PDA

View Full Version : Chris Demeyere: De Vlaamse Leeuwenvlag op de begrafenis...


FMisplon
17 augustus 2002, 14:50
De Vlaamse Leeuwenvlag op de begrafenis van Pim Fortuyn.

De Standaard van 11 mei 2002. Op de voorpagina een artikel over de begrafenis van inmiddels in Nederland heilig verklaarde populist Pim Fortuyn. Ik drink slurpend van mijn koffie en tegelijk met het wakker worden lees ik een bepaalde passage.
En ik word wakker...
Blijkt dat een Vlaming, om sympathie te betuigen, met de leeuwenvlag zwaaide. Waarop mensen hysterisch begonnen te roepen dat "Pimmetje" niets te maken had met het Vlaams Blok. De man werd vriendelijk weggeleid door de politie.
Het artikel leutert voort over de emotieloze mis en het gezang van de menigte achteraf. Maar de toon is gezet en op mijn hart is getrapt. De leeuwenvlag wordt nu al zelfs in Nederland geassocieerd met het Blok. In Vlaanderen kijkt men argwanend naar vlaggendragers en kreten als "fascisten" weerklinken, vooral uit monden van mensen die niet lijken te begrijpen dat de leeuw HUN symbool is. Het symbool van Vlaanderen, van de Vlaming, en NIET van het Blok! Straks verklaren ze nog dat de Vlaamse Leeuw een Blokhymne is.
Waar is onze trots? Waar is ons chauvinisme? Hoe kunnen we het echte symbool van Vlaanderen uitroepen tot het symbool van een ondemocratische partij? Zij misbruiken dat symbool, doen het uitschijnen alsof vlaamsgezindheid automatisch overeenkomt met hun standpunten. Wel dat is NIET zo. Ik zeg dat het genoeg is. Hier en nu. Ik eis onze leeuwenvlag terug op, ik eis de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet terug op. Dat het Blok maar haar eigen symbolen maakt!
En wie ben ik om dat te zeggen? Wie ben ik om de Leeuw terug te eisen? Ik ben een Vlaming en een liberaal! En de Leeuw is mijn symbool, mijn vlag, mijn hymne..
En de uwe. Neem ze terug, en wees weer trots om Vlaming te zijn!

Chris Demeyere

Knuppel
1 september 2002, 17:15
Verhofstadt is ook een liberaal en door zijn anti-vlaamse houding (of is het Lambermontakkoord soms iets om als Vlaming trots op te zijn?)schaam ik mij een Vlaming te zijn.

Het Vlaams Blok recupereert idd. de Vlaamse symbolen maar ook daarzonder wordt er in dit land vrij goed voor gezorgd dat zowat alle Vlamingen als asociale separatisten door het Belgische leven moeten gaan.
Stevaert lust ons volkslied niet en de koninklijke familie zelfs niet onze taal. Wat wil je dan?

amexx
1 oktober 2002, 15:22
De vlaamse leeuw dekt de vlag van de gehele Vlaamse beweging. Het vlaams blok hoort daar zeker bij. En nee de fascisten horen er daar niet bij.

Moi
9 oktober 2002, 11:58
De vlaamse leeuw dekt de vlag van de gehele Vlaamse beweging. Het vlaams blok hoort daar zeker bij. En nee de fascisten horen er daar niet bij.

Vind ik ook!

En ik zal dus niet met die vlag zwaaien, niet de Vlaamse leeuw zingen en niet op NVA stemmen, maar misschien wel op het Blok.

datri
9 oktober 2002, 19:33
inderdaad, de leeuwevlag hoort elke vlaming toe, en dat dit meermaals met het vlaams blok geassocieerd wordt, hoe zou dat komen ?
de regeringspartijen zijn anti-vlaams, de nva... daar moeten we nog vanz zien wat ervan zal komen, en dan zijn we er zeker.....

De_Vlaamse_Nationalist
15 oktober 2002, 20:47
Het is schandalig dat ze de Vlaamse Leeuwenvlag rascistisch vinden, het is verdomme ons landssymbool. Als ik iemand ooit een Vlaamse Vlag zie verbranden, die gaat er nie goed van zijn.


Dat zweer ik op mijn Vlaamse zieltje

groentje
20 oktober 2002, 14:21
Het was idd pijnlijk te zien dat men de Vlaamse Leeuw als extreem-rechts bestempeld.
Daarom een oproep aan alle Vlaamse partijen, behalve die met Vlaanderen niets te maken willen hebben (PNPB?), om niet bang te zijn dit Vlaamse symbool terug te eisen, en het trots te gebruiken wanneer nodig.
De regeringspartijen zijn wel Vlaams, en dat hun Vlaamsgezindheid niet overeen komt met bepaalde mensen hun idee daarover, is dan spijtig; het wil echter niet zeggen dat mensen die opkomen voor een tolerant en open Vlaanderen, ev in een Belgische of Europese context, niet trots mogen zijn op het Vlamingschap.

Stefanie
20 oktober 2002, 15:26
In Netwerk op Ned. 1 was op 11 juli een reportage over de 11 juli viering. Ik vind dat ze 't te veel over dat liedje en het eten hadden. Ze hebben toen ook straattheater gedaan en andere dingen die helemaal niet zo waren, zoals de musea die open bleven. Die reportage gaf een verkeerd beeld, vond ik. Maar ze hebben wel uitgelegd waarom ze met zo'n lied afkwamen en zo: Het moest zo gevierd worden, om niet geäsocieerd te worden met het Vlaams blok. Vandaar. Indien ieder geval was de Leeuwenvlag voor die journalist geen taboe. Het is trouwens zo dat als Patrick Dewael een persconferentie geeft, er zo een vlag achter hem staat. En aan het gebouw van de Vlaamse regering hangt er ook een. En die leeuw op de vloer in het Vlaams parlement hebben jullie vast al gezien.

Maatschappelijk_axident
20 oktober 2002, 16:55
De leeuw is het symbool van alles wat 'Vlaams' is, en dus ook van het blok. Maar om via de leeuw de associatie met het blok te maken, kvraag me af waarom en hoe ze er bij komen (omgekeerd zou ik het wel begrijpen)...trouwens, het blok is +/- Antwerps enneuh, als ik mij niet vergis is dat nog altijd de énige 'vlaamse' stad ZONDER leeuw in haar schild. :roll:

Patriot!
23 oktober 2002, 19:09
Die vlag in Nederland, was dat de zwart-gele separatistische vlag; of de zwart-geel-rode vlag van de Vlaamse Gemeenschap?
In het eerste geval hebben ze gelijk.

groentje
28 oktober 2002, 18:45
het is ook de vlag van de Vlaamse Beweging, en hoewel deze gedeeltelijk in racistisch vaarwater is terechtgekomen, de kern van hun boodschap, geldt nog steeds. zei een vooraanstaand schrijver niet ooit: "men moet vlaming zijn, om europeeër te worden"? ik ben vlaming, en belg, en europeaan. en ik ben op elk "burgerschap" even trots.

VL
31 oktober 2002, 22:16
De zwart-gele Vlaamse Leeuw dekt de lading van de Vlaamse Beweging. De zwart-geel-rode Leeuwenvlag (die achter Dewael wappert) is die van het Vlaamse Gewest.

Dat de zwart-gele vlag in rascistisch vaarwater is gekomen, tja, ik weet het niet zo. Men denkt dat wel. Maar eigenlijk heeft de Vlaamse Beweging er niet om gevraagt dat sommigen die vlag als symbool gingen opeisen...

Ik heb een niet-officiële Leeuwenvlag. Voor mij de enige echte!!!

Ik ben Vlaming en daar ben ik heel fier op. Ik laat me niet kisten door Verhofstadt en Co!!!

Knuppel
31 oktober 2002, 23:00
De zwart-gele Vlaamse Leeuw dekt de lading van de Vlaamse Beweging. De zwart-geel-rode Leeuwenvlag (die achter Dewael wappert) is die van het Vlaamse Gewest.

Dat de zwart-gele vlag in rascistisch vaarwater is gekomen, tja, ik weet het niet zo. Men denkt dat wel. Maar eigenlijk heeft de Vlaamse Beweging er niet om gevraagt dat sommigen die vlag als symbool gingen opeisen...

Ik heb een niet-officiële Leeuwenvlag. Voor mij de enige echte!!!

Ik ben Vlaming en daar ben ik heel fier op. Ik laat me niet kisten door Verhofstadt en Co!!!

De Vlaamse leeuw die aan het gebouw van de VVB Antwerpen wappert is volledig gesponsord door Knuppel. Met vlaggestok en al. En of ze d�*�*r trots op is!

Tjolder
31 oktober 2002, 23:14
Die vlag in Nederland, was dat de zwart-gele separatistische vlag; of de zwart-geel-rode vlag van de Vlaamse Gemeenschap?


De Zwarte Leeuw van de Vl. gemeenschap vind ik persoonlijk niet mooi.
( Te modern en niet mooi met die witte lijnen )

Persoonlijk zie ik de oudere liever ( Zw / Geel en met veel krullen )

Die rode tong en klauwen is een detail waar ik niet om geef.

Ik kan er toch ook niet aan doen dat ik die van het Vl Blok liever zie. :roll:

VL
1 november 2002, 16:30
En persoonlijk ben ik blij dat ik merk dat Vlaamse Leeuwen in trek zijn bij de jeugd, geen rage, zuiver uit affectie met Vlaanderen!

Knuppel
1 november 2002, 16:37
Meedoen met de bevlaggingsacties van Ivan Mertens zou ik zeggen, want voor de affectie komt het bewustmakingsproces... :D

VL
1 november 2002, 16:45
Ik studeer in Kortrijk. Daar heb ik in nog geen maand tijd al 15 VVB-Vlaamse Leeuwen verkocht aan studenten.

Dit is toch de bevlaggingsactie die u bedoelt?

groentje
1 november 2002, 20:39
Vlaanderen is een mooie plek op aarde, zelfs met al die geel-zwarte vlaggen:p, tja, geel en zwart zijn toevallig niet mijn lievelingskleuren, dat is eigenlijk blauw en groen, hoewel die eerste kleur mijn politieke kleur absoluut niet dekt. Onze vlag, en dan bedoel ik zowel de roodgetongde en -geklauwde, als dezelfde zonder rode accentjes, is toch mooi, en als symbool verdient ze onze waardering. De Europese vlag is trouwens ook niet mis :wink:

VL
1 november 2002, 20:54
Zo mag ik het horen, groentje!!!

(Onze vlag is inderdaad stukken mooier dan die tricolore)

groentje
2 november 2002, 12:04
die 'tricolore' is anders ook best mooi, hoor, maar is minder interessant. maar als symbool kan ik ze ook wel appreciëren, hoor. in elk geval meer dan de 'stars bangled banner' van over het water. waar dan weer wel blauw in voorkomt...

VL
2 november 2002, 12:40
Het gaat hem vooral over de symbolen die die vlaggen schuil houdt.

Lieder een leeuw dan drie streepjes waar ik geeneens de betekenis van ken. Van de leeuw daarentegen...

groentje
2 november 2002, 19:14
ik dacht dat deze ontstaan zijn onder de zgn. Belgische Unie, in de 18e eeuw, waarbij men de kleuren van de provincies Henegouwen en Brabant met elkaar verbond. Kort na de onafhankelijkheid van 1830 is de vlag dan verticaal gezet, om geen verwarring te stichten met de vlag van Duitsland.

Patriot!
2 november 2002, 19:25
In 1830 bestond Duitsland nog niet als staat.
De kleuren zijn de kleuren van de leeuwen op de vlaandels van de drie machtigste Belgische Vorstendommen.

Zwart staat voor het Graafschap Vlaanderen
Geel staat voor Brabant
Rood staat voor Limburg

groentje
3 november 2002, 11:38
Rood staat voor Limburgdrie machtigste Belgische Vorstendommen
Limburg een machtig vorstendom? :lol: :lol: :lol:
Limburg vormde wel al heel vroeg een personele Unie met Brabant, en als je kijkt naar de schilden, welk vorstendom bedoel je dan? Loon toch niet? Ze hadden wel een groter gebied dat de Limburgers.
Bovendien, hoe verklaar je dan, dat die vlag reeds is ontstaan in de 18e Eeuw, of in elk geval een gelijke kleurencombinatie?
Nu goed, er zullen wel verschillende verklaringen de ronde doen, en ik heb de waarheid niet in pacht, maar die verklaring van jou lijkt me toch wat raar.

Patriot!
4 november 2002, 19:39
Loon, juist ja, ik simplificeer ff :)

De vlag werd inderdaad al bij de Brabantse Omwenteling van 1789 gebruikt door de revolutionnairen in de toen Oostenrijkse Nederlanden.
Als kleuren kozen zij de kleuren van de leeuwen van Vlaanderen, Brabant en... Loon.
Andere verklaringen zijn:

* Het zijn gewoon de kleuren van het wapenschild van Brabant (achtergrond is zwart, leeuw is geel(goud), tong en klauwen zijn rood.

* Een andere, zeer ongeloofwaardige,verklaring is dat zwart voor de leeuw van Vlaanderen zou staan, geel voor de Brusselse lelie en rood voor de Waalse haan. Uiteraard is dit klinkbare onzin omdat deze symbolen pas in de 19de eeuw gebruikt werden.

Supe®Staaf
4 november 2002, 19:56
ROOD
GEEL
ZWART

De kleuren van ons hart.
8) 8) 8)


Ziedaar mijn verklaring.
:wink:

VL
5 november 2002, 11:21
Van uw hart misschien. Maar ik vrees voor u dat van velen in dit verrekte land het hart heel wat minder rood kleurt. Geel-zwart alleen dus.


LEVE VLAANDEREN!!!!!

Knuppel
5 november 2002, 12:21
Ik studeer in Kortrijk. Daar heb ik in nog geen maand tijd al 15 VVB-Vlaamse Leeuwen verkocht aan studenten.

Dit is toch de bevlaggingsactie die u bedoelt?

Goed gewerkt VL maar dit is niet de bevlaggingsactie die ik bedoelde. De Vlaamse leeuwenvlaggen die wapperen op sportmanifestaties in binnen en buitenland, dat is een initiatief van Ivan Mertens. Hij trommelt telkens weer voldoende mensen op die daaraan meewerken. Of dacht je dat België dat organiseerde? :wink:

Knuppel
5 november 2002, 12:27
ROOD
GEEL
ZWART

De kleuren van ons hart.
8) 8) 8)


Ziedaar mijn verklaring.
:wink:


Zwart , geel, rood,
daaraan gaat Vlaanderen dood.

Rood, geel, zwart,
heeft ons genoeg getart.

VL
5 november 2002, 18:56
Goed gewerkt VL maar dit is niet de bevlaggingsactie die ik bedoelde. De Vlaamse leeuwenvlaggen die wapperen op sportmanifestaties in binnen en buitenland, dat is een initiatief van Ivan Mertens. Hij trommelt telkens weer voldoende mensen op die daaraan meewerken. Of dacht je dat België dat organiseerde?


Vind ik trouwens altijd heel mooi. Zoals in de Tour dit jaar. Bij elke aankomst was er een Leeuw in beeld. En op zulke momenten ben je nog fierder om Vlaming te zijn...

Patriot!
6 november 2002, 18:11
De Vlaamse leeuwenvlaggen die wapperen op sportmanifestaties in binnen en buitenland, dat is een initiatief van Ivan Mertens.

Natuurlijk wist ik wel dat dat niet spontaan gebeurde.
Als VL² of een andere vlaams-nationalistische organisatie er niet mee gemoeid zie je bijna alleen Belgische tricolores, in de kleuren van ons hart!

Knuppel
6 november 2002, 18:35
De Vlaamse leeuwenvlaggen die wapperen op sportmanifestaties in binnen en buitenland, dat is een initiatief van Ivan Mertens.

Natuurlijk wist ik wel dat dat niet spontaan gebeurde.
Als VL² of een andere vlaams-nationalistische organisatie er niet mee gemoeid zie je bijna alleen Belgische tricolores, in de kleuren van ons hart!

De mensen die in regen en wind een Vlaams bewustzijn trachten te bewerkstelligen via de Vlaamse leeuwenvlaggen, dragen hun vlag nochtans ook aan hun hart. :D
En niet uit gewoonte zoals de onwetende kindertjes die een papieren Belgische driekleur in de pollekens krijgen gedrukt als de royale familie ergens opduikt,maar uit pure overtuiging. :P
Het gebeurt trouwens regelmatig dat mensen probleemloos hun driekleur ruilen voor een Vlaamse leeuwenvlag. Als "vaderlandse" overtuiging kan dat tellen.... :roll:

Knuppel
6 november 2002, 18:37
Goed gewerkt VL maar dit is niet de bevlaggingsactie die ik bedoelde. De Vlaamse leeuwenvlaggen die wapperen op sportmanifestaties in binnen en buitenland, dat is een initiatief van Ivan Mertens. Hij trommelt telkens weer voldoende mensen op die daaraan meewerken. Of dacht je dat België dat organiseerde?


Vind ik trouwens altijd heel mooi. Zoals in de Tour dit jaar. Bij elke aankomst was er een Leeuw in beeld. En op zulke momenten ben je nog fierder om Vlaming te zijn...

Daar gaat het dus ook om, VL. Om de Vlamingen te leren trots zijn dat ze Vlaming zijn.

Patriot!
6 november 2002, 19:19
Het gebeurt trouwens regelmatig dat mensen probleemloos hun driekleur ruilen voor een Vlaamse leeuwenvlag. Als "vaderlandse" overtuiging kan dat tellen....

Als dat gebeurd is dat meestal omdat ze de Vlaamse leeuw niet associeren met separatisme of Vlaams bewustzijn maar met... België!

Pirenne
6 november 2002, 19:58
Het gaat hem vooral over de symbolen die die vlaggen schuil houdt.

Lieder een leeuw dan drie streepjes waar ik geeneens de betekenis van ken. Van de leeuw daarentegen...
Tja, die leeuw, waar kwam die alweer vandaan?
Ik meen dat Diederik van den Elzas (graaf van Vlaanderen) een schild met de leeuw op had meegebracht van één van zijn kruistochten. Toen werd de leeuw het symbool van de graven van Vlaanderen. De leeuw is dus geenszins Vlaams!

Knuppel
6 november 2002, 23:55
Het gebeurt trouwens regelmatig dat mensen probleemloos hun driekleur ruilen voor een Vlaamse leeuwenvlag. Als "vaderlandse" overtuiging kan dat tellen....

Als dat gebeurd is dat meestal omdat ze de Vlaamse leeuw niet associeren met separatisme of Vlaams bewustzijn maar met... België!


Is dat die associatie dan nog altijd niet gelukt :?:

De geruilde vlaggen hebben nochtans geen rode tong en tenen... :P

Knuppel
6 november 2002, 23:57
Het gaat hem vooral over de symbolen die die vlaggen schuil houdt.

Lieder een leeuw dan drie streepjes waar ik geeneens de betekenis van ken. Van de leeuw daarentegen...
Tja, die leeuw, waar kwam die alweer vandaan?
Ik meen dat Diederik van den Elzas (graaf van Vlaanderen) een schild met de leeuw op had meegebracht van één van zijn kruistochten. Toen werd de leeuw het symbool van de graven van Vlaanderen. De leeuw is dus geenszins Vlaams!

Ik verwachtte niet anders van iemand die zich "Pirenne" noemt.
Ook lid van de BUB misschien?

Pirenne
7 november 2002, 13:20
tss Ik verwachtte ook niets anders van iemand die zich Knuppel noemt.
En nee, ik ben geen lid van de Belgische Unionistische Beweging of iets dergelijks. Maar ik meen wel dat we de geschiedenis zelf niet mogen vergeten. En wat mijn nickname betreft, hiermee verwijs ik gewoon naar het belang van geschiedenis en niet naar bepaalde -typisch 19de eeuwse- opvattingen van Henri Pirenne.

Knuppel
7 november 2002, 15:30
tss Ik verwachtte ook niets anders van iemand die zich Knuppel noemt.
En nee, ik ben geen lid van de Belgische Unionistische Beweging of iets dergelijks. Maar ik meen wel dat we de geschiedenis zelf niet mogen vergeten. En wat mijn nickname betreft, hiermee verwijs ik gewoon naar het belang van geschiedenis en niet naar bepaalde -typisch 19de eeuwse- opvattingen van Henri Pirenne.

Waarom kies je dan uitgerekend een nick die connotaties oproept met deze man met 19de eeuwse opvattingen?

Wat de geschiedenis betreft. Ik ben het meest geïnteresseerd in de Belgische geschiedenis die door zijn machthebbers verdraaid of verzwegen werd...en wordt.

En ja, ik weet dat ik een, uitstekend bij mij passende, nick gekozen heb.
Jij deed dat voor jezelf toch ook?

groentje
7 november 2002, 23:33
Pirenne, je hebt gelijk, die vlag is Klein-Aziatisch of zo van oorsprong.
Waarmee ik helemaal niet beweer dat Vlaanderen deze vlag niet mocht adopteren! Dus naast de tricolore, ook leve de leeuw! (en de sterretjesvlag...)

Tjolder
4 december 2002, 21:21
Tja, die leeuw, waar kwam die alweer vandaan?
Ik meen dat Diederik van den Elzas (graaf van Vlaanderen) een schild met de leeuw op had meegebracht van één van zijn kruistochten. Toen werd de leeuw het symbool van de graven van Vlaanderen. De leeuw is dus geenszins Vlaams!

:roll: Niet Vlaams ? Vroeger liep het hier vol met leeuwen ! :wink:

Lees eens het volgende : http://home.online.no/~vlaenen/lage_landen/zp-vl.htm

Dat van de kruistochten is dus niet juist !

groentje
4 december 2002, 22:01
OK, maar geef toe, het is nog steeds niet "authentiek" Vlaams. Interessante site, trouwens.

Rechts België
3 november 2003, 22:09
De Vlaamse Leeuwenvlag op de begrafenis van Pim Fortuyn.

De Standaard van 11 mei 2002. Op de voorpagina een artikel over de begrafenis van inmiddels in Nederland heilig verklaarde populist Pim Fortuyn. Ik drink slurpend van mijn koffie en tegelijk met het wakker worden lees ik een bepaalde passage.
En ik word wakker...
Blijkt dat een Vlaming, om sympathie te betuigen, met de leeuwenvlag zwaaide. Waarop mensen hysterisch begonnen te roepen dat "Pimmetje" niets te maken had met het Vlaams Blok. De man werd vriendelijk weggeleid door de politie.
Het artikel leutert voort over de emotieloze mis en het gezang van de menigte achteraf. Maar de toon is gezet en op mijn hart is getrapt. De leeuwenvlag wordt nu al zelfs in Nederland geassocieerd met het Blok. In Vlaanderen kijkt men argwanend naar vlaggendragers en kreten als "fascisten" weerklinken, vooral uit monden van mensen die niet lijken te begrijpen dat de leeuw HUN symbool is. Het symbool van Vlaanderen, van de Vlaming, en NIET van het Blok! Straks verklaren ze nog dat de Vlaamse Leeuw een Blokhymne is.
Waar is onze trots? Waar is ons chauvinisme? Hoe kunnen we het echte symbool van Vlaanderen uitroepen tot het symbool van een ondemocratische partij? Zij misbruiken dat symbool, doen het uitschijnen alsof vlaamsgezindheid automatisch overeenkomt met hun standpunten. Wel dat is NIET zo. Ik zeg dat het genoeg is. Hier en nu. Ik eis onze leeuwenvlag terug op, ik eis de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet terug op. Dat het Blok maar haar eigen symbolen maakt!
En wie ben ik om dat te zeggen? Wie ben ik om de Leeuw terug te eisen? Ik ben een Vlaming en een liberaal! En de Leeuw is mijn symbool, mijn vlag, mijn hymne..
En de uwe. Neem ze terug, en wees weer trots om Vlaming te zijn!

Chris Demeyere

Waar de trots van de Vlamingen is? Ik zal het u zeggen: BIJ BELGIË, ONS EEUWIGE EN ENIGE VADERLAND!!

Tavek
1 februari 2004, 12:36
Van uw hart misschien. Maar ik vrees voor u dat van velen in dit verrekte land het hart heel wat minder rood kleurt. Geel-zwart alleen dus.


LEVE VLAANDEREN!!!!!

Bewijs dat?

Als er een belg in het buitenland iets wint, nederlandstalig of franstalig, zie je de tricolore. In Melbourne deze week zag je GEEN vlaamse leeuwen, maar tricolores. Bij veldrijden zijn het vlaggezwaaiers puur om politieke redenen waar de echte supporters nix mee te maken willen hebben. Zij gebruiken de tricolore......

Lille bij antwerpen zag rood geel zwart bij het BK veldrijden..... Als Kim Clijsters wint, hangt Bree vol met...tricolores.

Echt man, de groep die nix met uw separatisme te maken wilt hebben is vele malen groter als die van u.

En als de echte vlamingen toch eens het blazoen van hun vlag willen zuiveren, doe dan wat aan mannen zoals den deze:

http://blokbuster.antifa.net/eriksson.jpg

Vlaanderen Boven
1 februari 2004, 20:09
En als de echte vlamingen toch eens het blazoen van hun vlag willen zuiveren, doe dan wat aan mannen zoals den deze:
http://blokbuster.antifa.net/eriksson.jpg

Allé, 't is goed. Ik zal vragen aan den Jef en zijn vrienden of em er mee stopt. Nu tevreden?

:roll: :roll:

Luddo
1 februari 2004, 21:34
Deze discussie is al ouder dan VL² en voor beide vlaggen zijn argumenten. Mag ik opmerken dat het uitgerekend "Vlaanderen Vlagt" is geweest die de officiële Vlaamse vlag met rode tong en klauwen in de Vlaamse Beweging heeft geïntroduceerd. Dat was een zware beslissing die twee jaar geleden niet door iedereen werd geapprecieerd. VL² moeit zich niet met de al dan niet politieke betekenis van de zwartgele vlag die tot de jaren tachtig (toen Vlaanderen als Gemeenschap werd erkend) overal als dé Vlaamse Vlag werd erkend (ook door bvb. de toenmalige CVP). Het Vlaams parlement koos toen als compromis de vlag met de rode tong en klauwen omdat daarin de Belgische kleuren te zien waren. Een vraag om ook de roodgele Waalse haan van zwarte attributen te voorzien werd door de Waalse gemeenschap met overtuigende opgestoken middenvinger afgewezen! Ondertussen is "de rook om de schoorsteen wat verdwenen" en worden de twee vlaggen gebruikt zonder problemen. Jongeren, die de Vlaamse strijd niet zo aan de lijve ondervonden hebben kiezen voor "die met rood" omdat ze die mooier vinden. De ouderen houden het meestal bij de wat wij de "strijdvlag" noemen. Vl² laat het volk kiezen en we stellen vast (aan de hand van een verkoop van méér dan 23000 vlaggen op 18 maanden) dat 1/3 de officiële vlag verkiezen en 2/3 de zwartgele strijdvlag.
Wij stellen wel vast dat er nog heel wat misverstanden bij de mensen leven in verband met de Vlaamse vlag. Eén van die hardnekkige misverstanden is dat die vlag herinnert aan de collaboratie omdat Vlaamse Oostfrontstrijders onder die vlag aan de zijde van de Duitse Nationaalsocialisten tegen de communisten gingen vechten. Dit is een heel pijnlijke vraag want dan moeten wij antwoorden met de nog pijnlijker wedervraag: "Onder welke vlag ging Léon Degrelle met zijn "Légion Wallonie" aan het Oostfront strijden?" Eén zoektocht in "Google" (intikken "Leon Degrelle" of "La Légion Wallonie") zal u, met foto's en al, een verrassend antwoord geven!

Spelev
2 februari 2004, 22:30
Het begin van vlaanderen vlagt :)

Peter Spruyt
16 juni 2005, 11:53
Toch even reageren met volgende anecdote:
Toen wij met onze Chiro laatst onze jaarlijkse spaghettiavond organiseerden was ik naar jaarlijkse gewoonte van plan om de Vlaamse leeuwenvlag op te hangen, wij zijn immers een Vlaamse jeugdbeweging. Dit stuitte echter op enorm veel tegenkanting, de nieuwe, jongere generatie leiding vond dat dit niet kon. Hun argumentatie was dat het hier ging de vlag van het Vlaams Belang. Ik was gechoqueerd, ik dacht niet dat het al zo ver gekomen was. Het Vlaams Belang heeft de Vlaamse Leeuwenvlag besmeurd met haar verachtelijk imago. Wij willen met onze Chiro alleminst geassocieerd worden met deze extreem-rechtse partij. Wij willen echter niet scheef bekeken worden telkens wij met de Vlaamse banier zwaaien.
Het is de plicht van het Vlaams Belang om de Vlaamse Leeuwenvlag te zuiveren en met een nieuw symbool op de proppen te komen voor hun partij. Op die manier kan de Chiro weer met trots de Vlaamse banier laten wapperen.
Peter Spruyt
Groepsleider Chiro Eversheim

Riksken
16 juni 2005, 23:52
Tuurlijk, jullie nieuwe generatie leiders lurken liever aan joints en zuipen in het openbaar in hun verfrommeld uniform. De chiro is een haveloze bende geworden. U als groepsleider draagt de verantwoordelijkheid om aan de jongere geïndoctrineerde jeugd uit te leggen dat de Vlaams Leeuw niet de vlag van het Vlaams Belang is maar van gans Vlaanderen. Hebt u dat niet gedaan dan ligt u mee aan de basis van de verloedering van een Vlaamse jeugdbeweging.

Gewezen chirolid.

Peter Spruyt
17 juni 2005, 13:39
Laat de opmerkingen in de bovenstaande zeker geen veralgemening zijn, wij zijn een zeer geëngageerde Chirogroep en dragen ons uniform met trots (proper en zeker niet verfrommeld), we zijn er fier op. Alsook op de Vlaamse vlag, het imago van de vlag laat tegenwoordig echter te wensen over. Ik heb samen met de andere groepsleiding met handen en tanden uitgelegd dat dit de Vlaamse vlag was en geen kenteken voor Vlaams Belangers, het viel ons echter enorm zwaar dit aan hun verstand te brengen. Langs alle kanten lopen de Vlaams Belangers de Vlaamse Leeuwenvlag in slecht daglicht te stellen. Daar moet een einde aan komen! Het heeft dus geen zin je Jeugdbeweging-genoten te besmeuren. Wij dragen het Vlaamse schild met trots en het is schandalig hoe veel mensen ons dat verwijten en ons als Vlaams belangers aanzien. Dat kan en mag niet blijven duren!
Peter Spruyt
Groepsleider Chiro Eversheim

phoebe
17 juni 2005, 15:00
Verhofstadt is ook een liberaal en door zijn anti-vlaamse houding (of is het Lambermontakkoord soms iets om als Vlaming trots op te zijn?)schaam ik mij een Vlaming te zijn.

Het Vlaams Blok recupereert idd. de Vlaamse symbolen maar ook daarzonder wordt er in dit land vrij goed voor gezorgd dat zowat alle Vlamingen als asociale separatisten door het Belgische leven moeten gaan.
Stevaert lust ons volkslied niet en de koninklijke familie zelfs niet onze taal. Wat wil je dan?

kan het er alleen maar mee eens zijn, verhofstad heeft de Vlamingen veraden met lambermont, en ook met de splitsing van BHV
de vlaamse leeuw is van elke Vlaming ongeacht zijn politieke opinie, Maar men moe de Vlaamse eisen respecteren, en dit gebeurt niet, enkel het belang dat OOK een vlaamse partij is, is konsequent in zijn opinie.
Vele andere Fiere vlaamse politiekers durven wel eens de Vlaamse zaak schaden om zelf van hun zitje veilig te zijn, en dit is waarlijk beschamend

Peter Spruyt
17 juni 2005, 16:52
Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.

Patriot!
17 juni 2005, 16:55
Toch even reageren met volgende anecdote:
Toen wij met onze Chiro laatst onze jaarlijkse spaghettiavond organiseerden was ik naar jaarlijkse gewoonte van plan om de Vlaamse leeuwenvlag op te hangen, wij zijn immers een Vlaamse jeugdbeweging. Dit stuitte echter op enorm veel tegenkanting, de nieuwe, jongere generatie leiding vond dat dit niet kon. Hun argumentatie was dat het hier ging de vlag van het Vlaams Belang. Ik was gechoqueerd, ik dacht niet dat het al zo ver gekomen was. Het Vlaams Belang heeft de Vlaamse Leeuwenvlag besmeurd met haar verachtelijk imago. Wij willen met onze Chiro alleminst geassocieerd worden met deze extreem-rechtse partij. Wij willen echter niet scheef bekeken worden telkens wij met de Vlaamse banier zwaaien.
Het is de plicht van het Vlaams Belang om de Vlaamse Leeuwenvlag te zuiveren en met een nieuw symbool op de proppen te komen voor hun partij. Op die manier kan de Chiro weer met trots de Vlaamse banier laten wapperen.
Peter Spruyt
Groepsleider Chiro Eversheim


Is de Belgische driekleur weer niet goed genoeg? Waar is de trots op uw land gebleven?

Riksken
18 juni 2005, 06:56
Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.
Volgens mij heeft uw pleidooi hier niets met de Vlaamse Leeuw te maken. U doet enkel mee aan wat Vlaams Belangbashing. Getuige hiervan is uw laatste zinnetje. Veralgemenen noemt men zoiets. Net wat u het Vlaams Belang verwijt en waardoor het dan ook op u van toepassing is. De naam "Spruyt" had al een belletje doen rinkelen.

Gewezen chirolid en Vlaams Belangstemmer.
Edit:After edit by Riksken on 18-06-2005 at 07:57
Reason:
--------------------------------

Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.
Volgens mij heeft uw pleidooi hier niets met de Vlaamse Leeuw te maken. U doet enkel mee aan wat Vlaams Belangbashing. Getuige hiervan is uw laatste zinnetje. Veralgemenen noemt men zoiets. Net wat u het Vlaams Belang verwijt en waardoor het dan ook op u van toepassing is. De naam "Spruyt" had al een belletje doen rinkelen.

Gewezen chirolid en Vlaams Belangstemmer.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.
Volgens mij heeft uw pleidooi hier niets met de Vlaamse Leeuw te maken. U doet enkel mee aan wat Vlaams Belangbashing. Getuige hiervan is uw laatste zinnetje. Veralgemenen noemt men zoiets. Net wat u het Vlaams Belang verwijt en waardoor het dan ook op u van toepassing is. De naam "Spruyt" had al een belletje doen rinkelen.

phoebe
18 juni 2005, 17:48
Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.

het feit dat u de bladeren leest van het belang is verwonderlijk, dat er een intelegente respons op komt is minder daar die uit blijft, maar ja gezien u naam ....
als u echt zou lezen wat het belang schrijft zou u ook weten dat het belang een partij met verschillende stand punten is, daar getuigd het vlaanderen plus programma van, maar ja, daarvoor moet je eerst kunnen lezen, en vermits u de standpunten van het belang nergens vind concludeer ik hieruit dat u niet kan lezen, anders zou u niet met deze hoogstaande informatie afkomen:roll:

tja iemand moet oppositie voeren en de regering op zijn fouten wijzen anders zouden we een dictatuur hebben:lol:
Edit:After edit by phoebe on 18-06-2005 at 18:50
Reason:
--------------------------------

Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.

het feit dat u de bladeren leest van het belang is verwonderlijk, dat er een intelegente respons op komt is minder daar die uit blijft, maar ja gezien u naam ....
als u echt zou lezen wat het belang schrijft zou u ook weten dat het belang een partij met verschillende stand punten is, daar getuigd het vlaanderen plus programma van, maar ja, daarvoor moet je eerst kunnen lezen, en vermits u de standpunten van het belang nergens vind concludeer ik hieruit dat u niet kan lezen, anders zou u niet met deze hoogstaande informatie afkomen:roll:

tja iemand moet oppositie voeren en de regering op zijn fouten wijzen anders zouden we een dictatuur hebben:lol:

Before any edits, post was:
--------------------------------

Dat het Vlaams Belang eens begint met duidelijke programmapunten en visies in hun blad te zetten, dat de onwetende Belg weet waar hij voor kiest... Moesten zij dat doen zouden zij waarschijnlijk meer dan de helft van hun kiezers verliezen. We moeten vooruit en niet terug naar een egocentrische onafhankelijkheidsstrijd die nergens heen leidt.
Voorlopig is de Story nog van hoogstaander niveau dan het Vlaams Belang blad, in dit laatste worden de andere politieke partijen zwart gemaakt en de flaters van anderen in de verf gezet, maar niemand op die redactie die er ook maar met één haar op zijn hoofd aan denkt om eens een fatsoenlijke zin te fomuleren over hun eigen programma.
Conclusie: de Vlaams Belang stemmer is onwetend of dom.

het feit dat u de bladeren leest van het belang is verwonderlijk, dat er een intelegente resons op komt is minder daar die uit blijft, maar ja gezien u naam ....
als u echt zou lezen wat het belang schrijft zou u ook weten dat het belang een partij met verschillende stand punten is, daar getuigd het vlaanderen plus programma van, maar ja, daarvoor moet je eerst kunnen lezen, en vermits u de standpunten van het belang nergens vind concludeer ik hieruit dat u niet kan lezen, anders zou u niet met deze hoogstaande informatie afkomen:roll:

tja iemand moet oppositie voeren en de regering op zijn fouten wijzen anders zouden we een dictatuur hebben:lol:

groene flamingant
18 juni 2005, 18:21
Toch even reageren met volgende anecdote:
Toen wij met onze Chiro laatst onze jaarlijkse spaghettiavond organiseerden was ik naar jaarlijkse gewoonte van plan om de Vlaamse leeuwenvlag op te hangen, wij zijn immers een Vlaamse jeugdbeweging. Dit stuitte echter op enorm veel tegenkanting, de nieuwe, jongere generatie leiding vond dat dit niet kon. Hun argumentatie was dat het hier ging de vlag van het Vlaams Belang. Ik was gechoqueerd, ik dacht niet dat het al zo ver gekomen was. Het Vlaams Belang heeft de Vlaamse Leeuwenvlag besmeurd met haar verachtelijk imago. Wij willen met onze Chiro alleminst geassocieerd worden met deze extreem-rechtse partij. Wij willen echter niet scheef bekeken worden telkens wij met de Vlaamse banier zwaaien.
Het is de plicht van het Vlaams Belang om de Vlaamse Leeuwenvlag te zuiveren en met een nieuw symbool op de proppen te komen voor hun partij. Op die manier kan de Chiro weer met trots de Vlaamse banier laten wapperen.
Peter Spruyt
Groepsleider Chiro Eversheim
Gelijkaardige zaken heb ik al meermaals meegemaakt: Vlaamse Leeuwevlag tijdens Vlaamse feestdag, VL-sticker achteraan op je wagen of een bescheiden Vlaamse Leeuwtje als sticker op je fiets: heel wat mensen leggen automatisch de link met die ene partij.

Luddo
18 juni 2005, 22:17
Er al eens aan gedacht dat de andere partijen door hun on-Vlaamszijn het Vlaamse veld aan het Vlaams Belang hebben overgelaten? Zij zijn de schuldigen, niet het Vlaams Belang!

phoebe
19 juni 2005, 00:16
Is de Belgische driekleur weer niet goed genoeg? Waar is de trots op uw land gebleven?
Waar is het respect van dat land gebleven voor Vlaanderen?
:vlaander:

phoebe
19 juni 2005, 00:17
Er al eens aan gedacht dat de andere partijen door hun on-Vlaamszijn het Vlaamse veld aan het Vlaams Belang hebben overgelaten? Zij zijn de schuldigen, niet het Vlaams Belang!
:thumbsup:

groene flamingant
19 juni 2005, 11:49
Er al eens aan gedacht dat de andere partijen door hun on-Vlaamszijn het Vlaamse veld aan het Vlaams Belang hebben overgelaten? Zij zijn de schuldigen, niet het Vlaams Belang!
Daar had je (tot voor de komst van de N-VA dan toch) alleszins een punt.

Anderzijds zou het al heel wat helpen als het Belang zijn extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten achterwege zou laten. Vlaamsgezind zijn wordt door veel mensen niet alleen gelijkgesteld met één bepaalde partij maar ook met vreemdelingenhaat, waar het in principe niks mee te maken heeft.

Patriot!
20 juni 2005, 07:23
Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.

muys
20 juni 2005, 07:49
Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.

kom de nva dagelijks in de media met vlaams nationale propaganda? een bewering die u ongetwijfeld kunt staven

Luddo
20 juni 2005, 07:51
Daar had je (tot voor de komst van de N-VA dan toch) alleszins een punt.

Anderzijds zou het al heel wat helpen als het Belang zijn extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten achterwege zou laten. Vlaamsgezind zijn wordt door veel mensen niet alleen gelijkgesteld met één bepaalde partij maar ook met vreemdelingenhaat, waar het in principe niks mee te maken heeft.

Kom je wel eens onder de mensen? De modale burger die niet zo direct banden heeft met het Vlaams Belang steekt de "extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten van het Vlaams Belang langs links en rechts voorbij en gaat er zwaarder tegenaan dan de Belangers! Zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet meer verder kan!

phoebe
20 juni 2005, 12:49
Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.

het volk wil jullie krielrepubliekje niet

het is niet omdat jij een belgisist bent dat je in de naam van "het volk" spreekt, zeg gewoon IK wil niet, en laat HET volk er maar buiten
Vlaanderen Onafhanklijk
:vlaander:
Edit:After edit by phoebe on 20-06-2005 at 13:52
Reason:
--------------------------------

Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.

het volk wil jullie krielrepubliekje niet

het is niet omdat jij een belgisist bent dat je in de naam van "het volk" spreekt, zeg gewoon IK wil niet, en laat HET volk er maar buiten
Vlaanderen Onafhanklijk
:vlaander:
Edit:After edit by phoebe on 20-06-2005 at 13:50
Reason:
--------------------------------

Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.

het volk wil jullie krielrepubliekje niet

het is niet omdat jij een belgisist bent dat je in de naam van "het volk" spreekt
Vlaanderen Onafhanklijk
:vlaander:

Before any edits, post was:
--------------------------------

Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.

het volk wil jullie krielrepubliekje

het is niet omdat jij een belgisist bent dat je in de naam van "het volk" spreekt
Vlaanderen Onafhanklijk
:vlaander:

phoebe
20 juni 2005, 13:00
Kom je wel eens onder de mensen? De modale burger die niet zo direct banden heeft met het Vlaams Belang steekt de "extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten van het Vlaams Belang langs links en rechts voorbij en gaat er zwaarder tegenaan dan de Belangers! Zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet meer verder kan!

zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet verder kan

Oei, Oei als zelfs de Groen'en dat al beginnen te verkondigen.....dan zijn er geen zekerheden meer, gaan de nazaten van leman nu ook een proces inspannen voor racisme tegen GROEN! :?

Ik zou zo zeggen VEEL te laat, maar EINDELIJK

:thumbsup:
Edit:After edit by phoebe on 20-06-2005 at 14:02
Reason:
--------------------------------

Kom je wel eens onder de mensen? De modale burger die niet zo direct banden heeft met het Vlaams Belang steekt de "extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten van het Vlaams Belang langs links en rechts voorbij en gaat er zwaarder tegenaan dan de Belangers! Zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet meer verder kan!

zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet verder kan

Oei, Oei als zelfs de Groen'en dat al beginnen te verkondigen.....dan zijn er geen zekerheden meer, gaan de nazaten van leman nu ook een proces inspannen voor racisme tegen GROEN! :?

Ik zou zo zeggen VEEL te laat, maar EINDELIJK

:thumbsup:
Edit:After edit by phoebe on 20-06-2005 at 14:00
Reason:
--------------------------------

Kom je wel eens onder de mensen? De modale burger die niet zo direct banden heeft met het Vlaams Belang steekt de "extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten van het Vlaams Belang langs links en rechts voorbij en gaat er zwaarder tegenaan dan de Belangers! Zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet meer verder kan!

zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet verder kan

Oei, Oei als zelfs de Groen'en dat al beginnen te verkondigen.....dan zijn er geen zekerheden meer, gaan de nazaten van leman nu ook een proces inspannen voor racisme tegen GROEN! :?

Ik zou zo zeggen VEEL te laat, maar EINDELIJK

:tumpsup:

Before any edits, post was:
--------------------------------

Kom je wel eens onder de mensen? De modale burger die niet zo direct banden heeft met het Vlaams Belang steekt de "extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten van het Vlaams Belang langs links en rechts voorbij en gaat er zwaarder tegenaan dan de Belangers! Zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet meer verder kan!

zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet verder kan

Oei, Oei als zelfs de Groen'en dat al beginnen te verkondigen.....dan zijn er geen zekerheden meer, gaan de nazaten van leman nu ook een proces inspannen voor racisme tegen GROEN! :?

Ik zou zo zeggen VEEL te laat, maar EINDELIJK

:tumbsup:

Jong N-VA'er
20 juni 2005, 13:32
Natuurlijk wist ik wel dat dat niet spontaan gebeurde.
Als VL² of een andere vlaams-nationalistische organisatie er niet mee gemoeid zie je bijna alleen Belgische tricolores, in de kleuren van ons hart!

Bedoel je diegene die ze uitdelen als een konings of prinsenpaar op bezoek komt?:twisted:
Enne...Belgische vlaggen zie ik nog amper in het wielrennen, wel van die Rode Duivels-spullen maar ja...sport is voor België het laatste middel om de boel in gang te houden maar sinds het er zo slecht uitziet voor de nationale voetbalploeg...

Jong N-VA'er
20 juni 2005, 13:34
kom de nva dagelijks in de media met vlaams nationale propaganda? een bewering die u ongetwijfeld kunt staven

De VLD komt tegenwoordig dagelijks in de media...met haar schandaaltjes;-)
N-VA elke dag in het nieuws?:wtf:Seg teveel gedronken ofzo?:?

Jong N-VA'er
20 juni 2005, 13:37
En verder ben ik trots op Vlaanderen, en dit uit emancipatorische en historische gronden. Geen gezwets dus over het nazisme
VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!
:vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander: :vlaander:
Als da nie duidelijk is zie8)

groene flamingant
20 juni 2005, 17:25
Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.Er is geen enkel rechtstreeks verband tussen die Vlaamse leeuw en het separatisme. De Vlaamse leeuw is gewoon het symbool van het Vlaamse gewest en van alle Vlamingen. Ook het uwe!
Edit:After edit by groene flamingant on 20-06-2005 at 18:26
Reason:
--------------------------------

Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.Er is geen enkel rechtstreeks verband tussen die Vlaamse leeuw en het separatisme. De Vlaamse leeuw is gewoon het symbool van het Vlaamse gewest en van alle Vlamingen. Ook het uwe!

Before any edits, post was:
--------------------------------

Nonsens! Nu is de N-VA er, die niet tegen vreemdelingen is, en dagelijks met haar Vlaams-nationale propaganda in de media komt - en nog wordt die separatistische leeuw geminacht. Het volk wil jullie krielrepubliekje niet.Er is geen enkel rechtstreeks verband van die Vlaamse leeuw met het separatisme. De Vlaamse leeuw is gewoon het symbool van het Vlaamse gewest en van alle Vlamingen. Ook het uwe!

groene flamingant
20 juni 2005, 17:28
Kom je wel eens onder de mensen? De modale burger die niet zo direct banden heeft met het Vlaams Belang steekt de "extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten van het Vlaams Belang langs links en rechts voorbij en gaat er zwaarder tegenaan dan de Belangers!
Dat zal wel. :roll:
Zelfs bij vele Groen'en begint het besef te groeien dat het met de ongebreidelde immigratie zo niet meer verder kan!
Er is een hemelsbreed verschil tussen het in vraag stellen van een ongebreidelde immigratie en de systematische anti-vreemdelingenretoriek van het Belang.

phoebe
20 juni 2005, 23:30
Dat zal wel. :roll:
Er is een hemelsbreed verschil tussen het in vraag stellen van een ongebreidelde immigratie en de systematische anti-vreemdelingenretoriek van het Belang.

wat is dan het verschil, dat het belang dit niet mag doen?

anti vreemdelingenretoriek, inderdaad en we blijven dat herhalen daar er nog geen deftige oplossing is.

Patriot!
21 juni 2005, 06:45
Er is geen enkel rechtstreeks verband tussen die Vlaamse leeuw en het separatisme. De Vlaamse leeuw is gewoon het symbool van het Vlaamse gewest en van alle Vlamingen. Ook het uwe!

Weet ik. De Vlaamse leeuw van de gemeenschap is inderdaad ook de mijne, en geloof het of niet, hij hangt op mijn kamer. Ik had het wel duidelijk over de separatistische leeuw, die met zwarte klauwen dus.

groene flamingant
21 juni 2005, 18:56
wat is dan het verschil, dat het belang dit niet mag doen?
Je kan op een normale manier verkondigen dat een maatschappij gedurende een bepaalde termijn niet eindeloos veel migranten kan opvangen, omdat het ook nog mogelijk moet zijn om die mensen te integreren. Wat het Belang doet is iets helemaal anders: systematisch één bepaalde groep (migranten en dan vooral de islam) aanvallen en stigmatiseren.
anti vreemdelingenretoriek, inderdaad en we blijven dat herhalen daar er nog geen deftige oplossing is.
Dat is het juist: er worden geen zinnige oplossingen voorgesteld. Het enige wat voorgesteld wordt is: allemaal de C130 op, grenzen dicht (alsof zoiets hoegenaamd mogelijk zou zijn :roll: ) en vooral geen moeite doen om de oorzaken van die vluchtelingenstroom aan te pakken.

groene flamingant
21 juni 2005, 19:07
Weet ik. De Vlaamse leeuw van de gemeenschap is inderdaad ook de mijne, en geloof het of niet, hij hangt op mijn kamer.
Dat verbaast me inderdaad.
Ik had het wel duidelijk over de separatistische leeuw, die met zwarte klauwen dus.
De separatistische leeuw bestaat niet. Wat jij bedoelt is gewoon de leeuw van de Vlaamse beweging en die staat niet voor persé voor separatisme (ik ben géén separatist maar gebruik wél de zwarte leeuw).

De meerderheid van de Vlaamse beweging is inderdaad separatistisch maar dat maakt nog niet dat de vlag zélf voor separatisme staat. Welke boodschap je aan die vlag koppelt, dat kan in principe iedereen zélf invullen.

Luddo
21 juni 2005, 19:26
Je kan op een normale manier verkondigen dat een maatschappij gedurende een bepaalde termijn niet eindeloos veel migranten kan opvangen, omdat het ook nog mogelijk moet zijn om die mensen te integreren. Wat het Belang doet is iets helemaal anders: systematisch één bepaalde groep (migranten en dan vooral de islam) aanvallen en stigmatiseren.
Dat is het juist: er worden geen zinnige oplossingen voorgesteld. Het enige wat voorgesteld wordt is: allemaal de C130 op, grenzen dicht (alsof zoiets hoegenaamd mogelijk zou zijn :roll: ) en vooral geen moeite doen om de oorzaken van die vluchtelingenstroom aan te pakken.

Als de andere partijen dan ook maar eens op een normale manier DADEN stelden om die ongebreidelde immigratie in te dijken zou het Vlaams Belang geen klankbeeld bij de kiezer hebben. Maar daar zit hem duidelijk het probleem! DADEN! DADEN! in plaats van WOORDEN en INTENTIES! En ondertussen duurt de immigratietsunami voort!

groene flamingant
21 juni 2005, 20:32
Als de andere partijen dan ook maar eens op een normale manier DADEN stelden om die ongebreidelde immigratie in te dijken
Zo simpel is dat niet zelle: zie eens naar Amerika: letterlijk een muur sluit heel de grens met Mexico af, 100-en wachters en nóg kunnen ze de immigranten niet tegenhouden...

Hoeveel Vlamingen zijn er in de jaren '30 niet naar Amerika getrokken? Duizenden. En wanneer is die emigratiegolf gestopt? Wanneer het hier terug economisch leefbaar werd. Snapt ge waar ik op aanstuur?
Edit:After edit by groene flamingant on 21-06-2005 at 21:32
Reason:
--------------------------------

Als de andere partijen dan ook maar eens op een normale manier DADEN stelden om die ongebreidelde immigratie in te dijken
Zo simpel is dat niet zelle: zie eens naar Amerika: letterlijk een muur sluit heel de grens met Mexico af, 100-en wachters en nóg kunnen ze de immigranten niet tegenhouden...

Hoeveel Vlamingen zijn er in de jaren '30 niet naar Amerika getrokken? Duizenden. En wanneer is die emigratiegolf gestopt? Wanneer het hier terug economisch leefbaar werd. Snapt ge waar ik op aanstuur?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Als de andere partijen dan ook maar eens op een normale manier DADEN stelden om die ongebreidelde immigratie in te dijken
Zo simpel is dat niet zelle: zie eens naar Amerika: letterlijk een muur sluit heel de grens met Mexico af, 100-en wachters en nóg kunnen ze de immigranten niet tegenhouden...

Hoeveel Vlamingen zijn er in de jaren '30 niet naar Amerika getrokken? Duizenden. En wanneer is die emigratiegolf gestopt? Wanneer het hier terug economisch leefbaar werd. En zo begrijpt ge misschien wat ik bedoel?

muys
22 juni 2005, 10:37
Hoeveel Vlamingen zijn er in de jaren '30 niet naar Amerika getrokken? Duizenden. En wanneer is die emigratiegolf gestopt? Wanneer het hier terug economisch leefbaar werd. Snapt ge waar ik op aanstuur?

die zaken zijn niet vergelijkbaar, je kunt afrika nooit op een deftig economisch peil krijgen omdat dat gezien hun cultuur onmogelijk is. wat we moeten doen is die landen zelf hun boontjes laten doppen zodat zij op zich een natuurlijke evolutie kunnen doorgaan, ontwikkellingshulp en immigratie zijn in die context uit den boze (tenzij bij zware natuurrampen en dergelijke)

phoebe
22 juni 2005, 11:29
Je kan op een normale manier verkondigen dat een maatschappij gedurende een bepaalde termijn niet eindeloos veel migranten kan opvangen, omdat het ook nog mogelijk moet zijn om die mensen te integreren. Wat het Belang doet is iets helemaal anders: systematisch één bepaalde groep (migranten en dan vooral de islam) aanvallen en stigmatiseren.
Dat is het juist: er worden geen zinnige oplossingen voorgesteld. Het enige wat voorgesteld wordt is: allemaal de C130 op, grenzen dicht (alsof zoiets hoegenaamd mogelijk zou zijn :roll: ) en vooral geen moeite doen om de oorzaken van die vluchtelingenstroom aan te pakken.

nu trekt het beleid inzake immigratie ook op niets, er gaan steeds meer stemmen op om de snel- belg wet te herzien.( als niet af te schaffen)
immigranten die hier criminele feiten plegen horen hier inderdaad niet thuis, maar wie zich aanpast, daar ziet het belang het nut niet van in om die mensen op een C130 te zetten trouwens.
Het belang is dan ook niet de oorzaak van die vluchtelingen stroom he.

phoebe
22 juni 2005, 15:19
Als de andere partijen dan ook maar eens op een normale manier DADEN stelden om die ongebreidelde immigratie in te dijken zou het Vlaams Belang geen klankbeeld bij de kiezer hebben. Maar daar zit hem duidelijk het probleem! DADEN! DADEN! in plaats van WOORDEN en INTENTIES! En ondertussen duurt de immigratietsunami voort!

Daden inderdaad

phoebe
22 juni 2005, 15:23
Mag men zich dan geen vragen stellen omtrend de islam?
Volgens mij mag je alles in vraag stellen.

Islamfundamentalisme moet besproken worden, het is door jaren, en jaren een probleem te negeren, dat er problemen in de maatschappij ontstaan.

groene flamingant
22 juni 2005, 20:25
die zaken zijn niet vergelijkbaar, je kunt afrika nooit op een deftig economisch peil krijgen omdat dat gezien hun cultuur onmogelijk is.
Wat is dat nu voor flauwekul. Natuurlijk kan dat wel en dat verschil in cultuur doet daar niks vanaf. En het is ook geen drama dat die landen de eerste zoveel jaren geen echte rijkdom verwerven. Als de mensen ginder al gewoon kunnen rondkomen, zullen de meesten al wreed content zijn.
wat we moeten doen is die landen zelf hun boontjes laten doppen zodat zij op zich een natuurlijke evolutie kunnen doorgaan,
Laten we dan ook stoppen met ons te mengen in hun binnenlandse politiek, zoals in het verleden al te vaak gebeurd is. Het zou Afrika al veel oorlogen bespaard hebben.

groene flamingant
22 juni 2005, 20:29
nu trekt het beleid inzake immigratie ook op niets, er gaan steeds meer stemmen op om de snel- belg wet te herzien.( als niet af te schaffen)
immigranten die hier criminele feiten plegen horen hier inderdaad niet thuis, maar wie zich aanpast, daar ziet het belang het nut niet van in om die mensen op een C130 te zetten trouwens.
Het belang is dan ook niet de oorzaak van die vluchtelingen stroom he.
Mijn standpunt is dat je een grens niet hermetisch kan afsluiten maar dat wil natuurlijk ook niet zeggen dat je migranten die hier criminele feiten plegen maar hun vrije gang moet laten gaan.

groene flamingant
22 juni 2005, 20:31
Mag men zich dan geen vragen stellen omtrend de islam?
Volgens mij mag je alles in vraag stellen.

Islamfundamentalisme moet besproken worden, het is door jaren, en jaren een probleem te negeren, dat er problemen in de maatschappij ontstaan.Islamfundamentalisme, inderdaad! Maar scheer dan aub niet álle islamieten over dezelfde kam.

muys
23 juni 2005, 11:14
Wat is dat nu voor flauwekul. Natuurlijk kan dat wel en dat verschil in cultuur doet daar niks vanaf. En het is ook geen drama dat die landen de eerste zoveel jaren geen echte rijkdom verwerven. Als de mensen ginder al gewoon kunnen rondkomen, zullen de meesten al wreed content zijn.


u kent overduidelijk niets van afrika en daarnaast ook niets van economie. om een economie te doen floreren is het nodig dat een groot deel van de bevolking een spaardrang ontwikkeld zodat banken kapitaal kunnen opbouwen om nieuwe projecten te financieren en om te investeren in nieuwe ondernemingen. wanneer heel de bevolking van een land dus gewoon kan rondkomen en geen drang tot sparen heeft kan een markteconomie nooit van de grond raken. het grote probleem is nu dat veel afrikanen in dit stadia van hun ontwikkeling totaal geen spaardrang hebben en dat ze ook niet willen extra uren werken om zich meer goederen te kunnen permiteren dan ze strikt gezien nodig hebben.

in dat opzicht is ontwikkelingshulp compleet uit den boze omdat het de natuurlijke ontwikkeling van de samenlevingen daar afremt en de vorming van een kapitalistische mentaliteit tegenhoudt.

een mooi voorbeeld van deze problematiek is kenia, er is daar zeer veel miserie maar toch vinden de mannen het daar nodig om de godganse dag op hun gat te zitten en quad te kauwen, hoe ga je in godsnaam met dergelijke mannen een welvarende samenleving opbouwen.

Patriot!
23 juni 2005, 16:49
Dat verbaast me inderdaad.

Hij hangt wel mooi tussen grote zwartgeelrode vaandels ;)

De separatistische leeuw bestaat niet. Wat jij bedoelt is gewoon de leeuw van de Vlaamse beweging en die staat niet voor persé voor separatisme (ik ben géén separatist maar gebruik wél de zwarte leeuw).

De meerderheid van de Vlaamse beweging is inderdaad separatistisch maar dat maakt nog niet dat de vlag zélf voor separatisme staat. Welke boodschap je aan die vlag koppelt, dat kan in principe iedereen zélf invullen.

Ook de swastika? De hamer en de sikkel?

Patriot!
23 juni 2005, 16:50
Verder heb je wel gelijk dat Rodenbach enz die deze vlag gebruikten beslist geen anti-Belgen waren, maar momenteel wordt die vlag enkel en alleen nog met de separatistische Vlaamse beweging geassocieerd. De niet-separatisten, zoals spirit bv, gebruiken als ik me niet vergis de officiële vlag.

groene flamingant
23 juni 2005, 16:53
u kent overduidelijk niets van afrika en daarnaast ook niets van economie. om een economie te doen floreren is het nodig dat een groot deel van de bevolking een spaardrang ontwikkeld
Niks van Afrika kennen? Vooraleer je zoiets beweert, probeer dan om te beginnen eens mijn verschillende argumenten uit mekaar te houden (zie verder in bericht!). En hoe kan je nu verwachten dat een groot deel van de bevolking een spaardrang ontwikkeld als het merendeel amper genoeg verdient om te overleven?
wanneer heel de bevolking van een land dus gewoon kan rondkomen en geen drang tot sparen heeft kan een markteconomie nooit van de grond raken.
Leer eens twee zaken uit mekaar houden en lees mijn reacties eens volledig aub! Dat 'rondkomen' had te maken met de rechtstreekse oorzaken van emigratie. Wie kan rondkomen in eigen land, zoekt zijn heil niet massaal in het verre buitenland. Daar ging mijn standpunt om!
in dat opzicht is ontwikkelingshulp compleet uit den boze omdat het de natuurlijke ontwikkeling van de samenlevingen daar afremt en de vorming van een kapitalistische mentaliteit tegenhoudt.
Ik herhaal: als alle westerse landen het dan ook zouden laten om zich te bemoeien met de binnenlandse politiek van die landen, zouden we al een hele stap vooruit zijn. Die politieke bemoeizucht heeft al meer dan eens geleid tot oorlogen en het is vooral in tijden van oorlog dat de grootste vluchtelingenstromen ontstaan.

groene flamingant
23 juni 2005, 17:02
Hij hangt wel mooi tussen de zwart-geel-rode vaandels. ;-)
Ik raak daar niet van in shock hoor. ;-)
Waar het mij om te doen is, is een grondige oplossing van alle taalproblemen en een volledige doortrekking van het principe 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'. Als dat kan binnen de Belgische staat, kan ik mij best verzoenen met uw dierbaar België.
Ook de swastika? De hamer en de sikkel?
In theorie wel ja, al zie ik het liever niet (vooral dat eerste dan).

groene flamingant
23 juni 2005, 17:11
Verder heb je wel gelijk dat Rodenbach enz die deze vlag gebruikten beslist geen anti-Belgen waren, maar momenteel wordt die vlag enkel en alleen nog met de separatistische Vlaamse beweging geassocieerd. De niet-separatisten, zoals spirit bv, gebruiken als ik me niet vergis de officiële vlag.Dat Spirit de officiële vlag gebruikt, wist ik niet maar dat doet eigenlijk niet ter zake. Punt is gewoon dat de het grootste deel van de Vlaamse beweging geradicaliseerd is en niet langer gelooft dat het met België ooit nog goed komt. Vandaar die neiging naar separatisme.

Patriot!
24 juni 2005, 02:50
Ik raak daar niet van in shock hoor. ;-)
Waar het mij om te doen is, is een grondige oplossing van alle taalproblemen en een volledige doortrekking van het principe 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'. Als dat kan binnen de Belgische staat, kan ik mij best verzoenen met uw dierbaar België.


Kijk, dat is nu exact ook mijn basisprincipe in de politiek. We kunnen nog samenwerken! :-D

Ambiorix
24 juni 2005, 06:18
Ik raak daar niet van in shock hoor. ;-)
Waar het mij om te doen is, is een grondige oplossing van alle taalproblemen en een volledige doortrekking van het principe 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'. Als dat kan binnen de Belgische staat, kan ik mij best verzoenen met uw dierbaar België.

het DOEL van het Vlaams nationalisme is niet de staat op zich, dat is slechts een middel om te bereiken dat de Vlaamse taal niet verloren gaat aan franstaligen, én dat Vlamingen kunnen rekenen op een evenredige en eerlijke vertegenwoordiging. Beiden zijn niet van toepassing in het huidige systeem, dat dan ook wordt tegengewerkt.
Moest België consequent en van meet-af-aan de Vlamingen evenwaardig bescouwen als Walen, ik denk niet dat er hier pleiters voor onafhankelijkheid bestonden.
Edit:After edit by Zwart & Geel on 24-06-2005 at 07:19
Reason:
--------------------------------

Ik raak daar niet van in shock hoor. ;-)
Waar het mij om te doen is, is een grondige oplossing van alle taalproblemen en een volledige doortrekking van het principe 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'. Als dat kan binnen de Belgische staat, kan ik mij best verzoenen met uw dierbaar België.

het DOEL van het Vlaams nationalisme is niet de staat op zich, dat is slechts een middel om te bereiken dat de Vlaamse taal niet verloren gaat aan franstaligen, én dat Vlamingen kunnen rekenen op een evenredige en eerlijke vertegenwoordiging. Beiden zijn niet van toepassing in het huidige systeem, dat dan ook wordt tegengewerkt.
Moest België consequent en van meet-af-aan de Vlamingen evenwaardig bescouwen als Walen, ik denk niet dat er hier pleiters voor onafhankelijkheid bestonden.

Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik raak daar niet van in shock hoor. ;-)
Waar het mij om te doen is, is een grondige oplossing van alle taalproblemen en een volledige doortrekking van het principe 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet'. Als dat kan binnen de Belgische staat, kan ik mij best verzoenen met uw dierbaar België.

het DOEL van het Vlaams nationalisme is niet de staat op zich, dat is slechts een middel om te bereiken dat de Vlaamse taal niet verloren gaat aan franstaligen, én dat Vlamingen kunnen rekenen op een evenredige en eerlijke vertegenwoordiging. Beiden zijn niet van toepassing in het huidige systeem, dat dan ook wordt tegengewerkt.
Moest België consequent en van meet-af-aan de Vlamingen evenwaardig bescouwen als Walen, ik denk niet dat er hier pleiters voor onafhankelijk bestonden.

groene flamingant
24 juni 2005, 15:59
het DOEL van het Vlaams nationalisme is niet de staat op zich, dat is slechts een middel om te bereiken dat de Vlaamse taal niet verloren gaat aan franstaligen, én dat Vlamingen kunnen rekenen op een evenredige en eerlijke vertegenwoordiging. Beiden zijn niet van toepassing in het huidige systeem, dat dan ook wordt tegengewerkt.
Moest België consequent en van meet-af-aan de Vlamingen evenwaardig bescouwen als Walen, ik denk niet dat er hier pleiters voor onafhankelijkheid bestonden.
Akkoord met uw standpunt. Ik weet dat het separatisme een reactie is op de eindeloos aanslepende taalproblemen. Misschien heb ik het verkeerd voor als ik (nog?) geloof dat een oplossing te bereiken is vanuit het huidige systeem maar we zullen wel zien. De toekomst zal uitwijzen in welke richting de zaken evolueren.

groene flamingant
24 juni 2005, 16:02
Kijk, dat is nu exact ook mijn basisprincipe in de politiek. We kunnen nog samenwerken! :-D
Ik vrees dat de manier waarop we één en ander willen oplossen, toch nogal sterk verschilt. 8)

de limburgse leeuw
26 juni 2005, 04:35
Akkoord met uw standpunt. Ik weet dat het separatisme een reactie is op de eindeloos aanslepende taalproblemen. Misschien heb ik het verkeerd voor als ik (nog?) geloof dat een oplossing te bereiken is vanuit het huidige systeem maar we zullen wel zien. De toekomst zal uitwijzen in welke richting de zaken evolueren.

Ik weet, ik zou me hiermee niet moeten bemoeien, maar ik zou eens iets willen vragen. Laatst was ik in G.H.-Luxemburg en ze spreken daar zowel Frans als Duits en dan nog het Letzeburgs of zoiets, de locale taal die een mengelmoes is. En toch hebben ze daar geen communautaire problematieken zoals hier. En geen eindeloos aanslepende taalproblemen.

Het was toen dat ik besefte dat de zere teen ook wel eens bij de Vlamingen zou kunnen zitten. Ze hebben een historisch gegroeid en collectief minderwaardigheidscomplex.

groene flamingant
26 juni 2005, 22:11
Ik weet, ik zou me hiermee niet moeten bemoeien, maar ik zou eens iets willen vragen. Laatst was ik in G.H.-Luxemburg en ze spreken daar zowel Frans als Duits en dan nog het Letzeburgs of zoiets, de locale taal die een mengelmoes is. En toch hebben ze daar geen communautaire problematieken zoals hier. En geen eindeloos aanslepende taalproblemen.

Het was toen dat ik besefte dat de zere teen ook wel eens bij de Vlamingen zou kunnen zitten. Ze hebben een historisch gegroeid en collectief minderwaardigheidscomplex.
Niks dat je verbiedt van je hiermee te bemoeien maar 'collectief minderwaardigheidscomplex'? Zou het niet gewoon kunnen dat de meeste Luxemburgers twee- of drietalig zijn en een groot deel van onze franstalige landgenoten niet?

Taalproblemen ontstaan niet omdat er verschillende talen gesproken worden maar wél omdat bepaalde mensen niet bereid zijn die andere taal te spreken.

phoebe
27 juni 2005, 14:17
Niks dat je verbiedt van je hiermee te bemoeien maar 'collectief minderwaardigheidscomplex'? Zou het niet gewoon kunnen dat de meeste Luxemburgers twee- of drietalig zijn en een groot deel van onze franstalige landgenoten niet?

Taalproblemen ontstaan niet omdat er verschillende talen gesproken worden maar wél omdat bepaalde mensen niet bereid zijn die andere taal te spreken.

:thumbsup:

groene flamingant
27 juni 2005, 22:16
:thumbsup:
Een compliment van een Vlaams Belanger... dat moet de één van de eerste keren zijn sinds ik hier op dit forum post. 8)

de limburgse leeuw
30 juni 2005, 02:42
Niks dat je verbiedt van je hiermee te bemoeien maar 'collectief minderwaardigheidscomplex'? Zou het niet gewoon kunnen dat de meeste Luxemburgers twee- of drietalig zijn en een groot deel van onze franstalige landgenoten niet?

Taalproblemen ontstaan niet omdat er verschillende talen gesproken worden maar wél omdat bepaalde mensen niet bereid zijn die andere taal te spreken.

Zeer juist. En hoe komt het dan dat ze in Luxemburg niet weigeren elkaar in Frans of Duits of Letzebürgs aan te spreken ?

Peter Spruyt
30 juni 2005, 17:21
Riksken:
Volgens mij heeft uw pleidooi hier niets met de Vlaamse Leeuw te maken. U doet enkel mee aan wat Vlaams Belangbashing. Getuige hiervan is uw laatste zinnetje. Veralgemenen noemt men zoiets. Net wat u het Vlaams Belang verwijt en waardoor het dan ook op u van toepassing is. De naam "Spruyt" had al een belletje doen rinkelen.

Phoebe:
het feit dat u de bladeren leest van het belang is verwonderlijk, dat er een intelegente respons op komt is minder daar die uit blijft, maar ja gezien u naam ....
als u echt zou lezen wat het belang schrijft zou u ook weten dat het belang een partij met verschillende stand punten is, daar getuigd het vlaanderen plus programma van, maar ja, daarvoor moet je eerst kunnen lezen, en vermits u de standpunten van het belang nergens vind concludeer ik hieruit dat u niet kan lezen, anders zou u niet met deze hoogstaande informatie afkomen



Ziet u wat ik bedoel: twee Vlaams Belangers die het meteen nodig achten om tegengekanten in een slecht daglicht te stellen. Komaan, we zijn toch allemaal volwassen genoeg om niet op iemands naam te hoeven vitten om een punt te laten overkomen. Niemand heeft er baad bij als je hun fouten of meningsverschillen in de cerf zet of te pas en ten onpas blijft herhalen. Het vlaams belang wil dan daden stellen, ok maar zorg dan dat deze bijdragen tot de oplossing.

Mijn deel hierin is tweeërlei: ik ben principieel tegen het Vlaams Belang en tegen de slechte naam die zij aan de Vlaamse Leeuw hebben gegeven, ik ben een fiere vlaming en wil mijn vlag kunnen bovenhalen zonder voor belanger te worden aanzien, ik vond het wel mooi dat werd gezegd dat ieder zijn eigen betekenis moet invullen bij een vlag maar dan blijft over wat de andere mensen ervan denken. Ik ben ondertussen evenwel niet minder trots op onze Belgische driekleur.

Dit gezegd zijnde wens ik u allen een fijne zomer toe!

Luddo
30 juni 2005, 17:49
Riksken:
Volgens mij heeft uw pleidooi hier niets met de Vlaamse Leeuw te maken. U doet enkel mee aan wat Vlaams Belangbashing. Getuige hiervan is uw laatste zinnetje. Veralgemenen noemt men zoiets. Net wat u het Vlaams Belang verwijt en waardoor het dan ook op u van toepassing is. De naam "Spruyt" had al een belletje doen rinkelen.

Phoebe:
het feit dat u de bladeren leest van het belang is verwonderlijk, dat er een intelegente respons op komt is minder daar die uit blijft, maar ja gezien u naam ....
als u echt zou lezen wat het belang schrijft zou u ook weten dat het belang een partij met verschillende stand punten is, daar getuigd het vlaanderen plus programma van, maar ja, daarvoor moet je eerst kunnen lezen, en vermits u de standpunten van het belang nergens vind concludeer ik hieruit dat u niet kan lezen, anders zou u niet met deze hoogstaande informatie afkomen



Ziet u wat ik bedoel: twee Vlaams Belangers die het meteen nodig achten om tegengekanten in een slecht daglicht te stellen. Komaan, we zijn toch allemaal volwassen genoeg om niet op iemands naam te hoeven vitten om een punt te laten overkomen. Niemand heeft er baad bij als je hun fouten of meningsverschillen in de cerf zet of te pas en ten onpas blijft herhalen. Het vlaams belang wil dan daden stellen, ok maar zorg dan dat deze bijdragen tot de oplossing.

Mijn deel hierin is tweeërlei: ik ben principieel tegen het Vlaams Belang en tegen de slechte naam die zij aan de Vlaamse Leeuw hebben gegeven, ik ben een fiere vlaming en wil mijn vlag kunnen bovenhalen zonder voor belanger te worden aanzien, ik vond het wel mooi dat werd gezegd dat ieder zijn eigen betekenis moet invullen bij een vlag maar dan blijft over wat de andere mensen ervan denken. Ik ben ondertussen evenwel niet minder trots op onze Belgische driekleur.

Dit gezegd zijnde wens ik u allen een fijne zomer toe!

En wat als men met zijn leeuwenvlag gewoon als Vlaming wordt aanzien? Dat komt méér en méér voor. Meer en meer Vlamingen beseffen dat het niet het Vlaams Belang is dat de leeuwenvlag heeft gemonopoliseerd maar de laks- en lafheid van de andere partijen van welk geen Vlaamse kordaat- en fierheid meer mag worden verwacht en die heel het Vlaamse terrein aan het Vlaams Belang hebben overgelaten!

groene flamingant
30 juni 2005, 19:31
Zeer juist. En hoe komt het dan dat ze in Luxemburg niet weigeren elkaar in Frans of Duits of Letzebürgs aan te spreken ?Omdat ze respect kunnen betonen voor elkanders taal misschien? Omdat ze de tweede of derde taal meekrijgen via het onderwijs?

Boduo
10 augustus 2005, 07:49
De Vlaamse Leeuwenvlag op de begrafenis van Pim Fortuyn.

De Standaard van 11 mei 2002. Op de voorpagina een artikel over de begrafenis van inmiddels in Nederland heilig verklaarde populist Pim Fortuyn. Ik drink slurpend van mijn koffie en tegelijk met het wakker worden lees ik een bepaalde passage.
En ik word wakker...
Blijkt dat een Vlaming, om sympathie te betuigen, met de leeuwenvlag zwaaide. Waarop mensen hysterisch begonnen te roepen dat "Pimmetje" niets te maken had met het Vlaams Blok. De man werd vriendelijk weggeleid door de politie.
Het artikel leutert voort over de emotieloze mis en het gezang van de menigte achteraf. Maar de toon is gezet en op mijn hart is getrapt. De leeuwenvlag wordt nu al zelfs in Nederland geassocieerd met het Blok. In Vlaanderen kijkt men argwanend naar vlaggendragers en kreten als "fascisten" weerklinken, vooral uit monden van mensen die niet lijken te begrijpen dat de leeuw HUN symbool is. Het symbool van Vlaanderen, van de Vlaming, en NIET van het Blok! Straks verklaren ze nog dat de Vlaamse Leeuw een Blokhymne is.
Waar is onze trots? Waar is ons chauvinisme? Hoe kunnen we het echte symbool van Vlaanderen uitroepen tot het symbool van een ondemocratische partij? Zij misbruiken dat symbool, doen het uitschijnen alsof vlaamsgezindheid automatisch overeenkomt met hun standpunten. Wel dat is NIET zo. Ik zeg dat het genoeg is. Hier en nu. Ik eis onze leeuwenvlag terug op, ik eis de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet terug op. Dat het Blok maar haar eigen symbolen maakt!
En wie ben ik om dat te zeggen? Wie ben ik om de Leeuw terug te eisen? Ik ben een Vlaming en een liberaal! En de Leeuw is mijn symbool, mijn vlag, mijn hymne..
En de uwe. Neem ze terug, en wees weer trots om Vlaming te zijn!

Chris Demeyere

Boduo
10 augustus 2005, 07:54
Alles in het artikel is juist !
Spijtig genoeg : "Le lion flamand n'a pas de dents" Zelfs in het nieuwe symbool van het Blok (Belang) heeft de leeuw een zéér lange tong maar eigenlijk geen tanden en nog minder klauwen. Jammer...

phoebe
10 augustus 2005, 11:14
Een compliment van een Vlaams Belanger... dat moet de één van de eerste keren zijn sinds ik hier op dit forum post. 8)

Voor de eerste keer hebt U dan ook eens iets verstandigs gezegt, en verdient U ook een positieve bevesteging:-D

groene flamingant
10 augustus 2005, 18:09
Voor de eerste keer hebt U dan ook eens iets verstandigs gezegt, en verdient U ook een positieve bevesteging:-D
Als óók u er nog in slaagt een verstandige opmerking te maken, staan we gelijk. 8)

phoebe
11 augustus 2005, 17:35
Als óók u er nog in slaagt een verstandige opmerking te maken, staan we gelijk. 8)

Ik hunker dan ook niet zo naar complimentjes8)
Maar als een groene flamigant kan toegeven dat er mensen zijn die kwaadwillig weigeren om een bepaalde taal te spreken, is dit een wonder der natuur en het bewijs dat er ook ietsie pietsie gezond verstand huist in het hooft van een groen sympathisant.
Regel der opvoeding: positief prijzen bij gewenst gedrag.In de hoop dat dit gedrag verder wordt gezet.

groene flamingant
11 augustus 2005, 17:54
Maar als een groene flamigant kan toegeven dat er mensen zijn die kwaadwillig weigeren om een bepaalde taal te spreken, is dit een wonder der natuur en het bewijs dat er ook ietsie pietsie gezond verstand huist in het hooft van een groen sympathisant.
En waarom zouden, volgens uw 'grote wijsheid', groene sympathieën zó moeilijk moeten samengaan met een Vlaamsgezind ideeëngoed?
Regel der opvoeding: positief prijzen bij gewenst gedrag.In de hoop dat dit gedrag verder wordt gezet.
Alsof ik u nodig heb om een Vlaamsgezinde houding aan te nemen. :roll:

phoebe
12 augustus 2005, 14:51
En waarom zouden, volgens uw 'grote wijsheid', groene sympathieën zó moeilijk moeten samengaan met een Vlaamsgezind ideeëngoed?
Alsof ik u nodig heb om een Vlaamsgezinde houding aan te nemen. :roll:

Misschien omdat dit niet de eerste bekommernis is van Groen!
Bravo, we zijn al geëvolueerd van gedrag naar houding.
Zonder het Vlaams Belang en in mindere maten NVA zou dit niet eens bespreekbaar zijn.
Daarom.8)
Edit:After edit by phoebe on 12-08-2005 at 15:51
Reason:
--------------------------------

En waarom zouden, volgens uw 'grote wijsheid', groene sympathieën zó moeilijk moeten samengaan met een Vlaamsgezind ideeëngoed?
Alsof ik u nodig heb om een Vlaamsgezinde houding aan te nemen. :roll:

Misschien omdat dit niet de eerste bekommernis is van Groen!
Bravo, we zijn al geëvolueerd van gedrag naar houding.
Zonder het Vlaams Belang en in mindere maten NVA zou dit niet eens bespreekbaar zijn.
Daarom.8)

Before any edits, post was:
--------------------------------

En waarom zouden, volgens uw 'grote wijsheid', groene sympathieën zó moeilijk moeten samengaan met een Vlaamsgezind ideeëngoed?
Alsof ik u nodig heb om een Vlaamsgezinde houding aan te nemen. :roll:

Misschien omdat dit niet de eerste bekommernis is van Groen!
Bravo, we zijn al geëvolueerd van gedrag naar houding.
Zonder het Vlaams Belang en in mindere maten NVA zou dit niet eens bespreekbaar zijn.
Daarom.8)

Luddo
12 augustus 2005, 15:07
En waarom zouden, volgens uw 'grote wijsheid', groene sympathieën zó moeilijk moeten samengaan met een Vlaamsgezind ideeëngoed?
Alsof ik u nodig heb om een Vlaamsgezinde houding aan te nemen. :roll:

Ik heb nogal wat groenen (incl. plaatselijke bestuursleden en mandatarissen!) in mijn kennissenkring. Er zit geen enkele tussen met (naar buiten uit!) enige Vlaamse reflex. Zij kijken neer op wie maar enig belang echt aan Vlaamse identiteit. Onder vier ogen beseffen sommigen wel dat hun a(nti)-Vlaamse houding en hun koesteren van vreemdelingen en druggebruikers enkele bruggen te ver zijn maar zij blijven vasthouden aan de eigen taboe's en hun ivoren torentjes. Ten privaten titel zitten er best wel enkele toffe jongens en meisjes tussen.

groene flamingant
12 augustus 2005, 16:02
Misschien omdat dit niet de eerste bekommernis is van Groen!
Bravo, we zijn al geëvolueerd van gedrag naar houding.
Zonder het Vlaams Belang en in mindere maten NVA zou dit niet eens bespreekbaar zijn.
Daarom.8)
Je moet eens onderscheid leren maken tussen het groene ideeëngoed en de partij die zich 'GROEN!' noemt. Voor de partij GROEN! zijn de Vlaamse thema's inderdaad geen prioriteit. Dat betekent echter niet dat het groene en Vlaamse ideeëngoed sowieso onverenigbaar zijn. Er zijn genoeg individuele groenen die ook Vlaamsbewust zijn. Zélfs binnen de partij (Bart Staes bvb.).

Dat zulke zaken vandaag bespreekbaar zijn is in mijn ogen toch vooral de verdienste van de N-VA. De N-VA (waarvan de komst voor mij een opluchting was) heeft voor veel mensen Vlaamse thema's terug aanvaardbaar gemaakt. Dat laatste is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

groene flamingant
12 augustus 2005, 16:18
Ik heb nogal wat groenen (incl. plaatselijke bestuursleden en mandatarissen!) in mijn kennissenkring. Er zit geen enkele tussen met (naar buiten uit!) enige Vlaamse reflex. Zij kijken neer op wie maar enig belang echt aan Vlaamse identiteit. Onder vier ogen beseffen sommigen wel dat hun a(nti)-Vlaamse houding en hun koesteren van vreemdelingen en druggebruikers enkele bruggen te ver zijn maar zij blijven vasthouden aan de eigen taboe's en hun ivoren torentjes. Ten privaten titel zitten er best wel enkele toffe jongens en meisjes tussen.
Ik weet dat voor de meeste groenen Vlaamse thema's niet bepaald een prioriteit zijn. Dat heeft meestal echter meer te maken met een gebrekkige kennis van de situatie en ten tweede een niet bepaald aanwezige sympathie voor de Vlaamsnationalistische partij Vlaams Belang, die maakt dat Vlaamse thema's al op voorhand verdacht in de oren klinken. Anderzijds heb ik toch al ondervonden, als je de moeite doet om concrete zaken uit te leggen op een redelijke manier, men toch de problemen meestal toch erkent.

Dat laatste geldt trouwens niet alleen voor groenen. Enige tijd terug had ik een discussie met een kennis (een communist van de PVDA, zowat de meest on-Vlaamse partij uit het politieke spectrum) over BHV en zelfs hij gaf na afloop toe dat splitsing van BHV de enige echt realistische oplossing is.

phoebe
12 augustus 2005, 16:20
Dat zulke zaken vandaag bespreekbaar zijn is in mijn ogen toch vooral de verdienste van de N-VA. De N-VA (waarvan de komst voor mij een opluchting was) heeft voor veel mensen Vlaamse thema's terug aanvaardbaar gemaakt. Dat laatste is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Dat is een goede mop, dank zij NVA is er nogaltijd geen deftige oplossing voor BHV.....mischien omdat de machtswellust uiteindelijk sterker bleek te zijn, dan de zogenaamde Vlaamse rechten?
Kom man niet zeveren....
NVA blijkt heus niet zo Vlaams te zijn als het om macht gaat.
maar dit is natuurlijk mijn mening....:roll:

groene flamingant
12 augustus 2005, 16:28
Ik heb nogal wat groenen (incl. plaatselijke bestuursleden en mandatarissen!) in mijn kennissenkring. Er zit geen enkele tussen met (naar buiten uit!) enige Vlaamse reflex. Zij kijken neer op wie maar enig belang echt aan Vlaamse identiteit. Onder vier ogen beseffen sommigen wel dat hun a(nti)-Vlaamse houding en hun koesteren van vreemdelingen en druggebruikers enkele bruggen te ver zijn maar zij blijven vasthouden aan de eigen taboe's en hun ivoren torentjes. Ten privaten titel zitten er best wel enkele toffe jongens en meisjes tussen.
Ter aanvulling van mijn reactie: ik weet dat heel wat GROEN!-mandatarissen uit de regio BHV zich wel degelijk bewust zijn van de problemen en niet liever zouden willen dan dat hun partij iets meer begrip zou tonen voor de taalproblemen in Brussel en Vlaams Brabant maar eigenlijk bedoelde ik vooral dat, hoewel groene Vlaamsgezinden een minderheid zijn, dat er geen enkele reden is om aan te nemen waarom het groene en Vlaamse gedachtengoed onverenigbaar zouden zijn.

groene flamingant
12 augustus 2005, 16:34
Dat is een goede mop, dank zij NVA is er nogaltijd geen deftige oplossing voor BHV.....mischien omdat de machtswellust uiteindelijk sterker bleek te zijn, dan de zogenaamde Vlaamse rechten?
Kom man niet zeveren....
NVA blijkt heus niet zo Vlaams te zijn als het om macht gaat.
maar dit is natuurlijk mijn mening....:roll:
Als je eerlijk bent, weet je best dat N-VA druk BHV niet KON oplossen aangezien ze niet in de federale regering zitten. Het enige wat ze konden was druk uitoefenen en dát hebben ze effectief gedaan.

Luddo
12 augustus 2005, 16:52
Ter aanvulling van mijn reactie: ik weet dat heel wat GROEN!-mandatarissen uit de regio BHV zich wel degelijk bewust zijn van de problemen en niet liever zouden willen dan dat hun partij iets meer begrip zou tonen voor de taalproblemen in Brussel en Vlaams Brabant maar eigenlijk bedoelde ik vooral dat, hoewel groene Vlaamsgezinden een minderheid zijn, dat er geen enkele reden is om aan te nemen waarom het groene en Vlaamse gedachtengoed onverenigbaar zouden zijn.

Daarmee ben ik het volledig eens. Ikzelf ben een heel groen- en milieubewuste flamingant; Ik ben zuinig met energie, doe aan biologisch tuinieren en sta dicht bij de natuur. In die geest heb ik ook mijn kinderen opgevoed. De allergie voor alles wat Vlaams is bij de Agalevvers dateert al van voor de opkomst van het Vlaams Blok. Ik heb de beginperiode van Agalev meegemaakt. Toen was alles nog zoals Versteylen het bedoelde. Later hebben in agalev de uiterstlinksen een cryptocommunistische koers gaan varen zodat zelfs pater Versteylen afstand nam van zijn geesteskind. Dat was de tijd van "De boer is een milieuvervuiler!"... Toen hebben de boeren in de Kempen enkele karren mest in de voortuintjes van de groene voorvechters uitgekapt en enkele pakjes slaag uitgedeeld. Noodgedwongen is Agalev dan van koers veranderd en toen werd de boer ineens gepromoveerd tot een medestander voor natuur- (maar vooral lijfs-) behoud.
Ik stelde op gespreksavonden en debatten aan de voorvechters af en toe de vraag hoeveel asielzoekers zij bij hen thuis op eigen kosten eigen verantwoordelijkheid huisvestten... Zij vonden dit een heel genante vraag!

phoebe
13 augustus 2005, 00:42
Als je eerlijk bent, weet je best dat N-VA druk BHV niet KON oplossen aangezien ze niet in de federale regering zitten. Het enige wat ze konden was druk uitoefenen en dát hebben ze effectief gedaan.

Whaaaaouu je meent het dus echt? Wat zitten de prutsers dan te prutsen met CD&V naar mijn mening was dat een van de voorwaarden om samen te gaan?
Weet je wel wij stappen niet in de regering als BHV niet gesplitst wordt.

Wel nog altijd geen splitsing maar wel NVA.....machtswellust TGV Vlaams Principe
Machtswellust heeft gewonnen.

groene flamingant
13 augustus 2005, 10:20
Whaaaaouu je meent het dus echt? Wat zitten de prutsers dan te prutsen met CD&V naar mijn mening was dat een van de voorwaarden om samen te gaan?
Wat heeft dat er nu mee te maken? Vanuit de federale regering kun je zo'n beslissing doorvoeren. Daar en daar alleen. Pas als het kartel CD&V/N-VA in die regering geraakt, kan men de splitsing van BHV rechtstreeks op de agenda zetten.
Weet je wel wij stappen niet in de regering als BHV niet gesplitst wordt.
Het VB zegt zoveel maar wat hebben ze ooit al effectief gedaan? Welke concrete verwezenlijking in heel de taalstrijd kunnen ze op eigen naam schrijven? Geen enkele. Dat is de realiteit.
Wel nog altijd geen splitsing maar wel NVA.....machtswellust TGV Vlaams Principe
Machtswellust heeft gewonnen.
Grote gevoelige thema's hebben altijd veel tijd nodig om opgelost te raken. Dat was in het verleden niet anders. Met machtswellust heeft dat niets te maken.

Luddo
13 augustus 2005, 10:25
Wat heeft dat er nu mee te maken? Vanuit de federale regering kun je zo'n beslissing doorvoeren. Daar en daar alleen. Pas als het kartel CD&V/N-VA in die regering geraakt, kan men de splitsing van BHV rechtstreeks op de agenda zetten.
Het VB zegt zoveel maar wat hebben ze ooit al effectief gedaan? Welke concrete verwezenlijking in heel de taalstrijd kunnen ze op eigen naam schrijven? Geen enkele. Dat is de realiteit.
Grote gevoelige thema's hebben altijd veel tijd nodig om opgelost te raken. Dat was in het verleden niet anders. Met machtswellust heeft dat niets te maken.

Neen, maar wel met ruggegraatloosheid!

groene flamingant
13 augustus 2005, 10:36
Daarmee ben ik het volledig eens. Ikzelf ben een heel groen- en milieubewuste flamingant; Ik ben zuinig met energie, doe aan biologisch tuinieren en sta dicht bij de natuur. In die geest heb ik ook mijn kinderen opgevoed. De allergie voor alles wat Vlaams is bij de Agalevvers dateert al van voor de opkomst van het Vlaams Blok. Ik heb de beginperiode van Agalev meegemaakt. Toen was alles nog zoals Versteylen het bedoelde. Later hebben in agalev de uiterstlinksen een cryptocommunistische koers gaan varen zodat zelfs pater Versteylen afstand nam van zijn geesteskind. Dat was de tijd van "De boer is een milieuvervuiler!"... Toen hebben de boeren in de Kempen enkele karren mest in de voortuintjes van de groene voorvechters uitgekapt en enkele pakjes slaag uitgedeeld. Noodgedwongen is Agalev dan van koers veranderd en toen werd de boer ineens gepromoveerd tot een medestander voor natuur- (maar vooral lijfs-) behoud.
Ik stelde op gespreksavonden en debatten aan de voorvechters af en toe de vraag hoeveel asielzoekers zij bij hen thuis op eigen kosten eigen verantwoordelijkheid huisvestten... Zij vonden dit een heel genante vraag!Wat die allergie van de Agalevers voor al Vlaams is betreft: ik beschrijf het maar hoe ik het de laatste jaren zie. Over de beginperiode van Agalev kan ik me niet echt uitspreken, aangezien ik toen nog iets te jong was, laat staan dat ik toen al op deze wereld rondliep. Ik beoordeel me enkel op hoe ik vandaag meen aan te voelen.

De zogenaamde overname van wat jij de cryptocommunisten noemt, kan ik me dan ook niet meer voorstellen. Al herken ik bepaalde dingen die je beschrijft wel: de aversie tegen alles wat met landbouw te maken heeft (en die er tot mijn ergernis nog steeds niet helemaal uit is). Zelf hoop ik dat er na de grote problemen bij GROEN! stilaan een aantal meer Vlaamsgezinde mensen aan het roer zullen komen.

groene flamingant
13 augustus 2005, 10:38
Neen, maar wel met ruggegraatloosheid!
Voor bepaalde mensen gaat dat misschien wel op, ja.

Luddo
13 augustus 2005, 10:40
Wat die allergie van de Agalevers voor al Vlaams is betreft: ik beschrijf het maar hoe ik het de laatste jaren zie. Over de beginperiode van Agalev kan ik me niet echt uitspreken, aangezien ik toen nog iets te jong was, laat staan dat ik toen al op deze wereld rondliep. Ik beoordeel me enkel op hoe ik vandaag meen aan te voelen.

De zogenaamde overname van wat jij de cryptocommunisten noemt, kan ik me dan ook niet meer voorstellen. Al herken ik bepaalde dingen die je beschrijft wel: de aversie tegen alles wat met landbouw te maken heeft (en die er tot mijn ergernis nog steeds niet helemaal uit is). Zelf hoop ik dat er na de grote problemen bij GROEN! stilaan een aantal meer Vlaamsgezinde mensen aan het roer zullen komen.

Ze hebben zich, net als de andere partijen, de Vlaamse kaas van de boterham laten nemen door je weet wel wie. Als ze al ooit interesse voor Vlaamse kaas hebben gehad...

Luddo
13 augustus 2005, 10:43
Voor bepaalde mensen gaat dat misschien wel op, ja.

Ik heb het over die ruggegraatloze politiekers die met de Walen aan de ONDERHANDELINGSTAFEL zitten! Niet over diezelfden en de anderen die tijdens meetings voor de achterban hardop roepen van "HOU ME TEGEN OF..." en als het er echt op aan komt heel diep in hun schelp kruipen. Ik volg dat al meer dan 45 jaar!

groene flamingant
13 augustus 2005, 11:08
Ze hebben zich, net als de andere partijen, de Vlaamse kaas van de boterham laten nemen door je weet wel wie. Als ze al ooit interesse voor Vlaamse kaas hebben gehad...
Inderdaad.

groene flamingant
13 augustus 2005, 11:12
Ik heb het over die ruggegraatloze politiekers die met de Walen aan de ONDERHANDELINGSTAFEL zitten! Niet over diezelfden en de anderen die tijdens meetings voor de achterban hardop roepen van "HOU ME TEGEN OF..." en als het er echt op aan komt heel diep in hun schelp kruipen. Ik volg dat al meer dan 45 jaar!
Ik wil je niet tegenspreken. Jammer genoeg gaat dat voor een groot stuk op. Alleen is het vaak genoeg dat de regeringspartij van dat moment een toegeving doet, om de regering overeind te houden, om alles om zeep te helpen.

Luddo
13 augustus 2005, 11:30
Ik wil je niet tegenspreken. Jammer genoeg gaat dat voor een groot stuk op. Alleen is het vaak genoeg dat de regeringspartij van dat moment een toegeving doet, om de regering overeind te houden, om alles om zeep te helpen.

Ik herhaal het nogmaals: De Vlamingen moeten ophouden hun energie te verspillen aan het bestrijden van de Walen en de Franstaligen. Hun verkozenen vededigen met verve de belangen van hun WAALSE kiezers en dat is hun plicht!
Laten wij onze energie steken in het bestrijden van de VLAAMSE platbroekpolitici en hen het leven zuur maken. Maar die hebben niet liever dat we ons van vijand vergissen!

phoebe
13 augustus 2005, 13:16
Wat heeft dat er nu mee te maken? Vanuit de federale regering kun je zo'n beslissing doorvoeren. Daar en daar alleen. Pas als het kartel CD&V/N-VA in die regering geraakt, kan men de splitsing van BHV rechtstreeks op de agenda zetten.

Reminder, het stond op de agenda, en is in de frigo gestopt.
Er is zelfs een uitspraak geweest van het hof van Straatsburg, om deze oneerlijkheid op te lossen, en dat Vlaanderen volledig is zijn recht is.

Het VB zegt zoveel maar wat hebben ze ooit al effectief gedaan? Welke concrete verwezenlijking in heel de taalstrijd kunnen ze op eigen naam schrijven? Geen enkele. Dat is de realiteit.

U denkt dat het TAK enkel uit NVAers bestaat?
Mooi niet dus.
Toch wel altijd hetzelfde liedje, het Vlaams Belang uitsluiten en dan gaan klagen dat het Vlaams Belang niets doet.
Wel weten wat je wil he.

Grote gevoelige thema's hebben altijd veel tijd nodig om opgelost te raken. Dat was in het verleden niet anders. Met machtswellust heeft dat niets te maken.

Op Vlaams gebied is 175 jaar niet lang genoeg geweest dan?
ivm BHV heeft het wel met een gebrek aan ruggengraat te maken, en als puntje bij paaltje komt heeft men voor de regering gekozen, dus voor de macht.
Als dit niet zo zou zijn moesten ze maar opstappen, maar men bleef mooi zitten....
Edit:After edit by phoebe on 13-08-2005 at 14:17
Reason:
--------------------------------

Wat heeft dat er nu mee te maken? Vanuit de federale regering kun je zo'n beslissing doorvoeren. Daar en daar alleen. Pas als het kartel CD&V/N-VA in die regering geraakt, kan men de splitsing van BHV rechtstreeks op de agenda zetten.

Reminder, het stond op de agenda, en is in de frigo gestopt.
Er is zelfs een uitspraak geweest van het hof van Straatsburg, om deze oneerlijkheid op te lossen, en dat Vlaanderen volledig is zijn recht is.

Het VB zegt zoveel maar wat hebben ze ooit al effectief gedaan? Welke concrete verwezenlijking in heel de taalstrijd kunnen ze op eigen naam schrijven? Geen enkele. Dat is de realiteit.

U denkt dat het TAK enkel uit NVAers bestaat?
Mooi niet dus.
Toch wel altijd hetzelfde liedje, het Vlaams Belang uitsluiten en dan gaan klagen dat het Vlaams Belang niets doet.
Wel weten wat je wil he.

Grote gevoelige thema's hebben altijd veel tijd nodig om opgelost te raken. Dat was in het verleden niet anders. Met machtswellust heeft dat niets te maken.

Op Vlaams gebied is 175 jaar niet lang genoeg geweest dan?
ivm BHV heeft het wel met een gebrek aan ruggengraat te maken, en als puntje bij paaltje komt heeft men voor de regering gekozen, dus voor de macht.
Als dit niet zo zou zijn moesten ze maar opstappen, maar men bleef mooi zitten....

Before any edits, post was:
--------------------------------

Wat heeft dat er nu mee te maken? Vanuit de federale regering kun je zo'n beslissing doorvoeren. Daar en daar alleen. Pas als het kartel CD&V/N-VA in die regering geraakt, kan men de splitsing van BHV rechtstreeks op de agenda zetten.
Reminder, het stond op de agenda, en is in de frigo gestopt.
Er is zelfs een uitspraak geweest van het hof van Straatsburg, om deze oneerlijkheid op te lossen, en dat Vlaanderen volledig is zijn recht is.

[QUOTE]Het VB zegt zoveel maar wat hebben ze ooit al effectief gedaan? Welke concrete verwezenlijking in heel de taalstrijd kunnen ze op eigen naam schrijven? Geen enkele. Dat is de realiteit.[QUOTE]
U denkt dat het TAK enkel uit NVAers bestaat?
Mooi niet dus.
Toch wel altijd hetzelfde liedje, het Vlaams Belang uitsluiten en dan gaan klagen dat het Vlaams Belang niets doet.
Wel weten wat je wil he.

Grote gevoelige thema's hebben altijd veel tijd nodig om opgelost te raken. Dat was in het verleden niet anders. Met machtswellust heeft dat niets te maken.

Op Vlaams gebied is 175 jaar niet lang genoeg geweest dan?
ivm BHV heeft het wel met een gebrek aan ruggengraat te maken, en als puntje bij paaltje komt heeft men voor de regering gekozen, dus voor de macht.
Als dit niet zo zou zijn moesten ze maar opstappen, maar men bleef mooi zitten....

groene flamingant
14 augustus 2005, 15:19
Reminder, het stond op de agenda, en is in de frigo gestopt.
In de frigo gestopt (nogmaals) door de VLD en zijn federale coalitiepartners! Niet door de N-VA!!
U denkt dat het TAK enkel uit NVAers bestaat?
Het TAK is een aktiegroep, geen politieke partij.
Op Vlaams gebied is 175 jaar niet lang genoeg geweest dan?
ivm BHV heeft het wel met een gebrek aan ruggengraat te maken, en als puntje bij paaltje komt heeft men voor de regering gekozen, dus voor de macht.
Als dit niet zo zou zijn moesten ze maar opstappen, maar men bleef mooi zitten....
Ja, het heeft lang genoeg geduurd. Maar dat is niet de fout van de N-VA! Of gaat u zeggen dat de N-VA reeds 175 jaar bestaat?

Als de N-VA uit de regering was gestapt, hadden we met BHV geen stap verder gestaan.

groene flamingant
14 augustus 2005, 15:22
Ik herhaal het nogmaals: De Vlamingen moeten ophouden hun energie te verspillen aan het bestrijden van de Walen en de Franstaligen. Hun verkozenen vededigen met verve de belangen van hun WAALSE kiezers en dat is hun plicht!
Laten wij onze energie steken in het bestrijden van de VLAAMSE platbroekpolitici en hen het leven zuur maken. Maar die hebben niet liever dat we ons van vijand vergissen!
Exuseer: de 'vijand' zijn de franstalige partijen die de oplossing van communautaire problemen voorkomen. Onderling bakkelijen tussen Vlaamse partijen is geen oplossing. Wél nodig is natuurlijk voldoende druk op de ketel houden zodat alle Vlaamse partijen hun beloften nakomen.

Luddo
14 augustus 2005, 15:43
Exuseer: de 'vijand' zijn de franstalige partijen die de oplossing van communautaire problemen voorkomen. Onderling bakkelijen tussen Vlaamse partijen is geen oplossing. Wél nodig is natuurlijk voldoende druk op de ketel houden zodat alle Vlaamse partijen hun beloften nakomen.

"De vijand" is voor mij de platbroekerigheid van "onze" Vlaamse politici. Als ze steeds waar mogelijk een Vlaams front vormen (als tegenpool van het Waals front) en NEE zeggen op de Waalse eisen ter compensatie van Vlaamse rechten dan zal het rap gedaan zijn. Als bijvoorbeeld in de Brusselse gewestraad de Vlaamse vertegenwoordigers één front vormen dan wordt Brussel onbestuurbaar vermits ook alles langs Vlaamse kant met de helft plus één van de stemmen moet goedgekeurd worden...

groene flamingant
14 augustus 2005, 15:49
"De vijand" is voor mij de platbroekerigheid van "onze" Vlaamse politici. Als ze steeds waar mogelijk een Vlaams front vormen (als tegenpool van het Waals front) en NEE zeggen op de Waalse eisen ter compensatie van Vlaamse rechten dan zal het rap gedaan zijn.
Goed. Dan zijn we het eindelijk eens.

1handclapping
14 augustus 2005, 15:55
Loopt die diskussie over het "Vlaamse symbool" reeds

Wel van mij mag het VB dit middeleeuwse prijsdier hebben.. maar ja het figureert
op ongeveer alle heraldieke versierselen in de Lage landen en ook elders in West Europa. Ik vind de rode draak van Wales ook niet lelijk...

Een bourgondisch kruis misschien voor een heel-... beweging ??

phoebe
15 augustus 2005, 15:59
De vlaamse leeuw is geen eigendom van Vlaams Belang.

phoebe
15 augustus 2005, 16:06
In de frigo gestopt (nogmaals) door de VLD en zijn federale coalitiepartners! Niet door de N-VA!!
Zeer juist, de NVA had hieruit zijn conclusies moeten trekken...

[color=darkslateblue][color=#465473]Het TAK is een aktiegroep, geen politieke partij.[/QUOTE]

Ook juist, waar precies weegt de NVA door op Vlaamse eisen?

[color=darkslateblue][color=#465473]Ja, het heeft lang genoeg geduurd. Maar dat is niet de fout van de N-VA! Of gaat u zeggen dat de N-VA reeds 175 jaar bestaat?[/QUOTE]

Ik beweer helemaal niets.
En neen NVA bestaat geen 175 jaar.

Als de N-VA uit de regering was gestapt, hadden we met BHV geen stap verder gestaan.

Dus heeft men voor de macht gekozen....En kiest men om als depannage te fungeren voor de huidige regering....

groene flamingant
17 augustus 2005, 17:31
Zeer juist, de NVA had hieruit zijn conclusies moeten trekken...
Toch niet. Voor de derde maal: N-VA heeft geen fout gemaakt. De fout is gemaakt in de federale regering.
Ook juist, waar precies weegt de NVA door op Vlaamse eisen?
Het pakket taalmaatregelen bvb. dat de N-VA op tafel legde na de BHV flop (iets wat ze niet gekunnen hadden als ze waren opgestapt).
Dus heeft men voor de macht gekozen
Natuurlijk. Politiek draait om macht. Zonder macht verander je niets.

Een partij die écht de Vlaamse zaak verdedigt, vlucht niet weg bij de minste tegenslag maar bijt door en neemt zijn verantwoordelijkheid.

Met zwakkelingen die wegvluchten uit een regering, bereik je niks. Enkel zij die doorbijten en volhouden zullen ooit hun doel bereiken.

system
2 april 2007, 11:42
Verhofstadt is ook een liberaal en door zijn anti-vlaamse houding (of is het Lambermontakkoord soms iets om als Vlaming trots op te zijn?)schaam ik mij een Vlaming te zijn.

Het Vlaams Blok recupereert idd. de Vlaamse symbolen maar ook daarzonder wordt er in dit land vrij goed voor gezorgd dat zowat alle Vlamingen als asociale separatisten door het Belgische leven moeten gaan.
Stevaert lust ons volkslied niet en de koninklijke familie zelfs niet onze taal. Wat wil je dan?


Welke volkslied? Het lied van enkele Vlaams-nationalisten wilt u zeggen.

Zwartengeel
2 april 2007, 12:06
Welke volkslied? Het lied van enkele Vlaams-nationalisten wilt u zeggen.

Het volkslied dat de Vlaams-nationalisten wel steeds uit volle borst en woord voor woord meezingen.

Als het van een francofone titel voorziene volkslied van belgique ergens op één of andere manifestatie dient opgevoerd, komt men meestal niet verder dan enkele woorden hier en daar of staat men wat vertwijfeld mee te neuriën om toch maar niet helemaal te moeten afgaan.

Luddo
2 april 2007, 12:25
Het volkslied dat de Vlaams-nationalisten wel steeds uit volle borst en woord voor woord meezingen.

Als het van een francofone titel voorziene volkslied van belgique ergens op één of andere manifestatie dient opgevoerd, komt men meestal niet verder dan enkele woorden hier en daar of staat men wat vertwijfeld mee te neuriën om toch maar niet helemaal te moeten afgaan.

De socialisten zingen ook de Internationale uit halve volle borst(en), de gebalde vuist met gestrekte arm, terwijl ze denken: "PAKKEN WAT WE KRIJGEN KUNT EN NIET LOSLATEN!"

system
2 april 2007, 19:02
Het volkslied dat de Vlaams-nationalisten wel steeds uit volle borst en woord voor woord meezingen.

Als het van een francofone titel voorziene volkslied van belgique ergens op één of andere manifestatie dient opgevoerd, komt men meestal niet verder dan enkele woorden hier en daar of staat men wat vertwijfeld mee te neuriën om toch maar niet helemaal te moeten afgaan.

Wie spreekt hier over het Belgisch volklied? Ik ken maar één volkslied en dat is het Limburgs Volkslied.

Limburg mi landj , mi sjoen landj.

Nationale Eenheid
1 mei 2007, 18:46
Blijkt dat een Vlaming, om sympathie te betuigen, met de leeuwenvlag zwaaide. Waarop mensen hysterisch begonnen te roepen dat "Pimmetje" niets te maken had met het Vlaams Blok. De man werd vriendelijk weggeleid door de politie.

Dat Nederlanders de Vlaamse leeuwenvlag automatisch koppelen aan het Vlaams Blok / Belang, is helaas begrijpelijk, omdat bij manifestaties van Vlaamsgezinde partijen zoals bij het Vlaams Belang, de Vlaamse leeuwenvlag ook prominent aanwezig is.
De reactie van de menigte duidt op ontwetendheid... veel Nederlanders zien het verband Nederland - Vlaanderen niet... je hoort mensen denken.. Vlaanderen..? Het is toch België..?

Is het dan een schande om de Vlaamse Leeuw te associeren met het Vlaams Belang? Het Vlaams Belang is een grote partij, met een goede organisatie, goede standpunten en een grote aanhang.

Dat jij het Vlaams Belang meteen als "fascistisch" afschrijft, snap ik niet. Wellicht is dat te danken aan jou eigen ontwetendheid over de partij?

Verder vind ik het absurd dat een symphatisant bij een herdenking wordt weggestuurd met het dragen van de Vlaamse vlag.
Sinds wanneer is het verboden om je als Vlaming te profileren in Nederland? :?

Zwartengeel
1 mei 2007, 18:59
Dat Nederlanders de Vlaamse leeuwenvlag automatisch koppelen aan het Vlaams Blok / Belang, is helaas begrijpelijk, omdat bij manifestaties van Vlaamsgezinde partijen zoals bij het Vlaams Belang, de Vlaamse leeuwenvlag ook prominent aanwezig is.

De leeuwenvlag is ook aanwezig op niet-politieke evenementen en manifestaties (wielerwedstrijden e.d.), niet-partijgebonden evenementen (11 juli-vieringen, acties van de Vlaamse beweging), manifestaties van de N-VA en wordt uitgehangen op gebouwen van de Vlaamse Overheid. Nergens is er hier een link naar het VB.

De reactie van de menigte duidt op ontwetendheid... veel Nederlanders zien het verband Nederland - Vlaanderen niet... je hoort mensen denken.. Vlaanderen..? Het is toch België..?

Laten we het vooral op die onwetendheid houden.

Nationale Eenheid
1 mei 2007, 19:04
De leeuwenvlag is ook aanwezig op niet-politieke evenementen en manifestaties (wielerwedstrijden e.d.), niet-partijgebonden evenementen (11 juli-vieringen, acties van de Vlaamse beweging), manifestaties van de N-VA en wordt uitgehangen op gebouwen van de Vlaamse Overheid. Nergens is er hier een link naar het VB.

Dat weet jij... maar jij bent Vlaming, Nederlanders zijn hier niet echt van op de hoogte. Enkelen kennen enkel het Vlaams Blok van de media.

Excusses voor m'n taalfout.

lomeanor
4 mei 2007, 16:28
Welke volkslied? Het lied van enkele Vlaams-nationalisten wilt u zeggen.

Het spijt me voor u, System, maar de Vlaamse Leeuw is het officiële volkslied van de Vlaamse gemeenschap. Niet enkel het lied van enkele Vlaams-Nationalisten. ;-)

van Maerlant
7 mei 2007, 19:57
Welke volkslied? Het lied van enkele Vlaams-nationalisten wilt u zeggen.

Moet pijn doen, zo afgaan voor zoveel mensen.

Luddo
7 mei 2007, 20:26
Daar had je (tot voor de komst van de N-VA dan toch) alleszins een punt.

Anderzijds zou het al heel wat helpen als het Belang zijn extreme anti-vreemdelingen- en anti-islamstandpunten achterwege zou laten. Vlaamsgezind zijn wordt door veel mensen niet alleen gelijkgesteld met één bepaalde partij maar ook met vreemdelingenhaat, waar het in principe niks mee te maken heeft.

Dat zou een fijne geste zijn! Als nu de andere partijen hun standpunten in verband met het ongebreideld toelaten van economische vluchtelingen zouden wijzigen want door hun laksheid is het nu zo ver gekomen dat de burger weerstand biedt. Als alle tegenstanders van de "Laat maar komen, Grietje"- politiek Vlaams Belang moesten stemmen dan zou die partij de volstrekte meerderheid halen, met de ellebogen in de neusgaten en de vingers op de rug!

the outlaw torn
6 augustus 2007, 18:55
Het Vlaams Blok recupereert idd. de Vlaamse symbolen maar ook daarzonder wordt er in dit land vrij goed voor gezorgd dat zowat alle Vlamingen als asociale separatisten door het Belgische leven moeten gaan.
Stevaert lust ons volkslied niet en de koninklijke familie zelfs niet onze taal. Wat wil je dan?

iinderdaad

the outlaw torn
6 augustus 2007, 18:57
Het spijt me voor u, System, maar de Vlaamse Leeuw is het officiële volkslied van de Vlaamse gemeenschap. Niet enkel het lied van enkele Vlaams-Nationalisten. ;-)

juust heel juust, lang leve de vlaamse leeuw ( schone beestjes trouwes, die leeuwen) en de vlaamse leeuw (het lied) schoon lieke

lang vlaanderen en diens onderdanen ( de vlaams -gezinden )

groene flamingant
26 augustus 2007, 14:41
Dat zou een fijne geste zijn! Als nu de andere partijen hun standpunten in verband met het ongebreideld toelaten van economische vluchtelingen zouden wijzigen want door hun laksheid is het nu zo ver gekomen dat de burger weerstand biedt. Als alle tegenstanders van de "Laat maar komen, Grietje"- politiek Vlaams Belang moesten stemmen dan zou die partij de volstrekte meerderheid halen, met de ellebogen in de neusgaten en de vingers op de rug!
Je hebt het duidelijk niet begrepen. Wat ik zeg is dat door de extreme anti-vreemdelingenstandpunten van het Vlaams Belang de Vlaamse symbolen 'besmet' zijn, en het imago van Vlaanderen in Europa beschadigd is. Als het VB systematisch zijn extremistische anti-vreemdelingenstandpunt blijft verdedigen, door gebruik te maken van die Vlaamse symbolen, moet het ook erkennen dat dat gevolgen heeft voor het imago van Vlaanderen in Europa.

Luddo
26 augustus 2007, 20:04
Je hebt het duidelijk niet begrepen. Wat ik zeg is dat door de extreme anti-vreemdelingenstandpunten van het Vlaams Belang de Vlaamse symbolen 'besmet' zijn, en het imago van Vlaanderen in Europa beschadigd is. Als het VB systematisch zijn extremistische anti-vreemdelingenstandpunt blijft verdedigen, door gebruik te maken van die Vlaamse symbolen, moet het ook erkennen dat dat gevolgen heeft voor het imago van Vlaanderen in Europa.

De fout die het Vlaams Belang, en bijna iedereen, maakt is dat ze de schuld op de rug van de vreemdelingen schuiven.
Die vreemdelingen pakken echter alleen wat "men" hen toelaat te pakken. Het Vlaams Belang zou beter zijn pijlen verschieten op de partijen die vanaf jaren zestig de wetten zo gemaakt hebben dat die mistoestanden nu mogelijk en zelfs wettig zijn! Het kan toch niet dat een asielzoeker vele malen méér aan de gemeenschap kost dan een Vlaamse gepensioneerde die voor zijn schamel pensioentje nog zelf heeft bijgedragen! ALLES van wat wij de vreemdelingen verwijten is mogelijk geworden met medeweten van de partijen en de ministers in de opeenvolgende regeringen!

groene flamingant
26 augustus 2007, 21:33
De fout die het Vlaams Belang, en bijna iedereen, maakt is dat ze de schuld op de rug van de vreemdelingen schuiven.
Die vreemdelingen pakken echter alleen wat "men" hen toelaat te pakken. Het Vlaams Belang zou beter zijn pijlen verschieten op de partijen die vanaf jaren zestig de wetten zo gemaakt hebben dat die mistoestanden nu mogelijk en zelfs wettig zijn! Het kan toch niet dat een asielzoeker vele malen méér aan de gemeenschap kost dan een Vlaamse gepensioneerde die voor zijn schamel pensioentje nog zelf heeft bijgedragen! ALLES van wat wij de vreemdelingen verwijten is mogelijk geworden met medeweten van de partijen en de ministers in de opeenvolgende regeringen!
Dat is inderdaad een goeie analyse. De klassieke partijen hebben een aantal mistoestanden gewoon veel te lang laten aanmodderen.