PDA

View Full Version : Vlaams Belang : een 'levende partij'


AVV
15 februari 2005, 16:55
Niet alleen omwille van de opeenvolgende verkiezingsoverwinningen, kan men
zeggen dat het Vlaams Belang een 'levende' partij is.

Wanneer je op dit forum de 'POLITIEKE KALENDER' even naleest, kan men alleen
maar vaststellen dat de grote achterban van de partij keihard werkt, om hun partij bij de mensen uit te dragen en nog groter te maken.
Een achterban, die belangeloos, zonder uitzicht op een lucratief postje (wat een verschil met die brave democratische partijen) hard werkt om de partij ideologie over Vlaanderen uit te dragen.


De POLITIEKE KALENDER op dit forum kan bijna vervangen worden door de
KALENDER VLAAMS BELANG.

Mijn hoedje af voor deze mensen (deze mening zal wel niet unaniem door alle gebruikers van dit forum gedeeld worden zeker ??;-)

Top Dog
15 februari 2005, 20:08
Daklozen moeten nu eenmaal een plekje boven hun hoofd vinden hé.

Zoals moraalridders zonder land. ;)

Internaut
16 februari 2005, 01:08
Daklozen moeten nu eenmaal een plekje boven hun hoofd vinden hé.

Zoals moraalridders zonder land. ;)wat een belediging en veralgemening.
Het is gekend dat het Vlaams Belang de actiefste en meest gedrevene militanten heeft.

Pietje
16 februari 2005, 01:54
wat een belediging en veralgemening.
Het is gekend dat het Vlaams Belang de actiefste en meest gedrevene militanten heeft.Ja, desnoods slaan ze op de mensen die weigeren folders aan te nemen 8)

zorroaster
16 februari 2005, 02:00
Het is gekend dat het Vlaams Belang de actiefste en meest gedrevene militanten heeft.
Inderdaad. Militanten van andere partijen heb ik nog nooit zien dreigen op iemands muil te kloppen als die niet zweeg. Die van het Belang heb ik dat al wel weten doen...

Bobke
16 februari 2005, 02:05
Inderdaad. Militanten van andere partijen heb ik nog nooit zien dreigen op iemands muil te kloppen als die niet zweeg. Die van het Belang heb ik dat al wel weten doen... Nee ze vermoorden ze alleen.

Bobke
16 februari 2005, 02:17
Inderdaad. Militanten van andere partijen heb ik nog nooit zien dreigen op iemands muil te kloppen als die niet zweeg. Die van het Belang heb ik dat al wel weten doen... Ik heb in elk geval al ee, AMADA militant met een bloedneus de vergadering zien verlaten.
Hij kan natuurlijk ook tegen een deur gelopen zijn.

Najim
16 februari 2005, 02:27
Ik heb in elk geval al ee, AMADA militant met een bloedneus de vergadering zien verlaten.
Hij kan natuurlijk ook tegen een deur gelopen zijn.

mmm...geweldadig, racistisch, crimineel (veroordeling),...geen wonder dat bij het blok de meestgestelde vraag "Kan ik 'anoniem' lid worden?" is. http://forum.politics.be/showthread.php?t=29523

Wat een walgelijke partij

praha
16 februari 2005, 02:29
wat een belediging en veralgemening.
Het is gekend dat het Vlaams Belang de actiefste en meest gedrevene militanten heeft.
zeg separasist leg me es uit hoe jullie dat 'levendig' vereenzelvigen met totaal achterhaalde maatschappelijke visies ?

Bobke
16 februari 2005, 03:13
mmm...geweldadig, racistisch, crimineel (veroordeling),...geen wonder dat bij het blok de meestgestelde vraag "Kan ik 'anoniem' lid worden?" is. http://forum.politics.be/showthread.php?t=29523

Wat een walgelijke partij Ik vind AMADA helemaal geen walgelijke partij, ik steunde ze toen zelfs.
Een tiental jaar geleden heb ik zelfs nog eens op ze gestemd voor de gemeenteraadsverkiezing.:lol:
Gewoon als steun omdat ik wat evenwicht in het politieke landschap wel zie zitten. Vrije meningsuiting weet je wel.

de limburgse leeuw
16 februari 2005, 03:42
wat een belediging en veralgemening.
Het is gekend dat het Vlaams Belang de actiefste en meest gedrevene militanten heeft.

Pfff, ik durf wedden dat kleine partijen als LSP, PVDA, SAP en zelfs de progressieve volksbeweging STA OP militanten hebben die veel actiever zijn dan de doorsnee Vlaams Belangmilitant.
Het VL.Belang heeft zijn succes voornamelijk te danken aan zijn VOLGELINGEN.

kweethetwelenkweethetni
16 februari 2005, 07:24
De aanhang van het vlaams belang is inderdaad aktief maar vooral alert.Door alert te zijn kom je ook automatisch tot aktiviteit.BV je gaat naar winkel en ineens zo nen bruine met nen hoofddoek die je duurverdiende centjes afpakt,dat is een reaktie en daarop volgt een aktie.En gezien het dagelijkse leven vol van die reakties zit is men natuurlijk ook dagelijks bezig met de reaktie.En in plaats van te zeggen dat de achterban aktief is of de kalender vol zit en de partij aktief is kun je ook het tegenovergestelde zeggen.De andere partijen hebben meer vrije tijd en de achterban is minder aktief omdat ze het niet nodig vinden iets aan de situatie te doen,zijn te lui of naief.Je kan je neerleggen bij de uitzichtloze situatie of je kan jezelf inzetten en reageren om er al zo iets aan te doen.VB zet zich in voor een beter vlaanderen en zet zich in voor het volk.Dat brengt aktiviteiten met zich mee en dan is het handig deze op de kalender te zetten.De andere partijen hebben geen kalender nodig omdat ze toch niet van plan zijn iets aan de situatie te doen ,zolang zij het maar goed hebben is alles ok.Wij strijden inderdaad belangeloos naar een betere toekomst en een beter vlaanderen.En dat zul je niet krijgen door thuis braaf op je stoel te zitten wachten.

AVV
16 februari 2005, 08:44
Het was te verwachten.
Die 1.000.000 racisten en criminelen toch hé.

En toppunt is : als die 1.000.000 zo blijven werken voor de partij, komen er straks
nog héél veel racisten en criminelen bij.

Die komen van alle andere partijen sinds jaren en jaren.

VROEGER WAREN DAT NOG GEEN CRIMINELEN EN RACISTEN. NU WEL.

Ik moet er mee lachen.
Wat een "zure" reacties, op een post, die alleen even zegt zoals het effectief is.

Tot spijt van wie het benijdt.

kweethetwelenkweethetni
16 februari 2005, 09:16
dat krijg je dus in een verzuurde maatschappij

Fieseler
16 februari 2005, 09:52
Het was te verwachten.
Die 1.000.000 racisten en criminelen toch hé.

En toppunt is : als die 1.000.000 zo blijven werken voor de partij, komen er straks
nog héél veel racisten en criminelen bij.

Die komen van alle andere partijen sinds jaren en jaren.

VROEGER WAREN DAT NOG GEEN CRIMINELEN EN RACISTEN. NU WEL.

Ik moet er mee lachen.
Wat een "zure" reacties, op een post, die alleen even zegt zoals het effectief is.

Tot spijt van wie het benijdt.
Wat in deze context ook hilarisch is is het onomstotelijk (;-) helemaal niet want het zijn paarse cijfers) bewijs dat de criminaliteit omgekeerd evenredig is met het aantal VB stemmen.

Ik verklaar mij nader: De statistieken zijn overduidelijk: hoe meer stemmen het Vlaams Belang behaalt bij de verkiezingen hoe meer de criminaliteitscijfers dalen in België (Vlaanderen).

Let op!: EN DIT ZONDER DAT ZE ZELFS MAAR HEBBEN MOGEN DEELNEMEN AAN DE MACHT.

jan hyoens
16 februari 2005, 10:15
Ook het feit dat het Vlaams Belang als enige partij een groeiend ledenaantal kent is tekenend voor de wervende kracht die ze kent onder politiek bewuste Vlamingen.
En het feit dat de meerderheid van mandatarissen militeer(t)(de) binnen de Vlaamse Beweging is ook uniek en maakt dat onze militanten de nodige appreciatie krijgen.

AVV
16 februari 2005, 10:40
Ook het feit dat het Vlaams Belang als enige partij een groeiend ledenaantal kent is tekenend voor de wervende kracht die ze kent onder politiek bewuste Vlamingen.
En het feit dat de meerderheid van mandatarissen militeer(t)(de) binnen de Vlaamse Beweging is ook uniek en maakt dat onze militanten de nodige appreciatie krijgen.
idd jan

DE WAARHEID HEEFT ZIJN RECHTEN ;-)

Tegendradigaard
16 februari 2005, 11:56
en het koningshuis en de Bub zijn een "Bevende" partij

de Vexille
16 februari 2005, 12:10
Het meest hilarische dat ik mocht lezen de jongste weken, was het VB-gazetje dat ik in mijn brievenbus mocht vinden. (je moet het ze nageven, ze produceren bijzonder veel drukwerk, in tegenstelling tot de andere partijen) Voorwaar, in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen wordt bij ons een afdeling van het VB opgericht... Foto: Vlaamse pensenkermis met een ruim assortiment gefrustreerde overlopers, maar alla... En dan de intenties van de initiatiefnemers.

En dan zou je verwachten dat er een aantal positieve beleidspunten naar voor worden geschoven; je weet wel, in de zin van : "wij willen dit of dat realiseren etc..." Maar niks van dat alles, enkel een zielige poging om "iets" aan te klagen. Maar wat precies? Wat? In een dorp waar men de afgelopen 10 jaar geen enkele allochtoon over de markt heeft zien lopen? Tjsa, dat wordt ook in dat gazetje met zoveel woorden gezegd... "Onze gemeente kent weliswaar geen allochtonenprobleem, etc..." Die weliswaar vond ik vooral goddelijk. Dan wijzen op het feit dat er twee jaar geleden toch een paar inbraken zijn geweest. Tja, d�*t was natuurlijk groot nieuws en onverminderd de schuld van... tiens, er zijn geen allochtonen, shit ! 't Is de schuld van het zetelende bestuur! Ja, dat k�*n bijna niet anders... En zo gaat die slappe jeremiade maar door. En dat voor mensen die ik al jaren zie meedoen in de plaatselijke politiek. Gewoon een beschamende vertoning.

Het is gewoonweg zielig om aan te zien dat het VB in een heel gazetje, speciaal gemaakt voor het dorp waar ik woon (enfin, een fusie van een aantal dorpen) er niet in slaagt om ook maar één beleidspunt te formuleren. Om ook maar één relevante intentie naar voor te schuiven. Enkel probeert om de gebruikelijk zuurspuiterij te slijten binnen en gemeenschap waar die kant noch wal raakt. Worden die gazetjes ergens centraal geschreven en mag er enkel een "zoek en vervang" gedaan worden van een aantal namen? Of hoe zit dat precies???

Ik ben alvast benieuwd of het clubje marginalen dat zich aan dit nobele initatief heeft gewaagd het deze keer beter zal doen dan voorheen, want toen was het alvast "gene vetten" (in tegenstelling tot de pensen van de betrokkenen).

jan hyoens
16 februari 2005, 12:23
Het meest hilarische dat ik mocht lezen de jongste weken, was het VB-gazetje dat ik in mijn brievenbus mocht vinden. (je moet het ze nageven, ze produceren bijzonder veel drukwerk, in tegenstelling tot de andere partijen) Voorwaar, in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen wordt bij ons een afdeling van het VB opgericht... Foto: Vlaamse pensenkermis met een ruim assortiment gefrustreerde overlopers, maar alla... En dan de intenties van de initiatiefnemers.

En dan zou je verwachten dat er een aantal positieve beleidspunten naar voor worden geschoven; je weet wel, in de zin van : "wij willen dit of dat realiseren etc..." Maar niks van dat alles, enkel een zielige poging om "iets" aan te klagen. Maar wat precies? Wat? In een dorp waar men de afgelopen 10 jaar geen enkele allochtoon over de markt heeft zien lopen? Tjsa, dat wordt ook in dat gazetje met zoveel woorden gezegd... "Onze gemeente kent weliswaar geen allochtonenprobleem, etc..." Die weliswaar vond ik vooral goddelijk. Dan wijzen op het feit dat er twee jaar geleden toch een paar inbraken zijn geweest. Tja, d�*t was natuurlijk groot nieuws en onverminderd de schuld van... tiens, er zijn geen allochtonen, shit ! 't Is de schuld van het zetelende bestuur! Ja, dat k�*n bijna niet anders... En zo gaat die slappe jeremiade maar door. En dat voor mensen die ik al jaren zie meedoen in de plaatselijke politiek. Gewoon een beschamende vertoning.

Het is gewoonweg zielig om aan te zien dat het VB in een heel gazetje, speciaal gemaakt voor het dorp waar ik woon (enfin, een fusie van een aantal dorpen) er niet in slaagt om ook maar één beleidspunt te formuleren. Om ook maar één relevante intentie naar voor te schuiven. Enkel probeert om de gebruikelijk zuurspuiterij te slijten binnen en gemeenschap waar die kant noch wal raakt. Worden die gazetjes ergens centraal geschreven en mag er enkel een "zoek en vervang" gedaan worden van een aantal namen? Of hoe zit dat precies???

Ik ben alvast benieuwd of het clubje marginalen dat zich aan dit nobele initatief heeft gewaagd het deze keer beter zal doen dan voorheen, want toen was het alvast "gene vetten" (in tegenstelling tot de pensen van de betrokkenen).
dat noemen ze nu "dorpsmentaliteit" zie!8)

Najim
16 februari 2005, 13:08
Het was te verwachten.
Die 1.000.000 racisten en criminelen toch hé.

En toppunt is : als die 1.000.000 zo blijven werken voor de partij, komen er straks
nog héél veel racisten en criminelen bij.
[ongevraagde spam]
Wat ik raar vind is dat het niet te zien dat er 1.000.000 stemmen naar het behang zijn gegaan. Als er weer zo'n (heksen)bijeenkomst georganiseerd wordt bij het Behang, dan is de opkomst altijd zeer laag. Men ziet vooral skinheads afkomen.
Zou het toch waar zijn dat het Behang hoofdzakelijk proteststemmers heeft, en men het Behang alleen als zweeppartij wil gebruiken? Dat hoorde ik trouwens vroeger ook op de radio, dat men op het Blok gestemd had om de andere partijen te "kloten". Het is trouwens de enige manier om de serieuze partijen te laten voelen dat ze niet te vreden zijn over hun werk. Dit betekent niet dat men tevreden is over het Behang, want ze hebben tot nu niets gepresteerd buiten geld ontvangen, en allochtonen en Walen uitschelden. Wie stemt nu serieus voor zo'n zootje. :lol:
Ik moet nog altijd lachen toen ik eens een verkiezingslijst van het Blok doornam. Er zaten nogal veel huisvrouwen tussen. Dan vraag ik me af wie zo idioot kan zijn dat hij de toekomst van een land in de handen van een huisvrouw geeft. Begrijp me niet verkeerd, maar ik laat mijn wagen toch ook niet herstellen door een loodgieter.

In ieder geval moet men niet al te trots zijn op de behaalde stemmen, want jullie hebben nog niets gepresteerd waardoor men kan zeggen dat jullie het verdient hebben. :oops:

AVV
16 februari 2005, 13:16
Wat ik raar vind is dat het niet te zien dat er 1.000.000 stemmen naar het behang zijn gegaan. Als er weer zo'n (heksen)bijeenkomst georganiseerd wordt bij het Behang, dan is de opkomst altijd zeer laag. Men ziet vooral skinheads afkomen.
Zou het toch waar zijn dat het Behang hoofdzakelijk proteststemmers heeft, en men het Behang alleen als zweeppartij wil gebruiken? Dat hoorde ik trouwens vroeger ook op de radio, dat men op het Blok gestemd had om de andere partijen te "kloten". Het is trouwens de enige manier om de serieuze partijen te laten voelen dat ze niet te vreden zijn over hun werk. Dit betekent niet dat men tevreden is over het Behang, want ze hebben tot nu niets gepresteerd buiten geld ontvangen, en allochtonen en Walen uitschelden. Wie stemt nu serieus voor zo'n zootje. :lol:
Ik moet nog altijd lachen toen ik eens een verkiezingslijst van het Blok doornam. Er zaten nogal veel huisvrouwen tussen. Dan vraag ik me af wie zo idioot kan zijn dat hij de toekomst van een land in de handen van een huisvrouw geeft. Begrijp me niet verkeerd, maar ik laat mijn wagen toch ook niet herstellen door een loodgieter.

In ieder geval moet men niet al te trots zijn op de behaalde stemmen, want jullie hebben nog niets gepresteerd waardoor men kan zeggen dat jullie het verdient hebben. :oops:

De opkomsten zeer laag : U staat uit uw nek te lullen.
Op ALLE bijeenkomsten waar ik geweest ben (ook landelijk) was de zaal te klein.

En dat enkel huisvrouwen op de lijst staan, ach ik laat U in uw waan.
Weet dat het Vlaams belang zich genesteld heeft in ALLE lagen van de bevolking.

Tot slot : als het verhaaltje van "proteststemmen", U nog altijd goed in de oren klinkt, ben ik wel de laatste om U dat af te pakken.

Najim, niet schrijven wat je zou willen, wel schrijven zoals het is.

AVV
16 februari 2005, 13:16
Wat ik raar vind is dat het niet te zien dat er 1.000.000 stemmen naar het behang zijn gegaan. Als er weer zo'n (heksen)bijeenkomst georganiseerd wordt bij het Behang, dan is de opkomst altijd zeer laag. Men ziet vooral skinheads afkomen.
Zou het toch waar zijn dat het Behang hoofdzakelijk proteststemmers heeft, en men het Behang alleen als zweeppartij wil gebruiken? Dat hoorde ik trouwens vroeger ook op de radio, dat men op het Blok gestemd had om de andere partijen te "kloten". Het is trouwens de enige manier om de serieuze partijen te laten voelen dat ze niet te vreden zijn over hun werk. Dit betekent niet dat men tevreden is over het Behang, want ze hebben tot nu niets gepresteerd buiten geld ontvangen, en allochtonen en Walen uitschelden. Wie stemt nu serieus voor zo'n zootje. :lol:
Ik moet nog altijd lachen toen ik eens een verkiezingslijst van het Blok doornam. Er zaten nogal veel huisvrouwen tussen. Dan vraag ik me af wie zo idioot kan zijn dat hij de toekomst van een land in de handen van een huisvrouw geeft. Begrijp me niet verkeerd, maar ik laat mijn wagen toch ook niet herstellen door een loodgieter.

In ieder geval moet men niet al te trots zijn op de behaalde stemmen, want jullie hebben nog niets gepresteerd waardoor men kan zeggen dat jullie het verdient hebben. :oops:

Najim
16 februari 2005, 13:38
De opkomsten zeer laag : U staat uit uw nek te lullen.
Op ALLE bijeenkomsten waar ik geweest ben (ook landelijk) was de zaal te klein.

Dat de zaal klein was geloof ik best... :-P


En dat enkel huisvrouwen op de lijst staan, ach ik laat U in uw waan.
Weet dat het Vlaams belang zich genesteld heeft in ALLE lagen van de bevolking.

