PDA

View Full Version : Shoah: de ware aard van de PS


nadine
29 januari 2005, 12:43
Een franstalig artikel uit Le Soir ivm het "respect" van Eric Tomas (van de partij van Di Rupette...).

Men ziet dat het "respect" van de Rupisten niet moet onderdoen voor het VB.

Polémique autour d'une résolution MR

La missive de récrimination adressée par la conseillère régionale Viviane Teitelbaum (opposition MR) au
président du Parlement bruxellois Eric Tomas (PS) est datée du 27 janvier. Et ce n'est pas un hasard.

Je me permets de vous écrire en ce jour solennel où nous commémorons le 60e anniversaire de la libération
des camps de la mort, attaque-t-elle dans sa lettre. Je vous écris au nom des cinq signataires de la proposition de
résolution contre l'antisémitisme. En ce jour de Mémoire, qui nous rappelle les événements de la Shoah, je vous prie
de recevoir l'expression de ma totale indignation devant le fait qu'une telle résolution, qui ne peut que participer �*
contrer toute résurgence de l'antisémitisme, soit bloquée pour des considérations qui ne peuvent être que
politiciennes.

Cette proposition de résolution condamnant les actes d'antisémitisme a été déposée par le MR le 5 juillet 2004 et
prise en considération le 8 octobre. Et donc, selon le MR, elle n'est toujours pas inscrite en commission. Quel
message faites-vous passer aux citoyens de notre pays en agissant ainsi ?, s'insurge Viviane Teitelbaum, en
demandant avec insistance au président de l'assemblée régionale de mettre la résolution, en ordre prioritaire et
dans les plus brefs délais, �* l'ordre du jour de la commission des Affaires générales.

Pris �* parti, Eric Tomas prend très mal la chose. Ce lundi 24 janvier, la commission s'est réunie et j'ai demandé
�* l'opposition de faire le tri dans toutes les propositions qu'elle a déposées, explique-t-il. Il en est ressorti que
la proposition de résolution qui nous occupe a été inscrite �* l'ordre du jour de la réunion du jeudi 3 février !
Cela se passait notamment en présence de M. Gosuin. Dans ces conditions, et dans le contexte des
commémorations de cette semaine, je trouve que les accusations de Mme Teitelbaum sont particulièrement
scandaleuses et inadmissibles !

Didier Gosuin confirme le « timing » avancé par Eric Tomas. Mais d'aussitôt contre-attaquer : Qu'a fait le président
du Parlement entre le 8 octobre et le 13 février ?, lance-t-il. Depuis le début de la législature, les textes de la
majorité sont systématiquement inscrits, contrairement aux textes de l'opposition... Après que Jacques
Simonet et moi-même avons tapé du poing sur la table, la majorité a accepté d'inscrire... 27 propositions
d'ordonnances �* la séance du 3, dont celle sur l'antisémitisme. Il est clair nous n'aurons jamais le temps de les
examiner toutes. Ce n'est pas sérieux ! C'est d'autant plus regrettable concernant la proposition condamnant
l'antisémitisme, qui est sans parti pris politique, et que nous aurions pu adopter dans la sérénité, entre
formations démocratiques.

WILLIAM BOURTON - Le Soir du 28.01.2005, 06:00

lustige lezer
29 januari 2005, 16:21
Ik kan geen frans lezen ;)

nadine
29 januari 2005, 20:08
Ik kan geen frans lezen ;)Er zijn vertalers op Internet, die niet zo slecht werken. Zelfs google? en systran

Stef Leeuwenhart
29 januari 2005, 22:50
Als er toch z'n goede vertalers te vinden zijn op het net waarom heb je je niet even de moeite getroost deze tekst te vertalen? Nu laat ik hem aan mij voorbij gaan, aan de reacties die zullen volgen zal ik wel kunnen uitmaken of het iets interessants bevatte.

nadine
30 januari 2005, 01:41
vertaling door
http://babelfish.altavista.digital.com/tr

'k hoop dat ge er wat kunt uithalen... want dat verbeteren is ook al geen klein bier... en het systeem is duidelijk voor verbetering vatbaar en heb me beperkt om HEER door MR te vervangen in de verkregen tekst...(ik geef toe dat ik sommige van vertalingen niet kan terugvinden; -)
(anecdote "time flies like an arrow" kan fonetisch op een 20-tal wijzen vertaald worden"; dat is een klassieker in de EC)
---
Polemiek rond een resolutie MR
De missive van scherpe kritiek die door de regionale raadsvrouw Viviane Teitelbaum (MR) aan de Brusselse voorzitter van het Parlement Eric Tomas (PS) wordt gericht, gedateerd van 27 januari. En het is geen toeval.

Aanvalt ik laat me toe om u vandaag te schrijven in plechtig waar wij de 60e verjaardag van de liberalisering van de kampen van de dood herdenken, zij in zijn brief. Ik schrijf u namens de vijf ondertekenaars van de ontwerp-resolutie tegen het antisemitisme. In vandaag van Geheugen, dat ons de gebeurtenissen van Shoah herhaalt, gelieve om de uitdrukking van mijn totale verontwaardiging te ontvangen voor het feit dat zo'n resolutie, die slechts kan deelnemen om elke heropleving van het antisemitisme te verhinderen, voor beschouwingen wordt geblokkeerd die slechts politiek kunnen zijn.

Deze ontwerp-resolutie die de handelingen van antisemitisme veroordeelt, werd door de MR op 5 juli 2004 afgegeven en op 8 oktober in overweging genomen. En dus, volgens de MR, wordt zij nog altijd niet in commissie ingeschreven. Welk bericht gelaten u tot de burgers van ons land overgaan door aldus te handelen?, verzet zich Viviane Teitelbaum, door met aandrang voor de voorzitter van de regionale vergadering te vragen om de resolutie, in prioritaire orde en zo snel mogelijk, op de agenda van de commissie van de algemene Zaken te zetten.

Genomen aan partij, splitste Eric neemt zeer slecht het ding in boekdelen. Deze maandag 24 januari, is de commissie bijeengekomen en uitlegt ik heb aan de oppositie gevraagd om het sorteren in alle voorstellen te doen die zij heeft afgegeven, er. is gebleken dat de ontwerp-resolutie die ons bezet op de agenda van de vergadering van donderdag 3 februari werd geplaatst! Dat gebeurde met name in aanwezigheid van de MR Gosuin. Onder deze omstandigheden, en in verband met de herdenkingen van deze week, vind ik dat de beschuldigingen van Mevrouw Teitelbaum bijzonder schandalig en onaanvaardbaar zijn!

Didier Gosuin bevestigt "timing" geavanceerd door Eric in boekdelen splitste. Maar om meteen een tegenaanval te doen: Dat de voorzitter van het Parlement tussen 8 oktober en 13 februari? heeft gedaan, lanceert er. Sinds het begin van de wetgevende macht, worden de teksten van de meerderheid systematisch, in tegenstelling tot de teksten van de oppositie... ingeschreven Nadat Jacques Simonet en zijzelf van de vuist op de tafel hebben getypt, heeft de meerderheid ermee ingestemd om in te schrijven... 27 voorstellen van beschikkingen aan de zitting van 3, waarvan die op het antisemitisme. Hij is duidelijk wij zullen hebben nooit de tijd om ze te onderzoeken iedereen. Het is niet ernstig! Het is betreurenswaardiger betreffende het voorstel dat het antisemitisme veroordeelt, dat zonder politieke genomen partij is, en dat wij hadden in de kalmte, tussen democratische opleiding kunnen goedkeuren.