PDA

View Full Version : Geen Splitsing Justitie Of Mobiliteit!


Patriot!
30 april 2003, 21:51
http://www.unionbelge.be/nederlands/voorzitter.BUBg.jpg
De B.U.B. is de enige oppositiepartij. Deze enige partij die zich kant tegen het Vlaams- en Waals-nationalisme. Alle andere traditionele Nederlandstalige partijen lopen het Vlaams Blok achterna met hun flamingantische eisen.


De Franstalige partijen keuren staatshervorming na staatshervorming mee goed, de groenen in noord en zuid incluis.

Alleen de B.U.B. pleit voor maximale solidariteit tussen álle Belgen ongeacht hun taal, cultuur of afkomst.

Alleen de B.U.B. kant zich tegen absurde splitsingen zoals van de NMBS en
mobiliteit of van justitie.

Treinen stoppen inderdaad niet aan de taalgrens en de Europese spoorlijnen
maken regionalisering al helemaal belachelijk.

Wat justitie betreft, zal een splitsing alleen maar nieuwe problemen met zich brengen: zeer ingewikkelde toestanden in en rond Brussel en een vrijgeleide voor criminelen en terroristen die van taalgrens zullen kunnen veranderen om gemakkelijker aan het gerecht te kunnen ontsnappen. De eenheidspolitie wou de versnippering ongedaan maken, nu wil men ze weer invoeren. Begrijpe wie begrijpe kan...

De Belgische staat vervangen door een Vlaamse of een Waalse is geen vooruitgang, ook al willen de separatisten dat graag doen geloven. Het heeft niets te maken met beter bestuur, maar alles met nationalisme, egoïsme en geld. Hoe meer splitsingen, hoe meer men inderdaad ministers en kabinetten nodig heeft. En dat is goed voor de macht van de traditionele partijen.

De Belgen beginnen die eindeloze communautaire spanningen en eisen echter beu te geraken.

Afspraak alvast op 4 mei op de Bplus-betoging tegen separatisme op de Albert-II laan te Brussel. De B.U.B. zal er ook aanwezig zijn (begin om 14 uur aan Noordstation) !


Met Belgische groeten,

Hans VAN DE CAUTER
Nationaal Voorzitter B.U.B.

Jan van den Berghe
30 april 2003, 21:53
Hoe zit dat nu met de komende verkiezingen?

Jan van den Berghe
30 april 2003, 21:55
Treinen stoppen inderdaad niet aan de taalgrens en de Europese spoorlijnen
maken regionalisering al helemaal belachelijk.

Stoppen de treinen dan aan de landsgrenzen? Neen toch, nochtans bestaan er ook landelijke treinmaatschappijen. En in bepaalde landen bestaan er afzonderlijk uitgebate lijnen (bijvoorbeeld in Duitsland). Regionalisering van het spoor kan probleemloos ingepast worden in het Europees spoornet.

Patriot!
30 april 2003, 21:55
Hoe zit dat nu met de komende verkiezingen?


We doen mee.

Nog vragen? (wat bedoelde U eigenlijk, beste Jan?)

Jan van den Berghe
30 april 2003, 21:57
Hoe meer splitsingen, hoe meer men inderdaad ministers en kabinetten nodig heeft. En dat is goed voor de macht van de traditionele partijen.

Hier klopt de redenering duidelijk niet. Indien het de partijen slechts te doen was om macht, dan zouden die onmiddellijk opteren voor een provinciaal federalisme. Stel u eens voor: al die provinciale parlementen en regeringen. Dat gebeurt niet, daar de motivatie voor de splitsing daar niet ligt.

Jan van den Berghe
30 april 2003, 21:58
We doen mee.

Waar dan? In welke kieskringen zijn er BUB-lijsten ingediend én aanvaard?

alpina
30 april 2003, 21:58
De Franstalige partijen keuren staatshervorming na staatshervorming mee goed, de groenen in noord en zuid incluis

Je had daar beter het volgende bijgezet: Na grote toegevingen van Vlaanderen aan Wallonie.