Dat was geen grap van mij. Het stond gewoon in het VB-krantje, met foto's en al.
Politiek moet nog altijd door politiekers gedaan worden. En nog niet zolang geleden een VB-lid op Terzake "Ze hebben me gevraagd omdat ze niemand konden vinden..." (het kwam erop neer). Het Belgische LPF. :oops:
Kijk eens naar de samenstelling. Terwijl de andere partijen de slimste mensen binnenhalen, halt het VB allen uitschot binnen. Mensen die eruit geschot zijn, mensen die anders nooit aan de bak geraken,...Het is tof van het Blok dat ze buitenbeentjes willen helpen, maar laat ze in godsnaam niet ons land regeren!


Tot slot : als het verhaaltje van "proteststemmen", U nog altijd goed in de oren klinkt, ben ik wel de laatste om U dat af te pakken.

Najim, niet schrijven wat je zou willen, wel schrijven zoals het is.

Ik weet dat het pijn doet, maar indien ik autochtoon en niet tevreden zou zijn op de serieuze partijen, dan zou ik stemmen op de partij die ze haten ook al hebben ze geen poot uitgestoken. Ik weet namelijk dat die partij nooit de 50% zal halen, en dat niemand met ze zal willen samenwerken, zodat ze altijd een zweeppartij blijven.
Het laatste wat autochtonen willen is allochtonen en Walen tegen zich in het harnas jagen, een land in twee verdelen. Dit is dus niet de onveiligheid wegwerken.
Een deel van de Blokstemmers zijn ook bejaarden die snakken naar "de goeie ouwe tijd". Binnen x-aantal jaren zullen ze er misschien niet meer zijn, en dan heeft men alleen de proteststemmers (tenzij ze weer tevreden worden), de racisten, de mensen die al eens gepest werden door jonge allochtonen, en zij die denken dat ze dan het geld kunnen afpakken van de allochtonen omdat ze niet langer willen werken. Wat een zootje en onstabiele groep. Geen wonder dat men anoniem lid wil worden. :lol:

jan hyoens
16 februari 2005, 13:56
, maar indien ik autochtoon en niet tevreden zou zijn op de serieuze partijen, dan zou ik stemmen op de partij die ze haten ook al hebben ze geen poot uitgestoken. :lol:
maw je bent allochtoon en gelukkig! Nu, ik begrijp je, moest ik allochtoon zijn ik zou me hier ook in het land van melk en honing wanen. Van de geboorte tot aan de dood bijgestaan worden door een legertje maatschappelijke werkers, van overal geld krijgen en er niet voor hoeven te werken, je niet aanpassen en er niet voor gestraft worden, stelen wat je wilt en als je pech hebt een pro deo-advocaat, enz enz...
begrijpelijk dat je een beetje verzuurd reageert als een partij zoals het Vlaams Belang die je dat allemaal wil afnemen altijd maar blijft groeien! Nu ja, je kan nog altijd naar één van je 2de verblijven in marokko of Turkije gaan wonen en rentenieren van je buit!

de Vexille
16 februari 2005, 14:00
dat noemen ze nu "dorpsmentaliteit" zie!8)
Neen, d�*t noemen ze nu het doorprikken van de ideologische windbuil die het VB eigenlijk is. Als er niet genoeg te kankeren valt, dan zakt dat verhaaltje gewoon als een slechtgebakken soufflé in elkaar. 8)8)

Avan
16 februari 2005, 14:14
Aan Najim


Ik raad je aan het "beschaafde" antwoord van jan hyoens te laten registreren.

Het kan een dezer dagen nuttig gebruikt worden in allerhande discussies.

Zou de methode kunnen dienen bij andere forumbezoekers en ook in andere omstandigheden (in het parlement bij voorbeeld), denk je ?

Bij voorbeeld :

"Indien ik rechts zou zijn en niet tevreden ..."

of :

"Si j'étais flamand et mécontent ..."

En dan zien wat uit het hol komt.

Met mijn beste groeten.

AVV
16 februari 2005, 14:21
Dat de zaal klein was geloof ik best... :-P


Dat was geen grap van mij. Het stond gewoon in het VB-krantje, met foto's en al.
Politiek moet nog altijd door politiekers gedaan worden. En nog niet zolang geleden een VB-lid op Terzake "Ze hebben me gevraagd omdat ze niemand konden vinden..." (het kwam erop neer). Het Belgische LPF. :oops:
Kijk eens naar de samenstelling. Terwijl de andere partijen de slimste mensen binnenhalen, halt het VB allen uitschot binnen. Mensen die eruit geschot zijn, mensen die anders nooit aan de bak geraken,...Het is tof van het Blok dat ze buitenbeentjes willen helpen, maar laat ze in godsnaam niet ons land regeren!



Ik weet dat het pijn doet, maar indien ik autochtoon en niet tevreden zou zijn op de serieuze partijen, dan zou ik stemmen op de partij die ze haten ook al hebben ze geen poot uitgestoken. Ik weet namelijk dat die partij nooit de 50% zal halen, en dat niemand met ze zal willen samenwerken, zodat ze altijd een zweeppartij blijven.
Het laatste wat autochtonen willen is allochtonen en Walen tegen zich in het harnas jagen, een land in twee verdelen. Dit is dus niet de onveiligheid wegwerken.
Een deel van de Blokstemmers zijn ook bejaarden die snakken naar "de goeie ouwe tijd". Binnen x-aantal jaren zullen ze er misschien niet meer zijn, en dan heeft men alleen de proteststemmers (tenzij ze weer tevreden worden), de racisten, de mensen die al eens gepest werden door jonge allochtonen, en zij die denken dat ze dan het geld kunnen afpakken van de allochtonen omdat ze niet langer willen werken. Wat een zootje en onstabiele groep. Geen wonder dat men anoniem lid wil worden. :lol:


Beste Najim,

Jij mag van mij het woord UITSCHOT gebruiken als het over Vlaams Belang
leden gaat.

Uit uw 'mond' is dat een eretitel!!

jan hyoens
16 februari 2005, 14:28
Aan Najim


Ik raad je aan het "beschaafde" antwoord van jan hyoens te laten registreren.

Het kan een dezer dagen nuttig gebruikt worden in allerhande discussies.

Zou de methode kunnen dienen bij andere forumbezoekers en ook in andere omstandigheden (in het parlement bij voorbeeld), denk je ?

Bij voorbeeld :

"Indien ik rechts zou zijn en niet tevreden ..."

of :

"Si j'étais flamand et mécontent ..."

En dan zien wat uit het hol komt.

Met mijn beste groeten.
de inquisitie aan het werk, mensen!

jan hyoens
16 februari 2005, 14:30
Neen, d�*t noemen ze nu het doorprikken van de ideologische windbuil die het VB eigenlijk is. Als er niet genoeg te kankeren valt, dan zakt dat verhaaltje gewoon als een slechtgebakken soufflé in elkaar. 8)8)
ideologisch is het Vlaams Belang de sterkste partij in Vlaanderen! zij heeft er tenminste één! Misschien eens verder kijken dan de dorpsgrenzen, vexille!

de Vexille
16 februari 2005, 14:42
ideologisch is het Vlaams Belang de sterkste partij in Vlaanderen! zij heeft er tenminste één! Misschien eens verder kijken dan de dorpsgrenzen, vexille!
Tiens... ik heb daar anders nog niet veel van gemerkt, Jan.

Ik woon dan wel gelukkig in alle rust en kalmte, maar werk en leef grotendeels in de stad (Brussel, Antwerpen, Gent,...) D�*�*r valt natuurlijk elke dag wel wat te kankeren en de gefrustreerde medemens wat over het bolleke te aaien. D�*�*r lopen natuurlijk genoeg "zwarte schapen" rond die je de schuld kan geven van vanalles en nog wat. Maar knip de klassieke klaagzang en vooral ook het zelfbeklag weg en er schiet nagenoeg niks positiefs meer over. Ijzingwekkend gebrek aan visie op talloze essentiële domeinen. Industrieel beleid? Onderwijs? Zorgsector? Fiscaliteit? Buitenlands beleid? Defensie? ... Sorry, maar ik ben allerminst onder de indruk van geklaag en negativisme, maar begrijp heel goed hoe dit aanslaat bij een groeiende groep gefrustreerde burgers.

En nu ga ik enkel af op de informatie die me door het VB zelf wordt doorgespeeld (de gazetjes) en wat ik zoal hoor verkondigen door de kopstukken. Maar het weze gezegd... het VB investeert ontzettend veel in z'n communicatie.

Top Dog
16 februari 2005, 14:45
Neen, d�*t noemen ze nu het doorprikken van de ideologische windbuil die het VB eigenlijk is. Als er niet genoeg te kankeren valt, dan zakt dat verhaaltje gewoon als een slechtgebakken soufflé in elkaar. 8)8)
Inderdaad! :rofl:

jan hyoens
16 februari 2005, 14:49
Tiens... ik heb daar anders nog niet veel van gemerkt, Jan.

Ik woon dan wel gelukkig in alle rust en kalmte, maar werk en leef grotendeels in de stad (Brussel, Antwerpen, Gent,...) D�*�*r valt natuurlijk elke dag wel wat te kankeren en de gefrustreerde medemens wat over het bolleke te aaien. D�*�*r lopen natuurlijk genoeg "zwarte schapen" rond die je de schuld kan geven van vanalles en nog wat. Maar knip de klassieke klaagzang en vooral ook het zelfbeklag weg en er schiet nagenoeg niks positiefs meer over. Ijzingwekkend gebrek aan visie op talloze essentiële domeinen. Industrieel beleid? Onderwijs? Zorgsector? Fiscaliteit? Buitenlands beleid? Defensie? ... Sorry, maar ik ben allerminst onder de indruk van geklaag en negativisme, maar begrijp heel goed hoe dit aanslaat bij een groeiende groep gefrustreerde burgers.

En nu ga ik enkel af op de informatie die me door het VB zelf wordt doorgespeeld (de gazetjes) en wat ik zoal hoor verkondigen door de kopstukken. Maar het weze gezegd... het VB investeert ontzettend veel in z'n communicatie.
Je geeft dus zelf toe dat je enige kennis van het Vlaams Belang-ideologie de "gazettekes" zijn die natuurlijk enkel bedoeld zijn als oppervlakige kennismaking met de lokale problemen!!! shame on you!!!
Lees eerst eens het boek "een toekomstproject voor Vlaanderen" die vorig jaar verschenen is en verkrijgbaar via onze nationale webstek!!!

Internaut
16 februari 2005, 14:52
Wat in deze context ook hilarisch is is het onomstotelijk (;-) helemaal niet want het zijn paarse cijfers) bewijs dat de criminaliteit omgekeerd evenredig is met het aantal VB stemmen.

Ik verklaar mij nader: De statistieken zijn overduidelijk: hoe meer stemmen het Vlaams Belang behaalt bij de verkiezingen hoe meer de criminaliteitscijfers dalen in België (Vlaanderen).

Let op!: EN DIT ZONDER DAT ZE ZELFS MAAR HEBBEN MOGEN DEELNEMEN AAN DE MACHT.

Als je denkt dat de mensen enkel op het Vlaams Belang stemmen uit veiligheid ben je wel erg naïef. Dus dat is geen argument. Kijk je kan blijven zeuren en angst hebben van het Vlaams Belang maar moest er nu eens in eigen boezem gekeken worden en een goed beleid gevoerd worden zou je niet eens moeten zoeken naar oorzaken.
De reden dat er zoveel over gepraat word toont duidelijk aan dat de schrik er goed in zit bij onze tegenstanders. Wat dus wilt zeggen dat het Vlaams Belang goed bezig is.

Internaut
16 februari 2005, 14:59
Wat ik raar vind is dat het niet te zien dat er 1.000.000 stemmen naar het behang zijn gegaan. Als er weer zo'n (heksen)bijeenkomst georganiseerd wordt bij het Behang, dan is de opkomst altijd zeer laag. Men ziet vooral skinheads afkomen.

Dat is niet waar! Kijk maar naar de filmpjes op de website, oudere mensen, gezinnen met kinderen komen er ook op af. Dit is een typisch vooroordeel. Hoe kan jij dat nu in godsnaam weten als je er nooit zelf bij was.

Internaut
16 februari 2005, 15:01
Ik moet nog altijd lachen toen ik eens een verkiezingslijst van het Blok doornam. Er zaten nogal veel huisvrouwen tussen. Dan vraag ik me af wie zo idioot kan zijn dat hij de toekomst van een land in de handen van een huisvrouw geeft. Begrijp me niet verkeerd, maar ik laat mijn wagen toch ook niet herstellen door een loodgieter.

Meneer discrimineert graag vrouwen. Dit toont aan dat het Vlaams Belang wel degelijk vrouwvriendelijk is.
Sorry maar in de gemeentepolitiek - bij welke partij dan ook - kom je altijd wel ergens rare snuiters tegen. Hoe kan je nu in godsnaam weten of die vrouwen bij voorbaat huisvrouwen waren ? Aan wat leid je dat af ?
nogmaals: zwakke argumentatie en vooroordelen.

jan hyoens
16 februari 2005, 15:02
Hoe kan jij dat nu in godsnaam weten als je er nooit zelf bij was.
Daar bestaat een naam voor! (maar dat zou dan weer een persoonlijke aanval zijn!;-) )

de Vexille
16 februari 2005, 15:03
Je geeft dus zelf toe dat je enige kennis van het Vlaams Belang-ideologie de "gazettekes" zijn die natuurlijk enkel bedoeld zijn als oppervlakige kennismaking met de lokale problemen!!! shame on you!!!
Lees eerst eens het boek "een toekomstproject voor Vlaanderen" die vorig jaar verschenen is en verkrijgbaar via onze nationale webstek!!!
Not exactly my dear...

Ik ken die ideologie maar al te goed. Heb de nodige literatuur doorgenomen en volg wekelijks het wedervaren van Gerolf and his merry men in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. (jammergenoeg enkel de plenaire zittingen in streaming via de site... maar het geeft een goede indruk van het beestje) De gazetjes zijn het uithangbord van het VB omdat ze op zo'n grote oplage rondgaan en het merendeel van de kiezers die zich al wat meer willen informeren dan via de kleuterzenders in dit land, zullen uit die gazetjes hun mosterd halen. Da's trouwens de filosofie achter al dat druksel, of niet soms? Het fameuze "toekomstproject" is nou ook niet meteen een bestseller, of zijn er daar ook al 1.000.000 van verspreid of zo?

Komaan, straks ga je het VB nog afschilderen als een bastion van intellectuelen. Niet overdrijven he Jan...

Trouwens, ik ben geen fanatieke blokwatcher (of moet ik nu belangwatcher zeggen?)... Zo erg werkt het VB niet op m'n spijsverteringsstelsel. Ik merk enkel op dat ik in de courante communicatie van het VB nagenoeg geen enkel positief beleidspunt terugvind; enkel gekanker en gekrakeel... Trouwens, ook in de gazetjes die rondgaan in Gent en Antwerpen is dat zo. Ik vind die ook regelmatig terug in m'n post.

Top Dog
16 februari 2005, 15:07
Je geeft dus zelf toe dat je enige kennis van het Vlaams Belang-ideologie de "gazettekes" zijn die natuurlijk enkel bedoeld zijn als oppervlakige kennismaking met de lokale problemen!!! shame on you!!!
Lees eerst eens het boek "een toekomstproject voor Vlaanderen" die vorig jaar verschenen is en verkrijgbaar via onze nationale webstek!!!Welke ideologie is exclusief voor het VB?

jan hyoens
16 februari 2005, 15:10
Not exactly my dear...

Ik ken die ideologie maar al te goed. Heb de nodige literatuur doorgenomen en volg wekelijks het wedervaren van Gerolf and his merry men in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. (jammergenoeg enkel de plenaire zittingen in streaming via de site... maar het geeft een goede indruk van het beestje) De gazetjes zijn het uithangbord van het VB omdat ze op zo'n grote oplage rondgaan en het merendeel van de kiezers die zich al wat meer willen informeren dan via de kleuterzenders in dit land, zullen uit die gazetjes hun mosterd halen. Da's trouwens de filosofie achter al dat druksel, of niet soms? Het fameuze "toekomstproject" is nou ook niet meteen een bestseller, of zijn er daar ook al 1.000.000 van verspreid of zo?

Komaan, straks ga je het VB nog afschilderen als een bastion van intellectuelen. Niet overdrijven he Jan...

Trouwens, ik ben geen fanatieke blokwatcher (of moet ik nu belangwatcher zeggen?)... Zo erg werkt het VB niet op m'n spijsverteringsstelsel. Ik merk enkel op dat ik in de courante communicatie van het VB nagenoeg geen enkel positief beleidspunt terugvind; enkel gekanker en gekrakeel... Trouwens, ook in de gazetjes die rondgaan in Gent en Antwerpen is dat zo. Ik vind die ook regelmatig terug in m'n post.
De nodige literatuur...van Ghyssels en Spruyt? Nogmaals, de plaatselijke gazettekes gaan natuurlijk niet over "Nietzsche" of "Burke", dat zou een enkeling lezen, maar over de lokale problemen! En gelukkig dat wij die aankaarten want niemand anders doet het! Het is dus onfair van jouw om ons van ideologische leegheid te beschuldigen obv deze gazettekes! Ik raad je trouwens ook de uitgave van VBJ, "Breuklijn" aan! Het laatste nummer over "conservatisme" was een pareltje!
Je moet een verschil leren maken tussen de courante communicatie en de diepergaande communicatie naar leden en symphatisanten toe!

Avan
16 februari 2005, 15:13
de inquisitie aan het werk, mensen!

citaat uit eigen post : " ... in allerhande discussies"

Top Dog
16 februari 2005, 15:19
Welke ideologie is exclusief voor het VB?:?

jan hyoens
16 februari 2005, 15:22
:?
exclusief? Geen enkele vrees ik!8)

muys
16 februari 2005, 15:44
omdat hier blijkbaar verkondigd wordt dat het VB bestaat uit huisvrouwen heb ik even de tijd genomen om de diplomas te tellen van de volksvertegenwoordigers uit kamer, senaat, vlaams parlement, brussels parlement en europees parlement.

post universitair : 3
universitair : 31
hoge school : 14
hoger secundair : 17

Najim
16 februari 2005, 16:19
Meneer discrimineert graag vrouwen. Dit toont aan dat het Vlaams Belang wel degelijk vrouwvriendelijk is.

Kijk eens naar mijn laatste zin.
Het Behang staat niet bekend om haar vrouwvriendelijkheid.


Sorry maar in de gemeentepolitiek - bij welke partij dan ook - kom je altijd wel ergens rare snuiters tegen. Hoe kan je nu in godsnaam weten of die vrouwen bij voorbaat huisvrouwen waren ? Aan wat leid je dat af ?
nogmaals: zwakke argumentatie en vooroordelen.
Het stond in het krantje zelf:

foto
persoon
huisvrouw

etc...

Er werd hier een tijd terug een post over geopend.

Najim
16 februari 2005, 16:25
Dat is niet waar! Kijk maar naar de filmpjes op de website, oudere mensen, gezinnen met kinderen komen er ook op af. Dit is een typisch vooroordeel. Hoe kan jij dat nu in godsnaam weten als je er nooit zelf bij was.
Ik kreeg soms post van het Blok voor twee verschillende mensen. Ik woon hier al jaren en daarvoor stond het enkele jaren leeg, dus iemand heeft een misschien verkeerde adres opgegeven (uit schaamte?). Of het VB is aan het spammen.
Daar is dan te lezen dat de opkomst een "succes" was en dan werd een aantal genoemd dat me verbaasd voor een partij die een miljoen stemmen heeft.

Verder heb je ook Behangers zelf die hier met aantallen komen en het zo'n "succes" is.

Najim
16 februari 2005, 16:28
omdat hier blijkbaar verkondigd wordt dat het VB bestaat uit huisvrouwen heb ik even de tijd genomen om de diplomas te tellen van de volksvertegenwoordigers uit kamer, senaat, vlaams parlement, brussels parlement en europees parlement.

post universitair : 3
universitair : 31
hoge school : 14
hoger secundair : 17

Ik heb het over gemeenteverkiezingen en wat in het vb-krantje stond (net voor een verkiezing). Er stonden duidelijk enkele huisvrouwen bij met foto en tekst, en ook nog andere functies die helemaal niets met politiek te maken hebben. Sommigen zagen er meer als ervaren doppers uit.

muys
16 februari 2005, 16:35
Ik heb het over gemeenteverkiezingen en wat in het vb-krantje stond (net voor een verkiezing). Er stonden duidelijk enkele huisvrouwen bij met foto en tekst, en ook nog andere functies die helemaal niets met politiek te maken hebben. Sommigen zagen er meer als ervaren doppers uit.
o u spreekt over gemeentepolitiek????

dan raad ik u aan de lijsten van de andere partijen eens te bekijken, in de meeste gemeenten zijn die voor de helft gevuld met mensen die zich geen reet aantrekken van politiek maar die gewoon worden gevraagd omdat men anders de lijsten niet volkrijgt. het is zelfs vaak zo dat kabinetsmedewerkers en zo verplicht worden op lijsten van de partijen van hun broodheren te gaan staan...

Grellig
16 februari 2005, 16:44
Idd,het Vlaams Belang heeft de meest gedreven militanten omdat het simpelweg de meest allerte zijn.Jullie denken toch niet hoe ik machteloos ga toekijken hoe mijn geboortestreek hier de verdoemenis ingaat door de kapitaalkrachtigen en de criminelen.Dit toekijken vertik ik en ik zal strijden tot mijn laatste snik!

Najim
16 februari 2005, 16:47
o u spreekt over gemeentepolitiek????

dan raad ik u aan de lijsten van de andere partijen eens te bekijken, in de meeste gemeenten zijn die voor de helft gevuld met mensen die zich geen reet aantrekken van politiek maar die gewoon worden gevraagd omdat men anders de lijsten niet volkrijgt. het is zelfs vaak zo dat kabinetsmedewerkers en zo verplicht worden op lijsten van de partijen van hun broodheren te gaan staan...

Het is niet meer duidelijk te zien omdat de zoekfunctie hier op niets trekt, maar op http://www.google.be/search?hl=nl&q=politics.be+huisvrouwen+moby&btnG=Google+zoeken&meta= zie je dan het om de lijst van Antwerpen gaat. 21% bestaat uit huisvrouwen.

Najim
16 februari 2005, 16:52
in de cache van Google staat die nog wel.

http://64.233.183.104/search?q=cache:jk7MKwW1BuEJ:www.politics.be/phpBB/viewtopic.php%3Ft%3D3965+politics.be+huisvrouwen+m oby&hl=nl

In editie nr 8 (2e week mei 2003) van het Vlaams blok merk ik op dat de Kamerlijst van Antwerpen voor 21% uit huisvrouwen bestaat...

AVV
16 februari 2005, 17:02
Idd,het Vlaams Belang heeft de meest gedreven militanten omdat het simpelweg de meest allerte zijn.Jullie denken toch niet hoe ik machteloos ga toekijken hoe mijn geboortestreek hier de verdoemenis ingaat door de kapitaalkrachtigen en de criminelen.Dit toekijken vertik ik en ik zal strijden tot mijn laatste snik!

Welkom 'Grellig' .
Die gedrevenheid van de Vlaams Belang militanten is gewoonweg kenmerkend.
Ze zullen het bij de volgende verkiezingen weer aan de lijve ondervinden.

Tot dan, grellig, geniet van de scheldtirades die U nog te beurt zullen vallen,
door meteen in je 1e post je aan te geven als VB militant.

Volgens de "anderen" : weeral een nieuwe racist en/of crimineel op dit forum
Join the club!

Fieseler
16 februari 2005, 17:07
Neen, d�*t noemen ze nu het doorprikken van de ideologische windbuil die het VB eigenlijk is. Als er niet genoeg te kankeren valt, dan zakt dat verhaaltje gewoon als een slechtgebakken soufflé in elkaar. 8)8)
:rofl:

Er zijn dus mensen die hun ideologische mosterd menen te moeten halen uit een flyer voor gemeenteraadsverkiezingen in een landelijke lokatie.

Dat moeten daar bij jou nogal ijzersterke flyers zijn van de sossen, liberalen en katholieken hé.
Wat sturen die tjeven dan rond bij jou: De Bijbel?
en de sossen: Marx/Engels voor beginnelingen?
en de Liberalen: De Beurs Monitor?

Grellig
16 februari 2005, 17:10
Merci AVV,al moet ik het forum nog onder de knie krijgen,maar dat komt wel in orde.BTW,we komen uit dezelfde streek dus daar zit het al goed mee :-)

muys
16 februari 2005, 17:20
Het is niet meer duidelijk te zien omdat de zoekfunctie hier op niets trekt, maar op http://www.google.be/search?hl=nl&q=politics.be+huisvrouwen+moby&btnG=Google+zoeken&meta= zie je dan het om de lijst van Antwerpen gaat. 21% bestaat uit huisvrouwen.
nogmaals, hebt u enkel naar info over blok kandidaten gekeken of ook naar andere partijen?

Najim
16 februari 2005, 17:24
Merci AVV,al moet ik het forum nog onder de knie krijgen,maar dat komt wel in orde.BTW,we komen uit dezelfde streek dus daar zit het al goed mee :-)

Welkom vreemdeling (zie bovenaan Avatar). Jij mag alleen spreken als je iets gevraagd wordt. Jij mag niet meestemmen op dit forum. Als je iets wilt, dan kan het zijn dat 90% van de antwoorden een "neen" bevat of een smoes. Er zijn hier veel mensen die denken dat ze meer rechten hebben dan jou, dus gewoon ja knikken. Als je ze tegenspreekt dan dreigen ze je te verbannen.

Voor de rest valt het hier wel mee. ;)

Grellig
16 februari 2005, 17:28
Welkom vreemdeling (zie bovenaan Avatar). Jij mag alleen spreken als je iets gevraagd wordt. Jij mag niet meestemmen op dit forum. Als je iets wilt, dan kan het zijn dat 90% van de antwoorden een "neen" bevat of een smoes. Er zijn hier veel mensen die denken dat ze meer rechten hebben dan jou, dus gewoon ja knikken. Als je ze tegenspreekt dan dreigen ze je te verbannen.

Voor de rest valt het hier wel mee. ;)

Effe proberen te reageren,zie het als een test.

Grellig
16 februari 2005, 17:28
Welkom vreemdeling (zie bovenaan Avatar). Jij mag alleen spreken als je iets gevraagd wordt. Jij mag niet meestemmen op dit forum. Als je iets wilt, dan kan het zijn dat 90% van de antwoorden een "neen" bevat of een smoes. Er zijn hier veel mensen die denken dat ze meer rechten hebben dan jou, dus gewoon ja knikken. Als je ze tegenspreekt dan dreigen ze je te verbannen.

Voor de rest valt het hier wel mee. ;)

Effe proberen te reageren,zie het als een test.

Grellig
16 februari 2005, 17:30
Hela,ben toch niet zo dom als ik er uitzie:-)
Maar nu ga ik wat nuttiger werk doen,men maag knort en heb goesting in een kebap :-)

de Vexille
16 februari 2005, 23:48
:rofl:

Er zijn dus mensen die hun ideologische mosterd menen te moeten halen uit een flyer voor gemeenteraadsverkiezingen in een landelijke lokatie.

Dat moeten daar bij jou nogal ijzersterke flyers zijn van de sossen, liberalen en katholieken hé.
Wat sturen die tjeven dan rond bij jou: De Bijbel?
en de sossen: Marx/Engels voor beginnelingen?
en de Liberalen: De Beurs Monitor? Neen, er zijn mensen die tenminste verwachten dat een partij die moeite doet om te communiceren, uiteindelijk ook iets te communiceren heeft. Of dat in boeken (meestdeels geschreven door ghostwriters) is of in gazetjes [je loopt blijkbaar niet hoog op met de VB publicaties, Fieseler...] maakt niet zoveel uit. Mij interesseert vooral wat een partij concreet van plan is met de stem die ze bij mij komen ronselen.

... wel, uit wat het VB mij langs alle kanten in haar publicaties gericht "aan de Vlaamse burger" (dus niet: de Vlaamse intellectueel) laat weten: niks, buiten wat vrijblijvend gekanker en zelfbeklag. Het VB is vooral een partij van oervervelende zagen die maar één krakende plaat op hun grammofoon hebben liggen. Als kiezer en burger weet ik dus begot niet wat die gasten van plan zijn. Me dunkt dat die partij zich veel euro's gemeenschapsgeld zou kunnen besparen door dat soort van slappe rommel (in vierkleurendruk dan nog godbetert) niet meer ongevraagd in elke brievenbus te droppen.

Of wou je me wijsmaken dat die 1.000.000 kiezers allemaal een grondige ideologische analyse hebben gemaakt van het VB-programma? Ik wed dat er onder de mandatarissen genoeg volk zit dat zelfs op de meest essentiële vragen rond het VB-programma geen zinnig antwoord weet te verzinnen. Er is immers een reden waarom er nogal veel angstvallig de mond gesnoerd worden.


Wat die landelijke locatie betreft... ik kan exact hetzelfde zeggen over gelijkaardige publicaties in Antwerpen en Gent... Mijn leefwereld is een stuk ruimer dan je het hier wil laten overkomen.

En de tsjeven, sossen en liberalen... wel, die sturen niks rond als ze niks te vertellen hebben. D�*t is tenminste consequent.

Grellig
17 februari 2005, 07:05
Neen, er zijn mensen die tenminste verwachten dat een partij die moeite doet om te communiceren, uiteindelijk ook iets te communiceren heeft. Of dat in boeken (meestdeels geschreven door ghostwriters) is of in gazetjes [je loopt blijkbaar niet hoog op met de VB publicaties, Fieseler...] maakt niet zoveel uit. Mij interesseert vooral wat een partij concreet van plan is met de stem die ze bij mij komen ronselen.

... wel, uit wat het VB mij langs alle kanten in haar publicaties gericht "aan de Vlaamse burger" (dus niet: de Vlaamse intellectueel) laat weten: niks, buiten wat vrijblijvend gekanker en zelfbeklag. Het VB is vooral een partij van oervervelende zagen die maar één krakende plaat op hun grammofoon hebben liggen. Als kiezer en burger weet ik dus begot niet wat die gasten van plan zijn. Me dunkt dat die partij zich veel euro's gemeenschapsgeld zou kunnen besparen door dat soort van slappe rommel (in vierkleurendruk dan nog godbetert) niet meer ongevraagd in elke brievenbus te droppen.

Of wou je me wijsmaken dat die 1.000.000 kiezers allemaal een grondige ideologische analyse hebben gemaakt van het VB-programma? Ik wed dat er onder de mandatarissen genoeg volk zit dat zelfs op de meest essentiële vragen rond het VB-programma geen zinnig antwoord weet te verzinnen. Er is immers een reden waarom er nogal veel angstvallig de mond gesnoerd worden.


Wat die landelijke locatie betreft... ik kan exact hetzelfde zeggen over gelijkaardige publicaties in Antwerpen en Gent... Mijn leefwereld is een stuk ruimer dan je het hier wil laten overkomen.

En de tsjeven, sossen en liberalen... wel, die sturen niks rond als ze niks te vertellen hebben. D�*t is tenminste consequent.
De reden waarom het Vlaams Belang veel aan gedrukte "reclame" doet is omdat ze gewoonweg nooit of zelden worden uitgenodigd op radio of tv om hun zegje te doen.
Ik zeg u eerlijk,ik ben sinds enige maanden Vlaams-Belang militant en je moest eens weten wat een organisatie hier achter zit,wat ze doen voor de jeugd,en als je ze nodig hebt heb je direkt een luisterend oor.
Dit kan je,en dat weet ik uit ervaring,van andere partijen niet zeggen,en waarom niet?Omdat ik niet kapitaalkrachtig ben en gene "kruiwagen"heb.
Het Vlaams Belang is op het moment de best georganiseerde rechtse partij en de dag dat ze de macht overnemen is niet meer ver af!
De mensen zijn het gewoonweg beu dat ze gemolken worden door het socialistisch bastion!
De jeugd kan geen kant meer op dankzij die heren.

jan hyoens
17 februari 2005, 09:59
Het VB is vooral een partij van oervervelende zagen die maar één krakende plaat op hun grammofoon hebben liggen.

.
Zie je wel dat je je thuis zou voelen in de partij!;-)

Esperanza
17 februari 2005, 11:06
De reden waarom het Vlaams Belang veel aan gedrukte "reclame" doet is omdat ze gewoonweg nooit of zelden worden uitgenodigd op radio of tv om hun zegje te doen.

Dit kan je,en dat weet ik uit ervaring,van andere partijen niet zeggen,en waarom niet?Omdat ik niet kapitaalkrachtig ben en gene "kruiwagen"heb.
Zoals De Vexille reeds aanhaalde, hun "zegje" bestaat uit weinig meer dan wat gekanker en zelfbeklag. Blijkbaar hebben veel mensen er behoefte aan om hun vooroordelen, niet gehinderd door enige vorm van kennis, bevestigd te zien door wat populistisch gewauwel.

Als (voormalig) ervaren lid van ook nog andere partijen kun je mij ongetwijfeld haarscherp uiteenleggen wat lidmaatschap te maken heeft met 1° kapitaalkrachtig zijn en 2° het hebben van een kruiwagen.


Ik zeg u eerlijk,ik ben sinds enige maanden Vlaams-Belang militant en je moest eens weten wat een organisatie hier achter zit,wat ze doen voor de jeugd,en als je ze nodig hebt heb je direkt een luisterend oor.

De jeugd kan geen kant meer op dankzij die heren.Ook hier kun je me ongetwijfeld uiteenleggen wat 1° het ZB zoal doet voor de "jeugd", en 2° op welke manieren de "jeugd" geblokkeerd wordt door de andere partijen.

Avan
17 februari 2005, 11:36
Als (voormalig) ervaren lid van ook nog andere partijen kun je mij ongetwijfeld haarscherp uiteenleggen wat lidmaatschap te maken heeft met 1° kapitaalkrachtig zijn en 2° het hebben van een kruiwagen.

Ook hier kun je me ongetwijfeld uiteenleggen wat 1° het ZB zoal doet voor de "jeugd", en 2° op welke manieren de "jeugd" geblokkeerd wordt door de andere partijen. Interessante vragen . Ik hoop dat onze nieuwe forumbezoeker ze interessant beantwoordt. Voor zover ik geïnformeerd ben mag hij daarvoor gebruik maken van de goede organisatie van zijn lievelingspartij. De antwoorden liggen klaar. Zullen ze interessant zijn, dat valt af te wachten.

jan hyoens
17 februari 2005, 11:40
Interessante vragen . Ik hoop dat onze nieuwe forumbezoeker ze interessant beantwoordt. Voor zover ik geïnformeerd ben mag hij daarvoor gebruik maken van de goede organisatie van zijn lievelingspartij. De antwoorden liggen klaar. Zullen ze interessant zijn, dat valt af te wachten.
De antwoorden zijn inderdaad al gekend omdat het weer cliché-vragen zijn! Wees eens origineel ipv altijd hetzelfde te herkauwen!

de Vexille
17 februari 2005, 11:54
De antwoorden zijn inderdaad al gekend omdat het weer cliché-vragen zijn! Wees eens origineel ipv altijd hetzelfde te herkauwen!
Jan, ben jij de voorstopper van de VB-adepten hier op het forum?

Ik vind dit allesbehalve cliché-vragen... Wat zijn de gekende antwoorden? Ge begint begot te klinken als één van die VB-gazetjes.


Begrijp me niet verkeerd... Ik vind het knap dat er mensen zijn met een serieus engagement. Maar bij het VB is het vaak "mondje dicht" en luisteren wat er zoal vanuit de partijtop naar beneden druppelt. En als er ondertussen dan toch wat moet gecommuniceerd worden, dan is het de klassieke jeremiade van halve en hele gerecupereerde "incidenten". Het voorbeeld dat ik gaf van het dorpsgazetje is in dat opzicht symptomatisch...

Kijk, het VB is electoraal rijk geworden met die communicatiestrategie. En -in alle oprechtheid- ik heb daar veel respect voor, temeer omdat het in al z'n eenvoud de opgeblazen zelfverklaarde communicatie-experten van de machtspartijen aardig te kakken heeft gezet. Ik zit zelf in de media en weet dat dus op meer dan één vlak te smaken. Temeer omdat er blijkbaar nog altijd geen enkele partij is die de ballen heeft én het inzicht om dat discours systematisch te counteren. Maar wie, oh wie durft het om het heilige cordon te doorbreken?

Neem je het me kwalijk dat ik af en toe eens roep dat "de keizer geen kleren aanheeft" ?

Avan
17 februari 2005, 11:54
De antwoorden zijn inderdaad al gekend omdat het weer cliché-vragen zijn! Wees eens origineel ipv altijd hetzelfde te herkauwen! 1) Wat heeft lidmaatschap te maken met kapitaalkrachtig zijn ?
2) Wat heeft lidmaatschap te maken met het bezitten van een kruiwagen ?
3) Wat doet het VB voor de jeugd?
4) Op welke manier wordt de jeugd geblokkeerd door andere partijen ?

Dit zijn geen cliché-vragen tenzij je ze opzettelijk daartoe herleidt (bekende techniek). Wat natuurlijk oninteressant is. Daarmee dat ik er niet veel van verwacht, maar wie weet ?

jan hyoens
17 februari 2005, 12:53
Jan, ben jij de voorstopper van de VB-adepten hier op het forum?

Ik vind dit allesbehalve cliché-vragen... Wat zijn de gekende antwoorden? Ge begint begot te klinken als één van die VB-gazetjes.


Begrijp me niet verkeerd... Ik vind het knap dat er mensen zijn met een serieus engagement. Maar bij het VB is het vaak "mondje dicht" en luisteren wat er zoal vanuit de partijtop naar beneden druppelt. En als er ondertussen dan toch wat moet gecommuniceerd worden, dan is het de klassieke jeremiade van halve en hele gerecupereerde "incidenten". Het voorbeeld dat ik gaf van het dorpsgazetje is in dat opzicht symptomatisch...

Kijk, het VB is electoraal rijk geworden met die communicatiestrategie. En -in alle oprechtheid- ik heb daar veel respect voor, temeer omdat het in al z'n eenvoud de opgeblazen zelfverklaarde communicatie-experten van de machtspartijen aardig te kakken heeft gezet. Ik zit zelf in de media en weet dat dus op meer dan één vlak te smaken. Temeer omdat er blijkbaar nog altijd geen enkele partij is die de ballen heeft én het inzicht om dat discours systematisch te counteren. Maar wie, oh wie durft het om het heilige cordon te doorbreken?

Neem je het me kwalijk dat ik af en toe eens roep dat "de keizer geen kleren aanheeft" ?
De enige manier om jouw of mijn stelling te bewijzen is dat het Vlaams Belang effectief deelneemt aan het beleid! Ofwel gaan we af als een gieter ofwel bewijzen we dat we wel effectief antwoorden hebben op bepaalde problemen.
Ik geloof in het laatste en jij wellicht in het eerste.
Maar zolang de andere partijen vasthouden aan het ondemocratische Cordon
is het zuiver giswerk!

ilfalco
17 februari 2005, 12:58
Het kan trouwens enkel beter. Maar ik geloof nooit dat links het Vb een eerlijke kans zal geven . De links-belgische coalitie zal nooit op een vreedzame manier Belgie laten opdoeken.... ALs het Vb zoals in Deurne er met een minimum aan bevoegdheden er het maximum kan uithalen ... dan heb ik er alle vertrouwen in. Bovendien is het niet gezond dat de sossen door hun cordon een patent op de macht hebben.

jan hyoens
17 februari 2005, 13:15
1) Wat heeft lidmaatschap te maken met kapitaalkrachtig zijn ?
2) Wat heeft lidmaatschap te maken met het bezitten van een kruiwagen ?
3) Wat doet het VB voor de jeugd?
4) Op welke manier wordt de jeugd geblokkeerd door andere partijen ?

Dit zijn geen cliché-vragen tenzij je ze opzettelijk daartoe herleidt (bekende techniek). Wat natuurlijk oninteressant is. Daarmee dat ik er niet veel van verwacht, maar wie weet ?
Ok, voor de zoveelste keer! Ik veronderstel dat grellig het me niet kwalijk zal nemen om in zijn plaats te antwoorden.

1. lidmaatschap heeft niets te maken met lidmaatschap. Maar we leven in een particratie waar bepaalde groepjes bestaande uit mensen uit het kapitaalkrachtige etablishment het beleid bepalen. Dit beleid is zeer paternalistisch voor de mensen uit de lagere sociaal-economische echelons van de maatschappij. Het belang is de enige partij die luistert naar de noden van iedereen, ook van deze mensen en er rekening mee houdt!
2.Dat de CD&V het sterkst een daling van het aantal leden kent is geen wonder vermits ze na al jaren niet meer aan de vetpotten zit en het dus voor bepaalde mensen niet meer interessant is om een CD&V-lidkaart te bezitten.
Voor bepaalde jobkes is het nu éénmaal een voordeel om in het bezit te zijn van een lidkaart van de machtspartijen! Politieke benoemingen zijn alleen nog maar teogenomen onder verafstoot! een recent vb is de benoeming van de nieuwe nmbs-baas! Het VB is en zal altijd tegen deze gang van zaken zijn en gaat voor eht principe "de juiste man op de juiste plaats" ongeacht zijn ideologische achtergrond!
3. Eigenlijk is het VB de enige partij die in generaties denkt en niet in verkiezingstermijnen! De jeugd is de toekomst van morgen en daarin moet geïnvesteert worden! Daarom dat het VB voorstander is van een kwalitatief hoogstaand onderwijs.
Ook moeten gezinnen de kans krijgen om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden!
Wat de jeugd betreft die zich wensen in te zetten voor hun idealen is het VB de enige partij die haar jongeren afdeling niet gebruikt als schaamlap om effe iets radikalere taal te spreken.Jongeren krijgen bij ons te kans om zich te vormen in een kameraadschappelijk sfeer. Wij zijn bewust dat Vlaanderen nood heeft aan politiekbewuste en actieve mensen en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken in tegenstelling tot andere partijen.
4.Zoals reeds vermeldt zijn de jongerenafdelingen van andere partijen slechts schaamlapjes om soms eens een radikalere stem te laten horen maar men zorgt ervoor dat alleen slaafse opportunisten aan de leiding blijven. Die worden dan later beloont met een mandaatje. De jongerenafdeling zullen dus ook de idealistische jongeren afstoten en een vergaarbak zijn van platte carrièristen! De machtpartijen doen er ook alles aan om het ondrewijs te vervlakken en zodoende slaafse burgers te kweken waar dat ze alles aan kunnen wijsmaken!

lievendr
17 februari 2005, 13:31
3. Eigenlijk is het VB de enige partij die in generaties denkt en niet in verkiezingstermijnen! De jeugd is de toekomst van morgen en daarin moet geïnvesteert worden! Daarom dat het VB voorstander is van een kwalitatief hoogstaand onderwijs.
Ook moeten gezinnen de kans krijgen om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden!
Wat de jeugd betreft die zich wensen in te zetten voor hun idealen is het VB de enige partij die haar jongeren afdeling niet gebruikt als schaamlap om effe iets radikalere taal te spreken.Jongeren krijgen bij ons te kans om zich te vormen in een kameraadschappelijk sfeer. Wij zijn bewust dat Vlaanderen nood heeft aan politiekbewuste en actieve mensen en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken in tegenstelling tot andere partijen.
4.Zoals reeds vermeldt zijn de jongerenafdelingen van andere partijen slechts schaamlapjes om soms eens een radikalere stem te laten horen maar men zorgt ervoor dat alleen slaafse opportunisten aan de leiding blijven. Die worden dan later beloont met een mandaatje. De jongerenafdeling zullen dus ook de idealistische jongeren afstoten en een vergaarbak zijn van platte carrièristen! De machtpartijen doen er ook alles aan om het ondrewijs te vervlakken en zodoende slaafse burgers te kweken waar dat ze alles aan kunnen wijsmaken!LOL.

Esperanza
17 februari 2005, 13:40
Ok, voor de zoveelste keer! Ik veronderstel dat grellig het me niet kwalijk zal nemen om in zijn plaats te antwoorden.

1. lidmaatschap heeft niets te maken met lidmaatschap. Maar we leven in een particratie waar bepaalde groepjes bestaande uit mensen uit het kapitaalkrachtige etablishment het beleid bepalen. Dit beleid is zeer paternalistisch voor de mensen uit de lagere sociaal-economische echelons van de maatschappij. Het belang is de enige partij die luistert naar de noden van iedereen, ook van deze mensen en er rekening mee houdt!
2.Dat de CD&V het sterkst een daling van het aantal leden kent is geen wonder vermits ze na al jaren niet meer aan de vetpotten zit en het dus voor bepaalde mensen niet meer interessant is om een CD&V-lidkaart te bezitten.
Voor bepaalde jobkes is het nu éénmaal een voordeel om in het bezit te zijn van een lidkaart van de machtspartijen! Politieke benoemingen zijn alleen nog maar teogenomen onder verafstoot! een recent vb is de benoeming van de nieuwe nmbs-baas! Het VB is en zal altijd tegen deze gang van zaken zijn en gaat voor eht principe "de juiste man op de juiste plaats" ongeacht zijn ideologische achtergrond!
3. Eigenlijk is het VB de enige partij die in generaties denkt en niet in verkiezingstermijnen! De jeugd is de toekomst van morgen en daarin moet geïnvesteert worden! Daarom dat het VB voorstander is van een kwalitatief hoogstaand onderwijs.
Ook moeten gezinnen de kans krijgen om hun kinderen zo goed mogelijk op te voeden!
Wat de jeugd betreft die zich wensen in te zetten voor hun idealen is het VB de enige partij die haar jongeren afdeling niet gebruikt als schaamlap om effe iets radikalere taal te spreken.Jongeren krijgen bij ons te kans om zich te vormen in een kameraadschappelijk sfeer. Wij zijn bewust dat Vlaanderen nood heeft aan politiekbewuste en actieve mensen en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken in tegenstelling tot andere partijen.
4.Zoals reeds vermeldt zijn de jongerenafdelingen van andere partijen slechts schaamlapjes om soms eens een radikalere stem te laten horen maar men zorgt ervoor dat alleen slaafse opportunisten aan de leiding blijven. Die worden dan later beloont met een mandaatje. De jongerenafdeling zullen dus ook de idealistische jongeren afstoten en een vergaarbak zijn van platte carrièristen! De machtpartijen doen er ook alles aan om het ondrewijs te vervlakken en zodoende slaafse burgers te kweken waar dat ze alles aan kunnen wijsmaken!Pfff... Het zoveelste cliché antwoord, bolstaande van hoogdravende propaganda, ontwijkingen en ongefundeerde stellingen, overgeschreven vanuit één of ander verkiezingspamfletje van het blok. Geen van de vier vragen is afdoende beantwoord.

la_Principessa
17 februari 2005, 14:46
mmm...geweldadig, racistisch, crimineel (veroordeling),...geen wonder dat bij het blok de meestgestelde vraag "Kan ik 'anoniem' lid worden?" is. http://forum.politics.be/showthread.php?t=29523

Wat een walgelijke partij
ja, walgelijk is echt het juiste woord.

jan hyoens
17 februari 2005, 14:59
Pfff... Het zoveelste cliché antwoord, bolstaande van hoogdravende propaganda, ontwijkingen en ongefundeerde stellingen, overgeschreven vanuit één of ander verkiezingspamfletje van het blok. Geen van de vier vragen is afdoende beantwoord.
tja, tegen enggeestigheid bestaat er geen remedie! slaapwel!

Fiere Vlaming
17 februari 2005, 15:04
Vlaams Belang leeft.

En de rest beeft!

la_Principessa
17 februari 2005, 15:31
haha k krijg al schrik.
Julie houden er wel van om de dichter uit te hangen he?

"Hoor het ruisen van de wind
Hoor het water van de zee,
Voel de blijdschap van dit kind
En doe mee met VBJ"
(vbj.org)

jezus menen ze dit nu?

jan hyoens
17 februari 2005, 15:37
haha k krijg al schrik.
Julie houden er wel van om de dichter uit te hangen he?

"Hoor het ruisen van de wind
Hoor het water van de zee,
Voel de blijdschap van dit kind
En doe mee met VBJ"
(vbj.org)

jezus menen ze dit nu?
en heeft jezus al geantwoord?:lol:

la_Principessa
17 februari 2005, 15:41
Hij zegt het tot zijn spijt te moeten bevestigen.
Hoe naïef van mij te denken dat VBJ misschien gewoon gevoel voor humor had.

Avan
17 februari 2005, 15:55
Pfff... Het zoveelste cliché antwoord, bolstaande van hoogdravende propaganda, ontwijkingen en ongefundeerde stellingen, overgeschreven vanuit één of ander verkiezingspamfletje van het blok. Geen van de vier vragen is afdoende beantwoord.
Vanzelfsprekend.
Want daarmee krijgen we wel een (ongevraagd) antwoord op een vraag die zou luiden "Wat hebben wij tegen andere partijen?" (allemaal rijke mensen, meneer, die niet naar het gewone volk luisteren).

We vernemen ook wat kopstukken uit andere partijen al jaren vertellen, in boeken en over radio en teevee (die ellendige benoemingen volgens de lidkaart), en dat het VB (precies zoals de andere partijen) dat wil veranderen. En dat moet dan een antwoord zijn op die vraag over kruiwagens (??).

We krijgen een beetje propaganda over de manier waarop jongere leden van de partij zo tof worden behandeld. Wat ons niets zegt over de concrete programmapunten van het B. om het onderwijs hoogstaand te krijgen. (Ik wist overigens niet dat de andere partijen voor laagstaand onderwijs pleiten).

En tenslotte wordt ons verteld dat in de andere partijen de jongeren worden misbruikt. En dat moet dan het bewijs zijn dat ze dus de jeugd blokkeren.

Nynorsk
17 februari 2005, 15:57
Vlaams Belang leeft.

En de rest beeft! Leuke rijmelarij.
Overigens, Skillie voelt zich kiplekker en laat je het volgende weten ;-):



Zeg Fiere Vlaming,
gij dierlijk schaamding,
Iedere VB'er die rapt heeft Skill al lang weggeëbt.
Skill zal niet beven,
hij is veel te gedreven.
Jij blijft me om het even,
nog voor de battle zal je't al opgeven!

Komaan fiere Vlaming, laat zien dat ge uw taaltje kent,
Battle met mij mee, gauw dus
Kom dan naar Chez Paulus
En incasseer alles van jouw verbale opponent !!!

Esperanza
17 februari 2005, 16:22
tja, tegen enggeestigheid bestaat er geen remedie! Tegen stompzinnigheid blijkbaar ook niet.

Esperanza
17 februari 2005, 16:23
Vlaams Belang leeft. Een amoebe ook.

Esperanza
17 februari 2005, 16:25
En de rest beeft! Het is dan ook koud buiten.

Grellig
17 februari 2005, 17:13
Zoals De Vexille reeds aanhaalde, hun "zegje" bestaat uit weinig meer dan wat gekanker en zelfbeklag. Blijkbaar hebben veel mensen er behoefte aan om hun vooroordelen, niet gehinderd door enige vorm van kennis, bevestigd te zien door wat populistisch gewauwel.

Als (voormalig) ervaren lid van ook nog andere partijen kun je mij ongetwijfeld haarscherp uiteenleggen wat lidmaatschap te maken heeft met 1° kapitaalkrachtig zijn en 2° het hebben van een kruiwagen.

Ook hier kun je me ongetwijfeld uiteenleggen wat 1° het ZB zoal doet voor de "jeugd", en 2° op welke manieren de "jeugd" geblokkeerd wordt door de andere partijen.
No Pasaran,voor ik Vlaams Belang militant ben geworden heb ik het niet nagelaten om ook andere partijprogramma's te raadplegen.Maar de meeste programma's hebben voor mij persoonlijk niet veel te betekenen.Het zijn programma's waar de kloof tussen de rijke en gemiddelde vlaming nog groter zal worden.
Vind jij het normaal dat hier in het noorden van Limburg de grondprijzen zijn verdubbeld sinds 1992?Dit heeft voor een groot deel te maken met de invasie van rijke Nederlanders die hier willen wonen tussen het bronsgroen eikenhout.

Vind jij het normaal dat het industriepark hier in de buurt gewoonweg voor de helft is leeggelopen terwijl het 10 jaar geleden nog serieus aan het uitbreiden was?Dit heeft voor een groot deel te maken met de alsmaar hoger wordende belasting op arbeid waardoor de werkgevers vertrekken ofwel het nut er niet van in zien om uit te breiden.

Vind jij het normaal dat onze minister van inburgering en sociale huisvesting zegt dat we gewoon moeten slikken dat onze westerse wereld nog meer zal verkleuren en dat we een kader moeten hebben om dat op te vangen?Wie gaat dat kader betalen?Nog meer belasting op arbeid?Werkgevers zullen het heeeeeeel fijn vinden.Iedereen heeft recht op een goed leven maar we kunnen niet sociaal zijn voor heel de wereld.

Vind jij het normaal dat er een bepaalde straat in vlaanderen,ik geloof dat het Sint-Niklaas was,wordt overspoeld door Albanese pooiers en prostituees waardoor het leven in de buurt daar onleefbaar is geworden?De mensen die daar wonen verkopen gewoonweg hun hebben en houden daar.Sorry hoor maar als een mens dat ziet gaat er toch wel een gevoel door je heen.

Zo kan ik nog wel effe doorgaan waarom ik voor deze partij heb gekozen.
En wat de jeugd betreft,ik zou zeggen word Vlaams Belang militant en dan krijgt u ook een folder waarin staat waar de uitstappen naar toegaan en waar de informatiesessie's over gaan.

Grellig
17 februari 2005, 17:26
En sorry dat ik het nalaat om moeilijke woorden te gebruiken,heb maar een bso diploma.Maar ik heb wel een gezond "boerenverstand" en heb men ogen open en ik zal blijven strijden voor een rechtvaardiger,betaalbaar en eerlijk Vlaanderen en dit tot men laatste snik. :-)

Esperanza
17 februari 2005, 17:59
No Pasaran,voor ik Vlaams Belang militant ben geworden heb ik het niet nagelaten om ook andere partijprogramma's te raadplegen.M.a.w., U heeft helemaal geen ervaring. U heeft gewoon een paar andere partijprogramma's doornomen.

Maar de meeste programma's hebben voor mij persoonlijk niet veel te betekenen.Het zijn programma's waar de kloof tussen de rijke en gemiddelde vlaming nog groter zal worden.
Uit wat zou dit moeten blijken? Wat heeft U precies gelezen zodat U tot deze conclusie bent gekomen?

Ik zie nog steeds geen verband tussen een lidmaatschap van een bepaalde partij en kapitaalkrachtig zijn en/of over een kruiwagen beschikken.

Esperanza
17 februari 2005, 18:08
Vind jij het normaal dat onze minister van inburgering en sociale huisvesting zegt dat we gewoon moeten slikken dat onze westerse wereld nog meer zal verkleuren en dat we een kader moeten hebben om dat op te vangen?Wie gaat dat kader betalen?Nog meer belasting op arbeid?Werkgevers zullen het heeeeeeel fijn vinden.Iedereen heeft recht op een goed leven maar we kunnen niet sociaal zijn voor heel de wereld.
We kunnen inderdaad niet sociaal zijn voor de hele wereld, maar dat zijn we dan ook niet. Wat U suggestief beschrijft als "slikken" noem ik gewoon een constatering van een vaststaand feit. Migratie is een feit, de klok kan niet meer worden teruggedraaid, tot spijt van wie het benijdt. Binnen een x-tal jaren zullen we zelfs niet eens meer spreken van economische vluchtelingen, maar van milieu-vluchtelingen. Iemand die zich krampachtig vasthoudt aan zijn eigen morseltje grond, levert een achterhoedegevecht.


Vind jij het normaal dat het industriepark hier in de buurt gewoonweg voor de helft is leeggelopen terwijl het 10 jaar geleden nog serieus aan het uitbreiden was?Dit heeft voor een groot deel te maken met de alsmaar hoger wordende belasting op arbeid waardoor de werkgevers vertrekken ofwel het nut er niet van in zien om uit te breiden.

In de buurt waar ik woon, zijn er de laatste 10 jaar twee industrieparken bijgekomen. Alle gronden zijn verkocht, alles is volgebouwd, alles is in volle bedrijvigheid. Uw denkwijze volgend, wat mag ik daaruit concluderen?

Esperanza
17 februari 2005, 18:12
En wat de jeugd betreft,ik zou zeggen word Vlaams Belang militant en dan krijgt u ook een folder waarin staat waar de uitstappen naar toegaan en waar de informatiesessie's over gaan.M.a.w. Het blok doet juist hetzelfde als de machtspartijen. Ook zij doen gezamelijke uitstappen, organiseren fuiven en sessie's,.... Ik zie geen verschil.

Het is mij nog steeds onduidelijk hoe de jeugd wordt geblokkeerd in hun groei door toedoen van de machtspartijen.

Fieseler
17 februari 2005, 18:14
[QUOTE=de Vexille]Neen, er zijn mensen die tenminste verwachten dat een partij die moeite doet om te communiceren, uiteindelijk ook iets te communiceren heeft.
Hou jij meer van de stijl Q, Margriet Hermans, Flor Coninckx, JM De Decker, SStevaert...?
Jawel hoor...deze kanjers hebben echt iets te communiceren als ze communiceren...en geloof me...zij communiceren dageljks, en soms meer dan eens per dag...




Of dat in boeken (meestdeels geschreven door ghostwriters) is of in gazetjes [je loopt blijkbaar niet hoog op met de VB publicaties, Fieseler...] maakt niet zoveel uit. Mij interesseert vooral wat een partij concreet van plan is met de stem die ze bij mij komen ronselen.

Lees dan eerst en vooral hun programma.
Mag ik er van uitgaan dat je dat ook bij de andere partijen hebt gedaan?

Moet wel een hele geruststelling zijn ondertussen te mogen vaststellen welk een stuk van hun programma er nu reeds door die andere partijen is gerealiseerd niwaar en te weten wat er zoal met uw stem is aangevangen de laatste jaren?



... wel, uit wat het VB mij langs alle kanten in haar publicaties gericht "aan de Vlaamse burger" (dus niet: de Vlaamse intellectueel) laat weten: niks, buiten wat vrijblijvend gekanker en zelfbeklag.
Begrijp ik U goed als zegt dat U ontgoocheld bent omdat het Vlaams Belang U niet persoonlijk als intellectueel heeft aangesproken?
De snoodaards!


Het VB is vooral een partij van oervervelende zagen die maar één krakende plaat op hun grammofoon hebben liggen.
Tja: Op hoeveel verschillende manieren kan je zeggen dat het OCMW van Antwerpen 25miljoen Euro op een onverklaarbare manier is kwijtgeraakt?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat Verhofstdt Vlaanderen onbeschaamd heeft verkocht?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat het een ware schande is zoals onze Vlaams gehandikapten, werklozen, kansarmen in de kou blijven staan door de jaarlijkse Waalse diefstal?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat de Rwa meeheult met de PS omdat ze voorlopig toevallig hetzelfde doel hebben (de een voor zijn postje de andere voor de transfers)?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat de sossen en de liberalen stelkens en telkens opnieuw voor een paar postjes het Vlaamse front tegen het franse taalimperialisme opblazen?
...
ondertussen zal je deze lapidaire calamiteiten wel vertikaal hebben geklasseerd en afgedaan als grijsgedraaide plaat.
Welnu: als je liever luistert naar de naar de Comicle Ali-achtige zegeberichten van een Slange dan ben je uiteraard niet gediend van een VB flyer.


Als kiezer en burger weet ik dus begot niet wat die gasten van plan zijn.
En als het aan het establishment met hun mediamonopolie ligt zal je daar ook nooit achterkomen.
Daarom heeft het Vlaams Belang nu net die eigen mediacampagne nodig om de mensen te bereiken.
Ik ga er evenwel van uit dat je dit eigenlijk wel wist...mar het even was vergeten.



Me dunkt dat die partij zich veel euro's gemeenschapsgeld zou kunnen besparen door dat soort van slappe rommel (in vierkleurendruk dan nog godbetert) niet meer ongevraagd in elke brievenbus te droppen.

Als jij een klever plakt met "geen verkiezingsdrukwerk" dan komt dat zo voor mekaar.
En als het echt zo is zoals je zegt dat de andere partijen niets rondsturen dan hoef je ook niets "interessants" te missen.


Of wou je me wijsmaken dat die 1.000.000 kiezers allemaal een grondige ideologische analyse hebben gemaakt van het VB-programma? Ik wed dat er onder de mandatarissen genoeg volk zit dat zelfs op de meest essentiële vragen rond het VB-programma geen zinnig antwoord weet te verzinnen.
Inderdaad.
en dat in tegenstelling met de sossen, tjeven en liberalen.
Welnu: ik heb de proef hier eens op de som genomen bij de zichzelf democratisch noemende partijen.

Het resultaat?
Slechts de Vlaams Belangmandataris kon mij van ver een hint van hun programma verklaren.

Anecdotisch het volgende: De burgemeester (jurist) vertelde mij "en public" dat programma totaal niet belangrijk was; dat alleen de toestand van de stoep telde in de politiek.
Algemene hilariteit uiteraard toen ik ook "en public" riposteerde dat het met die stoepen dat toch enorm achteruit aan't gaan was in de politiek.





Er is immers een reden waarom er nogal veel angstvallig de mond gesnoerd worden.

Sorry dat ik hier een glimlach niet kan onderdrukken:
Ik verblijf namelijk in anticipatie van uw messcherpe duiding van (ik citeer U)de "reden" waarom "er nogal veel angstvallig de mond gesnoerd worden" in de VRT, VUM, CONCENTA enz enz




Wat die landelijke locatie betreft... ik kan exact hetzelfde zeggen over gelijkaardige publicaties in Antwerpen en Gent... Mijn leefwereld is een stuk ruimer dan je het hier wil laten overkomen.

Proficiat, ik ben onder de indruk!




En de tsjeven, sossen en liberalen... wel, die sturen niks rond als ze niks te vertellen hebben. D�*t is tenminste consequent.
Sturen die dan niets rond en hebben die bijgevolg niets te zeggen?
Of sturen die dan wél iets rond maar wordt er bij elke flyer een pracht van een verklarende exposé bijgevoegd samen met hun programma en een analytische (voor intellectuelen uiteraard) duiding van waar en wanneer ze daar een stuk van hebben gerealiseerd?

Esperanza
17 februari 2005, 18:15
En sorry dat ik het nalaat om moeilijke woorden te gebruiken,heb maar een bso diploma.Maar ik heb wel een gezond "boerenverstand" en heb men ogen open en ik zal blijven strijden voor een rechtvaardiger,betaalbaar en eerlijk Vlaanderen en dit tot men laatste snik. :-)U hoeft zich helemaal niet te "verontschuldigen" voor het feit dat U "maar" een bso-diploma heeft. Ik, en met mij vele anderen, heb nog nooit iemand beoordeeld/veroordeeld en/of minachtend behandeld wegens zijn/haar diploma. Enkel idioten doen zoiets.

Grellig
17 februari 2005, 18:17
No Pasaran,wat heeft het doornemen van partijprogramma's te maken met ervaring?Je leest toch wat je leest niet?Ik zie het verband niet.

Wat die kruiwagen betreft:om enige communicatie te krijgen met een partijtop van de traditionele partijen heb je een kruiwagen nodig,ze moeten u kennen.Zo heb ik bijvoorbeeld een paar maanden geleden proberen antwoord te krijgen van Marino Keulen ivm inburgering.Heb helemaal niets gehad!Het is niet zo dat je ze constant moet lastig vallen maar effe antwoorden op een nette geschreven email is wel het minste wat je kunt verwachten niet?
Partijtop van VB is nie te "bekakt" om effe te antwoorden,heb al verschillende keren meegemaakt.Altijd antwoord op een vraag maw dicht bij de burger!

Waarom geeft u geen reactie op de problemen die ik in mijn vorig bericht heb neergeschreven?Sluit u de ogen voor problemen?

Grellig
17 februari 2005, 18:20
Wat het groeien van de jeugd betreft:zeg nu eerlijk,de jeugd kan toch geen kant meer op!Alles is zo duur geworden dat ze gedoemd zijn om heel hun leven te huren.Waarom hadden de mensen 20 jaar geleden wel het recht om een betaalbaar huis te bouwen en nu niet?Dit maakt me bijzonder kwaad!
Onze ouders en grootouders hebben zich uit de naad gewerkt om een toekomst op te bouwen en nu wordt gewoonweg alles vernield!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Esperanza
17 februari 2005, 18:20
No Pasaran,wat heeft het doornemen van partijprogramma's te maken met ervaring?Je leest toch wat je leest niet?Ik zie het verband niet.
In één van Uw vorige posts beweert U over ervaring te beschikken. Ik ga gewoon uit van Uw bewering, niet meer, niet minder.


Waarom geeft u geen reactie op de problemen die ik in mijn vorig bericht heb neergeschreven?Sluit u de ogen voor problemen?Zie hierboven, sneltypen is niet bepaald mijn sterkste punt....

Yossarian
17 februari 2005, 18:41
Het kan trouwens enkel beter. Maar ik geloof nooit dat links het Vb een eerlijke kans zal geven . De links-belgische coalitie zal nooit op een vreedzame manier Belgie laten opdoeken.... ALs het Vb zoals in Deurne er met een minimum aan bevoegdheden er het maximum kan uithalen ... dan heb ik er alle vertrouwen in. Bovendien is het niet gezond dat de sossen door hun cordon een patent op de macht hebben.
De enige manier om jouw of mijn stelling te bewijzen is dat het Vlaams Belang effectief deelneemt aan het beleid! Ofwel gaan we af als een gieter ofwel bewijzen we dat we wel effectief antwoorden hebben op bepaalde problemen.
Ik geloof in het laatste en jij wellicht in het eerste.
Maar zolang de andere partijen vasthouden aan het ondemocratische Cordon
is het zuiver giswerk!
Nog niet begrepen dat het andersom werkt? EERST een degelijk en menselijk programma, DAN pas meeregeren.

Grellig
17 februari 2005, 18:42
No Pasaran,ik waardeer de kalmte en doorzichtigheid waarmee u reageerd op mijn berichten,maar ik denk dat we verschillende karakters hebben.
Als u goedkeurd dat het hier in het westen voller en voller loopt ivm vluchtelingen en zogenaamde "milieu-vluchtelingen",tja,dat is u standpunt.
Denk je dat het hier vroeger koek en ei was?De mensen hebben generatie's lang moeten knokken om welvaart op te bouwen en ik ben niet van plan dat zomaar te laten vernielen.

Grellig
17 februari 2005, 18:46
Nog niet begrepen dat het andersom werkt? EERST een degelijk en menselijk programma, DAN pas meeregeren.
Nee,mensen hebben nu eenmaal verschillende visie's op de maatschappij en leven.Een partij mag nu eenmaal een programma schrijven wat het wil.Het is de keus aan de kiezer om uit te maken welk programma het dichtst bij hem aansluit.Op deze manier moet dan het gezond verstand kunnen zegevieren.
Als u partner u niet neemt zoals u bent,gaat u zich dan ook constant aanpassen?

Yossarian
17 februari 2005, 18:58
Nee,mensen hebben nu eenmaal verschillende visie's op de maatschappij en leven.Een partij mag nu eenmaal een programma schrijven wat het wil.Het is de keus aan de kiezer om uit te maken welk programma het dichtst bij hem aansluit.Op deze manier moet dan het gezond verstand kunnen zegevieren. Dat programma (als men de sloganeske standpunten zo al kan noemen) wordt door alle andere partijen onuitvoerbaar/onmenselijk gevonden.

Als u partner u niet neemt zoals u bent,gaat u zich dan ook constant aanpassen? In dit geval is er geen sprake van partnerschap, precies omdat men het VB "neemt zoals het is".

Esperanza
17 februari 2005, 19:04
No Pasaran,ik waardeer de kalmte en doorzichtigheid waarmee u reageerd op mijn berichten,maar ik denk dat we verschillende karakters hebben.
Inderdaad, ik val nog liever dood neer dan lid te worden van het blok. Neemt niet weg dat ik nog steeds geen afdoend antwoord heb gekregen op mijn vragen.


Denk je dat het hier vroeger koek en ei was?De mensen hebben generatie's lang moeten knokken om welvaart op te bouwen en ik ben niet van plan dat zomaar te laten vernielen.Het is nooit koek en ei geweest! In tegenstelling tot velen, ben ik niet degene die heimwee heeft naar een zogenaamd nostalgisch verleden alwaar "alles veel beter was".

Grellig
17 februari 2005, 19:06
Dat programma wordt (als men de sloganeske standpunten zo al kan noemen) door alle andere partijen onuitvoerbaar/onmenselijk gevonden.


In dit geval is er geen sprake van partnerschap omdat men het VB precies "neemt zoals het is".
Awel,dit is dan niet eerlijk.Mensen uitsluiten omwille van een eigen mening is heel ondemocratisch.
De grondleggers van de democratie,Plato en Aristoteles,hadden een bepaalde bedoeling:luisteren naar de mensen en hun mening plaats geven in de maatschappij,proberen te verzoenen met andere gedachtengangen.Dat was pas democratie.
Ze moeten niet zeggen dat het hier democratisch is,Belgie is op zen zacht uitgedrukt een "soft-dictatuur"

Yossarian
17 februari 2005, 19:19
Awel,dit is dan niet eerlijk.Mensen uitsluiten omwille van een eigen mening is heel ondemocratisch.
De grondleggers van de democratie,Plato en Aristoteles,hadden een bepaalde bedoeling:luisteren naar de mensen en hun mening plaats geven in de maatschappij,proberen te verzoenen met andere gedachtengangen.Dat was pas democratie.
Ze moeten niet zeggen dat het hier democratisch is,Belgie is op zen zacht uitgedrukt een "soft-dictatuur"
U moet u eens informeren over het begrip "democratie".
Er is niks ondemocratisch aan het weigeren van de ene partij om een coalitie aan te gaan met om het even welke andere partij. Wanneer het zg. programma bovendien onmenselijk en racistisch is, valt het zelfs toe te juichen.
Maar het VB kan natuurlijk altijd proberen de absolute meerderheid te halen8)

Esperanza
17 februari 2005, 19:24
.Mensen uitsluiten omwille van een eigen mening is heel ondemocratisch.
Mensen met een niet-blanke huidskleur eveneens.


Ze moeten niet zeggen dat het hier democratisch is,Belgie is op zen zacht uitgedrukt een "soft-dictatuur"Blijkbaar ervaren de niet-blok stemmers dat anders. Deze zien het meer in de richting van een democratie die het recht heeft zichzelf te verdedigen tegen een ondemocratische partij, zelfs al maakt deze laatste gebruik van democratische middelen.

Grellig
17 februari 2005, 19:25
U moet u eens informeren over het begrip "democratie".
Er is niks ondemocratisch aan het weigeren van de ene partij om een coalitie aan te gaan met om het even welke andere partij. Wanneer het zg. programma bovendien onmenselijk en racistisch is, valt het zelfs toe te juichen.
Maar het VB kan natuurlijk altijd proberen de absolute meerderheid te halen8)
de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën) 1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen 2 staat waarin het volk regeertStaat waarin het volk regeert!Ah,mooi he.
Kun je de huidige stand van zaken dan niet plaatsen onder de noemer"uitsluiting"?

Grellig
17 februari 2005, 19:28
Staat waarin het volk regeert.Dat is toch mooi he?
Is dit wat hier gebeurd?1 miljoen mensen mogen niet mee regeren.Dat noemen ze "uitsluiten".

Yossarian
17 februari 2005, 19:36
Kun je de huidige stand van zaken dan niet plaatsen onder de noemer"uitsluiting"?
Waarom dan wel? Sinds wanneer is VB = "het volk"?

Gorefest
17 februari 2005, 19:39
U moet u eens informeren over het begrip "democratie".
Democratie... hmmm eens denken, is dat datgene niet waardoor een stem in het zuiden meer waard is als in het noorden van het land? Is dat datgene niet waardoor een partij in het zuiden meer zetels krijgt met minder stemmen? Is dat datgene niet waar je weggestemde politici nooit meer mee wegkrijgt? Waar de regering zichzelf een zwijgakkoord oplegt (lees censuur) niet voor de politieke meerwaarde maar voor het 'eigen'belang?
Wat is dat toch mooi; democratie; maar niet in België :twisted:

Grellig
17 februari 2005, 19:42
Waarom dan wel? Sinds wanneer is VB = "het volk"?
Onder wat plaats je dan de mensen die kiezen voor Vlaams belang?Horen wij niet bij het volk?Zijn we buitenaards misschien? :-)

Grellig
17 februari 2005, 19:53
Yossarian,geeft niet,dit noemen ze de laatste stuiptrekkingen hahaha
En nu stop ik ermee,moet nog gaan werken voor vadertje staat.En ik zal me eens een boek meenemen over de oude filosofie en het ontstaan van de democratie en wat hier nu juist de bedoeling van is.
Maar ja,dan gaan ze weer zeggen dat je de boeken niet moet geloven,heb ik ook al meegemaakt.
bye bye buddy's :-)

Yossarian
17 februari 2005, 20:07
Onder wat plaats je dan de mensen die kiezen voor Vlaams belang?Horen wij niet bij het volk?Zijn we buitenaards misschien? :-) Jullie horen uiteraard bij het volk, maken er m.b. zo'n kleine 25% van uit.

In onze representatieve democratie met haar parlementair stelsel kan je dan twee dingen doen:

-streven naar een absolute meerderheid (d.w.z. nog eens 25% van de bevolking trachten te misleiden)

-streven naar een coalitie, d.w.z. samenwerking, compromissen sluiten. Om te beginnen zullen jullie dan het "eigen volk eerst"-racisme moeten opgeven. Wat ook zou helpen: alle banden met het neonazisme en negationisme afzweren.

jef
17 februari 2005, 22:17
-streven naar een coalitie, d.w.z. samenwerking, compromissen sluiten. Om te beginnen zullen jullie dan het "eigen volk eerst"-racisme moeten opgeven. Waarom? eigen volk eerst is de meest toegepaste regel door alle partijen wanneer er plaatskes, zetels of benoemingen worden verdeeld.

Fiere Vlaming
17 februari 2005, 22:50
Leuke rijmelarij.
Overigens, Skillie voelt zich kiplekker en laat je het volgende weten ;-):



Zeg Fiere Vlaming,
gij dierlijk schaamding,
Iedere VB'er die rapt heeft Skill al lang weggeëbt.
Skill zal niet beven,
hij is veel te gedreven.
Jij blijft me om het even,
nog voor de battle zal je't al opgeven!

Komaan fiere Vlaming, laat zien dat ge uw taaltje kent,
Battle met mij mee, gauw dus
Kom dan naar Chez Paulus
En incasseer alles van jouw verbale opponent !!!




Het Skill Effect?

Hahaha, dat 'm maar naar hier komt! :twisted:

jan hyoens
18 februari 2005, 09:23
Het Skill Effect?

Hahaha, dat 'm maar naar hier komt! :twisted:
Oh nee! God aub laat hem niet naar hier komen! Diene forumzot kunnen we missen als kiespijn!

jan hyoens
18 februari 2005, 09:36
U hoeft zich helemaal niet te "verontschuldigen" voor het feit dat U "maar" een bso-diploma heeft. Ik, en met mij vele anderen, heb nog iemand beoordeeld/veroordeeld en/of minachtend behandeld wegens zijn/haar politieke overtuiging. Enkel idioten doen zoiets.
inderdaad! Soms komt er nog iets zinnigs uit u klavier!8)

Esperanza
18 februari 2005, 14:27
Soms komt er nog iets zinnigs uit u klavier!8)In dit geval, goedhartig als ik ben, ben ik heel blij dat je je niet meer zo alleen hoeft te voelen. :lol:

Esperanza
18 februari 2005, 14:29
Het Skill Effect?

Hahaha, dat 'm maar naar hier komt! :twisted:Ik vrees dat je geen schijn van kans maakt... :lol:

de Vexille
18 februari 2005, 17:48
Hou jij meer van de stijl Q, Margriet Hermans, Flor Coninckx, JM De Decker, SStevaert...?
Jawel hoor...deze kanjers hebben echt iets te communiceren als ze communiceren...en geloof me...zij communiceren dageljks, en soms meer dan eens per dag...
Ah, je hebt het over de leeghoofden die zowat elke politieke partij de jongste tijd heeft binnengehaald in een poging tot wat gratuit stemmengewin? Juist, die stijl spreekt me inderdaad helemaal niet aan. Ik herinner me nog levendig het debuut van ene meneer Sterckx bij de VLD toen die begot niet wist te antwoorden op de vraag wat "liberalisme" nou precies betekende.

Maar net hetzelfde is van toepassing op menig VB mandataris en -coryfee. Alleen zit het VB in een luxe positie dankzij het cordon én dankzij de strenge partijdiscipline die ervoor zorgt dat de échte leeghoofden quasi nooit en public hun bek mogen opendoen. Eén van de redenen trouwens waarom ik vierkant tegen de mediaboycot tegen het VB ben. (een andere reden is dat ik die boycot hypocriet en ondemocratisch vind)


Lees dan eerst en vooral hun programma.
Mag ik er van uitgaan dat je dat ook bij de andere partijen hebt gedaan?

Moet wel een hele geruststelling zijn ondertussen te mogen vaststellen welk een stuk van hun programma er nu reeds door die andere partijen is gerealiseerd niwaar en te weten wat er zoal met uw stem is aangevangen de laatste jaren?
Je mag ervan uitgaan dat ik de partijprogramma's van de meest courante partijen in dit land heb gelezen. En dat ik bij verkiezingen als gematigd rechtse kiezer meer en meer op m'n honger ben gebleven. Het klopt dat de ziekte van deze tijd meer dan ooit de particratie is die ons in de onmogelijkheid stelt om snel en kordaat af te rekenen met falende politici.



Begrijp ik U goed als zegt dat U ontgoocheld bent omdat het Vlaams Belang U niet persoonlijk als intellectueel heeft aangesproken?
De snoodaards!
Neen, dat begrijp je niet goed. Ik ben ontgoocheld omdat het VB geen enkel concreet voorstel weet te formuleren in een 12 pagina's tellende krant die volledig gewijd is aan de lokale politiek. Geen enkel, Fieseler... Ik kan aannemen dat je e.e.a. aanklaagt, aan de kaak stelt; maar dan zeg je er liefst wel bij wat je zelf dan anders zou aanpakken en hoe je dat zou doen.

Het VB heeft mij persoonlijk als kiezer / burger in het geheel niet aangesproken. Enkel geprobeerd om in te spelen op een al dan niet latente ontevredenheid op één of ander vlak. En geef toe, ontevreden zijn we allemaal wel eens in min of meerdere mate; eigenlijk is dat inherent aan politiek, beleid, bestuur, autoriteit...



Tja: Op hoeveel verschillende manieren kan je zeggen dat het OCMW van Antwerpen 25miljoen Euro op een onverklaarbare manier is kwijtgeraakt?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat Verhofstdt Vlaanderen onbeschaamd heeft verkocht?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat het een ware schande is zoals onze Vlaams gehandikapten, werklozen, kansarmen in de kou blijven staan door de jaarlijkse Waalse diefstal?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat de Rwa meeheult met de PS omdat ze voorlopig toevallig hetzelfde doel hebben (de een voor zijn postje de andere voor de transfers)?
Op hoeveel manieren kan je zeggen dat de sossen en de liberalen stelkens en telkens opnieuw voor een paar postjes het Vlaamse front tegen het franse taalimperialisme opblazen?
...
ondertussen zal je deze lapidaire calamiteiten wel vertikaal hebben geklasseerd en afgedaan als grijsgedraaide plaat.
Welnu: als je liever luistert naar de naar de Comicle Ali-achtige zegeberichten van een Slange dan ben je uiteraard niet gediend van een VB flyer.
Ik heb deze calamiteiten absoluut niet "vertikaal geklasseerd"; ze zitten nog vers in mijn geheugen. Verser nog dat in het geheugen van het overgrote merendeel van de publieke opinie... En mijn stemgedrag heeft er ook een belangrijke zwaai door gekregen. Maar niet in de richting van zij die er krampachtig politiek munt uit proberen te slaan.

Om je een ander voorbeeldje te geven dat mij sterk heeft aangegrepen: de recuperatiepogingen die ene FDW meende te moeten ondernemen op de moord op Pim Fortuyn vond ik ronduit van een bijzonder laag allooi. Ook die stijl van politiek bedrijven staat in mijn geheugen gegrift. (om het eens met een zinssnede van G. Annemans uit te drukken)



Sorry dat ik hier een glimlach niet kan onderdrukken:
Ik verblijf namelijk in anticipatie van uw messcherpe duiding van (ik citeer U)de "reden" waarom "er nogal veel angstvallig de mond gesnoerd worden" in de VRT, VUM, CONCENTA enz enz

Mijn messcherpe duiding ? Ik heb altijd volgehouden dat een spreekverbod voor het VB zowat het slechtste is waarmee het establishment kon opkomen. Het VB heeft alle recht om ongezouten z'n mening te spuien en het is aan het establisment om het VB daarin passend en "messcherp" van antwoord te dienen. Zo gaat dat in een democratie. Lafbekken halen immers nooit hun gelijk en delven altijd het onderspit. Of dacht u dat ik hier één of andere partij zat te verdedigen?

Ik vond het een knappe eerste voorzet van Y. Leterme om tenminste te willen praten met het VB tijdens de formatieronde voor de Vlaamse Regering. Een eerste stap die jammergenoeg zeer zuur werd geklasseerd door het VB. Als het hen écht menes was geweest om het cordon te doorbreken, dan hadden ze daar heel anders op gereageerd. Maar me dunkt dat ook de VB-top beseft dat het cordon voor haar meer voordelen dan nadelen heeft opgeleverd. Over cynisme en double-talk gesproken.


In conclusie, Fieseler... Ik ben er ondertussen van overtuigd geraakt dat je mij hoegenaamd politiek niet correct weet te plaatsen. Ik ben geen rabiate anti-VB'er, maar iemand die zich anderzijds niet zomaar laat ringeloren door deze of gene politieke partij die beweert het gelijk aan zijn kant te hebben. De jongste tijd stem ik nog zuiver strategisch (bij gebrek aan een partij waarvan ik het gedachtengoed ten volle kan onderschrijven). En die strategie ontwikkel ik voor mezelf met als enige bekommernis het welzijn van dit morzeltje land... Niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn gezin. En uit hetgeen ik zie en lees moet ik concluderen dat zowel naar inhoud als naar stijl het VB niet in dat plaatje past.

En nogmaals, hetgeen ik reeds opmerkte t.a.v. Jan Hyoens, het VB is ronduit meesterlijk in zijn communicatie (chapeau daarvoor) en weet feilloos bepaalde gevoelens te bespelen. Maar niet iedereen laat zich op die manier manipuleren, niet iedereen is blind voor het spelletje dat ook het VB hier speelt.

Grellig
18 februari 2005, 18:29
de Vexille,je gaat toch niet vertellen dat als het VB de kans krijgt om mee te regeren dat ze die kans dan laten liggen?
Vroeger ging ook het verhaal rond dat de VB-parlementsleden nooit aanwezig zijn in het Vlaams parlement en nooit voorstellen indienen.Na persoonlijk contact te hebben gehad met een VB-parlementslid blijken de andere partijen de grote afwezigen te zijn.En na de verhalen van onze Flor en ons Margrietje ga ik dat verhaal meer en meer geloven.
Laten we nu toch eens gaan voor een democratich verkozen "president",als ik het zo mag noemen,in een "Republiek Vlaanderen".Want zeg nu toch eerlijk,die verschillende parlementen en heel de zooi,dat kost een pak aan de burger en het brengt een hoop geschreeuw te weeg maar weinig wol.En dit wordt maar erger en erger.

En dit nog,de heer Stevaert heeft een boek geschreven,nou,die kerels hebben nogal tijd moet ik zeggen.Ik heb nog maar amper tijd om men huis fatsoenlijk gepoetst te krijgen en een maaltijd te koken.
En dan nog niet gesproken over die onnozel stickertjes in de pisbakken,waar zijn we mee bezig in godsnaam??!!Is dit een voorbeeld voor onze kinderen?BAH

Esperanza
18 februari 2005, 18:46
Na persoonlijk contact te hebben gehad met een VB-parlementslid blijken de andere partijen de grote afwezigen te zijn.Dit parlementslid heeft U uiteraard alle mogelijke documenten en aanwezigheidsregisters voorgelegd waaruit dit zou moeten blijken of was het gewoon een mondelinge mededeling?

En dit nog,de heer Stevaert heeft een boek geschreven,nou,die kerels hebben nogal tijd moet ik zeggen.Sorry, dit ziet U verkeerd. Stevaert heeft gebruik gemaakt van ghostwriters/gastauteurs. Stevaert heeft enkel het voorwoord geschreven, wel een tamelijk groot verschil met een geheel boek, me dunkt.

Grellig
18 februari 2005, 18:54
Dit parlementslid heeft U uiteraard alle mogelijke documenten en aanwezigheidsregisters voorgelegd waaruit dit zou moeten blijken of was het gewoon een mondelinge mededeling?

Sorry, dit ziet U verkeerd. Stevaert heeft gebruik gemaakt van ghostwriters/gastauteurs. Stevaert heeft enkel het voorwoord geschreven, wel een tamelijk groot verschil met een geheel boek, me dunkt.
No Pasaran,ik heb niets tegen U persoonlijk,maar laat U toch niet zo inpalmen door die mooipraters.

Als je zo anti extreem-rechts bent,geeft U dan eens een voorbeeld hoe we verschillende problemen kunnen aanpakken:

werkloosheid
criminaliteit
drugs
uit de kluiten wassen van de grondprijzen
vooral in Noord Limburg:de invasie van rijke Nederlanders die alles wegkopen voor onze neus
het neerschieten van politiekers
enzoverder...................

rodeo
18 februari 2005, 19:01
Als je zo anti extreem-rechts bent,geeft U dan eens een voorbeeld hoe we verschillende problemen kunnen aanpakken: Dit is uiteraard een van de tacktieken van het blok: fundamentele problemen aan de kaak stellen. Uiteraard moet er een oplossing voor komen, de vraag is of het VB dat zomaar kan (wat ze toch beweren...)
werkloosheidregionaliseren. Simpel hé, met al dat geld dat vrijkomt... moét haast wel genoeg zijn om de werkloosheid te doen dalen....jammer, maar zo werkt het niet. je hebt échte oplossingen nodig.
drugsAlles verbieden zoals het VB? Zodat het opnieuw de illegaliteit induikt?
Zonder rekening te houden met het verschil hard/soft (als u universitair bent (stalen gezicht), dan moet je toch weten dat je geregeld de zwoele reuk kunt opsnuiven....Zijn dat criminelen? Verslaafden?)
uit de kluiten wassen van de grondprijzenTja, hier waren de argumenten op. Wat kan je daar aan doen? Meer verkavelen? VL is al volgebouwd...
vooral in Noord Limburg:de invasie van rijke Nederlanders die alles wegkopen voor onze neusopnieuw onder het motto mottige argumenten, dat is economie, en daar kan je niet veel aan doen; geld is geld (trouwens, het brengt óns veel op: cashflow naar B)
het neerschieten van politiekersDat is NL! Hier ken ik geen doodgeschoten gasten...

Gorefest
18 februari 2005, 19:11
Dat is NL! Hier ken ik geen doodgeschoten gasten... Cools?

Grellig
18 februari 2005, 19:27
Cools?
Gorefest,schitterend gereageerd!!Kort maar krachtig :-)

ilfalco
18 februari 2005, 19:31
Ik ben pas recent lid geworden van het Vb . En vooral omwille van de onwaarschijnlijke haat en behandeling die deze partij moet ondergaan . En ook omdat het programma van die partij vandaag ideaal is , een verdere afzwakking zou het Vb zelfs een centrumpartij maken ... Voor de PC'ten en Belgicisten zal het pas goed zijn als het Vb een pro-multicul en pro-belgie partij wordt , dat is niet serieus.

In de omgang ondervind ik trouwens geen enkel verschil tussen een vb'er en een meer rechtse n-va'er. Ik ken zelfs (plaatselijke)mandatarissen van de VLD die voor het VB stemmen .

Grellig
18 februari 2005, 19:51
Ik ben pas recent lid geworden van het Vb . En vooral omwille van de onwaarschijnlijke haat en behandeling die deze partij moet ondergaan . En ook omdat het programma van die partij vandaag ideaal is , een verdere afzwakking zou het Vb zelfs een centrumpartij maken ... Voor de PC'ten en Belgicisten zal het pas goed zijn als het Vb een pro-multicul en pro-belgie partij wordt , dat is niet serieus.

In de omgang ondervind ik trouwens geen enkel verschil tussen een vb'er en een meer rechtse n-va'er. Ik ken zelfs (plaatselijke)mandatarissen van de VLD die voor het VB stemmen .
Idd,en het wordt nog leuker als Bart Somers beweerd dat er niet gepraat word met het VB.De huidige politiek graaft een graf voor zichzelf door zelfgewin en het niet kort op bal spelen.Er zijn veel burgers die niet over politiek praten maar die wel hun ogen open hebben,neem het van mij aan.En dit weet ik uit gesprekken bij mij in de buurt.Ze zijn het gebekvecht gewoon beu.Vlaanderen heeft nood aan een politiek die recht voor de raap is en zich bezighoud met de problemen,en niet met boeken schrijven en tv-spelletjes!

En zoals Gerolf zegt:het cordon gebruiken we als gewapende bekisting om de sokkel te gieten waarop het VB groter en sterker zal worden dan alle anderen.

Heerlijk gewoon,alleen nog effe geduld hebben :-)

En idd,in het VB zijn mensen die hun mond niet mogen opendoen voor de camera,maar dat wil niet zeggen dat ze geen nuttig werk verrichten.Je hebt mensen die voor de camera werken en mensen die achter de camera werken.Ik zou willen dat de andere partijen dit principe ook hanteren,het zal in hun voordeel spelen,al mag ik dit niet zeggen eigenlijk.

Gorefest
18 februari 2005, 20:25
Gorefest,schitterend gereageerd!!Kort maar krachtig :-) Dank u; handtekeningsessie is voorzien om 21u :mrgreen:

Avan
18 februari 2005, 21:44
mensen die voor de camera werken en mensen die achter de camera werken.Ik zou willen dat de andere partijen dit principe ook hanteren,het zal in hun voordeel spelen,al mag ik dit niet zeggen eigenlijk.
?????

de Vexille
18 februari 2005, 21:47
de Vexille,je gaat toch niet vertellen dat als het VB de kans krijgt om mee te regeren dat ze die kans dan laten liggen?
Vroeger ging ook het verhaal rond dat de VB-parlementsleden nooit aanwezig zijn in het Vlaams parlement en nooit voorstellen indienen.Na persoonlijk contact te hebben gehad met een VB-parlementslid blijken de andere partijen de grote afwezigen te zijn.En na de verhalen van onze Flor en ons Margrietje ga ik dat verhaal meer en meer geloven.
Laten we nu toch eens gaan voor een democratich verkozen "president",als ik het zo mag noemen,in een "Republiek Vlaanderen".Want zeg nu toch eerlijk,die verschillende parlementen en heel de zooi,dat kost een pak aan de burger en het brengt een hoop geschreeuw te weeg maar weinig wol.En dit wordt maar erger en erger.

En dit nog,de heer Stevaert heeft een boek geschreven,nou,die kerels hebben nogal tijd moet ik zeggen.Ik heb nog maar amper tijd om men huis fatsoenlijk gepoetst te krijgen en een maaltijd te koken.
En dan nog niet gesproken over die onnozel stickertjes in de pisbakken,waar zijn we mee bezig in godsnaam??!!Is dit een voorbeeld voor onze kinderen?BAH
Twee zaken, Grellig:

Primo, op de eerste vraag heb je zelf al het antwoord gegeven in je bijdrage #123 : "zoals Gerolf zegt: 'het cordon gebruiken we als gewapende bekisting om de sokkel te gieten waarop het VB groter en sterker zal worden dan alle anderen.'" En daar maakt Gerolf de perfecte analyse van de situatie. Het VB is groot geworden dankzij het cordon en wéét dat ook verdomde goed. In het beleid stappen betekent een volledige ommezwaai in de strategie, want het gebruikelijke kankeren en zeuren zal dan niet meer mogelijk zijn, wegens deloyaal ten overstaan van de coalitiepartner. Deloyaal aan politiek doen wordt immers afgestraft, maar -voor het VB zeker- loyaal meewerken en af en toe pijnlijke compromissen moeten sluiten zal evenzeer afgestraft worden. Eigenlijk zit het VB met heel die kwestie over de beleidsdeelname verveeld en reken maar dat het de boot zo lang mogelijk zal proberen af te houden. Misschien kan er hier of daar in het spreekwoordelijke Bommerskonten na de gemeenteraadsverkiezingen wel eens van komen, maar in de grotere steden is het louter windmakerij wegens té hoog profiel. Dus kort: neen, een deelname aan een coalitie zou het VB meer pijn doen dan goed en ik zie het ze zelf niet doen.

Ten tweede: uw hele repliek toont duidelijk aan hoe ver u al in de denktrant en communicatiestijl van het VB bent ingeburgerd. Lees uw antwoord nog eens grondig na en stel dan samen met mij vast dat u eigenlijk niks anders doet dan negatieve kritiek spuien op de andere partijen. Correctie: u suggereert een republiek Vlaanderen, toch één constructieve suggestie die u echter meteen discrediteert door ze te verdedigen op basis van alweer een negatieve kritiek. Zie je, dat vind ik nou zo vermoeiend... Het is niet dat het VB niet met interessante ideeën komt aandragen zo nu en dan; het is dat het VB die ideeën steevast onderbouwt vanuit een uitermate zure kijk op de samenleving en vooral op de politieke visie van alle andere partijen. En die manier van communiceren is onderhand zo doorzichtig geworden en zo systematisch dat ik begot niet meer weet waar die partij uiteindelijk nog in gelooft en waar ze incidenten er bij de baard bijsleurt om alweer een groepje (potentieel) misnoegden de indruk te geven dat er iemand is die hun maatschappijkritiek wél begrijpt.

Want daar is het uiteindelijk om te doen: vooral de ontevredenen over de bol aaien, hen de indruk geven dat ze enkel gehoor vinden bij het VB. En het leuke is dat iedereen eigenlijk misnoegd is, altijd al geweest en zal altijd ook zo zijn... het VB heeft daar dus een leuke marktpositie.

Een beetje zoals de producenten van toiletpapier: economische hausse of crisis, gescheten wordt er immers altijd.

Avan
18 februari 2005, 21:47
Gorefest,schitterend gereageerd!!Kort maar krachtig :-) Een tikkeltje verouderd toch.

Seba
18 februari 2005, 22:09
Twee zaken, Grellig:

Primo, op de eerste vraag heb je zelf al het antwoord gegeven in je bijdrage #123 : "zoals Gerolf zegt: 'het cordon gebruiken we als gewapende bekisting om de sokkel te gieten waarop het VB groter en sterker zal worden dan alle anderen.'" En daar maakt Gerolf de perfecte analyse van de situatie. Het VB is groot geworden dankzij het cordon en wéét dat ook verdomde goed. In het beleid stappen betekent een volledige ommezwaai in de strategie, want het gebruikelijke kankeren en zeuren zal dan niet meer mogelijk zijn, wegens deloyaal ten overstaan van de coalitiepartner. Deloyaal aan politiek doen wordt immers afgestraft, maar -voor het VB zeker- loyaal meewerken en af en toe pijnlijke compromissen moeten sluiten zal evenzeer afgestraft worden. Eigenlijk zit het VB met heel die kwestie over de beleidsdeelname verveeld en reken maar dat het de boot zo lang mogelijk zal proberen af te houden. Misschien kan er hier of daar in het spreekwoordelijke Bommerskonten na de gemeenteraadsverkiezingen wel eens van komen, maar in de grotere steden is het louter windmakerij wegens té hoog profiel. Dus kort: neen, een deelname aan een coalitie zou het VB meer pijn doen dan goed en ik zie het ze zelf niet doen.

Ten tweede: uw hele repliek toont duidelijk aan hoe ver u al in de denktrant en communicatiestijl van het VB bent ingeburgerd. Lees uw antwoord nog eens grondig na en stel dan samen met mij vast dat u eigenlijk niks anders doet dan negatieve kritiek spuien op de andere partijen. Correctie: u suggereert een republiek Vlaanderen, toch één constructieve suggestie die u echter meteen discrediteert door ze te verdedigen op basis van alweer een negatieve kritiek. Zie je, dat vind ik nou zo vermoeiend... Het is niet dat het VB niet met interessante ideeën komt aandragen zo nu en dan; het is dat het VB die ideeën steevast onderbouwt vanuit een uitermate zure kijk op de samenleving en vooral op de politieke visie van alle andere partijen. En die manier van communiceren is onderhand zo doorzichtig geworden en zo systematisch dat ik begot niet meer weet waar die partij uiteindelijk nog in gelooft en waar ze incidenten er bij de baard bijsleurt om alweer een groepje (potentieel) misnoegden de indruk te geven dat er iemand is die hun maatschappijkritiek wél begrijpt.

Want daar is het uiteindelijk om te doen: vooral de ontevredenen over de bol aaien, hen de indruk geven dat ze enkel gehoor vinden bij het VB. En het leuke is dat iedereen eigenlijk misnoegd is, altijd al geweest en zal altijd ook zo zijn... het VB heeft daar dus een leuke marktpositie.

Een beetje zoals de producenten van toiletpapier: economische hausse of crisis, gescheten wordt er immers altijd.

hier kan ik mij voor 200% bij aansluiten! uitstekende analyse, de Vexille

ilfalco
18 februari 2005, 22:26
Als de mensen al verzuurd zijn is dat omwille van de jarenlange struisvogelpolitiek van de PC partijen .... groepsverkrachting , zinloos geweld , steaming etc dat is de harde realiteit . En daar zwijgen de PC partijen zedig over. Spreken waar anderen zwijgen dat is de taak van het Vb en die vervult ze met verve, of sommige het nu leuk vinden of niet. En veruurd dat is PC prietpraat . Weet je waar ik verzuurd van word dat is dat men in mijn gemeente een paar miljoen bef uitgeeft om een nieuw logo en nieuwe huisstijl te creeeren en dat men een paar miljoen uitgeeft om reclamespotjes te maken voor de gemeente op rtv ... en dit terwijl de pleinen er verloederd bijliggen en er voor noodzakelijke verbetereingen geen geld is. Gebakken lucht is tegenwoordig belangrijker dan de realiteit mr De vexille....

En misschien moet u maar eens naar een activiteit van het VB gaan , je zal zien dat er weinig van verzuring te merken zal zijn. het druipt daarentegen van het scherm bij de de PC politic als ze met kritische vragen van de oppositie geconfronteerd worden.Verzuring dat is zoiets als NPC ... een drogreden om de werkelijke problem niet aan te pakken of bij naam te noemen en om geen schuld te moeten bekennen inzake de vreemdelingenproblematiek.
De kloof met de burger is nog zo'n begrip dat de pc'ten hebebn uitgevonden om toch maar niet de dingen bij naam te noemen. En ja Vlaanderen moet onafhankelijk worden , niet omdat we zo tegen wallonie zijn ... Maar omdat Belgie de rechten van de vlaamse meerderheid steeds ontkent en omdat de franstaligen Belgie gebruiken om steeds meer "lebensraum" te creeeren. Steeds meer kiezers vinden in het VB hun gading , het is ieders recht om het daar niet mee eens te zijn , maar daarom moet men nog niet verzuren ...;-)

U zou zich beter eens afvragen waarom de PC 'ten met de steun van media , vakbonden , onderwijs , gerecht etc er niet in slagen om een partij op electorale wijze te verslaan. Dat is omdat het VB één sterkemedestander heeft , een onoverwinnelijke medestander nl de realiteit . En die wint het steeds van leugens , demonisering en gebakken lucht .

Grellig
19 februari 2005, 07:53
de Vexille,mooie reactie ja,daar moet ik Seba ook in bijstaan.

Ik heb kritiek ja op de partijen die momenteel het bestuur van ons "land" uitmaken.En kritiek is altijd zuur om te slikken,dat is voor mij zo en ongetwijfeld ook voor andere mensen.

Maar als me iets in het verkeerde keelgat schiet zal ik het ook terug uitspuwen,natuurlijke reflex die ik niet kan onderdrukken.

Weet je wat me op het moment tegen de borst stuit?Wel,dat onze huidige eerste minister altijd laat uitschijnen dat het zo goed gaat hier terwijl dat niet het geval is.Ik weet niet vanwaar je bent maar hier in Limburg is de werkloosheid gewoon verschrikkelijk,mensen zijn hier maanden op zoek zijn naar een job,en dan moeten ze nog een job aannemen die niet bij hun gemaakte studie's aansluit.
Grondprijzen die hier de pan uitrijzen,de huidige twintigers en dertigers zijn gedoemd om jaar en dag te huren,kunnen niets meer kopen door de invasie van welgegoede Nederlanders die het dubbele betalen voor een lapje grond dan dat wij kunnen.En dan weer Limburgers die massaal de grens overtrekken om in Nederland inkopen te doen omdat de handelaars hier niet kunnen concureren tegen de Nederlandse handelaren.De prijzen verschillen enorm,met name dat het in Nederland veel goedkoper is.Maar deze werkwijze is weer nefast voor de werkgelegenheid hier in Limburg en lopen we een hoop inkomsten mis.En nu wil Verhofstadt de prijzen van levensmiddelen nog verder verhogen,schei toch uit........Maar ja,in een vorige reactie heb ik gelezen dat we dit moeten accepteren,maar ik accepteer dit dus niet.

Ik werk nu 14 jaar en heb al in 4 bedrijven kunnen vertrekken vanwege herstructurering.En de reden daarvoor,hebben mijn exwerkgevers zelf gezegd,dat de belasting op arbeid niet meer te betalen is.En geloof me,eenmaal je jaren in een bedrijf hebt gewerkt en een bepaalde status hebt opgebouwd binnen dat bedrijf doet het pijn om weer te vertrekken.En ik ben niet alleen,dat weet jij net zo goed.

En dan minister Keulen die leuk zegt dat onze westerse wereld nog verder gaat verkleuren,nou,we hebben nog geen werk voor onze "eigen" mensen,laat staan dat we die golf vluchtelingen en immigranten aan het werk kunnen helpen.Pas op hé,iedereen heeft recht op welvaart en een goed leven maar hier is gewoon geen werk meer.

Ach,zo kan ik nog een tijdje doorgaan maar ja,ze hebben blijkbaar liever dat we onze ogen sluiten voor problemen.Maar zo kom je dan wel in een situatie waarin onze kinderen helemaal geen kant meer opkunnen.Al zitten we jaren zonder werk,schulden die we niet meer kunnen afbetalen,geen huis meer kunnen kunnen bouwen en we letterlijk de fiets moeten nemen omdat de autoverzekeringen voor de jeugd niet meer te betalen zijn,we hebben niet te klagen.

Als onze eerste minister nu eens eerlijk vertelde dat we een harde tijd tegemoed gaan,dan zou ik daar veel meer respect voor kunnen opbrengen,maar met schijnheilig te doen schiet je geen meter op.

En het programma van het Vlaams Belang is voor mij persoonlijk een programma dat onze huidige situatie wat kan verbeteren.

Maar ja,geen reden tot klagen.Het gaat beter.Al merk ik er niets van.

Grellig
19 februari 2005, 08:03
Een tikkeltje verouderd toch.
Oud ja,maar wel de waarheid.

Fieseler
19 februari 2005, 10:48
[QUOTE=de Vexille]Ah, je hebt het over de leeghoofden die zowat elke politieke partij de jongste tijd heeft binnengehaald in een poging tot wat gratuit stemmengewin? Juist, die stijl spreekt me inderdaad helemaal niet aan. Ik herinner me nog levendig het debuut van ene meneer Sterckx bij de VLD toen die begot niet wist te antwoorden op de vraag wat "liberalisme" nou precies betekende.

En 't is er ondertussen nog niet veel op gebeterd.
Maar Sterckx is wel een gedweeë partijslaaf die punktueel zijn onmogelijke opdrachten uitvoert hoe vernederend dit voor die man ook moet zijn.

U gaat het hier niet met mij eens zijn maar dan heb ik liever een partijdiscipline zoals bij het Vlaams Belang.




Maar net hetzelfde is van toepassing op menig VB mandataris en -coryfee. Alleen zit het VB in een luxe positie dankzij het cordon én dankzij de strenge partijdiscipline die ervoor zorgt dat de échte leeghoofden quasi nooit en public hun bek mogen opendoen.
Inderdaad!

Eén van de redenen trouwens waarom ik vierkant tegen de mediaboycot tegen het VB ben. (een andere reden is dat ik die boycot hypocriet en ondemocratisch vind)
Dan zijn we het over die afschaffing, zij het wegens opponente redenen, volledig eens.




Je mag ervan uitgaan dat ik de partijprogramma's van de meest courante partijen in dit land heb gelezen. En dat ik bij verkiezingen als gematigd rechtse kiezer meer en meer op m'n honger ben gebleven. Het klopt dat de ziekte van deze tijd meer dan ooit de particratie is die ons in de onmogelijkheid stelt om snel en kordaat af te rekenen met falende politici.

Weer akkoord.
Daarom ben ik ook een fervent verdediger van BROV.



Neen, dat begrijp je niet goed. Ik ben ontgoocheld omdat het VB geen enkel concreet voorstel weet te formuleren in een 12 pagina's tellende krant die volledig gewijd is aan de lokale politiek. Geen enkel, Fieseler... Ik kan aannemen dat je e.e.a. aanklaagt, aan de kaak stelt; maar dan zeg je er liefst wel bij wat je zelf dan anders zou aanpakken en hoe je dat zou doen.

Tja...
A/ Ik ken niets van lokale politiek en zeker niet van lokale politiek van een andere lokatie dan de mijne
B/ Waarom op je honger bijven zitten en het eens een keertje vragen aan een lokale mandataris van het VB?
Leg in het laatste geval wel de nodige intellectuele eerlijkheid aan de dag en vergelijk dan de uitleg van het VB met de uitleg van de vigerende meerderheidsmandataris.




Het VB heeft mij persoonlijk als kiezer / burger in het geheel niet aangesproken. Enkel geprobeerd om in te spelen op een al dan niet latente ontevredenheid op één of ander vlak. En geef toe, ontevreden zijn we allemaal wel eens in min of meerdere mate; eigenlijk is dat inherent aan politiek, beleid, bestuur, autoriteit...

Oppositie voeren is het blootleggen van de (eventueel lokale) maatschappelijke tekortkomingen om de mensen duidelijk te maken welke pijnpunten op de politieke agenda moeten komen.
Dat doen de sossen, tjeven en liberalen ook in de oppositie... waarom zou het Vlaams Belang dat niet mogen doen?

Als ik mezelf van enige demagogie zou mogen bedienen zou ik zelfs durven opmerken dat het Vlaams Belang geen oplossing moet bedenken wegens toch reeds uitgesloten van besluitvorming.
;-)





Ik heb deze calamiteiten absoluut niet "vertikaal geklasseerd"; ze zitten nog vers in mijn geheugen. Verser nog dat in het geheugen van het overgrote merendeel van de publieke opinie... En mijn stemgedrag heeft er ook een belangrijke zwaai door gekregen. Maar niet in de richting van zij die er krampachtig politiek munt uit proberen te slaan.

Dan begrijp ik inderdaad dat jij in het politieke centrum met een probleem zit want de andere partijen buiten het Vlaams Belang zijn volledig inwisselbaar.
Daar zijn ongeveer alle gematigde journalisten en politicologen het over eens.

Gaan wij naar een angelsaksisch tweepartijenstelsel zoals prof Bouckaert opmerkte?



Om je een ander voorbeeldje te geven dat mij sterk heeft aangegrepen: de recuperatiepogingen die ene FDW meende te moeten ondernemen op de moord op Pim Fortuyn vond ik ronduit van een bijzonder laag allooi.
Ik vond persoonlijk dat FDW daar overschot van geljk had en dat hij zeer gematigd was in zijn oproep tot reflexie ivm de oproepen tot haat tav mandatarissen van het Vlaams Belang.
Als je twee jaar na datum de kleine lettertjes leest/interpreteert van de kranten dan zie je dat de doodsbedreigingen aan het adres van mensen als Annemans, Van Hecke en De Winter wel van een heel andere orde zijn dan een beledigend telefoogesprekje naar Bousakla hé.

Nog iets: De VZW's van het Vlaams Blok zijn in België oa veroordeeld voor meningen die Pim wél mocht zeggen in Nederland.
In dat veband vind ik het dan ook op zijn minst nodig om de goegemeente er eens van op de hoogte te brengen dat de wapens die vandaag worden gesmeed om oppositiepartijen te muilkorven morgen tegen de makers van die wetten zouden kunnen worden gebruikt.




Ook die stijl van politiek bedrijven staat in mijn geheugen gegrift. (om het eens met een zinssnede van G. Annemans uit te drukken)

:lol:
Als ik nu de naieve vermoorde onschuld zou spelen hetgeen de establishmentspers in die zin tot treurens toe heeft gedaan dan zou ik nu moeten zeggen dat U het Vlaams Belang bedreigt.

Mods!!!!!;-)




Mijn messcherpe duiding ? Ik heb altijd volgehouden dat een spreekverbod voor het VB zowat het slechtste is waarmee het establishment kon opkomen. Het VB heeft alle recht om ongezouten z'n mening te spuien en het is aan het establisment om het VB daarin passend en "messcherp" van antwoord te dienen. Zo gaat dat in een democratie. Lafbekken halen immers nooit hun gelijk en delven altijd het onderspit. Of dacht u dat ik hier één of andere partij zat te verdedigen?

Als ik U die indruk heb gegeven dan verontschuldig ik mij hiervoor.

Dat de spelregels van een echte democratie hier duidelijk niet zijn gevolgd, ja zelfs frequent en apert verkracht, daar zijn we het zeker over eens meen ik te mogen besluiten.




Ik vond het een knappe eerste voorzet van Y. Leterme om tenminste te willen praten met het VB tijdens de formatieronde voor de Vlaamse Regering. Een eerste stap die jammergenoeg zeer zuur werd geklasseerd door het VB. Als het hen écht menes was geweest om het cordon te doorbreken, dan hadden ze daar heel anders op gereageerd. Maar me dunkt dat ook de VB-top beseft dat het cordon voor haar meer voordelen dan nadelen heeft opgeleverd. Over cynisme en double-talk gesproken.

A/ Taktisch en strategisch de enige aktie die ze zouden kunnen ondernemen tav iemand die op voorhand tegen hun én in de pers exclameert dat er van regeringsdeelnam geen sprake kan zijn.
B/ Dat ze daar niet echt ongelukkig over waren/zijn denk ik eigenijk ook maar dat neemt niet weg dat ze tot zulk een opstelling werden gedwongen.
C/ Eerst uitroepen dat er over regeringseelname absoluut geen sprake kan zijn maar het Vlaams Belang daarentegen toch voor een gesprek binnen het kader van de regeringsvorming uitnodigen vind ik trouwens een veel cynischere double-talk dan op die uitnodiging ingaan hoor.




In conclusie, Fieseler... Ik ben er ondertussen van overtuigd geraakt dat je mij hoegenaamd politiek niet correct weet te plaatsen. Ik ben geen rabiate anti-VB'er, maar iemand die zich anderzijds niet zomaar laat ringeloren door deze of gene politieke partij die beweert het gelijk aan zijn kant te hebben. De jongste tijd stem ik nog zuiver strategisch (bij gebrek aan een partij waarvan ik het gedachtengoed ten volle kan onderschrijven). En die strategie ontwikkel ik voor mezelf met als enige bekommernis het welzijn van dit morzeltje land... Niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn gezin. En uit hetgeen ik zie en lees moet ik concluderen dat zowel naar inhoud als naar stijl het VB niet in dat plaatje past.

Dit is treffend.
Het zijn dezelfde beweegredenen die jij aanhaalt die mij dwingen om voor het Vlaams Belang te stemmen.
Vele mensen vroegen mij vorige keer voor wie ze moesten stemmen: ik heb steeds en steeds hetzelfde geantwoord: "...voor je het stemhokje ingaat denk dan eens eerst ernstig aan uw kinderen en welke toekomst jij hun toewenst..."





En nogmaals, hetgeen ik reeds opmerkte t.a.v. Jan Hyoens, het VB is ronduit meesterlijk in zijn communicatie (chapeau daarvoor) en weet feilloos bepaalde gevoelens te bespelen. Maar niet iedereen laat zich op die manier manipuleren, niet iedereen is blind voor het spelletje dat ook het VB hier speelt.

Zeker weten.
Daartegenover staat toch dat het feit van een intelligente strategie toch ook weer geen tegenargument mag/kan vormen hé?;-)

de Vexille
26 februari 2005, 00:01
Ik heb kritiek ja op de partijen die momenteel het bestuur van ons "land" uitmaken.En kritiek is altijd zuur om te slikken,dat is voor mij zo en ongetwijfeld ook voor andere mensen.

Maar als me iets in het verkeerde keelgat schiet zal ik het ook terug uitspuwen,natuurlijke reflex die ik niet kan onderdrukken. Kritiek op het gevoerde beleid is eigen aan elke vorm van beleid, uit welke hoek dat beleid ook gevoerd wordt. Het feit dat je die kritiek mag uiten en vertalen in de steun aan een politieke partij is een verworvenheid van de democratie. Er zijn andere regimes waar dit soort van kritiek hardhandig de kop wordt ingedrukt. Voor mij is het VB dan ook een soort van "barometer van het ongenoegen tegenover de politiek" dat onvermijdelijk altijd leeft in de samenleving. Er zijn er trouwens nog andere geweest: herinner u de "kust nu m'n kloten" -stemmen (excuseer de terminologie) die de lijst ROSSEM destijds binnenrijfde en daarmee ook een aantal zitjes in het federale parlement wist te winnen?

Het VB geeft u de mogelijkheid om uw ongenoegen "uit te spuwen", en op zich vind ik dat een goede zaak. Maar het VB doet ook niet veel meer dan dat; het is een fenomeen dat teert op ongenoegen...

Weet je wat me op het moment tegen de borst stuit?Wel,dat onze huidige eerste minister altijd laat uitschijnen dat het zo goed gaat hier terwijl dat niet het geval is.Ik weet niet vanwaar je bent maar hier in Limburg is de werkloosheid gewoon verschrikkelijk,mensen zijn hier maanden op zoek zijn naar een job,en dan moeten ze nog een job aannemen die niet bij hun gemaakte studie's aansluit.
Grondprijzen die hier de pan uitrijzen,de huidige twintigers en dertigers zijn gedoemd om jaar en dag te huren,kunnen niets meer kopen door de invasie van welgegoede Nederlanders die het dubbele betalen voor een lapje grond dan dat wij kunnen.En dan weer Limburgers die massaal de grens overtrekken om in Nederland inkopen te doen omdat de handelaars hier niet kunnen concureren tegen de Nederlandse handelaren.De prijzen verschillen enorm,met name dat het in Nederland veel goedkoper is.Maar deze werkwijze is weer nefast voor de werkgelegenheid hier in Limburg en lopen we een hoop inkomsten mis.En nu wil Verhofstadt de prijzen van levensmiddelen nog verder verhogen,schei toch uit........Maar ja,in een vorige reactie heb ik gelezen dat we dit moeten accepteren,maar ik accepteer dit dus niet. De bemerkingen die je maakt, de irritaties met de huidige gang van zaken zou ik zelf nog kunnen aanvullen met talloze andere. Ook ik ben allesbehalve gelukkig met de stijl en de inhoud van het beleid dat vandaag gevoerd wordt. Maar ik volg niet de analyse die het VB maakt van de situatie. Enfin, analyse... ik hoor enkel aanklachten en bevestigingen van al wat mogelijkerwijs misloopt. Ik heb nog maar zeer zelden het VB een analyse "in de diepte" horen maken. En nog veel minder concrete voorstellen horen doen om de situatie zoals jij die hier beschrijft daadwerkelijk te verbeteren. Om het tij écht te doen keren.

Zie je, da's nou het verschil tussen het zeer aanstekelijke "huilconcert van de wolven in het bos" en het aanbrengen van een concrete strategie om effectief iets aan die lamentabele situatie te doen.

Het VB haalt veel stemmen binnen omdat het enkel herhaalt wat "de mensen" aan problemen aanvoelen / ondervinden. En dan is de reactie natuurlijk "zie je wel, die gasten begrijpen ons tenminste..." Maar heb je je ooit al eens afgevraagd wat ze er dan ook precies aan willen doen? 't Is makkelijk hoor, mensen bevestigen in hun ongenoegen...

En daar zit de kapitale fout die het establisment maakt met z'n "kop in het zand" -politiek tegenover het VB. Het onderschatten of zelfs straal ontkennen dat die problematiek reëel is. Als ze die horde al eens zouden nemen, dan zouden ze goed op weg zijn om het VB "lik op stuk" te geven. Maar dat vereist natuurlijk een stuk politieke moed.

Ik werk nu 14 jaar en heb al in 4 bedrijven kunnen vertrekken vanwege herstructurering.En de reden daarvoor,hebben mijn exwerkgevers zelf gezegd,dat de belasting op arbeid niet meer te betalen is.En geloof me,eenmaal je jaren in een bedrijf hebt gewerkt en een bepaalde status hebt opgebouwd binnen dat bedrijf doet het pijn om weer te vertrekken.En ik ben niet alleen,dat weet jij net zo goed. Dat weet ik zeer zeker. Als je mijn postings een beetje volgt, dan zal je gezien hebben dat ik weinig kansen onbenut laat om juist dat aan de kaak te stellen. Maar opnieuw, wat gaat het VB daaraan concreet veranderen? Toch niet voortdromen over het onafhankelijk Vlaanderen dat zelfs niet door het grootste deel van haar aanhang wordt gewenst? Toch niet blijven verkondigen dat met het stopzetten van de Noord-Zuid transfers alle problemen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen? Geloof jij daarin?

En dan minister Keulen die leuk zegt dat onze westerse wereld nog verder gaat verkleuren,nou,we hebben nog geen werk voor onze "eigen" mensen,laat staan dat we die golf vluchtelingen en immigranten aan het werk kunnen helpen.Pas op hé,iedereen heeft recht op welvaart en een goed leven maar hier is gewoon geen werk meer. Heb je de indruk dat die vluchtelingen en vreemdelingen jouw job hebben ingepikt? Dat ze jou persoonlijk je broodwinning ontzeggen? Begrijp me niet verkeerd, het vluchtelingenprobleem, de immigratie en de integratieproblematiek zijn zeer zeker acuut, maar om nou een lijnrechte link te maken met de problematiek die je hierboven uiteen zet... Is dat niet wat al te gemakkelijk?

Keulen heeft wel meer van die "overhaaste" uitspraken gedaan; en ik blijf nog bijzonder vriendelijk in m'n beoordeling van het potje dat hij kookt.

Ach,zo kan ik nog een tijdje doorgaan maar ja,ze hebben blijkbaar liever dat we onze ogen sluiten voor problemen.Maar zo kom je dan wel in een situatie waarin onze kinderen helemaal geen kant meer opkunnen.Al zitten we jaren zonder werk,schulden die we niet meer kunnen afbetalen,geen huis meer kunnen kunnen bouwen en we letterlijk de fiets moeten nemen omdat de autoverzekeringen voor de jeugd niet meer te betalen zijn,we hebben niet te klagen. Natuurlijk kan je nog een tijdje doorgaan. Ik ook. En natuurlijk hebben "ze" liever dat we onze ogen sluiten en geen kritiek hebben. En natuurlijk zijn we bezorgd om de toekomst voor onze kinderen. Maar... enkel aanklagen zonder al te veel in de plaats te stellen lost ook niet veel op.

Als onze eerste minister nu eens eerlijk vertelde dat we een harde tijd tegemoed gaan,dan zou ik daar veel meer respect voor kunnen opbrengen,maar met schijnheilig te doen schiet je geen meter op. 100 % akkoord.

En het programma van het Vlaams Belang is voor mij persoonlijk een programma dat onze huidige situatie wat kan verbeteren. Eerlijk gezegd Grellig, ik weet ook niet meteen in welk nest ik mijn politieke ei moet leggen. Heb jarenlang oprecht geloofd dat blauw er wel iets aan zou doen, maar op zeer korte tijd is Verhofstadt en C° erin geslaagd om me die overtuiging te ontnemen. Het is huilen met de pet op. Maar voor mij is het al evenzeer huilen met een partij die zich heeft gespecialiseerd in het munt slaan uit "ongenoegen" en "wrevel". Een partij die een programma voorstaat van even verregaande betutteling en regelneverij als de groenen die ik met bijzonder veel genoegen richting compostbak heb zien vertrekken na hun mislukte regeringsdeelname.

Het VB heeft één enorme troef: dankzij het cordon is het nooit genoodzaakt geweest om bestuursverantwoordelijkheid op te nemen. Zo kon (en kan) het als "schipper aan de wal" blijven staan. En die weten het uiteraard altijd beter, want ze lopen niet het risico hun vingers te branden. Je kent ze toch ook he, die "grote voetbaltrainers" die vanuit de tribune het altijd beter weten dan de man op het veld? En dat werkt natuurlijk aanstekelijk, dat doet uitschijnen dat die partij écht anders is dan de anderen. Maar is dat wel zo? Ik ben daar allerminst van overtuigd. De manier waarop de stemmen worden geronseld (zie mijn eerdere posts) zijn daar voor mij een heel goede indicatie voor. Ik heb er nog andere... maar ik wil zeer zeker niet vervallen in het napraten van de blokhaters die ik ook maar een zielige en weinig constructieve bende vind.

Maar ja,geen reden tot klagen.Het gaat beter.Al merk ik er niets van. Ik moet ook nog het eerste beloofde belastingsvoordeel mijn richting zien uitkomen...

Grellig
27 februari 2005, 01:00
Kritiek op het gevoerde beleid is eigen aan elke vorm van beleid, uit welke hoek dat beleid ook gevoerd wordt. Het feit dat je die kritiek mag uiten en vertalen in de steun aan een politieke partij is een verworvenheid van de democratie. Er zijn andere regimes waar dit soort van kritiek hardhandig de kop wordt ingedrukt. Voor mij is het VB dan ook een soort van "barometer van het ongenoegen tegenover de politiek" dat onvermijdelijk altijd leeft in de samenleving. Er zijn er trouwens nog andere geweest: herinner u de "kust nu m'n kloten" -stemmen (excuseer de terminologie) die de lijst ROSSEM destijds binnenrijfde en daarmee ook een aantal zitjes in het federale parlement wist te winnen?

Het VB geeft u de mogelijkheid om uw ongenoegen "uit te spuwen", en op zich vind ik dat een goede zaak. Maar het VB doet ook niet veel meer dan dat; het is een fenomeen dat teert op ongenoegen...

De bemerkingen die je maakt, de irritaties met de huidige gang van zaken zou ik zelf nog kunnen aanvullen met talloze andere. Ook ik ben allesbehalve gelukkig met de stijl en de inhoud van het beleid dat vandaag gevoerd wordt. Maar ik volg niet de analyse die het VB maakt van de situatie. Enfin, analyse... ik hoor enkel aanklachten en bevestigingen van al wat mogelijkerwijs misloopt. Ik heb nog maar zeer zelden het VB een analyse "in de diepte" horen maken. En nog veel minder concrete voorstellen horen doen om de situatie zoals jij die hier beschrijft daadwerkelijk te verbeteren. Om het tij écht te doen keren.

Zie je, da's nou het verschil tussen het zeer aanstekelijke "huilconcert van de wolven in het bos" en het aanbrengen van een concrete strategie om effectief iets aan die lamentabele situatie te doen.

Het VB haalt veel stemmen binnen omdat het enkel herhaalt wat "de mensen" aan problemen aanvoelen / ondervinden. En dan is de reactie natuurlijk "zie je wel, die gasten begrijpen ons tenminste..." Maar heb je je ooit al eens afgevraagd wat ze er dan ook precies aan willen doen? 't Is makkelijk hoor, mensen bevestigen in hun ongenoegen...

En daar zit de kapitale fout die het establisment maakt met z'n "kop in het zand" -politiek tegenover het VB. Het onderschatten of zelfs straal ontkennen dat die problematiek reëel is. Als ze die horde al eens zouden nemen, dan zouden ze goed op weg zijn om het VB "lik op stuk" te geven. Maar dat vereist natuurlijk een stuk politieke moed.

Dat weet ik zeer zeker. Als je mijn postings een beetje volgt, dan zal je gezien hebben dat ik weinig kansen onbenut laat om juist dat aan de kaak te stellen. Maar opnieuw, wat gaat het VB daaraan concreet veranderen? Toch niet voortdromen over het onafhankelijk Vlaanderen dat zelfs niet door het grootste deel van haar aanhang wordt gewenst? Toch niet blijven verkondigen dat met het stopzetten van de Noord-Zuid transfers alle problemen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen? Geloof jij daarin?

Heb je de indruk dat die vluchtelingen en vreemdelingen jouw job hebben ingepikt? Dat ze jou persoonlijk je broodwinning ontzeggen? Begrijp me niet verkeerd, het vluchtelingenprobleem, de immigratie en de integratieproblematiek zijn zeer zeker acuut, maar om nou een lijnrechte link te maken met de problematiek die je hierboven uiteen zet... Is dat niet wat al te gemakkelijk?

Keulen heeft wel meer van die "overhaaste" uitspraken gedaan; en ik blijf nog bijzonder vriendelijk in m'n beoordeling van het potje dat hij kookt.

Natuurlijk kan je nog een tijdje doorgaan. Ik ook. En natuurlijk hebben "ze" liever dat we onze ogen sluiten en geen kritiek hebben. En natuurlijk zijn we bezorgd om de toekomst voor onze kinderen. Maar... enkel aanklagen zonder al te veel in de plaats te stellen lost ook niet veel op.

100 % akkoord.

Eerlijk gezegd Grellig, ik weet ook niet meteen in welk nest ik mijn politieke ei moet leggen. Heb jarenlang oprecht geloofd dat blauw er wel iets aan zou doen, maar op zeer korte tijd is Verhofstadt en C° erin geslaagd om me die overtuiging te ontnemen. Het is huilen met de pet op. Maar voor mij is het al evenzeer huilen met een partij die zich heeft gespecialiseerd in het munt slaan uit "ongenoegen" en "wrevel". Een partij die een programma voorstaat van even verregaande betutteling en regelneverij als de groenen die ik met bijzonder veel genoegen richting compostbak heb zien vertrekken na hun mislukte regeringsdeelname.

Het VB heeft één enorme troef: dankzij het cordon is het nooit genoodzaakt geweest om bestuursverantwoordelijkheid op te nemen. Zo kon (en kan) het als "schipper aan de wal" blijven staan. En die weten het uiteraard altijd beter, want ze lopen niet het risico hun vingers te branden. Je kent ze toch ook he, die "grote voetbaltrainers" die vanuit de tribune het altijd beter weten dan de man op het veld? En dat werkt natuurlijk aanstekelijk, dat doet uitschijnen dat die partij écht anders is dan de anderen. Maar is dat wel zo? Ik ben daar allerminst van overtuigd. De manier waarop de stemmen worden geronseld (zie mijn eerdere posts) zijn daar voor mij een heel goede indicatie voor. Ik heb er nog andere... maar ik wil zeer zeker niet vervallen in het napraten van de blokhaters die ik ook maar een zielige en weinig constructieve bende vind.

Ik moet ook nog het eerste beloofde belastingsvoordeel mijn richting zien uitkomen...Bedankt voor je reactie,
ik merk op uit je betoog dat je u persoonlijk telkens richt op wat het VB aan die problemen kan doen.
Daar heb je gelijk in,alleen,we weten het niet!Ze moeten gewoon het VB kans geven om mee te regeren.Ze hebben bepaalde sterke punten waar ik(persoonlijk) van denk dat ze kunnen bijdragen aan een betere welvaart:

onafhankelijk vlaanderen

immigratiestop

zeer streng drugsbeleid,aangezien ik vele werknemers de dieperik in heb zien gaan door die rotzooi

streng justitiebeleid,want geef toe,dit is een luxeparadijs hier

Europa is belangrijk,maar niet HET belangrijkste,want geef toe,als je weet dat Louis Michel 17.000euro per maand opstrijkt voor zen postje bij Europa,sorry,maar dat vind ik een beetje met de haar getrokken.Ze mogen wat verdienen maar de kerk moet wel in het midden blijven!

Een beetje zuiniger omspringen met ontwikkelingshulp

En misschien het verwijderen van de monarchie,waar ik zowiezo een hekel aan heb,is niet meer van deze tijd

En misschien dat VB bereid is om rechtse strijd te voeren met Nederland


Dat zijn zowat de sterkste punten die ik me kan voorhalen op het moment.En ook nog dat het VB kopstukken heeft die geen blad voor de mond nemen en zeer goed zijn in hun debatten en congressen,en daar hou ik van.
Ik ben echt tegen het zachter zachter beleid van de SP-A,het is hier al zo zacht als boter maar het tij moet keren!

En al deze punten kunnen bijdragen aan het verlagen van de belasting op arbeid,wat op het moment het grootste probleem is in ons land.

de Vexille
27 februari 2005, 22:40
Bedankt voor je reactie,
ik merk op uit je betoog dat je u persoonlijk telkens richt op wat het VB aan die problemen kan doen.
Daar heb je gelijk in,alleen,we weten het niet!Ze moeten gewoon het VB kans geven om mee te regeren.Ze hebben bepaalde sterke punten waar ik(persoonlijk) van denk dat ze kunnen bijdragen aan een betere welvaart:

onafhankelijk vlaanderen

immigratiestop

zeer streng drugsbeleid,aangezien ik vele werknemers de dieperik in heb zien gaan door die rotzooi

streng justitiebeleid,want geef toe,dit is een luxeparadijs hier

Europa is belangrijk,maar niet HET belangrijkste,want geef toe,als je weet dat Louis Michel 17.000euro per maand opstrijkt voor zen postje bij Europa,sorry,maar dat vind ik een beetje met de haar getrokken.Ze mogen wat verdienen maar de kerk moet wel in het midden blijven!

Een beetje zuiniger omspringen met ontwikkelingshulp

En misschien het verwijderen van de monarchie,waar ik zowiezo een hekel aan heb,is niet meer van deze tijd

En misschien dat VB bereid is om rechtse strijd te voeren met Nederland


Dat zijn zowat de sterkste punten die ik me kan voorhalen op het moment.En ook nog dat het VB kopstukken heeft die geen blad voor de mond nemen en zeer goed zijn in hun debatten en congressen,en daar hou ik van.
Ik ben echt tegen het zachter zachter beleid van de SP-A,het is hier al zo zacht als boter maar het tij moet keren!

En al deze punten kunnen bijdragen aan het verlagen van de belasting op arbeid,wat op het moment het grootste probleem is in ons land.
Kijk eens Grellig... Meer dan wat ook is het VB een "fenomeen"; het is een uitlaatklep geworden voor iedereen die om welke reden dan ook een eitje meent te pellen te hebben met het politieke establishment. En dat zijn zeer veel mensen. Reken mezelf ook maar bij diegenen die met lede ogen aanzien hoe van paars-groen naar paars geknoeid en gekleuterd wordt. Vooral ook hoe er gelogen en verzwegen wordt hoe de vork aan de steel zit.

In je vorige repliek heb je de essentie van dat ongenoegen treffend samengevat toen je stelde dat de mensen behoefte hebben aan eerlijkheid en niet door een bende machtsgeile arrogante politici willen belogen worden. D�*�*r wringt het schoentje, en zolang daar niks aan gedaan wordt zal het VB z'n positie handhaven of zelfs nog versterken.

Je stem geven aan het VB is alleszins een manier om je ongenoegen te laten tellen in de verkiezingsuitslag. Het maakt het handhaven van een bepaald beleid er niet gemakkelijker op. Maar ik ben niet zo zeker of dat de gevestigde waarden écht pijn doet; sommigen komt het wellicht niet slecht uit dat ze door een sterk VB onvermijdelijk zijn geworden in de vorming van bestuursmeerderheden.

Wat de standpunten van het VB betreft; de programmapunten die je aangeeft... Wel, dat leeft bij elke min of meer rechts-georiënteerde kiezer. Sinds de gerechtelijke vervolgingen is bij het VB het scherp van de snee wat de onverbloemde stellingnames betreft. Het separatisme is trouwens een punt waar zeker niet de meerderheid van het electoraat op af komt; er bestaat geen veralgemeende vraag naar onafhankelijkheid bij de Vlamingen. Wél dat er orde op zaken gesteld wordt, maar da's heel andere koffie. Ik had veel liever dat het VB voluit z'n ding mocht verkondigen; op z'n minst weten we dan wat ze écht te vertellen hebben.

Maar maak u liefst geen illusies; blijf kritisch en bekijk de zaken vanop voldoende afstand... Want het VB is en blijft een partij die vooral het ongenoegen van z'n kiezers heel hard nodig heeft; zodra CD&V of VLD de moed zou verzamelen om het VB op z'n eigen terrein aan te pakken en de oorzaken van dat ongenoegen zou erkennen, is het uit met het feest. Er zal dan wel geschreeuwd worden dat die of die partij de partijstandpunten plagieert, maar die standpunten (lees ze maar eens na) zijn verre van uniek en het VB kan er zeker geen copyright op laten gelden.

Maar voorlopig zit het establishment verstard in een "sur place"... VLD heeft schrik om de macht te verliezen op federaal vlak en de CD&V is zeker niet de partij die z'n linkervleugel zal schofferen om de door het VB toegeworpen handschoen op te nemen. Mijn strategie bestaat erin om dan te kiezen voor die partij die het paarse gedrocht daadwerkelijk kan openbreken. Zélfs al vind ik dat niet de meest sympathieke partij. De VLD heeft nood aan een oppositiekuur; aan een uitzuivering van de schijnheiligaards die destijds met mijn stem en steun het eerste paars-groene rampenkabinet hebben op poten gezet. En eens dat is gebeurd, zien we weer verder.