PDA

View Full Version : Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?


Cynicus
5 februari 2005, 16:42
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?

Willem
5 februari 2005, 16:55
Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt, dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf, en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.

Cynicus
5 februari 2005, 17:35
Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt, dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf, en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen). Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.

Rudy Van Nespen
5 februari 2005, 17:42
Als antwoord op de uiterst democratische vraag: NEEN!

Zij hebben goede punten, maar een partij die luchtkastelen belooft omdat ze het in de realiteit niet kunnen waarmaken, noem ik geen goede partij!

Laat ze zich maar eerst eens bewijzen en stel me dan de vraag nog eens...

@lpha
5 februari 2005, 17:48
Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.

Snik
Ik pink een traan weg. Een mens zou van minder bij het lezen van zoveel menselijk leed.

Vlaanderen_onafhankelijk
5 februari 2005, 17:56
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen). Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
Tja, maar ik wil JOU niet in MIJN land. Rot dus maar op uit Vlaanderen...

C uit W
5 februari 2005, 18:32
Tja, maar ik wil JOU niet in MIJN land. Rot dus maar op uit Vlaanderen... Het verschil tussen totalitairen en niet totalitairen is ...

El Conquistador
5 februari 2005, 20:31
Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
In 'mijn' Vlaanderen zijt gij de eerste die mag vertrekken.

Patriot!
5 februari 2005, 20:58
1. Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt,

2. dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf,

3.en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.
Wat is dat nu voor een achterlijke 'conclusie'?? 1 volgt totaal niet uit 2. :roll:

Monocle
5 februari 2005, 21:12
Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn. Als jij nu niet zonder complexen uzelf kan zijn (of blank, want ik veronderstel dat je blank bent :-) )dan leef ik met je mee ...
Ik heb altijd medelijden met mensen die zichzelf niet kunnen zijn ;-)

Willem
5 februari 2005, 21:58
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen). Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
We kunnen je ook droppen op een onbewoond eilandje in Fiji, dat lijkt me realistischer om een raciaal homogene omgeving voor je te creëren.

Willem
5 februari 2005, 22:00
Wat is dat nu voor een achterlijke 'conclusie'?? 1 volgt totaal niet uit 2. :roll:
Misschien ben jij het wel die niet slim genoeg is om het te begrijpen. Ik heb liever geen Vlaams Blok in Nederland. Begrijp jij toch, hoop ik?

Hans1
5 februari 2005, 22:07
Tja, maar ik wil JOU niet in MIJN land. Rot dus maar op uit Vlaanderen...
Allé, 't zit er weer tegen bij het "eensgezinde Vlaemsche Volk".:lol:

El Conquistador
5 februari 2005, 22:49
Allé, 't zit er weer tegen bij het "eensgezinde Vlaemsche Volk".:lol:
Zei de Opperleider van de anders zo eensgezinde BUB Club.

Tyr de Dietser
5 februari 2005, 23:04
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen).
Je hebt zowel gelijk als ongelijk. Vlaanderen moet zich niet aansluiten bij Nederland, of Nederland niet bij Vlaanderen: Dietsland moet verenigd worden!

Tja, maar ik wil JOU niet in MIJN land. Rot dus maar op uit Vlaanderen...
Wie zaait er wederom tweedracht? N�*ét de racist...

Mitgard
5 februari 2005, 23:36
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen). Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
allemaal goed en wel.
zolang ze mijnen dop maar betalen.

Kielse bulldog
5 februari 2005, 23:37
Ik kon eerst niet goed kiezen tussen optie 1 & 2

ilfalco
5 februari 2005, 23:46
Het VB is de enige partij die al 20 jaar lang spreekt waar anderen omwille van PC zwijgen ... ze houden zich niet daan de omerta die bestaat rond de multicul. De andere partijen kunnen en durven hun kar niet meer keren ... Het gaat helemaal niet om huidskleur of wat dan ook. ik ken een adoptie pakistaan die vlaamser is dan de meeste vlamingen. Het Vb is de partij van het gezond verstand en kiest al 25 jaar voor de vlaamse onafhankelijkheid .... Het feit dat het belgische regime juist wanneer het vb gematigder is dan ooithet vb wil uitschakelen wijst erop dat de vlaamse republiek geen utopie is. Ik hoop dat het Vb samen met andere vlaamse krachten de kiezer eidelijk kian bieden waar het al 13 jaar om vraagt nl een rechts en vlaams bestuur en dat de sossen eindelijk van de eeuwige macht verlost mogen worden.

Jeroen
6 februari 2005, 02:27
Hiervoor dienen polls niet eigenlijk ...

Esperanza
6 februari 2005, 07:43
.... ik ken een adoptie pakistaan die vlaamser is dan de meeste vlamingen...... Aha, eindelijk eens iemand die weet wat het "Vlaams zijn" werkelijk inhoudt. Wel Ifalco, ik heb al verschillende keren op dit forum de vraag gesteld waaruit de Vlaamse identiteit nu werkelijk bestaat. Ofwel krijg ik helemaal geen antwoord, ofwel krijg ik een paar algemeenheden voorgeschoteld die kunnen slaan op om het even welk volk/nationaliteit. Gezien je stelling ("Vlaamser dan de meeste Vlamingen") kun jij me ongetwijfeld verder helpen?

stab
6 februari 2005, 08:23
Hiervoor dienen polls niet eigenlijk ...sorry, hier stond een verkeerde interpretatie vdeze poll

stab
6 februari 2005, 08:35
Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt, dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf, en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.Beste Willem, in NL worden geregeld verklaringen afgelegd door VVD ministers die veel verder gaan dan wat je kan lezen in het programma vh Belang. Ook worden er maatregelen genomen die deze partij ook wil uitgevoerd zien in België.
Neem van mij aan dat de overgrote meerderheid van de kiezers vh VB (1 / 4 Vlamingen) geen racisten zijn.
Persoonlijk maak ik geen enkel onderscheid tussen een blanke Franstalige of een vreemdeling wanneer zij zich niet willen aanpassen.
De echte reden waarom het VB gedemoniseerd wordt (en in het verleden veroordeeld werd) heeft niets te maken met zijn zog. racisme maar wel met zijn separatistisch standpunt.
De meeste tegenstanders van het VB op dit forum zijn dan ook meestal Belgicisten of unitaristen.

Emitzer
6 februari 2005, 09:07
Stel liever deze vraag: Wat kan het VB voor ons doen?

En 'ons' heeft een hele ruime betekenis in een stad als Antwerpen.

Phrea|K
6 februari 2005, 09:51
OMFG

Qua debiliteit doet het VB toch zeker niet onder voor de andere partijen. :roll:

Firestone
6 februari 2005, 10:26
Zou Cynicus een geheime agente zijn met als opdracht op ludieke wijze de ware aard van het Vlaams Belang te ontmaskeren ?

Vlaanderen_onafhankelijk
6 februari 2005, 10:33
Wie zaait er wederom tweedracht? N�*ét de racist...
Wie zegt dat ik jullie ééndracht wil? Als dat zootje ongeregeld waar jij bij hoort het recht heeft om anderen uti Vlaanderen te bannen, heb ik dat ook...

Eéndracht is enkel iets tussen gelijkgezinde mensen en wij zijn nu eenmaal (gelukkig) niet gelijkgezind.

Vlaanderen_onafhankelijk
6 februari 2005, 10:34
Allé, 't zit er weer tegen bij het "eensgezinde Vlaemsche Volk".:lol:
Moei jij je maar eens met je eigen zaken. Zorg maar eerst dat je Vlamingen en Walen met elkaar leert leven en probeer dan meer dan 20 kiezers te lokken voor je kermisclubje...

daiwa
6 februari 2005, 12:35
Moei jij je maar eens met je eigen zaken. Zorg maar eerst dat je Vlamingen en Walen met elkaar leert leven en probeer dan meer dan 20 kiezers te lokken voor je kermisclubje...