Patriot!
30 april 2003, 21:58
Hoe meer splitsingen, hoe meer men inderdaad ministers en kabinetten nodig heeft. En dat is goed voor de macht van de traditionele partijen.

Hier klopt de redenering duidelijk niet. Indien het de partijen slechts te doen was om macht, dan zouden die onmiddellijk opteren voor een provinciaal federalisme. Stel u eens voor: al die provinciale parlementen en regeringen. Dat gebeurt niet, daar de motivatie voor de splitsing daar niet ligt.

Ze willen besturen zonder die vervelende Walen. Lekker Vlamingen onder elkaar. Gezellig. Dat is wat ze willen. En daarom vinden ze, tegen de wil van de bevolking, een paar problemen uit, maken die communautair, en vinden daar een reden tot splitsen in.

Patriot!
30 april 2003, 22:00
We doen mee.

Waar dan? In welke kieskringen zijn er BUB-lijsten ingediend én aanvaard?

Oost-Vlaanderen
Waals-Brabant
Brussel-Halle-Vilvoorde
Leuven
Namen

Over Antwerpen kan ik U morgen pas uitsluitsel geven, hoewel ik verwacht dat we ook daar kunnen meedoen.

alpina
30 april 2003, 22:01
Wat justitie betreft, zal een splitsing alleen maar nieuwe problemen met zich brengen: zeer ingewikkelde toestanden in en rond Brussel en een vrijgeleide voor criminelen en terroristen die van taalgrens zullen kunnen veranderen om gemakkelijker aan het gerecht te kunnen ontsnappen.


Geloof jij dat nu zelf? Dat je maar van grens moet veranderen om aan het gerecht te ontsnappen??? :roll:

Jan van den Berghe
30 april 2003, 22:02
Ze willen besturen zonder die vervelende Walen. Lekker Vlamingen onder elkaar. Gezellig. Dat is wat ze willen.

Dat lijkt me maar normaal. Net als de Kroaten hun eigen zaken willen regelen zonder bemoeienis van de Serviërs. En ook de Slovenen dachten er ook zo over, net als de Macedoniërs. Ook de Schotten zijn de inmenging vanuit Londen beu en willen het heft meer en meer in eigen handen nemen. Ook de bevolking van de Faroereilanden willen hun eigen boontjes doppen...

Dat is maar normaal. Of vindt u het normaal dat uw gebuur zich komt moeien met uw huisgezin?

Patriot!
30 april 2003, 22:10
Ze willen besturen zonder die vervelende Walen. Lekker Vlamingen onder elkaar. Gezellig. Dat is wat ze willen.

Dat lijkt me maar normaal. Net als de Kroaten hun eigen zaken willen regelen zonder bemoeienis van de Serviërs. En ook de Slovenen dachten er ook zo over, net als de Macedoniërs. Ook de Schotten zijn de inmenging vanuit Londen beu en willen het heft meer en meer in eigen handen nemen. Ook de bevolking van de Faroereilanden willen hun eigen boontjes doppen...

Dat is maar normaal. Of vindt u het normaal dat uw gebuur zich komt moeien met uw huisgezin?

Natuurlijk niet.
Gelukkig zijn de Walen niet onze buren, maar onze broeders; mede-Belgen.

C uit W
30 april 2003, 22:16
Ze willen besturen zonder die vervelende Walen. Lekker Vlamingen onder elkaar. Gezellig. Dat is wat ze willen.

Dat lijkt me maar normaal. Net als de Kroaten hun eigen zaken willen regelen zonder bemoeienis van de Serviërs. En ook de Slovenen dachten er ook zo over, net als de Macedoniërs. Ook de Schotten zijn de inmenging vanuit Londen beu en willen het heft meer en meer in eigen handen nemen. Ook de bevolking van de Faroereilanden willen hun eigen boontjes doppen...

Dat is maar normaal. Of vindt u het normaal dat uw gebuur zich komt moeien met uw huisgezin?

