen.

Hoe denkt u dan de vergrijzing fundamenteel aan te pakken? Niets zeggen, ik kan het wel raden: verplichte euthanasie voor 50+'ers?

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 17:07
Niets zeggen, ik kan het wel raden: verplichte euthanasie voor 50+'ers?

U kent intussen al de truukjes zie ik..
:lol:
Vergrijzing aanpakken = haar verven

Maar DAT durft gene ene in zijn programma zetten hé

:lol: :lol:

C uit W
16 april 2003, 17:13
Vergrijzing aanpakken = haar verven :lol: :lol: :lol: :lol:

TomB
16 april 2003, 17:33
In het evangelie staat ook : bemin uw naaste als uzelf.

Inderdaad, en er staat eerst - u vergeet immers de vorige zin - dat de mens God moet liefhebben met geheel zijn hart, geheel zijn ziel en met geheel zijn verstand. "Dat", zegt Christus, "is het eerste en grootste gebod". M.a.w. de liefde tot de mens is gebaseerd op de liefde tot God. En de liefde tot God houdt drie elementen in: het onderhouden van Zijn geboden, Hem lofprijzen en Hem aanbidden. Liefde tot de mens is dus niet zomaar een soort schaamlapje voor "doe-maar-op-jongens-zolang-we-elkaar-maar-geen-pijn-doen" en "altijd-lief-zijn-voor-elkaar".

En toch draaide Jezus de Romeinen de andere kaak toe, alhoewel die God niet liefhebben met geheel hun hart, ziel en verstand. Het VB zou ze nochthans buitenzwieren die Romeinen.

TomB
16 april 2003, 17:35
Hoofdstuk 3 paragraaf c; opvoedersloon

concrete oplossing; we geven iedereen geld die veel kinderen op de wereld zet en thuisblijft om ze op te voeden.
Idd. goede oplossing, van waar gaat het geld komen?

Meer kinderen = grotere actieve bevolking. Grotere actieve bevolking = meer economische activiteit = meer belastingsinkomsten. Zo moeilijk is het niet hoor. Maar ja, zoals iemand anders reeds stelde: wie door haat verblind is, is niet meer in staat het elementairste gezond verstand te laten spreken.

Beste Domfried;

Meer kinderen = meer opvoedersloon= minder actieve bevolking (de mama's blijven thuis)= meer belasting betalen
Grotere actieve bevolking= binnen 24 jaar= intussen nog 24 jaar vergrijzing = meer belasting betalen
Meer economische activiteit= niet gegarandeerd => of gaat het blok ook de internationale handel controleren
Simpele holle slogans opstellen kan iedereen.

Hoe denkt u dan de vergrijzing fundamenteel aan te pakken? Niets zeggen, ik kan het wel raden: verplichte euthanasie voor 50+'ers?

How about: Vergrijzing is geen probleem, het is eerder een zege voor de wereld dat ze langzaam minder bevolkt wordt. Vergrijs maar gerust, de volgende generatie zal met minder zijn.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 17:48
How about: Vergrijzing is geen probleem, het is eerder een zege voor de wereld dat ze langzaam minder bevolkt wordt. Vergrijs maar gerust, de volgende generatie zal met minder zijn.

TomB, we moeten wel hun pensioenen nog betalen hé!
De oplossing van het VB is zoals steeds simplistisch.
Kinderen kweken!

OOK de homo's!
:lol:

TomB
16 april 2003, 18:15
How about: Vergrijzing is geen probleem, het is eerder een zege voor de wereld dat ze langzaam minder bevolkt wordt. Vergrijs maar gerust, de volgende generatie zal met minder zijn.

TomB, we moeten wel hun pensioenen nog betalen hé!
De oplossing van het VB is zoals steeds simplistisch.
Kinderen kweken!

OOK de homo's!
:lol:

Pensioenen betalen is een tijdelijk probleem dat zich slechts 1 generatie stelt.

Kinderen maken is dan dus vooral geen oplossing, integendeel, zij dragen bij tot het onmiddellijke probleem.

De echte uitdaging is het financierbaar maken van de sociale zekerheid, en dat doe je niet door meer te poepen hoor jongens. Daarmee duw je het probleem enkel maar de toekomst in.

C uit W
16 april 2003, 18:17
How about: Vergrijzing is geen probleem, het is eerder een zege voor de wereld dat ze langzaam minder bevolkt wordt. Vergrijs maar gerust, de volgende generatie zal met minder zijn.

TomB, we moeten wel hun pensioenen nog betalen hé!
De oplossing van het VB is zoals steeds simplistisch.
Kinderen kweken!

OOK de homo's!
:lol:

Pensioenen betalen is een tijdelijk probleem dat zich slechts 1 generatie stelt.

Kinderen maken is dan dus vooral geen oplossing, integendeel, zij dragen bij tot het onmiddellijke probleem.

De echte uitdaging is het financierbaar maken van de sociale zekerheid, en dat doe je niet door meer te poepen hoor jongens. Daarmee duw je het probleem enkel maar de toekomst in. Maar intussentijd wordt de tijd wel nuttig gespendeerd en is iedereen blij.

TomB
16 april 2003, 18:24
How about: Vergrijzing is geen probleem, het is eerder een zege voor de wereld dat ze langzaam minder bevolkt wordt. Vergrijs maar gerust, de volgende generatie zal met minder zijn.

TomB, we moeten wel hun pensioenen nog betalen hé!
De oplossing van het VB is zoals steeds simplistisch.
Kinderen kweken!

OOK de homo's!
:lol:

Pensioenen betalen is een tijdelijk probleem dat zich slechts 1 generatie stelt.

Kinderen maken is dan dus vooral geen oplossing, integendeel, zij dragen bij tot het onmiddellijke probleem.

De echte uitdaging is het financierbaar maken van de sociale zekerheid, en dat doe je niet door meer te poepen hoor jongens. Daarmee duw je het probleem enkel maar de toekomst in. Maar intussentijd wordt de tijd wel nuttig gespendeerd en is iedereen blij.

Hehe, goed gezien.

Ik denk niet dat ik noodzakelijkerwijze meer blij zou zijn moest ik meer kinderen hebben. Wat de geslachtsdaad zelf betreft, moet dat gelukkig niet met kinderen gepaard gaan.

In tussentijd zorgt ge er door meer kinderen te maken wel voor dat het sociale zekerheidsprobleem naar de toekomst toe erger en erger wordt.

Meer en meer mensen op de wereld zetten dan maar? Totaal kortzichtig, en dan nog in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 18:31
How about: Vergrijzing is geen probleem, het is eerder een zege voor de wereld dat ze langzaam minder bevolkt wordt. Vergrijs maar gerust, de volgende generatie zal met minder zijn.

TomB, we moeten wel hun pensioenen nog betalen hé!
De oplossing van het VB is zoals steeds simplistisch.
Kinderen kweken!

OOK de homo's!
:lol:

Pensioenen betalen is een tijdelijk probleem dat zich slechts 1 generatie stelt.

Kinderen maken is dan dus vooral geen oplossing, integendeel, zij dragen bij tot het onmiddellijke probleem.

De echte uitdaging is het financierbaar maken van de sociale zekerheid, en dat doe je niet door meer te poepen hoor jongens. Daarmee duw je het probleem enkel maar de toekomst in. Maar intussentijd wordt de tijd wel nuttig gespendeerd en is iedereen blij.

Hehe, goed gezien.

Ik denk niet dat ik noodzakelijkerwijze meer blij zou zijn moest ik meer kinderen hebben. Wat de geslachtsdaad zelf betreft, moet dat gelukkig niet met kinderen gepaard gaan.

In tussentijd zorgt ge er door meer kinderen te maken wel voor dat het sociale zekerheidsprobleem naar de toekomst toe erger en erger wordt.

Meer en meer mensen op de wereld zetten dan maar? Totaal kortzichtig, en dan nog in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld.

Bedoeling is dat die kinderen de plaatsen van de 'vrijwillig teruggekeerde' migranten innemen.
Maak ik uit de tekst uit.
Ze hebben het wel goed bekeken hé!
:lol:
En als je niet akkoord bent, dan gaan ze eens onder 20 ogen op u inpraten.

vlaanderen72
16 april 2003, 18:48
foutje

vlaanderen72
16 april 2003, 18:49
[quote="Paulus de Boskabouter


Bedoeling is dat die kinderen de plaatsen van de 'vrijwillig teruggekeerde' migranten innemen.
Maak ik uit de tekst uit.
Ze hebben het wel goed bekeken hé!