Kermisclubje?
Ze hadden toch 13000 stemmen. :lol: :lol: :lol:
En nu met hun actie voor 12-12 mss weeral zoveel leden bij, alleen spijtig dat we nog altijd moeten wachten op dat persbericht en de uitslag niet weten. :-(

Tyr de Dietser
6 februari 2005, 13:00
Eéndracht is enkel iets tussen gelijkgezinde mensen en wij zijn nu eenmaal (gelukkig) niet gelijkgezind.
Dit is niets anders dan totalitaire praat. Iedereen die het dus niet eens is met jou, moet het land maar uitgezet worden?

Vlaanderen_onafhankelijk
6 februari 2005, 14:58
Dit is niets anders dan totalitaire praat. Iedereen die het dus niet eens is met jou, moet het land maar uitgezet worden?
Tiens, tiens, is dat niet wat jullie ook beogen? Iedereen die niet blank is moet maar ophoepelen?

Raar toch dat ze plots steigeren als ze eens zelf met de neus op de feiten worden gedrukt. Neen, je hoeft het land niet uitgezet te worden omdat je een andere mening hebt. Ik verwacht nu wel dat je cynicus op zijn plaats zet omdat hij iedereen buiten wil hebben die een andere kleur heeft...

Steenbok66
6 februari 2005, 15:09
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?

Neen, neen, neen en nog eens neen.
Hen staat niet het algemeen socio-economisch belang van de burger centraal maar luxe problemen als racisme, taal-extremisme en "de boel op stelten zetten" om mistevredenen te behagen.
Daarbij laten de kopstukken enkel door hen geleidde kritiek toe om de indruk te wekken dat ze democratisch handelen.
In Houthalen-Helchteren vroeg zo bijvoorbeeld een van hun verkozenen uitleg over de besteding van de gelden van gemeentelijke toelagen en hij werd prompt verwijderd.
Hoplijk gaan de ogen van de misleidde kiezers snel open.

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 15:16
In Houthalen-Helchteren vroeg zo bijvoorbeeld een van hun verkozenen uitleg over de besteding van de gelden van gemeentelijke toelagen en hij werd prompt verwijderd.

Mag ik dan eens van u vernemen om welke duistere redenen de zittende partijen geen uitleg zouden moeten geven over die besteding? Mag de burger soms niet weten waarvoor en -aan zijn belastingsgeld werd besteed?

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 15:17
Hoplijk gaan de ogen van de misleidde kiezers snel open.

Ik ben geenszins misleid. Net zoals vele honderdduizenden ben ik een bewuste kiezer en heb in eer en geweten het bolletje bij het VB rood gemaakt.

Steenbok66
6 februari 2005, 15:19
Mag ik dan eens van u vernemen om welke duistere redenen de zittende partijen geen uitleg zouden moeten geven over die besteding? Mag de burger soms niet weten waarvoor en -aan zijn belastingsgeld werd besteed?
Maar Jan toch, ik ben het daarmee eens. Maar de VB verkozene werd door DeWinter en Co uit de partij gezet omdat hij die uitleg vroeg aan het VB partijbestuur dat die gelde ingepalmd had.
Het ging niet om de zittende partijen maar om het VB bestuur.

fernand
6 februari 2005, 15:20
Neen, neen, neen en nog eens neen.
Hen staat niet het algemeen socio-economisch belang van de burger centraal maar luxe problemen als racisme, taal-extremisme en "de boel op stelten zetten" om mistevredenen te behagen.
Daarbij laten de kopstukken enkel door hen geleidde kritiek toe om de indruk te wekken dat ze democratisch handelen.
In Houthalen-Helchteren vroeg zo bijvoorbeeld een van hun verkozenen uitleg over de besteding van de gelden van gemeentelijke toelagen en hij werd prompt verwijderd.
Hoplijk gaan de ogen van de misleidde kiezers snel open.
Ik stel mij wel de vraag over wat U hier aan het bazelen bent.
De verkozene van houthalen, doet een afdracht van 10% an zijn partij van houthalen.
Wanneer hij verkozen is, zit hij in het bestuur van de partij houthalen, en heeft hij tevens toezicht wat er met de gelden (10% van de zitpenning van een verkozene) gebeurt.
Men betaald GEEN bijdrage daarover aan nationaal.
Ik stel mij de vraag of U wel weet waarover het gaat, daar ik meilijk kan aannemen dat een verkozene zo maar de laan kan uitgestuurd worden. Een verkozene BLIJFT zetelen zolang hij zelf geen ontslag neemt van ZIJN mandaat. Dus er kan hem niemand zelfs maar dwingen om ontslag te nemen. Dat bestaat niet. Het ontslag moet door hem worden aangeboden. Zelfs wanneer hij uit de partij wordt gezet kan hij blijven zetelen.
Dus, ik denk dat ge hier wat verkeert interpreteerd, of verkeert wil voorstelen.

Hopelijk gaan de ogen open van de misleide kiezers, en lezers!

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 15:22
Maar Jan toch, ik ben het daarmee eens. Maar de VB verkozene werd door DeWinter en Co uit de partij gezet omdat hij die uitleg vroeg aan het VB partijbestuur dat die gelde ingepalmd had.
Het ging niet om de zittende partijen maar om het VB bestuur.

Wat u schrijft, is larie. De mandatarissen hebben immers inzicht in de boekhouding.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van gemeentelijke toelagen aan een partij...

Steenbok66
6 februari 2005, 15:23
Het was een artikel in het Belang van Limburg

Politics.be :: Bekijk onderwerp - Blok dumpt raadslid

forum.politics.be/viewtopic.php?t=6886 - 84k - Toegevoegde zoekresultaten -

fernand
6 februari 2005, 15:26
Maar Jan toch, ik ben het daarmee eens. Maar de VB verkozene werd door DeWinter en Co uit de partij gezet omdat hij die uitleg vroeg aan het VB partijbestuur dat die gelde ingepalmd had.
Het ging niet om de zittende partijen maar om het VB bestuur.Terug even antwoorden. De afdrachten van de gemeentelijke mandatarissen gaan naar de gemaantelijke afdeling.
U weet werkelijk niet waarover U het heeft.
En wanneer FDW, hem heeft buitengeschot, zal het wel een heel andere reden hebben.
Een mandataris, zelfs uit zijn partij buitengeschot, KAN STEEDS BLIJVEN zetelen.
En dan betekent hij daar als onafhankelijke een groter gevaar voor zijn oude partij, dan een die zijn job heeft laten staan.
Ik zou toch maar eens naar de twee bellekens luisteren, want ik denk dat ge de helft niet weet waarover het draait!

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 15:29
Terug even antwoorden. De afdrachten van de gemeentelijke mandatarissen gaan naar de gemaantelijke afdeling.
U weet werkelijk niet waarover U het heeft.

Mmmm, 't is niet de eerste keer dat de Steenbok hier dingen schrijft die eigenlijk kant noch wal raken. Meestal heeft hij de klok wel horen luiden, maar weet hoegenaamd niet waar de klok hangt. Dan begint hij er een beetje op los te fantaseren (herinner u die roemruchte discussie over De Lijn).

