PDA

View Full Version : Vlaams-nationale recuperatie van de sport.


Patriot!
17 april 2003, 14:30
Het wordt een vertrouwd beeld op wielerwedstrijden: de Vlaamse vlaggen. Men kan natuurlijk niemand verbieden vlaggen mee te nemen naar sportmanifestaties - dat maakt ze juist kleurrijker -, maar teveel is teveel. Men kan geen wielerwedstrijden meer bekijken of men wordt geconfronteerd met deze massale politieke Vlaams-nationale recuperatie.

Steeds meer mensen beginnen er zich aan te ergeren. Sport is geen politiek,
god zij dank, en allen die het daartoe wensen om te vormen, moeten eraan
denken dat dit een averechts effect zal hebben.

Maar laten we vooral niet denken dat hier veel flaminganten achter zitten. Er zijn sowieso al zeer weinig Vlaams-nationalisten (peilingen spreken van hoogstens 10 % van de bevolking en tijdens het inzamelen van onze handtekeningen zijn we er slechts één op honderd tegengekomen).

Bovendien volstaan 1.000 enthousiaste personen met een vlag om de indruk te
geven van een "overweldigende aanwezigheid". De vlaggen zijn dan ook nog eens
extra groot en de hele zielige bedoening wordt gesponsord door enkele Vlaams-nationale groot-industriëlen onder de benaming "Vlaanderen vlagt".

De Vlaams-nationalisten mogen weten dat de overgrote meerderheid van de Belgen (wat ook hun taal mag zijn) deze acties niet appreciëren. Blijkbaar willen de restanten van de Vlaamse beweging zichzelf ten gronde richten. In dat geval mogen ze wat ons betreft gewoon door doen.

www.belgischeunie.be

Zeno!
17 april 2003, 14:36
Als wij dit soort BUB-propaganda-tekstjes willen lezen, dan surfen we wel naar hun site.

Ik ga toch ook niet elke keer een nieuw forum beginnen, als op de N-VA site een nieuwe tekst verschijnt!??

On-topic:
"Steeds meer mensen beginnen zich hieraan te ergeren" ?? En hoe weet de BUB (Hans) dat? Uit zijn glazen bol?

Lees eens wat meer de kranten; overal wordt VL² aangesproken met de boodschap zo verder te doen, en verkopen ze massa's vlaggen.
Toch vreemd, aangezien 90% van de bevolking volgens jullie voor Belgie is... :lol:

Calle
17 april 2003, 14:37
Hij mag ook met mij meekomen naar de verschillende voetbalstadions.

Dan kan hij het aantal belgische vlaggen gaan tellen. ( duurt niet lang, hij kan dan snel terug naar huis )

Zeno!
17 april 2003, 14:40
Hij mag ook met mij meekomen naar de verschillende voetbalstadions.

Dan kan hij het aantal belgische vlaggen gaan tellen. ( duurt niet lang, hij kan dan snel terug naar huis )

Valt er dan nog te tellen?

Calle
17 april 2003, 14:42
Euhm, buiten de Waalse stadions vallen er inderdaad niet veel vlaggen meer te zien, zelfs niet in europese matchen.

Zeno!
17 april 2003, 14:44
Tja, zelfs bij een match van de "Rode Duivels" niet:

http://www.vlaamsbrabant.net/vl2/fotos_zagreb_2003/BUH062.jpg
Zoek de "Belgische" supporters! :wink:

Jan van den Berghe
17 april 2003, 14:58
Het wordt een vertrouwd beeld op wielerwedstrijden: de Vlaamse vlaggen. Men kan natuurlijk niemand verbieden vlaggen mee te nemen naar sportmanifestaties - dat maakt ze juist kleurrijker -, maar teveel is teveel. Men kan geen wielerwedstrijden meer bekijken of men wordt geconfronteerd met deze massale politieke Vlaams-nationale recuperatie.

Teveel is teveel? Waarom? Stel je eens voor dat men aan de ingang van Club Brugge de sjaaltjes gaat tellen en vanaf een bepaald percentage zegt: "Neen, jongens, afdoen dat sjaaltje! Teveel is teveel!" Laat de vlaggen maar wapperen, hoe meer hoe liever. Niets is mooier dan zo'n menigte vol met wapperende en zwaaiende vlaggen.

Jan van den Berghe
17 april 2003, 15:01
Steeds meer mensen beginnen er zich aan te ergeren. Sport is geen politiek,
god zij dank, en allen die het daartoe wensen om te vormen, moeten eraan
denken dat dit een averechts effect zal hebben.

Met een Vlaamse vlag zwaaien op een wielerkoers is dat volgens u al "politiek"? Nochtans dit jaar stonden er op het parcours ook Italianen met hun eigen vlag te zwaaien. Doen die mannen dan ook aan politiek? Als ik de Vlaamse wielrenners wil aanmoedigen, dan mag ik de Vlaamse vlag meebrengen. Daar is niets politieks aan.

Averechts effect? Bij dergelijke grote sportmanifestaties verkoopt Vlaanderen Vlagt zeer veel vlaggen en vlagjes (want, beste vriend, ze delen ze heus niet gratis uit). Blijkbaar vinden de Vlaamse supporters het dus maar normaal dat ze voor hun renners met hun vlaggen zwaaien.

Jan van den Berghe
17 april 2003, 15:07
De vlaggen zijn dan ook nog eens
extra groot en de hele zielige bedoening wordt gesponsord door enkele Vlaams-nationale groot-industriëlen onder de benaming "Vlaanderen vlagt".

De vlaggen zijn helemaal niet "extra groot". Werp maar eens een blik op http://www.vlaanderenvlagt.org/

En wie zijn die "enkele Vlaams-nationale groot-industriëlen" dan wel? De namen had ik nu toch wel graag eens geweten.


Bemerk op de onderstaande foto ook de drie Italianen die aan "politiek" doet, alsook wat verder die "Belg" die ook aan "politiek" doet. Om dan natuurlijk niet te zwijgen van die verschrikkelijke Vlamingen die daar ook met een vlag staan te zwaaien. O wat een politieke bedoening!

http://www.vvb.org/acties/0210zolder/foto18.jpg

Luddo
17 april 2003, 15:54
Het wordt een vertrouwd beeld op wielerwedstrijden: de Vlaamse vlaggen. Men kan natuurlijk niemand verbieden vlaggen mee te nemen naar sportmanifestaties - dat maakt ze juist kleurrijker -, maar teveel is teveel. Men kan geen wielerwedstrijden meer bekijken of men wordt geconfronteerd met deze massale politieke Vlaams-nationale recuperatie.
Teveel is teveel? De inrichters hebben wat graag wat leven in de brouwerij! Zeker als de wedstrijd op TV wordt uitgezonden. Vandaar dat VL² meer en meer UITGENODIGD wordt, zij het niet officieel.

Steeds meer mensen beginnen er zich aan te ergeren. Sport is geen politiek, god zij dank, en allen die het daartoe wensen om te vormen, moeten eraan denken dat dit een averechts effect zal hebben.
Het effect is tot nu toe het tegengestelde van averechts. De naambekendheid, in positieve zin, ligt nu al, na 2 jaar actie, hoger dan de Vlaamse Volksbeweging!

Maar laten we vooral niet denken dat hier veel flaminganten achter zitten. Er zijn sowieso al zeer weinig Vlaams-nationalisten (peilingen spreken van hoogstens 10 % van de bevolking en tijdens het inzamelen van onze handtekeningen zijn we er slechts één op honderd tegengekomen).
Op 1 jaar heeft VL² al méér vlaggen VERKOCHT dan de hele Vlaamse beweging met al haar organisaties (VVB, VTB-VAB, Davidsfonds, IJzerbedevaartcomité, diverse partijen), in 40 jaar!

Bovendien volstaan 1.000 enthousiaste personen met een vlag om de indruk te geven van een "overweldigende aanwezigheid". De vlaggen zijn dan ook nog eens extra groot
Onze actievlaggen aan stok zijn slechts 1m op 1m.

en de hele zielige bedoening wordt gesponsord door enkele Vlaams-nationale groot-industriëlen onder de benaming "Vlaanderen vlagt".
Niet "enkele Vlaamsnationale grootindustriëlen" maar sponsors van alle slag... "van de gewone man tot baronnen van de koning" die Vlaanderen op een positieve manier gepromoot willen zien.

De Vlaams-nationalisten mogen weten dat de overgrote meerderheid van de Belgen (wat ook hun taal mag zijn) deze acties niet appreciëren.
Heel af en toe is het gebeurd dat een goed Belg op een fysieke manier zijn mening tegenover een VL²-er uitte. De reacties van de omstaanders logen er niet om.

Blijkbaar willen de restanten van de Vlaamse beweging zichzelf ten gronde richten. In dat geval mogen ze wat ons betreft gewoon door doen.
Bedankt! Om U te plezieren zullen we dus met veel ijver verder doen.

www.belgischeunie.be

Tantist
17 april 2003, 18:57
Het wordt een vertrouwd beeld op wielerwedstrijden: de Vlaamse vlaggen. Men kan natuurlijk niemand verbieden vlaggen mee te nemen naar sportmanifestaties - dat maakt ze juist kleurrijker -, maar teveel is teveel. Men kan geen wielerwedstrijden meer bekijken of men wordt geconfronteerd met deze massale politieke Vlaams-nationale recuperatie.


Moesten het allemaal driekleurs zijn, je zou nogal staan springen van enthousiasme, hypocriet.

Patriot!
17 april 2003, 19:11
Het wordt een vertrouwd beeld op wielerwedstrijden: de Vlaamse vlaggen. Men kan natuurlijk niemand verbieden vlaggen mee te nemen naar sportmanifestaties - dat maakt ze juist kleurrijker -, maar teveel is teveel. Men kan geen wielerwedstrijden meer bekijken of men wordt geconfronteerd met deze massale politieke Vlaams-nationale recuperatie.


Moesten het allemaal driekleurs zijn, je zou nogal staan springen van enthousiasme, hypocriet.

België is dan ook ons land, en de Belgen grijpen spontaan naar de Belgische vlag.

Patriot!
17 april 2003, 19:12
Dus volgens U zou het niet om politiek gaan.
Dan stel ik U de vraag: zijn er niet-nationalisten bij VL²? Mensen dus, die België liever zouden zien voortbestaan?

Tantist
17 april 2003, 19:13
Het wordt een vertrouwd beeld op wielerwedstrijden: de Vlaamse vlaggen. Men kan natuurlijk niemand verbieden vlaggen mee te nemen naar sportmanifestaties - dat maakt ze juist kleurrijker -, maar teveel is teveel. Men kan geen wielerwedstrijden meer bekijken of men wordt geconfronteerd met deze massale politieke Vlaams-nationale recuperatie.


Moesten het allemaal driekleurs zijn, je zou nogal staan springen van enthousiasme, hypocriet.

België is dan ook ons land, en de Belgen grijpen spontaan naar de Belgische vlag.

Voila, hypocriet dus...

Zeno!
17 april 2003, 19:19
België is dan ook ons land, en de Belgen grijpen spontaan naar de Belgische vlag.

:lol: Vandaar dat al die mensen spontaan een Vlaamse vlag kopen bij (sport)manifestaties? :lol:

Patriot!
17 april 2003, 19:22
België is dan ook ons land, en de Belgen grijpen spontaan naar de Belgische vlag.

:lol: Vandaar dat al die mensen spontaan een Vlaamse vlag kopen bij (sport)manifestaties? :lol:

Tja als er geen andere voor handen is...

Patriot!
17 april 2003, 19:22
Ook omdat VL² de vlaggen zo goedkoop kan aanbieden (sponsoring door rijke flaminganten?)

Maar ja, kwaliteit is natuurlijk duurder. Daarom dat een Belgische vlag wat meer kost. :lol:

Zeno!
17 april 2003, 19:24
België is dan ook ons land, en de Belgen grijpen spontaan naar de Belgische vlag.

:lol: Vandaar dat al die mensen spontaan een Vlaamse vlag kopen bij (sport)manifestaties? :lol:

Tja als er geen andere voor handen is...

Geen andere voor handen!? Je zegt net zèlf dat de mensen spontaan naar de Belgische vlag grijpen... dus èchte "Belgen" hebben hun vlag bij!

En bij wielerwedstrijden zie ik praktisch GEEN driekleuren. Vreemd, voor een volk dat zich o zo Belgisch zou voelen! :roll:

alpina
17 april 2003, 19:25
Ook omdat VL² de vlaggen zo goedkoop kan aanbieden (sponsoring door rijke flaminganten?)

Maar ja, kwaliteit is natuurlijk duurder. Daarom dat een Belgische vlag wat meer kost. :lol:

Maar desondanks de iets hogere prijs kan men niet naast de talloze 3kleursvlaggen kijken! :roll:

Patriot!
17 april 2003, 19:25
België is dan ook ons land, en de Belgen grijpen spontaan naar de Belgische vlag.

:lol: Vandaar dat al die mensen spontaan een Vlaamse vlag kopen bij (sport)manifestaties? :lol:

Tja als er geen andere voor handen is...

Geen andere voor handen!? Je zegt net zèlf dat de mensen spontaan naar de Belgische vlag grijpen... dus èchte "Belgen" hebben hun vlag bij!

En bij wielerwedstrijden zie ik praktisch GEEN driekleuren. Vreemd, voor een volk dat zich o zo Belgisch zou voelen! :roll:

Ja, mar wat als ze geen vlag bijhebben?

Zeno!
17 april 2003, 19:27
Ja, mar wat als ze geen vlag bijhebben?

"Echte belgen" kopen dan zéker geen leeuwenvlag!

Zeg nu eens eerlijk: zou jij, als je geen vlag bijhad, een Vlaamse leeuw kopen??

Patriot!
17 april 2003, 19:34
Ja, mar wat als ze geen vlag bijhebben?

"Echte belgen" kopen dan zéker geen leeuwenvlag!

Zeg nu eens eerlijk: zou jij, als je geen vlag bijhad, een Vlaamse leeuw kopen??

Ik niet nee. :wink: Maar veel andere mensen niet.
Die zien de Vlaamse Leeuw nog steeds als symbool... voor België.

alpina
17 april 2003, 19:35
Ja, mar wat als ze geen vlag bijhebben?

"Echte belgen" kopen dan zéker geen leeuwenvlag!

Zeg nu eens eerlijk: zou jij, als je geen vlag bijhad, een Vlaamse leeuw kopen??

Ik niet nee. :wink: Maar veel andere mensen niet.
Die zien de Vlaamse Leeuw nog steeds als symbool... voor België.

Bent u nu werkelijk zo een idioot of doet u maar alsof???

Zeno!
17 april 2003, 19:37
Die zien de Vlaamse Leeuw nog steeds als symbool... voor België.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

En zo hebt u natuurlijk altijd gelijk!!

Schitterend!

:lol: :lol:

Tjolder
17 april 2003, 20:20
Die zien de Vlaamse Leeuw nog steeds als symbool... voor België.

Ben jij op stage geweest bij die minister van informatie in Bagdad ? :lol:


Ik zie het al voor me.

Peter Van Petegem gritst op de wielerpiste van Roubaix (Roobeke) een leeuwevlag
en doet er een ererondje mee ter meerdere eer en glorie van België :lol: :lol: :lol: :lol:

Bruno*
17 april 2003, 21:14
Geef er een aan Frank VDB 8)

Luddo
17 april 2003, 21:27
Geef er een aan Frank VDB 8)
Welke Frank VDB? De wielrenner of de geldverbrander? :D

Jan van den Berghe
17 april 2003, 22:58
Dus volgens U zou het niet om politiek gaan.

Al ooit eens de Baskische vlaggen gezien op een bepaalde wieleretappe in Frankrijk? En wat met de Franse vlaggen in de rest van het parcours? En wat met de Nederlanders die niet zelden ook hun vlaggen bijhebben? En die Italianen die tijdens de afgelopen Rond van Vlaanderen ook geestdriftig met hun vlag stonden te zwaaien? Doen al die mensen dan aan politiek???

Bruno*
18 april 2003, 03:55
Er zijn ook Belgische vlaggen. En het verschil is dat die zich niet in een Volksbeweging moeten inschrijven om dan zielig samen te hokken. Mensen, natiestaten oprichten in onze tijd. Onnozel. :roll:

Jan van den Berghe
18 april 2003, 07:17
Mensen, natiestaten oprichten in onze tijd. Onnozel. :roll:

Inderdaad, heel onnozel wat de Koerden willen. Inderdaad. Inderdaad, het toppunte van onnozelheid wat de Molukkers nastreven. Heel onnozel. Om dan nog te zwijgen over de Noord-Ieren die al jaren strijden (al dan niet gewelddadig) om bij hun moeder-natiestaat te mogen behoren. Onnozel! En dan die Catalanen! Dat zijn pas onnozele mensen! De Montenegrijnen, het toppunt van onnozelaars. En dan de Slovenen, Kroaten en Macedoniërs. Mens, hoe onnozel allemaal.

Jan van den Berghe
18 april 2003, 07:22
Er zijn ook Belgische vlaggen. En het verschil is dat die zich niet in een Volksbeweging moeten inschrijven om dan zielig samen te hokken.

Tja, u gebruikt het woord "zielig", maar ik vermoed dat u eerder uw gevoelens van verbittering daarmee bedoelt over het feit dat mensen geen enkel probleem hebben met de Vlaamse vlag. En dat de supporters en omstanders zonder dwang een vlag kopen bij Vlaanderen Vlagt. Waarom dat in het groter geheel van een beweging doen? Wel, het wordt tijd dat de demonisering van onze eigen symbolen eens ophoudt. Het Belgisch establishment probeert dat al lange tijd en wij, als Vlamingen, hebben het recht daar tegenin te gaan.

En als uw stelling klopt als zouden de "Belgen" zich massaal achter België scharen, waarom zien we dan zo weinig Belgische vlaggen? Hier en daar is er wel eentje, maar daar houdt het dan ook mee op.

athena
19 april 2003, 17:51
We zien alleen maar Belgische vlaggen bij één of andere blijde intrede waar het dan nog vaak zeer jonge schoolkinderen zijn die gedwongen worden om met papieren 3- kleurtjes te staan zwaaien. Van een dergelijke recuperatie wordt ik pas echt ziek, enkel totalitaire regimes gebruiken kinderen op een dergelijke wijze.

Bruno*
19 april 2003, 17:58
:roll:
- de Rode Duivels, voorbije campagne (waar was u?)
-de Tour de France
-de wielerklassiekers
-tennismatchen met Henin en/of Clijsters
-Volleyball met Maaseik
-nationale feestdag

athena
19 april 2003, 18:17
Het gaat mij vooral over het schaamteloos gebruik van kinderen door Belgicisten en dus stel ik mij de vraag hoeveel mensen echt bewust en overtuigd met een Belgische vlag staan zwaaien en hoeveel er staan van moeten.

Bruno*
19 april 2003, 19:21
Schaamteloos gebruik van kinderen... :cry:

Jan van den Berghe
19 april 2003, 19:30
-nationale feestdag

O ja, dan lijkt heel Vlaanderen wel driekleurig te zijn. Denkt u nu werkelijk dat wij dergelijke onzin slikken. Op ons dorp hangt niemand de driekleur uit op de nationale feestdag (en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een driekleur in het dorp gezien). Wel, wappert de Vlaamse Leeuw aan vijf woningen op de Vlaamse feestdag. Er is hier zelfs eentje die het hele jaar door buiten hangt (en dat is niet bij ondergetekende).

Jan van den Berghe
19 april 2003, 19:32
Het gaat mij vooral over het schaamteloos gebruik van kinderen door Belgicisten en dus stel ik mij de vraag hoeveel mensen echt bewust en overtuigd met een Belgische vlag staan zwaaien en hoeveel er staan van moeten.

Natuurlijk is het "van moeten". O wee de peuter die niet echt geestdriftig met het vlagje zwaait en in de drie landstalen "leve de koning" weet te roepen!

Hans1
19 april 2003, 21:24
En de praktijken van Vlaanderen Vlagt viseren nooit kinderen? Hypocriet.

Supe®Staaf
19 april 2003, 21:36
Op ons dorp hangt niemand de driekleur uit op de nationale feestdag (en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een driekleur in het dorp gezien).
Bevlaggingsgrafiek in Jans dorp:

Jan (50%) wil niet vlaggen en zijn buurman (50%) durft niet. :lol:

=> 100% of het hele dorp vlagt niet.

:lol:

Knuppel
19 april 2003, 22:16
En de praktijken van Vlaanderen Vlagt viseren nooit kinderen? Hypocriet.

Vlaanderen vlagt heeft inderdaad nog nooit kinderen uit hun klas gehaald om te gaan vlaggen. Toen ik met hen mee vlagde was dat uit vrije wil en met volle verstand. Dat kan ik niet zeggen van die keer dat ik als kind uit mijn klas werd gehaald en een papieren driekleur in mijn pollekens kreeg gedrukt waarna we ergens naartoe werden gebracht om ermee te zwaaien. Ik weet vandaag nog altijd niet waarom ik daar stond en waarvoor dat papier diende.
Zij, die me gebruikten, zoveel te beter... :twisted:

Jan van den Berghe
20 april 2003, 08:27
Jan (50%) wil niet vlaggen en zijn buurman (50%) durft niet. :lol:

=> 100% of het hele dorp vlagt niet.

:lol:

Er wonen in dit dorp ietsje meer dan zeshonderd mensen.

Jan van den Berghe
20 april 2003, 08:29
En de praktijken van Vlaanderen Vlagt viseren nooit kinderen?

Neen. De kinderen die op de Ronde van Vlaanderen met een klein Vlaams Leeuwtje stonden werden dat niet door Vlaanderen Vlagt in de handen gedrukt. Men verkoopt immers die kleine vlaggetjes. Blijkbaar vonden de ouders of de kinderen/jongeren zelf dat het moeite loonde een vlaggetje te kopen en daarmee hun wieleridool of de Vlaamse wielers in het algemeen wat steun toe te "wapperen".

zorroaster
20 april 2003, 17:53
En de praktijken van Vlaanderen Vlagt viseren nooit kinderen? Hypocriet.

Uiteraard niet. "Vlaanderen Vlagt" heeft nooit mijn jongere broertjes uit hun klas gesleurd om met leeuwevlaggetjes de intocht van wielrenners te staan toe te zwaaien, in tegenstelling tot de Belgische staat.
De Belgische staat, in al haar totalitaire karakter weer ontbloot, vindt er echter niets beter op steeds de scholen, bejaardentehuizen en instellingen leeg te halen om de plaats wat opgevuld te krijgen als er een koninklijke paljas verschijnt...