PDA

View Full Version : Geld voor N-VA, géén geld voor VB


jan hyoens
1 februari 2005, 13:46
Vermits ik monddood werd gemaakt op het nva-forum moet ik weer op dit forum het nva aanklagen over haar onvlaamse daden.
Onderstaand artikel komt van de vb-site. Gezien de actuele toestand id het interressant om de achtergronden van het nva-verraad te kennen.

"[24/10/2003] - Geld voor N-VA, géén geld voor VB

Sinds de verkiezingen van 18 mei zetelt Geert Bourgeois eenzaam in het parlement. Het vervelende gevolg daarvan is dat de N-VA geen aanspraak meer kan maken op partijfinanciering, want die is bij wet alleen voorzien voor partijen die vertegenwoordigd zijn in Kamer én Senaat. Zonder geld, geen partij. En dus trok Bourgeois aan de alarmbel.

En hij vond gehoor bij de traditionele partijen. Zo zou er binnenkort gesleuteld worden aan de fameuze wet op de partijfinanciering. De PS van Elio Di Rupo is bereid de N-VA te depanneren op voorwaarde dat de VLD instemt met een wetswijziging die toelaat om het Vlaams Blok financieel droog te leggen. Karel De Gucht heeft -zo bericht De Morgen- zijn akkoord toegezegd. Een fraaie koehandel: geld voor de N-VA, géén geld voor het Vlaams Blok!

Maar het is niet de eerste koehandel en het zal ook niet de laatste zijn. In zware ademnood ging de N-VA na 18 mei aankloppen bij de CD&V. Het mogelijke kartel moest het voortbestaan van de N-VA verzekeren en de CD&V de nodige extra stemmen opleveren om politiek terug mee te kunnen spelen. Een verstandshuwelijk, zeg maar.

En toen kwam plots de VLD -die een kartel tussen N-VA en CD&V kost wat kost wilden verhinderen- op de proppen met het voorstel om de wet op de partijfinanciering aan te passen, zodat de N-VA toch geld zou krijgen. De kartelbesprekingen tussen Bourgeois en Leterme liepen op de klippen. Bovendien vernemen wij uit interne en goedingelichte bron dat de samenwerking ook spaak liep op de bruidschat (lees: verkiesbare plaatsen) die de N-VA vroeg. Zo eiste Frieda Brepoels niet minder dan een verkiesbare plaats op de lijst voor de Europese verkiezingen volgend jaar. De CD&V kon of wou niet ingaan op de eisen van de N-VA.

Het kartel liep dus niét stuk op garanties rond Vlaamse eisen, zoals Geert Bourgeois nadien beweerde, maar op geld én postjes! "

zorroaster
1 februari 2005, 13:55
Branden je aders niet door van zoveel zurigheid?

Pietje
1 februari 2005, 13:56
Branden je aders niet door van zoveel zurigheid?
:rofl:

De rechtvaardige rechter
1 februari 2005, 14:05
Wa voor zever is dat omdat het vb zijn dotatie dreigt te verliezen steekt ge de schuld op de n-va. Hoe verzuurd is men dan.

storm op zee
1 februari 2005, 14:08
Vermits ik monddood werd gemaakt op het nva-forum moet ik weer op dit forum het nva aanklagen

Zeveraar. Iedereen kan zijn zeg doen op het N-VA forum (zolang men beleefd blijft, en dan nog...), getuige zelfs de vele tussenkomsten van belgicisten, blokkers, Franstaligen,...

jan hyoens
1 februari 2005, 14:14
Zeveraar. Iedereen kan zijn zeg doen op het N-VA forum (zolang men beleefd blijft, en dan nog...), getuige zelfs de vele tussenkomsten van belgicisten, blokkers, Franstaligen,...
Nietes! Ik werd geband omdat ik te moeilijke vragen stelde! Kijk maar na op het forum! En aan de persoonlijke aanvallen hierboven zie je wel wie er hier beleefd blijft!;-)

instromaniac
1 februari 2005, 14:16
Zeveraar. Iedereen kan zijn zeg doen op het N-VA forum (zolang men beleefd blijft, en dan nog...), getuige zelfs de vele tussenkomsten van belgicisten, blokkers, Franstaligen,... Jan is geband van het forum, zie de laatste 4 posts in het welkom topic daar.

storm op zee
1 februari 2005, 14:28
Nietes! Ik werd geband omdat ik te moeilijke vragen stelde! Kijk maar na op het forum! En aan de persoonlijke aanvallen hierboven zie je wel wie er hier beleefd blijft!;-)
Je KAN niet geband worden van het N-VA-forum! De technologie van dat forum laat dit niet toe...

instromaniac
1 februari 2005, 14:29
Je KAN niet geband worden van het N-VA-forum! De technologie van dat forum laat dit niet toe... Je kan wel de toegang ontzegd worden, en dat is ook gedaan op aanvraag van enkele forumers. Het is echt waar, lees maar de topic waarnaar ik verwees.

storm op zee
1 februari 2005, 14:30
Je kan wel de toegang ontzegd worden, en dat is ook gedaan op aanvraag van enkele forumers. Het is echt waar, lees maar de topic waarnaar ik verwees.
Excuus. Ik dacht dat het forum van de N-VA-webstek bedoeld werd.

instromaniac
1 februari 2005, 14:32
Excuus. Ik dacht dat het forum van de N-VA-webstek bedoeld werd. Oei, misverstandje :)

De rechtvaardige rechter
1 februari 2005, 14:40
Komt dit artikel van de nationale site of niet.

jan hyoens
1 februari 2005, 14:43
Komt dit artikel van de nationale site of niet.
Yep. www.vlaamsblok.be (http://www.vlaamsblok.be)

De rechtvaardige rechter
1 februari 2005, 14:53
vlaams blok of vlaams belang

jan hyoens
1 februari 2005, 15:54
vlaams blok of vlaams belang
www.vlaamsblok.be (http://www.vlaamsblok.be) onder actualiteit

de Vexille
1 februari 2005, 15:59
Schaf gewoon alle vormen van partijfinanciering af...
En behoud het strikte verbod op het aannemen van steekpenningen.
Verplicht rechtspersoonlijkheid voor politieke partijen incluis boekhoudkundige transparantie.

Partijfinanciering is een verwerpelijk principe om één van de grootste kankers op onze democratie in stand te houden op uw en mijn kosten: de particratie.

De rechtvaardige rechter
1 februari 2005, 16:02
ge zevert jongen er staat niets daar van dit is zeker zoveel van u zelf geschreven collums zaols ronduit deed mee aan blow-in jan loones gaat naar vld niet meer met hoor maat;

jan hyoens
1 februari 2005, 16:09
ge zevert jongen er staat niets daar van dit is zeker zoveel van u zelf geschreven collums zaols ronduit deed mee aan blow-in jan loones gaat naar vld niet meer met hoor maat;
? Als je mij niet gelooft dan moet je de laatste journaal van Marc Grammens maar eens lezen!

De rechtvaardige rechter
1 februari 2005, 16:13
krijg ik geen link of zo

Clemens
1 februari 2005, 16:37
De énige partij die een jaar lang tegen de partijdotatie
van N-VA was,is natuurlijk het Blok.

Deze partij-dotatie van N-VA was volgens de geest
van de wet van 1989 reeds voorzien.

Indien het aantal senatoren zou verminderen
wat destijds gebeurde zou de wet aangepast worden.

Alleen het Blok was tegen deze wetsaanpassing.

Het Blok is een partij van hypocrieten.

giserke
1 februari 2005, 16:58
En nu weet ik nog niet wat de N-VA temaken heeft met het verlies van de dotatie voor het VB.
Wij hebben die wet niet goedgekeurd.

giserke
1 februari 2005, 17:07
Schaf gewoon alle vormen van partijfinanciering af...
En behoud het strikte verbod op het aannemen van steekpenningen.
Verplicht rechtspersoonlijkheid voor politieke partijen incluis boekhoudkundige transparantie.

Partijfinanciering is een verwerpelijk principe om één van de grootste kankers op onze democratie in stand te houden op uw en mijn kosten: de particratie.hiermee creëert u rechtstreeks de ongelijkheid tussen de verschillende sociale klassen.
Want zelfs de middenklasse bevolking is niet in staat zelf zijn verkiezingen te bekostigen.
Het zal enkel de elite zijn die financieel in staat is een campagne te voeren.

Deze partijdotatie dient voor
1: de verschillende sociale bevolkingsgroepen de kans te geven deel te nemen aan het beleid. (althans in theorie)
2: Met een partijdotatie verminderd u de kans op smeergeld. (Agusta en co). En om nog een duidelijker voorbeeld te hebben, De VS waar de bedrijven baas zijn over de regering en het congres.

U mag ook niet vergeten, dat een partij die deftig werk wil afleveren een studiedienst moet hebben.
maw dit geld keert onrechtstreeks terug via expertise naar het beleidsmakers toe. En verruim je de belichtingshoek van expertise omdat teams benaderd worden door experten vanuit verschillende politieke ideologische strekkingen.

Clemens
1 februari 2005, 18:27
En nu weet ik nog niet wat de N-VA temaken heeft met het verlies van de dotatie voor het VB.
Wij hebben die wet niet goedgekeurd.

Jan Hyoens,

De Blok *knip* eerste klasse verveelde zich,
en ging dan nog maar eens
zijn frustraties afwenden op N-VA.

Internaut
2 februari 2005, 01:56
Branden je aders niet door van zoveel zurigheid?
das nog zo een goedkoop argument namelijk "verzuurd"
Zou jij niet kwaad zijn als militant als je dit leest ?

zorroaster
2 februari 2005, 02:03
das nog zo een goedkoop argument namelijk "verzuurd"
Zou jij niet kwaad zijn als militant als je dit leest ?
Ik ben N-VA-militant. Ik lees dit. Ik ben hoegenaamd niet kwaad, maar integendeel tevreden dat de N-VA krijgt waar ze recht op had. Het Belang krijgt ook waar het recht op heeft en dat is te danken aan alle Vlaamse partijen die besloten haar dotaties niet in te trekken, hoewel ze er door het vonnis alle kans toe hadden.

Moet ik dan tekstjes gaan pennen dat het VB zich "verkocht" heeft aan de SP.A? Nee, want ik ben niet zo'n zurig type als Hyoens dat elke losse flodder afvuurt op de tegenstander...

jan hyoens
2 februari 2005, 10:55
krijg ik geen link of zo
Spijtig genoeg vindt je dit niet terug op het internet.Maar elke deftige bibliotheek heeft er een abonnement op.

jan hyoens
2 februari 2005, 10:58
En nu weet ik nog niet wat de N-VA temaken heeft met het verlies van de dotatie voor het VB.
Wij hebben die wet niet goedgekeurd.
Waar schrijf ik dat? Maar het is opmerkelijk dat voo rhet Belgisch etablishment er blijkbaar Vlaams nationalisten bestaan die wel geld mogen krijgen en niet vervolgd worden en Vlaams nationalisten die met alle middelen moeten bestreden worden!

giserke
2 februari 2005, 11:30
Waar schrijf ik dat? Maar het is opmerkelijk dat voo rhet Belgisch etablishment er blijkbaar Vlaams nationalisten bestaan die wel geld mogen krijgen en niet vervolgd worden en Vlaams nationalisten die met alle middelen moeten bestreden worden!het is meschien omdat het VB niet nationalistisch is maar wel extreem rechts racistisch dat ze vervolgd zijn.

En sinds wanneer is het vb haar centen ontnomen?

jan hyoens
2 februari 2005, 11:44
het is meschien omdat het VB niet nationalistisch is maar wel extreem rechts racistisch dat ze vervolgd zijn.Tiens, juist dezelfde argumenten die het Belgisch etablishment gebruikt? Nu ja, vroeger was de prijs 30 zilverlingen nu 600.000 euro!

En sinds wanneer is het vb haar centen ontnomen?volg jij soms het nieuws? de nieuwe wet op partijdonaties ivm racistische partijen van de PS!

En ik heb mensen zoals Manu Ruys, Marc Grammens, prof Storme, enz achter mij!
Wie jij?

Clemens
2 februari 2005, 12:50
volg jij soms het nieuws? de nieuwe wet op partijdonaties ivm racistische partijen van de PS!

Blokkerke Jantje hyoens

zegt in feite dat het Blok inderdaad racistisch is.

Een Niet racistische partij moet geen schrik hebben dat ze hun dotatie
verliezen.

De Vlaams-nationale partij N-VA heeft zopas haar dotatie terug gekregen.

jan hyoens
2 februari 2005, 13:23
Blokkerke Jantje hyoens

zegt in feite dat het Blok inderdaad racistisch is.

Een Niet racistische partij moet geen schrik hebben dat ze hun dotatie
verliezen.

De Vlaams-nationale partij N-VA heeft zopas haar dotatie terug gekregen.
ja, dat liedje kennen we al! Strak worden jullie ook veroordeeld wegens anti-waals racisme! Wie met vuur speelt verbrand zijn vingers!

Fieseler
2 februari 2005, 13:32
Blokkerke Jantje hyoens

zegt in feite dat het Blok inderdaad racistisch is.

Een Niet racistische partij moet geen schrik hebben dat ze hun dotatie
verliezen.

De Vlaams-nationale partij N-VA heeft zopas haar dotatie terug gekregen.
In die logica heeft de NVA, samen met de andere machtspartijen, officieel bevestigd dat het Vlaams Belang GEEN racistische partij is want de dotaties (die wettelijk mogen worden afgenomen van racistische partijen) werden NIET ingetrokken in het Vlaams parlement.
:lol:

Clemens
2 februari 2005, 13:34
ja, dat liedje kennen we al! Strak worden jullie ook veroordeeld wegens anti-waals racisme! Wie met vuur speelt verbrand zijn vingers!

Jantje

Alle Waalse partijen hebben de dotatie voor N-VA goedgekeurd.

Daartegenover heeft het Blok anderhalf jaar lang
actie gevoerd met PM's tegen de dotatie van N-VA.

jan hyoens
2 februari 2005, 13:39
Jantje

Alle Waalse partijen hebben de dotatie voor N-VA goedgekeurd.
Hallo aarde aan clemens! Maakt dat u niet een heel klein beetje argwanend waarom de nva geld krijgt van het FDF?!

Daartegenover heeft het Blok anderhalf jaar lang
actie gevoerd met PM's tegen de dotatie van N-VA.
? Leugens! Wij zijn niet tegen het feit dat de nva dodaties krijgt maar wij hebben wel vragen bij het "waarom" men voor de nva een uitzondering heeft gemaakt!!!

lustige lezer
2 februari 2005, 13:49
Het valt me wel op dat de NVA'ers hier geen tegenargumenten posten... Als ik de startpost lees is het niet rechtsreeks de schuld van de NVA dat die wet is goedgekeurd. De VLD heeft immers een onderonsje georganiseerd. Niet den NVA.

jan hyoens
2 februari 2005, 14:04
Het valt me wel op dat de NVA'ers hier geen tegenargumenten posten... Als ik de startpost lees is het niet rechtsreeks de schuld van de NVA dat die wet is goedgekeurd. De VLD heeft immers een onderonsje georganiseerd. Niet den NVA.
de forumniveanen, tegenargumenten?:lol: Als je kan wachten, ze komen "onverwijld"!!!:lol:

giserke
2 februari 2005, 14:46
Tiens, juist dezelfde argumenten die het Belgisch etablishment gebruikt? Nu ja, vroeger was de prijs 30 zilverlingen nu 600.000 euro!

volg jij soms het nieuws? de nieuwe wet op partijdonaties ivm racistische partijen van de PS!

En ik heb mensen zoals Manu Ruys, Marc Grammens, prof Storme, enz achter mij!
Wie jij?
ik herhaal mijn vraag, sinds wanneer is het VB zijn geld kwijt?
sinds wanneer hebben de Vlaamse partijen beslist een procedure te staren tegen het VB om zijn centen af te nemen?

De N-VA en ikzelf zijn tegen die wet. Daarom hebben we ook tegen gestemd.
Meer nog, alle vlaamse partijen uitgenomen Groen! hebben de beslissing genomen het VB niet in de martelaarspositie te duwen. En blijft het VB zijn dotatie krijgen.

Voor de rest heeft de N-VA met heel die affère niks te maken.

jan hyoens
2 februari 2005, 15:01
ik herhaal mijn vraag, sinds wanneer is het VB zijn geld kwijt?
sinds wanneer hebben de Vlaamse partijen beslist een procedure te staren tegen het VB om zijn centen af te nemen?

De N-VA en ikzelf zijn tegen die wet. Daarom hebben we ook tegen gestemd.
Meer nog, alle vlaamse partijen uitgenomen Groen! hebben de beslissing genomen het VB niet in de martelaarspositie te duwen. En blijft het VB zijn dotatie krijgen.

Voor de rest heeft de N-VA met heel die affère niks te maken.
:roll: beantwoordt eerst een vraag alvorens verder te discussiëren: weet jij wat de "droogleggings"wet is? En wat de procedure binnen die wet is?

zorroaster
2 februari 2005, 15:34
? Leugens! Wij zijn niet tegen het feit dat de nva dodaties krijgt maar wij hebben wel vragen bij het "waarom" men voor de nva een uitzondering heeft gemaakt!!!
Een uitzondering? Vanaf nu krijgt elke partij met een verkozene in Kamer of Senaat een dotatie. Dat geldt voor iedereen, dus waar is de N-VA daarin voorgetrokken?

Ik merk trouwens op dat die aanpassing al een decennium op zich liet wachten, hoewel bij het verminderen van het aantal senatoren al duidelijk was overeengekomen de partijfinanciering dienaangaande te wijzigen. Omdat de
N-VA nu uit de boot is gevallen, heeft ze dat proces in een stroomversnelling gezet.

zorroaster
2 februari 2005, 15:36
Hallo aarde aan clemens! Maakt dat u niet een heel klein beetje argwanend waarom de nva geld krijgt van het FDF?!

U negeerde mijn eerste post hierover reeds, dus stel ik het nog eens:
Maakt het u niet een klein beetje argwanend dat het VB danzij Spirit en SP.A haar dotatie heeft kunnen behouden?

Moet ik nu ook van "verraad" staan schreeuwen? Nee, want ik gun een andere partij ook waar ze recht op heeft. Een houding die blijkbaar niet van twee kanten komt...

jan hyoens
3 februari 2005, 10:26
Een uitzondering? Vanaf nu krijgt elke partij met een verkozene in Kamer of Senaat een dotatie. Dat geldt voor iedereen, dus waar is de N-VA daarin voorgetrokken?

Ik merk trouwens op dat die aanpassing al een decennium op zich liet wachten, hoewel bij het verminderen van het aantal senatoren al duidelijk was overeengekomen de partijfinanciering dienaangaande te wijzigen. Omdat de
N-VA nu uit de boot is gevallen, heeft ze dat proces in een stroomversnelling gezet.
Ken je de Belgische politiek een beetje? Zo te zien niet! Dat de aanpassing van de wet al 10 jaar op zich laat wachten is op zich niet opzienbarend ( BHV-dossier remember!), dat ze nu wel wordt doorgevoerd voor de nva is opvallend en dat dan nog zonder compensaties voor de franstalige partijen!!! dat geloof je toch zelf niet? De compensatie is de "droogleggingswet" waarmee men het Vlaams Belang viseert! Ik zou trouwens maar oppassen dat de nva zelf niet het slachtoffer wordt van deze wet!

jan hyoens
3 februari 2005, 10:31
U negeerde mijn eerste post hierover reeds, dus stel ik het nog eens:
Maakt het u niet een klein beetje argwanend dat het VB danzij Spirit en SP.A haar dotatie heeft kunnen behouden?

Moet ik nu ook van "verraad" staan schreeuwen? Nee, want ik gun een andere partij ook waar ze recht op heeft. Een houding die blijkbaar niet van twee kanten komt...
Wat de redenen van de spapisten zijn moet je hun vragen.
Het kan zijn dat ze voor één keer het democratisch principe hebben laten voorgaan, maar dat betwijfel ik!
Misschien hopen zij bij het verdwijnen van het Vlaams Belang kiezers te recupereren!...

Geef jij mij eens de reden waarom de franstalige partijen (fdf incluis) toelaten dat de nva belgisch geld krijgt?

Raven
3 februari 2005, 11:26
De énige partij die een jaar lang tegen de partijdotatie
van N-VA was,is natuurlijk het Blok.

Deze partij-dotatie van N-VA was volgens de geest
van de wet van 1989 reeds voorzien.

Indien het aantal senatoren zou verminderen
wat destijds gebeurde zou de wet aangepast worden.

Alleen het Blok was tegen deze wetsaanpassing.

Het Blok is een partij van hypocrieten.
De meester der hypocrieten ben jij wel, samen met al die andere Forum-N-Va'ers, mijn beste. Smerig, maar vooral onderdanige ventjes zijn jullie.

Want nog niet zo lang geleden schreeuwde u en de rest van uw forum-kliek moord & brand omdat de N-VA haar dotatie niet kreeg en het Vlaams Blok wel.

En nu de rollen omgedraaid blijken te zijn, noemt u echter Jan van den Berge verzuurd hoewel hij iets aanklaagt dat nog veel ondemocratischer is dan uw vroegere onbeduidende situatie, smalend omdat uw eigen partij menig kont heeft zitten likken van de Belgicistische partijen en ze nu hun bedelgeld toegeworpen krijgen.

N-Va , of, de meest zwakke & hypocriete partij aller tijden. Men zou verdorie nog meer respect krijgen voor de BuB als men deze thread leest. Zij draaien tenminste niet met de wind, en walmen niet in hun hypocrisie door de aanklacht als verzuurd te noemen.

giserke
3 februari 2005, 12:49
Wat de redenen van de spapisten zijn moet je hun vragen.
Het kan zijn dat ze voor één keer het democratisch principe hebben laten voorgaan, maar dat betwijfel ik!
Misschien hopen zij bij het verdwijnen van het Vlaams Belang kiezers te recupereren!...

Geef jij mij eens de reden waarom de franstalige partijen (fdf incluis) toelaten dat de nva belgisch geld krijgt?omdat het FDF met minder stemmen dan de N-VA meer zetels heeft, en omdat ecolo met nog geen 150.000 stemmen 4 zetels heeft.
Daarom heeft de N-VA een wetsvoorstel ingediend, om de tdotatie af te gangen van het aantal kiezers en niet volgens het aantal zetels.
Daarom heeft de N-VA nu wel recht op die dotatie.
En ik wacht nog altijd op het antwoord waarom u de N-VA in deze discutie hebt betrokken?

giserke
3 februari 2005, 12:56
Een meester leugenaar en zeveraar ben jij wel.

[QUOTE]
De meester der hypocrieten ben jij wel, samen met al die andere Forum-N-Va'ers, mijn beste. Smerig, maar vooral onderdanige ventjes zijn jullie.

Want nog niet zo lang geleden schreeuwde u en de rest van uw forum-kliek moord & brand omdat de N-VA haar dotatie niet kreeg en het Vlaams Blok wel.
Wie heeft waar geschreeuwd dat het VB zijn dotatie kreeg? We hebben er wel op gewezen, dat het VB zich onthouden heeft op de wijziging van die kieswet vorig jaar.
We hebben kritiek gegeven op het systeem waarbij partijen met minder kiezers hun dotatie wel krijgen. (en ik zie hier het Vlaams Blok niet tussen zitten)


En nu de rollen omgedraaid blijken te zijn, noemt u echter Jan van den Berge verzuurd hoewel hij iets aanklaagt dat nog veel ondemocratischer is dan uw vroegere onbeduidende situatie, smalend omdat uw eigen partij menig kont heeft zitten likken van de Belgicistische partijen en ze nu hun bedelgeld toegeworpen krijgen.
Zoals gewoonlijk holle platte zever zonder argumenten.

N-Va , of, de meest zwakke & hypocriete partij aller tijden. Men zou verdorie nog meer respect krijgen voor de BuB als men deze thread leest. Zij draaien tenminste niet met de wind, en walmen niet in hun hypocrisie door de aanklacht als verzuurd te noemen.nog meer scheldtirades aan het adres van een partij die 10 keer meer gedaan heeft voor de Vlaamse autonomie dan het Blok.

jan hyoens
3 februari 2005, 13:12
omdat het FDF met minder stemmen dan de N-VA meer zetels heeft, en omdat ecolo met nog geen 150.000 stemmen 4 zetels heeft.
Ah, dus niets ondernemen tegen deze wantoestand was dus de prijs!

Daarom heeft de N-VA een wetsvoorstel ingediend, om de tdotatie af te gangen van het aantal kiezers en niet volgens het aantal zetels.
Waarom heeft ze de toepassing van de democratische regel "one man, one vote" niet geëist? Enkel om de poen was het te doen!

Daarom heeft de N-VA nu wel recht op die dotatie.
iedereen heeft zijn prijs niet waar!

En ik wacht nog altijd op het antwoord waarom u de N-VA in deze discutie hebt betrokken?
Lees de begintopic nog eens! Voor de rest heb jij er de nva bij betrokken!

giserke
3 februari 2005, 13:26
Dit is bijna lachwekkend.

- Hebt u leren begrijpend lezen? De N-VA heeft een wetsvoorstel ingediend voor de verdeling van de partijfinanciering, niet voor de verdeling van de zetels.
Dit kan misschien nog komen. En zeg eens, waarom heeft het VB niets ondernomen tegen deze wantoestand? zij zitten ook in de Kamer.

- Yoehoe, de partijfinanciering verdelen volgens het aantal kiezers. Kunt ge niet lezen?

- En voor het laatste, jij hebt in koeien van letters de N-VA betrokken in de titel.
Geld voor de N-VA geen geld voor het Blok.
Waarom zet u de N-VA in de titel en geen andere partij?

ventje uw intellectueel peil is ver te zoeken denk ik.

zorroaster
4 februari 2005, 00:14
Wat de redenen van de spapisten zijn moet je hun vragen.
Het kan zijn dat ze voor één keer het democratisch principe hebben laten voorgaan, maar dat betwijfel ik!
Misschien hopen zij bij het verdwijnen van het Vlaams Belang kiezers te recupereren!...

Geef jij mij eens de reden waarom de franstalige partijen (fdf incluis) toelaten dat de nva belgisch geld krijgt?
Aha, zo doen we het dus? Waarom SP.A en Spirit het Belang sparen is blijkbaar een ingeving van "democratische principes", maar wanneer de N-VA krijgt waar ze wettelijk recht op heeft is dat per definitie verraad en omkoperij?

zorroaster
4 februari 2005, 00:17
Waarom heeft ze de toepassing van de democratische regel "one man, one vote" niet geëist? Enkel om de poen was het te doen!

Omdat dan elke aap met een hoed zijn partijtje kan oprichten en met wat kolderstemmen langs de kassa kan passeren. Aangezien de dotatie dient om het parlementaire werk te ondersteunen, heeft het geen zin om partijen zonder enige vertegenwoordiging een dotatie toe te kennen.

zorroaster
4 februari 2005, 00:20
iedereen heeft zijn prijs niet waar!

Inderdaad. Wat zou die van het VB zijn geweest om hun dotatie te mogen houden?

Face it: Zolang de N-VA bij jou blijkbaar inherent verraad pleegde door haar dotatie te krijgen, keer ik die logica om voor het VB. Als wij ons moeten verantwoorden waarom het FDF zou hebben voorgestemd voor een wetswijziging die de N-VA een dotatie bezorgde, moeten jullie je verantwoorden waarom Spirit of de SP.A verhindert hebben dat jullie dotatie ontnomen werd. Het is hoogst hypocriet "verraad" te schreeuwen bij het ene en het andere af te doen met "waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet...".