Zoals u inderdaad schrijft hebben mandatarissen inzage in de boekhouding, dus weet men waar de afdracht van hun deel naar toegaat.

fernand
6 februari 2005, 15:29
Wat u schrijft, is larie. De mandatarissen hebben immers inzicht in de boekhouding.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van gemeentelijke toelagen aan een partij...De gemeente kan elke fractie een toelage geven, daar staat de gemeente vrij van. En in evergem is dat ook zo. Maar dan gaan deze gelden (volgens aantal raadsleden) op de fractierekening.
Deze rekening moet zijn uitgaven voorleggen aan de ontvanger van de gemeente, en moeten dienen om educatieve doeleinden.
Ttz. cursusen bijwonen, aboneren op tijdschriften.
Maar deze afdracht is niet bij alle gemeenten insgeschreven! En ook niet wettelijk verplicht!

Steenbok66
6 februari 2005, 15:31
Wat u schrijft, is larie. De mandatarissen hebben immers inzicht in de boekhouding.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van gemeentelijke toelagen aan een partij...
destijds toen het gebeurde werd er hier een topic aan geweid, zie hierboven ik gaf als zoekelement Houthalen-Hechteren in en kreeg de topic, maar weet niet geod hoe dat hier te plaatsen...

maar ja... iedere serieuze discussie wordt onmogelijk als feiten in de pers gerelateerd en op TVL getoond door zsommigen als gebazel en anderen als larie betiteld worden...

tekenend voor de mentaliteit zowel bij het VB als bij de verdedigers hier...


Ik werd vandaag per PM door dit forum uitgenodigd om aan de discussies over VLD en leberaal deel te nemen...
ik had beter mij onthouden want het verloopt hier absoluut niet ernstig...

wat geen loflied aan het VB of standpunt tegen de VLD is, is hier larie en gebazel...

stab
6 februari 2005, 15:34
@steenbok
bij de vld is het anders ook een wespennest:
daar wordt Coveliers buitengebonjourd als de eerste de beste bandiet.

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 15:35
ik had beter mij onthouden want het verloopt hier absoluut niet ernstig...

Dat heeft u volledig aan uzelf te danken, daar u hier op basis van halve informatie een brok fantasie plaatst. Niet verwonderlijk dat mensen dan gevat reageren.

fernand
6 februari 2005, 15:35
Mmmm, 't is niet de eerste keer dat de Steenbok hier dingen schrijft die eigenlijk kant noch wal raken. Meestal heeft hij de klok wel horen luiden, maar weet hoegenaamd niet waar de klok hangt. Dan begint hij er een beetje op los te fantaseren (herinner u die roemruchte discussie over De Lijn).

Zoals u inderdaad schrijft hebben mandatarissen inzage in de boekhouding, dus weet men waar de afdracht van hun deel naar toegaat.De afdracht gaat naar hun eigen afdeling. Dus het zou heel raar zijn dat die meneer moet vragen aan een FDW wat er met zijn geld is gebeurt in Houthalen. Temeer dat DW daar absoluut geen betrokken partij is.
Wat wel kan gebeuren is dat arrondisementeel, bij het laten drukken van pamfletten, ook voor de afdelingen iets over hun budget zijn gegaan, en daarom een bijdrage vragen van de afdelingen. Maar dat is een hele normale gang van zaken, daar arrondisementeel ook de uitgaven heeft gedaan voor afdeling.
Normale wijze worden er geen tussenkomsten van hogerhand gehouden op de financiën van de afdelingen. Zij hebben hun voorzitter, penningmeester en moeten zelf hun financieële boontjes doppen.

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 15:36
De gemeente kan elke fractie een toelage geven, daar staat de gemeente vrij van. En in evergem is dat ook zo. Maar dan gaan deze gelden (volgens aantal raadsleden) op de fractierekening.
Deze rekening moet zijn uitgaven voorleggen aan de ontvanger van de gemeente, en moeten dienen om educatieve doeleinden.
Ttz. cursusen bijwonen, aboneren op tijdschriften.
Maar deze afdracht is niet bij alle gemeenten insgeschreven! En ook niet wettelijk verplicht!

Dit zijn dan ook geen toelagen aan PARTIJEN, maar aan de RAADSLEDEN. Mr. Steenbok had het echter wel over gemeentelijke toelagen aan partijen. En dat laatste bestaat volgens mij niet.

fernand
6 februari 2005, 15:37
Dat heeft u volledig aan uzelf te danken, daar u hier op basis van halve informatie een brok fantasie plaatst. Niet verwonderlijk dat mensen dan gevat reageren.Ik wil er wel op wijzen dat ik alleen stel hoe het er aan toegaat in een afdeling.
Ik hebn verder geen enkel kommentaat gegeven op steenbok; maar ja, hij weet het weer beter dan wijzelf!

fernand
6 februari 2005, 15:38
Dit zijn dan ook geen toelagen aan PARTIJEN, maar aan de RAADSLEDEN. Mr. Steenbok had het echter wel over gemeentelijke toelagen aan partijen. En dat laatste bestaat volgens mij niet.

Dat is inderdaad heel juist. Dat is een grove leugen.

Steenbok66
6 februari 2005, 15:59
Hier de tekst waarover het ging, afgetypt uit Het Belang van Limburg:

Vlaams Belang ontslaat gemeenteraadslid Peeters te Houthalen-Helchteren...

die op de lijst van het VB verkozen man zou zich niet onderwerpen aan de "opgelegde partijdiscipline"....

en de kommentaar van betrokkene doet de deur dicht:

"Dit is de Vlaams Belang-democratie waarbij alleen de leider iets mag zeggen. Het doet me denken aan de vroegere communistische regimes. De partij ontslaat iemand uit als die vragen stelt over de financiële toestand"....

Peeters heeft het daarbij in het bijzonder over de fractietoelage van het Vlaams Belang. Over deze gemeentelijke toelage aan de fractie rommelt het al een tijdje binnen de partij. Op 25 maart vroeg Roger Peeters tijdens de gemeenteraad inzage in de bestding van deze toelage omdat zijn eigen fractie - het Vlaams Blok toen nog - hem geen inzage wilde geven.
..... Peeters vermoedt gesjoemel en zal vandaag nog een proces-verbaal laten opstellen....
......
datum 22-11-2004

nochtans werd de zaak niet rechtgezet in de krant en dus niet aan mijn of iemand anders' fantasie ontsproten....
en van een grove leugen is ook geen sprake...

Top Dog
6 februari 2005, 16:30
Wat een bullshittopic! :roll:

fernand
6 februari 2005, 16:45
Hier de tekst waarover het ging, afgetypt uit Het Belang van Limburg:

Vlaams Belang ontslaat gemeenteraadslid Peeters te Houthalen-Helchteren...

die op de lijst van het VB verkozen man zou zich niet onderwerpen aan de "opgelegde partijdiscipline"....

en de kommentaar van betrokkene doet de deur dicht:

"Dit is de Vlaams Belang-democratie waarbij alleen de leider iets mag zeggen. Het doet me denken aan de vroegere communistische regimes. De partij ontslaat iemand uit als die vragen stelt over de financiële toestand"....

Peeters heeft het daarbij in het bijzonder over de fractietoelage van het Vlaams Belang. Over deze gemeentelijke toelage aan de fractie rommelt het al een tijdje binnen de partij. Op 25 maart vroeg Roger Peeters tijdens de gemeenteraad inzage in de bestding van deze toelage omdat zijn eigen fractie - het Vlaams Blok toen nog - hem geen inzage wilde geven.
..... Peeters vermoedt gesjoemel en zal vandaag nog een proces-verbaal laten opstellen....
......
datum 22-11-2004

nochtans werd de zaak niet rechtgezet in de krant en dus niet aan mijn of iemand anders' fantasie ontsproten....
en van een grove leugen is ook geen sprake...
De gelden betaald aan d fractie, komen op een speciale rekening alleen van de fractie.
De controle van de uitgaven, van de gelden gebeuren door de gemeente. Want om die subsidie te verkrijgen heeft de gemeente ook verplichtingen opgelegd. Men zal met deze gelden geen postzegels aankopen, enz.....
Wanneer de partij, en hier wordt bedoeld de partij afdeling houthalen, iemand ontslaat, is dat hun goed recht!
Het ontslag wordt steeds gedragen door het bestuur van de afdelinge en het arrondisementeel bestuur.
Maar de ontslagen heeft altijd het recht om verder zijn mandaat uit te oefenen.
Men kan hem dat NOOIT afnemen. Hij is een verkozene, en hij dient zijn mandaaat zelf af te staan. Is hij daar niet mee akkoord dan blijft hij zetelen als onafhankelijke.
En als men ziet dat hij zijn mandaat heeft afgestaan, mits aangetekende brief, door hem getekend en verstuurt aan de gemeentesecretaris, zit er hier een behoorlijke vlieg op. Zowel op de berichtgeving, als op het antwoord van de mandataris!

Jan van den Berghe
6 februari 2005, 17:20
En als men ziet dat hij zijn mandaat heeft afgestaan, mits aangetekende brief, door hem getekend en verstuurt aan de gemeentesecretaris, zit er hier een behoorlijke vlieg op. Zowel op de berichtgeving, als op het antwoord van de mandataris!

Inderdaad, er is daar een potje dat die mandataris zelf gesloten wil houden. Is men immers niet meer met de partij akkoord, dan kan die partij de mandataris op geen enkele manier tot ontslag als gemeenteraadslid dwingen. Dit komt immers iemand toe krachtens de verkiezing, niet door de partij.

manuel put
7 februari 2005, 18:36
Vlaanderen hoeft zich absoluut niet aan te sluiten bij Nederland (een aansluiting van Zeeuws-Vlaanderen bij Vlaanderen daarentegen valt misschien wel te overwegen). Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.

manuel put
7 februari 2005, 18:40
Ik zou ook nog zeggen dan kunnen we allemaal in van die "mooie bruine uniformen" rond marcheren en sieg heil filip roepen. En ja waarom niet misschien moeten we ieddereen die niet blank is uitroeien. Ik hoop dat je ooit met wat minder misselijke dromen wakker wordt en beseft dat welk ras en welke godsdienst je hebt er niet toe doet, maar de persoon die je bent des te meer.

PAJOT
7 februari 2005, 18:50
Ik zou ook nog zeggen dan kunnen we allemaal in van die "mooie bruine uniformen" rond marcheren en sieg heil filip roepen. En ja waarom niet misschien moeten we ieddereen die niet blank is uitroeien.En opnieuw een atlantikwall bouwen, en het parlement afschaffen, en de rozen driehoek weer invoeren, en de belastingen doen stijgen, en goed weer verbieden, en ervoor zorgen dat Charleroi naar tweede klasse degradeert, en de paashaas marineren en opeten, en en en ..... :roll:

Kamacypta
7 februari 2005, 21:31
Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt, dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf, en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.
Politics.nl is een ander forum kameraad

Kamacypta
7 februari 2005, 21:32
EIGEN VOLK EERST

:evil:

la_Principessa
7 februari 2005, 23:32
jaja ik denk dat we d�*t ondertussen wel al zoon miljoen keer gehoord hebben.
Die lagereschool-mentaliteit eigenlijk (ikke eerst).jeez grow op ofzo?
Ook die 'kliklijnen' voor leerkrachten... Mijn moeder is leerkracht en die heeft zoon blok-gabberke in haar klas, reken maar dat ze op de 'lijst' staat.
so what? wat zijn jullie er mee van plan misschien?
Trouwens als er gediscuteerd word in een klas hebben leerkrachten toch altijd een mening, als het over VB gaat zouden ze ineens moeten zwijgen?

Sorry maar waar zijn jullie eigenlijk mee bezig.
Zogenaamde 'democratische' partij. Trouwens mijn antwoord op de -sorry wouden jullie dat echt een peiling noemen?- is NEEN.

ilfalco
8 februari 2005, 01:25
Waarom denk je dat er een commissie bestaat om klachten in te dienen tegen leerkrachten die hun beroep misbruiken om leerlingen te indoctrineren ... maar zollang het tegen rechts is mag alles hé. Maar als een leerkrecht het zelfde zou zeggen over spa of Groen dan is hij z'n job kwijt , net als die doelopbouwwerker die ooit lid was van de NSV ook gebroodroofd ....

Kamacypta
8 februari 2005, 10:36
jaja ik denk dat we d�*t ondertussen wel al zoon miljoen keer gehoord hebben.
Die lagereschool-mentaliteit eigenlijk (ikke eerst).jeez grow op ofzo?
Ook die 'kliklijnen' voor leerkrachten... Mijn moeder is leerkracht en die heeft zoon blok-gabberke in haar klas, reken maar dat ze op de 'lijst' staat.
so what? wat zijn jullie er mee van plan misschien?
Trouwens als er gediscuteerd word in een klas hebben leerkrachten toch altijd een mening, als het over VB gaat zouden ze ineens moeten zwijgen?

Sorry maar waar zijn jullie eigenlijk mee bezig.
Zogenaamde 'democratische' partij. Trouwens mijn antwoord op de -sorry wouden jullie dat echt een peiling noemen?- is NEEN.
Wie noemt u in deze tijden dan wel "Democratisch" ? De vld??

fernand
8 februari 2005, 10:49
jaja ik denk dat we d�*t ondertussen wel al zoon miljoen keer gehoord hebben.
Die lagereschool-mentaliteit eigenlijk (ikke eerst).jeez grow op ofzo?
Ook die 'kliklijnen' voor leerkrachten... Mijn moeder is leerkracht en die heeft zoon blok-gabberke in haar klas, reken maar dat ze op de 'lijst' staat.
so what? wat zijn jullie er mee van plan misschien?
Trouwens als er gediscuteerd word in een klas hebben leerkrachten toch altijd een mening, als het over VB gaat zouden ze ineens moeten zwijgen?

Sorry maar waar zijn jullie eigenlijk mee bezig.
Zogenaamde 'democratische' partij. Trouwens mijn antwoord op de -sorry wouden jullie dat echt een peiling noemen?- is NEEN.De leraren hoeven GEEN MENING te verkondigen aan hun leerlingen, de leraar MOET zich neutraal opstelen.
De zogenaamde kliklijn was opgezet omdat er nogal veel "democratische" leraren -essen waren, welke in hun lassen het Vlaams Blok vorstelden als de vervanger van de nationaal SOCIALITISCHE partij.
Daarom werd deze kliklijn opgezet om deze leraars en essen, nij het volgende ouderenbezoek eens de vraag te stellen om zich neutraal op te stellen.
In de scholen worden de nieuwe generatie's klaar gestoomd.
Dus men mag wel verwachten dat dit op een eerlijke manier gebeurt, want tenslotte worden de leerkrachten eveneens betaamld met belastingsgeld van Vlaams Blokkers!

Kamacypta
8 februari 2005, 10:54
De leraren hoeven GEEN MENING te verkondigen aan hun leerlingen, de leraar MOET zich neutraal opstelen.
De zogenaamde kliklijn was opgezet omdat er nogal veel "democratische" leraren -essen waren, welke in hun lassen het Vlaams Blok vorstelden als de vervanger van de nationaal SOCIALITISCHE partij.
Daarom werd deze kliklijn opgezet om deze leraars en essen, nij het volgende ouderenbezoek eens de vraag te stellen om zich neutraal op te stellen.
In de scholen worden de nieuwe generatie's klaar gestoomd.
Dus men mag wel verwachten dat dit op een eerlijke manier gebeurt, want tenslotte worden de leerkrachten eveneens betaamld met belastingsgeld van Vlaams Blokkers!
bedankt voor de steun partijgenoot ;-)

fernand
8 februari 2005, 11:17
bedankt voor de steun partijgenoot ;-)
Partijgenoot, partijgenoot? Ik vind dat een mooi leeuwke! ;-)

Kamacypta
8 februari 2005, 13:47
Partijgenoot, partijgenoot? Ik vind dat een mooi leeuwke! ;-)
Bij mij gaat het niet alleen om de leeuw ;)
Laat de leeuw de haan opeten..

Guderian
8 februari 2005, 17:32
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?
Mjah... Het kan altijd beter, maar voor Vlaanderen op dit moment is het VB het beste wat mogelijk is. Het Vlaams Blok van de periode 1988-1994 was mijns inziens nog heel wat beter maar soit...

Seba
8 februari 2005, 19:28
Mjah... Het kan altijd beter, maar voor Vlaanderen op dit moment is het VB het beste wat mogelijk is. Het Vlaams Blok van de periode 1988-1994 was mijns inziens nog heel wat beter maar soit...

u bedoelt dat de partij toen nog niet zo salonfähig was en geen problemen had met figuren als u? :lol: :lol:

Tyr de Dietser
8 februari 2005, 21:11
u bedoelt dat de partij toen nog niet zo salonfähig was en geen problemen had met figuren als u? :lol: :lol:
Toen ze nog onomwonden zei waar het op stond ja. Maar goed, ik blijf overtuigd van de goede bedoelingen van de partij, en zal ze dus blijven steunen.

Brigant
8 februari 2005, 23:34
Nou, als dit de vorm van democratie is die het Vlaams Belang aanhangt, dan mag Vlaanderen voor mijn part gerust onafhankelijk worden op zichzelf, en pas als het wat volwassener is bij Nederland komen.
Bij Nederland komen ?

Waarom zouden wij bij die Barbaren komen ?
Da zij es naar ons komen !

Kamacypta
9 februari 2005, 11:01
Bij Nederland komen ?

Waarom zouden wij bij die Barbaren komen ?
Da zij es naar ons komen !
Daar gaat dit debat niet over?!
Vlaanderen zal altijd onafhankelijk blijven!

Nicolas
10 februari 2005, 17:01
Is het vlaams belang een goede partij ?
de vraag is te algemeen en daardoor moeilijk te beantwoorden met ja of neen.
Het Vlaams Belang is een goede partij als je ervoor bent om angst en verdeling te zaaien, om het wantrouwen in de mens te doen toenemen. Het Vlaams belang is een goede partij voor de mensen met macht en geld, het is geen goede partij voor de gewone man uit de straat.
Vlaams Belang is geen goede partij als je voorstander bent van de democratie, het is geen goede partij voor ons imago in het buitenland. Het is zeker geen goede partij als je bent voor de waarheid.
Het is wel een goede partij voor de mensen die willen leren hoe je moet manipuleren.
Het is een goede partij om te bestuderen voor wetenschappers, psychiaters en psychologen. Deze partij slaagt er wonderwel in om alles naar hun hand te zetten, we hoeven niet meer studies te doen over de opkomst van NSAP, over hoe een volk zich heeft laten misleiden en zelfs de gewone mens heeft aangezet tot gruweldaden. De technieken kunnen we nu dagelijks zien als we Vlaams Belang bestuderen.

ancapa
10 februari 2005, 17:18
Is het vlaams belang een goede partij ?
de vraag is te algemeen en daardoor moeilijk te beantwoorden met ja of neen.
Het Vlaams Belang is een goede partij als je ervoor bent om angst en verdeling te zaaien, om het wantrouwen in de mens te doen toenemen. Het Vlaams belang is een goede partij voor de mensen met macht en geld, het is geen goede partij voor de gewone man uit de straat.
Vlaams Belang is geen goede partij als je voorstander bent van de democratie, het is geen goede partij voor ons imago in het buitenland. Het is zeker geen goede partij als je bent voor de waarheid.
Het is wel een goede partij voor de mensen die willen leren hoe je moet manipuleren.
Het is een goede partij om te bestuderen voor wetenschappers, psychiaters en psychologen. Deze partij slaagt er wonderwel in om alles naar hun hand te zetten, we hoeven niet meer studies te doen over de opkomst van NSAP, over hoe een volk zich heeft laten misleiden en zelfs de gewone mens heeft aangezet tot gruweldaden. De technieken kunnen we nu dagelijks zien als we Vlaams Belang bestuderen.3 post en uw commentaren zeggen genoeg... je weet niets over het Vlaams Blok of het Vlaams Belang ! :-(
Vlaams Blok en nu Belang is de partij voor het volk, de werkman, de gepensioneerden, de bedienden, de zelfstandigen, de kaderleden, de brave burger... voor iedere Vlaming ! :-D
Angst heeft de man in de straat, aan een rood licht als er 's avonds gebeld of geklopt wordt aan zijn deur !!!
Jij moet nog veel studeren... dat is duidelijk ! :oops:
Een studie over NSAP ??? Je bedoelt Nationaal Socialisme van in de jaren dertig ?! Daar hebben wij niets mee te zien !!!!!!!
Over welke technieken heb je het eigenlijk... judogrepen ?!! 8O

Pietje
10 februari 2005, 17:45
3 post en uw commentaren zeggen genoeg... je weet niets over het Vlaams Blok of het Vlaams Belang ! :-(
Vlaams Blok en nu Belang is de partij voor het volk, de werkman, de gepensioneerden, de bedienden, de zelfstandigen, de kaderleden, de brave burger... voor iedere Vlaming ! :-D
Angst heeft de man in de straat, aan een rood licht als er 's avonds gebeld of geklopt wordt aan zijn deur !!!
Jij moet nog veel studeren... dat is duidelijk ! :oops:
Een studie over NSDAP? Je bedoelt Nationaal Socialisme van in de jaren dertig ?! Daar hebben wij niets mee te zien !!!!!!!

Vraag maar eens aan jullie "ere-voorzitter voor het leven" , hij zal je geheugen opfrissen :twisted: Eens "moffen-lover", ALTIJD "moffen-lover" :twisted:

Nicolas
10 februari 2005, 18:06
3 post en uw commentaren zeggen genoeg... je weet niets over het Vlaams Blok of het Vlaams Belang ! :-(
Vlaams Blok en nu Belang is de partij voor het volk, de werkman, de gepensioneerden, de bedienden, de zelfstandigen, de kaderleden, de brave burger... voor iedere Vlaming ! :-D
Angst heeft de man in de straat, aan een rood licht als er 's avonds gebeld of geklopt wordt aan zijn deur !!!
Jij moet nog veel studeren... dat is duidelijk ! :oops:
Een studie over NSAP ??? Je bedoelt Nationaal Socialisme van in de jaren dertig ?! Daar hebben wij niets mee te zien !!!!!!!
Over welke technieken heb je het eigenlijk... judogrepen ?!! 8O
Waarom heeft u " socialisme " in het vet gedrukt ?
laat mij raden, je wilt laten uitschijnen dat achter NSAP, socialistische ideeen zaten
ach, dergelijke technieken pasten ze toe in de jaren '30, manipulatie en mensen op het verkeerde been zetten en in de eerste plaats de mensen doen denken dat het voor het volk was
Vlaams Belang doet net hetzelfde, ten eerste doen uitschijnen dat het een partij is in het belang van Vlaanderen, ten tweede zoals je zelf durft beweren dat het een partij is voor het volk ( cfr hoger NSAP praktijk)
FDW vrijt eerst zijn buurvrouw, de dochter van een ondernemer op en loopt de laatste tijd de deuren plat van werkgeversorganisaties en verschijnt op allerlei etentjes voor ondernemers en zelfstandigen.
Hij doet dit om het voor de gewone mens van de straat beter te maken zeker.
Ik heb meer dan jaren genoeg gestudeerd om deze doorzichtigheid van Vlaams Belang te doorzien.
En het feit dat je enkel judotechnieken kent zegt iets over u.

la_Principessa
10 februari 2005, 20:22
Ja alsof de NSAP op den duur nog maar iets met socialisme te maken had?
Het is inderdaad ook zeer verstandig van FDW om met een zogenaamd onschuldig wicht als die Morel af te komen. Voor u zijn hun trukjes misschien heel doorzichtig (voor mij ook) maar voor een hele hoop mensen niet vrees ik. FDW zegt het zelf; 'we blijven het herhalen tot zelfs de domste mens het kan onthouden'. Nice. (in die documentaire (vlaamse choc) leert hij zijn papegaai 'eigen volk eerst' zeggen. Vond ik ook biezonder grappig.)

Andro
10 februari 2005, 20:28
Bekijk resultaten peiling: Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ? Ja http://forum.politics.be/images/polls/bar2-l.gifhttp://forum.politics.be/images/polls/bar2.gifhttp://forum.politics.be/images/polls/bar2-r.gif 1292,31%Ja http://forum.politics.be/images/polls/bar3-l.gifhttp://forum.politics.be/images/polls/bar3.gifhttp://forum.politics.be/images/polls/bar3-r.gif 17,69%Stemmers: 13. Deze peiling is gesloten



Rare peiling hebben jullie, lekker dictatoriaal zeg maar...

Luddo
10 februari 2005, 20:44
Een partij is maar een partij en kan maar blijven bestaan als ze voldoende draagkracht heeft in de maatschappij en bij de kiezer. Als haar programma die draagkracht mist zal ze verschrompelen.

Fiere Vlaming
11 februari 2005, 17:47
De poll toont de vrije meningsuiting bij ons.
Wij hebben altijd gelijk! :twisted:

la_Principessa
11 februari 2005, 18:21
wat een verkrachting van het woord 'vrije meningsuiting'.
Jeez, ge zijt der nog trots op ook!
pff achterlijk.

numarx
11 februari 2005, 18:45
De poll toont de vrije meningsuiting bij ons.
Wij hebben altijd gelijk! :twisted:
...en maar 13 man heeft stemrecht.

Firestone
11 februari 2005, 18:54
...en maar 13 man heeft stemrecht. Ik vraag me af wie die éne dissident is die de tweede optie heeft gekozen.

la_Principessa
11 februari 2005, 19:20
Mss was dat een vergissing?
Ik deed het ook bijna tot ik tot mijn verbazing zag dat er 2x 'ja' stond.
Zo... Nee is dus geen optie? Wat mogen we nog allemaal verwachten van onze fantastische 'partij van de vrijë meningsuiting'? - 'k denk ni da ik het wil weten...

Mitgard
11 februari 2005, 21:10
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?neen.
hoewel ik hun anti-vreemdelingenstandpunten deel steekt het me tegen hoe ze bij die partij eenzijdig negatief over 'socialisme' spreken.
ik merk geen enkele sociale reflex meer bij het VB, laat staan dat ze nog eens hun solidaristische zever onder het stof zouden halen.

het VB profileert zich té uitdrukkelijk als neoliberaalrechtse anti-sociale partij, en dweept vaak openlijk met de neokonten van george bush.

Ambiorix
11 februari 2005, 21:27
neen.
hoewel ik hun anti-vreemdelingenstandpunten deel steekt het me tegen hoe ze bij die partij eenzijdig negatief over 'socialisme' spreken.
ik merk geen enkele sociale reflex meer bij het VB, laat staan dat ze nog eens hun solidaristische zever onder het stof zouden halen.

het VB profileert zich té uitdrukkelijk als neoliberaalrechtse anti-sociale partij, en dweept vaak openlijk met de neokonten van george bush. je kan gelijk hebben wat betreft de nieuwe, vreemde elementen binnen het blok; maar lees dit eens http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=8
het is hun sociaal-economisch programma. als ze dat werkelijk willen verwezenlijken is het blok helemaal geen neoliberale partij. kontjeslikkers van bush zijn het (meer bepaald FDW) wel, maar om een geheel andere reden.

ilfalco
11 februari 2005, 21:45
Op economisch vlak is het Vb eerder centrum en dat vind ik zeer goed, en net als binenn de n-va zijn er binenn het vb mensen die pro -bush zijn ... maar je hebt er net zo goed paleo-conservatieven ...ik vind het economisch programma van de n-va trouwens veel neo-liberaler dan dat van het VB.

la_Principessa
11 februari 2005, 21:53
Naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen in '04 werd er een soort van stemming gehouden voor partijleden.
Bush scoorde zeer laag, zelfs bij CD&V.
Alleen bij het VB haalde hij +- 50%
een percentage dat waarschijnlijk nog veel hoger gelegen had, moest het Blok de 'verkiezingen' niet hebben geboycot.

Pietje
11 februari 2005, 22:22
neen.
hoewel ik hun anti-vreemdelingenstandpunten deel steekt het me tegen hoe ze bij die partij eenzijdig negatief over 'socialisme' spreken.
ik merk geen enkele sociale reflex meer bij het VB, laat staan dat ze nog eens hun solidaristische zever onder het stof zouden halen.

het VB profileert zich té uitdrukkelijk als neoliberaalrechtse anti-sociale partij, en dweept vaak openlijk met de neokonten van george bush.
Het VB is nog liberaler dan de "donkerblauwste PVV-er" ooit was. Ze zijn gewoon "ultra-liberaal" . Dewinter gaat trouwens veel liever op bezoek bij "society-clubs" dan bij arbeiders. (remember het bezoek dat te zien was in "villa politica")

waarnemer
12 februari 2005, 02:19
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ? Ja, ja.

Ja Ja Ja Ja. Natuurlijk, een uitstekende partij. Terwijl iemand als ik me alleen met platvloerse zaken bezighoudt zoals mijn gezondheid, mijn inkomen, mijn omgeving, de mensen rondom mij, En ook mijn veiligheid, stel je voor dat het ondenkbare gebeurt als ik morgen de straat over steek.
Maar ondertussen weet ik dat de ridders van deze partij zich inzetten voor veel hogere, veel edelere doelstellingen. Je kunt er alleen maar naar opkijken.

obiwan
12 februari 2005, 10:13
Ik ben voor het grootste gedeelte wel akkoord met het programma van het Vlaams Belang. Alleen de knuffelpolitiek tegenover de Antwerpse joden, Pisraël en de Verenigde Staten stoort me, maar voor de rest is het Vlaams Belang de beste partij die we in Vlaanderen hebben, zeker als je dat vergelijkt met andere partijen. Hun etische en economische standpunten en hun binnenlandse politiek programma komt sterk overeen met mijn standpunt. Alleen nog moet dat zionisme eruit en dan ware het perfect.

PAJOT
12 februari 2005, 10:36
Helemaal akkoord Obiwan. Voor alle duidelijkheid : het Vlaams Belang pleit wel voor een weerbaar Europa - ook op militair vlak. ;-)

uit het programma : Europa kent een lange periode van vrede en politieke stabiliteit. Toch menen wij dat een eenzijdige ontwapening onverstandig zou zijn. Het Vlaams Belang pleit voor de uitbouw van een Europese defensiemacht en een ver doorgedreven samenwerking tussen de verschillende Europese landen op het vlak van bewapening, militaire technologie, opleiding, organisatie en communicatie. De Europese legermacht moet in staat zijn het Europese grondgebied te beschermen, humanitaire opdrachten en snelle interventies in het buitenland uit te voeren. Een sterk Europa is niet langer afhankelijk van de Verenigde Staten (VS), maar is een gelijkwaardige partner. Een weerbaar Europa is de beste beveiliging tegen internationaal terrorisme.

Usquebaugh
12 februari 2005, 14:41
Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
Dat is een mooi idee. Als men kijkt naar de geschiedenis van overwegend blanke zones... Zij waren immers zó rechtvaardig, zó democratisch en zó conservatief. :-)

Nick_
12 februari 2005, 14:46
Vlaanderen moet uitgroeien tot een overwegend blanke zone waar men nog zonder complexen blank mag zijn.
Wake up. Vlaanderen is dat al. :roll:

Firestone
12 februari 2005, 14:52
Wake up. Vlaanderen is dat al. :roll: Nick toch, wist je niet dat de blanken genadeloos gediscrimineerd worden?

Ik trek altijd een boerka aan, nu. Zo kan ik pas van alle rechten genieten in onze vreselijke dictatuur ! Inderdaad :roll:

Nick_
12 februari 2005, 14:53
Nick toch, wist je niet dat de blanken genadeloos gediscrimineerd worden?

Ik trek altijd een boerka aan, nu. Zo kan ik pas van alle rechten genieten in onze vreselijke dictatuur ! Inderdaad :roll:
ik heb er weinig last van moet ik zeggen.

la_Principessa
12 februari 2005, 15:22
idd, firestone bedoelde het ook niet serieus he.

Wie niet zonder complexen blank kan zijn waar dan ook en zéker hier is gewoon dom of gewoon zielig. Echt ik heb meledeide met dat mens. Gelukkig bestaat het VB nog voor achterlijke mensen met een identiteids-crisis.

Nick_
12 februari 2005, 15:24
idd, firestone bedoelde het ook niet serieus he.

Wie niet zonder complexen blank kan zijn waar dan ook en zéker hier is gewoon dom of gewoon zielig. Echt ik heb meledeide met dat mens.
medelijden, dat is het! :thumbsup:
blank zijn zonder complexen. Jezus, 't is net of we overmeesterd worden door het 'niet-blanke ras'. Zielig!

Firestone
12 februari 2005, 15:28
idd, firestone bedoelde het ook niet serieus he.
Inderdaad, prinsesje. Nick, dat had je toch door hé? ;-)

Nick_
12 februari 2005, 15:29
Inderdaad, prinsesje. Nick, dat had je toch door hé? ;-)
Nee, ik had je verward met cynicus, door je avatar. Excuses! ;)

la_Principessa
12 februari 2005, 15:31
met cynicus nogwel, ocharme.

Nick_
12 februari 2005, 15:32
met cynicus nogwel, ocharme.
komt alleen door de gelijkaardige avatar ;)

Firestone
12 februari 2005, 15:33
Nee, ik had je verward met cynicus, door je avatar. Excuses! ;-) Daar heb ik niet aan gedacht. Ironische grapjes maken in een draad van Cynicus. Ik zal het moeten laten, het is verwarrend !

Ik zou mijn avatar kunnen wijzigen, maar het is zo'n gelijkende foto !

Jan van den Berghe
12 februari 2005, 15:59
ik merk geen enkele sociale reflex meer bij het VB, laat staan dat ze nog eens hun solidaristische zever onder het stof zouden halen.


Wat moge er dan wel "zeverachtig" zijn aan het solidarisme?

Cynicus
12 februari 2005, 23:10
Mss was dat een vergissing?
Ik deed het ook bijna tot ik tot mijn verbazing zag dat er 2x 'ja' stond.
Zo... Nee is dus geen optie? Wat mogen we nog allemaal verwachten van onze fantastische 'partij van de vrijë meningsuiting'? - 'k denk ni da ik het wil weten...Dat was helemaal geen vergissing. Ik wou dat links gespuis eens een ferme neus zetten.

Esperanza
12 februari 2005, 23:24
Dat was helemaal geen vergissing. Ik wou dat links gespuis eens een ferme neus zetten. Het links gespuis is flink onder de indruk. Kunnen we verder nog iets voor je betekenen, zoals bijvoorbeeld je volgende fenomenale tactische zet helpen voorbereiden?

Firestone
12 februari 2005, 23:33
Dat was helemaal geen vergissing. Ik wou dat links gespuis eens een ferme neus zetten. Als centrum-gespuis heeft u ook mij een ferme neus gezet.

Ik ben er echt niet goed van.

waarnemer
13 februari 2005, 00:28
Dat was helemaal geen vergissing. Ik wou dat links gespuis eens een ferme neus zetten. En naar ik aanneem tonen hoe democratie er ook kan uitzien. Geniaal, doe verder.

Tegendradigaard
15 februari 2005, 15:16
Of het goede partij is weet ik niet, maar als succesvol = goed dan wel natuurlijk.

waarnemer
16 februari 2005, 21:48
Of het goede partij is weet ik niet, maar als succesvol = goed dan wel natuurlijk. Goed voor wie? Zeker voor de partijleiding.

Fiere Vlaming
16 februari 2005, 21:49
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?Ja, en al de rest is blind of dom!

la_Principessa
16 februari 2005, 21:51
Ja, en al de rest is blind of dom!
tuurlijk :roll:

Pietje
16 februari 2005, 21:58
Ja, en al de rest is blind of dom!

Geen twijfel mogelijk, hier is over nagedacht :lol: :lol: :lol:

waarnemer
16 februari 2005, 22:10
Geen twijfel mogelijk, hier is over nagedacht :lol: :lol: :lol: Ja, als we de woorden "Vlaams Belang" zouden vervangen door de naam van een voetbalclub zouden we nog rustig uren kunnen doorgaan.

Esperanza
17 februari 2005, 14:27
Ja, en al de rest is blind of dom!Tegen een dergelijke stelling/bewijsvoering is niemand opgewassen. Ik ben eindelijk overtuigd en ga dan ook ogenblikkelijk een lidkaart van het ZB aanvragen.

Cynicus
19 februari 2005, 22:43
Zou Cynicus een geheime agente zijn met als opdracht op ludieke wijze de ware aard van het Vlaams Belang te ontmaskeren ?
U neemt uw wensdromen echt wel voor werkelijkheid. Ik ben weliswaar een taboeloze onafhankelijke denker met een misschien wat eigengereide stijl, doch ik heb zeer veel sympathie voor het goede Vlaams Belang en vooral voor Filip Dewinter. Ook sta ik nog steeds achter de teneur van het goede zeventigpuntenprogramma.

Firestone
19 februari 2005, 23:02
U neemt uw wensdromen echt wel voor werkelijkheid. Ik ben weliswaar een taboeloze onafhankelijke denker met een misschien wat eigengereide stijl, doch ik heb zeer veel sympathie voor het goede Vlaams Belang en vooral voor Filip Dewinter. Ook sta ik nog steeds achter de teneur van het goede zeventigpuntenprogramma. Als je het zelf zegt...

Je handschrift 'Wat ik hier schrijf moet sterk worden gerelativeerd. Ik hang nu eenmaal graag de cynicus uit.' suggereert toch wat anders.:?

Yann
20 februari 2005, 00:30
Wat ik goed vind aan het VB:

- manier van propagandavoeren;
- trouw aan idealen.

Wat ik slecht vind aan het VB:

- dwepen met mensenrechten;
- aanwakkeren van xenofobie en onveiligheid;
- separatisme;
- racistische ingesteldheid;
- conflictpolitiek;
- en nog duizendeneen andere dingen.
-

Ambiorix
20 februari 2005, 00:45
goed:
-seperatisme
-idealen, en trouw daaraan
-harde aanpak criminaliteit
-terugsturen illegalen en criminele vreemdelingen
-anti-abortus

slecht:
-FDW zijn commentaar (uitschuivers zoals net na hervorming tot het Belang)
-anti-euthanasie
-té atlantisch (ik was zelf pro-bush bij verkiezingen, maar ik wil niet dat Europa naar Amerika's pijpen danst)
-meewerken met staatsnationalisten zoals Le Pen.
-soms geen oplossing formuleren voor gestelde problemen.

Seba
20 februari 2005, 03:20
goed:

enkele genuanceerde figuren (Annemans, van Houthem,...)
meestal juiste analyse van de politique politicienne
pro-directe democratie
anti-establishment
leggen dikwijls heel goed de hypocrisie van de "democratische", traditionele partijen bloot
bereid om "NON" te zeggen aan de Franstaligen

slecht:
boersheid van enkele vooraanstaande figuren (De Man,..)
weinig positiefs, afbraakpolitiek,
populisme (alle klagers en zagers hebben gelijk)
vreemdelingenbeleid: vaagheid, tegenstrijdige en dubieuze verklaringen
kappen teveel op vreemdelingen ipv op vreemdelingenbeleid (partijen zoals LPF maken dat onderscheid bv. veel beter)

Seba
23 februari 2005, 14:06
goed:

enkele genuanceerde figuren (Annemans, van Houthem,...)
meestal juiste analyse van de politique politicienne
pro-directe democratie
anti-establishment
leggen dikwijls heel goed de hypocrisie van de "democratische", traditionele partijen bloot
bereid om "NON" te zeggen aan de Franstaligen

slecht:
boersheid van enkele vooraanstaande figuren (De Man,..)
weinig positiefs, afbraakpolitiek,
populisme (alle klagers en zagers hebben gelijk)
vreemdelingenbeleid: vaagheid, tegenstrijdige en dubieuze verklaringen
kappen teveel op vreemdelingen ipv op vreemdelingenbeleid (partijen zoals LPF maken dat onderscheid bv. veel beter)

nog even bij de rubriek "slecht", typen zoals FDW vermelden.
http://www.blokwatch.be/index.php?option=com_zoom&Itemid=86&page=view&catid=3&PageNo=1&key=0&hit=1

WhiteLaw
24 februari 2005, 00:13
Vindt u het Vlaams Belang een goede partij ?

Vlaams Blok voor 1996: zéér goede partij met duidelijke standpunten.

Vlaams Belang heden: goede programmapunten maar geïnfiltreerd door burgerlijk-rechtse zijkstralen, liberaal gespuis en Jodenlovers.

Calle
24 februari 2005, 12:06
Goeie partij ? Bijlange niet, ze hebben nog niks bewezen en nog niks verwezenlijkt.

Nuttige partij ? Absoluut.

Kamacypta
1 maart 2005, 17:44
nog even bij de rubriek "slecht", typen zoals FDW vermelden.
http://www.blokwatch.be/index.php?option=com_zoom&Itemid=86&page=view&catid=3&PageNo=1&key=0&hit=1
Is dit uw vorm van debateren??

de Vexille
1 maart 2005, 17:52
Het VB een goeie partij ?

Hangt ervan af hoe je het bekijkt...

Seba
1 maart 2005, 17:58
Is dit uw vorm van debateren??

waarom niet?
Videofragmenten kunnen übehaupt niet subjectief zijn. FDW zegt daar letterlijk dat hij het 70-puntenplan opbergt in zijn archieven...voor de toekomst. Dat is in strijd met alles wat daar zowat door elk ander VB-kopstuk over gezegd wordt. Ik vind het enorm hypocriet dat men mensen die daar op wijzen, afgeschilderd worden als "anti-VB'ers die oude koeien uit de gracht halen". FDW is dubbelzinnig, onbetrouwbaar en spreekt met een dubbele tong. Het is niet omdat er andere kopstukken bij het VB rondlopen die zich daar niet/minder aan schuldig maken, dat je daarom maar als een partijslaaf je ogen moet voor dichthouden hoor.

Tyr de Dietser
1 maart 2005, 20:21
Videofragmenten kunnen übehaupt niet subjectief zijn. FDW zegt daar letterlijk dat hij het 70-puntenplan opbergt in zijn archieven...voor de toekomst.
Ah. Ik had dat geïnterpreteerd als voor de volgende journalist die een origineel wou zien. :)

Luddo
1 maart 2005, 20:49
waarom niet?
Videofragmenten kunnen übehaupt niet subjectief zijn. FDW zegt daar letterlijk dat hij het 70-puntenplan opbergt in zijn archieven...voor de toekomst. Dat is in strijd met alles wat daar zowat door elk ander VB-kopstuk over gezegd wordt. Ik vind het enorm hypocriet dat men mensen die daar op wijzen, afgeschilderd worden als "anti-VB'ers die oude koeien uit de gracht halen". FDW is dubbelzinnig, onbetrouwbaar en spreekt met een dubbele tong. Het is niet omdat er andere kopstukken bij het VB rondlopen die zich daar niet/minder aan schuldig maken, dat je daarom maar als een partijslaaf je ogen moet voor dichthouden hoor.
Filip De Winter wordt nog ne goeie politieker maar hij moet nog veel bammekes eten voor hij zo goed wordt als SS uit H, Guy V, Patrick le W. en Zanluuk DeH.!

Seba
1 maart 2005, 22:38
Filip De Winter wordt nog ne goeie politieker maar hij moet nog veel bammekes eten voor hij zo goed wordt als SS uit H, Guy V, Patrick le W. en Zanluuk DeH.!

wees maar gerust, het is neti dat ik bovengenoemden veel beter vind ofzo, integendeel. Dat wast FDW echter niet witter, en daar ging eht in deze topic over.

la_Principessa
1 maart 2005, 22:41
wees maar gerust, het is niet dat ik bovengenoemden veel beter vind ofzo, integendeel. Dat wast FDW echter niet witter, en daar ging het in deze topic over.
Dat mag wel eens herhaald worden.

Piet Hein
2 maart 2005, 11:54
op Sommige punten wel.

Cynicus
6 maart 2005, 20:23
Als centrum-gespuis heeft u ook mij een ferme neus gezet.

Ik ben er echt niet goed van.
Uit uw berichten kan ik echter opmaken dat u er op het vlak van die vreemdelingen weldegelijk linkse standpunten op na houdt, en tegenwoordig is het feit of men voor of tegen een multiculturele maatschappij is de dominante links-rechtstegenstelling.

sinan123
6 maart 2005, 20:58
Lekker objectieve poll.

la_Principessa
6 maart 2005, 21:43
Lekker objectieve poll.
Zie je nu wel - het blok/behang IS gewoon democtratisch!
(dat ik d�*�*r ooit aan getwijfelt heb...)

Master Yoda
7 maart 2005, 11:46
Deze poll is blijkbaar een voorbeeld van democratie op z'n vlaams belang !

Fieseler
7 maart 2005, 11:56
[QUOTE=Seba]Videofragmenten kunnen übehaupt niet subjectief zijn. FDW zegt daar letterlijk dat hij het 70-puntenplan opbergt in zijn archieven...voor de toekomst.

Beste Seba: kan jij mij eens uitleggen waarom een archief dient?
Als ik hier iets in mijn archief steek hé dan is dat om te bewaren voor de toekomst...

Misschien dat iemand van de linkervleugel mij eens kan komen uitleggen hoe je iets bewaart voor het verleden:roll: