PDA

View Full Version : The Day I Will Never Forget (Besneden) - Canvas Woensdag 7/5


circe
5 mei 2003, 21:23
Zender :
Canvas

Datum : 07/05/2003

Begintijd : 22.50 Eindtijd : 00.10

Genre : documentaire

Afleveringstitel : The Day I Will Never Forget (Besneden)
Info : Documentairereeks die heel persoonlijke, meeslepende verhalen vertelt, die worden ingeleid door prominenten uit binnen- en buitenland.

Vandaag: Nadia Dala.

Inhoud :


Documentaire van Kim Loginotto over vrouwenbesnijdenis. De vrouwen die aan het woord komen, nemen geen blad voor de mond en spreken zonder eufemismen over hun besnijdenis. In de groepsdiscussies gaat het er fel aan toe: veel vrouwen hebben geen zin meer in seks, al vindt een enkeling dat je je juist moet bevrijden van ’dat vieze ding’ zodat vrouwen niet meer vreemdgaan. Longinotto kreeg zelfs toegang tot de rommelige kamer waar een oude vrouw twee tegenstribbelende, kermende meisjes onder het mes neemt. De oude vrouw die de besnijdenissen uitvoert, vertelt tot in detail hoe het eraan toegaat en gaat er prat op heel gelukkig te zijn na elke operatie. De mannen vinden het allemaal best. Longinotto volgde ook een verpleegster die zich tegen deze praktijk verzet.
_________________

Knuppel
5 mei 2003, 23:32
Vreselijk om een kind hartverscheurend te horen schreeuwen: "Mama, ze snijdt me weer!"

Nog vreselijker om te zien hoe een jonge echtgenoot weigert om de gevolgen van de besnijdenis onder verdoving te laten uitvoeren omdat ze te ingrijpend en te gevaarlijk is: hij zal zijn bruid wel zelf openmaken. ZONDER VERDOVING anders lachen zijn kameraden hem uit.

Wraakroepend dat nog 40 landen vrouwenbesnijdenis toelaten met het foefje dat het die kinderen hun 'vrije' wil' is. Als je dan ziet op welke wijze ze ertoe gebracht worden....

Maar.....het staat in de koran.
Vraag ze niet WAAR want dat weten ze niet. Enkel DAT het er staat. :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Antoon
6 mei 2003, 09:51
Vrouwenbesnijdenis is een foltering van een klein kind waarbij het slachtoffertje voor de rest van haar leven fysisch en psychisch gemutileerd moet voortleven.

Een schandelijke praktijk die door onze progressieve bewegingen netjes wordt gemeden, omdat je niet tegen moslim-praktijken moogt zijn wegens politiek niet correct.

Gruwelijk. Zowel de mutilatie als het zwijgen.

Babeth
6 mei 2003, 12:16
Voor zover ik het tot nu toe heb getracht te lezen heb ik in mijn Nederlandse vertaling van de Koran niets over vrouwenbesnijdenis kunnen vinden. (De Koran is zoiets als de Bijbel: je leest dat niet in een uurtje uit, veel te ingewikkeld en te langdradig.)
Wat ik er wel van weet is dat het een plaatselijk gebruik is in enkele Afrikaanse landen en dat de Mullahs toegeven dat het eigenlijk niet door de profeet werd vermeld, maar dat het wel in een speciaal boek opgeschreven zou kunnen staan... ik weet het woord niet meer, dacht dat het "Hadit" was of zoiets, waarin interpretaties van de uitspraken van de profeet en diens opvolgers staan.

Het blijft een vreselijke en mensonterende praktijk dat door bijgeloof, sociale druk en stug vasthouden aan "de traditie" in stand wordt gehouden. Jaarlijks sterven honderden vrouwen en meisjes aan deze gruwelijke foltering, die geen einde kent omdat de littekens en vleesvergroeiingen bij elk sexueel contact en bij iedere bevalling weer worden opengehaald en/of blijven pijn doen.

De mannen vinden het prima omdat zij zelf die pijn niet voelen en weten dat hun vrouw elk sexueel contact met anderen zal trachten te vermijden waardoor hun zogenaamde "eer" geen geweld zal worden aangedaan. Let wel... we hebben het hier over de "eer" van de echtgenoot. Niet die van de arme levenslang gekwelde en voortdurend verdachte echtgenote.

Als ik de verhalen lees of hoor van de vrouwen die gestenigd worden voor de minste geringste vermoedde "misstap", die voortdurend jaloers in de gaten worden gehouden door hun mannelijke familieleden, die zich letterlijk moeten opsluiten om te voorkomen dat ze "verdacht" worden... dan vraag ik me serieus af wat er mis is met die mannen. Hypocrieten. Moordenaars.
Sommige mensen kunnen mij beschuldigen van feminisme, doe het maar gerust, want zolang er nog een vrouw of meisje angstig bevend een lot van onderdrukking en pijn moet ondergaan, zal ik de mannen als geheel verachten. Ik heb een lieve en begrijpende levensgezel, ik heb geluk, en mijn liefde voor hem overstijgt die verachting. Ik ben tenslotte een vrouw, en dat begint met dezelfde "v" als vergeving en verdraagzaamheid.

circe
6 mei 2003, 12:49
Book 41, Number 5251:
Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah:

A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband.

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/abudawud/

Vele moslims steunen op het feit dat de profeet het toen bestaande gebruik NIET VEROORDEELD heeft! (Snij niet te diep....)

Je krijgt dan volgende antwoorden van een of andere cyber imam (aan moslims uit CANADA!!!! niet te vergeten):

What is the Islamic ruling on female circumcision? Please explain in detail
It is Mustahabb (commendable) for females to circumcise. It is narrated in an authentic Hadith quoted from Abu Dawood Shareef that during the Prophet (Sallallaahu Álayhi Wasallam)'s time there was a woman in Madinah who used to perform circumcision for women (Fathul Bari vol. 16 p. 353)

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai


http://islam.tc/ask-imam/view.php?q=5229

Kotsmos
6 mei 2003, 17:33
Vreselijk om een kind hartverscheurend te horen schreeuwen: "Mama, ze snijdt me weer!"

Nog vreselijker om te zien hoe een jonge echtgenoot weigert om de gevolgen van de besnijdenis onder verdoving te laten uitvoeren omdat ze te ingrijpend en te gevaarlijk is: hij zal zijn bruid wel zelf openmaken. ZONDER VERDOVING anders lachen zijn kameraden hem uit.

Wraakroepend dat nog 40 landen vrouwenbesnijdenis toelaten met het foefje dat het die kinderen hun 'vrije' wil' is. Als je dan ziet op welke wijze ze ertoe gebracht worden....

Maar.....het staat in de koran.
Vraag ze niet WAAR want dat weten ze niet. Enkel DAT het er staat. :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

het grappigste is wel dat het er niet in staat. Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
gek he?

circe
6 mei 2003, 18:15
Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.

Waar lees jij dat het ten zeerste wordt afgekeurd kotsmos?

skye
6 mei 2003, 19:04
De vrouwenbesnijdenis is een van de meest walgelijke dingen die er ook maar bedenkbaar zijn. Dat dit op zo een grote schaal toegepast wordt, is gewoon waanzinnig. Dat er mensen zijn die deze praktijk van aangewezen tot verplicht beschouwen, is gewoon crimineel.

Knuppel
6 mei 2003, 19:31
Opvallend toch hoe afwezig de linksen hier blijven, nietwaar? :evil: :evil: :evil:

Knuppel
6 mei 2003, 19:51
het grappigste is wel dat het er niet in staat. Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.
gek he?


Die kerel hield vol dat het in Mohamed's holy bible staat maar kon niet zeggen waar toen de vrouwelijke chirurg die de arme vrouw zonder verdoving ( en zonder succes) probeerde 'open te maken', hem dat vroeg om hem zijn plannen te proberen uit zijn hoofd te praten. Hij bleef erbij dat zijn kersverse vrouw een zoveelste marteling door zijn ongeschoolde (maar wel wreedaardige :twisted: ) hand zou moeten ondergaan. Zelfs de wetenschap dat het haar leven kon kosten bracht hem niet van zijn gruwelijke plannen af. HIJ WAS HAAR BAAS. Zij had NIKS TE ZEGGEN over haarzelf omdat ze zijn vrouw en dus eigendom was. Boven alles primeerde 's mans hardvochtige ego dat hem gebood niet belachelijk te zijn bij zijn vrienden.

De Nederlandse tv-presentator eindigde met de woorden dat deze martelpraktijk nog in 40 landen wordt toegepast. OOK IN NEDERLAND!!!
Het zou dus kunnen dat het ook, stiekem of niet, in België plaastvindt omdat het zogezegd uit vrije wil van de betrokken kinderen gebeurt.

Paulus de Boskabouter
6 mei 2003, 20:29
Opvallend toch hoe afwezig de linksen hier blijven, nietwaar? :evil: :evil: :evil:

de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

MOET DAT NU ELKE KEER, KNUPPEL?

Denk je niet dat iedereen vol walging is van zo'n rituelen?
Deze topic gaat over besnijdenis van vrouwen en jij wil er weer kleinzielige links-rechts politiek van maken.
-10 punten in achting voor jou.
:roll:

Knuppel
6 mei 2003, 20:35
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.

Paulus de Boskabouter
6 mei 2003, 20:40
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.

-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.

Knuppel
6 mei 2003, 20:51
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.

-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.

Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten. :P

Paulus de Boskabouter
6 mei 2003, 20:59
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.

-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.

Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten. :P

allé dan!
dikke kus zenne.

Knuppel
6 mei 2003, 21:09
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.

-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.

Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten. :P

allé dan!
dikke kus zenne.

'k Moet geen kussen, begot!

Afkeuring, ergenis, woede, verzet!
Dat is wat ik van jullie verwacht! :twisted:

Paulus de Boskabouter
6 mei 2003, 21:17
de linksen zijn hun vrouw gaan besnijden.

+ 10 punten voor je inhoudelijke reactie, links kabouterke.

-50 punten voor je gevoel voor cynisme, knuppelke!

btw; wie zegt dat ik links ben?
Ikzelf heb dit alvast niet verkondigd.

Waarom je dan zo aangesproken voelen?

Waarom geen vurig pleidooi tegen deze verminking inplaats van alleen 'walging' ervoor?

Geef me gerust nog wat 'minnen' bij.
Staaf heeft een mooie uitdrukking voor wat ik daarbij voel:
Ze kunnen me aan mijn reet roesten. :P

allé dan!
dikke kus zenne.

'k Moet geen kussen, begot!

Afkeuring, ergenis, woede, verzet!
Dat is wat ik van jullie verwacht! :twisted:

Begin jij alvast.
De suf gedrogeerde mei '68 linkse hippies komen later wel mee doen.

Ali
6 mei 2003, 21:36
Laat het woord vrouwenbesnijdenis vallen en vrouwen krimpen ineen. Terecht. Het is een vernederende ingreep die vrouwen hun plezier in seks afneemt en een vanzelfsprekend deel van hun lichaam verminkt.

Vreemd genoeg reageren vrouwen heel anders op mannenbesnijdenis, . Over het algemeen is er hooguit kritiek op het besnijden van baby’s zonder verdoving. Er zijn zelfs vrouwen die een besneden pik mooier vinden dan een onbesneden pik, of opgetogen vertellen dat besneden mannen meer genot bieden omdat ze zelden voortijdig klaarkomen.

Ha. Ik heb wel eens vrouwen gezien waarbij flink vlees wegkappen het esthetisch genoegen van het beffen aanzienlijk ten goede zou komen (in Australië noemen ze dat een ‘badly wrapped kebab’). Een besneden vrouw ziet er inderdaad overzichtelijker uit, maar veel lol heb je er niet van.

Besneden mannen hebben een eikel (meestal tenminste, het komt wel eens voor dat die bij het besnijden per ongeluk geamputeerd wordt) die inderdaad verminderd gevoelig is, met als gevolg dat het orgasme langer uitblijft. Als dat een argument is voor besnijden, dan stel ik voor dat alle vrouwen hun boven- en ondertanden laten trekken om voor mannen het genot van het pijpen te verhogen. :lol:

Knuppel
6 mei 2003, 22:31
Ook nog hun tanden trekken voor jou lulplezier, Ali? :evil:
Noppes dus want ook mannenbesnijdenis is barbaars :!:
Waarom trouwens Gods' werk verkrachten :?:
Omdat zijn profeet het beter :idea: dacht te weten?

democratsteve
6 mei 2003, 23:53
Uit een aantal van boven geplaatste opmerkingen van rechts, blijkt weeral eens hoe dom en kortzichtig ze soms zijn.
Eentje maakt melding van het feit dat de linksen het willen verborgen houden. Een ander zegt dat, "je dan de linksen niet hoort".
1. Zijn jullie het niet die de VRT altijd bestempelen als een "links bastion"?
Is het niet de VRT die deze reportage brengt?
2. Waar ik me echt kwaad om maak, is dat jullie voorbij gaan aan de vraag WIE zulke reportages maakt. Het soort mensen(journalisten, reportagemakers, schrijvers,enz..) dat de wereld informeert over schendingen van mensenrechten en onderdrukking van bevolkingsgroepen zijn NOOIT, en ik herhaal NOOIT!!!! rechtse mensen.

Ik begrijp niet hoe sommigen van die rechtse symphatisanten zo hypocriet kunnen zijn.
Telkens het over hulporganisaties gaat, hoor je altijd van die smalende opmerkingen in de trant, "linkse softies; idealisten; dat ze zich met de problemen HIER moeten bemoeien", enz....
Maar wanneer het hun even uitkomt om mee op de moslims te kappen, dan maakt het niet uit wie de boodschap brengt. Erger nog, dan staan ze er niet eens bij stil.

alpina
7 mei 2003, 00:31
Uit een aantal van boven geplaatste opmerkingen van rechts, blijkt weeral eens hoe dom en kortzichtig ze soms zijn.
Eentje maakt melding van het feit dat de linksen het willen verborgen houden. Een ander zegt dat, "je dan de linksen niet hoort".
1. Zijn jullie het niet die de VRT altijd bestempelen als een "links bastion"?
Is het niet de VRT die deze reportage brengt?
2. Waar ik me echt kwaad om maak, is dat jullie voorbij gaan aan de vraag WIE zulke reportages maakt. Het soort mensen(journalisten, reportagemakers, schrijvers,enz..) dat de wereld informeert over schendingen van mensenrechten en onderdrukking van bevolkingsgroepen zijn NOOIT, en ik herhaal NOOIT!!!! rechtse mensen.

Ik begrijp niet hoe sommigen van die rechtse symphatisanten zo hypocriet kunnen zijn.
Telkens het over hulporganisaties gaat, hoor je altijd van die smalende opmerkingen in de trant, "linkse softies; idealisten; dat ze zich met de problemen HIER moeten bemoeien", enz....
Maar wanneer het hun even uitkomt om mee op de moslims te kappen, dan maakt het niet uit wie de boodschap brengt. Erger nog, dan staan ze er niet eens bij stil.

Ik vind het vooral kortzichtig en dom om iemand bij links of rechts te willen indelen! Precies alsof iedereen die links is op dezelfde manier denkt, precies of iemand niet links en rechts tegelijkertijd kan zijn. Beoordeel de persoon met al zijn idealen en gebreken toch als persoon en niet als rechts of links zijnde! :idea:

Knuppel
7 mei 2003, 00:46
Ik heb deze reportage al weken eerder gezien.
Op de Nederlandse tv. Ook Vlamingen kijken al eens over de grens.
Keken jullie eveneens?
En?
Is wat hierboven staat jullie enigste reactie?

Het was een Engelse die deze reportage maakte. Of ze links of rechts was weet ik niet en het maakt me ook geen zier uit. Zij gaf in alle geval een ietsje meer stof tot discussie over de grond van de zaak dan jullie.

Kotsmos
7 mei 2003, 08:53
Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.

Waar lees jij dat het ten zeerste wordt afgekeurd kotsmos?

excuseer :oops:

er wordt dus nergens iets over gezegd


en is het nu echt zo moeilijk een discussie te voeren zónder links/rechts als argument aan te voeren? Iemand hier al horen zeggen: ik ben voor vrouwenbesnijdenis want ik ben links? Nee. Dan is het omgekeerde net zo belachelijk.

Paulus de Boskabouter
7 mei 2003, 08:58
Of jawel, het staat er wel in: het wordt ten zeerste afgekeurd.

Waar lees jij dat het ten zeerste wordt afgekeurd kotsmos?

excuseer :oops:

er wordt dus nergens iets over gezegd


en is het nu echt zo moeilijk een discussie te voeren zónder links/rechts als argument aan te voeren? Iemand hier al horen zeggen: ik ben voor vrouwenbesnijdenis want ik ben links? Nee. Dan is het omgekeerde net zo belachelijk.

Goed dat het ook eens iemand anders zegt.
Voor sommigen is de wereld te zien achter hun linker oogklep, bij anderen achter hun rechtse oogklep.
Geen van beiden zien een geheel.

Paulus de Boskabouter
7 mei 2003, 09:00
Ik heb deze reportage al weken eerder gezien.
Op de Nederlandse tv. Ook Vlamingen kijken al eens over de grens.
Keken jullie eveneens?
En?
Is wat hierboven staat jullie enigste reactie?

Het was een Engelse die deze reportage maakte. Of ze links of rechts was weet ik niet en het maakt me ook geen zier uit. Zij gaf in alle geval een ietsje meer stof tot discussie over de grond van de zaak dan jullie.

Bij de weg, Knuppel, zou het kunnen dat jij als enige reeds de reportage gezien hebt, voor je uitvliegt naar iedereen?

Babeth
7 mei 2003, 12:06
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.

Een besneden vrouw beffen heeft geen zin omdat ze al haar erotisch-gevoelige organen kwijt is (zowel de kleine en/of grote schaamlippen als de clitoris) en daar dus geen genot aan kan ontlenen. Bovendien is het bij vrouwenbesnijdenis de gewoonte om haar letterlijk dicht te naaien, met slechts een minimale opening voor het afvloeien van de maandstonden. De man die zo'n vrouw huwt is verplicht om haar "open te breken" zodat hij er in kan. Niet zelden komen hier scheermesjes bij te pas. Bij de bevalling van een kind wordt ze nog verder opengescheurd, waarna alles weer "netjes" toegenaaid wordt.

In België is enkele jaren geleden beroering ontstaan omwille van de dood van een 9-jarig meisje dat hier besneden werd. Zij bloedde dood. Haar vader verdedigde zijn recht op godsdienstvrijheid.

Links of rechts heeft in dit debat geen plaats. Knuppel, ge zijt verkeerd bezig als ge alleen de linksen verwijt van te zwijgen want politici en veel militanten zullen alleen strijden voor zaken waar ze zich toevallig op dat moment voor interesseren. Het feit dat bijvoorbeeld veel linkse mensen ijveren voor een vrij Palestina heeft niets te maken met het feit dat ze al dan niet zouden weten of de Islam vrouwen zou onderdrukken maar wel met hun rechtvaardigheidsgevoel dat hen ertoe aanzet om het voor een onderdrukt volk op te nemen. (Ik ben het niet echt eens met linkse standpunten, maar ik zal hun recht op vrije meningsuiting verdedigen omdat wij in een democratie leven. Naar mijn eigen politieke voorkeur laat ik je raden maar die is ingewikkelder dan je zou denken...)

Paulus de Boskabouter
7 mei 2003, 13:41
Ik heb deze reportage al weken eerder gezien.
Op de Nederlandse tv. Ook Vlamingen kijken al eens over de grens.
Keken jullie eveneens?
En?
Is wat hierboven staat jullie enigste reactie?

Het was een Engelse die deze reportage maakte. Of ze links of rechts was weet ik niet en het maakt me ook geen zier uit. Zij gaf in alle geval een ietsje meer stof tot discussie over de grond van de zaak dan jullie.

Hmm.. even 'knuppellen';

Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?

Met dank aan knuppel.

Knuppel
7 mei 2003, 14:20
Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?

Inderdaad. Ik verlang terug naar de tijd waarin ik, geheel volgens de traditionele waarden van mijn conservatieve ouders, sexueel verminkt werd. :twisted:

Knuppel
7 mei 2003, 14:22
Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?

Inderdaad. Ik verlang terug naar de tijd waarin ik, geheel volgens de traditionele waarden van mijn conservatieve ouders, sexueel verminkt werd. :twisted:

Knuppel
7 mei 2003, 14:23
Besnijdenis van vrouwen, is dat niet terugkeren naar 'traditionele' waarden?
=> conservatief rechts?

Inderdaad. Ik verlang terug naar de tijd waarin ik, geheel volgens de traditionele waarden van mijn conservatieve ouders, sexueel verminkt werd. :twisted:

Paulus de Boskabouter
7 mei 2003, 15:02
Asge 't drie keer zegt zal't wel waar zijn zeker :twisted:

Knuppel
7 mei 2003, 15:31
Asge 't drie keer zegt zal't wel waar zijn zeker :twisted:

Klaag tegen de moderatoren als je wilt dat het hier een beetje fatsoenlijk functioneert.

Pat
7 mei 2003, 15:48
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.

Een besneden vrouw beffen heeft geen zin omdat ze al haar erotisch-gevoelige organen kwijt is (zowel de kleine en/of grote schaamlippen als de clitoris) en daar dus geen genot aan kan ontlenen. Bovendien is het bij vrouwenbesnijdenis de gewoonte om haar letterlijk dicht te naaien, met slechts een minimale opening voor het afvloeien van de maandstonden. De man die zo'n vrouw huwt is verplicht om haar "open te breken" zodat hij er in kan. Niet zelden komen hier scheermesjes bij te pas. Bij de bevalling van een kind wordt ze nog verder opengescheurd, waarna alles weer "netjes" toegenaaid wordt.

In België is enkele jaren geleden beroering ontstaan omwille van de dood van een 9-jarig meisje dat hier besneden werd. Zij bloedde dood. Haar vader verdedigde zijn recht op godsdienstvrijheid.

Links of rechts heeft in dit debat geen plaats. Knuppel, ge zijt verkeerd bezig als ge alleen de linksen verwijt van te zwijgen want politici en veel militanten zullen alleen strijden voor zaken waar ze zich toevallig op dat moment voor interesseren. Het feit dat bijvoorbeeld veel linkse mensen ijveren voor een vrij Palestina heeft niets te maken met het feit dat ze al dan niet zouden weten of de Islam vrouwen zou onderdrukken maar wel met hun rechtvaardigheidsgevoel dat hen ertoe aanzet om het voor een onderdrukt volk op te nemen. (Ik ben het niet echt eens met linkse standpunten, maar ik zal hun recht op vrije meningsuiting verdedigen omdat wij in een democratie leven. Naar mijn eigen politieke voorkeur laat ik je raden maar die is ingewikkelder dan je zou denken...)

Dit is echt walgelijk wat u daar beschrijft.

maddox
7 mei 2003, 18:55
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)

Pat
7 mei 2003, 19:25
Hm, Pat, wat is er walgelijk,

A)een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.

B) Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

C)Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)

Ik ga het zeggen Walter: ik kies voor "B"

skye
7 mei 2003, 20:37
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)

cullinigus -> cunnilingus :wink:

maddox
7 mei 2003, 20:42
Danke Skye
Dus Pat, ik zal een kat de volgende keer geen kat meer noemen maar Felix Vulgaris.

Dus het B woord zal vervangen worden door het ons vriendelijk aangebrachte "cunilingus"

bij deze aangepast aan de rechtmatige schrijfwijze

Pat
7 mei 2003, 20:48
Danke Skye
Dus Pat, ik zal een kat de volgende keer geen kat meer noemen maar Felix Vulgaris.

Dus het B woord zal vervangen worden door het ons vriendelijk aangebrachte "cunnilingus"

Zolang u maar geen cunnilingus bedrijft met uw felix Vulgaris.

maddox
7 mei 2003, 21:42
Aangezien de 3 felixjes hiero katers zijn is dat op zich al moeilijk.

Godfried
8 mei 2003, 01:13
Vreselijk om een kind hartverscheurend te horen schreeuwen: "Mama, ze snijdt me weer!"

Nog vreselijker om te zien hoe een jonge echtgenoot weigert om de gevolgen van de besnijdenis onder verdoving te laten uitvoeren omdat ze te ingrijpend en te gevaarlijk is: hij zal zijn bruid wel zelf openmaken. ZONDER VERDOVING anders lachen zijn kameraden hem uit.

Wraakroepend dat nog 40 landen vrouwenbesnijdenis toelaten met het foefje dat het die kinderen hun 'vrije' wil' is. Als je dan ziet op welke wijze ze ertoe gebracht worden....

Maar.....het staat in de koran.
Vraag ze niet WAAR want dat weten ze niet. Enkel DAT het er staat. :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Tja, en dan willen mensen zoals u een multiculturele samenleving? In Engeland hebben ze al probelemen gehad met negers die kinderoffers brachten aan hun goden. Binnenkort krijgen we nog de vrouwenbesnijdenis in ons land. Wees niet zo hypocriet! Als u voor multicultuur bent, dan moet u de gebruiken van deze volkeren accepteren. Wat is er nu zo bijzonder aan een vrouwenbesnijdenis? Jullie perverse toleranten keuren zelfs homo-, kinder- en sado-masochistische sex goed.

Als ge een beetje verstand zoudt hebben en enigszins sonsequent zoudt zijn, zoudt ge u terug tot onze Moeder de H. Rooms-Katholieke Kerk richten en de islam een halt toeroepen. Leve de kruistochten, leve Godfried van Bouillon! Dieu le veut!

Godfried
8 mei 2003, 01:15
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)

Het is "cunilingus".

Calle
8 mei 2003, 09:14
Hm, Pat, wat is er walgelijk, een rituele verminking beschrijven zonder rond de pot te draaien, en deze te veroordelen.
Of het gewoon negeren, en deze redelijk walgelijke praktijk gewoon te laten gebeuren?

Of vind je het woord "beffen" walgelijk?Ik zal het voor U dan vertalen in cullinigus.(sorry, mijn latijn is eigenlijk niet schitterend)

Het is "cunilingus".cunilingus, culliginus, cullinair, het is en blijft geen schoon zicht zenne ( en dat wil niet zeggen dat ik ertegen ben :lol: )

vlaanderen72
8 mei 2003, 13:37
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.

Raf
8 mei 2003, 13:42
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.

Jou mogen ze voor mijn part nochtans helemaal toenaaien, maar dan aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant :wink:

vlaanderen72
8 mei 2003, 13:44
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.

Jou mogen ze voor mijn part nochtans helemaal toenaaien, maar dan aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant :wink:

Jou mogen ze je kont toenaaien :lol: gedaan met kontrammen! :wink:

michr.oscoop
10 mei 2003, 11:48
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.

Juist! Maar wie past die mannenbesnijdenis toe? De Joden en die zijn sacrosanct. Dat ze daar eens een reportage over maken want laten we wel wezen, in de islamwereld is vrouwenbesnijdenis een marginaal verschijnsel terwijl het bij de joden ALOM wordt toegepast.
Het wordt tijd dat we de discussie over het obscurantisme van de Joden eens opnieuw durven en mogen voeren.

michr.oscoop
10 mei 2003, 11:58
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!

Dat ritueel slachten van schapen waar ze hier zelfs slachtvloeren ter beschikking stellen :oops: is eigenlijk een metafoor voor mensenoffers.
Dat moet ook verboden worden. Ik vind dat als er hier besnijdenissen plaatsvinden en dat komt uit ze de hele familie tot in de .....ste graad moeten deporteren.

skye
10 mei 2003, 12:14
Ik beschouw het besnijden van mannen, jongens of baby's ook niet als goed. Mannelijke besnijdenis kan om hygiënische redenen nog toegestaan worden in landen waar door waterschaarste de kans op ontstekingen onder de voorhuid groter is, maar voor mij is het evengoed een verminking als vrouwenbesnijdenis.

Juist! Maar wie past die mannenbesnijdenis toe? De Joden en die zijn sacrosanct. Dat ze daar eens een reportage over maken want laten we wel wezen, in de islamwereld is vrouwenbesnijdenis een marginaal verschijnsel terwijl het bij de joden ALOM wordt toegepast.
Het wordt tijd dat we de discussie over het obscurantisme van de Joden eens opnieuw durven en mogen voeren.
ik vind het altijd verfrissend om iemand zo enthousiast zijn mening te horen verkondigen, niet gehindert door enige kennis van zaken.

michr.oscoop
10 mei 2003, 12:32
[ik vind het altijd verfrissend om iemand zo enthousiast zijn mening te horen verkondigen, niet gehindert door enige kennis van zaken.

Ja en wat bedoel je daar nu mee? Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!

skye
10 mei 2003, 12:50
[ik vind het altijd verfrissend om iemand zo enthousiast zijn mening te horen verkondigen, niet gehindert door enige kennis van zaken.

Ja en wat bedoel je daar nu mee? Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!

De mannelijke besnijdenis is in de verste verte niet te vergelijken met de vrouwelijke. Het is niet zo dat de vrouwelijke besnijdenis een marginaal verschijnsel is. Er zijn twee "soorten" vrouwelijke besnijdenis.
De grote: clitoris, grote en kleine schaamlippen worden weggesneden, vagina wordt dichtgenaaid. Wanneer de vrouw trouwt, wordt ze terug opengesneden.
De kleine: alleen de clitoris wordt weggesneden.

Het is zo dat de grote "relatief" weinig voorkomt (vooral in Afrika). De kleine daarentegen wordt algemeen toegepast.


De mannelijke besnijdenis verwijdert alleen de voorhuid. Dit is een stukje huid die op zich geen enkele functie heeft. Het mannelijke lid wordt iets minder gevoelig, maar niet omdat er "erotische" zones verwijdert zijn, maar omdat de penis minder gemakkelijk kan gestimuleerd worden.

De besnijdenis in Amerika wordt op de meeste mannen toegepast. Dus ook niet-joden!! Deze is daar standaard.

Jan van den Berghe
10 mei 2003, 12:50
Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!

Besnijding wordt ook op niet-joden toegepast en dit om medische redenen. Het grote verschil tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis is dat de vrouwen op allerlei vlakken daarvan wel grote hinder ondervinden, terwijl dat bij de mannen niet het geval is. Trouwens, ook moslimmannen worden besneden en bij heel wat Afrikaanse volkeren is dat ook het geval.

Stefanie
10 mei 2003, 17:36
Is het dan niet waar soms dat die rituele verminking door de Joden overal ter wereld wordt gepractiseerd?
Iedereen zit altijd maar te kappen op die achterlijke Islamieten maar er zijn er andere ook nog die vasthouden aan woestijnbewoners-manieren van 2000 jaar terug!

Besnijding wordt ook op niet-joden toegepast en dit om medische redenen. Het grote verschil tussen vrouwen- en mannenbesnijdenis is dat de vrouwen op allerlei vlakken daarvan wel grote hinder ondervinden, terwijl dat bij de mannen niet het geval is. Trouwens, ook moslimmannen worden besneden en bij heel wat Afrikaanse volkeren is dat ook het geval.

Enkele jaren geleden zag ik een reportage over mannenbesnijdenis in Zuid-Afrika. Die wilden dat niet eens in een ziekenhuis laten doen. Met alle gevolgen van dien. Soms loopt het fout en dan moet die jongen ontmand worden en wordt hij door iedereen uitgescholden en uitgelachen. Vreemd genoeg vinden zij niet-besneden mannen verwijfd.

vlaanderen72
10 mei 2003, 17:40
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!

Dat ritueel slachten van schapen waar ze hier zelfs slachtvloeren ter beschikking stellen :oops: is eigenlijk een metafoor voor mensenoffers.
Dat moet ook verboden worden. Ik vind dat als er hier besnijdenissen plaatsvinden en dat komt uit ze de hele familie tot in de .....ste graad moeten deporteren.

Inderdaad!

Kotsmos
10 mei 2003, 21:17
Ik heb ooit op de nederlandse tv een bevalling van een zwarte vrouw gezien die in haar kinderjaren besneden was ,dankzij deze afschuwelijke daad kon de vrouw geen genot meer hebben bij het vrijen en voelde het elke keer aan als verkrachting toen ze intiem werd met haar man.
Ook was dit zeer pijnlijk dus ze zal wel liever zijn hielen als zijn tenen gezien hebben .
Terug komende op de bevalling 1:zeer zware bevalling2:onmenselijke pijnen,3:de baby was dood omdat die niet vlug genoeg door het geboortekanaal kon door de verharde huid die achterbleef na de besnijdenis.
Het was een jongetje de moeder werd verantwoordelijk gesteld voor dit zogezegde falen ,ze werd verstoten ,wie weet nog erger dat zullen we nooit weten.
Aan al degenen die zo voor het idee gewonnen zijn dat dit moet kunnen omdat dit tot de desbetreffende cultuur behoort :ER ZIJN NU EENMAAL DINGEN DIE NIET KUNNEN EN DIT IS ER ZEER ZEKER 1 VAN!!!
Waarom dan de mannen daar dan niet castreren ieder zijn beurt zou ik zo zeggen.

Jou mogen ze voor mijn part nochtans helemaal toenaaien, maar dan aan de bovenkant i.p.v. aan de onderkant :wink:

Jou mogen ze je kont toenaaien :lol: gedaan met kontrammen! :wink:

dijenkletser!

vlaanderen72
11 mei 2003, 07:45
dijenkletser!

Wat is dat jong.

numarx
11 mei 2003, 08:43
8O :lol:
(een typische V72-reply is hier wel op zijn plaats)

vlaanderen72
11 mei 2003, 19:49
8O :lol:
(een typische V72-reply is hier wel op zijn plaats)


:roll: nooit van de uitdrukking: wat is dat jong, gehoord?!
Gat in je cultuur de zoveelste maar weer,met andere woorden :ironisch bedoeld als:als ge dat maar weet!
Dat gezeik van jullie mag al eens in het belachelijke getrokken worden daar jullie jezelf de o zo grote hersenen van het forum vinden ,en dan nog wel linkse! 8O :lol: :lol: :lol:
Begrijpe wie kan om zo een gedachtengoed dan het gene jullie aanhangen te vereren.
Eigen volk eerst jup,daar sta ik achter maar zoals jullie: eigen volk laatst neen ,nooit!!!