PDA

View Full Version : een nieuwe overwinning dient zich aan


PAJOT
2 februari 2005, 19:41
Groen!-fractieleider Jos Stassen dient vandaag in het Vlaams Parlement een resolutie in ter herdenking en ter veroordeling van de holocaust, het antisemitisme en het racisme. De resolutie is perfect vergelijkbaar met die die met een overgrote meerderheid werd aangenomen door het Europees Parlement. Bij de stemming in het Europees parlement weigerden de drie EU-parlementsleden van het Vlaams Belang, voorzitter Frank Vanhecke, Philippe Claeys en Koen Dillen de resolutie mee goed te keuren.

Het wordt dan ook afwachten of de extreem-rechtse fractie in het Vlaams Parlement Auschwitz wél wil veroordelen of dat ze ervoor kiest, zoals de Europese fractie, zich niet tegen de holocaust uit te spreken. Tijdens de stemming in het Europese parlement werd de resolutie ter veroordeling van de holocaust en het antisemitisme met een overweldigende meerderheid (617/627) goedgekeurd. Het Vlaams Belang keurde de resolutie echter niet goed omdat – dixit Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke - de resolutie misbruikt zou worden “tegen partijen die strijden voor de Europese waarden en de Europese volkeren”.

“De resolutie die Groen! vandaag indient in het Vlaams parlement is in feite een vertaling van de Europese resolutie naar het Vlaamse niveau”, zegt Groen!-fractieleider Jos Stassen. “Via deze resolutie kan elke fractie zich uitspreken over de holocaust, het racisme en het antisemitisme. Zo weten we meteen waar elke partij voor staat. We vragen aan alle fracties om het initiatief mee in te dienen. In de week na de krokusvakantie, wanneer over de resolutie gestemd wordt, zien we of alle partijen meestappen in de veroordeling van wat algemeen als het meest barbaarse gebeuren uit de recente Europese geschiedenis wordt gezien.”


Ik zou zeggen : knap werk ! Leve de domme strategen van links ! :thumbsup:

ilfalco
2 februari 2005, 19:47
Het vb moet er zelf een indienen die duidelijk maakt dat de doden niet gediend zijn met politieke spelletjes op hun graf ... een motie waarin men alle totalitaire ideeen afkeurt en men eer betoont aan de slachtoffers van alle genocides. herdenking Ja ... Politiek pamflet Neen

Patriot!
2 februari 2005, 19:49
een nieuwe overwinning dient zich aan

Inderdaad. De totale en radicale overwinning van België.

Fieseler
2 februari 2005, 19:54
Het vb moet er zelf een indienen die duidelijk maakt dat de doden niet gediend zijn met politieke spelletjes op hun graf ... een motie waarin men alle totalitaire ideeen afkeurt en men eer betoont aan de slachtoffers van alle genocides. herdenking Ja ... Politiek pamflet Neen
Volledig akkoord, maar ik heb de indruk dat er op dat vlak een enorm immobilisme heerst bij het Vlaams Belang.
Ik had in die context toch ook wel graag een meer agressieve reaktie gezien hoor...

Het doel ligt open. Waarom scoort Van Hecke hier niet?

PAJOT
2 februari 2005, 19:54
Het vb moet er zelf een indienen die duidelijk maakt dat de doden niet gediend zijn met politieke spelletjes op hun graf ... een motie waarin men alle totalitaire ideeen afkeurt en men eer betoont aan de slachtoffers van alle genocides. herdenking Ja ... Politiek pamflet NeenVolledig mee eens.

garfield
2 februari 2005, 20:05
Inderdaad. De totale en radicale overwinning van België.
lees jij een andere forum ofzo ??

Ontopic het Vlaams Belang moet zelf een motie indienen zoals hierboven gezegd werd

instromaniac
2 februari 2005, 20:06
Hebben ze echt niks beter te doen in het parlement dan kinderachtig spelletjes te spelen?

Towelie030981
2 februari 2005, 23:45
Volledig akkoord, maar ik heb de indruk dat er op dat vlak een enorm immobilisme heerst bij het Vlaams Belang.
Ik had in die context toch ook wel graag een meer agressieve reaktie gezien hoor...

Het doel ligt open. Waarom scoort Van Hecke hier niet?Omdat Frank Van Hecke misschien geen own-goal wil scoren.

El Conquistador
3 februari 2005, 01:14
Inderdaad. De totale en radicale overwinning van België.
Ge kunt het echt niet laten he... Enfin ja, ge doet maar natuurlijk. Uw geloofwaardigheid was sowieso al niet echt je dat.

Patriot!
3 februari 2005, 01:31
België moet unitair worden, al de rest is zever. Would-be veroveraarke, ga met de blokskes spelen voor ge u pijn doet.

JAN MOEDWIL
3 februari 2005, 01:45
El Conquistator, een sluwe flamingant op zoek naar belgischgezinde mensen om ze zo te vernederen.

Het begint toch wel sterk op te vallen dat u op alle fora aanwezig bent.
Zelfs al op de forum van de universiteit waar u niet eens ingeschreven bent.
Hebt u echt niets nuttiger te doen?

Patriot!
3 februari 2005, 01:47
Ach, laat ons denken, hoge bomen vangen veel wind.

Veroveraarke hier zal niet veel wind mogen verwachten ;)

Bobke
3 februari 2005, 02:18
België moet unitair worden, al de rest is zever. Would-be veroveraarke, ga met de blokskes spelen voor ge u pijn doet. Natuurlijk, natuurlijk,absoluut, geen twijfel over, vind ik ook.
(mijn moeder zei altijd, simpelen van geest moet ge altijd gelijk geven)

El Conquistador
3 februari 2005, 15:25
Jan Moedwil, ik ben al lang afgestudeerd kerel, en probeer het maar niet persoonlijk te spelen want dat zult ge u nog beklagen.

En Patriot, voor u idem, hier zijt ge wel stoer - "ga maar met de blokken spelen" - , maar op een ander is het ook veel minder he. Ik hoef die beledinging van u niet te pikken snotneus, ik stond al op de barrikaden toen de mammie uw luiers nog ververste.

Als alle redelijke argumenten zijn opgebruikt, schieten blijkbaar alleen nog persoonlijke aanvallen over. De zoveelste aanwijzing dat de BUB'ers niet meer zijn dan een zielig allegaartje zuigelingen die kwijlen op de tijd van toen. Proficiat hoor.

Patriot!
3 februari 2005, 15:33
Ik ben immer stoer;)

Verder lijkt dit verdacht veel op een dreigement. Grappig :)

Internaut
5 februari 2005, 01:59
tja daar gaat de vrije meningsuiting. Man man man waar zijn we in godsnaam mee bezig.

Willem
5 februari 2005, 02:30
Groen!-fractieleider Jos Stassen dient vandaag in het Vlaams Parlement een resolutie in ter herdenking en ter veroordeling van de holocaust, het antisemitisme en het racisme. De resolutie is perfect vergelijkbaar met die die met een overgrote meerderheid werd aangenomen door het Europees Parlement. Bij de stemming in het Europees parlement weigerden de drie EU-parlementsleden van het Vlaams Belang, voorzitter Frank Vanhecke, Philippe Claeys en Koen Dillen de resolutie mee goed te keuren.

Het wordt dan ook afwachten of de extreem-rechtse fractie in het Vlaams Parlement Auschwitz wél wil veroordelen of dat ze ervoor kiest, zoals de Europese fractie, zich niet tegen de holocaust uit te spreken. Tijdens de stemming in het Europese parlement werd de resolutie ter veroordeling van de holocaust en het antisemitisme met een overweldigende meerderheid (617/627) goedgekeurd. Het Vlaams Belang keurde de resolutie echter niet goed omdat – dixit Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke - de resolutie misbruikt zou worden “tegen partijen die strijden voor de Europese waarden en de Europese volkeren”.

“De resolutie die Groen! vandaag indient in het Vlaams parlement is in feite een vertaling van de Europese resolutie naar het Vlaamse niveau”, zegt Groen!-fractieleider Jos Stassen. “Via deze resolutie kan elke fractie zich uitspreken over de holocaust, het racisme en het antisemitisme. Zo weten we meteen waar elke partij voor staat. We vragen aan alle fracties om het initiatief mee in te dienen. In de week na de krokusvakantie, wanneer over de resolutie gestemd wordt, zien we of alle partijen meestappen in de veroordeling van wat algemeen als het meest barbaarse gebeuren uit de recente Europese geschiedenis wordt gezien.”


Ik zou zeggen : knap werk ! Leve de domme strategen van links ! :thumbsup:
Dat lijkt me eerder een nederlaag voor het Vlaams Belang.