PDA

View Full Version : Politics.be overwegend rechts forum


tutifruti
26 januari 2005, 01:21
Nu hebben jullie waarschijnlijk ook al opgemerkt dat dit forum nogal extreem rechts georienteerd is.
Nu hoop ik zelf door mijn schamele inbreng er toch voor te zorgen dat ik die mensen eventueel van gedachte kan doen veranderen. Daarom blijf ik toch nog op dit forum rondhangen. Maar waarom willen jullie eigenlijk nog moeite doen, om hier je zegje te doen? De meeste mensen hier op dit forum zit ons toch maar uit te lachen.

Volgens mij is het Vlaams Belang en vroeger het blok goed bezig met rechtse indoctrinatie. Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dit ook van de linker zijde tot stand te brengen. Ik ben nu eigenlijk wel tegen het opdringen van mijn eigen mening, maar om het blok te weerstaan kan dat misschien wel eens nodig zijn.

Gertj3
28 januari 2005, 20:47
Nu hebben jullie waarschijnlijk ook al opgemerkt dat dit forum nogal extreem rechts georienteerd is.
Nu hoop ik zelf door mijn schamele inbreng er toch voor te zorgen dat ik die mensen eventueel van gedachte kan doen veranderen. Daarom blijf ik toch nog op dit forum rondhangen. Maar waarom willen jullie eigenlijk nog moeite doen, om hier je zegje te doen? De meeste mensen hier op dit forum zit ons toch maar uit te lachen.

Volgens mij is het Vlaams Belang en vroeger het blok goed bezig met rechtse indoctrinatie. Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dit ook van de linker zijde tot stand te brengen. Ik ben nu eigenlijk wel tegen het opdringen van mijn eigen mening, maar om het blok te weerstaan kan dat misschien wel eens nodig zijn.
Dit forum zit misschien vol rechts gezinden maar daarvoor ga ik dit forum niet verlaten ze ik wel altijd in dialoog gaan met hen maar tot een akkoord zullen we wel nooit komen;-)

groentje
28 januari 2005, 21:56
Zie je dat nu nog maar tutifruti?
Ik blijf hier, omdat ik nu eenmaal geïnteresseerd ben in politiek. En ik kies vaak de discussies uit, waar de breuklijnen niet noodzakelijk langs de rechts-linksas liggen, dat maakt het discussiëren best nog boeiend. En dan moet je niet over twintig posts heenlezen.

groene flamingant
30 januari 2005, 14:35
Nu hebben jullie waarschijnlijk ook al opgemerkt dat dit forum nogal extreem rechts georienteerd is.
Nu hoop ik zelf door mijn schamele inbreng er toch voor te zorgen dat ik die mensen eventueel van gedachte kan doen veranderen. Daarom blijf ik toch nog op dit forum rondhangen. Maar waarom willen jullie eigenlijk nog moeite doen, om hier je zegje te doen? De meeste mensen hier op dit forum zit ons toch maar uit te lachen.

Volgens mij is het Vlaams Belang en vroeger het blok goed bezig met rechtse indoctrinatie. Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dit ook van de linker zijde tot stand te brengen. Ik ben nu eigenlijk wel tegen het opdringen van mijn eigen mening, maar om het blok te weerstaan kan dat misschien wel eens nodig zijn.
Natuurlijk zijn de Belangers bezig met rechtse indoctrinatie. Hebben ze ooit anders gedaan? Niemand verplicht je om je te laten uitlachen. als je gelooft in je eigen standpunten, vecht er dan voor, bewijs dat je gelijk hebt en laat je niet van de wijs brengen als enkele fanatiekelingen je standpunt proberen onderuit te halen. Dat onderuit halen is gewoon een tactiek om de tegenstander te verzwakken.

En zo moeilijk is het niet om een stevig links blok tot stand te brengen: je moet het gewoon doén. Als elke linkse laat zien op zijn strepen te staan, ben je al halverwege.

lustige lezer
31 januari 2005, 22:22
Nu hebben jullie waarschijnlijk ook al opgemerkt dat dit forum nogal extreem rechts georienteerd is.
Nu hoop ik zelf door mijn schamele inbreng er toch voor te zorgen dat ik die mensen eventueel van gedachte kan doen veranderen. Daarom blijf ik toch nog op dit forum rondhangen. Maar waarom willen jullie eigenlijk nog moeite doen, om hier je zegje te doen? De meeste mensen hier op dit forum zit ons toch maar uit te lachen.

