PDA

View Full Version : Bourgois en alzheimer....


ilfalco
12 februari 2005, 15:29
Bourgois en alzheimer.... http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_quote_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/posting.php?mode=quote&p=461808) http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_top_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/about24577.html#top)
In polspoel en desmedt zei Boer swa gisteren dat hij nooit een datum voorop gesteld heeft inzake B-H-V .... is dit dezelfde de man die 2X zei dat hij nooit in een regering zou stappen als B-h-V niet gesplitst zou zijn ... en is dit dezelfde man die zei dat hij niet met de spa ging regeren etc . Of is dit de man die een week voor de vorming van het vlaams kartel nog beweerde dat de cdenv z'n partij kapot wou en dat er van een kartel geen sprake kon zijn ...
Verder zei bourgois ook nog dat er zaken zijn die bespreekbaar zijn als pasmunt voor B-h-V.... Blijkbaar een nieuwe Ansjovis die het ook nodig vindt om z'n eigen beloftes te verdoezelen door uit te halen naar het VB. Ik herriner me nog de walgelijke uithaal naar het Vb net voor de verkiezingen ivm het drama in het waasland . Hij was toen de enige die daar misbruik van maakte... Bourgois maakt elke vlaamse eenheid onmogelijk. En dan gaan janken dat de pc'ten waar hij zo graag wil bijhoren hem niet sparen ...zielig. En te bedenken dat ik in 2003 nog verdeeld gestemd heb .... nooit meer.

daiwa
12 februari 2005, 16:10
Bourgois en alzheimer.... http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_quote_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/posting.php?mode=quote&p=461808) http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_top_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/about24577.html#top)
In polspoel en desmedt zei Boer swa gisteren dat hij nooit een datum voorop gesteld heeft inzake B-H-V .... is dit dezelfde de man die 2X zei dat hij nooit in een regering zou stappen als B-h-V niet gesplitst zou zijn ... en is dit dezelfde man die zei dat hij niet met de spa ging regeren etc . Of is dit de man die een week voor de vorming van het vlaams kartel nog beweerde dat de cdenv z'n partij kapot wou en dat er van een kartel geen sprake kon zijn ...
Verder zei bourgois ook nog dat er zaken zijn die bespreekbaar zijn als pasmunt voor B-h-V.... Blijkbaar een nieuwe Ansjovis die het ook nodig vindt om z'n eigen beloftes te verdoezelen door uit te halen naar het VB. Ik herriner me nog de walgelijke uithaal naar het Vb net voor de verkiezingen ivm het drama in het waasland . Hij was toen de enige die daar misbruik van maakte... Bourgois maakt elke vlaamse eenheid onmogelijk. En dan gaan janken dat de pc'ten waar hij zo graag wil bijhoren hem niet sparen ...zielig. En te bedenken dat ik in 2003 nog verdeeld gestemd heb .... nooit meer.

Dat ventje is een vijg die zijn kiezers schaamteloos bedriegt ter wille van zijn ministerpostje.
En die zit dan nog onbeschoft te liegen met te zeggen dat hij nooit een datum heeft voorop gesteld, neem daar dan nog zijn verklaring bij dat hij NOOIT met de sossen in een regering zou stappen en ge weet ineens hoe onbetrouwbaar dat subject is.

De rechtvaardige rechter
12 februari 2005, 16:12
En wat de croo zei daar hoor ik niemand iets over zeggen.

ilfalco
12 februari 2005, 16:20
De Croo kennen we al langer als vandaag ... Maar Bourgois slaat toch wel alles...

De rechtvaardige rechter
12 februari 2005, 16:25
Politiekers zijn ook maar mensen en die hebben ook al is slechte dagen, Ik denk dat iedereen nijdig kan zijn als hem slechtgezind is ik ook trouwens.

stab
12 februari 2005, 16:26
De Croo kennen we al langer als vandaag ... Maar Bourgois slaat toch wel alles...Nog een jaartje en ik hoor G. Bourgeois al in NL "Leve België!" roepen.

AVV
12 februari 2005, 16:28
Bourgois en alzheimer.... http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_quote_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/posting.php?mode=quote&p=461808) http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_top_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/about24577.html#top)
In polspoel en desmedt zei Boer swa gisteren dat hij nooit een datum voorop gesteld heeft inzake B-H-V .... is dit dezelfde de man die 2X zei dat hij nooit in een regering zou stappen als B-h-V niet gesplitst zou zijn ... en is dit dezelfde man die zei dat hij niet met de spa ging regeren etc . Of is dit de man die een week voor de vorming van het vlaams kartel nog beweerde dat de cdenv z'n partij kapot wou en dat er van een kartel geen sprake kon zijn ...
Verder zei bourgois ook nog dat er zaken zijn die bespreekbaar zijn als pasmunt voor B-h-V.... Blijkbaar een nieuwe Ansjovis die het ook nodig vindt om z'n eigen beloftes te verdoezelen door uit te halen naar het VB. Ik herriner me nog de walgelijke uithaal naar het Vb net voor de verkiezingen ivm het drama in het waasland . Hij was toen de enige die daar misbruik van maakte... Bourgois maakt elke vlaamse eenheid onmogelijk. En dan gaan janken dat de pc'ten waar hij zo graag wil bijhoren hem niet sparen ...zielig. En te bedenken dat ik in 2003 nog verdeeld gestemd heb .... nooit meer.


Idd. zonde voor die weggegooide stem.
Maar een verwittigd man is er .........Juist ja.
En hopelijk zijn er velen hun oogjes open gegaan.
Heb een déj�* vu gevoel : Na VU, nu de beurt aan NVA om in de nietigheid te
verdwijnen

ilfalco
12 februari 2005, 16:30
.. z'n eigen beloftes proberen te verdoezelen door samen met de PC hyena's op het vb te kappen. Desmedt had als hoofdredacteur van De morgen het artikel met de woorden van Bourgois gewoon moet tonen... Die man beseft nog altijd niet dat de pc'ten hem evengoed zullen aanpakken als het vb als het moet. Maar zoals Vandenberghe het zegt .... t'is propaganda voor het Vb hé.

Knuppel
12 februari 2005, 17:03
In polspoel en desmedt zei Boer swa gisteren dat hij nooit een datum voorop gesteld heeft inzake B-H-V ....

Vrtnieuws.net schreef: N-VA wil snelle splitsing van B-H-V De N-VA wil dat er snel werk wordt gemaakt van de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle- Vilvoorde. De Vlaams-nationalistische kartel- partner van CD&V wil dat informateur Yves Leterme een technische werkgroep vormt om een concreet voorstel daarover te formuleren. Een snelle splitsing van Brussel-Halle- Vilvoorde is een topprioriteit voor de N-VA en een voorwaarde voor deelname aan de Vlaamse regering. Leterme staat positief tegenover de vraag van de N-VA en wil er rekening mee houden bij de formatiegesprekken.

Op het congres waarop de N-VA haar deelname aan de Vlaamse regering goedkeurde was - achter gesloten deuren - al te horen ,,voor 2005''. Dat zegt haar minister, Geert Bourgeois, inmiddels ook openlijk, in Dag Allemaal.

En hij heeft nog gelijk ook, onze Bourgeois.
Het was 'een voorwaarde voor deelname aan de Vlaamse regering' of 'onverwijld' of 'VOOR 2005'.
Hij heeft er dus niet expliciet een datum opgeplakt....

Knuppel
12 februari 2005, 17:07
Nog een jaartje en ik hoor G. Bourgeois al in NL "Leve België!" roepen.
Wachten is niet meer nodig.
Geschiltst was Bourgeois al VOOR de dag dat hij zich liever achter de 'Vlaamse' regeringspartners schaarde dan achter het VB dat het voorstel van de burgemeesters opnieuw op tafel gooide.

Supe®Staaf
12 februari 2005, 17:09
Nog een jaartje en ik hoor G. Bourgeois al in NL "Leve België!" roepen.:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

ilfalco
12 februari 2005, 17:18
Al veel langer knuppel , hij haalt al jaar en dag uit naar het VB ... denk maar aan het geval met het drama in het waasland. En in brussel doet men liever aan lijstverbinding met alle anti-vlaamse partijen om het Vb van de meerderheid te houden ... En het strafts van al is dat als het VB dat voorstel van de burgemeesters indiende dat de N_VA dat dan extreem-rechtse verottingstrategie noemde. En om het nog gekker te maken namen de jongeren van ronduit-n-va de kritiek van het Vb op die IMC helemaal over .... Pen D hadden Bourgois verdorie Dag allemaal en De morgen met die bewuste uitspraken moeten tonen... In de euforie van de verkiezingen zeker.

lievendr
12 februari 2005, 19:05
Al veel langer knuppel , hij haalt al jaar en dag uit naar het VB ... denk maar aan het geval met het drama in het waasland. En in brussel doet men liever aan lijstverbinding met alle anti-vlaamse partijen om het Vb van de meerderheid te houden ... En het strafts van al is dat als het VB dat voorstel van de burgemeesters indiende dat de N_VA dat dan extreem-rechtse verottingstrategie noemde. En om het nog gekker te maken namen de jongeren van ronduit-n-va de kritiek van het Vb op die IMC helemaal over .... Pen D hadden Bourgois verdorie Dag allemaal en De morgen met die bewuste uitspraken moeten tonen... In de euforie van de verkiezingen zeker.ik kan weinig opmaken uit zinnen zonder leestekens.
ten gronde: kan er 1 topic worden gemaakt over het bedrog vand e n-va inzake BHV?
zodat dat niet in elke andere topic aan bod moet komen; en zodat er niet telkens nieuwe topics uit de grond rijzen? dt zou veel overzichtelijker zijn?
en dan kan iedereen daar zijn bemerkingen en frustraties in kwijt.

Bourgeois haalt overigens niet meer uit naar het Vb dan omgekeerd. Hij staat als mens en qua stijl nog steeds veeeel hoger dan de meeste Blokkers, ook op dit forum (hoewel sommige blokkers uiteraard wel meevallen, irl en op dit forum).

Patriot!
12 februari 2005, 19:49
En wat de croo zei daar hoor ik niemand iets over zeggen.
De Croo heeft dan ook nooit beloofd dat hij BHV onverwijld ging splitsen :lol:

Knuppel
12 februari 2005, 20:36
Bourgeois haalt overigens niet meer uit naar het Vb dan omgekeerd. Hij staat als mens en qua stijl nog steeds veeeel hoger dan de meeste Blokkers,

Bourgeois haalt niet meer uit dan andersom maar hij doet het wel ineens goed. Feit is dat de man zich misschien beter wat kan beheersen maar ook dat hij het VB evenmin kan uitstaan als Anciaux.

En ja, je hebt gelijk. Zich hoog boven anderen verheven voelen, zelfs alleen qua 'stijl', is een typisch kenmerk van elitairen.

Knuppel
12 februari 2005, 20:38
De Croo heeft dan ook nooit beloofd dat hij BHV onverwijld ging splitsen :lol:
Vandaar dat de BUB die man zo graag mag ook al behandelt die man jullie geliefde grondwet ook maar als een vodje papier als hem dat beter uitkomt.

Brugge Veilig en Leefbaar
12 februari 2005, 22:06
Idd. zonde voor die weggegooide stem.
Maar een verwittigd man is er .........Juist ja.
En hopelijk zijn er velen hun oogjes open gegaan.
Heb een déj�* vu gevoel : Na VU, nu de beurt aan NVA om in de nietigheid te
verdwijnen
Bourgeois zorgt er voor dat door de CD&V veel wordt overgenomen van de oorspronkelijk "goede" doelstellingen van het Blok, maar nooit de onvrijheid, de dwang, het verbod op een eigen mening, het afschaffen van individuele rechten !
Bourgeois is inderdaad een wijs man, ge moet het maar doen, een grote partij op het goede spoor te zetten ! 8)

zorroaster
13 februari 2005, 01:50
"Een snelle splitsing van Brussel-Halle- Vilvoorde is een topprioriteit voor de N-VA en een voorwaarde voor deelname aan de Vlaamse regering"

Ik ontken niet dat we rond B-H-V te voortvarend gecommuniceerd hebben tijdens de verkiezingen. Daarin zijn echter alle partijen (CD&V die het over "vijf minuten" had, SP.A en VLD die een akkoord tekenen dat een prijs betalen uitsloot maar nu opeens zij die geen prijs willen betalen "onredelijk" vinden) in hetzelfde bedje ziek. Wie eerlijk is moet toegeven dat een dossier als dit niet op twee weken geregeld kan worden. Het moet geregeld worden, de behandeling moet blijven verderlopen alle federale vertragingsmechanismes ten spijt, en we betalen geen prijs aan de franstaligen. Dat is een belofte die we maakten en waar we voorlopig nog trouw zijn aan gebleven.

Het zinnetje dat je citeert, Knuppel, is echter niet van die aard dat het zomaar vertaalt kan worden als 'splitsing of geen regeringsdeelname.' Een snelle splitsing is een voorwaarde voor regeringsdeelname, dat wil dus zeggen dat die regeringsdeelname moet resulteren in een snelle splitsing, niet noodzakelijk "voorafgegaan worden door".

Knuppel
13 februari 2005, 11:04
"Een snelle splitsing van Brussel-Halle- Vilvoorde is een topprioriteit voor de N-VA en een voorwaarde voor deelname aan de Vlaamse regering"

Ik ontken niet dat we rond B-H-V te voortvarend gecommuniceerd hebben tijdens de verkiezingen. Daarin zijn echter alle partijen (CD&V die het over "vijf minuten" had, SP.A en VLD die een akkoord tekenen dat een prijs betalen uitsloot maar nu opeens zij die geen prijs willen betalen "onredelijk" vinden) in hetzelfde bedje ziek. Wie eerlijk is moet toegeven dat een dossier als dit niet op twee weken geregeld kan worden. Het moet geregeld worden, de behandeling moet blijven verderlopen alle federale vertragingsmechanismes ten spijt, en we betalen geen prijs aan de franstaligen. Dat is een belofte die we maakten en waar we voorlopig nog trouw zijn aan gebleven.

Het zinnetje dat je citeert, Knuppel, is echter niet van die aard dat het zomaar vertaalt kan worden als 'splitsing of geen regeringsdeelname.' Een snelle splitsing is een voorwaarde voor regeringsdeelname, dat wil dus zeggen dat die regeringsdeelname moet resulteren in een snelle splitsing, niet noodzakelijk "voorafgegaan worden door".

AVV
13 februari 2005, 14:04
Bourgeois zorgt er voor dat door de CD&V veel wordt overgenomen van de oorspronkelijk "goede" doelstellingen van het Blok, maar nooit de onvrijheid, de dwang, het verbod op een eigen mening, het afschaffen van individuele rechten !
Bourgeois is inderdaad een wijs man, ge moet het maar doen, een grote partij op het goede spoor te zetten ! 8)

Jij gelooft da zelf toch, wat ge hier schrijft?? Eerlijk?

zorroaster
13 februari 2005, 15:02
"en we betalen geen prijs aan de franstaligen. Dat is een belofte die we maakten en waar we voorlopig nog trouw zijn aan gebleven."

Omdat ik niet over een glazen bol beschik en de lakens niet uitdeel bij de N-VA, kan ik niet zeggen wat de toekomst brengt. Het zou de aanhangers van de andere partijen sieren eenzelfde houding aan te nemen...

Brugge Veilig en Leefbaar
13 februari 2005, 15:35
Jij gelooft da zelf toch, wat ge hier schrijft?? Eerlijk?
Ik zou het anders niet schrijven. En politieke ervaring heb ik zat ! :-P

Jan van den Berghe
13 februari 2005, 15:37
Omdat ik niet over een glazen bol beschik en de lakens niet uitdeel bij de N-VA, kan ik niet zeggen wat de toekomst brengt. Het zou de aanhangers van de andere partijen sieren eenzelfde houding aan te nemen...

Tijdens de uitzending van Polspoel en Desmet verklaarde Bourgeois echter met een lach op het gezicht: "Over een aantal zaken kan er gepraat worden" toen hij antwoord gaf op de vraag van Desmet of er toegevingen voor de Walen kunnen komen.

lievendr
13 februari 2005, 15:43
Bourgeois haalt niet meer uit dan andersom maar hij doet het wel ineens goed. Feit is dat de man zich misschien beter wat kan beheersen maar ook dat hij het VB evenmin kan uitstaan als Anciaux.

En ja, je hebt gelijk. Zich hoog boven anderen verheven voelen, zelfs alleen qua 'stijl', is een typisch kenmerk van elitairen.Daar gaat het natuurlijk neit over. Met stijl bedoel ik beleefd, zonder schelden, zonder veralgemeningen of karikaturen etc... Vanhecke of van hauthem bv vallen best mee (net zoals u), maar er zijn genoeg tegenvoorbeelden in uw partij, zeker De Winter (of ander personen op dit forum), waar bourgeois idd ver boven staat. Daar blijf ik bij.

Maar goed, ik heb al interessante dingen gelezen over het elitare karaktervan het belang her en der ... als u interesse hebt post ik het even.

Dat hij het Belang niet kan uitstaan is omdat hij ene heel rationeel mens is, die de populistische gevoelspolitiek van het Belang niet uitstaat (angst en woede zijn ook gevoelens). Zelf heb ik ook die mening, maar ik probeer toch eerlijk de standpunten van het Belang te beoordelen en verder te kijken dan het gekrijs. Maar dat is niet makkelijk. En het heeft ook niks te maken met politieke correctheid.

Yann
13 februari 2005, 18:27
Bourgois en alzheimer.... http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_quote_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/posting.php?mode=quote&p=461808) http://www.politicsinfo.net/forum/templates/darkside/images/icon_top_lang.gif (http://www.politicsinfo.net/forum/about24577.html#top)
In polspoel en desmedt zei Boer swa gisteren dat hij nooit een datum voorop gesteld heeft inzake B-H-V .... is dit dezelfde de man die 2X zei dat hij nooit in een regering zou stappen als B-h-V niet gesplitst zou zijn ... en is dit dezelfde man die zei dat hij niet met de spa ging regeren etc . Of is dit de man die een week voor de vorming van het vlaams kartel nog beweerde dat de cdenv z'n partij kapot wou en dat er van een kartel geen sprake kon zijn ...
Verder zei bourgois ook nog dat er zaken zijn die bespreekbaar zijn als pasmunt voor B-h-V.... Blijkbaar een nieuwe Ansjovis die het ook nodig vindt om z'n eigen beloftes te verdoezelen door uit te halen naar het VB. Ik herriner me nog de walgelijke uithaal naar het Vb net voor de verkiezingen ivm het drama in het waasland . Hij was toen de enige die daar misbruik van maakte... Bourgois maakt elke vlaamse eenheid onmogelijk. En dan gaan janken dat de pc'ten waar hij zo graag wil bijhoren hem niet sparen ...zielig. En te bedenken dat ik in 2003 nog verdeeld gestemd heb .... nooit meer.
Goed gezien. De N-VA zijn verraders van de Vlaamse zaak.

zorroaster
13 februari 2005, 18:30
Tijdens de uitzending van Polspoel en Desmet verklaarde Bourgeois echter met een lach op het gezicht: "Over een aantal zaken kan er gepraat worden" toen hij antwoord gaf op de vraag van Desmet of er toegevingen voor de Walen kunnen komen.
Wat ik nog altijd niet lees als "we gaan toegevingen doen". Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit (minderhedenverdrag, status en taalwetgeving van Brussel, faciliteiten, rondzendbrieven Peeters en Martens)... Ik neem aan dat u dat weet?

jan hyoens
14 februari 2005, 09:42
Wat ik nog altijd niet lees als "we gaan toegevingen doen". Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit (minderhedenverdrag, status en taalwetgeving van Brussel, faciliteiten, rondzendbrieven Peeters en Martens)... Ik neem aan dat u dat weet?Wat dat Vlaams regeerakkoord waard is weten we ondertussen ook al!8)
Niets meer dan een schaamlapje om het zoveelste Vlaams verraad toe te dekken! Spijtig dat BHV geen doorslaggevende rol zal spelen met de gemeenteraadsverkiezingen, maar in 2007 zal de cd&v-nva de rekening geprestenteerd krijgen! Daar zorgen we wel voor!

zorroaster
14 februari 2005, 18:34
Wat dat Vlaams regeerakkoord waard is weten we ondertussen ook al!8)
Niets meer dan een schaamlapje om het zoveelste Vlaams verraad toe te dekken! Spijtig dat BHV geen doorslaggevende rol zal spelen met de gemeenteraadsverkiezingen, maar in 2007 zal de cd&v-nva de rekening geprestenteerd krijgen! Daar zorgen we wel voor!
De peilingen vertellen iets anders...

Knuppel
14 februari 2005, 21:33
Nog twee jaar voor het 2007 is.
In twee jaar kan er veel gebeuren.

Ik hoorde zopas op radioI dat er al meer dan één haar in de kartelboter is.

ilfalco
14 februari 2005, 22:09
Allez zorro , de peilingen voorspellen forse groei voor het Vb een partij waarbij dezelfde krant 22 % voor de verkiezingen voorspelde terwijl men het vlaams kartel voor de verkiezingen 30% gaf. ik zeg niet dat het altijd zo zal zijn , maar door de demonisering krijg je toch vertekende resultaten ... Gaat de n-va nu trouwens voor eeuwig mee met in het belgische bootje van de cdenv. De vlaams-nationale partijen moeten een front vormen , nog nooit haalden ze samen zo'n sterke score...

ago
14 februari 2005, 23:40
Wat ik nog altijd niet lees als "we gaan toegevingen doen". Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit (minderhedenverdrag, status en taalwetgeving van Brussel, faciliteiten, rondzendbrieven Peeters en Martens)... Ik neem aan dat u dat weet?maar zoals gewoonlijk gaan we weer op onze bek gaan!

zorroaster
14 februari 2005, 23:40
Ik hoorde zopas op radioI dat er al meer dan één haar in de kartelboter is.
Dat soort berichten wordt graag verspreid. Hoeveel keer is er al niet een "breuk" aangekondigd? Helaas neemt de geloofwaardigheid van dat georakel wel af als er nooit enige bevestiging van komt...

Knuppel
15 februari 2005, 00:39
Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit

Klinkt nogal onzeker als je het mij vraagt.

Knuppel
15 februari 2005, 00:43
Dat soort berichten wordt graag verspreid. Hoeveel keer is er al niet een "breuk" aangekondigd? Helaas neemt de geloofwaardigheid van dat georakel wel af als er nooit enige bevestiging van komt...
Het is anders de eerste keer dat ik dit hoorde.
Niet dat de rest wat Van de Looverbos uitkraamde fraai was. Zelfs ik vond het een 'onpartijdige' verslaggever onwaardig.

stab
15 februari 2005, 02:43
Wat dat Vlaams regeerakkoord waard is weten we ondertussen ook al!8)
Niets meer dan een schaamlapje om het zoveelste Vlaams verraad toe te dekken! Spijtig dat BHV geen doorslaggevende rol zal spelen met de gemeenteraadsverkiezingen, maar in 2007 zal de cd&v-nva de rekening geprestenteerd krijgen! Daar zorgen we wel voor!Als de huidige bhv - vaudeville blijft voortduren tot october 2006, weet ik dat zo niet..

giserke
15 februari 2005, 09:39
Nog twee jaar voor het 2007 is.
In twee jaar kan er veel gebeuren.

Ik hoorde zopas op radioI dat er al meer dan één haar in de kartelboter is.*knip*
En neem maar uw beste vriend Hyoens mee, *knip*.

Wie gelooft, dat het kartel de sleutel voor de ondergang van paars zal wegsmijten, is serieus getikt.

Geen persoonlijke aanvallen.

Arnold.