PDA

View Full Version : Statutaire commissie VLD zet Coveliers uit partij


De rechtvaardige rechter
8 februari 2005, 17:21
Statutaire commissie VLD zet Coveliers uit partij

http://assets.rug.be/img_art/site/images/2df5ea2a-10de-4b4c-ad8b-f59a39294375.jpg


De statutaire commissie van de VLD heeft dinsdagnamiddag beslist senator Hugo Coveliers uit de partij te zetten.
De commissie vindt dat Coveliers door zijn persoonlijke aanvallen, het systematisch beschimpen van personen en van de VLD en door zijn duidelijke intentie om een nieuwe politieke formatie op te richten "ondubbelzinnig mentaal afstand heeft genomen van de VLD en zich daardoor zelf heeft uitgesloten". Dat verklaarde de voorzitter van de commissie Karel Poma.

dat coveliers uit de partij werd gezet was te verwachten.

solidarnosc
8 februari 2005, 18:16
Mentaal astand genomen. Is dat gebaseerd op een psychiatrisch onderzoek of wat?

big bad wolf
8 februari 2005, 19:25
een mens met gezond verstand hoort niet bij de VLD

Seba
8 februari 2005, 19:29
je moet wel stekeblind en doofstom zijn om niet in te zien dat dit de VLD meer gaat schaden dan die zogenaamde "schade" die Coveliers zou aangericht hebben door enkel (terechte) kritiek te uiten....

C uit W
8 februari 2005, 19:46
Op naar de volgende verkiezingsnederlaag!

Emitzer
8 februari 2005, 20:10
Statutaire commissie VLD zet Coveliers uit partij

http://assets.rug.be/img_art/site/images/2df5ea2a-10de-4b4c-ad8b-f59a39294375.jpg


De statutaire commissie van de VLD heeft dinsdagnamiddag beslist senator Hugo Coveliers uit de partij te zetten.
De commissie vindt dat Coveliers door zijn persoonlijke aanvallen, het systematisch beschimpen van personen en van de VLD en door zijn duidelijke intentie om een nieuwe politieke formatie op te richten "ondubbelzinnig mentaal afstand heeft genomen van de VLD en zich daardoor zelf heeft uitgesloten". Dat verklaarde de voorzitter van de commissie Karel Poma.

dat coveliers uit de partij werd gezet was te verwachten.

Goed zo, dat hij zijn mind eens upmaakt...je kan niet alles tegelijk hebben.

jehann
8 februari 2005, 20:48
je moet wel stekeblind en doofstom zijn om niet in te zien dat dit de VLD meer gaat schaden dan die zogenaamde "schade" die Coveliers zou aangericht hebben door enkel (terechte) kritiek te uiten....ach met Coveliers in de partij was er nooit enige rust.

Elke week deed hij wel een uithaal naar de partij. U heeft gelijk dat de partij er onder lijdt. Maar kijk, het VB leed maar 1 week stemmenverlies door de schietpartij (die mandataris dat 3 mensen neerschoot). Nu kan de VLD tenminste terug iets opbouwen.
Hoewel ik het totaal niet eens ben met het huidige triumviraat, vond ik dat Coveliers van de VLD een compleet zooitje gemaakt heeft. Ik kan zijn frustratie wel begrijpen, maar ik had gedacht dat je je als ervaren politicus daarboven moet zetten.

Kijk naar Jaak Gabriëls bijvoorbeeld. Politiek is een smerig spelletje, je weet het als je ermee begint, maar ik vind het zielig om zo trappend en kwelend ten onder te gaan.
Door eens op tafel te slaan dwingt men respect af, door voortdurend op de tafel te slaan wordt men niet meer serieus genomen. (spreuk van mijn vader)

Ambiorix
9 februari 2005, 00:00
ik vind dat Coveliers zijn rol uitstekend gespeeld heeft.
Natuurlijk was hij al lang van mening dat hij toch niet in de hypocrietenclub VLD zou blijven, maar hij zou zijn vel duur verkopen. Dat hebben we gezien, en vandaag is er een eind aan gekomen. De VLD heeft er veel onder geleden:twisted: en wat er nu met Coveliers gebeurt doet er niet toe. De schade is toegebracht.

hopelijk zien die machtswellustelingen in de vld top ooit in dat ze hun kiezers belazeren. ik peins dat ze dat pas door zullen hebben ná de verkiezingen.

solidarnosc
9 februari 2005, 00:25
Een goed sportman weet te pieken en ik vrees voor Coveliers dat ie een jaar te vroeg gepiekt heeft. Nu, dat zal de toekomst uitwijzen.

Extinct
10 februari 2005, 11:34
ik weet niet of dit al gepost was...

http://www.coveliers.be/html/actualiteit.html

Seba
10 februari 2005, 14:58
ik weet niet of dit al gepost was...

http://www.coveliers.be/html/actualiteit.html

nagels met koppen als je het mij vraagt...

lustige lezer
10 februari 2005, 15:49
ik weet niet of dit al gepost was...

http://www.coveliers.be/html/actualiteit.html
Zo zie je maar hoe mensen alles trachten te veranderen om toch maar aan de macht te blijven...

solidarnosc
10 februari 2005, 16:05
IK heb de tekst gelezen en het komt nogal hypocriet over. Als je al met Locke en Hume moet afkomen om je gelijk te halen. Net alsof toen Coveliers bij de VLD aansloot dat ook maar één rol heeft gespeeld. En die privatiseringen bij het spoor zijn volop bezig alleen willen de verstandige vertegenwoordigers van de burgerij de boel niet verkloten op zijn Daems en laten het daarom over aan de SP-a (die wel weten hoe ze dingen moeten privatiseren.)

Face it. Coveliers heeft niet kunnen krijgen wat ie wilde, had geen perspectief meer binnen de VLD en is wild om zich geen beginnen schoppen. Er is geen enkele reden om van hem een martelaar te maken van de "rechtse" zaak. Ironisch ook dat ie stelt dat ie de meest liberale en anti-autoritaire partij wil oprichten om dan ....samen te werken met de meest autoritaire partij. Benieuwd wat Locke en Hume daarvan zouden zeggen.... ;)

ancapa
10 februari 2005, 17:22
Coveliers ziet er dan nog goed uit in vergelijking met de Heer POMA...

met alle respect, ook voor oude glorie De Clercq, maar als dat de raad der wijzen was om over Coveliers te oordelen... dan was dat een echte beschamende vertoning !

ancapa
10 februari 2005, 17:25
Coveliers schreef een paar sterke regeltjes over het zogezegde democratische VLD !

Op democratisch vlak is het nog veel erger, het parlement heeft niets meer te zeggen, op vragen in de Senaat wordt nauwelijks geantwoord maar vooral de interne partijstructuur, voor zover die bestaat, heeft geen enkele vorm van een democratie.

De partij wordt beheerst door drie topleden, Verhofstadt - Dewael - De Gucht, en hun dictaten en oekazes worden uitgevoerd door de slaafjes van dienst, onder de leiding van Bart Somers.

Verhofstadt schreef al veel boekjes en manifesten... achteraf komt er niets van in huis ! Guy, ge moest u schamen over al uw beloften en goede intenties !

solidarnosc
10 februari 2005, 22:09
De partij wordt beheerst door drie topleden, Verhofstadt - Dewael - De Gucht, en hun dictaten en oekazes worden uitgevoerd door de slaafjes van dienst, onder de leiding van Bart Somers.

:lol: 8) ;-)

Ten andere. Sommige partijen regeren nog niet en ze smijten al al hun principes overboord. Ik noem geen namen. ;)

Pietje
10 februari 2005, 22:15
Coveliers schreef een paar sterke regeltjes over het zogezegde democratische VLD !


De partij wordt beheerst door drie topleden, Verhofstadt - Dewael - De Gucht, en hun dictaten en oekazes worden uitgevoerd door de slaafjes van dienst, onder de leiding van Bart Somers.


Idem bij het Behang : daar zijn het Dewinter-Annemans-Vanhecke :roll: So, what's your point ? :twisted:

jehann
11 februari 2005, 13:42
Idem bij het Behang : daar zijn het Dewinter-Annemans-Vanhecke :roll: So, what's your point ? :twisted:
daar heeft u wel een punt !!

Fiere Vlaming
11 februari 2005, 17:46
Coveliers is welkom !

Ambiorix
11 februari 2005, 17:58
Tja Ancapa, het VB vormt geen uitzondering hoor. Alle partijen zijn totaal ondemocratisch en worden door twee, drie, of vier personen geregeerd alsof het een mini-dictatuur is.

ilfalco
11 februari 2005, 23:16
Op dat vlak geef ik je gelijk , met dat verschil dat er bij het VB nog het meest geluisterd wordt naar de basis ... zeker weten. En dat is uiteindelijk het belangrijkste.