Volgens mij is het Vlaams Belang en vroeger het blok goed bezig met rechtse indoctrinatie. Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dit ook van de linker zijde tot stand te brengen. Ik ben nu eigenlijk wel tegen het opdringen van mijn eigen mening, maar om het blok te weerstaan kan dat misschien wel eens nodig zijn.
Extreemrechts? Jaam, er zijn er wel een paar bij. Er zijn eveneens extreem linksen hier. Een gezond gemiddelde dus ;)
Waarom zou je het forum verlaten? Over het algemeen wordt je geaprecieerd zolang je maar geen haatberichten post. Er zijn altijd wel zieligaards bij, maar probeer zijn "argumenten" te weerleggen. Je zult wel rap merken als het om een hoopeloos geval gaat of niet ... Er zijn hier echter wel genoeg mensen waar je een fatsoenlijke fatsoenlijke discussie mee kunt houden.
Maar gaan vitten op het VB is vragen om uitgelachen te worden. Wat zou u doen als men uw voorkeurspartij zonder enige relevante argumenten bekritiseerd? Er bestaat evenveel "indoctrinatie" bij het VB als bij de andere partijen. Het is immers de bedoeling van deze partijen om hun standpunten te verkopen. U stuurt zelf aan tot indoctrinatie als ik uw laatste zin lees. Dan is het niet fair om anderen te gaan beschuldigen. Het is hypocriet!

tutifruti
31 januari 2005, 23:20
Ik heb het nu pas opgemerkt omdat ik hier nog niet zo lang op het forum zit rond te neuzen.
Ik ga me hier zeker niet laten wegjagen door enkele onnozelaars, maar ik denk toch dat sommige mensen hierdoor afgeschrikt worden.
Vooral als je het aantal onderwerpen gaat bekijken die door een rechtse mens zijn opgestart, dan kom je op bijna 95% (grove schatting) van de onderwerpen. Over het percentage van de extreem rechtse mensen, kan ik niet direct iets zeggen. Maar volgens mij is de rechtse zijde van de maatschappij hier toch oververtegenwoordigd. Terwijl ze dat in de bevolking gelukkig nog niet is.
Of ik hypocriet ben of niet? 't Zou wel kunnen. Maar 't zal geen kwaad kunnen denk ik. In de politiek moet je volgens mij super hypocriet zijn om je doel te kunnen bereiken.
(ik heb totaal geen politieke ambities, ik ben er wel in geinteresseerd.)

lustige lezer
2 februari 2005, 13:34
Het is juist de fout dat onze huidige politikers hypocriet zijn. Het volk is niet idioot. Zij zien dit ook. Vandaar dat het vertrouwen maar miniem is. Neen, op een eerlijke wijze bereik je op termijn veel meer. Als politieker dan toch.
Het aantal onderwerpen zijn toch niet overwegend rechts?? Zie maar de vele haatposten over het VB zelf. Ik denk dat het wel 50-50 is. Ik ben er zeker van dat de rechtse zijde oververtegenwoordigd is. Niet helemaal onlogisch. Buiten op straat wordt je immers monddood gemaakt.

1handclapping
4 februari 2005, 12:47
Dat negers zwart zijn en marokkanen crimineel, Turkije niet in Eŭropa ligt...
dat zijn ondrwerpen waar je een paar maal op kan posten, maar die wordt je al vlug beŭ. Een andere invalshoek vinden en dan nog iemand die daar wil op ingaan
is de uitdaging van dit toch wel talijk bezochte forum..

lustige lezer
4 februari 2005, 19:15
Dat negers zwart zijn en marokkanen crimineel, Turkije niet in Eŭropa ligt...
dat zijn ondrwerpen waar je een paar maal op kan posten, maar die wordt je al vlug beŭ. Een andere invalshoek vinden en dan nog iemand die daar wil op ingaan
is de uitdaging van dit toch wel talijk bezochte forum..Het niet werken van de zoekfunctie is zeker niet bevorderend. Vroeger zocht ik mijn laatste poste en reageerde ik op de posts die daarop volgenden. Nu ga ik alleen in op de laatste posts, ik ga mijn tijd niet verdoen met het opzoeken van mijn oude posts. En zeker niet verdoen aan het zoeken naar de onderwerpen waarop ik heb gereageerd. Daardoor mis ik veel posts. Dus ook de andere forumgangers.
Trouwens vele van mijn posts worden ook genegeerd.

ingenious
4 februari 2005, 19:17
Het niet werken van de zoekfunctie is zeker niet bevorderend. Vroeger zocht ik mijn laatste poste en reageerde ik op de posts die daarop volgenden. Nu ga ik alleen in op de laatste posts, ik ga mijn tijd niet verdoen met het opzoeken van mijn oude posts. En zeker niet verdoen aan het zoeken naar de onderwerpen waarop ik heb gereageerd. Daardoor mis ik veel posts. Dus ook de andere forumgangers.
Trouwens vele van mijn posts worden ook genegeerd. gebruik dan toch gewoon je abonnementen?

Jeroen
4 februari 2005, 19:53
Je eigen posts opzoeken werkt gewoon hoor ...
Niemand leest die announcements blijkbaar, ik vraag me af waarom ik er dan nog de tijd in stop.
Ik kan beter gewoon dingen doorvoeren zonder iets mee te delen.

lustige lezer
5 februari 2005, 01:35
Je eigen posts opzoeken werkt gewoon hoor ...
Niemand leest die announcements blijkbaar, ik vraag me af waarom ik er dan nog de tijd in stop.
Ik kan beter gewoon dingen doorvoeren zonder iets mee te delen.Ik heb het intussen al gelezen hoor ;) Ik had die "Update" nog niet zien staan...

Jeroen
5 februari 2005, 17:43
Ok dan ;-)

Dekoster
6 februari 2005, 19:23
Als extreem rechts hier de overhand heeft, dan moeten wij daar iets aan doen, laat ze maar komen. Ik zal hen nen keer aanpakken met mijnen bokshandschoen! Tot zolang dat het bestuur van dit forum maar gespaard blijft van infiltratie is het nog te doen om tegen dat rechts op te komen.

lustige lezer
7 februari 2005, 19:39
Als extreem rechts hier de overhand heeft, dan moeten wij daar iets aan doen, laat ze maar komen. Ik zal hen nen keer aanpakken met mijnen bokshandschoen! Tot zolang dat het bestuur van dit forum maar gespaard blijft van infiltratie is het nog te doen om tegen dat rechts op te komen.
Ik dacht dat de SPA een verdraagzame partij was ...

de limburgse leeuw
16 maart 2005, 23:13
Als extreem rechts hier de overhand heeft, dan moeten wij daar iets aan doen, laat ze maar komen. Ik zal hen nen keer aanpakken met mijnen bokshandschoen! Tot zolang dat het bestuur van dit forum maar gespaard blijft van infiltratie is het nog te doen om tegen dat rechts op te komen.

waaaaw, eindelijk eens een SPa-er met gespierde taal. VInd ik wel OK.
Persoonlijk denk ik dat het forum Politics.be wel vrij eerlijk is: alle meningen komen voor, rechts, links, radicaal rechts en radicaal links, groen en liberaal.
Opvallend vind ik wel dat de centrum-partijen het niet zo goed doen. Ik heb nog maar een handjevol CD&V'ers en VLD'ers gezien en ook SPa is hier precies niet zo dik gezaaid. Dan zijn er nog een tweetal NVA-militanten die ik regelmatig tegenkom en een paar L.A.'ers. Daarom ben je méér dan welkom. VOor de rest lijkt het wel of er een hele resem Blokkers zitten, maar meestal zijn die niet goed te onderscheiden van andere soorten extreem-rechts.
Radicaal links is tamelijk goed vertegenwoordigd met een handvol LSP-militanten die zeer gedreven zijn. En laat ons 1handclapping niet vergeten, natuurlijk.

1handclapping
17 maart 2005, 01:56
Dank U - hou in het oog wanneer we nog eens een forrummerbijeenkomst organizeren
- men beloofde me Leuven - allicht zal ik dat misschien weer zelf in de rails moeten zetten - tegen het einde van mijn E-cursus waarschijnlijk -
Is Limburg niet te ver om naar Leuven afgezakt te komen ?

de limburgse leeuw
18 maart 2005, 03:26
Dank U - hou in het oog wanneer we nog eens een forrummerbijeenkomst organizeren
- men beloofde me Leuven - allicht zal ik dat misschien weer zelf in de rails moeten zetten - tegen het einde van mijn E-cursus waarschijnlijk -
Is Limburg niet te ver om naar Leuven afgezakt te komen ?

Ik ga 9 april ook naar Leuven om er mensen van het Vierde Wereld Syndicaat te ontmoeten. Het zal me eens benieuwen. Ik denk dat het wel zal meevallen, op het forum verstaan we ons alleszins vrij goed.

Als er ooit zo'n bijeenkomst is, laat me gerust iets weten, als ik er enigszins bij kan zijn, zal ik het niet laten, vooral omdat het waarschijnlijk toch maar eens per jaar is, zo'n forummersbijeenkomst.

PetSel
25 augustus 2005, 21:54
Ik zit hier nu al bijna 2 weken (denk ik ) en ik moet zeggen dat ik hier al vanalles heb gezien hoor van extreem links naar extreem rechts. Dus daar moet je je geen zorgen over maken. ;)

groentje
27 augustus 2005, 14:03
Och, je hebt hier extreem links tot extreem rechts, spijtig genoeg zijn het toch vooral die extremen die blijven hangen... Maar om een forum te hebben, waar de discussie er niet over gaat of we migranten moeten buitengooien of niet, maar wel de vraag wordt gesteld, of we ze moeten verbannen, of gewoon tegen de muur zetten, zo rechts is het hier nog niet, nee. (Gelukkig maar!)

PetSel
27 augustus 2005, 15:41
Gelukkig

Groot-Links
3 september 2005, 12:49
Nu hebben jullie waarschijnlijk ook al opgemerkt dat dit forum nogal extreem rechts georienteerd is.
Nu hoop ik zelf door mijn schamele inbreng er toch voor te zorgen dat ik die mensen eventueel van gedachte kan doen veranderen. Daarom blijf ik toch nog op dit forum rondhangen. Maar waarom willen jullie eigenlijk nog moeite doen, om hier je zegje te doen? De meeste mensen hier op dit forum zit ons toch maar uit te lachen.

Volgens mij is het Vlaams Belang en vroeger het blok goed bezig met rechtse indoctrinatie. Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dit ook van de linker zijde tot stand te brengen. Ik ben nu eigenlijk wel tegen het opdringen van mijn eigen mening, maar om het blok te weerstaan kan dat misschien wel eens nodig zijn.

Ach surf eens naar het rechts, vlaams-nationaal of vlaams belang -subforum en je zal merken dat er tussen de rechtse posters onderling evengrote verschillen bestaan als tussen de linkse hoor.
Alleen op een links subforum blijven zitten wordt ook vervelend hoor.

1handclapping
3 september 2005, 13:04
Groen profileert zich gewoonlijk als gematigd links van de SPa & heeft het er soms moeilijk mee ..omdat het ook gtraag uit de christelijke vakbondsruif meesnoept... op europees niveau worden ze zo al eens in de groen-linkse
golf meegzogen zoals trouwens ook in België via Ecolo.. Kortom : ze lijden aan open debatcultuur ondanks het feit dat hun tegenstrevers hen "regelneverij"
voor de voeten werpen..; Ik moet eens een experiment wagen en kijken of het aantal leden van de zgn; partijfora zichtbaar zijn en dan hoeven we maar te tellen om het aantal rechtse van linkse rakkers te onderscheiden...

Misschien een polletje houden ?

jjohanvdb
4 september 2005, 01:44
Wat zou u doen als men uw voorkeurspartij zonder enige relevante argumenten bekritiseerd?

Zonder enige relevante argumenten? Het VB is de opvolgster van het VNV, een partij met een nazistische ideologie die door Hitler gefinanceerd werd en later onschuldige kinderen naar het Oostfront stuurde om daar als kanonnenvoer voor het Derde Rijk te dienen. Het VB heeft in haar bestaan geen enkel zinnig politiek voorstel gedaan, maar heeft volop de kaart van de antipolitiek en van het gezaag en het gezeur getrokken. Het VB haalt een corrupte, folterende en racistische ex-commissaris met open armen binnen. Mandatarissen van deze partij slaan hun vrouw verrot (Rob Klop) of verkrachten kinderen (Xavier Buisseret). En we zouden zo nog enkele uren kunnen doorgaan. Het VB is de kanker van Vlaanderen.

groene flamingant
6 september 2005, 18:30
Zonder enige relevante argumenten? Het VB is de opvolgster van het VNV, een partij met een nazistische ideologie die door Hitler gefinanceerd werd en later onschuldige kinderen naar het Oostfront stuurde om daar als kanonnenvoer voor het Derde Rijk te dienen.
Wie dat enkele weken terug verkondigde, zou collectief neergekogeld zijn. Alleen: het werd ondertussen wel uitdrukkelijk bevestigd door Filip Dewinter in eigen persoon.

de limburgse leeuw
10 oktober 2005, 02:30
Zonder enige relevante argumenten? Het VB is de opvolgster van het VNV, een partij met een nazistische ideologie die door Hitler gefinanceerd werd en later onschuldige kinderen naar het Oostfront stuurde om daar als kanonnenvoer voor het Derde Rijk te dienen. Het VB heeft in haar bestaan geen enkel zinnig politiek voorstel gedaan, maar heeft volop de kaart van de antipolitiek en van het gezaag en het gezeur getrokken. Het VB haalt een corrupte, folterende en racistische ex-commissaris met open armen binnen. Mandatarissen van deze partij slaan hun vrouw verrot (Rob Klop) of verkrachten kinderen (Xavier Buisseret). En we zouden zo nog enkele uren kunnen doorgaan. Het VB is de kanker van Vlaanderen.

Goede posting. HEt VB heeft inderdaad nog niet veel positiefs gepresteerd.

Maar dat neemt niet weg dat veel van hun verzuurde kritieken toch wel een grond van waarheid kennen. En het is die voedingsbodem van kleine en grote frustraties waar de grote regerende partijen niks aan veranderen.

Je kunt het VB niet bevechten voor een tribunaal, maar alleen door de frustraties op te lossen en de voedingsbodem grotendeels weg te nemen.