PDA

View Full Version : Toenadering Leefbaar Rotterdam / Vlaams Belang


rroloff
17 januari 2005, 15:55
Het Vlaams Blok werd in Nederland i.h.a. gezien als 'bruine', racistische en extreem-rechtse partij waar je ver bij uit de buurt te blijven hebt.

Dit is aan het veranderen.

Na oud minister Hilbrand Nawijn die sprak/gaat spreken op een bijeenkomst van het Vlaams Belang is het nu de beurt aan Ronald Sorensen - fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam de partij die aanvang 2002 onder leiding van de later vermoorde Pim Fortuyn 17 van de 45 zetels haalde in de raad van Rotterdam - het Vlaams Belang uit de nederlandse verdomhoekje te halen.

Hier een stukje uit zijn weblog. Let ook op de laatste zin waarin hij wat speculeert over de mogelijkheid van 'bestuurlijk samengaan van Nederland en Vlaanderen'.
------


Over V.B. en asymmetrische discriminatie


Het ANP heeft gebeld of ik er bezwaar tegen heb, dat enkele fractieleden in het kielzog van Hilbrand Nawijn op bezoek naar Vlaams Belang gaan dus het mediacircus zal wel weer losbarsten. Daarbij heeft ieder fractielid zijn eigen verantwoordelijkheid !

Ik heb er geen enkel bezwaar tegen dat ze gaan; sterker nog ik wil graag dat ze mijn persoonlijke groeten gaan overbrengen.

Het V.B. is een partij die in de loop der jaren is gegroeid en die – hoe de linkse pers er ook tegen aankijkt – leeft in de harten van 27% van de Vlamingen.
Uiteraard was hun uitgangspunt de terechte kritiek op de Waalse c.q. Franstalige overheersing van België, maar daarnaast hebben ze ook als eerste de multiculturele kat de bel aangebonden.
Daarbij zijn ze misschien in het begin te hard van stapel gelopen maar al doende lerend zijn ze nu enigszins gematigder. Het legt hen geen electorale windeieren. Naast Vlamingen schijnen ook veel allochtonen, die zich te pletter ergeren aan hun landgenoten die hen een slechte naam bezorgen, sympathiek tegenover het V.B. te staan.
In België zijn De Winter en zijn vrienden graag geziene gasten op openbare debatten en bij de media. Ook de Vlaamse politiek lijkt binnen kort af te stappen van haar ondemocratische “cordon sanitaire” het buitensluiten van V.B.
In Nederland blijven delen van de eenzijdig geïnformeerde linkse pers en haar inquisitie zich tegen het V.B. keren ondanks de recente koerswijzigingen. Kortzichtigheid heet zoiets.
Eens fout altijd fout. Een merkwaardig standpunt dat door Pels in zijn boek “In de geest van Pim” als asymmetrische discriminatie wordt aangeduid want men is in deze handelswijze absoluut niet consequent.

Toen ik in 1969 als student voor het eerst in Oost-Berlijn kwam begreep ik al na één dag dat het daar volkomen fout zat. Angst voor elkaar en overal enorme propaganda borden met portretten van politieke leiders: persoonsverheerlijking in een staat die de pretentie had voor gelijkwaardigheid te zijn. Een ieder kom begrijpen dat censuur, terreur via. Stasi, onvrijheid en leugens regeerden. Aan de "antifascistische beschermingswal" (de Muur dus) werden de eigen burgers mededogenloos neergeschoten. Toch heeft het openlijk kiezen voor een dergelijk regiem nimmer tot een politiek ostracisme geleid, sterker nog we hebben een staatssecretaris gehad, die voorzitter is geweest van de vereniging DDR-Nederland.
Sterker nog de aanhangers van massamoordenaars Mao en Pol Pot zijn volkomen geaccepteerd door de politieke- en media-elite.
Zijn zij de mensen die moeten wijzen naar aanhangers van V.B. ? Ik dacht het niet!

V.B. heeft nimmer voor een gewelddadige oplossing van de multiflauwekul problematiek gepleit. Ze zijn Vlaams nationalistisch en dat is dus doodgewoon toegestaan. Daar waar in ons land in het kader van eigen culturele identiteit de meest nationalistische, ja zelfs fascistische groeperingen van subsidie werden voorzien werd Nederlands en Vlaams nationalisme als verdacht en extreem Rechts geoormerkt.
De meest bekende kreet “eigen volk eerst “kan voor mij worden omgezet in “bouwers aan onze samenleving gaan voor”. Zij die onze samenleving ooit met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd mogen niet over één kam worden geschoren met het nieuw gekomen uitkeringsproletariaat. AOW. is iets totaal anders dan bijstand.

Kortom prima dat Nawijn en enkele van mijn fractiegenoten het hypercorrecte gedrag van hypocriete politici en journalisten doorbreken. Voortschrijdend inzicht heet zoiets!


Enkele vragen.
Waarom gaan ze, want een lokale partij heeft hier geen belangen bij?
Als enige overgebleven Fortuynistische organisatie moeten we ons breder gaan oriënteren. Zeker van de organisatie kunnen we veel leren. Politiek hebben we onze eigen agenda.

Gaan jullie nu ook weer samen met Smit? Daar gaat mijn fractie over, maar ik zal tegen zijn want Smit is er om heel andere redenen uitgeknikkerd. Hij hield zich b.v. niet aan afspraken, sprak niet altijd de waarheid en had contacten met echt extreem Rechts. Daarnaast is zijn agenda beperkt tot het beschadigen van Pims college, het door Pim gesloten coalitieakkoord en LR.

De rechter heeft Vlaams Blok veroordeeld? Klopt maar dat was een politiek vonnis. In ons land is Janmaat ooit veroordeeld voor een uitspraak die nu zelfs door centrum rechtse partijen gedaan wordt, terwijl degenen die zijn vrouw zwaar verwond hebben nimmer zijn bestraft. Door een dergelijk juridisch apparaat moet eens een frisse wind gaan waaien en ik denk dat het in Vlaanderen ook moet gebeuren.

Waarom hield Fortuyn de boot met V.B. af? Hij achtte de tijd niet rijp.“We hebben er op dit moment niets mee te winnen”was zijn credo. Vanaf het moment dat Pim in de politiek ging viel iedereen over hem heen. Eigenlijk wilde hij kritiek op dit punt er niet bij hebben. Ik weet het omdat we er over gesproken hebben. Hij heeft het wel verscheidene malen opgenomen voor de Janmaat, die hij een domme man vond, maar die de behandeling die hij kreeg absoluut niet verdiende.

De toekomst? Zoals bekend heb ik al eerder gepleit voor het afschaffen van ons 17e eeuwse provinciestelsel en dit te vervangen door drie gewesten. Deze gewesten zouden een organisatie moeten krijgen zoals Vlaanderen nu heeft. Samenvallen van de juridische, politionele, bestuurlijke lappendeken die Nederland nu bedekken en afschaffen van die geldverslindende extra bureaucratische laag. Cultureel en misschien zelfs bestuurlijk samengaan met Vlaanderen ligt daarna voor de hand. De lage landen kunnen zich op die wijze in Europa harder maken voor het behoud van onze gemeenschappelijke cultuur.

Bron: http://www.leefbaarrotterdam.nl/cms/ronald.php
----

Het Skill Effect
17 januari 2005, 16:22
Nu nog het eigenbelang naar daar laten verhuizen en we zijn rond! :rofl: