PDA

View Full Version : Jan Loones (nva) stapt over!


jan hyoens
18 januari 2005, 11:10
Naar verluidt zou jan Loones overstappen naar de VLD! De reden is dat hij niet kan opschieten met Geert Bourgeois die achter de schermen aan de touwjes blijft trekken en een hondstrouwe samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft!

Seba
18 januari 2005, 11:24
samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft!
gelukkig dat hij dan overstapt naar een partij die volop de Vlaamse belangen nastreeft:drinking:

jan hyoens
18 januari 2005, 11:31
gelukkig dat hij dan overstapt naar een partij die volop de Vlaamse belangen nastreeft:drinking:
Hehe! Ik heb ondertussen alle teksten ivm Jan Loones op de nva-site opgeslagen! Kwestie van er de forumniveanen mee te confronteren als ze ,zoals bij Marie Rose, na het wierookvat de modderemmer bovenhalen!8)

Het Skill Effect
18 januari 2005, 11:34
WTF is jan loones?

Van de "Loones tunes"?

De rechtvaardige rechter
18 januari 2005, 11:36
Naar verluidt zou jan Loones overstappen naar de VLD! De reden is dat hij niet kan opschieten met Geert Bourgeois die achter de schermen aan de touwjes blijft trekken en een hondstrouwe samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft!
Waar hebt u dat horen zeggen jongen.

jan hyoens
18 januari 2005, 12:06
Waar hebt u dat horen zeggen jongen.
Ik heb één en ander in de wandelgangen van het Vlaams parlement horen vallen!;-)

Geertje
18 januari 2005, 12:09
Naar verluidt zou jan Loones overstappen naar de VLD! De reden is dat hij niet kan opschieten met Geert Bourgeois die achter de schermen aan de touwjes blijft trekken en een hondstrouwe samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft!
Hij zal liever de Guy hebben die aan zijn touwtje trekt. Deze heeft reeds ervaring opgedaan met Elio.

Pietje
18 januari 2005, 12:14
Ik heb één en ander in de wandelgangen van het Vlaams parlement horen vallen!;-)
Jij kuist daar de gangen ?? 8)

ilfalco
18 januari 2005, 12:16
Ik zou toch maar opletten met zo'n geruchten ... kan vengoed een kwakkel zijn.

Knuppel
18 januari 2005, 12:24
Jij kuist daar de gangen ?? 8)
De schoonmakers zijn meestal uit de wandelgangen als de parlementairen erin komen.

Knuppel
18 januari 2005, 12:29
Ik zou toch maar opletten met zo'n geruchten ... kan vengoed een kwakkel zijn.
Zou best kunnen...
Een kwakkel bedoel ik.

Van de man die 'tegenstemt' omdat hij een ander niet gunt waar hij, in lang vervlogen tijden, voor zou hebben gestemd kan je echter alles verwachten.

ilfalco
18 januari 2005, 12:35
Overstappen van een kartel met een partij de in het verleden vlaanderen keerop ker in de steek gelaten heeft naar een partij die het nu nog meer doet ... het zal wet om iets anders gaan , de vld beloont goed.

Fribre
18 januari 2005, 12:42
Jan zit in Koksijde met de VLD in het bestuur, maar toch geloof ik niets van dit "geruchtje".

Knuppel
18 januari 2005, 13:06
Jan zit in Koksijde met de VLD in het bestuur, maar toch geloof ik niets van dit "geruchtje".
Ik geloofde ook niet toen 'men' beweerde dat Johan Sauwens door de CD&V zou worden opgevangen nadat hij over St. Maarten struikelde...

Knuppel
18 januari 2005, 13:07
Overstappen van een kartel met een partij de in het verleden vlaanderen keerop ker in de steek gelaten heeft naar een partij die het nu nog meer doet ... het zal wet om iets anders gaan , de vld beloont goed.
De CD&V anders ook maar Jan was niet bij de 'gelukkigen'...

ilfalco
18 januari 2005, 13:33
Was van horebeke ook niet meer pro VLD....

Luddo
18 januari 2005, 13:48
Een Vlaamsnationalist die overstapt naar de VLD??? Normaal verlaten de ratten een zinkend schip! Ik heb altijd gedacht dat Jan Loones een verstandige jongen was... Maar tegenwoordig moet je van niets meer verschieten!

zorroaster
18 januari 2005, 14:10
Ik heb één en ander in de wandelgangen van het Vlaams parlement horen vallen!;-)
Tiens. Dat is iets dat ik totaal niet zou hebben zien aankomen, dus sta me toe daar ook niet al te veel geloofwaardigheid aan te hechten.

De vorige keer dat je iets van horen zeggen had deden Ronduit-N-VA en Jong-CD&V mee aan de Blow-in van Jong-Groen! en Animo. Uw credibiliteit is dus niet je dat momenteel...

zorroaster
18 januari 2005, 14:11
Was van horebeke ook niet meer pro VLD....
Wat een evt kartel betrof wel, maar hij is nog altijd lid van de N-VA hoor...

jan hyoens
18 januari 2005, 14:34
Tiens. Dat is iets dat ik totaal niet zou hebben zien aankomen, dus sta me toe daar ook niet al te veel geloofwaardigheid aan te hechten.

De vorige keer dat je iets van horen zeggen had deden Ronduit-N-VA en Jong-CD&V mee aan de Blow-in van Jong-Groen! en Animo. Uw credibiliteit is dus niet je dat momenteel...
We shall see!8)

vrijevlaming
18 januari 2005, 14:38
hier zou ik toch straf van verschieten, vooral omdat het totaal niet logisch klinkt. Als hij dan niet tevreden is van cd&v wegens niet vlaams genoeg, dan gaatie toch niet naar de VLD zeker? waar is de logica?

garfield
18 januari 2005, 14:43
de VLD verdediger van de vlaamse zaak :rofl:

Vlaams-nationalist
18 januari 2005, 18:25
de VLD verdediger van de vlaamse zaak :rofl:
Ik denk dat we nog altijd kunnen zeggen dat op een paar na (Coveliers e.d.) de VLD nog altijd de PVV is (Pest Voor Vlaanderen).

Knuppel
18 januari 2005, 20:26
De VLD is idd meer dan ooit de pest voor Vlaanderen, maar dat heeft ex.VU voorzitters van Krunkelsven en Gabriëls niet tegengehouden bij die partij aan te sluiten.

Net zomin als het Bert Anciaux en Hugo Schiltz heeft tegengehouden voor de cholera voor Vlaanderen te kiezen.

Hoe Bourgeois en Sauwens zonder kleerscheuren weer uit de royalistische CD&V-kooi weggeraken valt trouwens ook nog af te wachten.

Patriot!
18 januari 2005, 20:34
En weer versterkt België zich.8)

ilfalco
18 januari 2005, 20:36
Dit nieuws is toch nog niet bevestigd Patriot...

Jan Loones
19 januari 2005, 15:29
met wat ze zich zoal amuseren!!
't Pallieterke (19.1.05-p 7)kan er dus ook radikaal naast zitten;wil die bedrieger-informant nu rechtstaan??
inhoudelijk: als het CDnV kartel, naast N-VA mandatarissen, iets heeft opgeleverd, dan wel dat er een andere vlaamse meerderheid uit de verkiezingen is gekomen;en geert kan zich wat mij betreft niet genoeg met de zaken bemoeien;
wel waar is dat ik de meeste ;vld-ers van koksijde (vrienden en coalitiegenoten) niet over de algemene vld-kam scheer; en dat ik niet meteen een gemeentelijk CDnV-N_VA kartel in koksijde zie groeien;
overigens veel babbelplezier toegewenst; ik ga nog wat werken;

jan loones-vl volksvertegenwoordiger N-VA en 1° schepen koksijde

De rechtvaardige rechter
19 januari 2005, 15:40
Dus het is niet waar

PAJOT
19 januari 2005, 15:43
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

H. Guderian
19 januari 2005, 15:46
Naar verluidt zou jan Loones overstappen naar de VLD! De reden is dat hij niet kan opschieten met Geert Bourgeois die achter de schermen aan de touwjes blijft trekken en een hondstrouwe samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft! Eén van de weinige NiVeAnen waar ik nog een matig respect kon voor opbrengen. Dat is nu dus ook voorbij. Liberalen zijn vijanden van volkeren.
*knip*

vrijevlaming
19 januari 2005, 16:07
alé, ons groot licht jan hyoens is dus ook weer op zijn plaats gezet

Knuppel
19 januari 2005, 16:32
wel waar is dat ik de meeste ;vld-ers van koksijde (vrienden en coalitiegenoten) niet over de algemene vld-kam scheer; en dat ik niet meteen een gemeentelijk CDnV-N_VA kartel in koksijde zie groeien;

ilfalco
19 januari 2005, 16:45
In de laamse gemeente dilbeek vormt de n-va zelfs een alliantie met Groen! ... ze zulle daar nogal opkomen tegen de verfransing.

storm op zee
19 januari 2005, 16:50
In de laamse gemeente dilbeek vormt de n-va zelfs een alliantie met Groen! ... ze zulle daar nogal opkomen tegen de verfransing.
Dat is niet helemaal onlogisch. Een belangrijk punt in de strijd tegen de verfransing is het verzet tegen de verstedelijking en meteen ook de 'verbrusseling' van de rand. In dat verzet zijn de groenen uiteraard een pragmatische partner. Bovendien zijn er in de rand best wel wat groenen met een (beperkte) Vlaamse reflex (bv. Eloi Glorieux)

Knuppel
19 januari 2005, 16:56
Niets, maar dan ook NIETS is er van de 'Vlaams-nationalistische' VU overgebleven.
Allemaal zitten hun mandatarissen bij belgicistische tot ultra-belgicistische partijen.

Het enige voor deel dat dit geeft is, dat wij tenminste weten in welke partij de allerlaatste Vlaams-nationalisten zitten die de Vlaamse zaak nog NIET hebben verraden.
Het maakt er de keuze met de volgende bollekenskermis alleen maar gemakkelijker op.

Ik zou zeggen: proficiat Verhofstadt! Met de kiesdrempel heeft hij dan toch het beoogde 'succes' bereikt...

Vlaams-nationalist
19 januari 2005, 16:59
Niets, maar dan ook NIETS is er van de 'Vlaams-nationalistische' VU overgebleven.
Allemaal zitten hun mandatarissen bij belgicistische tot ultra-belgicistische partijen.

Het enige voor deel dat dit geeft is, dat wij tenminste weten in welke partij de allerlaatste Vlaams-nationalisten zitten die de Vlaamse zaak nog NIET hebben verraden.
Het maakt er de keuze met de volgende bollekenskermis alleen maar gemakkelijker op.

Ik zou zeggen: proficiat Verhofstadt! Met de kiesdrempel heeft hij dan toch het beoogde 'succes' bereikt...
U vergeet waarschijnlijk dat het Blok ontstaan is vanuit de VU. En dat het Blok samen met de N-VA (enige rechtmatige opvolger van de Vlaams-nationalistische VU) allebei Vlaams-nationale partijen zijn.

ilfalco
19 januari 2005, 16:59
jawadde de groen die zelfs met de tsoenami pleitten voor milieuimmigratie..; denkt ge echt dat er dan nog wat groen gaat overblijven. groen is gewoon een dekmantel voor een extreem-linkse pro-immigratie en multiculpartij . En jullie doen waarschijnlijk ook aan lijstverbinding met BUB omdat dat ook voordeling is voor vlaanderen zeker ... tsjonge toch.

Vlaams-nationalist
19 januari 2005, 17:01
jawadde de groen die zelfs met de tsoenami pleitten voor milieuimmigratie..; denkt ge echt dat er dan nog wat groen gaat overblijven. groen is gewoon een dekmantel voor een extreem-linkse pro-immigratie en multiculpartij . En jullie doen waarschijnlijk ook aan lijstverbinding met BUB omdat dat ook voordeling is voor vlaanderen zeker ... tsjonge toch.
Ik ben ook tegen een band tussen groen en de n-va. Daarvoor liggen de partijen te ver uit elkaar.

zorroaster
19 januari 2005, 19:40
Allez bon, Jan Hyoens zijn geloofwaardigheid daalt nog een eindje verder onder het vriespunt.

C uit W
19 januari 2005, 20:38
Allez bon, Jan Hyoens zijn geloofwaardigheid daalt nog een eindje verder onder het vriespunt.En de geloofwaardigheid van de n-va, hoe zit het daarmee? Of is dat ook voor na de verkiezingen, euh nieuwjaar, euh pasen?

instromaniac
19 januari 2005, 20:58
Niets, maar dan ook NIETS is er van de 'Vlaams-nationalistische' VU overgebleven.
Allemaal zitten hun mandatarissen bij belgicistische tot ultra-belgicistische partijen.

Het enige voor deel dat dit geeft is, dat wij tenminste weten in welke partij de allerlaatste Vlaams-nationalisten zitten die de Vlaamse zaak nog NIET hebben verraden.
Het maakt er de keuze met de volgende bollekenskermis alleen maar gemakkelijker op.

Ik zou zeggen: proficiat Verhofstadt! Met de kiesdrempel heeft hij dan toch het beoogde 'succes' bereikt...
Allé, het is toch niet omdat de andere partijen niet Vlaams-nationalistisch zijn dat ze belgicisten zijn hé. Soms doen die partijen zaken die tegen de ontvoogding gaan, soms niet, alhoewel ik moet toegeven dat het eerst wel meer voorkomt dan het andere.
Maar moesten geen ex-VU mensen naar die partijen zijn gegaan denk ik dat we een stuk zwakker zouden staan dan nu.
Je moet toch ook toegeven dat de neiging tot soevereiniteit leeft bij sommige mensen in andere partijen? Bart Staes in Groen!, Frank VDB bij de sossen, Coveliers/Dedecker bij de VLD, Vandenbrande/Martens&co bij CD&V. Ik zeg niet dat ze radicaal genoeg zijn, maar het is veel beter dan belgicisten hé.

Ik denk dat het Belang een beetje te veel de neiging heeft te denken dat ze het monopolie op de Vlaamse beweging (met kleine b) bezitten. Zou dat zo zijn zou dat een zeer slechte zaak zijn, want alleen bereik je niets. Trouwens moet conservatief-rechts geen monopolie hebben op de beweging, pluralisme is zeer belangrijk als je iets wil bereiken zoals een onafhankelijke staat.

instromaniac
19 januari 2005, 21:07
Ik ben ook tegen een band tussen groen en de n-va. Daarvoor liggen de partijen te ver uit elkaar.
Er is toch een groot verschil tussen lokaal en nationaal? Ik zou bvb. nooit van m'n leven op VLD stemmen bij Vlaamse of federale verkiezing, maar voor de gemeentelijke wel. We hebben hier trouwens weinig keuze; sinds m'n ouders niet meer politiek actief zijn komt N-VA niet meer op hier, die van SPA zijn onnozelaars die nog niet weten dat België federaal is, die van het Belang zijn nog grotere idioten die overgelopen zijn van diezelfde SPA en Groen is een bende dikkenekken. Alleen VLD en CD&V schiet over.

Allé, ik wil er gewoon maar op wijzen dat lokaal de zaken helemaal anders kunnen liggen.

Vlaams-nationalist
19 januari 2005, 21:13
Er is toch een groot verschil tussen lokaal en nationaal? Ik zou bvb. nooit van m'n leven op VLD stemmen bij Vlaamse of federale verkiezing, maar voor de gemeentelijke wel. We hebben hier trouwens weinig keuze; sinds m'n ouders niet meer politiek actief zijn komt N-VA niet meer op hier, die van SPA zijn onnozelaars die nog niet weten dat België federaal is, die van het Belang zijn nog grotere idioten die overgelopen zijn van diezelfde SPA en Groen is een bende dikkenekken. Alleen VLD en CD&V schiet over.

Allé, ik wil er gewoon maar op wijzen dat lokaal de zaken helemaal anders kunnen liggen.
Inderdaad, lokaal ligt het anders. Anderzijds kan ik toch zeggen nooit van mijn leven iets met bvb. groen aan te gaan.
Waarom begin jij geen afdeling als de N-VA in jouw dorp/gemeente/stad niet actief is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. ;-)

zorroaster
19 januari 2005, 23:29
En de geloofwaardigheid van de n-va, hoe zit het daarmee? Of is dat ook voor na de verkiezingen, euh nieuwjaar, euh pasen?
Tsja, bij ons blijven de dingen vooruitgaan. Bij Hyoens blijft het bij een ronkende titel en daarna niets meer...

Yann
19 januari 2005, 23:46
Naar verluidt zou jan Loones overstappen naar de VLD! De reden is dat hij niet kan opschieten met Geert Bourgeois die achter de schermen aan de touwjes blijft trekken en een hondstrouwe samenwerking met de CD&V wil en daarmee geen rekening houdt met de haast viscerale afkeer van generaties nationalisten voor de "Belgische katholieke partij" die Vlaanderen keer op keer verraden heeft!
Allez... :roll:

Het "Loony Toons"-partijtje heeft te kampen met overlopers. Wat een groot nieuws. :roll:

instromaniac
19 januari 2005, 23:54
Inderdaad, lokaal ligt het anders. Anderzijds kan ik toch zeggen nooit van mijn leven iets met bvb. groen aan te gaan.
Waarom begin jij geen afdeling als de N-VA in jouw dorp/gemeente/stad niet actief is. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. ;-) Als ik tijd had, en als kotstudent is dat ook niet zo evident ;)
Trouwens, ik stem wel N-VA maar ben het op vele vlakken niet eens met hen (behalve communautaire en sociale). Dus ik weet niet of ik wel zo'n overtuigde medestanders zou zijn ;)

instromaniac
19 januari 2005, 23:56
Allez... :roll:

Het "Loony Toons"-partijtje heeft te kampen met overlopers. Wat een groot nieuws. :roll: Misschien eens de rest van de replies hier lezen, Jan Loones is hier zelf komen zeggen dat het allemaal niet waar is.

jan hyoens
20 januari 2005, 11:08
Tsja, bij ons blijven de dingen vooruitgaan. Bij Hyoens blijft het bij een ronkende titel en daarna niets meer...
Mag ik vragen welke "dingen"?

jan hyoens
20 januari 2005, 11:13
met wat ze zich zoal amuseren!!
't Pallieterke (19.1.05-p 7)kan er dus ook radikaal naast zitten;wil die bedrieger-informant nu rechtstaan??
inhoudelijk: als het CDnV kartel, naast N-VA mandatarissen, iets heeft opgeleverd, dan wel dat er een andere vlaamse meerderheid uit de verkiezingen is gekomen;en geert kan zich wat mij betreft niet genoeg met de zaken bemoeien;
wel waar is dat ik de meeste ;vld-ers van koksijde (vrienden en coalitiegenoten) niet over de algemene vld-kam scheer; en dat ik niet meteen een gemeentelijk CDnV-N_VA kartel in koksijde zie groeien;
overigens veel babbelplezier toegewenst; ik ga nog wat werken;

jan loones-vl volksvertegenwoordiger N-VA en 1° schepen koksijde
Ik dank u om het "gerucht" te ontkrachten.
Maar nu u hier toch bent zou ik u willen vragen of u, in hoedanigheid van eerste schepen in Koksijde, eens uw collega's uit De Panne zou willen vragen iets te doen tegen de verfransing aldaar! Met dank bij voorbaat.