PDA

View Full Version : Inval in woning Iraakse microbioloog, terroristekamp ontdekt


Antoon
17 april 2003, 11:00
Een speciale Amerikaanse eenheid is woensdag in de Iraakse hoofdstad Bagdad het huis van een microbiologe binnengevallen die aan het hoofd stond van een geheim laboratorium waar antrax werd gekweekt. Drie mannen werden gearresteerd. Waar de biologe, Rihab Taha alias Dr. Bacterie, zich bevindt is niet bekend. Taha is de echtgenote van Amer Mohammed Rashid, die onder Saddam Hussein minister van olie was.

Aan de zuidrand van Bagdad zijn Amerikaanse troepen op een onlangs verlaten opleidingskamp van terroristen gestuit, maakte de Amerikaanse legerwoordvoerder John Hoellwarth woensdag bekend. Het kamp beslaat ongeveer tien hectare en er staat een twintigtal gebouwen. Het werd volgens Hoellwarth gerund door het Palestijnse Bevrijdingsfront (PLF) van de maandag in Bagdad opgepakte Abul Abbas, en het Iraakse regime. Tussen de documenten die er zijn gevonden zaten ingevulde vragenlijsten met vragen als 'Welk soort missies zou je willen uitvoeren'. Volgens Hoellworth was die vraag dikwijls beantwoord met 'zelfmoordmissies'. In het kamp, waar rekruten bommen zouden hebben leren maken, zijn ook chemicaliën, uniformen en gasmaskers gevonden.


Ze zullen nog hun gelijk bewijzen ook, de Amerikanen en de Britten.

.

Calle
17 april 2003, 11:02
Ik merk toch al een koerswijziging van WMD's naar terroristen.

Och ja, een terrorist op pensioen blijft een terrorist.

Waar zijn nu toch die ongelofelijk gevaarlijke WMD's die OP ELK MOMENT tegen de wereld konden gebruikt worden ??

Antoon
17 april 2003, 11:06
Ik merk toch al een koerswijziging van WMD's naar terroristen.

Och ja, een terrorist op pensioen blijft een terrorist.

Waar zijn nu toch die ongelofelijk gevaarlijke WMD's die OP ELK MOMENT tegen de wereld konden gebruikt worden ??

Ten eerste is het geen koerswijziging, want terroristenopleiding was ook één van de verwijten aan het adres van Irak die door de Irakese overheid werd ontkend.

Een terrorist op pensioen? Hij organiseerde de financiering van de zelfmoordterroristen.

Anthrax maakt ook deel uit van het gevaar. Er werd terecht gevreesd dat het product zou worden verdeeld aan terroristische organisaties om er de Westerse wereld mee te terroriseren.

De 'traditionele' raketten met chemische en biologische koppen is het enige wat nog niet is bewezen, maar het bestaan hiervan is ook nog niet uitgesloten. De Amerikanen zijn er nog steeds van overtuigd dat ze ook die gaan vinden.

Calle
17 april 2003, 11:10
Hij sluisde geld door naar de families van zelfmoordterroristen, dat is juist.

Maar anthrax ?? Een verkoudheid is verdorie gevaarlijker !!

Jong jong jong.

Ga de studie over "agent Orange" die net is vrijgegeven dan maar eens lezen.

Klaarblijkelijk hebben de amerikanen net ietjes meer chemische wapens op de bevolking van Vietnam gebruikt dan ze zeiden.

Ongeveer 4 keer meer, maar ja , vergissen is Amerikaans zeker ...

Antoon
17 april 2003, 11:22
Ga de studie over "agent Orange" die net is vrijgegeven dan maar eens lezen.

Klaarblijkelijk hebben de amerikanen net ietjes meer chemische wapens op de bevolking van Vietnam gebruikt dan ze zeiden.

Ongeveer 4 keer meer, maar ja , vergissen is Amerikaans zeker ...

Ik begrijp dat je meteen al off topic gaat.

Maar ik blijf bij het onderwerp:

De terroristenkampen bestaan, Abu Nidal is gevangen, er is een labo ontdekt dat Anthrax maakte, .... de Amerikaanse stellingen lijken te worden bewezen.

Calle, je mag echt eens toegeven dat jij je hebt vergist, hoor!
.

boer_bavo
17 april 2003, 13:31
Als de Amerikanen in Leuven binnenvallen kunnen ze ook vele chemische en biologische "wapens" vinden.
Toch als je jouw definities gebruikt.
Misschien moet ik al schrik hebben. Ik had immers 16 op het vak microbiologie.

Calle
17 april 2003, 13:36
Ga de studie over "agent Orange" die net is vrijgegeven dan maar eens lezen.

Klaarblijkelijk hebben de amerikanen net ietjes meer chemische wapens op de bevolking van Vietnam gebruikt dan ze zeiden.

Ongeveer 4 keer meer, maar ja , vergissen is Amerikaans zeker ...

Ik begrijp dat je meteen al off topic gaat.

Maar ik blijf bij het onderwerp:

De terroristenkampen bestaan, Abu Nidal is gevangen, er is een labo ontdekt dat Anthrax maakte, .... de Amerikaanse stellingen lijken te worden bewezen.

Calle, je mag echt eens toegeven dat jij je hebt vergist, hoor!
.

Als ze echt dingen vinden die gevaarlijk zijn dan zal ik de eerste zijn om mijn fout toe te geven.

Maar dit hier is "Peanuts" vergeleken met de dingen waar de VS eerst van sprak. VX is nog net iets anders dan anthrax zenne.

TomB
17 april 2003, 13:48
Ik merk toch al een koerswijziging van WMD's naar terroristen.

Och ja, een terrorist op pensioen blijft een terrorist.

Waar zijn nu toch die ongelofelijk gevaarlijke WMD's die OP ELK MOMENT tegen de wereld konden gebruikt worden ??

En ik die dacht dat dit 1 actie was binnen een campagne die 'The War on Terror' noemt, een campagne gestart na een reusachtige terroristische aanval.

Het vangen van terrorisme is dan ook een onwaarschijnlijk grote koerswijziging nietwaar? Het ten val brengen van regimes die terrorisme steunen is dan een enorme koerswijziging nietwaar?

Supe®Staaf
17 april 2003, 13:54
Waar zijn nu toch die ongelofelijk gevaarlijke WMD's die OP ELK MOMENT tegen de wereld konden gebruikt worden ??
Ik vermoed dat er een gedeelte naar Syrië geëxporteerd is.
Als ze daar niet blijken te zitten, dan misschien in Iran?
En wie weet, wanneer de US-economie slabakt, ondanks de volledige kolonisatie van het midden-oosten, situeren ze zich niet in Korea...........

Calle
17 april 2003, 13:59
Ik merk toch al een koerswijziging van WMD's naar terroristen.

Och ja, een terrorist op pensioen blijft een terrorist.

Waar zijn nu toch die ongelofelijk gevaarlijke WMD's die OP ELK MOMENT tegen de wereld konden gebruikt worden ??

En ik die dacht dat dit 1 actie was binnen een campagne die 'The War on Terror' noemt, een campagne gestart na een reusachtige terroristische aanval.

Het vangen van terrorisme is dan ook een onwaarschijnlijk grote koerswijziging nietwaar? Het ten val brengen van regimes die terrorisme steunen is dan een enorme koerswijziging nietwaar?

Wat was de reden voor de inval in Irak ? Het feit dat Saddam zijn WMD's niet wilde opgeven...

Of vergis ik mij ?
Indien ik mij vergis, tellen de UN resoluties dus niet als rechtvaardiging van deze oorlog en moet de VS voor zijn oorlogsmisdaden terechtstaan. :wink:

TomB
17 april 2003, 14:09
Ik merk toch al een koerswijziging van WMD's naar terroristen.

Och ja, een terrorist op pensioen blijft een terrorist.

Waar zijn nu toch die ongelofelijk gevaarlijke WMD's die OP ELK MOMENT tegen de wereld konden gebruikt worden ??

En ik die dacht dat dit 1 actie was binnen een campagne die 'The War on Terror' noemt, een campagne gestart na een reusachtige terroristische aanval.

Het vangen van terrorisme is dan ook een onwaarschijnlijk grote koerswijziging nietwaar? Het ten val brengen van regimes die terrorisme steunen is dan een enorme koerswijziging nietwaar?

Wat was de reden voor de inval in Irak ? Het feit dat Saddam zijn WMD's niet wilde opgeven...

Of vergis ik mij ?
Indien ik mij vergis, tellen de UN resoluties dus niet als rechtvaardiging van deze oorlog en moet de VS voor zijn oorlogsmisdaden terechtstaan. :wink:

Vredesactivisten zijn raar mannen. Na 10 jaar zoeken moeten de inspecteurs meer tijd krijgen, maar na 3 weken zoeken moeten de Amerikanen alles gevonden hebben.

Calle
17 april 2003, 14:11
Waarom gaf je de VN inspecteurs dan ook niet meer tijd ?

De inspecteurs kregen geen tijd meer, maar de Amerikanen moeten meer tijd krijgen ? Ze wisten ze toch liggen ? Ze hadden toch "sensitive information" die ze niet konden geven ?
Ze zagen de wapens toch al vanuit de lucht ( cfr foto's van Powell ).

Rare jongens, die amerikanen.

TomB
17 april 2003, 15:24
Waarom gaf je de VN inspecteurs dan ook niet meer tijd ?

De inspecteurs kregen geen tijd meer, maar de Amerikanen moeten meer tijd krijgen ? Ze wisten ze toch liggen ? Ze hadden toch "sensitive information" die ze niet konden geven ?
Ze zagen de wapens toch al vanuit de lucht ( cfr foto's van Powell ).

Rare jongens, die amerikanen.

Ze hebben 10 jaar gekregen, niet meer tijd nodig. Er waren trouwens andere humane doelstellingen in deze oorlog, zoals bv het afzetten van een dictatuur, waarvoor menig Irakees de Amerikanen bedankt heeft. Gisterenavond nog vertelde de Syrische ambassadeur hoe hij allesbehalve medelijden had met Saddam. Na dat afzetten kunnen ook embargos opgeheven worden, wat nogmaals goed nieuws is, voor de wereld, en voor Irak.

Zoals u wellicht weet ging het leeuwedeel van de informatie over mobiele laboratoria en grondstoffen. Als je daarbij rekent dat het land op stelten staat, dat nog steeds de laatste kogel daar niet geschoten is, en dat chemische/biologische wapens niet bepaald groot zijn, verbaast het me niet dat die niet op 1-2-3 gevonden worden. De toekomst zal uitwijzen of ik gelijk heb.

Supe®Staaf
17 april 2003, 15:29
Ze hebben 10 jaar gekregen, niet meer tijd nodig.
Na tien jaar geen massavernietigingswapens vinden, en deze onvindbare dingen dan nog als reden aanhalen?
Dikke fout.

michr.oscoop
17 april 2003, 15:35
Ze zullen nog hun gelijk bewijzen ook, de Amerikanen en de Britten.

Maar natuurlijk! Nu ze daar zitten kunnen ze alles"vinden"wat ze nodig hebben natuurlijk! bijv:
1. Een chemisch labo
2. Een heus terroristenkamp, met terroristententen, ondergrondse gangen, terroristenkleren etc.
3. Foto's van Sadam en Osama die een plan van de Twin Towers zitten te bestuderen
4. Opgenomen telefoongesprekken waarin Sadam aan Assad vraagt of hij zijn gifgas naar Syrië mag brengen
...
Ge gaat zien, de volgende weken komt dat allemaal boven water...

Calle
17 april 2003, 15:36
Weet er eigenlijk iemand waarom de VN inspecteurs in 98 door Saddam het land zijn uitgezet.

Omdat een paar van hen CIA - operatives waren.
Dit is toegegeven door de US.

Seek and ye shall find.

michr.oscoop
17 april 2003, 15:39
[quote="Calle"]Waarom gaf je de VN inspecteurs dan ook niet meer tijd ? /quote]

Die hadden eerst en vooral een spionage-opdracht. Ook dienden die om de angstpsychose voor de massavernietigingswapens er in te houden.
Het Iraakse regime was uitermate humaan. Ze hadden die"inspecteurs"beter opgepakt en vastgebonden aan doelwitten van de Amerikanen.

democratsteve
18 april 2003, 00:27
Ze zullen nog hun gelijk bewijzen ook, de Amerikanen en de Britten.

Maar natuurlijk! Nu ze daar zitten kunnen ze alles"vinden"wat ze nodig hebben natuurlijk! bijv:
1. Een chemisch labo
2. Een heus terroristenkamp, met terroristententen, ondergrondse gangen, terroristenkleren etc.
3. Foto's van Sadam en Osama die een plan van de Twin Towers zitten te bestuderen
4. Opgenomen telefoongesprekken waarin Sadam aan Assad vraagt of hij zijn gifgas naar Syrië mag brengen
...
Ge gaat zien, de volgende weken komt dat allemaal boven water...
Het is uiteraard absurd wat de Amerikaanse regering hun volk bijwijlen tracht wijs te maken. Ik bezit een nogal uitgebreid beeldarchief van persconferenties tijdens historische conflicten.
Als je dan ziet met hoe een uitgestreken gezicht ze statements verkondigden, waarvan wij nu weten(zij toen al) dat het pertinente leugens waren. Om misselijk van te worden is het. En een publieke enkeling die het wél doorhad, kon maar beter z'n bek dicht houden. Dat was het veiligst.
Maar Rumsfeld en Co schijnen niet te beseffen dat de publieke opinie van tegenwoordig een beter zicht heeft op de dingen dan toen.
Je maakt ze zo gauw niks meer wijs als vroeger.

Antoon
18 april 2003, 08:45
Ze zullen nog hun gelijk bewijzen ook, de Amerikanen en de Britten.

Maar natuurlijk! Nu ze daar zitten kunnen ze alles"vinden"wat ze nodig hebben natuurlijk! bijv:
1. Een chemisch labo
2. Een heus terroristenkamp, met terroristententen, ondergrondse gangen, terroristenkleren etc.
3. Foto's van Sadam en Osama die een plan van de Twin Towers zitten te bestuderen
4. Opgenomen telefoongesprekken waarin Sadam aan Assad vraagt of hij zijn gifgas naar Syrië mag brengen
...
Ge gaat zien, de volgende weken komt dat allemaal boven water...

En dan is het gelijk van de coalitie bewezen. :wink:

Antoon
18 april 2003, 08:47
...
Het Iraakse regime was uitermate humaan. ...

Dit is nu de reden waarom er met bepaalde 'vredesactivisten' niet te praten valt.

:roll: :roll:

Merlin
18 april 2003, 09:01
"History is always told trough the eyes of the concuror".

Nu de Amerikanen het daar voor het zeggen hebben, ben ik er vast van overtuigd dat ze vanalles zullen vinden.
Irak zal op dit momment over meer massavernietegingswapens beschikken, dan voor de oorlog.

boer_bavo
18 april 2003, 09:32
Ze hebben 10 jaar gekregen, niet meer tijd nodig.

Neen, die inspecties eind 2002-begin 2003 hebben 2 maand geduurd.
Daarvoor waren er geen inspecties. De VS waren daartegen.

michr.oscoop
18 april 2003, 14:03
...
Het Iraakse regime was uitermate humaan. ...

Dit is nu de reden waarom er met bepaalde 'vredesactivisten' niet te praten valt.

:roll: :roll:

Ik bedoelde natuurlijk:ivm die inspecteurs die eigenlijk spionnen waren.