8O :roll:

En als je niet akkoord bent, dan gaan ze eens onder 20 ogen op u inpraten.[/quote]

Ik wil dat best es onder vier ogen doen! :twisted:

vlaanderen72
16 april 2003, 18:49
[quote="Paulus de Boskabouter


Bedoeling is dat die kinderen de plaatsen van de 'vrijwillig teruggekeerde' migranten innemen.
Maak ik uit de tekst uit.
Ze hebben het wel goed bekeken hé!


8O :roll:

En als je niet akkoord bent, dan gaan ze eens onder 20 ogen op u inpraten.[/quote]

Ik wil dat best es onder vier ogen doen! :twisted:

TomB
16 april 2003, 18:51
[quote="Paulus de Boskabouter


Bedoeling is dat die kinderen de plaatsen van de 'vrijwillig teruggekeerde' migranten innemen.
Maak ik uit de tekst uit.
Ze hebben het wel goed bekeken hé!


8O :roll:

En als je niet akkoord bent, dan gaan ze eens onder 20 ogen op u inpraten.

Ik wil dat best es onder vier ogen doen! :twisted:[/quote]

Het topic was kinderen maken. Allez Kabouter, veel plezier met V72 he makker.

vlaanderen72
16 april 2003, 18:53
[quote="Paulus de Boskabouter


Bedoeling is dat die kinderen de plaatsen van de 'vrijwillig teruggekeerde' migranten innemen.
Maak ik uit de tekst uit.
Ze hebben het wel goed bekeken hé!


8O :roll:

En als je niet akkoord bent, dan gaan ze eens onder 20 ogen op u inpraten.

Ik wil dat best es onder vier ogen doen! :twisted:

Het topic was kinderen maken. Allez Kabouter, veel plezier met V72 he makker.[/quote]

:roll: Met zo een kabouterDINGSKE! 8O :lol:

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 19:18
[quote="Paulus de Boskabouter


Bedoeling is dat die kinderen de plaatsen van de 'vrijwillig teruggekeerde' migranten innemen.
Maak ik uit de tekst uit.
Ze hebben het wel goed bekeken hé!


8O :roll:

En als je niet akkoord bent, dan gaan ze eens onder 20 ogen op u inpraten.

Ik wil dat best es onder vier ogen doen! :twisted:

Het topic was kinderen maken. Allez Kabouter, veel plezier met V72 he makker.

:roll: Met zo een kabouterDINGSKE! 8O :lol:[/quote]

Dag miss'72!
Hoe is't ?
De kids afgehaald van de VB-jugend?
ivbm dat kabouterdingske citeer ik dan toch even ons aller ARNO;

"'k ein e kleijntje mo 'k schjiet'n vèrre" !

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 19:20
foutje

U kan het niet beter stellen!
:twisted:
:wink:

Welvaart&Veiligheid
16 april 2003, 19:33
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Behalve dan het oprichten van een hoop extra administraties.

W&V heeft daarentegen wél een constructief programma waarin concrete oplossingen inzake vooral sociaal-economische thema's worden voorgesteld.

Paulus de Boskabouter
16 april 2003, 19:34
http://www.vlaamsblok.be/programma.php

Volledig gebaseerd op; die, die en die doen het fout en alles is hun schuld.
Concrete oplossingen komen er weinig in voor.
Behalve dan het oprichten van een hoop extra administraties.

W&V heeft daarentegen wél een constructief programma waarin concrete oplossingen inzake vooral sociaal-economische thema's worden voorgesteld.

:lol: :lol: :lol:

:wink:

vlaanderen72
16 april 2003, 19:41
[quote="Paulus de Boskabouter

Dag miss'72!
Hoe is't ?
De kids afgehaald van de VB-jugend?

Nope en 't is er maar ene zelle!

ivbm dat kabouterdingske citeer ik dan toch even ons aller ARNO;

"'k ein e kleijntje mo 'k schjiet'n vèrre" ![/quote]

Jaja beloven maar! :lol: