PDA

View Full Version : De Moslims, een vredelievende godsdienst? Nee, eerder de DUIVEL!


VlomsBelang
2 februari 2005, 20:04
Dit zou men moeten doen met alle criminele moslims ter wereld.

http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm
http://www.apostatesofislam.com/media/video/stoning_video_100kbps.wmv

Dit is één van de redenen om hen te bestrijden!

smiley
2 februari 2005, 21:13
Dit zou men moeten doen met alle criminele moslims ter wereld.

http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm
http://www.apostatesofislam.com/media/video/stoning_video_100kbps.wmv

Dit is één van de redenen om hen te bestrijden!

Ik ben die site destijds ook al tegengekomen. Ex moslims zijn natuurlijk het best geplaatst om moslims van antwoord te dienen temeer daar zij de religie en de Arabische taal kennen. :-D

smiley
2 februari 2005, 21:16
Voorbeeldje..

akidul you should actually read what you copy and paste so you don't look so foolish. Sorry to be blunt. Where in the koran does it ever say beat "lightly"?

That has been put there by people because it sounds bad in its original meaning. Now how would your god like that? YOU are changing the koran and you still call yourself a muslim! Can't you just be at least a good muslim and not make excuses for what you believe? :-D

akidul the more you post the more everyone realizes your lack of knowledge.
Now you are limiting your god. How is he going to like it?

ok.. in my native language Urdu which borrows words from Arabic, the word Zarb means "beat/strike". This is the same word used in the ayat (Azribuhu, from Zarb).

"Lightly" is not part of the ayat akidul, the Islamic websites have lied to you - just look at the translations and you'll see.

The word in Yusuf Ali's translation is put in brackets and is not part f the Quran itself. See other translations, they did NOT put the word Lightly. What does that tell you? where are you from? I'm from pakistan.

i tried to explain you million times. it's not about how strong man is allowed to beat woman. it is the fact that he is allowed to beat her. can't you see how backward that is? :-D

http://www.apostatesofislam.com/forum/viewtopic.php?t=619

sinan123
2 februari 2005, 21:20
Wat aardig ze hebben ook een soft-version voor Moslims gemaakt wat lieff...(not)

Revolutie
2 februari 2005, 21:37
Beesten zijn het
Hoe kun je nu zo een godsdienst liefhebben?

Koppen afsnijden in de naam van Allah.

WEG ERMEE

sinan123
2 februari 2005, 22:23
Hoe kun je nu zo een godsdienst liefhebben?

Je begrijpt het niet, een Christen die een atheïst onthoofd is ook niet lief.
Het is niet de schuld van de godsdienst, maar van de mensen.

smiley
2 februari 2005, 22:33
Neen, ik denk niet dat ik getraumatiseerd ben.

Heb gewoon ervaring met leven in een moslimland, zeker als vrouw... Het heeft mij lange jaren gekost om klaar te zien, aanvankelijk was ik ook in de val gelopen van het amalgaam "anti-islam = racisme". Ik zag in de moslimwereld rondom mij erg veel dingen en gebeurtenissen die ik niet kon plaatsen...tot ik toevallig uit interesse de koran ben gaan lezen.

Daar pas heb ik de basis van de islam begrepen en zijn mij de schellen van de ogen gevallen. Plots kon ik een hele reeks voorvallen en gebeurtenissen plaatsen en zelfs begrijpen...houdingen van moslims, uitspraken van zo op het eerste gezicht totaal vredelievende moslims die haatdragend en bot deden over niet-moslims, het fatalisme-tot-op-het-bot dat de moslimvrouwen rondom mij verlamt en beperkt, de totale afwezigheid soms van elementair respect voor anderen (vooral vrouwen en niet-moslims) en de totale verwaarlozing van het eigen denkvermogen,... zo kan ik nog een poosje voortgaan.

Deze ontdekkingen in de koran hebben mij echt met verstomming geslagen en daarna ben ik gaan beseffen dat deze religie één groot bedrog is, dat de moslims (waaronder mijn man) hun hele leven bedot worden, dat ze erg veel mislopen in hun bestaan door deze religie,... Ik heb er medelijden mee gekregen en heb tevens voor mijzelf besloten dat ik niet langer kon en mocht zwijgen.

Als bijlage gaf de koran mij de twijfel, ik ben agnosticus geworden.
Ik heb gezien wat islam kan aanrichten, met mijn eigen ogen, rondom mij heb ik vrouwen in naam van islam als beesten zien behandeld worden, heb ik kinderen hun levensvreugde zien verliezen, heb ik mannen zien verworden tot emotioneel gehandikapten... Ik dacht dat bij mijn terugkeer in het Westen het zou volstaan van te getuigen, van te bewijzen...

Maar dat was buiten de PC's en links gerekend, om nog maar te zwijgen van gewone dwaasheid... Daardoor was ik verrast, eerst kon ik het niet geloven, hoe kon men nu ziende blind zijn? Nochtans heb ik voor mijzelf besloten, alle dreigementen ten spijt, dat ik mijn mond niet hou. Als iedereen zou zwichten uit schrik, wie gaat dan de waarheid uitbrengen...?

Je ziet, Hercules, ik ben nogal een doordouwer van nature.

Jij kan nu als (verwende) westerse moslim denken dat ik overdrijf en dat wat ik hierboven beschreef een ver-van-je-bed historie is... Dat is niet waar. In Molenbeek (Brussel) woont een vrouw van een imam die hier al 10 jaar verblijft zonder ooit één voet buiten gezet te hebben, in naam van de islam... In Laeken (niet ver van de koning) woont een jonge maagd die deze zomer de 3e vrouw wordt van een man die haar grootvader zou kunnen zijn, in naam van de islam...In Ukkel woont een moeder met 6 kinderen wiens man in de gevangenis zit, in naam van de islam volgde hij Al Quaeda...

Als moderne moslim kan je 2 dingen doen, is het je humane plicht één van beiden te doen :
1. ex-moslim worden en dat ook publiek maken (op 't net bvb)
2. moslim blijven, maar dan ijveren voor herziening, aanpassing of gewoonweg afschaffing van de sharia...

Doe je niks, dan ben je voor mijn part medeplichtig aan wandaden tegen de mensheid...

Dutch

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153

smiley
3 februari 2005, 11:36
Het is niet de schuld van de godsdienst, maar van de mensen.

"Jij geeft de islam niet de schuld...de schuld ligt bij onwetendheid en gebrek aan kennis van de echte islam...
Bij mij ging het net andersom! Ik zocht eerst de verklaring bij onwetendheid en kwam toen tot de vaststelling dat de schuld wel degelijk in de leer van de islam ligt : in de koran, soenna en ahadith! Het volstaat om ze te lezen...
Feitelijk is dat schuld-vinden toch maar bijzaak : in de realiteit stellen we vast dat islam mede als gevolg heeft : deplorabel statuut van de vrouw, afkeer van al wat niet moslim is, aan banden leggen van logisch en vrij denken, schendingen van de universele mensenrechten, oppositie van democratie, ...
Dat is toch een belangrijke vaststelling?! Waar we niet over kunnen zien."

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153

ashrawi
4 februari 2005, 10:06
"Jij geeft de islam niet de schuld...de schuld ligt bij onwetendheid en gebrek aan kennis van de echte islam...
Bij mij ging het net andersom! Ik zocht eerst de verklaring bij onwetendheid en kwam toen tot de vaststelling dat de schuld wel degelijk in de leer van de islam ligt : in de koran, soenna en ahadith! Het volstaat om ze te lezen...
Feitelijk is dat schuld-vinden toch maar bijzaak : in de realiteit stellen we vast dat islam mede als gevolg heeft : deplorabel statuut van de vrouw, afkeer van al wat niet moslim is, aan banden leggen van logisch en vrij denken, schendingen van de universele mensenrechten, oppositie van democratie, ...
Dat is toch een belangrijke vaststelling?! Waar we niet over kunnen zien."

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=153
Je bent informatie beginnen zoeken op een verkeerd moment.......

De REDEN was ook verkeerd, je zag EERST dat vrouwen zonder respect werden behandeld en dat ongelovigen hetzelfde te verduren kregen.........:-(

Ja...als je al deze dingen ziet, dan kan ik wel verstaan dat je boos word.
Het spreekt toch voor zich dat als je iets met een zekere gemoedsgesteldheid gaat opzoeken dat je alleen ziet wat je WIL zien.

Ik weet zeker dat die 'moslims' waar jij het over had allemaal (of toch de meerderheid) analfabeet is. Het probleem ligt volgens mij dus bij de mensen die TE WEINIG kennis over de islam hebben.

smiley
4 februari 2005, 10:27
Het probleem ligt volgens mij dus bij de mensen die TE WEINIG kennis over de islam hebben.

Dat is wat moslims elkaar wijs maken. :|

smiley
4 februari 2005, 10:36
Hallo allemaal,

Eerst even mezelf voorstellen: Adam, ik ben Marokkaan, 31 jaar, islamitisch opgevoed en woon sinds mijn 11-de in Nederland .

Ik was tot voor kort (5 maanden geleden) actief moslim, vijf keer per dag bidden, vasten tijdens de maand Ramadan, enzovoort. Mijn grootste droom was dat iedereen op de aarde moslim zou worden, en heb ook vaak mensen aangeraden om de islam te volgen, dat was de enige WAARHEID. Dat geloofde ik echt.
IK BEN EEN EX MOSLIM...
Ik ben de enige uit mijn hele familie die zo erover denkt.Als mn ouders erachter zouden komen dan zou het hun harten breken, en dat is zachtjes uitgedrukt, iedere (ex)moslim zou dat begrijpen, alle ouders willen het beste voor hun kids...
IK heb het een tijd lang heel moeilijk gehad, jullie begrijpen (hopelijk) wel hoe het is om 30 jaar een beeld te hebben van de wereld en hoe die in elkaar zit, om daarna achter te komen dat het een droom is. Opeens sta je er alleen voor. Ik leef in 2 werelden, Ik zeg bijvoorbeel nog steeds bismillah (in de naam van god) voor het eten, en als iemand niest: rahimaka allah (god zegene u).

Als ik 1 jaar geleden deze site was tegengekomen, dan had ik het als een truc van de satan beschouwd, en had waarschijnlijk iets gepost van "jullie weten niks van de islam, daarom zeggen jullie dit". Mijn waarheid was: Islam=goed, niet-islam=slecht, en zo denken alle moslims.
Ik hoop alleen dat deze forum geen haat forum wordt, omdat ik weet dat moslims geen slechte mensen zijn, bijna mijn hele kennissenkring bestaat uit moslims.... De vraag is hoe ze te overtuigen dat ze in een droom leven?

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=768

ashrawi
4 februari 2005, 10:54
Hallo allemaal,

Eerst even mezelf voorstellen: Adam, ik ben Marokkaan, 31 jaar, islamitisch opgevoed en woon sinds mijn 11-de in Nederland .

Ik was tot voor kort (5 maanden geleden) actief moslim, vijf keer per dag bidden, vasten tijdens de maand Ramadan, enzovoort. Mijn grootste droom was dat iedereen op de aarde moslim zou worden, en heb ook vaak mensen aangeraden om de islam te volgen, dat was de enige WAARHEID. Dat geloofde ik echt.
IK BEN EEN EX MOSLIM...
Ik ben de enige uit mijn hele familie die zo erover denkt.Als mn ouders erachter zouden komen dan zou het hun harten breken, en dat is zachtjes uitgedrukt, iedere (ex)moslim zou dat begrijpen, alle ouders willen het beste voor hun kids...
IK heb het een tijd lang heel moeilijk gehad, jullie begrijpen (hopelijk) wel hoe het is om 30 jaar een beeld te hebben van de wereld en hoe die in elkaar zit, om daarna achter te komen dat het een droom is. Opeens sta je er alleen voor. Ik leef in 2 werelden, Ik zeg bijvoorbeel nog steeds bismillah (in de naam van god) voor het eten, en als iemand niest: rahimaka allah (god zegene u).

Als ik 1 jaar geleden deze site was tegengekomen, dan had ik het als een truc van de satan beschouwd, en had waarschijnlijk iets gepost van "jullie weten niks van de islam, daarom zeggen jullie dit". Mijn waarheid was: Islam=goed, niet-islam=slecht, en zo denken alle moslims.
Ik hoop alleen dat deze forum geen haat forum wordt, omdat ik weet dat moslims geen slechte mensen zijn, bijna mijn hele kennissenkring bestaat uit moslims.... De vraag is hoe ze te overtuigen dat ze in een droom leven?

Bron: http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=768
Hoe jou te overtuigen dat jij hetzelfde geval bent als Ayaan?
Je bent getraumatiseerd door wat je gezien hebt, en je maakt een correlatie tussen twee aspecten.
1) het geen respect hebben voor mensen in het algemeen (wat jij waarschijnlijk gezien hebt), vrouwen, ongelovigen enz.
2) Het feit dat ze islamietisch zijn.

Autochtone vrouwen die hun hele leven lang niets dan geweldadige mannen hebben gekend, maken diezelfde fout en worden gewoon feminist.

smiley
4 februari 2005, 10:56
Hoe jou te overtuigen dat jij hetzelfde geval bent als Ayaan?
Je bent getraumatiseerd door wat je gezien hebt, en je maakt een correlatie tussen twee aspecten.
1) het geen respect hebben voor mensen in het algemeen (wat jij waarschijnlijk gezien hebt), vrouwen, ongelovigen enz.
2) Het feit dat ze islamietisch zijn.

Autochtone vrouwen die hun hele leven lang niets dan geweldadige mannen hebben gekend, maken diezelfde fout en worden gewoon feminist.

Ik moet je spijtig genoeg ongelijk geven. :|

ashrawi
4 februari 2005, 11:01
Ik moet je spijtig genoeg ongelijk geven. :|
Niet erg......
Je probeert maar ;-)

smiley
4 februari 2005, 11:08
Spijtig genoeg is niet al wat Islam is goed en niet al wat niet Islam is slecht. Je hoeft de koran maar te lezen ;)

ashrawi
4 februari 2005, 11:16
Spijtig genoeg is niet al wat Islam is goed en niet al wat niet Islam is slecht. Je hoeft de koran maar te lezen ;)
Wat een argumenten!!! :rofl:

smiley
4 februari 2005, 11:20
Alle moslims denken Islam=goed, niet-islam=slecht terwijl dat dit een vergissing is. Niet moeilijk toch? :)

ashrawi
4 februari 2005, 12:48
Alle moslims denken Islam=goed, niet-islam=slecht terwijl dat dit een vergissing is. Niet moeilijk toch? :)
Het is een vergissing van jouw om dat te geloven.

smiley
4 februari 2005, 15:34
:-P

Zo kunnen we wel bezig blijven :lol:

Wreker
4 februari 2005, 17:25
Een moslim in een niet-moslimland moet kiezen tussen een goed moslim zijn of een goed mens zijn. Beiden tesamen gaat niet. Ofwel kiest hij of zij een goed mens te zijn maar is dan een slecht moslim of anders kiest hij of zij ervoor om een goed moslim te zijn maar is dan een slecht mens.

Meer dan 90% van de moslims bij ons kiezen ervoor om een goed moslim te zijn en zijn dus slechte mensen.

smiley
4 februari 2005, 17:53
Dat zou ik niet zeggen Wreker om de eenvoudige reden dat de meeste moslims in het westen en in de al meer verwesterde moslimlanden zoals Turkije de aangepaste islam te horen krijgen (zo ook de meeste westerlingen, hoe kan je in het westen anders zieltjes winnen)
Niet dat ook die aangepaste versie van de islam perfect in te passen is in onze westerse maatschappij, (turkije is bvb nog steeds niet klaar met hun aanpassingen) maar swat. Toch al veel beter dan de oorspronkelijke :-P

Vandaar dat de meeste moslims goede mensen zijn die geen vlieg kwaad doen want onschuldigen mag men niet doden zeggen ze maar daarmee zeggen ze ook dat men schuldigen wel mag doden. Dus zijn ze voor de doodstraf. (En de radicalen laten dat duidelijk merken) Sommigen zijn wel wat wantrouwig tegenover niet-moslims maar swat. Ze zijn berucht voor 'satan' zie je en alleen wat op islamsites staat gelooft men en alles wat niet vanuit islamitische bron komt ziet men al vlug als onjuist. Alleen islam is volgens hen goed zie je. Wat een paranoiagevoel kan teweegbrengen zoals ook de israel obsessie, in hun ogen de bron van alle kwaad. En israel wil geen vrede. :roll: Of iedereen is tegen ons, of het zijn allemaal racisten, of ontkenning, moslims doen zoiets niet of ook 'the great conspiracy theory'

Het probleem alleen is dat zij die de islam beter kennen (dus de onaangepaste versie) dat van daaruit het gevaar voor onze samenleving loert en die zijn veld aan het winnen want in een democratie kunnen zij gemakkelijk gedijen. Velen dromen er immers van om heel de wereld islamitisch te maken. Maar ja. Dat weet je wel.

labyrinth
4 februari 2005, 23:09
Beesten zijn het
Hoe kun je nu zo een godsdienst liefhebben?

Koppen afsnijden in de naam van Allah.

WEG ERMEE
Ja, weg ermee..... een slimme bom is veel beschaafder en bovendien veel gemakkelijker en netter..... al dat bloed is echt geen zicht ...... lijkt wel de Franse revolutie. 8O
En wie zei dat de Islam een Franse revolutie moest kennen ?

Als pacifist ben ik uiteraard tegen beiden.

ashrawi
5 februari 2005, 15:45
Meer dan 90% van de moslims bij ons kiezen ervoor om een goed moslim te zijn en zijn dus slechte mensen.

Vanwaar haal je die 90%? of ben je maar aan het gokken?

sinan123
5 februari 2005, 16:13
Meer dan 90% van de moslims bij ons kiezen ervoor om een goed moslim
Ik weet dat u niet weet wat een goede moslim is.

Wreker
5 februari 2005, 17:53
Vanwaar haal je die 90%? of ben je maar aan het gokken?
Vroeger waren hier meer slechte moslims, maar ze hebben zich gebeterd. Vroeger waren er meer moslimvrouwen en meisjes zonder hoofddoeken dan nu. Er was ook veel minder criminaliteit. Nu zijn de moslims betere moslims geworden. Ze dragen meer hoofddoeken en zo. Ze zijn ook minder vriendelijk tegenover christenen en joden. Ze volgen dus beter de Koran dan 25 jaar geleden, toen ze zich nog menselijk gedroegen. Nu zijn de overgrote hoop van hen meer en meer onmensen geworden. Net zoals de Koran hen het voorschrijft.

Je kan in een niet-moslimland immers niet tegelijk een goed mens en een goed moslim zijn. Het is immers verboden om als moslim vriendschap te sluiten met christenen en joden. Dat is het woord van God want het staat zo letterlijk in de Koran. En de moslims hier worden steeds betere en beter moslims.

labyrinth
5 februari 2005, 22:13
Vroeger waren hier meer slechte moslims, maar ze hebben zich gebeterd. Vroeger waren er meer moslimvrouwen en meisjes zonder hoofddoeken dan nu. Er was ook veel minder criminaliteit. Nu zijn de moslims betere moslims geworden. Ze dragen meer hoofddoeken en zo. Ze zijn ook minder vriendelijk tegenover christenen en joden. Ze volgen dus beter de Koran dan 25 jaar geleden, toen ze zich nog menselijk gedroegen. Nu zijn de overgrote hoop van hen meer en meer onmensen geworden. Net zoals de Koran hen het voorschrijft.

Je kan in een niet-moslimland immers niet tegelijk een goed mens en een goed moslim zijn. Het is immers verboden om als moslim vriendschap te sluiten met christenen en joden. Dat is het woord van God want het staat zo letterlijk in de Koran. En de moslims hier worden steeds betere en beter moslims.
Ik vrees dat het voor jou Wreker verboden is om met een moslim vriendschap te sluiten......
Nog steeds je "goede" boodschap aan het verspreiden ?

praha
6 februari 2005, 01:32
Vroeger waren hier meer slechte moslims, maar ze hebben zich gebeterd. Vroeger waren er meer moslimvrouwen en meisjes zonder hoofddoeken dan nu. Er was ook veel minder criminaliteit. Nu zijn de moslims betere moslims geworden. Ze dragen meer hoofddoeken en zo. Ze zijn ook minder vriendelijk tegenover christenen en joden. Ze volgen dus beter de Koran dan 25 jaar geleden, toen ze zich nog menselijk gedroegen. Nu zijn de overgrote hoop van hen meer en meer onmensen geworden. Net zoals de Koran hen het voorschrijft.

Je kan in een niet-moslimland immers niet tegelijk een goed mens en een goed moslim zijn. Het is immers verboden om als moslim vriendschap te sluiten met christenen en joden. Dat is het woord van God want het staat zo letterlijk in de Koran. En de moslims hier worden steeds betere en beter moslims.
al bij al..
nog eventjes en ze lijken precies op de ergste uitwas van onze westerse maatschappij
nog eventjes en ze lijken zelfs precies op jou
en zullen eindelijk dan toch perfect geïntegreerd zijn

Emitzer
7 februari 2005, 08:48
Dit zou men moeten doen met alle criminele moslims ter wereld.

http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm
http://www.apostatesofislam.com/media/video/stoning_video_100kbps.wmv

Dit is één van de redenen om hen te bestrijden!

Wel, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat joden het onder islamitisch bestuur over het algemeen wel goed hebben gehad...Tot de Spaanse katholieken aan kwamen draven met hun versie van "vredelievendheid" en dan ook niet te vergeten: christelijk Duitsland...

Emitzer
7 februari 2005, 08:58
Weet je wat ik zo vreemd vind aan die video...Ik dacht dat je in de islam voor overspel zweepslagen kreeg in plaats van steniging tot de dood. Iets misgelopen in de regie?

Lincoln
7 februari 2005, 14:16
Die groep zijn een stel onwetende boeren die zelfs de "fati7a" niet kunnen uitspreken ,Een "smiley" heeft natuurlijk haar goedje gevonden om "wrekertje" te helpen bij het verspreiden van het bericht .

P.S: Had "smiley" dat op de voorpagina van een krant gezet hebben dan zou dat veel geld opleveren "hijg".Of het omgekeerde ; uitgelachen een voor de aap gezet te worden .

smiley
7 februari 2005, 14:56
Lincoln illustreert hier de logica van sommige 'gelovigen'. Niet gelovigen rennen ofwel allemaal achter het geld aan ofwel zijn ze allemaal onwetend.
Wel geen van beide klopt beste Lincoln.

smiley
7 februari 2005, 15:03
Wel, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat joden het onder islamitisch bestuur over het algemeen wel goed hebben gehad...Tot de Spaanse katholieken aan kwamen draven met hun versie van "vredelievendheid" en dan ook niet te vergeten: christelijk Duitsland...

Het beste bestuur is er eentje waarbij geen enkele godsdienst het voor het zeggen heeft. De tolerantie waar jij over spreekt was geen echte tolerantie want echte tolerantie zou geen discriminatie inhouden. Alle niet moslims moesten immers een tax betalen als teken van onderwerping aan de moslims.

Lincoln
7 februari 2005, 16:53
Lincoln illustreert hier de logica van sommige 'gelovigen'. Niet gelovigen rennen ofwel allemaal achter het geld aan ofwel zijn ze allemaal onwetend.
Wel geen van beide klopt beste Lincoln.Als je dat allemaal zo goed weet waarom stap je dan niet naar een internationale rechtbank een daar uwe beklag voorleggen i.p.v hier de lul uit te hangen !

Emitzer
7 februari 2005, 17:21
Het beste bestuur is er eentje waarbij geen enkele godsdienst het voor het zeggen heeft. De tolerantie waar jij over spreekt was geen echte tolerantie want echte tolerantie zou geen discriminatie inhouden. Alle niet moslims moesten immers een tax betalen als teken van onderwerping aan de moslims.

Hmm, daar zit wat in...maar moslims betalen wel verplicht een jaarlijkse armenbelasting die joden en christenen niet betalen dus op die manier stond iedereen wel gelijk.

Bobke
7 februari 2005, 17:31
Hmm, daar zit wat in...maar moslims betalen wel verplicht een jaarlijkse armenbelasting die joden en christenen niet betalen dus op die manier stond iedereen wel gelijk. Hoe noem je het OCMW dan?

Emitzer
7 februari 2005, 17:45
Hoe noem je het OCMW dan?

We zitten nu omstreeks 8e eeuw Bob.

smiley
7 februari 2005, 18:28
Hmm, daar zit wat in...maar moslims betalen wel verplicht een jaarlijkse armenbelasting die joden en christenen niet betalen dus op die manier stond iedereen wel gelijk.

Moslims/islam verdelen de hele mensheid in moslims en niet moslims. Niet moslims zijn gewoon 2de rangsburgers (dhimmis). Het uiteindelijke doel was en is voor sommigen nog altijd hun natte droom (gelukkig is dat de minderheid) , de complete wereldoverheersing onder islamitisch bestuur want het staat zo in de koran. Alle niet-moslims tracht men (niet verplichten) op alle mogelijke manieren te bekeren om aldus alle andere godsdiesnten langzaam te laten verdwijnen. Door huwelijken met niet moslims bvb de kinderen uit die huwelijken waren altijd moslims(de niet moslimman moet zich wel altijd eerst bekeren opdat zijn kinderen moslims zouden zijn. Moslimmannen mogen met nietmoslimvrouwen trouwen daar het altijd de man is die er voor moet zorgen dat de kinderen als moslim worden opgevoed) Veel niet moslims in Turkije bvb zijn gewoon tot de islam toegetreden om maar van alle discriminatie verlost te zijn. De discriminatie zat 'm niet alleen in het betalen van tax ten teken van onderwerping en voor bescherming tegen andere moslims (en die tax werd niet 1X maar meerdere malen/jaar betaalt dit in tegenstelling tot de tax voor de armen die de moslims 1X per jaar betaalden bij mijn weten kwam die tax ten goede aan de arme moslims). Niet moslims raakten moeilijk aan werk bvb. Moest ik destijds hebben geleefd, wel dan konden ze naar hun onderwerping fluiten. Ik onderwerp mij niet aan een islamitisch bezettingsleger die dan nog denken dat ze beter zijn dan andersgelovigen. :?

smiley
7 februari 2005, 18:37
Als je dat allemaal zo goed weet waarom stap je dan niet naar een internationale rechtbank een daar uwe beklag voorleggen i.p.v hier de lul uit te hangen !

De islam is nu eenmaal beschermd door het 'correcte' denken. We leven hier in een vrije maatschappij waar iedereen vrij is om zijn mening te uiten. Van mij mag Iedereen hier de lul komen uit hangen. U mag voor mijn part dus gewoon blijven doorlullen :-P

smiley
7 februari 2005, 18:42
Wel, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat joden het onder islamitisch bestuur over het algemeen wel goed hebben gehad...Tot de Spaanse katholieken aan kwamen draven met hun versie van "vredelievendheid" en dan ook niet te vergeten: christelijk Duitsland...

Voor dat het islamitisch bezettingsleger spanje 'onderwierp' leefden de joden en christenen toch ook samen? Men heeft hen later wel samen met de islamieten buiten gegooid. Maar de islamieten zijn wel met hun 'veroveringstochten' begonnen, zij waren dus de oorspronkelijke agressors. Spanje en portugal onderwerpen was immers niet voldoende. De 'tolerante' lieverdjes vielen later ook Frankrijk binnen. De Fransen hebben ze gelukkig hardhandig teruggeslagen. Later hebben ze ze allemaal met geweld uit Spanje buitengeschopt (de reconquista). Europa was toen nl. helemaal in de verdediging gedrongen. De latere kruistochten waren een poging om daar iets aan te doen. En neen de kruisvaarders waren geen lieverdjes... hadden ze de Europeanen maar met rust moeten laten. En dan later maar janken dat ze de kruisvaarders over hun dak kregen. Eigen schuld dikke bult. :?

Wreker
7 februari 2005, 18:43
Ik zal dit nog maar eens posten, er zal toch geen enkele moslim mij tegenspreken:

Vroeger waren hier meer slechte moslims, maar ze hebben zich gebeterd. Vroeger waren er meer moslimvrouwen en meisjes zonder hoofddoeken dan nu. Er was ook veel minder criminaliteit. Nu zijn de moslims betere moslims geworden. Ze dragen meer hoofddoeken en zo. Ze zijn ook minder vriendelijk tegenover christenen en joden. Ze volgen dus beter de Koran dan 25 jaar geleden, toen ze zich nog menselijk gedroegen. Nu zijn de overgrote hoop van hen meer en meer onmensen geworden. Net zoals de Koran hen het voorschrijft.

Je kan in een niet-moslimland immers niet tegelijk een goed mens en een goed moslim zijn. Het is immers verboden om als moslim vriendschap te sluiten met christenen en joden. Dat is het woord van God want het staat zo letterlijk in de Koran. En de moslims hier worden steeds betere en beter moslims.


:twisted:

Bobke
7 februari 2005, 21:02
We zitten nu omstreeks 8e eeuw Bob. Erg hé8O, wij al in de rwintigste. :lol:

M.V.B.
8 februari 2005, 00:07
Die groep zijn een stel onwetende boeren die zelfs de "fati7a" niet kunnen uitspreken ,Een "smiley" heeft natuurlijk haar goedje gevonden om "wrekertje" te helpen bij het verspreiden van het bericht .

P.S: Had "smiley" dat op de voorpagina van een krant gezet hebben dan zou dat veel geld opleveren "hijg".Of het omgekeerde ; uitgelachen een voor de aap gezet te worden .Die mullahs zijn dat volgens u ook onwetende boeren!!!

Emitzer
8 februari 2005, 06:58
Erg hé8O, wij al in de rwintigste. :lol:


Whatever...Goeie prent trouwens, heel toepasselijk.

M.V.B.
8 februari 2005, 12:11
Whatever...Goeie prent trouwens, heel toepasselijk.Nee dit is een goeie prent, "heel toepasselijk" en toont aan hoe vredelievend die beestjes wel zijn die ze de keel over snijden:rofl:

http://img232.exs.cx/img232/8893/offerfeest7ep.jpg


Die andere pic's waren van een te hoog niveau, heb ik dan maar nie geplaatst omdat ik toch rekening houd met de 'Politics.be forum leden' kwestie van respect voor z'n medemens. .:mrgreen:

Lincoln
8 februari 2005, 13:34
De islam is nu eenmaal beschermd door het 'correcte' denken. We leven hier in een vrije maatschappij waar iedereen vrij is om zijn mening te uiten. Van mij mag Iedereen hier de lul komen uit hangen. U mag voor mijn part dus gewoon blijven doorlullen :-P http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/supergrin.gif

Lincoln
8 februari 2005, 13:49
Ik zal dit nog maar eens posten, er zal toch geen enkele moslim mij tegenspreken:

Vroeger waren hier meer slechte moslims Niet persé, maar ze hebben zich gebeterd Ja inderdaad ze beseffen dat ze niet meer welkom zijn. Vroeger waren er meer moslimvrouwen en meisjes zonder hoofddoeken dan nu Nu ook. Er was ook veel minder criminaliteit Er was altijd criminaliteit alleen horen we vroeger er minder van. Nu zijn de moslims betere moslims geworden Slechten een goeden vind je overal. Ze dragen meer hoofddoeken en zo Hoezo,een soort dubbel dekker hoofddoek??. Ze zijn ook minder vriendelijk tegenover christenen en joden Gewrevel bestaat overal. Ze volgen dus beter de Koran dan 25 jaar geleden De meeste moslims weten minstens of bijna niets van de koran , hoe kan dan een onwetende iets volgen van wat hij niet weet , Het zijn eerder locaal tradities of familiaal gewoonten, toen ze zich nog menselijk gedroegen Wij waren altijd voor de aap een makak uitgemaakt wanneer waren wij ooit menselijk bij de neo-nazi's ??. Nu zijn de overgrote hoop van hen meer en meer onmensen geworden Of misschien omgekeerd. Net zoals de Koran hen het voorschrijft .

Je kan in een niet-moslimland immers niet tegelijk een goed mens en een goed moslim zijn Waar staat dat in de koran ? Het is immers verboden om als moslim vriendschap te sluiten met christenen en joden Tijdens de oorlog maar nu leven we in een vrij vredelievende land. Dat is het woord van God want het staat zo letterlijk in de Koran Ben je soms een vertegenwoordige van een opperwezen ???. En de moslims hier worden steeds betere en beter moslims Met een soort als wreker zul je maar alleen het terrorism aanwakkeren dus ook meer polarisatie , Conclusie : Wie vrede wilt zal ook ernaar streven een liefde verspreiden !!!!.


:twisted:

M.V.B.
9 februari 2005, 22:13
Die mullahs zijn dat volgens u ook onwetende boeren!!!
:sleeping:

Lincoln
10 februari 2005, 00:14
Ja ja , het is tijd om te gaan slapen ;-)

M.V.B.
12 februari 2005, 22:26
Ja ja , het is tijd om te gaan slapen ;-)ja zo moet ge geen antwoord geven;-)

ashrawi
16 februari 2005, 10:34
Vroeger waren hier meer slechte moslims, maar ze hebben zich gebeterd. Vroeger waren er meer moslimvrouwen en meisjes zonder hoofddoeken dan nu. Er was ook veel minder criminaliteit. Nu zijn de moslims betere moslims geworden. Ze dragen meer hoofddoeken en zo. Ze zijn ook minder vriendelijk tegenover christenen en joden. Ze volgen dus beter de Koran dan 25 jaar geleden, toen ze zich nog menselijk gedroegen. Nu zijn de overgrote hoop van hen meer en meer onmensen geworden. Net zoals de Koran hen het voorschrijft.

Je kan in een niet-moslimland immers niet tegelijk een goed mens en een goed moslim zijn. Het is immers verboden om als moslim vriendschap te sluiten met christenen en joden. Dat is het woord van God want het staat zo letterlijk in de Koran. En de moslims hier worden steeds betere en beter moslims.
Nu heb je nog steeds niet gezegd vanwaar je die 90% haalt

alexi
3 maart 2005, 00:58
Je begrijpt het niet, een Christen die een atheïst onthoofd is ook niet lief.
Het is niet de schuld van de godsdienst, maar van de mensen.
o ja? Is dat dan recent gebeurd, een christen die de kop afkapte van een andere christen?

Tiens tiens. ;)

alexi
10 maart 2005, 17:51
Beesten zijn het
Hoe kun je nu zo een godsdienst liefhebben?

Koppen afsnijden in de naam van Allah.

WEG ERMEE
In Turkije werden op 8 maart betogende vrouwen door de politie neergeslagen met matrakken, omdat ze op internationale vrouwendag voor gelijke rechten demonstreerden. En dat KLOTEland wilt bij de EU? Waarom zouden we dat toelaten??

ashrawi
11 maart 2005, 13:20
In Turkije werden op 8 maart betogende vrouwen door de politie neergeslagen met matrakken, omdat ze op internationale vrouwendag voor gelijke rechten demonstreerden. En dat KLOTEland wilt bij de EU? Waarom zouden we dat toelaten??

Niet hypocriet doen en het hele verhaal vertellen.
De reden waarom die vrouwen betoogden was omdat ze het recht terug willen hebben om hun hoofddoek aan te houden (in overheidsgebouwen, scholen).
Duizenden vrouwen die hogere studies volgden aan de uni zijn GESTOPT, omdat ze hun hoofddoek niet meer aan mochten.
Het is dus juist OMDAT turkije bij de EU wil horen dat die vrouwen die klappen hebben gekregen. :evil:

Menapius
11 maart 2005, 15:06
Niet hypocriet doen en het hele verhaal vertellen.
De reden waarom die vrouwen betoogden was omdat ze het recht terug willen hebben om hun hoofddoek aan te houden (in overheidsgebouwen, scholen).
Duizenden vrouwen die hogere studies volgden aan de uni zijn GESTOPT, omdat ze hun hoofddoek niet meer aan mochten.
Het is dus juist OMDAT turkije bij de EU wil horen dat die vrouwen die klappen hebben gekregen. :evil:
Ik heb gezocht naar berichtgeving op het internet ivm met dit incident.
De enige zekere feiten zijn de volgende:
1) Het was een illegale betoging
2) De betogers waren vooral vrouwen
3) De politie heeft hardhandig opgetreden

Ik mis achtergrondinformatie wat betreft de redenen van de betoging en of er provocatie was vanwege de betogers. Desalnietemin heb ik videobeelden gezien van politieagenten die lustig op jonge vrouwen inklopten met de matrak alsof ze een groep vechtende honden uiteen wilden drijven...Illegaal of niet illegaal, provocatie of geen provocatie, het maakt niet uit: de politie is zeer zwaar in de fout gegaan...

sinan123
11 maart 2005, 18:29
o ja? Is dat dan recent gebeurd, een christen die de kop afkapte van een andere christen?

Tiens tiens. ;)
Er christen (zwerver) heeft onlangs (paar maanden) op de hoofd van een athe:ist met een bijl geslagen.
Google.

sinan123
11 maart 2005, 18:32
In Turkije werden op 8 maart betogende vrouwen door de politie neergeslagen met matrakken, omdat ze op internationale vrouwendag voor gelijke rechten demonstreerden. En dat KLOTEland wilt bij de EU? Waarom zouden we dat toelaten??
Ja, en in Italië is een betoger neergschoten(dood) in Nederland is een vredige studenbetoging(zeer recent) hardhandig uitelkaar geslagen.
Nederland en Italië uit de EU?

RobrechtIV
11 maart 2005, 20:05
In Turkije werden op 8 maart betogende vrouwen door de politie neergeslagen met matrakken, omdat ze op internationale vrouwendag voor gelijke rechten demonstreerden. En dat KLOTEland wilt bij de EU? Waarom zouden we dat toelaten??
Omdat die achterlijke moslimboeren een nieuwe afzetmarkt zijn wellicht.

Turkije bij de EU, NOOIT !

Wreker
12 maart 2005, 13:23
Er christen (zwerver) heeft onlangs (paar maanden) op de hoofd van een athe:ist met een bijl geslagen.
Google.
Geef toe, het percentage mensen dat door religie tot psychopatie gedreven wordt is bij de islam ontelbare keren groter dan bij enig andere religie of overtuiging.

Enkel de volgelingen van Hitler en van de sekten van enkele decennia geleden, kwamen in die buurt.

Geef eens een andere wereldbeschouwing aan met grote aanhang waarvan de leden er bijlopen als de islamieten. Je zal een dergelijk vergaande staat van geestesverdwazing maar moeilijk vinden op onze planeet.

Dagelijks wordt er gemoord en gekeeld in de naam van Allah. Bij de christenen en andere overtuigingen is dat slechts eerder uitzonderlijk. Wat bij de islamieten de regel is, is bij de andere wereldbeschouwingen op deze aarde de uitzondering.

M.V.B.
12 maart 2005, 18:37
Godsdiensten kwamen pas echt tot hun recht in onderontwikkelde landen waar armoede en wanhoop heerste, zo konden ze een volk die op de dool was met een of andere godsdienst weer op een bepaald pad krijgen en hoop geven, voor zover dat eigenlijk nodig was:| . En kon men zo ook weer structuur krijgen. Maar nu is dat nie meer van toepassing binnen europa. Na een totale verwoesting door de islam misschien wel;-) dan zal ik ook m'n weesgegroetjes maken voor het slapen gaan:roll: .

Christendom,islam,protestanten,enz.... heb geen behoefte aan dergelijke clubjes.

A'kin
13 maart 2005, 12:30
Het pijnlijke van elke godsdienst is het naleven van de regels die "het dienen" uitmaken.

Mocht elke gelovige bekwaam zijn om voor zichzelf uit te maken tot wat (en vooral "voor wie") het dienen in feite dient, dan zouden nogal wat godsverblinde ogen opengaan.

In wezen is het eenvoudig, je kunt niet God én de Mens dienen, want de éne is immers de Onvoorstelbare Voorspelbaarheid en de andere de Onvoorspelbare Voorstelbaarheid.

Dus leiden al die regels naar de voorspelling en het voorstelbare.
En dus uiteindelijk naar vleesgeworden Mensgedrochten.

de roenekes
13 maart 2005, 13:17
Niet hypocriet doen en het hele verhaal vertellen.
De reden waarom die vrouwen betoogden was omdat ze het recht terug willen hebben om hun hoofddoek aan te houden (in overheidsgebouwen, scholen).
Duizenden vrouwen die hogere studies volgden aan de uni zijn GESTOPT, omdat ze hun hoofddoek niet meer aan mochten.
Het is dus juist OMDAT turkije bij de EU wil horen dat die vrouwen die klappen hebben gekregen. :evil:
Hoppa...volledig verkeerd geinformeerd! De vrouwen die protesteerden om hun hoofddoek op te mogen houden deden dat enkele dagen later en werden zeker niet in elkaar geslagen!!! Geen leugens aub.:evil:

sinan123
13 maart 2005, 13:27
Hoppa...volledig verkeerd geinformeerd! De vrouwen die protesteerden om hun hoofddoek op te mogen houden deden dat enkele dagen later en werden zeker niet in elkaar geslagen!!! Geen leugens aub.:evil:Je hoorde die vrouwen wel degelijlk: ''Allah is met ons'' zeggen.

de roenekes
13 maart 2005, 13:38
Je hoorde die vrouwen wel degelijlk: ''Allah is met ons'' zeggen.
Dag Sinan...hoeveel vrouwen met hoofddoek heb jij slaag zien krijgen?

de roenekes
13 maart 2005, 13:43
Enkele dagen geleden werd er nog in Turkse kranten twee foto's naast elkaar gezet...een met vrouwen zonder sjaaltje die probeerden te protesteren waar de vrouw van de eerste minister bij was en diensgevolge hardhandig werden aangepakt en opgesloten....
...een andere met vrouwen met sjaaltjes die met een medelevend glimlachje vriendelijk verzocht werden om het iets stiller te doen....

sinan123
13 maart 2005, 13:54
Dag Sinan...hoeveel vrouwen met hoofddoek heb jij slaag zien krijgen?Hoi,
Hoeveel vrouwen met hoofddoek waren er aanwezig dan?

sinan123
13 maart 2005, 13:54
Enkele dagen geleden werd er nog in Turkse kranten twee foto's naast elkaar gezet...een met vrouwen zonder sjaaltje die probeerden te protesteren waar de vrouw van de eerste minister bij was en diensgevolge hardhandig werden aangepakt en opgesloten....
...een andere met vrouwen met sjaaltjes die met een medelevend glimlachje vriendelijk verzocht werden om het iets stiller te doen....Misschien dat ze nu een uitzondering gemaakt hebben.
Btw, welke krant was dat niet Cumhuriyet toevallig?

de roenekes
13 maart 2005, 14:03
Hoi,
Hoeveel vrouwen met hoofddoek waren er aanwezig dan?
Op die beruchte betoging van zondag 6 maart heb ik er niet echt veel gezien.

MaXiMuS
13 maart 2005, 14:08
Je hoorde die vrouwen wel degelijlk: ''Allah is met ons'' zeggen.

OMG ze zeiden 'allah is met ons'??? Welk een schande: er hebben er al voor minder de doodstraf gekregen!!



Get a life, prutsers

de roenekes
13 maart 2005, 14:10
Misschien dat ze nu een uitzondering gemaakt hebben.
Btw, welke krant was dat niet Cumhuriyet toevallig?
Ik lees niet echt Cumhuriyet. Ik denk dat het Milliyet en/of Sabah e.d. was. Het stond in meerdere kranten. ( die andere protesten waren op dinsdag 8 maart) kranten en nieuws van 9 maart.

Het word zelf eerder een regel dan uitzondering....Turkije gaat snel achteruit...

sinan123
13 maart 2005, 22:19
OMG ze zeiden 'allah is met ons'??? Welk een schande: er hebben er al voor minder de doodstraf gekregen!!



Get a life, prutsers
IK beschudlig hierbij de politie en niet de betogers. Ik weet niet of je het doorhebt.

ashrawi
14 maart 2005, 14:35
Ik heb gezocht naar berichtgeving op het internet ivm met dit incident.
De enige zekere feiten zijn de volgende:
1) Het was een illegale betoging
2) De betogers waren vooral vrouwen
3) De politie heeft hardhandig opgetreden

Ik mis achtergrondinformatie wat betreft de redenen van de betoging en of er provocatie was vanwege de betogers. Desalnietemin heb ik videobeelden gezien van politieagenten die lustig op jonge vrouwen inklopten met de matrak alsof ze een groep vechtende honden uiteen wilden drijven...Illegaal of niet illegaal, provocatie of geen provocatie, het maakt niet uit: de politie is zeer zwaar in de fout gegaan...

En wat denk je dat de reden is dat je er geen info over vind? :|

Turkije wordt (door het feit dat ze bij de EU willen horen) juist MEER vrouwonvriendelijk.
In de hogescholen en universiteiten WAS de meerderheid van de studenten VROUW.
Dat is nu met die hoofdoek-regel verandert :?

de roenekes
14 maart 2005, 15:06
En wat denk je dat de reden is dat je er geen info over vind? :| De huidige regering is zwaar aan het censureren... nieuwe wetgevingen ter beperking v.d. persvrijheid. Zware (zwaardere) boetes voor de pers en eventueel indien gewenst gevangenisstraffen:-(

de roenekes
14 maart 2005, 15:08
Turkije wordt (door het feit dat ze bij de EU willen horen) juist MEER vrouwonvriendelijk.
De EU wordt enkel en alleen gebruikt om zogenaamd democratische regelingen door te voeren (vooral i.v.m. de godsdienst... sjaaltjes enz...):-(

de roenekes
14 maart 2005, 15:12
In de hogescholen en universiteiten WAS de meerderheid van de studenten VROUW.
Het was bijvoorbeeld een mogelijkheid, uitvlucht om te ontsnappen aan de sociale druk om een hoofddoek aan te doen...het was immers verboden om deze te dragen in openbare functies, gebouwen....
Hetzelfde geld voor meisjes die met officieren trouwen, leraressen, ambtenaren enz...:-(

de roenekes
14 maart 2005, 15:13
Dat is nu met die hoofdoek-regel verandert :?zucht:-(

de roenekes
14 maart 2005, 15:14
Dat is nu met die hoofdoek-regel verandert :?:cry:

Menapius
14 maart 2005, 16:54
En wat denk je dat de reden is dat je er geen info over vind? :|

Turkije wordt (door het feit dat ze bij de EU willen horen) juist MEER vrouwonvriendelijk.
In de hogescholen en universiteiten WAS de meerderheid van de studenten VROUW.
Dat is nu met die hoofdoek-regel verandert :?
Als je me in de richting van enkele betrouwbare bronnen kan sturen, die je stelling bewijzen, zou dat welkom zijn.

En indien het zo is, dan is dat een zeer spijtige zaak. Maar het is en blijft een moeilijk op te lossen probleem. In Europa is de basisregel: publieke instellingen moeten zich politiek en religieus neutraal opstellen, bijv. geen partijpolitiek propaganda materiaal en geen religieuse symboliek in de scholen. Maar mogen leerlingen uiting geven aan persoonlijke overtuiging?
En een nog moeilijker vraag: mogen leraars uiting geven aan persoonlijke overtuiging? Zo neen, dan is het simpel: geen hoefdoek. Zo ja, dan moet de tolerantie bij iedereen flink opgetrokken worden en de vooroordelen bij iedereen flink naar beneden gehaald worden. Want kun je jezelf al inbeelden dat er in een Vlaamse gemeenschapsschool met een grote moslimgemeenschap onder de leerlingen, plots een leerling(e) toekomt op school met een geel T-shirt met een Vlaamse leeuw erop, omdat hij/zij als fiere Vlaming(e) uiting wil geven aan zijn/haar Vlaamse roots? Hoelang zal het duren vooraleer hij/ zij als "racist, xenofoob, fascist, neo-nazi, etc" gebrandmerkt wordt? Of een vrijzinnige leerling komt toe met een T-shirt met de vrolijke mededeling:"religie is opium voor het volk" of met een portret van wijlen "Jozef Stalin" en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden geven. Persoonlijk denk ik dat de moslimgemeenschap er de dag van vandaag teveel van uitgaat de de Westerse/Europese overheden erop uit zijn om hen te pesten, terwijl ze enkel een hoop miserie willen vermijden.

ashrawi
15 maart 2005, 12:36
Als je me in de richting van enkele betrouwbare bronnen kan sturen, die je stelling bewijzen, zou dat welkom zijn.Arabische zender. Kweet ni meer welke :oops:

En indien het zo is, dan is dat een zeer spijtige zaak. Maar het is en blijft een moeilijk op te lossen probleem. In Europa is de basisregel: publieke instellingen moeten zich politiek en religieus neutraal opstellen, bijv. geen partijpolitiek propaganda materiaal en geen religieuse symboliek in de scholen.
Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen?

Maar mogen leerlingen uiting geven aan persoonlijke overtuiging?
En een nog moeilijker vraag: mogen leraars uiting geven aan persoonlijke overtuiging? Wat voor gedrag leer je de mensen hier dan aan?
als je anders bent moet je het voor je eigen houden. De holebi's zullen het graag horen.
Leraren mogen dragen wat ze willen; de opvoeding en het doorgeven van normen en waarden gebeurt nog steeds door de ouders.

Zo ja, dan moet de tolerantie bij iedereen flink opgetrokken worden en de vooroordelen bij iedereen flink naar beneden gehaald worden. Want kun je jezelf al inbeelden dat er in een Vlaamse gemeenschapsschool met een grote moslimgemeenschap onder de leerlingen, plots een leerling(e) toekomt op school met een geel T-shirt met een Vlaamse leeuw erop, omdat hij/zij als fiere Vlaming(e) uiting wil geven aan zijn/haar Vlaamse roots? Hoelang zal het duren vooraleer hij/ zij als "racist, xenofoob, fascist, neo-nazi, etc" gebrandmerkt wordt? Of een vrijzinnige leerling komt toe met een T-shirt met de vrolijke mededeling:"religie is opium voor het volk" of met een portret van wijlen "Jozef Stalin" en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden geven. .Zoals ik al eerder zei: er is wel degelijk een limiet aan vrijheid van meningsuiting. Er zijn bepaalde dingen die je gewoon niet doet of zegt.
Ik zal vb nooit naar een jodenbuurt gaan met een t-shirt aan met anti-semitische tekst op, of naar een VB bijeenkomst met een tshirt aan waarop iets anti-Vlaams op staat.
Het doet er niet toe of je gelijk hebt of niet, als je geen klappen wilt incasseren hou je je beter aan die regels.

Persoonlijk denk ik dat de moslimgemeenschap er de dag van vandaag teveel van uitgaat de de Westerse/Europese overheden erop uit zijn om hen te pesten, terwijl ze enkel een hoop miserie willen vermijden.Ik denk dat de moslimgemeenschap wel degelijk wordt "gepest". Zodra één of andere kloshaar zin heeft om moslims wat te beledigen, doet hij dat gewoon en dan verdedigt iedereen hem door te zeggen dat "hier zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting" en dat we hem dat recht niet mogen ontnemen.
Als een imam wat (dan ook) begint te verkondigen in een moskee, mag hij al zijn koffers pakken om terug naar zijn land van herkomst te gaan.
Wat die imams zeggen en of ik het ermee eens ben doet er niet toe, maar het feit dat men zo handelt toont toch aan dat de rechten van dit land volgens veel autochtonen niet gelden voor de allochtonen.

Firestone
15 maart 2005, 12:44
Ik zal vb nooit naar een jodenbuurt gaan met een t-shirt aan met anti-semitische tekst op,En elders wel?

Firestone
15 maart 2005, 12:46
Ik denk dat de moslimgemeenschap wel degelijk wordt "gepest". Zodra één of andere kloshaar zin heeft om moslims wat te beledigen, doet hij dat gewoon en dan verdedigt iedereen hem door te zeggen dat "hier zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting" en dat we hem dat recht niet mogen ontnemen.
Als een imam wat (dan ook) begint te verkondigen in een moskee, mag hij al zijn koffers pakken om terug naar zijn land van herkomst te gaan.
Wat die imams zeggen en of ik het ermee eens ben doet er niet toe, maar het feit dat men zo handelt toont toch aan dat de rechten van dit land volgens veel autochtonen niet gelden voor de allochtonen.Allez, Ashrawi.
Geef eens een voorbeeld van een Imam die hier zijn koffers moest pakken omdat hij "wat dan ook" had verkondigd!

ashrawi
15 maart 2005, 15:37
En elders wel?

tuurlijk niet

Menapius
15 maart 2005, 15:38
Gelieve je commentaar niet tussen mijn citaten te weven:
Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen? Met "geen partijpolitiek propaganda in de school" bedoel ik: geen affiches, vlaggen en dergelijke van politieke partijen in de school dat duidelijk op een voorkeur voor een bepaalde strekking wijst. Als men in het kader van actuele geschiedenis de politieke partijen in Belgie bespreekt dan is er geen enkel probleem dat men in de klas een collectie van didactisch materiaal aanlegt, i.e. politiek propaganda materiaal. En nergens leg ik de link tussen dit verbod en het verbod op religiuese partijen.
Wat voor gedrag leer je de mensen hier dan aan?
als je anders bent moet je het voor je eigen houden. De holebi's zullen het graag horen. Het betreft het aan banden leggen van uiterlijk vertoon van persoonlijke voorkeur, zoals kledij, NIET het aan banden leggen van de vrije meningsuiting, tenzij het misbruikt wordt om een individu of doelgroep te kwetsen. Trouwens, een hoofdtaak van het onderwijs is het stimuleren van het publiek debat, waarbij leerlingen leren om naar elkaars standpunten te luisteren en hun opinie met argumenten te staven en respect te hebben voor een andere mening.

Leraren mogen dragen wat ze willen; Persoonlijk vind ik niet dat ze mogen dragen wat ze willen. Ik zal zelfs meer zeggen: ze zouden zelfs hun persoonlijke overtuiging voor zich moeten houden, daar ze wel degelijk een grote invloed hebben op de vorming van jonge geesten. Zelfs al zijn de ouders nog altijd de belangrijkste spelers in het overdragen van normen en waarden, dan nog hebben de leraars een niet te onderschatten invloed. Een leraar is de moderator in het leerlingendebat, die zorgt dat alle standpunten en meningen aan bod komen en indien nodig advokaat van de duivel speelt, om de leerlingen te dwingen alle aspecten te beschouwen.

Zoals ik al eerder zei: er is wel degelijk een limiet aan vrijheid van meningsuiting. Er zijn bepaalde dingen die je gewoon niet doet of zegt.
Volledig mee eens

Ik zal vb nooit naar een jodenbuurt gaan met een t-shirt aan met anti-semitische tekst op, of naar een VB bijeenkomst met een tshirt aan waarop iets anti-Vlaams op staat. Het doet er niet toe of je gelijk hebt of niet, als je geen klappen wilt incasseren hou je je beter aan die regels. Maar hier help je mij wel aantonen dat het beter niet toegelaten wordt om politiek/religie gerelateerde kledij te mijden in de scholen, daar we met zijn allen nog altijd teveel in de aard van: "als je niet een van ons bent, dan ben je tegen ons" denken. Al mijn voorbeelden waren persoonlijke uitingen, die in se niet als doel hebben een individu of groep te kwetsen, terwijl jij met zuivere voorbeelden van racisme komt opdraven: anti-dit, anti-dat. Er is een verschil tussen met een t-shirt met Waalse haan erop in Vlaanderen rondlopen, dan met een t-shirt met "Alle Vlamingen zijn vuil neo-nazis" erop. Met het eerste zal je inderdaad klop krijgen als je een VB meeting binnenstapt, met het tweede zal je overal klop krijgen.

Ik denk dat de moslimgemeenschap wel degelijk wordt "gepest". Zodra één of andere kloshaar zin heeft om moslims wat te beledigen, doet hij dat gewoon en dan verdedigt iedereen hem door te zeggen dat "hier zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting" en dat we hem dat recht niet mogen ontnemen. Als een imam wat (dan ook) begint te verkondigen in een moskee, mag hij al zijn koffers pakken om terug naar zijn land van herkomst te gaan. Wat die imams zeggen en of ik het ermee eens ben doet er niet toe, maar het feit dat men zo handelt toont toch aan dat de rechten van dit land volgens veel autochtonen niet gelden voor de allochtonen. *euh*...leven wij wel in hetzelfde land? (Belgie) Volgens mij wordt diegene die kritische vragen durft te stellen ivm bijv. de multi-culturele samenleving al decennialang door de "politiek correcte" hypocriete klasse onmiddellijk monddood gemaakt. Bijv. Je zal als Vlaming maar het lef hebben om te stellen dat je vindt dat je buurt in twintig jaar tijd steeds meer te lijden heeft onder de tereur van allochtone jongerenbendes...Foei-foei-foei, vuil racist! hoe durf je! En iemand die harde taal gebruikt, zonder de discriminerende toer op te gaan, wordt de figuurlijke brandstapel opgegooid. Terwijl ik geen enkel geval ken waar een haatspuwende iman (in die zin van: "afmaken al die ongelovige Westerse honden!") zijn koffers heeft moeten pakken en op het vliegtuig werd gezet. Nochtans is Staatsveiligheid maar al te goed op de hoogte dat er zulk gespuis in ons landje vertoeft...

ashrawi
15 maart 2005, 15:39
Allez, Ashrawi.
Geef eens een voorbeeld van een Imam die hier zijn koffers moest pakken omdat hij "wat dan ook" had verkondigd!

nog niet, maar ik heb de indruk dat het niet lang zal duren voor men met zo'n idee afkomt.

ashrawi
15 maart 2005, 15:50
Gelieve je commentaar niet tussen mijn citaten te weven:

??? hoe moet ik dan antwoorden op je post ???

ashrawi
15 maart 2005, 15:58
*euh*...leven wij wel in hetzelfde land? (Belgie) Volgens mij wordt diegene die kritische vragen durft te stellen ivm bijv. de multi-culturele samenleving al decennialang door de "politiek correcte" hypocriete klasse onmiddellijk monddood gemaakt. Bijv. Je zal als Vlaming maar het lef hebben om te stellen dat je vindt dat je buurt in twintig jaar tijd steeds meer te lijden heeft onder de tereur van allochtone jongerenbendes...Foei-foei-foei, vuil racist! hoe durf je! En iemand die harde taal gebruikt, zonder de discriminerende toer op te gaan, wordt de figuurlijke brandstapel opgegooid. Terwijl ik geen enkel geval ken waar een haatspuwende iman (in die zin van: "afmaken al die ongelovige Westerse honden!") zijn koffers heeft moeten pakken en op het vliegtuig werd gezet. Nochtans is Staatsveiligheid maar al te goed op de hoogte dat er zulk gespuis in ons landje vertoeft...
Ik woon in Deurne (Belgie)
ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier wordt niemand monddood gemaakt na het uiten van racistische commentaar, het wordt juist aangemoedigd...
Na "Die 1. 000.000 van het VB" is het alsof racisme niet meer tegen de wet is, en dat je het recht hebt om bv. allochtonen te controleren op het al dan niet betalen van 'den tram'.

Menapius
15 maart 2005, 16:05
??? hoe moet ik dan antwoorden op je post ??? Je hebt per vergissing jouw commentaar " Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen? " als een van mijn citaten gemarkeerd.

Menapius
15 maart 2005, 16:14
Ik woon in Deurne (Belgie)
ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier wordt niemand monddood gemaakt na het uiten van racistische commentaar, het wordt juist aangemoedigd...
Na "Die 1. 000.000 van het VB" is het alsof racisme niet meer tegen de wet is, en dat je het recht hebt om bv. allochtonen te controleren op het al dan niet betalen van 'den tram'. Blijkbaar leven we allebei in Belgie, maar dan elk in een parallel universum, want wat je beweert is voor mij de wereld op z'n kop...

Wreker
15 maart 2005, 18:25
Ik woon in Deurne (Belgie)

Na "Die 1. 000.000 van het VB" is het alsof is, en racisme niet meer tegen de wet is, en dat je het recht hebt om bv. allochtonen te controleren op het al dan niet betalen van 'den tram'. Dat komen de moslims ons in ons gezicht vertellen in 2005.

Ge moet maar durven he. En dan verschieten die ervan dat de meeste mensen een bloedhekel heeft aan dat soort gepeupel.

Controleren of je betaald hebt op de tram ervaren onze dierbare vrienden allochtonen als racisme. Voor hen is diefstal van de gemeenschap dus legaal en mag niet gecontroleerd worden door de autochtonen, ook al zijn die met 95% nog steeds de grootste belastingbetalers.

sinan123
15 maart 2005, 18:41
Dat komen de moslims ons in ons gezicht vertellen in 2005.

Ge moet maar durven he. En dan verschieten die ervan dat de meeste mensen een bloedhekel heeft aan dat soort gepeupel.

Controleren of je betaald hebt op de tram ervaren onze dierbare vrienden allochtonen als racisme. Voor hen is diefstal van de gemeenschap dus legaal en mag niet gecontroleerd worden door de autochtonen, ook al zijn die met 95% nog steeds de grootste belastingbetalers.
Het expres uitkiezen van allochtonen en de autochtonen overslaan is een vorm van racisme. Begrijpend lezen blijft moeilijk. Nu is er (gelukkig) nog weinig racisme, tenmiste het is verwaarloosbaar. Maar het is wel een feit dat we(jij houdt er toch zo van om met ''wijen'' en ''julliën'' te prate) er steeds vaker mee te maken krijgen. Ik heb zelf zo'n paar ervaringen (en dat zijn geen tram controles of dergelijke). Sommige mensen onder ons willen dit:

moslim coupés en Muslim Viertel




Dat is zeer zorgelijk.

Wreker
15 maart 2005, 21:28
Het expres uitkiezen van allochtonen en de autochtonen overslaan is een vorm van racisme. Begrijpend lezen blijft moeilijk. Nu is er (gelukkig) nog weinig racisme, tenmiste het is verwaarloosbaar. Maar het is wel een feit dat we(jij houdt er toch zo van om met ''wijen'' en ''julliën'' te prate) er steeds vaker mee te maken krijgen. Ik heb zelf zo'n paar ervaringen (en dat zijn geen tram controles of dergelijke). Sommige mensen onder ons willen dit:

moslim coupés en Muslim Viertel

Dat is zeer zorgelijk.
Jij bent uit Nederland en weet niet hoe het hier aan toe gaat. Heel vroeger kwamen er regelmatig controleurs op de tram, net als de 'kaartjesknippers' op de trein. Nu zijn er weer terug meer controles. Maar als die controleurs hier in Antwerpen om een vervoerbewijs vragen dan doen ze dat niet via selectieve steekproeven, maar gaan ze systematisch van voor naar achter en controleren iedere reiziger, waarbij het inderdaad mogelijk is dat dan tijdelijk de deuren even gesloten gehouden worden om eventuele wanbetalers niet de kans te geven bij de eerste halte uit te stappen en zo aan een boete te ontsnappen.

Het incivisme zit gewoon in de moslimveroveraars in Europa ingebakken.

ashrawi
16 maart 2005, 11:05
Dat komen de moslims ons in ons gezicht vertellen in 2005.

Ge moet maar durven he. En dan verschieten die ervan dat de meeste mensen een bloedhekel heeft aan dat soort gepeupel.

Controleren of je betaald hebt op de tram ervaren onze dierbare vrienden allochtonen als racisme. Voor hen is diefstal van de gemeenschap dus legaal en mag niet gecontroleerd worden door de autochtonen, ook al zijn die met 95% nog steeds de grootste belastingbetalers.
ik heb er niets op tegen als controleurs het doen, maar als de andere tramreizigers u beginnen te controleren dan gaat het wel te ver!!!

ashrawi
16 maart 2005, 11:06
Je hebt per vergissing jouw commentaar " Wat dan met de religieuze partijen in dit land? mogen die dan opkrassen? " als een van mijn citaten gemarkeerd.
sorry

Menapius
16 maart 2005, 11:53
Het expres uitkiezen van allochtonen en de autochtonen overslaan is een vorm van racisme.
Natuurlijk is dit racisme: reizigers hebben zowiezo niet het recht andere reizigers te controleren. De enige aanvaardbare manier waarop controle op het beschikken over een geldig vervoerbewijs uitgevoerd kan worden, is als:
1) dit gedaan wordt door inspecteurs van de vervoersmaatschappij die zich in deze hoedanigheid identificeren tov de reizigers
2) iedereen aan de controle onderworpen wordt
3) iedere overtreder gelijk beboet wordt

Ik heb jaren in Brussel en Antwerpen gewoond en ik heb een aantal controles op bus/tram/metro meegemaakt en telkens werden die volgens opgesomde voorwaarden uitgevoerd. Geen discriminatie: deuren dicht en iederen pas eriut als iedereen gecontroleerd werd. Als het de dag van vandaag zo zou zijn dat reizigers door andere reizigers gecontroleerd worden, dan moeten de vervoersmaatschappijen dmv een infocampagne deze personen erop attent maken dat dit niet kan. Terzelfder tijd zouden ze de controles nog kunnen opvoeren zodat iedereen goed beseft dat zwartrijden niet kan, voor niemand.