Natuurlijk niet.
Gelukkig zijn de Walen niet onze buren, maar onze broeders; mede-Belgen. :lol: :lol: :lol: :lol: Broeders hoe dat?? Parasiteren maakt je nog geen familie :twisted: :evil:

Neen, serieus, hoe ga je ervanuit dat we broeders zijn??

Patriot!
30 april 2003, 22:18
Ze willen besturen zonder die vervelende Walen. Lekker Vlamingen onder elkaar. Gezellig. Dat is wat ze willen.

Dat lijkt me maar normaal. Net als de Kroaten hun eigen zaken willen regelen zonder bemoeienis van de Serviërs. En ook de Slovenen dachten er ook zo over, net als de Macedoniërs. Ook de Schotten zijn de inmenging vanuit Londen beu en willen het heft meer en meer in eigen handen nemen. Ook de bevolking van de Faroereilanden willen hun eigen boontjes doppen...

Dat is maar normaal. Of vindt u het normaal dat uw gebuur zich komt moeien met uw huisgezin?

Natuurlijk niet.
Gelukkig zijn de Walen niet onze buren, maar onze broeders; mede-Belgen. :lol: :lol: :lol: :lol: Broeders hoe dat?? Parasiteren maakt je nog geen familie :twisted: :evil:

Neen, serieus, hoe ga je ervanuit dat we broeders zijn??

We zijn toch landgenoten?
En zolang de meerderheid der Belgen die eenheid wil behouden, is er geen enkele reden voor het uiteentrekken van een Natie.

Jan van den Berghe
30 april 2003, 22:19
Gelukkig zijn de Walen niet onze buren, maar onze broeders; mede-Belgen.

In mijn familie spreken mijn broers en zus dezelfde taal... En trouwens, mijn broers of zus komen zich niet moeien in mijn huishouding.

Jan van den Berghe
30 april 2003, 22:19
We zijn toch landgenoten?

Neen, we zijn "staatsgenoten". Mijn land is Vlaanderen.

Jan van den Berghe
30 april 2003, 22:20
En zolang de meerderheid der Belgen die eenheid wil behouden, is er geen enkele reden voor het uiteentrekken van een Natie.

De Belgische natie? Ik merk maar weinig tekenen van een "Belgische natie", tenzij u het voetbalnationalisme als de hoogste uiting ervan beschouwt.

Patriot!
30 april 2003, 22:23
En zolang de meerderheid der Belgen die eenheid wil behouden, is er geen enkele reden voor het uiteentrekken van een Natie.

De Belgische natie? Ik merk maar weinig tekenen van een "Belgische natie", tenzij u het voetbalnationalisme als de hoogste uiting ervan beschouwt.

Ik raad U aan deze zondag de TV eens op te zetten.

Patriot!
30 april 2003, 22:24
http://www.millequant.be/manif/pictures/mank1.gifhttp://www.millequant.be/manif/pictures/manif1.gif

Patriot!
30 april 2003, 22:25
En zolang de meerderheid der Belgen die eenheid wil behouden, is er geen enkele reden voor het uiteentrekken van een Natie.

De Belgische natie? Ik merk maar weinig tekenen van een "Belgische natie", tenzij u het voetbalnationalisme als de hoogste uiting ervan beschouwt.

Het enige verschil tussen Vlamingen en Walen is uiteraard de taal.

C uit W
30 april 2003, 22:26
En zolang de meerderheid der Belgen die eenheid wil behouden, is er geen enkele reden voor het uiteentrekken van een Natie.

De Belgische natie? Ik merk maar weinig tekenen van een "Belgische natie", tenzij u het voetbalnationalisme als de hoogste uiting ervan beschouwt.

Ik raad U aan deze zondag de TV eens op te zetten.ik raad u aan de 18e mei uw tv aan te zetten :-)

Jan van den Berghe
30 april 2003, 22:32
Het enige verschil tussen Vlamingen en Walen is uiteraard de taal.

En taal is nog steeds het belangrijkste cultuurverschil. Tussen een Nederlander van Venlo en een man uit Aken is er ook alleen maar een taalverschil (veel kleiner dan nog dan tussen Frans en Nederlands). De een is Nederlander, de ander Duitser, alhoewel beiden sterk gelijkende cultuurpatronen hebben. Dat is ook zo met Walen en Vlamingen.

Knuppel
1 mei 2003, 09:17
zolang de meerderheid der Belgen die eenheid wil behouden, is er geen enkele reden voor het uiteentrekken van een Natie.

De meerderheid der Belgen kan die 'eenheid' geen flikker schelen. Evenmin als het de meerderheid wat zal kunnen schelen dat ze in het onafhankelijke Vlaanderen komen te leven. Het is altijd al een politiek bewuste minderheid geweest die het grote verschil maken.

Vertel de Vlaamse 'belgen' beter eens over wat zij NIET mogen doen van hun eigen geld (investeren in hun eigen toekomst op velerlei vlakken) maar wat zij wel MOETEN doen (bodemloze Waalse putten vullen) en wat daar de gevolgen voor de NABIJE toekomst van zullen zijn. Of waarom worden de belgicisten zo pinnig als we het daarover hebben? Toch omdat de bewustwording van deze feiten hun ijzersterke 90% positie aanmerkelijk zou kunnen verzwakken?

Zeno!
1 mei 2003, 12:50
http://www.unionbelge.be/nederlands/voorzitter.BUBg.jpg

En dan zeggen ze iets over de uitstraling van Geert Bourgeois!!!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Renaud
1 mei 2003, 14:34
Gelukkig zijn de Walen niet onze buren, maar onze broeders; mede-Belgen.

In mijn familie spreken mijn broers en zus dezelfde taal... En trouwens, mijn broers of zus komen zich niet moeien in mijn huishouding.

En in mijn familie spreken 2 van mijn zussen frans, net als mijn vader en de rest van de familie aan vaders zijde. En 1 zus van mij spreekt vlaams zoals mijn moeder en de rest van mijn familie aan moeders zijde.
En dergelijke families bestaan er véél! En geloof mij, dit is echt een verrijking. Hebben jullie flaminganten al ooit is stil gestaan bij het feit dat bij een splitsing van Belgie ook families 'gescheurd' worden?
Maar neen, doe maar rustig verder... De NV-A, een partij voor 6 miljoen vlamingen, yeah, sure

alpina
1 mei 2003, 14:38
Gelukkig zijn de Walen niet onze buren, maar onze broeders; mede-Belgen.

In mijn familie spreken mijn broers en zus dezelfde taal... En trouwens, mijn broers of zus komen zich niet moeien in mijn huishouding.

En in mijn familie spreken 2 van mijn zussen frans, net als mijn vader en de rest van de familie aan vaders zijde. En 1 zus van mij spreekt vlaams zoals mijn moeder en de rest van mijn familie aan moeders zijde.
En dergelijke families bestaan er véél! En geloof mij, dit is echt een verrijking. Hebben jullie flaminganten al ooit is stil gestaan bij het feit dat bij een splitsing van Belgie ook families 'gescheurd' worden?
Maar neen, doe maar rustig verder... De NV-A, een partij voor 6 miljoen vlamingen, yeah, sure

Ik ken ook een heleboel gezinnen die langs de ene kant van Belgische afkomst zijn en langs de andere kant Nederlands. Zijn deze gezinnen dan verscheurd? Neen natuurlijk niet. Je moet toch niet in hetzelfde land wonen om het goed met elkaar te kunnen vinden.

Zeno!
1 mei 2003, 14:42
Hebben jullie flaminganten al ooit is stil gestaan bij het feit dat bij een splitsing van Belgie ook families 'gescheurd' worden?


Be-la-che-lijk!! :lol:

Alsof families zouden scheuren als Vlaanderen en Wallonie onafhankelijk zouden worden! Hilarisch! Moest dat gebeuren dan heb je wel een erg onstabiele familie.

En wat dan met mensen die familie hebben in Nederland of Duitsland? Zijn die families ook "gescheurd"??

De argumenten pro-Belgie bereiken -alwéér- een dieptepunt... :D

skye
1 mei 2003, 15:38
De grote fout is dat die "unitairen" werkelijk geloven dat de meerderheid van de Vlamingen voor de Belgische eenheid is.

Als er nu een peiling komt schat ik dat het resultaat ongeveer hetvolgende zou zijn.

Vlaanderen onafhankelijk: 30%

Confederatie: 30%

het-kan-me-geen-kloten-schelen: 30%

tegen splitsing: 9%

voor een unitaire staat:1%

Supe®Staaf
1 mei 2003, 15:44
De grote fout is dat die "unitairen" werkelijk geloven dat de meerderheid van de Vlamingen voor de Belgische eenheid is.

Als er nu een peiling komt schat ik dat het resultaat ongeveer hetvolgende zou zijn.

Vlaanderen onafhankelijk: 30%

Confederatie: 30%

het-kan-me-geen-kloten-schelen: 30%

tegen splitsing: 9%

voor een unitaire staat:1%
En waarop baseert u die persoonlijke peiling?
Den boer op geweest om een significant aantal personen uit verschillende lagen van de bevolking te bevragen?
Verklaar me ook eens het opsplitsen van 'tegen splitsing' en 'voor een unitaire staat'? :twisted:

Renaud
1 mei 2003, 19:01
Ok, verscheurd was niet het goeie woord.
Maar wat belachelijker is my friend is: door mensen zoals u heb ik mss later een moeder en een zus van de ene nationaliteit, een vader en 2 andere zussen van een andere nationaliteit terwijl ikzelf nog een andere nationalitiet zal hebben. Vlaanderen apart voor de vereenvoudiging? Tja...

Renaud
1 mei 2003, 19:03
Superstaaf, ik vind uw replieken altijd grandioos! :wink:

Supe®Staaf
1 mei 2003, 19:09
Superstaaf, ik vind uw replieken altijd grandioos! :wink:
Eindelijk een fan.
:oops:

Jan van den Berghe
1 mei 2003, 20:06
En in mijn familie spreken 2 van mijn zussen frans, net als mijn vader en de rest van de familie aan vaders zijde. En 1 zus van mij spreekt vlaams zoals mijn moeder en de rest van mijn familie aan moeders zijde.

Merkwaardige familie als u het mij vraagt. Ofwel gaat het hier om stiefzussen, ofwel hebben uw vader en moeder een heel speciale keuze gemaakt om de ene groep kinderen in het Nederlands op te voeden en de andere in het Frans.

Jan van den Berghe
1 mei 2003, 20:11
Hebben jullie flaminganten al ooit is stil gestaan bij het feit dat bij een splitsing van Belgie ook families 'gescheurd' worden?

Hallo? Is de eenheidsband maar zo povertjes dat bij een onafhankelijkheid van Vlaanderen uw familie plotseling "gescheurd" wordt? Aan grootvaders zijde is mijn familie Oostenrijks. Is mijn familie dan "gescheurd" omdat Oostenrijk niet bij ons land hoort? Er zijn wel zoveel mensen die met andere nationaliteiten zijn getrouwd. Allemaal "gescheurde" families?

TomB
1 mei 2003, 21:13
Hebben jullie flaminganten al ooit is stil gestaan bij het feit dat bij een splitsing van Belgie ook families 'gescheurd' worden?

Hallo? Is de eenheidsband maar zo povertjes dat bij een onafhankelijkheid van Vlaanderen uw familie plotseling "gescheurd" wordt? Aan grootvaders zijde is mijn familie Oostenrijks. Is mijn familie dan "gescheurd" omdat Oostenrijk niet bij ons land hoort? Er zijn wel zoveel mensen die met andere nationaliteiten zijn getrouwd. Allemaal "gescheurde" families?

Kijk eens naar de tegenvoorbeelden: Koreaanse families die gescheiden moeten leven, Berlijnse koppels die van de ene dag op de andere gescheiden zijn omdat de russen een gordijn optrekken etc.

Dimitri
1 mei 2003, 21:20
Wordt Wallonië dan een communistische staat na afscheiding? 8O :lol:

Renaud
1 mei 2003, 21:36
Hebben jullie flaminganten al ooit is stil gestaan bij het feit dat bij een splitsing van Belgie ook families 'gescheurd' worden?

Hallo? Is de eenheidsband maar zo povertjes dat bij een onafhankelijkheid van Vlaanderen uw familie plotseling "gescheurd" wordt? Aan grootvaders zijde is mijn familie Oostenrijks. Is mijn familie dan "gescheurd" omdat Oostenrijk niet bij ons land hoort? Er zijn wel zoveel mensen die met andere nationaliteiten zijn getrouwd. Allemaal "gescheurde" families?

Je komt te laat Jan van den Berghe: ik heb al toegegeven dat gescheurd een slechte woordkeuze was. Je moet gewoon toegeven dat dit vreemde situaties zijn, niet? Trouwens, uw situatie is niet te vergelijken met de mijne: ik heb helemaal niet gevraagd om plotseling een familie te hebben bestaande uit verschillende nationaliteiten. Maar goed, dit is een situatie die ik persoonlijk niet zou aprecieren. Misschien vormt dit voor anderen in dezelfde situatie geen probleem.

Jan van den Berghe
1 mei 2003, 22:22
Je moet gewoon toegeven dat dit vreemde situaties zijn, niet?

Ja, en?

Trouwens, uw situatie is niet te vergelijken met de mijne: ik heb helemaal niet gevraagd om plotseling een familie te hebben bestaande uit verschillende nationaliteiten.

En ik werd ook niet gevraagd of het goed was dat de familie van mijn grootvaders kant Oostenrijkers zijn.

Maar goed, dit is een situatie die ik persoonlijk niet zou aprecieren. Misschien vormt dit voor anderen in dezelfde situatie geen probleem.

Bent u dan zo enggeestig dat u blijkbaar niet kan aanvaarden dat leden van uw familie een andere nationaliteit hebben? Bij aangetrouwde familie van me zijn er aan die kant ook Nederlanders. Meent u nu werkelijk dat dit een probleem vormt?

De hele tijd zit u te lullen over de meerwaarde van uw "Belgische" familie waarin de leden blijkbaar een andere taal als eerste taal hebben, maar kunt u niet overweg met een familie waarin sommige leden een andere nationaliteit hebben. Uw redenering is kronkelig.

Jan van den Berghe
1 mei 2003, 22:25
Kijk eens naar de tegenvoorbeelden: Koreaanse families die gescheiden moeten leven, Berlijnse koppels die van de ene dag op de andere gescheiden zijn omdat de russen een gordijn optrekken etc.

Wat dit hier allemaal komt doen is me niet duidelijk. Denkt u dat we bij een Vlaamse onafhankelijkheid een ondoordringbare muur op de grens met Wallonië optrekken en ieder persoonverkeer resoluut verbieden? Men maakt toch zo graag karikaturen...

Kijk maar eens naar het voorbeeld van Tsjechië en Slovakije i.p.v. met dergelijke niet-relevante zaken te komen aandraven.

Bruno*
1 mei 2003, 23:39
Wat dit hier allemaal komt doen is me niet duidelijk. Denkt u dat we bij een Vlaamse onafhankelijkheid een ondoordringbare muur op de grens met Wallonië optrekken en ieder persoonverkeer resoluut verbieden? Men maakt toch zo graag karikaturen...


Niemand ligt wakker van Vlaamse onafhankelijkheid, als jij graag in een klein regiootje wil leven met grote broer Frankrijk in het hartje van Brabant, mij niet gelaten. Maar je moet wel behoorlijk getikt zijn ervoor. De Nederlands- noch Franstaligen, noch Duitstaligen komen iets te kort in Belgie. We zijn het 4e welvarendste land ter wereld, Vlaanderen de meest welvarende regio. Laat ons met rust of we zullen u niet met rust laten :twisted: